(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 - شماره 20489

حدیث دشت عشق
سرپرست اجازه نداد نایب رئیس فدراسیون به روسیه برود
نمایندگان ایران از حضور در كنگره فيلا منع شدند
کشتی با طناب پوسیده به چاه می‌رود؟!
اخبار کوتاه از فوتبال
ملی پوش پرتاب دیسک: مسافرکشی می‌کنم اما قرارداد 6 میلیونی نمی‌بندم
پیروزی پتروشیمی در دوئل تمام ایرانی بسکتبال غرب آسیا
سرمربی جدید دیروز هم معرفی نشد
مایلی کهن در یک قدمی نیمکت پرسپولیس
خواندنی از ورزش ایران
باز هم تعلیق، باز هم قایقرانی!
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «احمد منانی پیکانی»
من بسیجی‌تر از آنم که شما حدس زدید
چهار، پنج ساله بود که همراه پدر که مدرس قرآن بود در نماز جماعت مسجد و جلسات قرآن‌کریم حاضر می‌شد و پایه‌های اعتقادی خود را مستحکم می‌کرد. در تظاهرات و راهپیمایی‌ها علیه رژم منحوس پهلوی نقش فعال داشت. هنگامی که کفتاران بعثی به بیشه شیران حقیقت حمله کردند، عازم جبهه‌های نور شد و پا به پای رزمندگان به دفاع از حریم اسلام و کشور پرداخت.
شهید منانی چندین بار به جبهه عزیمت نمود. یک بار در منطقه ایلام در حمله هواپیماهای دشمن مجروح گشت و پس از مداوا بار دیگر با نوای رحیل قافله جبهه، همدم بچه‌های جنگ شد و این همزمان با آغاز عملیات والفجر2 در منطقه عملیاتی پیرانشهر در غرب کشور بود که آخرین صفحه زندگی خود را با شهادت ورق زد و قرین سعادت گشت و در جوار حضرت حق آرام گرفت.
«ان المتقین فی جنات و نهر فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر»
پیکر پاک این شهید مجاهد سال‌ها در منطقه عملیاتی ماند تا در سال 72، گروه تفحص باقیمانده پیکر او را به شهر اصفهان فرستادند.
طلبه بسیجی شهید «احمد منانی پیکانی»، سال 1344 در اصفهان متولد شد و در 1362/4/31 در عملیات والفجر 2 (پیرانشهر) به شهادت رسید.
از خدا بخواهید در هر حال مواظب و مراقب ما باشد که شیطان خارج که ابلیس و داخل که نفس باشد با دامهایی که در آن دانه ریخته‌اند منتظر صید ما هستند. بیایید راضی به رضای خدا باشیم و امور را با حرکتمان به خدا واگذار کنیم.

 


سرویس ورزشی-
كنگره فدراسیون جهانی کشتی در حالی روز 28 اردیبهشت ماه برای انتخاب رئیس جدید در شهر مسکو برگزار می‌شود که حمایت روسیه از نناد لالوویچ ،بازگشت مجدد مارتینتی به هیات رئیسه فیلا و غیبت احتمالی برخی كشورهای عضو در این کنگره خبر از چند دستگی بین اعضا و ایجاد حواشی جدید در فیلا می دهد.
کنگره فدراسیون جهانی کشتی در شرایطی کمتر از 4 روز دیگر برای انتخاب رئیس جدید و بررسی پیشنهادات جدید برای حفظ کشتی در رقابتهای المپیک 2020 برگزار می‌شود كه نمایندگان ایران پس از تماسی تلفنی از آمریكا از حضور در این نشست مهم و سرنوشت ساز منع شدند!
به گزارش مهر پیش از این قرار بود حسن رنگرز و محمدرضا توپچی به عنوان نایب رئیس و دبیر فدراسیون كشتی با حضور در كنگره فیلا به نوعی در انتخاب رئیس جدید فدراسیون جهانی نقش داشته باشند كه گفته می شود اعزام این نمایندگان با نظر حجت الله خطیب سرپرست فدراسیون كشتی منتفی شده است.
به نظر می‌رسد این اقدام فدراسیون کشتی ایران به دستور مارتینتی رئیس خلع شده فیلا انجام می‌شود. این در حالی است که کشورهای صاحب قدرت از جمله روسیه قصد حمایت از نناد لالوویچ رئیس موقت فیلا را دارند اما فدراسیون ایران می‌خواهد خلاف جهت آب شنا کند و با طناب پوسیده مارتینتی به چاه رود. در حالی که پیش از این مارتینتی هیچ حمایتی از کشتی ایران نداشته است.
اگر ایران به حمایت از مارتینتی ادامه دهد، شاید این کار تبعات سنگینی به همراه داشته باشد چرا که لالوویچ به احتمال 90 درصد رئیس فیلا می شود و مارتینتی که چندی پیش شکایتش در دادگاه حکمیت ورزش هم شکست خورد، به همراه هم پیمانانش در انزوا قرار خواهند گرفت.
این خبرها در حالی به گوش می‌رسد که خطیب سرپرست فدراسیون کشتی سفر به آمریکا را به این انتخابات مهم ترجیح داده و گفته می شود قصد ندارد نماینده ایران را به مسکو بفرستد. به نظر می رسد در این شرایط مسئولین عالی رتبه وزارت ورزش باید جلوی این تدبیر نادرست را بگیرند تا ورزش اول کشور بیش از پیش از تزلزل مدیریت لطمه نخورد. قطعا مخالفت کردن با رئیس آینده فیلا تبعات جبران ناپذیری برای کشتی ایران خواهد داشت.
در این خصوص باید به اظهار نظر حسن رنگرزنایب رییس فدراسیون کشتی درباره موضع ایران در انتخابات هفته‌ آینده فیلااشاره کرد . وی با بیان اینکه سعی داریم با دیپلماسی مناسب برای کشتی کشور فرصت سازی کنیم نه فرصت سوزی گفت: سعی ‌کرده‌ایم که یک دیپلماسی فعال را در دستور کار قرار دهیم تا هر کس که انتخاب شد منافع کشتی کشور تضمین شود. چون در حال حاضر در حوزه های تصمیم گیرنده فیلا تاثیرگذار نیستیم. اگر موضع قطعی خود را نشان دهیم متضرر خواهیم شد و فعلا در حال بررسی شرایط هستیم.از این رو با مارتینتی صحبت‌هایی داشته‌ایم تا اگر رای آورد او را از دست ندهیم و از طرف دیگر ارتباط‌مان با لالوویچ هم بسیار خوش و نزدیک است.
محمدرضا توپچی دبیر فدراسیون کشتی هم درباره عدم سفر نمایندگان ایران به روسیه به ایسنا گفت : آقای خطیب در آمریکاست و هفته دیگر اجلاس فوق‌العاده فیلا برگزار خواهد شد که فکر می‌کنم چون خود ایشان می‌خواست به این اجلاس برود، من و رنگرز در آن حاضر نشویم.وی افزود: یا من یا آقای رنگرز باید به اجلاس می‌رفتیم اما چون نظر خطیب این بوده که خودش در اجلاس حضور داشته باشد، به احتمال زیاد ما هم به مسکو نخواهیم رفت.
کشتی فرنگی بدون دوبنده!
در کنار بحث انتخاب رئیس جدید فیلا باید به پیشنهادات جدید مسئولان فدراسیون جهانی کشتی در کنگره فوق‌العاده فیلا اشاره كرد.در این نشست برای حفظ کشتی در رقابتهای المپیک 2020 و جذابیت بیشتر این رشته پیشنهاداتی مطرح است که اعضای فیلا باید به آن رای دهند. این پیشنهادات در سه بند تهیه و به شرح زیر مطرح خواهد شد:
1- در بازی‌های المپیک دو وزن (بین 50 تا 74 کیلوگرم) به کشتی بانوان اضافه شود و از هر کدام از اوزان کشتی‌ آزاد و فرنگی مردان یک وزن کم شود. در حال حاضر بانوان در چهار وزن در المپیک کشتی می‌گیرند. البته هنوز مشخص نشده کدام اوزان از کشتی مردان حذف خواهد شد.
2- کشتی‌گیران فرنگی از این پس دوبنده بالاپوش نداشته باشند وفقط از یک شورت ورزشی استفاده کنند.
3- کار گروه تعیین شده برای حفظ کشتی در المپیک پیشنهاداتی را از جمله تغییر زمان کشتی ها از 2 تایم 2 دقیقه‌ای به 2 تایم 3 دقیقه‌ای و همچنین برنده شدن کشتی‌گیران با احتساب مجموع امتیازات 2 تایم را آماده کرده‌اند که قرار است در کنگره فیلا در مسکو مطرح شود.

 


کانال های آلوده و حق مشاوره های میلیونی!
کارشناس ثابت بسیاری از برنامه های ورزشی سیما در تازه ترین صحبت‌های خود مدعی شده " اکثر پول‌های تزریق شده به فوتبال ایران وارد کانال‌های آلوده می‌شود ." به گزارش کیهان اشاره درست این کارشناس به شرایط حاکم بر فوتبال کشورمان در شرایطی است که خود وی سه فصل قبل به واسطه ارتباطات نزدیک با مربی سرشناس، قراردادی نزدیک به یکصد میلیون تومان را با یکی از تیم های متمول شهرستانی به امضاء رساند تا فقط به آقای سرمربی مشاوره دهد! اما نکته جالب ماجرا آنجا بود که این کارشناس رسانه ای تا چند سال قبل منتقد همین مربی بود و در یک مناظره معروف تلویزیونی وقتی‌که حریف او در مباحث فنی نشد، از ادبیاتش ایراد گرفت. آقای کارشناس درست می گوید؛ بسیاری از پول های تزریق شده به فوتبال ایران وارد کانال های آلوده می شود که از جمله این کانال های آلوده می توان به حق مشاوره های میلیونی اشاره کرد.
آمادگی کریمی برای بازگشت به تیم ملی
علی کریمی بعد از اعلام لیست بازیکنان تیم ملی گفت: حرف‌هایی که بعد از فینال زدم شرایط را برای کی‌روش سخت و تا حدودی هواداران را ناراحت کرده است اما اگر این طور هست من هم از مردم و کی‌روش عذرخواهی می‌کنم و اگر هر زمان حتی روی سکوها هم به وجود من نیاز باشد با کمال میل در خدمت تیم ملی کشورم هستم.
تماس مدیرعامل پرسپولیس با بازیکن استقلال
بازیکن استقلال از تماس مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با او برای پیوستن به جمع سرخپوشان خبر داد. علی حمودی گفت: رویانیان با من تماس گرفت و پیشنهاد حضورم در باشگاه پرسپولیس را مطرح کرد. من هم در جواب خواسته وی گفتم که باید بازی‌های استقلال در لیگ قهرمانان تمام شود چون با این تیم قرارداد دارم و درست نیست اکنون درباره این مسئله صحبت کنیم. لازم به یادآوری است این تماس رویانیان انتقاد مسئولان استقلال را به دنبال داشت.
قلعه نویی به سپاهان بازمی گردد؟!
با برگزاری نشست نهایی میان زلاتکو کرانچار و علیرضا رحیمی، تصمیم قطعی ادامه همکاری با این مربی به هیات مدیره باشگاه سپاهان سپرده شد. در همین خصوص خبرگزاری تسنیم در خبری عنوان داشت که پیشنهاد مالی کرانچار رقمی نزدیک به 800 هزار دلار است که تبدیل به یکی از دغدغه‌های مدیران سپاهان شده است. تمام این شرایط سبب شده خبرهایی در خصوص احتمال حضور سرمربی استقلال در سپاهان مطرح شود. روز گذشته منابع نزدیک به امیر قلعه نویی نیز خبر دادند که مدیر کارخانه سپاهان تمایل به حضور قلعه نویی در اصفهان دارد و شاید این مربی مجددا به سپاهان بازگردد.
وداع باشکوه فرگوسن از منچستر
منچستر یونایتد موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد سوانسی عبور کند تا سر الکس فرگوسن وداعی باشکوه داشته باشد. بازی تا دقیقه 87 با تساوی یک - یک دنبال می‌شد تا اینکه ریو فردیناند بار دیگر در دقایق پایانی گلزنی کرد تا ورزشگاه اولدترافورد به مرز انفجار برسد. جام قهرمانی لیگ برتر هم به یونایتدها اهدا شد تا فرگوسن در پایان دوران مربی‌گری‌اش و پل اسکولز در پایان دوران بازیگری‌اش آن را بالای سر خود ببرند.
بازگشت قطعی رحمتی به تیم ملی
دبیر فدراسیون فوتبال از بازگشت قطعی رحمتی به تیم ملی فوتبال کشورمان خبر داد. نبی در پاسخ به این پرسش که آیا رحمتی را باید ملی پوش دانست یا نه عنوان کرد:باید این کار را انجام شده تلقی کرد. نبی درباره اینکه آیا رحمتی در جلسه با وی و کفاشیان پذیرفته است که از کی روش عذرخواهی کند گفت:رحمتی این کار را در گذشته انجام داده و عذرخواهی کرده است.
برنامه های ابراهیم زاده برای تراکتورسازی و سپاهان
ابراهیم زاده سرمربی فصل گذشته نفت تهران گفت: طی روزهای گذشته به تراکتورسازی، سپاهان و نفت تهران برنامه داده ام اما هیچ جوابی از سوی آنها دریافت نکرده ام. برنامه ام را گرفته اند و منتظرم پاسخ بدهند.
رویانیان برکنار نمی‌شود
پس از انتشار اخباری در زمینه برکناری محمد رویانیان، معاون رئیس جمهور خبر داد رویانیان از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس برکنار نشده است.
شاهین خلیج فارس، جانشین شاهین بوشهر
باشگاه شاهین خلیج فارس در بوشهر تاسیس می‌شود. پس از سقوط تیم فوتبال شاهین بوشهر به دسته دوم لیگ آزادگان، فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای به مالک آن باشگاه اعلام کرد .با توجه به نبود امکان تسویه حساب با طلبکاران، جمعی از پیشکسوتان باشگاه تصمیم گرفته‌اند باشگاه جدیدی را با نام شاهین خلیج فارس بوشهر به ثبت رسانده و فعالیت تازه‌ای را آغاز کنند.

 


ملی‌پوش پرتاب دیسک ایران می‌گوید اگر مجبور به مسافرکشی هم شود دیگر قرارداد 5 یا 6 میلیونی با باشگاهی نخواهد بست.
محمود صمیمی گفت: خاطرم هست اولین سالی که به رده بزرگسالان آمده بودم باشگاه ذوب آهن قرارداد 8 میلیون تومانی با من امضا کرد. این در شرایطی است که سال گذشته قراردادمان حدود 6.5 میلیون تومان بود که این رقم نسبت به 5 سال پیش از آن هم کمتر بوده است.وی افزود: اگر قرار باشد مسافرکشی هم کنم دیگر هیچ وقت قرارداد 5 – 6 میلیونی نمی‌بندم چون حتی یک کارگر هم در سال بیش از این رقم درآمد دارد و چنین قراردادهایی آدم را تحقیر می‌کند.

 


تیم‌ بسکتبال پتروشیمی در رقابت‌های غرب ‌آسیا در جدالی تمام ایرانی موفق شد ماهان را از پیش رو بردارد.
روز سوم رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های غرب‌آسیا که در شهر دهوک عراق در جریان است، شاهد یک جدال تمام ایرانی بود. جایی که پتروشیمی بندرامام و فولاد ماهان، 2 نماینده کشورمان مقابل هم به میدان رفتند. در نیمه نخست پتروشیمی که از 2 بازیکن خارجی در ترکیب خود استفاده می‌کند، توانست با حساب 41 بر 36 ماهان را از پیش رو بردارد. در نیمه دوم بازی بسیار نزدیک دنبال شد و در پایان باز هم شاگردان مهران حاتمی در پتروشیمی موفق شدند یاران صمد نیکخواه بهرامی در ماهان را با حساب 87 بر 86 از پیش رو بردارند.
پتروشیمی روز یکشنبه مقابل شانفیل 84 بر 78 شکست خورده بود و در نخستین بازی‌اش هم الکرخ عراق را مغلوب کرده بود. ماهان هم در بازی اول مقابل شانفیل 84 بر 83 پیروز شد و روز یکشنبه با قرعه استراحت روبرو بود. چهاردهمین دوره مسابقات غرب‌آسیا از 21 اردیبهشت در دهوک عراق آغاز شده و 27 اردیبهشت به پایان می‌رسد.

 


اگر چه سرمربی باشگاه پرسپولیس تا عصر روز گذشته معرفی نشد اما خبرهای دریافتی حکایت از تمایل مدیران این باشگاه به معرفی محمد مایلی کهن دارد.
پس از جلسه ای که روز یکشنبه اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس داشتند، اعلام شد از بین محمد‌مایلی‌کهن و حمید درخشان یکی تا روز دوشنبه به عنوان سرمربی فصل آینده سرخپوشان و جانشین یحیی گل محمدی معرفی خواهد شد. این در حالی است که روز گذشته مدیر روابط عمومی این باشگاه معرفی سرمربی را به روزهای آینده موکول کرد و گفت: از آنجایی که پیش از این اعلام شده بود سرمربی پرسپولیس روز دوشنبه معرفی خواهد شد تماس های بسیاری از سوی رسانه های گروهی با باشگاه صورت گرفت تا در جریان آخرین وضعیت کادر فنی قرار بگیرند. این در حالی است که دیروز نه هیات مدیره و نه کمیته فنی جلسه‌ای نداشته‌اند که بخواهند سرمربی را معرفی کنند. وی با بیان اینکه گزینه‌های هیات مدیره همان دو نفری هستند که در جلسه روز یکشنبه اعلام شد تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس در تلاش است تا هر چه سریعتر سرمربی فصل آینده را مشخص و معرفی کند اما برای این کار شتابزده عمل نخواهد کرد و با دقت و حساسیت بیشتری کار را پیش خواهد برد.
بالا رفتن شانس مایلی کهن
اما روز گذشته منابع نزدیک به باشگاه پرسپولیس خبردادند که شانس محمد مایلی کهن برای تصدی سمت سرمربیگری این تیم افزایش یافته و باید وی را بخت اول نشستن روی نیمکت پرسپولیس در فصل آتی دانست. گفته می شود که حتی وی با کمک مشاورانش اقدامات اولیه را برای تهیه فهرست بازیکنان جدید و مازاد پرسپولیس انجام داده است. از سوی دیگر گویا نظر رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هم روی مایلی کهن مثبت است.
ائتلاف تازه ای که شکل گرفت
محمد مایلی کهن در شرایطی بیشتر از هر زمان دیگری به نیمکت پرسپولیس نزدیک شده که نام افشین پیروانی - سابق بر این یک گزینه مستقل برای سرمربیگری پرسپولیس بود- به عنوان دستیار درخشان مطرح شده و ائتلاف این دو با مایلی کهن برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس، رقابت می کند. در این بین حتی زوج درخشان - پیروانی از سوی کمیته فنی پرسپولیس حمایت بیشتری شده اما تصمیم نهایی بر عهده محمد‌رویانیان است.
همان ابتدا استعفایم را تقدیم می کنم
در پایان باید به صحبت های جالب توجه محمد مایلی کهن هم اشاره کرد. گزینه سرمربیگری پرسپولیس در خصوص اینکه آیا از باشگاه نمی خواهد با او قرارداد چند ساله ببندد تا به اندازه کافی فرصت داشته باشد، گفت: نه. من حتی حاضرم که همان ابتدا استعفای خودم را تقدیم کنم! دنبال این نیستم که کسی روی سکوها هوای ما را داشته باشد؛ اما باید وقت، انرژی و فکر لازم گذاشته شود. یقین بدانید که اگر بتوانید موفق شوید، هواداران با شما خواهند بود و اگر موفق نشوید، طبعا نباید باشند.

 


*هادی سپهرزاد که رکورددار دهگانه ایران محسوب می‌شود، به منظور آمادگی بیشتر برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اواخر هفته جاری راهی اردوی آلمان می‌شود.این اردو 45 روزه خواهد بود و سپهرزاد زیر نظر حسینی، مربی‌اش که در آلمان ساکن است، تمرین خواهد کرد.
* احسان حدادی که هم اکنون تمرینات آماده سازی خود را در ویرجینیای آمریکا سپری می‌کند، با اعلام داوری، رئیس فدراسیون دوومیدانی 35 میلیون تومان برای جبران هزینه تمرینانش به حساب وی واریز شد.نفر اول پرتاب دیسک ایران قرار است 13 خرداد در مسابقات پرتاب‌ها در آمریکا شرکت کند.
* سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و گفتن حرف‌های ضد و نقیض از سوی مسئولان فدراسیون بوکس در مورد بحث سرمربیگری تیم ملی، این مشکل حل شد و غلامرضا کریمی به عنوان سرمربی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن انتخاب و معرفی شد.
* مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا در رشته کوهستان و درمواد دانهیل و کراس کانتری از روز شنبه بیست و یکم اردیبهشت به مدت 2 روز در چین برگزار شد که کاروان ایران در این رقابت‌‎ها از دست‌یابی به مدال بازماند.
* ملی پوشان تکواندوی ایران پس از کسب دو جام قهرمانی در رقابت‌های کلاس A اسپانیا و تورنمنت بین المللی تونس بامداد امروز وارد تهران‌ شدند.

 


تیم ملی اسلالوم ایران که این روزها در کرج تمرین می‌کند تا در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت کند اسیر تعلیق فدراسیون قایقرانی ایران شد و این مسابقات را از دست داد.
پاروزنان آب‌های خروشان ایران که اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتند، به دلیل تعلیق مسابقات برون مرزی را از دست داده اند و بدون اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا کارشان را تمام کردند. ملی پوشان امیدوار بودند که در این مسابقات که از ابتدای خرداد آغاز می شود حاضر شوند اما تعلیق دوباره خودش را نشان داد و مشکل ساز شد. البته قایقرانی ایران به دلیل برکناری احمد دنیامالی، رئیس اسبق فدراسیون از سوی فدراسیون‌های جهانی روئینگ، کانوئینگ و سیلینگ هم با مشکل تعلیق مواجه است.
ما به این نمی‌گوییم تعلیق
دبیر فدراسیون قایقرانی با اشاره به عدم حضور تیم ملی اسلالوم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: من به این امر نمی‌گویم تعلیق بلکه آن را عدم حضور در مسابقات قلمداد می‌کنم و امیدوارم که هرچه زودتر این مشکل نیز رفع شود.
مسعود مهدوی‌نیا، اظهار داشت: من به این امر نمی‌گویم تعلیق بلکه آن را عدم حضور در مسابقات قلمداد می‌کنم و امیدوارم که هرچه زودتر این مشکل نیز رفع شود.وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چه زمانی این مشکل رفع شود؟ ادامه داد: در این خصوص از آنهایی که این مشکلات را درست کرده اند سوال کنید نه از من، اما تمام آروزیم رفع این مشکل است. البته خسرو ابراهیمی، سرپرست جدید فدراسیون قایقرانی تدابیری را برای حل این معضل اندیشیده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10