(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 02 تـیـر 1392 - شماره 20524

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هاشمي و عارف با رئيس جمهور منتخب ديدار کردند
درخواست دولت براي جدايي 4 سازمان از قوه قضائيه
رئيس‌جمهور لايحه وظايف و اختيارات وزير دادگستري را تقديم مجلس کرد
درمکتب امام
هيئت نمايندگي رئيس جمهور منتخب با مراجع تقليد در قم ديدار کردند
عضو هيئت رئيسه مجلس خبر داد
آخرين جزئيات مراسم تحليف رئيس‌جمهور منتخب
فلسفه تنبيه انسان‌ها توسط پروردگار!
آيت الله خاتمي : روحاني مراقب باشد شعار اعتدال توسط تندروها مصادره نشود
ريچارد کلارک‌: حملات سايبري جديد عليه تأسيسات هسته‌اي ايران امکان‌پذير نيست
لس‌آنجلس‌تايمز: جنگ‌طلبان آمريکا از انتخابات ايران ناخشنودند
عصبانيت نتانياهو از انتخابات ايران
روحاني مذاکره و غني‌سازي را با هم ادامه مي‌دهد
جلالي در اجلاس باکو: ايران حاضر است براي حل مناقشه قره‌باغ ميانجيگري کند
غرضي: اولويت‌هاي دولت آينده را مردم تعيين مي‌کنند
آمانو: ايران و آژانس درباره مرجع رسيدگي به ماهيت برنامه هسته‌اي تهران اختلاف‌نظر دارند
رونمايي از تمبر يادبود «سرباز گمنام»
در گفت‌وگو با شبکه سي‌بي‌اس آمريکا
هيکل: ايران قدرت منطقه‌اي است
اصلاحيه
   


حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس جمهوري منتخب با رئيس مجمع تشخيص مصلحت و محمدرضا عارف ديدار و گفت‌وگو کرد.
در اين ديدار، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تبريک مجدد پيروزي حسن روحاني در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، براي او و دولت آينده آرزوي توفيق و موفقيت روزافزون کرد.
به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت، هاشمي رفسنجاني با تقدير از گفتمان اعتدال و مشي تدبير و عقلانيت روحاني که نويدبخش آغاز فصلي نو در روند اجرايي کشور است، اظهار داشت: شور و اميدي که در جامعه به ويژه در دل جوانان اين مرز و بوم پس از حماسه سياسي 24 خرداد ايجاد شده، سرمايه و پشتوانه‌اي عظيم و بي‌بديل براي دولت يازدهم است.
وي افزود: مشي اعتدال، عقلانيت و استفاده از خرد جمعي که شعار دولت آقاي روحاني است، مي‌تواند ضمن حفظ و تقويت انسجام ملي و وحدت همه جانبه در کمک به حل مشکلات عديده داخلي به ويژه شرايط اقتصادي کشور و ايجاد تعامل سازنده و مفيد با کشورهاي دنيا در عرصه‌هاي بين‌المللي،‌ مؤثر و کارگشا باشد.
در اين ديدار، رئيس جمهور منتخب نيز گفت: دولت آينده برآمده از شور، اميد و خلق حماسه سياسي آحاد مردم به ويژه جواناني است که براي ايجاد تحول در نظام اجرايي کشور و آغاز شرايطي نو به عرصه آمده‌اند.
وي خاطرنشان کرد: اميدوارم بتوانم در دولت يازدهم، با کمک همه بزرگان انقلاب اسلامي و دلسوزان کشور از همه طيف‌ها و گروه‌هاي سياسي به خواست و تقاضاهاي به حق مردم جامه عمل بپوشانم.
همچنين محمدرضا عارف يکي از نامزدهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري که از ادامه رقابت‌هاي انتخاباتي کناره‌گيري کرده بود، روز گذشته در ديدار با رئيس جمهور منتخب درباره وضعيت کشور و شکل دولت جديد بحث و تبادل نظر کرد.
محمدرضا عارف در تشريح ديدارش با رئيس جمهور منتخب به رفاقت 40 ساله‌اش با روحاني اشاره کرد و گفت: در اين جلسه دوستانه نقطه‌نظراتم را درباره دولت مطرح کردم و اعلام آمادگي شد در هر زمينه‌اي که دکتر روحاني تشخيص بدهد هم خودم و هم تيمي که با من همکاري مي‌کند به دولت کمک کنيم و ايشان هم از اين موضوع استقبال کرد.
عارف در اين ديدار با تأکيد بر همکاري با دولت يازدهم گفت: همه بايد تلاش کنيم دولت يازدهم موفق شود تا بتواند مشکلات را کم کند.

 


لايحه وظايف و اختيارات وزير دادگستري از سوي رئيس‌جمهور تقديم مجلس شوراي اسلامي شد.
براساس اين لايحه سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، روزنامه رسمي کشور، سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي و سازمان پزشکي‌قانوني کشور از جمله سازمان‌هايي است که با تمام اموال، ساختمان‌ها، اعتبارات، رديف‌هاي بودجه و نيروي انساني، اختيارات و وظايف از مجموعه قوه قضائيه خارج و به وزارتخانه‌هاي دادگستري، کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي الحاق مي‌شوند.
در مقدمه توجيهي اين لايحه، دولت قرائت خود را از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص وظايف قوه قضائيه مطرح و آورده‌است؛ مقام معظم رهبري در تاريخ 1386/11/28 متعاقب دريافت گزارش هيئت بررسي راههاي ارتقاء قوه قضائيه و موانع آن بر اقداماتي به‌عنوان اولويت‌هاي مورد نظر خود تأکيد فرموده‌اند که بند (6) آن عبارت است از به کارگيري ظرفيت‌هاي فعليت نيافته در وزارت دادگستري به علاوه معظم‌له در ديدار مسئولين قوه قضائيه (1387/4/5) فرمودند: ... يکي هم مسئله استفاده از ظرفيت‌هاي فعليت نيافته است. از جمله خود وزارت دادگستري خوشبختانه در قانون ظرفيت‌هاي خوبي براي وزارت دادگستري گذاشته شده است از اين ظرفيت‌ها بايد استفاده شود.
همچنين دولت در اين لايحه با تفسير اصل 61 قانون اساسي، خواستار الحاق برخي سازمان‌هاي زيرمجموعه قوه قضائيه به دولت شده است و ادامه مي‌دهد که انضمام دستگاه‌هاي غيرقضايي و امور اجرايي به قوه قضائيه به جز آنچه در قانون‌اساسي تصريح شده مانند سازمان بازرسي کل کشور مخالف با قانون اساسي بوده و به علاوه مانع از رسيدگي دقيق به دعاوي و اجراي مسئوليت‌هاي قوه قضائيه مصرح در قانون اساسي مي‌شود.
براساس ماده 7 اين لايحه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و روزنامه رسمي کشور (وزارت دادگستري)، سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي (وزارت کشور) و سازمان پزشکي قانوني کشور (وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکي) از جمله سازمان‌هايي است که با تمام اموال، ساختمانها، اعتبارات، رديف‌هاي بودجه و نيروي انساني، اختيارات و وظايف به وزارتخانه‌هاي دادگستري، کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي الحاق مي‌شوند.
همچنين دولت در اين لايحه همه اختيارات و وظايف دادسراها را به وزارت دادگستري محول مي‌کند و در همين راستا با تشکيل کميته‌اي مرکب از وزير دادگستري، معاون اول رئيس قوه قضائيه، معاونين حقوقي و توسعه و مديريت نيروي انساني رئيس‌جمهور و وزير کشور ضمن بازنگري و تنقيح قوانين و مقررات مربوط به وظايف و اختيارات دادسراها، ظرف مدت 6 ماه لوايح لازم را جهت طي مراحل تصويب ارائه کنند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، در پايان اين لايحه دولت به تشخيص خود ستاد صيانت از حقوق شهروندي و ستاد حقوق بشر را به وزارت دادگستري ملحق مي‌کند تا آنگونه که در اين لايحه آمده است، نظام پاسخگويي در برابر مردم و مجلس شوراي اسلامي تقويت شود.
دستور رئيس‌جمهور درباره کانون وکلا
خبر ديگر آنکه رئيس‌جمهور دستور خارج شدن پيشنهاد قوه قضائيه براي قرار گرفتن کانون وکلا در زيرمجموعه دستگاه قضايي کشور را صادر کرد.
به گزارش ايسنا، در دستور رئيس‌جمهور در پاسخ به نامه غلامرضا طيرانيان وکيل دادگستري خطاب به محمدرضا رحيمي معاون اول دولت آمده است؛ همانگونه که قبلاً تأکيد کرده‌ام در دادرسي عادلانه حداقل بايد سه رکن مستقل وجود داشته باشد، قاضي، دادستان و وکيل مدافع بايد از سه موضع مستقل رفتار کنند تا اين امر امکان دفاع از حق و احقاق حقوق مردم را بيشتر نمايد. متأسفانه امروز قاضي و دادستان از يک موضع برخورد مي‌کنند و از يک مرجع منصوب مي‌شوند که شرايط تحقق عدالت و حقوق مردم را تضعيف مي‌نمايد. اگر وکيل مدافع هم تحت امر همان مرجع قرار گيرد و يا به نوعي مديريت شود زمينه احقاق حق تقريباً از بين خواهد رفت و خدا مي‌داند چه بر سر ملت خواهد آمد. لازم است پيشنهاد ارائه شده توسط قوه قضائيه براي دخالت قوه قضائيه در امور وکالت و کانون وکلا را از دستور دولت و کميسيون‌هاي مربوطه خارج نمائيد. ما سوگند خورده‌ايم که مدافع حقوق مردم و حافظ قانون اساسي باشيم و اين پيشنهاد با هر دو مغايرت اساسي دارد.

 


بيداري اسلامي، محصول انقلاب اسلامي ايران است
اينکه مي‌گوئيم بايد انقلاب ما به همه جا صادر بشود، اين معني غلط را از آن برداشت نکنند که ما مي‌خواهيم کشورگشايي کنيم. ما همه کشورهاي مسلمين را از خودمان مي‌دانيم. همه کشورها بايد در محل خودشان باشند، ما مي‌خواهيم اين چيزي که در ايران واقع شد و اين بيداري که در ايران واقع شد و خودشان - را- از ابرقدرت‌ها فاصله گرفتند و دادند و دست آنها را از مخازن خودشان کوتاه کردند، اين در همه ملت‌ها و در همه دولت‌ها بشود. آرزوي ما اين است. معني صدور انقلاب ما اين است که همه ملت‌ها بيدار بشوند.
صحيفه نور- ج 13 - ص 127

 


هيئت نمايندگي رئيس جمهور منتخب ديروز با برخي مراجع تقليد و علما در قم ديدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، هيئتي به نمايندگي از حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني رئيس جمهور منتخب ديروز با حضور در قم و دفاتر مراجع تقليد و علما با آنها ديدار و گفت‌وگو کرد.
نخستين ديدار اين هيئت با آيت‌الله حسين نوري همداني بود که اين مرجع تقليد در ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين محمد حسن اختري دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) و حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد علوي عضو مجلس خبرگان رهبري با وي با اشاره به اقبال مجدد مردم به روحانيت در جايگاه رياست جمهوري اظهار کرد: اولويت دولت آينده حل مشکلات معيشتي و اقتصادي مردم بايد باشد.
وي با بيان اينکه از خلق حماسه سياسي خوشحال هستيم اظهار کرد: در اين ميان توفيق الهي و تدبير رهبر معظم انقلاب تأثير فراواني داشت و نعمت بزرگي نصيب ملت ايران شد.
وي افزود: رئيس جمهوري انتخاب شده که از ميان حوزه‌ها برخاسته و روحاني است؛ پرچم انقلاب اسلامي از ابتدا به دست مرجعيت تقليد بوده و روحانيون هم زير همان پرچم گام برداشتند.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه برخي از کثرت رأي به حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني تعجب مي‌کنند گفت: اتفاقاً اين امر تعجبي ندارد زيرا مردم بار ديگر به روحانيت اعتماد کرده‌اند؛ ملت ايران نگاهي اعتقادي و مذهبي به روحانيون دارند و اين يک جريان بسيار خوب است.
وي ادامه داد: شخصيت حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني هم براي من بسيار روشن است؛ از نظر اخلاق، تدين،‌علم و قدرت بيان ويژگي‌هاي خاصي در رئيس جمهور منتخب وجود دارد.

 


عضو هيئت رئيسه مجلس زمان و نحوه ديدار رئيس‌جمهور منتخب با مجلس شوراي اسلامي، تشکيل کميته مشترک دولت و مجلس براي تحليف و زمان مراسم تحليف را تشريح کرد.
«ضرغام صادقي» در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به ديدار رئيس‌جمهور منتخب با وکلاي ملت گفت: ديدار نمايندگان با حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني، رئيس‌جمهور منتخب بستگي به تصميم هيئت رئيسه مجلس دارد.
وي افزود: طبق روال، جلسات هفتگي هيئت رئيسه مجلس روزهاي دوشنبه برگزار مي‌شد ولي اين هفته به دليل اينکه روز دوشنبه تعطيل است، جلسه هيئت رئيسه اين هفته روز يکشنبه يا سه‌شنبه برگزار خواهد شد.
عضو هيئت رئيسه مجلس تصريح کرد: اعضاي هيئت رئيسه مجلس در اين نشست در خصوص زمان و نحوه ديدار نمايندگان با رئيس‌جمهور منتخب ملت تصميم‌گيري خواهند کرد.
صادقي همچنين به کميته مشترک دولت و مجلس براي برگزاري مراسم تحليف اشاره کرد و گفت: تشکيل چنين کميته‌اي طبيعي است و طي هفته‌ جاري اين کميته نيز تشکيل خواهد شد.
نماينده شيراز در ادامه به زمان برگزاري مراسم تحليف رئيس‌جمهور منتخب اشاره و خاطرنشان کرد: مراسم تحليف رئيس‌جمهور منتخب در مجلس در يکي از سه روز 15، 16 و 17 مرداد ماه برگزار خواهد شد.
گفتني است؛ مراسم تنفيذ حکم رئيس‌جمهور منتخب ملت، دوازدهم مرداد ماه با تنفيذ حکم رئيس‌جمهور منتخب توسط مقام معظم رهبري انجام مي‌شود و بعد از آن مراسم تحليف با حضور مسئولان لشکري و کشوري در مجلس شوراي اسلامي برگزار خواهد شد.

 


وجود مبارك رسول گرامي(ص) فرمود: گناه بد بوست، شما استغفار كنيد كه بوي بد گناه رسوايتان نكند: تَعَطَّرُوا بِالاِستِغفارْ لا تَفضَحَنَّكُمْ رَوائِحُ الذُّنُوب(1). فرمود: گناه بويش در مي‌آيد، حالا شما مدام روي زباله دان سر پوش بگذاري، بالأخره يك وقت بويش در مي‌آيد! فرمود: اين مال حرام، اين معصيت بد بوست. اگر اين شعر بود، آدم مي‌توانست بگويد تشبيه و مبالغه و تمثيل است و اينها. امّا كلام معصوم است، كلام معصوم كه شاعرانه نيست: وَ مَاعَلَّمناهُ الشِّعر(2). خيال نيست، تمثيل نيست، تشبيه نيست؛ واقعاً بد بوست. اگر كسي به آنجا رسيد، آنوقت وارد قلعه الهي شد، بوي بد گناه را استشمام مي‌كند؛ آنوقت به آساني خدمت مي‌كند به نظام. نظامي از اين بهتر؟! مردم آقاي خودشانند، مستقلند، منابع، مال خودشان است، زمين، مال خودشان است، مملكت،مال خودشان است؛ نه به كسي ظلم مي‌كنند، نه زير ظلم كسي مي‌روند؛ از اين بهتر؟! آنوقت در اين نظام خداي ناكرده كسي مشكل ايجاد بكند، اين ناراضي بتراشد؛ اين جور در نمي آيد!پس ما دشمني داريم از درون و بيرون که نمي خوابد و دوستي هم داريم كه: لا تَأخُذُهُ سِنَهٌ وَ لا نُوم(3). آن دوست به ما فرمود: بيا پيش من، بگو يا الله! من تو را حفظ مي‌كنم، دشمنت را طرد مي‌كنم، رَجم مي‌كنم، او را از تو دور مي‌كنم.از اين بهتر نمي شود!
مراد از تنبيه موجودات توسط پروردگار و نتيجه آن
ما گاهي كم و بيش آلوده مي‌شويم، چه كنيم؟ذات اقدس اله فرمود: اگر يك وقتي شما آلوده شديد، من يك دو تا تنبيه مي‌كنم؛ ولي شما نرنجيد. اين تنبيه براي اين است كه آن آلودگي ها بر طرف بشود. جمادات را تنبيه مي‌كنم، نباتات را تنبيه مي‌كنم، حيوان ها را تنبيه مي‌كنم، شما انسانها را هم تنبيه مي‌كنم؛ امّا تنبيه مي‌كنم، در حقيقت كاري به شما ندارم. آن مشكلي كه در شما پيدا شد، آن را مي‌خواهم بر طرف كنم. اين را به زبان ائمه (عليهم السَّلام) به لسان روايات فرموده، آنوقت اين بزرگان اهل معرفت در فارسي، در شعر ونثر براي ما تبيين كردند، توضيح دادند. در حيوانات كه مي‌بينيم، اگر يك اسبي كندرو بود، بالأخره چهار تا تازيانه مي‌زنند كه تند رو بشود؛ اين حيوانات. درخت براي اينكه بارورتر بشود، چهار تا شاخه بي ثمرش را هَرَس مي‌كنند تا بيشتر ميوه بدهد. آن در حيوانات كه معروف است، اين در نباتات كه معروف است.
امّا برسيم به جمادات؛ آن حرف هائي كه زدند، شعري كه گفتند درباره همين جمادات است. سابقاً نَمد بود، فرش نبود! الآن هم همين طور است؛ الآن اين قاليشوها فرش را كه آب زدند، چوب مي‌زنند. اين چوب را به فرش مي‌زنند يا به آن گرد و خاك مي‌زنند؟! آيا چوب را به فرش مي‌زنند كه چرا فرشي يا به گرد و خاكش مي‌زنند كه گرد و خاكش بيرون برود؟ گفتند: بر نَمد اگر چوبي را آن مرد زد؛ بر نمد نزد، بر گرد زد. مي‌خواهد خاك ها بيرون برود. مگر هيچ كسي با نمد دشمن است؟ هيچ كسي نمد نو را چوب مي‌زند؟ فرش نو را كسي چوب مي‌زند؟ فرش نو كه گرد ندارد!
ما هم اگر وقتي گرد نگرفتيم، غبار نگرفتيم؛ كسي كاري با ما ندارد، تنبيه مان نمي كنند! نه در دنيا، نه در آخرت؛ آبروي ما را خدا حفظ مي‌كند. شرق و غرب عالم جمع بشوند، بخواهند آبروي يك مؤمن را ببرند، ممكن نيست؛ چون فرمود: تأمين كردم. امّا اگر كسي خداي ناكرده دستش نا پاك بود، اين گرد است؛ اين بايد چوب بخورد. حالا يا دردنيا يا دربرزخ يا درقيامت، بالأخره آدم گرد آلود را آنجا نمي برند! اگر آدم گرد آلود را به دست كسي و به بهشت و پيش انبيا مي‌برند بايد شستشو بشود! آدم گرد آلود را تنبيه مي‌كنند. اگر يك وقتي يك چهار تا فشاري آمده، يك بيماري اي آمده يا حوادث ديگر آمده؛ اين چوبي است كه مي‌خواهد آن گردها برود كنار. منتها ما بايد بدانيم كه اين چوب‌ها را براي چه داريم مي‌خوريم.
چگونگي برخورد مؤمن و غير مؤمن با مشكلات
در تفسير طنطاوي اين مطلب است، البته ديگران هم نقل كردند كه وجود مبارك رسول گرامي (ص)، در يك مسافرتي زير درخت چند دقيقه نشستند. طنطاوي نقل مي‌كند كه يك كسي از دور مثلاً داشت كشاورزي مي‌كرد، ديد وجود مبارك حضرت زير درخت نشسته، اصحاب هم دور او نشسته اند؛ گفت: اين مجلس حتماً مجلس علمي است. براي اينكه نه آن حضرت حرف عادي مي‌زند، نه كساني كه با آن حضرتند وقت را هدر مي‌دهند. من بروم، ببينم چه مي‌گويند. او آمد آنجا خدمت حضرت نشست، ديد وجود مبارك حضرت اين بيان را مي‌كند كه اين بيماري به سراغ همه مي‌آيد. مؤمن هم مريض مي‌شود، غير مؤمن هم مريض مي‌شود. غير مؤمن كه مريض شد، اصلاً نمي فهمد؛ خيال مي‌كند مثل يك شتري است كه يك هفته او را بستند و بعد رها كردند. او اصلاً نمي فهمد كي او را بست، كي او را رها كرد، چرا بستند، چرا رها كردند. امّا مؤمن كه مريض مي‌شود، مي‌بيند كه اين بيماري چوب آن گرد است، دارند گرد گيري مي‌كنند تا بداند اين سلامت مال او نيست؛ يك وقت مي‌آيد، يك وقت مي‌رود، يك وقت كم مي‌شود، يك وقت زياد مي‌شود. آنوقتي كه هست، قدرش را بداند؛ آنوقتي كه كم شد، صابر باشد، جزع نكند. همين چند جمله را حضرت فرمود و بعد حركت كردند. اگر يك وقتي يك فشاري آمده، اين فشار براي گرد گيري ماست، ما بايد مغتنم بدانيم؛ يا امتحان است يا گردگيري.
يك وقت است كه فرش نو را هم گاهي انسان مي‌آزمايد. شما ببينيد اين ظرف هاي چيني و اينها را وقتي مي‌خريدند،‌ يك تلنگر مي‌زدند. اين تلنگر امتحان بود تا ببينند كه اين سالم است يا نه، شكسته است؛ اگرشكسته باشد، صداي ظرف شكسته معلوم است. اين بيان نوراني حضرت امير و ائمه ديگر (عليهم السَّلام) كه فرمودند: اَلمَرءُ مَخبُوءٌ تَحتَ لِسانِه(4)، ناظر به همين بخش است. بالأخره كسي كه حرف مي‌زند، مثل صداي اين ظرف و كوزه است و يك صنعتگر مي‌فهمد كه اين كوزه پخته است يا نه؛ اگر پخته است، پختگي اش كامل است يا نه، اگر خام است چه جوري، خامي اش چقدر است؛ سالم است يا نه، تَرك دارد يا نه؛ اگر ترك است، تركش از بيرون است يا درون است، چهار تا تلنگر مي‌زند كه از صداي اين صنايع دستي و سراميك و اينها همه اين عيوب مشخص مي‌شود. حرف آدم هم همين طور است؛ كسي که حرف مي‌زند، معلوم مي‌شود شكسته است، سالم است، پخته است، نپخته است، تَرك دارد، درون است، بيرون است؛ اينها معلوم است. فرمود: شما وقتي كه بگوئيد يا الله، وارد اين قلعه بشويد؛ خدا كه دوست و حافظ و حامي شماست، دشمن شما را مي‌بيند؛ آن دشمن شما خدا بين نيست و خود بين است! كسي كه مي‌گويد: اَنَا خِيرٌ مِنه(5)، ديگر حرف خدا را نمي بيند. اينها راههاست، اين حرف ها مال اين خاندان است.
مراد از دوستي با اهل بيت (ع)
اهل بيت (ع)فرمودند: محبت ما را در دلهاي مردم زنده كنيد. براي اينكه مردم بدهكارند، بايد اجر رسالت را بدهند و خداي سبحان هم فرمود: لا اَسئَلُكُمْ عَلَيهِ اَجراً اِلا المَوَدَّهَ فِي القُربي(6)، دوستي اين خاندان اجر رسالت است. دوستي يك امر قلبي است، امر قلبي بدون مبادي علمي حاصل نمي شود. چه جوري ما دوست كسي بشويم؟ ما تا نشناسيم، معارفش را ندانيم، كلماتش را ندانيم، آدابشان را ندانيم، سننشان را ندانيم؛ دوستشان نمي شويم!امّا وقتي كه بشناسيم، بفهميم اينها چه حرف هاي نابي دارند و چه كارهاي طيّب و طاهر دارند، به اينها علاقه پيدا مي‌كنيم. اين است كه وظيفه رهبران الهي، گوينده ها، نويسنده ها، رسانه ها اين است كه اين محبت را در دلهاي مردم زنده كنند.بر همه ما واجب است كه محبّ اين خاندان باشيم.مثل اينكه بر همه ما واجب است به احكام الهي عمل بكنيم،امّا احكام الهي در دست همه نيست، يك عدّه بايد عالم باشند، يك عدّه بايد حرف علماء را گوش بدهند. مگر محبت ، آسان پيدا مي‌شود؟ اين يک كارعالمانه است؛ به چه دليل بايد دوست اينها باشيم؟ بايد تحقيق علمي بكنيم! ببينيم اينها گوهرهاي ناب دارند، حرف هائي دارند دلپذير، به درد دنيايمان مي‌خورد، به درد برزخ ما مي‌خورد، به درد آخرت ما مي‌خورد، به درد نظام ما مي‌خورد، به درد شهروندان ما مي‌خورد؛ وقتي فهميديم، دوست اينها مي‌شويم. همه ما بايد دوست اين خاندان باشيم؛‌ اين صريح قرآن كريم است، مزد رسالت است. همه ما بايد علي بن أبيطالب را دوست داشته باشيم تا وجود مبارك ولي عصر؛ اين 14 نفر را بايد دوست داشته باشيم. امّا دوستي آنان كار ساده اي نيست! بر علماء لازم است كه حرف هاي اينها را به ما برسانند، بگويند، ما بفهميم؛ وقتي فهميديم، به اينها علاقه پيدا مي‌كنيم! اينكه وجود مبارك امام هشتم فرمود: رَحِمَ اللهْ امْرَأً اَحيا اَمرَنَا، حَبَّبَنَا اِلَي النّاس(7)؛ همين است. تعبيرات گوناگون در اين روايات است و گرنه ما شعر بخوانيم و مدح اينها رابکنيم؛ آن هم يك مرحله است،امّا وقتي عالمانه باشد، به دنبالش آن مدح و نوحه اثر خاص خودش را دارد.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (مدظلّه) در ديدار با جمعي از طلاب و روحانيون، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ دماوند ؛ مرداد 1385
____________________________________
(1) بحار الأنوار/ 6/ 22 (2) يس/ 69 (3) بقره/ 255
(4) نهج البلاغه/ حكمت 148 (5) ص/ 76 (6) شوري/ 23
(7) فقه الرّضاء (ع)/ 356
خوان حکمت روزهاي يکشنبه منتشر مي‌شود.

 


آيت‌الله سيد احمد خاتمي گفت : صميمانه به رييس جمهور منتخب عرض مي‌کنم که مراقب باشيد که شعار اعتدال توسط تندروها مصادره نشود و اين موضوع را در چينش کابينه خود مورد توجه قرار دهيد.
اين عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت‌وگو با ايسنا، با تشکراز مردم در ايجاد و خلق حماسه سياسي و با بيان اين‌که مقام معظم رهبري نقش ستودني در اين ارتباط داشتند، افزود: مردم با حضور باشکوه در انتخابات بار ديگر نظام اسلامي را در عرصه جهاني سربلند کردند.
وي با تبريک به حسن روحاني خاطرنشان کرد: از خداوند مي‌خواهم که ايشان را در اجراي قانون اساسي، همراهي با مقام ولايت و وفاکردن به وعده‌هايشان که منطبق با قانون اساسي است، کمک و ياري کند.
خاتمي ادامه داد: يکي از مسائل مهم در حال حاضر ترکيب کابينه آينده است؛ در اين رابطه پر واضح است که تصميم‌گيرنده اصلي شخص رييس جمهور منتخب است و معنا ندارد که گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي طلبکارانه به اين مسئله برخورد کنند.
وي با بيان اين‌که شعار آقاي دکتر روحاني در عرصه انتخابات رياست جمهوري اعتدال بوده است گفت: مردم انتظار دارند که اين شعار به صورت عملي در معرفي کابينه به مجلس محقق شود.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري گفت : به عنوان يک طلبه در اين مقطع به رييس جمهور منتخب عرض مي‌کنم که مراقب باشند که برخي از شعار شما يعني اعتدال استفاده ابزاري نکنند؛کساني که تندترين مواضع را در فتنه سال 88 داشتند و حتي معرکه‌گردان آتش فتنه بودند و در برابر درخواست متواضعانه رهبري که اردوکشي خياباني را کنار بگذاريد اقدام به هدايت اين اردوکشي‌ها کردند.
خاتمي خطاب به روحاني افزود: مواظب باشيد که اين افراد پرچم اعتدال را بلند نکنند، اينها تندورهاي افراطي هستند؛ کساني که در سال 88‌،هشت ماه کشور را در التهاب گذاشتند معتدل نيستند و نبايد اجازه داد آنها با استفاده ابزاري از اين شعار وارد صحنه شوند.
خاتمي همچنين تصريح کرد: مسئله فتنه به عنوان يک زخم کهنه در کشور مطرح است و به اين زودي از خاطره‌ها محو نمي‌شود و ما نمي‌خواهيم که اين زخم کهنه بماند و راه‌حل اين است که حداقل فتنه‌گران از فتنه‌گري خود عذرخواهي کنند و نگاه کنند که انتخابات سال 92 به صورت کاملا امانت‌دارانه توسط دولتي برگزار شد که آنها در سال 88 آن را مورد آماج تهمت‌ها و دورغ تقلب قرار دادند.


رئيس بخش سابق ضد ترور کاخ سفيد معتقد است، حملات سايبري براي متوقف کردن برنامه هسته‌اي ايران امکان‌‌پذير نيست.
ريچارد کلارک در گفت و گو با روزنامه «تايمز اسرائيل» درباره نقاط ضعف استفاده از ويروس استاکس‌نت عليه تأسيسات هسته‌اي ايران گفت: اگر فرد ديگري از حمله سايبري استفاده کند، براي آمريکا دشوار خواهد بود که از او انتقاد کند، چرا که مردم خواهند گفت،«تو نيز اين کار را انجام داده‌اي».
وي افزود: نقطه ضعف ديگر اين ويروس اين بود که کد حمله آن در دسترس همگان قرار گرفت، در حالي که فرض بر اين بود اين ويروس از بين خواهد رفت و در فضاي اينترنت پخش نخواهد شد. اما اين ويروس از همان طريقي که وارد تأسيسات نطنز شده بود، به بيرون درز کرد و به سراسر جهان منتقل شد و کوشيد به چيزهاي ديگر حمله کند.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا از طريق اقدامات سايبري مي‌توان مانع ايران شد، اظهار داشت: فکر مي‌کنم با استفاده از استاکس‌نت پيشتر اين مسير را آزموده‌ايم. به نظرم بسيار دشوار باشد که بار ديگر چنين اقدامي انجام دهيم. ايراني‌ها اکنون دقيق‌تر و هوشيارتر هستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود مدعي شد: فکر مي‌کنم ايراني‌ها در طول زمان برنامه هسته‌اي خود را تکميل کنند، مگر اينکه کسي مانع آنها شود.
به گزارش فارس، ريچارد کلارک ادامه داد: آخرين باري که باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا و بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل علني درباره اين مسئله گفت و گو کردند، گفتند درباره اطلاعات به توافق رسيده‌اند اما اختلاف‌نظر آنها بر سر برداشتشان از سياست است. در واقع، هر دو مي‌دانند در چه صورتي ايران از خط قرمز عبور مي‌کند اما اتفاق نظر ندارند که اين خط قرمز را در چه مرحله‌اي ترسيم کنند. آمريکا مايل است بيشتر از اسرائيل منتظر ميزان فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران بماند.
وي تأکيد کرد: اگر آمريکا يا اسرائيل از زور عليه برنامه هسته‌اي ايران بهره بگيرند، اين اقدام پيامد بزرگي به همراه خواهد داشت. به علاوه، اين خطر وجود دارد که اين درگيري به جنگي منجر شود که نه تنها اسرائيل را وارد جنگ کند بلکه شامل حملات سايبري ايران عليه آمريکا و يا حمله اين کشور به متحدان آمريکا در منطقه خليج‌فارس باشد. اين اتفاق بسيار بسيار آشفته خواهد بود و اثرات اقتصادي جهاني خواهند داشت آن هم در شرايطي که نمي‌دانيم اين جنگ چگونه پايان خواهد يافت.

 


يک روزنامه آمريکايي در گزارشي اذعان کرد نومحافظه‌کاران جنگ‌طلب آمريکايي تنها گروهي در آمريکا هستند که از نتيجه انتخابات ايران ناخشنودند.
به گزارش روزنامه آمريکايي لس‌آنجلس تايمز، برگزيده شدن حسن روحاني به رياست‌جمهوري ايران براي آمريکايي‌ها به‌جز نومحافظه‌کاران اين کشور خبر خوبي بود. تندروهاي نومحافظه‌کار همان کساني هستند که جنگ عراق را براي آمريکا به ارمغان آورده و به‌دنبال يک ماجراجويي نظامي ديگر اين بار در ايران هستند.
بنابراين گزارش، ايرانيان روحاني را يک ميانه‌رو مي‌دانند و از او به‌عنوان «شيخ ديپلمات» يا «شيخ‌اميد» ياد مي‌کنند. وي در اولين کنفرانس مطبوعاتي خود گفته است که براي ايجاد اعتماد بين ايران و غرب با هدف رفع تحريم‌ها تلاش مي‌کند.
اين گزارش با بررسي ادبيات دولت فعلي ايران مدعي شده است که اين ادبيات به نومحافظه‌کاران فرصت مي‌داد تا بگويند که تحريم و ديپلماسي اثر ندارد و حمله نظامي تنها گزينه ممکن براي مهار ايران است. انديشکده‌هاي نومحافظه‌کار و چهره‌هاي شناخته شده آنها نظير «بيل کريستول»، همواره خواهان آن بودند که دست‌کم يک حمله پيش‌دستانه عليه مواضع هسته‌اي ايران انجام شود.
اين گزارش به ايالات متحده هشدار مي‌دهد که بايد به رئيس‌جمهور جديد ايران فرصت دهد؛ آخرين چيزي که روحاني نياز دارد تجاوز نظامي آمريکاست. آمريکا نياز دارد تمام توان ديپلماتيک خود را جمع کند تا خبر خوب انتخاب روحاني را به خبري بهتر تبديل کند.در همين شرايط، نومحافظه‌کاران بايد عقب بنشينند و در انديشکده‌هايشان اجتماع کنند و منتظر روزهاي بدتر باشند تا باز هم بتوانند بر طبل جنگ بکوبند.



نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي با ابراز ناخشنودي از انتخابات اخير در کشورمان اذعان کرد که رئيس‌جمهور جديد ايران مذاکره و غني‌سازي را با هم ادامه مي‌دهد.
روزنامه واشنگتن پست مصاحبه‌اي با «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي منتشر کرده که وي در اين گفت و گو علاوه بر تکرار ادعاهاي گذشته در مورد برنامه هسته‌اي ايران، ادعا کرده تهران به دنبال ساخت 200 کلاهک هسته‌اي است و اکنون نيز در حال ساخت موشک‌هاي قاره‌پيما است!
وي در اين مصاحبه تعطيلي کامل فعاليت‌هاي غني‌سازي در ايران را خواستار شده و گفته است که ايران بايد تأسيسات غني‌سازي فردو را نيز تعطيل کند. وي اين امر را آزموني مهم براي نشان دادن ميزان جديت ايران دانسته است.
نتانياهو در مورد انتخابات ايران نيز گفت: فکر مي‌کنم انتخابات منعکس‌کننده نارضايتي عميق ايراني‌ها از نظامشان بود. اما متأسفانه اين نتايج نمي‌تواند بلندپروازي‌هاي هسته‌اي ايران را تغيير دهد.
نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي در مورد شخصيت رئيس‌جمهور جديد ايران گفت‌: روحاني مشاور امنيت ملي و مذاکره‌کننده هسته‌اي سابق ايران بوده است. او خالق يک دکترين است. من به آن مي‌گويم «مذاکره کن و به غني‌سازي ادامه بده». او کتابي هم در اين مورد نوشته است.
نتانياهو با اشاره به کتاب خاطرات دکتر «حسن روحاني» مي‌گويد وي به دنبال آن است که فضاي بين‌المللي را آرام کند و در عين حال برنامه هسته‌اي ايران را پيش ببرد. وي افزود: ما نمي‌توانيم به ايراني‌ها اجازه اين بازي را بدهيم. آنها وقت‌کشي مي‌کنند و به غني‌سازي ادامه مي‌دهند. آنها دامنه برنامه هسته‌اي خود را گسترش مي‌دهند. ايران به دنبال يک يا دو بمب نيست، بلکه آن‌ها 200 بمب مي‌خواهند. آنها همزمان با پيشبرد برنامه تسليحات هسته‌اي، در حال ساخت موشک‌هاي قاره‌پيما هستند.

 


رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس در اجلاس باکو با اشاره به نقش تاثيرگذار ايران در منطقه و جهان، بر آمادگي کشورمان براي ورود به مسئله قره‌باغ و رفع اين مشکل با استفاده از ظرفيت‌هاي خود تاکيد کرد.
کاظم جلالي رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي در کنفرانس مطبوعاتي که در حاشيه سي‌امين اجلاس کميته اجرايي اتحاديه بين‌المجالس در باکو برگزار شد، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در همه مجامع بين‌المللي از جمله سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامي و اتحاديه بين‌المجالس اسلامي از تماميت ارضي جمهوري آذربايجان حمايت کرده و از اين به بعد هم در رابطه با اين مسئله در کنار برادران آذري خود خواهد بود.
وي با اشاره به اينکه سازمان کنفرانس اسلامي مي‌توانست نقش فعال‌تري در اين مسئله ايفا کند ولي تاکنون در حد توقع و انتظار ظاهر نشده است، افزود: همه کشورهاي عضو اين سازمان بايد تلاش کنند تا نقش اين سازمان مهم و تاثيرگذار را در حل مسائل جهان اسلام از جمله مناقشه قره‌باغ و دفاع از حقوق اقليت‌هاي مسلمان در کشورهاي اسلامي افزايش دهند.
رئيس گروه روابط پارلماني جمهوري اسلامي ايران، ورود جمهوري اسلامي ايران به موضوع قره‌باغ را منوط به درخواست طرفين مناقشه و پذيرش اين مسئله از سوي آنها دانست و خاطر نشان کرد: ما معتقديم حل مناقشه قره‌باغ راه‌حل سياسي دارد و اين مشکل بايد از سوي کشورهاي منطقه و همسايگان نزديک به منطقه درگيري حل و فصل شود.
جلالي با اشاره به روابط دوجانبه، جمهوري آذربايجان را يکي از مهمترين همسايگان ايران توصيف کرد و گفت: رئيس‌جمهور منتخب نيز در نخستين کنفرانس مطبوعاتي خود ارتقاي مناسبات با کشورهاي همسايه، به ويژه با جمهوري آذربايجان را يکي از اصلي‌ترين اولويت‌ها در سياست‌ خارجي ايران مورد تأکيد قرار داده است.
نماينده شاهرود با بيان اينکه عواملي در هر دو کشور درصدد هستند تا از روند گسترش روابط دوستانه بين دو کشور جلوگيري کنند، ادامه داد: مقامات رسمي ايران و آذربايجان بدون آنکه تحت تأثير اقدامات اين نيروها قرار گيرند، اهميت زيادي به مناسبات فيمابين مي‌دهند، چرا که ايران و آذربايجان داراي اشتراکات تاريخي، فرهنگي و ديني قوي هستند و هيچ يک از اين دو کشور امکان نخواهند داد، مناسبات فيمابين مخدوش شود.

 


سيدمحمد غرضي درباره اولويت‌هاي دولت آينده تصريح کرد امروز ما بايد به اين مسئله بپردازيم که اولويت مردم چيست.
اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ظهر شنبه درحاشيه نشست خود با جمعي از حاميانش در دفتر کار خود، در پاسخ به اين پرسش که «آيا تاکنون از سوي رئيس‌جمهور منتخب پيشنهادي مبني بر همکاري در هيئت دولت داشته‌ايد؟» با بيان اينکه «من نه انتظار چنين کاري را دارم و نه توصيه مي‌کنم که اين اتفاق بيفتد»،‌ افزود: وظيفه‌اي برعهده من قرار داشت و آن وظيفه اين بود که به برنده انتخابات تبريک بگويم که طي يک يادداشتي اين وظيفه را به انجام رساندم.
وي افزود: به نظر من بايد به رئيس‌جمهور منتخب فرصت بدهيم و براي او تعيين تکليف نکنيم،‌من به همه توصيه مي‌کنم که به رئيس‌جمهور منتخب اجازه بدهند خود تصميم‌گيري کند و مسئوليت کارهايشان را برعهده بگيرد رئيس‌جمهور نبايد از سوي گروهي مورد فشار قرار بگيرد.
به گزارش ايسنا، وزير پيشين ارتباطات در برابر اين پرسش که «به نظر شما آقاي روحاني در دولت آينده چه اولويت‌هايي را بايد مورد نظر قرار دهد؟» پاسخ داد: اولويت‌ها را شخص آقاي روحاني بايد خودش تعيين کند. اگر ما بخواهيم براي ايشان تعيين تکليف کنيم کشور اداره نمي‌شود. امروز ما بايد به اين مسئله بپردازيم که اولويت مردم چيست.
در مراسمي ويژه در وزارت اطلاعات صورت گرفت

 


مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي توضيحاتي درباره يکي از مواد اختلاف ميان ايران و اين نهاد بين‌المللي ارائه کرد.
يوکيا آمانو در گفت‌وگو با خبرگزاري نووستي دراين‌باره گفت: اين مساله که چه نهادي، دبيرخانه يا شوراي حکام آژانس بين‌المللي بايد در مورد بودن يا نبودن بخش نظامي در برنامه هسته‌اي ايران تصميم بگيرد، يکي از اختلافات در مذاکرات با جمهوري اسلامي در زمينه قاعده دسترسي کارشناسان آژانس به اطلاعات در مورد برنامه هسته‌اي است.
وي افزود: ما در مورد چگونگي تامين مرحله پاياني بحث مي‌کنيم و تفاوت روشني در ديدگاه‌ها وجود دارد.
وي توضيح داد که اين تنها نکته مورد اختلاف نيست.
پيشتر يک منبع در محافل ديپلماتيک وين به خبرگزاري نووستي اطلاع داده بود که ايران مي‌خواهد دبيرخانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تصميم نهايي را در اين خصوص بگيرد اما دبيرخانه نمي‌تواند چنين مسئوليتي را برعهده بگيرد.
بنابراين گزارش، آمانو در نشست شوراي حکام در اوايل ژوئن مدعي شده بود که در مذاکرات با ايران پيشرفت حاصل نشده است.
مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اعلام کرد: ما حل مساله هسته‌اي ايران از راه‌ديپلماتيک را خواستاريم. اما گفت‌وگو نمي‌تواند به طور دايمي ادامه داشته باشد. گفت‌وگو بايد ثمربخش باشد و نتايجي مشخص به بار آورد.
وي در عين حال گفت که تعيين مهلت براي پايان مذاکرات کار درستي نخواهد بود.
آمانو همچنين اعلام کرد که مساله زمان و مکان دور بعدي مذاکرات درخصوص باصطلاح «رويکردهاي ساختاري» فعلا مورد بحث قرار نگرفته است.

 


در مراسم ويژه «روز سربازان گمنام امام زمان(عج)» که در آستانه نيمه‌شعبان و ولادت با سعادت منجي موعود برگزار شد، از تمبر يادبود «سرباز گمنام» رونمايي شد.
همزمان با ايام ولادت با سعادت منجي عالم بشريت حضرت حجت‌بن‌الحسن العسکري(عج)، مراسم ويژه «روز سربازان گمنام امام زمان(عج)» در وزارت اطلاعات برگزار شد.
در اين مراسم که حجت‌الاسلام «حيدر مصلحي» وزير اطلاعات، سيد «محمد حسيني» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، «محمدحسن نامي» وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و مهندس کرباسيان رئيس‌هيئت‌مديره و مديرعامل پست جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند از تمبر يادبود «سرباز گمنام» رونمايي شد.
همچنين در اين مراسم از سرود ويژه سربازان گمنام امام زمان(عج)، کتاب‌هاي اطلاعات و امنيت و چهل صباح با ياران منتظر رونمايي و موزه يادمان شهداي وزارت اطلاعات مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
براساس گزارش روابط عمومي وزارت اطلاعات، وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي و ارتباطات و فناوري اطلاعات با سخناني در اين مراسم، از خدمات سربازان عرصه گمنامي تقدير و تشکر کردند.

 


«محمد حسنين هيکل» نويسنده و روزنامه‌نگار برجسته مصري به شدت از رويکرد «محمد مرسي» رئيس جمهوري مصر در قضايا و پرونده‌هاي داخلي و خارجي از جمله سوريه و حزب الله انتقاد کرد.
به گزارش فارس، «محمد حسنين هيکل» که با شبکه تلويزيوني «سي بي سي» مصاحبه مي‌کرد، با انتقاد از موضع مرسي در قبال سوريه گفت که قطع رابطه مصر با سوريه تصميمي است که توسط شخص مرسي و براساس خواسته‌هاي وي گرفته نشده، بلکه ملاحظات امنيت ملي مصر در اين امر دخيل بوده‌اند.
اين روزنامه‌نگار برجسته مصري با اين حال هشدار داد که اين اقدام رئيس جمهوري مصر به معناي خروج اين کشور از آسيا است، اين درحالي است که مصر هم اکنون حتي در قاره آفريقا نيز با چالش‌هاي سختي مواجه شده است.
وي درباره اوضاع ترکيه گفت که اوضاع ترکيه همه را غافلگير کرد، با اين‌که من پيشتر وقوع چنين حوادثي را در ترکيه بنا به دلايلي پيش‌ بيني کرده بودم که اولين آن گرفتار شدن در بحران سوريه و در منطقه‌اي است که محل سکونت علويان به شمار مي‌آيد و همانطور که مي‌دانيد علويان هم در سوريه و هم ترکيه زندگي مي‌کنند و جمعيت آنها به حدود 19 تا 21 ميليون نفر مي‌رسد.
اين نويسنده برجسته مصري در ادامه خطاب به مقامات مصري گفت : ايران قدرتي در منطقه به شمار مي آيد که بايد براي آن حساب جداگانه‌اي باز کرد، حال چه بخواهيد با اين کشور دوست باشيد، چه دشمن و در اين راه شما بايد سياست مورد نظر خود را ترسيم کنيد و در اين راه برخي مسائل و امور را مد نظر قرار دهيد.

 


پيرو چاپ خبر اسامي اعضاي منتخب شوراها در 30 مرکز استان در کيهان پنج‌شنبه گذشته، نام محمد صادق باغستاني نامزد منتخب مردم کرج در شوراي شهر اين شهر حذف و نام علي منصوري جايگزين شده بود که بدين وسيله تصحيح مي‌شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10