(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 - شماره 20482

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
کوتاه از انتخابات
با 200 راي موافق نمايندگان آخرين وزير احمدي‌نژاد از مجلس راي اعتماد گرفت
درمکتب امام
خارج از دستور
وهابيت، قبيله دور از انسانيت
ساندي تايمز مدعي شد
ايجاد ائتلاف عربي - عبري براي مقابله با جمهوري اسلامي در منطقه
تجمع دانشگاهيان تربيت مدرس در محکوميت هتک حرمت به صحابه پيامبر(ص)
واکنش ايران به حمله رژيم اسرائيل به سوريه
ماجراجويي صهيونيست‌ها عمر اين رژيم جعلي را کوتاه‌تر مي‌کند
شيخ‌الاسلام: حمله اسرائيل به سوريه ناشي از شکست جبهه عبري-عربي-غربي است
دعوت از نامزدهاي رياست‌جمهوري براي ارائه برنامه
   


عارف: روحاني اصلاح طلب نيست
معاون اول دولت اصلاحات اعلام کرد چون حسن روحاني در چند مصاحبه اعلام کرده اصولگراست، نمي‌تواند مورد اجماع اصلاح‌طلبان باشد.
محمدرضا عارف نامزد احتمالي جريان اصلاحات در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه تحصن نمايندگان مجلس ششم از تندروي‌هاي آن زمان بود، گفت: من آن زمان مخالف جدي اين گونه رفتارها بودم و نتيجه اين مخالفت‌ها اين شد که سايت‌هاي خارجي گفتند عارف اصلاح‌طلب‌نما است.
از سوي ديگر، بابک دربيکي مسئول روابط عمومي ستاد انتخاباتي حسن روحاني در واکنش به سخنان محمدرضا عارف که گفته روحاني اصلاح طلب نيست که به نفعش کنار بروم، گفت: روحاني اصلاح طلب نيست، اما از حمايت گروه‌هاي سياسي از وي استقبال مي کنيم.
درخواست وزير کشور از کانديداها
وزير کشور از همه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري و هواداران آنها خواست تا ‌آغاز رسمي و قانوني تبليغات از انجام هر‌گونه اقدامي که مي‌تواند شائبه تبليغات را متبادر کند، خودداري کنند.
مصطفي محمد‌نجار وزير کشور پس از نخستين جلسه کميسيون بررسي تبليغات انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري ‌با اشاره به حساسيت و اهميت بحث تبليغات و اينکه نامزدهاي انتخابات بتوانند به صورت عادلانه و بطور يکسان از امکانات دولتي استفاده کنند، اظهار داشت: در اين جلسه کليات طرح پيشنهادي سازمان صداوسيما براي استفاده برابر کانديداها از رسانه ملي مطرح و با تغييراتي به تصويب رسيد.
بر اساس مواد 62 و 63 قانون انتخابات رياست‌جمهوري و اصلاحيه آن، دادستان کل کشور، رئيس سازمان صدا و سيما، رئيس شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما، نماينده شوراي نگهبان و دبير هيئت اجرايي مرکزي انتخابات رياست‌جمهوري در کميسيون بررسي تبليغات انتخابات شرکت کردند.
فتنه و انحراف دو لبه يک قيچي
عضو ائتلاف پيشرفت تاکيد کرد امروز جريان فتنه و انحراف دو لبه يک قيچي هستند که ريشه انقلاب را مي‌زنند.
محمدباقر قاليباف با اشاره به اينکه دو جريان فتنه و انحراف شعارهاي متفاوتي مي‌دهند اما در باطن ريشه انقلاب را مي‌زنند تصريح کرد: اين دو جريان امروز به خواسته امام و رهبري و دستاوردهاي انقلاب آسيب مي‌زنند.
نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري بر اين نکته تاکيد کرد که امروز جريان فتنه و انحراف دو لبه يک قيچي هستند که ريشه انقلاب را مي‌زنند.
هاشمي به ميدان نمي‌آيد
کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه کساني که مسئول در سطح کلان کشور بودند و يک دوره کار خود را انجام داده‌اند نبايد خودشان به صحنه وارد شوند،گفت: تحليلم اين است که هاشمي به ميدان نمي‌آيد .
محمد سعيدي کيا درپاسخ به اين سوال که نام شما در رده بالاي نظرسنجي‌ها نيست و اين چالشي براي شما محسوب مي‌شود، اظهار داشت: نظرسنجي‌ها در حال حاضر موضوعيتي ندارد و فضاي کشور هنوز انتخاباتي نشده است. نظرسنجي زماني مفيد است که فضاي انتخاباتي شکل گرفته باشد و افراد مشخص شوند.
وي افزود: قائل به ائتلاف با کسي نيستم و جزو هيچ حزب و گروهي نبوده‌ام.
ائتلاف اجباري اصلاح طلبان
دبير کل جبهه مردمي اصلاحات اعلام کرد ما به هيچ ائتلاف اجباري که برخي گروه‌هاي اصلاح‌طلب براي ما ديکته کنند، تن نخواهيم داد.
حجت الاسلام محمد زارع فومني با اشاره به اينکه برخي گروه‌هاي اصلاح‌طلب مي‌خواهند نظرات و ديدگاه‌هاي خود را به ديگر اصلاح‌طلبان نيز بقبولاند، گفت: بايد مشورت بين همه گروه‌هاي اصلاح‌طلب وجود داشته باشد.
افشاگري راه پيروزي نيست
کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه افشاگري را راه درستي براي پيروزي نمي‌دانم، گفت: نبايد زحماتي که تمام دولت‌ها کشيده‌اند را ناديده گرفت و البته نبايد به نقص‌ها هم بي‌توجه باشيم.
عليرضا زاکاني با تاکيد بر اينکه «بگم بگم‌ها» زيبنده رقابت انتخاباتي نيست، اظهار داشت: اينگونه رفتارها مورد پسند مردم هم نيست.
ائتلاف پابرجاست
غلامعلي حداد عادل اعلام کرد ائتلاف پيشرفت همچنان برقرار است و هر سه نفر اعتقاد خودشان را به ائتلاف سه گانه اصولگرايان به صورت مكرر بيان كرده‌اند.
عضو ائتلاف پيشرفت با اشاره به اينکه كساني كه دائم خبر شكست ائتلاف را تبليغ مي‌كنند مستند به واقعيات صحبت نمي‌كنند بلكه بيشتر تمايلات خودشان را مطرح مي‌كنند، اظهار کرد: در اين چند ماهي كه بحث ائتلاف مطرح بوده، هر روز از اطراف و جوانب، شايعاتي از سمت همين گروه‌هاي مختلف ناراضي ساخته شده است.
تشکيل ستاد انتخابات
جمعيت ايثارگران
مسئول روابط عمومي جمعيت ايثارگران از تشکيل ستاد انتخابات رياست جمهوري اين جمعيت خبر داد.
مجتبي توانگر با اعلام اين خبر افزود: ستاد انتخابات رياست جمهوري جمعيت تشکيل شده و اين ستاد کميته‌هايي چون رسانه، توليد محتوا و استان‌ها دارد.
وي همچنين اظهار کرد: اولويت اول جمعيت ايثارگران دربحث کانديداها آقاي ذاکاني و پس از آن آقاي حداد و جليلي است.
مسئول روابط عمومي جمعيت ايثارگران خاطر نشان کرد: ستاد انتخابات جمعيت ايثارگران با ستاد انتخابات جمعيت رهپويان همکاري مي‌کند و جلسات منظم و مشترکي نيز در همين راستا تشکيل مي‌شود.
پاسخگويي به دو هزار
شکايت انتخاباتي
رئيس هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي کشور تاکيد کرد اين هيئت به بيش از دو هزار شکايت مطرح شده در موضوع انتخابات شوراها رسيدگي کرده است.
محمد جواد کوليوند با اشاره به اينکه شکايت‌هاي مطرح شده عموما در استان‌ها و بخش‌ها رخ داده و بيشتر در خصوص نحوه ثبت‌نام و تبليغات زودهنگام داوطلبان بوده است، اظهار داشت: اعضاي شوراهاي اسلامي کشور دقت داشته باشند از تريبوني که در اختيار دارند با توجه به مقررات مندرج در فصل پنجم آيين‌نامه انتخابات شوراهاي اسلامي کشور، در جهت پيشبرد اهداف تبليغي خود بهره نبرند.
به گزارش روابط عمومي هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي، وي با اشاره به اينکه در حدود 2 هزار نفر از بازرسان ويژه هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي کشور براي انجام امور محوله آموزش مي‌بينند، خاطرنشان کرد: اعتمادسازي و ايجاد اميد در ميان مردم مهمترين گزينه‌اي است که با حضور بازرسان و اعضاي هيئت‌هاي عالي و مرکزي نظارت در سطح کشور مي‌توان به آن دست يافت تا شاهد حماسه‌آفريني ديگري در نظام اسلامي باشيم.

 


اسدالله عباسي با 200 رأي موافق نمايندگان مجلس وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي شد.
جلسه علني ديروز مجلس با دستور کار بررسي رأي اعتماد به وزير پيشنهادي کار، تعاون و رفاه اجتماعي آغاز شد.
رئيس‌جمهور که براي دفاع از اسدالله عباسي وارد مجلس شده بود طي سخنان کوتاهي با ابراز اميدواري نسبت به اينکه با همت نمايندگان اين وزارتخانه سامان بيشتري پيدا کند، افزود: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي يک وزارتخانه مهم و کليدي است که از ادغام 3 وزارتخانه ايجاد شده است.
احمدي‌نژاد صيانت از کار و کارگر و تنظيم روابط اين دو را يک امر پايه‌اي براي پيشرفت کشور دانست و تصريح کرد: در سال‌هاي اخير فعاليت‌هاي بسيار خوبي در اين زمينه انجام شد و فضاي کارفرمايي و کارگري به فضايي براي همکاري و پيشرفت نزديک شد و اکنون تقريباً با نزديک شدن کشمکش‌هاي طولاني به صفر، تقريباً در حل و فصل مسائل کارگري بروز هستيم.
وي افزود: همچنين در اين دوره چند ماهه که در وزارتخانه بودند عملکرد قابل توجهي داشتند. امروز هم مي‌بينيم که وزارتخانه سرپاست و مکثي در کار وزارتخانه ديده نمي شود.
احمدي‌نژاد پس از دفاع از اسدالله عباسي جلسه علني را ترک کرده و به همراه هيئت دولت عازم آذربايجان‌غربي شد.
عباسي تجربه ندارد
مهدي دواتگري نماينده مردم مراغه طي سخناني در مخالفت با وزير پيشنهادي کار، رفاه و امور اجتماعي گفت: عباسي تجربه يک روز کار در يک مرکز توليدي را هم نداشته است.
دواتگري ادامه داد:‌ آقاي عباسي پس از اخذ مدرک ديپلم در مرکز تربيت معلم ورامين براي اخذ فوق‌ديپلم مشغول به تحصيل شد و در طول فعاليت خود در مدارس آموزش و پرورش مشغول تدريس بود و او حتي تجربه يک روز کار در يک مرکز توليدي يا کارخانه را نداشته است و ما امروز مي‌خواهيم مسئوليت وزارتخانه اي را به برادري بسپاريم که تجربه يک روز کار در مراکز توليدي را نداشته است.
نماينده مراغه در مجلس يادآور شد: آقاي رئيس‌جمهور شايسته بود که آقاي عباسي را به عنوان وزير آموزش وپرورش معرفي مي‌کرد، جايگاه و توانمندي و پتانسيل‌هايي که آقاي عباسي دارد، قطعاً در وزارت آموزش و پرورش مي‌تواند مؤثر باشد.
وي خاطرنشان کرد: عباسي در رزومه‌کاري که در اختيار نمايندگان مجلس قرار داده، خودش را به عنوان عضو هيئت علمي دانشگاه‌ها معرفي کرده اما طبق بررسي‌هايي که انجام شده، آقاي عباسي عضو هيئت علمي نيست، بنابراين بايد پرسيد چرا آقاي عباسي خودش را به عنوان عضو هيئت علمي معرفي کرده است؟
محمدرضا پورابراهيمي نماينده مردم کرمان نيز طي سخناني در مخالفت با وزير پيشنهادي گفت: افرادي که در اين مدت مسئوليت مجموعه‌هايي مثل شستا را در دست گرفته‌اند مشکلاتي را به وجود آورده‌اند.
وي با بيان اينکه بزرگترين مجموعه اقتصادي کشور امروز در دست افراد غيرکارشناس قرار گرفته است اضافه کرد: ظرف شش ماه گذشته سه مديرعامل در يکي از زيرمجموعه‌هاي تأمين اجتماعي عوض شده است.
اين نماينده مجلس گفت: ما در همين صحن علني چندين بار تذکراتي را ارائه داده‌ايم و خواستار برخي مسائل شده‌ايم؛ ولي کسي پاسخگو نبود.
عوض حيدرپور نماينده شهرضا نيز طي سخناني در مخالفت با اسدالله عباسي با بيان اينکه برنامه ارائه شده توسط عباسي خارج از قانون برنامه پنجم است، گفت: ما که خارج از قاعده نمي‌توانيم صحبت کنيم، دغدغه ما به صورت کلي اين است که اگر آقاي عباسي نمي‌تواند طبق قانون برنامه پنجم عمل کند و علقه‌ها و علاقمندي‌هايش به حلقه انحرافي موجود در دولت به گونه‌اي است که در چند وقت گذشته شاهد بوديم، از همکاران مي‌خواهم به او رأي ندهند چون دغدغه و نگراني از حلقه انحرافي و عدم کارآمدي خود آقاي عباسي، براي ما بسيار جدي است ولو براي يک روز وزارت.
زيرمجموعه‌هاي وزارتخانه
عباسي را از خودشان مي‌دانند
در ادامه يوناتن بت کليا طي سخناني در موافقت با وزير پيشنهادي تعاون، کار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: زيرمجموعه‌هاي وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعي عباسي را از خودشان مي‌دانند.
وي ادامه داد: برنامه آقاي عباسي براي وزارتخانه مبتني بر يک استراتژي کلان است که نشان از ديدگاه وي براي اداره وزارتخانه دارد.
مهرداد لاهوتي نماينده لنگرود نيز در موافقت با اسدالله عباسي با بيان اينکه تحصيلات و تجربه کاري، دو ملاک مهم در ارزيابي يک وزير است، گفت: آقاي عباسي هم تجربه خوبي دارند هم داراي مدرک دکتري برنامه‌ريزي است بنابراين بايد به اين موضوعات بساير حائز اهميت توجه کنيم.
نماينده لنگرود در مجلس خاطرنشان کرد: عباسي 8 سال نماينده مجلس بوده و در فراکسيون تعاون مجلس عضويت داشته است، رياست فراکسيون گردشگري نيز از ديگر سوابق وزير پيشنهادي کار و رفاه اجتماعي است.
قاسم احمدي‌لاشکي نيز در موافقت با وزير پيشنهادي گفت: عباسي به دنبال کسب رضايت آحاد جامعه از پوشش‌هاي بيمه‌اي است، وي داراي دکتراي برنامه‌ريزي است که اين دکترا عباسي را در عهده‌داري اين سمت کمک مي‌کند.
علي مطهري ديگر نماينده‌اي بود که اين بار در مخالفت با وزير پيشنهادي کار سخن گفت. وي اظهار داشت: کسي که مي‌خواهد براي 3 ماه يک وزارتخانه را به دست بگيرد چگونه مي‌گويد تحقق عدالت اجتماعي از برنامه‌هايش است مسئله‌اي که در 30 سال پس از انقلاب ما به دنبال آن هستيم.
مطهري با بيان اينکه برنامه‌هاي اعلام شده از سوي عباسي نشان مي‌دهد که اين برنامه‌ها قابل اجرا نيست، خاطر نشان کرد: وي بايستي به جاي اين برنامه‌ها چند کار مشخص و قابل اجرا را ارائه مي‌کرد و بايستي قول قابل باور مي‌داد؛ عباسي بايستي وعده‌هاي قابل تحقق را مطرح مي‌کرد.
وي دليل بعدي مخالفت خود با وزير پيشنهادي را حمايت بي‌منطق عباسي از دولت دانست و در همين زمينه گفت: آقاي عباسي در طول مجلس هشتم يک حامي بي‌منطق دولت بود، البته حامي دولت بودن هيچ اشکالي ندارد اما بايد حامي منطقي دولت باشيم.
بعد از سخنان نمايندگان موافق و مخالف اسدالله عباسي در دفاع از خود گفت: پايبندي و التزام به قانون در طراحي و تدوين برنامه‌ها، سرمايه کار اينجانب است.
عباسي تأکيد کرد: با استفاده از ظرفيت‌هاي کميسيون‌هاي مجلس به ويژه کميسيون اجتماعي و بهداشت و درمان، فراکسيون‌هاي فعال مجلس و همچنين مجامع استاني مي‌توانيم مسيري را در پيش روي خود قرار دهيم که بسيار روشن، شفاف و اميدبخش است و اين جزو اصلي‌ترين برنامه‌هايم خواهد بود.
وزير پيشنهادي کار رفاه و تأمين اجتماعي با اشاره به برخي از برنامه‌هاي خود در وزارت کار تصريح کرد: وزارت کار و ساير نهادها از جمله صندوق توسعه ملي مي‌تواند براي گسترش مهارت‌آموزي و کارآفريني و ايجاد اشتغال براي جوانان،‌تقويت منابع صندوق‌هاي در اختيار و کاهش وابستگي به دولت و تنظيم و ايجاد ثبات و تعادل بين مصارف و منابع صندوق‌ها حائز اهميت باشد.
عباسي بسترسازي براي اشتغال بيشتر، کاهش بيکاري براساس برنامه پنجم، صيانت از نيروي کار، تقويت سه جانبه‌گرايي تشکل‌هاي کارگري، کارفرمايي و ارتباط نزديک منطقي و قانوني با دولت، کاهش حوادث ناشي از کار، افزايش سطح ايمني بهداشت کار، توجه بيشتر به بخش تعاون، حمايت از تعاوني‌ها در زمينه‌هاي دانش‌بنيان را از جمله برنامه‌هاي خود در وزارت کار عنوان کرد.
عباسي ادامه داد: رفع مشکلات تعاوني‌ها به ويژه تعاوني‌هاي صيادان، مرزنشينان و تعاوني‌هاي چند منظوره از ديگر برنامه‌هاي من خواهد بود که تلاش مي‌کنيم سهم تعاون در اقتصاد کشور را تا پايان برنامه پنجم به 25 درصد برسانيم.
وزير پيشنهادي کار، تعاون و رفاه اجتماعي گفت: 8 سال به عنوان خدمتگزار مردم در کنار شما تلاش کردم و خود را فرزند مجلس مي‌دانم. از اين رو موظفم براساس مر قانون عمل کنم چرا که تجربياتي که در مجلس به دست‌آورده‌ام با هيچ چيز قابل مقايسه نيست و ما مردمي‌تر از مجلس نهاد ديگري را سراغ نداريم.
وي تأکيد کرد: بنده تلاش خواهم کرد با تعامل و همکاري تمام اين مسائل مطروح را پيگيري کرده و به سرانجام برسانم از اين رو از هيئت رئيسه مجلس تقاضا کردم براي پارلمان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي اتاقي را در نظر بگيرند تا همه دستگاه‌هاي ذيربط به صورت هماهنگ شده متمرکز باشند.
200 رأي موافق براي وزير پيشنهادي
براساس اين گزارش نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نشست علني ديروز پارلمان، پس از استماع اظهارات نمايندگان مخالف و موافق و همچنين سخنان رئيس جمهور، با 200 رأي موافق، 40 رأي مخالف و 12 رأي ممتنع از مجموع 252 آراي مأخوذه، اسدالله عباسي را براي تصدي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي برگزيدند.
ممنوعيت تصدي بيش از يک شغل
نمايندگان مجلس براي تأمين نظر شوراي نگهبان مصوب کردند که داشتن بيش از يک شغل در دستگاه‌هاي اجرايي ممنوع است.
به موجب مصوبه مجلس، ماده 1 اين طرح به منظور تأمين نظر شوراي نگهبان اصلاح و يک تبصره به آن الحاق شد.
نمايندگان مصوب کردند داشتن بيش از يک شغل در دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده 5 قانون مديريت خدمات کشوري مصوب 1386 و مؤسسات و شرکت‌هاي وابسته به آنها ممنوع است. همچنين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي وکالت دادگستري، تصدي دفاتر اسناد رسمي، مشاوره حقوقي و مديريت عامل يا عضويت در هيئت مديره انواع شرکتهاي خصوصي به جز شرکت‌هاي تعاوني ادارات و مؤسسات براي مديران، اعضا و کارکنان دستگاه‌هاي فوق ممنوع است و دريافت هر گونه وجهي و تحت هر عنوان بابت عضويت يا شرکت در جلسه هيئت مديره‌ها و شوراهاي شهر ممنوع و مشمول مجازات‌هاي مصرح مي‌باشد.
وکلاي ملت مقرر کردند منتخبين اصلي شوراهاي اسلامي شهرهاي بيش از 100 هزار نفر چنانچه شاغل در دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده 5 قانون مديريت خدمات کشوري باشند، مي‌توانند به صورت مأمور به خدمت در طول دوره عضويت در شوراي شهر خدمت کنند.
نمايندگان در ادامه مصوب کردند تدريس و پژوهش در دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقيقاتي داراي مجوز از شمول قانون ممنوعيت دوشغله بودن مستثني است.
در ادامه طرح ممنوعيت دو شغله بودن با 170 رأي موافق نمايندگان براي بررسي بيشتر مجدداً به کميسيون اجتماعي ارجاع شد تا اين کميسيون مواد 5 تا 17 اين طرح را دوباره مورد رسيدگي بيشتر قرار دهد و گزارش خود را به صحن علني ارجاع کند.
جلسه غيرعلني سه‌شنبه براي بررسي افزايش قيمت‌ها
نائب رئيس مجلس در پايان جلسه علني ديروز گفت: مجلس شوراي اسلامي روز سه‌شنبه براي بررسي افزايش قيمت‌ها جلسه غير علني خواهد داشت.

 


معرفي «حزب‌الله»
هر مسلماني که:
- موازين و اصول اسلام را پذيرفته است
- و در اعمال و رفتار از انظباط دقيق شيعي برخوردار است يک عضو از اعضاء حزب‌الله مي‌باشد.
و (بدانيد که) تمامي دستورات اين حزب و خط‌ومشي آن را قرآن و اسلام بيان کرده است.
صحيفه نور ج 8- ص 268

 


بيانيه 234 نماينده در محکوميت هتک‌حرمت به مقدسات
234 نماينده مجلس با صدور بيانيه‌اي ضمن محکوميت هتک‌حرمت مقبره حجربن‌عدي صحابي‌گرامي نبي‌اعظم(ص) و اميرالمومنين(ع) اعلام کردند: هدف طراحان اينگونه اعمال، نشان دادن چراغ‌سبز به رژيم صهيونيستي براي تخريب مسجد‌الاقصي و از بين بردن وحدت مسلمانان پس از بيداري اسلامي است.
در بخشي از اين بيانيه آمده است هتک حرمت زنجيره‌اي مراقد و بقاع متبرکه و اماکن مقدسه مسلمانان و تجاوز و توهين به عزت و کرامت صالحان صحابه و اهل‌بيت رسول‌اکرم(ص) فتنه‌اي است قديمي که از زمان اعلام موجوديت تفکر وهابي صهيونيستي در آغاز قرن نوزدهم در عربستان آغاز شد و در ادامه به صورت زنجيره‌اي در عراق، مصر، ليبي، الجزاير، سومالي و اخيرا در سوريه استقرار يافت.
در ادامه اين بيانيه تأکيد شده است: امروز بر همه مسلمانان آگاه، واضح و مبرهن است که هدف طراحان اينگونه اعمال سفيهانه که توسط گروه‌هاي تکفيري و تروريست‌هاي وهابي انجام مي‌شود نشان دادن چراغ سبز به رژيم صهيونيستي براي تخريب مسجدالاقصي و از بين بردن وحدت مسلمانان، به ويژه پس از جنبش عظيم بيداري اسلامي است لذا ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن ابراز همدردي با تمامي مسلمانان جهان به ويژه علما و مراجع اين جنايت ددمنشانه را به شدت محکوم کرده و از کشورهايي که با حمايت‌هاي عملياتي، مالي، تسليحاتي، تبليغاتي و در اختيار قرار دادن پايگاه براي تروريست‌ها امکان اينگونه اعمال جنايتکارانه و ضدانساني را فراهم مي‌کنند مي‌خواهيم که پاسخگوي افکار عمومي مسلمانان باشند.
فراکسيون اهل سنت مجلس نيز انزجار خود را از اهانت به مقبره حجربن‌عدي صحابه بزرگ پيامبر گرامي اسلام اعلام کرد.
فراکسيون بيداري اسلامي مجلس نيز طي بيانيه‌اي تعرض به ساحت صحابه نبي‌اسلام را محکوم کرد.
پرونده اختلاس در کيش
در حال بررسي است
سخنگوي کميسيون اصل90 گفت: پرونده رحيم مشايي به هيئت نظارت و شوراي نگهبان ارجاع مي‌شود.
مصطفي‌افضلي‌فرد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اين پرونده باقيمانده از مجلس هشتم و شکايت تعدادي از نمايندگان از مشايي بوده که در خصوص مسائل مختلف به ويژه قضيه سوءاستفاده‌ها در منطقه آزاد کيش مورد بررسي قرار گرفته و نتيجه آن همراه با مستندات به هيئت‌نظارت و شوراي نگهبان ارسال مي‌شود تا در بررسي پرونده وي در صورت کانديداتوري احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري مدنظر قرار گيرد.
وي درخصوص پرونده مطرح شده درخصوص اختلاس در منطقه آزاد کيش خاطر نشان کرد: اين پرونده در کميسيون درحال بررسي بوده و کارهاي کارشناسي در حال انجام است و نتيجه آن را بعد از بررسي‌هاي دقيق اعلام مي‌کنيم.

 


حسين راد
هتک حرمت حرم مطهر جناب حجربن عدي و جناب جعفر طيار دو يار باوفاي پيامبر عظيم‌الشان اسلام، توسط مزدوران وهابي موجي از اندوه و غم را در دل‌هاي مؤمنان و دل دادگان اسلام عزيز برانگيخت و بار ديگر پرده از ماهيت پليد و غيرانساني اين دست‌پروردگان آمريکاي جنايت‌کار برانداخت و آشکار کرد که آنان که داعيه شريعت اسلام دارند و خودشان را از همه مسلمان‌تر مي‌دانند، به هيچ يک از اصول اسلامي پايبند نيستند و در شرايطي که بايد همه توان خود را عليه رژيم غاصب و کودک‌کش اسرائيل اين اصلي‌ترين دشمن اسلام و بشريت که از هيچ جنايتي عليه مسلمين فروگذار نيست، به‌کار گيرند، به برادرکشي و هتک‌حرمت مقدسات مسلمين مي‌پردازند. اما در اين ماجرا بايد به چند نکته توجه داشت و از زاويه ديگري به موضوع نگريست:
1‌- فراموش نکنيم که اين رفتار تازگي ندارد. چند سال قبل، وهابيون حرم مطهر عسگريين(ع) در سامرا را منفجر کردند. چندين سال قبل‌تر، آرامگاه چهار امام همام توسط پدران همينان با خاک يکسان شد و به سندي تاريخي در غربت و مظلوميت امامان شيعه تبديل شد.
2‌- چند صدسال قبل بني‌عباس بر حرم مطهر امام‌حسين(ع) آب بستند و بر آن اسب تاختند و البته چند سال قبل‌تر از آن آل‌مروان به سرکردگي يزيد، فرزند معاويه پليد، امام‌حسين(ع) و 72تن از ياران باوفايش را در نيمروز عاشوراي 61 هجري سبوعانه و وحشيانه به خاک و خون کشيدند و بر پيکر مطهرشان اسب کين تازاندند.
3‌- شايد به همين علت بود که مولاي مظلوم اميرالمؤمنين علي(ع) پيکر نحيف و مجروح دختر دردانه پيامبر، حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها را شبانه به خاک سپرد. چون آن روز هم پدران همين جنايت‌پيشه‌گان قصد چنين جنايتي را داشتند و امروز بايد با چشم اشک‌بار و دل دردمند گفت «چه خوب شد که مادر حرم ندارد».
4‌- همه اين جنايات از يک جنس است. وقتي پسر پيغمبر، مظلومانه قطعه‌قطعه مي‌شود، تخريب قبر يار باوفاي پيامبر(ص) و علي(ع) نبايد مايه تعجب باشد، گرچه مايه تأثر و تأسف عميق هر ضمير روشني مي‌شود.
5‌- اما وجه ديگر اين ماجرا آن است که ببينيم، آنان که از آن روزها تا امروز بي‌رحمانه‌ترين جنايات را در حق آل رسول(ص) روا داشته‌اند، کجايند؟ چه کسي در تاريخ نام ننگين و منحوس آنان را مي‌آورد؟ کجا کسي شمعي به ياد آنها روشن مي‌کند و گوشه‌اي از راز دل و حاجت قلبش را با آنان درميان مي‌گذارد؟ آيا جز اين است که احرار و آزادگان جهان، نام و ياد آنان را با لعن و نفرين ابدي همراه و قرين مي‌کنند؟
6‌- اما در نقطه مقابل، ائمه هدي و فرزندان و اصحاب ايشان کجايند؟
در هر شهر و ديار دور افتاده‌اي مردم با تکريم و عزت از آنان ياد مي‌کنند و آيا در جهان مثل و مانندي براي اين عرض ادب هست؟ اکنون روح مطهر و آسماني حجربن عدي و جعفر طيار، در اعلي عليين و در جوار رحمت الهي به ساحل آرامش و تنعم رسيده است و کالبد زميني آنها، سندي بر حقانيت آنان است. چرا؟!
7- حتي اين کار خبيثانه تروريست‌ها هم به ضرر آنها و دليل حقانيت اسلام عزيز است. چرا؟ پيکرهاي مطهري که به ترتيب حدود 1430 و 1380 سال از شهادتشان به دست اسلاف همين تروريست‌ها يعني کفار و ياران معاويه گذشته است، سالم و مطهر در زير خاک بيرون مي‌آيد! و خود جنايتکاران مدعي تدفين آنها در محلي ديگر شده‌اند و حتي ادعاي انتقال آنها به لندن را دارند! آيا اين معجزه نيست؟ اين دليل پاکي و حقانيت ياران پيامبر و ائمه هدي نيست؟ گرچه دل مومنان از توهين مي‌سوزد اما بيداردلان بر حقانيت اين عقيده و مرام بيش از پيش صحه مي‌گذارند. از همين روست که موج گرايش به مکتب اهل بيت و اسلام عزيز در جهان روزبه‌روز در حال گسترش است.
مه نشاند نور و سگ عوعو کند
هر کسي بر طينت خود مي‌تند
فرزندان خميني(ره) خشم و کينه خود را از آمريکا و اسرائيل و نوکران پست و فرومايه‌اشان وهابيت و آل سعود در سينه انباشته مي‌کنند تا روز حادثه فرا رسد و صاعقه خشم ذوالفقار حيدر را بر سرشان فرود آورد. و صبح نزديک است...

 


ساندي‌تايمز از تلاش تل‌آويو براي پيوستن به ائتلافي عربي و ضدايراني در منطقه خبر داد.
هفته‌نامه «ساندي تايمز» گزارش داد، اسرائيل در تلاش است به ائتلافي ضدايراني تعدادي از کشورهاي عربي بپيوندد که اين طرح شامل به اشتراک گذاشتن فناورهاي ضدموشکي پيشرفته اسرائيل نيز خواهد بود.
براساس اين گزارش، يک مقام اسرائيلي که نامش فاش نشده، گفته، قرار است پيوستن اسرائيل به ائتلاف غيررسمي ترکيه، اردن، عربستان سعودي و امارات متحده عربي بررسي شود. قرار است اين کشورها «هلال‌ ميانه‌رو خاورميانه» را ايجاد کنند. البته اسرائيل روابط رسمي با رياض يا ابوظبي ندارد و ارتباط آن با آنکارا نيز از سال 2009، کاهش يافته است.
به نوشته اين روزنامه، طبق اين طرح، اسرائيل به ايستگاه‌هاي راداري در عربستان سعودي و امارات دسترسي مي‌يابد و در ازاي آن اطلاعات راداري خود و سيستم‌هاي دفاع موشکي بالستيک را با اين کشورها به اشتراک مي‌گذارد. البته مشخص نيست اين کار به چه صورت انجام مي‌شود.
طبق اين گزارش، توپخانه‌هاي ضدموشکي اسرائيل نيز از اردن حفاظت خواهند کرد. طرح 4+1 که با هدايت و واسطه‌گري واشنگتن انجام مي‌شود، باعث تغيير اساسي در سياست کاخ سفيد عليه ايران خواهد شد.
به گزارش فارس، در اين گزارش آمده: عربستان، امارات و اردن همگي از مخالفان تبديل شدن ايران به قدرت منطقه‌اي هستند. ترکيه نيز هرچند داراي روابط اقتصادي قوي با ايران است، در مسئله سوريه با تهران اختلاف نظر دارد.
تکذيب آنکارا
در همين حال وزارت خارجه ترکيه گزارش ساندي‌تايمز را مبني بر اين که ترکيه در جهت مخالف همکاري منطقه‌اي بين ايران، عراق، سوريه و حزب‌الله عمل مي‌کند، رد کرد.
به گزارش تسنيم يک مقام وزارت خارجه ترکيه در گفت‌وگو با روزنامه حريت گفت: گزارش‌هاي غلطي منتشر شده‌اند که هيچ ارتباطي با واقعيت ندارند.

 


دانشگاهيان تربيت مدرس در محکوميت هتک حرمت به صحابه پيامبر (ص) تجمع اعتراض‌آميز برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاري مهر، دانشگاهيان تربيت مدرس، روز گذشته بعد از نماز ظهر و عصر در محکوميت هتک حرمت به صحابه پيامبر اسلام (ص) به دست تروريست هاي تکفيري تجمعي اعتراض آميز برگزار کردند.
اين تجمع با حضور گسترده دانشجويان، اساتيد و کارکنان دانشگاه تربيت مدرس در اعتراض به تخريب آرامگاه حجر بن عدي، صحابه بزرگ رسول خدا(ص) و يار و ياور حضرت علي (ع)در جوار مزار مطهر شهداي گمنام دانشگاه برگزار شد.

 


وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به حمله تل‌آويو به سوريه، اين ماجراجويي‌ها را عامل کوتاه‌تر شدن عمر اين رژيم جعلي خواند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران گفت: ماجراجويي‌هاي رژيم صهيونيستي در منطقه، امواج ضدصهيونيستي را خروشان‌تر و عمر اين رژيم جعلي را کوتاه‌تر مي‌کند.
سردار «احمد وحيدي» که به همراه هيئت دولت در يکصد و بيست و پنجمين سفر استاني به آذربايجان‌ غربي سفر کرده است، در جلسه شوراي اداري شهرستان پلدشت اين مطلب را بيان کرد. وحيدي با اشاره به اقدام رژيم صهيونيستي در حمله به سوريه، افزود: حمله رژيم صهيونيستي به اين کشور که با چراغ‌سبز آمريکا صورت گرفت، پرده از ارتباط تروريستهاي مزدور و حاميانشان با رژيم اشغالگر قدس برداشت.
وي با بيان اين که اقدامات شرارت‌بار رژيم صهيونيستي مي‌تواند امنيت کل منطقه را به مخاطره بيندازد، گفت: اين حرکات مذبوحانه نشان اقتدار نيست بلکه استيصال و سردرگمي اين رژيم را در قبال تحولات منطقه نشان مي‌دهد.
رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت خارجه کشورمان نيز با محکوم کردن حمله رژيم صهيونيستي به سوريه و اصرار اين رژيم در ايجاد بي‌ثباتي و ناامني در منطقه، به کشورهاي منطقه توصيه کرد که با درايت در مقابل اين تجاوزات بايستند.
وي بر وحدت و انسجام کشورهاي منطقه و همگرايي آنها در مقابل تهديدات رژيم صهيونيستي تاکيد کرد و حمله اسرائيل به سوريه و هتک حرمت حجر بن عدي صحابي پيامبر(ص) را معنادار خواند و اظهار داشت: رژيم صهيونيستي و حاميان آن به دنبال ايجاد اختلافات قومي و مذهبي در بين کشورهاي اسلامي هستند.
همچنين مهمانپرست جنايت ضدانساني در منطقه بانياس را به وسيله تروريست‌هاي مسلح که با شنيع‌ترين وجه جمعي از زنان، کودکان و کهنسالان قرباني آمال و آرزو‌هاي جنايتکارانه خود کردند، شديدا محکوم کرد. وي از سازمان ملل متحد و نهادهاي تابعه آنها بويژه نهادهاي بين‌المللي حقوق‌بشري خواست علاوه بر انجام اقدامات فوري براي جلوگيري از تکرار و گسترش چنين جناياتي، براي تقويت ثبات و امنيت سوريه و منطقه به راهکار سياسي حل و فصل بحران در اين کشور کمک کنند. در حمله تروريست‌هاي مسلح به روستاي «بيضا» واقع در منطقه بانياس سوريه دست کم 77 تن از زنان، مردان و کودکان سوري جان خود را از دست دادند.

 


مشاور بين‌الملل رئيس‌ مجلس حمله رژيم صهيونيستي به سوريه را ناشي از شکست جبهه عبري-عربي-غربي دانست.
حسين شيخ‌الاسلام در خصوص حملات پي در پي رژيم صهيونيستي به اهدافي در سوريه، گفت: اين رژيم بيش از هر طرف ديگري از بحران سوريه سود مي‌برد و شايد طراح و آغاز‌کننده اين بحران نيز رژيم اسرائيل باشد، چرا که همواره به دنبال حذف يکي از حلقه‌هاي مقاومت بوده است.
وي با اشاره به پيروزي‌هايي که ارتش سوريه با پشتيباني ملت و به ويژه ارتش مردمي اين کشور طي چند هفته اخير به دست آورده است، يادآور شد: با اين موفقيت‌ها، غرب سوريه تقريبا پاکسازي شده و ارتش از بابت ورود سلاح و جنگجو از اين منطقه آسوده خاطر شده است.
مشاور بين‌الملل رئيس‌ مجلس شوراي اسلامي به اختلاف بين معارضه و درگيري هميشگي آنها در سوريه اشاره کرد و افزود: جبهه‌النصره که موفق‌ترين گروه‌هاي معارضه در ميدان بود، پيوند خود را با القاعده اعلام کرد و باعث شد اين درگيري‌ها شديدتر شود و نيز در داخل سوريه منفورتر واقع شود چرا که اهدافي غير از اهداف ملي‌گرايانه معارضه را دنبال مي‌کند.
شيخ‌الاسلام ادامه داد: معارضه براي حفظ انسجام خود دست به سلسله اقداماتي زد که بمب‌گذاري در دمشق و تعرض به قبور صحابه اميرالمومنين از جمله آنها بود و در خارج از سوريه نيز طرف‌هاي غربي با مطرح کردن استفاده ارتش از سلاح‌هاي شيميايي تلاش کردند تا ضمن هماهنگ کردن معارضه، اتحاد آنها را شکل دهند. وي به نقش رژيم اسرائيل در اين دوران اشاره کرد و گفت: اين رژيم براي روحيه دادن به معارضه تصميم گرفت تا خودش وارد معرکه شود. چرا که سرمايه‌گذاري عظيم آنها در سوريه تاکنون با شکست روبرو شده است. از همين رو بود ديديم همزمان با حمله رژيم صهيونيستي، ارتش آزاد نيز حملاتي را به مواضعي در ريف دمشق داشت که نشان مي‌دهد آنها در حملات برنامه‌ريزي شده خود هماهنگ هستند.
مشاور بين‌الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه سوريه در صحنه ميداني در حال کسب پيروزي است، خاطر نشان کرد: واکنش نشان دادن به حملات رژيم صهيونيستي در شرايط فعلي و ايجاد جبهه‌اي جديد به نفع اين کشور نيست اگرچه توانايي خوبي براي پاسخگويي دارد.

 


بسيج دانشجويي 4 دانشکده کشاورزي کشور در بيانيه‌اي خواستار ارائه برنامه از سوي نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري در حوزه کشاورزي شدند.
در قسمتي از اين بيانيه که به امضاي بسيج دانشجويي پرديس کرج و ابوريحان دانشگاه تهران و بسيج دانشجويي دانشکده‌هاي کشاورزي دانشگاه تربيت‌مدرس و دانشگاه شاهد رسيده آمده است:
«با وجود کثرت نامزدهاي انتخاباتي، برنامه‌هاي متقن و سياست‌هاي اصولي از سوي ايشان جهت حل مسائل اساسي ارائه نشده است. حال آنکه رهبرمعظم انقلاب در فرمايشات خود به کرات تأکيد کرده‌اند که محوري‌ترين ابزار براي حل مسئله اقتصاد صنعتي کردن کشاورزي، توسعه صنايع تکميلي و تبديلي و ساختار‌سازي براي توزيع و بازرگاني آن است.
ناديده گرفتن توصيه‌هاي مکرر انتخاباتي رهبرمعظم انقلاب پيرامون برنامه‌هاي اجرايي جهت حل معضلات اساسي کشور توسط کساني که خود را شايسته مقام عالي‌رياست‌جمهور دانسته‌اند براي جنبش دانشجويي پذيرفتني نيست. بديهي است که در صورت تحليل برنامه‌ها و سياست‌هاي اجرايي، مي‌توان پي به خط‌مشي خود نامزد و تيم‌هاي کارشناسي ايشان برد و پرداختن به شعارهاي کلي و يارگيري‌هاي گروهي و طايفه‌اي توفيقي براي پيروزي در انتخابات دوره يازدهم نخواهد داشت.»
در همين راستا بسيج دانشجويي از نامزدها و تيم‌هاي کارشناسي ايشان که صاحب تحليل در زمينه کشاورزي و منابع طبيعي هستند دعوت به عمل آورده تا در يک فضاي علمي و در جمعي دانشگاهي به ارائه برنامه‌هاي خود در بخش کشاورزي بپردازند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10