(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 - شماره 20483

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
کوتاه از انتخابات
صالحي: تجاوز رژيم صهيونيستي به سوريه بازي با آتش است
در جريان سفر احمدي‌نژاد به آذربايجان‌غربي صورت گرفت
 افتتاح فاز دوم راه‌آهن مراغه-اروميه
درمکتب امام
دغدغه‌هاي فرهنگي نمايشگاه بين‌المللي (نگاه)
وزير دفاع: جديدترين پهپاد بومي به نام «حماسه» رونمايي مي‌شود
رئيس ديوان عدالت اداري: عاملان هتک حرمت حرم حجربن عدي تربيت‌يافتگان دلارهاي آمريکايي هستند
در جلسه غيرعلني امروز صورت مي‌گيرد
بررسي گراني‌ها با حضور وزراي صنعت اقتصاد، کشاورزي و بانک مرکزي
قادري خبر داد
مخالفت کميسيون تلفيق بودجه 92 با افزايش سقف درآمد هدفمندي
   


روحاني: قطعاً کانديدا مي‌شوم
داوطلب انتخابات رياست جمهوري که به گزينه هاشمي مشهور شده است تاکيد کرد بنده قطعاً در انتخابات حضور خواهم يافت.
حجت‌الاسلام حسن روحاني در گفت‌وگو با  تسنيم در پاسخ به سوالي درباره انتشار اخباري مبني بر ائتلاف انتخاباتي وي با اسحاق جهانگيري، محمدرضا عارف و محسن مهرعليزاده، اظهار داشت: صحبتي در اين زمينه با بنده نشده است.
ابوترابي‌: خاتمي ‌و هاشمي به فتنه دامن‌زدند
عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرايان درباره‌ عملکرد خاتمي و هاشمي در فتنه 88 تاکيد کرد آنها در شرايط فتنه به وظايف خود خوب عمل نکردند و در مواردي هم بعضي از تصميماتشان به حوزه‌‌ فتنه دامن زد.
حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد در خصوص موضعش نسبت به حوادث پس از انتخابات 88 گفت: حوادث سال 88 فتنه پيچيده و به شدت غبار‌آلودي بود و من از تمام توانم براي شفاف‌کردن فضا بخصوص در مجامع علمي و دانشگاهي استفاده کردم.
گزينه اجماعي که مقبول نيست
دبير کل جبهه مردمي اصلاحات با بيان اينکه جهانگيري به درد رياست‌جمهوري نمي‌خورد، گفت: اجماعي در جريان اصلاحات براي کانديداتوري جهانگيري شکل نخواهد گرفت.
حجت الاسلام زارع فومني با اشاره به اينکه اگر اصلاح‌طلبان بر کانديداتوري جهانگيري به اجماع برسند، اشتباه بزرگي را مرتکب شده‌اند، تصريح کرد: افرادي همچون عارف و شريعتمداري اصلاح طلب‌تر از جهانگيري هستند و جهانگيري نمي‌تواند آراء اصلاح‌طلبان را به سمت خود جذب کند.
وي افزود: تا الان که جهانگيري تمايلي براي کانديداتوري نشان نداده البته برخي از شخصيت‌هاي سياسي از وي دعوت کرده‌اند که وارد صحنه شود اما بدانيد که هيچ اجماعي در جريان اصلاحات براي کانديداتوري جهانگيري شکل نخواهد گرفت. فومني در گفت وگو با تسنيم با اشاره به اينکه تشکل متبوعش در انتخابات رياست‌جمهوري گزينه مورد حمايت خود را معرفي خواهد کرد، گفت: ما در انتخابات فرد تحميلي را نخواهيم پذيرفت و تسليم کانديداي تحميلي اصلاح‌طلبان افراطي نخواهيم شد.
جلسه رؤساي کميته‌هاي هفت‌گانه
ستاد انتخابات کشور
وزير کشور اعلام کرد در جلسه اخير ستاد انتخابات کشور تمام رؤساي کميته‌هاي هفت‌گانه اين ستاد به منظور بررسي آخرين هماهنگي‌ها و اقدامات مربوطه حضور يافتند.
مصطفي محمد نجار با بيان اينکه تمام رؤساي اين کميته‌ها، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه مسئوليت خود را تشريح کردند، اظهار کرد: فاز اجرايي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با تمهيدات بالاتري نسبت به دوره‌هاي گذشته برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به فرمايشات ديروز رهبرمعظم انقلاب خاطر‌نشان کرد: قانون بايد در انتخابات آتي رياست جمهوري مبناي تمام کانديداها باشد، لذا همه آنها بايد نسبت به انجام و تبعيت از آن اقدام کنند.
وزير کشور افزود: تمام هماهنگي‌هاي لازم بين کميته‌هاي مشترک ستاد انتخابات کشور براي ثبت‌نام کانديداها از امروز به مدت 5 روز تا 21 ارديبهشت ماه انجام شده است.
چمران: کانديداي دولت نيستم
مهدي چمران با تکذيب اينکه وي کانديداي دولت در انتخابات رياست جمهوري است، گفت: من اگر بخواهم بيايم مستقل و بدون هيچگونه وابستگي خواهم آمد.
رئيس شوراي شهر تهران در پاسخ به سوالي درباره اينکه پيشنهاد شما براي کانديداهاي اصولگرايي چيست؟ اظهار کرد: جبهه پيروان، ايستادگي، خدمتگذاران آباداني، ائتلاف پيشرفت، جبهه پايداري همه اينها براي انتخابات يک ليست واحد ارائه دهند.
اين کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري خاطر نشان کرد: دليلي ندارد افراد سياسي به شوراهاي شهر و روستا قدم بگذارند و اگر افراد سياسي وارد شوراها شوند اين به نفع شهر نيست و نبايد درباره شورا بر مبناي سياست بازي تصميم گرفته شود.
تبعيت از جامعتين
عضو ائتلاف پيشرفت با بيان اينکه از هر تصميمي که جامعتين به آن برسند، تبعيت مي‌کنيم، گفت: انتشار برخي اخبار درباره اختلاف ميان اعضاي اين ائتلاف شايعه است.
علي اکبر ولايتي درباره مکانيسم انتخاب فرد نهايي ائتلاف به مواردي مانند نظرسنجي و نظر علما و روحانيون اشاره و اظهار کرد: ما از هر تصميمي که جامعتين به آن برسند، تبعيت مي‌کنيم.
وي همچنين انتشار برخي اخبار درباره اختلاف ميان اعضاي اين ائتلاف را شايعه خواند.
ثبت نام در اولين ساعات
کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري اعلام کرد در اولين ساعات براي ثبت‌نام کانديداي رياست جمهوري يازدهم اقدام خواهم کرد.
محمد سعيدي‌کيا با اشاره به اينکه هيچ شبهه‌اي در عزمم براي حضور در انتخابات رياست جمهوري بوجود نمي‌آيد گفت: در اولين ساعات براي ثبت‌نام کانديداي رياست جمهوري يازدهم اقدام خواهم کرد، چون منتظر ديگران نيستم و عزمم را جزم کرده‌ام.
تشکيل ائتلاف با هدف کاهش تعداد نامزدها
کانديداي احتمالي رياست جمهوري اعلام کرد ائتلاف سه نفره اصولگرايان براي کاهش تعدد نامزدها تشکيل شد و مردم هم همين روش را مي‌پسندند.
غلامعلي حدادعادل با بيان اينکه در حال حاضر سه جريان عمده براي انتخابات وارد عمل شده‌اند، اظهار کرد: اصولگرايان هم تعداد زيادي کانديدا معرفي کرده‌اند به همين دليل ائتلاف سه نفره براي کاهش تعدد نامزدها تشکيل شد و مردم هم همين روش را مي‌پسندند.
به نفع هاشمي کنار نرفتم
کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تاکيد کرد در سال 84 به نفع هاشمي‌رفسنجاني از انتخابات کنار نرفته‌ام.
محسن رضايي با اشاره به اين مطلب افزود: در سال 84 به نفع ملت از انتخابات رياست‌جمهوري کنار رفتم و دو بار در انتخابات شرکت کرده‌ام و به دلايل منطقي از انتخابات جدا شدم.
با رفقا رقابت هرگز
کامران باقري لنکراني با بيان اينکه قرار نيست با احزاب ديگر ائتلاف کنيم گفت: در درون جبهه پايداري هرگز مايل نيستم با جليلي، ميرکاظمي و فتاح در صورت کانديداتوري رقابت کنم.
به گزارش خبرنگار کيهان از تبريز، نامزد جبهه پايداري در انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سئوالي در مورد حضور جليلي در انتخابات، اظهار کرد: رقابت بين نفراتي که جبهه پايداري آنها را در گفتمان قبول دارد شکل نخواهد گرفت و ما به جز افراد در حاشيه دولت همه نامزدها را در مورد خادم بودن و تعهد قبول داريم.
بهتر است برخي ثبت‌نام نکنند
داوطلب انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه کانديداي نهايي ائتلاف ?گانه روز آخر ثبت نام مي‌کند، به برخي سياسيون توصيه کرد که بهتر است، ثبت‌نام نکنند.
محمد رضا باهنر با اشاره به نظرسنجي هاي موجود براي انتخاب گزينه نهايي ائتلاف پنجگانه اصولگرايان، اظهار کرد: هر مقدار ديرتر در نظرسنجي‌ها متمرکزتر شويم به واقعيت نزديک‌تر مي‌شويم؛ ما قرارمان بر اين است که تا قبل از پايان مهلت ثبت نام، از نظرسنجي‌ها کشف حقيقت کنيم و به محض اينکه تکليفمان روشن شد، اعلام مي‌کنيم.
عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان افزود: اعلام اينکه چه کسي الان در نظرسنجي‌ها اول است به صلاح نيست و به نظر مي‌رسد که بهتر است برخي‌ در انتخابات ثبت نام نکنند.

 


وزير امور خارجه کشورمان با محکوم کردن تجاوز اخير صهيونيست‌ها به چند مرکز نظامي و تحقيقاتي در سوريه، هشدار داد که اين اقدام بازي با آتش است.
«علي‌اکبر صالحي» ديروز در ديدار «رشيد مردوف» همتاي ترکمنستاني خود با اشاره به تحولات حساس منطقه از جمله سوريه، هجوم اخير رژيم جعلي صهيونيستي به سوريه را محکوم و بازي با آتش خواند.
وزير امورخارجه کشورمان با اشاره به خطرات تقويت افراط‌گرايي درمنطقه، گروه‌هاي افراط‌گراي تروريستي را بي ريشه و بدون پايبندي به هرگونه اصول و ساخته و پرداخته و مورد حمايت برخي قدرت‌ها خواند و نسبت به گسترش و پراکنده شدن اين پديده در کل منطقه و جهان هشدار داد.
سردار مسعود جزايري،‌معاون ستاد کل نيروهاي مسلح نيز در اين باره با رد تبليغات رسانه‌هاي غربي و صهيونيستي درباره هدف قرار گرفتن انبار سلاح‌هاي ايراني در سوريه، گفت: در شرايط امروز دولت و مردم سوريه به لحاظ قدرت نظامي، اطلاعاتي، امنيتي و به لحاظ قدرت معنوي داراي اقتدار لازم هستند و در برابر طيف وسيعي از متجاوزين مقاومت مي‌کنند؛ ارزيابي ميداني حاکي از موفقيت و پيشرفت ملت و دولت سوريه و عقب‌نشيني‌هاي دشمنان است.
معاون ستادکل نيروهاي مسلح افزود: دولت سوريه اصولا نيازي به حمايت تسليحاتي ايران ندارد، اينگونه خبرها بيشتر جنبه پروپاگاندا و عمليات رواني دارد. دشمنان سوريه تلاش مي‌کنند مقاومتي که در سوريه شکل گرفته است را به بقيه کشورها نسبت دهند؛ اما واقعيت اين است که مردم و دولت سوريه جانانه ايستاده‌اند و از کيان و کشور و اقتدار خود دفاع مي‌کنند.
جزايري در ادامه گفت‌وگو با شبکه العالم گفت: آمريکا به دنبال تصاحب نفت و منابع انرژي منطقه و دست‌اندازي به بزرگترين آبراه جهاني است؛ آمريکا در صورتي مي‌تواند به اين خواسته‌ها برسد که دولت‌هاي منطقه با او همراهي داشته باشند و متاسفانه واقعيت تلخ منطقه ما اينگونه است؛ اما در عين حال جرقه‌هاي اميد روز به روز بيشتر مي‌شود و مقاومت و انقلاب اسلامي جايگاه خود را در ميان مسلمانان و آزادگان باز مي‌کند.

 


اروميه-خبرنگار کيهان:
رئيس‌جمهور در ادامه حضور در آذربايجان‌غربي درجلسه هيئت دولت در اروميه و چند مراسم گشايش پروژه و نشست شرکت کرد.
دکتر محمود احمدي‌نژاد در جريان چهارمين سفر هيئت دولت به آذربايجان‌غربي با سفر به شهرستان مهاباد بخش دوم راه‌آهن مراغه- اروميه (حدفاصل مهاباد تا مياندوآب) را به عنوان يکي از طرح‌هاي مهر ماندگار دولت رسما افتتاح کرد.
خط‌آهن مياندوآب-مهاباد به طول 40 کيلومتر با احداث 160 پل کوچک و 27 پل بزرگ با هزينه‌اي بالغ بر 380 ميلياردريال اجرا شده است.
بخش اول راه‌آهن مراغه-اروميه حدفاصل مراغه مياندوآب پيش از اين افتتاح شده و بخش سوم اين خط‌آهن حدفاصل مهاباد به اروميه در حال ساخت است.
احمدي‌نژاد با اشاره به بهره‌برداري رسمي از خط‌آهن مهاباد به مياندوآب خاطر نشان کرد: راه‌آهن امکان و پروژه‌اي است که نياز به تعريف ندارد و خودش، خودش را تعريف مي‌کند. راه‌آهن خطي است که دل‌ها را به هم متصل مي‌کند و ان‌شاءالله خط‌آهن مهاباد خطي خواهد بود که پيشرفت، سازندگي، برادري و عدالت را بيش از پيش براي مردم به ارمغان بياورد.
وي همچنين شامگاه يکشنبه در ادامه برنامه‌هاي چهارمين سفر استاني هيئت دولت به آذربايجان‌غربي، در ابتداي جلسه هيئت دولت از 10 همسر شهيد و مادر موفق که در غياب همسر شهيد خود، فرزندان شايسته‌اي تربيت و تقديم جامعه کردند و نيز 4 جانباز قطع نخاع استان با اهداي نشان ملي ايثار تجليل کرد.
رئيس‌جمهور در جلسه کارگروه معدن و کشاورزي آذربايجان‌غربي نيز ضمن تاکيد بر ضرورت تسريع در فعال کردن ظرفيت‌هاي فعال نشده کشاورزي و معادن کشور، بر شتاب بخشيدن به اقدامات و بسيج همه امکانات و منابع براي احياء و بهبود درياچه اروميه تاکيد کرد.
احمدي‌نژاد همچنين بعدازظهر يکشنبه در شهر اروميه در مراسم حماسه حضور و در ديدار جوانان و نخبگان آذربايجان‌شرقي شرکت کرد.

 


فيلم‌هاي منحرف‌کننده، ممنوع است
در مورد آنچه را که به نام تفريحات شناخته شده است، اسلام با هر چيزي که انسان را به پوچي و از خود بيگانه شدن مي‌کشاند، مبارزه مي‌کند.
شراب‌خواري و مي‌گساري در اسلام ممنوع است. فيلم‌هاي منحرف‌کننده از اخلاق متعالي انسان، ممنوع است.
صحيفه نور - ج 3 - ص 92

 


عبدالله معصومي
بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي کشور، يعني نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران، که بيست و ششمين دوره خود را در حال گذران است، براي دلسوزان فرهنگ، در عين خرسندي و نشاط، جاي دغدغه و نگراني دارد.گذشته از نقاط مثبت و قوت، که عمده آن به جنس کتاب که موضوع اصلي نمايشگاه است و به قشر ناشر و نويسنده مربوط است، يک روال تقريبا ثابت در برگزاري نمايشگاه ديده مي‌شود که نقاط ضعف اساسي موجود در آن دغدغه‌انگيز است و نقد دلسوزانه و پيشنهادات منطقي، متأسفانه ناديده گرفته مي‌شوند، به اين بهانه که فضاي موجود، کافي و متناسب با موضوع نمايشگاه نيست! اين حرف در عين آنکه منطقي و درست است، اما حمل همه نقاط ضعف بر اين حرف، ظلم بزرگي است که در حق کتاب و کتابخواني يعني دانايي و فرهنگ روا مي‌شود.
شجاعتي در فکر و عمل که بتواند سقف بشکافد و طرحي نو دراندازد، ديده نمي‌شود. ترس از اعتراضها و متغير بودن مسئولين و مجريان، خطرپذيري طرحهاي نو در تغيير وضعيت به سمت ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني و هدفمند کردن توليد و عرضه کتاب را، منتفي مي‌کند. در اين صورت است که حتما به اين پرسش بي‌پاسخ مانده رهبر معظم انقلاب اسلامي- در ديدار سال گذشته از نمايشگاه بيست‌وپنجم- مي‌رسيم که:
با اين همه استقبال مردمي و آمارهايي که ارائه مي‌شود، چرا فرهنگ و آمار کتابخواني در کشور ما اين‌قدر پايين است؟
و اين مطالبه زمين مانده رهبري و موضوع نگراني و دغدغه اصحاب قلم و نشر باقي مانده است که:
يک کار تحقيقاتي و مطالعاتي درخصوص يافتن علتهاي اين تفاوت استقبال با آمار کتابخواني انجام دهيد، تا هر نمايشگاه از نمايشگاه قبلي يک گام به جلو باشد.
با اين مقدمه، قدم مي‌گذاريم در نمايشگاه بيست و ششم و برخي نکاتي را که کاملا واضح و ديدني با چشم سر است مرور مي‌کنيم، با اين نيت که دغدغه‌ها انتقال يابند و مسئولين و مجريان طعم نقد را بچشند، البته به اين شرط که برگزاري اين نمايشگاه را کار آخر خود به خاطر اتمام دوره اين دولت نپندارند و شانه بالا نيندازند که: ما که رفتيم، آيندگان درست کنند! و بعد روز از نو و باز نقطه سر سطر!
1-در نمايشگاه برخي مجريان را مي‌بيني که از صبح تا شام مي‌دوند و مي‌سوزند، شب که مي‌شود غصه دارند از اين که مشکلات تمام نشدني است و بايد فردا همچنان باز بدوند! مشکلاتي که به ساختار نمايشگاه و سبک کهنه برگزاري آن و متوليان مربوط است و حل ناشدني جلوه مي‌کنند!
2- در نمايشگاه به خوبي مي‌بيني که مسئولين و مجريان بعد از اتمام نمايشگاه تا نمايشگاه بعدي؛ ده، يازده ماه استراحت مطلق داشته‌اند و يکي دو ماه است که مي‌دوند! درست برعکس نمايشگاههاي مشابه در کشورهاي به اصطلاح پيشرفته، که ده يازده ماه سياستگذاري و برنامه‌ريزي و تعيين جا و... مي‌کنند و يکي دو ماه آخر را در آرامش کامل، ميوه‌چيني مي‌کنند.
3- در نمايشگاه مي‌بيني که سال به سال بر تعداد ناشران افزوده شده و در مقابل متراژ غرفه‌ها کوچک‌تر مي‌شود و اين آمار، تبديل به محل فخر مسئولين مي‌شود که امسال اين تعداد ناشر و کتاب داريم و اين‌قدر رشد نسبت به سال قبل بوده ‌است!
4- در نمايشگاه، ازدحام جمعيت را چنان مي‌يابي که نمي‌تواني مقابل غرفه‌ها بايستي، کتاب را تورق کني و با ناشر و احياناً مؤلف- اگر در نمايشگاه حاضر شوند که غالباً نمي‌شوند- گپ و گفتي داشته باشي! يعني تعامل بين ناشر و مؤلف با مخاطبان در هياهوي جمعيت امکان ندارد. باز اين ازدحام جمعيت هم مي‌شود نقطه مثبت براي آماردهي مسئولين و بستن دهان منتقدان!
5- در نمايشگاه که قدم مي‌زني غرفه‌هايي را مي‌بيني -99 درصد غرفه‌ها- که عمق بسيار کم (سه متر) دارند و تنها يک راه براي ناشر باقي مي‌ماند و آن چيدمان فروشگاهي است نه نمايشگاهي و فکر کردن به فروش است نه تعامل با مخاطب!
6- در نمايشگاه به خوبي مي‌بيني آن يک درصد باقي مانده از غرفه‌ها را، که سوارند! يعني بهترين موقعيت‌ها را فارغ از الفباي نام ناشر، با امکانات وسيع‌تر، نور کافي و فضاي مکفي در اختيار دارند، بعضي به خاطر وابستگي‌هايشان و بعضي به خاطر ترس مسئولين از جا به‌جايي آنها! درست برعکس 99درصد ديگر ناشران که هر سال حسب الفبا، پس و پيش مي‌شوند، کوچک و بزرگ، يک بر و دو بر مي‌گردند و تا قبل از تحويل غرفه‌ها- دو سه روز قبل از افتتاحيه- نمي‌دانند چه بايد بکنند و چه تدارک کنند!
7- در نمايشگاه به وضوح مي‌بيني جمعيت قابل توجهي را که نمايشگاه کتاب را با پارک و محل تفريح اشتباه گرفته‌اند و شلوغي را فرصتي مي‌بينند براي جولان خود و خوشي کردن. اينها هم البته تعدادشان در آمار مسئولين لحاظ مي‌شود!
8- در نمايشگاه مشاهده مي‌کني که برخي بانوان، نمايشگاه را همچون سالن مد و لباس و آرايش گرفته‌اند و گويا همه افراد بازديدکننده را محارم خود يافته‌اند! جايي که بايد عطر دانايي و تقوا به خاطر حرمت کتاب به مشامت برسد، حيرت مي‌کني از ديدن بعضي صحنه‌ها و نگراني ذهن و فکرت را پر مي‌کند که آيا راهي نيست در برون رفت از اين وضعيت که هر ساله تکرار مي‌شود و گاه با شدت بيشتر؟!
9- در نمايشگاه کتاب به غرفه‌هايي برمي‌خوري که نمي‌داني فلسفه حضور آنها در اين نمايشگاه بين‌المللي چيست؟ از غرفه‌هاي مددکاري اجتماعي، خدماتي بگيريد تا تعاوني‌ها و تشکل‌هاي نشر که کارشان عضوگيري و به معناي دقيق‌تر تبليغ تشکل است و... و البته اينها هم جزو آماري هستند که مسئولين آن را اعلام مي‌کنند!
10- در نمايشگاه مي‌بيني- که امسال بسيار پررنگ و چشمگير شده است- در يک داد و ستد حتماً پاياپاي، شهرداري هم در شبستان اصلي، در محل و فضاي بسيار مناسب و هم در فضاي باز نمايشگاه در يک مکان وسيع، با امکانات و تزئينات چشم پرکن آمده‌است! شايد براي توسعه فرهنگ کتابخواني، امسال عرضه را مناسب‌تر ديده باشد، خدا کند!
خدا وکيلي، تجربه‌هاي انباشت شده از بيست‌و‌پنج دوره قبلي کجا بايگاني شده است؟ مجرياني که دوره‌‌هاي قبلي را مديريت کردند، کجا رفته‌اند؟ انسان حيرت مي‌کند. از اين همه ثبات در سبک برگزاري نمايشگاه، ببخشيد فروشگاه کتاب بين‌المللي، در عين تغييرات مکرر معاونين و مديران فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي!! تعجب مي‌کند از آمارهاي فزاينده بازديدکنندگان، ناشران و کتب، اما عدم ارتقاي فرهنگ کتابخواني و نداشتن سير مطالعاتي و نياز مشخص و تشنگي مطالعه!!
خودمانيم، ناشران هم بدجوري به اين روش وابسته شده‌‌اند و به پول فروش نمايشگاه دلخوش گشته‌اند! و غالبا چيزهايي توليد مي‌کنند که ذائقه‌هاي بازاري مي‌پسندد! اين‌طور نيست؟ در نمايشگاه که اين‌جور ديده مي‌شود.
اميدواريم اين چرخي که زديم، کفران نعمت تلقي نشود و به قول بعضي‌ها، اين نمايشگاه بهتر از هيچ، از دست نرود و به بعضي مسئولين و مجرياني که زحمت مي‌کشند - که خود در چنبره سيستم نمايشگاه گرفتارند و رنج هم مي‌برند - بر نخورد و زحماتشان ناديده گرفته نشود. اميدواريم اين بار برخلاف سال‌هاي قبلي - که بعد از نمايشگاه اعلام مي‌شود ستادي براي بررسي وضعيت نمايشگاه و اصلاح روشها فعال شده و نمي‌شد - ستاد کار‌کشته، مجرب، فعال و متعهد تشکيل و اقدامات خوب آن در اصلاح امور نمايشگاه به اطلاع همگان به‌خصوص ناشران برسد و اميدها، پر‌رنگ و دغدغه‌ها کمتر شود.

 


وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: طي روزهاي آينده از جديدترين پهپاد بومي به نام «حماسه» رونمايي خواهد شد.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» در مراسم تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام(ره) که صبح ديروز در حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در کنگره سه وزير، فرمانده مهندسي جنگ و 1000 شهيد وزارت دفاع، که از روز سه‌شنبه به مدت سه روز برگزار مي‌شود، از جديدترين پهپاد بومي با نام «حماسه» رونمايي خواهد شد.
به گفته وزير دفاع، اين پهپاد ساخت سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است.
وي افزود: اين پهپاد از نوع شناسايي- تهاجمي است که طول مدت پرواز طولاني دارد و در کنگره سه وزير، فرمانده مهندسي جنگ و هزار شهيد وزارت دفاع و پشتيباني که در روزهاي آتي برگزار مي‌شود رونمايي خواهد شد.
سردار وحيدي همچنين گفت که در اين کنگره که از روز سه‌شنبه به مدت سه روز برگزار خواهد شد، دستاوردهايي در زمينه تجهيزات دريايي و موشکي نيز رونمايي مي‌شود.
وزير دفاع در ادامه با اشاره به حمله رژيم صهيونيستي به سوريه گفت: اين عمل نشان دهنده روح تجاوزگرايانه رژيم صهيونيستي است و دولت سوريه مي‌تواند پاسخ دندان‌شکني به اين رژيم بدهد.
وي افزود: چنين اعمالي نمي‌تواند آبروي نداشته رژيم صهيونيستي را به او برگرداند و اگر عاقلي در دنيا وجود دارد بايد تلاش کند اسرائيل را از اين اعمال باز دارد زيرا در غير اين صورت ممکن است اتفاقات سختي در منطقه رخ دهد که برنده آن آمريکا و رژيم صهيونيستي نخواهند بود.
وحيدي در ادامه با اشاره به اينکه قطعاً حکومت سوريه در زمان مناسب جواب مناسبي به رژيم صهيونيستي مي‌دهد، اظهار کرد: ممکن است کشورهاي ديگر منطقه هم مورد تهاجم رژيم صهيونيستي قرار گيرند. رژيم صهيونيستي بايد پاسخگوي رفتار خود باشد و بداند اين اعمال ماجراجويي نيست که بتواند به راحتي از آن فرار کند. رژيم صهيونيستي ضربات محکم و اساسي از سوريه دريافت مي‌کند.
به گزارش ايسنا، وزير دفاع در مراسم تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام خميني(ره) که صبح ديروز در حرم امام برگزار شد، در سخناني گفت: امروز بخش‌هايي از جهان اسلام در جهالتي به سرمي‌برند که اين جهالت به دليل وابستگي به اسلام‌آمريکايي است. امروز تروريست‌هايي که همدست اسرائيل و آمريکا هستند، به نام اسلام مسلمانان را مي‌کشند.

 


رييس ديوان عدالت اداري با محکوم کردن حمله به حرم حجربن عدي، اين اقدام را از سوي جنايتکاران تربيت‌يافته استعمار دانست که به جان امت اسلامي افتاده‌اند.
حجت‌الاسلام و المسلمين منتظري، گفت: تاسف‌آور است که در بلاد اسلامي، عده‌اي به نام مسلمان تکفيري که تربيت‌يافتگان دلارهاي آمريکايي و وهابيت انگليسي هستند، چنين حرکات جنون‌آميز و نابخردانه‌اي را به نام اسلام انجام مي‌دهند. وي با بيان اين که اين افراد همان‌هايي هستند که انسان‌هاي بي‌گناه را به خاک و خون مي‌کشند، خاطرنشان کرد: جنايتکاراني که به حرم صحابه رسول‌الله (ص) که شيعه و سني او را ستوده‌اند، يورش برده‌اند، وابستگان مکتب اموي هستند که امروز عامل جنايت آمريکا و رژيم صهيونيستي شده‌اند.
منتظري با ابراز تاسف از اين اقدام، ادامه داد: اين افراد اين اعمال شنيع و زشت را در لفافه دين مي‌پيچند و تحت عنوان آموزه‌ها و معارف ديني مرتکب مي‌شوند. رييس ديوان عدالت اداري خاطرنشان کرد: حجربن عدي و فرزندش در دفاع از ولايت به دست امويان در عصر خود به شهادت رسيدند و امروز نيز اين‌گونه توسط امويان اين عصر براي بار دوم مورد تعرض واقع مي‌شوند.
وي با بيان اين که «شيعه امروز در مظلوميت است»، تصريح کرد: در طول 1400 سال، تاريخ اسلام و شيعه مشحون از اين حوادث بوده و اکنون نيز در تمام کشورهايي که شيعيان و پيروان اميرالمومنين در آن هستند، آن‌ها به واسطه مقاومتي که در برابر ظلم و ظالمان دارند، همواره مورد انواع تهديدها و محدوديت‌ها قرار مي‌گيرند.

 


يک عضو هيأت رئيسه مجلس، جزئيات جلسه غيرعلني سه‌شنبه (امروز) مجلس براي بررسي دلايل افزايش قيمت کالاهاي اساسي و گراني‌هاي اخير را تشريح کرد.
حجت‌الاسلام «حسين سبحاني‌نيا» در گفت‌وگو با ايسنا در اين باره گفت: بعد از تذکر آقاي توکلي در مورد لزوم ورود مجلس به موضوع گراني‌هاي اخير هيأت رئيسه تصميم گرفت تا در جلسه‌اي با حضور تيم اقتصادي دولت ديدگاه نمايندگان را به گوش کابينه رسانده و توضيحات آنها را بشنود. وي افزود: برهمين اساس قرار شد تا جلسه غيرعلني با غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت، حسيني وزير اقتصاد و خليليان وزير جهاد کشاورزي براي هم‌انديشي برگزار شود جلسه‌اي که احتمالاً حداقل دو تا سه ساعت به طول مي‌انجامد.
اين عضو هيأت رئيسه مجلس با اين احتمال که جلسه علني نيز برگزار مي‌شود، گفت: ممکن است بعد از استماع نظرات وزرا جلسه به صورت علني برگزار شود و آنها توضيحات خود را در جلسه علني نيز مطرح کنند، البته اين موضوع منوط به اتمام توضيحاتشان در جلسه غيرعلني است.
سبحاني‌نيا در توضيح دليل برگزاري اين جلسه به صورت غيرعلني، گفت: با توجه به اينکه ممکن است در توضيحات وزرا در جلسه علني ملاحظاتي وجود داشته باشد مقرر گرديد که اين جلسه به صورت غير علني برگزار شود تا وزرا تمامي توضيحات را بدون هيچ ملاحظه‌اي به نمايندگان ارايه کنند.

 


سخنگوي کميسيون تلفيق بودجه 92 از مخالفت کميسيون متبوعش با پيشنهاد افزايش سقف درآمد اجراي قانون يارانه‌ها در سال جاري از 50 هزار ميليارد تومان به 66 هزار ميليارد تومان خبر داد.
«جعفر قادري» نماينده مردم شيراز و سخنگوي کميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 1392 کل کشور ظهر (دوشنبه) در نشستي خبري به بيان آخرين مصوبات کميسيون متبوعش درباره لايحه بودجه 92 پرداخت و اظهار داشت: بررسي بودجه 92 در کميسيون تلفيق تقريبا به اتمام رسيده و تنها چند ماده باقي مانده و برخي پيشنهادات بايد در کميسيون مورد رسيدگي قرار گيرد. وي در ادامه افزود: روز يکشنبه علي لاريجاني رئيس مجلس در کميسيون تلفيق حضور يافت و توصيه‌هايي را به اعضاي کميسيون داشت، مبني بر اين که با توجه به اين که ماه‌هاي پاياني عمر دولت دهم را سپري مي‌کنيم و ممکن است دولت آينده نگاه متفاوتي به قانون هدفمندسازي يارانه‌ها داشته باشد، از اين رو کميسيون تلفيق سعي کند قانون يارانه‌ها فعلا دستخوش تغيير نشود و ميزان يارانه نقدي پرداختي به مردم تغيير نکند، رئيس مجلس در توصيه ديگري نيز گفت که کميسيون تلفيق سعي کند براي امور ديني و برخي رديف‌ها که اعتباراتشان داده نشده، به اندازه سال گذشته، بودجه اختصاص دهد و کميسيون تلاش خود را انجام دهد تا بتواند بررسي بودجه را تا پايان روز دوشنبه به اتمام رسانده و گزارش خود را به اداره قوانين مجلس تحويل دهد تا انشاالله بتوانيم بودجه را روز چهارشنبه در صحن علني مطرح کنيم.
قادري اظهار داشت: در موضوع هدفمندسازي يارانه‌ها، صبح دوشنبه پيشنهادي مطرح شد مبني بر اين که سقف منابع هدفمندي تغيير نکند و فقط مصارف منابع قانون يارانه‌ها تغيير کند که اين پيشنهاد به تصويب رسيد و سپس پيشنهاد ديگري مطرح شد مبني بر اينکه از 50 هزار ميليارد تومان درآمد هدفمندي يارانه‌ها، 42 هزار ميليارد تومان به عنوان يارانه نقدي به مردم پرداخت شود و 8 هزار ميليارد تومان بين بخش بهداشت و توليد توزيع شود و از محل درآمد يارانه‌ها، بودجه‌اي به دولت ندهيم که اين پيشنهاد به تصويب نرسيد و با مخالفت کميسيون تلفيق مواجه شد.
نماينده شيراز همچنين گفت: سپس پيشنهادي مطرح شد مبني بر اين که سقف درآمد هدفمندي يارانه‌ها از 50 هزار ميليارد تومان به 66 هزار ميليارد تومان تغيير کند که اين پيشنهاد هم راي نياورد و درآمد هدفمندي مجددا همان 50 هزار ميليارد تومان باقي ماند اما موضوع هدفمندي بايد در صحن علني مجددا مورد رسيدگي قرار گيرد .

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10