(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23  آبان  1391 - شماره 20356

مشكلات مالي و تفاوت هاي آشكار ساير رشته هاي ورزشي با فوتبال
مربيان خارجي مي روند، بازيكنان خارجي مي آيند!
مجري برنامه ورزش و مردم به انتقادات صورت گرفته از برنامه اش پاسخ مي دهد:
من حرفه اي تر از همه هستم!
شايد كار داشتند كه به ديدنم نيامدند
باقري معتمد: دوست دارم هرچه زودتر باز گردم
وقتي مسئولان به وعده خود عمل نكردند
بهره برداري از ورزشگاه شيراز همچنان يك روياست!
زنيت درصدد خريد ستاره آينده دار رئال مادريد
اعتراف تلخ رونالدو
داستان دروازه بان 16ساله اي كه در جام جهاني گل زد


مشكلات مالي و تفاوت هاي آشكار ساير رشته هاي ورزشي با فوتبال

مربيان خارجي مي روند، بازيكنان خارجي مي آيند!

سرويس ورزشي:
در شرايطي كه مشكلات ارزي امان برخي رشته هاي ورزشي را بريده و برخي مربيان خارجي آنها را راهي سرزمين هاي مادري خود كرده، فوتبالي ها همچنان تافته اي جدا بافته هستند و نه تنها خارجي هاي خود را حفظ كرده بلكه به تعداد آنها نيز اضافه مي كنند!
چند صباحي است صحبت از حضور آپيا در باشگاه پرسپوليس است؛ هافبك مطرح غنايي كه سابقه عضويت در تيم يوونتوس ايتاليا را نيز داشته است. پرسپوليس در نيم فصل نخست رقابتهاي ليگ برتر به شدت از كمبود هافبك جنگنده و البته بازي ساز رنج برد و شايد جذب فوتباليستي مثل آپيا بتواند نقطه ضعف سرخپوشان را از بين ببرد. از همين رو اين بازيكن غنايي از ابتداي هفته در تمرينات پرسپوليس شركت كرد تا بتواند نظر مساعد ژوزه پرتغالي را جلب كند.
رقم قرارداد آپيا
در صورت قطعي شدن حضور آپيا، مسئولان باشگاه پرسپوليس بايد مبلغ قرار داد او را كه رقمي بيش از نيم ميليون دلار است تامين كنند. البته اين در شرايطي است كه وضعيت نه چندان مطلوب اين روزهاي بازار ارز و دلار بركسي پوشيده نيست. بنابر اعلام برخي سايت هاي خبري باشگاه پرسپوليس در مذاكرات خود با مدير برنامه هاي اين بازيكن براي مبلغ 650 هزار دلار در يك نيم فصل به توافق رسيده است. حالا حتي اگر قرارداد آپيا نه اين رقم بلكه حتي نيم ميليون دلار نيز باشد تهيه آن در اين مقطع زماني كار دشواري است. البته قطعا مسئولان پرسپوليس در تامين اين مقدار پول مشكلي ندارند كه مي توانند آپيا را به تهران بياورند و او را در تمرينات خود نيز شركت دهند.
تفاوت فوتبال و ورزش هاي ديگر
اما پرسشي كه هم اكنون مطرح مي شود اين است كه چگونه دلار و ارز در ورزشي مثل فوتبال وجود دارد اما ساير ورزش هاي ديگر از آن بي بهره هستند!! همين چند وقت پيش بودكه خبرگزاري ايسنا در گزارشي يادآور شد: در حال حاضر 27مربي خارجي با كميته ملي المپيك قرارداد دارند، در كنار آن، مربيان آرژانتيني و ايتاليايي واليبال هم هستند كه هنوز قرارداد جديدشان بسته نشده است. با در نظرگرفتن مربيان خارجي واليبال، 30 مربي خارجي رسما با كميته ملي المپيك قرارداد دارند و در مجموع مبلغي معادل290 هزار دلار بابت هدايت تيم هاي ملي ايران به صورت ماهانه دستمزد مي گيرند كه بعد از گران شدن نرخ دلار و ارز، كميته ملي المپيك بيش از يك ماه است كه نتوانسته حقوق اين دسته از مربيان را بپردازد و همين مسئله نارضايتي آنها را در پي داشته است تا جايي كه برخي از مربيان خارجي ترك كار كردند يا قصد ندارند در ايران به كارشان ادامه دهند! البته اين پايان داستان نبود! چندي بعد خبر آمد كه برخي مربيان خارجي ايران را ترك كردند كه از آن جمله مي توان به رفتن مربيان خارجي قايقراني و شنا اشاره كرد تمام اين اتفاقات نشان داد كه مشكلات ارزي تاثير منفي خود را در ورزش گذاشته تا جايي كه چند رشته ورزشي دستخوش تغييرات بسيار در بالاترين سطح خود شدند.
ليست حقوق دريافتي مربيان خارجي
دريافتي مربيان خارجي در تيم هاي ورزشي تا چه اندازه بود كه با به وجودآمدن مشكلات ارزي برخي از آنجا مجبور به ترك ايران شدند؟! طبق ليستي كه چندماه قبل توسط كميته ملي المپيك منتشر شد ليست حقوق ماهيانه مربيان خارجي ورزش به اين شرح بود:
واليبال
¤ ولاسكو از آرژانتين، 25000 دلار
¤ سيچلو از آرژانتين، 12000 دلار
¤ پائولو از ايتاليا 6000 دلار
فوتسال
¤ ژورانديرو دوترادو آرزدو، برزيل6666دلار
¤ رودريگو خسوس كاندلاس از اسپانيا با 14300 دلار
¤ كارلوس لوئيز آلوز پايم از برزيل با 5555 دلار
بسكتبال
¤ بوبان ميتف ازمقدونيه، 5000 دلار
¤ مهمد بچيروويچ از اسلووني 16700دلار
اسكي
¤ ايوان گربن چارسكي، بلغارستان، 5500 دلار
اسكواش
¤ امجدخان از پاكستان 3000 دلار
بدمينتون
¤ دايان آيوما پاساري از اندونزي 1112 دلار
¤ نوا آرمادا از اندونزي، 2785 دلار
تيراندازي
¤ لاسلو فرنك سوچاك از مجارستان، 3000 دلار
¤ چابا ارنو گيبورگ از مجارستان، 5000 دلار
تكواندو
¤ شينچول كانگ، كره جنوبي
ژيمناستيك
¤ گنادي كاتلينيكف، اوكراين 3350 دلار
شنا
¤ رومن پولاسيك، اسلواكي، 8650 دلار
¤ يورگ وويته از آلمان، 6800 دلار
شمشيربازي
¤ ايوگني بيريوكف از روسيه 4000 دلار
¤ الگ باتونف روسيه، 2500 دلار
شطرنج
¤ ويرجينيوس گرابليا سكاس از ليتواني با 2950 دلار
قايقراني
¤ شوخرات گانيف از ازبكستان با 3333 دلار
¤ آگنيانا دوشوا از بلغارستان
¤ ويا چسلاو يولد اشف (آب هاي آرام) از ازبكستان با 5555 دلار
¤ خالد پرويز از پاكستان (بادباني) با 1983 دلار
كريكت
¤ محمود رشيددار از پاكستان با 2800 دلار
موي تاي
¤ پاسيت ديكون كيار تاداني از تايلند با 4500 دلار
وزنه برداري
¤ گئورگي زالاي از مجارستان با 3300
ووشو
¤ يان پانگ از چين با 3000 دلار
هندبال
¤ خانم سانجا پانيچ از مقدونيه با 5556 دلار.
پرسش هايي كه بايد مسئولان پاسخ دهند
در ليست حقوق ماهيانه مربيان خارجي مشاهده شد كه بيشترين دريافت مربوط به ولاسكو است كه 25 هزار دلار بوده است. حالا همين رقم را مقايسه كنيد با دريافتي يك بازيكن خارجي فوتبال. فوتباليست هايي مثل آپيا يا جانواريو قطعا در يك سال كمتر از 500 هزار دلار دريافت نمي كنند. اما چه مي شود كه به دليل مشكلاتي كه در تهيه ارز وجود دارد برخي تيم هاي ملي مربيان خارجي خود را از دست مي دهند اما خارجي هاي فوتبال محكم و استوار به كار خود ادامه مي دهند و حتي به تعداد آنها نيز اضافه مي شود؟! اين اتفاق نشان داد كه قطعا در فوتبال پول هايي وجود دارد كه در ساير رشته هاي ورزشي نيست.
بهتر است كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان پاسخي مناسب به اين پرسش ارايه كنند. آيا با چنين شرايطي باز هم برخي مسئولان مي توانند مدعي شوند تفاوتي ميان فوتبال و ورزش هاي ديگر وجود ندارد؟!
 


مجري برنامه ورزش و مردم به انتقادات صورت گرفته از برنامه اش پاسخ مي دهد:

 من حرفه اي تر از همه هستم!

محمود محمدي
مجري برنامه تلويزيوني ورزش و مردم مي گويد: ميهمانان برنامه را خودش انتخاب مي كند و اصلا نيز برايش مهم نيست كه عده اي از حضور آنها در رسانه اي ملي ناراحت شوند!
ورزش و مردم قديمي ترين برنامه ورزشي صدا و سيماست، برنامه اي كه روزگاري يكشنبه شب ها پخش مي شد اما سه چهار سالي است كه پخش آن به جمعه صبح ها رسيده است. اين برنامه كه اجراي آن با بهرام شفيع است هر هفته چند سوژه خاص ورزشي را به صلاحديد مجري خود به تصوير مي كشد كه اغلب نيز تكراري و فاقد جذابيت هاي لازم است؛ در چند سال اخير انتقاد از ورزش و مردم بسيار بوده كه عمده ترين دليل آن نيز به ضعف اجرا و گزينش عجيب ميهمانان برمي گردد. در آخرين برنامه ورزش و مردم كه صبح جمعه 19 آبان ماه به روي آنتن رفت دوباره اتفاقاتي رخ داد كه سيلي از انتقادات را به سوي شفيع و همكارانش سرازير كرد. در اين برنامه آقاي مجري باب گفت وگو را با يكي از مسئولان سابق باشگاه گهر دورود باز كرد، كسي كه در چند سال اخير گزارشگر ورزش و مردم بوده و البته از گزارشگري به مديريت اجرايي باشگاه گهر درود هم رسيد. او در حال حاضر هيچ سمتي در اين باشگاه بحران زده ندارد ولي هنوز هم شفيع به او زنگ مي زند و از احوال تيم دورودي مي پرسد. همين گفت وگو واكنش مسئولان گهر را به دنبال داشت تا جايي كه آيت الله زاده مديرعامل گهر در گفت وگويي با ايسنا مدعي شد: آقاي شفيع به چه حقي مسئول سابق گهر را روي خط مي آورد تا درباره تيم ما صحبت كند؟! وي در ادامه يادآور شد: آقاي حيدرپور تا زنده است مي خواهد بين خرم آباد و دورود اختلاف بيندازد، تا مي خواهيم آرامش پيدا كنيم اين آقا روي خط مي آيد و دوباره حاشيه درست مي كند. شفيع با همدستش تيشه به ريشه گهر مي زند.
معرفي يك سايت گمنام ورزشي
اما اين پايان داستان آخرين برنامه ورزش و مردم نبود؛ شفيع در ادامه برنامه خود به سراغ مدير مسئول يك سايت گمنام ورزشي رفت تا از او درخصوص قانون سقف قراردادها بپرسد. مجري برنامه ورزش و مردم در شرايطي از مدير مسئول اين سايت ورزشي گمنام به عنوان كارشناس ورزشي ياد كرد كه حتي فعالان رسانه هم وي را به خوبي نمي شناختند! البته چند هفته اي است كه در برنامه ورزش و مردم از اين سايت ورزشي گمنام نام برده مي شود و خبرهاي آن نيز با ذكر منبع به اطلاع بينندگان مي رسد.
پاسخگويي از نوع شفيع
انتقادات از ورزش و مردم بسيار است و شايد در اين ميان هيچ كس براي پاسخگويي بهتر از بهرام شفيع نباشد. شفيع در گفت وگوي خود با خبرنگار سرويس ورزشي كيهان از آخرين برنامه ورزش و مردم و اتفاقات رخ داده در آن گفت. مجري ورزش و مردم در ادامه گفت و گويش پاسخي نيز به انتقادات مطرح شده داد كه متن كامل آن در ادامه مي آيد:
¤ آقاي شفيع آخرين برنامه ورزش و مردم انتقادات زيادي را به دنبال داشت تا جايي كه آيت الله زاده مديرعامل باشگاه گهر مدعي شده قصد شكايت از شما و برنامه تان را دارد.
- منظورتان از انتقادات چيست؟!
¤ برقراري ارتباط تلفني با معاون سابق باشگاه گهر؛ چه دليلي دارد كه با مسئول سابق يك باشگاه ليگ برتري تماس گرفته شود و آخرين وضعيت تيم را از زبان او جويا شد درحالي كه اين باشگاه مسئولان مربوطه خود را دارد؟!
- به هر حال شخص مورد نظر شما از مسئولان سابق گهر بوده و ما نيز در معرفي ايشان به اين موضوع اشاره كرده ايم. ورزش و مردم براي اطلاع از آخرين شرايط گهر با حيدرپور تماس گرفت و براي اين كار نيز نياز به اجازه گرفتن از هيچ كس ندارد! ما صلاح را در اين ديديم كه آخرين وضعيت گهر را از زبان معاون سابق اجرايي اين باشگاه جويا شويم.
¤ برقراري ارتباط با معاون اجرايي باشگاه گهر در شرايطي است كه وي در گذشته از عوامل برنامه ورزش و مردم بوده و به همين دليل اين شائبه وجود دارد كه ارتباطات پشت پرده دليل انجام اين مصاحبه بوده است.
- اين شائبه ها وجود دارد اما ما توجه اي نداريم و كار خودمان را انجام مي دهيم. اتفاقا زماني كه اين آقا در راس كار بود كمتر با او ارتباط مي گرفتيم اما حالا توجه بيشتري به وي داريم! اصلا چه بسا ايشان مجددا همكاري خود را با برنامه ورزش و مردم آغاز كنند. به نظر من آقاي آيت الله زاده تمام برنامه را مشاهده نكرده اند و به همين دليل هم قضاوت غيرمنصفانه دارند. به هرحال ما احترام ويژه اي براي ايشان قائل هستيم و از نقطه نظرات وي نيز بهره مند مي شويم.
¤ اتفاقا اعتراض آقاي آيت الله زاده در اين مقطع زماني زياد مهم نيست بلكه پرسش اهالي ورزش و رسانه اين است كه آيا فيلتري براي گزينش ميهمانان برنامه ورزش و مردم وجود دارد؟!
- چه فيلتري وجود داشته باشد؟! خود من ميهمانان را انتخاب مي كنم و اصلا هم مهم نيست كه عده اي از حضور آنها ناراحت شوند. ما كار خودمان را انجام مي دهيم و موفقيت برنامه نيز نشان مي دهد كه راه را به درستي طي مي كنيم.
¤ موفقيت برنامه؟!
- بله. ورزش و مردم از برنامه هاي موفق سيماست. استقبال مخاطبان و سرازير شدن آگهي به اين برنامه نشان دهنده موفقيت آميز بودن عملكرد ورزش و مردم است.
¤ پس به نظر شما ورزش و مردم موفق است؟!
- بله. البته قرار نيست كه همه از ديدن ورزش و مردم لذت ببرند اما ما مخاطبان خودمان را داريم.
¤ نظرتان درخصوص انتقادات صورت گرفته از ورزش و مردم چيست، آيا ازنظر حرفه اي درست است كه اين برنامه تبديل به تريبون ثابت براي برخي افراد جهت بيان ديدگاه هاي خود شود؟!
- من كاري به اين انتقادات ندارم؛ بنده همه چيز را مثبت مي بينم و برايم مهم نيست كه شما يا هر كس ديگري با ديدن برنامه ورزش و مردم ناراحت شويد. رويكرد موفق برنامه و رضايت مديران شبكه براي ما ارزشمند است.
¤ پس مخاطبان برنامه چي؟!
- شما و يك عده خاص ناراحت هستيد وگرنه مخاطبين، برنامه را مي پسندند. ما 32سال است كه برنامه اجرا مي كنيم و با امكاناتي كه داشته ايم موفق عمل كرده ايم.
¤ صحبت از مخاطبين كرديد ،يعني از نظر شما ورزش و مردم پرمخاطب هم است؟!
- صددرصد!
¤ آقاي شفيع در اين چند ساله شده از ميهمانان سفارشي در برنامه خود استفاده كنيد؟
- شان و شخصيت من و ورزش و مردم بالاتر از اين است كه از ميهمانان سفارشي استفاده كنيم.
¤ دليل اينكه در چند هفته اخير مانور خاصي روي خبرهاي يكي از سايت هاي خبري گمنام مي دهيد، چيست؟!
- منظورتان سايت خبري... نيوز است؟!
¤ بله.
- مانور نمي دهيم. فقط همين هفته نام آنها را برديم و با مديريت آن نيز صحبتي داشتيم. ما چند هفته اي است كه به سراغ مديران رسانه ها مي رويم و با آنها صحبت مي كنيم.
¤ اتفاقا بحثي در خصوص سايت هاي معتبر خبري يا خبرگزاري هاي رسمي كشور نيست؛ بلكه تاكيد ما روي همين سايت خبري گمنام است، در ضمن نه فقط يك هفته بلكه چند هفته است كه نام اين سايت خبري در برنامه شما برده مي شود.
- ببينيد من باتجربه اي نزديك به سي و چند سال اجرا در تلويزيون بسيار حرفه اي تر از شما و همه منتقدانم هستم! دوست دارم نام اين سايت را ببرم، به رسانه ها چه ربطي دارد؟! مگر من مي گويم شما چه چيزي بنويسيد و چه چيزي ننويسيد! مي دانم چون شما با آن سايت بد هستيد، دوست نداريد من نامش را در برنامه ام به زبان بياورم.
¤ آقاي شفيع ما با اين سايت بد نيستم بلكه برايمان عجيب است كه در رسانه ملي روي يك سايت خبري گمنام تا اين اندازه مانور مي شود. اگر برايتان مقدور است آدرس دقيق اين سايت را عنوان كنيد تا بتوان از آن بازديد كرد.
- من آدرس اينترنتي اين سايت را ندارم!
¤ مگر شما خبرهاي اين سايت را مشاهده نكرده ايد؟
- خير. به من گفته اند كه خبرهاي خوبي دارد. آدرس اينترنتي ديگر چيست؟ بنده با كامپيوتر سروكار ندارم و نمي دانم اين چيزهايي كه مي گوييد چه معنايي دارد. بهتر است آدرس سايت را از خود كامپيوتر بخواهيد!
 


شايد كار داشتند كه به ديدنم نيامدند

باقري معتمد: دوست دارم هرچه زودتر باز گردم

نايب قهرمان تكواندوي بازي هاي المپيك 2012 لندن كه دو هفته اي مي شود پايش را به تيغ جراحان سپرده و رباط صليبي اش را عمل كرده دوست دارد كه هرچه سريع تر به ميادين بازگردد.
محمد باقري معتمد تكواندوكار وزن 68- كيلوگرم تيم ملي ايران در بازي هاي المپيك لندن مقابل «سروت تازگل» از تركيه شكست خورد و مدال نقره را كسب كرد. پس از اين بازي ها بود كه مشخص شد باقري معتمد با رباط صليبي پاره توانسته اين مدال را كسب كند و مصدوم بوده است. بعد از بازگشت از المپيك، باقري معتمد به فكر برطرف كردن مصدوميتش بود كه از سوي فدراسيون جهاني تكواندو به مسابقه هاي بين قاره اي آسيا و اروپا در روسيه دعوت شد و اين تكواندوكار ايران به اين رقابت ها رفت و يك مبارزه انجام داد و پيروز شد و به ايران بازگشت. بعد از بازگشت بود كه در انتخابي هاي تيم ملي براي اعزام به مسابقه هاي جام جهاني آروبا شركت نكرد و رباط صليبي اش را جراحي كرد. اين جراحي را دكتر رازي كه يدطولايي در اين گونه جراحي ها دارد انجام داد كه خوشبختانه با موفقيت هم آن را به پايان رساند و باقري معتمد اكنون فيزيوتراپي و آب درماني مي كند و به روزهاي آينده مي انديشد. باقري معتمد در تازه ترين صحبت هاي خود به تشريح آخرين شرايطش پرداخته است كه گزيده اي از مصاحبه اش در ادامه مي آيد:
¤ قبل از بازي هاي المپيك رباط صليبي ام پاره شده بود و مصدوم بودم ولي با همان شرايط به آن مسابقه هاي مهم رفتم و مدال گرفتم. بعد از بازگشت از لندن از سوي فدراسيون جهاني براي شركت در مسابقه بين قاره اي آسيا و اروپا دعوت شدم و باتوجه به اينكه به اسم دعوت شده بودم و فرد ديگري نمي توانست جايگزين من شود خودم به مسابقه ها رفتم. خوشبختانه در آن مسابقه ها هم به عنوان نماينده قاره آسيا عملكرد خوبي داشتم.
¤ از مسابقه هاي روسيه بود كه با پزشكان صحبت كردم و مشورت هاي لازم را انجام دادم و سرانجام تصميم گرفتم تا زانوي پاي راستم را براي اينكه در آينده بهتر باشم به تيغ جراحان سپردم. دكتر رازي اين جراحي را به خوبي انجام داد و از زحمات او تشكر مي كنم.
¤ فعلا كه يك ماه بايد با عصا راه بروم و روي پايم فشار نياورم و بعد از آن هم بايد طبق توصيه پزشكان برنامه هاي فيزيوتراپي خود را كه از همان بعد از عمل شروع شده را ادامه دهم. برنامه هاي فيزيوتراپي و آب درماني را انجام مي دهم و همه كارها را پزشكم زير نظر دارد و هر زمان لازم باشد تغييري در برنامه ها انجام شود مي گويد.
¤ نزديك ترين اعزام مهم پيش روي مسابقه هاي قهرماني جهان در مكزيك است كه فكر مي كنم اواخر تير 92 باشد و تمام تلاشم را انجام مي دهم تا بتوانم به آن رقابت ها برسم و به تيم ملي كمك كنم. اكنون نمي توانم بگويم كه چه مي شود اما تمام تلاشم را مي كنم كه به آن رقابت ها برسم.
¤ در مورد اين عمل جراحي به كسي خبر نداده بودم اما پزشكم به مسئولان فدراسيون و تيم ملي خبر داده بود و آن ها هم براي ديدنم زحمت كشيدند و آمدند. اما از سوي كميته ملي المپيك با وزارت ورزش و جوانان متأسفانه هيچ كس نيامد و شايد كار داشتند و يا در داخل ايران نبودند كه بخواهند به عيادت من بيايند.
 


وقتي مسئولان به وعده خود عمل نكردند

بهره برداري از ورزشگاه شيراز همچنان يك روياست!


كار احداث ورزشگاه ميانرود شيراز، بيش از 15سال قبل شروع شد و امروز به يكي از روياهاي ورزشكاران و ورزش دوستان اين شهر و ديار تبديل شده است، روياي داشتن ورزشگاهي بزرگ، درخور و شايسته كه زمينه ساز تحول در ورزش اين شهر و استان فارس خواهد بود.
با گذشت بيش از15 سال از زمان زدن كلنگ احداث ورزشگاه ميانرود، هنوز اين ورزشگاه عظيم به نيمه راه هم نرسيده است، اگرچه مسئولان مدعي طي بيش از 50درصد راه هستند اما شنيدن كي بود مانند ديدن! هيئت دولت در سفر اول استاني خود به فارس، تكميل اين ورزشگاه را يكي از اولويت ها دانست و در كنار آن موضوع احداث ورزشگاه 6 هزار نفري شيراز را نيز مطرح و تصويب كرد، اما در عمل گامي برداشته نشد تا دور دوم و سوم و رسيدن ورزشگاه ميانرود به طرح هاي مهر ماندگار، طرحي كه ماندگاري آن در حد اسكلت ساختماني، آرام آرام شائبه پيوستن اش به آثار تاريخي را پيش كشيده و شايد پاي سازمان ميراث فرهنگي و طرح بهينه سازي و نوسازي آثار تاريخي را به اين پروژه ماندگار بكشاند! از نظر كارشناسان، اجراي طرح ورزشگاه ميانرود علي رغم آن كه به عنوان يكي از نيازهاي شيراز و فارس بسيار ضروري بود اما مكان يابي و حتي طرح نقشه و اجراي آن چندان كارشناسي نبوده است. اين در حالي است كه بخشي از ديوار اصلي اين ورزشگاه در ميان يكي از معابر اصلي ورودي به شهرك ميانرود قرار داشته و مدتي است موضوع در سطح مسئولان شهرداري و ورزش و جوانان براي انديشيدن راهكار حل آن مطرح است. طراحان پروژه حتي در زمان طراحي، راه دسترسي به قسمت شرقي اين ورزشگاه را پيش بيني نكرده و تنها به فكر شروع كاري بوده اند كه فاصله زماني بين زدن كلنگ آن تا اجرا و تا امروز، بسيار طولاني شده است.
وزير ورزش به وعده اش عمل نكرده است
به گزارش ايسنا، استاندار فارس در اين باره گفت: متاسفانه وزير ورزش به وعده اي كه در خصوص تامين اعتبار ورزشگاه ميانرود داده بود تا امروز عمل نكرده است. صادق عابدين با بيان اينكه اين پروژه حدود 4ميليارد تومان بدهي دارد، خاطر نشان كرد: اعتبار تعيين شده براي اين پروژه در قالب طرح ماندگار در مسير ديگري است كه البته هنوز تامين نشده است. مديركل ورزش و جوانان فارس نيز به ايسنا گفت: پيشرفت طرح ورزشگاه ميانرود راضي كننده نيست.
ساخت ورزشگاه يك سال ديگر به پايان مي رسد
اگر كمي به حافظه خود فشار بياوريم، محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان در تاريخ 18 آبان سال 90، يك سال قبل، در پاسخ به پرسشي در شيراز گفته بود: تلاش مي كنيم تا يك سال ديگر اين ورزشگاه را به پايان برسانيم. عباسي آن روز در حاشيه برگزاري مسابقات جهاني توآ، اين كار را بسيار بزرگ خوانده و تاكيد كرده بود: به افتخار مردم فارس اين كار بزرگ را تا يكسال ديگر انجام مي دهيم. وي تصريح كرد: كار اتمام ورزشگاه ميانرود بسيار بزرگ است، يك پروژه اي است كه 14، 15 سال باقي مانده، شركت تجهيز هم به تنهايي نمي تواند. بنابراين وزارت ورزش و جوانان بايد كمك كند، استاندار هم كمك كند تا كار به سرانجام برسد و سال آينده مردم فارس از آن استفاده كنند. مردم شيراز 15 سال است در روياي داشتن ورزشگاهي بزرگ، وعده مي شنوند و هر روز اعتمادشان به عملي شدن آن كم رنگ و كم رنگ تر مي شود. وقتي به تاريخچه اين ورزشگاه نگاه مي كنيم، سوابق به سال 74 باز مي گردد، آن زمان عمليات اجرايي ورزشگاه ميانرود همزمان با تعدادي ديگر از پروژه هاي ملي در سراسر كشور آغاز شد، طرحي كه مي گفتند سال ها براي مكان يابي اش مطالعه شده است.
 


زنيت درصدد خريد ستاره آينده دار رئال مادريد

باشگاه زنيت سن پترزبورگ روسيه در تلاش است «دنيس چريشف» هافبك جوان آكادمي رئال مادريد را به خدمت بگيرد.
پس از درخشش چريشف در دسته دوم اسپانيا با پيراهن تيم دوم رئال مادريد، فابيو كاپلو سرمربي روسيه در جديدترين ليست خود، او را به اردوي تيم ملي روسيه دعوت كرده است. پدر چريشف كه مدير برنامه هاي او نيز است با تاييد خبر مذاكره مسئولان باشگاه زنيت سن پترزبورگ براي امضاي قرارداد با فرزندش اعلام كرد مسئولان زنيت بايد به طور رسمي پيشنهادشان را به مسئولان مادريدي ارائه دهند.
اين پديده تازه فوتبال روسيه در 10 سالگي به آكادمي رئال مادريد پيوسته و ژوزه مورينيو بارها از او به عنوان بازيكن آينده دار براي تيم مادريدي ياد كرده است.
 


اعتراف تلخ رونالدو

كريستيانو رونالدو مهاجم رئال مادريد اعتراف كرد كه قبول دارد تصوير بدي از او در دنياي فوتبال وجود دارد اما اين مسئله اي نيست كه به خاطراش زانوي غم بغل گيرد.
كريستيانو رونالدو همچنين ابراز اميدواري كرد بتواند با راي بازيكنان، مربيان و روزنامه نگاران جايزه مرد سال جهان راكسب كند، رونالدو براي كسب اين جايزه رقيب سرسختي چون ليونل مسي دارد كه سه بار توانسته است جايزه مرد سال جهان را كسب كند. رونالدو تاكنون يك بار در سال 2008 موفق به كسب جايزه مرد سال جهان شد و دو بار نيز پشت سر مسي دوم شده است. اگرچه رونالدو مطمئن است يكي از گزينه هاي احتمالي جايزه مرد سال است اما عقيده دارد ممكن است ديدگاه بدي كه نسبت به او در دنياي فوتبال وجود دارد به ضرر او تمام شود و نتواند جايزه مرد سال را كسب كند.
وي در مصاحبه با سي ان ان در پاسخ به اينكه نظرات در مورد ديدگاه بدي كه نسبت به تو به عنوان يك بازيكن مغرور و عصباني وجود دارد چيست اعلام كرد، اين مسئله اي نيست كه برايش زانوي غم بغل گيرد و گريه كند اما حتما اين مسئله را در نظر خواهد گرفت. كريستيانو رونالدو درباره اينكه چرا هميشه مغرور و عصباني به نظر مي رسد گفت: «اين كه هميشه مصمم و عصباني هستم به خاطر جديت من است و البته به خاطر نفرت من از باخت. شما اگر يك روز را با من سپري كني و به منزل من بيايي متوجه خواهي شد كه من در زندگي شخصي ام با كريس رونالدويي كه در زمين مي بينيد كاملا متفاوت هستم.» مهاجم پرتغالي از اينكه او را مغرور صدا مي زنند ناراحت است و معتقد است وي به هيچ وجه مغرور نيست و كساني كه او را مغرور صدا مي زنند چيز زيادي از او نمي دانند.
رونالدو در پايان درباره اينكه شانس او براي برنده شدن در مرد سال در برابر ليونل مسي چقدر است گفت: «ممكن است من نفر اول نباشم اما در حال حاضر شرايط خوبي به سر مي برم و اميدوارم جايزه مرد سال را از آن خود كنم.»
 


داستان دروازه بان 16ساله اي كه در جام جهاني گل زد

گل زدن در جام جهاني به خودي خود هيجان انگيز است، گل زدن در 16سالگي در جام جهاني اين حس را دوچندان خواهد كرد و اگر درنظر بگيريم كه فرد موردنظر يك دروازه بان بوده است، موضوع جالب تر مي شود.
«آنتوني تالو» دروازه بان 16ساله تيم فوتسال جزاير سليمان در جام جهاني فوتسال جمعه توانست يك گل بسيار زيبا از زمين خودي به ثمر برساند تا جزاير سليمان كه معمولا با نتايج زياد در فوتسال شكست مي خورد به يك پيروزي ارزشمند برابر گواتمالا دست يابد. ضربه آنتوني تالو باعث شد تا جزاير سليمان بتواند به اولين برد خود در تاريخ جام جهاني دست يابد. تالو در مصاحبه با سايت فيفا اعلام كرد: كلمات نمي توانند احساسات او را بيان كنند و گل زدن در چنين موقعيتي يك اتفاق بي نظير براي او بوده است، هرچند كشورش خيلي زود با شكست هاي سنگين از مسابقه ها كنار رفت. تالو در ادامه اضافه كرد: اصلا فكرش را هم نمي كرد كه در اين مسابقه ها گلزني كند. تالو گلش را به مردم جزاير سليمان تقديم كرد كه پس از كسب اين پيروزي تاريخي به جشن و پايكوبي پرداختند. او اكنون يكي از 5دروازه باني است كه موفق شده در تاريخ جام جهاني فوتسال گلزني كند.
تالو در مصاحبه با سايت فيفا اعلام كرد قبلا نيز در ليگ محلي 2بار موفق به گلزني شده است اما گل زدن در جام جهاني لذت ديگري دارد. تالو درباره حس و حال رختكن جزاير سليمان پس از اين پيروزي تاريخي نيز گفت كه همه بسيار خوشحال بودند و سرود مي خوانديم و از اينكه توانستيم حس پيروزي در جام جهاني را پس از مدت ها به دست بياوريم خوشحالم.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14