(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 - شماره 20489

زلزله 4/4 ريشتري شيراز 12 مصدوم بر جاي گذاشت
سرداراحمدي مقدم: ولايت فقيه در زمان غيبت منبع راهنماي مسلمانان است
استاندار هرمزگان خبر داد
توزيع 2300 تخته چادر بين زلزله‌زدگان بشاگرد
سخنگوي شوراي شهر:ادبيات تهديد درخصوص کرايه‌هاي تاکسي مناسب نيست
احداث 15 خوابگاه دانشجويي از سوي خيرين
آغاز توليد واکسن آنفلوانزا از خرداد
تولد روزانه 16 دوقلو در کشور
استقرار 4 بيمارستان صحرايي و 300 آمبولانس در مراسم سالگرد ارتحال امام‌(ره)
حوادث کوتاه از کشور
عدم صدور شناسنامه براي دختر 12 ساله خرم‌آبادي
افتتاح مراکزنيکوکاري در کشور
دوچرخه‌سواري راهکار لوس‌آنجلسي‌ها براي کاهش آلودگي هوا
بيماري خنده!
800 هزار گرسنه در نيجر
مراسم خونين روز مادر در نيواورلئان
قديس‌هاي قلابي
   


در نخستين ساعات بامداد دوشنبه زلزله‌اي به قدرت4/4 ريشتر شيراز را لرزاند که به گفته مقامات مسئول اين زلزله خسارت مالي و تلفات جاني نداشت.
زمين‌لرزه‌اي به بزرگي 4/4 درجه ريشتر ساعت سه و 10 دقيقه و 32 ثانيه بامداد دوشنبه، حوالي شهر شيراز مرکز استان فارس را لرزاند.
مرکز لرزه‌نگاري شيراز، مرکز اين زمين‌لرزه را در 17 کيلومتري شهر شيراز و عمق آن را در 10 کيلومتري زمين اعلام کرد.
دکتر کامران فيروزي رئيس مرکز اورژانس فارس به ايرنا گفت: در ساعت اوليه وقوع زلزله، پنج مصدوم که به دليل ترس دچار حادثه شده بودند به بيمارستان شهيد رجايي شيراز منتقل شدند.
وي ادامه داد: همچنين هفت مصدوم ديگر به صورت سرپايي در محل درمان شدند.
همچنين مديرکل مديريت بحران استانداري فارس گفت: زلزله بامداد روز دوشنبه شيراز به سبب حادث شدن در عمق 10 کيلومتري زمين خساراتي در پي نداشت.

 


فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه در جريان انحرافي جديد افراد مدعي هستند که احکامشان را از امام زمان(عج) مي‌گيرند، گفت: با اين حال مشخص نيست که ولي‌شان چه کسي است؟
سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح ديروز در همايش حافظان قرآن و آيين نکوداشت چهره‌هاي برتر قرآني نيروي انتظامي با بيان اينکه قرآن کتاب حکايت است گفت: اساساً برخي تفکرها مبني بر اين که قرآن قدرت پاسخگويي به نياز روزمره مردم را ندارد و اين دين مخالف پيشرفت بشر است، رد شده است.
وي با بيان اينکه استدلال اين گروه‌هاي فکري اين است که در گذشته دغدغه‌هاي امروزي وجود نداشته است گفت: در بعضي از کشورها ديده شده که منبرهاي دو و چهارپله را خراب مي‌کنند چرا که مدعي هستند منبر پيامبر(ص) سه پله داشته و اين يک نوع تحجر است.
فرمانده ناجا با بيان اينکه تحجر راه را بر عقل و اجتهاد مي‌بندد، گفت: آنهايي که تلاش دارند ولايت را از قرآن جدا کنند، بشر را از درک قرآن دور کرده‌اند.
وي با بيان اينکه در زمان غيبت ولايت فقيه منبع راهنماي مسلمانان است، گفت: فرقه جديد اين است که مدعي مي‌شوند که دستورات خود رااز امام زمان(عج) مي‌گيرند و هشت سال است که اين ادعاها رامطرح مي‌کنند و مشخص نيست که ولي‌شان چه کسي است؟
فرمانده ناجا با بيان اينکه ولايت فقيه امتداد ولايت معصومين است گفت: انحراف‌ها از اين جا شروع مي‌شود که برخي ادعا مي‌کنند که ما دست به دامن امام زمان(عج) هستيم و با طرح اين سؤال که کسي که خود با امام زمان(عج) ارتباط دارد چه نياز به نايب دارد؟ سعي در تفرقه دارند.
وي با بيان اينکه قرآن و روحانيت دو مقوله جداناپذير است،‌گفت: امروزه سرويس‌هاي کشورهاي بيگانه سعي مي‌کنند که با نشان دادن چهره غلط، زشت و ترسناک اسلام، راه را بر پيشرفت آن ببندند اما اين دين الهي است و قرار نيست رسانه و قدرت سياسي دين خدا را محو کند.
وي گفت: وسوسه و فتنه از آنجا آغاز مي‌شود که افراد حق را متوجه مي‌شوند اما تمايلات و خواسته‌هاي آنان به سمت ديگري سوق پيدا مي‌کند.
احمدي مقدم با بيان اينکه بايد در کشتي ولايت که همان قرآن است سوار شويم گفت: با قرار گرفتن در چتر ولايت و قرآن مي‌توان از تمام سختي‌ها و مشکلات عبور کرد.
فرمانده ناجا با بيان اينکه حافظ قرآن بودن يک فضيلت است، گفت: اگر ولايت در کنار حفظ قرآن نباشد، به مانند حافظان سعودي خواهيم بود که اهل حفظ هستند اما سر از گروه‌هاي القاعده و غيره درمي‌آورند.

 


بشاگرد در 50 ساعت گذشته بيش از 150 زمين لرزه را در خود به ثبت رساند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، ديروز براي سومين روز پياپي بشاگرد از نخستين ساعات بامداد چندين زمين لرزه را تجربه کرد. زمين لرزه 2/6 ريشتري از صبح شنبه آرامش را از ساکنان اين شهرستان گرفته است.
مردم بشاگرد يکشنبه شب را همچون ساير روزهاي اخير خارج از منازل خود گذراندند. از نخستين ساعات بامداد دوشنبه تا لحظه تنظيم اين خبر بيش از 11 بار زمين در بشاگرد لرزيد که در بين آنها 2 زمين‌لرزه بيش از 4 ريشتر بود.
براساس همين گزارش، استاندار هرمزگان از توزيع بيش از دو هزار و 800 تخته چادر بين زلزله‌‌زدگان بشاگرد خبر داد. ابراهيم عزيزي گفت: عمليات اسکان موقت زلزله‌‌زدگان پايان يافته است.
استاندار هرمزگان از انتقال چندين کانکس از استان خوزستان به اين استان خبر داد و افزود: با اضافه شدن اين کانکس‌ها تا حد مطلوبي به نياز مردم در حوزه اسکان موقت پاسخ داده مي‌شود.
وي با بيان اينکه تامين نيازهاي فوريت‌دار آسيب‌ديدگان در اولويت قرار دارد، از آماده‌باش اکيپ‌هاي راهداري در مسيرهاي آسيب‌ديده خبر داد و ابراز داشت: پس از اسکان موقت بازگشايي مسيرهاي تردد به منظور تسريع در خدمت‌رساني با جديت پيگيري شد که با وجود پس‌لرزه‌هاي شديد تمام مسيرها در حال حاضر بازگشايي شده‌اند.
عزيزي با بيان اينکه امکانات و اقلام مورد نياز مردم توزيع شده است، تصريح کرد: با هماهنگي خوب و نگاه جامع دستگاه‌ها، بخشي از نياز مردم را در منطقه و بخش عمده‌اي را نيز با پشتيباني شهرستان‌هاي استان تامين کرده‌ايم.
وي در ادامه گفت: اسکان دائمي، بازسازي و ايمن‌سازي واحدهاي مسکوني آسيب‌ديده نيز به زودي با جديت انجام مي‌شود.

 


سخنگوي شوراي اسلامي شهرتهران از وزارت کشور و فرمانداري تهران خواست درخصوص افزايش کرايه تاکسي، به جاي استفاده از ادبيات تهديد، به اتخاذ موضع کارشناسي شده و تخصصي روي آورند.
به گزارش خبرنگار کيهان مهندس خسرو دانشجو ديروز در يک نشست خبري در محل شوراي شهر با اشاره به موضع‌گيري‌هاي اخير درخصوص افزايش نرخ‌هاي حمل و نقل عمومي گفت: مسئوليت نرخ کرايه در بخش‌هاي مختلف آن مانند مترو و تاکسي و... با شوراي شهر تهران است و اين شورا نيز درصد افزايش را طبق سنوات گذشته تعيين کرده است.
وي تورم بيش از 30درصدي اعلام شده از سوي بانک مرکزي را موثر در اتخاذ چنين تصميمي دانست و گفت: تاکسي‌رانان برخلاف اتوبوسرانان و مترو که با کمک بودجه دولتي و شهرداري فعاليت مي‌کنند، تمام هزينه‌هاي مربوط به خودروي شخصي خود را به تنهايي و بدون دريافت يارانه تامين مي‌کنند بنابراين اين حق براي اين قشر زحمتکش وجود دارد که افزايش کرايه‌ها نيز به اندازه درصد افزايش حقوق کارمندان ادارات باشد.
سخنگوي شوراي شهر با اشاره به بررسي‌هاي دقيق شورا نسبت به لايحه نرخ کرايه‌هاي حمل و نقل عمومي گفت: شورا در خصوص اين لايحه در نهايت با رفت و برگشت فراوان به جمع‌بندي رسيد و نرخ خطوط را با گرد کردن ارقام و نزديک کردن به پله‌هاي 25توماني، به دليل نبود پول خرد در جامعه، 25 درصد افزايش داد که البته در برخي خطوط تا 30درصد شاهد افزايش هستيم.
دانشجو به مهلت 15 روزه فرمانداري براي اعتراض به مصوبات شورا اشاره کرد و گفت: اعتراض فرمانداري از طريق جرايد و رسانه‌ها به گوش شورا رسيد اما شورا نمي‌تواند به اين اعتراض‌ها استدلال کند و ما به طور کتبي اعتراض فرمانداري را دريافت نکرديم. اکنون نيز اين 15 روز تمام شده و شهرداري مي‌تواند قانونا اين مصوبه را اجرايي کند.
وي با انتقاد از ادبيات تهديدي در اين رابطه در پاسخ به سوال خبرنگاري که آيا رانندگان تاکسي کارت سهميه ندارند گفت: رويه دولت اين است که سوبسيد در هيچ حوزه‌اي پرداخت نشود. زماني بود که رانندگان تاکسي سهميه لاستيک و قطعات دريافت مي‌کردند اما حالا چيزي نمي‌گيرند. رانندگان کار سختي دارند و در ترافيک و آلودگي هواي تهران با وجود اين تورم نيازمند نگاهي منطقي هستند و نگاه چکشي سلبي و تهديدي جواب نمي‌دهد.
دانشجو در ادامه درخصوص بافت‌هاي فرسوده نيز گفت: اگر منصفانه نگاه کنيم در حوزه بافت فرسوده اتفاقات خوبي هم در تهران افتاده است و البته در اين حوزه انتظار شورا 100درصد تامين نشده است. شورا انتظار وضعيت بهتري داشت، چرا که حمايت‌هاي خوبي همچون فايناس 400ميليون دلاري و بودجه‌هاي کلان به اين موضوع اختصاص داده شد.

 


معاون اداري، مالي و مديريت منابع و رئيس کميته خيرين وزارت علوم، از احداث 15 خوابگاه دانشجويي با مساحتي بيش از 50 هزار و 320 مترمربع توسط خيرين خبر داد.
دکتر علي اکبر متکان در روز سوم از هفته خوابگاه‌ها که با عنوان «خوابگاه، مشارکت‌هاي مردمي» نامگذاري شده است، بر استفاده از توانمندي‌هاي خيرين و واقفين براي توسعه فضاي رفاهي دانشگاه‌ها تأکيد کرد.وي با اشاره به اهميت امکانات رفاهي و نقش آن در ايجاد انگيزه و رفع دغدغه‌هاي معيشتي دانشجويان، خوابگاه‌ها و امکانات رفاهي را مکمل امکانات آموزشي، کمک‌آموزشي و پژوهشي عنوان کرد.
معاون اداري، مالي وزارت علوم ضمن تأکيد بر نقش همه‌جانبه خيرين در توسعه امکانات رفاهي و خوابگاهي، برخي دانشگاه‌ها نظير کاشان و وليعصر(عج) رفسنجان را در بهره‌گيري و استفاده از ظرفيت‌هاي خيرين و توسعه فضاهاي خوابگاهي پيشگام و پيشرو ناميد و خواستار برنامه‌ريزي و فعاليت ساير دانشگاه‌ها براي بهره‌مندي از حمايت خيرين و واقفين شد.
متکان همچنين از تمامي دانشگاه‌هاي کشور درخواست کرد که اطلاعات مربوط به خيرين، واقفين و مشارکت آنان را جهت ثبت و ضبط و تجميع در سامانه جامع کميته خيرين وزارت علوم وارد کنند.رئيس کميته خيرين وزارت علوم در پايان، گفت: براساس اطلاعاتي که تاکنون از سوي دانشگاه‌ها در سامانه جامع اطلاعات کميته خيرين وزارت علوم ثبت شده است، 15 خوابگاه با مساحتي بيش از 50320 مترمربع به دست خيرين در دانشگاه‌هاي کشور در حال ساخت است.

 


رئيس انستيتو پاستور ايران از آغاز توليد واکسن آنفلوانزا از خرداد امسال، توليد سرم ضدعقرب و مار به ميزان نياز کشور، توليد داروي گرانقيمت نوترکيب اينترفرون پگيليتد براي بيماران هپاتيت و توليد واکسن ضدهاري انساني براي نخستين بار در کشور خبر داد.
مصطفي قانعي در گفت‌وگو با فارس، افزود: توليد سرم‌هاي ضدعقرب و مارگزيدگي که سال گذشته کاهش يافته بود امسال دوباره با افزايش توليد مواجه مي‌شود. متأسفانه کمبود توليد اين نوع واکسن‌ها به خصوص در تابستان سال گذشته مشکل‌ساز شده بود اما خوشبختانه امسال توان توليد اين واکسن را به ميزان نياز کشور و هر ميزان که معاونت بهداشتي وزارت بهداشت اعلام کند، داريم.
وي ادامه داد: مجتمع توليد اين نوع سرم در کشور يک مجتمع بسيار پيشرفته و کم‌نظير در دنياست و از تکنولوژي بالايي براي توليد اين نوع سرم‌ها در کشور برخوردار هستيم.
وي درباره توليد واکسن آنفلوانزا در کشور گفت: خوشبختانه خط توليد واکسن آنفلوانزا در کشور تکميل شده است و خرداد امسال به بهره‌برداري مي‌رسد. منتظر دريافت سوش(نوع) ويروس آنفلوانزاي سال 2013 ميلادي از سوي سازمان بهداشت جهاني هستيم تا توليد اين واکسن را براي نخستين بار در کشور آغاز کنيم.
معاون وزير بهداشت افزود: خط توليد واکسن آنفلوانزا در کشور توان توليد سالانه حدود 500هزار دوز واکسن آنفلوانزا را در بهترين شرايط دارد اما نياز کشور را به‌طور کامل تأمين نمي‌کند زيرا سالانه به بيش از 2ميليون دوز واکسن آنفلوانزا نياز داريم بنابراين واردات اين واکسن از خارج کماکان ادامه خواهد يافت البته شکل واردات احتمالاً تغييراتي خواهد داشت و ممکن است بسته بندي اين محصول در داخل انجام شود.

 


مديرعامل انجمن دوقلوها گفت: براساس آمارهاي گرفته شده از سازمان ثبت‌احوال 3درصد از جمعيت کشور درسال 90 دوقلو بودند و همچنين به‌طور متوسط روزانه 16 دوقلو در کشور متولد مي‌شوند.
احسان خاصه‌تراش در حاشيه همايش دوقلوها و چند قلوها در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: سومين همايش دوقلوها و چندقلوها امسال نيز به رسم دو سال گذشته در روز 22ارديبهشت برگزار شد که البته روزهاي ديگري نيز براي برگزاري اين مراسم درنظر گرفته شده بود که در انتها و با نظرسنجي‌هاي انجام شده اين روز توسط دوقلوها براي برگزاري همايش انتخاب شد.
وي افزود: انجمن دوقلوها و چندقلوها هم‌اکنون تقريباً 5هزار نفر عضو دارد که کوچکترين آنها تنها يک هفته از تولدشان مي‌گذرد و مسن‌ترين دوقلوهاي عضو انجمن متولد سال 1313 هستند.
خاصه‌تراش با اشاره به آمارهاي سازمان ثبت احوال گفت: باتوجه به آمارها و استعلام ما از سازمان ثبت احوال 3درصد از متولدين کشور در سال 90 دوقلو و بعضاً چندقلو بوده‌اند و به‌طور متوسط روزانه 16 دوقلو در کشور متولد مي‌شوند.
وي با اشاره به آمارهاي جهاني تصريح کرد: طبق آمارهاي جهاني 1درصد از جمعيت جهان را دوقلوها تشکيل مي‌دهند که اين آمار در کشور ما 3درصد و بالاتر از ميانگين جهاني است.
سومين همايش دوقلوها و چندقلوها امروز در حوزه هنري و با حضور تعدادي از دوقلوها و چندقلوهاي کشور برگزار شد.

 


براي امدادرساني مراسم بيست و چهارمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) احداث 4 بيمارستان صحرايي، 20 کمپ درمانگاهي و استقرار 300 آمبولانس در نظر گرفته شده است.
به گزارش اورژانس تهران براي پوشش امداد و نجات مراسم بيست و چهارمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) استقرار 4 بيمارستان صحرايي در محدوده مراسم در نظر گرفته شده است که به وسيله ارتش، شهرداري تهران، دانشگاه علوم‌پزشکي ايران و بسيج جامعه پزشکي انجام مي شود.
بنابراين گزارش استقرار 20 کمپ درمانگاهي در اضلاع حرم و استقرار 300 دستگاه آمبولانس در محدوده حرم مطهر شامل 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 15 دستگاه موتور آمبولانس و 280 آمبولانس سواري بخش ديگري از برنامه امداد و نجات است.

 


دستگيري زنان سارق
فارس- پاوه:2 زن سارق که در شهرستان پاوه تحت پوشش رمال به در منزل زني 56 ساله رفته و با فريب و اغفال مقدار قابل توجهي طلا و جواهرات وي را به سرقت برده بودند، با اقدام به موقع مأموران کمتر از 40 دقيقه پس از وقوع جرم دستگير شدند.
در اين راستا کليه جواهرات مسروقه از متهمان کشف و تحويل مال‌باخته شد.
متهمان که 35 و 18 سال سن دارند، پس از تکميل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.
شناسايي انبار احتکار کالا
اراک- خبرنگار کيهان: انباراحتکار مواد غذايي به ارزش تقريبي 200 ميليون ريال در اراک کشف شد.
اقلام احتکاري شامل 4 هزار و 300 کيلوگرم شکر، 3 هزار کيلوگرم قند، 2 هزار و 25 کيلوگرم روغن نباتي جامد و مقداري روغن مايع بود. متهم پس از تشکيل پرونده به دستگاه قضايي معرفي شد.
کشف کالاي قاچاق
فيروزآباد- خبرنگار کيهان: مأموران در حين کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه خودرو وانت مشکوک شدند و پس از توقف و بازرسي دقيق آن، تعداد يک هزار و 8 شيشه انواع سس خوراکي و 180 قوطي آب ميوه خارجي به ارزش تقريبي 8 ميليون ريال کشف و راننده خودرو به هويت (ج.ش) دستگير شد.
حادثه جاده‌اي در مازندران
فارس- گلوگاه: سخنگوي مرکز مديريت حوادث مازندران از برخورد شيء با خودرو در لمراسک گلوگاه خبر داد و گفت: در اين حادثه 2 نفر مجروح شدند.
وي محل وقوع حادثه را لمراسک اين شهرستان حوالي خورشيد کلا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در اين حادثه يک مرد 46 ساله به عنوان راننده خودرو و ديگر سرنشين خودرو که زني 68 ساله بود، مصدوم شدند که پس از اقدامات درماني اوليه به بيمارستان پاس گلوگاه انتقال يافتند.
حال عمومي مجروحان رضايت‌بخش اعلام شد و جزئيات بيشتر وقوع اين حادثه و علت برخورد شيء با خودرو منوط به گزارش مقامات انتظامي است.
راننده جوان قرباني سرعت شد
رشت- خبرنگار کيهان: يک دستگاه خودروي مزدا 3 که از مسير بزرگراه فومن به رشت در حال حرکت بود به علت عدم رعايت سرعت مطمئنه از سوي راننده، با درخت کنار راه برخورد کرده و راننده جوان خودرو در دم کشته شد.
مرگ کارگر هنگام حفاري
اراک-خبرنگار کيهان: يکي از کارگران شرکت آب و فاضلاب در شهرستان آستانه هنگام حفاري کانال فاضلاب در اثر ريزش خاک کانال در زير آوار ماند. وي با تلاش مأموران انتظامي و عوامل اورژانس و آتش‌نشاني از زير آوار بيرون آورده شد اما قبل از اقدامات پزشکي جان باخته بود.
آتش‌سوزي خودرو
گرگان- خبرنگار کيهان: يک دستگاه پژو 405 در جاده ناهارخوران - گرگان پس از توقف و پياده شدن سرنشينان آن آتش گرفت. علت آتش‌سوزي نقص در سيستم برق خودرو و عدم رعايت موارد ايمني اعلام شد.
بازداشت 16 سارق و مالخر
اراک- خبرنگار کيهان: پليس آگاهي استان مرکزي در اجراي طرح بسط انضباط اجتماعي و ارتقاي امنيت عمومي موفق به کشف 41 فقره انواع سرقت شد. در همين ارتباط 11 نفر سارق و 5 نفر مالخر دستگير و با تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.
برخورد با محتکر
اصفهان- خبرنگار کيهان: در اجراي طرح مبارزه با احتکار کالا، مأموران از وجود يک انبار روغن‌هاي احتکار شده مطلع شدند که پس از انجام تحقيقات لازم و کسب اطمينان از درستي موضوع، طي هماهنگي با مقام قضايي محل مورد نظر مورد بازرسي قرار گرفت.
در بازرسي از اين انبار مقدار 12 تن و 561 کيلوگرم روغن نباتي که به طرز ماهرانه‌اي در انبار احتکار شده بودند کشف و در اين رابطه يک نفر شناسايي و دستگير شد.در اين ارتباط واحد صنفي مذکور پلمب و متهم پس از تکميل پرونده به همراه کالاهاي مکشوفه براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

 


خرم‌آباد-خبرنگار کيهان:
دختر 12ساله خرم‌آبادي شناسنامه ندارد و اجتناب ثبت احوال لرستان از صدور شناسنامه براي وي موجب شده است اين دختر در آتش حسرت شناسنامه بسوزد.
اين دختر که مهسا-ب نام دارد و مي‌گويد که علاقه‌مند است پزشک شود، هنگامي که هم‌سن و سالهايش به مدرسه مي‌روند عصبي شده و با حسرت به آنان مي‌نگرد.
وي که در سن دو سالگي به علت اعتياد پدرش به مواد مخدر به جمع فرزندان طلاق پيوسته است سالهاست از سرنوشت پدر و مادر بي‌اطلاع است و شناسنامه آنان را براي ارائه به ثبت‌احوال و دريافت شناسنامه در اختيار ندارد همچنان يکسال دوندگي وي براي دريافت شناسنامه از ثبت‌ احوال لرستان هم با وجود معرفي‌نامه بهزيستي و استشهادنامه به نتيجه نرسيده است.
اين دختر 12 ساله که اشتياق وافر به تحصيل دارد به دليل نداشتن شناسنامه امکان حضور در کلاس را ندارد و به همين دليل دچار مشکلات روحي شده است و ثبت‌احوال نيز علي‌رغم استشهاد و معرفينامه سازمان بهزيستي لرستان، از صدور شناسنامه براي وي خودداري مي‌کند و مي‌گويند چون به اين نام سه نفر شناسنامه دريافت کرده‌اند و اطمينان ندارند اين دختر يکي از آن سه فردي که شناسنامه دريافت کرده‌اند نباشد از صدور شناسنامه براي اين دختر خودداري مي‌کند که همين امر موجب شده وي از مزاياي آن، از قبيل رفتن به مدرسه محروم شود.
دختر 12 ساله خرم‌آبادي قبلاً در مرکز سلامت بهزيستي تحت پوشش بوده و مدتي است در يک مرکز خيريه نگهداري مي‌شود.
به گفته مسئولان اين مرکز، وي در مدت حدود 10ماه ، 11 سوره قرآن را حفظ شده است.
همين گزارش حاکي است مهسا- ب پس از جدايي پدر و مادرش، با اجبار پدر، به تکدي‌گري مي‌پرداخت و در صورت امتناع مورد ضرب و شتم وي قرار مي‌گرفت.
مهسا گفت: پدرش علاوه بر اينکه وي را به تکدي گري وادار کرده خود او نيز با پوشش و آرايش زنانه به گدايي مي‌پرداخته و مرا وادار مي‌کرد در ملأعام او را «خاله» صدا کنم!
وي افزود: روزانه از ساعت 8 تا 12 ظهر مبلغ حدود 16 هزار تومان از مردم پول مي‌گرفتم و اگر از اين مبلغ کمتر مي‌شد پدر معتادم مرا کتک مي‌زد ومادرم نيز به علت فقر مالي قادر به نگهداري من نبود.

 


معاون مشارکت‌هاي مردمي کميته امداد امام خميني(ره) از افتتاح مراکز نيکوکاري در سطح کشور خبر داد.
و ي گفت: به زودي اين مراکز جهت حمايت بيشتر از نيازمندان راه‌اندازي مي‌شود.
سعيد ستاري با اشاره به راه‌اندازي سامانه نيکوکاري اظهار داشت: از طريق اين سامانه هموطنان مي‌توانند کمک‌هاي نقدي خود را به نيازمندان و مددجويان امداد برسانند.

 


شهردار لوس‌آنجلس براي کاهش آلودگي هوا تلاش مي‌کند تا هرچه بيشتر خودروها را از خيابان‌ها خارج و دوچرخه‌را جايگزين کند.
به گزارش واحد مرکزي خبر، براساس گزارش موسسه ريه آمريکا، با وجود همه تلاش‌هاي مقامات شهر لوس‌آنجلس براي کاهش آلودگي هوا، اين شهر بدترين وضع آمريکا را به لحاظ آلودگي در آمريکا دارد. همچنين لوس‌آنجلس طبق آمار موسسه ترافيک آمريکا بدترين ترافيک را داراست.
طبق گزارش اين موسسه، مردم لوس‌آنجلس 59 ساعت سال را در ترافيک‌ گير مي‌کنند. مقامات شهري لوس‌آنجلس تلاش مي‌کنند تا هر چه بيشتر خودروها را از خيابان خارج کنند و چون نمي‌توانند ناگهاني اين کار را انجام دهند، براي ترغيب مردم يک روز را روز بدون خودرو اعلام کردند. شهرداري لوس‌آنجلس به تازگي يک مسير 15 مايلي را به روي وسائل نقليه موتوري بسته است و مردم براي عبور و مرور از دوچرخه استفاده کردند. اين طرح در منطقه «کيکلاويا» انجام مي‌شود و از طرحي مشابه در بوگوتاي کلمبيا الهام گرفته شده است. کيکلاويا قسمتي از طرح دوچرخه‌سواري در لوس‌آنجلس است. در اين طرح قرار است 125 مايل مسير ويژه دوچرخه ساخته شود. همچنين به مردم توصيه شده از مترو استفاده کنند.

 


بسياري از والدين با لبخند فرزندشان خوشحال مي‌شوند اما پدر و مادر پسر‌بچه‌اي به نام «اليوت الند» خنده فرزندشان را يادآور خاطره‌اي تلخ مي‌دانند.
اين پسر بچه دو ساله از انگلستان با بيماري «مرد فرشته‌اي» به دنيا آمده است که اين مشکل باعث مي‌شود فرد بيمار درکي از موقعيت شادي يا غم اطرافش نداشته باشد پس هميشه در حال خنده است و دست از اين کار برنمي‌دارد.اين بيماري بسيار نادر است به طوري که تا به حال کمتر از هزار مورد گزارش شده است.به گفته پزشکان اين بيماري درمان ندارد.

 


براساس اعلام سازمان ملل حدود 800 هزار نفر در نيجر نيازمند دريافت کمک‌هاي غذايي هستند.
به گزارش «رويترز»، اين در حالي است که در سال گذشته بخش کشاورزي اين کشور فعال بوده و محصولات خوبي به بار آورده است اما به دليل وجود مشکل در واگذاري اين محصولات به مغازه‌ها و همچنين بالا رفتن قيمت محصولات، نياز به دريافت کمک غذايي در اين کشور بالا رفته است.
علاوه بر اين وجود تعداد زيادي از مهاجران کشور مالي در کشور نيجر مزيد بر علت شده است.
دفتر هماهنگي‌هاي بشردوستانه سازمان ملل در اين مورد اعلام کرده است که ساکنان نيجر تا آغاز فصل باراني اين کشور که معمولا آگوست و جولاي است، نيازمند دريافت کمک هستند.
به گفته اين سازمان براساس گزارش دولت نيجر وضعيت قحطي در 13 منطقه اين کشور بحراني است و مردم نياز به دريافت فوري کمک دارند.
علاوه بر اين هم‌اکنون حدود 60 هزار مهاجر اهل جمهوري مالي که پس از مداخله نظامي فرانسه در ماه ژانويه از کشور خارج شده‌اند در نيجر سکونت دارند که همين موضوع نيز وضعيت قحطي را شديدتر کرده است.

 


بر اثر تيراندازي در مراسم روز مادر در شهر نيواورلئان در لوئيزياناي آمريکا 19 تن زخمي شدند.
به گزارش شبکه خبر، افراد مسلح با شليک به سوي افرادي که در راهپيمايي روز مادر در يکي از خيابان‌هاي لوئيزيانا شرکت کرده بودند، شماري از آنان را هدف قرار دادند.
به گفته مقامات پليس سه نفر پس از حادثه تيراندازي از صحنه گريختند و پليس براي يافتن آنها جستجوي خانه به خانه را آغاز کرده است.
رئيس پليس نيواورلئان با بيان اينکه هنوز انگيزه اين تيراندازي مشخص نشده است، گفت: کسي در اين حمله کشته نشده اما حال سه تن از مجروحان اين حادثه وخيم است. ظاهرا حدود 300 نفر در اين مراسم حضور داشته‌اند.
گفتني است، در طول سال گذشته بيش از صدها نفر از مردم آمريکا بر اثر خشونت‌هاي ناشي از شليک اسلحه کشته شده‌اند.
تاکنون رايزني دولت اوباما با نمايندگان سنا براي رسيدن به يک راه حل مشترک به منظور اصلاح قانون حمل سلاح به نتيجه نرسيده است.

 


«پاپ فرانسيس» با اهدافي مشکوک حدود 800 ايتاليايي را قديس اعلام کرد که از مسلمان شدن در قرن پانزدهم ميلادي سر باز زده بودند.
به گزارش شبکه تلويزيوني يورونيوز، عثماني‌ها اين افراد را در سال 1480 پس از امتناع از پذيرش دين اسلام، اعدام کرده بودند. علاوه بر اين 800 نفر، يک راهبه کلمبيايي و يک مادر مذهبي مکزيکي نيز قديس شدند. پاپ همچنين در پايان مراسم مذهبي براي نخستين بار عليه سقط جنين موضعگيري کرد و از اقدامي جهاني براي حمايت قانوني از جنين دفاع نمود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10