(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 04 تـیـر 1392 - شماره 20525

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس‌جمهور منتخب: بيانات رهبر معظم انقلاب براي خلق حماسه سياسي راهگشا بود
طبق مصوبه مجلس مدت اعتبار پروانه کسب دائم 5 سال تعيين شد
درمکتب امام
خارج از دستور
طي پيام‌هاي جداگانه‌اي صورت گرفت
پاسخ روحاني به پيام تبريک برخي رؤساي جمهور خارجي و پادشاه عربستان
اعضاي کميته پيگيري نشست گفت‌وگوهاي ملي سوريه با جليلي ديدار کردند
در مراسم اختتاميه جشنواره علي‌اکبر(ع) رئيس‌جمهور از 53 جوان برتر کشور تقدير کرد
بزرگداشت حماسه سوم تير با حضور احمدي‌نژاد
محمدرضا عارف: پرونده شبهه تقلب و تخلف در انتخابات براي هميشه بسته شد
   


رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران، بيانات و راهنمايي‌هاي رهبر معظم انقلاب براي خلق حماسه سياسي را راهگشا و بي‌نظير دانست.
حجت‌الاسلام حسن روحاني صبح يکشنبه در ديدار اعضاي شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان با تشکر از حضور گسترده مردم و نقش بي‌بديل رهبري در پديد آمدن حماسه سياسي، گفت: از ابتدا که پا در عرصه يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گذاشتم، در طول مسير و تا روز راي‌گيري، بيانات و راهنمايي‌هاي ايشان براي تحقق اين حماسه حقيقتا راهگشا و بي‌نظير بود.
رئيس‌جمهوري منتخب در خصوص تبيين گفتمان اعتدال در جامعه گفت: در اين زمينه بايد از تفاسير متفاوت و غيرصحيح و افراط و تفريط‌ها جلوگيري شود.
روحاني افزود: بايد بدانيم انتخاب صحيح مسير از ويژگي‌هاي مهم گفتمان عدالت است و البته هدف هم اهميت دارد و بايد براي افکار عمومي در داخل و به ويژه خارج از کشور تبيين گردد.
رئيس‌جمهوري منتخب همچنين خواستار کمک همه دلسوزان کشور براي تحقق دولت تدبير و اميد شد و گفت فراجناحي به اين معني است که اصلاح‌طلبان و اصولگرايان معتدل، دولت يازدهم را از خود بدانند و به آن کمک کنند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رئيس‌جمهور منتخب، حسن روحاني همچنين صبح يکشنبه با اعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي ديدار و گفت‌وگو کرد.
اعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه با تبريک انتخاب روحاني به عنوان رئيس‌جمهوري اسلامي ايران و آرزوي موفقيت براي وي، بر آمادگي اين حزب براي همکاري با دولت يازدهم تاکيد کردند.
شرکت‌کنندگان در اين ديدار تاکيد کردند شعار عقلانيت، استدلال و دولت فراجناحي رئيس‌جمهوري منتخب ملت ايران را واقعا باور داريم و به موفقيت دولت يازدهم اميدوار هستيم.
اعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي خواستار تعميق و توسعه تحزب در راستاي تحقق جمهوريت نظام شدند و از شعار شايسته‌سالاري دکتر روحاني استقبال کردند.
روحاني تا قبل از مراسم تحليف به مجلس نمي‌رود
حجت‌الاسلام تيمورعلي عسگري مشاور حجت‌الاسلام حسن روحاني در گفت‌وگو با فارس خبر حضور رئيس‌جمهور منتخب در جلسه سه‌شنبه يا چهارشنبه اين هفته مجلس براي ديدار با نمايندگان را تکذيب کرد.
وي افزود: نمايندگان زيادي از جمله روساي کميسيون‌ها، مجامع استاني و برخي فراکسيون‌ها از جمله فراکسيون روحانيون از آقاي روحاني تقاضاي ديدار داشتند.
حجت‌الاسلام عسگري تصريح کرد: قرار شد برنامه‌اي براي اين ديدار در دفتر رئيس‌جمهور منتخب تنظيم شود که با توجه به تاکيد هيئت رئيسه مجلس انجام آن به بعد از تعطيلات دو هفته‌اي تابستان مجلسي‌ها موکول شد.

 


با تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پروانه کسب موقت تنها براي يک بار صادر مي‌شود و مدت اعتبار پروانه کسب موقت يک سال و دائم پنج سال شد.
وکلاي ملت در جلسه علني روز يکشنبه خانه ملت، بررسي لايحه اصلاح قانون نظام صنفي کشور را ادامه دادند و مواد 4 و 5 اين لايحه را پس از بحث و بررسي به تصويب رساندند.
طبق مصوبه مجلس، در ماده 4 اصلاح قانون نظام صنفي کشور صنوف مشمول اين قانون، با توجه به نوع فعاليت آنها به دو گروه توليدي- خدمات فني و توضيحي- خدماتي تقسيم مي‌شوند. همچنين مجلس در تعريف پروانه کسب در ماده 5 مصوب کرد که پروانه کسب، مجوزي است که طبق مقررات اين قانون به منظور شروع و ادامه کسب و کار يا حرفه به صورت موقت يا دائم به فرد يا افراد صنفي براي محل مشخص يا وسيله کسب معين داده مي‌شود.
مجلس مقرر کرد پروانه کسب موقت تنها براي يک بار صادر مي‌شود و مدت اعتبار پروانه کسب موقت يک سال و دائم 5 سال است. همچنين اتحاديه صنفي مکلف شد با انقضاي مدت اعتبار پروانه کسب، اختياريه يک ماهه براي تبديل پروانه موقت به پروانه دائم يا تبديل پروانه دائم صادر کند و در صورت عدم تبديل يا تمديد پروانه، واحد صنفي در حکم واحد بدون پروانه تلقي مي‌شود.
همچنين به موجب مصوبه مجلس، صدور بيش از يک پروانه کسب براي هر فرد صنفي واجد شرايط قانوني براي يک يا چند محل کسب به شرط معرفي مباشر بر اساس آئين‌نامه اجرايي موضوع اين ماده بلامانع است.
ابطلال پروانه کسبي غير فعال
در ادامه جلسه علني روز يکشنبه وکلاي ملت مصوب کردند که در صورت عدم فعاليت بيش از 6 ماه واحد صنفي، بدون اطلاع اتحاديه مربوطه يا تغيير محل کسب يا نوع فعاليت توسط صاحب پروانه کسب يا واگذاري محل صنفي داراي پروانه کسب به غير، اتحاديه موظف است پس از اخطار 15 روزه به واحد صنفي مزبور، پروانه کسب را ابطال کند.
نمايندگان مجلس در مصوبه ديگري ماده 8 قانون نظام صنفي کشور را اصلاح و مصوب کردند که اتاق اصناف شهرستان، اتاقي متشکل از رؤساي اتحاديه‌هاي صنفي هر شهرستان براي انجام وظايف و مسئوليت‌هاي مقرر در اين قانون است.
در جريان بررسي اصلاح قانون نظام صنفي کشور، مواد 8، 9 و 10 به تصويب بهارستان‌نشينان رسيد که به موجب آن افراد صنفي مکلف شدند در هر سال حق عضويت اتحاديه ذيربط خود را بپردازند. همچنين طبق ماده 9 اين لايحه مقرر شد انتشار هرگونه آگهي تبليغاتي به هر طريق توسط فرد صنفي فاقد پروانه کسب معتبر، ممنوع است و متخلف به جريمه نقدي از يک ميليون تا 250 ميليون ريال محکوم مي‌شود.
تداوم پرداخت مستمري حالت اشتغال جانبازان و آزادگان
نمايندگان مجلس با يک فوريت بررسي طرح درباره تداوم پرداخت مستمري حالت اشتغال جانبازان و آزادگان از کار افتاده موافقت کردند.
وکلاي ملت در ادامه جلسه علني روز يکشنبه خود يک فوريت طرح اصلاح تبصره دو ماده 39 قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران را مورد بحث و بررسي قرار دادند و با 134 راي موافق 17 راي مخالف و 9 راي ممتنع از 204 نماينده حاضر در جلسه، آن را مصوب کردند.
در مقدمه توجيهي اين طرح آمده است: تا سال 1372 آن دسته از ايثارگران و رزمندگاني که کارمند دستگاه‌هاي دولتي و يا کادر نيروهاي مصلح بودند و همچنين آن دسته از رزمندگان بسيجي و نيروهاي وظيفه در صورتي که در همکاري با نيروهاي مسلح به فيض شهادت نائل شده و يا جانباز مي‌شدند، بازنشسته تلقي شده و حقوق بازنشستگي و يا وظيفه ايشان با رعايت ماده 157 قانون ارتش و مواد همانند، در قانون ساير نيروها به صورت همتراز با پرسنل کادر يک درجه بالاتر محاسبه و پرداخت مي‌شد.
در ادامه مقدمه توضيحي اين طرح که به امضاي 102 نفر از نمايندگان رسيده مندرج است: با توجه به رشد حقوق ساير کارکنان دولت و ايجاد تفاوت بين حقوق افراد شاغل با کارکنان بازنشسته و به منظور پاسخگويي به مراجعات و اعتراضات اقشار مختلف ايثارگر در سال 72 قانونگذار با تصويب ماده واحده‌اي، تحت عنوان «قانون حالت اشتغال» وضعيت بازنشستگي را ملغي و ايشان را در حکم شاغل تلقي کرده و اعلام داشت همانند مستخدمين شاغل با دو گروه بالاتر توسط دستگاه‌هاي ذيربط با آنان رفتار شده و براساس مقررات استخدامي مربوط به سنوات مقرر بازنشسته شده و پس از آن از حقوق بازنشستگي يا مستمره مربوطه بهره‌مند خواهند شد.
در صورت تصويب نهايي طرح مذکور حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان از کار افتاده کلي موضوع مواد 38 و 39 اين قانون در صورت اشتغال در دستگاه‌هاي موضوع بند الف ماده 2 اين قانون قطع نمي‌گردد.
نمايندگان مجلس با يک‌فوريت طرحي موافقت کردند که در صورت تصويب نهايي آن ضمن اصلاح ماده ??? آيين نامه داخلي مجلس نحوه طرح سوال از وزرا در صحن علني پارلمان تغيير خواهد کرد.
تغيير نحوه سوال از وزيران
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه جلسه علني روز يکشنبه پارلمان دو‌فوريت طرح اصلاح ماده ??? آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي را بررسي کردند.
طرح اصلاح ماده ??? آيين‌نامه داخلي مجلس که به امضاي ?? نفر از نمايندگان رسيده است، داراي يک مقدمه توجيهي و يک ماده واحده است که در صورت تصويب نهايي آن در صحن علني پارلمان، بند نخست اين ماده به شرح ذيل اصلاح مي‌شود: در جلسه علني ابتدا گزارش کميسيون متضمن طرح سوال و بررسي‌هاي انجام شده توسط سخنگوي کميسيون به مدت حداکثر ? دقيقه مطرح مي‌شود، سپس نماينده سوال کننده و وزير به ترتيب هرکدام حداکثر به مدت ?? و ?? دقيقه توضيحات خود را ارائه مي‌دهند و متعاقب آن رئيس جلسه قانع شدن از پاسخ وزير را به راي مي‌گذارد.
در جريان بررسي اين طرح، محمد‌قسيم عثماني نماينده مردم بوکان به عنوان يکي از طراحان طرح مذکور اظهار داشت: همواره زماني‌که براي سوال کردن از يک وزير لازم داريد، کمتر از زماني است که وزير بايد پاسخ دهد‌ بنابراين ما با اصلاح ماده ??? آيين‌نامه مقرر کرديم که زمان سوال‌کننده براي طرح پرسش حدود ?? دقيقه و زمان پاسخ دادن وزير ?? دقيقه باشد.
وي ادامه داد: همچنين بايد به اين نکته توجه کرد که وقتي يک سوال به صحن علني مي‌آيد، اين نمايندگان مجلس هستند که بايد قانع شدن يا قانع نشدن خود را اعلام کنند در حاليکه اکنون يک نماينده حق وتوي نظر همه نمايندگان را دارد و اگر اين نماينده اعلام کند که قانع نشده است, سپس هيات رئيسه سوال را به راي مجلس مي‌گذارد، در حاليکه اقناع يا عدم اقناع بايد به راي صحن علني گذاشته شود که ما اين موضوع را در اصلاح جديد اعمال کرديم.
همچنين احمدرضا دستغيب نماينده مردم شيراز در مجلس به عنوان مخالف دو‌فوريت طرح مذکور، گفت: در اين طرح پيشنهادات خوبي مطرح شده اما طراح طرح بايد در مورد فوريت صحبت کند نه درباره محتواي طرح، همچنين وقتي دو‌فوريت طرحي مطرح مي‌شود، بايد ضرورتي در کار باشد در حاليکه اکنون نيازي به فوريت نيست و بهتر است اين طرح به صورت عادي در کميسيون آيين‌نامه داخلي مجلس مورد رسيدگي قرار گيرد.
پس از بيان نظرات موافقان و مخالفان دو‌فوريت طرح مذکور، هيئت رئيسه مجلس دو فوريت طرح اصلاح ماده 210 آيين نامه داخلي مجلس را به راي وکلاي ملت گذاشت که نمايندگان با 108 نماينده موافق، 38 راي مخالف و 18 راي ممتنع از مجموع 199 نماينده حاضر در صحن علني با آن مخالفت کردند.
البته بهارستان‌نشينان با 128 راي موافق، 21 راي مخالف و 7 راي ممتنع به يک‌فوريت طرح مذکور راي مثبت دادند.
جلسه علني روز يکشنبه مجلس شوراي اسلامي که اولين جلسه مجلس در فصل تابستان محسوب مي‌شد با اعلام محمدرضا باهنر نايب رئيس دوم مجلس که در غياب لاريجاني و ابوترابي‌فرد، رياست ساعاتي از صحن علني را بر عهده داشت، پايان يافت.

 


آزادي بشر، اصل اعتقادي ماست
هيچ انساني هم حق ندارد، انسان‌هاي ديگر را به تسليم در برابر خود مجبور کند.
و ما از اين اصل اعتقادي، اصل آزادي بشر را مي‌آموزيم که:
هيچ فردي، حق ندارد انساني و يا جامعه و ملتي را از آزادي محروم کند.
صحيفه نور- ج 4- ص 166

 


درخواست تشکيل دادگاه رسيدگي
به اتهامات مهدي هاشمي
کريمي‌ قدوسي خواستار تشکيل دادگاه رسيدگي به اتهامات مهدي هاشمي شد.
جواد کريمي قدوسي نماينده مشهد در مجلس شوراي اسلامي در تذکر کتبي روز يکشنبه خود به وزير دادگستري، خواستار تسريع در تشکيل دادگاه رسيدگي به اتهامات مهدي هاشمي شد.
حضور رئيس‌جمهور منتخب در مجلس فعلا قطعي نيست
عضو هيئت رئيسه مجلس اعلام کرد حضور آقاي روحاني رئيس‌جمهور منتخب در مجلس فعلا قطعي نيست و اين موضوع به تصميم هيئت رئيسه بستگي دارد.
حجت‌الاسلام حسين سبحاني نيا عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برخي اخبار منتشره مبني بر احتمال حضور حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب در مجلس، اظهار داشت: حضور آقاي روحاني در مجلس هنوز قطعي نيست و فعلا اين موضوع نهايي نشده است.
وي افزود: حضور آقاي روحاني رئيس‌جمهور منتخب در مجلس منوط به تصميم‌ هيئت رئيسه است و هيئت رئيسه نيز امروز تشکيل جلسه مي‌دهد.
عضو هيئت رئيسه مجلس خاطرنشان کرد: نمايندگان مجلس بعد از تعطيلات تابستاني خانه ملت در مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با آقاي روحاني ديدار خواهند کرد.

 


رئيس جمهور منتخب کشورمان طي پيام‌هاي جداگانه‌اي پيام تبريک کشورهاي روسيه، ارمنستان، بوسني و هرزه گوين،‌عربستان سعودي،‌ مالديو و لبنان را تبريک گفت.
حسن روحاني رييس جمهوري منتخب ملت ايران در پاسخ به پيام تبريک ولاديمير پوتين رييس جمهوري فدراسيون روسيه تصريح کرده است: دولت جديد ايران با تکيه بر تمدن ديرپا و پويايي ايراني و فرهنگ غني اسلامي تلاش خواهد کرد تا از طريق تفاهم ، ايجاد اعتماد و احترام متقابل روابط با کشورهاي جهان را گسترش داده و تقويت کند.
رييس جمهوري منتخب ملت ايران با تشکر از پيام تبريک رييس جمهوري روسيه اظهار اميدواري کرده است که روابط تاريخي و همکاري دو کشور در همه زمينه ها گسترش يابد.
روحاني خاطرنشان کرده است که روابط با روسيه به عنوان يک کشور بزرگ و همسايه در سياست خارجي ايران داراي جايگاه ويژه اي است و در دولت يازدهم از اهميت بالايي برخوردار خواهد بود.
رييس جمهور منتخب همچنين در پاسخ به پيام تبريک سرژ سرکيسيان رييس جمهوري ارمنستان با بيان اينکه از طريق تفاهم، ايجاد اعتماد و احترام متقابل روابط با ارمنستان را گسترش خواهيم داد، اظهاراميدواري کرده است که تلاش هاي دو طرف موجب ارتقاي روابط در تمامي عرصه ها شود.
روحاني در پاسخ به پيام تبريک باقرعزت بگوويچ رييس جمهوري بوسني و هرزه گوين هم اظهارداشته است که روابط با جمهوري بوسني و هرزه گوين از بدو تاسيس با اعتماد عميق دوجانبه دولتي و مردمي همراه بوده و آينده اي پايدار خواهد داشت و بر اراده دولت يازدهم براي تحکيم و گسترش هرچه بيشتر اين روابط تاکيد مي‌کنم.
رييس جمهوري منتخب ملت ايران در پاسخ به پيام تبريک عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان سعودي نيز اظهار اطمينان کرده است که با تدابير روساي کشورهاي منطقه به خصوص جمهوري اسلامي ايران و عربستان سعودي، صلح و ثبات به نفع مردم ، به منطقه باز مي‌گردد.
روحاني خاطرنشان کرده است: از اولويت‌هاي سياست خارجي جمهوري اسلامي همواره توجه به منطقه و کشورهاي همسايه بوده و در دولت جديد از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
براساس اين گزارش رييس جمهوري منتخب ملت ايران در پاسخ به پيام تبريک محمد وحيد رييس جمهوري کشور مالديو نيز بر توسعه روابط دوستانه ايران و مالديو و تقويت روابط با کشورهاي اسلامي و منطقه تاکيد کرده است.
روحاني در پاسخ به پيام تبريک نبيه بري رييس مجلس نمايندگان لبنان با يادآوري اينکه توسعه و تعميق روابط برادرانه و دوستانه ايران و لبنان همواره از اولويت هاي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بوده، بر تلاش‌هاي دولت يازدهم ايران براي تقويت هرچه بيشتر مناسبات تهران و بيروت تاکيد کرده است.

 


اعضاي کميته پيگيري نشست گفت‌وگوهاي ملي سوريه با سعيد جليلي و حسين اميرعبدالهيان ديدار و گفت و گو کردند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران در اين ديدار با ممتاز دانستن نقش مردم سوريه در چند دهه اخير در ايستادگي مقابل رژيم صهيونيستي و حمايت از مقاومت اسلامي تاکيد کرد، تصميم چند کشور مبني بر ارسال سلاح براي تروريست‌ها توهين به مردم سوريه و مغاير قوانين بين‌المللي است و مردم سوريه اجازه نمي‌دهند دشمنان سوريه به جاي آن‌ها تصميم بگيرند.
جليلي افزود، هر سلاحي که به سوريه ارسال شود نتيجه‌اش کشته شدن افراد بي‌گناه بيش‌تر و تخريب زيرساخت‌هاي اين کشور است و قطعا گروه‌هاي مسلح و حاميان آن‌ها مورد تنفر مردم خواهند بود.
سعيد جليلي پشتيباني مردمي را مبناي مقاومت دانست و تاکيد کرد، ساز و کارهاي مردم سالاري ديني در جمهوري اسلامي ايران عامل پيشرفت و افزايش اقتدار نظام است.
در اين ديدار نمايندگان گروه‌هاي مختلف معارضه سوريه با محکوم کردن هرگونه اقدام خشونت‌آميز و مسلحانه، تنها راه‌حل ايجاد آرامش در سوريه را احترام به دموکراسي دانستند و افزودند، برخي مي‌خواهند به جاي مردم سوريه تصميم بگيرند در حالي که خواست اکثريت مردم توقف دخالت‌هاي خارجي و برگزاري انتخابات آزاد است.
همچنين اعضاي اين کميته با معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه ديدار و گفت‌وگو کردند.
آنان در اين ديدار از جمهوري اسلامي ايران به خاطر کمک به روند راه حل سياسي و ارائه طرح شش ماده‌يي و برگزاري کنفرانس گفت‌وگوي ملي سوريه و حمايت از اقدامات و فعاليت‌هاي اين کميته قدرداني و تشکر کردند.
هم‌چنين از جمهوري اسلامي ايران خواستند کمک کند تا در اسرع وقت نشست ملي سوريه در سطح ملي و استاني در اين کشور برگزار شود. اعضاي اين کميته خواستار مساعدت جمهوري اسلامي در جهت تقويت نقش آفريني معارضه مسالمت آميز در سوريه و نيز در محافل بين‌المللي شدند.
اعضاي کميته مذکور در اين ديدار تاکيد کردند: با وجود تلاش‌هاي بعضي از جناح‌ها در حاکميت و هم‌چنين گروه‌هاي تندرو و تروريست براي به حاشيه راندن کميته پيگيري، اين کميته توانسته است با قدرت و قوت به فعاليت‌هاي خود ادامه دهد و موفقيت‌هاي زيادي در اين راستا کسب کند.
در اين ديدار حسين اميرعبدالهيان، معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه کشورمان نيز ضمن ابراز خشنودي از فعاليت و پيشرفت‌هاي خوبي که کميته مذکور در زمينه گفت‌وگوهاي ملي و پيگيري آن داشته است، ابراز اميدواري کرد نمايندگان همه اقشار مردم سوريه و معارضه در گفت‌وگوهاي ملي فراگير که اين کميته درنظر دارد به زودي برگزار کند، شرکت کنند.
معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه ابراز اميدواري کرد در آستانه ماه مبارک رمضان خشونت‌ها در سوريه پايان يافته و گفت‌وگوهاي ملي براي دستيابي به يک راه‌حل صلح‌آميز آغاز شود.
کميته پيگيري گفت‌وگوهاي ملي سوريه که سال گذشته در تهران برگزار شد، متشکل از شخصيت‌هاي برجسته معارضه سوري از جمله تعدادي از نمايندگان و نيز اعضاي کميسيون سياست خارجي مجلس ملي سوريه هستند.

 


53 جوان برتر کشور در مراسم اختتاميه جشنواره علي‌اکبر(ع) در عرصه‌هاي فرهنگي، هنري، اجتماعي، اقتصادي و علمي معرفي و تجليل شدند.
در اين مراسم که با حضور دکتر احمدي‌نژاد و جمعي از مقامات عالي کشوري و لشکري در روز يکشنبه در هتل المپيک مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد، رئيس‌جمهوري اسلامي ايران طي سخناني گفت: جواني دوره آرمانها و آرزوهاي بزرگ و پاک، دوره خودباوري و تصميمات بزرگ است و در اين دوران است که مي‌توان براي تمام زندگي آينده تلاش و برنامه‌ريزي کرد.
وي در ادامه با اشاره به اينکه دوران جواني دوران تجلي پاکي، زيبايي، صداقت و عشق است، گفت: با کارهاي علمي جوانان ما مانند توسعه انرژي اتمي آنها مي‌توانند کل دنيا را منفجر و به هيجان در بياورند و اين خاصيت دوران جواني است.
احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به اينکه ما به اين دنيا آمده‌ايم تا بتوانيم قله‌ها را فتح کنيم،‌ گفت: انسان براي رسيدن به قله‌ها نيازمند يک راهنما است، کسي که خود در قله باشد، نيازمند کسي است که وامدار دنيا نباشد و در غوغاي اين دنياي مادي، بتواند انسان را هدايت کند.
وي با بيان اينکه انسان نيازمند کسي است که تنها ما را به خاطر خودمان دوست داشته باشد اظهار داشت: خداوند متعال چنين راهنمايي را در مقابل ما قرار داده است، او امروز زنده و ناظر است، او مظهر علم خدا و مظهر تمام زيبايي‌ها است، خداوند او را آفريده است تا تجلي خود باشد، او تنها متعلق به يک جغرافيا و يا يک دوره خاص نيست و متعلق به تمام انسانها است.
احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به اينکه ملت ايران نزديک‌ترين و پاک‌ترين ملت‌ها به آرمان امام راحل است، گفت: من ايمان دارم که تک‌تک جوانان ما در زمره ياري‌کنندگان امام عصر(عج) هستند.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه در راه رسيدن به اوج عزت و افتخار برخي مشکلات، کارشکني‌ها و خودخواهي‌ها وجود دارد گفت: من ايمان دارم که جوانان ايران ما به سرعت مي‌توانند به قله‌هاي عزت و پيشرفت دست پيدا کنند.
گفتني است در اين مراسم از 53 جوان برگزيده اين جشنواره و جوانان نمونه تجليل شد.
برگزيدگان پنجمين جشنواره ملي حضرت علي‌اکبر(ع) در موضوعات گوناگوني از جمله جوان و قرآن، طلبه جوان، جوان طنز و ادبيات، جوان و کارآفريني، فيلم جوان، جوان و موسيقي، کشاورزي روستايي و جوان، جوان و هنرهاي نمايشي، جوان و علم و فناوري، جوان و رسانه، جوان و فعاليت‌هاي اجتماعي، جوان و هنرهاي تجسمي، جوان ايراني خارج از کشور، سرباز جوان و جوان با توانايي‌هاي خاص فعاليت کرده و در اين جشنواره فعاليت‌هاي آنان برگزيده شده است.
جشنواره علي‌اکبر(ع) همه ساله به منظور شناسايي، معرفي الگوها و تجليل از جوانان برتر با هدف زمينه‌سازي براي توسعه ارزشهاي متعالي و روحيه فداکاري و ايثار، خلاقيت، افزايش نشاط اجتماعي و اميد به آينده، تقويت ايمان، روحيه خودباوري و اعتماد به نفس ملي و ايجاد زمينه‌‌هاي مشارکت در عرصه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و علمي و حمايت از فعاليت‌هاي هويت‌‌آفرين، تقويت روحيه تحقيق، ابداع و ابتکار، الگوسازي مناسب، شناسايي و ارزش نهادن به انديشه‌هاي سازنده جوانان ايران زمين همزمان با ميلاد حضرت علي‌اکبر(ع) برگزار مي‌شود.

 


مراسم بزرگداشت حماسه سوم تير و تجليل از محمود احمدي‌نژاد همزمان با نيمه شعبان در سالن سيد‌الشهدا با حضور تعدادي از هواداران رييس جمهور برگزار شد.
در مراسم بزرگداشت حماسه سوم تير که علاوه بر رييس جمهور غلامحسين الهام سخنگوي دولت، اسفنديار رحيم مشايي مشاور رييس جمهور، زريبافان رييس بنياد شهيد، جوانفکر مشاور رييس جمهور، رامين، طالب‌زاده، حجت‌الاسلام والمسلمين اديب يزدي و همچنين قائم‌مقامي در آن حضور داشتند از سوي تعدادي شرکت‌کنندگان اين مراسم شعارهايي چون «احمدي‌زنده باد، مشايي پاينده باد»، «احمدي احمدي حمايتت مي‌کنيم»، «احمدي و مشايي دو ياور الهي»، «توپ، تانک اهانت ديگر اثر ندارد»، «چپ، راست، کارگزار عليه خدمتگزار و... از سوي حاضران سر داده مي‌شد.
به گزارش ايسنا، در اين مراسم برخي از شرکت‌کنندگان همچنين عکس‌هايي از احمدي‌نژاد و مشايي در دست داشتند و شعارهايي در حمايت از مشايي و احمدي‌نژاد سر مي‌دادند.
همچنين غلامحسين الهام سخنگوي دولت و معاون منابع انساني رئيس‌جمهور در اين مراسم، با اشاره به اينکه حکومت مهدوي در جامعه‌اي رشد يافته و کمال‌پذير تحقق خواهد يافت، گفت: حرکت امام و اسلام ناب محمدي همگي از جلوه‌هاي علم و خرد هستند. راه حرکت امام از مسير معرفت و کمال مي‌گذرد.
سخنگوي دولت با اشاره به اينکه امروز سوم تيرماه است و ما شاهد تقارن ميمون اين روز با ولادت حضرت امام عصر(عج) هستيم‌، گفت: ‌در سوم تيرماه حادثه‌اي روي داد و دولت احمدي‌نژاد سر کار آمد و اميد را به همه دلها نشاند.
وي با اشاره به اينکه احمدي‌نژاد توانست در جامعه جهاني مهدويت را معرفي کند، اظهار داشت: متاسفانه برخي‌ها توجه به دولت امام زمان(عج) را خرافه تعبير کردند و تمام تلاش احمدي‌نژاد در مسير استقرار حکومت علوي را تنها به يک بشقاب خالي محدود کردند.
الهام ادامه داد: متاسفانه در چنين ديدگاهي ساده‌زيستي تبديل به نگاهي عوامانه شد و دولت به جهل متهم شد.
به نوشته فارس، وي در ادامه با اشاره به اينکه دولت احمدي‌نژاد تمام تلاش خود را در جهت گسترش فرهنگ مهدويت به کار برده است، در اظهار نظري قابل تامل گفت: انشاءالله با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدي نژاد نيز رجعتي دوباره خواهد داشت و در آن زمان به دنبال استقرار اسلام ناب خواهد بود!!

 


نامزد اصلاح‌طلب انتخابات رياست‌جمهوري در جمع اعضاي ستاد انتخاباتي خود تصريح کرد: انتخابات 92 سلامت انتخابات را بيمه کرد و پرونده شبهه تقلب در انتخابات ايران براي هميشه بسته شد.
محمدرضا عارف کانديداي يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري طي مراسم تقدير از ستادهاي مرکزي و استاني خود، با بيان «ما براي ايجاد شدن اين فضا هزينه‌هاي بسياري داده‌ايم و جريانات سياسي بايد اختلافات را کنار بگذارند و اين فضاي برد-برد را تا انتها نگه دارند»، بر همکاري و خدمت به دولت منتخب حسن روحاني تاکيد کرد و افزود: اصلاح‌طلبان و جريانات سياسي وظيفه دارند که به دولت آقاي روحاني کمک کنند، چرا که دولت روي کار آمده بايد مقتدر باشد و بايد کمک کنيم آقاي روحاني دولتي شايسته‌سالار و مقتدر ايجاد کند.
وي بي‌انگيزگي کامل بخشي از جوانان براي مشارکت در انتخابات و همچنين توهم شکست برخي از اصلاح‌طلبان را دليل اصلي کانديداتوري خود در يازدهمين دوره رقابت‌هاي رياست‌جمهوري برشمرد و در ادامه با اشاره به فضاي ايجاد شده در کشور اظهار کرد: بايد قدر اين فضاي پرنشاط ايجاد شده در کشور را بدانيم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر اينکه آفت يک جريان سياسي توهم شکست است، به تغيير فضاي دانشگاه‌ها و جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: هنگامي که وارد صحنه انتخابات رياست‌جمهوري شديم فضاي دانشگاه‌ها تغيير کرد و در دانشگاه‌ها صميميت، نشاط و همدلي ايجاد شد.
به گزارش تسنيم، عارف با بيان «مبناي من براي ادامه حضورم در انتخابات رياست‌جمهوري اجماع بوده است»، گفت: من اجماع را در ضرورت حيات اصلاح‌طلبان مي‌دانستم و در آن مقطعي که اصلاح‌طلبان توهم شکست را داشتند و نمي‌دانستند چه کنند، وارد رقابت‌ها شدم.
وي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر امانت و حق‌الناس بودن آرا و جايگاه و نقش مردم در تعيين شخص رئيس‌جمهور تصريح کرد: اين انتخابات 92 سلامت انتخابات را بيمه کرد و پرونده شبهه‌ تقلب و تخلف را براي هميشه بست.
اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در پايان خطاب به اعضاي ستاد خود با بيان «شور و انگيزه بالاي ستادهايم به خصوص جوانان همواره براي من خوشنودکننده بوده است»، گفت: بايد حق رئيس‌جمهور منتخب را در انتخاب همکاران خود به رسميت بشناسيم تا بتواند همکاري همراه و همدل انتخاب کند.
همچنين محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در جمع اعضاي هيئت علمي و اساتيد دانشگاه صنعتي شريف در سخناني ضمن تبريک به مناسبت فرا رسيدن نيمه شعبان و ميلاد حضرت مهدي(عج) در سخناني گفت: به طور قطع انتخابات رياست‌جمهوري 92 بر عزت ما در دنيا اضافه کرد که اگر بخواهم آن را با يک واژه وصف کنم، مي‌توان گفت که ما با اين انتخابات بحران‌زدايي کرده‌ايم.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10