(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 05 خرداد 1392 - شماره 20499

از ديروز اجرايي شد
طرح نظارت بر ايمني و معاينه فني خودروها
احمدي‌مقدم: دشمن به دنبال قطع دست ايران در کشورهاي ديگر است
دانشجوي کارشناسي ارشد زنجان با چاقوي استادش مجروح شد
توقيف خودرو با 75 ميليون ريال خلافي در زنجان
عبداللهيان خبر داد
8 هزار تومان هزينه سنجش سلامت هر کلاس اولي
يک ميليون و 700 هزار سالمند زير خط فقر
شهادت 5 زائر ايراني در مسير سامرا
آغاز ثبت‌‌نام و شماره‌‌گذاري خودروهاي تاريخي
بارش باران و افزايش دما در پايتخت
افتتاح بخش ICU2 بيمارستان فيروزآبادي
هزينه‌اي که بيمار بابت دريافت خون مي‌پردازد
حوادث کوتاه از کشور
فروش هواپيماي رئيس‌جمهور
پيرمرد 80 ساله فاتح اورست
فرود اضطراري هواپيما در لندن
بزرگترين قبرستان جهان
تبليغ مشروب ممنوع!
   


رئيس پليس راهور تهران بزرگ از اجراي طرح ويژه نظارت بر ايمني خودروها و در راس آن بحث معاينه فني خودروها خبر داد.
سردار حسين رحيمي مقدم در مراسم رونمايي دوربين‌هاي پلاک‌خوان مراکز معاينه فني گفت: خودروها نهايتا پس از يک تا 2 سال نياز به معاينه فني دارند و در تمام دنيا خودروها پس از 5 سال از رده خارج مي‌شوند، اما با وجود قانون معافيت 5 ساله خودروها از دريافت معاينه فني نيز بالغ بر 2 ميليون خودرو در تهران بايد مورد معاينه فني قرار گيرند و اين اصلا خوب نيست که تنها با تشديد برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني شاهد مراجعه به موقع خودروها به مراکز معاينه فني باشيم.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به آغاز سفرهاي تابستانه اظهار اميدواري کرد که دارندگان خودرو پيش از سفر حتما به مراکز معاينه فني مراجعه کنند تا از ايمني و سلامت خودرويشان اطمينان يابند. همچنين انتظار مي‌رود که خودروسازان به جاي اينکه تمام دغدغه‌شان افزايش قيمت خودروها باشد به فکر ارتقا ايمني و کيفيت خودروها باشند.
سردار رحيمي ادامه داد: متاسفانه در اين ميان حتي شاهد افزايش 2 تا 3 برابري موتورسيکلت‌هاي غير استانداردي بوديم که به صورت زيرپله‌اي توليد مي‌شوند.
وي با بيان اينکه در حال حاضر صدها هزار خودرو فرسوده در شهر تهران تردد دارند گفت: اين خودروها نه تنها از نظر ايمني استاندارد نيستند و مي‌توانند سبب بروز سوانح و تصادفات شوند، بلکه آلودگي هواي شهر را به شدت تشديد مي‌کنند و خسارات جبران‌ناپذيري را به شهر تحميل مي‌کنند.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به اينکه طرح ويژه نظارت بر ايمني خودروها و در راس آن بحث معاينه فني خودرو در دست اجرا قرار گرفته است گفت: براساس اين طرح با خودروهاي فاقد معاينه فني و يا خودروهايي که معاينه فني غيرمجاز دارند برخورد خواهد شد.
وي به شروع اجراي طرح دوربين‌هاي پلاک‌خوان مراکز معاينه فني اشاره کرد و گفت: با استفاده از اين سيستم قادر خواهيم بود به راحتي خودروهاي داراي مجوز معاينه فني و خودروهاي فاقد مجوز و يا داراي مجوزهاي غيرمجاز را شناسايي و اعمال قانون کنيم. همچنين تغييراتي در برگه‌هاي معاينه فني اعمال شده که ايمني مجوزها را بسيار بالا برده و قابليت جعل آنها را به صفر رسانده است.
وي گفت: جلساتي با پليس آگاهي تهران صورت گرفته تا با افرادي که نسبت به توزيع مجوزهاي غيرمجاز معاينه فني اقدام مي‌کنند برخورد شود. همچنين به افرادي که از اين مجوزهاي غيرمجاز استفاده مي‌کنند تذکر داده مي‌شود چرا که کارشان تخلف است و نبايد خلاف قانون عمل کنند.

 


فرمانده نيروي انتظامي گفت: دشمنان از يک سال گذشته سعي داشتند با اعمال تحريم‌ها، تبليغات بيش از حد و فشار اقتصادي در عرصه انتخابات سرمايه‌گذاري کنند.
سردار اسماعيل احمدي‌مقدم ديروز در صبحگاه عمومي ناجا با اشاره به اينکه دشمنان در گذشته سعي مي‌کردند با لباس ديگري به ايران نفوذ کنند، گفت: ولايت موجب ايستادگي ما شد.
احمدي‌مقدم با اشاره به اينکه آزادي خرمشهر يکي از صحنه‌هاي حماسي ملت است، اظهار داشت: دشمنان از ابتداي انقلاب کمر به سرنگوني نظام ما بسته بودند و همواره سعي مي‌کردند با حيله و انواع فشارها مردم ما را از انقلاب خود پشيمان کرده تا آنان بار ديگر به دامن ابرقدرت‌ها بازگردند.
وي افزود: مردم ايران هوشيارانه در صحنه حاضر شدند و با عبرت از تاريخ و رهبري آگاه، بصير و الهي موجبات ياس دشمنان را به وجود آوردند.
رئيس پليس کشور با اشاره به اينکه آزادي خرمشهر تنها آزادي يک شهر نبود، خاطرنشان کرد: آزادي خرمشهر شکست قطعي صدام بود و او مي‌خواست با تسلط به آبراه اروند حمله به ايران را براي خود توجيه کند اما شکست عراق ابتدا در آبادان و سپس در خرمشهر حتي باعث عقب‌نشيني وي از ديگر شهرهاي تحت سلطه‌اش شد.
رئيس پليس کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اينکه دشمن هر روز با روش و وسيله‌اي جديد در ميدان بود، اظهار داشت: فشار اقتصادي، سياسي، امنيتي، بين‌المللي، ترور، جنگ در عرصه رواني و رسانه‌ها و حضور مستقيم نظامي در پشت مرزهاي ما نشان از مداخله آنان در ايران دارد که البته تاکنون با هوشياري نظام و مردم، اين طرح‌ها شکست خورده و آنان از منطقه فرار کردند.
وي ادامه داد: امروز دشمن در عرصه جنگ در سوريه و فلسطين، ايران را مقابل خود مي‌بيند؛ روزي جنگ با ايران پس از فرار بني‌صدر در تهران بود و روز ديگر در جنگ تحميلي و امروز دشمن به دنبال قطع دست ايران در کشورهاي ديگر است و اين نشان از عقب‌نشيني روزافزون دشمنان اين نظام دارد.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينکه دشمنان از يک سال گذشته سعي داشتند با تحريم‌ها، تبليغات بيش از حد و فشار اقتصادي در عرصه انتخابات، سرمايه‌گذاري کنند، گفت: غربي‌ها سعي داشتند با فشار بر ملت، آنان را در مقابل نظام قرار دهند و عناصر فتنه نيز مي‌خواستند از اين بستر استفاده کرده و در مقابل نظام بايستند اما هوشياري رهبري (مدظله العالي) و مردم، اين نقشه را خنثي کرد.
وي با بيان اينکه دشمنان مي‌خواستند تلاش يک ساله خود را در انتخابات درو کنند، يادآور شد: امروز دشمنان مايوس‌تر از هميشه هستند.
احمدي‌مقدم افزود: افرادي مي‌خواستند در عرصه انتخابات با معرفي کساني که احتمال رد صلاحيت آنان و عدم عبور از فيلتر شوراي نگهبان وجود داشت برجسته‌سازي کنند که اگر صلاحيت آنان تاييد نشد، حاشيه‌هايي صورت گيرد. نبايد فراموش کنيم که در زمان برخي از آقايان تحريم‌ها شروع شد و اولين آن در زمان کلينتون بود در آن زمان آقايان، مظهري از سازش بودند و در مقابل کشورهاي خارجي نيز با تبليغ سعي مي‌کردند نشان دهند که اگر اين افراد بر سر کار آيند دلار ارزان شده و تمام مشکلات از پيش روي ملت برداشته مي‌شود.
فرمانده ناجا يادآور شد: هوشياري شوراي نگهبان در تعيين صلاحيت‌ها بسيار خوب بود چرا که اين شورا به صلاحيت‌ها و نه به مصلحت‌ها انديشيد و همچنين بايد از کساني که با حضور در عرصه انتخابات در معرض آزمايش قرار گرفته‌اند اما صلاحيت آنان احراز نشد تشکر کرد چرا که حاشيه‌آفريني نکردند.
فرمانده ناجا با بيان اينکه در حال حاضر تبليغات بر سر حضور کمرنگ مردم است، اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مردم بايد در اين انتخابات حضور گسترده داشته باشند و رئيس جمهوري با راي بالا انتخاب شود تا با اعتماد به نفس، بتواند از حقوق مردم دفاع کند.وي ادامه داد: کارکنان نيروي انتظامي به عنوان يک شهروند و مسلمان بايد امور انتخابات را تعقيب کنند و به تشويق خانواده و اطرافيان خود بپردازند تا بار ديگر شاهد خلق حماسه‌اي توسط ملت بزرگ ايران باشيم. البته نيروي انتظامي هيچ نظري در مورد کانديداها و حق تبليغ در مورد آنان ندارد.

 


دانشجوي کارشناسي ارشد يکي از دانشگاه‌هاي زنجان با ضربه چاقوي استادش راهي بيمارستان شد.
ساعت 11 صبح سه‌شنبه 17 ارديبهشت امسال اين دانشجوي رشته برق براي حل مشکل تحصيلي خود به يکي از اساتيدش مراجعه کرد که صحبت آنها پس از چند دقيقه به جر و بحث لفظي تبديل شد.به گزارش مهر، اين جر و بحث به درگيري فيزيکي بين آنها تبديل شد که دانشجوي پسر با ضربه چاقو از ناحيه پا مجروح و راهي بيمارستان شد.
اين دانشجوي کارشناسي ارشد دانشگاه پس از بهبود حالش با مراجعه به کلانتري 14 زنجان اقدام به طرح شکايت کرد که هم اکنون پرونده‌اي در اين زمينه تشکيل و در دادسرا در دست بررسي است.

 


زنجان- خبرنگار کيهان:
رئيس پليس راه استان زنجان از توقيف خودروهاي داراي بيش از 10 ميليون ريال خلافي خبر داد.
سرهنگ عبدالله رشتياني در اين باره گفت: روز جمعه ماموران پليس راه زنجان يک دستگاه خودروي سوزوکي ويتارا را با 75 ميليون و 543 هزار ريال خلافي توقيف و به پارکينگ منتقل کردند.
وي ادامه داد: اين خودرو در محور زنجان-قزوين به علت عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، و تخطي از سرعت مجاز توقيف شد.
رشتياني با بيان اينکه پليس در راستاي حفظ جان مردم و احترام به حقوق ديگران و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي با رانندگان متخلف برابر قانون برخورد مي‌کند، خاطرنشان کرد: يقينا برخي نگرش‌هاي نامطلوب برخي از رانندگان متخلف علاوه بر زير پا گذاشتن قوانين راهنمايي و رانندگي جان افراد جامعه را که مهمترين سرمايه هر کشوري هستند، به خطر مي‌اندازند.

 


رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي کشور با بيان اينکه هزينه سنجش تحصيلي هر نوآموز بدو ورود به دبستان 8 هزار تومان است، گفت: اجراي اين طرح که از اول خرداد آغاز شد تا دو ماه ادامه دارد.
نامدار عبداللهيان، معاون وزير آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس گفت: طرح سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول خرداد امسال در سراسر کشور آغاز شد و تا دو ماه نيز ادامه خواهد داشت.وي ضمن اينکه از خانواده‌ها خواست مراجعه به پايگاه‌هاي سنجش را به روزهاي پاياني طرح موکول نکنند گفت: اين طرح در 887 پايگاه سنجش در 821 شهر و منطقه و 16هزار و 38 روستا در حال اجراست.

 


رئيس دبيرخانه شوراي عالي سالمندان از وجود يک ميليون و 500 هزار سالمند فقير تحت پوشش کميته‌امداد و 200 هزار سالمند فقير و معلول تحت‌پوشش بهزيستي خبر داد.
حسين نحوي‌نژاد با اشاره به وجود شش ميليون سالمند در کشور، گفت: حدود 15 هزار سالمند در مراکز وابسته به سازمان بهزيستي به صورت شبانه روزي نگه‌داري مي‌شوند.
وي با تاکيد بر اينکه 85 درصد سالمندان کشور همراه خانواده‌هايشان و 10 درصد آنان تنها زندگي مي‌کنند، اظهار کرد: علت کم بودن تعداد سالمندان در مراکز نگه‌داري سالمندان اين است که در کشور ما خانواده‌ها نقش مهمي ايفا مي‌کنند و اجازه نمي‌دهند سالمندانشان از آنها جدا شوند.
نحوي‌نژاد سياست سازمان بهزيستي را اضافه کردن مراکز نگه‌داري روزانه سالمندان عنوان و اظهار کرد: 300 مرکز نگه‌داري سالمندان در کشور وجود دارد که تمامي آنها زير نظر سازمان بهزيستي قرار دارند و از اين تعداد 200 مرکز شبانه‌روزي و 100 مرکز نيز روزانه است.
وي با تاکيد بر اينکه سازمان بهزيستي قصد دارد مراکز روزانه را افزايش دهد، خاطرنشان کرد: درصدديم سالمند تنها از صبح تا ظهر در اين مراکز حضور يابند و پس از آن نزد خانواده‌اش بازگردد.
رئيس دبيرخانه شوراي عالي سالمندان ادامه داد: سالمند از صبح تا ظهر در اين مراکز نگهداري حضور مي‌يابد تا پايش سلامت و توانبخشي شود و مورد آموزش قرار گيرد و در نهايت در ساعت مشخصي از ظهر نزد خانواده‌اش بازگردد تا از کانون خانواده جدا نشود.
وي همچنين در مورد ديگر شرايطي که براي سالمندان در مراکز نگهداري روزانه مهيا مي‌شود، اظهار کرد، حضور در اردوهاي زيارتي سياحتي، کنترل قند و فشار خون سالمند، مراقبت‌هاي شخصي به منظور انجام کارهاي شخصي و نحوه مصرف داروها به آنها آموزش داده مي‌شود.

 


تروريست ها با انفجار بمب در مسير اتوبوس زائران ايراني در سامرا ،دست کم پنج تن از هموطنان ما را شهيد کردند.
به گزارش واحد مرکزي خبر، اين انفجار در منطقه "اسحاقيه" 15 کيلومتري شهر سامرا روي داد واحتمال افزايش شهدا وجود دارد. شمار مجروحان اين حادثه نيز 17نفر اعلام شد.
به گفته مسئولان سازمان حج و زيارت ،اين کاروان زيارتي به نام" انصارالمهدي" به مديريت "مهدي ابراهيم زاده" از شهر اصفهان و به صورت انفرادي براي زيارت عتبات عاليات وارد عراق شده و تحت نظارت سازمان حج و زيارت نبوده است.
اسامي شهداي اين حادثه به اين قرار است:"هانيه سليمي" 4 ساله ،"محمدعلي مختاري" 24 ساله،"آسيه شرباف " 22ساله،"فرزانه سادات قاضي عسگر" 23 ساله،"فردوس حاجيان" 65 ساله.هفته گذشته نيز يک اتوبوس حامل زائران ايراني در 60 کيلومتري سامراء هدف حمله تروريستي قرار گرفت که 5 شهيد و 22 مجروح برجاي گذاشت.

 


ثبت‌نام و شماره‌گذاري خودروهاي کلاسيک به منظور شناسايي و تفکيک خودروهاي ارزشمند از اتومبيل‌هاي فرسوده در کانون جهانگردي و اتومبيل‌راني ايران آغاز شد.
دبيرخانه شناسايي و صيانت از خودروهاي تاريخي طي اطلاعيه‌اي، از تمامي دارندگان خودروهاي کلاسيک سواري و وانت، اعم از پلاک قديمي و يا ملي «حسب مورد»، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، شهرداري‌ها و کليه نهادها دعوت کرد تا با مراجعه به وب‌سايت کانون
جهانگردي و اتومبيلراني به نشاني WWW.TAC.ORG.IR و تکميل فرم‌هاي ثبت‌نام، درخواست خود را براي دريافت پلاک تاريخي ارائه کنند.
با اتمام ثبت‌نام، دارندگان و مالکان خودروها رسيد و کد رهگيري دريافت خواهند کرد و پس از بررسي‌هاي اوليه توسط اعضاي کارگروه، زمان کارشناسي نهايي به مالک يا دارنده خودرو اطلاع داده مي‌شود. سپس خودرو به مکان دبيرخانه منتقل و در صورت دريافت نظريه مثبت کارشناسي، براي نصب پلاک به راهور و به منظور دريافت شناسنامه تاريخي به سازمان ميراث فرهنگي معرفي خواهد شد.در آيين‌نامه مصوب دولت، خودروهاي تاريخي اينگونه معرفي شده‌اند: خودروهاي تاريخي به خودروهايي اطلاق مي‌شود که ضمن حفظ اصالت (کالبدي) از سلامت فني کامل برخوردار باشد.
همچنين انواع خودروهاي تاريخي نيز به اين شرح تعريف شده‌اند: الف- خودروهاي نفيس: خودروهايي که بيش از 50 سال از عمر آنها گذشته باشد، ب- خودروهاي قديمي: خودروهايي که بيش از 25 سال از توليد آنها گذشته باشد و از لحاظ طراحي و مهندسي ساخت و يا کاربردي بي‌نظير باشند، ج- خودروهاي ويژه: خودروهايي که داراي بعد فرهنگي باشند.

 


کارشناس هواشناسي با بيان اينکه آسمان تهران امروز و فردا باراني است، گفت: پيش‌بيني مي‌شود که دماي هوا دراين کلان‌شهر تا دوشنبه به 32 درجه سانتي‌گراد برسد.
محد اصغري در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سيستم بارشي که هم‌اکنون در اروپا فعال است تا پايان هفته جاري موجي را به کشور وارد مي‌کند. بر همين اساس پديده‌هاي جوي در مناطق مختلف کشور تا پايان هفته جاري حکمفرما خواهد بود.
کارشناس ارشد هواشناسي افزود: طي امروز در استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي شاهد بارندگي همراه با وزش باد خواهيم بود.
به گفته وي پديده جوي ديگر شامل بروز گرد و خاک در استان سيستان و بلوچستان و جنوب خراسان رضوي مي‌شود.
وي با بيان اينکه امروز شاهد بارش باران و همچنين وقوع رعد وبرق و تگرگ در استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي خواهيم بود بيان داشت: پيش‌بيني مي‌شود ميزان بارندگي‌ها در اين استان‌‌ها به 20 ميلي‌متر نيز برسد.
وي با بيان اينکه فردا استان‌هاي ايلام و خوزستان با پديده جوي وزش باد و گرد و خاک روبرو مي‌شوند، يادآور شد: امروز استان‌هاي کردستان، کرمانشاه، زنجان، اردبيل، قزوين و البرز شاهد بارش پراکنده باران خواهند بود.
اصغري پيش‌بيني کرد روز دوشنبه نيز استان‌هاي ايلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، مرکزي، آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، قزوين، البرز و همچنين تهران شاهد وزش باد و بارندگي به شکل پراکنده باشند.
اين کارشناس هواشناسي يادآور شد: طي سه‌شنبه نيز شرايط فوق علاوه بر استان‌‌هاي ياد شده شامل استان مازندران نيز خواهد شد.
به گفته وي بر همين اساس تهران دوشنبه و سه‌شنبه باراني مي‌شود.

 


بخش ICU2 بيمارستان فيروزآبادي ديروز افتتاح شد.
بنابر گزارش رسيده اين بيمارستان با 200 تخت فعال و داشتن 517 تخت مصوب به ساکنان محدوده شهرري خدمات‌رساني مي‌کند.
بخش ICU2 بيمارستان فيروزآبادي داراي 16 تخت ICU است که در آينده نزديک بخش NICU اين مرکز نيز افتتاح خواهد شد. همچنين بخش آنژيوگرافي مرکز نيز آماده راه‌اندازي است.
بنابر اظهارات مسئولان بيمارستان راه‌اندازي بخش NICU سبب مرتفع شده مشکلات اين مرکز درخصوص زايمانهاي پرخطر مي‌شود. در ضمن بخش ICU2 بيمارستان فيروزآبادي با اعتباري معادل دو ميليارد و 700 ميليون تومان بازسازي، فضاسازي و تجهيز شده است که بخشي از اعتبارات آن از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکي ايران سابق و بقيه نيز توسط همکاري دانشگاه و خيرين تامين شده است.

 


مدير کل انتقال خون تهران تاکيد کرد: انتقال خون حق فروش خون کامل را ندارد.
دکتر قاسم اسلامي درباره شائبه تصميم‌سازي سازمان انتقال خون براي فروش بخشي از خون و فرآورده‌هاي خوني اهدايي مردم به مراکز خصوصي، گفت: اهداکنندگان خون خود را به طور رايگان در اختيار سازمان انتقال خون قرار مي‌‌دهند تا به دست بيماران نيازمند برسد.
وي افزود: از همين رو اين مسئله که سازمان بايد خون کامل را به شکل رايگان به مراکز درماني تحويل دهد، روشن است و انتقال خون حق فروش خون کامل را ندارد.
اسلامي اظهار کرد: اما گاهي لازم است از خون، فرآورده‌هايي تهيه شود که قطعا هزينه‌هايي دربر دارد. براساس آيين‌‌نامه سازمان انتقال خون، فروش فرآورده‌هاي خوني منعي ندارد، ولي اجراي آن نياز به مصوباتي دارد که تاکنون به دست ما نرسيده است.
مدير کل انتقال خون تهران درباره هزينه‌اي که در بيمارستان بابت خون از بيمار اخذ مي‌شود نيز توضيح داد: اين هزينه مربوط به خود خون نيست، بلکه تعرفه‌هاي مشخصي دارد و براي انجام خدماتي چون تست سازگاري، تزريق خون و... اخذ مي‌شود.
وي افزود: اين هزينه به انتقال خون مربوط نيست، تعرفه آن از سوي وزارت بهداشت اعلام مي‌شود و بيمارستان‌ها آن را دريافت مي‌کنند.



باند سرقت متلاشي شد
زرين‌شهر- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي لنجان از شناسايي و انهدام باند 6 نفره سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو در اين شهرستان خبر داد. در بازرسي از مخفيگاه متهمان يک دستگاه خودروي سواري مسروقه، 5 دستگاه ضبط صوت، تعدادي باند صوت خودرو، 21 عدد پايپ شيشه‌اي، مقاديري مواد مخدر صنعتي، 5 دستگاه گوشي تلفن همراه، 5 عدد کارت سوخت مسروقه و چند قبضه سلاح سرد کشف و ضبط شد. متهمان تحويل مرجع قضايي شدند.
زن دوم قاتل شوهرش شد
زنجان- خبرنگار کيهان: رئيس پليس آگاهي استان زنجان از بازداشت يک زن 38 ساله به اتهام قتل همسر خود خبر داد. متهم خود را زن دوم مقتول معرفي، و انگيزه خود از قتل را رهايي از آزار و اذيت‌هاي وي اعلام کرد.
پزشکي قانوني علت فوت مقتول را فشار بر عناصر حياتي گردن و عوارض ناشي از آن توسط جسم سخت و قابل انعطاف اعلام کرد.
کشف البسه قاچاق
فارس- زنجان: با تلاش مأموران انتظامي شهرستان ايجرود از توابع استان زنجان از 2 دستگاه خودرو 6 هزار و 109 ثوب البسه قاچاق کشف شد.
در اين راستا هر دو خودروي پژو 405 و روآ توقيف شد.
انهدام باند سارقان عابر بانک
فارس- مشهد: مرد سابقه‌داري که با همدستي يک زن جوان و طعمه قرار دادن راننده پيک موتوري در تهران، اقدام به سرقت از حساب عابربانک شهروندان مشهدي مي‌کرد، توسط پليس فتاي خراسان رضوي دستگير شد و به 20 سرقت معادل 500 ميليون ريال اعتراف کرد.
خانواده قاچاقچي به دام افتادند
سمنان- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي سمنان گزارش داد اعضاي 3 نفره يک باند خانوادگي که اقدام به خريد و توزيع مواد مخدر از نوع شيشه در اين شهرستان مي‌کردند، توسط پليس شناسايي و توقيف شدند. متهمان توسط يک دستگاه خودروي پژو در حال جابجايي نيم کيلوگرم ماده مخدر شيشه بودند که هر 3 تن بازداشت و تحويل مقامات قضايي شدند.
توزيع کود شيميايي تقلبي در ساري
ساري- خبرنگار کيهان: رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت ساري از کشف 15 تن کود شيميايي تقلبي در اين شهرستان خبر داد. ارزش اقتصادي اين مواد 90 ميليون ريال بوده که با تشکيل پرونده تخلف به اتهام تقلب در کسب جهت صدور رأي به تعزيرات حکومتي ارسال شد.

 


مقامات يک کشور فقير آفريقايي، براي تامين نقدينگي و جبران کسري بودجه هواپيماي اختصاصي رئيس‌جمهور اين کشور را به قيمت 15ميليون دلار فروختند.
سايت شبکه الجزيره نوشت: اين هواپيما را رئيس‌جمهور پيشين کشور مالاوي (بينگو وا موثاريکا) به قيمت 22 ميليون دلار خريداري کرده بود. او گفته بود اين هواپيما، مناسب جايگاه اوست و از هزينه اجاره هواپيما از شرکت‌ها، ارزان‌تر است.اما خانم «جويس باندا» رئيس‌جمهور مالاوي که از آوريل سال گذشته، در اين سمت قرار دارد فروش اين هواپيماي مجلل را در چارچوب تلاش براي اصلاح اقتصادي، در برنامه داشت.باندا از زمان آغاز به کار به عنوان رئيس‌جمهور مالاوي، حقوق ماهانه خود را 30درصد کاهش داد و متعهد شد 35 دستگاه خودرو مرسدس بنز مورد استفاده اعضاي کابينه‌اش را به فروش برساند.او همچنين مجموعه‌اي اقدامات صرفه‌جويي و رياضيت اقتصادي را در کشورش به اجرا گذاشت.
رئيس‌جمهور وقت مالاوي که به دنبال بيماري قلبي در سال 2012 درگذشت، با خريد اين هواپيماي مجلل، کشورش را در آستانه فروپاشي قرار داد چرا که بر سر اين موضوع با کمک‌کنندگان مالي به کشورش با اختلاف شديدي روبه‌رو شد.

 


پيرمرد 80 ساله ژاپني که چهاربار عمل جراحي قلب کرده است، با بالا رفتن از قله 8848 متري اورست، مسن‌ترين فرد فاتح بلندترين قله جهان لقب گرفت.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شبکه خبر، اين پيرمرد 80 ساله، پس از رسيدن به قله، با تلفن ماهواره‌اي، به خانواده و هوادارانش که در توکيو گردهم آمده بودند، گفت بسيار سرحال است و احساس خيلي خوبي دارد.«يويشيرو ميورا»، نخستين‌بار، سال 2003 اورست را فتح کرده بود؛ وي رکورد «مين بهادر شرچان»، پيرمردي نپالي را که سال 2008 در سن 76 سالگي به قله اورست رسيد، شکست.پسر «يويشيرو ميورا»، به همراه دو ژاپني و 6 نپالي، وي را در اين صعود، همراهي کردند.از سال 1953 که قله اورست نخستين‌بار فتح شد، تاکنون حدود 4000 نفر اين قله را فتح کرده و 240 نفر نيز در راه صعود آن، جان باخته‌اند.ممکن است يويشيرو ميورا نتواند رکورد خود را براي طولاني‌ مدت حفظ کند، زيرا «مين بهادر شرچان» نپالي که اکنون 81 ساله است، قصد دارد اوايل هفته آينده، بار ديگر صعود به قله اورست را آغاز کند.

 


يک فروند هواپيماي پاکستاني در آسمان لندن به دليل تهديد پرواز به اجبار بر زمين نشست.
به گزارش فارس به نقل از يورونيوز، يک فروند هواپيماي خطوط هوايي بين‌المللي پاکستان در آسمان لندن به وسيله 2 جت جنگنده همراهي شده و در فرودگاه «استانستد» در شمال‌شرق پايتخت انگلستان فرود آمد.
پليس 2 سرنشين اين هواپيما را که از لاهور عازم منچستر بود، به علت آنچه تهديد پرواز عنوان شده است، بازداشت کرد.
يکي از مسافران همچنين گفت که خلبان پس از به زمين نشاندن هواپيما، علت اين فرود را وجود تهديد در هواپيما عنوان کرده است.
با اين حال، يک فرد نزديک به کميته تحقيق درباره اين حادثه گفته است که به نظر نمي‌رسد انگليس در اين مورد با يک تهديد تروريستي ديگر مواجه باشد.
هيچ يک از 297 مسافر اين هواپيما آسيب نديده‌اند.
در پي قتل يک نظامي انگليسي در لندن، اين کشور براي رويارويي با حملات «تروريستي» به حالت آماده‌باش درآمده است.

 


بزرگترين قبرستان جهان در «وادي السلام» نجف‌اشرف قرار دارد که داراي قدمتي تاريخي است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين قبرستان محل دفن بيش از 5 ميليون نفر از ساکنان نجف‌اشرف در عراق است که هنوز هم گنجايش بالايي دارد.
مساحت وادي السلام حدود 1486 هکتار بوده و از 1400 سال قبل تاکنون براي مردم نجف شناخته شده است.
اين قبرستان همچنين داراي سه طبقه قبرستان به ارتفاع 10متر نيز هست.

 


ترکيه تبليغ مشروبات الکلي را ممنوع و محدوديت‌هاي فروش آن را افزايش داد.
ايسنا به نقل از رويترز نوشت: اين قانون جديد که براي به اجرا درآمدن بايد مورد تاييد رئيس‌جمهور قرار بگيرد، احتمالا خشم سکولارهاي ترک را برخواهد انگيخت.
طبق اين قانون، فروش مشروبات الکلي از ساعت 10 شب تا 6 صبح ممنوع خواهد بود و توليدکنندگان بايد هشدارهاي سلامت بر روي بسته‌بندي کالاي خود قرار دهند. همچنين مکان‌هاي فروش و مصرف مشروبات الکلي، در معرض ديد عمومي قرار نخواهند گرفت.
دولت محافظه‌کار رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه هدف از اين قانون را نزديک شدن به استانداردهاي اروپايي در روند پيوستن اين کشور به اتحاديه اروپا اعلام کرده است.
دولت ترکيه پيش از اين نيز محدوديت‌هايي را براي مصرف الکل قائل شده که شامل تحميل ماليات بالا براي مشروبات الکلي بوده است. شرکت ترکيش ايرلاينز نيز سرو مشروبات الکلي را در برخي پروازهاي داخلي خود متوقف کرده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10