(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 - شماره 20491

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
هشدار به موقع رهبر انقلاب در جمع اقشار مختلف مردم
اتاق‌هاي فکر دشمن براي انتخابات ايران برنامه دارند
چشم به راه سپيده
اخبار ادبي و هنري
رئيس دستگاه قضا تاکيد کرد
برخورد قاطع و قانوني با فتنه جديد
سخنگوي هيئت نمايندگي ايران در سازمان ملل:رياست دوره‌اي کنفرانس خلع سلاح حق ايران است
انديشکده بروکينگز:بازگشت هاشمي آرزوهاي ديپلماتيک اروپا و واشنگتن را احيا خواهد کرد
واکنش آيت‌الله رجبي به انتشار عکس رفسنجاني در فيسبوک آلن اير
تاکيد اوباما بر تداوم اعمال فشار بر ايران
به علت گران شدن قيمت يک هزار اصفهاني از ثبت‌نام حج خودداري کردند
تسليت آيات عظام به مناسبت رحلت آيت‌الله سيد عزالدين حسيني زنجاني
همزمان با سالگرد سفر رهبر انقلاب به کردستان صورت گرفت
برگزاري جشنواره بين‌المللي ادبيات‌داستاني گولان در سنندج
توسط دارالقرآن کريم اجرا مي‌شود
طرح تربيت 210 هزار حافظ قرآن در کشور
حجت‌الاسلام ‌و المسلمين پناهيان: کساني که مي‌گويند ما با اسرائيل کاري نداريم
ايران را به فلاکت مي‌کشانند
ارائه تسهيلات براي احداث‌کنندگان خوابگاه‌هاي دانشجويي
با حضور دانشگاه‌هاي شمال غرب کشور
نخستين همايش منطقه‌اي شيمي در دانشگاه اروميه برگزار شد
مديرعامل شرکت توانير: 92 درصد تجهيزات صنعت برق‌کشور در داخل توليد مي‌شود
امضاي تفاهم‌نامه همکاري‌هاي مشترک بين خراسان جنوبي و ولايت‌فراه افغانستان
پس فردا در اهواز مرکزجراحي شنوايي گوش راه‌اندازي مي‌شود
   


حضرت امام خميني(ره): خدا نياورد آن روزي را که سياست ما و سياست مسئولين کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومين و روي آوردن به حمايت از سرمايه‌دارها گردد.

 


حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم، با توصيه به آحاد ملت به‌خصوص جوانان براي بهره گيري از ظرفيت عميق و انسان ساز ماه معطر رجب، انتخابات 24 خرداد را آزمون افتخارآميز ديگري براي ملت ايران دانستند .
آيت الله خامنه اي با تبيين «اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت در اين انتخابات» تأکيد کردند: مردم براي تحقق اهداف خود و ناکام ماندن دشمن، با حضور پرشور و گرم در انتخابات، از ميان نامزدهايي که شوراي نگهبان براساس معيارهاي قانون معرفي مي کند، انساني شايسته، وارسته، مؤمن، انقلابي، «اهل استقامت و عزم و ايستادگي» و برخوردار از همت جهادي را انتخاب کنند که بتواند بهتر از ديگر نامزدها، بار سنگين عزت و پيشرفت کشور را به دوش بکشد و به جلو ببرد.
رهبر انقلاب، انتخابات ماه آينده را مهمترين مسئله کنوني کشور خواندند و با اشاره به تأثيرات کوتاه مدت، و بلندمدت اين رويداد خاطرنشان کردند: در اين انتخابات يک نفر با رأي ملت، مدت 4 سال بر سرنوشت و مسائل عمده کشور حاکم مي شود اما برخي تصميمات و کارهاي خوب يا غيرخوب اين فرد، مي تواند حتي در 40 سال آينده بر کشور تأثيرگذار باشد و اين واقعيت، نشان مي‌دهد که انتخابات رياست جمهوري، چقدر مهم است.
ايشان در تبيين اهميت مضاعف انتخابات 24 خرداد افزودند: با وجودي که حدود يک ماه تا انتخابات فاصله داريم اين موضوع به يک مسئله مهم بين المللي تبديل شده، و اتاقهاي فکر جهاني و دشمنان ايران، حتي مقدمات آن را با دقت رصد مي کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه دشمنان در قبال اين انتخابات اهدافي کاملاً مغاير با اهداف ملت ايران را دنبال مي کنند افزودند: مردم ايران به دنبال فرد اصلحي هستند که کشور را با سرعت بيشتري در عرصه هاي مادي و معنوي به پيش ببرد و ضمن حل مشکلات موجود و ايجاد زندگي بهتر و مرفه تر، عزت و استقلال ايران را در پرتو «شور و شوق و اميد مردم» ارتقا بخشد.
تلاش دشمن براي انتخابات
ايشان افزودند: اما دشمن به موازات تلاش براي سرد کردن انتخابات، دنبال فردي است که اين مختصات را نداشته باشد و ايران را به وابستگي، ضعف، عقب ماندگي در عرصه‌هاي مختلف و قرار گرفتن در مسير سياستهاي بيگانگان بکشاند.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته بيگانگان در درجه اول به دنبال انجام نشدن انتخابات بودند اما حالا که دستشان از اين هدف کوتاه است دنبال دلسرد کردن مردم، از رونق انداختن انتخابات و تأثيرگذاري در انتخاب مردم هستند.
ايشان نااميد کردن مردم از شرکت در انتخابات را از تاکتيکهاي اصلي دشمن دانستند و افزودند: آنها مي‌خواهند به افکار عمومي القا کنند که رأي دادن و شرکت در انتخابات فايده اي ندارد پس چرا شرکت کنيم؟
حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به عملکرد هفته هاي اخير «شبکه بزرگ رسانه ها و خبرگزاريهاي صهيونيستي» افزودند: بحراني جلوه دادن اوضاع کشور، بزرگنمايي مشکلات، القاي يأس و نااميدي درباره حل مشکلات و تاريک جلوه دادن آينده ملت از جمله روشهايي است که شبکه بزرگ دروغ پردازي و تحريف، براي بي رونق کردن انتخابات ايران در دستور کار خود قرار داده است.
رهبر انقلاب در همين زمينه افزودند: البته مشکلاتي مانند گراني و اشتغال در کشور وجود دارد اما کدام کشور است که بدون مشکلات باشد؟ و آيا فرياد کشيدن هر روزه مردم اروپا در خيابانها، نشانه اين نيست که کشورهاي اروپايي تا خرخره در مشکلات فرو رفته اند؟
رويارويي ملت و جبهه ضدملت در انتخابات
حضرت آيت الله خامنه اي در مقايسه اوضاع ايران و کشورهاي ديگر افزودند: کدام کشور از استقلال ملي و انسجام و وحدت ملت ايران برخوردار است؟ کدام کشور اين همه جوان با نشاط دارد که ميدانهاي عظيم علمي را فتح مي کنند؟ کدام ملت توانسته است از «اهميت و عظمت و تأثيرگذاري ملت ايران» در حوادث منطقه‌اي و جهاني برخوردار شود؟ و کدام ملت توانسته است همچون مردم ايران عزيز، همه خباثتهاي دشمنان را ناکام بگذارد و سرافراز و اميدوار به راه خود ادامه دهد؟
ايشان پس از تشريح صحنه «رويارويي سياسي ملت و جبهه ضد ملت در انتخابات» تأکيد کردند: مردم بدانند که حضور پرشور و پررونق در انتخابات، موجب مصونيت کشور و کاهش طمع بيگانگان براي دست اندازي و خباثت مي شود.
رهبر انقلاب در توصيه اي مؤکد به مسئولان، فعالان سياسي و کساني که تريبون در اختيار دارند افزودند: به مردم اميد بدهيد چرا که واقعيات کشور و عزم و اراده ملت، هر انسان منصفي را به آينده اميدوار مي کند.
ايشان در نوعي جمع‌بندي درباره نتيجه رويارويي ملت و دشمنان در عرصه انتخابات افزودند: آنطور که ما مردم ايران را شناخته ايم و لطف و فضل الهي را تجربه کرده ايم، ملت در اين نوبت نيز، افتخار ديگري بر افتخارات خود مي افزايد و مشت محکمي به دهان دشمن خواهد زد.
معيارهاي انتخاب نامزد اصلح
‌رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود در نگاهي اجمالي به معيارهاي انتخاب نامزد اصلح گفتند تا قبل از انتخابات در اين زمينه نکات لازم را بيان خواهم کرد اما نکته مهم اين است که براي انتخاب خوب و درست، بايد معيارها را شناخت و با مشورت و تفکر، و دست يافتن به حجت شرعي، نامزد اصلح را انتخاب کرد.
رهبر انقلاب با اشاره به ضرورت انتخاب کساني که همتشان بر حفظ عزت و پيشرفت کشور متمرکز است افزودند: هرچه در اين سه دهه به‌دست آورده ايم به برکت حرکت در جهت اهداف انقلاب بوده است بنابراين کساني را انتخاب کنيم که در همه شرايط، تحقق اين اهداف را سرلوحه خود قرار مي دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به لزوم دقت در شعارهاي نامزدها خاطرنشان کردند: گاه برخي براي جلب آرا، شعارهايي خارج از حدود اختيارات رئيس‌جمهور و امکانات کشور مطرح مي کنند اما مردم با هوشمندي دنبال کساني هستند که شعارهاي مبتني بر واقعيات مي دهند و براي حل مشکلات و فوريتها، روشهايي متناسب با ساز و کار کشور را پي ‌مي‌گيرند.
رهبر انقلاب با اشاره به آمدن افراد متعدد به صحنه نامزدي انتخابات افزودند: شوراي محترم نگهبان که از انسانهاي پرهيزکار، متقي و آگاه تشکيل شده براساس وظايف قانوني خود، کساني را که براي رياست جمهوري صالح هستند به مردم معرفي مي‌کنند و مردم از ميان نامزدهاي معرفي شده، کسي را که صالح تر است و بيشتر به درد ملت مي خورد انتخاب خواهند کرد.
عمل به قانون‌
حضرت آيت الله خامنه اي بار ديگر بر پايبندي و تبعيت کامل از قانون تأکيد کردند و افزودند: عمل به قانون معياري بسيار خوب و وسيله‌اي براي آرامش و آسايش ملت و حفظ وحدت ملي است و به هيچ دليلي نبايد کسي از آن تخطي کند.
ايشان حوادث خسارت بار سال 88 را نتيجه تخطي و تخلف عده اي از قانون برشمردند و افزودند: آنها براي اغراض نفساني يا اهداف سياسي يا هر هدف ديگر راهي خلاف قانون رفتند و ضمن «صدمه زدن به خودشان و به ملت و کشور»، نگذاشتند مردم طعم شيرين آراي 40 ميليوني را به‌خوبي بچشند و احساس کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي تسليم در مقابل قانون را تنها راه صحيح خواندند و افزودند: گاه قانون صددرصد صحيح نيست اما از بي قانوني بهتر است.
ايشان افزودند: ممکن است از مجري قانون در يک بخش، خطايي هم سر بزند اما اگر نتوانيم از راه قانوني آن خطا را اصلاح کنيم تحمل آن، از بي قانوني و عمل خلاف قانون بهتر است.
ايشان داشتن حجت شرعي براي انتخاب يک فرد را مايه آرامش دنيوي و اخروي خواندند و افزودند: اگر تصميمي که با حجت شرعي گرفته شده غلط هم از آب درآمد چون انسان به تکليف عمل کرده سرافراز است.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان ماه رجب را آمادگاهي براي افزايش ظرفيت معنوي خواندند و خاطرنشان کردند: اگر در رجب و شعبان، توفيق حضور قلب حاصل شد و انسان خود را در همه احوال در محضر علم بيکران الهي يافت، حضور پاکيزه در ضيافت بي دريغ الهي در ماه مبارک رمضان، امکان پذير خواهد شد.
ايشان شرکت قشرهاي مختلف مردم به‌ويژه جوانان در سنت حسنه اعتکاف در ماه رجب را، منظره اي زيبا دانستند و افزودند: همه برکات و دستاوردهاي انقلاب، به پشتوانه همين ذخاير معنوي و روحي حاصل شده است.
قدرت تحسين برانگيز
در مقابل ستمگران جهاني
‌حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ايستادگي، شورانگيزي، حرکت آفريني و قدرت تحسين برانگيز امام راحل عظيم الشأن در مقابل ستمگران جهاني، متکي به اشکها، عبادات و مناجات خالصانه اي بود که آن عزيز، در نيمه هاي شب با پروردگار خويش زمزمه مي کرد.
رهبر انقلاب رهبانيت در اسلام را به معناي حضور در همه عرصه هاي زندگي خواندند و با تجليل از ايمان، احساسات انقلابي و نقش آفريني جوانان کشور در عرصه‌هاي ملي افزودند: حفظ و تعميق اين روحيه، ادامه تفضلات و کمکهاي پروردگار را تضمين خواهد کرد.

 


SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده‌اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينکه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضر نبودن»، تهمت ناروايي است که به تو زده‌اند و آنان که بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي‌دانند، آمدنت که در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را مي‌خوانند، ظهورت را از خدا مي‌طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي‌شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي‌گزند با تعجب مي‌گويند که تو را پيش از اين هم ديده‌اند. و راست مي‌گويند، چرا که تو در ميان مائي، زيرا امام مائي، جمعه که از راه مي‌رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي‌دهند و قرار ازکف مي‌نهند و قافله دل‌هاي بي‌قرار روي به قبله مي‌کنند و آمدنت را به انتظار مي‌نشينند...
و اينک اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه‌اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي‌کنيم.
هميشه بيداري
بيا که آينه روزگار، زنگاري است
بيا که زخم زبان‌هاي دوستان کاري است
به ما مخند اگر شعرهاي ساده ما
قبول طبع شما نيست، کوچه بازاري است
چه قاب‌ها و چه تنديس‌هاي زريني
گرفته‌ايم به نامت که کنج انباري است
نيامدي که کپرهاي ما کلنگي بود
کنون بيا که بناهايمان طلاکاري است
نه اين که جمعه فقط صبح زود بيدارند
که کار منتظرانت هميشه بيداري است
به قول خواجه ما در هواي طره تو
«چه جاي دم زدن نافه‌هاي تاتاري است»
سعيد بيابانکي
تصوير کربلا
آقا سلام بر تو و شام غريب تو
آقا سلام بر دل غربت نصيب تو
از راه دور با دل رنجور آمدي
مرهم به غير صبر ندارد طبيب تو
باغ از صداي زمزمه، از عطر گل تهي است
جا مانده در خرابه مگر عندليب تو
تصوير کربلاست که همواره روشن است
در چشمه زلال نگاه نجيب تو
رفتي و قرن‌هاست که تکرار مي‌شود
نجواي عاشقانه «امن يجيب» تو
فاطمه سالاروند
وقت باران
آقا، بهار من زمستان است بي‌تو
صحرا و کوه و دشت بي‌جان است بي‌تو
اي يوسف گم‌گشته دل در کجائي؟
چشمان بر در مانده گريان است بي‌تو
از خاک بازي خسته‌ام، باور کن آقا
دنيا برايم مثل زندان است بي‌تو
کم‌کم جواني رفت و حالا وقت پيري است
اين زندگي هم رو به پايان است بي‌تو
ليلي خبر دارد که مجنون در چه حال است؟
مجنون کماکان در بيابان است بي‌تو
من مانده‌ام در نيمه شب با اين غزل‌ها
آري، دوباره وقت باران است بي‌تو
ياسر مسافر

 


کتاب «واکاوي در لجنه» رونمايي شد
مراسم رونمايي از کتاب «واکاوي در لجنه» (نقش بهائيان در پيدايش و استمرار رژيم پهلوي) چهل‌ونهمين جلد از مجموعه کتابهاي «نيمه پنهان» روز گذشته با حضور مريم صادقي نويسنده اين کتاب و جمعي از پژوهشگران در دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي برگزار شد. به گزارش خبرنگار کيهان، در ابتداي اين نشست، قاسم تبريزي، کارشناس و پژوهشگر تاريخ معاصر، با بيان اينکه فراماسونري، بهائيت و صهيونيسم، سه ضلع يک مثلث هستند، افزود: مورخان اگر امروز اين بينش را نداشته باشند، نمي‌توانند تاريخ بنويسند. مشکل اصلي مورخان اين است که يا بينش ندارند و يا مأمور هستند که نگويند. نسل انقلاب اسلامي که با الهام از دين و روش قرآن مي‌خواهد به تاريخ نگاه کند، بايد اين هوشياري را داشته باشد.
وي اظهار داشت: بهايي‌ها ابزار انگليس در حکومت پهلوي بودند که تا زمان هويدا، 9 وزير بهائي در کابينه حضور داشتند که بعضي اين را به اشتباه از قدرت بهائيت مي‌دانند، در حالي که اين غلط است؛ بهائيت ابزار استعمارگران بوده است. اين پژوهشگر تاريخ ادامه داد: برخي از روي سادگي با بهائيان بحث‌هاي اعتقادي و کلامي مي‌کنند و فکر مي‌کنند در لجنه بحث‌هاي معرفتي مي‌شود. در صورتي که اين طور نيست و تشکيلات اين‌ها فقط در پي اهداف سياسي استعمارگران است.
تبريزي تصريح کرد: بهائيت مثل وهابيت است که اسرائيل و انگليس آن‌ها را درست کرده‌اند و بايد به شدت نسبت به اين جريانات افشاگري مستند صورت گيرد. سيد کاظم موسوي، فرقه‌شناس نيز در اين نشست گفت: جريان تشکيلات بهائيت در هر جاي جهان که باشد براي آن منطقه مضر است؛ فرقي نمي‌کند که اين کشور اسلامي باشد يا غير اسلامي. اين تشکيلات از زمان شکل‌گيري تا به امروز ضد امنيت و هويت ملي ما قدم برداشته است.
وي افزود: کشورهاي استعماري از اين جريان براي ضربه زدن به مسلمين و به ويژه شيعيان استفاده کرده است.موسوي ادامه داد: خانم صادقي، نويسنده اين کتاب زحمت زيادي کشيدند و شاخص‌هاي تاريخ‌نگاري را به شکلي منطقي مدنظر قرار دادند.وي تصريح کرد: تا سال 1386 سردمداران جريان بهائيت به هيچ يک از اعضاي خود اجازه شرکت در انتخابات را نمي‌دادند، چون مدعي بودند که چنين حقي ندارند. اما از سال 86 به بعد و با توجه به نزديک شدن به سال 88 ورود بهائيت به عرصه سياست پررنگ‌تر مي‌شود.
گفتني است، کتاب «واکاوي در لجنه» چهل و نهمين جلد از مجموعه نيمه پنهان محسوب مي‌شود که با محوريت نقش‌آفريني جريان بهائيت در رژيم پهلوي، توسط دفتر پژوهش‌هاي مؤسسه کيهان منتشر شده است.
لغو مراسم تجليل از دو ترانه‌سرا !
مراسم تجليل از دو ترانه‌سراي مبتذل لغو شد.
به گزارش خبرنگار کيهان، يک سايت موسيقي، قصد داشت، عصر ديروز از دو ترانه‌سراي مسئله‌دار «عليرضا.ا» و «ر.ب» در تالار وحدت تجليل کند.
دو ترانه‌سراي ياد شده داراي سابقه مشعشع بودند. يکي از آنها در سال 88 دستگير شده بود.فرد دستگير شده درباره حوادث پس از انتخابات ترانه‌اي را در اختيار «د-اقبالي» آوازخوان مقيم آمريکا قرار مي‌دهد. پس از مدتي، بخشي از همان ترانه تبديل به شعار برخي از آشوبگران مي‌شود.
متأسفانه برخي از تالارها، بدون توجه به ماهيت برخي گروهها و اهداف ضد فرهنگي و کاملاً سياسي عناصر مسئله‌دار، ناآگاهانه امکانات دولتي را در اختيار معاندان مي‌گذارند.سايت ياد شده که به عنوان متولي تجليل از عناصر بدسابقه اقدام کرده بود، بايد به دستگاههاي فرهنگي و مسئول پاسخگو باشد.
سانسور انيميشن ضدصهيونيستي در يوتيوپ
يک انيميشن ضدصهيونيستي از شبکه اينترنتي يوتيوپ حذف شد!
خبرنامه دانشجويان ايران گزارش داد، اين انيميشن قسمت اول از مجموعه انيميشن 25 دقيقه‌اي «هولوکاست» به کارگرداني پويا مسعود و نويسندگي مازيار بيژني است. موضوع انيميشن، «افسانه هولوکاست» و ارتباط اين قضيه با اشغال فلسطين و جنايات صهيونيست‌هاست. که 10 قسمت از آن بر روي سايت يوتيوپ قرار گرفت و اخيرا کليه قسمت‌ها حذف شده است. گفتني است، پيش از اين نيز به کرات، تصاوير و فيلم‌هاي ضدصهيونيستي از اين شبکه وابسته به «گوگل» سانسور شده است.
مخالفت‌هاي پي‌درپي براي بازگشايي قانوني خانه سينما
برخي از صنوف و حاميان خانه منحله سينما با راه‌اندازي مجدد اين تشکل از راه‌هاي قانوني مخالف هستند.
چندي پيش 24 صنف وابسته به خانه منحله سينما با تشکيل هيات بازگشايي اين تشکل به شدت مخالفت کردند. به تازگي نيز پوران درخشنده، کارگردان سينما که از سوي سازمان سينمايي به عنوان يکي از اعضاي اين هيأت معرفي شده بود، با اين روند مخالفت کرده و اعلام کرد که از حضور در هر جلسه‌اي که مورد تاييد خانه سينما نيست معذورم(!)گفتني است، سازمان سينمايي در حالي قصد دارد در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري اقدام به بازگشايي مجدد خانه سينما نمايد که سال گذشته اين تشکل به خاطر تخلفات گوناگون و با راي شوراي فرهنگ عمومي منحل شده بود. تلاش‌هاي اخير در مسير بازگشايي دوباره اين تشکل، با واکنش منفي بسياري از سينماگران مواجه شده است.
بازيگر پيشکسوت از عرصه سينما فاصله مي‌گيرد
يک بازيگر مطرح سينماي ايران مي‌گويد: تصميم دارد مدتي از فعاليت بازيگري فاصله بگيرد.
پروانه معصومي بازيگر سينما و تلويزيون در گفت‌وگو با مهر با بيان اين مطلب که تصميم دارد مدتي از فعاليت بازيگري فاصله بگيرد، گفت: متاسفانه کارهاي خوبي در سينما و تلويزيون به من پيشنهاد نمي‌شود و همين مسئله سبب شده است تا مدتي در زمينه بازيگري ورود پيدا نکنم.
وي در پاسخ به اين پرسش که ساخت مستند «مادر يک قهرمان» که وي کارگرداني آن را برعهده داشت در چه مرحله‌اي قرار دارد؟ توضيح داد: خوشبختانه با همکاري آقاي سوخته‌سرايي که مستند درباره مادر وي است، تنها چند جلسه فيلمبرداري باقي مانده که به زودي به پايان مي‌رسد.
معصومي در توضيح بيشتر حال و هواي اين مستند توضيح داد: يکي از نکات جالب در ساخت اين مستند واگويه دلهره‌ها و نگراني‌هاي مادر اين کشتي‌گير از زماني است که رضا را روي تشک کشتي مي‌ديده و با دلهره بازي را دنبال و براي سلامتي، برد و سربلندي فرزند خود دعا مي‌کرده است. در مقابل، نگراني اين کشتي‌گير زماني که مادرش بر اثر بيماري در بيمارستان بستري بوده و با مرگ دست و پنجه نرم مي‌کرده نيز قابل تامل است.
تقاضاي رئيس يک رسانه اهل تسنن
رئيس شبکه تلويزيوني اسلام تي‌وي از شبکه‌هاي اهل تسنن در ديدار با مدير شبکه قرآن و معارف سيما خواست برنامه‌هاي معارفي تلويزيون ايران به‌ويژه ادعيه و دعاي کميل در اختيار اين شبکه قرار گيرد.
به گزارش مهر، حسن گروسي مدير شبکه قرآن و معارف سيما در ديدار خود با فرهاد عمر مدير شبکه اسلام تي‌وي آفريقاي جنوبي از اشتراکات ديني ميان دو ملت سخن گفت و خواستار پوشش بيشتر انقلاب‌هاي بيداري اسلامي در رسانه‌هاي اسلامي شد.مشاور رسانه‌اي مدير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به خيزش‌هاي مردم در کشورهاي اسلامي، از رسانه‌هاي غربي در زمينه نوع انعکاس اخبار بيداري اسلامي انتقاد کرد و گفت: انقلاب‌هايي که همه مردم يک صدا الله‌اکبر سر مي‌دهند و به محض شنيدن صداي اذان به جماعت مي‌ايستند، موجب ذلت آمريکا، اسرائيل و دست‌نشانده‌هاي آنان شده است.وي به بايکوت رسانه‌اي غرب در زمينه بيداري اسلامي اشاره کرد و افزود: اکنون رسانه‌‌هاي اسلامي و عربي موظفند اين بايکوت خبري را شکسته و فرياد اسلام را به گوش جهانيان برسانند.در اين ديدار فرهاد عمر مدير شبکه تلويزيوني اسلام‌ تي‌وي به شرح گزارشي از وضعيت و فعاليت‌هاي شبکه اسلام تي‌وي پرداخت و گفت: در آفريقاي جنوبي حدود چهار و نيم ميليون مسلمان وجود دارد که بيش از يک ميليون آنها بيننده برنامه‌هاي اين شبکه هستند.مدير شبکه اسلام تي‌وي آفريقاي جنوبي ضمن ابراز خرسندي از اين ديدار خواستار همکاري بيشتر و انتقال تجربيات شبکه قرآن و معارف سيما به شبکه اسلام تي‌وي شد.در پايان گروسي يک دستگاه قرآن ديجيتال و چند سي‌دي ادعيه به فرهاد عمر اهدا کرد. در حاشيه اين ديدار نيز مدير شبکه اسلام تي‌وي با شنيدن فرازهايي از دعاي کميل از مدير شبکه قرآن و معارف سيما خواست نظير چنين برنامه‌هايي در اختيار شبکه اسلام تي‌وي قرار گيرد.

 


رئيس قوه قضاييه تاکيد کرد:‌ دشمنان ما بايد بدانند كه مردم و مسئولان ايران اسلامي آگاه هستند و اگر كسي در مسير فتنه جديد حركت كند با برخورد قاطع و قانوني مواجه خواهد شد.
به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با تاكيد بر اين‌كه مهم‌ترين وظيفه تمام مردم و مسئولان در انتخابات حضور و مشاركت حداكثري است، افزود: در آستانه انتخابات رياست جمهوري بارديگر شاهد شيطنت برخي رسانه‌ها و دولت‌هاي غربي و متاسفانه اذناب داخلي آنان هستيم كه تلاش مي‌كنند موضوع تقلب در انتخابات را در جامعه منتشر كنند؛ با اين هدف كه اگر نامزد خاص و مدنظر آنان راي نياورد، ذهن‌ها را به سمت تقلب سوق دهند.
رئيس قوه قضاييه مطرح كردن موضوع تقلب در انتخابات را «شگرد و توطئه برملاشده و لورفته» غربي‌ها در انتخابات كشورهاي مستقل دانست و با تاكيد بر اين‌كه اين شگرد در بسياري كشورها از جمله در انتخابات سال 88 ايران به كار گرفته شد، تصريح كرد:‌ دشمنان ما بايد بدانند كه مردم و مسئولان ايران اسلامي آگاه هستند و اگر كسي در مسير فتنه جديد حركت كند با برخورد قاطع و قانوني مواجه خواهد شد.
آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر ضرورت حضور حداكثري مردم در انتخابات رياست جمهوري و اشاره به شيطنت رسانه‌ها و دولت‌هاي غربي و برخي اذناب داخلي درباره مطرح كردن موضوع تقلب گفت: قوه قضاييه و نيروهاي امنيتي وانتظامي مجال طرح شيطنت آميز مباحثي مانند تقلب و فتنه‌هاي جديدي را در انتخابات نخواهند داد.
آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: دستگاه‌هاي نظارتي نيز كه وظايفي در انتخابات دارند بايد با دقت كامل عمل كنند تا بهانه به دست كسي ندهند.
رئيس قوه قضاييه رعايت اخلاق انتخاباتي را بسيار ضروري خواند و تاكيد كرد: بعيد نيست رعايت اخلاق انتخاباتي در شرايط فعلي جامعه و كشور يك واجب شرعي باشد. نامزدهاي انتخاباتي نظام جمهوري اسلامي ايران با نامزدهاي انتخاباتي كشورهاي ديگر كاملا تفاوت دارند.
آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: در جمهوري اسلامي ايران رسيدن به قدرت اصل نيست بلكه انجام مسئوليت و وظيفه و خدمت به مردم اصل است و براين اساس نامزدهاي انتخاباتي بايد توانايي‌هاي خود را معرفي كنند و ديگران را تخريب نكنند و از «بگم بگم‌هايي»‌ كه به عنوان حربه‌اي براي تخريب رقبا برسر زبان‌ها افتاده و البته خلاف اخلاق، قانون و شرع است، پرهيز كنند.
رئيس قوه قضاييه احراز صلاحيت كانديداها در انتخابات، توسط شوراي محترم نگهبان را در مسير انجام وظيفه نظارتي اين نهاد وظيفه‌اي تاريخي برشمرد و افزود: شوراي نگهبان وظيفه دارد كه واجدان اوصاف مندرج در قانون براي نامزدهاي انتخاباتي را احراز كند و برخي ردصلاحيت‌ها لزوما به معناي دارا نبودن اين اوصاف از سوي كانديداها نيست بلكه معني آن اين است كه شوراي نگهبان شرايط آنها را احراز نكرده است.
آيت‌الله آملي لاريجاني گفت: اين وظيفه نامزدهاي انتخاباتي است كه شرايط و ويژگي‌هاي خود را به شوراي نگهبان عرضه كنند و اگر كسي نتوانست در اين مسير خود را بخوبي به شوراي نگهبان عرضه كند، صلاحيت‌ او براي شوراي نگهبان احراز نخواهد شد.

 


سخنگوي هيئت نمايندگي ايران در سازمان ملل تصريح کرد: ايران از انتخابش به عنوان رئيس دوره‌اي تنها مجمع جهاني خلع سلاح در پي انتقادات آمريکا دفاع کرد.
عليرضا ميريوسفي، سخنگوي هيات نمايندگي ايران در سازمان ملل گفت: انتخاب جمهوري اسلامي ايران «براي رياست بر کنفرانس خلع سلاح»، به عنوان مهمترين نهاد مذاکره‌کننده سازمان ملل درخصوص خلع سلاح،‌حق اين کشور مطابق با رويه و قواعد آيين‌نامه‌اي اين ارگان است.
ميريوسفي ادعاها درخصوص اينکه ايران تعهدات معاهده‌اي‌اش را نقض مي‌کند، تکذيب کرد و گفت: ايران يک دولت عضو و به طور کامل پايبند به تمامي معاهدات مهمي است که تسليحات کشتار جمعي را منع مي‌کند و در چارچوب اين نهاد مورد مذاکره قرار مي‌گيرند.ميريوسفي افزود: جمهوري اسلامي ايران در دوره رياستش بر ارتقاي اهداف و مقاصد کنفرانس خلع سلاح مطابق با بالاترين اولويت براي خلع سلاح و نابودي کامل زرادخانه‌هاي هسته‌اي دولت‌هاي دارنده سلاح هسته‌اي به شکل بازگشت‌ناپذير، آشکار و قابل راستي آزمايي بين‌المللي متمرکز خواهد بود.گفتني است نمايندگان آمريکا و کانادا در اين کنفرانس اعلام کردند که در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل مادامي که تحت رياست ايران باشد، شرکت نخواهند کرد.

 


انديشکده بروکينگز در گزارشي با اشاره به شرايط نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ايران تاکيد کرد بازگشت هاشمي رفسنجاني آرزوهاي ديپلماتيک اروپا و واشنگتن را احيا خواهد کرد .
بروکينگز در گزارش خود تاکيد کرده است : ورود هاشمي به عرصه رقابت بحث‌هاي شديدي را پيرامون انگيزه‌هاي وي و رقابت پيش‌رو به دنبال داشته است. او در ميان طيفي از چهره‌هاي سياسي درجه دوم ايران، که اکثراً از وزرا و نمايندگان مجلس سابق هستند، بسيار شناخته شده است. اين رئيس جمهور سابق، براي بسياري از اصلاح‌طلبان افسرده و دلسرد و صفوف مخالفين، بهترين اميد براي پيروزي محسوب مي شود .
در اين گزارش همچنين آمده است : بازگشت هاشمي به رياست جمهوري احتمالاً تصورات و آرزوهاي ديپلماتيک را که اکنون در اروپا و شايد حتي در واشنگتن خاموش و نهفته‌اند را احيا خواهد کرد.بروکينگز در ادامه به محدوديت هاي پيش روي هاشمي پرداخته و تاکيد کرده است : بيشتر از همه سن هاشمي که نزديک به 80 سال است پرسش‌هايي را در خصوص توانايي‌ها و ظرفيت وي به همراه دارد و ممکن است درخواست او را در کشوري با يک جمعيت بيش از حد جوان، تضعيف نمايد.
بروکينگز به حمايت رسانه هاي غربي از هاشمي نيز اشاره و ادامه داده است : اين واقعيت ناخوشايند، که ظاهراً او در رسانه‌هاي غربي حمايت و طرفداران بيشتري از ايران دارد نيز يک مانع دردسرساز ديگر است. رفسنجاني در ميان عموم مردم ايران، از لحاظ مالي و از لحاظ ايدئولوژيک غيرقابل اعتماد تلقي مي‌شود، و اکثريت مردم پيشنهاد وي براي يک کرسي مجلس در سال 2000 را رد نموده و در انتخابات رياست جمهوري سال 2005 نيز به رقيب وي راي داده بودند .

 


عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به انتشار عکس هاشمي رفسنجاني در صفحه فيسبوک سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا از معيارهاي حضرت امام(ره) درباره تعريف دشمنان از مواضع اشخاص سخن گفت.
آيت‌الله رجبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت‌و‌گو با فارس درخصوص انتشار عکس هاشمي رفسنجاني در صفحه فيسبوک سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا که در ذيل آن نوشته شده «ميزان راي ملت است»، اظهار داشت: همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند اگر ما کاري کنيم که دشمنان از آن استقبال کنند بايد بدانيم نقصي در کارمان بوده است.
 وي تصريح کرد: ما بايد معيارها را از فرمايشات امام و رهبر معظم انقلاب بگيريم و بر همين اساس بايد ديد مواضع کانديداها چقدر به شاخص‌هاي امام (ره) و رهبري نزديک است.
 قائم مقام مؤسسه پژوهشي امام خميني يکي از وظايف رسانه‌ها را تطبيق مواضع انتخاباتي کانديداها با شاخص‌هاي تبيين شده از سوي حضرت امام و مقام معظم رهبري دانست و گفت: در اين صورت مردم خواهند توانست گزينه اصلح را تشخيص دهند.

 


در ادامه اظهارات خصمانه و کينه‌توزانه غربي‌ها عليه ايران، باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا تصريح کرد: آمريکا و انگليس به وارد کردن فشار بر ايران ادامه خواهند داد.
خبرگزاري «نووستي» با اشاره به اين خبر گزارش داد که اوباما با متهم کردن ايران به اجرا نکردن تعهدات هسته‌اي خود وبا بيان اين که توافق کرديم به اعمال فشار بر ايران ادامه دهيم مدعي شد که ايران مانند گذشته تعهدات هسته‌اي خود را اجرا نمي‌کند.وي افزود: ايران مسئوليت برقراري تماس‌هاي سازنده با ما و شرکاي ما در گروه «1+5» براي رفع نگراني جهاني درباره برنامه هسته‌اي خود را برعهده دارد.
رئيس‌جمهور آمريکا اين سخنان را در نشست خبري مشترک با ديويد کامرون، نخست‌وزير انگليس مطرح کرد.

 


سرپرست سازمان حج و زيارت استان اصفهان گفت: به دليل افزايش دو برابري قيمت اعزام حجاج تمتع نسبت به سال گذشته نزديک به يک هزار نفر از زائران تمتع در استان هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.
غلامعلي زاهدي پور ديروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه شنيده مي‌شود که با توجه به تکميل نشدن ظرفيت ثبت‌نام حجاج تمتع 92 اولويت جديدي را اعلام مي‌کنيد، اظهار کرد: زمان و روز خاصي براي مهلت ثبت‌نام اعلام نشده است و حجاج فرصت براي ثبت‌نام دارند.
وي افزود: سهميه اختصاص داده شده به حج تمتع امسال اصفهان 7 هزار و 180 نفر است که تاکنون بيش از 6 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
سرپرست سازمان حج و زيارت استان اصفهان تصريح کرد: هنوز يک هزار نفر از ظرفيت حج باقي مانده است که در صورتي که اين افراد براساس اولويت اعلام شده ثبت‌نام نکنند از اولويت‌هاي جديد استفاده مي‌شود.
وي با بيان اينکه قيمت اعزام امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، ادامه داد: حداقل قيمت اعزام سال 92 براي حج تمتع در کشور از 9 ميليون تا سقف 12 ميليون و 600 هزار تومان اعلام شده که اين رقم در سال گذشته حداقل از 4 ميليون و 500 تا سقف 6 ميليون تومان بوده است.

 


سرويس شهرستانها:
آيات عظام صافي گلپايگاني، سبحاني و نوري همداني در پيامي رحلت آيت‌الله سيد عزالدين حسيني زنجاني را تسليت گفتند.
در پيام تسليت آيت‌الله صافي گلپايگاني آمده است: رحلت عالم رباني و فقيه صمداني حضرت آيت‌الله آقاي حاج سيدعزالدين حسيني زنجاني رضوان‌الله تعالي عليه موجب تاثر و تاسف شديد گرديد.
آن فقيه بزرگوار، از استوانه‌هاي بزرگ علمي بودند که ساليان متمادي عمر پربرکت خود را در ترويج و نشر شريعت غراء و تربيت فضلا و علما و طلاب گذراند و با اخلاق کريمه و فضايل و مکارم اسلامي، مربي بزرگ براي تشنگان طريق عبوديت و معنويت و استاد جليل‌القدر براي حوزه‌هاي علميه بود.
حقير، از زماني که آن فقيد سعيد در درس مرحوم آيت‌الله‌العظمي آقاي حجت قدس سره استاد بزرگوارمان شرکت مي‌کرد، با ايشان آشنا بوده و اخلاص و ارادت به آن مرحوم داشتم.
ايشان داراي ذهني نقاد و استعدادي فراوان و علاقه‌اي سرشار در کسب معارف نوراني اهل بيت و فقه آل محمد عليهم‌السلام بود و بحمدالله به مقامات والاي علم و عمل و فقاهت رسيد.
فقدان اين فقيد عالي‌مقام براي حوزه‌هاي علميه، ضايعه‌اي جبران‌ناپذير است.
انا لله و انا اليه راجعون
اين پيام مي‌افزايد: اين مصيبت را به آستان مقدس حضرت بقيهًْ‌الله‌الاعظم ارواح العالمين له الفداء و به حوزه‌هاي علميه به خصوص به حوزه مقدسه مشهد و حضرات آيات عظام و علماي اعلام، مومنين و بيت معظم آن مرحوم به ويژه آيت‌الله زادگان مکرم تسليت گفته و غفران الهي و ترفيع درجات براي آن فقيد سعيد و صبر جميل و اجر جزيل براي بازماندگان محترم از خداوند مسئلت دارم.
آيت‌الله سبحاني نيز در پيامي درگذشت حضرت آيت‌الله سيدعزالدين حسيني زنجاني را تسليت گفت.
در اين پيام آمده است: آيت‌الله سيد عزالدين حسيني زنجاني از خاندان بزرگ علمي و سيادت خطه زنجان بود و بيت ايشان خدمات ارزنده‌اي به جامعه روحانيت و مردم زنجان داده‌اند. فقيه سعيد از شاگردان مکتب آيت‌الله بروجردي، آيت‌الله حجت و در علوم معقول از شاگردان ارشد علامه طباطبايي(ره) بود. آيت‌الله سبحاني در بخش ديگري از اين پيام ضايعه درگذشت آيت‌الله حسيني زنجاني را به علماي مشهد و زنجان و به عموم بازماندگان، به ويژه فرزند ايشان تسليت گفته و از خداوند متعال براي آن فقيد سعيد علو درجات و براي بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل درخواست کرده است.
در پيام تسليت آيت‌الله نوري همداني خطاب به آيت‌الله سيدمحمد حسيني زنجاني فرزند آن عالم جليل‌القدر آمده است: ارتحال عالم رباني حضرت مستطاب آيت‌الله العظمي آقاي سيدعزالدين حسيني زنجاني اعلي‌الله تعالي مقامه فقيهي که عمر پربرکت خود را در تدريس و تعليم و تربيت و تصنيف و تاليف و اشاعه فرهنگ قرآن و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام سپري کرد به حوزه علميه و فقها و علماي معظم مشهد مقدس و مردم متعهد آن سامان مخصوصا به جنابعالي تسليت مي‌گويم و از خداوند متعال براي آن فقيه عالي‌مقام علو درجات و براي بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت مي‌نمايم.

 


همزمان با سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، جشنواره ادبيات داستاني «گولان» در سنندج آغاز به کار کرد.
به گزارش ايرنا، 933 اثر ادبي از 496 نويسنده داخلي و خارجي به جشنواره بين‌المللي ادبيات داستاني گولان ارسال شده است.
در بخش جشنواره جشنواره‌ها 270 اثر از 178 نويسنده و در بخش حجاب، عفاف و پايداري 380 اثر از 211 نويسنده به دبيرخانه جشنواره در سنندج ارسال شده است.
در بخش بين‌‌المللي اين جشنواره نيز در مجموع 144 اثر از 64 نويسنده به زبان کردي و 139 اثر نيز از 43 نويسنده به زبان عربي به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.در بخش بين‌المللي نويسندگان و ادبايي از کشورهاي عراق، پاکستان، افغانستان، قطر، لبنان، مصر و سوريه در اين جشنواره شرکت کرده‌اند.
اين جشنواره ظهر ديروز با معرفي آثار برتر به کار خود پايان داد.
«گولان» در زبان کردي به معناي ارديبهشت بوده و نام جشنواره برگرفته از اين واژه است.

 


سنندج-خبرنگار کيهان:
رئيس سازمان دارالقرآن کريم کشور از اجراي طرح تربيت 210 هزار حافظ قرآن توسط اين سازمان خبر داد.
مهدي قره‌شيخ‌لو در جمع خبرنگاران کردستاني با بيان اين خبر گفت: در راستاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب به‌زودي طرح تربيت يک ميليون حافظ قرآن کريم در کشور اجرا مي‌شود که سهم اين سازمان تربيت 210 هزار حافظ قرآن است.
وي افزود اين طرح با حمايت سازمان تبليغات اسلامي و با تخصيص اعتبارات مورد نياز به اجرا در‌مي‌آيد. و در حال حاضر 4 هزار و 800 موسسه و خانه قرآن روستايي در کشور فعاليت مي‌‌کنند که از اين تعداد 2 هزار و 300 مورد داراي مجوز هستند.
رئيس سازمان درالقرآن کريم کشور با يادآوري اينکه سازمان تبليغات اسلامي براي 2 هزار و 500 خانه قرآن روستايي پروانه فعاليت صادر کرده است، از مجوز چاپ 3 ميليون و 500 هزار جلد قرآن کريم در سال 91 خبر داد و افزود: هر ساله چاپ قرآن کريم در حجم بسيار بالايي با نظارت اين سازمان در کشور انجام مي‌گيرد. وي با اشاره به برگزاري مسابقه قرآني طرح «مائده» گفت: اين طرح در دو مرحله استاني و کشوري برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان بايد علاوه بر قرائت کريم حافظ بخشي از اين کتاب آسماني بوده و با تفسير و مفاهيم 15 جزء آشنايي داشته باشند.
رئيس سازمان دارالقرآن کريم همچنين از برگزاري طرح «با قرآن در رمضان» طي اين ماه خبر داد و با اشاره به راه‌اندازي خانه‌هاي قرآن شهري در کشور افزود: اين طرح در کردستان نيز به اجرا درآمده و سنندج با 168 خانه قرآن شهري يکي از شهرهاي برتر و پيشرو اين طرح در کشور است. قره‌شيخ‌لو تصريح کرد 26 موسسه قرآني و 70 خانه قرآن روستايي نيز در کردستان فعاليت مي‌کنند که نقش بسزايي در راه آموزش و بسط قرآن کريم در کردستان برعهده دارند.

 


سمنان - خبرنگار کيهان:
حجت‌الاسلام ‌و المسلمين عليرضا پناهيان گفت: کساني که مي‌گويند ما با اسرائيل کاري نداريم ايران را به فلاکت مي‌کشانند.
وي که در همايش سبک زندگي اسلامي ايران سخن مي‌گفت افزود: کساني که شعار نه غزه و نه لبنان جانم فداي ايران سر مي‌دادند حاضرند ايران را فداي خودشان کنند اما امثال شهيد شاطري‌ها هزاران جان نثار براي ايران تربيت کرده‌اند.
وي افزود: کسي که شعار نه غزه نه لبنان را سر‌مي‌دهد حتي فاقد شعور ملي است چه رسد به شعور سياسي زيرا افق جهاني نگاه جمهوري اسلامي، ايران را در جايگاه برتر منطقه‌اي و جهاني نشانده و استکبار از اين وضع هراس دارد در غير اين صورت وقتي که نگاه مسئولان ما منحصر به چهارديواري ايران شد در نهايت تبديل مي‌شويم به يکي از عمال استکبار و برخي اين را متوجه نيستند.
پناهيان افزود: اسرائيل اتاق فکر همه کفر عليه ايران است و ملت ايران با نگاه جهاني خود يقه دشمنانش را در کنار مرزهايشان گرفته است و اين موضوع موجب مباهات ملت ايران است.وي گفت: خودم شاهد بودم برخي از کساني‌که به دليل ضديت با نظام و انقلاب مهاجرت کرده‌اند وقتي براي گردش و تفريح به لبنان مي‌آيند و از «پارک ايران» که توسط شهيد شاطري در کنار مرز اسرائيل احداث شده است ديدن مي‌کنند به وجد مي‌آيند و به ايران افتخار مي‌کنند اين يعني امثال شهيد شاطري‌ها فدايي ايران هستند نه کساني که فقط ادعا مي‌کند.
پناهيان با اشاره به سبک زندگي شهيد شاطري گفت: سبک زندگي ايشان يک سبک تمام عيار زندگي ايراني اسلامي بود و با اين روش ايران را به زيبايي تمام معرفي و در دل مردم کشورهاي ديگر به ويژه افغانستان و لبنان نفوذ داد به طوري که مي‌گفتند ما حضرت امام‌(ره) را با شهيد شاطري شناختيم.
وي با اشاره به عشق وسيع شهيد شاطري به ولي‌فقيه گفت: شهيد شاطري همه هستي و افتخاراتش را به پاي ولايت‌فقيه ريخت برخلاف برخي که با احداث چند جاده و ساختمان براي ولي‌فقيه شاخ و شانه کشيدند.
وي در ادامه ويژگي‌هاي شهيد شاطري را منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: بايد جايزه‌اي به نام «جايزه شهيد شاطري» تهيه شود و به بهترين فرستادگان کشورمان به کشورهاي ديگر و کساني که مانند شهيد شاطري معرف فرهنگ ايراني و اسلامي در کشورهاي ديگر باشند اهدا شود.پناهيان در پايان افزود: وقتي خبر شهادت شهيد شاطري به لبنان رسيد عموم لبناني‌ها حتي سني‌ها و مسيحيان متاثر شده و هر کدام چند بار براي گراميداشت وي مراسم ختم برگزار کردند و امروز زيارت قبر شهيد شاطري به يک آرزو براي لبناني‌ها تبديل شده است.

 


شهرکرد- خبرنگارکيهان:
به سرمايه‌گذاراني که قصد احداث خوابگاه‌هاي دانشجويي درسراسر کشور را داشته باشند تسهيلاتي ارائه مي‌شود.
رئيس دانشگاه شهرکرد که به مناسبت هفته خوابگاه‌هاي دانشجويي با خبرنگاران سخن مي‌گفت با اعلام اين خبر افزود: اين تسهيلات شامل پرداخت وام از سوي بانکها و واگذاري زمين به قيمت‌هاي مصوب منطقه‌اي است.
دکتر اسماعيل اسدي اضافه کرد: درصورتي که خيرين قصد مشارکت در احداث خوابگاه‌هاي دانشجويي و يا ساختمان‌هاي ديگر مرتبط با دانشگاه‌ها را داشته باشند از سوي دولت 50درصد هزينه‌هاي آن تأمين خواهد شد.
وي تصريح کرد: براساس قانون، بخش خصوصي هم مي‌تواند در ارتباط با ساخت و بهره‌برداري خوابگاه‌هاي دانشجويي سرمايه‌گذاري کند.
در اين گفت‌وگو که معاون دانشجويي دانشگاه شهرکرد نيز حضور داشت گفت: براساس قانون برنامه پنج ساله توسعه، دولت بايد تا پايان اين برنامه تمامي امکانات دانشجويي از جمله خوابگاه‌ها، سلف‌سرويس‌ها و سالن‌هاي ورزشي را به بخش خصوصي واگذار کند.
دکتر مهدي رادفر واگذاري امکانات ياد شده را به بخش خصوصي در هر سال 20درصد اعلام کرد و افزود: دانشگاه شهرکرد آماده اجراي اين قانون است.وي با اشاره به اينکه 3هزار دانشجو در خوابگاه‌هاي دانشگاه شهرکرد حضور دارند اضافه کرد از اين تعداد يک هزار و 700 دانشجوي دختر و يک هزار و 300 نفر دانشجوي پسر هستند.

 


اروميه- خبرنگارکيهان:
نخستين همايش منطقه‌اي شيمي دانشگاه‌هاي شمال غرب کشور در اروميه برگزار شد.
دبير علمي اين همايش تعداد مقالات رسيده به دبيرخانه همايش را 217 مقاله عنوان کرد و افزود: از اين تعداد 186 مقاله پذيرفته شده که 15 مقاله برگزيده به صورت سخنراني و بقيه مقالات به صورت پوستر در مدت يک روز برگزاري اين همايش ارائه شد.
دکتر حسين‌زاده با اشاره به اينکه مقالات در قالب 4 گرايش اصلي شيمي يعني شيمي آلي، شيمي تجزيه، شيمي معدني و شيمي فيزيک ارائه شده‌اند گفت: رويکرد ما در محوربندي اين همايش توجه به رشته‌هاي جديد و به روز و کاربردي شيمي بويژه در بخش صنعت از جمله نانوشيمي، شيمي تجزيه، فيتوشيمي و شيمي پليمر بوده است.

 


مديرعامل شرکت توانير گفت: 92 درصد تجهيزات صنعت برق ايران اکنون توسط مهندسان و متخصصان ايراني در داخل کشور توليد مي‌شود.
به گزارش ايرنا، همايون حائري در بيست‌ويکمين کنفرانس مهندسي برق و کامپيوتر ايران در مشهد افزود: متخصصان کشورمان قادر به طراحي، ساخت و توليد انواع تجهيزات برق نظير ژنراتورها، ترانس‌هاي کم تلفات، رله‌هاي حفاظتي جرياني و هادي‌هاي پر‌ظرفيت هستند.وي ظرفيت نيروگاه‌هاي برق کشور را بيش از 69 هزار مگاوات عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون ايران رتبه چهاردهم جهان را در بخش ظرفيت نيروگاهي داراست.
حائري اظهار داشت: در حال حاضر صد در صد جمعيت شهري و 99/9 درصد جمعيت روستايي کشور از نعمت برق برخوردار هستند.
وي به رشد 50 درصدي صادرات برق در کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 10 ميليارد کيلو وات ساعت برق به کشورهاي همجوار صادر شد.

 


تفاهم‌نامه همکاري‌هاي مشترک بين خراسان جنوبي و ولايت‌فراه افغانستان با حضور هيئت‌هاي تجاري و بازرگاني طرفين، در بيرجند امضا شد.
اين تفاهم‌نامه را قهرمان رشيد استاندار خراسان جنوبي و محمد اکرم خپلواک والي‌فراه افغانستان امضا کردند.
به گزارش ايرنا استاندار خراسان جنوبي در چگونگي گسترش روابط فرهنگي، دانشگاهي بين اين استان و ولايت‌فراه را از مفاد تفاهم‌نامه اعلام و بيان کرد:
با مجوزهاي اخذ شده، خراسان جنوبي آماده پذيرش دانشجو از کشور افغانستان است.
رشيد اعزام استاد و مدرس از خراسان جنوبي به مراکز دانشگاهي فراه را از ديگر مفاد تفاهمنامه ذکر کرد و افزود: علاوه بر اين، توليدات کارخانه سيمان قاين و سيمان باقران در اين استان مي‌تواند براي ولايت فراه مقرون به صرفه باشد.
وي گفت: همچنين گسترش روابط تجاري دو کشور در بازارچه مرزي ميل 78 خراسان جنوبي از اهميت زيادي برخوردار است زيرا وجود اين مرز، مسافت جاده ترانزيتي را براي تجار افغان 500 کيلومتر کوتاهتر مي‌کند.
والي‌فراه افغانستان هم در اين مراسم بر گسترش روابط و همکاريهاي في مابين با خراسان جنوبي تاکيد کرد و گفت: صنايع و توليداتي اعم از سيمان، کاشي و دانه مرغ، بازار خوبي براي خراسان جنوبي در فراه افغانستان دارد و فرصتي براي سرمايه گذاري تجار ايراني نيز مي‌باشد.
«محمد اکرم خپلواک» وجود زمين‌هاي زراعتي خوب و مناسب در فراه افغانستان را از ديگر فرصت‌ها براي همکاري کشاورزي با خراسان جنوبي ذکر کرد.

 


مدير گروه گوش و حلق و بيني بيمارستان امام اهواز گفت: براي نخستين بار در استان خوزستان مرکز جراحي و بازتواني شنوايي و کاشت حلزون گوش در بيمارستان امام‌خميني(ره) اهواز در روز شنبه مورخ 28/2/92 با انجام عمل کاشت حلزون بر روي کودکي دو ساله افتتاح خواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان «نادر صاکي» اظهار داشت: کاشت حلزون نوعي درمان براي افراد با کم شنوايي شديد تا عميق است و اين وسيله به شکل موثري براي کودکان و بزرگسالان کم شنواي قبل و پس از زبان‌آموزي قابل استفاده است.
وي افزود: اين دستگاه تحريک سلول‌هاي حسي در حلزون امکان درک اصوات محيطي و گفتار را فراهم مي‌سازد.صاکي تصريح کرد: استان خوزستان به عنوان ششمين استان در کشور موفق به راه‌اندازي مرکز جراحي و بازتواني شنوايي و کاشت حلزون گوش شده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10