(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 04 خرداد  1392 - شماره 20498

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
آيت‌الله موحدي کرماني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران: ريخت و پاش در تبليغات انتخاباتي تحقير مردم است
در پرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
امام‌جمعه قم:اقتدار شوراي نگهبان مانع از انحراف است
رئيس قوه قضاييه در جمع روساي كل دادگستري‌ها تاکيد کرد
برخورد قانوني با کساني‌که به دنبال تنش در انتخابات هستند
رونمايي از ضريح جديد حرم مطهر حضرت مسلم(ع)
روسيه خواستار شد
ادامه گفت‌وگوهاي ايران و 1+5 بلافاصله پس از انتخابات خرداد ماه
تهران خبر ورود پهپاد ايراني به آسمان بحرين را تکذيب کرد
خبرگزاري دفاع مقدس افتتاح شد
به مناسبت سالروز فتح خرمشهر انجام شد
تجديد ميثاق رزمندگان و بسيجيان با آرمان‌هاي امام راحل(ره)
دبيرکل نهاد کتابخانه‌هاي عمومي: ايستگاه‌هاي مطالعه در کشور 4 برابر مي‌شود
رئيس سازمان بسيج مستضعفين:آمريکا نمي‌تواند با اقتدار امنيتي ايران مقابله کند
با حضور رئيس گمرکات کشور صورت گرفت
بهره‌برداري از دستگاه ايکس ري در مرز باشماق مريوان
در مسابقات هوافضاي کشوري در خوزستان دانش‌آموزان دختر انديمشکي مقام سوم را کسب کردند
مرکز تصويربرداري پزشکي نور در قم به بهره‌برداري رسيد
4 هزار نفر در حرم مطهر رضوي اعتکاف کرده‌اند
معاون وزير نفت: سرمايه‌گذاران ناتوان در پتروشيمي خلع يد مي‌شوند
مدال طلاي مسابقات جهاني اختراعات‌روماني نصيب دانش‌آموزان ساوجي‌شد
دوي امدادي 700 دانشجوي اصفهاني تا مرقد امام‌خميني
با حضور معاون وزير راه و شهرسازي صورت گرفت
بهره‌برداري از 2 طرح عمراني در نوشهر
برگزاري دومين کنگره بين‌المللي هيپنوتيزم باليني در مشهد
   


حضرت آيت‌الله مجتهدي(ره): گاهي انسان بايد بنشيند و با نفس خود حساب و کتاب کند، پدر ما را اين نفس درمي‌آورد. به نفس خود بگوئيد؛ تا کي؟ چقدر؟ بس است ديگر! به فکر خودت باش!

 


خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به فرصت کافي تبليغات رياست جمهوري در صدا و سيما گفت: به نظر من معرفي کانديداها در اين فرصت امکان‌پذير است و ديگر نيازي به پوستر و عکس نيست و چنين تبليغاتي تحقير مردم است.
به گزارش فارس آيت‌الله محمدعلي موحدي کرماني خطيب نماز جمعه عبادي سياسي تهران با اشاره به ضرورت رعايت تقوا گفت: من خودم و شما را به رعايت تقوا و حفظ حريم مقدس الهي سفارش مي‌کنم. حق خدا را مراعات کنيد چرا که خداوند ناظر است و مي‌بيند.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاري انتخابات رياست جمهوري گفت: مقام معظم رهبري در اين خصوص مطالب فراواني را بيان کردند که قبل از همه آنها بر ضرورت شرکت گسترده در انتخابات تاکيد کردند. شرکت گسترده در انتخابات به معني اين است که ايران را دوست مي‌داريم. شرکت در انتخابات و حضور گسترده آن به معناي وطن‌دوستي است.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به شرايط و خصوصياتي که مقام معظم رهبري براي مقام رياست جمهوري ذکر کرده‌اند تصريح کرد: ايمان به خدا، مدير و مدبر بودن، شجاعت، عدالت و توجه به محرومين، دوري از ديکتاتوري، صالح و کاردان بودن و همچنين تبعيت، ولايت، همه و همه از جمله خصوصياتي است که براي رئيس‌جمهور ذکر شده است.
آيت‌الله موحدي کرماني در ادامه با اشاره به وقت مناسب کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري براي معرفي و تبليغات تلويزيوني ادامه داد: به نظر من معرفي کانديداها در اين فرصت امکان‌پذير است و ديگر نيازي به تبليغات و پوستر و عکس وجود ندارد. من معتقدم که چنين تبليغاتي تحقير مردم است. مردم به عکس راي نمي‌دهند. مردم بصيرت و عمل فرد را مي‌بينند. مردم ساده‌زيستي و برنامه‌هاي يک کانديدا را مي‌بينند، قدرتمندترين کانديدا کدام است؟ کانديدايي که بيش از همه عکس داشته باشد؟
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به نامه حضرت علي(ع) به مالک براي حکومت مصر گفت: در اين پيمان حضرت علي(ع) بر ضرورت عمل به اين تعهد تاکيد مي‌کند و آن کسي که رئيس‌جمهور مي‌شود بايد به اين عهد و پيمان توجه کند. اگر مي‌تواند به آن عمل کند وارد عرصه شود و در غير اين صورت در راه رضاي خدا انصراف دهد.
آيت‌الله موحدي کرماني در ادامه با اشاره به مسئله تبعيت از ولايت گفت: آنهايي که وارد عرصه رياست جمهوري مي‌شوند بايد بدانند که مطيع رهبر باشند و مردم نيز اين تبعيت از ولايت را به عنوان يک معيار در نظر بگيرند.
وي در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به مردم گفت: حضرت علي(ع) خطاب به مالک مي‌فرمايند که مردم را دوست بدار و با آنان با لطف برخورد کن البته حساب انسا‌ن‌هاي توطئه‌گر مشخص است. منظور از مردم کساني است که تحت حکومت اسلامي زندگي مسالمت‌آميزي داشته باشند.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اينکه حضرت علي(ع) به مالک مي‌فرمايد که مبادا خودت و خويشانت را بر مردم ترجيح دهي ادامه داد: شخصي که به پست رياست جمهوري مي‌رسد نبايد خود و قوم و خويشانش را در اولويت قرار دهد، چرا که در اين صورت خيانت در امانت کرده است، اگر نزديکانت را بر مردم ترجيح دهي بدانيد که ظالم هستيد و طرف حساب شما خداوند است.
همچنين وي با اشاره به احراز صلاحيت کانديداها توسط شوراي نگهبان و تشکر از اين شورا گفت: البته انتظاري جز اين از فقهاي عادل و ساير عزيزان در اين شورا نيست و مقام معظم رهبري نيز بر ضرورت رعايت قانون در اين باره تاکيد کردند.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به کشتار مسلمانان توسط بودايي‌هاي ميانمار گفت: اينها 20 پسر بچه را ربودند و اجساد آنها را قطعه‌قطعه کردند و آتش زدند. خدا اين ستمگران را نابود کند.
آيت‌الله موحدي کرماني همچنين به پيروزي‌هاي ارتش سوريه در مقابل تروريست‌ها اشاره کرد و گفت: الحمدلله تروريست‌ها نيز به جان هم افتادند، البته جنايت‌هاي آنان در سوريه ادامه دارد. جبهه النصره در شرق سوريه 12 نفر را در ملأ‌عام اعدام کردند و سرهاي آنها را بريدند.
وي در ادامه با اشاره به حمله به منزل شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين توسط نظاميان بحريني اين حمله را محکوم کرد.
همچنين آيت‌الله موحدي کرماني در خطبه اول با اشاره به اينکه اسلام داراي ابعاد مختلف سياسي و اجتماعي است گفت: اميرالمومنين(ع) نماد کاملي از ابعاد مختلف اسلام است و ايشان مهمترين ارزش را در حکومت اسلامي عدل و عدالت مي‌دانست.
آيت‌‌الله موحدي کرماني با اشاره به ضرورت توجه به بيت‌المال از سوي مسئولان گفت: هيچ‌کس مجاز به اشرافيت نيست و قرآن کريم نيز بر ضرورت توجه و حراست از بيت‌المال تاکيد کرده است.
براساس اين گزارش سرلشکر فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه با اشاره به دستاوردهاي فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر روي ياس و شکست آمريکا و دشمنان ايران بود که محصول اتحاد ملت و حضور قوي بسيج در کنار مردم و امام و به صحنه آمدن معجزه روح‌اللهي او بود. اين انديشه، پايه‌اي براي مقابله با هر نوع تهديدات آينده شد. بر اساس استراتژي بازدارندگي، سرزمين ايران امروز در امنيت کامل است و در صورت تجاوز بيگانگان، تبديل به قتلگاه متجاوزان خواهد شد.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با بيان اينکه «دشمنان براي تضعيف رابطه ميان مردم و نظام تلاش مي‌کنند،» خاطرنشان کرد: علاج اين مسئله در تحقق حماسه سياسي، حماسه اقتصادي، خدمت به مردم و وحدت کلمه است.
فيروزآبادي با بيان اينکه «شرکت در انتخابات تضمين امنيت ملي و قدرت بازدارندگي است،» خاطرنشان کرد: نماد حماسه سياسي، انتخابات است و هر راي بيشتر مثل يک سرباز بيشتر در ميدان جنگ است.

 


ما ترازوهاي عدل را برپا مي‌کنيم!
قرآن عظيم
ما ترازوهاي عدل را در روز قيامت برپا مي‌کنيم.
سپس به هيچ‌کس ستمي نمي‌شود.
و اگر به اندازه سنگيني يک دانه خردل (کار خوب يا بدي) باشد، ما آنرا حاضر مي‌کنيم.
و (براي رسيدن حق به حقدار) کافي است که ما حساب‌کننده باشيم!
سوره انبياء
آيه 47

 


در افتتاحيه نمايشگاه «هشت شهر عشق» اعلام شد
عکس‌هاي دوران دفاع مقدس
گردآوري مي‌شود
دو مدير فرهنگي از گردآوري عکس‌هاي پراکنده و به‌جا مانده از دوران دفاع مقدس خبر دادند.
به گزارش خبرنگار کيهان، به مناسبت سالگرد آزادسازي خرمشهر نمايشگاه عکس‌هاي سعيد حاجي‌خاني «هشت شهر عشق» با حضور جمعي از رزمندگان و عکاسان در موزه هنرهاي معاصر فلسطين گشايش يافت.
سردار محمدباقر نيکخواه، معاون فرهنگي- هنري سازمان موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، در مراسم افتتاح نمايشگاه گفت: هزاران فريم عکس از آن دوران موجود است که هنوز منتشر نشده‌اند. بسياري از عکاسان، آثار خود را منتشر نکرده‌اند و اين ميراث گرانبهاي دفاع مقدس را در آرشيو شخصي خودشان نگه مي‌دارند، چون که نهادها و ارگان‌هاي فرهنگي و هنري آنگونه که بايد از آنها حمايت نکرده‌اند. ولي من به اين دوستان توصيه مي‌کنم که آثار خود را به مرکز معتبري بسپرند.
وي همچنين از هنرمندان عکاس دفاع مقدس براي جمع‌آوري عکس‌هاي دوران جنگ دعوت به همکاري کرد و اظهار داشت: موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس قصد اجراي 70 پروژه را دارد که فاز اول آن جمع‌آوري آثار، از جمله عکس‌هاست. ما از آثار دوستان عکاس که از سال‌هاي جنگ باقي مانده‌اند استقبال مي‌کنيم و هم حاضريم اين عکس‌ها را بخريم و هم به صورت اماني و به نام خودشان در موزه ثبت کنيم.
محمدحسين حيدري، مديرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس نيز در گفت‌وگو با خبرنگار کيهان گفت: وي درباره برنامه‌هاي بعدي اين انجمن توضيح داد: بنا داريم براي شناسايي عکاسان و جمع‌آوري عکس‌ها در شهرستان‌ها بيشتر اقدام کنيم. متاسفانه به دليل عدم نگهداري مناسب، آثار در حال از بين رفتن هستند. سعي ما اين است که اين گنجينه‌هاي تصويري را جمع‌آوري و در قالب‌هاي ماندگار حفاظت کنيم.
فرمانده بسيج هنرمندان:
اميرحسين فردي حق پدري
بر ادبيات انقلاب داشت
رئيس سازمان بسيج هنرمندان گفت: اميرحسين فردي بر ادبيات انقلاب اسلامي به ويژه حوزه داستاني حق پدري داشت.
به گزارش مهر، مراسم يادبود زنده‌ياد اميرحسين فردي و آيين گشايش يادواره «کجاييد اي سبکبالان عاشق» براي گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر، با حضور لاله افتخاري نماينده مجلس شوراي اسلامي،‌حسين قناديان رئيس سازمان بسيج هنرمندان کشور و خانواده اميرحسين فردي در تالار استاد جليل شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.
در اين مراسم حسين قناديان رئيس سازمان بسيج هنرمندان کشور گفت: اميرحسين فردي بر ادبيات انقلاب به ويژه در حوزه داستاني حق پدري داشت. 13 سال قبل وقتي مي‌خواستيم بحث ادبيات را در هنر بسيج پايه‌گذاري کنيم، به مؤسسه کيهان و دفتر آقاي فردي رفتم. ايشان با روي باز از موضوع استقبال کرد و يک سال و اندي دفترشان شده بود، دفتر ادبيات بسيج. در طول 13 سالي که فردي در خدمت بسيجيان بود، نيروهاي خوبي تربيت شدند و امروز وقتي جشنواره ادبيات دوسالانه بسيج برگزار مي‌شود، ميراث اين عزيز است.
وي يادآور شد: اميرحسين فردي هم معمولاً از تريبون و مصاحبه‌ها پرهيز مي‌کرد. يک وجه قضيه هم اين است که ما قدرنشناسيم و نمي‌توانيم چهره‌هاي واقعي زمان خود را بشناسيم؛ چه در حوزه علم، چه فرهنگ، چه هنر و چه ديگر رشته‌ها. اتفاقاً آنهايي که از مطرح شدن پرهيز دارند، همان گوهرهايي هستند که بايد بگرديم و پيدايشان کنيم.
رئيس سازمان بسيج هنرمندان کشور در ادامه گفت: اميرحسين فردي قبل از اينکه يک هنرمند و نويسنده داستاني باشد، يک معلم اخلاق بود و بچه‌هايي که از او داستان‌نويسي ياد مي‌گرفتند، پيش از هر چيزي اخلاق و کرامت انساني را از او ياد مي‌گرفتند.
وي افزود: فردي در کنار صبوري و مهرباني‌اش، يک روحيه سازش‌ناپذيري داشت. يعني جايي که پاي اعتقادات به ميان مي‌آمد، کوتاه نمي‌آمد. يک ويژگي ديگر او اين بود که مسجدي بود و انديشه‌اش در مسجد شکل گرفت.
در پايان اين برنامه لاله افتخاري نيز به بيان سخناني پرداخت و لوح تقديري به فرزند اميرحسين فردي تقديم شد.
جواد شمقدري بار ديگر ادعاي پوچ
«لابي با آمريکا» را طرح کرد!
رئيس سازمان سينمايي که مدعي است با لابي‌گري وي جايزه اسکار نصيب اصغر فرهادي شد، اين بار تصميم دارد تا براي دادن جايزه نخل طلاي جشنواره کن به يک فيلم فرانسوي پادرمياني کند.
اين در حالي است که اصغر فرهادي اين ادعاها را بي‌پايه و اساس دانسته است و خودش بر رويکردهاي سياسي در کسب جايزه اسکار اعتراف کرده است.
اما در اين ميان، جواد شمقدري با حمايتي غيرعادي و نامتعارف از يک فيلم خارجي اعلام کرد: با استيون اسپيلبرگ (فيلمساز صهيونيست هاليوود و رئيس هيئت داوران شصت و ششمين جشنواره ضد ايراني فيلم کن) صحبت خواهد کرد تا جايزه بهترين فيلم اين جشنواره به فيلم «گذشته» به کارگرداني اصغر فرهادي اهدا شود! مدتي است که آقاي شمقدري با گرفتن چنين ژست‌هايي سعي بر اعتبارسازي کاذب براي خود دارد، اما مسئله اين است که در صورت صحت چنين ادعاهاي مضحکي، «لابي با آمريکا» هيچ افتخاري ندارد. وي که قصد دارد فيلم فرانسوي فرهادي را خارج از نوبت در ايران اکران کند، اين بار هم به تحسين بيش از حد از اين اثر پرداخت و به هنر آنلاين اظهار داشت: به فرهادي دستمريزاد مي‌گويم، فيلمش را بسيار دوست داشتم و برايم ارزشمند است که دچار ازهم‌گسيختگي فرهنگي نشده است و فيلمي 100 درصد ايراني با احترام به کشورمان ساخته است، ايشان افتخار کشور ما در عرصه فيلمسازي هستند!
اين نوع رفتارهاي مسئولان دولتي در روزهاي آخر مسئوليتشان، دستاوردي براي دولت نخواهد داشت، بلکه شديدا از اعتبار دولتمردان مي‌کاهد.

 


امام‌جمعه قم با اشاره به اينکه اقتدار شوراي نگهبان مانع از انحراف است، گفت: دلگرمي به سخنان شيادان، بستگان و اطرافيان ناصالح نتيجه‌اي جز جدايي از رهبر و امت و در نهايت ذلت و خواري نخواهد داشت.
به‌گزارش‌خبرگزاري‌فارس‌از‌قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين سيدمحمد سعيدي در نمازجمعه اين هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد به مسئله انتخابات اشاره کرد و بيان کرد: انتخابات پيش رو يک آزمون الهي براي همه مردم به شمار مي‌رود؛ تمام کساني که صلاحيت‌شان احراز شده و نشده، کساني که انتخابات را برگزار مي‌کنند و در واقع تمام اقشار در معرض يک امتحان بزرگ قرار دارند.
وي ضمن تشکر از شوراي نگهبان در احراز صلاحيت چند تن از نخبگان جامعه و زمينه‌سازي براي حماسه سياسي افزود: اين شورا نقطه تضمين و تامين بوده و توجه به جايگاه شوراي نگهبان اهميت فراواني دارد.
سعيدي با بيان اينکه شوراي نگهبان با اقتدار و تلاش فراوان مانع از انحراف نظام از خط دين، اسلام و قانون اساسي است خاطر نشان کرد: بايد حرمت و اقتدار اين شورا را حفظ کرده و از هرگونه سخن و حرکتي که در راستاي تضعيف آن باشد پرهيز کرد زيرا رهبر معظم انقلاب، مراجع تقليد و امت ولايي ايران هرگز اجازه نخواهند داد حوادث تلخ مشروطه تکرار شوند.
متولي آستان مقدس حضرت معصومه(س) خطاب به نامزدهاي انتخاباتي افزود: شما بايد تمام ويژگي‌هايي را که در قانون براي تصدي رياست‌جمهوري و عضويت در شوراهاي اسلامي آمده است احراز کنيد؛ رئيس‌جمهور بايد بتواند مطالبات رهبري را برآورده سازد؛ رئيس‌دولت و اعضاي شوراها بايد بتوانند آراي مراجع تقليد و نخبگان را در اداره شهر و روستا به کار گيرند و از نصايح مشفقانه و خيرخواهانه انديشمندان دلگير نشوند که اين امر و دلگرمي به سخنان شيادان، بستگان و اطرافيان ناصالح نتيجه‌اي جز جدايي از رهبر و امت و در نهايت ذلت و خواري نخواهد داشت.
وي با تاکيد بر پرهيز کانديداها از تخريب ديگران بيان کرد: تبليغات نبايد به شکل غربي باشد و هزينه‌هاي اضافي و اسراف صورت بگيرد.
امام‌جمعه قم با بيان اينکه حمله عمال رژيم آل خليفه به خانه شيخ‌عيسي‌قاسم با هدف ترساندن مردم صورت گرفته است گفت: با اين حال آنها نتيجه عکس گرفته‌اند؛ ما ضمن همبستگي با مردم بحرين اعلام مي‌کنيم آل‌خليفه از اين حرکت هيچ سودي نمي‌برد.
وي در خطبه‌هاي نماز به سالروز ميلاد امام علي(ع) و روز پدر، آغاز مراسم اعتکاف، سالروز آزادسازي خرمشهر و پنجم خرداد سالگرد رحلت حضرت زينب(س) اشاره کرد.

 


آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در جمع روساي كل دادگستري‌هاي كشور تصريح كرد: ما بايد با هماهنگي دستگاه‌هاي نظارتي و اجرايي تلاش كنيم تا تنشي در برگزاري انتخابات پيش نيايد و چنانچه كساني در صدد ايجاد تنش باشند، برخورد قانوني صورت گيرد.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به اينكه بحث انتخابات مهم‌ترين مسئله حال حاضر كشور است گفت: بحثي كه در قوه قضاييه در خصوص انتخابات وجود دارد و از اهميت برخوردار است موضوع پيشگيري از جرايم انتخاباتي است و وظايفي در اين خصوص به عهده قوه قضاييه است.
آملي لاريجاني خاطر نشان كرد: خوشبختانه ستادهاي پيشگيري از وقوع جرايم انتخاباتي در استان‌ها تشكيل شده است و از روساي كل دادگستري‌ها مي‌خواهيم تا برحسب وضعيت هر استان اقدامات پيشگيرانه و متقن را انجام دهند.
رئيس قوه قضاييه گفت: اقدامات موثر روساي كل دادگستري‌ها و دادستان‌ها منجر به حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات مي‌شود و كمكي است تا حماسه سياسي رقم زده شود.
آملي لاريجاني با بيان اينكه حضور مردم در انتخابات تاثير زيادي در وضع داخلي و خارجي كشور خواهد داشت گفت: نتيجه انتخابات به طور قطع مهم است و حضور پرشور مردم در انتخابات از همان اهميت برخوردار است.
رئيس قوه قضاييه اظهار كرد: سهم دستگاه قضايي كشور در اين مساله، علاوه بر برخورد با جرايم انتخاباتي، عمدتاً در پيشگيري از وقوع جرايم انتخاباتي بوده كه در اين مسير بحمدالله كارهاي خوبي صورت گرفته است.
رئيس قوه قضاييه در بخشي ديگر از سخنان خود به ادامه برخورد قاطع دستگاه قضايي با بر هم زنندگان امنيت جامعه تاكيد كرد و در عين حال افزود: ضروري است تا قضات در هنگام صدور قرار بازداشت موقت توجه بيشتري داشته و از حال و روز زندانيان غافل نشوند.
آملي لاريجاني به پرداخت ديون با رأي قضات اشاره كرد و گفت: بعضاً ديده شده كه قضات زماني كه دولت و دستگاه‌هاي دولتي محكوم مي‌شوند از اعتبارات آن وزارتخانه و يا سازمان‌هاي دولتي برداشت و ديون افراد را پرداخت مي‌كنند كه اين موضوع خلاف قانون است زيرا قضات بايد پرداخت ديون را از رديف اعتبارات خاص اين موضوع برداشت كنند و نه از هر اعتباري.
وي خطاب به روساي كل دادگستري‌ها گفت: توصيه مي‌شود كه شما در جلسات خود با قضات اين موضوع را يادآوري كنيد كه پرداخت ديون صرفاً بايد از رديف بودجه آن دستگاه و نهاد كه مختص به پرداخت ديون است صورت گيرد.
آملي لاريجاني در اين ديدار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بحث زندانها و بازداشتگاه‌ها به روساي دادگستري كل استان ها گفت: در برخي موارد گزارش مي‌شود كه متهماني بازداشت موقت شده و به زندان مي‌روند ولي از آنها غفلت مي‌شود و پس از چندين ماه متوجه مي‌شوند كه بازداشت موقت بوده‌اند كه اين موضوع نبايد مورد بي‌توجهي قرار گيرد.
آملي لاريجاني گفت: ضرورت دارد كه قضات در هنگام زنداني كردن افراد به اين موضوع توجه داشته باشند و سپس اقدام به صدور بازداشت موقت براي فرد كنند.
به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه، رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع برخورد با جرايم سازمان يافته و باندي و برهم زنندگان نظم و امنيت اجتماعي اشاره كرد و افزود: دستگاه قضايي بر حسب قانون، شرع و مصالح كلي نظام عمل مي‌كند و اگر برخوردهاي ما قاطع نباشد وضعيت جرايم در كشور به گونه ديگري خواهد شد و شاهد رشد آن خواهيم بود كه البته با برخوردهاي صورت گرفته بر اساس گزارش‌هاي نيروي انتظامي جرايم خاص كاهش پيدا كرده است.

 


همزمان با شب ميلاد حضرت علي (ع) از ضريح مبارک حضرت مسلم ابن عقيل (ع) با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در فرهنگسراي خاوران رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري‌ها پلارک، رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در اين مراسم گفت: توليت حرم مطهر حضرت مسلم (ع) و مسجد کوفه سه سال پيش سفارش ساخت اين ضريح را داده بود که با هنرمندي دکتر اسکندرپور طراحي و ساخته شد. وي با اشاره به اينکه 99 تاج پر طاووس طلا و نقره با نيت اسماء متبرکه در بالاي ضريح طراحي شده است، گفت: اسماء متبرکه، اشعار شاعران عرب و بخشي از سيره حضرت مسلم بن عقيل (ع) و فرزندانش در اين ضريح کتابت شده است.وي اظهار داشت: پس از 10روز زيارت مردم در فرهنگسراي خاوران، اين ضريح به حرم مطهر حضرت مسلم (ع) در کوفه انتقال مي‌يابد.همچنين در اين مراسم از دست‌اندرکاران ساخت اين ضريح تقدير و تجليل شد.

 


معاون وزير خارجه روسيه اعلام کرد که کشورش خواستار برگزاري دور جديد مذاکرات ميان تهران و 1+5 بلافاصله پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايران است.
به گزارش اينترفکس، «سرگئي ريابکوف» معاون وزير خارجه روسيه و نماينده مسکو در مذاکرات 1+5 با ايران گفت که روسيه خواستار برگزاري دور جديد مذاکرات هسته‌اي کشورهاي گروه 1+5 با ايران، بلافاصله بعد از انتخابات رياست جمهوري اين کشور است.
ريابکوف گفت: روسيه بر گفت‌وگوهاي 1+5 با ايران پس از انتخابات رياست جمهوري اصرار دارد.
جوسازي اتحاديه اروپا
اتحاديه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که توسعه فعاليت‌هاي حساس هسته‌اي ايران مغاير قطعنامه‌هاي سازمان ملل و موجب افزايش نگراني‌‌ها درخصوص ماهيت صلح‌آميز برنامه هسته‌اي ايران است.
اتحاديه اروپا يک روز پس از آن اين ادعا را مطرح مي‌‌کند که يوکيا آمانو، مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گزارش ديگري را درخصوص فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران منتشر کرد.
بنابر گزارش رويترز، سخنگوي کاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا مدعي شده است: «اين اقدام ايران نگراني‌ها را درخصوص ماهيت صلح‌آميز برنامه هسته‌اي ايران شديد‌تر مي‌کند.»

 


يک منبع آگاه در وزارت خارجه کشورمان ادعاي مقام بحريني در خصوص مشاهده يک فروند پهپاد متعلق به کشورمان در آسمان بحرين را رد کرد.
وي به دولت بحرين توصيه کرد به جاي طرح اتهامات بي‌اساس، به مطالبات مشروع مردم اين کشور پاسخ دهد.
ايران دخالت در حملات سايبري عليه آمريکا را رد کرد
رئيس دفتر مطبوعاتي هيئت نمايندگي ايران در سازمان‌ملل در واکنش به سرمقاله روزنامه نيويورک تايمز با عنوان «حملات سايبري عليه شرکت‌هاي آمريکايي افزايش يافته است» هرگونه دخالت ايران در حملات سايبري را رد کرد و خواستار تقويت قوانين بين‌المللي براي مقابله با چنين حملاتي شد.
علي‌رضا ميريوسفي، رئيس دفتر مطبوعاتي هيئت نمايندگي ايران در سازمان ملل در نامه خود نوشت: اگر چه ايران در معرض موجي طولاني از حملات سايبري قرار داشته است که تأسيسات هسته‌اي غيرنظامي ايران، نيروگاه‌هاي برق، پايانه‌هاي نفتي و ديگر بخش‌هاي صنعتي را هدف قرار داده‌اند، ايران هرگز دست به اقدامي براي مقابله به مثل با عاملان اين حملات سايبري نزده است. علاوه بر آن برخلاف آن چه نويسنده اين مقاله عنوان کرده است، ايران هرگز دست به چنين حملاتي عليه همسايگانش در خليج‌فارس که با آنها رابطه حسنه‌اي دارد، نزده است.
به گزارش ايسنا، روزنامه وال‌استريت ژورنال نيز مدعي شد که ايران شرکت‌هاي برق، گاز و نفت آمريکا را هک کرده است.
اين روزنامه آمريکايي در گزارش خود مدعي شد که هکرها توانستند به نرم‌افزارهاي سيستم کنترل که به آنها اجازه مي‌داد خط لوله‌هاي گاز يا نفت را کنترل کنند، دسترسي پيدا کنند و نفوذشان آن‌قدر گسترده‌ بود که باعث ايجاد نگراني‌هايي شده است.
مقامات آمريکايي مدعي‌اند که نفوذ به اين سيستم‌ها توسط هکرهاي ايراني براي ايران حکم مأموريت‌هاي شناسايي و اکتشافي را دارد؛ آنها اطلاعاتي درباره چگونگي عملکرد شرکت‌هاي انرژي را جمع‌آوري مي‌کنند و سعي مي‌کنند بفهمند چگونه مي‌توانند در آينده آنها را نابود کنند يا در کارشان اختلال ايجاد کنند.

 


خبرگزاري دفاع مقدس با پيام رئيس‌ ستاد کل نيروهاي مسلح افتتاح شد.
سرلشکر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح به مناسبت افتتاح خبرگزاري دفاع مقدس پيامي صادر کرد که در آئين افتتاح اين خبرگزاري توسط سردار سيدمسعود جزايري معاون امور بسيج و فرهنگي دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح قرائت شد.
در بخشي از اين پيام آمده است؛ «ياد و خاطره شهداي والامقام ايثارگران، رزمندگان ماندگار دفاع مقدس و حماسه‌آفرينان آزادسازي خرمشهر قهرمان را گرامي مي‌دارم، پاسداشت حماسه سترگ سوم خرداد، يادکرد يکي از روزهاي پرافتخار و غرورآفرين مي‌باشد که به عنوان درخشان‌ترين برگ مقاومت و ايثار فرزندان ايران اسلامي و قطعه برجسته و به يادماندني از ايمان، رشادت، فداکاري، پايمردي و پيروزي ملت با فرهنگ ايران اسلامي عجين شده است.
امروز دفاع مقدس به نماد تاريخي و هويت فرهنگي يک ملت مبدل شده است از اين رو عرصه دفاع مقدس در واقع جلوه‌گاه فرهنگ و انديشه و سرچشمه جوشان فرهنگ زاينده و اصيل اسلامي را در افق ديدگان مجسم مي‌سازد.
دفاع مقدس، گفتني‌هاي بسياري را در صحيفه دل و انديشه پديد‌آورندگان آن و مردم فهيم جامعه به يادگار دارد که فرصت طرح و بيان آنها در ميان مخاطبان بايد فراهم گردد. بر اين اساس شکل‌گيري خبرگزاري دفاع مقدس را بايد اقدامي به جا و سازنده به شمار آورد.»
آئين رونمايي از خبرگزاري دفاع مقدس با حضور رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي ديگر از فرماندهان و مسئولين عالي کشوري و لشکري و اصحاب رسانه در سالن رضوان بسيج سازمان صدا و سيما برگزار شد.

 


جمعي از رزمندگان دوران دفاع مقدس، نظاميان و بسيجيان با حضور در حرم مطهر امام راحل(ره) با گراميداشت حماسه سوم خرداد، با آرمان‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي تجديد ميثاق کردند.
سردار علي فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اين مراسم اظهار داشت: امام خميني(ره) دوست داشتند که نيروهاي مسلح در دفاع مقدس يد واحده باشند که اين کار مبارک در عمليات بيت‌المقدس صورت گرفت.
وي افزود: اين عمليات توسط 4 قرارگاه و 45 گردان ارتش و 90 گردان بسيج و سپاه انجام شد و بزرگترين نقطه قوت دشمن را به بزرگترين نقطه ضعف آنها تبديل کرد.
فضلي ادامه داد: امام(ره) در فتح خرمشهر نويد بيداري جهان اسلام را دادند و فرمودند فتح خرمشهر فتح خاک نيست.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين تاکيد کرد: دفاع امروز قدري سخت‌تر از گذشته شده و اميدوارم با کمک خدا توفيقات لازم براي مردم کشورمان حاصل شود.
به گزارش فارس وي خانواده نيروهاي مسلح را منشا عزت، اقتدار و صلابت نظام اسلامي دانست.

 


مشهد مقدس- خبرنگار کيهان:
تعداد ايستگاه‌هاي مطالعه در سطح کشور از رقم 272 مورد در حال حاضر به يک هزار ايستگاه تا پايان امسال افزايش مي‌يابد.
دبيرکل نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور با اشاره به مطلب فوق افزود: افزايش تعداد ايستگاه‌هاي مطالعه در سطح کشور، محور اصلي فعاليت‌هاي اين نهاد در سال جاري است.
منصور واعظي ابراز اميدواري کرد: با افزايش تعداد ايستگاه‌هاي مطالعه، سرانه مطالعه نيز که در حال حاضر 15 دقيقه است با افزايش 4-3 دقيقه‌اي مواجه شود.
دبيرکل نهاد کتابخا‌نه‌هاي عمومي همچنين از انتخاب شهر برترمطالعه در سال آينده خبر داد و اذعان داشت: سرانه فضاي کتابخانه‌ها، سرانه عضويت، سرانه تعداد منابع، امکانات و دسترسي به کتاب و سرانه مطالعه از جمله گزينه‌ها و معيارهاي انتخاب شهر برتر مطالعه است.
واعظي افزود: شهرهاي کرج، اردبيل، يزد و اهواز از سال گذشته مورد ارزيابي قرار گرفته‌اند، تا از بين آنها يک شهر به عنوان شهر برتر مطالعه سال 93 انتخاب شود.
به گزارش خبرنگار کيهان وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين که شهرداري‌هاي سراسر کشور قريب 500 ميليارد ريال به نهاد کتابخانه‌هاي عمومي بدهکارند، اظهار داشت: براساس قانون، شهرداري‌ها موظفند نيم درصد از درآمد خود را به حساب انجمن کتابخانه‌هاي عمومي شهر مربوطه خود واريز کنند، که در همين راستا در حال حاضر مبلغ بدهي شهرداري‌ها در مجموع 500 ميليارد ريال است و سهم خراسان رضوي نيز از اين بدهي بيش از 150 ميليارد ريال برآورد مي‌شود.

 


رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: ايران يک هواپيما را نشاند که در آن ريگي بود اما آمريکايي‌ها صدها هواپيماي ما را مي‌نشانند اما تاکنون از آن يک سيخ هم پيدا نکرده‌اند.
به گزارش خبرنگار مهر از بندرعباس، سرتيپ محمدرضا نقدي چهارشنبه شب در جمع بسيجيان استان هرمزگان با بيان اين مطلب افزود: آمريکا نمي‌تواند با اقتدار امنيتي ايران مقابله کند.
وي با بيان اينکه دشمن براي غلبه بر ملت ايران در کوتاه مدت به جنگ اقتصادي روي آورده است، عنوان کرد: آنها در ابتدا مهمترين منبع درآمد ايران يعني نفت را تحريم کردند، سپس تبادلات ارزي و تبادل فلزات گرانبها با ايران را نيز ممنوع کرده و در اين جنگ اقتصادي خود قدم به قدم سراغ ديگر منابع مهم در ايران رفته‌اند.
وي با بيان اينکه تمامي اين کينه‌توزي‌ها براي جلوگيري از رخ نمايي تمدن اسلامي در دنياست، تصريح کرد: در اين عرصه دو راه تسليم و يا ادامه مقاومت وجود دارد که اگر گوش به فرمان رهبر و ولي‌امر خود هستيم بايد با خلق حماسه اقتصادي و در پيش گرفتن راه اقتصاد مقاومتي، تحريم‌‌‌ها را بشکنيم و در عرصه حماسه سياسي نيز حضوري پرشور و مشارکتي بالا در انتخابات داشته باشيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اظهارات برخي افراد براي سازش با آمريکا، بيان داشت: ما کشوري بوديم که در گذشته هيچ چيز را نمي‌توانستيم خودمان بسازيم اما اکنون تمامي نيازهاي تسليحاتي خود از زير دريا تا آسمان را خودمان توليد مي‌‌کنيم و در رتبه‌‌هاي برتر علمي دنيا قرار گرفته‌ايم که تمامي اين موفقيت‌ها حاصل مقاومت در برابر آمريکاست.
نقدي خاطرنشان کرد: سرنوشت تمامي کشورهاي سازشکار با آمريکا بدبختي بوده و شاهد هستيم که مردم کشورهاي بلوک شرق که زماني به سمت آمريکا و سازش رفتند هم‌اکنون روساي جمهور ضدآمريکايي را انتخاب مي‌کنند چون طعم تلخ سازش با آمريکا را با فروپاشي اقتصاد خود چشيده‌اند.
وي جمهوري اسلامي ايران را کانون قيام و بيداري عليه استکبار دانست و عنوان کرد: ملت‌هاي مختلف با الگوبرداري از ملت ايران راه مقاومت در برابر آمريکا را در پيش گرفته‌اند و هم‌اکنون که در آستانه پيروزي هستيم، سازش و عقب‌نشيني، لکه ننگي بر پيشاني ملت ايران خواهد کوبيد که تا سال‌ها نخواهيم توانست سر خود را در دنيا بلند کنيم.

 


به منظور کنترل کالاهاي جاسازي شده در کاميون‌ها، دستگاه ايکس ري در مرز باشماق به صورت رسمي مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، در اين مراسم که با حضور مديرکل گمرکات کشور و جمعي از مسئولان استان کردستان در مرز باشماق برگزار شد، دستگاه ايکس ري به بهره‌برداري رسيد.
به گفته محمد شهبازي مديرکل گمرکات کردستان اين دستگاه به منظور کنترل کالاهاي جاسازي شده کاميون‌ها در محل ورود و خروجي گمرک نصب شده است.
محمد شهبازي مزاياي اين دستگاه را کاهش قاچاق به کشور و کنترل دقيق کالاها عنوان کرد و افزود: ارزش مالي اين سامانه 5 ميليون يورو بوده است.
وي با بيان اينکه زمان لازم براي نظارت بر هر کاميون به طور متوسط 30 دقيقه است، خاطرنشان کرد: از زمان راه‌اندازي اين دستگاه خروج سوخت قاچاق توسط کاميون و اتوبوس‌ها به شکل چشمگيري کاهش يافته است.
دستگاه ايکس ري با مشارکت 3 شرکت چيني توليد و نصب شده و قابليت سرويس‌دهي به 50 تا 100 خودرو را در طول روز دارد.

 


اهواز- خبرنگارکيهان:
دانش‌آموزان دختر شهرستان انديمشک استان خوزستان، در مسابقات کشوري هوا فضا (فاوا) مقام سوم کشوري را کسب کردند.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش خوزستان، اين دانش‌آموزان مقام اول خواهران را در خوزستان و مقام سوم را در کشور کسب کردند.
اين گزارش مي‌افزايد: زهرا بهمني، ميترا نصيري و فاطمه آوخ، دانش‌آموزان دبيرستان لاله انديمشک، در مجموع از امتيازات کسب شده توانستند به اين مقام نايل آيند.

 


مرکز تصويربرداري پزشکي نور درمانگاه امام صادق(ع) قم با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي افتتاح شد.
به گزارش ايسنا، همزمان با شب ميلاد امام علي(ع) مرکز تصويربرداري پزشکي نور در درمانگاه امام صادق قم با حضور دکتر علي لاريجاني، حجت‌الاسلام شهرستاني نماينده آيت‌الله سيستاني و حجت‌الاسلام علي بنايي معاون پارلماني قوه قضائيه و جمعي از مسئولان استان قم افتتاح شد.
لاريجاني با افتتاح بخش MRI درمانگاه امام صادق(ع) احداث بيمارستان را يکي از سنت‌هاي بزرگ و حسنه و علما و مراجع در قم دانست.
حجت‌الاسلام «اصغر ناظم‌زاده» رئيس هيئت مديره درمانگاه خيريه امام صادق (ع) درباره احداث و تجهيز اين درمانگاه گفت: اين درمانگاه در 10 سال پيش توسط آيت‌الله سيستاني در قم بنيانگذاري شد.
وي افزود: تجهيز اين بيمارستان به مرکز تصويربرداري بالغ بر 6 ميليارد تومان هزينه دربرداشت که با مساعدت‌هاي مسئولان از ارز مرجع استفاده شد که درغير اين صورت بايد بيش از 10 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري مي‌شد.
ناظم‌زاده خاطرنشان کرد: اين مرکز در فضايي به مساحت 800 متر مربع با زيربناي 4هزار متر مربع شامل بخش‌هاي ام.آر.آي، ماموگرافي، سونوگرافي، راديولوژي ديجيتال، دستگاه تراکم استخوان است.

 


مشهد- خبرنگار کيهان:
همزمان با آغاز ايام البيض ماه پرفيض رجب مراسم اعتکاف 4 هزار نفري در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوي آغاز شد.
از ميان 81 هزار نفر متقاضي شرکت در مراسم اعتکاف، 4 هزار نفر به قيد قرعه انتخاب شدند تا همزمان با آغاز ايام البيض به راز و نياز و عبادت با معبود خود در حرم رضوي بپردازند.
گفتني است؛ مراسم معنوي اعتکاف حرم مطهر رضوي ساعت 30/20 دقيقه يکشنبه 5 خردادماه با قرائت دعاي ام داوود به پايان خواهد رسيد.

 


معاون وزير نفت گفت: سرمايه‌گذاراني که عدم توانايي اجراي پروژه‌ها را داشته باشند، خلع يد شده وجايشان را به سرمايه‌گذاران توانمند مي‌دهند.
عبدالحسين بيات در گفت‌وگو با فارس با اشاره به علت کنار گذاشته شدن برخي از سرمايه‌گذاران در طرح‌هاي صنعت پتروشيمي گفت: خلع يد يکي از کارهايي است که در صورت اثبات عدم توانايي سرمايه‌گذار در پروژه صورت مي‌گيرد، در صورتي که در ابتدا براي دريافت پروژه مدارک و اظهاراتي مي‌کند که به نظر مي رسد که اين سرمايه‌گذار مي‌تواند از عهده پروژه برآيد.
وي گفت: يکي از وظايف همکاران ما در شرکت ملي پتروشيمي بررسي دقيق اظهارات با توانايي پروژه است که بايد به اين کار اهتمام بيشتري ورزند، تا از منافع ملي حمايت شود.
بيات تصريح کرد: بارها از بانک‌هاي مختلف درخواست کرديم که براي ورود به پروژه‌ها پيش قدم شوند، اما تاکنون تنها چند بانک به اين عرصه وارد شده‌اند و شاهد عدم تمايل بانک‌هاي خصوصي به پروژه‌هاي نفتي هستيم.
معاون وزير نفت خاطرنشان کرد: اکثر بانک‌ها به دنبال سود در کوتاه مدت هستند، اما پروژه‌هاي نفتي در بلند مدت به سوددهي مي‌رسند که البته نبايد فراموش کرد، با اجراي يک پروژه نفتي بخش‌هاي مختلف صنعت به گردش درمي‌آيند و موجب رشد وشکوفايي مي‌شوند.
وي ادامه داد: خوشبختانه سود واحدهاي پتروشيمي معقول است و از اين رو سرمايه‌گذاراني که توانايي دارند، به اجراي پروژه مي‌توانند وارد کار شوند.
بيات گفت: شرکت ملي صنايع پتروشيمي به نمايندگي از دولت از تمام سرمايه‌گذاران حمايت مي‌کند، اما سرمايه‌گذاراني که ناتوان باشند، کنار گذاشته خواهند شد.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي افزوده بود: در صنعت پتروشيمي واحد ورشکسته نداريم و اين صنعت به دليل ارزش افزوده بالا يک صنعت سودآور و مطمئن است.

 


اراک-خبرنگار کيهان:
3 دانش‌آموز ساوجي با اختراع داروي جديد بيماري ديابت، مدال طلاي مسابقات جهاني اختراعات روماني را از آن خود کردند.
اين مسابقات که با شرکت بيش از 800 مخترع از سراسرجهان در روماني برگزار شد تيم دانش‌آموزي شهرستان ساوه مرکب از «مهران خاکپور»، «سينا محمدي» و «ميلاد ويسه» با ارائه داروي جديد بيماري ديابت با ترکيبات کاملا گياهي در بخش پزشکي اين مسابقات صاحب مدال طلاي ويژه شدند.
اين دارو با ترکيباتي که دارد براي درمان ديابت وابسته به انسولين و کاهش استرس‌ها و ناراحتي‌هاي عصبي ناشي از ديابت بسيار موثر است، همچنين اندامهاي ترشح‌کننده انسولين بويژه لوزالمعده و پانکراس را براي ترشح انسولين طبيعي تحريک مي‌کند. داروي توليد شده کاملا گياهي و طبيعي بوده و از بروز ناراحتي‌هاي کبدي بعد از ابتلا به مرض قند جلوگيري مي‌کند.
بعضي از کاربردهاي اين دارو عبارتند از: کنترل قند خون، درمان امراض چشم، برطرف‌کننده اختلالات رگهاي خوني، خاصيت ضدتجمع پلاکتها و خاصيت شل‌کنندگي عضلات صاف، درمان آسيب‌هاي ناشي از پيري، اثرات آنتي‌اکسيدان ضد التهاب، گشايش ذهن، افزايش قدرت جسماني، از بين بردن استرسها، افسردگي، تقويت سيستم ايمني بدن، تنظيم سوخت و ساز متابوليسم، جلوگيري از سردرد و درمان بي‌خوابي و بدخوابي است.

 


اصفهان - خبرنگار کيهان:
به مناسبت بيست‌و چهارمين سالگرد ارتحال امام‌خميني(ره)، تعداد 700 نفر از دانشجويان فراگير مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين(ع) مسير شهر اصفهان تا مرقد مطهر امام‌خميني(ره) را به صورت دوي امدادي طي مي‌کنند.
مدير روابط‌عمومي و تبليغات مجتمع دانشگاهي حضرت اميرالمومنين(ع) گفت: حرکت کاروان «عاشقان حسيني، زائران خميني» از ساعت 9 صبح روز 9 خرداد ماه جاري از گلستان شهداي اصفهان آغاز مي‌شود و کاروان پس از طي عبور از دهها شهر و روستاي استان‌هاي اصفهان، قم و تهران به مسافت 500 کيلومتر و به مدت 5 روز عصر روز 13 خردادماه جاري به مرقد مطهر امام‌خميني خواهند رسيد و با آرمان‌هاي امام‌خميني و رهبر معظم انقلاب تجديد ميثاق مي‌کنند.
«سرهنگ پاسدار محمود افقري» ختم قرآن‌کريم و صلوات به نيابت از ياران حضرت ولي‌عصر(عج) و سلامت حضرتش را از ديگر برنامه‌هاي اين کاروان اعلام کرد.

 


دو طرح عمراني با اعتباري بالغ بر 13ميليارد و 500 ميليون ريال با حضور معاون راه روستايي وزارت راه و شهرسازي و شماري از مسئولان استان مازندران در نوشهر به بهره‌برداري رسيد.
به گزارش ايرنا از نوشهر، «سيد حسين ميرشفيعي» در آيين بهره‌برداري «پل عزت» و راه آسفالت روستايي منطقه «فيروزآباد» کجور، افزود: اين طرح‌ها که اعتبار اجرا و تکميل آن از محل سفر پرخير و برکت رهبر معظم انقلاب به منطقه بود با همکاري مسئولان نهادهاي مرتبط به پايان رسيد.
وي تصريح کرد: در سال جاري اعتبارات قابل توجهي براي دهياري‌ها تخصيص داده شد که درصورت مشارکت همکاري روستاييان اين اعتبارات براي توسعه روستاهاي بخش کجور هزينه خواهد شد.
«عطاءالله احمدي‌زاده» رئيس اداره راه و شهرسازي نوشهر نيز گفت: براي ساخت پل عزت حدود چهار ميليارد و 500 ميليون ريال و عمليات روکش آسفالت راه ارتباطي روستاي فيروزآباد نيز حدود 9 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
بخش کوهستاني کجور نوشهر در فاصله حدود 75 کيلومتري جنوب شرقي اين شهرستان واقع است.

 


مشهد-خبرنگار کيهان:
دومين کنگره بين‌المللي هيپنوتيزم باليني و علوم وابسته، با حضور پزشکان از کشورهاي فرانسه، آلمان، ايتاليا و يونان در مشهد در حال برگزاري است.
هدف از برگزاري اين کنگره آشنايي گروه‌هاي درمانگر و مردم با فرآيند هيپنوتيزم و استفاده از اين پديده در جايگاه صحيح خود است.
به گزارش خبرنگار کيهان، از مجموع 120 مقاله ارسالي به دبيرخانه کنگره، 32 مقاله جهت ارائه پذيرفته شده‌‌اند و همچنين 12 کارگاه جانبي در حاشيه برگزاري اين کنگره برپا شد.
هيپنوتيزم حالتي طبيعي از مغز است که بر مبناي 3 جزء تمرکز- انفکاک در يکي از حواس پنجگانه و افزايش تلقين‌پذيري صورت مي‌گيرد. در حال حاضر اضطراب يکي از مهمترين موارد مورد درمان از طريق هيپنوتيزم است.
گفتني است؛ در جريان برگزاري اين کنگره، تفاهم‌نامه همکاري‌هاي علمي بين انجمن هيپنوتيزم باليني ايران و انجمن روان درماني رازي آلمان منعقد شد.اين کنگره پنج‌شنبه دوم خرداد آغاز به کار کرد و امروز به کار خود پايان خواهد داد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10