(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 9  آذر  1391 - شماره 20368

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با حضور دريادار سياري صورت گرفت
الحاق تجهيزات جديد سطحي و زيرسطحي به ناوگان نيروي دريايي ارتش
چشم به راه سپيده
نماينده كشورمان در سازمان منع سلاح هاي شيميايي:
ايران بزرگترين قرباني سلاح هاي شيميايي در جهان است
آغاز ثبت نام كنكور از 16 آذر
در ديدار لاريجاني و همتاي عراقي اش مطرح شد
تاثيرگذاري ايران و عراق به عنوان روساي جنبش عدم تعهد و اتحاديه عرب بر حل مشكلات منطقه
بررسي بسته جديد تحريمي عليه ايران در سناي آمريكا
پاسخ ركن آبادي به اظهارات ضد ايراني وليد جنبلاط
از سال آينده ظرفيت پذيرش در رشته هاي تخصصي پزشكي افزايش مي يابد
با اشاره به فقدان دلايل و مدارك
نصرت الله تاجيك: ديوان عالي انگليس مجبور است من را تبرئه كند
رئيس مركز آمار آموزش و پرورش:
آمار بازماندگان از تحصيل 5 دي منتشر مي شود
بروجردي در ديدار با رهبر حزب وحدت اسلامي افغانستان:
حضور نيروهاي خارجي در افغانستان عامل تداوم بي ثباتي در اين كشور است
اخبار ادبي و هنري
راه اندازي بيمارستان ثابت امام خميني (ره) در درگز
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:
كليد امنيت خليج فارس در دست ايران است
جانشين فرمانده كل سپاه:
پيروزي غزه سرشاخه كوچكي به نيابت از قدرت انقلاب اسلامي است
از 30 آذرماه جاري
كالاهاي وارداتي بدون كد رهگيري قاچاق شناخته مي شود
امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس:
محبت به اهل بيت(ع) در دل و جان اهل سنت است
معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:
ايران به مجروحان شيميايي جهان خدمات ارائه مي دهد
معاون مركز امور زنان:
محدوديت سني گذرنامه زنان مجرد ، پيشنهاد دولت نبود


با حضور دريادار سياري صورت گرفت

الحاق تجهيزات جديد سطحي و زيرسطحي به ناوگان نيروي دريايي ارتش

همزمان با فرا رسيدن نيروي دريايي ارتش از دو فروند زيرسطحي كلاس غدير، دو فروند هواناو و فاز دوم ناوشكن سهند و ناوچه موشك انداز سيناي 7 در منطقه يكم دريايي بندرعباس رونمايي شد.
دريادار حبيب الله سياري روز چهارشنبه در مراسم رونمايي از دستاوردهاي جديد نيروي دريايي در منطقه يكم نيروي دريايي در بندرعباس ضمن صدور فرمان به آب اندازي دو فروند زيرسطحي كلاس غدير و عملياتي شدن اين زير سطحي ها در ناوگان اين نيرو فرمان الحاق دو فروند هوا ناو SRN6 و BH7 را نيز صادر كرد.
وي افزود: براي نخستين بار در دنيا سيستم پرتاب موشك بر روي هواناو BH7 نصب شده است.
دريادار سياري با اعلام اين خبر كه اين هواناو به سيستم مسلسل و دوشكا تجهيز شده اند، خاطرنشان كرد: هواناو به عنوان يك وسيله دو منظوره قابل استفاده در دريا و خشكي قابليت هاي بسياري از جمله توانايي پشتيباني از جزاير مخصوصاً جزاير فاقد اسكله هستند، انجام گشت شناسايي، تجسس و نجات، تاخت آبي- خاكي، مين ريزي، مأموريت هاي كمين و حمله، استفاده به عنوان آمبولانس دريايي را دارد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه افزود: امروز شاهد رونمايي از فاز دوم ساخت ناوشكن جمهوري اسلامي ايران (سهند) شامل نصب روسازه و ساير متعلقات آن و همچنين پرده برداري از سازه ناوجه موشك انداز سيناي 7 كه در مرحله اتمام ساخت سازه و روسازه قرار دارد هستيم.
وي با بيان اينكه در مراحل آينده ساخت ناوشكن سهند شاهد تنوع و تعدد تجهيزات و سلاح هاي پيشرفته مورد استفاده در اين يگان خواهيم بود، تصريح كرد: تغييرات عمده در روسازه ناوشكن سهند و افزايش مدت زمان ماندگاري آن در دريا اين ناوشكن را از ساير ناوشكن ها متمايز ساخته است.
دريادار سياري گفت: استفاده بهينه از زمان و افزايش سرعت ساخت در مقايسه با ساير يگان هاي همكلاس از ويژگي هاي قابل توجه اين پروژه ها بوده تا جايي كه زمان صرف شده براي تكميل اين فاز از پروژه ها تقريباً يك پنجم ساخت ساير پروژه هاي مشابه بوده است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه هر آنچه كه داريم از محرم است، اظهار داشت: با رهنمودهاي فرمانده معظم كل قوا و استفاده از علم و صنعت داخلي شاهد ساخت انواع شناورهاي سطحي و زير سطحي هستيم.
وي عنوان كرد: با همت صنايع دفاعي و پشتيباني نيروهاي مسلح توانايي ساخت انواع شناورهاي سطحي و زيرسطحي در كلاس هاي بالا و پيشرفته را داريم.
امير سياري تصريح كرد: پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و خروج مستشاران برآورد دشمنان آن بود كه توانايي نظامي و بهينه سازي تجهيزات را نداريم و جنگ تحميلي با هدف محاصره دريايي و قطع صادرات نفتي ايران به راه انداختند.
وي افزود: دستاوردهاي نظامي و دفاعي امروز نيروي دريايي حاصل باور توانمندي ها از دوران دفاع مقدس تاكنون است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: علم و دانش ساخت زيردريايي ارتش آنچنان با سرعت پيش مي رود كه با دانش و صنعت اندك كشورهايي كه دو دهه از ما جلوتر هستند، برابري مي كنيم.
دريادار سياري با بيان اينكه نيروهاي مسلح با تدابير فرمانده معظم كل قوا در بالاترين سطح دفاعي از مرزهاي جمهوري اسلامي قرار دارند، افزود: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در عرصه دريا از بالاترين توان دفاعي برخوردار بوده و آماده تأمين امنيت منطقه هستند.
ناو موشك انداز سيناي 7
اوايل سال آينده عملياتي مي شود
فرمانده نيروي دريايي ارتش در مراسم رونمايي از فاز دوم ساخت ناو موشك انداز سيناي 7، اظهار داشت: اين ناو موشك انداز از سري ناوهاي پروژه سينا و همكلاس ناو موشك انداز «پيكان» است.
اميردريادار سياري خاطرنشان كرد: ناو موشك انداز سيناي 7 با توجه به گذشت زمان و ارتقاي سطح فناوري در دنيا طراحي و توليد شده و از سري قبلي خودش بسيار پيشرفته تر، و بهينه سازي شده تر است.
وي افزود: پيشرفت هايي در بخش هاي سلاح، تجهيزات، بدنه، حساسه هاي اطلاعاتي موجود، سيستم رانش و سيستم هاي جنگ الكترونيك (جنگال) ناوشكن سيناي 7 انجام شده است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش تأكيد كرد: هدف نيروي دريايي از اضافه كردن تجهيزات نوين به ناوگان دريايي خود، ارتقاي توان رزمي و دفاعي اين نيرو، براي دفاع از منابع، منافع و مرزهاي آبي كشور است.
امير دريادار سياري با بيان اين كه با رونمايي از مرحله دوم ساخت ناوشكن سيناي 7، مرحله بعدي ساخت آن به سرعت دنبال مي شود، ابراز اميدواري كرد كه در مرحله بعدي و در اوايل سال آينده (1392) اين ناوشكن به طور كامل به يگان دريايي نيروي دريايي ارتش ملحق شود.
 


چشم به راه سپيده

Email: SEPIDEH@kayhannews.ir

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

زود بيا
اي منتقم از جاده موعود بيا
غم، تار مرا دريده از پود، بيا
با سيصد و سيزده نفر آقاجان
هرچند كه دير كرده اي، زود بيا
¤¤¤
براي ظهور
پنهان مكن جمال خود از عاشقان خويش
خورشيد را براي ظهور آفريده اند
¤¤¤
دير مي شود
كم كم دلم از اين و از آن سير مي شود
با چشم مهربان تو تسخير مي شود
اين خواب ها كه همسفر هر شب من است
يك روز موبه مو، همه تعبير مي شود
فرصت گذشت، وقت زيادي نمانده است
تعجيل كن! عزيز دلم، دير مي شود
¤¤¤
تا او بيايد
بايد به راه بيائيم، تا او بيايد...
¤¤¤
از دل نرفته اي
كي رفته اي ز دل كه تمنا كنم تو را
كي بوده اي نهفته، كه پيدا كنم تو را
غيبت نكرده اي كه شوم طالب حضور
پنهان نبوده اي كه هويدا كنم تو را
¤¤¤
هواي سراسيمه
آقا بيا به خاطر باران ظهور كن
ما را از اين هواي سراسيمه دور كن
وقتي براي بدرقه عشق مي روي
از كوچه هاي خلوت ما هم عبور كن
¤¤¤
گره آدينه
آدينه را گره زده با انتظارها
آن يار، آن قرار دل بي قرارها
¤¤¤
دلت را شكسته ام
روزي هزار بار دلت را شكسته ام
اما، به انتظار وصالت نشسته ام
هر بار، اين تويي كه رسيدي و در زدي
هر بار اين منم كه در خانه بسته ام
هر جمعه قول مي دهم، آدم شوم ولي
از عهد خود گذشته و قلبت شكسته ام

 


نماينده كشورمان در سازمان منع سلاح هاي شيميايي:

ايران بزرگترين قرباني سلاح هاي شيميايي در جهان است

نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان منع سلاح هاي شيميايي اظهار كرد: ايران بزرگترين قرباني كاربرد سلاح هاي شيميايي بوده و همچنان هزاران نفر در ايران آثار كاربرد اين سلاح ها را تحمل مي كنند.
كاظم غريب آبادي، سفير كشورمان در هلند و نماينده دائم نزد سازمان منع سلاح هاي شيميايي در جريان برگزاري هفدهمين كنفرانس كشورهاي عضو سازمان منع سلاح هاي شيميايي در شهر لاهه هلند، در سخناني مواضع كشورمان را درباره تحولات مربوط به كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي تشريح كرد.
غريب آبادي وجود سلاح هاي شيميايي در جهان را موجب به خطر افتادن صلح و امنيت بين المللي دانست و از كشورهاي دارنده به ويژه آمريكا خواست به اجراي كامل تعهدات خود در چارچوب كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي براي نابودي كامل اين گونه سلاح ها پايبند باشند.
نماينده كشورمان در اين كنفرانس كه از سوي اعضاء شركت كننده به عنوان معاون اين كنفرانس نيز انتخاب شده است، با اشاره به اين كه ايران بزرگترين قرباني كاربرد سلاح هاي شيميايي بوده و همچنان هزاران نفر در ايران آثار وحشتناك كاربرد اين گونه سلاح هاي مرگبار و غيرانساني را تحمل مي كنند، نصب بناي يادبود اهدايي از سوي جمهوري اسلامي ايران به ياد اين قربانيان در محل سازمان منع سلاح هاي شيميايي را نشانه عزم جامعه جهاني براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره اين قربانيان دانست كه با نثار جان و زندگي خود صلح و اراده جهاني براي نابودي كامل سلاح هاي شيميايي را به ارمغان آورده اند.
به گزارش ايسنا، وي در بخش ديگري از سخنراني خود، با تاكيد بر اهميت تصميم كنفرانس شانزدهم كشورهاي عضو (آذر 1390) جهت ايجاد شبكه بين المللي حمايت از قربانيان سلاح هاي شيميايي كه به پيشنهاد و ابتكار جمهوري اسلامي ايران در دستور كار اين سازمان قرار گرفته بود، از دبيرخانه سازمان و ديگر كشورهاي عضو خواست تا تمام تلاش خود را به كار گيرند كه اين شبكه به منظور تحقق اهداف انسان دوستانه آن در راستاي كمك به قربانيان سلاح هاي شيميايي هر چه سريع تر به صورت كامل راه اندازي شود.
 


آغاز ثبت نام كنكور از 16 آذر

مشاور عالي سازمان سنجش با اعلام خبر انتشار دفترچه راهنماي كنكور 92 گفت: ثبت نام آزمون سراسري از روز پنج شنبه 16 آذر آغاز مي شود و تا شنبه 25 آذر ادامه خواهد داشت.
دكتر حسين توكلي در گفت و گو با ايسنا افزود: دفترچه راهنماي ثبت نام كنكور مشتمل بر شرايط و ضوابط ثبت نام و شركت در كنكور دوره هاي روزانه، شبانه، نيمه حضوري، مجازي، پيام نور، فرهنگيان و غيرانتفاعي دانشگاه ها از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org منتشر شده است.
وي گفت: ساير شرايط عمومي و اختصاصي داوطلبان، شرايط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجي، سهميه ها، مراحل آزمون، منابع آزمون و ساير اطلاعات مرتبط با آزمون سراسري نيز در دفترچه درج شده است.
 


در ديدار لاريجاني و همتاي عراقي اش مطرح شد

تاثيرگذاري ايران و عراق به عنوان روساي جنبش عدم تعهد و اتحاديه عرب بر حل مشكلات منطقه

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه ديدارهاي منطقه اي خود با همتاي عراقي اش ديدار و بر تاثيرگذاري ايران و عراق به عنوان روساي جنبش عدم تعهد و اتحاديه عرب در حل مشكلات منطقه تاكيد كرد.
علي لاريجاني در ديدار با اسامه نجيفي رئيس مجلس عراق بر روابط متقابل بين مجلس ايران و عراق تاكيد كرد و افزود: عراق به عنوان رئيس دوره اي اتحاديه عرب و جمهوري اسلامي ايران به عنوان رئيس دوره اي جنبش عدم تعهد از ظرفيت بالايي بر تاثيرگذاري در منطقه برخوردار هستند.
رئيس مجلس در ادامه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران و عراق مي توانند در مباحث مختلف سياسي، اقتصادي و صنعتي مشاركت هاي خوبي با هم داشته باشند.
اسامه نجيفي نيز در اين ديدار ضمن تاكيد بر افزايش مراودات ميان پارلماني ايران و عراق، گفت: اميدواريم مسائل منطقه اي به گونه اي پيش برود كه در نهايت به نفع مسلمانان و روابط ميان آنان شود لذا رژيم صهيونيستي بايد بداند كه آتش تفرقه اي كه در منطقه مي افروزد روزي دامنش را خواهد گرفت.
از مقاومت حمايت مي كنيم
رئيس مجلس عراق در نشست خبري مشترك با لاريجاني با حمايت از مقاومت مردم غزه در مقابل رژيم صهيونيستي گفت: عراق مناقشات نظامي و دخالت خارجي را در امور سوريه تاييد نمي كند.
رئيس مجلس عراق در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در آينده از كميسيون هاي پارلمان هاي كشورهاي منطقه براي بررسي اوضاع منطقه و حل مشكلات دعوت خواهيم كرد تا در نشست پارلماني عراق شركت كنند.
نشست مشترك هيئت پارلماني ايران
با كميسيون روابط خارجي عراق
نشست مشترك هيئت پارلماني ايران با كميسيون روابط خارجي عراق در پارلمان اين كشور برگزار شد.
در اين نشست مشترك كه با حضور لاريجاني و نجيفي روساي مجلس ايران و عراق برگزار شد، لاريجاني از كميسيون روابط خارجي مجلس عراق دعوت كرد تا با حضور در ايران با اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس جلسه مشترك داشته باشند كه دعوت وي با استقبال رئيس كميسيون روابط خارجي مجلس عراق مواجه شد.
ديدار لاريجاني با مراجع تقليد نجف
علي لاريجاني همچنين در ادامه برنامه هاي خود در نجف اشرف با آيت الله محمد سعيد حكيم و آيت الله بشير نجفي ديدار و گفت وگو كرد.
آيت الله حكيم در اين ديدار با اشاره به حوادث سوريه گفت: بايد براي حل مشكلات سوريه اقدام شود چرا كه با وجود تنش در سوريه نمي توان به حل مشكلات اميدوار بود.
وي با بيان اينكه طرف هاي درگير در سوريه بايد منافع سوريه را در نظر بگيرند، گفت: دخالت برخي كشورها در امور سوريه درست نيست و مردم سوريه بايد خودشان مشكلات را حل كنند.
علي لاريجاني نيز ضمن ابراز خرسندي از ديدار با آيت الله حكيم گفت: بنده در ادامه سفر منطقه اي خود و بنا به دعوت رئيس مجلس عراق به اين كشور سفر كرده ام چرا كه بعد از پيروزي مردم غزه لازم مي دانستم به برخي كشورهاي دوست براي مذاكره درباره اين پيروزي سفر كنم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت كه موضع جمهوري اسلامي ايران درباره سوريه تلاش براي حل مشكلات در فضاي آرام است.
علي لاريجاني در ديدار با آيت الله بشير نجفي نيز درباره موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال سوريه گفت: متاسفانه برخي كشورها با ارسال سلاح به سوريه مشكلات را خيلي زياد كرده اند اما تلاش ما اين است كه آرامش در سوريه حاكم شود و خشونت ها كاهش يابد.
آيت الله نجفي نيز در اين ديدار ضمن خيرمقدم به لاريجاني گفت: برخي كشورهاي منطقه در موضوع سوريه در اشتباه هستند و موضع درستي در قبال اين كشور ندارند.
رئيس مجلس همچنين بر سر مزار آيت الله قرشي از مراجع عظام تقليد حضور يافت و از كتابخانه اي كه به نام اين مرجع تقليد راه اندازي شده بود بازديد كرد.
ديدار با نوري مالكي
خبر ديگر اينكه رئيس مجلس در ادامه سفر خود به عراق با نوري مالكي نخست وزير اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.
همچنين رئيس مجلس با هوشيار زيباري وزير خارجه عراق نيز ديدار و گفت وگو كرد.
 


بررسي بسته جديد تحريمي عليه ايران در سناي آمريكا

بسته جديد تحريمي ايالات متحده عليه ايران ادامه تحريم هاي موجود اين كشور عليه ايران است كه تقريبا يك سال پيش به تصويب رسيده بود.
راديو صداي روسيه به نقل از رويترز از طرح جديد سناتورهاي آمريكايي و دستيارانشان براي اعمال دور جديدي از تحريم ها عليه كشورمان در قالب آنچه «لايحه سياست دفاعي سالانه» خوانده مي شود، خبر داد.
اين طرح تدابيري را در راستاي كاهش تجارت جهاني با ايران در حوزه هاي انرژي، حمل و نقل و صنايع فلزي در نظر خواهد گرفت.
اين لايحه قانوني جديد كه هنوز متن آن منتشر نشده است در شرايطي مورد بررسي قرار مي گيرد كه تقويم كاري سناي آمريكا در شرايط نزديك شدن به پايان سال ميلادي، بسيار شلوغ است. سناي آمريكا با مسائلي نظير كاهش كسري بودجه و لايحه دفاعي مواجه است.
بسته جديد تحريمي ايالات متحده عليه ايران ادامه تحريم هاي موجود اين كشور عليه ايران است كه تقريبا يك سال پيش به تصويب رسيده بود. هدف از اين تحريم ها اعمال فشار بر تهران براي توقف غني سازي اورانيوم است. اين در حالي است كه ايران همواره بر صلح آميز بودن ماهيت برنامه هسته اي خود تاكيد كرده است.
به گزارش فارس، در طرح جديد تحريم ها، سناتور دموكرات به نام «رابرت منندز» و يك سناتور جمهوريخواه به نام «مارك كرك» دخالت دارند.
 


پاسخ ركن آبادي به اظهارات ضد ايراني وليد جنبلاط

سفير كشورمان در بيروت در پاسخ به اظهارات ضدايراني وليد جنبلاط گفت: مباني و اصول ما شفاف و واضح است و ما همواره به قله كوه و افق هاي دور نگاه مي كنيم نه به حفره هاي كوچك جلوي پايمان.
غضنفر ركن آبادي در مصاحبه با راديو نور لبنان ضمن تاكيد بر حمايت ايران از لبنان در پاسخ به انتقادات رئيس حزب سوسياليست ترقي خواه دروزي لبنان گفت: ما به مباني، اصول و رسالت انقلاب اسلامي در راستاي تحقق عدالت افتخار مي كنيم و از هر انتقاد يا سرزنشي، ناراحت نمي شويم چرا كه انجام وظيفه، براي ما مهم تر است.
جنبلاط اخيرا با اشاره به اينكه ايران در حقيقت براي بهبود شرايط گفت و گوهاي خود با غرب، از همكاري با لبنان استفاده مي كند و ما مخالف اين امر هستيم گفته بود: ما نمي خواهيم لبنان به صحنه درگيري هاي عربي-ايراني و عرصه اي براي ايجاد گفت وگوهاي غرب با ايران تبديل شود.
ركن آبادي در ادامه اين گفت و گو با اشاره به حملات رژيم صهيونيستي به غزه گفت: رژيم صهيونيستي با حمله احمقانه عليه غزه مجبور شد، تسليم شرط هاي مقاومت شود و مقاومت نيز توانست معادله هاي جديدي را به دشمنان خود در منطقه تحميل كند.
وي با اشاره به حمايت دايمي ايران از فلسطين افزود: ما به مقاومت فلسطين عليه رژيم صهيونيستي كمك كرديم و همچنان نيز كمك خواهيم كرد چرا كه حمايت دايمي از فلسطين از اصول، مباني و قانون جمهوري اسلامي نشأت مي گيرد و مصلحت ملي نيز جز با تحقق مصالح امت و تعهد به قضيه فلسطين تحقق نمي پذيرد.
ركن آبادي ادامه داد: از 30سال پيش، پرچم فلسطين بر زمين رها شده و از آن روز تنها ايران بود كه آن را برافراشت؛ از آن روز تاكنون ما اميدواريم ديگران نيز براي بلند كردن پرچم فلسطين به كمك ما بشتابند.
سفير كشورمان اظهار كرد: رژيم صهيونيستي سعي مي كند ايران را دشمن معرفي كند ولي آن دوران كه اين رژيم قادر به تحميل معادلات خود در منطقه شود و دشمن و دوست را تعيين كند، ديگر سپري شده است.
به گزارش ايرنا، ركن آبادي تاكيد كرد: رابطه ايران با مقاومت فلسطين همچنان خوب است و خوب نيز باقي خواهد ماند.
 


از سال آينده ظرفيت پذيرش در رشته هاي تخصصي پزشكي افزايش مي يابد

رئيس شوراي آموزش پزشكي تخصصي وزارت بهداشت از افزايش ظرفيت پذيرش در رشته هاي تخصصي پزشكي خبرداد.
سيداميرمحسن ضيايي در اين رابطه افزود: ظرفيت خالي در رشته هاي تخصصي نداريم و به ازاي هر صندلي صدها داوطلب وجود دارد و اينكه ظرفيتهاي خالي در دوره تخصصي باشد بي معني است. ظرفيت پذيرش دستياري در هر سال 2300 تا 2500 نفر است و به دليل ايجاد بخش هاي جديد در دانشگاهها، ظرفيت ها افزايش مي يابد.
وي ادامه داد: اين طور نيست كه با ايجاد كلاسهاي جديد بتوان به راحتي ظرفيت را 50درصد افزايش داد چرا كه بايد امكانات بيمارستاني به اندازه كافي موجود باشد تا فردي كه آماده ارائه خدمات دستياري مي شود براي جامعه مفيد باشد.
ضيايي با اشاره به كمبود متخصص در برخي رشته ها گفت: به دنبال رفع اين كمبودها هستيم و از طرفي كيفيت ارائه خدمات آموزشي نيز اهميت دارد و نمي توان يكي را فداي ديگري كرد.
وي همچنين از افزايش ظرفيت پزشكي تخصصي در سال جاري خبر داد و اعلام كرد: از سال گذشته 2رشته دستياري پزشك خانواده و طب سالمندي به عنوان رشته هاي جديد پزشكي راه اندازي شده است.
ضيايي ادامه داد: رشته طب سالمندي تخصصي به صورت پايلوت در دانشگاه علوم پزشكي تهران راه اندازي شده و از سال آينده چنانچه تربيت نيرو و آموزشها مناسب باشد در دانشگاههاي علوم پزشكي ديگر ايجاد مي شود.
رئيس شوراي آموزش پزشكي تخصصي وزارت بهداشت گفت: رشته جديد پزشك خانواده در مقطع دستياري مقوله اي متفاوت است و از آزمون براي پذيرش متمركز دستيار استفاده نمي شود بلكه طرحي است كه وزارت بهداشت اجرا مي كند تا به سرعت پذيرش پزشك خانواده را تا سقف 6هزار دستيار در سال افزايش دهيم.
وي افزود: در حال حاضر در اين رشته 2هزار دستيار پذيرش مي شود و روش پذيرش به اين شكل است كه افرادي كه MPH پزشك خانواده دارند يا 4سال در حوزه پزشك خانواده فعاليت كرده اند مي توانند بدون آزمون و با انجام مصاحبه وارد اين دوره تخصصي بشوند.
ضيايي گفت: اين افراد ضمن ارائه خدمات، آموزش مي بينند و با شيوه تمام وقت بودن دوره آموزش دستياري در بيمارستانها متفاوت است. با اين روش، افرادي كه در طرح پزشك خانواده كار مي كنند به تدريج به متخصص پزشك خانواده تبديل مي شوند.
رئيس شوراي آموزش پزشكي تخصصي وزارت بهداشت گفت: طبق طراحي انجام شده، رشته دستياري تخصصي پزشك خانواده براي سال 92 دانشجو مي پذيرد.
 


با اشاره به فقدان دلايل و مدارك

نصرت الله تاجيك: ديوان عالي انگليس مجبور است من را تبرئه كند

ديپلمات پيشين كشورمان تصريح كرد اگر مسائل و انگيزه هاي سياسي در پرونده من دخالت داده نشوند، ديوان عالي انگليس نيز حكم دادگاه عالي را تأييد خواهد كرد.
نصرت الله تاجيك با اشاره به حكم دادگاه عالي انگليس درباره لغو استردادش به آمريكا گفت: اين حكم دادگاه عالي براي من بسيار خوشحال كننده بود. در حقيقت پس از شش سال حبس خانگي در انگليس، اين اولين حكمي است كه قاضي به نفع من صادر كرده است.
وي افزود: تشكيل پرونده عليه من و بويژه موضوع استرداد به آمريكا كاملا داراي انگيزه هاي سياسي بود و به نوعي من در اين جا به مدت شش سال به گروگان گرفته شده ام.
فرزند نصرت الله تاجيك سفير اسبق ايران در اردن كه در حال حاضر در انگلستان در حصر خانگي به سر مي برد و همچنين براساس حكم صادره يكي از دادگاه هاي عالي انگليس استرداد وي به آمريكا لغو شد، گفت: 2 هفته پيش به مدت 2 روز متوالي جلسه دادگاه پدرم برگزار و براساس حكمي كه اخيرا توسط 2 قاضي يكي از دادگاه هاي عالي انگلستان صادر شد، حكم استرداد پدرم به دليل فقدان مدارك مستند لغو شد.
وي به فارس گفت: اگر تا 14 روز آينده يكي از مقامات انگليسي از جمله وزير كشور اعتراضي به اين حكم نداشته باشند، استرداد به آمريكا لغو و حصر خانگي نيز پايان مي پذيرد و پدر آزاد شده و مي تواند به كشور بازگردد و در غير اين صورت موضوع در ديوان عالي انگليس مطرح مي شود.
بنابر گزارش هاي رسيده، وزارت كشور انگليس در واكنش به لغو حكم استرداد ديپلمات ايراني به آمريكا، اين راي را نااميدكننده خواند و اعلام كرد درخواست تجديدنظر در حكم دادگاه را بررسي مي كند.
گفتني است، نصرت الله تاجيك سفير اسبق ايران در اردن و استاندار اسبق هرمزگان چهارم آبان 1385 در شهر دورهام انگليس به اتهام واهي و اثبات نشده خريد 10 عدد دوربين ديد در شب بازداشت شد.
 


رئيس مركز آمار آموزش و پرورش:

آمار بازماندگان از تحصيل 5 دي منتشر مي شود

رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات آموزش و پرورش از مشخص شدن آمار بازماندگان از تحصيل تا پنجم دي ماه خبر داد.
يوسف نوري ديروز در حاشيه چهاردهمين مانور سراسري زلزله در مدارس كشور گفت: در حال حاضر نمي توان آمار دقيقي از بازماندگان از تحصيل داد اما قرار است تا بيستم آذرماه فهرست ثبت نام شوندگان در آموزش و پرورش به سازمان ثبت احوال ارائه شود و پس از بررسي لازم و مقايسه آماري به احتمال بسيار زياد تعداد دقيق اين افراد تا پنجم دي ماه اعلام خواهد شد.
رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات آموزش و پرورش آمار ثبت نام كنندگان در سال تحصيلي جديد را 12 ميليون و 327 هزار و 303 نفر عنوان و خاطرنشان كرد: از اين ميزان 6 ميليون و 874 هزار و 40 نفر در مقطع ابتدايي، 2 ميليون و 130 هزار نفر در راهنمايي و 3 ميليون و 267 هزار نفر در مقطع متوسطه هستند.
20 ميليون ايراني زير پنجم ابتدايي سواد دارند
اين در حالي است كه رئيس سازمان نهضت سواد آموزي در اظهارنظري به فارس گفت: حدود 20 ميليون ايراني داراي تحصيلات پنجم ابتدايي يا كمتر هستند.
علي باقرزاده گفت: در كشور نزديك به 9 ميليون و 700 هزار نفر خواندن و نوشتن بلد نيستند و بيش از 10 ميليون نفر نيز تحصيلات حداكثر پنجم ابتدايي دارند.
وي افزود: اين 20 ميليون نفر در جمعيت 75 ميليوني عدد بسيار زيادي است كه اينها از همه توليدات مكتوب كشور محرومند و از اطلاعاتي كه در شبكه هاي مجازي، خبرگزاري ها و رسانه ها منتشر شود نمي توانند به خوبي آگاهي يابند.
رئيس سازمان نهضت سواد آموزي كشور گفت: 50 درصد افرادي كه در گروه 49-10 سال اظهار بي سوادي كردند، حداقل يك دانش آموز دارند.
وي با بيان اين كه در سند تحول بنيادين، خانواده يكي از اركان تحول است، افزود: اگر عدد قابل توجهي از بي سوادها والدين دانش آموز باشند، نمي توان به حضور و مشاركت اين خانواده ها در برنامه هاي اجرايي سند تحول بنيادين اميدوار بود.
باقرزاده تاكيد كرد: معتقدم بايد جدي تر درباره مسئله آموزش خانواده و مخصوصا آموزش مهارت هاي پايه فكر كنيم.
 


بروجردي در ديدار با رهبر حزب وحدت اسلامي افغانستان:

حضور نيروهاي خارجي در افغانستان عامل تداوم بي ثباتي در اين كشور است

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، تاكيد كرد: ادامه حضور نيروهاي خارجي در افغانستان عامل تداوم بي ثباتي و ناآرامي در افغانستان است.
علاءالدين بروجردي در ديدار با محمد محقق ، رهبر حزب وحدت اسلامي افغانستان با اشاره به پيوندهاي عميق تاريخي، فرهنگي و مذهبي ميان مردم دو كشور، گفت: در طول تاريخ پر فراز و نشيب افغانستان به ويژه در دو دهه اخير، جمهوري اسلامي ايران ميزبان ميليون ها مهاجر افغاني بوده و همواره مناسباتي برادرانه و دوستانه ميان دو كشور برقرار بوده است.
بروجردي بر اهميت گسترش مناسبات دوستانه در همه زمينه ها به ويژه در عرصه پارلماني تاكيد كرد و ادامه داد: با توجه به تجربه بيش از يك قرن مجلس در ايران، همكاري هاي گسترده تري مي تواند ميان مجالس دو كشور انجام شود.
به گزارش ايرنا، رهبر حزب وحدت اسلامي افغانستان نيز دراين ديدار بااشاره به اشتراكات فرهنگي و مذهبي دو كشور، خواستار بهره گيري از فرصت ها و ظرفيت هاي موجود براي گسترش مناسبات دوستانه شد.
محقق همچنين از تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران در كمك به مردم افغانستان تقدير و تشكر كرد.
 


اخبار ادبي و هنري

اعتراض به اكران يك فيلم غيراخلاقي
اكران فيلمي كه پيش از اين به دليل نمايش صحنه هاي خلاف شئونات اخلاقي توقيف شده بود، اعتراض برخي گروه هاي مردمي و اهالي فرهنگ را برانگيخته است.
به گزارش خبرنگار كيهان، فيلم ساخته شده از سوي يك كارگردان مسئله دار كه در آثار قبلي خود نيز تصوير كينه توزانه اي عليه شخصيت هاي متدين نمايش داده بود، اعتراض هايي را برانگيخته است.
به طوري كه جمعيت انصار حزب الله ايران در بيانيه اي با اعتراض به اكران نمايش عمومي اين فيلم، از مردم براي شركت در تحصن شنبه آينده در مقابل سازمان سينمايي دعوت كرد.
در همين حال، بيژن نوباوه عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اكران عمومي فيلم هاي ضداخلاقي در گفت وگو با مهر گفت: پيش از صدور بيانيه انصار حزب الله در اعتراض به اكران فيلم فريدون جيراني، تمام اعضاي كميسيون فرهنگي نسبت به ساخت اين فيلم ها اعتراض هايي را به وزارت ارشاد وارد كرده بودند.
نماينده مردم تهران در ادامه افزود: ساخت فيلم هايي با موضوع خيانت نوعي تهاجم فرهنگي برنامه ريزي شده براساس تفكر شبكه هاي ماهواره اي چون «فارسي وان» است و به حق بايد جلوي اكران فيلم هايي از اين دست گرفته شود. اكران فيلم هايي از اين دست اساس اخلاق در خانواده ها را نشانه گرفته است و از آنجا كه بنيان خانواده اخلاق و معرفت انساني است هيچ يك از اين فيلم ها از اساس داراي ويژگي هاي اخلاقي از اين دست نيستند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس در پايان افزود: كميسيون فرهنگي مجلس به سازمان سينمايي براي اكران اين فيلم معترض است و اصولا اعتقاد دارد كه نبايد براي اين دست آثار پروانه ساخت صادر شود و سازمان سينمايي بايد در اين زمينه پاسخگو باشد.
علي مطهري يكي ديگر از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس نيز دراين باره گفت:وزير ارشاد بايد پاسخگوي معترضان باشد و اين اعتراض به عقيده من كاملا بجا است. من اين فيلم را سال گذشته ديدم. به عقيده من فيلم خوبي نبود و فكر مي كنم صاحبان اين بيانيه حق اعتراض دارند و اگر اعتراض آنها اختلالي در نظم عمومي ايجاد نكند، ايرادي ندارد.
وي عنوان كرد: به هر حال اين طيف مي توانند اعتراض خود را اعلام كنند و براي تجمع خياباني هم مجوزهاي لازم را دريافت كرده و زمينه قانوني را فراهم كنند. اين اعتراض به عقيده من كاملا بجا است.
«شورجه» فيلم مقاومت فلسطين در برابر رژيم صهيونيستي را مي سازد
پس از شكست رژيم صهيونيستي در جنگ هشت روزه غزه، جمال شورجه فيلمي درباره مقاومت فلسطين در برابر اسرائيل را مي سازد.
اين فيلم «مسيح شاهد بود» نام دارد و داستان آن مربوط به محاصره كليساي بيت لحم محل تولد حضرت عيسي(ع) است كه توسط نيروهاي صهيونيستي سال 2002 محاصره شده است.
شورجه درباره زمان توليد اين فيلم به فارس گفت: با توجه به موضوع فيلم اگر سازمان سينمايي حمايت كند اين فيلم را به مرحله توليد خواهيم رساند.
وي درباره محل فيلمبرداري فيلم توضيح داد: پيش از اين قرار بود در سوريه اين فيلم جلوي دوربين برود اما به دليل ناآرامي هاي سوريه فيلم را در لبنان جلوي دوربين مي بريم و كليسا را در اين كشور بازسازي خواهيم كرد.
فيلم ضدايراني به كميسيون اصل 90 رفت
سخنگوي كميسيون اصل 90 با اشاره به زير سوال بردن اصول و مباني انقلاب در يك فيلم ضدايراني توليد شده در داخل كشور گفت: فيلم «يك خانواده محترم» در جلسات آتي كميسيون اصل 90 مطرح مي شود.
مصطفي افضلي فرد سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم اردبيل در گفت و گو با فارس درباره مطرح شدن فيلم «يك خانواده محترم» در اين كميسيون گفت: فيلم «يك خانواده محترم» در جلسات آتي كميسيون مطرح مي شود. زيرا اين فيلم اصول و مباني انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس ملت شريف ايران را زير سوال برده است و به همين دليل كميسيون اصل 90 راسا ورود پيدا مي كند و اين فيلم در اين كميسيون مطرح مي شود البته از سوي شخص حقيقي و حقوقي شكايتي از فيلم صورت نگرفته و به ما واصل نشده است. وي درباره چگونگي بررسي پرونده اين فيلم در اين كميسيون گفت: پرونده اين فيلم در كميسيون مطرح مي شود و اعضاي كميسيون اصل 90 تصميم مي گيرند كه چگونه و در چه قالبي اين پرونده مورد بررسي قرار گيرد از طريق استعلامات از مسئولين و سازندگان اثر يا تهيه گزارش يا دعوت از مسئولين براي پاسخگويي كه در اين جلسه مشخص خواهد شد.گفتني است، فيلم «يك خانواده محترم» به كارگرداني مسعود بخشي و تهيه كنندگي محمد آفريده، با سرمايه گذاري يك شركت فرانسوي و مجوز و مشاركت مركز سيما فيلم ساخته شده است. اين فيلم ضمن توهين آشكار به امام خميني(ره)، خانواده شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، تصويري موهن و متوحش از مردم كشورمان نمايش مي دهد. كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نيز پيش از اين خبر داده بود كه قرار است مسئولان صدا و سيما به سبب دادن مجوز به اين فيلم در خانه ملت حضور يافته و پاسخگوي نمايندگان خواهند بود.
 


راه اندازي بيمارستان ثابت امام خميني (ره) در درگز

به مناسبت هفته بسيج، بيمارستان ثابت امام خميني(ره) شهرستان درگز استان خراسان رضوي به همت بسيج جامعه پزشكي اين استان با حضور مسئولين فرمانده سپاه، فرماندار، نماينده مجلس شهرستان و مسئولين سپاه امام رضا(ع) استان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج جامعه پزشكي، دكتر هادي جلالي مسئول بسيج جامعه پزشكي سپاه امام رضا(ع) در اين رابطه گفت:« اين بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي با همكاري بسيج جامعه پزشكي استان خراسان رضوي، سپاه امام رضا(ع)،دانشگاه علوم پزشكي مشهد و مركز بهداشت شهرستان درگز با تخصص هاي داخلي، عمومي، اطفال، زنان، پوست، گوش و حلق و بيني، مغز، اعصاب، چشم پزشكي، راديولوژي، آزمايشگاه، سونوگرافي و نيز دندانپزشكي به مردم فهيم شهرستان درگز خدمات درماني رايگان ارايه مي كند.»
وي افزود:« بسيج جامعه پزشكي استان خراسان رضوي تاكنون چندين بيمارستان صحرايي و ثابت و تيم هاي تك تخصصي درمناطق محروم و دور افتاده استان با همكاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد برگزار كرده است و تا پايان سال چند بيمارستان صحرايي و ثابت ديگر را مستقر خواهد كرد. وي يادآور شد در اين بيمارستان ثابت بيش از 50 نفر پرسنل كادر درماني به مدت 3 روز مستقر خواهند بود و همچنين مقدار قابل توجهي داروي رايگان به مردم ارائه خواهد شد.»
 


عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:

كليد امنيت خليج فارس در دست ايران است

مشهد- خبرنگار كيهان:
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: امنيت خليج فارس و تنگه هرمز در دست تهران است.
سيدجواد كريمي در جمع دانشجويان در مشهد افزود: از ديدگاه رهبر معظم انقلاب، حفظ و ارتقاي امنيت رژيم صهيونيستي و همچنين حفظ و مصادره امنيت انرژي دو راهبرد اصلي آمريكا در غرب آسياست و كنترل دنيا را در گرو كنترل نفت مي داند، از اين رو تسلط كامل ما بر تنگه هرمز اهداف آمريكا را خنثي خواهد كرد.
وي تصريح كرد: ما در بحث انرژي از طريق منطق اسلامي با دشمنان و مخالفان برخورد مي كنيم، و همان طور كه در برنامه پنجم آمده است نيروهاي آمريكايي از منطقه اخراج خواهند شد و به دنبال آن شاهد فروپاشي اسرائيل خواهيم بود زيرا به هرحال رژيم اسرائيل رو به نابودي است.
 


جانشين فرمانده كل سپاه:

پيروزي غزه سرشاخه كوچكي به نيابت از قدرت انقلاب اسلامي است

همدان- خبرنگاركيهان:
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: پيروزي اخير مقاومت در غزه، سرشاخه كوچكي به نيابت از قدرت انقلاب اسلامي ايران است.
سرتيپ پاسدار حسين سلامي در مراسم توديع و معارفه فرماندهان سابق و جديد سپاه انصار الحسين(ع) استان همدان، افزود: قدرت ايران در غزه توانست ابهت قدرت برتر نظامي دنيا و ارتش اسطوره اي و افسانه اي رژيم صهيونيستي را بشكند.
وي ادامه داد: اگر دشمن بخواهد دست به تحركي بزند، ضربات ويران كننده اي را بر او وارد مي كنيم.
وي يادآور شد: دشمنان ما بيشترين ابزار و تجهيزات و 50 درصد كل قدرت نظامي دنيا را در اختيار دارند اما در عرصه نبرد با نظام جمهوري اسلامي سرخورده و سرگردان، محزون و نااميد و افسرده شده اند و در چهره سياستمداران آمريكايي موج افسردگي در اوج را مي توان ديد.
سرتيپ سلامي تاكيد كرد: ما رژيم صهيونيستي را وادار ساختيم كه ديوار بتني دور خود بكشد و با اين حال سه شكست متوالي را بر او تحميل كرديم و اين انقلاب اسلامي ما بود كه ديوار آهنين دشمن را فروپاشاند و هزينه ها براي آمريكا و اروپا را آن قدر بالا برديم كه با بحران اقتصادي روبرو شدند.
وي اظهار داشت: اين پيروزي ها در حالي است كه شديدترين محاصره هاي تاريخ عليه ما اعمال مي شود كه بر ضد هيچ كشوري سابقه نداشته است چرا كه منبع قدرت انقلاب اسلامي، از منابع مادي متمايز است و كمك مي كند تا در اين فضاي سخت و نابرابر، پيروزمندانه عمل كنيم.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: امروز دشمن با هر سناريو و استراتژي كه وارد مي شود وقتي به دامنه هاي جبهه اسلامي برمي خورد، متوقف مي شود و سياست هايي كه بزرگترين امپراطوريها را فروپاشانده مقابل جمهوري اسلامي كارايي ندارد.
وي با اشاره به شكل گرفتن انقلاب ايران براساس مكتب و آموزه هاي عاشورا، گفت: در حقيقت نهاد سپاه پاسداران در عاشوراي سال 61 هجري تاسيس شده و موسس اين پيكره نيرومند جهادي نيز حضرت اباعبدالله الحسين(ع) است.
سلامي خاطرنشان ساخت: از عاشورا آموختيم كه پاسخ به نداي امام در عرصه نبرد با ظلم و ستم و استكبار بايد فوري و بلافاصله باشد چرا كه زخم بي وفايي امت به امام را در آن زمان حس كرديم.
وي تاكيد كرد: نبايد منتظر گذر زمان به اميد شركت در قيام مختار و سليمان بن صرد خزاعي و حضور در قيام توابين باشيم بلكه امروز بايد مرد صبح عاشورا باشيم تا زماني كه امام به ما نياز دارد.
وي افزود: امام حسين(ع) وجدان خفته امت خاموش اسلام را زنده و بيدار ساخت و تا به امروز هرچه اصلاح و بيداري در ميان اين امت ديده مي شود مديون عاشوراست چرا كه سه عامل ترس، جهل و دنياطلبي عوامل انحطاط يك ملت و آگاهي و ايمان به عنوان عناصر اصلي نهضت عاشورا، باعث رشد امت هستند كه در پيكره انقلاب اسلامي ما متجلي است.
وي ادامه داد: امروز در حال ساختن سرزمين هاي بزرگي هستيم و تيغ انتقام اصحاب عاشورا از نيام دوباره بيرون آمده و عاشورا تجديد حيات مي كند و با يك تصوير امروزين در جريان است به طوري كه توفيقات غيرقابل باور و به دور از انتظار و تصور به دست آورده ايم كه تنها با منطق موازنه قواي الهي توجيه پذير است.
جانشين فرمانده كل سپاه اضافه كرد: دشمنان ما عقب نشيني هاي بزرگي داشته اند، امام اين بار تنها نمانده و مسلمانان اجازه ندادند در محراب مسجد كوفه بر فرق امام مسلمين ضربت شمشير بخورد و يا در گودال قتلگاه به شهادت برسد بلكه انديشه ولي فقيه الان عالم گير شده و افق هاي تابناك تفكر و انديشه و ايمان و تدبير و حقيقت بيني ولي فقيه است كه در غزه آفرينشگر پيروزي باورناپذير شده است.
وي يادآور شد: دشمنان ما در حال فرار از متصرفات خود در دنياي اسلام هستند و اين تحولات فقط مادي و زميني نيست بلكه فكر و انديشه مسلمانان آزاد شده و آنها در حال بيداري اسلامي هستند و ايران به قلب اين تغييرات در عالم تبديل شده است.
سلامي تصريح كرد: همه اين پيروزي ها ناشي از حركت قيام عاشورا در كالبد و پيكره زمان ها و انتقال نسل به نسل آن است كه اگر در سال 61 هجري به شكل غم انگيزي اتفاق افتاد، اكنون با قدرت و شادابي ادامه مي يابد.
وي در پايان اظهار داشت: سپاه و بسيج يك شركت سهامي عام الهي است كه همه بايد در آن مشاركت داشته باشند.
در اين مراسم ضمن قدرداني از زحمات سرتيپ پاسدار عبدالرضا آزادي فرمانده سابق، سرتيپ پاسدار غلامعلي ابوحمزه به عنوان فرمانده جديد سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان معرفي شد.
همچنين توسط سردار سلامي از كتاب «سفير بيداري» حاوي زندگي نامه و خاطرات سردار بيداري اسلامي شهيد «مصطفي الحسيني» رونمايي شد.
 


از 30 آذرماه جاري

كالاهاي وارداتي بدون كد رهگيري قاچاق شناخته مي شود

كالاهاي وارداتي بدون كد رهگيري از تاريخ 30 آذرماه جاري به عنوان كالاي قاچاق شناخته مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، مديركل برنامه ريزي ستاد مركزي قاچاق كالا و ارز كشور با اعلام اين خبر افزود: هر صنفي كه كالاي وارداتي دارد بايد فرم خوداظهاري را پر كرده و توسط اتحاديه تاييد كند و از تاريخ 30 آذر 91 كالاهاي وارداتي بدون كد رهگيري به عنوان كالاي قاچاق شناخته مي شوند و طبق قانون ضبط و حكم قانوني در مورد آنها اجرا مي شود.
قاسمي در كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان گلستان اظهار داشت: دشمن در پي اين است تا قبح قاچاق نيز مانند موادمخدر ريخته شود و تا حدي در اين كار موفق شده است، دشمن با بيمه كردن مشروبات الكلي سعي در قاچاق بيشتر آن دارد و مشروبات الكلي از قلب اروپا تا قلب ايران به فاصله اندكي پس از توليد وارد مي شود.
وي اذعان داشت: استانداران بايد در استان ها شخصا در اين موضوع وارد شوند زيرا گستره كالاهاي قاچاق به سرعت درحال افزايش است و دامن كالاهاي توليد داخل را مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: دولت با هدف قرار دادن واردات و عرضه كالا اعلام كرده است كالايي كه وارد مي شود بايد در وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش شده و تعداد و كشور صادركننده نيز معلوم شود تا به تعداد كالا ليبل در نظر گرفته شده و روي محصول چسبانده شود، در غير اين صورت هيچ گمركي حق ترخيص كالا را ندارد.
وي با اشاره به اين كه قاچاق علاوه بر فشارهاي اقتصادي و اجتماعي مشكلات سياسي نيز ايجاد مي كند تاكيد كرد: گام به گام دايره شمول گروه كالاهاي طرح شبنم را افزايش مي دهيم و در حال حاضر و در مرحله دوم 11 كالا در اين طرح قرار گرفته اند ما هنوز به شيلات ورود نكرده ايم.
وي گفت: ميليون ها كالا بايد ليبل دار شوند و تاكنون جعل ليبل نداشته ايم.
قاسمي با اشاره به قاچاق سوخت در برخي نواحي كشور گفت: صنعت نفت در دست دولت است و مردم نمي پذيرند نفت از انگشتان قاچاقچيان بچكد، دولت در تمام مراحل توليد و توزيع نفت دخيل است و شركت نفت بايد نظارت را از هر طريق انجام دهد.
وي افزود: قاچاق سوخت و حمل آن به افغانستان يا توسط مراكز سوخت رساني انجام مي شود و يا به دليل توزيع سوخت مازاد بر نياز است.
 


امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس:

محبت به اهل بيت(ع) در دل و جان اهل سنت است

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
مودت و محبت به اهل بيت نبي مكرم اسلام در دل و جان برادران اهل سنت قرار دارد.
آخوند عبدالكريم جاور امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس در همايش دومين يادواره 138 شهيد تركمن اين شهرستان، افزود: فضائل و كرامات اهل بيت پيامبر(ص) و مودت به آنان در بيش از يكصد آيه قرآن و نيز 44 حديث نبوي آمده است و اهل سنت نيز براساس اين آيات و احاديث، مودت و احترام به اهل بيت نبي مكرم اسلام را در دل و جان خود دارد.
وي با تسليت ايام عزاداري اباعبدالله الحسين(ع)، انفاق به يكديگر و عدم برگزاري جشن و عروسي در دو ماه محرم و صفر را از نمونه هاي بارز مودت و احترام اهل سنت اين منطقه به خاندان پيامبر اسلام دانست و گفت: قداست ماه محرم و صفر به ويژه روز عاشورا براي اهل سنت بسيار بالاست.
آخوند جاور همچنين با محكوم كردن جنايات اخير رژيم صهيونيستي در كشتار مردم بي دفاع غزه، از سكوت مجامع بين المللي و مدافعان حقوق بشر در قبال اين كشتار وحشيانه به شدت انتقاد كرد.
وي، برگزاري يادواره شهداي تركمن و حضور ائمه جمعه و جماعات، مسئولان و اقشار مختلف مردم شيعه و اهل سنت در اين مراسم را نمونه اي از وحدت و اتحاد امت رسول گرامي اسلام در اين شهرستان دانست و افزود: مقام و ارزش شهيد در نزد خداوند متعال بسيار بالا است و اين وعده الهي است.
شهرستان گنبدكاووس با بيش از 300هزارنفر جمعيت بيش از 500 شهيد والامقام تقديم انقلاب اسلامي كرده است كه 138 شهيد آن از قوم تركمن هستند.
 


معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:

ايران به مجروحان شيميايي جهان خدمات ارائه مي دهد

معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت گفت: ايران خدمات درماني ويژه مجروحان شيميايي را در سراسر دنيا ارائه مي دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، «مصطفي قانعي» ظهر ديروز در حاشيه مراسم افتتاحيه نخستين كنگره طب و ايثار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخي از اين بيماران نيز به ايران اعزام شده و درمان مي شوند.
وي تصريح كرد: به عنوان مثال در حال حاضر حدود هزار و 500 نفر مجروح شيميايي عراقي اهل حلبچه و روستاهاي اطراف آن در ايران خدمات درماني دريافت مي كنند و بيماري آنها به خوبي كنترل مي شود.
معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت با اشاره به تحقيقات انجام شده بر روي مجروحان شيميايي ايراني خاطرنشان كرد: در مقايسه مجروحان شيميايي سردشت ايران و كردستان عراق با وجود شرايط يكسان ايرانيان 50 درصد كمتر به عوارض بيماري مبتلا شده اند.
قانعي ادامه داد: اين كم شدن عوارض در بيماران ايراني با وجودي كه شرايط اقليمي و نژادي يكسان بوده است به دليل مهارت پزشكان ايراني در درمان و انجام به موقع اقدامات مقتضي است.
معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت با بيان اينكه عوارض مجروحان را تنها مي توان كنترل كرد متذكر شد: تنها 10 درصد مجروحان ايراني دچار عوارض شديد و يا متوسط هستند و عوارض باقي بيماران در سطح اول كنترل مي شوند.
قانعي روند بالا رفتن ميزان توليد علم در كشور را بيشتر از حد پيش بيني شده اعلام كرد و ادامه داد: در حال حاضر ايران دومين كشور از نظر مقام علمي در منطقه است و طبق پيش بيني هاي انجام شده اين جايگاهي است كه بايد 3 سال ديگر به آن مي رسيديم.
وي افزود: بنابراين زودتر از سال 1404 كه پيش بيني شده است به مقام نخست علمي در منطقه مي رسيم و در سال 1404 به فكر جايگاه برتر در آسيا هستيم.
 


معاون مركز امور زنان:

محدوديت سني گذرنامه زنان مجرد ، پيشنهاد دولت نبود

معاون سرمايه هاي اجتماعي مركز امور زنان و خانواده، گفت: در لايحه تنظيمي از سوي دولت موضوع افزايش شرط سني دريافت گذرنامه براي دختران مجرد و كسب اجازه ولي قهري يا حاكم شرعي مطرح نبوده است و دولت محدوديتي در صدور گذرنامه براي زنان مجرد بالاي 18سال يا افرادي كه به حكم دادگاه رشيد شناخته شده اند پيش بيني نكرده است.
پروين هدايتي افزود: خبر افزايش سن دختران مجرد براي دريافت گذرنامه به 40 سال و موكول كردن اين امر به كسب اجازه ولي قهري يا حاكم شرع كه در هفته گذشته به نقل از برخي اعضاي كميسيون امنيت مجلس مطرح شده بود، توسط اين معاونت و از طريق نمايندگان و كميسيون مجلس و معاون حقوقي رئيس جمهور پيگيري شد.
وي ادامه داد: پس از پيگيري هاي صورت گرفته مشخص شد لايحه گذرنامه همچنان در دستوركار كميسيون امنيت مجلس قراردارد و هنوز براي طرح در صحن ارسال نشده و تا زماني كه به تصويب نهايي نرسيده است گفتگوها و نظرات اعلام شده در جلسات به منزله مصوبه كميسيون تلقي نمي گردد.
هدايتي اظهاركرد: در لايحه تنظيمي از سوي دولت موضوع فوق مطرح نبوده است و براساس ماده 15 اين لايحه محدوديتي در صدور گذرنامه براي زنان مجرد بالاي 18 سال يا افرادي كه به حكم دادگاه رشيد شناخته شده اند پيش بيني نشده است.
وي بيان كرد: در حال حاضر كميسيون مجلس حسب وظيفه و حقوق قانوني خود در حال بررسي لايحه مي باشد و كليه صاحبنظران نيز مي توانند در اين مرحله نظرات خود را از طريق شماره 33440070 به كميسيون مربوطه ارسال نمايند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10