(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 - شماره 20495

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
با حضور وزير دفاع خط توليد انبوه سامانه جديد پدافند هوايي «حرز نهم» افتتاح شد
پاي درس علي(ع)
اخبار ادبي و هنري
مديرمسئول کيهان : دو جريان فتنه و انحراف براي دوئل وارد صحنه شده‌اند
تاکيد دوباره رئيس‌قوه قضائيه
کمبود نيروي انساني و بودجه مشکل اساسي دستگاه قضا است
اعتکاف 4 هزار نفر در حرم مطهر رضوي
بدرقه پرشور پيکر شهيد نيروي انتظامي در مشهد
نقدي: سازش با دشمن ما را حداکثر شبيه مصر مي‌کند
معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري: بحران آب با استفاده از نانو برطرف مي‌شود
جوانان بنابي براي مراسم اعتکاف آماده مي‌شوند
با حضور معاون وزير راه و شهرسازي صورت گرفت
آغاز عمليات اجرايي بندر چندمنظوره چمخاله
قهرماني خراسان رضوي در رقابت‌هاي جوجيتسوي کشور
دستگاه هوشمند جداساز پسماندهاي شهري اول شد
برگزاري مراسم عقد دختر مسلمان شده بلاروسي در امامزاده احمد(ع) اصفهان
با حضور رئيس سازمان بسيج هنرمندان صورت گرفت
تجليل از هنرمندان غرب کشور
تکثير و نگهداري هرگونه قرقاول خارجي در گيلان ممنوع شد
جليلي در ديدار رئيس اداره مسلمانان قفقاز:
استفاده ابزاري از تروريسم ترفند قدرت‌هاي بزرگ براي ايجاد بي‌ثباتي است
لاوروف: موفقيت کنفرانس ژنو 2 بدون حضور ايران ممکن نيست
معاون کميته امور خارجي مجلس ملي کره‌جنوبي: ايران يکي از قدرتمندترين کشورهاي جهان است
دعوت وزير خارجه آذربايجان از صالحي براي سفر به باکو
نامه اساتيد و دانشجويان به شوراي نگهبان
افرادي که از طرف ملت رد شده‌اند را تأييد نکنيد
دهمين جلسه دادگاه کهريزک برگزار شد
   


حضرت امام خميني(ره): همه مسئولان نظام و مردم ايران بايد بدانند که غرب و شرق تا شما را از هويت اسلامي‌تان- به خيال خام خودشان- بيرون نبرند آرام نخواهند نشست.

 


با حضور وزير دفاع کشورمان خط توليد انبوه سامانه جديد پدافند هوايي با نام «حرز نهم» افتتاح و به بهره‌برداري رسيد.
سردار وحيدي در مراسم بهره‌برداري از اين خط توليد طي سخناني با تبريک اعياد شريف رجبيه و گراميداشت حماسه فتح خرمشهر و سالروز عمليات غرورآفرين بيت‌المقدس، اظهار کرد: سامانه پدافند هوايي که به ياد و نام امام نهم حضرت جوادالائمه به نام «حرز نهم» نامگذاري شده، به دست متخصصان حماسه‌آفرين، زبده و کارآمد سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده و امروز به مرحله توليد انبوه رسيده است. اين يک سامانه پيچيده پدافندي است که قادر است اهداف مورد نظر را در ارتفاع پست و کوتاه مورد شناسايي و رديابي قرار داده بصورت هوشمند و خودکار مورد هدف قرار دهد.
وزير دفاع، تحرک بالا، موبايل بودن سامانه سلاح و قابليت بکارگيري در شب را از ويژگي‌هاي سامانه پدافندي حرز نهم برشمرد و افزود: اين سامانه قابليت اتصال به شبکه پدافند کشور را دارد و قادر است ظرف کمتر از چند دقيقه براي مقابله با تهديدات آماده و فعال شود.
وي با اشاره به اقتدار دفاعي کشور در مقابله با تهديدات بيگانگان تصريح کرد: نيروهاي مسلح شجاع و سلحشور جمهوري اسلامي ايران با بهره‌گيري از تجارب هشت سال دفاع مقدس و فتوحات بزرگي همچون حماسه فتح خرمشهر و پيشرفت‌هاي شگرف در حوزه‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري، آماده‌اند تحت زعامت و فرماندهي فرمانده معظم کل قوا هرگونه اقدام خصمانه عليه ايران اسلامي را با قاطعيت درهم کوبيده؛ و سرنوشتي بدتر از رژيم صدام را براي آنان رقم زنند.
وحيدي افزود: مديران، متخصصان، ولايت‌مدار و سختکوش وزارت دفاع نيز با تمسک به مکتب اهل بيت و با الهام از ارزشهاي متعالي دفاع مقدس، در تداوم راه امام شهيدان و شهيدان انقلاب اسلامي با شعار راهبردي «خودباوري»، «تلاش»، «خودکفايي» در سالهاي پس از جنگ تحميلي در عرصه علم و فناوري خالق حماسه‌هاي بزرگ و فتوحات بي‌شماري بوده‌اند.
وزير دفاع، توليد انواع ماهواره‌بر، موشک‌هاي کوتاه‌برد، ميان‌برد، دوربرد، سامانه‌هاي ضد زره، انواع سامانه‌هاي کروز دريايي و انواع سامانه‌هاي پدافندي را از جمله اين دستاوردهاي خيره‌کننده عنوان کرد.
وي در پايان با تشکر و قدرداني از مديران و کارکنان سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع اعلام کرد: محصولات بسيار مهم ديگري در حوزه پدافندي هوايي و هواپايه در حال ساخت است که ان‌شاءالله خبرهاي خوش آن را در آينده نزديک به سمع و نظر ملت شريف ايران خواهيم رساند.

 


هر کاري را به وقت خودش
و کاملاً درست انجام بده
اميرالمؤمنين علي(ع) خطاب به مالک‌اشتر استاندار مصر: مبادا هرگز در کاري که وقت آن فرا نرسيده شتاب‌کني، يا کاري که وقت آن رسيده سستي ورزي، و يا در چيزي که (حقيقت آن) روشن نيست ستيزه‌جويي‌نمايي و يا در کارهاي واضح و آشکار کوتاهي کني! تلاش کن تا هر کاري را در جاي خود، و در زمان مخصوص به خود، انجام دهي.
نهج‌البلاغه، نامه53

 


توهين به پرچم ايران
توسط مسئولان جشنواره کن
پرچم افراشته شده کشور ايران در محل برگزاري جشنواره فيلم کن بر زمين افتاد و با گذشت دو روز، در کمال بي‌مسئوليتي دست‌اندرکاران فرانسوي جشنواره، مجدداً برافراشته نشده است.
به گزارش ايسنا، پرچم هر کدام از کشورهايي که در جشنواره فيلم کن اثري دارند يا در بازار فيلم آن حضور دارند، در محل برگزاري جشنواره نصب شده است، اما شدت باد و طوفان در روزهاي اخير باعث شد که دو روز گذشته پرچم ايران بر زمين بيافتد.
با توجه به اينکه پرچم کشورهاي ديگر همچنان برپاست؛ اما مسئولان برگزاري جشنواره نسبت به برافرازي دوباره پرچم جمهوري اسلامي ايران اقدام نکرده‌اند.
اين در حالي است که تعدادي از ايرانيان حاضر، از برگزار کنندگان جشنواره فيلم کن خواسته‌اند تا پرچم ايران دوباره نصب شود.
تکاپوي «الجزيره» براي
جبران کاهش 86 درصدي مخاطب
شبکه «الجزيره» قطر، پس از کاهش 86 درصدي مخاطبانش در سراسر جهان (به دليل همراهي با آمريکا و حمايت از تروريست‌ها در سوريه) تصميم به راه‌اندازي يک شبکه انگليسي‌زبان ويژه مخاطبان آمريکايي گرفته است.
به گزارش ايسنا، شبکه خبري الجزيره قطر پس از اينکه 86 درصد مخاطبان خود را در سال 2013 از دست داد، براي جبران اين کمبود، تصميم گرفته است با خريد دوباره شبکه “Current TV” آمريکا، يک شبکه انگليسي‌زبان ويژه مخاطبان خود در آمريکا راه‌اندازي کند.
دکتر «عادل اسکندر»، استاد رسانه دانشگاه «جرج تاون» واشنگتن در اين باره گفت: شبکه الجزيره راه نادرستي را پيش گرفته است، اما بايد اعتراف کنم تلاش‌هاي اين شرکت براي پوشش خبري ستودني است. اين شبکه با سرمايه‌هاي هنگفت، گروه بزرگي از خبرنگاران جهان را گردآورده است.
حمايت مجدد انگليس از سلمان رشدي
جايزه تيت بلک بريتانيا، نام سلمان رشدي ملعون را به عنوان نامزد دريافت جايزه در بخش زندگينامه داستاني اعلام کرد.
به گزارش مهر به نقل از اسکاتسمن، جايزه تيت بلک که به عنوان قديمي‌ترين جايزه ادبي بريتانيا شناخته مي‌شود، جني فاگان، نويسنده نوقلم را نيز با انتشار اولين کتابش به فهرست نامزدهاي يکي از مهم‌ترين جوايز انگليسي زبان راه داد.
جايزه تيت بلک که قديمي‌ترين جايزه ادبي در بريتانيا است، اين نويسنده اسکاتلندي را براي «نمايشگاه کالاهاي گوناگون» در فهرست نامزدهايش جاي داده است.
نکوداشت زنده‌ياد «فردي»
در جشنواره جوان
دبير هنري يازدهمين جشنواره شعر و داستان جوان سوره از برپايي مراسم نکوداشت زنده‌ياد اميرحسين فردي در آيين پاياني جشنواره خبر داد.
محمد علي قاسمي دبير هنري يازدهمين جشنواره شعر و داستان جوان سوره درباره برگزاري بزرگداشت «زنده‌ياد اميرحسين فردي» در اين جشنواره اظهار داشت: قرار است مراسم يادبودي در جشنواره امسال براي مرحوم اميرحسين فردي برگزار شود، اما در اين راستا شوراي سياستگذاري در تلاش هستند که در مراسم اختتاميه يادي از اين نويسنده صورت گيرد.
به گفته قاسمي، يازدهمين جشنواره شعر و داستان جوان سوره امسال مجزا از سال‌هاي گذشته با موضوعات متنوع‌تري از جمله سبک زندگي، بيداري اسلامي، مقاومت و دفاع مقدس انقلاب اسلامي موضوعات ديني برگزار مي‌شود، وجه تمايز اين جشنواره با ساير جشنواره‌ها اين که بخش ويژه اختصاص به ادبيات بومي استان دارد، امسال به دليل ميزباني کردستان بخش ويژه در ارتباط با شعر و داستان کردي، موضوعات ديني، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس صورت مي‌گيرد.
گفتني است، يازدهمين جشنواره شعر و داستان جوان سوره طي دو روز در دهه پاياني مرداد 92 در سنندج برگزار مي‌شود.
استقبال گسترده مردم بوليوي از نمايش فيلم‌هاي ايراني
نمايش مجموعه‌اي از فيلم‌هاي سينماي معاصر ايران در «لاپاز» پايتخت بوليوي اين روزها با استقبال گسترده مردم اين کشور آمريکاي جنوبي روبرو شده است.
به گزارش ايرنا، برخي رسانه‌هاي منطقه از تشکيل صف‌هاي طويلي خبر مي‌دهند که مردم بوليوي براي تماشاي فيلم‌هاي ايراني در «سينما تک» لاپاز تشکيل داده‌اند.سفارت جمهوري اسلامي ايران در بوليوي نيز امروز دوشنبه در گزارشي، استقبال مردم بوليوي از فيلم‌هاي ايراني را «غيرمنتظره» توصيف کرده است.بر اساس اين گزارش،‌ اين فيلم‌ها در قالب دومين هفته فيلم جمهوري اسلامي ايران در بوليوي و با هدف معرفي صنعت سينماي ايران در آمريکاي لاتين برگزار مي‌شود.
به گفته سفارت ايران، علاوه بر «استقبال غيرمنتظره مردم بوليوي»، شماري از نمايندگان مجلس و شخصيت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي اين کشور نيز به تماشاي فيلم‌هاي ايراني نشسته‌اند.
استقبال دو هزار و 500 دانشجوي لبناني
از مسابقات مطالعه آثار شهيد مطهري
مسابقات سراسري کتابخواني از مجموعه‌اي از آثار شهيد مرتضي مطهري در پنج شهر لبنان برگزار شد.
به گزارش ايرنا، اين مسابقات با بيش از دو هزار و500 شرکت‌کننده از دانشگاه‌هاي مختلف لبنان از جمله دانشگاه ملي لبنان، دانشگاه آمريکايي بيروت، دانشگاه سنت جوزف، دانشگاه اسلاميه، دانشگاه عربي بيروت و نيز در شهرهاي بيروت، نبطيه، صور، بعلبک و هرمل بطور همزمان با شرکت در آزمون سراسري مسابقه علامه شهيد مطهري برگزار شد.
در اين مسابقات همچنين بطور همزمان حدود 250 دانشجوي خارجي در نقاط مختلف جهان شامل 20 کشور عربي و اروپايي از طريق اينترنت و بصورت آنلاين شرکت کردند.
دي کاپريو: در هاليوود آرزو مي‌کنند
که بدبخت شويد!
دي کاپريو بازيگر مشهور فيلم‌هاي هاليوودي گفت که در هاليوود خيلي‌ها به شما لبخند مي‌زنند و برايتان آرزوي موفقيت مي‌کنند، ولي در عمل آرزو مي‌کنند که بدبخت و بينوا شويد.
اين بازيگر 39 ساله سينما در گفت‌وگو با رويترز اظهار داشت: حرفه ما يک حرفه‌اي حقه‌باز است که حتي سر خود ما هم کلاه مي‌گذارد! اگر شما نتوانيد در هر فيلمي نقش‌تان را خوب و درست بازي کرده و در قالب آن نقش مورد نظر فرد برويد، بلافاصله اين جمله را مي‌شنويد که «مي‌بيني، او فقط در همان يک نقش خوب بازي کرد و توانايي حضور در نقش‌هاي مختلف را ندارد» و شنيدن اين جمله خيلي سخت است.وي در پاسخ به اين پرسش که «هاليوود را دوست داريد؟» گفت: اهميتي ندارد که دوستش دارم يا خير. در اين‌جا، شما با يک سري تضادها و تناقضات روبه‌رو هستيد که به نظر نمي‌رسد حل شدني باشند. در اين شهر خيلي‌ها به شما لبخند مي‌زنند و برايتان آرزوي موفقيت مي‌کنند، ولي در عمل مي‌خواهند (و آرزو مي‌کنند) که بدبخت و بينوا شويد. به زودي متوجه اين مسئله مي‌شويد که موفقيت شما باعث ناراحتي خيلي‌ها مي‌شود و آنها ترجيح مي‌دهند به جاي موفقيت، سقوط کنيد و با شکست روبرو شويد. آنها زمين خوردن شما را مي‌خواهند.

 


مديرمسئول کيهان با بيان اينکه جريان فتنه و انحراف براي رقابت انتخاباتي نيامده است؛ بلکه براي دوئل آمده است، گفت: فتنه و انحراف اين انتخابات را آخرين فرصت براي دست‌اندازي به کانون‌هاي قدرت و ثروت مي‌دانند.
حسين شريعتمداري در موسسه خطابه امير بيان قم و در جمع برخي از طلاب و حوزويان با بيان اينکه جريان مشترک فتنه و انحراف براي دوئل آمده نه رقابت انتخاباتي، اظهار داشت: يک قاعده سياسي وجود دارد مبني بر اينکه هر کس به خط آخر رسيده به سيم آخر مي‌زند و جريان مشترک فتنه و انحراف به نظر مي‌رسد که دچار اين وضعيت شده است.
وي افزود: در شرايط کنوني ظاهر قضيه آن است که دو جريان مقابل هم هستند که شامل جريان اصولگرا از يک سو و جريان مشترک فتنه و انحراف از سوي ديگر است.
مدير مسئول کيهان تصريح کرد: البته منظور ما از جريان اصولگرا، توده‌هاي مردم پيرو رهبر معظم انقلاب است که تکيه بر اصول و آموزه‌هاي اساسي نظام دارند و پاي آن هم ايستاده‌اند.
شريعتمداري با اشاره به اينکه جريان اصولگرا براي رقابت انتخاباتي وارد عرصه شده است، تاکيد کرد: جريان فتنه و انحراف براي رقابت انتخاباتي نيامده‌اند، بلکه براي دوئل آمده‌اند، چرا که مي‌دانند اين انتخابات آخرين فرصت آنها براي دست‌اندازي به کانون‌هاي قدرت و ثروت است و مانند هر دوئل ديگري، يک سوي قطعي آن نابودي است.
نماينده ولي فقيه در موسسه کيهان تاکيد کرد: نبايد به کساني که آشکارا در فتنه نقش داشتند و نسبت به نظام و انقلاب مرتکب جرم و جنايت شدند، مدال صلاحيت و شايستگي براي رياست جمهوري داد.
شريعتمداري گفت: ممکن است که دوستان اصولگرا از اين حرف من ناراحت شوند؛ اما به نظر من يکي از اهداف دشمن در شرايط کنوني تفرقه اصولگرايان است و افزود: هم لنکراني بچه حزب‌اللهي است، هم جليلي، هم زاکاني، هم ولايتي و حداد و ديگران نيز حقا و انصافا حزب‌اللهي و دغدغه‌مند هستند. اما بايد توجه داشت که اين تعدد کانديداهاي اصولگرا، راي‌ها را مي‌شکند.
مدير مسئول کيهان تصريح کرد: الان صحنه انتخابات يک صحنه حساسي است و لذا ضرورت دارد که همه توان در راستاي وحدت جمع شود و از آن سو، پاشنه آشيل‌هاي حريف که زياد هم است و آنها مي‌خواهند آن را بپوشانند را نيز بيان و افشا کرد.
شريعتمداري بيان کرد: گرچه ما در شرايط حساسي هستيم؛ اما بايد توجه داشت که به هيچ وجه کشور بحراني نيست و کساني که مي‌خواهند آن را بحراني جلوه دهند يا بحران را نمي‌شناسند و آن را نديده‌اند و يا اغراض ديگري از طرح اين مسائل در سر دارند.
شريعتمداري بيان داشت: بنده معتقدم که دوستان اصولگرا هر چه سريعتر بايد يکي شوند و البته در اين ميان کسي هم نگفته است که بايد از اصول کنار بکشيم؛ بلکه روي سخن اين جاست که مي‌توان در سليقه‌ها تخفيف داد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص احتمال رد صلاحيت مشايي و واکنش احمدي‌نژاد نيز بيان داشت: هر چه بشود آنچه مهم است اينکه اين کشور به آن معنا، دچار بحران نمي‌شود.
شريعتمداري گفت: آيت الله جنتي که خداوند وجود ايشان را حفظ کند از زمان طاغوت و دوران مبارزات انقلابي داراي شجاعت و صراحت بود و حرف‌هايش را مي‌زد، امروز هم همين طور است.
مدير مسئول کيهان بيان داشت: بخش اعظم جريان مدعي اصلاحات که در فتنه حضور داشتند از صحنه سياسي کشور اوت شده‌اند و امروز مي‌کوشند که به هر طريق ممکن داخل نظام قرار بگيرند.
وي گفت: دشمن در قضاياي فتنه، همه توان و نيروهاي خاکستري خود را به ميدان آورد و يک جنگ احزاب تمام عيار را عليه نظام اسلامي و رهبري شکل داد و از برکات فتنه همين بود که اين نيروهاي خاکستري را سوزاند و خاکستر کرد.
شريعتمداري ضمن انتقاد شديد از طرح برخي شعارهاي مربوط به سياست خارجي از سوي برخي کانديداها گفت: در دنيا سهم هر کس را بر اساس اقتدارش مي‌دهند و نه چانه زني‌اش براي مذاکره!
مدير مسئول کيهان با بيان اينکه شعارهاي مذاکره و رابطه با آمريکا در قد و قواره برخي کانديداها نيست، خاطرنشان کرد: اگر در سيستم اجرايي، انسان‌هاي واداده بيايند، سرنوشت سوريه و عراق در انتظار ما خواهد بود.
گفتني است، حسين شريعتمداري در اين جلسه در خصوص جزئيات ديدار خود با آيت الله مصباح يزدي در قم گفت: از محضر ايشان که حقيقتاً جزو ستون‌هاي موثر و مفيد براي نظام هستند، مثل گذشته بهره برده و کسب فيض کردم و صحبت‌هاي ديگري نيز داشتيم که انتظار نداشته باشيد به آن اشاره کنم.

 


رئيس قوه قضاييه در ديدار اعضاي کميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: بودجه دستگاه قضايي در مقايسه با برخي دستگاه‌هاي ديگر چندان متناسب به نظر نمي‌رسد.
آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني با اشاره به کمبود نيروي انساني و مشکلات اعتباري در دستگاه قضايي، اظهار کرد: در دوره جديد، دستگاه قضايي استراتژي معقولي در جذب نيروي انساني و خصوصا قاضي در پيش گرفته است و جذب نيروهاي کارآمد، توانمند و نخبه از اهداف عاليه است.
رئيس قوه قضاييه اظهار کرد: سالانه بسياري در اين دستگاه، بازنشسته مي‌شوند که خود مشکلاتي ايجاد مي‌کند و با شيب تند ورودي پرونده‌ها به دستگاه قضايي، اطاله دادرسي را به همراه دارد.
آملي لاريجاني کمبود نيروي انساني و بودجه را از مشکلات اساسي دستگاه قضايي دانست و گفت: براي جذب نيرو تلاش کرده‌ايم و در اين راستا مجلس محترم شوراي اسلامي در برنامه پنجم و اختصاص بودجه همکاري مناسبي با قوه قضاييه داشته است. سال گذشته 650 نفر به عنوان کارآموز قضايي در دستگاه قضايي جذب و امسال نيز ان‌شاءالله با تمهيدات در نظر گرفته شده براي جذب 950 نفر برنامه‌ريزي شده است.
رئيس‌ قوه قضاييه، برخي از مشکلات دستگاه قضايي را ناشي از کاستي‌هاي موجود در گذشته دانست و افزود: اکنون نيز علي‌رغم تلاش خوبي که صورت گرفته است بودجه دستگاه قضايي در مقايسه با برخي دستگاه‌هاي ديگر چندان متناسب به نظر نمي‌رسد.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اين که هزينه‌هاي زيادي بر دستگاه قضايي کشور تحميل مي‌شود، گفت: قضات ما با مشکلات فراواني روبرو هستند و بايد در نظر داشت که آنان با همه مشکلات موجود به خوبي عمل مي‌کنند و بايد همه کمک کنيم تا دستگاه قضايي کمبود نيرو و امکاناتش رفع شود.
همچنين در اين ديدار نمايندگان عضو کميسيون اصل نود مجلس نيز نقطه نظرات خود را درباره نحوه تعامل مجلس و قوه قضاييه مطرح کردند.

 


مشهد - خبرنگار کيهان:
مديرکل روابط‌عمومي آستان قدس رضوي، از اعتکاف 4‌هزار نفر در ايام ماه رجب در حرم مطهر امام‌رضا(ع) خبر داد.
حسين يوسفي درگفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اينکه از ميان 100 هزار متقاضي شرکت‌کننده درمراسم اعتکاف حرم مطهر، از سراسر کشور، 4 هزار نفر به قيد قرعه انتخاب شدند، گفت: حضور اين تعداد از معتکفان زمينه گسترش و اشاعه فرهنگ رضوي را فراهم خواهد ساخت.
وي تصريح کرد: سال گذشته 150زائر خارجي، از طريق تشرف به بارگاه منور رضوي به دين مبين اسلام گرويدند و مسلمان شدند.
يوسفي افزود: طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته،‌آستان قدس رضوي تربيت سالانه 40 حافظ قرآن‌کريم را در دستور کار خود قرار داده است.

 


مشهد - خبرنگار کيهان:
پيکر مطهر ستوان يکم شهيد محمدحسين دانشمندي در مشهد تشييع شد.
در اين مراسم که با حضور گسترده مردم شهيدپرور و خانواده معظم شهدا برگزار شد، پيکر شهيد محمدحسين دانشمندي پس از طواف در حرم مطهر رضوي در محل قطعه شهداي بهشت‌رضا(ع) مشهد به خاک سپرده شد.
شهيد دانشمندي به همراه تني چند از فرماندهان نيروي انتظامي در تاريخ 26 ارديبهشت ماه سال جاري در محور خاش - زاهدان در مبارزه با اشرار به درجه رفيع شهادت نايل آمدند.
تشييع پيکر مأمور انتظامي شهيد
در ساوه
اراک-خبرنگار کيهان:
پيکر مامور انتظامي، که در درگيري با اراذل و اوباش به درجه رفيع شهادت نايل آمد، در ساوه تشييع شد.
پيکر شهيد استواريکم «مسعود حسني» با حضور فرمانده انتظامي استان مرکزي، مسئولان استاني و شهرستاني و مردم، از مقر فرماندهي انتظامي ساوه تشييع شد.
مامور انتظامي جان برکف، هنگام درگيري و تعقيب و گريز با يکي از اراذل و اوباش معروف ساوه با ضربات چاقو مجروح شد، که پس از انتقال به بيمارستان به علت شدت جراحات به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
براساس اين گزارش، ضارب که قصد فرار داشت، بر اثر شليک گلوله يکي از ماموران انتظامي مجروح و به همراه همدستش دستگير شد.
پيکر شهيد مسعود حسني، پس از تشييع در ساوه به زادگاهش کرمانشاه انتقال يافت.
گفتني است، اين شهيد داراي کارت عضويت اهداي اعضاي بدن بود و در يک اقدامي خداپسندانه اعضاي حياتي‌اش شامل دريچه قلب، بخشي از استخوانها براي بيماران سرطاني و بخشي از تاندونها، به بيماران نيازمند اهدا شد.

 


تبريز - خبرنگار کيهان:
رئيس بسيج مستضعفان کشور گفت: يکي از راه‌هاي تحقق حماسه اقتصادي کاهش فاصله کشاورزان با کشاورز نمونه است.
سرتيپ محمدرضا نقدي در جلسه جهاد اقتصادي مسئولان و فرماندهان نواحي و پايگاه‌هاي روستايي آذربايجان شرقي در محل سپاه عاشورا در تبريز گفت: واژه حماسه با بسيج همراه بوده و بسيج پيشتاز حماسه‌سازي است.
وي افزود: برخي برنامه‌ها براي خلق حماسه اقتصادي مربوط به دولت است که به دليل اجرا با يک حرکت جهادي از دولت فعلي به دولت بعدي نيز ارائه مي‌شود. يکي از امور مهم براي حماسه اقتصادي کاهش فاصله کشاورزان به کشاورز نمونه است و آموزش روش‌هاي عملياتي کشاورز نمونه به ساير کشاورزان موجب تحولات چشمگير در بخش کشاورزي مي‌شود.
نقدي خواستار سيماني کردن نهرهاي آب کشاورزي شد و افزود: بسيج و جهاد کشاورزي توافق کردند آموزه‌هاي کشاورزان نمونه، بين ديگر کشاورزان ترويج شود.
وي بر لزوم پرهيز از مصرف کالاهاي وارداتي و غيرضروري تاکيد کرد و در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به داوطلبان رياست‌جمهوري گفت: بايد به جاي طرح تعامل با دشمنان به سوي رفاه مردم حرکت کرد و براي اين کار، طرح‌هاي جهاد اقتصادي و اقتصاد مقاومتي را به اجرا درآورد، سازش با دشمن، ما را به سوي وضعيتي مانند مصر خواهد برد.

 


کاشان- خبرنگار کيهان:
معاون حقوقي و پارلماني وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: از تکنولوژي نانو مي‌توان براي رفع بحران آب در کشور بهره برد.
سيدجواد ساداتي نژاد در حاشيه بازديد از تصفيه‌خانه فاضلاب کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اينکه 70 درصد وسعت زمين را آب تشکيل مي‌دهد مي‌توان با کمک فناوري نانو آب شور درياها را به آب شيرين تبديل و قابل استفاده در بخش‌هاي آشاميدني و کشاورزي کرد.
وي تصريح کرد: با وجود اين تکنولوژي تنها اقدام لازم براي رفع بحران بخش مرکزي کشور،‌احداث شبکه‌هاي انتقال آب از خليج فارس و درياي خزر به بخش‌هاي مرکزي است که از خشکسالي و بحران آب رنج مي‌برند.
ساداتي‌نژاد از بحران آب و آلودگي منابع به عنوان مشکلات اساسي در بحث تأمين آب نام برد و گفت: مي‌توان با بهره‌گيري از تکنولوژي‌هاي نوين و فناوري‌هاي مدرن اين مشکل که تمام جهان با آن دست و پنجه نرم مي‌کنند را برطرف و راهکارهاي تازه‌اي براي تأمين آب مورد نياز اتخاذ کرد.

 


بناب- خبرنگار کيهان:
اعتکاف فرصتي مناسب براي خودسازي معنوي است که بايد قدر آن را دانست و براي بهره‌مندي بيشتر از اين فرصت برنامه‌ريزي کرد.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي شهرستان بناب با اعلام اين مطلب افزود:‌ اعتکاف سنت حسنه‌اي است که ريشه در آموزه‌هاي ديني دارد و در سالهاي اخير ترويج و احيا شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين رسول يگانه در نشست هماهنگي ساماندهي شئونات فرهنگي، مذهبي اعتکاف با ارائه گزارشي از مراسم اعتکاف سال گذشته تصريح کرد: مراسم اعتکاف در بناب امسال در مسجد جامع مصلا براي برادران و مسجد سيدالشهدا(ع) براي خواهران در نظر گرفته شده است و براي 400 معتکف برنامه‌ريزي کرده‌ايم.
فرماندار بناب نيز در اين جلسه ضمن تأکيد بر تعامل و همکاري همه دستگاه‌ها براي ايجاد بستر مناسب جهت برگزاري مراسم اعتکاف در سطح شهرستان بيان کرد:‌ علاوه بر تمهيد مقدمات و تأمين نيازهاي مادي، بايد برنامه‌ريزي فرهنگي صورت پذيرد تا اثرات و برکات اعتکاف دوچندان شود.
سعيد برقي با اشاره به استقبال خوب مردم به ويژه جوانان و نوجوانان براي شرکت در مراسم اعتکاف افزود: بايد از همه ظرفيت‌ها به ويژه ظرفيت مشارکت خيران براي برگزاري هرچه بهتر مراسم اعتکاف استفاده کرد.

 


رشت-خبرنگار کيهان:
عمليات اجرايي بندر چندمنظوره چمخاله با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي کشور در چمخاله شهرستان لنگرود آغاز شد.
در اين مراسم استاندارگيلان با اشاره به اينکه براي ساخت فاز اول بندر چندمنظوره چمخاله 44 ميليارد تومان هزينه مي‌شود گفت: اين بندر در فاز اول ظرفيت تخليه و بارگيري 600 هزار تن کالا در سال را دارد که در فازهاي بعدي به 2 ميليون تن در سال افزايش مي‌يابد. وي گفت: با در نظر گرفتن اراضي خشکي و آبي در مجموع در مساحت 42 هکتار احداث مي‌شود و امکان پهلوگيري، تخليه و بارگيري کشتي‌هاي بزرگ تجاري و مسافربري در آن پيش‌بيني شده است.
کيهان هاشم‌نيا به احداث بندرتالش بعنوان سومين منطقه اقتصادي استان اشاره کرد و افزود: کار مکان‌يابي و جانمايي بندر تالش به پايان رسيده و بعنوان سومين منطقه اقتصادي فعال در گيلان تبديل مي‌شود و هم‌اکنون نيز سرمايه گزاراني براي احداث کارخانه کشتي‌سازي در اين بندر اعلام آمادگي کرده‌اند که اين امر تحول عظيمي را در استان بدنبال خواهد داشت.
وي ايجاد کريدور داخلي ترانزيت در بنادر استان را ضروري دانست و اضافه کرد: بنادر استان گيلان علاوه بر کارهاي صيادي، شيلاتي و تجاري مي‌توانند نقش مهمي در گردشگري دريايي و گشت‌هاي تفريحي، توريستي ايفا کنند، لذا داشتن يک کريدور داخلي ترانزيت در بنادر استان از اقدامات ضروري است و اين امر مي‌تواند کليه سرمايه‌گذاريهاي دريايي را قابل توجيه کند.

 


مشهد - خبرنگار کيهان:
تيم جوجيتسو پاک‌خزر نماينده خراسان رضوي در رقابتهاي قهرماني کشور، در رده‌هاي سني نونهالان و بزرگسالان به مقام قهرماني دست يافت.
به گزارش خبرنگار ما، در اين دوره از رقابت‌ها که با حضور تيم‌هايي از سراسر کشور در بابل برگزار شد، تيم خراسان رضوي توانست با غلبه بر حريفان به مقام قهرماني در رده سني نونهالان و بزرگسالان و نايب قهرماني در رده سني نوجوانان دست يابد.
شايان ذکر است که درپايان اين رقابتها چهار نفر از ورزشکاران خراسان رضوي در رده سني بزرگسالان، سهميه حضور در تيم ملي به منظور اعزام به رقابتهاي جهاني را کسب کردند.

 


رشت-خبرنگار کيهان:
دستگاه هوشمند جداساز پسماندهاي شهري که توسط دانشجويان رشته مکانيک دانشکده فني دانشگاه گيلان طراحي و ساخته شده است در بيست و يکمين همايش بين‌المللي مهندسي مکانيک کشور مقام نخست را کسب کرد.
اين دستگاه براساس مدلهاي شبکه عصبي طراحي شده و با بهره‌گيري از مکانيزمهاي مکانيکي و الکترونيکي قادر است زباله‌هاي مختلف را به صورت هوشمند تشخيص داده و پس از تفکيک در مخازن جداگانه‌اي انبار کند.
انرژي اين دستگاه‌ها نيز از طريق سلولهاي خورشيدي تامين و با صرف انرژي کم و بدون محدوديت در هر مکاني قابل استفاده است.
بيست و يکمين کنفرانس بين‌المللي مهندسي مکانيک کشور از 17 تا 19 ارديبهشت ماه در دانشگاه خواجه نصير طوسي برگزار شد.

 


اصفهان-خبرنگار کيهان:
دختر مسيحي بلاروسي پس از تشرف به دين مبين اسلام، به عقد جوان مسلمان مورد علاقه خود درآمد و خطبه عقد آنان در بارگاه ملکوتي امامزاده احمد(ع) اصفهان جاري شد.
همزمان با آيين ويژه‌اي که در آستان مقدس امامزاده احمد(ع) برپا بود اين زوج جوان تحت تاثير آيين عبادي مردم متدين اصفهان قرار گرفتند و از هيات امناء آستان درخواست کردند تا زمينه عقد آنان در جوار بارگاه اين امامزاده واجب‌‌التعظيم فراهم شود.
محمد-ص داماد ايراني که مسلمان و بزرگ شده در کشور بلژيک است با دختر بلاروسي به نام «کترينا» که يک محقق اديان‌شناسي است آشنا شده و به وي پيشنهاد ازدواج به شرط مسلمان شدن داد.
کترينا از اين پيشنهاد به شرط سفرش به ايران و آشنا شدن با محيط زادگاه داماد (اصفهان) استقبال کرد تا نسبت به خانواده محمد و رفتار مردم مسلمان ايران درک بيشتري پيدا کند.
اين زوج جوان در آخرين ساعات اقامت خود به اصفهان پس از بازديد از مجموعه آثار تاريخي ميدان امام در مسير بازگشت از اين مجموعه با آيين عبادي مردم مومن در شب‌هاي ماه رجب در صحن مطهر امامزاده احمد(ع) مواجه شدند که در اين هنگام «کترينا» که گرايش به اسلام را براي خود انتخاب کرده بود از محمد همسر خود خواست تا شرايط ازدواج با وي را در اين بارگاه فراهم سازد.
اين پيشنهاد مورد موافقت هيات امناء امامزاده قرار گرفت و خطبه عقد آنان با حضور تني چند از آشنايان داماد و مردم نمازگزار در جوار بارگاه امامزاده انجام شد.
کترينا با انتخاب نام «مريم» با مهريه يک جلد کلام‌ا... مجيد، مهرالسنه حضرت زهرا(س)، 14 شاخه گل رز و يک سفر حج عمره به عقد دائمي محمد درآمد و صيغه ازدواج آنان نيز توسط حجت‌الاسلام والمسلمين اکبريان امام جماعت جاري شد.
از نکات قابل توجه اين مراسم، همکاري مردم مومن و نمازگزار آستان امامزاده احمد(ع) بود که براساس آيين ازدواج زوج‌هاي جوان قند بر سر عروس و داماد سائيدند و به هنگام خواندن خطبه عروسي اين زوج جوان چشم از سوره نور برنمي‌داشتند. همچنين پس از اعلام سه بار مهريه، عروس که تنها کلمه فارسي بله را ياد گرفته بود به وکيل خود اجازه داد در اين هنگام حاضرين با شور و شعف فراوان به عروس هديه ازدواج دادند.
مريم «کترينا» که برايش اين مسئله تازگي داشت از محمد سوال کرد ما فقير نيستيم چرا مردم به ما پول مي‌دهند و داماد نيز به همسرش گفت که اين هديه مسلمانان به ازدواج توست و مريم که اشک شوق در چشمانش برق مي‌زد با زبان خود گفت اسلام دين انسانيت و محبت است.

 


کرمانشاه - خبرنگار کيهان:
از 60 نفر از هنرمندان غرب کشور طي مراسمي تجليل شد.
با حضور رئيس سازمان بسيج هنرمندان کشور طي مراسمي از 60 نفر از هنرمندان در عرصه‌هاي تئاتر، موسيقي، خوشنوسي، شعر و صنايع دستي غرب کشور با اهداي لوح تجليل شد.
رئيس سازمان بسيج هنرمندان کشور در اين مراسم بر معرفي هنر اصيل و تمدن و هويت واقعي ايران به دنيا تاکيد کرد و افزود: ما داراي فرهنگي غني هستيم و بايد تلاش کنيم تا با استفاده از هنر تمدن کشورمان را به دنيا معرفي و هجمه‌هاي فرهنگي دشمنان را نقش بر آب کنيم.
حسين قناديان گفت: هنرمندان بايد در ترويج فرهنگ و ارزشها و انتقال آن به نسل‌هاي بعد تلاش کنند.

 


رشت-خبرنگار کيهان:
هرگونه تکثير، جابه‌جايي و خريد و فروش قرقاول خارجي در گيلان جرم است و با متخلفان برخورد قانوني مي‌شود.
مديرکل حفاظت محيط‌زيست استان گيلان با بيان اين مطلب اظهار داشت: گروهي از دوستداران کم‌اطلاع حيات‌وحش در سالهاي اخير با پرورش قرقاول بلژيکي، پاکستاني، آمريکايي و طوق‌سفيد تمايل به رهاسازي اين پرندگان در طبيعت دارند که اين امر در استان ممنوع است و پيگرد قانوني در پي دارد.
امير عبدوس اضافه کرد: آزادسازي يا فرار اين پرندگان از قفس علاوه بر تداخل نژاد، موجب انقراض‌گونه قرقاول بومي مي‌شود لذا هرگونه تکثير، نگهداري، جابجايي و خريد و فروش اين پرندگان جرم است و دوستداران حيات‌وحش و محيط‌زيست بايد قبل از هر اقدامي براي رهاسازي گونه‌هاي زخمي يا پرورشي و غيربومي در دامن طبيعت، به ادارات محيط‌زيست شهرستانها يا پاسگاههاي محيط‌باني اطلاع دهند.

 


رئيس اداره مسلمانان قفقاز و هيئت همراه با دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار کردند.
سعيد جليلي در اين ديدار با عميق و ريشه‌دار توصيف کردن روابط دوستانه ميان دو ملت ايران و آذربايجان تاکيد کرد، جمهوري اسلامي ايران استقلال، پيشرفت و ثبات آذربايجان را ثبات و پيشرفت خود مي‌داند و همچون گذشته از هر کمکي در اين زمينه دريغ نخواهد کرد.
جليلي با بيان اين که ظرفيت‌هاي ديني و اسلامي در آذربايجان بهترين پشتيبان تماميت ارضي و بستر پيشرفت و امنيت اين کشور است بر لزوم بهره‌گيري از اين ظرفيت‌ها براي غلبه بر مشکلات تاکيد کرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي ترفند قدرت‌هاي بزرگ را ايجاد بي‌ثباتي و اختلاف با استفاده از ابزارهاي مختلفي از جمله تروريسم و سوءاستفاده از دموکراسي دانست و بر بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي ملي کشورهاي منطقه براي خنثي‌سازي نقشه قدرت‌هاي بزرگ تصريح کرد.
همچنين در اين ديدار الله شکور پاشازاده رئيس اداره مسلمانان قفقاز، روابط دو ملت و دولت را ممتاز و برادرانه و داراي پيوندهاي تاريخي دانست و تاکيد کرد، جمهوري آذربايجان اجازه نخواهد داد دشمنان بذر نفاق ميان کشورهاي همسايه بپاشند.

 


وزيرخارجه روسيه بارديگر با تاکيد بر لزوم مشارکت جمهوري اسلامي در مذاکرات ژنو2، براي حل بحران سوريه، هشدار داد که موفقيت اين نشست در گرو حضور ايران است.
«سرگئي لاوروف» وزيرخارجه روسيه در گفت‌وگو با روزنامه روسيسکايا گازتا اظهار داشت: نبايد مهلت براي برگزاري نشست بين‌المللي درباره سوريه (ژنو2) تعيين کرد و اين نشست برخلاف تفکرات برخي دوستان ما براي انجام هماهنگي‌هاي لازم زمان بيشتري نياز دارد.
وي افزود: من نمي‌خواهم نشست سوريه به سرنوشت نشست ديتون و يا نشستي که برگزاري آن درباره مسائل لبنان 14 سال به درازا کشيد، دچار شود اما اين مسئله هم غيرمنطقي است که براي برگزاري اين نشست مهلت تعيين شود.
وزير خارجه روسيه در ادامه اين گفت‌وگو موفقيت نشست ژنو2 درباره سوريه بدون مشارکت جمهوري اسلامي ايران را دور از ذهن دانست و اظهار داشت: اين مسئله را در ديدار اخير خود با جان کري وزير خارجه آمريکا مطرح کردم.
وي افزود: اگر همگان به اين مسئله که ايران به صورت واضح در حل بحران سوريه نقش دارد، اذعان دارند پس مشارکت اين کشور در نشست ژنو2 ضروري است. من اين مسئله را به کري متذکر شدم و فکر مي‌کنم وي مخالفتي نداشت اما گفت که برخي کشورهاي منطقه به صورت قاطع با حضور ايران مخالف هستند.
لاوروف همچنين بر لزوم مشارکت تمامي جريانهاي مخالف سوري که در خارج از اين کشور هستند در نشست ژنو2 تاکيد کرد. وي همچنين حضور بدون پيش‌شرط ائتلاف مخالفان سوري در اين نشست را دور از ذهن دانست.
باربارا اسلاوين، کارشناس ارشد شوراي آتلانتيک نيز در مطلبي با عنوان «آمريکا بايد به روسيه توجه کرده و ايران را در مذاکرات مربوط به سوريه شرکت دهد» در پايگاه خبري-تحليلي «المانيتور» مي‌نويسد: دولت باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا پس از کنار گذاشتن ايران از مذاکرات مربوط به سوريه به مدت دو سال ممکن است در نهايت اين سياست خود را تغيير دهد.
در بخشي از اين تحليل آمده است: در نشست تابستان گذشته در ژنو که ميزباني آن را آمريکا و روسيه به طور مشترک در اختيار داشتند، عربستان سعودي و ايران حذف شدند. هر دوي اين کشورها بايد در دور بعدي مذاکرات حاضر باشند. اگر عربستان سعودي که مخالفتش را با سياست‌هاي ايران در منطقه آشکار کرده است مي‌تواند با ايران درباره سوريه صحبت کند پس چرا آمريکا که در حال حاضر نيز در مذاکرات با تهران درباره مسئله هسته‌اي‌اش در حال گفت‌وگو است قادر به چنين کاري نيست؟ اين مسئله گفته‌هاي ياسر عرفات، رهبرفقيد فلسطين را به خاطر مي‌آورد که مايل بود همواره بگويد تلاش براي ناديده گرفتن سازمان آزادي‌بخش فلسطين از بحث‌ها درباره سرنوشت منطقه مانند تلاش براي پوشاندن خورشيد با انگشتان دست است. ابتکار جديد صلح با توجه به اختلافات موجود که منجر به کشته شدن بيش از 80 هزار تن و بي‌ثباتي در لبنان، اردن و ترکيه شده ممکن است حتي در صورت مشارکت همه گروهها شکست بخورد. در عين حال اگر افراد يا کشورهايي که منافع زيادي را در نتيجه درگيري دارند از شرکت در مذاکرات مربوط به سوريه کنار گذاشته شوند تلاش‌هاي صلح قطعا شکست خواهد خورد.

 


معاون کميته امورخارجي مجلس ملي کره‌جنوبي با اشاره به نقش کليدي کشورمان در حل بحران‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي تصريح کرد که ايران يکي از قدرتمندترين کشورهاي جهان است.
به گزارش اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي، علاءالدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ديدار با چونگ‌مون‌هو معاون کميته امور خارجي مجلس ملي کره‌جنوبي که صبح ديروز صورت گرفت، با اشاره به سابقه تاريخي روابط سياسي و اقتصادي فيمابين اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران و کره‌جنوبي به عنوان دو کشور مهم در غرب و شرق آسيا و داراي روابطي دوستانه و تاريخي، هيچ‌گونه محدوديتي براي تحکيم و تقويت مراودات دوستانه فيمابين ندارند. وي افزود: مجلس شوراي اسلامي از هرگونه رويکردي براي رشد و توسعه ارتباطات در زمينه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي به ويژه روابط پارلماني فيمابين استقبال مي‌کند.
در ادامه اين ديدار «چونگ‌مون‌هو» معاون کميته امور خارجه مجلس ملي کره‌جنوبي با ابراز خرسندي از سفر به ايران، روابط فرهنگي و تاريخي دو ملت ريشه‌دار و از دوران باستان فراخواند و گفت: ارتباطات فرهنگي عميق دو ملت بستر مناسبي براي رشد و گسترش مناسبات سياسي، اقتصادي و فرهنگي ميان جمهوري کره و جمهوري اسلامي ايران است.
وي عزم و اراده مقامات عاليرتبه سياسي وپارلماني جمهوري کره براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران، تاکيد کرد و افزود: ظرفيت‌هاي مناسبي در بخش‌هاي صنعتي و فناوري‌هاي نوين در دو کشور وجود دارد که بهره‌گيري از آنها به نفع دو ملت خواهد بود و ما ايران را يکي از قدرتمندترين کشورهاي جهان مي‌دانيم.
معاون کميته امور خارجي مجلس ملي کره‌جنوبي همچنين با محمدعلي اسفناني، نائب رئيس گروه دوستي ايران و کره‌جنوبي ديدار کرد.

 


وزير امور خارجه جمهوري آذربايجان در گفت‌وگوي تلفني با همتاي ايراني خود از صالحي براي سفر رسمي به باکو دعوت کرد.
علي‌اکبر صالحي و المار محمد ياراف وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان ديروز در تماس تلفني، ضمن گفت‌وگو راجع به موضوعات مورد علاقه و مناسبات دوجانبه، پيرامون آخرين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي تبادل‌نظر کردند. المار محمد ياراف وزير امور خارجه جمهوري آذربايجان، در اين گفت‌وگوي تلفني از صالحي براي انجام يک ديدار رسمي از باکو دعوت به عمل آورد.
صالحي نيز ضمن پذيرش اين دعوت، اعلام کرد که در اولين فرصت ممکن به باکو سفر خواهد کرد.

 


ده‌ها گروه و تشکل دانشجويي و اساتيد دانشگاه در نامه‌هايي خطاب به شوراي نگهبان خواستار بررسي صلاحيت نامزدها براساس مر قانون شدند.
جنبش عدالتخواه دانشجويي در نامه‌اي خطاب به شوراي نگهبان تأکيد کرد: مردم طي سال‌هاي اخير اين جريان‌هاي فاسد داخلي را شناخته‌اند، نخست جرياني که دائم بر طبل تفرقه و حاشيه‌سازي کوبيده و در بين مردم ناکارآمدي نظام اسلامي را با متهم کردنش به فساد گسترده، زير سؤال برده و با ادبيات سخيف و تکراري‌اش دست به تهديد و افشاگري مي‌زند و دوم جرياني که ظهور و بروزشان را در عاشوراي سال 88 شاهد بوديم و ديديم که چه داغي برجگر عزاداران حضرت اباعبدالله الحسين(ع) نهادند و چگونه دهان بدخواهان به اسلام و انقلاب را عليه آرمان‌هاي نظام اسلامي باز کردند. افرادي که پروژه «تقلب» را به دروغ شانتاژ کرده و به نظام اسلامي، تهمت خيانت به ملتش را برچسب زده و پشتيباني تمام عيار باندهاي قدرت و ثروت را عليه امنيت ملي کشور، ‌مديريت کردند.
متأسفانه عده‌اي از مجريان انتخابات هم ناخواسته با اين جريان‌ها همسو شده و اين روزها با ابراز سخن‌هاي نسنجيده و ناعادلانه، شايبه طرفداري از جناح خاصي را تداعي مي‌کنند که اميدواريم از طرف شوراي نگهبان مورد توجه قرار گيرد.
ما به عنوان نماينده طيف بزرگي از جريان دانشجويي از شوراي نگهبان مي‌خواهيم که بنا بر قانون و با نگرش به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و فارق از نگاه‌هاي سياسي و تهديدات گروه‌هاي مختلف، به ايفاي نقش مهم و اصيل خويش پرداخته و نمايندگان جريان‌هاي فوق را که در محضر ملت بزرگ ايران رد صلاحيت شده‌اند، شناسايي و با صلاحيت آنها براي تصدي قوه مجريه مخالفت کنند.
همچنين 125 تشکل اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي نامه‌اي سرگشاده خطاب به دبير شوراي نگهبان منتشر کردند.
در بخشي از نامه مذکور آمده است؛ در اين برهه حساس انتظار اقشار فرهيخته و نخبه کشور از شوراي محترم نگهبان اين است که در احراز صلاحيت افراد ثبت‌نام کننده در انتخابات رياست جمهوري با توجه به رفتارهاي قانون شکنانه برخي در فتنه 88 اين اقدامات قانون‌شکنانه را در احراز صلاحيت مد نظر قرار دهند.
همچنين امروز برخي افراد و گروه‌هاي سياسي با دستاويز قرار دادن مسائل مهدويت راه انحراف را در پيش گرفته‌اند و با رفتارهاي نادرست، اسلام ناب محمدي(ص) را هدف قرار دادند و اين رفتارهاي انحرافي بايد مورد توجه شوراي محترم نگهبان قرار گيرد.
ما تشکل‌هاي اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي ضمن حمايت از تصميمات و اقدامات قانوني شوراي محترم نگهبان از آن شوراي محترم خواستاريم که در عمل به مر قانون لحظه‌اي مصلحت‌انديشي نکرده و رفتارهاي فتنه‌گران و انحرافيون را مورد توجه خويش قرار داده، تا ملت بتوانند ظرفيت‌هاي بالقوه نظام را به بالفعل تبديل نمايند تا بار ديگر برگ زريني از تاريخ شکوهمند انقلاب اسلامي را رقم بزنند.
8 تشکل دانشجويي دانشگاه‌هاي آذربايجان شرقي نيز در نامه‌اي پيرامون انتخابات با اشاره به اينکه پايبندي به قانون نخستين شرط خدمت‌گذاري است، اضافه کرده است: نظام مقدس جمهوري اسلامي با ايجاد ظرفيت‌هاي مختلف و همچنين دارا بودن قوانين اصيل براساس احکام الهي زمينه را براي دلسوزان نظام و خدمتگزاران مردم فراهم کرده است و پايبندي به قانون اساسي و ساير قوانين موضوعه کشور از نخستين شروط براي خدمتگزاري است، بنابراين انتظار مي‌رود تمام کانديداها همه برنامه‌هاي انتخاباتي و حرکت‌هاي خود را براساس قانون تنظيم کرده و به نظر شوراي نگهبان مبني بر تأييد يا رد صلاحيت خود تمکين کرده و فصل‌الخطاب بودن قانون در کشور را در تمام حرکت‌هاي انتخاباتي نصب‌العين قرار دهند و همچنين از اعضاي شوراي محترم نگهبان تقاضا داريم در بررسي صلاحيت کانديداها با نهايت دقت و تيزبيني زمينه حضور صالحان در انتخابات رياست جمهوري و نهايتاً براي مديريت اجرايي کشور را فراهم آورند و در اين راستا جنبش دانشجوئي پشتيباني خود را از شوراي نگهبان در عمل به وظايف قانوني خود اعلام مي‌دارد.

 


دهمين جلسه دادگاه قضات کهريزک ديروز در دادگاه کيفري استان تهران برگزار شد.
اين جلسه نيز مانند 9 جلسه قبل به صورت غيرعلني در شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران به رياست قاضي مديرخراساني برگزار شد.
قاضي رسيدگي‌کننده به اين پرونده و برخي از اصحاب دعوي اعم از متهمان و شکات در پايان جلسه قبل اعلام کردند که احتمالا جلسه سي‌ام ارديبهشت ماه، آخرين جلسه رسيدگي به اين پرونده است.
«علي‌اکبر حيدري‌فر» يکي از قضات متهم در پرونده در بدو ورود به دادگاه کيفري استان تهران در جمع خبرنگاران،‌گفت: ما 20 نفر را به عنوان شاهد از پليس امنيت، اطلاعات، سپاه و نيروي انتظامي به دادگاه در قالب لايحه معرفي کرديم.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا امروز آخرين دفاعيات از متهمان اخذ خواهد شد؟ گفت: امروز نمي‌تواند آخرين دفاع گرفته شود، چون مراحل تحقيق از شهود ما هنوز انجام نشده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10