(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 27  آبان  1391 - شماره 20359

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با ارسال نامه هايي به مجامع بين المللي
ايران خواستار محكوميت و توقف فوري جنايت صهيونيست ها در غزه شد
خطيب جمعه تهران:
فضاي باز به اين معني نيست كه ساختارشكنان و فتنه گران به صحنه بيايند
درپرتو وحي
امام جمعه قم:
قلب مردم از اختلافات مسئولان به درد مي آيد
بعد از نماز جمعه ديروز صورت گرفت
راهپيمايي همبستگي با مردم غزه در سراسر كشور
ايران قطعنامه سازمان ملل
در محكوميت تحريم هاي اقتصادي كوبا را به هاوانا تبريك گفت
ديدارهاي ريابكوف با مقامات ايراني
رايزني هاي عراقچي در مسكو در حاشيه نشست اعضاي شانگهاي
اخبار ادبي و هنري
علي لاريجاني:
علامه طباطبايي اخلاق و منش قرآني را در زندگي خود پياده كرد
مراسم سنتي الصلات در حرم امام رضا(ع) برگزار شد
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي:
 10 درصد جمعيت كشور بيمه نيستند
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد
رونمايي از 10 داروي جديد داخلي تا پايان سال جاري
راه هاي سيل زده ايلام بازگشايي شد
با حضور وزير نفت انجام شد
بهره برداري از 5 طرح بهداشتي و درماني در عسلويه


با ارسال نامه هايي به مجامع بين المللي

ايران خواستار محكوميت و توقف فوري جنايت صهيونيست ها در غزه شد

جمهوري اسلامي ايران ضمن محكوم كردن اقدام تازه صهيونيست ها در حمله به غزه، خواستار اقدام جدي و فوري سازمان هاي منطقه اي و بين المللي براي توقف جنايات صهيونيست ها در اين منطقه شد.
«علي اكبر صالحي»، وزير امور خارجه كشورمان با ارسال نامه هاي جداگانه اي به دبيران كل سازمان ملل و سازمان همكاري اسلامي، كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل و نماينده عالي اتحاديه اروپا در سياست خارجي و امور امنيتي، با محكوم نمودن حملات غيرانساني رژيم صهيونيستي عليه شهروندان فلسطين در غزه كه از سالهاي گذشته تاكنون تحت محاصره ظالمانه قرار داشته اند، تأكيد كرد: اين تهاجمات وحشيانه اذهان عمومي مردم منطقه و جهان در خصوص امكان عملي شدن تهديدات رژيم صهيونيستي نسبت به كشتار جمعي ملت فلسطين و دامن زدن بر بي ثباتي و ناامني گسترده در منطقه را بيش از پيش به خود مشغول داشته است.
وزير امور خارجه كشورمان در اين نامه خواستار اقدام جدي و فوري بين المللي براي جلوگيري از تداوم تجاوزات و حملات نظامي عليه مردم غزه و پايان دادن به محاصره همه جانبه مردم اين منطقه به منظور جلوگيري از بروز يك فاجعه انساني گرديد.
صالحي همچنين در نامه خود ضمن درخواست براي رفع محاصره غزه، تأكيد كرد كه احقاق حقوق مشروع و همه جانبه ملت فلسطين با پايان دادن به اشغالگري صهيونيستها محقق خواهد شد.
«علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت وگوي تلفني با برخي از شخصيت هاي سياسي، پارلماني و همتايان خود در ديگر كشورها، حمله اخير رژيم صهيونيستي به غزه را شديداً محكوم كرد.
به گزارش اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي لاريجاني در تماس با آندرز بي جانسون دبير كل اتحاديه بين المجالس جهاني هجمه گسترده رژيم صهيونيستي از زمين، دريا و هوا به مردم بي گناه غزه را شرم آور و تأسف بار خواند و گفت جا دارد اتحاديه بين المجالس به عنوان كانون پارلمان هاي جهان كه برخاسته از اراده مردم دنيا است، در اين زمينه از خود تحرك جدي نشان دهد. در اين مذاكره تلفني آقاي آندرز بي جانسون دبير كل اتحاديه بين المجاس جهاني نيز اظهار كرد: «اين نگراني جمهوري اسلامي از حملات اسرائيل به غزه نگراني مشترك بسياري از مردم جهان است و هيأتي از اتحاديه بين المجالس جهاني به منطقه غزه سفر خواهد نمود.
علي لاريجاني همچنين با پروفسور رارول قليچ دبير كل بين المجالس اسلامي نيز در همين ارتباط بطور تلفني مذاكره كرد. وي ضمن محكوم كردن اين جنايات رژيم صهيونيستي، خواستار اقدام و واكنش عملي كشورهاي اسلامي شد.
لاريجاني همچنين در تماس با نبيه بري رئيس مجلس لبنان، محمود ولدالعربي خليفه رئيس مجلس الجزاير و خانم فهميده ميرزا رئيس مجلس نمايندگان پاكستان و همچنين دكتر لحام رئيس مجلس سوريه و اسامه نجيفي رئيس مجلس عراق و مصطفي بن جعفر رئيس مجلس نمايندگان تونس، اين جنايات را محكوم نمود و خواستار بكارگيري مساعي پارلماني براي محكوميت اين جنايات در بين كشورهاي اسلامي عليه اقدامات سبوعانه رژيم صهيونيستي در حمله هوايي، زميني و دريايي به غزه شد.
«رامين مهمان پرست» سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان هم در واكنش به تازه ترين اقدام جنايتكارانه صهيونيست ها در نوار غزه و از جمله به شهادت رساندن جمعي از مردم مظلوم و بي دفاع فلسطين، ضمن محكوم كردن شديد اين حملات اظهار داشت: متأسفانه در سكوت سازمان ها و مجامع بين المللي مدعي حقوق بشر كشتار مردم مظلوم و بي پناه فلسطين تبديل به رويه معمول رژيم صهيونيستي شده و انفعال اين سازمان ها و نهادها در برخورد با اين جنايات سبب جري تر شدن بيش از پيش رژيم صهيونيستي شده است.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران اقدام جنايتكاران نظاميان صهيونيستي در كشتار مردم غيرنظامي را تروريسمي سازمان يافته دانسته و به شدت محكوم مي كند و به عنوان رئيس جنبش غيرمتعهدها، توجه كشوهاي عضو اين جنبش را به مسئوليت خطير آنان در قبال دفاع از ملت مظلوم فلسطين و به ويژه ساكنان تحت محاصره نوار غزه، معطوف كرده و محكوميت قاطع اين جنايات از سوي كشورهاي عضو جنبش و قطع هر گونه مناسبات با رژيم صهيونيستي را خواستار است.
در همين رابطه، «حسين اميرعبداللهيان»، معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه كشورمان در گفت وگو با فارس در واكنش به حملات رژيم صهيونيستي به غزه با بيان اينكه مقاومت در فلسطين پاسخي دندان شكن به تل آويو خواهد داد، گفت: بازيگران جديد و فضاي جديد منطقه فرصت هرگونه گستاخي را از جنايتكاران صهيونيست سلب خواهد كرد.
وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي با نااميدي از فروپاشي محور مقاومت و ناكامي در سوريه، تلاش مي كند با حملات بزدلانه به غزه شكست خود را پنهان كند، يادآور شد: در حالي كه اين رژيم با اين اقدام وارد راهبردي كاملاً خطا و اشتباه شده است.
 


خطيب جمعه تهران:

 فضاي باز به اين معني نيست كه ساختارشكنان و فتنه گران به صحنه بيايند

خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به نزديك بودن انتخابات رياست جمهوري گفت: در انتخابات، حضور باشكوه مدنظر است و بايد فضا را براي تمام كساني كه مي خواهند در داخل نظام فعاليت كنند و قانون اساسي و ولايت فقيه و خط امام را قبول دارند باز نگه داريم.
به گزارش فارس، سيداحمد خاتمي خطيب نمازجمعه اين هفته تهران در خطبه دوم خود به حادثه سيل استان مازندران اشاره كرد و اظهار داشت: همدردي خود را به نيابت از شما نمازگزاران با سيل زدگان مازندران ابراز مي دارم؛ سيل خانه هاي زيادي را ويران كرده كه انتظار مي رود ملت و جمهوري اسلامي با كمك هاي خود آلام مصيبت ديدگان را تقليل دهند.
وي به جنايت دوباره رژيم صهيونيستي در نوار غزه اشاره و تصريح كرد: رژيم جلاد، خونخوار و وحشي صهيونيستي بار ديگر غزه را هدف قرار داد و اين نشان دهنده آن است كه حيات ننگين اين رژيم غاصب با اين وحشي گري ها گره خورده و چيزي جز خون نمي خواهند.
خطيب نمازجمعه تهران پاسخ مقاومت به حمله رژيم صهيونيستي را دندان شكن خواند و گفت: اين مقابله به مثل، دستور قرآن است و آفرين بر مقاومت، چرا كه اين روش، روش درستي است و مقاومت با اين روش تا به الان، روز را براي صهيونيستها تبديل به شام تار و شهر اشباح كردند.
وي به بررسي انتخابات آمريكا پرداخت و گفت: در انتخابات آمريكا چند نكته وجود داشت و آن اينكه كشوري كه مدعي اين است كه جامعه اي چند صدايي دارد فقط دو كانديدا از درون آن براي رقابت انتخاباتي بيرون آمد و اين بدان معني است كه جامعه آمريكا جامعه اي چند صدايي نيست بلكه جامعه ديكتاتوري حزبي است.
خطيب نمازجمعه تهران اضافه كرد: در انتخابات اخير رياست جمهوري آمريكا 90 ميليون نفر از واجدين شرايط شركت نكردند و اين يعني كه از حاكمانشان ناراضي اند و كانديداها نيز با وجود اينكه مردمشان در معيشت بد و فقر دست و پا مي زنند خرج هاي ميليارد دلاري كردند.
سيداحمد خاتمي با تاكيد بر اينكه رامني و اوباما بازيگر انتخابات رياست جمهوري آمريكا نبودند تصريح كرد: رامني و اوباما مانند دو عروسك نقش ايفا كردند در حالي كه رژيم صهيونيستي معركه گردان آمريكا بود.
وي همچنين در مورد مذاكره آمريكا و ايران كه توسط برخي نمايندگان هر دو كشور اظهار مي شود گفت كه موضع جمهوري اسلامي ايران تغيير ناپذير است و ملت ايران در برابر استكبار و خوي استكبارستيزانه آمريكا مي ايستد و كوتاه نمي آيد.
خطيب نمازجمعه تهران در مورد مسائل سوريه اظهار داشت: دشمنان اسلام در سوريه ارتش آزاد به راه انداختند، ارتش آزادي كه نوكر بي اراده اي براي غربي هاست و همين ارتش آزاد در نزديك حرم حضرت زينب وارد خانه اي شدند و پدر، مادر، دختر و پسر بزرگ خانواده را كشتند و پسر سه ساله را نيز به دار آويختند؛ اين ارتش آزاد هفته گذشته گردن يك دختر كوچك را زده اند و سيماي استكباري اين ارتش آزاد شمرگونه و عمر سعد گونه را به نمايش گذاشته اند.
وي عزاداري و سوگواري ملت ايران براي اباعبدالله الحسين(ع) را سرمايه اي بزرگ براي ملت ايران خواند و گفت: در اين عزاداري از هيچ چيز كم نگذاريد و سنگ تمام بگذاريد و از رقابت هاي غيرالهي كه آفت عزاداري است بپرهيزيد؛ در اين عزاداريها شور حسيني در اوج خود باشد و شعور حسيني هم مدنظر قرار گيرد.
وي با اشاره به نزديك بودن به انتخابات رياست جمهوري دور يازدهم گفت كه در انتخابات حضور باشكوه انتخاباتي مدنظر است چرا كه اين حضور باشكوه، نظام را بيمه كرده و بيمه خواهد كرد و بايد فضا را براي تمام كساني كه مي خواهند در داخل نظام فعاليت كنند و قانون اساسي و ولايت فقيه و خط امام را قبول دارند باز نگه داريم.
خطيب نمازجمعه تهران اضافه كرد: اين بازگذاشتن به معني اين نيست كه ساختارشكنان و فتنه گران سال 88 كه طلايي ترين فرصت نظام را سوزاندند و با فتنه گري خود چراغ سبز به بيگانگان نشان دادند به صحنه بيايند.
وي تاكيد كرد: تهراني ها هنوز آن ناامني كه چند ماه بر شهرشان دامن زد را فراموش نكرده اند اما همان فتنه گران امروز طلبكارانه وارد شده اند و بدون عذرخواهي مي خواهند بيايند.
سيداحمد خاتمي همچنين در خطبه اول خود با بيان اينكه از جلوه هاي تقوا در نگاه قرآن توبه است اظهار داشت: آن كس كه اهل تقوا است اگر لغزشي از او سر زد دائم در آن لغزش نمي ماند و به محضر ربوبيت اظهار ندامت و پشيماني مي كند.
وي افزود: اهل تقوا وقتي وسوسه هاي شيطاني به سراغش مي آيد بلافاصله تذكر گرفته و جاده بندگي را اصلاح مي كند.
خطيب نمازجمعه تهران به فرازهايي از آيات قرآن كريم در مورد استقامت اشاره و تصريح كرد: قرآن كريم مي گويد اساسي ترين حوزه استقامت، استقامت در راه نشر دين و در مسير گسترش ارزش هاي ديني است.
خاطرنشان مي شود سخنران پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران حجت الاسلام اختري دبيركل مجمع جهاني اهل بيت بود.
وي با اشاره به اينكه عاشوراي امام حسين(ع) و واقعه كربلا به عنوان يك مدرسه و دانشگاه بزرگ اسلامي در طول تاريخ نقش بسيار بزرگي در حركت، بصيرت و آگاهي مسلمانان داشته است، گفت: امروز به خاطر زنده نگاه داشتن يك حادثه تاريخي نيست كه عزاداري مي كنيم بلكه براي آثار و نقشي است كه اين حركت در جامعه انساني ما دارد.
وي با اشاره به آيات قرآن، ابراز مودت به خانواده عصمت را يك واجب الهي دانست و اظهار داشت: علماي بزرگ اسلام و حتي بزرگان اهل سنت، مودت به اهل بيت را واجب مي دانستند تا جايي كه پيشواي شافعي گفته است اگر كسي بر شما (پيامبر و اهل بيت) صلوات نفرستد نمازش باطل است.
 


درپرتو وحي

بعضي از ويژگي هاي
خردمندان
قرآن كريم:
مسلماً در آفرينش آسمان ها و زمين، و آمد و رفت شب و روز، نشانه هاي (روشني) براي خردمندان است.
همان كساني كه خدا را در (همه حال) ايستاده و نشسته، و آنگاه كه بر پهلو خوابيده اند، ياد مي كنند.
و در اسرار آفرينش آسمانها و زمين مي انديشند (و مي گويند:) بارالها! اينها را بيهوده نيافريده اي؛ منزهي تو! ما را از عذاب آتش نگاه دار.
سوره آل عمران
آيات 191-190
 


امام جمعه قم:

قلب مردم از اختلافات مسئولان به درد مي آيد

امام جمعه قم گفت: اگر مسئولان به جاي رفع مشكل اقتصادي به اختلافات و مسائل ديگري بيانديشند قلب مردم ما بيش از گراني از اختلافات آنها جريحه دار مي شود.
به گزارش خبرنگار مهر آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم كه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد به شرايط اقتصادي كشور و مشكلات مردم اشاره كرد و گفت: همه مردم ما تحريم هاي دشمنان را خبر دارند چون دشمنان ما هر روز بر زبان مي آورند كه تحريمي فلج كننده عليه جمهوري اسلامي ايران اجرايي كرده اند.
وي اضافه كرد: در چنين شرايطي مردم ما از مسئولان انتظار دارند كه تصميم گيري ها در رابطه با مسائل اقتصادي براساس اصول شناخته شده اقتصاد باشد و در تصميم گيري ها ثبات قيمت ها حفظ شود.
امام جمعه قم با بيان اينكه نبايد قيمت هاي خلق الساعه هر روز ايجاد شود. افزود: براي اينكه كارگران ما بيكار نباشند تأمين مواد اوليه بايد در اولويت قرار گيرد.
وي تأكيد كرد: مردم گاهي گراني و مشكلات را تحمل مي كنند اما وقتي ببينند مسئولان در منظر عمومي باهم مشكل و اختلاف دارند و به جاي رفع مشكلات اقتصادي به مسائل ديگري بيانديشند قلب آنها بيش از مشكلات گراني از اختلافات مسئولان جريحه دار مي شود.
امام جمعه قم با اشاره به حملات اخير رژيم اشغالگر صهيونيستي به غزه تصريح كرد: متأسفانه رژيم صهيونيستي به زنان، مردان و كودكان و تأسيسات زيربنايي غزه هجوم برده و اين نشان دهنده خوي حيوان صفت اين رژيم است كه اين گونه حركت مي كند.
وي اضافه كرد: البته حركت اسرائيل جاي تعجب ندارد، تعجب از كساني است كه هنوز با اين رژيم صهيونيستي سفير مبادله مي كنند و آمريكا نيز از اين رژيم حمايت مي كند.
به گفته آيت الله حسيني بوشهري تصور آمريكا و اسرائيل اين است كه مي توان با گلوله به نفرتي كه عليه آنها به وجود آمده جواب داد. مردم مسلمان بيدار هستند و تا اين غده سرطاني از منطقه برچيده نشود مسلمانان آرام نخواهند گرفت.
امام جمعه قم با اشاره به برگزاري رزمايش سراسري پدافند هوايي اظهار كرد: رزمندگان ما در اين رزمايش موشكي را آزمايش كردند كه همزمان 7 هدف را نشانه مي گيرد.
امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در نشست راهبردي با حضور حوزويان و دانشگاهيان اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اين پيام را به ملت ما اعلام كردند كه ما بدنبال آزادي هستيم اما نه آزادي تقليد كوركورانه از غرب. چون در اقتصاد سرمايه داران سرمايه دارتر مي شوند و ضعيفان له مي شوند.
آيت الله حسيني بوشهري تأكيد كرد: آزادي غرب در بعد سياسي يعني انحصارگرايي حزبي و شما در انتخابات اخير آمريكا مشاهده كرديد كه كانديداهاي ديگري ظهور و بروز داشتند اما جامعه آمريكا هم بدرستي آنها را نمي شناختند.
امام جمعه قم همچنين ماه محرم را يك فرصت استثنايي براي همه عزاداران حسيني دانست و گفت: در سالهاي اخير مداحان و واعظان در راستاي آشنا كردن مردم با معارف نوراني اهل بيت گام هاي خوبي برداشته اند امامراسم عزاداري در عاشورا بايد براساس منطق، عاطفه و حماسه برگزار شود.
آيت الله حسيني بوشهري در تشريح اين مؤلفه هاي تأثيرگذار در عزاداري ها گفت: در بعد منطقي بايد ريشه ها و عوامل پيدايش عاشورا را براي مردم بازگو كرد. در بعد عاطفي هم عزاداري ها بايد پرشور و با ارادت ويژه اي به اهل بيت باشد و در زمينه حماسه آفريني نيز همان شعار كوبنده هيهات من الذله كه انقلاب ما براساس آن به پيروزي رسيد پررنگ شود.
امام جمعه قم به همه دست اندركاران و عزاداران مراسم حسيني توصيه كرد: عزاداري ها بايد بدون پيرايه و استفاده از اسباب باشد تا خدايي ناكرده رنگ عزاداري كاهش نيابد.
 


بعد از نماز جمعه ديروز صورت گرفت

راهپيمايي همبستگي با مردم غزه در سراسر كشور

مردم ايران در بيش از 700 شهر بعد از اقامه نماز عبادي سياسي جمعه در اعتراض به جنايات صهيونيست ها در غزه، تظاهرات كردند.
در تهران نيزنمازگزاران پس از اقامه نماز عبادي سياسي جمعه، حركت خود را از ميعادگاه نماز جمعه تهران آغاز و به سمت ميدان فلسطين حركت و در نهايت در ميدان فلسطين تجمع كردند.
راهپيمايان تهراني در اين تظاهرات با شعار «دفاع از فلسطين باعث عزت ماست، نابودي اسرائيل خواسته ملت ماست»، «مرگ بر آمريكا»،«مرگ بر اسرائيل»، «آمريكا مرگت باد، اسرائيل ننگت باد»، «يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، «اي مهدي فاطمه، ريشه صهيون بكن» و «واي اگر خامنه اي اذن جهادم دهد» و «اسرائيل! سپاه اسلام آماده است» تنفر و انزجار خود را از جنايات رژيم صهيونيستي اعلام كردند.
در اين تظاهرات مداحان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام به بيان مناقب امام حسين(ع) پرداختند.
همچنين تعدادي از سينماگران مصري و اساتيد دانشگاه هاي عراق با حضور در جمع نمازگزاران تهراني همبستگي خود را با مردم فلسطين و آرمان مبارزه با رژيم صهيونيستي اعلام كردند.
به گزارش فارس، راهپيمايان تهراني با در دست داشتن پرچم فلسطين و پلاكاردهايي كه بر روي آنها نوشته شده بود مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل، اعتراض خود را به حمله رژيم صهيونيستي به غزه اعلام كردند.
يكي از شركت كنندگان در تظاهرات گفت كه دليل حضورم در تظاهرات اين بود كه مي خواستم اقدامات مذبوحانه اسرائيل را عليه مردم غزه محكوم كنم و به اسرائيل مي گويم ما تا آخرين قطره خونمان شعار مرگ بر اسرائيل را سر مي دهيم.
طلبه جواني كه در تظاهرات ديروز حضور داشت نيز درباره حضورش گفت: ما آمده ايم تا نشان دهيم كه به عنوان مجاهد في سبيل الله در ركاب امام خامنه اي هستيم و تا وقتي كه ايشان دستور دهند شر اسرائيل را كم كنيم، در ركابشان خواهيم بود و از ايشان مي خواهيم براي ما دعا كنند تا ثابت قدم بمانيم.
وي همچنين خطاب به رژيم صهيونيستي افزود: ما به اسرائيل مي گوييم منتظر باش تا سراغت بياييم.
يكي ديگر از شركت كنندگان در اين تظاهرات درباره اقدام رژيم صهيونيستي در حمله به غزه اظهار داشت: قطعاً اسرائيل شكست مي خورد بويژه با موشك هايي كه مقاومت براي تل آويو فرستاده مطمئناً شكست خواهد خورد. همچنين برخي ديگراز شركت كنندگان در تظاهرات اعتراض آميز به حمله رژيم اسرائيل به غزه در گفت وگو با فارس اعلام كردند: ما وظيفه خود مي دانيم تا جايي كه توان داريم از مردم مظلوم غزه دفاع كنيم.
اين مراسم با حضور پرشكوه ملت ايران در تهران و بيش از 700 شهر كشور برگزار شد.
 


ايران قطعنامه سازمان ملل

در محكوميت تحريم هاي اقتصادي كوبا را به هاوانا تبريك گفت

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران صدور قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل در مخالفت با تحريم هاي اقتصادي عليه كوبا را به ملت و دولت اين كشور تبريك گفت.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان پيروزي مجدد و قاطع كوبا در قطعنامه تصويب شده از سوي مجمع عمومي سازمان ملل در محكوميت تحريم هاي اقتصادي يكجانبه آمريكا عليه اين كشور را به ملت و دولت كوبا تبريك گفت.
مهمان پرست اظهار داشت: به اعتقاد ما دوره اقدامات ظالمانه و غيرقانوني يكجانبه عليه ملت ها به پايان رسيده است.
وي تأكيد كرد: رأي قاطع اعضاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد به اين قطعنامه نشان دهنده انزواي آمريكا و رژيم صهيونيستي در اعمال اين گونه اقدامات عليه ملت ها است.
در جلسه روز پنج شنبه مجمع عمومي سازمان ملل متحد، از 193 كشور عضو مجمع، 188 كشور به اين قطعنامه رأي مثبت، 3 كشور رأي ممتنع و آمريكا و اسرائيل به آن رأي منفي دادند.
استقبال از سند
منتشر شده توسط گروه هاي بحريني
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان همچنين با استقبال از سند منتشره توسط گروه هاي مختلف بحريني در زمينه مخالفت با خشونت حل مشكلات بحرين را نيازمند راه حل سياسي براساس گفت وگوي عادلانه و با حضور طيف هاي مختلف مردم اين كشور دانست.
مهمان پرست در خصوص تحولات بحرين اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران بر اين موضع تأكيد دارد كه اقدامات خشونت آميز و انفجارهاي اخير، حضور نيروهاي نظامي خارجي، سركوب اعتراضات مسالمت آميز و امنيتي كردن فضاي حاكم در بحرين نه تنها مشكلات را حل نمي كند، بلكه وضع را پيچيده تر خواهد كرد.
مهمان پرست افزود: ما تاكنون شاهد تأكيد مردم و گروه هاي مختلف بحريني بر اتخاذ و استمرار شيوه مسالمت آميز در مطالباتشان هستيم و سند منتشره از سوي گروه هاي مختلف بحريني در زمينه مخالفت با خشونت هم نشان ديگري در همين راستا بوده و ما از آن استقبال مي كنيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: مشكلات بحرين به راه حل سياسي براساس گفت وگوي عادلانه و با حضور طيف هاي مختلف مردم بحرين نياز دارد و اجراي اصلاحات واقعي و استمرار آن براساس مطالبات مردمي و انجام اقدامات اعتمادساز مي تواند فضاي لازم براي گفت وگو و حل مشكل را فراهم كند.
 


ديدارهاي ريابكوف با مقامات ايراني

معاون وزير خارجه روسيه در جريان سفر به تهران با مقامات و مسئولان كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
سرگئي ريابكوف معاون وزير امور خارجه روسيه شامگاه چهارشنبه با سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت وگو كرد.
سعيد جليلي در اين ديدار با اشاره به تعاملات سازنده ميان ايران و روسيه در موضوعات مختلف، گسترش همكاري هاي راهبردي ميان دو كشور را باعث تأمين منافع و بهره برداري بيشتر از ظرفيت هاي مشترك دو طرف دانست.
جليلي با بيان آمادگي هميشگي ايران براي انجام گفت وگوها تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران اميدوار است كه 1+5 هرچه سريع تر به ميز گفت وگوها بازگردد و براي 4 ماه تأخير خود در از سرگيري گفت وگوها پاسخ مناسب داشته باشد.
وي افزود: اميدواريم 1+5 با پاسخي مبتني بر تأمين حقوق ايران، برگزاري هرچه سريع تر گفت وگوها را شكل دهد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اشتباه محاسباتي غرب در سوريه، آن را نمونه روشني از شكست سياست هاي سلطه طلبانه آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه دانست.
در اين ديدار همچنين سرگئي ريابكوف معاون وزير خارجه روسيه و نماينده آن كشور در مذاكرات 1+5 با استقبال از گسترش همكاري هاي دوجانبه در زمينه هاي اقتصادي، سياسي و راهبردي بر حقوق هسته اي ايران در چارچوب معاهده ان پي تي تأكيد كرد.
ريابكوف تنها راه حل منطقي در سوريه را پايان يافتن خشونت ها و عمل به دموكراسي دانست و تأكيد كرد راه حل نظامي و مسلح كردن مخالفان راه اشتباهي است كه ناشي از خودخواهي و سياست هاي سلطه طلبانه بعضي كشورهاست.
معاون وزير خارجه روسيه همچنين با محمد مهدي آخوندزاده معاون امور حقوقي و بين المللي وزارت امور خارجه كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
آخوندزاده معاون وزير خارجه كشورمان در اين ديدار با اشاره به روابط راهبردي دو كشور گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور تأثيرگذار و نيز در ظرفيت رياست جنبش عدم تعهد رويكرد فعالانه خود را در امور منطقه اي و بين المللي در جهت تأمين صلح عادلانه و امنيت پايدار بين المللي دنبال مي كند و در اين چارچوب، بر رايزني و همكاري نزديك با روسيه به عنوان يك كشور مهم تأكيد دارد.
در اين ملاقات، طرف روس با اشاره به نقش فعال جمهوري اسلامي ايران در سطح منطقه اي و بين المللي و نيز با توجه به رياست ايران بر جنبش عدم تعهد، بر ضرورت تداوم و تقويت روابط و همكاري هاي ايران و روسيه تأكيد كرد.
 


رايزني هاي عراقچي در مسكو در حاشيه نشست اعضاي شانگهاي

نشست معاونان وزراي خارجه كشورهاي عضو و اعضاي ناظر سازمان همكاري شانگهاي درباره تامين امنيت منطقه و به خصوص تحولات افغانستان در مسكو برگزار شد.
مسكو چهارشنبه گذشته ميزبان نشستي با حضور معاونان وزراي خارجه كشورهاي عضو و اعضاي ناظر سازمان همكاري شانگهاي در خصوص تامين امنيت منطقه بود.
در اين نشست كه به موضوع افغانستان اختصاص داشت، شركت كنندگان بر ضرورت مقابله با چالش هايي چون تروريسم، قاچاق مواد مخدر و جرايم سازمان يافته تاكيد و حمايت خود را از تلاش ها و اقدامات دولت افغانستان براي بهبود اوضاع امنيتي، اجتماعي و اقتصادي در اين كشور اعلام كردند.
سيدعباس عراقچي معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران كه در اين نشست حضور داشت، طي سخناني ضمن استقبال از خروج نيروهاي نظامي خارجي از افغانستان، خاطرنشان كرد: ضرورت دارد اين نيروها قبل از خروج از افغانستان به مسئوليت هاي خود در قبال اين كشور به ويژه در راستاي ظرفيت سازي و توانمندساختن نيروهاي نظامي افغانستان عمل كنند.
معاون وزير خارجه ايران استقرار پايگاههاي نظامي خارجي در افغانستان را عاملي براي احياي فعاليت گروه هاي تروريستي، دامن زدن به تنش هاي منطقه اي و تهديد صلح و ثبات منطقه خواند.
به گزارش فارس، عراقچي در اين سفر با «ايگور ولاديميروويچ مورگولف» معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه فدراسيون روسيه و «گريگوري باريسوويچ كاراسين» معاون وزير امور خارجه روسيه در امور قفقاز و كشورهاي مشترك المنافع ديدار و مسائل دوجانبه، منطقه اي و بين المللي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دارد.
عراقچي همچنين معاون وزير خارجه مغولستان را كه براي شركت در نشست كشورهاي عضو شانگهاي، در مسكو حضور داشت، در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران به حضور پذيرفت و طرفين به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل موردعلاقه دو كشور پرداختند.
 


اخبار ادبي و هنري

وزارت ارشاد در برابر گروه فشار كوتاه خواهد آمد؟
طيف سكولارسينما، تحركات پنهاني را براي رفع توقيف از يك فيلم غيراخلاقي، آغاز كرده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، به دنبال توقيف فيلم «آينه و شمعدون» به كارگرداني بهرام بهراميان، به دليل زيرپا گذاشتن ارزشهاي اخلاقي، طيف سكولارسينما، از اهرم هاي مختلف، براي فشار بهره مي گيرد تا بلكه از فيلم ياد شده كه 60درصد از فيلم برداري آن انجام شده، رفع توقيف شود.
پيش بيني مي شود، طي روزهاي آينده بر حجم اين فشارها افزوده شود. هفته گذشته سيدضياء هاشمي رئيس جامعه صنفي تهيه كنندگان فيلم سينمايي تاكيد كرده بود كه فيلم، داراي پروانه نمايش است و نبايد توقيف شود.
نكته اما اين است كه نخست؛ پروانه نمايش فيلم ياد شده، با روشي غيرمعمول اخذ شده است كه خود جاي تأمل دارد. دوم اينكه؛ شدت تخلفات و صحنه ها و گفتار غيراخلاقي فيلم تا آنجاست كه اين كار، بي شك در مرحله بازبيني، توقيف مي شد.
تهيه كننده «آينه و شمعدون» (محمد-ك) فردي است كه حراست صداوسيما، شايستگي وي براي فعاليت در حوزه رسانه ملي را رد كرده است و وي هدف شكايت چند بازيگر مرد و زن سينما و تلويزيون است!
پيشنهاد عجيب تهيه كننده فيلم موهن به سيمافيلم!
تهيه كننده فيلم موهن و غيراخلاقي «يك خانواده محترم» بمنظور گريز از پيامدهاي داخلي اين فيلم، پيشنهاد عجيبي به سيما فيلم داده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، محمد آفريده كه به همراه كارگردان فيلم-مسعود بخشي- فيلم نامه مصوب سيما فيلم را با تغيير و تبديل جلوي دوربين برده اند، خطاب به سيمافيلم گفته است:
«ما مي توانيم دو نسخه از فيلم يك خانواده محترم» تدوين كنيم. يك نسخه كه با خيال راحت بتوانيد در داخل ايران نمايش دهيد و يك نسخه هم براي نمايش در خارج از كشور»!
شنيده هاي موثق حاكي است كه با وجود اصرار سيمافيلم، تهيه كننده فيلم حاضر نيست نام سيمافيلم را از تيتراژ فيلم ياد شده حذف كند. آفريده، همچنين در تلاش است با نمايش نسخه اي تعديل شده از فيلم مذكور، نظر مثبت برخي از اهالي سينما و منتقدين را جلب كند. جالب اينكه همين نسخه تعديل شده نيز همچنان حاوي صحنه هاي زشت و توهين آميز نسبت به ساحت ارزشها و ملت ايران و نيز جعل و تحريف فرمايشات امام خميني(ره) است.
جاي پرسش است كه نخست؛ با وجود رد صلاحيت بخشي براي كارگرداني فيلم نامه مصوب سيمافيلم، چه كسي يا كساني، صلاحيت اين فرد را با سوابق روشن و غيرقابل انكار، تاييد كرده بودند!
و دوم اينكه، چرا محمد آفريده به دليل خيانت در امانت و اتلاف بيت المال و دخالت در اهانت و توهين به ارزشها و حضرت امام خميني(ره)، رزمندگان اسلام و ملت ايران، هدف تعقيب قانوني قرار نمي گيرد.
1000 نمايشگاه كتاب بسيج گشايش يافت
مراسم گشايش نمادين 1000 نمايشگاه كتاب بسيج بعد از اقامه نماز جمعه اين هفته تهران با حضور امام جمعه موقت و وزيران فرهنگ و ارشاد اسلامي و آموزش و پرورش برگزار شد.
گشايش 1000 نمايشگاه كتاب بسيج توسط آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران، سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش انجام شد.
اين نمايشگاه كتاب در 1000 نقطه كشور به طور همزمان از امروز شنبه 27 آبان تا ششم آذر برپا مي شود.
 


علي لاريجاني:

علامه طباطبايي اخلاق و منش قرآني را در زندگي خود پياده كرد

رئيس مجلس پيش از ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاحيه دارالقرآن علامه طباطبايي در قم در سخناني اظهار داشت: اخلاق ضامن سعادت دنيا و آخرت انسان است و بايد در عرصه فردي و اجتماعي ديده شود الان بسياري از تلاطمات اجتماعي كشور ما ناشي از كم اخلاقي و بداخلاقي است.
علي لاريجاني در اين مراسم كه با حضور تعدادي از مراجع تقليد و مسئولان برگزار شد اظهار داشت: اگر در جامعه دنبال سبك جديدي براي ارائه هستيم نقطه كانوني آن اخلاق است و ما بيش از هر زماني به سنت اخلاقي علامه طباطبايي نياز داريم.
نماينده مردم قم در خانه ملت با تأكيد بر شناخت نظام اخلاقي بزرگان بيان داشت: اين نظام اخلاقي حتي بايد در برخورد با دشمنان نيز رعايت شود. وي تواضع و برخورد متواضعانه در عين تسلط علمي بر شاخه هاي مختلف علوم را از ويژگي هاي علامه دانست و اضافه كرد: وي همواره مراقب نفس بود و ديگران را هم به مراقبت از نفس دعوت مي كرد.
نماينده مردم قم در مجلس در ادامه افزود: تفسير قرآن اوج فعاليت هاي علمي علامه بود كه در طول 20 سال زحمت علمي و با مشقت فراوان آن را به تحرير درآورد.
لاريجاني ادامه داد: رجوع به متن قرآن براي يافتن حقيقت قرآن مهمترين ويژگي اين تفسير است.
وي بيان داشت اگر بخواهيم دريافت درستي از سنت فكري علامه داشته باشيم بايد به قرآن رجوع كنيم علامه نه تنها در تفسير فعاليت بسيار بزرگي داشت بلكه اخلاق و منش قرآني را در زندگي خود پياده كرد كه براي همه الگوست.
رئيس قوه مقننه، پشتكار علمي را از ديگر ويژگي هاي علامه طباطبايي دانست و افزود: انسان زماني مي تواند به فضل و علم برسد كه تلاش كند و تنها به خواندن مطالب ديگران اكتفا نكند.
به گزارش مهر، رئيس مجلس شوراي اسلامي در سفر به قم نهمين دوره نمايشگاه فرش دستبافت اين شهر را افتتاح كرد.
 


مراسم سنتي الصلات در حرم امام رضا(ع) برگزار شد

مراسم سنتي «صلات» همزمان با نخستين روز از محرم الحرام صبح جمعه در حرم مطهر امام هشتم حضرت علي بن موسي الرضا(ع) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين مراسم موذنان سنتي از بلنداي گلدسته هاي حرم منور رضوي با نواي «الصلات ايها المومنين» شروع ماه محرم، عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و واقعه غم انگيز نينوا را اعلان كردند.
در اين مراسم همچنين جمعي از خادمان و مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) با استقرار در گلدسته هاي شمالي و جنوبي صحن جمهوري اسلامي، ايوان طلا و ايوان عباسي، صحن انقلاب اسلامي ترجيع بند محتشم كاشاني را با نوايي حزن انگيز همخواني كردند.
آواي «باز اين چه شورش است كه در خلق عالم است، باز اين چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است» ديروز در صحن و سراهاي حرم منور رضوي طنين انداز و ديدگان هزاران زائر و مجاور باراني شد و دل ها را متوجه شهادت مظلومانه سالار شهيدان و 72 تن از ياران باوفايش كرد.
به همين مناسبت از ديروز به مدت دو ماه نقاره هاي حرم منور رضوي خاموش شد و پرچم سياه بر بلنداي گنبد زرين حرم مطهر امام هشتم(ع) به نشانه عزاي جد غريبش به اهتزاز درآمد.
 


معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي:

 10 درصد جمعيت كشور بيمه نيستند

معاون رفاه اجتماعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان بيمه سلامت كشور گفت: هم اكنون 10درصد جمعيت كشور از هيچ پوشش بيمه اي برخوردار نيستند.
«سيد عبدالله عمادي» عصر پنجشنبه در بجنورد به ايرنا اظهار كرد: اين در حالي است كه طبق آمار حدود 75 ميليون جلد دفترچه در اختيار مردم ايران قرار دارد.
وي اضافه كرد: بايد تمام مردم ايران از دست كم يك نوع پوشش بيمه اي براي دريافت خدمات پايه سلامت برخوردار شوند.
وي گفت: ما به دنبال تهيه بسته بيمه پايه براي تمام جمعيت كشور هستيم و براساس مصوبه شوراي عالي بيمه سلامت، تمام شركت هاي بيمه اي حتي بيمه نيروهاي مسلح در اين نوع خدمات قرار مي گيرند.
معاون رفاه اجتماعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در مورد وظايف بيمه هاي تكميلي نيز گفت: بسته فعاليتي شركت هاي بيمه خصوصي ارائه دهنده خدمات بيمه تكميلي نيز به زودي از سوي بيمه سلامت تهيه و ارائه مي شود.
عمادي جايگزين كارت هوشمند بيمه به جاي دفترچه هاي فعلي را از ديگر برنامه هاي بيمه سلامت خواند و اضافه كرد: اكنون شهروندان دفترچه بيمه خدمات درماني خود را دريافت مي كنند، ولي هدف ما جايگزيني آن با كارت هوشمند است.
رئيس سازمان بيمه سلامت در مورد ادغام تامين اجتماعي با بيمه سلامت افزود: ما به دنبال اين ادغام نيستيم و تنها بيمه سلامت در پي خريد خدمات غيرمستقيم تامين اجتماعي است.
عمادي گفت: نشست هايي با سازمان تامين اجتماعي به منظور رسيدن به توافق براي خريد خدمات انجام و راه كارهايي نيز براي اين كار پيش بيني شده است.
وي پرداخت 55 درصد از هزينه درمان از سوي بيمه شدگان را از معضلات اصلي بخش بيمه اي كشور دانست و گفت: براساس قانون بايد با بيمه شدگان تنها 30درصد هزينه درمان را پرداخته و 70درصد آن از سوي دولت تامين شود.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: بيمه سلامت به دنبال تدوين راه كارهايي براي كاهش سهم مردم در هزينه هاي درماني است.
 


وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد

رونمايي از 10 داروي جديد داخلي تا پايان سال جاري

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: علم پزشكي ايران در دنيا رتبه بيستم را دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، مرضيه وحيد دستجردي ظهر پنجشنبه در همايش ربع قرن تجربه در دانشگاه علوم پزشكي كاشان با اشاره به اينكه رتبه كشور ما طي 10سال گذشته در علم پزشكي 56 بوده است افزود: خوشبختانه با تلاش دانشمندان و محققان رتبه علمي پزشكي ما رو به افزايش است. وي به رشد تعداد مقالات علمي ايران اشاره كرد و اظهار داشت: از سال 2011 تا 2012 مقالات علمي كشور ما 42درصد رشد داشته است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يادآور شد: عليرغم تمامي تهديدها، تحريم ها و فشارها بر دانشمندان و محققان و جوانان كشور، جهاد علمي و توسعه مراكز تحقيقاتي و درماني كشور را شاهد هستيم.
وي به رونمايي از 14دارو از اواخر سال گذشته تا اوايل امسال اشاره كرد و افزود: 12مورد از اين داروها بيوتكنولوژي بوده است.
دستجردي اظهار داشت: تا پايان امسال نيز 10داروي ديگر رونمايي خواهد شد.
وي ادامه داد: 56 داروي بيوتكنولوژي نيز در دست اقدام است و حدود 300 مواد اوليه دارويي نيز در دست حمايت داريم.
وزير بهداشت بزرگترين دغدغه كشور را سلامت ذكر كرد و افزود: حدود 66 هزار تخت بيمارستاني در سراسر كشور در حال طراحي، مطالعه و ساخت است كه 568 تخت در حوزه كاشان و آران و بيدگل به بهره برداري مي رسد.
دستجردي از ايجاد رشته دندانپزشكي در دانشگاه علوم پزشكي كاشان خبر داد و گفت: از بهمن ماه امسال 25 دانشجو در اين رشته مشغول به تحصيل مي شوند.
وي يادآور شد: با تكميل زيرساخت هاي لازم رشته داروسازي نيز در اين دانشگاه ايجاد و براي سال آينده دانشجو در اين رشته پذيرفته خواهد شد.
 


راه هاي سيل زده ايلام بازگشايي شد

مديركل بحران استانداري ايلام گفت: راه هاي سيل زده توابع استان ايلام بازگشايي شد.
«سهراب حكيمي» شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: بارندگي شديد و جاري شدن سيل طي هفته گذشته باعث مسدود شدن و قطع راه ارتباطي 8 روستا از توابع استان ايلام شد.
وي ادامه داد: گروه ها مختلف راهداري به ياري ديگر دستگاه هاي امدادي منطقه، روز پنجشنبه موفق به بازگشايي راه هاي ارتباطي روستاها شدند.
مدير بحران استانداري ايلام افزود: جاري شدن سيل، افزون بر قطع راه هاي ارتباطي چند روستا به 150هكتار از زمين هاي كشاورزي نيز خسارت وارد كرد.
حكيمي يادآور شد: 6 پل ارتباطي، 3 دهنه پل بين زمين هاي كشاورزي و بخشي از تأسيسات زيربنايي شهرستان هاي استان ايلام نيز خسارت ديدند.
زلزله در ورزقان
به گزارش روز جمعه مركز لرزه نگاري مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران ديروز زمين لرزه اي به قدرت 4 و 9دهم ريشتر ساعت 7 و 28 دقيقه و 24 ثانيه ورزقان را لرزاند.
زمين لرزه در فاصله 6 كيلومتر ورزقان، 38 كيلومتري خواجه و 40 كيلومتري اهر در آذربايجان شرقي به وقوع پيوست و در تبريز و شهرستان هاي اطراف احساس شد.
براساس همين گزارش از بامداد ديروز تا لحظه مخابره خبر شهر ورزقان 5 بار لرزيده اما هنوز از خسارات احتمالي اين زمين لرزه ها گزارشي دريافت نشده است.
فرماندار ورزقان گفت: بر اثر زلزله صبح امروز سه واحد مسكوني روستايي قديمي كه در زلزله هاي پيشين قسمتي از آنها فرو ريخته بود تخريب شد.
«محرم فروغي شجاعي» افزود: اين زلزله تلفات جاني و مالي نداشت و تنها تعدادي از روستاييان كه بر اثر آن دچار ترس شده بودند در درمانگاه به صورت سرپايي حضور يافتند و تحت مداوا قرار گرفتند.
 


با حضور وزير نفت انجام شد

 بهره برداري از 5 طرح بهداشتي و درماني در عسلويه

در آييني با حضور وزير نفت و جمعي از مسئولان ارشد وزارت نفت، چند طرح بهداشتي درماني در جم و عسلويه به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار مهر در جم بعد از ظهر پنج شنبه در مراسمي با حضور رستم قاسمي وزير نفت و مهندس احمد قلعه باني مدير عامل شركت ملي نفت ايران، چهار پروژه بهداشتي و درماني و پشتيباني در بيمارستان توحيد جم و كمپ شركت نفت و گاز پارس در عسلويه به بهره برداري رسيد.
درمانگاه تخصصي بيمارستان توحيد جم، انبار مديريت بحران بيمارستان توحيد، بخش دندانپزشكي درمانگاه كمپ نفت و گاز پارس و سيستم آرشيو و ارسال تصاوير ديجيتال پزشكي (PACS) پروژه هايي بودند كه در اين آيين افتتاح شدند.
در اين مراسم رئيس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با اشاره به اهميت درمانگاه تخصصي بيمارستان توحيد گفت: درمانگاه تخصصي بيمارستان توحيد جم با زيربناي سه هزار و 500 متر مربع داراي 12 مطب تخصصي است. دكتر مهرداد حسين زاده گفت: اين درمانگاه همچنين شامل 6 واحد دندانپزشكي، آزمايشگاه، راديولوژي، سونوگرافي، داروخانه، اندوسكوپي، اكو قلب و ريه و تست ورزش است.
وي افزود: انبار تداركات دارويي بيمارستان توحيد با زيربناي 250 متر مربع و با در اختيار داشتن سردخانه 5 تني بالاي صفر مخصوص نگهداري داروها و واكسن در محوطه بيمارستان توحيد ساخته شده است.
شهرستان جم در فاصله 265 كيلومتري جنوب شرق بوشهر قرار دارد و پالايشگاه گاز فجر كه بيش از 27 درصد گاز مصرفي كشور را تأمين مي كند در همين شهر واقع است. از سوي ديگر وزير نفت با حضور در عسلويه خط 400 كيلو ولت برق عسلويه به كنگان را افتتاح كرد.
مجري طرح توسعه نيروگاه ها و خطوط انتقال برق شركت نفت و گاز پارس در اين زمينه گفت: طول اين خط 67 كيلومتر است و با بهره برداري از آن عمليات برق رساني به پالايشگاه فاز 12 به عنوان بزرگ ترين طرح توسعه گازي پارس جنوبي انجام شده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10