(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 - شماره 20489

اعتراض نمايندگان پارلمان اردن به سرپيچي دولت امان از اخراج سفير اسرائيل
اتحاديه عرب نهادهاي بين‌المللي را به دفاع از مسجدالاقصي فراخواند
اعتراض عليه جنايات پادشاه بحرين در حضور ملکه انگليس
با سرکوب تروريست‌ها چند شهر استراتژيک سوريه به دست ارتش افتاد
هزينه ميلياردي امارات براي بازگرداندن حسني‌مبارک به قدرت
آغاز رايزني احزاب براي تشکيل دولت ائتلافي در بلغارستان
تظاهرات ضد دولتي در چند شهر ترکيه
مردم: اردوغان بايد استعفا دهد
تظاهرات ضد دولتي در آلمان و 30 شهر اسپانيا
معترضان در ليبي پرچم قطر را آتش زدند
دولت ائتلافي پاکستان بزودي به رياست نواز شريف تشکيل مي‌شود
ترور رئيس‌جمهور يمن نافرجام ماند
وزيران دفاع و آموزش و پرورش دولت کامرون خواستار خروج انگليس از اتحاديه اروپا شدند
   


نمايندگان پارلمان اردن در اعتراض به پاسخگو نبودن نخست‌وزير اين کشور به خواسته‌هاي آنان مبني بر اخراج سفير رژيم صهيونيستي خواهان استعفاي وي شدند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، 87 تن از نمايندگان پارلمان اردن با امضاي توماري خواهان ندادن راي اعتماد به دولت عبدالله السنور نخست‌وزير اردن و برکناري وي شدند.پارلمان اردن با تصويب اکثريت نمايندگان خواستار اخراج «دانيل نينو» سفير رژيم صهيونيستي از امان و فراخواندن سفير اردن از تل‌آويو شده بودند.نمايندگان اردني همچنين خواستار لغو معاهده سازش ميان اردن و رژيم صهيونيستي موسوم به معاهده وادي عرب شدند که بين دو طرف در سال 1994 به امضا رسيد.نمايندگان اردني تاکيد کردند پارلمان در برابر اقدامات رژيم صهيونيستي عليه مسجد الاقصي و مقدسات اسلامي ساکت نمي‌نشينند.

 


اعضاي دائم اتحاديه عرب از شوراي امنيت، اتحاديه اروپا و سازمان يونسکو دعوت کردند به وظايف و مسئوليت‌هاي خود در زمينه دفاع از مسجد‌الاقصي به عنوان بارزترين مکان اسلامي و سرزمين فلسطين عمل کنند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رساني فلسطين، اتحاديه عرب با صدور بيانيه‌اي مبني بر اينکه قدس شرقي پايتخت کشور فلسطين است تاکيد کرد که مسلمانان در برابر بي‌احترامي به مسجدالاقصي ساکت نمي‌نشينند و تمامي پيامدهاي چنين جنايتي متوجه رژيم اشغالگر خواهد بود.اتحاديه عرب از شوراي امنيت، اتحاديه اروپا و ديگر نهادهاي بين‌المللي و حقوق بشري خواست با مداخله فوري مانع از تداوم جنايت‌هاي اين رژيم شود.اين اتحاديه همچنين بازداشت شيخ محمدحسين مفتي قدس و فلسطين را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامي خطرناک و نژادپرستانه خواند.

 


يک معترض بحريني در جريان مراسم سلطنتي نمايش اسب‌ها در انگليس که با حضور ملکه و حاکم بحرين برگزار شد با سر دادن شعار «مرگ بر ديکتاتور» حمدبن عيسي‌آل‌خليفه را به خاطر سرکوب تظاهرات مردمي قاتل خواند.
به گزارش شبکه خبري پرس‌تي‌‌وي، سيد احمد الوادعي فعال بحريني با سر دادن شعارهايي عليه آل‌خليفه از رژيم بحرين خواست تا زندانيان سياسي را آزاد کند.
وي علاوه بر سردادن شعارهايي عليه پادشاه بحرين پلاکاردي را با خود حمل مي‌کرد که روي آن نوشته شده بود، ملکه انگليس بايد به حمايت خود از ديکتاتور بحرين پايان دهد.
اين فعال بحريني اظهار داشت، حاکم بحرين در زماني که مردم اين کشور از ظلم‌هاي اين رژيم رنج مي‌برند مشغول خوشگذراني در انگليس است.
ماموران امنيتي انگليس بلافاصله اين معترض بحريني را دستگير کردند.
مراسم سلطنتي نمايش اسب هر ساله در کاخ ويندسور برگزار مي شود.
در جريان اين مراسم حاکم بحرين به نشانه تشکر از تلاش‌هاي ملکه انگليس در حمايت از رژيم آل‌خليفه دو اسب از نژاد اصيل عربي را به ملکه هديه داد.
انگليس يکي از حاميان اصلي رژيم بحرين است که به رغم سرکوب خونين قيام مردم اين کشور به دست رژيم آل‌خليفه در سال‌هاي 2008 تا 2012 مبلغي معادل 13 ميليون پوند به رژيم منامه سلاح فروخته است.
اين در حالي است که تظاهرات بحريني‌ها عليه رژيم‌ آل‌خليفه همچنان ادامه دارد.
نيروهاي امنيتي بحرين منطقه بني جمره در غرب منامه را به صورت کامل محاصره کردند و با پرتاب گازهاي اشک‌آور و گلوله‌هاي پلاستيکي شماري از معترضان را مجروح کردند.
نيروهاي امنيتي در اين عمليات از هلي‌کوپتر نيز استفاده کردند، تظاهرکنندگان اعلام کردند به رغم خشونت‌ها و ادامه سرکوبگري‌ها به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.
در همين حال گروه‌هاي انقلابي بحرين با اشاره به شدت سرکوبگري‌ها از سوي نيروهاي آل‌خليفه تاکيد کردند رژيم آل‌خليفه دروغگو است و اصرارش براي گفت‌وگو با مخالفان فريبي بيش نيست.
اين گروه‌هاي انقلابي از برخي از گروه‌هاي مخالف که همچنان به اين گفت‌وگوي دروغين اميدوارند خواستند به مسير انقلاب بازگردند تا فرصت‌هاي آل‌خليفه و متحدان آمريکايي، عربستاني و انگليسي رژيم بحرين براي مهار انقلاب ملت اين کشور از بين برود.
خبر ديگر اينکه حاکم بحرين که به دنبال تغيير بافت جمعيتي اين کشور است در سفر به لندن به 240 انگليسي تابعيت بحريني داد.

 


نيروهاي ارتش سوريه موفق شدند کنترل کامل چند شهر مهم را به دست بگيرند و تروريست‌ها را وادار به عقب‌نشيني کنند.
به گزارش واحد مرکزي خبر، گروه ديدبان حقوق بشر سوريه اعلام کرد، نيروهاي سوري کنترل کامل شهر خيربت غزاله واقع در بزرگراهي که دمشق را به مرز اردن متصل مي‌کند در دست گرفتند.
نيروهاي دولتي سوريه پس از روزها درگيري با تروريست‌ها و عناصر مسلح کنترل اين شهر را به دست گرفتند و مخالفان سوري را وادار به عقب‌نشيني کردند.
همچنين ارتش سوريه موفق شد شهر القصير در حمص را از حضور تروريست‌ها پاکسازي کند و کنترل کامل اين شهر را به دست گيرد.
عناصر مسلح سوري با همدستي اعضاي القاعده کنترل اين شهر مهم را به دست گرفته بودند و پس از درگيري شديد با نيروهاي ارتش وادار به عقب‌نشيني شدند.
ارتش سوريه همچنين چندين عمليات را در منطقه مهم «برزه البلد» به اجرا گذاشت که در نتيجه آن شماري از عناصر مسلح کشته شدند و کنترل اين منطقه به دست ارتش افتاد.
در ميان کشته‌شدگان يکي از سرکردگان گروه‌هاي تروريستي به نام «زيد الصغير» مشاهده مي‌شود.
نيروهاي ارتش شماري از مناطق حومه دمشق را نيز از وجود تروريست‌ها پاکسازي کردند و انبار و کارگاه‌هاي ساخت بمب تروريست‌ها را منهدم ساختند.
مداخله نظامي
در سوريه اشتباه است
وزير دفاع اسبق آمريکا نسبت به مداخله نظامي آمريکا در سوريه هشدار داد و آن را «اشتباه»خواند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، رابرت گيتس، در مصاحبه با شبکه خبري سي.بي.اس گفت: تشديد مداخله نظامي آمريکا در جنگ داخلي سوريه يک«اشتباه» و نتايج آن «غيرقابل پيش‌بيني و گيج‌کننده» است.
اظهارات گيتس درباره سوريه در شرايطي مطرح مي‌شود که گمانه‌زني‌هاي بسياري از افزايش تلاش نظامي آمريکا به نفع شورشيان سوري در واشنگتن مطرح شده است.
وزير دفاع اسبق آمريکا افزود، گمان مي‌کنم اقدامات ما در ليبي اشتباه بود و همين‌طور بر اين باورم که اقداماتمان درباره سوريه نيز اشتباه است. از سوي ديگر اين مقام آمريکايي عنوان داشت که کشورش درباره بيداري اسلامي انقلاب‌هاي منطقه دچار سوءتعبير شده است چرا که به گفته وي مطالعه انقلاب‌ها نشان مي‌دهد که نتايج همه انقلاب‌ها يکسان نبوده است.
راهپيمايي حمايت از بشار اسد
صدها تن از اتباع سوريه که در لبنان زندگي مي‌کنند در حمايت از بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه در خيابان‌هاي شهر صيدون لبنان راهپيمايي کردند.
راهپيمايان در حالي که تصاوير بشار اسد را حمل مي‌کردند شعارهايي عليه دخالت کشورهاي عربي در امور داخلي کشورشان سر دادند.
تظاهرکنندگان همچنين عليه ترکيه و رجب طيب اردوغان نخست‌وزير اين کشور که دولتش از مخالفان مسلح سوري حمايت مي‌کند شعار دادند.
يکي از راهپيمايان گفت، اين راهپيمايي براي ابراز همبستگي با بشار اسد صورت مي‌گيرد و ما حمايت کامل خودمان را از نظام سوريه و شخص رئيس‌جمهور اعلام مي‌کنيم.
ساير رويدادها
* در پي آزادي چهار تن از نيروهاي پاسدار صلح، سازمان ملل متحد به نفوذ گسترده قطر بر مخالفان مسلح در سوريه اذعان کرد.
* ائتلاف مخالفان سوريه براي بررسي طرح جديد آمريکا و روسيه نشستي را در 23 ماه جاري برگزار مي‌کنند.
* پادشاه اردن نسبت به خطر فروپاشي و تجزيه سوريه هشدار داد و اعلام کرد، امان به دنبال دستيابي به راه حل سياسي براي بحران سوريه است.

 


دولت امارات متحده عربي ميلياردها دلار هزينه مي‌کند تا حسني‌مبارک را در مصر به قدرت برساند.
اين خبر را شبکه العالم به نقل از سفير سابق مصر در الجزاير فاش کرده است.
«ابراهيم يسري» سفير سابق مصر در الجزاير گفته است که حکام امارات براي جلوگيري از سرايت انقلاب‌هاي منطقه به داخل اين کشور کوچک حوزه خليج‌فارس، اين دلارها را از جيب ملت خرج مي‌کنند.
به گفته اين سفيرسابق، وحشت از انقلاب‌هاي منطقه اتباع بنگلادش و هند را بيش از عرب‌ها به کار گماشته است.
وي با اشاره به وجود فقر مطلق در جهان عرب گفت، ظلم و چپاولگري دولت‌هايي مثل امارات را وادار مي‌کند که براي بقاي خود اين ميزان دلار را هزينه کند.
وي همچنين از نحوه محاکمه ديکتاتور سابق مصر انتقاد کرد.

 


با اعلام نتايج اوليه انتخابات پارلماني بلغارستان، رايزني‌ها براي تشکيل دولت ائتلافي در اين کشور آغاز شده است.
آنطور که شبکه خبري الجزيره اعلام کرده، نتايج اوليه انتخابات پارلماني روز يکشنبه بلغارستان نشان مي‌دهد، هيچ‌يک از احزاب نتوانسته اکثريت آرا را به خود اختصاص دهد. بنابراين احزاب پيروز رايزني‌ها براي تشکيل يک دولت ائتلافي را از هم‌اکنون آغاز کرده‌اند.
آخرين گزارش‌هاي منتشر شده نشان مي‌دهد حزب راست ميانه (گرب) به رهبري «بويکو بوريسوف» احتمالا 97 کرسي از 240 کرسي پارلمان را از آن خود کرده و نخست‌وزير بعدي اين کشور فقير اروپايي خواهد بود.
اين در حالي است که پيش‌بيني شده حزب مخالف (سوسياليست‌ها) نيز با کسب 85 کرسي، رتبه دوم را به خود اختصاص مي‌دهد.
رهبر حزب سوسياليست اعلام کرد گفت‌وگوها براي تشکيل دولت ائتلافي را با احزاب ديگر آغاز کرده است. برخي ناظران سياسي اعلام مي‌کنند با توجه به شرايط بد سياسي و اقتصادي بلغارستان، نمي‌توان نسبت به تشکيل دولت ائتلافي زياد خوشبين بود!
همزمان با پايان انتخابات شمار کمي از معترضان در مرکز شهر صوفيه با نيروهاي پليس درگير شدند.
بوريسوف، سه ماه قبل در پي اعتراض‌هاي سراسري به شرايط بد اقتصادي مجبور به کناره‌گيري از نخست‌وزيري شد.

 


مردم ترکيه با برگزاري تظاهرات در سه شهر، نخست‌وزير را در انفجارهاي خونين شهر «ريحانلي» مقصر دانستند و خواستار استعفاي وي شدند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، مردم ترکيه در واکنش به انفجارهاي خونين عصر شنبه شهر مرزي ريحانلي، در شهرهاي اسلامبول، آنکارا و انتاکيه تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان اعلام کردند که انفجارهاي ريحانلي محصول سياست‌هاي غلط دولت «رجب طيب اردوغان» نسبت به سوريه است. در انفجارهاي ريحانلي، شهرداري و اداره پست هدف قرار گرفتند و 43 نفر جان خود را از دست دادند. شمار مجروحان نيز 100 تن اعلام شده است.
شهروندان ترکيه مي‌گويند، آنکارا در راستاي منافع آمريکا و ناتو عمل مي‌کند و به خاطر خوشايند آنها در بحران سوريه مداخله کرده است.
معترضان اين نکته را نيز گفتند توضيحات مقامات ترکيه در مورد دست داشتن سوريه در اين ماجراي تروريستي، آنها را قانع نمي‌کند و به همين خاطر، اردوغان بايد کناره‌گيري کند.
«احمد داوداوغلو» وزير خارجه ترکيه در تازه‌ترين ادعايش گفت، مظنونان دستگير شده در ريحانلي عضو يک گروه مارکسيستي هستند که با دولت دمشق ارتباط نزديکي دارد.
اردوغان هم که در مقابل سيل اعتراضات مردمي غافلگير شده است، مدعي شد: سوريه تلاش مي‌کند ترکيه را به سمت سناريويي فاجعه‌بار بکشاند و ما از مردم مي‌خواهيم خويشتندار باشند.
اما مقامات سوري هم عليه اين اتهامات موضع گرفتند و دخالت داشتن دمشق در انفجارهاي ريحانلي را دروغ دانستند.
در عرصه منطقه‌اي هم «نوري مالکي» نخست‌وزير عراق، «مسعود بارزاني» رئيس منطقه خودمختار کردستان عراق و جنبش حزب‌الله لبنان فاجعه ريحانلي را محکوم کردند؛ مالکي از کشورهاي منطقه خواست عليه تروريسم متحد شوند. جنبش حزب‌الله نيز اعلام کرد سرنخ‌هايي از دست داشتن سازمان‌هاي اطلاعاتي بين‌المللي در اين ماجرا مشاهده مي‌شود. حزب‌الله اين فاجعه تروريستي را به ملت و دولت ترکيه تسليت گفت.

 


ده‌ها هزار نفر از مردم 30 شهر اسپانيا به همراه کارگران «کلن» آلمان در اعتراض به اوضاع اقتصادي و طرح رياضتي تظاهرات کردند.
30 شهر اسپانيا از جمله مادريد، پايتخت اسپانيا روز يکشنبه شاهد حضور گسترده جوانان و معترضان به سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت اين کشور بود.
سايت شبکه تلويزيوني «يورو نيوز» در اين باره نوشت: معترضان اعضاي جنبش «اينديگناديوس» (خشمگينان) بودند که به مناسبت دومين سال تاسيس اين جنبش اعتراضي تظاهرات ضد دولتي برگزار کردند.
عمده خواسته معترضان حول موضوعاتي چون مبارزه با بيکاري و توقف اجراي سياست‌هاي رياضت اقتصادي تروئيکاي اروپا بود. معترضان همچنين خواستار توقف اخراج خانواده‌ها از خانه‌هايشان بودند. خانواده‌هايي که روزانه به دليل ناتواني در پرداخت اقساط بانک‌ها از خانه‌هايشان اخراج مي‌شوند. (طبق آمار رسمي دولت اسپانيا روزانه 500 خانوار اخراج مي‌شوند)
معترضان دولت را متهم مي‌کنند تلاش زيادي براي حل مشکلات مردم نمي‌کند. سال 2011، ميادين اصلي اسپانيا به مدت يک ماه در اشغال طرفداران جنبش «اينديگناديوس» بود. بيشتر اعتراض اين جنبش به سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت است و آنها مي‌خواهند نظام سياسي حاکم در اين کشور اصلاح شود. اين جنبش تاکنون الهام‌بخش چند جنبش تسخير ضد سرمايه‌داري در کشورهاي مختلف اروپا و آمريکا بوده است.
هزاران کارگر آلماني نيز روز گذشته در اعتراض به «شرايط نامناسب کاري» و کمي «دستمزد» تظاهرات کردند.
اين تظاهرات در شهر «کلن» و مقابل کارخانه «فورد» برگزار شد.
معترضان خواستار افزايش 5/5 درصدي حقوق و دستمزد هستند، درخواستي که به تعداد مطرح شدن، از سوي کارفرمايان رد شده است!
پيش از اين نيز کارگران شهرهاي مختلف آلمان با برپايي تظاهرات و تهديد اعتصاب خواستار افزايش حقوق خود شده‌اند.
اين تظاهرات با دعوت اتحاديه‌هاي کارگري برگزار مي‌شود.
آلمان قوي‌ترين اقتصاد را در ميان کشورهاي اروپايي دارد!

 


پس از تونس و مصر، مردم ليبي نيز با برپايي تظاهرات پرچم قطر را به آتش کشيدند.
به گزارش فارس مردم شهر «طبرق» ليبي با آتش زدن پرچم قطر دخالت‌هاي اين کشور در امور داخلي ليبي را محکوم کردند.
مردم در اين تجمع با سر دادن شعارهايي خواستار مقابله دولت ليبي با دخالت‌هاي قطر شدند.
معترضان تأکيد کردند که مسئول وضعيت کنوني در ليبي و حضور گروه‌هاي مسلح نافرمان، دولت دوحه است که حامي اصلي اين گروه‌هاي مرتبط با القاعده به حساب مي‌آيد.
معترضان همچنين خواستار برگزاري تظاهرات گسترده در روز جمعه در طرابلس عليه امير قطر شدند.
در هفته‌هاي گذشته در فلسطين مصر و تونس نيز مردم با آتش زدن پرچم قطر و آدمک‌هاي امير اين کشور اعتراض خود را به سياست‌هاي مداخله‌گرانه دوحه در کشورهاي اسلامي بيان کردند.
کشور قطر در سال‌هاي اخير خود را به عامل دولت آمريکا و رژيم‌اسرائيل تبديل کرده است.
خبر ديگر از ليبي اين که وزير دفاع اين کشور خبر داد با هدف جمع‌آوري سلاح‌هاي غيرقانوني که در دست مردم ليبي است، طرحي را براي گفت و گوي ملي و تحقق آشتي آماده کرده است.
البرغثي گفت: دليل اينکه اين طرح در شهر بنغازي مطرح شده اين است که بنغازي مهد قيام مردمي ليبي عليه نظام قذافي است و ملت ليبي به نداي آنها پاسخ دادند که سينه‌هايشان را در برابر نيروهاي قذافي سپر کرده بودند. اين طرح به منظور گفت‌و گو و تلاش براي دستيابي به آشتي ملي و پايان دادن به پديده گسترش سلاح در ليبي است تا در راستاي سازندگي ارتش ملي که بتواند حافظ وحدت ملي، امنيت و مرزهاي ليبي باشد، تلاش کنيم.

 


در پي قطعي شدن پيروزي حزب «نواز شريف» در انتخابات پارلماني پاکستان، وي رايزني‌هايش را براي تشکيل دولت آغاز کرده است.
به گزارش واحد مرکزي خبر، حزب «مسلم ليگ» تحت رهبري نواز شريف که با کسب بيش از 120 کرسي پارلمان پيروزي‌اش در انتخابات پارلماني مسجل شده است، نمي‌تواند به تنهايي دولت تشکيل دهد و به همين خاطر، نواز شريف رايزني‌هاي خود را با گروه‌هاي سياسي براي ايجاد ائتلاف آغاز کرده است. «جنبش عدالت» تحت رهبري «عمران‌خان» که از لحاظ کسب آرا، در رده دوم قرار دارد، احتمالا يکي از احزاب ائتلافي حاکم بر پاکستان طي سال‌هاي آتي خواهد بود.
عمران‌خان از روند برگزاري انتخابات اعلام رضايت کرده و گفته است که نسبت به آينده بسيار خوشبين است.
نواز شريف در زمان تبليغات انتخاباتي قول داده بود که به حملات پهپادهاي آمريکايي در پاکستان پايان خواهد داد و حتي در روابط اسلام‌آباد و واشنگتن تجديدنظر مي‌کند. اما نوازشريف پس از پيروزي در انتخابات مي‌گويد سعي دارد بر سر مسايل بحث‌انگيزي چون حمله پهپادهاي آمريکايي با واشنگتن به توافق برسد.
به نظر مي رسد که نخست‌وزير جديد از هرگونه تيرگي روابط با واشنگتن واهمه دارد، زيرا احساس مي‌کند که به دلارهاي سالانه آمريکا نياز دارد.
شريف در تازه‌ترين اظهاراتش گفت اسلام‌آباد روابط خود را با آمريکا، هند و افغانستان تقويت خواهد کرد. وي نامي از ايران نبرد.
«باراک اوباما» رئيس‌جمهوري آمريکا هم طي بيانيه‌اي از روند برگزاري انتخابات در پاکستان استقبال و اعلام کرد: آمريکا با اين کشور و دولت جديد آن همکاري مي‌کند.
از کشور هند نيز «مانموهان سينگ» نخست‌وزير اين کشور به نواز شريف تبريک گفت و از وي خواست به دهلي‌نو سفر کند.
نواز شريف تاکنون دو بار در سال‌هاي 1990 و 1997 نخست‌وزير پاکستان بوده و هر دو بار از قدرت برکنار شده است.
بار نخست «غلام اسحاق‌خان» رئيس‌جمهور وقت او را برکنار کرد و بار دوم نيز ژنرال «پرويز مشرف» عليه او کودتا کرده بود.
نواز شريف در دسامبر سال 1949 در شهر لاهور مرکز ايالت پنجاب متولد شد و مدرک ليسانس خود را نيز در رشته حقوق در دانشگاه پنجاب اين شهر گرفت. وي سپس به وزارت دارايي ايالت پنجاب رسيد و بعد از آن سروزير اين ايالت شد. پس از آن دوره بود که دو بار به نخست‌وزيري رسيد.

 


رئيس‌جمهور يمن از يک سوء قصد تروريستي جان سالم به در برد.
به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از شبکه تلويزيوني بي‌بي‌سي عربي، عبدربه منصور هادي رئيس‌جمهور يمن روز يکشنبه به هنگام عزيمت از منزلش به کاخ رياست‌جمهوري ماموران دولتي بمب قدرتمندي را کشف کرده‌اند.
دستگاه‌هاي اطلاعاتي يمن بمب قدرتمندي را در کنار جاده اصلي محل عبور هر روزه کاروان رئيس‌جمهور کشف کردند که با خنثي کردن آن عبدربه منصور هادي از يک اقدام تروريستي جان سالم به در برد.
وي هر روز براي عزيمت به محل کارش از اين خيابان عبور مي‌کرد.
دستگاه اطلاعاتي يمن از افشاي عاملان پشت پرده اين ترور خودداري کرده است.از سوي ديگر، افراد مسلح وابسته به القاعده، رئيس انجمن شيعه جعفري در شهر رداع در شرق يمن را ترور کردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از الحيات، يک منبع امنيتي در يمن خبر داد که دو فرد مسلح از اعضاي القاعده «علي بن علي فارع» رئيس انجمن شيعه جعفري در شرق يمن را هنگام خروج از منزلش در شهر رداع ترور کردند.اين براي چندمين بار است که تروريست‌هاي القاعده رهبران مذهبي شيعه را در يمن هدف حملات خود قرار مي‌دهند تا جنگ مذهبي را در اين کشور شعله‌ور کنند.القاعده در دو ماه گذشته بيش از 50 نفر از چهره‌هاي سياسي، نظامي و ديني را در يمن ترور کرده‌اند.

 


وزيران دفاع و آموزش و پرورش انگليس با اشاره به اوضاع اقتصادي حاکم بر اروپا خواستار خروج کشورشان از اتحاديه اروپا شدند.
با تشديد اوضاع وخيم اقتصادي در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا، مخالفت‌ها با ماندن در اين اتحاديه بين مردم کشورهاي عضو روز به روز بيشتر مي‌شود. اما براساس گزارش‌هاي منتشر شده گويا اين مخالفت‌ها در بين سياستمداران نيز در حال افزايش است.
در همين رابطه شبکه خبري يورو نيوز اعلام کرد، «فيليپ هاموند»، وزير دفاع انگليس و مايکل گوو، وزير آموزش و پرورش اين کشور مهم اتحاديه اروپا مخالفت علني خود نسبت به ماندن کشورشان در اتحاديه اروپا را اعلام کردند.
پيش از اين ديويد کامرون، نخست‌وزير اين کشور نيز اعلام کرده در صورت پيروزي در انتخابات پيش رو، اين مسئله را به همه‌پرسي خواهد گذاشت. اتخاذ چنين رويکردي از سوي مقامات بلندپايه يک کشور مهم عضو اتحاديه اروپا، باعث وحشت و نگراني سران اتحاديه به ويژه آلمان شده است.
در ادامه گزارش يورو نيوز آمده است: نمايندگان انگليسي مخالفت اتحاديه اروپا در بين جناح محافظه‌کار از اين که ملکه انگليس هفته گذشته در نطق خود اشاره‌اي به اين همه‌پرسي نکرده است به خشم آمده و در اين رابطه بيانيه‌اي نيز تدوين کرده‌اند. اين بيانيه اعتراضي طي روزهاي آينده در مجلس نمايندگان به راي گذاشته مي‌شود.
«فيليپ هاموند» گفته با توجه به اوضاع کنوني اتحاديه اروپا، خروج از اين اتحاديه را انتخاب مي‌کند. «مايکل گوو» نيز گفته اگر هم‌اکنون همه پرسي درباره خروج از اتحاديه اروپا برگزار شود، به خروج از اتحاديه راي خواهد داد. ديويد کامرون هرگز علنا از خروج از اتحاديه اروپا حمايت نکرده است. اظهارنظرهاي اخير وزيران هم حزبي ديويد کامرون بار ديگر بحران رهبري را در حزب محافظه‌کار انگليس علني کرده است.
انتخابات پارلماني انگليس در سال 2015 برگزار مي‌شود و کامرون وعده داده اين همه‌پرسي را تا سال 2017 برگزار کند.
خبر ديگر اينکه، نخست‌وزير انگليس براي ديدار با باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا و با هدف مذاکره درباره سوريه، معاهده تجاري و انفجارهاي بوستون راهي واشنگتن شد. اين اولين سفر کامرون به آمريکا پس از پيروزي اوباما در دوم انتخابات رياست‌جمهوري است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10