(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 25 خرداد 1392 - شماره 20517

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
مردم به فراخوان رهبري لبيک گفتند
اوج حماسه سياسي دنيا باز هم شگفت‌زده شد
در پرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
رهبر انقلاب: نظر دشمنان براي ملت ايران اهميتي ندارد
همگام با مردم در اولين ساعات راي‌گيري صورت گرفت
حضور مسئولين و رؤساي قوا در خلق حماسه سياسي
با اعزام هيئت‌هايي از جانب رهبر معظم انقلاب انجام شد
تجليل و قدرداني از رشادت و ايثارگري جانبازان سرافراز کشور
قاري زيارت خاصه امام رضا (ع)به لقاءالله پيوست
نخبگان مطرح کردند
نامزدها و مردم به تكليف عمل كردند و همه پيروزند
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شد
رونمايي از يک فيلم سينمايي و يک کتاب تاريخ سينما در خوزستان
راه‌اندازي 9 رشته گرايش جديد دکتري در پرديس بين‌المللي دانشگاه سمنان
مرکز پژوهش‌هاي مجلس بررسي کرد
سياست تقنيني ايران در رابطه با حبس‌زدايي در قانون جديد مجازات اسلامي
معاون وزير راه و شهرسازي: 20 استان کشور به شبکه ريلي متصل هستند
در شهرستان گاليکش کلنگ احداث اولين کارخانه تراکتورسازي گلستان به زمين زده شد
مديرکل بنياد حفظ آثار همدان: 45 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر کرده‌ايم
   


رهبر معظم انقلاب: حماسه سياسي يعني حضور آگاهانه مردم در صحنه سياست کشور و مديريت کشور؛ نمونه بارزش همين حادثه انتخابات است ... آن‌ها (دشمنان) ملت ايران را نشناخته‌اند... و نمي‌دانند با کي طرفند.

 


سرويس سياسي-
به رغم تبليغات گسترده بيگانگان، مردم ايران با حضور پرشور و گسترده پاي صندوق‌هاي راي، دشمن را شگفت‌زده کردند و حماسه‌اي بي‌نظير رقم زدند.
ده‌ها ميليون ايراني واجد شرايط، روز گذشته با حضور حماسي خود پاي صندوق‌هاي راي و شرکت در انتخابات دوره يازدهم رياست‌جمهوري و چهارم شوراهاي شهر و روستا، يک بار ديگر نشان دادند تبليغات دشمنان براي ايجاد ياس و نااميدي در آنان، بي‌فايده است.
در حالي که انتخابات براساس برنامه از پيش تعيين شده ساعت 8 صبح ديروز رسما آغاز شد، در بسياري از شعب در سراسر کشور، مردم پيش از باز شدن درب شعب اخذ راي، حاضر شده و حماسه سياسي ديگري خلق کردند.
انتخابات 24خرداد که از هفته‌ها قبل مورد توجه رسانه‌هاي بين‌المللي بود، روز گذشته نيز در صدر اخبار جهان قرار داشت.
محمد ناصر حقيقت سرپرست اداره کل رسانه‌هاي خارجي وزارت ارشاد پيش از ظهر ديروز با حضور در شعبه راي‌گيري حسينيه ارشاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بيش از 205 خبرنگار خارجي از 90 رسانه از 30 کشور براي پوشش اخبار انتخابات کشورمان در ايران حضور يافتند.
وي افزود: اين تعداد علاوه بر 250 خبرنگار خارجي مقيم ايران است که از 115رسانه در کشورمان حضور دارند. تعداد کل خبرنگاران خارجي بيش از 450 نفر مي‌شود که از يک هفته گذشته به ايران سفر کردند تا اخبار انتخابات را پوشش خبري دهند.
سرپرست اداره کل رسانه‌هاي خارجي وزارت ارشاد در بخش ديگري از سخنانش تصريح کرد: در صورتي که انتخابات به دور دوم کشيده شود، هفته آينده نيز آنان در کشورمان حضور خواهند داشت. وزارت کشور، ستاد خبرنگاران خارجي خود را در محل اقامت خبرنگاران خارجي يعني هتل لاله مستقر کرده و اطلاعات همه کانديداها را در اختيار آنان قرار مي‌دهد.
50 ميليون واجد شرايط
مصطفي محمد نجار، وزير کشور طي سخناني با اشاره به حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات گفت: خوشبختانه پيش از آغاز انتخابات مردم در پاي شعبه‌هاي صندوق‌هاي راي حضور يافتند تا راي خود را به صندوق بيندازند.
وي در پاسخ به سوال مجري درباره اينکه چه زماني نتايج راي‌گيري اعلام خواهد شد، گفت: به محض اينکه کار شمارش آرا با پايان زمان راي‌گيري آغاز شود ما اطلاعات را از طريق صدا و سيما و بيانيه‌هاي مرتبط با آن اعلام مي‌کنيم. وي افزود: هر زماني نتيجه نهايي مشخص شود ما آن را اعلام مي‌کنيم.
وزير کشور درباره صندوق‌هاي سيار براي اخذ راي گفت: برابر قانون در مناطق صعب‌العبور و مکان‌هايي که تردد امکان‌پذير نيست از صندوق سيار استفاده مي‌شود.
همچنين وزير کشور درباره تعداد رأي اولي‌ها گفت: امسال يک ميليون و 600 هزار رأي اولي داريم و نزديک به 50 ميليون و 470 هزار نفر نيز واجد شرايط رأي دادن هستند.
حضور حداکثري
مشارکت مردم در انتخابات روز گذشته به حدي بود که در بسياري از شعب اخذ رأي صف‌هاي طويلي تشکيل شد و هر چه به ساعات پاياني انتخابات نزديک‌تر مي‌شد، موج مشارکت نيز افزايش مي‌يافت.
براي نمونه در حسينيه ارشاد، ازدحام جمعيت به نحوي بود که مسئولان اين شعبه مجبور شدند صندوق اخذ رأي سيار درخواست کنند.
در اردبيل، عروس و دامادي قبل از حضور در مراسم عروسي خود پاي صندوق رأي حاضر شدند و از عشق خود به رهبر و ملت گفتند.
اين عروس و داماد دليل حضور اول وقت خود در پاي صندوق‌هاي رأي را تبعيت از فرمان رهبري اعلام کرده و تأکيد کردند که رأي دادن در شرايط فعلي کشور يک وظيفه است.
همچنين در ياسوج پيرمردي با 120 فرزند و نوه‌اش در انتخابات شرکت کردند. اين پيرمرد که بيش از 100 سال سن دارد با 120 عضو خانواده‌اش، همزمان در يکي از شعب اخذ رأي حاضر شد و همگي در انتخابات شرکت کردند. در استان فارس نيز پيرمردي 100 ساله با 70 عضو خانواده‌اش پاي صندوق رأي حاضر شد.
انتخابات در خارج از ايران
ايرانيان مقيم خارج از کشور نيز با حضور در شعب اخذ رأي پيش‌بيني شده در انتخابات شرکت کردند.
وزير کشور درباره نحوه برگزاري انتخابات در کشورهاي مختلف، تصريح کرد: ما براي اينکه ايرانيان مقيم خارج از کشور بتوانند آراي خود را به صندوق بيندازند با همکاري وزارت امور خارجه 290 حوزه انتخابيه در 96 کشور پيش‌بيني کرده‌ايم.
به گزارش سفارت جمهوري اسلامي ايران در قطر، ساعتي پيش از آغاز انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري کشور، ايرانيان مقيم دوحه با تشکيل صف‌هاي طويل در شعب اخذ رأي، با شور و نشاط خاصي در پاي صندوق‌هاي رأي حاضر شدند و با آغاز انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري کشور، ايرانيان مقيم دوحه آراي خود را به صندوق‌ها انداختند.
شش شعبه اخذ آراي ايرانيان در سه محل شامل سفارت جمهوري اسلامي ايران در منطقه دفنه، مجتمع دخترانه مدارس ايراني در منطقه هلال و مجتمع پسرانه مدارس ايراني در منطقه ابوهامور شهر دوحه در نظر گرفته شده بود.
هموطنان ايراني مقيم قزاقستان نيز در شهرهاي آستانه، آلماتي، چيمکنت و ترکستان با شور و شوق زايدالوصفي براي انداختن رأي خود به صندوقهاي رأي و از اولين ساعات اخذ رأي، در پاي صندوقها حضور يافتند.
بازتاب گسترده انتخابات در رسانه‌هاي خارجي
حضور گسترده و حماسي ديروز مردم ايران اسلامي در پاي صندوق‌هاي رأي براي خلق يک حماسه سياسي بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي خارجي داشته است.
انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي شهر و روستا در 60 هزار شعبه اخذ رأي با بيش از 130 هزار صندوق ديروز برگزار شد و براساس اعلام وزارت کشور و ستاد انتخابات بيش از 50 ميليون نفر واجد شرايط رأي دادن در اين انتخابات بودند که از اين ميان يک ميليون و 460 هزار نفر رأي اولي هستند.
همچنين 128 حوزه و 265 شعبه اخذ رأي در خارج از کشور و در بيش از 96 کشور جهان به دريافت آراي ايرانيان خارج از کشور پرداختند.
بيش از 450 خبرنگار از رسانه‌هاي خارجي اخبار انتخابات ايران را پوشش دادند که در اين ميان علاوه بر آن عده از خبرنگاران خارجي که در ايران حضور دائم دارند، 186 خبرنگار از 39 کشور جهان، به ايران سفر کرده تا اخبار انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراها را پوشش دهند.
اکثر رسانه‌هاي مطرح دنيا حضور رهبر معظم انقلاب در حسينيه امام خميني(ره) را محور پوشش خبر آغاز انتخابات در کشورمان قرار دادند.
خبرگزاري‌هاي فرانسه، رويترز، الجزيره، آسوشيتدپرس و بي‌بي‌سي هر کدام در خبرهاي جداگانه‌اي لحظه آغاز انتخابات را پوشش دادند.
رويترز به نقل از يکي از شاهدان عيني خود در تهران در صفحه ويژه انتخابات ايران اذعان کرد که تعداد کثيري از مردم پايتخت ايران در برابر صندوق‌هاي اخذ رأي اجتماع کرده‌اند تا در انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر، شرکت کنند.
شبکه خبري اسکاي نيوز خبر آغاز يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران را اعلام کرد و گفت: مردم ايران امروز رئيس جمهور خود را انتخاب مي‌کنند.
اين شبکه در ادامه گزارش خود اذعان کرد که از همه سلايق و جريان‌ها در اين انتخابات کانديدا وجود دارد.
اسکاي نيوز در اين باره گزارش داد رقابت اصلي انتخابات ميان «حسن روحاني» کانديداي اصلاح‌طلبان و «علي‌اکبر‌ولايتي» وزير خارجه پيشين ايران و «محمد‌باقر‌قاليباف» شهردار تهران، «سعيد جليلي» دبير شوراي عالي امنيت سه کانديداي جريان اصولگرا در ايران است.
اين شبکه تأکيد کرد اين در حالي است که پيشتر ايالات متحده گفته بود که انتخابات ايران اهميت چنداني ندارد زيرا انتخاب‌هاي مردم محدود است و شوراي نگهبان که همه اعضاي آن اصولگرايان هستند صلاحيت کانديداها را تأييد کرده‌اند.
کارشناسان روس با اشاره به عصبانيت غرب و تلاش‌هاي رسانه‌اي آنها براي بازتاب غيرواقعي فضاي انتخاباتي در ايران، بر بي‌نتيجه بودن اين تلاش‌ها بر فضاي داخلي کشورمان تأکيد دارند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه کامرسانت، کارشناسان روس معتقدند که غرب و برخي از کشورهاي همسايه در مورد ايران و نقش برخي از نامزدهاي رد شده از سوي شوراي نگهبان سر و صداهاي زيادي به راه انداخته‌اند اما دراين رابطه مهم گوش دادن به حرف مردم ايران است که خلاف تبليغات رسانه‌اي غرب مي‌باشد.
«ولادمير يوسي‌اف» مدير مرکز مطالعات اجتماعي و سياسي روسيه نيز ضمن يک نشست مطبوعاتي با دموکراتيک عنوان کردن فضاي انتخابات در ايران، حضور پررنگ مردم در انتخابات 24 خرداد را قابل پيش‌بيني دانست.
پايگاه اينترنتي «روس بزنس کنسالتنگ» (top.rbc.ru) با انتشار گزارشي با اشاره به قابل پيش‌بيني بودن نتايج بيشتر انتخابات رياست‌جمهوري در کشورهاي مختلف دنيا از جمله آمريکا، نوشت که در اين ميان تنها ايران استثنا است.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص نيز همانند ساير رسانه‌هاي خبري جهان به بازتاب خبر آغاز انتخابات رياست‌جمهوري ايران پرداخت و بخشي از سخنان مقام معظم رهبري در ساعات اوليه راي‌گيري را منعکس کرد.
اين روزنامه به واکنش رهبري به ادعاي اخير عضو شوراي امنيت ملي آمريکا درباره شفافيت انتخابات ايران اشاره کرد و گزارش داد رهبري ايران به اين اظهارات توجهي نکرد و درباره آنها گفت: «به درک.»
هاآرتص در ادامه اين بخش از سخنان رهبري را بازتاب داد که «آنچه مهم است مشارکت همه جانبه مردم در انتخابات است. ملت عزيز ما بايد با شور و هيجان به پاي صندوق‌هاي راي آمده و بدانند سرنوشت کشور در دست آنها است.»
همزمان با آغاز يازدهمين دور انتخابات رياست‌جمهوري ايران، شبکه الجزيره انگليسي نيز در گزارشي خبر آغاز انتخابات را در صدر اخبار خود قرار داد.
در اين گزارش آمده است: «ميليون‌ها ايراني قرار است امروز در انتخابات رياست‌جمهوري به پاي صندوق‌هاي راي بروند.»
«ثريا لني» خبرنگار اين شبکه در تهران گزارش داد که مردم از ساعات اوليه به پاي صندوق‌هاي راي آمدند و صف‌هاي راي تا بيرون از محل راي‌گيري شکل گرفته است.
شبکه خبري الميادين به نقل از خبرنگاران خود در ايران، تبريز و اصفهان گزارش داد که مردم قبل از شروع انتخابات در مرکز راي‌گيري حضور يافتند تا آراي خود را به صندوق بياندازند.
اين شبکه در عين حال تصاويري را از اين شهرها به نمايش گذاشت که مردم در صفوف طولاني راي‌گيري حضور داشتند.
خبرگزاري فرانسه نيز صف‌هاي طولاني‌ راي‌دهندگان را نشان‌دهنده و ظيفه ملي و اميد به آينده بهتر در ايران ارزيابي کرد. روزنامه‌الاخبار هم در بازتاب حضور پرشور ايرانيان در انتخابات نوشت: ويژگي مردم ايران اين است که همه را غافلگير مي‌کنند.
انتخابات در کمال آرامش
روزنامه انگليسي اينديپندنت با بازتاب حماسه سياسي کشورمان نوشت: ايرانيان پرشورتر از هميشه براي انتخاب رئيس‌جمهور کشورشان از ميان 6 کانديدا پاي صندوق‌ها رفتند.
سي‌ان‌ان هم در گزارشي با اذعان به اينکه ديگر خبري از فتنه 88 نيست، در بازتاب انتخابات ديروز ايران نوشت: دوربين‌هاي تصويربرداري همه شبکه‌هاي تلويزيوني بر انتخابات ايران متمرکز شده است.
روزنامه انگليسي گاردين هم با بازتاب آغاز انتخابات ايران، گزارش داد انتخابات ايران باز هم شگفتي‌ساز خواهد بود.
راشا تودي نيز در مقاله جديد خود با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات با مقايسه نظام سياسي کشورمان با ساير نظام‌هاي سياسي در منطقه معترف است که تنها کشور داراي نظام «مردم‌سالار» در منطقه ايران اسلامي است.
در همين رابطه، تحليلگر نشريه «نيشن» نيز در مقاله جديدي تحت عنوان «مهم‌تر از همه‌چيز انتخابات ايران يک انتخابات واقعي است» اذعان مي‌کند که انتخابات امسال کشورمان در کمال آرامش و به دور از فتنه‌گري مخلان نظم و آسايش عمومي برگزار خواهد شد.
خبرگزاري «صداي روسيه» هم در کنار ديگر رسانه‌هاي خارجي با بازتاب‌ انتخابات رياست‌جمهوري اسلامي ايران و اشاره به حضور پرشور و چشمگير مردمي در اين انتخابات اظهار داشت ايران جزو معدود کشورهايي در خاورميانه است که در آن انتخابات برگزار مي‌گردد و «مردم‌سالاري» در شکل حقيقي خود در آن جريان دارد.

 


نيکي‌ها از سوي خداوند است
قرآن عظيم:
آنچه از نيکي‌ها به تو مي‌رسد، از طرف خداوند است.
و آنچه از بدي به تو مي‌رسد، از سوي خود توست! و ما تو را رسول براي مردم فرستاديم و گواهي خداوند در اين باره کافي است.
سوره نساء- آيه 79

 


عصبانيت مدير بي بي سي فارسي
از بي محلي مردم ايران به اين شبکه
مدير شبکه بي بي سي فارسي در واکنش به يکي از گزارش‌هاي صداوسيما، نتوانست جلوي عصبانيت خود از بي محلي مردم ايران به اين شبکه را پنهان کند.
خبر سيما طي روزهاي گذشته گزارشي را از مصاحبه خبرنگار بي‌بي‌سي (خبرنگار ايراني که خود را خبرنگار بي بي سي معرفي کرد) با مردم تهران را پخش کرد که واکنش صادق صبا مدير بخش فارسي بي‌بي‌سي را در پي داشت.
مدير بخش فارسي شبکه بي بي سي شب گذشته با حضور در استوديو اين شبکه، در پاسخ به اين سوال که «در رسانه ها و سايت هاي داخلي ايران ويديو هاي مختلفي را مي بينيم که به بررسي عملکرد پرسنل و مجريان بي بي سي پرداخته اند. اما ويديو تازه اي منتشر شده مبني بر اينکه يک نفر خود را به عنوان خبرنگار بي بي سي جا زده و بين مردم رفته با آنها مصاحبه مي کند اگرچه بعدا گفته شد که اين خبرنگار تقلبي بوده است. اين کار در واقع نوع جديد از برخورد با بي‌بي‌سي است نظر شما در اين باره چيست؟ضمن تکرار ادعاهاي گذشته خود مبني بر اطلاع‌رساني «صادقانه و بي طرفانه» گفت: «اين آقا از باشگاه خبرنگاران جوان است که به خيابان هاي تهران رفته و با آرم بي بي سي با مردم به عنوان خبرنگار بي بي سي صحبت مي کند، من خواستم به همه مردم ايران بگويم که ما هيچ خبرنگاري در ايران نداريم.»
به نظر مي رسد آنچه بيش از همه موجب عصبانيت مدير بخش فارسي بي بي سي شد نحوه برخورد مردم با اين خبرنگار بود که خود را
«آريا آزاد‌مهر» خبر نگار بي بي سي معرفي کرد.
درگزارش ياد شده عده اي از مردم با ديدن لوگوي بي بي سي و همچنين پس از شنيدن اين جمله که «خبرنگار بي بي سي هستم» حتي حاضر به گفتگو با او نشده و با بي اعتنايي کامل از کنار او مي گذرند.
عده اي ديگر نيز که حاضر به مصاحبه با اين خبرنگار شدند در پاسخ هاي خود بر اين نکات تاکيد مي کنند که «بي بي سي دروغ گو است، اخبار واقعي را وارونه پوشش مي دهد، در امور ايران دخالت مي کند و حتي برخي نيز اين خبرنگار را با عنوان جاسوس خطاب قرار دادند.»
«گرگ سالي» ديجيتال مي شود
مدير بخش ديجيتال سوره از عرضه نسخه ديجيتال کتاب «گرگ ‌سالي» آخرين اثر زنده‌ياد اميرحسين فردي که به تازگي نشر يافته است و تا 10 روز آينده نيز در قالب ديجيتال منتشر خواهد شد خبر داد.
ابراهيم اسکندري‌پور، مدير بخش ديجيتال سوره، در گفت‌وگو با فارس درباره انتشار نسخه ديجيتال «گرگ سالي» اظهار داشت: بزودي نسخه ديجيتال کتاب «گرگ سالي» وارد بازار کتاب و کتابخانه سوره مهر خواهد شد.
مدير بخش ديجيتال سوره ضمن اشاره به آماده بودن اين نسخه از زمان تکميل آن خبر داد و گفت: معمولا زمان 10 روزه براي آماده شدن سپري مي‌شود.
گفتني است، اين رمان انقلابي که در واقع جلد دوم رمان «اسماعيل» محسوب مي شود، هفته گذشته و همزمان با چهلمين روز درگذشت مرحوم امير حسين فردي منتشر شد. همچنين مراسم رونمايي از رمان «گرگ سالي» 28 خرداد در حوزه هنري برگزار مي شود.
گسترش سانسور غيرقانوني غرب
عليه رسانه‌هاي ايراني
شرکت صهيونيستي يوتل‌ست، سانسور غير قانوني خود عليه رسانه‌هاي ايران را گسترش داده است.
اين شرکت فرانسوي به چندين شرکت خدمات ماهواره‌اي بين المللي درباره همکاري با شبکه‌هاي ايراني، به ويژه شبکه خبري ?? ساعته انگليسي زبان پرس تي وي، هشدار داده است.
ميشل دروزن، رئيس اسرائيلي ـ فرانسوي يوتل‌ست نامه‌هايي به شرکت‌هاي خدمات ماهواره‌اي ارسال و به آنها تحريم‌هاي امريکا و اتحاديه اروپا عليه ايران را ياد آور شده است.
پرس تي وي به برخي از اين نامه‌ها که در آن يوتل‌ست به شرکت‌هاي خدمات ماهواره‌اي هشدار داده است که «پخش شبکه هاي ايراني نقض قوانين امريکا مي‌باشد»، دسترسي پيدا کرده است.
اين شرکت ماهواره‌اي همچنين تلاش کرده است تا تحريم‌هاي ضد‌ايراني اتحاديه اروپا را به تحريم‌هاي رسانه‌اي ارتباط دهد. اين در حالي است که مايکل مان سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به پرس‌تي وي گفته است که اين تحريم‌ها، رسانه‌هاي ايراني را شامل نمي‌شود.
غرب مدعي است که مهمترين مدافع آزادي بيان در جهان مي‌باشد اما در سال‌هاي اخير با منع پخش صداي جايگزين شبکه پرس تي وي در چند کشور، همه تلاش خود را براي ساکت کردن اين شبکه خبري انجام داده است.
واکنش منفي منتقدان خارجي
نسبت به فيلم تازه اصغر فرهادي
«گذشته» فيلمي سرد، خالي از استعداد و خلاقيت است، کارگردان در يک درام پيش پاافتاده در حومه پاريس سرگردان و گمشده است، چهار زن هيستريک و نابودگر سعي مي‌کنند دو مرد را از شر خود نجات دهند و ...
اين عبارات بخش هايي از نقدهاي منتقدان رسانه هاي فرانسوي درباره تازه ترين فيلم اصغر فرهادي است. فيلمي که مدتي است در فرانسه اکران شده، اما از سوي مخاطبان با استقبال سردي مواجه شده است.
براساس گزارش باني فيلم، مثلا ژان ميشل فرودن، سردبير هنري روزنامه لوموند و کايه‌دوسينما، درباره اين فيلم نوشته: «گذشته» را فرموش کنيد. فيلمي جدي نيست. چهار زن هيستريک و نابودگر که سعي مي‌کنند دو مرد را از شر خود نجات دهند...»
روزنامه ليبراسيون به قلم ديديه پرون از منتقدان معتبر اين نشريه مي نويسد: « بعد از «جدايي...»، سينماگر ايراني در يک درام پيش پا افتاده در حومه پاريس سرگردان و گمشده است! فرهادي عبوس که خنده به لب ندارد، تنها چيزي که از پاريس در فيلمش به تصوير کشيده يک تکه از خياباني درحومه شهر ويک داروخانه و يک خشکشوئي است. بقيه حوادث در خانه مي گذرد که ماري در آن زندگي مي کند و احمد که از ايران برگشته... مردي که به اصطلاح مي خواهد موقعيت را بفهمد و مصلح باشد و...
سرژتوبيانا – سردبير قبلي مجله کايه دوسينما و مديرفعلي سينماتک فرانسه و نويسنده کتاب هاي سينمايي نيز درباره آخرين ساخته فرهادي نوشته است: «گذشته، فيلمي سرد، خالي از استعداد و خلاقيت است که هيچ احساس خوبي در آدم بر نمي انگيزد...»
جلوگيري دولت بحرين از ورود مداح مشهور
نزار القطري مداح معروف که براي حضور در جشن‌هاي اعياد شعبانيه قصد ورود به بحرين را داشت با ممانعت پليس اين کشور مواجه شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري عراقي ابا، رژيم آل‌خليفه از حضور مداح مشهور اهل بيت(ع) دراين کشور را ممنوع کرد. بنابر اين گزارش، نزار القطري که قصد داشت از طريق فرودگاه بين‌المللي بحرين در منامه وارد اين کشور شود توسط ماموران ديپورت شده است.
منابع خبري اعلام کرده‌اند وي ظهر روز گذشته براي حضور در يکي از جشن‌هاي شعبانيه و ميلاد امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و امام سجاد(ع) قصد ورود به بحرين را داشت که پليس بدون هيچ دليلي از ورود او به بحرين ممانعت به عمل آورد.

 


حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي فرمودند: سرنوشت کشور و سعادت ملت، وابسته به حضور و انتخاب مردم بوده و اين راي ملت يک امانت و حق‌الناس در دست مسئولان برگزاري انتخابات است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت‌آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اولين دقايق آغاز رأي‌گيري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا با حضور در محل صندوق سيار 110 در حسينيه حضرت امام خميني(ره)، آراي‌شان را به صندوق انداختند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تبريک اعياد شعبانيه، حضور مؤثر، بهنگام، همگاني و پرشور ملت در انتخابات را داراي اهميت فراوان دانستند و تأکيد کردند: مردم عزيز ايران با شوق و انگيزه وارد صحنه انتخابات شوند و بدانند سرنوشت کشور و سعادت ملت، وابسته به حضور و انتخاب آنهاست.
رهبر انقلاب اسلامي، تأثير اساسي حضور مردم در سرنوشت کشور را دليل تبليغات منفي و متراکم مخالفين و دشمنان ملت خواندند و افزودند: دشمنان تلاش زيادي کردند که با ايجاد يأس و بدبيني، مردم پاي صندوق‌هاي راي نيايند و براي تحقق اين هدف، پا را از کارشکني‌هاي رسانه‌اي نيز فراتر نهادند و در اين دوره، سياستمداران و شخصيت‌هاي غربي وابسته به جبهه دشمن، بطور علني عليه حضور مردم فعاليت مي‌کنند.
ايشان با اشاره به اظهارات مقامات آمريکايي که گفته‌اند ما انتخابات ايران را قبول نداريم، خاطرنشان فرمودند: نظر دشمنان، هيچ‌گاه اهميتي براي مردم ايران نداشته و ملت هميشه خودش تشخيص داده که به چه چيزي نياز دارد و مصلحت کشور در چيست و بر همان اساس نيز انتخاب کرده و خواهد کرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با توصيه به عموم مردم براي حضور اول وقت در پاي صندوق‌هاي رأي، در خصوص انتخابات رياست جمهوري افزودند: هيچ‌کس حتي نزديکان، از راي بنده اطلاع ندارند و مردم وظيفه دارند در خصوص انتخاب خود، تحقيق کنند.
رهبر انقلاب اسلامي در رابطه با انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز خاطرنشان کردند: بنده در اين انتخابات به 31 نفر راي دادم که برخي از آنها را از نزديک مي‌شناختم و برخي افراد ديگر را براساس اعتماد به يکي از فهرست‌ها انتخاب کردم.
معظم‌له همچنين با اظهار اميدواري در خصوص اينکه نتيجه انتخابات در جهت خير کشور ومردم و موجب سعادت و رفاه مادي و معنوي ملت باشد، خطاب به برگزارکنندگان انتخابات تأکيد کردند: راي مردم يک امانت و حق‌الناس است که در دست مسئولان صندوق‌ها و شمارش‌کنندگان آرا قرار دارد و بايد در اين زمينه دقت زيادي به خرج داده شود.

 


مسئولين و روساي قوا همگام با مردم پاي صندوق‌هاي راي حاضر شده و در خلق حماسه سياسي شرکت کردند.
محمود احمدي‌نژاد بعدازظهر ديروز با حضور در مسجد صاحب‌الزمان(عج) واقع در منطقه ابوذر در انتخابات شرکت کرد.
احمدي‌نژاد در حاشيه شرکت در انتخابات گفت: اميدوارم خداوند بهترين سرنوشت را براي ملت ايران و جامعه بشري رقم بزند.
گفتني است رئيس‌جمهور روز پنج‌شنبه نيز در پيامي خطاب به ملت ايران ابراز اميدواري کرده بود پرچم سرافرازي ايران اسلامي با حضور پرشور مردم بيش از پيش به اهتزاز درآيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز پس از اين که راي خود را در مسجد امام حسن عسکري قم به صندوق انداخت طي سخناني اظهار داشت: قدرت حضور مردم انرژي مضاعف به نظام خواهد داد تا مسئولان بتوانند با تلاش بيشتر به گونه‌اي عمل کنند که در شرايط بين‌المللي به وضعيت مطلوب دست پيدا کنيم.
لاريجاني با اشاره به اين که در عرصه بين‌المللي با فشارهاي خارجي روبه‌رو هستيم بيان کرد: قدرت حضور مردم انرژي مضاعف به نظام خواهد داد تا مسئولان بتوانند با تلاش بيشتر به گونه‌اي عمل کنند تا در شرايط بين‌المللي به وضعيت مطلوب دست پيدا کنيم.
وي با اشاره به اين که ايران اسلامي رکن منطقه است گفت: انتخابات ايران و حضور ملت در صحنه نشان مي‌دهد ملت بعد از گذشت 34 سال هنوز پشتيبان نظام است.
آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه با حضور در پاي صندوق اخذ راي در انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري و شوراها شرکت کرد.
رئيس دستگاه قضا ديروز در اولين ساعت اخذ راي به همراه تعدادي از مسئولان عالي قضايي کشور براي خلق حماسه سياسي راي خود را به صندوق انداخت.
آيت‌الله جنتي رئيس شوراي نگهبان نيز در محل اين شورا پاي صندوق حاضر شده و در انتخابات شرکت کرد.
وي پس از راي‌گيري در جمع خبرنگاران گفت: اميدواريم کسي که راي مي‌آورد بتواند قانون را رعايت کند.
«آيت‌الله جنتي» در ادامه بيان کرد: توصيه من به مردم عزيز اين است که قدر اين نعمت آزادي را بدانند و بدانند که به برکت انقلاب روح امام بزرگوار و ولايت آيت‌الله خامنه‌اي و منت خداوند است که مي‌توانند آزادانه راي بدهند و در همه مراسم ‌راي‌گيري شرکت کنند.
وي در پاسخ به اين سؤال که توصيه شما به نامزدهايي که خود را از قبل پيروز انتخابات مي‌دانند، گفت: توصيه من به کساني که خود را از الان پيروز انتخابات مي‌دانند اين است که از اشتباهات گذشته درس بگيرند. اتفاقي که در سال 88 رخ داد اين بود که برخي خود را پيش از اعلام نتايج آرا پيروز انتخابات مي‌دانستند و بر اين اساس فتنه‌اي به پا کردند که هم خودشان سوختند و هم مردم را سوزاندند.
دبير شوراي نگهبان اضافه کرد: در اين دوره هم هر کس پيش از اعلام قطعي نتايج آرا خودش را پيروز انتخابات معرفي کند به مردم خيانت کرده است چرا که آرا در سراسر کشور پخش شده و کسي نمي‌تواند نتيجه را از پيش تعيين کند.
آيت‌الله مهدوي کني رئيس مجلس خبرگان رهبري نيز پس از حضور در انتخابات گفت: اولين مسئله مهم در انتخابات اين است که مردم به انقلابشان راي مي‌دهند.
غلامعلي حداد عادل نيز در مسجد لرزاده رأي خود را به صندوق انداخت و گفت: همانطور که در زمان ثبت‌نام احساس وظيفه کردم با همان احساس وظيفه خود دانستم براي مصلحت کشور از انتخابات کنار بکشم.
حداد عادل همچنين درباره کنار کشيدنش از عرصه انتخابات رياست جمهوري گفت: ما بايد از خيلي شيريني‌هاي ظاهري براي مصلحت نظام بگذريم همانطور که در زمان ثبت نام احساس وظيفه کردم با همان احساس وظيفه خود دانستم که براي مصلحت کشورم از انتخابات کنار بکشم.
وي همچنين درباره ادعاهاي سردمداران کاخ سفيد مبني بر صحت نداشتن سلامت انتخابات ايران گفت: ما هم اين نظر را در مورد انتخابات آمريکا داريم؛ به آمريکايي‌ها چه مربوط که در ايران انتخابات به چه شکلي است مگر آنها آقاي دنيا هستند؟
آيت‌الله هاشمي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز با حضور در حسينيه جماران رأي خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انسجام ملي شرط موفقيت در مقابل خطرهاي داخلي و خارجي و زمينه‌اي براي رفع مشکلات با همدلي و همگامي مردم و پرهيز از تفرقه‌هايي است که براي کشور خطرناک است.
وي با بيان اين که دعا مي‌کنيم سرنوشت خوبي براي کشور، انقلاب و مردم رقم بخورد، اظهار داشت: دعا مي‌کنيم که نتيجه انتخابات سبب انسجام ملي شود چرا که انسجام ملي شرط موفقيت‌ها در مقابل خطرهاي داخلي و خارجي و زمينه‌اي براي رفع مشکلات با همدلي و همگامي مردم در پرهيز از تفرقه‌هايي است که براي کشور خطرناک است.
علي‌اکبر ناطق نوري عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز پس از حضور در حسينيه ارشاد و شرکت در انتخابات تاکيد کرد: کانديداها پس از برگزاري انتخابات بايد از قانون تمکين کنند و به تصميمات نظام پاي‌بند باشند.
آيت‌الله محسني گرکاني رئيس ديوان عالي کشور، حجت‌الاسلام والمسلمين اژه‌اي دادستان کل کشور و علي‌اکبر صالحي وزير امور خارجه از ديگر مسئولاني بودند که با حضور در پاي صندوق‌هاي رأي در انتخابات شرکت کردند.

 


در سالروز ولادت با سعادت قمر بني‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس عليه‌السلام و روز جانباز، روز پنج شنبه چهار هيئت از جانب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در تهران با حضور در منازل تعدادي از جانبازان از رشادت، صبر و استقامت ايثارگران تجليل کردند.
حجج اسلام‌ والمسلمين آقايان تقوي، رحيميان، قمي و حاج‌علي اکبري به نمايندگي از رهبر انقلاب اسلامي، ضمن گفتگو با جانبازان و کسب اطلاع از شرايط زندگي، درمان، کار و مشکلات آنان، از ايثارگري و فداکاري جانبازان سرافراز دفاع‌مقدس قدرداني و تشکر کردند.
همچنين نمايندگان ولي‌فقيه در مراکز استان‌ها و ائمه‌جمعه سراسر کشور نيز به نمايندگي از رهبر معظم انقلاب اسلامي با حضور در منازل تعدادي از جانبازان سراسر کشور از اين يادگاران گرانقدر دفاع‌مقدس تجليل کردند.

 


خوانسار- خبرنگار کيهان:
رضا انصاريان مداح پيشکسوت و قرائت‌کننده نام آشناي زيارت خاصه حضرت امام رضا(ع) همزمان با سالروز تولد ولي‌نعمتش سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) به عرش اعلي پرکشيد.
وي که همه ايرانيان و شيعيان وي را با خواندن صلوات خاصه امام رضا(ع) مي‌شناسند پس از 40 سال نوکري اهل‌البيت(ع) در مشهد الرضا و درست در سحر ولادت کسي که سالها براي وي نوکري و خدمتگزاري کرده بود در سن 59 سالگي بر اثر سکته قلبي درگذشت.
انصاريان متولد 1333 در شهرستان خوانسار و در خانواده مذهبي متولد شد و سالها در جوار حضرت معصومه(س) پرورش يافت و سپس به محضر قدسي حضرت رضا(ع) در مشهدالرضا رفت و آنجا ساکن شد. اين مداح با اخلاص از خادمان حرم بارگاه ملکوتي امام هشتم بود.
وي چندي پيش درباره صلوات خاصه امام رضا(ع) که او توفيق خواندنش را پيدا کره بود گفته بود اين بالاترين افتخار است که توانستم صلوات را به محضر امام رضا تقديم کنم، صلواتي که همه با آن انس پيدا کردند و امام رئوفشان را با آن مي‌خوانند، انصاريان بدون حضرت رضا(ع) هيچ نيست، ايشان اراده فرمودند که صلوات را تقديم حضرتشان کنيم انشاالله که توفيق شکرگزاري داشته باشم.
اين مداح برجسته کشور که توفيق خواندن زيارت امين الله، جامعه کبيره و حسين آرام جانم را هم داشته است با بيان اينکه وقتي نگاهت به طرف حضرت باشد اين عنايت‌ها مي‌شود اظهار کرد: بايد قدر اين نعمت‌ها را دانست.
وي افزود: گريه و توسل خوب است اول خدمت سالار شهيدان اباعبدالله باشد، روايتي هست که مي‌گويد يکي خدمت امام رضا(ع) رفت و گفت که من شما را خيلي دوست دارم ولي محبتم با امام حسين(ع) يک جوري ديگري است، حضرت تبسمي کردند و پاسخ دادند که ما هم با محبت حسين(ع) يک جور ديگري هستيم.
وي در خوانسار به دنيا آمد. 5ساله بود که با خانواده به قم مهاجرت کرد تا سال 54 در محضر مبارک حضرت معصومه(س)بود، بعد به خاطر يک سري مشکلات سياسي که با رژيم طاغوتي آن زمان پيدا کرد، تصميم به مهاجرت گرفت.
انصاريان براي اسکان چند شهر را انتخاب کرده بود اما دل به استخاره داد و مشهد نامي بود که قرعه به نامش افتاد، کسي که برايش فال گرفت گفت که اينجا که مي‌خواهيد برويد بيشتر از 10روز پذيراي شما خواهد بود و اگر بمانيد در سالهاي اول زندگي سخت و دشواري را خواهيد داشت اما اگر تحمل کنيد از نظر معنوي و مادي بهترين موقعيت را پيدا خواهيد کرد.
همان طور هم شد، چند سال به سختي گذشت، ولي اميد به علي ابن موسي الرضا به وي و خانواده‌اش کمک کرد تا آن روزها را پشت سربگذارد و بالاخره روزي فرا رسيد که درهاي نور از جانب حضرتش باز شد و زندگي وي را متحول کرد.
او درباره مرثيه‌هايي که به آنها عشق مي‌ورزيد و تحت تاثيرشان اشک مي‌ريخت اظهار کرده بود مرثيه‌هاي حضرت زينب(س) و علي‌اصغر(ع) را هيچ گاه به پايان نمي‌برم، آن قدر اين ذکر مصيبت برايم سنگين است که هميشه آن را نيمه رها کرده و ذکر مداحي را ختم مي‌کردم.
وي گفته بود: نسبت به بي‌بي زينب کبري(س) حساسيت و ارادت خاصي دارم و معمولا براي رفع گرفتاري‌هايم نيز دست توسل به دامن اين حضرت مي‌زنم که اسوه صبر و مقاومت در کربلا هستند و معتقدم هيچ ذکري نمي‌تواند عظمت مصيبت وارده بر اين بانوي بزرگوار را بيان کند.
انصاريان افزود: مداح بايد اخلاص داشته باشد، استادم مولوي هميشه مي‌گفت کسي که درخلوت خود براي اهل بيت(ع) بسوزد، موقع مداحي هم سخنش تاثيرگذار مي‌شود، در اين عرضه مني وجود ندارد، هرچه هست ارادت به ساحت ائمه اطهار(ع) است و آن چه مداح در اين مسير بدست مي‌آورد همه مرهون نگاه پرلطف اين بزرگواران است و خدا نکند که يک لحظه اين نگاه برگردد.

 


جمعي از نخبگان با اشاره به
تكليف مدار‌بودن سياست در جمهوري اسلامي، همه نامزدها و همچنين راي دهندگان را پيروز انتخابات ارزيابي كردند.
حجت الاسلام « سيد باقر آيت ميردامادي» مسئول دفتر آيت الله نوري همداني درگفت وگو با ايرنا گفت:چه پيروز وچه شكست خورده انتخابات هر دو به وظيفه شان عمل كردند و تكليف شرعيشان را انجام دادند.
وي ادامه داد: نامزدهايي كه در انتخابات پيروز نشدند و توفيق رئيس جمهور شدن از آنها سلب شد‌، آن‌را تقدير الهي دانسته و بدانند كه خداوند صلاح دنيا و آخرت آنها را بهتر مي داند و بايد به رضاي خدا راضي باشند.
حجت‌الاسلام «نصرت اله موحدي گلپايگاني» دبير ستاد اقامه نماز واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي نيز گفت: اسلام قرآن و ولايت ما را به شورا و تعاون در امور خير سفارش كرده اند كه انتخابات مثالي از آن است و راي دهندگان و نامزدها براي اينكه اقدامشان به بهبود وضعيت مردم بيانجامد، قصد قربت كنند و با نيت خالص اين كار را انجام دهند.
وي به پيروز و شكست خوردگان انتخابات توصيه كرد ، حرمت قانون اساسي را حفظ كرده و براي عزت و شكوه اسلام تلاش كنند.
اين واعظ تهراني ادامه داد: شيعه مكتب تكليف است و اين نظام هم تنها نظام شيعي در جهان است به همين خاطر همه از جمله پيروز انتخابات وظيفه دارند مخلصانه براي اعتلاي اين نظام و خدمت به مردم تلاش كنند.
حجت الاسلام «محمد ميرزايي» واعظ و كارشناس معاونت فرهنگي قوه قضائيه نيز گفت:شكست خوردگان درانتخابات لازم است به قانون تمكين كرده و اعتراض خود را از مجاري قانوني پيگيري كنند.
وي ازشكست خوردگان انتخابات خواست به آراي عمومي احترام بگذارند و خاطر نشان كرد: يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري يك پيروز و پنج بازنده دارد و وجود شكست و پيروزي نفس هر رقابتي است.
ميرزايي به پخش برنامه ها و مناظرات انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري از صداوسيما نيز اشاره كرد و گفت: نامزدهاي انتخابات تكليف خود را ادا كرده اند و اين مردم هستند كه تصميم مي گيرند چه كسي رئيس جمهور شود.
حجت الاسلام رضا مرتضايي يك كارشناس مسائل مذهبي مقيم تهران نيز گفت: نامزدهاي انتخابات به آنچه خدا براي آنها خواسته راضي بوده و به راي مردم تمكين كنند.
وي به اقدامات تحريك آميز رسانه هاي خارجي براي ايجاد گسست اجتماعي و فتنه بعد از انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و ادامه داد: خوب است نامزدهاي بازنده به نامزدهاي پيروز انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا تبريك بگويند و براي همكاري با وي اعلام آمادگي كنند تا شكست برخي نامزدها در انتخابات موجب تفرقه و از هم‌گسيختگي سياسي-اجتماعي در كشور نشود.

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
فيلم سينمايي يوسف هور، شهيد علي هاشمي و کتاب 40 سال تاريخ سينماي خوزستان با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رونمايي شد.
دکتر سيدمحمد حسيني در مراسم رونمايي فيلم سينمايي «يوسف هور، شهيد علي هاشمي» و کتاب «40 سال تاريخ سينماي خوزستان» با ابراز خوشحالي از رونمايي فيلم يوسف هور در ايام ولادت سيد‌الشهداء اظهار کرد: اگر چه آمار توليد فيلم‌هايي نظير يوسف‌ هور شهيد علي هاشمي در خوزستان کم نيست، اما اميدواريم ساخت فيلم شهيد علي هاشمي آغازي براي ساخت فيلم‌هاي بلند در استان‌ها باشد.
وي شهدا را مظهر غيرت، دلاوري، رشادت و شهادت‌طلبي اعلام و تصريح کرد: نام شهيد مي‌تواند در هر زمان سازنده باشد و قادر است، نسل‌هاي آينده را تقويت کند. اگر ما سربلند هستيم به واسطه فداکاري‌هاي آنها بوده است.
حسيني اذعان کرد: امروز در جنگ اقتصادي هستيم، اگر روحيه ايثار و ايستادگي نباشد، دشمن بر ما غلبه خواهد کرد، شهيد مي‌تواند روحيه ايثار، فداکاري و گذشت را در جامعه گسترش دهد.
وي تصريح کرد: عمليات‌هاي بدر و خيبر را بايد به نام علي هاشمي مزين کرد چرا که تاثير بسياري در اين دو عمليات و عمليات‌هاي ديگر داشت.
حسيني توليد چنين فيلم‌هايي را بسيار تاثيرگذار در جامعه دانست و اظهار اميدواري کرد فيلم‌هايي نظير يوسف هور شهيد علي هاشمي را بيشتر داشته باشيم هر چند که فيلم‌هاي شهيد چمران، جنگ 33 روزه و جنگ 22 روزه ساخته شده است و در آينده مورد اکران قرار مي‌گيرد.
مديرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان نيز در ادامه مراسم اظهار کرد: در تهيه فيلم يوسف هور شهيد علي هاشمي حدود 3 هزار و 800 نيروي انساني مشغول به کار بودند که بخش اعظم آنان از مجموعه‌هاي سپاه و ارتش بودند.
حجت‌الاسلام ‌و المسلمين سيدلطف‌الله سپهر با بيان اينکه توليد اين فيلم از آبان‌ماه 90 آغاز شد و تا خردادماه 91 به طول انجاميد، افزود: اين فيلم پس از دريافت پروانه نمايش، در هفته دفاع مقدس در سينماهاي کشور اکران مي‌شود.
وي اعتبار اختصاص يافته به ساخت فيلم يوسف هور، را 600 ميليون تومان اعلام کرد و با بيان اينکه اين فيلم بخش‌هايي جالب از زندگي، مبارزات و شهادت سردار شهيد علي هاشمي در منطقه هور را به نمايش مي‌گذارد، گفت: فيلمنامه فيلم سينمايي يوسف هور براساس اسناد و کتاب‌هاي موجود و خاطرات 8 سال دفاع مقدس فرماندهان، به رشته تحرير درآمده است.
سپهر همچنين عنوان کرد: به واقع در تهيه اين فيلم خانواده شهيد هاشمي نقش پررنگي داشتند و همسر و فرزندان اين شهيد بزرگوار در تمام مراحل فيلم، مشاوران به ويژه کارگردان را همراهي کردند.
وي با بيان اينکه سينماي فني و تخصصي کشور از مسجد سليمان و آبادان آغاز شده است، گفت: بايد بگويم امروز، خوزستان در توليد فيلم، عکس و فيلم کوتاه از جمله استان‌هاي برتر کشور است.
سپهر در پايان با اشاره به اعتبار تهيه کتاب سينماي خوزستان اظهار کرد: هزينه اعتبار اين کتاب 20 ميليون تومان بوده است.
گفتني است: فيلم يوسف هور به نويسندگي و کارگرداني علي‌اصغر شادروان و به تهيه‌کنندگي اداره‌کل ارشاد خوزستان و مساعدت استاندار و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ساخته شده است.

 


سرويس شهرستانها
رئيس دانشگاه سمنان از ايجاد 9 رشته گرايش جديد در مقطع دکتري در پرديس بين‌الملل اين دانشگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه سمنان، دکتر علي خيرالدين گفت: شوراي گسترش آموزش‌عالي با ايجاد رشته‌هاي شيمي گرايش آلي، تجزيه، کاربردي و معدني، رشته زبان و ادبيات فارسي، مهندسي برق گرايش کنترل، مهندسي عمران گرايش زلزله، مهندسي مکانيک گرايش تبديل انرژي و رشته رياضي موافقت کرده است.
وي با بيان اينکه پرديس بين‌الملل دانشگاه سمنان داراي 43 رشته گرايش مقطع کارشناسي ارشد و 8 رشته در مقطع دکتري است افزود: با افزوده شدن اين تعداد رشته، رشته‌هاي مقطع دکتري اين پرديس به 17 رشته گرايش افزايش يافت.

 


مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، سياست تقنيني جمهوري اسلامي ايران را در رابطه با حبس‌زدايي در قانون جديد مجازات اسلامي بررسي کرد.
دفتر مطالعات حقوقي مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي اعلام کرد که سياست کيفري در هزاره سوم با بحران در رابطه با زندان‌ها و تورم کيفري مواجه است که مي‌توان آن را ناشي از وجود دو پديده دانست:
1 - جرم‌انگاري افراطي مجازات حبس که موجب تورم کيفري و افزايش جمعيت زندان‌ها مي‌شود. وضعيتي که هزينه‌هاي انساني، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و در سطح وسيع‌تر هزينه‌هاي کلان سياسي را به جامعه تحميل مي‌کند و نه تنها زنداني، بلکه آحاد جامعه را به طور غيرمستقيم متاثر مي‌کند.
2- زندان در رسيدن به اهدافي که در ايجاد آن متصور بود، ناکام مانده و در حال حاضر کارکردهاي اصلاحي و اجتماع‌پذيرسازي آن با شکست مواجه شده است.
سياست تقنيني جمهوري اسلامي ايران در قانون جديد مجازات اسلامي متوجه حبس‌زدايي از جرائم به ويژه جرائم با مجازات‌هاي حبس کوتاه مدت و کاهش هزينه‌هاي انساني، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي، تورم کيفري و افزايش جمعيت زندان‌هاي کشور است که براي اجرايي شدن و تحقق اين سياست، تمامي دستگاه‌هاي اجرايي بايد مشارکت فعال و موثر داشته باشند تا اعمال مجازات‌هاي اجتماعي با استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي تقنيني ، قضايي و اجراي حاکميت، تحقق پيدا کند. مجلس شوراي اسلامي با تصويب اين قانون، ريل‌گذاري مناسبي براي حرکت نظام عدالت کيفري به سمت حبس‌زدايي انجام داده و بايد با حمايت‌هاي گسترده از دستگاه قضايي و تصويب بودجه لازم براي تحقق چنين دستاوردي تاثيرگذاري خود را بيشتر کند.

 


معاون وزير راه وشهرسازي گفت: در حال حاضر 20 استان کشور به شبکه ريلي وصل است و عمليات اجرايي اتصال 11 استان ديگر به اين شبکه در حال اجرا است.
احمد صادقي در حاشيه بازديد از راه‌آهن اردبيل گفت: ما در بخش توسعه شبکه ريلي و همچنين توسعه زيرساخت‌ها با اولويت‌هايي روبه‌رو هستيم که يکي از اين اولويت‌ها
اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ريلي
مي باشد.
وي دومين اولويت را ارتباط با کشورهاي همسايه و تقويت اين ارتباط از طريق شبکه ريلي توصيف کرد و ادامه داد: اولويت سوم ما بالا بردن سرعت قطارها و همچنين بهره‌گيري از فناوري‌هاي جديد در راه‌اندازي سيستم‌هاي مدرن در اين زمينه است که اميدواريم بتوانيم به اهداف موردنظر دست پيدا کنيم.
صادقي چهارمين اولويت را توليد ريل و لوکوموتيو ملي اعلام کرد و گفت: ما در هر چهار بخش برنامه‌ريزي‌هاي مدون پيشرفت‌هاي خوبي را شاهد بوديم.
معاون وزير راه وشهرسازي اضافه کرد: در بحث اتصال استان‌ها به شبکه ريلي، 20 استان کشور تاکنون به اين شبکه وصل شده و عمليات اتصال 11 استان ديگر نيز شروع شده است.
مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در ادامه افزود: اتصال ريلي به کشورهاي همسايه نيز جزء هدف‌گذاري‌هاي ما است به طوري که در ماه گذشته عمليات اتصال به کشورهاي آسياي ميانه، ترکمنستان، قزاقستان و چين انجام شده و ما در قالب اتصال راه‌‌آهن گرگان، ايميچي به طول 80 کيلومتر توانستيم به اين مناطق اتصال داشته
باشيم.

 


گلستان- خبرنگار کيهان:
ساخت اولين کارخانه تراکتورسازي استان گلستان در شهرستان گاليکش آغاز شد.
فرماندار گاليکش ضمن اعلام اين مطلب گفت: اين پروژه در زميني به مساحت 20هزارمترمربع و با زيربناء 8هزار مترمربع در شهرک صنعتي گاليکش احداث خواهد شد. وي افزود: فاز اول ساخت اين پروژه 100 ميليارد ريال است که 20درصد آن سرمايه‌گذاري شرکت گندم آفرين گلستان و مابقي از طريق تسهيلات بانکي هزينه خواهد شد.
صباغيان گفت: براساس برنامه‌ريزي انجام گرفته فاز اول اين پروژه در پايان آبان ماه سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد. وي افزود: توليد اين کارخانه در طول سال 18 هزار دستگاه تراکتور است و براي 500نفر ايجاد شغل کرده است.

 


همدان- خبرنگار کيهان:
مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس همدان از چاپ 45 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس خبر داد.
محمدجعفر زمرديان افزود: چاپ و انتشار اين تعداد کتاب، طي يک دهه گذشته از سوي اين اداره کل انجام گرفته و 50 درصد آن‌ها مربوط به 3 سال گذشته است.
وي ادامه داد: انتشار صرير و سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان بيشترين نقش حمايتي را در راستاي چاپ اين کتاب‌ها داشته‌اند.
زمرديان يادآور شد: به دليل محدوديت‌هاي اعتباري امکان چاپ 11 عنوان از موضوعات ادبيات داستاني، تاريخ جنگ و تاريخ شفاهي مربوط به وقايع و خاطرات فرماندهان و رزمندگان استان تاکنون فراهم نشده که اميدواريم در سال جاري محقق شود.
وي با اشاره به 11 اثر ياد شده تصريح کرد: اين آثار شامل بازگويي سومين جشنواره استاني خاطره‌نويسي، بررسي نقش بانوان و روحانيان استان در دفاع مقدس، خاطرات محمد جوادي، رضا ميرزايي و پيشکسوت ارجمند حاج ميرزا سلگي از فرماندهان لشکر انصارالحسين(ع) در دوران دفاع مقدس، روزشمار استان در آن دوران، مجلدهاي دوم، سوم، چهارم و دوازدهم از مجموعه 12 جلدي کارنامه استان در دوران دفاع مقدس است.
زمرديان اعلام کرد: حميد حسام، بهناز ضرابي‌زاده، محسن صيفي‌کار، فتح‌الله مومن، حسن نايبي صفا، سيدعلي مساواتي، شالبافيان، وندري ابيانه از نويسندگان آثار مذکور هستند.
مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در پايان خاطرنشان ساخت: مشارکت اين اداره کل در چاپ کتاب «آقا معلم» برگرفته از خاطرات گردآوري شده شهيد فرهنگي گرانقدر و شاخص استان حاج محمد طالبان به نويسندگي مهين سماوات از جمله اقدامات حوزه چاپ و نشر اين اداره کل در سال جاري است که به زودي رونمايي مي‌شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10