(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 02 تـیـر 1392 - شماره 20524

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
تجديد ميثاق مسئولان عالي قضايي با آرمان‌هاي امام‌راحل(ره)
آملي لاريجاني: رويکرد قوه‌قضائيه جلب اعتماد عمومي است
پاي درس علي(ع)
اخبار ادبي و هنري
رئيس کميسيون امنيت ملي: وزارت اطلاعات توطئه‌هاي متعدد موساد و سيا را خنثي کرد
کنفرانس خلع سلاح به رياست ايران در ژنو برگزار شد
در ديدار سفير ايران
رئيس مجلس لبنان: انتخابات اخير در ايران بيانگر دموکراسي واقعي است
به مناسبت اعياد شعبانيه صورت گرفت
موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفيف مجازات 1249 تن از محکومان
روزنامه کامر‌سانت خبر داد
آمادگي روسيه براي تحويل سيستم موشکي آنتي 2500 به ايران
راديو تلاوت با آغاز ماه مبارک رمضان 24 ساعته مي‌شود
ايران اقدامات تروريستي در پاکستان را محکوم کرد
توزيع کارت کنکور 92 از امروز
سردار جزايري: آمريکايي‌ها منتظر تروريست‌هاي دست‌پرورده خود باشند
لس‌آنجلس‌تايمز: جنگ‌طلبان آمريکا از انتخابات ايران ناخشنودند
ناوشکن شهيد بايندر پس از بازسازي به آب انداخته شد
اعزام 400 نفر مبلغ به سراسر کشور همزمان با نيمه شعبان
رئيس امداد و نجات خبر داد
آمادگي 250 پايگاه براي امداد و نجات دريايي
برگزاري دومين گردهمايي توليدکنندگان قطعات حفاري در خوزستان
مدير کل سازمان تبليغات اسلامي استان خراسان رضوي خبر داد
اعزام 1450مبلغ در ماه مبارک رمضان به شهرستان‌هاي خراسان رضوي
براي اولين بار در ايران
بذر قارچ خوراکي در استان البرز توليد شد
از سوي فرمانده سپاه عاشورا مطرح شد
تقدير از عملکرد دولت در بازسازي مناطق زلزله‌زده آذربايجان شرقي
گنبد کاووس با 65 سوئيت آماده پذيرايي از مسافران تابستاني است
«ارمغان مشهد» تازه‌ترين اثر آيت‌الله صافي منتشر شد
در تبريز پيکر استاد زبان‌هاي باستاني به خاک سپرده شد
   


حضرت امام خميني(ره): شما الان تحت‌نظر خدا و تحت‌نظر امام‌زمان سلام‌الله عليه هستيد، ملائکه شما را مراقبت مي‌کنند، نامه اعمال شما را به امام زمان عليه‌السلام عرضه مي‌دارند.

 


مسئولان عالي قضايي روز شنبه در اولين روز از هفته قوه قضائيه با حضور در حرم امام‌خميني(ره)، با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران تجديد‌بيعت کردند.
آيت‌الله صادق آملي لاريجاني، در حاشيه تجديد ميثاق مسئولان عالي قضايي با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در جمع خبرنگاران با تبريک ميلاد امام عصر(عج)، اظهار کرد: ياد شهداي هفتم تير به ويژه شهيد مظلوم آيت‌الله دکتر بهشتي را گرامي مي‌دارم و خلق حماسه عظيم سياسي را که در کشور رخ داد، تبريک مي‌گويم.
وي افزود: حضرت امام(ره) با آرمان‌هايي که براي نظام اسلامي ترسيم کردند و در قانون‌اساسي تبلور يافته وظايفي برعهده همه دستگاه‌ها گذاشته شده است. قوه قضاييه نيز به عنوان يک رکن اساسي نظام بر حسب قانون‌اساسي وظايف بسيار مهمي دارد.
آملي لاريجاني تصريح کرد: در عين اذعان به کاستي‌هايي که در قوه قضاييه وجود دارد ولي گمان مي‌کنم که همکاران ما دردستگاه قضايي تلاش مي‌کنند تا با انجام برنامه‌هاي متعدد به اين وظايف جامه عمل بپوشانند و با گسترش و بازسازي نيروي انساني، نظارت‌هاي پيگير و تلاش بي وقفه قضات شريف، روند خوبي براي تحقق آرمان‌هاي امام‌خميني(ره) در دستگاه قضايي وجود دارد.
وي در پاسخ به سوالي درباره لزوم اعتمادسازي از سوي دستگاه قضايي، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در صحبت‌هايشان به مطالبات عمومي از دستگاه قضايي اشاره کرده و گفتند که دستگاه قضايي بايد طوري باشد که هر مظلومي آن را پناهگاه خود بداند و اينکه بايد از سوي دستگاه قضايي اعتمادسازي انجام گيرد.
به گزارش ايسنا، رئيس قوه قضاييه خاطرنشان کرد: البته اين چيزي نيست که ما در زمان کوتاه ايجاد کنيم ولي تلاش‌هاي همه مسئولان قضايي و بدنه قوه قضاييه و قضات شريف به اين سمت است و برخي نظرسنجي‌ها که در طول اين مدت انجام شده نشان مي‌دهد که روند خوبي وجود داشته است. اميدواريم که در دستگاه قضايي به اين انتظارهاي صحيح و به حق جامه عمل بپوشانيم.

 


با مردم مهربان باش !
اميرالمومنين علي(ع) خطاب به مالک‌اشتر فرماندار مصر:
مهرباني با مردم را پوشش دل خويش قرار ده، و با همه دوست و مهربان باش. مبادا هرگز، چونان حيوان شکاري باشي که خوردن آنان را غنيمت داني؛ زيرا مردم دو دسته‌اند، دسته‌اي برادر ديني تو، و دسته ديگر همانند تو در آفرينش مي‌باشند. اگر گناهي از آنان سر مي‌زند يا علت‌هايي بر آنان عارض مي‌شود، يا خواسته و ناخواسته، اشتباهي مرتکب مي‌گردند، آنان را ببخشاي و بر آنان آسان‌گير، آن گونه که دوست داري خدا تو را ببخشايد و بر تو آسان گيرد. همانا تو از آنان برتر، و امام تو از تو برتر، و خدا بر آن کس که تو را فرمانداري مصر داد والاتر است، که انجام امور مردم مصر را به تو واگذارده، و آنان را وسيله آزمودن تو قرار داده است. هرگز با خدا مستيز، که تو را از کيفر او نجاتي نيست، و از بخشش و رحمت او بي‌نياز نخواهي بود. بر بخشش ديگران پشيمان مباش، و از کيفر کردن شادي مکن!
نهج‌البلاغه
نامه 53

 


حملات صهيونيست‌ها
به نويسنده سياه‌پوست
در پي اقدام «آليس واکر» در نوشتن کتابي در حمايت از فلسطيني‌ها و نامه سرگشاده او عليه رژيم اشغالگر قدس، لابي صهيونيستي موج جديد حملات خود عليه اين نويسنده سياه‌پوست برنده پوليتزر را آغاز کرده است.
به گزارش فارس، «آليس واکر» نويسنده آمريکايي رمان مشهور «ارغواني» بار ديگر هدف حمله جريان‌هاي صهيونيستي قرار گرفته است.به نوشته پايگاه خبري ايلاف، اين حملات پس از آن آغاز شد که وي در نامه‌اي سرگشاده خطاب به «آليشيا کيز» خواننده سياه‌پوست آمريکايي از وي خواست تا از برگزاري کنسرت موسيقي در سرزمين‌هاي اشغالي منصرف شود. وي در اين نامه که در اواخر ماه گذشته ميلادي نوشته از اين خواننده آمريکايي خواسته است تا به جاي اجراي کنسرت موسيقي در تل‌آويو به غزه برود و در آنجا کنسرتي براي کودکان غزه برگزار کند و گفته است: اين اقدام مي‌تواند به تو کمک کند تا اين حقيقت تلخ را درک کني که دولت آمريکا از رژيمي ظالم، شرور و ستمکار حمايت مي‌کند.در همين حال به نوشته خبرگزاري شعر و ادب عربي، از ديگر دلايل حملات صهيونيست‌ها به اين نويسنده آمريکايي، کتاب جديد او به نام «بالشي در مسير جاده» است که نزديک به 80 صفحه از آن به صورت کامل به حمايت از مردم فلسطين اختصاص يافته است. وي در اين کتاب آنچه که در فلسطين مي‌گذرد را به «پاک‌سازي نژادي«، «کشتار جمعي«، «جرائم ضدبشري» توصيف کرده و اقدامات اسرائيلي‌ها را به اقدامات نازي‌ها عليه يهوديان تشبيه کرده است. پس از اين بوده است که حتي «ايدو آهاروني» کنسول رژيم صهيونيستي در نيويورک وارد معرکه شد.
اما پس از اين حملات رسانه‌اي بود که فعالان فضاي مجازي و همچنين صدها فعال فرهنگي و ادبي در جهان عرب همبستگي خود را با «آليس واکر» اعلام کردند. همچنين انجمن خبرنگاران فلسطيني نيز از وي حمايت کرد و در بيانيه خود در اين باره نوشت: اين حملات وحشيانه بر «آليس واکر» و ديگر آزادگان و انديشمندان جهان که تحت تاثير تبليغات فريبکارانه اسرائيل قرار نگرفته‌اند دليلي آشکار بر حجم بالاي تروريسم فکري و مادي اسرائيل است. اين انجمن با بيان اينکه اين نخستين بار نيست که لابي صهيونيستي عليه آزادگان و انديشمندان جهان اقدام مي‌کند، افزود: اين گونه رفتارها نشانه عجز رژيم صهيونيستي از حتي يک کلمه نقد شفاف نسبت به سياست‌هاي ظالمانه آن عليه مردم فلسطين است که براي آزادي تلاش مي‌کنند.
«يوسف پيامبر(ع)» و «مختارنامه»
در شبه قاره هند غوغا کردند
استقبال فراوان بينندگان سيماي اردو از مجموعه‌هاي تاريخي- مذهبي باعث افزايش گرايش شبکه سحر به دوبله و پخش اين مجموعه‌ها به زبان اردو شده است.
داود اسکندري مدير سيماي اردو با بيان اين مطلب اظهار کرد: سريال «يوسف پيامبر (ع)» اولين سريال تلويزيوني مذهبي دوبله شده به زبان اردو است که اواخر سال 1389 از شبکه سحر پخش شد.
وي افزود: اردوزبانان شبه قاره همزمان با پخش اين مجموعه از شبکه‌هاي داخلي صدا و سيما با اشتياق فراوان قسمت‌هاي مختلف آن را دنبال مي‌کردند و اين استقبال زياد باعث شده بود که عده‌اي حتي از اين فرصت استفاده کنند و به همين لحاظ بازار فروش غيرمجاز لوح‌هاي فشرده اين سريال در ميان مسلمانان هند و پاکستان بسيار گرم بود. از اين رو و در پي درخواست‌هاي مکرر مخاطبان سيماي اردو مبني بر دوبله و پخش اين مجموعه به زبان اردو از شبکه سحر، «يوسف پيامبر (ع)» در 60 قسمت در کراچي پاکستان و با حضور صداپيشگان بومي اين کشور دوبله و از اول اسفند ماه 89 روي آنتن سيماي اردو رفت و استقبال از آن در حدي بود که مجبور شديم به فاصله کمي دوباره آن را پخش کنيم.
مدير سيماي اردو همچنين به فروش لوح فشرده مجموعه «يوسف پيامبر (ع)» به تعداد زياد در پاکستان اشاره کرد و گفت: اين مجموعه همچنين از شبکه‌هاي کابلي بومي متعدد پاکستان و هند پخش شد و درخواست‌هاي متعدد از شبکه‌هاي رسمي پاکستان مبني بر پخش اين سريال از اين شبکه‌هاي تلويزيوني داشتيم و حتي با دو شبکه نيز قرارداد بستيم و سريال در جدول پخش اين شبکه‌ها هم قرار گرفت اما به دليل فشارهاي محلي، قومي و جناحي جلوي پخش آن گرفته شد. وي استقبال مخاطبان اردوزبان از پخش «مختارنامه» را بي‌نظير توصيف کرد و افزود: همزمان با پخش اين مجموعه نيز صفحه ويژه‌اي در سايت به آن اختصاص داديم که مخاطبان ضمن مشاهده اين مجموعه به صورت آنلاين مي‌توانستند قسمت‌هاي مختلف آن را دانلود کرده و نظرات خود را پيرامون اين مجموعه مطرح کنند.
اسکندري با اشاره به اينکه هم اکنون درخواست‌هاي زيادي براي خريد امتياز مجموعه «مختارنامه» از سوي تلويزيون‌هاي مختلف هند و پاکستان ارايه شده است، خاطرنشان کرد: مذاکره با اين شبکه‌ها در حال انجام است. ضمن اينکه شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي اين دو کشور نيز درخواست لوح فشرده مجموعه را ارايه کرده‌اند که در حال آماده‌سازي و ارسال آن هستيم.
هشدار به انحصارطلبي
برخي جريان‌هاي هنري در دولت يازدهم
رئيس سازمان بسيج هنرمندان کشور معتقد است: توجه دولت يازدهم به تشکل‌هاي صنفي هنر يک فرصت بزرگ براي توسعه مديريت هنري است، به شرطي که اين شعار موجب سوء استفاده و انحصارطلبي برخي جريان‌ها و گرايش‌هاي هنري ويژه نشود.
دکتر حسين قناديان با اشاره به وعده‌هاي رئيس جمهور منتخب در زمينه فرهنگي و هنري اظهار داشت: دولت يازدهم با شعار واگذاري امور هنرمندان به هنرمندان و تشکل‌هاي صنفي آنها روي کار آمده است و تشکل‌هايي چون بسيج هنرمندان اصل اين وعده را به سود مجموعه هنري کشور مي‌دانند اما بايد در مقام عمل ديد که با توجه به تکثر صنوف هنري و هم چنين تفاوت رويه آنها، ساز و کار اجرا شدن اين سياست چه خواهد بود؟
وي افزود: هنرمندان بسيجي بايد در اين مرحله با تشکيل تشکل‌هاي صنفي همسو، قدرتمند و تخصصي، بتوانند سهم هنر متعهد و ارزش‌گرا را در مديريت فرهنگي کشور تثبيت کنند و بتوانند سرمايه‌هاي دولتي و حمايت‌هاي آن را به سمت توسعه توليدات هنر ارزش‌مدار جذب نمايند.
رئيس سازمان بسيج هنرمندان در پايان، مظلوميت‌زدايي از فرهنگ را يکي از مطالبه‌هاي جدي جامعه از دولت آينده برشمرده و اظهار داشت: برخي از دولت‌ها با اين واژه به زبان اعتبارات و هزينه‌ها سخن گفته‌اند و اين در حالي است که شيرازه اصلي مظلوميت فرهنگ در نظام ما، مظلوميت اعتباري و هزينه‌اي نيست، بلکه مظلوميت گفتماني و مديريتي است و اين چيزي است که همه ما آماده‌ايم براي رفع آن به ياري دولت برويم و ساز و کارهاي پيشنهادي خود را در اين زمينه تقديم نماييم.
احمدي‌نژاد به اکبر عبدي و داريوش ارجمند نشان درجه يک هنر داد
رئيس جمهور ديروز در مراسمي به اکبر عبدي و داريوش ارجمند از پيشکسوتان عرصه هنر و نمايش و به پاس سالها تلاش و خدمات آنان، نشان درجه يک فرهنگ و هنر اعطا کرد.
اكبر عبدي پس از دريافت نشان خود از دستان رئيس‌جمهور گفت: دكتر احمدي‌نژاد تنها رئيس‌جمهوري بود كه حال مرا هنگامي كه بستري بودم پرسيد. در برخي دوره‌ها چندين ماه از كار كردن محروم بوديم.
داريوش ارجمند پيشكسوت عرصه نمايش نيز پس از دريافت نشان درجه يك فرهنگ و هنر گفت: وظيفه دارم به عنوان هنرمند كنار حق بايستم. اقدام رئيس‌جمهور به خاطر حمايت و تجليل از پيشكسوتان قابل تقدير است و در ذهن تاريخ خواهد ماند. اين مراسم در تالار وحدت برگزار شد.



رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تأکيد کرد: دستگاه‌هاي اطلاعاتي کشورمان توانسته‌اند توطئه‌هاي متعدد با دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريکا و اسرائيل را خنثي کنند.
علاءالدين بروجردي با اشاره به عملکرد مطلوب دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي کشور در مواجهه با چالش‌هاي متعدد اين حوزه گفت: حوادث متعددي در طي سال‌هاي گذشته در کشور رخ داده که عملکرد مطلوب وزارت اطلاعات و ساير دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي کشور باعث خنثي‌سازي آنها شد.
وي با بيان اينکه بسياري از خرابکاري‌ها قبل از ورود به مرحله اجرا توسط دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي کشور خنثي مي‌شود، تصريح کرد: ساختار اطلاعاتي در ايران از ويژگي‌هايي برخوردار است که غير از وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران اطلاعات سپاه پاسداران هم در خنثي‌سازي اطلاعات گام‌هاي مثبت برمي‌دارد.
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تعداد ارگان‌هاي اطلاعاتي کشور را باعث ايجاد و افزايش هم‌افزايي اطلاعاتي کشور دانست و تأکيد کرد: هماهنگي بين ارگان‌ها و دستگاه‌هاي اطلاعاتي موجب شده تعدد در مراکز اطلاعاتي باعث افزايش اشراف اطلاعاتي و در نهايت خنثي‌سازي توطئه‌ها شود.
وي با بيان اينکه مسئوليت اصلي مباحث اطلاعاتي در کشور با وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام‌زمان(عج) است، تصريح کرد: اين وزارتخانه اشراف بسيار مطلوبي در حوزه مواجهه با مسائل اطلاعاتي در داخل و خارج از کشور دارد؛ يعني اشراف وزارت اطلاعات نه تنها در درون کشور وجود دارد بلکه ما در منطقه و ساير نقاط جهان نيز اشراف اطلاعاتي داريم.
بروجردي درگفت و گو با فارس، با بيان اينکه يکي از ابعاد جنگ ما با دشمن جنگ اطلاعاتي است، تصريح کرد: امروز دستگاه‌هاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران بايستي با فعاليت‌هاي سيا، موساد و همکاران منطقه‌اي آنها مقابله کنند که اين توفيق را داشته‌ايم تا دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريکا و اسرائيل را خنثي کرده و اقتدار اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران را به رخ جهانيان بکشيم.

 


آخرين جلسه عمومي کنفرانس خلع سلاح تحت رياست‌جمهوري اسلامي ايران با حضور سفرا و نمايندگان 65 کشور عضو به جز کانادا در ژنو برگزار شد.
در اين جلسه که علاوه بر اعضاي کنفرانس خلع سلاح توکايف دبيرکل دفتر اروپايي سازمان ملل و مديرکل کنفرانس خلع سلاح، بيش از 40 کشور ناظر و همچنين نمايندگان نهادهاي غيردولتي نيز حضور داشتند، محسن نذيري، سفير و نماينده دائم کشورمان، برنامه‌هاي ايران در مدت رياست بر کنفرانس خلع سلاح، تلاشهاي کشورمان در انجام رايزني‌هاي فشرده با کشورها براي ايجاد اجماع روي برنامه کار را تشريح کرد و ضمن تبيين مباني، پيشنهاد ارائه شده از سوي کشورمان در زمينه برنامه کار کنفرانس خلع سلاح، اين برنامه را عملي‌ترين برنامه براي تحقق اجماع روي يک برنامه کار جامع و متوازن عنوان کرد.
وي با تاکيد بر اهميت خلع سلاح هسته‌اي به عنوان مهمترين اولويت جامعه جهاني تاکيد کرد جمهوري اسلامي ايران رياست کنفرانس را با اين هدف به عهده گرفت که به خلع سلاح هسته‌اي مساعدت کند.
وي افزود: ايران به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد کاملا متعهد به پيگيري جهان عاري از سلاح‌هاي هسته‌اي است و اين کنفرانس بايد به وظيفه خود از طريق شروع مذاکرات روي يک کنوانسيون هسته‌اي عمل کند.
شايان ذکر است که تلاشهاي ايران در دوران رياست و شفافيت و برنامه‌ريزي انجام شده در اين زمينه، همچنين ارائه سند پيشنهادي ارائه شده از سوي ايران در زمينه برنامه کار که تحت عنوان سند 1952 رسما در اجلاس ثبت شد مورد تشکر و قدرداني بسياري از کشورهاي عضو از جمله کشورهاي عضو عدم تعهد قرار گرفت.
بسياري از کشورهاي عضو حمايت خود را از برنامه پيشنهادي ايران براي کنفرانس اعلام داشتند. هرچند کشورهاي هسته‌اي غربي (آمريکا، فرانسه و انگليس) مهمترين مخالفان طرح جمهوري اسلامي ايران بودند و به همين علت، اجماع روي برنامه کار کنفرانس حاصل نشد.
عملکرد حرفه‌اي و بي‌طرفانه جمهوري اسلامي در دوران رياست، سبب شد که سياست آمريکا و کانادا مبني بر عدم تعامل با رياست ايراني ناکام بماند.
در طول دوران رياست جمهوري اسلامي ايران، قائم‌مقام وزيرخارجه هند در کنفرانس خلع سلاح شرکت و ضمن تبريک به کشورمان، مواضع اين کشور را در اجلاس تبيين کرد.
عملکرد حرفه‌اي کشورمان در دوران رياست، تحسين و قدرداني بسياري از کشورها از جمله روسيه و چين و حتي تعدادي از کشورهاي غربي مثل آلمان، نيوزيلند و سوئيس را برانگيخت و رسما از تلاشها و عملکرد ايران در دوران رياست تشکر کردند.

 


رئيس مجلس لبنان گفت: مردم ايران با حضور گسترده خود پاي صندوق‌هاي راي حماسه‌اي را خلق کردند که در هيچ جاي جهان سابقه نداشته و اين حضور مردم بيانگر اوج دموکراسي واقعي در ايران است.
غضنفر رکن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران با نبيه بري رئيس مجلس لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.
نبيه بري رئيس مجلس لبنان ضمن تبريک مجدد انتخاب حسن روحاني اظهار داشت: شخصيت معتدل آقاي روحاني باعث گشوده شدن فضاي جديدي از تعاملات با کشورهاي منطقه و جهان خواهد شد. مردم ايران با حضور گسترده خود پاي صندوق‌هاي راي حماسه‌اي را خلق کردند که در هيچ جاي جهان سابقه نداشته و اين حضور مردم بيانگر اوج دموکراسي واقعي در ايران است. رئيس مجلس لبنان با اشاره به فتنه انگيزي‌هاي دشمنان در عرصه‌هاي مختلف مذهبي و طايفه‌اي بر ضرورت تقويت وحدت ملت‌هاي منطقه تاکيد کرد و با اشاره به منش روحاني اظهار داشت: اين روحيه اعتدال فرصت مناسبي در برابر ديگر کشورهاي منطقه براي تقويت روابط خود با جمهوري اسلامي ايران در راستاي منافع کلان ملت‌هاي منطقه و در چارچوب حل مشکلات منطقه توسط دولت‌هاي منطقه، قرار خواهد داد. نبيه بري با اشاره به تحولات سوريه بر ضرورت تسريع در حل مسالمت‌آميز بحران سوريه تاکيد کرد و گفت: تداوم بحران در سوريه باعث ناامن شدن ديگر کشورهاي منطقه شده و زمينه را براي گسترش افکار  افراطي فراهم خواهد ساخت.
غضنفر رکن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز با اشاره به تحولات منطقه و ضرورت تقويت وحدت ملت‌هاي منطقه در جهت بي اثر کردن توطئه‌هاي دشمنان، افزود: ثبات و استقرار لبنان اولويت اساسي جمهوري اسلامي ايران بوده و تقويت روحيه مقاومت در برابر رژيم غاصب صهيونيستي و حمايت از مقاومت از اصول تغيير ناپذير جمهوري اسلامي ايران مي‌باشد.

 


حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي با پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات يک هزار و 249 نفر از محکومانِ محاکم عمومي و انقلاب، سازمان تعزيرات حکومتي و سازمان قضايي نيروهاي مسلح موافقت کردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، به مناسبت اعياد فرخنده شعبانيه و در آستانه فرا رسيدن سالروز ولادت با سعادت منجي عالم بشريت حضرت حجت ابن الحسن العسکري(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامي با پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات يک هزار و 249 نفر از محکومانِ محاکم عمومي و انقلاب، سازمان تعزيرات حکومتي و سازمان قضايي نيروهاي مسلح موافقت کردند.
آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه طي نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي به‌مناسبت اعياد فرخنده شعبانيه، پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات يک هزار و 249 نفر از محکوماني را که در کميسيون مرکزي عفو و بخشودگي قوه قضائيه واجد شرايط لازم تشخيص داده شده اند، ارائه کرد که اين پيشنهاد مورد موافقت حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي قرار گرفت.

 


روزنامه کامر‌سانت از آمادگي مقامات روسيه براي تحويل سيستم موشکي «آنتي 2500» به جاي «اس 300» به جمهوري اسلامي خبر داد.
خبرگزاري «نووستي» روسيه با اشاره به اين خبر، افزود: کامرسانت در شماره روز شنبه خود ضمن اعلام اين مطلب با استناد به منابع نزديک به نظام همکاري نظامي- فني روسيه نوشت که «سخن بر سر احتمال تحويل سيستم‌هاي «آنتي 2500» است که نوع تغيير شکل يافته سيستم «اس- 300» است که در گذشته به درخواست پدافند هوايي نيروي زميني ساخته شده است».
بنابراين گزارش، اين مطلب را منابع واقع در کرملين نيز تاييد کرده‌اند.
گفتني است، قرارداد تحويل سيستم‌هاي «اس-300» در اواخر سال 2007 ميلادي امضا شد و قرار بود روسيه پنج آتشبار از اين سيستم‌هاي موشکي به ارزش حدود 800 ميليون دلار را به ايران تحويل دهد.
با اين حال دميتري مدودف، رئيس جمهور روسيه روز چهارشنبه 22 سپتامبر سال 2010 ميلادي با صدور فرماني تحت عنوان «تدابير مربوط به اجراي قطعنامه شماره 1929 شوراي امنيت سازمان ملل متحد، مورخ 9 ژوئن سال 2010 ميلادي»، تحويل سيستم‌هاي اس-300 به ايران را ممنوع و مسکو نيز قرارداد تحويل سيستم‌هاي «اس-300» را در سپتامبر همان سال لغو کرد.
ايران در رابطه با لغو يکجانبه قرارداد تحويل «اس-300»، شکايتي چهار ميليارد دلاري را عليه شرکت «روس آبارون اکسپورت»، شرکت دولتي صادرات و واردات تسليحات و تجهيزات نظامي روسيه، به دادگاه بين‌المللي داوري در سوئيس تقديم کرد.

 


پخش برنامه‌هاي راديو تلاوت در طول ماه مبارک رمضان از ?? به ?? ساعت افزايش مي‌يابد.
به گزارش فارس راديو تلاوت در ماه مبارک رمضان سال گذشته با همت راديو قرآن به صورت موقت آغاز به کار کرد اما با دستور رئيس سازمان صدا و سيما اين راديو پس از ماه رمضان با پخش 6 ساعت برنامه در طول روز يعني از ساعت 18 تا 24 به کار خود ادامه داد و از روز 27 ماه رجب و همزمان با مبعث «پيامبر‌(ص)» پخش راديو تلاوت 18 ساعته شد، يعني برنامه‌ها از 6 صبح آغاز و تا ساعت 24 ادامه دارد. همچنين برنامه‌هاي راديو تلاوت که تا اول ماه رجب فقط در سطح تهران پخش مي‌شد با قرار گرفتن بر روي فرستنده‌ ديجيتال ،سراسري شد.
علاقه‌مندان مي‌توانند برنامه‌هاي راديو تلاوت را از طريق گيرنده‌هاي ديجيتال بر روي کانال 31 دريافت کنند؛ اين راديو بر روي موج FM رديف5 / 101مگا‌هرتز پخش مي‌شود.


 


سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان عمليات تروريستي در دو شهر کراچي و پيشاور پاکستان را که موجب شهادت و زخمي شدن جمع کثيري از مردم بي‌گناه اين کشور شد محکوم کرد.
سيدعباس عراقچي تأکيد کرد: بدون شک شعله‌ور کردن درگيري‌هاي قومي و مذهبي در پاکستان توسط دشمنان ملت و دولت اين کشور صورت گرفته و در راستاي برآورده شدن اهداف شوم دشمنان امت اسلامي است. وي ضمن ابراز تسليت به دولت و مردم شريف پاکستان و آرزوي مغفرت و آمرزش الهي براي درگذشتگان و صبر جزيل براي بازماندگان اين حوادث، با خانواده قربانيان، اظهار همدردي کرد.

 


توزيع کارت کنکور 92 از امروز دوم تيرماه از طريق سايت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، يک ميليون و 83 هزار و 571 داوطلب در کنکور92 ثبت‌نام کرده‌اند که از اين تعداد 643 هزار و 852 نفر خانم و 439 هزار و 719 نفر آقا هستند. اين آمار نسبت به آمار داوطلبان سال 91، 17 هزار و 297 نفر افزايش نشان مي‌دهد.
براساس اين گزارش، کارت‌هاي ورود به جلسه آزمون براي يک ميليون و 223 هزار و 444 نفر صادر شده که با توجه به ثبت‌نام داوطلبان در دو گروه آزمايشي براي برخي داوطلبان دو کارت ورود به جلسه صادر شده است.
آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني در صبح روز پنجشنبه ششم تيرماه و آزمون گروه آزمايشي هنر در بعد از ظهر همين روز برگزار مي‌شود. آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي و زبان‌هاي خارجي نيز در صبح و بعد از ظهر جمعه هفتم تيرماه برگزار خواهد شد. آزمون گروه آزمايشي علوم انساني نيز صبح روز شنبه هشتم تيرماه برگزار خواهد شد.

 


معاون ستاد کل نيروهاي مسلح تأکيد کرد: برخي اطلاعات حاکي از نفوذ تروريست‌هاي دست‌پرورده آمريکا در اين کشور و برخي کشورهاي اروپايي است.
سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايري معاون ستاد کل نيروهاي مسلح ضمن ارزيابي جامع از آنچه در سوريه مي‌گذرد، نسبت به عملکرد ضد انساني دولت آمريکا در سوريه ابراز انزجار کرد.
وي تصريح کرد: القاعده يک سازمان تروريستي دست‌پرورده آمريکاست که با دو هدف بد نام کردن اسلام و انجام عمليات تروريستي نيابتي از سوي سرويس‌هاي بيگانه ساخته شده است.
معاون ستادکل نيروهاي مسلح با محکوم کردن عملکرد ارتجاع عرب در سوريه، گفت: به همان اندازه که آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها در جنايات سوريه سهيم هستند، رژيم‌هاي قطر و عربستان و ساير همپيمانان آنها در منطقه نيز شريک جرم هستند.
جزايري خطاب به شهروندان آمريکايي و اروپايي اظهار داشت: برخي اطلاعات حاکي از نفوذ تروريست‌هاي القاعده و ساير گروه‌هاي تروريستي در اين کشورهاست.
وي تأکيد کرد: تجارب تاريخي حاکي از آنست که صادرکنندگان تروريسم به ساير کشورها، عاقبت، خود گرفتار تروريست‌ها مي‌شوند

 


يک روزنامه آمريکايي در گزارشي اذعان کرد نومحافظه‌کاران جنگ‌طلب آمريکايي تنها گروهي در آمريکا هستند که از نتيجه انتخابات ايران ناخشنودند.
به گزارش روزنامه آمريکايي لس‌آنجلس تايمز، برگزيده شدن حسن روحاني به رياست‌جمهوري ايران براي آمريکايي‌ها به‌جز نومحافظه‌کاران اين کشور خبر خوبي بود. تندروهاي نومحافظه‌کار همان کساني هستند که جنگ عراق را براي آمريکا به ارمغان آورده و به‌دنبال يک ماجراجويي نظامي ديگر اين بار در ايران هستند.
بنابراين گزارش، ايرانيان روحاني را يک ميانه‌رو مي‌دانند و از او به‌عنوان «شيخ ديپلمات» يا «شيخ اميد» ياد مي‌کنند.
وي در اولين کنفرانس مطبوعاتي خود گفته است که براي ايجاد اعتماد بين ايران و غرب با هدف رفع تحريم‌ها تلاش مي‌کند.
اين گزارش با بررسي ادبيات دولت فعلي ايران مدعي شده است که اين ادبيات به نومحافظه‌کاران فرصت مي‌داد تا بگويند که تحريم و ديپلماسي اثر ندارد و حمله نظامي تنها گزينه ممکن براي مهار ايران است. انديشکده‌هاي نومحافظه‌کار و چهره‌هاي شناخته شده آنها نظير «بيل کريستول»، همواره خواهان آن بودند که دست‌کم يک حمله پيش‌دستانه عليه مواضع هسته‌اي ايران انجام شود.
اين گزارش به ايالات متحده هشدار مي‌دهد که بايد به رئيس‌جمهور جديد ايران فرصت دهد؛ آخرين چيزي که روحاني نياز دارد تجاوز نظامي آمريکاست. آمريکا نياز دارد تمام توان ديپلماتيک خود را جمع کند تا خبر خوب انتخاب روحاني را به خبري بهتر تبديل کند.در همين شرايط، نومحافظه‌کاران بايد عقب بنشينند و در انديشکده‌هايشان اجتماع کنند و منتظر روزهاي بدتر باشند تا باز هم بتوانند بر طبل جنگ بکوبند.

 


ناوشکن دريابان غلامعلي بايندر پس از بازسازي روز جمعه با حضور مسئولان استان بوشهر و فرماندهان منطقه دوم نيروي دريايي به آب انداخته شد.
به گزارش ايرنا، امير دريادار محمد عباسيان فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي ارتش در آيين الحاق اين ناوشکن به ناوگان منطقه دوم نيروي دريايي ارتش گفت: ناوشکن بايندر در سال 1390 براي تعميرات از ناوگان نيروي دريايي خارج و به همت متخصصان نيروي دريايي پس از انجام 528‌هزار نفر ساعت کار مفيد، در مدت 23 ماه بازسازي و بهينه‌سازي شد.
وي افزود: قدمت ناوشکن بايندر 50 سال است و عمليات بازسازي آن در پايگاه يکم نيروي دريايي ارتش در بندرعباس انجام شد و با نصب بيش از هشت‌هزار قطعه حساس روي شناور به آب انداخته شد.
فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي ارتش اضافه کرد: ناوشکن شهيد بايندر که در طول هشت سال دفاع‌مقدس در همه ماموريت‌هاي محوله، شرکت فعال داشت، به دليل اعمال تحريم‌ها با فرسودگي رو به رو، و از ناوگان نيروي دريايي ارتش کنار گذاشته شد.
وي بيان کرد: متخصصان نيروي دريايي ارتش با همت والاي خود موفق به تعمير اساسي و بازسازي اين ناوشکن شدند.
عباسيان ادامه داد: اين ناوشکن 3/83 متر طول و 10 متر عرض دارد و ارتفاع آن تا عرشه اصلي 23 متر است و يکهزار و 135 تن وزن دارد و سرعت آن افزون بر 20 گره دريايي است.
وي گفت: در ناوشکن بايندر چندين هزار قطعه بومي بکار برده شده، و سطح بدنه آن کامل تغيير کرده، و سامانه‌هاي ناو به روز و بهينه شده است.

 


مدير کل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم از اعزام 400 نفر مبلغ به سراسر کشور همزمان با نيمه شعبان خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمين غلام‌عباس موسوي ديروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: دفتر تبليغات اسلامي در اين ايام براي افزايش اطلاعات ديني،‌مذهبي مردم و ترويج معارف اسلامي و مهدوي اقدام به اعزام مبلغ مي‌کند.
وي از اعزام 400 نفر مبلغ به سراسر کشور خبر داد و افزود: تبيين مباحثي مانند انتظار و اميد،‌حکومت مهدوي، وظايف انسان منتظر و شرايط حکومت مهدوي و بسترهاي لازم براي فراهم‌سازي زمينه ظهور حضرت صاحب‌‌الزمان(عج) از جمله مباحثي است که مبلغان در ايام تبليغ مطرح مي‌کنند.
مدير کل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نقش دعا در فرج و ظهور امام زمان(عج)، نشانه‌هاي ظهور و سربازان امام زمان،‌نشانه‌هاي حکومت مهدوي براساس آيات و روايات و معرفي صحيح سيره و شخصيت اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به ويژه حضرت ولي عصر(عج) را از ديگر مباحث مورد نظر مبلغان در اين ايام ذکر کرد.
موسوي تصريح کرد: مبلغاني که در اين ايام اعزام مي‌شوند داراي رتبه تبليغي بالا هستند و از دوم تا چهارم تير در مناطق تبليغي حضور پيدا مي‌کنند.

 


رئيس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از اجراي رسمي طرح ملي نجات غريق در روز جمعه 31 خردادماه در سواحل شمالي کشور خبر داد.
محمود مظفر در گفت‌وگو با ايسنا، از ارايه آموزش‌هاي تخصصي امداد و نجات در محيط‌هاي آبي و دريايي به 300 امدادگر هلال‌احمر براي حضور و مشارکت در اين طرح ملي خبر داد و گفت: اين نيروهاي امدادي با شرکت در دوره هاي آموزشي تخصصي امداد و نجات در محيط‌هاي آبي و دريايي با مباحثي چون آموزش شنا و نجات غريق، کار با قايق‌هاي نجات، اصول جستجو و نجات در آب و شيوه‌هاي رهايي فرد گرفتار در آب آشنا شدند.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر با اشاره به اجراي، طرح ملي کاهش غريق در سواحل درياي‌خزر، گفت: شمار پايگاه‌هاي امداد و نجات دريايي و ساحلي هلال‌احمر به 250 پايگاه امداد و نجات دريايي افزايش خواهد يافت.
مظفر با بيان اينکه مهمترين عامل موفقيت در عمليات امداد و نجات دريايي، وجود قايق‌هاي نجات آماده، آمبولانس‌هاي دريايي مجهز، نيروهاي متخصص و عملياتي جستجو و نجات در دريا است به ايسنا گفت: ارايه کمک‌هاي اوليه پزشکي، نقل و انتقال مصدومان از شناورهاي سانحه‌ديده با بالگردهاي امدادي و بهره‌گيري از امکانات و تجهيزات موجود از جمله وظايف تعريف شده اين گروه‌هاي عملياتي است.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌‌احمر با بيان اينکه نيروهاي اعزام سريع هلال‌احمر در قالب گروه‌هاي امداد و نجات دريايي به صورت عملياتي آماده ارايه خدمات امدادي در مواقع بروز حوادث و سوانح دريايي در استان‌هاي جنوبي و شمالي کشور هستند، به اقدامات صورت گرفته با هدف کاهش غريق در سواحل کشور اشاره کرد و افزود: بهبود کيفيت ايمني شناورها، ارتقاي سطح آموزشي خدمه ناوگان دريايي و برگزاري طرح‌هاي مختلف کاهش غريق از جمله اين اقدامات است.
به گفته مظفر، جستجو و نجات از منطقه خطر، حفظ شرايط مصدوم و انتقال آن تا مراکز اصلي و فرعي امداد و نجات دريايي و ارائه کمک‌هاي اوليه و انتقال به مرکز درماني مجهزتر از مراحل پنجگانه امداد و نجات در دريا است.
آماده‌باش 17 هزار و 600 تکنسين اورژانس 115
رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشکي کشور گفت: در طرح امداد تابستاني سال جاري 17 هزار و 600 تکنسين اورژانس 115 براي خدمت رساني به هم ميهنان و مسافران در آماده‌باش کامل به سر مي‌برند.
دکتر محمد تقي طالبيان ضمن اعلام اين خبر افزود: با شروع تعطيلي مراکز تمامي آمبولانسهاي اورژانس 115 در حاشيه جاده‌ها و در معرض ديد مردم، جهت افزايش امنيت خاطر مسافران و همچنين امداد رساني سريع در زمان وقوع حادثه و سوانح احتمالي در ايام تعطيلات صبح‌ها از ساعت 8 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 17 تا 21 مستقر هستند.
رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشکي کشور افزود: به دليل افزايش ميزان سفرها بعد از ماه مبارک رمضان برنامه استقرار آمبولانس در ساعات صبح (8 تا 12) منحصر به ايام تعطيل بوده ولي استقرار در ساعات بعدازظهر (17 تا 21) به صورت روزانه است.
دکتر طالبيان گفت: پاسخگويي به حوادث پرتلفات با رويکرد به نقاط حادثه‌خيز استان و همچنين وجود ذخيره تجهيزات مصرفي، دارو و لوازم مورد نياز در پايگاههاي اورژانس 115 در اين طرح پيش‌بيني شده است.
وي در پايان افزود: همچنين در طول مسير و مبادي ورودي و خروجي شهرها، اطلاع‌رساني از طريق توزيع بروشور، پلاکارد و پمفلت صورت مي‌پذيرد.
گفتني است، طرح امداد تابستاني از 9 خردادماه آغاز شده و تا 31 شهريورماه سال جاري ادامه مي‌يابد.

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
شرکت ملي حفاري خوزستان براي ساخت قطعات و تجهيزات پيچيده صنعت حفاري برنامه 5 ساله تدوين کرد.
قائم مقام مديرعامل شرکت ملي حفاري در دومين گردهمايي سازندگان و توليدکنندگان خوزستان گفت: حمايت از توليد داخلي و تقويت سازندگان و توليدکنندگان داخلي بويژه خوزستان در سرلوحه برنامه‌هاي اين شرکت قرار دارد.
مهندس محمدعالمي افزود: اعتقاد داريم که صنايع داخلي و سازندگان کشور توان تأمين نيازهاي صنعت نفت کشور را دارند، اما بايد تعامل بيشتري بين متقاضيان و توليدکنندگان ايجاد شود تا با شناسايي نيازها و توانمندي‌ها زمينه ساخت و توليد در کشور فراهم آيد.
وي با اشاره به نقش سازندگان و توليدکنندگان در شرايط تحريم يادآور شد: سازندگان، افتخار کشور هستند چرا که به رغم محدوديت‌هاي ايجاد شده،‌ صنعت حفاري شتابان به سوي اهداف تعيين شده و تأمين نيازهاي صنعت نفت کشور در حرکت است.
عالمي به شکل‌گيري زنجيره توليد و ساخت اشاره و بيان کرد: در فرآيند توليد بايد سياست‌ها، شاخص‌ها، استانداردها تعريف، و وظايف متقاضي و سازندگان تعيين شود.
وي هدف از برگزاري اين برنامه را شناسايي نقاط قوت و ضعف، ‌ارائه راهکارها براي تسريع امر توليد و رفع ساخت، مشکلات شرکت و سازندگان و برنامه‌ريزي براي آينده دانست.
عالمي سازندگان را شرکاي تجاري شرکت عنوان کرد و گفت: سازندگان و توليدکنندگان بازوان توانمند شرکت در زمينه تأمين کالا و خدمات هستند و اميدواريم با رونق توليد علاوه بر خودباوري و خودکفايي، زمينه کارآفريني فراهم شود.

 


مشهد- خبرنگار کيهان:
مدير کل سازمان تبليغات اسلامي استان خراسان رضوي از اعزام 1450 مبلغ خواهر و برادر در ماه مبارک رمضان به روستاها و شهرستانهاي اين استان، و همچنين استان مشاور خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين مرويان حسيني در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به محتواي فعاليت تبليغي مبلغان ماه مبارک رمضان اظهار داشت:
رويکرد تبليغي مبلغان اعزامي از اين استان درماه مبارک رمضان ،مجموعه اي از مباحث تفسيري و قرآني ، با محوريت سوره حجرات است.
وي با اشاره به اهميت برگزاري جشنهاي ايام شعبانيه به ويژه جشن نيمه شعبان خاطر نشان کرد:همزمان با فرا رسيدن ايام مبارک نيمه شعبان ،اجتماع عظيم ارادتمندان حضرت مهدي(عج) با حضور بيش از 500 هيئت مذهبي استان ،در محل ميدان شهداي مشهد برگزار خواهد شد.
مرويان در ادامه سخنان خويش به ضرورت و اهميت توسعه فرهنگ ديني پرداخت و تحقق واقعي آنرا در گرو حمايت و توجه هر چه بيشتر به موسسات فرهنگي و قرآني مردم نهاد دانست و افزود:تعداد مؤسسات قرآني و خانه هاي قرآن شهري و روستايي وابسته به اين سازمان در حال حاضر به 300 مؤسسه و کانون مي رسد که از سال گذشته تا کنون بيش از 33 هزار نفر از فعاليتهاي اين موسسات بهره مند شدند و پيش بيني مي شود اين رقم در سال جاري به 80 هزار نفر افزايش يابد.

 


کرج ـ خبرنگار کيهان:
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان البرز گفت: براي اولين بار در کشور بذر قارچ خوراکي در استان البرز توليد شد.
مسعود کريمي گفت: توليد قارچ در کشور به لحاظ اعمال برخي تحريم‌ها در ماههاي اخير با مشکل مواجه شد که اين مشکل در استان البرز به خاطر توليد بالاي قارچ بيشتر محسوس بود.
وي با اشاره به اينکه27 درصد قارچ کشور در البرز توليد مي‌شود، افزود: نياز به توليد بذر قارچ در داخل کشور و همچنين تحريم‌هاي اعمالي زمينه‌اي را ايجاد کرد تا اتحاديه توليدکنندگان قارچ خوراکي کشور در استان البرز اقدام به توليد قارچ مادر و بعد از آن بذر قارچ خوراکي کنند.
کريمي گفت: کيفيت بذر توليد شده با بذر خارجي يکسان بوده و از کيفيت بالايي برخوردار است.
رئيس جهاد کشاورزي استان البرز افزود: توليد آزمايشي اين بذر در استان البرز با موفقيت همراه بوده ولي به صورت صنعتي هنوز وارد بازار توليد نشده است و تا دو ماه آينده در اختيار ديگر توليدکنندگان قرار خواهد گرفت.

 


فرمانده سپاه عاشورا از عملکرد دولت در بازسازي و سازماندهي مناطق زلزله‌زده آذربايجان شرقي تقدير کرد.
سرتيپ علي‌اکبر پورجمشيديان ديروز در گفتگو با خبرنگار ايرنا، با تاکيد بر اينکه قضاوت درباره اوضاع مناطق زلزله‌زده آذربايجان شرقي بايد همراه انصاف باشد افزود:‌ آنچه که در طول ماه‌هاي اخير در اين مناطق مشاهده شده عزم و اراده جدي دولت و ساير نهادها براي بهبود وضعيت مردم آسيب‌ديده بوده است.
وي اظهار کرد: بدون تعارف بايد اذعان کرد که دولت در زمينه آواربرداري، اسکان اضطراري و بازسازي اماکن تخريبي کارنامه‌اي قابل قبول و موفقيت‌آميز از خود
بر جاي گذاشت.
پورجمشيديان با اشاره به عملکرد سپاه عاشورا در بازسازي مناطق زلزله‌زده آذربايجان شرقي، گفت: اين مجموعه در قالب نيروهاي جهادي و بسيج سازندگي از بدو وقوع زلزله در مناطق مربوطه حاضر شده و هم‌اکنون نيز تعدادي از اين نيروها در منطقه مستقر هستند.
وي اضافه کرد: حضور نيروهاي مخلص بسيجي و سپاهي و نيز پاسداران پيشکسوت در بازسازي منطقه زلزله‌زده و انجام فعاليت‌هاي آواربرداري، ساخت و ساز و ايجاد سرپناه در کوتاه‌ترين فاصله زماني و تحويل يک هزار و 700 واحد مسکوني و 7 هزار واحد چند منظوره از جمله فعاليت‌هاي مجموعه سپاه در سال گذشته بوده است.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کيهان:
65 سوئيت و اتاق جهت اسکان مسافران تابستاني در شهرستان گنبدکاووس پيش‌بيني و آماده شده است.
مدير آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: از فضاهاي پيش‌بيني شده، 46 اتاق در فضاهاي آموزشي و 19 سوئيت در مجتمع رفاهي فرهنگيان اين شهرستان مي‌باشد.
نبي‌الله آخوندي با بيان اينکه تعداد فضاهاي آماده شده براي اسکان مسافران تابستاني در مقايسه با سال قبل 20 درصد بيشتر است، افزود: تمامي اتاق‌هاي پيش‌بيني شده مجهز به لوازم و امکانات اوليه زندگي شامل فرش، يخچال، کولر، تلويزيون و وسايل خوراک‌پزي است.
وي همچنين با بيان اينکه ستاد اسکان مسافران تابستاني در محل مديريت آموزش و پرورش گنبدکاووس مستقر و آماده ارائه خدمات به مسافران مي‌باشد، افزود: در صورت استقبال مسافران تابستاني آموزش و پرورش آمادگي افزايش تعداد اتاق را داراست.

 


سرويس شهرستانها-
«ارمغان مشهد» تازه‌ترين اثر آيت‌الله صافي گلپايگاني که مجموعه پيام‌ها، ديدارها، نوشتار، اشعار وگزارش تصويري سفر به مشهد مقدس است، منتشر شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله صافي، در جريان سفر هر ساله وي به مشهد مقدس و انجام سفر تقريباً هفتاد روزه شعبان و رمضان سال 1391، وي با بسياري از علما و بزرگان حوزه و نيز مسئولان مشهد مقدس و جمع زيادي از مردم، ديدار دارد.
اين پايگاه مي‌افزايد: درخواست‌هاي مکرر براي در دسترس قرار گرفتن اين پيام‌هاي صادره به مناسبت‌هاي مختلف و سيل انبوه استفتائات و نامه‌هاي واصله و پاسخ آنها و نيز نوشتارها و مقالات آيت‌الله صافي باعث شد تا آنها را گردآوري و پس از تاييد در اختيار دوستداران علم و علما قرار دهيم.

 


تبريز- خبرنگار کيهان:
پيکر مرحوم دکتر بهمن سرکاراتي روز جمعه توسط مردم تبريز تشييع و در وادي رحمت اين شهر به خاک سپرده شد.
استاد سرکاراتي متولد سال 1316 بود و در اثر ايست قلبي در بيمارستان به ديار باقي شتافت.وي در شهرهاي تبريز، تهران و لندن تحصيلات متوسطه و دانشگاهي خود را به پايان رساند و همراه با عضويت در کميته مرکزي کنگره سالانه تحقيقات ايران، مدير گروه زبان‌هاي ايراني در فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي، عضو هيئت امنا و معاون پژوهشي بنياد ايران‌شناسي بود و صاحب چندين اثر برجسته علمي، تحقيقي است.پيکر مرحوم سرکاراتي در قطعه هنرمندان وادي‌رحمت تبريز به خاک سپرده شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10