(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 30  آبان  1391 - شماره 20362

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
توضيحات جديد قاضي سراج درباره پرونده فساد بزرگ بانكي
رهبر انقلاب در ديدار مسئولان و دست اندركاران حج تاكيد فرمودند
جبهه استكبار سلاح تزريق نكند بحران سوريه حل مي شود
پاي درس علي (ع)
حزب الله لبنان:
مقاومت غزه ، طرح دشمن جلوه دادن ايران به جاي اسرائيل را ناكام گذاشت
با تاييد مقام معظم رهبري
آيين نامه داخلي شوراي عالي فضاي مجازي كشور ابلاغ شد
آيت الله جوادي آملي:
اسلامي كردن دانشگاه غير از تربيت دانشجوي مسلمان است
سفير ايران درلبنان:
حمايت ازفلسطين باورديني ما است نه امري تاكتيكي
رئيس جماعت اسلامي كردستان عراق:
ايران نقطه اميد مسلمانان جهان است
70 درصد ضريح امام حسين(ع) به كربلا منتقل شد
رايان كراكر:
اوباما بايد به جاي شعار دادن با ايران وارد مذاكره شود
فيروز آبادي:
بسيجيان ، مدافع قوه قضائيه در مبارزه با فساد باشند
سردار چهار باغي:
جوانان با فرهنگ عاشورايي دشمن را ناكام مي كنند
مراديان انتقاد كرد
وام شهريه دانشگاه ها هنوز به صندوق رفاه واريز نشده است
درناي سفيد سيبري به تالاب فريدونكنار بازگشت
اخبار ادبي و هنري
پس از 3 روز توقف در بندر سودان
ناوشكن شهيد نقدي در بندر بوشهر پهلو گرفت
واحدهاي مسكوني يك روستاي ورزقان تحويل شد
از سوي معاون رئيس جمهور اعلام شد
آمادگي ايران براي توسعه مبادلات با تركيه
پيكر كمك خلبان حادثه مشهد در كرج به خاك سپرده شد
مردم كرمانشاه پيكر پاك شهيد خلبان مسعود شاه ويسي را تشييع كردند
براي عمل جراحي معلول جسمي- حركتي ايلامي
نياز به كمك افراد نيكوكار دارد
عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه:
عزاداري ها بايد به دور از افراط و تفريط باشد
سازمان امور مالياتي به قطعه سازان براي پرداخت ماليات 9 ماه مهلت داد
توليد كتابخانه ديجيتالي شيعه به زبان چيني


توضيحات جديد قاضي سراج درباره پرونده فساد بزرگ بانكي

قاضي رسيدگي كننده به پرونده فساد بزرگ بانكي تصريح كرد دادگاه متهمان جديد اين پرونده تا زمان رسيدگي به پرونده خاوري، غير علني است.
ناصر سراج گفت: به جز خاوري، پرونده متهمان ديگر از حساسيت چنداني برخوردار نيست بنابراين تا زماني كه دادگاه خاوري به شكل علني برگزار شود رسيدگي به اين پرونده به شكل غير علني ادامه خواهد داشت.
قاضي سراج در گفت و گو با ايلنا، با اشاره به صدور كيفرخواست هاي جديد در پرونده فساد مالي تصريح كرد: بررسي كيفرخواست هاي جديد بر عهده دو دادرس از دادگاه انقلاب است كه اين دادگاه ها نيز هم اكنون در حال برگزاري است.
وي ادامه داد: دادگاه متهمان جديد همچون گذشته به شكل علني برگزار نخواهد شد چرا كه اين متهمان به پرونده اصلي مربوط هستند و پرونده آن ها از حساسيت چنداني برخوردار نيست. بنابراين تا زماني كه دادگاه خاوري به شكل علني برگزارشود رسيدگي به اين پرونده به همين منوال ادامه خواهد داشت.
 


رهبر انقلاب در ديدار مسئولان و دست اندركاران حج تاكيد فرمودند

جبهه استكبار سلاح تزريق نكند بحران سوريه حل مي شود

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز دوشنبه در ديدار مسئولان و دست اندركاران حج امسال، حج را يك واجب استثنايي دانستند و بر مسئله مهم وحدت در دنياي اسلام تأكيد كردند.
ايشان خاطرنشان كردند: در موسم حج، وحدت، عظمت و تكثر دنياي اسلام عينيت مي يابد كه بايد از اين ظرفيت به نحو شايسته اي استفاده كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينكه فريضه حج تركيبي از عناصر «عبادت»، «تضرع» و «حضور سياسي و اجتماعي» است، خاطرنشان كردند: تا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، دغدغه حجاج ايراني صرفاً معطوف به انجام صحيح اعمال حج بود در حالي كه اين اجتماع بزرگ و استثنايي دربرگيرنده شاخص هاي مهم ديگري نظير تكثر و عظمت و وحدت است كه مي تواند حركت جديدي در راستاي انسان سازي، جامعه سازي و اتحاد اسلامي را شكل بدهد و اين نگاه متعالي بايد به حجاج غيرايراني نيز منتقل شود.
«اهميت وحدت شيعه و سني» نكته ديگري بود كه رهبر انقلاب مورد تأكيد قرار دادند.
ايشان با بيان اينكه اختلاف ميان شيعه و سني مسئله جديدي نيست و از گذشته نيز وجود داشته است، افزود: اما در سال هاي اخير اين اختلافات بطور غيرطبيعي افزايش يافته است كه نشان مي دهد تشديد اختلافات، به جامعه اسلامي تزريق و تحميل مي شود. حضرت آيت الله خامنه اي صرف تأكيد بر وحدت و تفاهم ميان شيعه و سني را كافي ندانستند و تصريح كردند: برخي از اين اختلافات ناشي از توهمات و شبهات است كه اين تصورات نادرست بايد اصلاح شود و در عين حال منشأ بخش ديگري از اختلافات، رفتارهاي غلط است كه بايد اين موارد نيز به طور دقيق شناسايي و حل شود.
«گشودن گره هاي ذهني سياسي حجاج» نكته سومي بود كه رهبر انقلاب اسلامي خطاب به دست اندركاران حج مورد تأكيد قرار دادند.
ايشان از ناآرامي ها در سوريه به عنوان نمونه يكي از اين گره هاي ذهني ياد كردند و با بيان اينكه منطق جمهوري اسلامي در قضيه سوريه كاملاً روشن است، افزودند: واقعيت مسئله سوريه اين است كه جبهه استكبار قصد دارد حلقه وصل زنجيره مقاومت در منطقه را كه در همسايگي رژيم غاصب صهيونيستي قرار دارد، نابود كند.
حضرت آيت الله خامنه اي، راه حل بحران سوريه را جلوگيري از تزريق سلاح به داخل اين كشور خواندند و تصريح كردند: چنانچه در هر كشوري، مخالفان از خارج آن كشور به سلاح مجهز شوند، بطور طبيعي، نظام حاكم نيز با آنها برخورد خواهد كرد.
ايشان افزودند: اگر مخالفان در سوريه دست از سلاح بردارند امكان مطالبه از دولت براي شنيدن نظرات مخالفان و اجازه دادن به آنها براي بيان مواضع خود وجود خواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با تشكر از خدمات ارائه شده به حجاج و همچنين تأكيد بر تقويت روزافزون همكاري ميان دست اندركاران حج، خاطرنشان كردند: به هيچ حدي از پيشرفت در ارائه خدمات رفاهي و تبليغي به حجاج قانع نباشيد.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در گزارشي مجموعه اقدامات بعثه مقام معظم رهبري در زمينه هاي فرهنگي، معنوي و بين المللي حج را بيان كرد.
در ادامه همچنين، حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد موسوي رئيس سازمان حج و زيارت نيز گزارشي از عملكرد بخش اجرايي و عملياتي حج امسال و نحوه رسيدگي به كاروانهاي اعزامي ارائه كرد.
 


پاي درس علي (ع)

غافل نباش
كه از تو غافل نيستند
اميرالمومنين علي(ع) فرموده اند:
از حرام دنيا چشم بپوش
تا خداوند زشتي آن را به تو بنماياند
و غافل نباش كه لحظه اي از تو غفلت نشود!
نهج البلاغه
حكمت 391
 


حزب الله لبنان:

مقاومت غزه ، طرح دشمن جلوه دادن ايران به جاي اسرائيل را ناكام گذاشت

چند مقام ارشد حزب الله تاكيد كردند كه پاسخ كوبنده مقاومت به حملات صهيونيست ها نشان داد، توطئه غرب كه به دنبال ايجاد ايران هراسي و دشمن جلوه دادن ايران به جاي اسرائيل بود، شكست خورده است.
«محمد رعد» رئيس فراكسيون «وفاداري به مقاومت» وابسته به حزب الله در مجلس با اشاره به حملات دژخيمانه رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه و پاسخ مقاومت گفت: مقاومت با هدف قرار دادن «تل آويو» با موشك «فجر 5» دشمن را شگفت زده و گيج كرده و اين نشان مي دهد كه ايران در حمايت از مقاومت فلسطين در نجات از اشغالگران هرگز كوتاهي نكرده است.
وي با اشاره به حمله برخي عليه سلاح مقاومت گفت: اگر سلاح مقاومت نبود، در اين شرايط چه كساني در برابر حملات رژيم صهيونيستي از غزه دفاع مي كردند.
«غالب ابو زينب» عضو شوراي سياسي حزب الله نيز در مراسم عزاداري امام حسين(ع) در روستاي خيام در جنوب لبنان گفت: آنچه در غزه مي گذرد، مرحله جديدي از نمايش قدرت محور مقاومت در منطقه و غزه است.
سيد «هاشم صفي الدين» رئيس شوراي اجرايي حزب الله نيز با اشاره به تحولات غزه گفت: غزه امروز با وجود محاصره و مشكلات اقتصادي - اجتماعي، توانسته دستاورد بزرگ و تاريخي با انجام عمليات پرتاب موشك به تل آويو به دست آورده و اسرائيل را در برابر همه جهان زبون كند.
وي با تاكيد بر ادامه مقاومت تصريح كرد: تجربه نشان داده كه مقاومت تنها زباني است كه دشمن آن را مي فهمد.
شيخ «محمد يزبك» رئيس هيئت ديني حزب الله هم گفت: مقاومت تنها راه آزادسازي سرزمين هاي اشغالي است.
به گزارش ايرنا، «محمد فنيش» وزير توسعه اداري لبنان (وابسته به حزب الله) هم روز دوشنبه طي سخناني در مراسم عزاداري دهه اول محرم در شهر جنوبي صور با اشاره به اينكه دشمن، ايران و جنبش مقاومت را متهم مي كند كه آنها مساله فلسطين را بهانه اي براي افزايش نفوذ منطقه اي خود قرار داده اند، اظهار داشت: اين سخنان مغالطه باطلي است و هيچ صحت و حقيقتي ندارد.
وي با قدرداني از موضع ايران در حمايت از جنبش هاي مقاومت لبنان و فلسطين اظهار داشت: اگر اين پشتيباني ها نبود، هم اكنون ايران تحت تحريم هاي اقتصادي و فشارهاي بين المللي قرار نداشت.
 


با تاييد مقام معظم رهبري

آيين نامه داخلي شوراي عالي فضاي مجازي كشور ابلاغ شد

آيين نامه شوراي عالي فضاي مجازي با تصويب اين شورا و پس از استحضار مقام معظم رهبري براي اجرا ابلاغ شد.
اين آيين نامه داخلي در پنجمين جلسه شوراي عالي فضاي مجازي به تصويب رسيده و پس از آن از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي مورد تاييد قرار گرفته است.
اين آيين نامه مشتمل بر 25 ماده و 24 تبصره است و محتواي آن مربوط به رويه كاري شوراي عالي فضاي مجازي و سازوكار اجرايي اين شوراست.
گفتني است رهبر معظم انقلاب 17 اسفند سال گذشته طي حكمي اعضاي شوراي عالي فضاي مجازي را تعيين كردند.
اين شورا داراي 14 عضو حقوقي و 7 عضو حقيقي است و تشكيل مركز ملي فضاي مجازي از مهم ترين وظايف آن به شمار مي رود. رئيس جمهور رياست اين شورا را برعهده دارد.
 


آيت الله جوادي آملي:

اسلامي كردن دانشگاه غير از تربيت دانشجوي مسلمان است


يكي از مراجع تقليد شيعيان با تمايز قائل شدن بين اسلامي كردن دانشگاه و دانشجوي مسلمان پروراندن گفت اسلامي كردن دانشگاه غير از تربيت دانشجوي مسلمان است.
به گزارش خبرگزاري مهر، آيت الله عبدالله جوادي آملي در ديدار با جمعي از اعضاي هيئت علمي و مسئولان دانشگاه علامه طباطبايي به موضوع اسلامي شدن دانشگاه از طريق اسلامي شدن دانش پرداخت و بيان كرد: دانشجويان اين كشور امانت هاي فكري اين كشورند.
وي در ادامه با تمايز قائل شدن بين اسلامي كردن دانشگاه و دانشجوي مسلمان پروراندن بيان كرد: مسئله اسلامي كردن دانشگاه يك صورت مسئله است، معناي اسلامي كردن دانشگاه اين نيست كه دخترها از پسرها جدا بشوند، نماز اول وقت داشته باشيم، نمازخانه داشته باشيم، دعاي كميل شب جمعه داشته باشيم، دعاي توسل شب چهارشنبه داشته باشيم، اينها مسلمان تربيت كردن است همه ما مسلمانيم اين كارها را بايد بكنيم اينها كار دانشگاه نيست اما اگر دانشگاه اين كارها را بكند موفق تر است ولي معناي اسلامي شدن دانشگاه اين نيست.
وي در ادامه افزود: وقتي دانشگاه اسلامي مي شود كه دانش اسلامي شود.
وي متذكر شد: هر علمي كه براي اداره كشور ضروري است تحصيلش واجب است چون اين علم جزء واجبات نظامي است كه آدم فرا مي گيرد. و هر استادي براي رضاي خدا بايد در س بگويد كه اين يك عمل ديني است نه علم ديني، هر دانشجويي بايد براي رضاي خدا درس بخواند نه براي مدرك كه اين يك عمل ديني است نه علم ديني. وي افزود: كاربرد و خروجي علوم بايد در نفع جامعه باشد نه به زيان جامعه كه اين كار خوب و واجب است.

 


سفير ايران درلبنان:

حمايت ازفلسطين باورديني ما است نه امري تاكتيكي

سفير كشورمان در بيروت با تاكيد بر اينكه حمايت ايران از قضيه فلسطين، امري تاكتيكي نيست، اظهار كرد: حمايت از فلسطين بر ما واجب است چراكه اين امر باور ديني و اعتقادي ما است و بايد آن را امروز بيش از پيش مورد توجه و نظر قرار دهيم.
غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان در نشست «همبستگي با مردم غزه» در بيروت در سخناني گفت: سازمان هاي بين المللي تحت عنوان رعايت مقررات بين المللي، منافع خود را بر ملت ها تحميل مي كنند و با به كار بردن انواع رسانه هاي خبري، دورغ را حقيقت، باطل را حق و ظلم را عدالت جلوه مي دهند و هر سخني كه آنها را رسوا كند، دورغ مي شمارند.
وي گفت: آنها عمليات جهاد و مقاومت مردم فلسطين در برابر اشغالگر را تروريستي مي خوانند ولي آواره كردن مردم، عمليات بازداشت، قتل و كشتار آنها را اصطلاحا دفاع از خود مي خوانند.
سفير كشورمان ادامه داد: سازمانهاي بين المللي همچنين عمليات به اسارت بردن يك سرباز اشغالگر را نقص مقررات و قوانين بين المللي و حقوق انسان مي شمارند ولي در برابر عمليات بازداشت و دستگيري هزاران مجاهدي كه در راه آزادي سرزمينشان در معرض انواع شكنجه هاي جسمي و روحي قرار گرفته اند،كوچكترين واكنشي از خود نشان نمي دهند.
وي اضافه كرد: در نظر جمهوري اسلامي ايران، قضيه فلسطين، امري تاكتيكي نيست بلكه امري اساسي و زيربنايي است چراكه از ايمان به اسلام و ارزش هاي انساني منشأ گرفته است.
ركن آبادي ادامه داد: جمهوري اسلامي به خاطر دفاع از قضيه فلسطين و متحد كردن گروههاي مقاومت عليه رژيم صهيونيستي مورد وحشيانه ترين هجوم ها قرار گرفته ولي با اين وجود توانسته به سرچشمه الهام بخش براي ملت هاي مسلمان منطقه در اين زمينه تبديل شود.
وي در پايان با اشاره به تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه گفت: جنگ فعلي را صهيونيست ها آغاز كرده اند، اما پايان آن در دست مقاومت و مردم فلسطين خواهد بود.
 


رئيس جماعت اسلامي كردستان عراق:

ايران نقطه اميد مسلمانان جهان است

رئيس جماعت اسلامي كردستان عراق در ديدار رئيس مجلس كشورمان از حمايت ايران از وحدت ملي در عراق تشكر و قدرداني كرد.
علي لاريجاني در اين ديدار با بيان اينكه پاره اي از كشورها درصدد ايجاد ناآرامي و بحران سياسي-امنيتي در عراق هستند، اظهار داشت: پيشرفت و حل مشكلات اقتصادي عراق با تقويت آرامش و حفظ وحدت امكان پذير است.
وي با تاكيد بر ضرورت تحكيم وحدت، انسجام و همبستگي ملي عراق در شرايط كنوني منطقه، خاطرنشان كرد: به هم ريختگي، اختلاف و تفرقه در عراق به نفع هيچ يك از گروه ها و اقوام عراقي نيست و ملت عراق بيش از همه زيان اختلافات داخلي را خواهند ديد.
لاريجاني سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران را حمايت از توسعه و آباداني، آرامش و وحدت ملي در عراق خواند و بر تداوم حمايت كشورمان از همه اقوام و گروه هاي سياسي در جهت تقويت حاكميت ملي، تماميت ارضي و پيشرفت عراق تاكيد كرد.
«شيخ علي باپير» رئيس جماعت اسلامي كردستان عراق نيز در اين ديدار با قدرداني از حمايت هميشگي جمهوري اسلامي ايران از وحدت و انسجام ملي در عراق گفت: ايران همواره نقطه اميد مسلمانان جهان است.
وي روابط نزديك، برادرانه و همه جانبه ايران و عراق را براي ثبات و آرامش منطقه بسيار مهم دانست و يادآور شد: همه گروه هاي عراقي بر توسعه و گسترش همكاري هاي برادرانه با ايران تاكيد دارند.
 


70 درصد ضريح امام حسين(ع) به كربلا منتقل شد

مدير پروژه ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) از انتقال 70 درصد ضريح امام حسين(ع) از قم به كربلاي معلي خبر داد.
وي افزود: هفتاد درصد اين ضريح طي روزهاي گذشته با همكاري هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با يك فروند هواپيما به نجف اشرف منتقل شد.
به گزارش ايسنا منطقه قم، محمود پارچه باف، روز دوشنبه در نشست هماهنگي براي انتقال ضريح ساخته شده امام حسين(ع) در قم، با اشاره به استقبال باشكوه مقامات عراقي و شور و هيجان زائدالوصف مردم در فرودگاه نجف، افزود: پس از رسيدن ضريح مطهر به فرودگاه نجف، استقبال گسترده اي توسط مسئولان عتبه حسيني و عاشقان حضرت سيدالشهدا(ع) در نجف از اين ضريح مقدس صورت گرفت.
مدير پروژه ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) در قم افزود: به همين جهت مدارس نجف و كربلا، دو روز تعطيل شدند و مردم از نقاط مختلف براي بازديد از قطعات در حال انتقال به كربلا، خود را به خودروهاي حمل ضريح رساندند.
وي، اضافه كرد: بخش ديگري از ضريح كه ديواره هاي رو به رو و پشت سر مرقد حضرت است به همراه در ضريح پس از يازدهم محرم، از قم به تهران و از آنجا از طريق استان هاي مركزي، لرستان و خوزستان از مرز شلمچه به عراق منتقل مي شود.
رئيس هيئت امناي ساخت ضريح امام حسين(ع) اظهار كرد: در طول مسير انتقال، مردم دلداده و عاشق آل الله و حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، از اين ضريح مبارك كه در يك تريلي و در قابي شيشه اي قرار داده مي شود، بازديد مي كنند.
پارچه باف، گفت: خوشبختانه اين ضريح در كانون توجهات جهان اسلام است و با تأييدات حضرت ولي عصر(عج)، رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام و علما و همياري مردم، ساخته شد و هم اينك در حال انتقال به كربلاست.
پارچه باف تصريح كرد: در تمامي مراحل ساخت ضريح مطهر از حمايت هاي فقهي و معنوي مراجع عظام تقليد برخوردار بوده ايم.
مدير پروژه ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) در قم در پايان خاطر نشان كرد: نذورات خاص اين ضريح تاكنون براي مصرف در ضريح خرج شده است و اين هيئت ديگر هيچ گونه وجهي را به عنوان نذر ضريح نمي پذيرد و عاشقان حريم حسيني(ع) مي توانند نذورات خود را به شماره حساب عتبارت عاليات واريز كنند.
 


رايان كراكر:

اوباما بايد به جاي شعار دادن با ايران وارد مذاكره شود

سفير سابق آمريكا در عراق با اشاره به اظهارات اخير اوباما درباره آمادگي كاخ سفيد براي گفت وگو با ايران اعلام كرد كه اكنون بايد به اين حرف ها جامه عمل پوشاند.
«رايان كراكر» در گفت و گو با پايگاه خبري المانيتور درباره تحولات سوريه گفت، دولت اوباما آشكارا در آغاز دوره رياست جمهوري خود در سال 2009 اعلام داشت كه آماده گفت و گو با ايران است. اكنون بهترين زمان براي بيان اين است كه ما آماده گفت و گو هستيم پس بياييم تا گفت و گوها را آغاز كنيم. شايد بتوانيم همانند افغانستان سال 2001 با ايران در مورد سوريه نيز به توافق برسيم.
وي در ادامه با انتقاد از حمايت مالي و تسليحاتي كاخ سفيد از تروريست هاي سوريه گفت: شما مي توانيد به انقلاب هاي رخ داده بنگريد كه ادامه تحولات برخلاف تصور ما بودند. همانند انقلاب فرانسه يا انقلاب سال 79 ايران، ما در ابتدا بر اين باور بوديم كه قادريم بعد از انقلاب نيز با انقلابيون ارتباط برقرار نماييم اما در اشتباه بوديم زيرا نتوانستيم به تحليل رويدادها بپردازيم. بنابراين نبايد اين اشتباه را درباره سوريه مرتكب شويم.
كراكر در بخش ديگري از اين گفت وگو با اشاره به تحولات عراق اعتراف مي كند كه هر چند آمريكا و عراق دو شريك راهبردي هستند اما واقعيت اين است كه امروز مردم عراق به كشور ايران بيشتر اعتماد دارند.
 


فيروز آبادي:

بسيجيان ، مدافع قوه قضائيه در مبارزه با فساد باشند

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت : بسيجيان بايد از مبارزه با فساد در جامعه حمايت كنند و مدافع قوه قضائيه باشند، بسيجيان با شعار در نماز جمعه و مجامع ديگر از مبارزه با فساد و قاضي مبارز با فساد حمايت كنند.
به گزارش مهر، سرلشكر سيد حسن فيروزآبادي در مراسم گراميداشت هفته بسيج كه عصر دوشنبه در سالن 5 آذر سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد، بسيج را پشتيبان ولايت فقيه در حراست از كشور خواند و گفت: بسيج چتر حمايت همه اركان اقتدار ملي و پيوند بين آحاد ملت براي تجهيز لشكر صاحب الزمان است .
فيروزآبادي با بيان اينكه رسالت بسيجي ها اين است كه در حوادث گوناگون كشور برنامه داشته باشند و دشمن را بشناسند ادامه داد: هر كس يك درجه انحراف از مسير ولايت، انقلاب و اسلام داشت بايد با او مقابله كرد به دنبالش نرفت و جلويش را گرفت .
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه بسيج بايد ارتباط با روحانيت را در جامعه تقويت كند، ادامه داد: بسيج بايد اولين منظرش، منظر روحانيت باشد و در راس روحانيت ولايت فقيه است .
وي ادامه داد: الزام عملي به ولايت فقيه يعني هر چه ايشان فرمودند را بپذيريم حتي اگر قدرت درك آن را نداشته باشيم و يا به ضرر ما باشد .
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه بايد دائما تفكر بسيجي را گسترش دهيم و حضور بسيج در فضاي مجازي بيشتر شود، گفت: خدا اين فضا را به عنوان يك لطف دراختيار مومنين قرار داده است، فضاي مجازي فرصتي است كه مي توانيد حرف حق تان را به گوش تمام عالم برسانيد و با دشمنان مقابله كنيد .
فيروزآبادي درادامه سخنانش خاطرنشان كرد: بسيج بايد از مبارزه با فساد در جامعه حمايت كند و مدافع قوه قضائيه باشد. با كمال تاسف شاهديم كم توجهي به حمايت از مبارزه با فساد دست بعضي از قضات را در دادن حكم قاطع مي بندد زيرا مدافعان مفسدان با تمام قدرت و توان خود به دفاع از مفسدان مي پردازند .
وي افزود: اين در حالي است كه ما بسيجيان و ملت مي توانيم با شعار در نماز جمعه و مجامع ديگر از مبارزه با فساد و قاضي مبارز با فاسد و قوه قضائيه حمايت كنيم بايد همه جا شعار مبارزه با فساد سر دهيم و از قاضي انقلابي كه حكم مبارزه با مفسدين را مي دهد حمايت كنيم .
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: قضات بايد احساس پشتيباني مردم از خودشان را داشته باشند .
فيروز آبادي تاكيد كرد: مسئول بسيجي بايد از خودش كارآمدي نشان دهد، اگر مسئول اسلامي خطا كند هزار بار بدتر از مسئول غير اسلامي است كه خطا مي كند .
 


سردار چهار باغي:

جوانان با فرهنگ عاشورايي دشمن را ناكام مي كنند

فرمانده توپخانه نيروي زميني سپاه گفت: دشمن امروزه به اين موضوع واقف شده است كه شيعه فرهنگ شهادت دارد و متوقف شدني نيست.
سردار محمود چهارباغي فرمانده توپخانه نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به حضور جوانان بسيجي در صحنه هاي نبرد 8 ساله ملت ايران، اظهار داشت: در شرايطي كه انقلاب اسلامي ما تازه به پيروزي رسيده بود، صدام با سوءاستفاده از موقعيت، تهاجم گسترده اي را عليه ايران اسلامي تدارك ديد و شهرهاي ما را يكي پس از ديگري تصرف مي كرد و شرايط سختي را بر ملت تحميل كرد، تمام جوانان با بسيج تمام توان خود و از خودگذشتگي به حضور پرشور در صحنه دفاع از انقلاب اسلامي پرداختند.
وي افزود: البته جوانان ما به واسطه اشاره و فرمان حضرت امام خميني(ره) مبني بر حضور در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل، حركت خود را عليه دشمن آغاز كردند و ابتدا دشمن را متوقف و سپس عمليات هاي آفندي را بر عليه آن انجام دادند.
به گزارش فارس چهارباغي افزود: امروز دشمنان به اين موضوع واقفند، تا زماني كه شيعه فرهنگ شهادت دارد، متوقف شدني نيست، از اين رو به دنبال تخريب اين فرهنگ كه برگرفته از نهضت امام حسين(ع) است در ميان جوانان هستند، اما حضور پرشور جوانان در آيين عاشورايي ناكامي دشمنان را رقم خواهد كرد.
 


مراديان انتقاد كرد

وام شهريه دانشگاه ها هنوز به صندوق رفاه واريز نشده است

رئيس صندوق رفاه دانشجويان از واريز نشدن وام شهريه دانشگاه ها به حساب اين صندوق انتقاد كرد.
كيوان مراديان ديروز در حاشيه گردهمايي معاونان دانشجويي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي سراسر كشور تأكيد كرد: براساس ابلاغ معاونت برنامه ريزي وام شهريه دانشگاه ها 155ميليارد تومان است ولي تاكنون اين مبلغ به حساب صندوق رفاه دانشجويان واريز نشده است.
وي ادامه داد: البته برنامه ريزي كرديم كه كمبودها را تدبير كنيم به طوري كه هزينه پرداختي به دانشجويان كشور براي وام شهريه در سال گذشته 120ميليارد تومان بود ولي امسال در يك ترم 87 ميليارد تومان وام شهريه پرداخت كرده ايم.
رئيس صندوق رفاه دانشجويان با بيان اينكه پرداخت يارانه دانشجويان در اولويت نخست صندوق رفاه دانشجويان است، گفت: در جلسه دو شب پيش وزير علوم و رحيمي معاون اول رئيس جمهور مقرر شد يارانه دانشجويان نيز در روزهاي آينده پرداخت و وام شهريه نيز در آذر ماه به حساب صندوق رفاه دانشجويان واريز شود.
مراديان اظهار داشت: البته با وجود كمبودها هيچگونه وقفه اي در ارائه خدمات رفاهي صندوق رفاه ايجاد نمي شود.
وي عنوان كرد: بخشي از اعتبار يارانه دانشگاه ها تحت عنوان يارانه كمكي به عهده صندوق رفاه بوده كه بايد 177ميليارد تومان از سوي دولت كمك مي شد ولي تاكنون يك ريال نيز دريافت نكرده ايم و اميدواريم تا هفته آينده بخشي از آن را دريافت كنيم.
افزايش اعتبار وام شهريه دانشجويان علوم پزشكي
اين در حالي است كه رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت بهداشت با اعلام خبر افزايش اعتبار وام شهريه 91 گفت: تا يك ماه آينده پرداخت ها شروع مي شود.
دكتر فرهاد جعفري در گفت و گو با ايسنا در خصوص نحوه توزيع وام شهريه در بين دانشجويان گفت: دانشگاه هاي علوم پزشكي بايد ليست متقاضيان دريافت وام شهريه را به صندوق ارائه كنند. چرا كه تا يك ماه آينده پرداخت ها شروع مي شود.
وي با بيان اينكه اعتبار وام شهريه ابلاغي براي سال 91 افزايش يافته است، تأكيد كرد: اين اعتبار از پنج ميليارد تومان در سال گذشته به شش ميليارد تومان در سال جاري افزايش يافته است، بر اين اساس مي توان جمعيت بيشتري را تحت پوشش قرار داد.
وي با تأكيد بر اينكه تا سقف پنج ميليون تومان به دانشجويان دكتراي حرفه اي وام شهريه پرداخت مي شود، خاطرنشان كرد: اين دسته از دانشجويان مي توانند در چهار نيمسال تحصيلي متقاضي دريافت وام شهريه باشند.
رئيس صندوق رفاه وزارت بهداشت با بيان اينكه دانشجويان واحدهاي بين الملل بيشترين متقاضيان دريافت وام شهريه هستند، تصريح كرد: براي سال گذشته حدود پنج ميليارد تومان اعتبار براي وام شهريه در نظر گرفته شده بود كه بيش از 80 درصد آن تخصيص يافت.
 


درناي سفيد سيبري به تالاب فريدونكنار بازگشت

مسئول روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست مازندران گفت: تنها درناي سفيد سيبري امسال نيز براي گذراندن فصل زمستان به تالاب حفاظت شده فريدونكنار بازگشت.
محمود هاديان يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در ساري افزود: مهاجرت پرندگان بخصوص درناي سفيد سيبري از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي اضافه كرد: حضور درناي سفيد جلوه اي از زيبايي را در اين تالاب به نمايش مي گذارد.
تالاب پنج هزار و 400 هكتاري فريدونكنار علاوه بر تنها قطعه درناي سفيد، پذيراي ساير پرندگان مهاجر نيز است كه همچون سال هاي گذشته اين تالاب را براي زمستان گذراني خود انتخاب كرده اند.
مهاجرت پرندگان به پناهگاه هاي حيات وحش مازندران به خصوص به تالاب بين المللي ميانكاله و تالاب فريدونكنار آغاز شده و هر ساله افزون بر يك ميليون و 500 هزار پرنده تالاب هاي مازندران را براي زمستان گذراني انتخاب مي كنند.
عروس غاز، پليكان پاخاكستري، غاز پيشاني سفيد كوچك، عقاب دريايي، قوي كوچك، باكلان كوچك و گيلانشاه خالشور برخي از گونه هاي در خطر انقراض و حمايت شده منطقه ميانكاله هستند كه براي افزايش و خارج كردن آنها از فهرست در خطر انقراض برنامه هاي خاصي اجرا مي شود.
 


اخبار ادبي و هنري

گرمارودي:
پاي حرف هايم درباره هدايت مي ايستم
سيدعلي موسوي گرمارودي در پي واكنش هاي هتاكانه نسبت به اظهارات اخيرش درباره توهين هاي صادق هدايت عليه ائمه اطهار(ع) گفت: شك ندارم كه حرف زدن درباره فردي مثل صادق هدايت و كتاب توهين آميز او نسبت به عاشورا هزينه دارد و من هم پاي آن و اعتقادم ايستاده ام.
دو روز پيش گرمارودي در نشستي عنوان كرد كه اهانت هاي صادق هدايت عليه ائمه اطهار(ع) از برخورد امويان با معصومين هم بي شرمانه تر بود. او همچنين با اشاره به كتابي از هدايت عنوان داشته بود كه هدايت شرف ندارد و بايد او را لعنت كرد كه در كتابش آشكارا به امام حسين(ع) توهين كرده است. اين سخنان با واكنش هايي كه به طور عمده در فضاي مجازي و به صورت فحاشي به گرمارودي بود، همراه شد.
وي در اين زمينه اظهار كرد: شكي ندارم كه اين گونه حرف زدن هزينه دارد و من هم پاي آن و اعتقادم ايستاده ام و جواب اين افراد را به خود امام حسين(ع) واگذار مي كنم.
وي افزود: كساني كه به اظهارات من واكنش نشان مي دهند و به حرف هاي هدايت در اين اثر بي اعتنا هستند، بالاخره يا مسلمان هستند و يا نيستند. اگر مسلمانند و حرف هاي هدايت درباره امام حسين(ع) را مي توانند تحمل كنند، من هم توهين هاي آنها را براي اظهاراتم به جان مي خرم. اگر هم مسلمان نيستند كه اصلا راه ما جداست و حرف ديگري نمي ماند.
جايزه جلال به رماني براساس سفر مقام معظم رهبري رسيد
رمان «حافظ هفت» نوشته اكبر صحرايي برگزيده بخش داستان پنجمين دوره جايزه جلال احمد شد.
علي شجاعي صائين - مديرعامل خانه كتاب - در گفت و گو با ايسنا، از برگزيده شدن رمان «حافظ هفت» نوشته اكبر صحرايي (با موضوع سفر مقام معظم رهبري به استان فارس در سال 87) به عنوان برگزيده بخش داستان اين جايزه 110 سكه اي خبر داد.
در اين دوره و در بخش داستان، رمان «قسمت دوم» نوشته سيدهاشم حسيني، «پريباد» نوشته محمدعلي علومي، «مبصر كلاس هشتم» نوشته سيدحسن حسيني ارسنجاني و «حافظ هفت» نوشته اكبر صحرايي و به عنوان نامزدي معرفي شده بودند.
سال گذشته جايزه جلال به رمان ناتمام «جاده جنگ» نوشته منصور انوري اهدا شد.
رئيس سابق انجمن منتقدان:
«لاله» هم شبيه به «يك خانواده محترم» مي شود
رئيس سابق انجمن منتقدان بعد از ديدن فيلم «يك خانواده محترم» با بيان اينكه اين اثر از كارهاي يك فرد آماتور هم كيفيت پايين تري داشت، گفت: متاسفانه اغلب مسئولان سينمايي ما براي افرادي چون سازندگان اين فيلم ها نه تنها فرش قرمز مي اندازند كه حتي آنها را روي سرشان مي گذارند! در واقع از بيت المال هزينه مي شود تا به آرمان هاي ملت فحش داده شود!
سعيد مستغاثي منتقد سينماي ايران در گفت و گو با رجانيوز گفت: اخيرا اين مقوله ناصواب باب شده است كه عده اي كه چندان سوادي از فيلمسازي و سينما ندارند، تعدادي تصوير بي ربط و شلخته را به هم مي چسبانند و دو سه تا توهين و ناسزا هم به انقلاب و نظام و ارزش ها و هويت ديني و انقلابي مردم در آن قرار مي دهند و از آنجايي كه جشنواره هاي جهاني هم به هنري بودن فيلم نگاه نمي كنند و بيشتر اين جشنواره ها به محلي براي تسويه حساب با ايران و انقلاب و تريبوني براي نيات و آرمان هاي گردانندگان آنها تبديل شده اند، اين فيلم ها مورد توجه قرار مي گيرند!
وي در ادامه گفت: «همين امروز هم براي فيلمسازاني فرش قرمز پهن مي شود كه هيچ نسبتي با انقلاب نداشته و ندارند. اگر مدير سابق مركز گسترش سينماي مستند و تجربي-آقاي آفريده-اين فيلم را تهيه كرده است، امروز هم همين مركز گسترش مشغول تهيه فيلم «لاله» است. البته عده اي مي گويند چرا درباره فيلمي صحبت مي كنيد كه هنوز ساخته نشده است. خب اين فيلم هم اگر ساخته شود، چيزي مثل «يك خانواده محترم» مي شود و به همين خاطر است كه به آن اعتراض مي كنيم. چرا كه نه موضوع مناسبي دارد و نه فيلمساز آن فيلمساز است و حتي يك فيلم بلند سينمايي هم در كارنامه اش ندارد.
ما مي گوييم چرا از بيت المال براي فيلمي هزينه مي شود كه در نهايت قرار است حاصلش يك سري تصاوير شلخته و محتواي آن هم برخلاف آرمان هاي ملت باشد؟
مستغاثي در پايان خاطرنشان كرد: «اين حجم بالاي كنايه ها و توهين ها در سينما مي طلبد كه بچه هاي حزب اللهي داخل ميدان شده و با ساخت كارهايي مثل «آخرين روزهاي زمستان» در مقابل اين هجمه بايستند؛ چرا كه با اميد بستن به مسئولين سينمايي و فرهنگي ديگر نمي توان جلو رفت.
 


پس از 3 روز توقف در بندر سودان

ناوشكن شهيد نقدي در بندر بوشهر پهلو گرفت

ناوشكن شهيد دريابان نقدي پس از بازگشت از ماموريت آب هاي آزاد، ديروز در اسكله هفتم آذر بندر بوشهر پهلو گرفت.
به گزارش ايرنا از بوشهر، فرمانده ناوشكن موشك انداز شهيد نقدي ارتش جمهوري اسلامي در جمع خبرنگاران گفت: پس از 79 روز از زمان جدا شدن از بندر بوشهر و 71 روز ماموريت در كريدور دريايي 400 مايلي مورد نظر دوشنبه با موفقيت و در سلامت كامل بازگشتيم.
ناخدا سوم فرماندهي مهراب تمدن ادامه داد: اين ناوشكن در قالب بيست و دومين ناوگروه ارتش جمهوري اسلامي به اين ماموريت اعزام شد.
وي افزود: حضور اين ناوگروه در اين ماموريت همراه با پيام صلح و دوستي و خواندن اعلاميه مبارزه با دزدان دريايي بود و اين باعث شد هيچ گونه تهديد و سرقت مسلحانه اي رخ ندهد.
تمدن اضافه كرد: در اين ماموريت به همراه ناو بالگردبر «خارك»، امنيت را در مسير براي كشتي ها و نفتكش هاي جمهوري اسلامي تامين كرديم و هيچگونه خسارت و سانحه اي هم نداشتيم.
فرمانده ناوشكن موشك انداز شهيد نقدي ارتش جمهوري اسلامي بيان كرد: در اين ماموريت كه از بوشهر آغاز شد و پس از عبور از خليج فارس، درياي عمان، اقيانوس هند، درياي عرب، خليج عدن، باب المندب، درياي سرخ در نهايت در بندر سودان توقف كرديم و همين مسير را براي بازگشت به مبدا ماموريت طي كرده و به بوشهر رسيديم. در اين مراسم فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي گفت: حضور ناوگروه دريابان نقدي در بندر سودان نشانگر قدرت نمايي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي (نداجا) در دفاع از منافع نظام است. دريادار دوم ستاد محمدرضا عباسيان افزود: اين ناوگروه توانست با هماهنگي هاي به عمل آمده از سوي فرماندهي قرارگاه و ستاد نداجا براي نخستين بار به بندر سودان در درياي سرخ اعزام و به مدت سه روز در اين بندر مستقر شود.
وي اضافه كرد: نيروي دريايي راهبردي، از همه ظرفيت هاي خود براي حضور عزتمند در درياي آزاد استفاده كرده و هم اكنون نيز ناوگروه 23 نيروي دريايي ارتش براي حفاظت از منافع جمهوري اسلامي در منطقه حضور دارد.
 


واحدهاي مسكوني يك روستاي ورزقان تحويل شد

مدير كل بنياد مسكن گلستان گفت: تمامي واحدهاي مسكوني روستاي زلزله زده «هيبت بگلو» شهرستان ورزقان در استان آذربايجان شرقي كه بر اثر زلزله دچار تخريب صددرصدي شده بود، توسط ستاد معين گلستان، بازسازي و تحويل مالكان آن شد.
به گزارش ايرنا، بازسازي منازل زلزله زدگان 22 روستاي شهرستان ورزقان برعهده ستاد معين استان گلستان است.
«محمد تقي زماني نژاد» روز دوشنبه گفت: ستاد معين بازسازي بنياد مسكن گلستان، نخستين ستادي است كه كار بازسازي يك روستا را به صورت كامل به پايان رسانده و واحدهاي آماده را تحويل مالكان آن داد. در اين روستا 27 خانوار ساكن بودند.
مسئول ستاد معين بازسازي بنياد مسكن گلستان نيز در اين باره گفت: تعهد بنياد استان گلستان در مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، ساخت حدود يك هزار و 700 واحد مسكوني در 22 روستاي شهرستان ورزقان است كه اغلب آنها دچار تخريب صددرصدي شده است.
«ولي الله رضايي» با تشريح اقدامات انجام شده، گفت: تاكنون كار آواربرداري، پي كني و آرماتوربندي اين واحدها به پايان رسيده و از آنجايي كه سازه اين واحدها از نوع اسكلت پيچ و مهره اي مي باشد، اسكلت يك هزار و 170 منزل نصب و بتن سقف يك هزار واحد ريخته شده است.
وي در ادامه با بيان اينكه 860 واحد تاكنون ديوار چيني شده است، اظهار كرد: از اين تعداد 400 واحد گچ و خاك شده و اميدواريم در چند روز آينده بتوانيم كليه واحدهاي آماده را تحويل اهالي اين روستاها بدهيم.
 


از سوي معاون رئيس جمهور اعلام شد

آمادگي ايران براي توسعه مبادلات با تركيه

معاون رئيس جمهوري گفت: ايران براي توسعه حجم مبادلات با تركيه تا 30 ميليارد دلار در سال آمادگي دارد.
به گزارش ايرنا، علي سعيدلو در حاشيه نشست استانداران مرزي ايران و تركيه كه در استان آغري تركيه برگزار شد در ديدار با «جودت ييلماز» وزير توسعه تركيه افزود: ايران و تركيه به دليل داشتن مشتركات تاريخي و فرهنگي از ظرفيت هاي فراواني براي گسترش روابط برخوردار هستند.
وي اضافه كرد: امروز اين اراده و انگيزه در مسئولان دو كشور وجود دارد كه روابط خود را در عرصه هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي گسترش دهند.
وي گفت: ايران براي گسترش حجم روابط تا مرز 30 ميليارد دلار با تركيه آمادگي دارد و آن را به نفع هر دو كشور مي داند.
جودت ييلماز، وزير توسعه تركيه نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه ايران و تركيه از صدها سال پيش تاكنون در صلح و آرامش روابط خود را ادامه داده اند گفت: ايران و تركيه به عنوان دو كشور بزرگ اقتصادي در منطقه هستند و تركيه به دنبال افزايش هرچه بيشتر روابط خود با ايران است.
وي ادامه داد: ممكن است جمهوري اسلامي ايران به دليل تحريم ها نتواند قدرت خود را به نمايش بگذارد اما ما به قدرت آن اعتقاد كامل داريم.
چهارمين نشست استانداران مرزي ايران و تركيه روز شنبه با حضور معاون رئيس جمهوري ايران در امور بين الملل، استاندار آذربايجان غربي و سفير جمهوري اسلامي در تركيه و جودت ييلماز وزير توسعه و استانداران استان هاي هم مرزي تركيه در استان آغري تركيه برگزار شد.
اين اجلاس پس از انجام نشست هاي كارشناسي و بحث و تبادل نظر در ارتباط با چگونگي توسعه هر چه بيشتر مناسبات و راهكارهاي اجرايي تفاهم نامه هاي قبلي و انجام ديدارهاي دوجانبه بين علي سعيدلو معاون رئيس جمهوري ايران در امور بين الملل و استاندار آذربايجان غربي با وزير توسعه و برنامه ريزي تركيه عصر روز يكشنبه به كار خود پايان داد.
 


پيكر كمك خلبان حادثه مشهد در كرج به خاك سپرده شد

پيكر سروان «هوبان مرتضوي» كمك خلبان بالگرد حادثه ديده خراسان رضوي روز دوشنبه با حضور قشرهاي مختلف مردم، فرماندهان و پرسنل نظامي و انتظامي در بهشت سكينه كرج به خاك سپرده شد.
به گزارش ايرنا از كرج پيكر اين كمك خلبان 30 ساله در قطعه صالحين بهشت سكينه كرج آرام گرفت.
براثر سقوط بالگرد هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي كه در اجاره اورژانس 115 مشهد بود، (چهارشنبه هفته گذشته) سرهنگ خلبان «مسعود شاه ويسي»، سروان «هوبان مرتضوي» كمك خلبان، سرگرد «سيد جعفر قاري» مسئول امنيت پرواز و استوار يكم «عليرضا پيرمغان» خدمه پرواز به شهادت رسيدند.
 


مردم كرمانشاه پيكر پاك شهيد خلبان مسعود شاه ويسي را تشييع كردند

پيكر پاك شهيد خلبان «مسعود شاه ويسي زاده» روز دوشنبه در ميان حزن و اندوه هزاران نفر از مردم كرمانشاه تشييع و خاكسپاري شد.
سرهنگ شاه ويسي به همراه سه نفر ديگر از كاركنان هوانيروز در سانحه سقوط بالگرد امدادي در شهر مشهد به شهادت رسيدند.
در مراسم تشييع و خاكسپاري پيكر مطهر اين شهيد كه در زير باران با حضور مسئولان و مردم كرمانشاه از مقابل مسجد جامع تا ميدان آزادي اين شهر برگزار شد، شركت كنندگان با آرمان هاي شهدا و انقلاب تجديد بيعت كردند.
بر اثر سقوط يك فروند بالگرد هوانيروز ارتش چهارشنبه هفته گذشته كه در اجاره اورژانس 115 مشهد بود، سرهنگ خلبان «مسعود شاه ويسي»، سروان «هوبان مرتضوي» كمك خلبان، سرگرد «سيد جعفر قاري» مسئول امنيت پرواز و استوار يكم «عليرضا پيرمغان» خدمه پرواز به شهادت رسيدند.
اين بالگرد كه براي امدادرساني به سرنشينان صدمه ديده حادثه واژگوني يك دستگاه ميني بوس به يكي از محورهاي ارتباطي منتهي به مشهد عزيمت كرده بود، حين بازگشت و انتقال مجروحان اين حادثه به بيمارستان در منطقه «خين عرب» مشهد سقوط كرد.
در اين سانحه علاوه بر شهادت چهار نفر از كاركنان هوانيروز، 6 نفر ديگر از سرنشينان بالگرد از جمله مجروحان مزبور، جان خود را از دست دادند.
 


براي عمل جراحي معلول جسمي- حركتي ايلامي

نياز به كمك افراد نيكوكار دارد

دهلران- خبرنگار كيهان:
معلول جسمي- حركتي آبدانان چشم به ياري هموطنان دارد.
زينب سالمي پور معلول جسمي- حركتي است كه از دو سالگي فلج شده و عمرش را روي ويلچر گذرانده است. وي متولد 1353 است و اكنون دچار تنگي نفس است. به گفته پزشكان وي تاكنون 80 درصد ريه اش را از دست داده است و تحت حمايت اداره بهزيستي قرار دارد. ماهانه بهزيستي 20 هزار تومان به سالمي پور پرداخت مي كند اما هزينه درماني او ماهي 300 هزار تومان است.
به گزارش خبرنگار اعزامي كيهان به شهرستان آبدانان، اين معلول جسمي- حركتي براي ادامه درمان خود مجبور است هر ماه به شهرستان دزفول سفر كند. از آنجايي كه وي قادر به استفاده از وسائل حمل و نقل عمومي نيست مجبور است با كرايه يك خودرو شخصي به دزفول برود كه هزينه آن نيز 100 هزارتومان است. براساس اين گزارش، پزشك معالج سالمي پور اعلام كرده است اين بيمار نياز به عمل جراحي دارد كه هزينه آن 3 الي 4 ميليون تومان است. خانواده سالمي پور براي تامين هزينه داروهاي معمولي بيمار خود با مشكل مواجهند و بخشي از هزينه درماني وي توسط افراد خيّر تامين مي شود. اكنون اين معلول جسمي- حركتي براي انجام عمل جراحي خود نيازمند كمك افراد خيّر است.
 


عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه:

عزاداري ها بايد به دور از افراط و تفريط باشد

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه كشور گفت: عزاداران بايد از انجام حركاتي كه موجب سوء استفاده دشمنان مي شود و به نوعي افراط و تفريط در عزاداري است، پرهيز كنند.
آيت الله سيد محمد غروي در گفت وگو با خبرنگار مهر، از ماه هاي محرم و صفر و بخصوص دهه عاشورا و دهه آخر صفر به عنوان ظرفيت هاي عظيمي جهت تبيين اهداف دين و فلسفه عاشورا ياد كرد و ابراز داشت: اين دهه ها فرصتي براي بازگو كردن فرمايشات و كرامات اهل بيت و اصحاب امام حسين(ع) و جريانات و اتفاقات رخ داده براي آن حضرت است.
وي با تأكيد بر اينكه در بازگو كردن حوادث و اتفاقات عاشورا تنها نبايد به جنبه عاطفي اين حادثه اشاره داشت گفت: عزاداري و سخنراني ها بايد حساب شده و پرمحتوا باشد و بتواند راه و رسم زندگي اهل بيت و امام حسين(ع) را به خوبي براي شنونده تبيين كند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه تأكيد كرد: سخنرانان و مداحان بايد سعي كنند تا آنچه را كه مطرح مي كنند از مقاتل صحيح و مورد اعتبار باشد و در اين زمينه نيز بايد منابع تاريخي معتبر را مورد مطالعه قرار دهند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه در عزاداري ها بايد حريم اهل بيت حفظ شود افزود: گاهي برخي از ذكر مصيبت ها بي پرده است و در واقع نوعي ذلت را نشان مي دهد كه در ذكر مصيبت ها نبايد اينگونه باشد.
آيت الله غروي به برخي اشعار كه در عزاداري ها خوانده مي شود اشاره داشت و عنوان كرد: برخي به بهانه جوان پسند بودن اشعاري در عزاداري ها مي خوانند كه هيچ گونه محتوا و ساختاري را در برندارد.
وي ادامه داد: نوع خواندن نيز گاهي شبيه آوازه خواني و يا تصنيف است كه اينگونه خواندن ها با اصالت روضه خواني سنخيتي ندارد.
استاد حوزه علميه قم در ادامه با بيان اينكه در عزاداري ها نبايد دچار افراط و تفريط شد گفت: عزاداران از انجام حركاتي كه موجب ضررهاي جدي و غيرقابل جبران باشد و يا دشمنان از آن سوء استفاده مي كنند و چهره اي نامناسب از اسلام ترسيم مي كنند بايد پرهيز كنند. وي كشاندن عزاداري تا پاسي از شب و همچنين راه اندازي دستجات در خيابان ها بخصوص در روزهاي غيرتعطيل به گونه اي كه ترافيك ايجاد كند و يا بلند شدن صداي بلندگوها به شكلي كه موجب آزار و اذيت ديگران شود را از جمله مواردي نام برد كه بايد در عزاداري از آن پرهيز كرد.
آيت الله غروي در ادامه به شيوه طرح مسائل سياسي و اجتماعي در مراسم عزاداري اشاره كرد و با بيان اينكه حركت سياسي امام حسين(ع) عين ديانت ايشان بود گفت: اگر بعد سياسي حركت امام حسين(ع) صحيح ترسيم شود ظرفيت عظيمي است كه نشان مي دهد در اسلام سياست عين ديانت است.
وي ادامه داد: سخنرانان و مداحان نيز در بيان مسائل بايد به كليات مسائل نظام توجه داشته باشند و مباحثي را كه مطرح مي كنند در جهت دفاع از اصل نظام باشد و نبايد به طرح مباحث سياسي و يا طرفداري از اين و آن استفاده شود.
 


سازمان امور مالياتي به قطعه سازان براي پرداخت ماليات 9 ماه مهلت داد

سازمان امور مالياتي كشور به قطعه سازان براي پرداخت ماليات در سال جاري 3 تا 9 ماه مهلت داد.
«علي عسگري» معاون وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در سمنان با اشاره به اختلاف بين خودروساز و قطعه سازان در اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده، گفت: خودروسازان به قطعه سازان در ماليات بر ارزش افزوده بدهي دارند كه پرداخت آن به تعويق مي افتد.
وي ادامه داد: به همين دليل به قطعه سازان براي پرداخت ماليات سالجاري بين سه تا 9 ماه مهلت داده ايم.
وي اظهار داشت: بدهي ايران خودرو در سال گذشته به قطعه سازان 900 ميليارد ريال بود كه 6 ماه مهلت داديم و امسال نيز تعويق پرداخت از سوي خودروسازان وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه سازمان امور مالياتي اصلاح كننده رابطه خريدار و فروشنده نيست، خاطرنشان كرد: ماليات بر ارزش افزوده از تفاوت خريد و فروش اخذ مي شود و اگر دو طرف مشكلي دارند، خودشان بايد آن را برطرف كنند.
عسگري با اشاره به ظرفيت هاي قانون ماليات بر ارزش افزوده، يادآور شد: اگر فردي كالايي را با پرداخت ماليات بخرد اما در چرخه توليد وارد نشود و نفروشد مي تواند با ارائه اسناد و مدارك ماليات خود را مسترد كند.
وي از تصويب يك فوريت لايحه اصلاح قانون ماليات در مجلس شوراي اسلامي خبر داد و افزود: كارگروه ويژه اي از كارشناسان مالي، حقوقي، مالياتي و توليدكنندگان جوانب مختلف اين لايحه را بررسي مي كنند.
 


توليد كتابخانه ديجيتالي شيعه به زبان چيني

اصفهان- خبرنگار كيهان:
نرم افزار كتابخانه ديجيتالي شيعه به زبان چيني در مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان توليد شد.
مدير توليد و بازرگاني مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان در اين باره گفت: اين كتابخانه ديجيتالي شامل 240 جلد كتاب با موضوع هايي چون مفاتيح الجنان، قرآن، احكام، تفسير، ترجمه، عقايد و پرسش و پاسخ به شبهات است و به همت حجت الاسلام والمسلمين عسگرآقايي گردآوري و تدوين شده است.
«حسين غزالي» اضافه كرد: اين كتابخانه ديجيتالي در مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ثبت شده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10