(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 30 خرداد 1392 - شماره 20522

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رسوايي مدعيان حقوق بشر! (يادداشت روز)
کيهان و خوانندگان
حلوا (گفت و شنود)
در جلسه عالي مسئولان قضايي عنوان شد
اعلام آمادگي دستگاه قضايي براي همکاري با رئيس‌جمهور منتخب
جان بولتون: روحاني غرب را تحقير کرد
انجمن صنفي خبرنگاران در نامه اي به رئيس جمهور منتخب :
اجازه تکرار تجربه تلخ حضور عناصر افراطي در انجمن هاي صنفي را ندهيد
جلسه هيئت دولت با حضور احمدي‌نژاد برگزار شد
تلاش يکي از سران فتنه براي مصادره رأي مردم(خبر ويژه)
منطق سست اوباما در برابر حق قانوني ملت ايران(خبر ويژه)
فارين‌پاليسي: رهبر ايران درست مي‌گويد
توپ در زمين آمريکاست(خبر ويژه)
سي‌ان‌ان: سياست دولت عوض نمي‌شود
روحاني حامي منافع ايران در سوريه است(خبر ويژه)
مراسم نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت‌الله موحدي کرماني برگزار خواهد شد
 


بازار تحليل‌ها درباره انتخابات 24 خرداد و حماسه کم‌نظير ملت ايران در فضاي رسانه‌اي و تحليلي کشورهاي غربي داغ است.
از شنبه گذشته که نتيجه رسمي انتخابات اعلام شد مراکز رسانه‌اي و مطالعاتي غرب حجم انبوهي از گزارش‌ها، تحليل‌ها و يادداشت‌ها را به موضوع انتخابات اخير کشورمان اختصاص داده‌اند.
تلاش و تکاپوي اصلي تحليلگران و رسانه‌هاي برجسته آمريکايي و اروپايي بر اين محور متمرکز است که تفسيري به اصطلاح روشن و منطبق بر واقعيت‌ها از اين انتخابات ارائه بدهند. رصد و واکاوي اين تحليل‌ها و تفسيرهاي متعدد و مختلف از سوي محافل سياسي و رسانه‌اي غربي ابعاد گسترده‌اي دارد و بدون شک چند تيم کارشناسي از سوي متخصصان کشورمان بايد روي اين مسئله کار کنند اما آنچه که در وهله اول از مجموعه تحليل‌ها و تفسيرهاي آنها درباره انتخابات 24 خرداد قابل استخراج است اذعان همگي آنها به يک نکته مشترک بوده و آن اين که ارزيابي‌ها و برآوردهاي اطلاعاتي- تحليلي- راهبردي‌شان درباره انتخابات ايران غلط از آب درآمده است و به طور مشخص «حضور حداکثري مردم» و «نتيجه انتخابات» را بدين شکل پيش‌بيني نمي‌کردند.
به عبارت روشن فاصله تحليل‌ها و ادعاهاي آنها، قبل از انتخابات با بعد از انتخابات فاصله آب تا سراب است.
اما موضوع اصلي اين نوشته واکاوي تحليل‌ها و برآوردهاي غلط حريف يا سناريوي ناکام دشمن نيست، بلکه تلاش مي‌کند فراتر از اين خطاي در تحليل به رسوايي حريف در زمينه پروژه حقوق بشري در کارزار انتخابات بپردازد.
اين رسوايي پيامدهايي دارد که ضربه مهلکي بر پروژه حقوق بشر وارد کرده است... بخوانيد:
1- اهرم حقوق بشر در مواجهه با جمهوري اسلامي، موضوع ناشناخته‌اي نيست. همواره دشمنان نشان‌دار ايران اسلامي کوشيده‌اند تا حقوق بشر را دستاويزي براي فشار و تهديد عليه کشورمان قرار بدهند.
در سال‌هاي اخير به موازات موضوع هسته‌اي، حتي حريف همزمان بر فاز حقوق بشر متمرکز شده و طرفه آنکه صدور قطعنامه‌ها يا گزارش‌هاي به اصطلاح حقوق بشري بر ضد ايران پيوست مکمل سناريوي تهديدها و فشارها بوده است. اوج اين تحرکات به اصطلاح حقوق بشري تعيين گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران بود که در ابتداي سال 90 با کارگرداني آمريکا کليد خورد و در اقدامي غيرقانوني و بيرون از ساز و کار سازمان ملل و قواعد بين‌المللي اين بدعت شوم را بنا نهادند.
اين در حالي بود که جمهوري اسلامي ساز و کار شوراي حقوق بشر سازمان ملل و مکانيسم خروجي آن يعني يو‌پي‌آر (بررسي دوره‌اي وضعيت حقوق بشر کشورها) را پذيرفته بود و تعيين گزارشگر حقوق بشر براي ايران يک خلاف بيّن و آشکار بود.
جالب اينجاست که حتي در تعيين مصداق گزارشگر حقوق بشر نيز همان بانيان قبلي يعني کشورهايي مثل آمريکا و کانادا ايفاي نقش کردند و شخص معلوم‌الحالي چون «احمد شهيد» از کشور کوچک مالديو را به عنوان گزارشگر حقوق بشر ايران تعيين کردند.
اکنون احمد شهيد در راستاي ماموريت اربابانش، 4 گزارش عليه ايران منتشر کرده که مفاد و محتواي آن به وضوح نشان مي‌دهد يک رونويسي تمام‌عيار از دست ضد انقلاب و دشمنان نشان‌دار کشورمان است.
اما سؤال اين است که چرا احمد شهيد از مدت‌ها قبل از انتخابات رياست جمهوري يازدهم بيش از گذشته فعال مي‌شود و بر موضوع «انتخابات ايران» متمرکز مي‌شود؟
بازي احمد شهيد در راستاي پروژه حقوق بشري حريف در ميدان انتخابات ايران تصادفي است؟
2- احمد شهيد با عنوان گزارشگر حقوق بشر در امور ايران سال گذشته و چند ماه مانده به انتخابات 24 خرداد، صريحا خط «انتخابات ايران آزاد نيست»! را در دستور کار قرار داد.
وي نه تنها در گزارش خود عليه ايران اين موضوع را ادعا کرد، بلکه در مصاحبه‌ها و گفت‌و‌گوها با رسانه‌هاي غربي ادعاي آزاد نبودن انتخابات ايران را پمپاژ نمود.
احمد شهيد حتي در آستانه انتخابات و در روز انتخابات 24 خرداد بار ديگر به صحنه آمد و به اصطلاح رجز خواند که «انتخابات ايران غيرآزاد و ناعادلانه است»!
آنچه در اين ميان قابل اعتناست هماهنگي سازمان يافته احمد شهيد است با لشکري از نهادها و مراکز به اصطلاح حقوق بشري غربي که در يک تقسيم کار مشترک حمله و هجمه به ايران را در ميدان انتخابات تدارک ديده‌اند.
سازماني موسوم به سازمان ديده‌بان حقوق‌بشر در همين راستا در بيانيه‌اي ادعا مي‌کند که «انتخابات ايران آزاد و عادلانه نيست.»!
ديگري با عنوان سازمان عفو بين‌الملل به ميدان مي‌آيد و مدعي مي‌شود «در آستانه انتخابات ايران، نقض حقوق بشر تشديد شده است»!
سپس اين پروژه ناشيانه با موضع‌گيري‌ها و صدور بيانيه‌هاي ديگر تشکل‌هاي به اصطلاح حقوق‌بشري که همگي در بيرون مرزها مستقر هستند ادامه مي‌يابد و حتي دو روز مانده به انتخابات رياست‌جمهوري، دو تشکل به نام‌هاي «جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران» و «فدراسيون بين‌المللي جامعه‌هاي حقوق بشري» ايران را به نقض حقوق بشر متهم مي‌کنند.
پيش از اين نيز «وزارت خارجه آمريکا»، «خانه آزادي» (freedom house) تا حتي عناصر دم‌دستي مانند شيرين عبادي بارها و به کرات ايران را به نقض حقوق بشر متهم کرده بودند تا در آستانه انتخابات، سناريو و بازي اصلي عليه جمهوري اسلامي را به پيش ببرند.
اما آيا اين تلاش‌ها، تحرکات و تکاپوها با هدف کارشکني در انتخابات ايران موفق بود؟
پروژه حقوق بشري حريف براي ضربه زدن به انتخابات ايران محقق شد؟
3- ناگفته پيداست اگر ادعاي مدعيان حقوق بشر درباره ايران واقعيت داشت و يا حتي بخشي از واقعيت را نشان مي‌داد بايد بر انتخابات تاثير مي‌گذاشت نه اينکه سيل جمعيت مشتاق براي حضور در پاي صندوق راي، وزارت کشور را مجبور کند چندين بار زمان انتخابات را تمديد کند و بيش از 72 درصد در حماسه‌اي کم‌نظير در انتخابات مشارکت نمايند.
اگر انتخابات آزاد نبود چرا همه سلايق و جريان‌هاي سياسي در آن شرکت کردند؟
آيا ادعاي بزرگ و واهي نقض حقوق بشر در ايران با حماسه کم‌نظير آحاد ملت همخواني دارد؟ انتخابات پرشور 24 خرداد در ايران حتي در زندان‌هاي کشور برگزار شد و قوانين موضوعه جمهوري اسلامي بر حقوق شهروندان ولو اينکه زنداني باشند حساسيت دارد و مجرمان و محکومان نيز از حق انتخاب کردن محروم نيستند.
گفتني است؛ در آستانه انتخابات، حجم انبوهي از گزارش‌ها و اخبار را رسانه‌هاي ضدانقلاب و اپوزيسيون خارج‌نشين عليه زندان‌ها و زندانيان در ايران منتشر مي‌کردند تا القاء نمايند فضا به اصطلاح امنيتي است اما هر چه کردند طرفي نبستند.
4- و بالاخره بايد گفت انتخابات 24 خرداد، دروغ‌گويي‌ها، تهمت‌ها، شايعات و شبهات به اصطلاح حقوق‌بشري عليه ايران را برملا کرد و پروژه حريف به شکست انجاميد.
حقانيت جمهوري اسلامي و اعتماد آميخته به باور مردم به نظام،‌ «قدرت نرم» ايران اسلامي است که حتي بدخواهان و مخالفان را قانع کرد که اذعان نمايند ملت ايران برنده انتخابات بوده است و همين قدرت نرم ايران است که به تعبير روزنامه آمريکايي هافينگتون پست، سدي در برابر آمريکاست.
حالا احمد شهيد و ديده‌بان حقوق بشر و سازمان عفو بين‌الملل و خانه آزادي و... هر چه کنند بايد بدانند وقتي ارباب شان هيچ غلطي نمي‌تواند بکند آنها که ديگر محلي از اعراب ندارند. اينطور نيست؟
حسام‌الدين برومند

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
* از مردم ولايتمدار که دل آقا را شاد کردند تشکر مي‌کنم ان‌شاءالله خداوند به حق حضرت ولي‌عصر(عج) امت اسلامي را سرافراز کند.
احمد ستارپور از قزوين
* آمريکا با اين همه کارشکني و محاصره اقتصادي و تحريم و جنايت عليه ملت و کشورمان چطور و با چه رويي مي‌تواند انتخابات را به مردم تبريک بگويد؟
6858---0919
* مهم‌ترين تکليف همه ما در مقطع کنوني پشتيباني و کمک به رئيس جمهور منتخب و در کنار آن ترويج و تبليغ فرهنگ قرآني مقاومت در بين اقشار مختلف مردم جامعه است.
6315---0919
* حضور حماسه‌ساز ملت ايران را به محضر رهبر معظم انقلاب تبريک مي‌گويم. همانا اين حضور نشانه بيعت مجدد مردم با ولايت و نشان از ولايتمداري است. مردم ايران بار ديگر نشان دادند که در راه ارزشهاي انقلاب و نظام به پاي خون شهدا همچنان ثابت‌قدم ايستاده‌اند و به شعار حماسه سياسي عينيت بخشيدند و ان‌شاءالله به دنبال تحقق حماسه سياسي حماسه اقتصادي هم شکل گيرد.
يک شهروند
* حضور 72 درصدي ملت رشيد ايران در انتخابات 24 خرداد و راي قاطع بالاي 18 ميليوني به رئيس‌جمهور منتخب ايران اسلامي به جهانخواران و کنگره کاخ سفيد و جامعه اطلاعاتي آمريکا و اتاقهاي فکر و فرمان قدرت‌هاي غربي يک پيام صريح و روشن داد که در برابر اراده و يکپارچگي ايران اسلامي هيچ گزينه‌اي روي ميز نداريد.
محمود قلي‌نژاد- گنبد کاووس
* کشور الان نياز به مساعدت و همکاري همه جريانات و گروه‌ها دارد. براي رسيدن به اهداف متعالي و رها شدن از چالش‌ها همه بايد گوش به فرمان رهبر باشيم و گذشته‌ها را فراموش کنيم . از پرداختن به حاشيه به جايي نمي‌رسيم، نقد خوب است ولي دنبال اصلاح وضعيت اقتصادي و افزايش توليد ملي باشيم.
يک شهروند
* آقاي روحاني ضمن عرض تبريک به خاطر انتخاب شما به رياست جمهوري، ما حاضريم خود و خانواده شب را گرسنه سر بر بالين بگذاريم ولي عزت و اقتدار ميهن اسلامي را به هيچ بهايي معامله نکرده و دست گدايي به سوي هيچ قدرتي دراز نکنيم.
رضا سرابي
* رئيس‌جمهور منتخب ملت با تدبير در دولت تدبير به دشمن امتياز بي‌مورد ندهد و هم اينکه در داخل مسائل کشور را به خوبي حل و فصل و کنترل کند. نه اينکه از اول کار براي دشمنان غلط‌انداز شود که ما اهل سازش و نرمش با غرب هستيم و بخواهند از دولت آقاي روحاني امتياز بگيرند. اگر بخواهيم در برابر غرب کوتاه بياييم دشمن گستاخ‌تر مي‌شود. بنابراين نبايد از مواضع اصولي و اسلامي خود در برابر غرب کوتاه بياييم و بايد منافع ملي خود را بر همه چيز ديگر ترجيح دهيم.
اميد رحيمي
* بنده به آقاي جليلي راي دادم ولي روز دوشنبه که صحبت‌هاي آقاي روحاني رئيس‌جمهور منتخب ملت را در نشست مطبوعاتي شنيدم خيلي اميدوار شدم. اميد است در عمل هم اين حرفها جامه عمل بپوشد. اميدواريم دولت تدبير و اميد را به خوبي به منصه ظهور برسانند.
2350---0912
* پاسخهاي آقاي روحاني در اولين نشست خبري خيلي از ابهامات پيش رو را روشن کرد. اميدواريم ايشان بتوانند راي ملت را با رفع بيکاري و بهبود وضعيت اقتصادي سپاسگزار باشند.
4403---0912
* اين انتخابات سراسر درس بود. از همه مهمتر به فتنه‌گران و سران فتنه درس بزرگي داد که وقتي از رقيب انتخاباتي خود شکست مي‌خورند اخلاق داشته باشند و به رقيب پيروز خود پيام تبريک بفرستند. نه اينکه به نشانه اعتراض سطل زباله آتش بزنند و مزاحمت براي شهروندان به وجود بياورند.
9054---0918
* کمترين اثر حماسه سياسي ملت راست‌قامت ايران اسلامي رشد سياسي آقاي هاشمي بود که پس از 4 سال متوجه دموکراتيک بودن انتخابات شدند چرا که تمامي ارگان‌هاي انتخاباتي همان‌هايي هستند که در زمان شکست کانديداي فتنه‌انگيز در دوره قبلي بودند.
محمدامين کهکي
* خطاب من به کسي است که معتقد بود انتخابات آزاد نيست، کشور بحراني است، اعتماد مردم به نظام از بين رفته است. مشارکت بالاي مردم حاکي از اعتماد آنها به نظامي است که فتنه‌گران آن را به تقلب متهم کرده بودند. از آنها مي‌خواهم با خداي خود خلوت کنند ببينند بنده اويند يا بنده شيطان و نفس ‌اماره؟!
8078---0912
* در اجراي قانون مشاغل سخت و زيان‌آور مصوب سال 1‍/9/67 مجلس شوراي اسلامي، متصديان مشاغل سخت و زيان‌آور در رشته شغلي تکنسين آزمايشگاه و کاردان اتاق عمل صرفاً با مدرک تحصيلي ديپلم مشمول قانون صدرالذکر خواهند بود، حال اينکه در اين سالها ارتقاء تحصيلي و حذف پستهاي مذکور از دستگاههاي مشمول، حق برخورداري از آرامش شغلي از اين خدمتگزاران فراموش شده را گرفته و اين در حالي است که اين افراد در شرايط محيطي نامساعد عفونت‌زا وانواع ويروسها از قبيل HIV- HBS- HCV قرار دارند که موجب بروز ناراحتي‌هاي جسمي و روحي يا حتي فوت آنان خواهد گرديد. از مسئولين سازمان امور اداري و استخدامي کشور تقاضاي بازنگري نسبت به قوانين مصوب گذشته را داريم.
از تلفن‌هاي متعدد به کيهان و خوانندگان

 


گفت: اصلاح‌طلبان بدجوري از دست رئيس جمهور جديد عصباني هستند.
گفتم: چرا؟!
گفت: براي اين که دکتر روحاني حاضر نيست از حمايت جبهه اصلاحات به عنوان يکي از عوامل موفقيت خود نام ببرد.
گفتم: خب! اصلاح‌طلبان اگر رأي داشتند به کانديداي خودشان مي‌دادند. ولي آنها براي اينکه آبروريزي نشود نامزد خودشان را به زور وادار به انصراف کردند.
گفت: با اين که دکتر روحاني حاضر نشده از آنها اسم ببرد، روزنامه‌هاي زنجيره‌اي تيتر زده بودند که «اصلاحات پيروز شد»!
گفتم: يارو به همسرش گفت امروز يک حلواي درست و حسابي بپز! همسرش گفت؛ نيم کيلو آرد و 8 کيلو روغن بخر، يارو با تعجب پرسيد؛ 8 کيلو روغن براي نيم کيلو آرد؟! و همسرش گفت؛ من که مي‌دونم حلوايي در کار نيست، پس بذار چرب و چيلي‌تر باشه!

 


آيت الله آملي لاريجاني گفت: قوه قضائيه در عين تاکيد بر استقلال آماده تعامل با دستگاه اجرايي کشور است .
رئيس قوه قضائيه در جلسه مسئولان عالي قضايي، حماسه بزرگ سياسي ملت ايران و انتخابات رياست جمهوري را موجب قطع شدن زبان معاندان و دشمنان و رسانه‌هاي حامي استكبار اعلام كرد و گفت: به ملت بزرگ ايران مرحبا مي‌گوييم كه به بهترين شكل ممكن حماسه عظيم سياسي را خلق كردند و موجب قطع‌شدن زبان معاندان و دشمنان شدند. به مقام معظم رهبري دامت بركاته هم تبريك مي‌گوييم كه با رهبري‌هاي داهيانة خويش، در خلق اين حماسه بزرگ سياسي، نقش بي‌بديلي داشتند.
آيت الله آملي لاريجاني حضور حماسي مردم در انتخابات را موجب شكست و نقش بر آب شدن تصورات باطل دشمنان ايران دانست و تأكيد كرد: مقامات و رسانه‌هاي آمريكايي و ديگر كشورهاي مدعي دموكراسي مجبور به اعتراف نسبت به استحكام پايه‌هاي مردمسالاري ديني در ايران شدند و حال به خوبي مي‌توان دموكراسي جاري در ايران را با بسياري از كشورهاي منطقه و جهان مقايسه كرد كه در آن مردم حق هيچگونه رأي و مشاركت در سرنوشت خود ندارند؛ اما استعمارگران ظالم و مدعي دموكراسي با معيارهاي كاملاً دوگانه پشتيبان چنين كشورهايي هستند..
آيت الله آملي لاريجاني افزود: پس از خلق اين حماسه بزرگ بايد همه رقابتها به دوستي و رفاقت تبديل شود چرا كه اكنون زمان كار و تلاش است و به رئيس جمهور منتخب ملت اطمينان مي‌دهيم كه قوه قضائيه در عين تأكيد بر استقلال كاري خود آماده تعامل كامل با دستگاه اجرايي كشور است..
در اين جلسه بحث و بررسي پيش‌نويس طرح دادرسي الكترونيكي و آيين دادرسي جرايم رايانه‌اي ادامه يافت.
ديدار رئيس قوه قضائيه
با رئيس جمهور منتخب
آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه عصر ديروز نيز با حضور در مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با حجت‌الاسلام حسن روحاني ديدار کرد . به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، آيت الله آملي لاريجاني در ابتداي اين ديدار تاكيد كرد: با حفظ استقلال دستگاه قضايي آماده همكاري با دولت و كمك به بهبود امور هستيم.
رئيس قوه قضائيه حضور حماسي مردم در انتخابات رياست جمهوري را نشانه اي از پايبندي مردم به آرمانهاي نظام جمهوري اسلامي دانست و با تاكيد بر اينكه علاوه بر تبريك به منتخب ملت بايد به ملت بزرگ ايران نيز تبريك گفت افزود: بايد پاسخ حضور حماسي مردم و راي آنان را با تلاش و همت و خدمت صادقانه داد چرا كه اين مردم شايسته خدمت‌رساني هرچه بهتر هستند.
رئيس دستگاه قضا محور نخستين ديدار خود با رئيس جمهور منتخب مردم را تعامل قوا اعلام كرد و گفت: قواي سه گانه خدمت بيشتر به مردم عزيز و پيشبرد اهداف جمهوري اسلامي ايران را با همكاري كامل مي‌توانند برآورده كنند.
آيت الله آملي لاريجاني همكاري ميان قواي سه گانه را بسيار ضروري خواند و با تاكيد بر آمادگي دستگاه قضايي براي تعامل با قوه مجريه اظهار كرد: قطعاً‌ دعاي خير بزرگان و اهل معنا پشت سر منتخب ملت خواهد بود و اميدواريم خداوند به ايشان در انجام وظايف توفيق عنايت كند.
دراين ديدار حجت الاسلام والمسلمين روحاني نيز با تأكيد بر جايگاه مهم قوه قضائيه گفت: قوه قضائيه حافظ حقوق ملت، حافظ آزادي‌ها و عدالت است و بايد با تمام قوا براي پيشگيري از وقوع جرم اقدام كند و دو قوه مجريه و قضائيه نيازمند همكاري مستمر هستند.
رئيس جمهور منتخب تأكيدكرد: همكاري و هماهنگي ميان قوا مرز ندارد چرا كه هدف تأمين منافع كشور و حل و فصل معضلات مردم است.

 


سفير اسبق آمريکا در سازمان‌ملل در يادداشتي با انتقاد از رويکرد غرب به نتيجه انتخابات ايران، روحاني را چهره‌اي خواند که غرب را تحقير کرده است.
به گزارش فارس، جان‌بولتون، سفير اسبق ايالات متحده در سازمان‌ملل متحد که در دوران مذاکرات ايران و سه کشور اروپايي، عهده‌دار اين سمت بود، در يادداشتي طولاني در پايگاه اطلاع‌رساني شبکه خبري فاکس نيوز، از استقبال طرف‌هاي غربي از جمله کاخ‌سفيد و اتحاديه‌ اروپا از برگزيده شدن حسن روحاني به رياست جمهوري اسلامي ايران انتقاد کرده است.
بنابراين گزارش، بولتون که ظاهراً از حماسه سياسي ملت ايران و برگزيده شدن آقاي روحاني به رياست جمهوري سخت عصباني است، از رئيس‌جمهور منتخب ايرانيان به عنوان کسي ياد مي‌کند که «بي‌وقفه حامي انقلاب اسلامي ايران بوده است، از جمله در دوراني که دبيري شوراي عالي امنيت ملي ايران و مذاکره در خصوص مسئله هسته‌اي ايران را بر عهده داشته است.»
بولتون سپس به تعليق غني‌سازي اورانيوم در دوران مذاکرات روحاني با غرب اشاره کرده و به گفته‌هاي آقاي روحاني در آن دوران پرداخته است:‌«ما داوطلبانه اين کار را انتخاب کرديم و اين بدان معناست که تعليق مي‌تواند يک روز يا يک سال ادامه يابد. اين به ما مربوط است. تا زماني که ايران فکر کند که تعليق برايش سودمند است به آن ادامه مي‌دهد وهر وقت که ديگر تعليق را نخواهد، به پايان خواهد رسيد.»
براساس اين گزارش، آنچه ايران تعليق مي‌خواند، به هيچ وجه شبيه پيش‌شرط‌هاي مدنظر سه کشور اروپايي مبني به توقف همه فعاليت‌ها نبود. ايران به بخش‌هاي کليدي برنامه هسته‌اي خود ادامه داد که يکي از آنها مونتاژ سانتريفيوژ‌ بود.
سفير سابق آمريکا در سازمان ملل يادداشت پرغيظ خود را چنين پايان داده است:‌«روحاني در دوراني که مذاکره‌کننده ارشد هسته‌اي ايران بود، غرب را فريب داد، مسخره کرد و تحقير کرد... دلايل زيادي وجود دارد که باور کنيم او پس از رسيدن به رياست جمهوري نيز همين کار را خواهد کرد.»

 


انجمن صنفي خبرنگاران و روزنامه‌نگاران کشور در نامه‌اي به رئيس جمهور منتخب نوشت: با پاي فشاري بر شعار اعتدال و قانون گرايي اجازه ندهيد مجددا تجربه تلخ حضور عناصر افراطي در تشکل‌هايي که عهده‌دار مطالبات صنفي هستند تکرار شود.
در بخشي از اين نامه آمده است: تشکلي تحت عنوان «انجمن صنفي خبرنگاران و روزنامه نگاران» در گذشته مشغول به فعاليت بوده است که با نقش آفريني عناصر افراطي و انحصار طلب و برخي از اعضاي احزاب تندروي سياسي، موقعيت آن به يک حزب سياسي تنزل داده شد.
در اين نامه تاکيد شده است: اين در حالي بود که [ اين تشکل ] نه تنها توفيقي در پيگيري مطالبات صنفي، رفاهي، حقوقي و... روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حاصل نکرد بلکه با تبديل شدن به آلت دست جريان‌هاي سياسي، زمينه واگرايي اعضاء و بي اعتمادي آنان را به تشکلي که بايد مامن و پناه آنان باشد، فراهم نمود و به دليل همين اقدامات غير قانوني توسط دستگاه قضايي منحل گرديد.
در ادامه از دکتر حسن روحاني خواسته شده است : با پاي فشاري بر شعار اعتدال و قانون گرايي اجازه ندهيد مجددا تجربه تلخ حضور عناصر افراطي در تشکل‌هايي که عهده‌دار مطالبات صنفي، رفاهي، حقوقي و ... اقشار مختلف، از جمله قشر مظلوم و سختکوش خبرنگار و روزنامه نگار هستند تکرار شود.
به گزارش مهر انجمن صنفي خبرنگاران و روزنامه نگاران در بخش ديگري از نامه خود تاکيد کرده است : رجاء واثق داريم، تدبير قوي جنابعالي در اين گونه امور، راه را بر اين درخواست‌هاي غيرقانوني خواهد بست و به افراطيون مجال ميدان‌داري و سوء استفاده از تشکل‌هاي صنفي به عنوان شبه احزاب سياسي نخواهد داد.

 


ديروز جلسه هيئت دولت در ساختمان جلسات هيئت دولت با حضور محمود احمدي‌نژاد برگزار شد.
جلسه ديروز هيئت دولت بر طبق سنوات گذشته در ساختمان جلسات هيئت دولت با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور اسلامي ايران برگزار شد. در اين جلسه که علاوه بر رئيس جمهور معاونين رئيس‌جمهور نيز حضور داشتند، برخي از پيشنهادهاي دستگاه‌هاي اجرايي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنين جلسه ديروز هيئت دولت به دليل برگزاري جلسه صبح هيئت امناي بانک مرکزي با تأخير آغاز شد و دو ساعت پس از نماز ظهر و عصر ادامه يافت.

 


تقلاي يکي از سران ورشکسته فتنه سبز براي خروج از موضع اتهام و مصادره حماسه ملت ايران آغاز شد.
خاتمي در حالي که 5 روز درباره انتخابات رياست جمهوري سکوت کرده بود، ديروز در ديدار عده‌اي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران گفت: آقاي روحاني شخصيت شناخته شده،‌ توانا، خوب، امتحان داده، مورد احترام و داراي مواضع روشن است که ما هم همين را مي‌خواهيم. اگر يکي از کساني که اصلاح امور را مي‌خواست اما اصولگرا بود و مي‌دانستيم اهداف ما را پيگيري مي‌کند؛ از او هم حمايت مي‌کرديم. زيرا ما گفتمان‌مان را مي‌خواهيم، ما مي‌خواهيم مملکتمان نجات يابد، ما مي‌خواهيم کشورمان در دنيا جايگاه خود را پيدا کند و جايگاه مردم ما در جهان ارتقاء يابد.
او با جا زدن دعاوي افراطي و ساختارشکنانه مدعيان اصلاح‌طلبي در دل گفتمان اعتدال گفت: در دل اين گفتمان (اصلاح‌طلبي)، اعتدال و بهره‌گيري از همه نيروها در کشور نهفته است. گفتمان اصلاحات گفتماني است که مي‌کوشيد سياست را اخلاقي کند و نه اينکه دين و اخلاق را سياسي کند و سياست را نظرگاه تنگ گروه‌هاي خاصي بداند. اين گفتمان از نظر اصلاحات درست نيست و براساس نظر اصلاحات سياست بايد در خدمت اخلاق و دين باشد.
خاتمي همچنين گفته است: در اين انتخابات معلوم شد که مردم چه مي‌خواهند و راه نجات مملکت کدام راه است. اين کار با آرام‌ترين راه انجام شد؛ ما آرام‌ترين انتخابات را داشتيم؛ در عين نگراني‌ها و دلهره‌ها مردم نشان دادند که رشيد هستند و راه خودشان را مي‌خواهند و نشان دادند نظام را مي‌خواهند، نه تغيير نظام را، ولي از اوضاع راضي نيستند.
او در واکنش به اظهارات صريح حسن روحاني که در کنفرانس مطبوعاتي تصريح کرد رئيس جمهور همه ملت ايران است و نه گروه‌ها و اشخاص خاص، گفت: حرف ايشان درست است... خدا را سپاسگزاريم که اصلاح‌طلبي رشد و اخلاق خود را نشان داد و با تمام وجود در صحنه تأثيرگذار بود، از هيچ کس هم سهم‌خواهي نداريم.
خاتمي در ادامه گفته است: يک رويه‌هايي در کشور ايجاد شده که با کمال تأسف به عنوان گفتمان انقلاب مطرح شده است و گويي بقيه ضدانقلاب هستند. نه! اتفاقاً ما از انقلاب دفاع مي‌کنيم. اينکه رهبر گرامي در روز انتخابات مي‌گويند کساني که مخالف نظام هستند هم بيايند رأي دهند، من اين را سياست کلي مي‌دانم؛ نه آنکه برخي مي‌گويند هر مخالفي بايد نابود شود و تمام افراد با سابقه با تهمت جاسوسي کوبيده شوند. اگر ما يک روز گفتيم زنده باد مخالف من، مي‌بينيم که رويکرد نظام همين است. يعني آقاي مخالف! خانم مخالف! تو بيا رأي بده، تو هم شهروند اين کشور هستي و حق داري؛ تو هم بايد مورد احترام باشي؛ تو هم بايد در سرنوشت شرکت کني! اين رويکرد بسيار جالبي است. وقتي گفته مي‌شود رأي مردم حق‌الناس است و اين از حق الله با اهميت‌تر است، آدم ياد جمله امام مي‌افتد که گفت «ميزان، رأي ملت است».
اکنون با عنايت به همين اظهارات جا دارد بپرسيم که آيا ايجاد بلوا و آشوب به خاطر ناکامي در انتخابات سال 88 آن هم با فاصله 11 ميليون رأي، «براي ارتقاي جايگاه ايران در جهان بود يا جفا در حق حماسه ملي 40 ميليون نفري؟ آقاي خاتمي شما نبوديد که به طور متعدد در جلسات محفلي تصريح کرديد قطعاً در انتخابات (88) تقلب نشده اما علناً پاي آشوب‌طلبي محافل ضدانقلاب ايستاديد و حتي در همين انتخابات اخير- يک ماه پيش- از سر نفاق مدعي شديد «حق نداريم بيش از آنچه مي‌خواهند رأي بياوريم»؟! آيا آن قانون‌شکني و آشوب‌طلبي که دشمنان يک ملت بزرگ را گستاخ و اميدوار کرد، کمترين بويي از دينداري، اخلاق و اعتدال با خود داشت که امروز از اين کلمات والا هزينه مي‌کنيد؟ آيا نام نيرنگ، خودکامگي و همراهي با هتاکان به جمهوري اسلامي،‌ ولايت فقيه و ساحت امام حسين عليه‌السلام را مي‌توان اصلاح‌طلبي و اعتدال و اخلاق‌گرايي گذاشت؟
مردم فقط امروز نبود که آرامش مي‌خواستند، 4 سال پيش هم حق داشتند فارغ از اينکه به کدام نامزد رأي داده و در سرمايه‌گذاري 40 ميليوني شرکت کرده‌اند، امنيت و آرامش داشته باشند و شما به اعتبار بازي در سناريوي از پيش طراحي شده سرويس‌هاي جاسوسي آمريکا و اسرائيل و انگليس،‌اين حق بزرگ را از مردم دريغ کرديد. چرا صريح توضيح نمي‌دهيد که بر مبناي کدام سنخيت، با معرکه‌گيري گروهک تروريستي منافقين و ريگي و گروهک‌هاي ورشکسته سلطنت‌طلب و بهائيت در فتنه سبز همداستان شديد؟ و از نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اين تاييديه‌ها را گرفتيد که «جنبش سبز سرمايه بزرگ اسرائيل است» و «جنبش سبز به نيابت از ما با جمهوري اسلامي مي‌جنگد». راستي آن روز که روي جمهوري اسلامي خط کشيدند و به نفع آمريکا و اسرائيل شعار دادند کجا بوديد که شعار اعتدال و انقلاب و اخلاق سر دهيد يا دم از «ميزان، راي ملت است» بزنيد؟! هنوز هم حق‌الناس 40 ميليون نفر به گردن شما سنگيني مي‌کند و اين جنايت و جرم بزرگ با تظاهر به حمايت از رئيس جمهور جديد که علنا عليه فتنه‌گران موضع گرفته، از گردن شما ساقط نمي‌شود. به عنوان مثال آقاي حسن روحاني درباره فتنه‌انگيزي روز 25 بهمن تاکيد مي‌کند: در روز 25 بهمن عده معدودي به بهانه حمايت از مردم مصر و تونس به خيابان‌ها آمدند که اتفاقا در شعارهاي آنها حمايتي از مردم مصر و تونس به چشم نمي‌خورد و متاسفانه با شعارهاي ضد انقلابي، موجبات خوشحالي و بهره‌برداري آمريکا، رژيم صهيونيستي و ضد انقلاب را فراهم آوردند و موجب ناراحتي قاطبه مردم شريف ايران شدند. در واقع اين حرکت ضد اسلامي و ضد ملي، از يک سو مي‌خواست فرياد قاطعانه ملت ايران در روز 22 بهمن را تحت‌الشعاع قرار دهد و از سوي ديگر وسيله‌اي براي انحراف افکار مردم منطقه از دشمنان اصلي يعني آمريکا و رژيم صهيونيستي و شکست اخير آنان گردد. در حالي که مردم در روز 22 بهمن به شکلي کاملا باشکوه حمايت خود را از حرکت‌هاي آزاديخواهانه در منطقه اعلام کرده بودند، اقدامات نابخردانه و فتنه‌گرانه صورت گرفته در روز 25 بهمن تنها به نفع استکبار و ضد انقلاب بود. به دنبال اين موضوع متاسفانه ما شاهد بوديم که رسانه‌هاي خبري در سطح جهاني به جاي توجه دادن به رويدادهاي مهم منطقه که بيش از همه براي آمريکا و اسرائيل نگران کننده بود، توجه مردم جهان را به سمت رويداد کوچکي جلب کردند که بيش از همه موجبات خشنودي آمريکا و اسرائيل را فراهم کرده بود. حرکت 25 بهمن گروهي فريب‌خورده کاملا محکوم است و قوه قضائيه بايد براساس وظايف ذاتي خود نسبت به اين حرکت ضد انقلابي اقدام نمايد.

 


رئيس‌جمهور آمريکا همچنان به تناقض‌گويي درباره ايران ادامه مي‌دهد.
باراک اوباما در مصاحبه با شبکه PBS به تحليل انتخابات ايران پرداخت و درحالي که مقامات دولت وي پيش از اين مدعي بودند انتخابات ايران را به رسميت نمي‌شناسند، مدعي شد: انتخاب يک رئيس‌جمهور ميانه‌رو بيانگر اين نکته است که ايراني‌ها مي‌خواهند به سمت و سوي متفاوتي حرکت کنند اما من هنوز اطمينان ندارم که اين راه جديد لزوما به پيشرفت قابل ملاحظه‌اي در زمينه جاه‌طلبي‌هاي هسته‌اي ايران ختم شود.
او همچنين گفت: نتايج انتخابات ايران به اين معنا نيست که ايالات متحده آماده است بي‌درنگ با دولت ايران گفت‌وگو کند. ملت ايران بايد بفهمد که تحريم‌هاي اقتصادي عليه اين کشور لغو نخواهد شد مگر اينکه ايران گام‌هاي قابل توجهي‌ براي شفاف‌سازي بردارد و نشان دهد که در پي دستيابي به سلاح‌ هسته‌اي نيست و به معاهدات بين‌المللي پايبند است.
متهم کردن ايران به جاه‌طلبي و توليد سلاح هسته‌اي در حالي است که آمريکا داراي 157 راکتور اتمي و هزاران کلاهک هسته‌اي است. درباره اين ادعا هم که ايران بايد نشان دهد دنبال سلاح هسته‌اي نيست، بايد گفت اولا طبق قواعد حقوقي (البينّهًْ المدعي) اين ادعا کننده است که بايد براي ادعاي خود سند و دليل بياورد و نه طرف مورد ادعا. ثانيا بازرسي‌هاي بي‌سابقه آژانس طي 10 سال گذشته سلامت فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران را نشان داده و ثالثا 16 نهاد اطلاعاتي آمريکا طي 6 سال گذشته (از سال 2007) علي‌الدوام در گزارش‌هاي خود تصريح کرده‌اند که ايران به دنبال توليد سلاح هسته‌اي نيست. نکته چهارم اين است که رژيم جنايتکار آمريکا تنها استفاده‌کننده سلاح اتمي در تاريخ بشري است و به خاطر قتل عام چندصدهزار شهروند بي‌گناه ژاپني، سزاوار دريافت عنوان جنايتکار جنگي است. و نکته پنجم اين است که داشتن برنامه هسته‌اي به عنوان يک حق به رسميت شناخته شده در حقوق بين‌المللي نه تنها جاه‌طلبي نيست بلکه ضرورت امروز کشور است. به عنوان مثال راديوداروهاي توليدي به واسطه سوخت 20درصد، نياز قريب به يک ميليون بيمار را تأمين مي‌کند.
شايان ذکر است جن سيکي از سخنگويان وزارت‌خارجه آمريکا نيز در جمع خبرنگاران و در واکنش به انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني به رياست‌جمهوري ايران گفته است ما قصد ارائه پيشنهاد جديد هسته‌اي به ايران نداريم.
همزمان وزير دفاع رژيم صهيونيستي در سفر به پاريس تأکيد کرد تحريم و انزواي ايران بايد ادامه پيدا کند.
رهبرمعظم انقلاب چند سال پيش درباره هويت باراک اوباما و زبان فريبنده‌ وي درباره مذاکره با ايران تصريح کرده بود دولت آمريکا روش دست‌چدني با پوشش دستکش مخملي را پيش گرفته و در ادعاي خود صداقت ندارد.

 


«رهبر عالي ايران مي‌گويند دولت اوباما را با رفتارش و نه با گفتار آن خواهند سنجيد. اين موضع کاملا معقول است».
استفان والت تحليلگر معروف آمريکايي با ارائه اين تحليل در مجله فارين‌پاليسي به انتخابات رياست‌جمهوري ايران پرداخت و نوشت: بعيد است کسي بتواند بگويد نتيجه انتخابات ايران را پيش‌بيني مي‌کرد.
وي درباره چالش هسته‌اي تصريح مي‌کند: ايران از چرخه هسته‌اي خود دست نخواهد کشيد. بنابراين ايالات متحده بايد قبول کند که ايران به توانايي هسته‌اي مجهز است. ايران نيز بايد کنترل بر برنامه هسته‌اي خود را بپذيرد.
والت در ادامه با اشاره به تاثيرپذيري اوباما از کنگره و لابي صهيونيستي نوشت: هر نوع تلاش در واشنگتن براي بهبود روابط با ايران، مورد مخالفت گروه‌هايي مانند لابي اسرائيلي قرار مي‌گيرد. متاسفانه سيستم سياسي آمريکا به صبوري اشتهار ندارد و اوباما نشان نداده که در سياست خارجي فردي شجاع و قاطع است. در واقع، او همچنان بايد به موضعي در سياست خارجي تمايل نشان دهد که با تفکر نيروهاي سياسي قدرتمند در آمريکا همخواني داشته باشد. اما در حالي که اوباما انگشت خود را در مقابل مسير باد گرفته، زمان در حال سپري شدن است و شايد فرصت ديگري براي تعامل از دست برود. به اين ترتيب ايران مجاب خواهد شد که آمريکا تنها به دنبال براندازي است.
فارين‌پاليسي در تحليل ديگري به قلم ولي ‌نصر تصريح کرد: آمريکا بايد قدم اول را براي بهبود روابط با ايران بردارد.
مشاور سابق وزارت خارجه آمريکا تصريح مي‌کند: با تعيين رئيس‌جمهور جديد موضع هسته‌اي ايران تغيير نمي‌کند. روحاني 10 سال پيش مذاکراتي را با غرب داشت که به خاطر تعليق غني‌سازي مورد انتقاد شديد قرار گرفت. اين امتيازدهي به اميد اعتمادسازي و سپس رسيدن به تعامل گسترده‌تر صورت گرفت اما اين اميد به شکست منجر شد چون مذاکرات به شکست انجاميد.
فارين‌پاليسي مي‌افزايد: حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب يک بار شرمنده و مارگزيده شده و احتمالا بار ديگر براي اتخاذ موضع نرمش در برابر غرب پا پيش نمي‌گذارد. وي تنها در صورتي امتياز مي‌دهد که مطمئن شود در قبال آن امتيازي خواهد گرفت. او بايد بتواند بيش از احمدي‌نژاد و جليلي امتياز بگيرد. بنابراين روحاني به جاي ريسک امتياز‌دهي صبر مي‌کند و منتظر مي‌ماند که ببيند آمريکا براي امتياز دادن جدي مي‌شود يا خير. اتفاقات 10 سال قبل لکه ننگي براي اصلاح‌طلبان شد. اکنون توپ در زمين واشنگتن است و اگر آمريکا نتواند امتيازي به ايران بدهد هيچ تغييري صورت نخواهد گرفت.
تحليل‌هاي فارين‌پاليسي در حالي منتشر مي‌شود که حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني در اولين کنفرانس خبري تصريح کرد از حقوق قانوني ملت ايران کوتاه نخواهد آمد.

 


شبکه خبري سي‌ان‌ان اعلام کرد رئيس‌جمهور جديد ايران تغييري در سياست‌هاي اين کشور پيرامون سوريه ايجاد نخواهد کرد چرا که سوريه به منافع ژئوپولتيک ايران مربوط مي‌شود.
وبسايت اين شبکه آمريکايي در تحليلي نوشت: آيا انتخاب روحاني مي‌تواند در سياست ايران در قبال سوريه تغييري ايجاد کند؟ پاسخ منفي است. از ديد نيروهاي ميانه‌رو در ايران، که روحاني نيز به آنها تعلق دارد، قطع حمايت از رژيم سوريه به معناي تضعيف منافع ژئوپولتيک ايران و به هم ريختن تعادل قدرت در خاورميانه است، که لاجرم قدرت آنها را نيز به خطر مي‌اندازد. بايد توجه داشت که پايگاه‌هاي نظامي آمريکا به عنوان دشمن ايران در قطر، عربستان و بحرين مستقرند.
سي‌ان‌ان افزود: قطع حمايت از سوريه بي‌ترديد به زيان ايران تمام مي‌شود و تعادل سياسي منطقه در اين صورت به ضرر ايران و به سود دولت‌هايي مانند عربستان سعودي تغيير خواهد کرد. هيچ ترديدي نيست که جمهوري اسلامي با تمام نيرو از بروز چنين وضعيتي جلوگيري مي‌کند.

 


نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت‌الله موحدي کرماني در دانشگاه تهران اقامه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران اين مراسم از ساعت 55/11 دقيقه آغاز و در ادامه مهندس مهدي چمران به عنوان سخنران پيش از خطبه‌ها به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفي چمران به سخنراني مي‌پردازد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10