(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 04 تـیـر 1392 - شماره 20525

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
جشن و سرور و احياي سراسري در زير انوار ماه تمام
پاي درس علي(ع)
اخبار ادبي و هنري
از سوي رئيس سازمان صدا و سيما صورت گرفت
گزارش عملکرد انتخاباتي رسانه ملي به رهبر انقلاب
رايزني‌هاي ديپلماتيک وزير خارجه لبنان در تهران
هشدار ايران به فتنه‌انگيزي خارجي در سوريه
جلسه هيئت دولت به رياست محمود احمدي‌نژاد برگزار شد
زائران حسيني(ع) براي تبريک ميلاد امام زمان(عج) پاي پياده از نجف به کربلا رفتند
واکنش سخنگوي نمايندگي ايران در سازمان ملل به اقدامات گروه «اتحاد عليه ايران هسته‌اي»
براساس گزارش محرمانه وزارت خارجه آمريکا
ايران نقشي در مسائل امنيتي آمريکاي لاتين ندارد
نحوه رفع نقص کارت کنکوري‌هاي 92
معاون وزير خارجه عربستان:عربستان خواهان روابطي بر پايه احترام متقابل با ايران است
مديرکل تبليغات اسلامي همدان: استکبار با استفاده از رسانه و هنر افکار جوامع را منحرف مي‌کند
ايران به جمع 5 کشور توليدکننده واکسن آنفلوانزاي انساني مي‌پيوندد
با تصويب مجلس شوراي اسلامي
وزارت نفت تأمين اعتبار 20 درصد چاه‌هاي کشور را به عهد گرفت
نامه نوجوان کاشاني رتبه نخست جهان ‌را کسب کرد
فعاليت 20 باشگاه مثبت ايدز در کشور
اتصال واحد 305 مگاواتي نيروگاه رامين‌اهواز به شبکه سراسري برق کشور
23 استان کشور با پديده ريزگردها روبروست
پيکر پاک 2 شهيد در شهرهاي‌ديواندره و سقز تشييع شد
طي مراسمي از ورزشکاران معلول چناراني تجليل شد
   


شهيد مدرس(ره): خداوند دو چيز را به من نداده است، يکي ترس و ديگري، طمع. هرکس با مصالح ملي و امور مذهبي همراه باشد، من هم با او همراهم و الا، فلا.

 


مردم ايران اسلامي با آذين‌بندي کوچه و خيابان‌ها سالروز ميلاد يگانه منجي عالم بشريت را جشن گرفتند و تمام شهرها و روستاهاي کشور غرق نور و شادي شد و شهرهاي مقدس مشهد و قم از شور و شعف خاصي برخوردار بودند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، در شب نيمه شعبان بارگاه ثامن‌الحجج حضرت علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) غرق در شور و شادي بود و زائران و دل‌شيفتگان از نقاط مختلف کشور به پايتخت معنوي ايران آمده بودند تا ميلاد قائم آل‌محمد(ص) را به هشتمين خورشيد ولايت تبريک بگويند. به همين دليل خيابان‌هاي منتهي به حرم مطهر مملو از جمعيت بود. صداي مديحه‌سرايي و مولودي‌خواني در تمام روا‌ق‌ها و صحن‌هاي حرم‌رضوي به گوش مي‌رسيد و دلشيفتگان و مشتاقان حضرت ولي‌عصر(عج) در جوار حرم علي‌بن موسي‌الرضا(ع) يکپارچه مسرور و شاد بودند.
به مناسبت ميلاد امام زمان(عج) در خيابان‌ها و معابر مختلف مشهد، پرچم و پارچه‌هاي تبريک و شادباش برافراشته شده و بسياري از مردم در خيابان‌ها شيريني و شربت توزيع مي‌کردند.
براساس همين گزارش، در شب ميلاد دوازدهمين اختر تابناک امامت و ولايت شهر قم حال و هواي ويژه‌اي به خود گرفت و مراسم جشن و سرور در حرم مطهر کريمه اهل‌بيت(ع)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکايا و ديگر اماکن متبرکه با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بيت‌عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.
مردم به صورت خودجوش با برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي و آذين‌بندي در نقاط مختلف شهر، عيد نيمه شعبان را به شادي گذراندند.
هزاران نفر از عاشقان اهل بيت‌عصمت و طهارت(ع) با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه(ع) ميلاد امام‌زمان (عج) را جشن گرفتند. در اين مراسم، مداحان در وصف يگانه منجي عالم بشريت مديحه‌سرايي کردند.
براساس همين گزارش، مراسم احياي نيمه شعبان با تلاوت قرآن، دعاي کميل و مداحي در بارگاه ثامن‌الحجج، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(ع)، مسجد مقدس جمکران و اماکن مقدسه برگزار شد و منتظران ظهور آخرين ذخيره‌ خدا بر روي زمين دست به دعا برداشتند و سرود دلدادگي را زمزمه کردند.
مراسم سالروز نيمه شعبان در مسجد مقدس جمکران بسيار پرشورتر بود. سيل عاشقان امام عصر(عج) از سراسر کشور به اين مکان مقدس آمده بودند تا جشن ميلاد دردانه هستي را در اين مسجد برگزار کنند. در بين زائران مسجد مقدس جمکران از شيعيان ديگر کشورهاي اسلامي به چشم مي‌خوردند.
انبوه مشتاقان مسجد مقدس جمکران به گونه‌اي بود که زائران بايد چند ساعتي در ترافيک صبر مي‌کردند تا به اين مکان مقدس برسند. تمام پارکينگ‌هاي اطراف مسجد جمکران مملو از خودروهاي زائران بود. مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري گفت: 36 دستگاه خودرو و موتورسيکلت آتش‌نشاني در اطراف مسجد مقدس جمکران استقرار يافتند تا در صورت نياز به سرعت امدادرساني کنند. دبير کميته بهداشت، درمان و امور امدادي ستاد اعياد شعبانيه نيز گفت: در شب نيمه شعبان بيش از 400 نفر با مراجعه به بيمارستان سيار عاشقان ولايت در جمکران به صورت رايگان درمان شدند.
محمدجواد باقري انجام پذيرش 12 بيمار اورژانسي و بدحال و 20 مورد بخيه، پانسمان، سوختگي و آتل، 21 مورد آزمايش و ارائه خدمات درماني تخصصي، مامائي، ارائه دارو و گرفتن نوار قلب را از جمله اقدامات درماني انجام شده در اين بيمارستان برشمرد و افزود: در اين مدت 174 نفر از مراجعه‌کنندگان به اين بيمارستان بستري شده و هشت بيمار نيز به ساير بيمارستان‌هاي سطح شهر اعزام شدند.
از سوي ديگر مسئول کميته فرهنگي ستاد تسهيلات زائران استان قم گفت: 7 ايستگاه فرهنگي براي پاسخگويي به شبهات ديني در مسجد مقدس جمکران داير و با استقبال جوانان روبرو شد. به گزارش همين منبع خبري، در شب ميلاد امام عصر(عج) مراسم نورافشاني در آسمان جمکران، قم، مشهد و ساير شهرهاي کشور برگزار شد. در سالروز تولد امام زمان راهپيمايي منتظران حضور در شيروان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در اين مراسم دعاي ندبه را زمزمه کردند و براي تعجيل در فرج امام زمان(عج) دست به دعا برداشتند. همچنين مراسم دعاي ندبه در همين روز در اماکن مقدسه و مساجد و تکاياي ساير شهرهاي کشور برگزار شد.

 


فرصت‌ها را غنيمت بشماريد!
فرصت‌ها، چون ابرها مي‌گذرند
بنابراين:
فرصت‌هاي نيک را غنيمت بشماريد.
نهج‌البلاغه
حکمت 21

 


شاعر «اي لشکر صاحب زمان» بستري شد
حبيب الله معلمي، شاعر نوحه‌هاي به يادماندني دوران دفاع مقدس به علت بيماري تنفسي و ريوي در بيمارستان نفت شهر اهواز بستري شده است.
پرستار بخش آي سي يو بيمارستان شرکت نفت در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص آخرين وضعيت حبيب‌الله معلمي شاعر گرانقدر عرصه دفاع مقدس اظهار کرد: خوشبختانه اين شاعر بزرگ کشورمان به کما نرفته و در هوشياري به سر مي‌برد و متوجه اطراف خود است.
وي ادامه داد: حال عمومي وي نسبت به روز گذشته تغييري نکرده است و وضعيت ثابتي دارد.
حبيب‌الله معلمي در بهمن سال 1305 خورشيدي در شهرستان رامهرمز زاده شده است، وي از جواني به سرودن پرداخت و از آغاز مداحي اهل بيت را جانمايه اصلي شعرهاي خود قرار داد.
با آغاز جنگ وي با اولين شعرش (اي شهيدان به خون غلطان خوزستان درود) نام حاج صادق آهنگران را بر سر زبان‌ها انداخت. آهنگران با خواندن اين شعر در اوايل دفاع مقدس در محضر امام خميني(ره)، نوحه‌خواني و نغمه‌سرايي را در جبهه‌ها رواج داد. تمام اسامي در شعر، نام شهداي مسجد جزايري و بسياري از شهداي اهواز بودند که در اوايل جنگ به شهادت رسيده بودند. هيچکس از پشت پرده اين نوحه خبر نداشت که سراينده او کيست. از آن روز به بعد هر بار رديف کردن سجع و قافيه، شوري در دل رزمندگان با نواخواني حاج صادق به پا مي‌کرد.
بيشتر اشعار وي در کتاب «خونين نامه عاشقان حسين» در دو جلد به چاپ رسيده است.
اقدام متقابل ايران
در برابر تحريم‌هاي رسانه‌اي غرب
براساس طرح نمايندگان مجلس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف است از فعاليت رسانه‌هاي گروهي کشورها و سازمان‌هايي که مانع فعاليت خبرنگاران و نمايندگي‌هاي خبري ايران مي‌شوند، جلوگيري کند.
به گزارش تسنيم، به موجب طرح الزام دولت به عمل متقابل در قبال کشورها و سازمان‌هايي که از فعاليت رسانه‌اي ايراني جلوگيري مي‌کنند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف مي‌شود از فعاليت رسانه‌هاي گروهي کشورها و سازمان‌هايي که ‌مانع فعاليت خبرنگاران و نمايندگي‌هاي خبري ايران مي‌شوند، جلوگيري کند.
نمايش مستند «روياي سياه» با موضوع منافقين
مستند «روياي سياه» روايتي جديد از ناگفته‌هاي جنايت‌هاي منافقين بعد از انقلاب را به تصوير خواهد کشيد.
اين مستند شامل 15 قسمت 30 دقيقه‌اي است که از ابتداي پيدايي سازمان تا اخراج آنها از عراق را به تصوير مي‌کشد. صحنه‌هايي از جنايت‌هاي سازمان و ترورهاي وحشيانه آنها عليه ملت ايران از جمله همان ناگفته‌هايي است که برخي از صحنه‌هاي آن بسيار ناراحت کننده و دردناک است.
«ايمان گودرزي» کارگردان اين مستند ضمن اعلام خبر پخش مستند «روياي سياه» از شبکه سوم سيما به فارس گفت: اين مستند که قرار است بعد از نيمه شعبان بر روي آنتن برود، ناگفته‌هايي از منافقين را براي اولين بار و پس از گذشت بيش از سه دهه از پيروزي انقلاب بازگو مي‌کند.
وي با بيان اينکه تحقيق و پژوهش بر محتواي اين مستند حاصل چند ماه جستجو در بين اسناد و مدارک درباره اين گروهک است، گفت: پيدايي سازمان منافقين از بين انديشه‌ها و تفکرات نهضت آزادي و مهندس بازرگان از جمله مواردي است که براي اولين بار از طريق اين مستند در شبکه ملي مطرح مي‌شود. گودرزي ادامه داد: به خاطر اين مستند به کشور عراق نيز سفر کرديم و پادگان مخوف اشرف را از نزديک ديديم و با بسياري از جداشده‌ها و خانواده‌هايي که فرزندانشان در حال حاضر در چنگال گروهک رجوي اسير شده‌اند، گفت‌وگو کرديم تا نتيجه‌اي قوي‌تر توليد کنيم.
پرويز پرستويي:
مردم با حضور گسترده در انتخابات
غيرت خود را نشان دادند
پرويز پرستويي، بازيگر برجسته سينما و تلويزيون، حضور حماسي و گسترده مردم در انتخابات 24 خرداد را تحسين کرد.
وي حضور مردم در انتخابات را يک حماسه بزرگ برشمرد و گفت: اين حضور يک اتفاق عجيب و غريب بود. مردم ايران هميشه غيرت خودشان را نشان داده‌اند. اين اولين دوره انتخابات نبود و هميشه انتخابات داشته‌ايم اما اين اولين باري بود که همه جهان دچار حيرت شدند.
پرستويي با بيان اينکه از حضور و شور و شعف مردم بغض کرده است، خاطرنشان کرد: مردم از شأن ايراني بودن و غرور ملي‌شان دفاع کردند و براي دولتمردان هم روشن شد‌، مردم پشت مليت‌شان مي‌ايستند و اميدوارم دولت يازدهم جواب قيام ملي ايران را پاسخگو و هميشه حامي ملت باشد.
وي به ايسنا گفت: براي تولد خودم چيزي ندارم بگويم اما براي خلق اين حماسه به تک‌تک مردم ايران تبريک جانانه‌اي مي‌گويم و آرزوي بهروزي و پيروزي روزافزون براي ملت ايران و خانواده محترم سينما دارم.
نمايش فيلم «فرزند‌خوانده»
توسط انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان
فيلم «فرزند‌خوانده» به کارگرداني وحيد نيکخواه آزاد براي روزنامه‌نگاران به نمايش در مي‌آيد.نمايش اين فيلم از ساعت 16 و 30 امروز سه‌شنبه چهارم تير- در تالار سيدالشهدا(ع) واقع در ميدان هفتم تير آغاز مي‌شود.
گفتني است، اين برنامه توسط انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و با مشارکت موسسه فرهنگي هنري شاهد برگزار مي‌شود.

 


رئيس رسانه ملي با ارسال نامه‌اي به محضر رهبر معظم انقلاب، گزارش جامع عملکرد معاونت‌ها و برنامه‌سازان رسانه ملي در طول برگزاري انتخابات را تقديم کرد.
رئيس رسانه ملي با ارسال نامه‌اي به محضر رهبر معظم انقلاب، گزارش جامع عملکرد معاونت‌ها و برنامه‌سازان رسانه ملي در طول برگزاري انتخابات را تقديم کرد.
در بخشي از اين نامه آمده است: قلم ناتوان و زبان قاصر از اداي حق بزرگواري و لطف بيکران و اميدبخش حضرتعالي به فرزندانتان در رسانه ملي است. بدون ترديد هرچه که هست نتيجه اعتماد ارزشمند شما به خدمتگزاراني است که با هزاران کاستي و خطا تلاش مي‌کنند تا خود را به حداقل انتظارات مورد نظر حضرتعالي نزديک کنند . جنابعالي با هدايت تاريخي ملت در خلق حماسه سياسي فصل جديدي از پيروزي رهروان خميني بزرگ در مقابله با استکبار جهاني را رقم زديد و اميد به آينده را بيش از گذشته در دل‌هاي مشتاقان انقلاب اسلامي در سراسر جهان روشن ساختيد .
از اينکه به برکت و مدد الهي شاهد لبخند رضايت بر چهره نوراني‌تان هستيم خداوند متعال را شاکريم .
همچنين در بخشي از اين گزارش تقديمي آمده است: اثبات مجدد قانون مداري و امانت داري در نظام و همچنين حاکميت کم نظير امنيت، آرامش و اخلاق در عين خلق فضاي پرشور و نشاط و به ياد‌ماندني در ميان مردم؛ نشان از ارتقاء سطح بينش و بصيرت عمومي در جامعه است.
تثبيت مرجعيت کامل رسانه ملي با ثبت اعتماد 85درصدي مردم به بي طرفي و انفعال کامل شبکه‌هاي ضد انقلاب از نتايج مهم سياست‌هاي تبليغي جمهوري اسلامي است.
ضرغامي افزوده است: امروز با تثبيت الگوي جديد و پيشرفته تبليغات انتخاباتي توسط نظام و مبتني بر انتظارات آرماني جمهوري اسلامي، از روش‌هاي سرمايه سالار غربي فاصله گرفته‌ايم.

 


وزير امور خارجه لبنان در جريان سفر به تهران با مقامات عالي‌رتبه کشورمان پيرامون راه‌هاي گسترش روابط دو جانبه و تحولات منطقه بويژه بحران سوريه بحث و تبادل‌نظر کرد.
«محمود احمدي‌نژاد» روز يکشنبه در ديدار «عدنان منصور» وزيرخارجه لبنان گفت: ملت ايران به مردم و مقاومت لبنان افتخار مي‌کند و هميشه در کنار آنها خواهد بود.
رئيس‌جمهور همچنين با اشاره به تحولات منطقه و به ويژه وضعيت سوريه گفت: دشمنان به دنبال سيطره بر کل منطقه هستند و موضوع سوريه بخشي از سناريوي بزرگ آنها است لذا همه بايد هوشيار باشند و فريب بازي دشمن را نخورند.
وي اضافه کرد: دشمنان در منطقه ما هيچ کشور قدرتمندي را برنمي‌تابند آنها فقط رژيم صهيونيستي را مي‌شناسند و حفظ آن برايشان مهم است و از نظر آنها بقيه کشورها بايد قرباني شوند.
رئيس‌جمهور با اشاره به وضعيت سوريه بر ضرورت تفاهم و وحدت ملي به عنوان تنها راه‌حل بهبود شرايط کنوني سوريه تاکيد کرد و گفت: خشونت مشکلي را حل نمي‌کند و بايد طرفين با يکديگر مذاکره و تفاهم کرده و با همدلي و همبستگي، کشورشان را اداره کنند.
وزير خارجه لبنان نيز در اين ديدار با قدرداني از حمايت و پشتيباني‌هاي جمهوري اسلامي ايران از مردم و مقاومت لبنان گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره پشتيبان عدالت، آزادي و عزت بوده و بر روي موضوع حق ايستادگي کرده است.
رئيس‌مجلس شوراي اسلامي نيز در ديدار وزير خارجه لبنان گفت: جمهوري اسلامي در ادامه حمايت از دولت و مردم لبنان هيچ ترديدي ندارد و مقاومت اسلامي لبنان را استوانه‌اي براي ثبات و آرامش منطقه مي‌داند.
«علي لاريجاني» در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برخي تلاش‌ها و اقدامات براي ضربه زدن به محور مقاومت در منطقه از طريق تشديد بحران در سوريه گفت: فعاليت تروريستي گروه‌هاي افراطي و تندرو در سوريه در آينده منطقه را دچار مشکلات فراواني خواهد کرد.
در ادامه اين ديدار عدنان منصور وزير خارجه لبنان با تشکر از حمايت‌هاي ملت و دولت ايران از مردم لبنان بويژه مقاومت اسلامي گفت: مردم لبنان، جمهوري اسلامي ايران را کشوري برادر و در کنار خود مي‌دانند که همواره در مشکلات مختلف به ياري مردم لبنان شتافته است.
سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان نيز در ديدار «عدنان منصور» با محکوم کردن تصويب ارسال سلاح به معارضان سوريه توسط چند کشور محدود، اين اقدام را يکي از مصاديق تهديد امنيت جهاني دانست و تاکيدکرد: اين مسئله قطعا با واکنش جامعه جهاني مواجه و موجب رسوايي اين کشورها خواهد شد.
جليلي افزود: کشورهاي منطقه نخواهند گذاشت برخي قدرت‌هاي غربي به خود اجازه دهند با استفاده از ابزار تروريسم امنيت منطقه را هدف قرار دهند.
صالحي: نمي‌گذاريم نسخه خارجي
براي سوريه پيچيده شود
وزيرخارجه کشورمان با بيان اينکه جنگ جهاني عليه سوريه به راه افتاده، تصريح کرد که جمهوري اسلامي اجازه نمي‌دهد نسخه‌اي از خارج براي مردم سوريه پيچيده و به آنها تحميل شود.
علي‌اکبر صالحي هم پس از ديدار و گفت‌وگو با عدنان منصور همتاي لبناني خود در نشستي خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وي در پاسخ به سوالي درباره دعوت از ايران براي حضور در نشست ژنو 2 با بيان اينکه هنوز تصميم نهايي براي برگزاري اين نشست اتخاذ نشده، خاطر نشان کرد: ما هنوز مطمئن نيستيم که چنين کنفرانسي برگزار خواهد شد، اما اظهارنظرهايي از سوي مقامات کشورهاي صاحب حق وتو عنوان شده و برخي به صراحت اعلام کرده‌اند که خواهان مشارکت ايران در اين اجلاس مي‌باشند و برخي از طريق واسطه و غيرمستقيم به ما اطلاع داده‌اند که علاقمند به مشارکت ايران هستند.
صالحي با اشاره به نقش‌آفريني جمهوري اسلامي ايران در منطقه، عنوان کرد: اگر تصميم گرفته شد که چنين نشستي برگزار شود و قرار شد ما هم باشيم قطعا حضور مي‌يابيم.
رئيس دستگاه ديپلماسي تصريح کرد که جمهوري اسلامي ايران اجازه نخواهد داد نسخه‌‌اي از خارج براي مردم سوريه پيچيده و به آنها تحميل شود.
وزير خارجه با اشاره به موضع واضح و روشن ايران درخصوص بحران سوريه، اظهار داشت: ما از آغاز اين بحران همواره تاکيد کرديم که ملت سوريه بايد از آزادي‌هاي لازم برخوردار باشد و دولت سوريه به خواسته‌هاي قانوني مردم پاسخ دهد و در عين حال همواره گفته‌ايم که مخالف دخالت خارجي در سوريه هستيم. ما همواره از ملت سوريه حمايت کرده‌ايم و به اين حمايت ادامه مي‌دهيم.

 


جلسه هيئت دولت با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري کشورمان در ساختمان جلسات دولت در نهاد رياست‌جمهوري برگزار شد.
جلسه هيئت دولت با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در ساختمان جلسات دولت در نهاد رياست‌جمهوري برگزار شد. علي صدوقي دبير هيئت‌دولت با تاييد اين خبر گفت: در اين جلسه علاوه بر رئيس‌جمهور، معاون اول رئيس‌جمهور، وزرا و معاونين رئيس‌جمهور نيز حضور داشتند. وي همچنين تصريح کرد: در جلسه هيئت دولت برخي از پيشنهادهاي دستگاه‌هاي اجرايي مورد بررسي و تصويب قرار گرفت. محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در اين جلسه فرا رسيدن ولادت حضرت امام زمان(عج) را به ملت ايران و جهانيان تبريک گفت.
گفت‌و‌گوي زنده تلويزيوني رئيس‌جمهور با مردم
محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري اسلامي ايران روز چهارشنبه و پس از اخبار ساعت 21 سراسري با مردم سخن خواهد گفت.
اين گفت‌و‌گو به صورت زنده از شبکه اول سيما و شبکه صداي جمهوري اسلامي ايران پخش خواهد شد.
مهم‌ترين محور اين برنامه ارائه گزارشي از عملکرد دولت‌هاي نهم و دهم خواهد بود.

 


هزاران نفر از محبين اهل بيت (ع) از نقاط مختلف عراق با پاي پياده به مناسبت ايام زيارتي امام حسين در نيمه شعبان عازم کربلاي معلي شدند.
به گزارش خبرگزاري‌ها ده‌ها هزار نفر از محبين اهل بيت در مسيرهاي مختلف به خصوص از نجف به کربلا در اين پياده‌روي شرکت داشتند. در اين حرکت که کاروان‌هايي از لبنان، ايران، بحرين، ترکيه و ديگر کشورهاي اسلامي نيز در آن حضور داشتند 500 دانشجوي ايراني از دانشگاه‌هاى ايران از نجف اشرف به خيل راهپيمايان پيوستند. اين کاروان با حمل پرچم‌هاى ايران، فلسطين، حزب‌الله، بحرين و عراق وحدت کشورهاي اسلامي را به نمايش‌ گذاشتند.

 


سخنگوي نمايندگي ايران در سازمان ملل، اقدامات گروه ضدايراني «اتحاد عليه ايران هسته‌اي» را غيرسازنده و در تضاد با ادعاهاي دولت آمريکا براي تعامل با ايران دانست.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمريکايي «نيويورک تايمز»، گروهي از تحليلگران رايانه‌اي وابسته به گروه «اتحاد عليه ايران هسته‌اي» در تازه‌ترين اقدام خود تلاش کرده است تا بر اجراي تحريم‌هاي بين‌المللي عليه برنامه هسته‌اي ايران، نظارت کند.
گروه اتحاد عليه ايران هسته‌اي توسط ديپلمات‌هاي سابق آمريکا به وجود آمده است و تمامي تلاش خود را به کار گرفته تا از طرفي ايران را به عنوان يک تهديد هسته‌اي جهاني به افکار عمومي جهانيان معرفي کرده و از طرف ديگر تلاش مي‌کند که با فشار بر شرکت‌هاي بزرگ بين‌المللي که با ايران رابطه اقتصادي دارند آنان را وادار به تحريم اقتصادي ايران کند.
کارشناسان اين گروه ضدايراني اعتراف کرده‌اند که گرچه تحريم‌هاي اقتصادي و تجاري عليه برنامه هسته‌اي ايران از جمله تحريم نفت اروپا به ايران آسيب‌هايي را وارد آورده است اما کشور ايران به نوعي در يافتن را‌ه‌هايي براي فرار از اين تحريم‌ها موفق عمل کرده است.
براساس گزارش نيويورک تايمز، از نظر ايران اين گروه ضدايراني يک نماي ديگري از رفتار خصمانه و متکبرانه دولت آمريکا و همچنين در تضاد با درخواست‌هاي اوليه اوباما براي بهبود روابط با ايران است.

 


گزارش محرمانه وزارت خارجه آمريکا که قرار است اين هفته به کنگره اين کشور ارسال شود، اذعان مي‌کند که ايران نقشي در حمايت از هسته‌هاي تروريستي منطقه آمريکاي لاتين ندارد.
به گزارش روزنامه «واشنگتن‌تايمز»، گزارشي که قرار است وزارت خارجه آمريکا اين هفته در مورد نقش ايران در منطقه آمريکاي لاتين منتشر کند، نشان مي‌دهد تهران نقشي در حمايت از هسته‌هاي تروريستي اين منطقه ندارد.
يک منبع آگاه دراين‌باره مي‌گويد: با وجود آنکه تعداد مقامات و اتباع ايراني فعال در منطقه آمريکاي لاتين در چند سال گذشته افزايش زيادي داشته، اما نقش و فعاليت تهران در اين منطقه بسيار کمتر از آن چيزي است که پيش از اين برخي نمايندگان کنگره اعلام کرده بودند.
اين منبع مي‌افزايد: تحليل‌هاي وزارت خارجه آمريکا نشان مي‌دهد که هيچ مدرک قابل اتکايي وجود ندارد که نشان دهد توطئه‌اي تحت حمايت ايران در آمريکاي لاتين قريب‌الوقوع باشد.
وزارت خارجه آمريکا تاکنون از اظهارنظر در مورد اين گزارش خودداري کرده است. پيش‌بيني مي‌شود اين گزارش تا پايان هفته براي «ادوارد رويس» رئيس‌جمهوري‌خواه کميته امور خارجي کنگره آمريکا ارسال شود.
آنطور که واشنگتن‌تايمز نوشته، انتشار نتايج اين گزارش مي‌تواند موجب خشم و سردرگمي نمايندگاني شود که از وزارت خارجه تهيه اين گزارش و اتخاذ تدابيري «عليه حضور خصمانه و فعاليت‌هاي ايران در آمريکاي لاتين» را خواستار شده بودند.
تلاش‌ها براي تصويب قانوني عليه حضور ايران در منطقه آمريکاي لاتين پس از آن آغاز شد که وزارت دادگستري آمريکا ادعا کرد ايران در تلاش بوده با به کارگيري يکي از کارتل‌هاي مکزيکي قاچاق موادمخدر، سفير عربستان در آمريکا را ترور کند. پس از آن هم يک تبعه ايراني آمريکايي به همين جرم به 25 سال زندان محکوم شد.
واشنگتن‌تايمز در اين مورد نوشته است که همين پرونده موجب شد تا نمايندگان کنگره به وزارت خارجه فشار بياورند تا از حضور ايران در آمريکاي لاتين جلوگيري شود. با اين حال نوع و شکل هاليوودي سناريوي مورد ادعاي وزارت دادگستري آمريکا در مورد ترور سفير عربستان، موجب شده تا بخش بزرگي از اعضاي دستگاه سياست خارجي آمريکا هم آن را باور نکنند.

 


مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور نحوه رفع نقص احتمالي کارت‌هاي ورود به جلسه شرکت در آزمون سراسري 92 را تشريح کرد.
دکتر حسين توکلي در گفت‌وگو با ايسنا درباره نحوه رفع نقص کارت کنکوري‌هاي 92، گفت: هر داوطلب با توجه به اطلاعات مندرج بر روي کارت در صورتي که مغايرتي در اطلاعات بندهاي (جنس، دين، زبان خارجه امتحاني، معلوليت و بهيار) کارت شرکت در آزمون مشاهده کند تا چهارشنبه پنجم تيرماه فرصت دارد از ساعت هشت تا 12 و 14 تا 18 با به همراه داشتن کارت شناسايي معتبر (کارت ملي يا شناسنامه عکسدار) شخصا به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه‌هاي رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه و اشکالات را اصلاح کند.
توکلي همچنين درباره ديگر اشکالات احتمالي کارت شرکت در آزمون گفت: چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلبي داراي اشکالاتي از جمله فاقد مهر بودن عکس، واضح نبودن عکس و مشکلاتي نظير اين باشد داوطلب بايد در ساعت‌هاي اعلام شده در همان تاريخ با همراه داشتن دو قطعه عکس 3‌×4 کارت ملي يا شناسنامه عکسدار شخصا به نماينده سازمان مستقر در باجه‌هاي رفع نقص مراجعه کند.
مشاور عالي سازمان سنجش خاطرنشان کرد: چنانچه شماره داوطلبي مندرج بر روي کارت چه به صورت عددي و چه حروف ناخوانا باشد، داوطلب بايد از سوم تا پنجم تيرماه شخصا به نماينده سازمان مستقر در باجه‌هاي رفع نقص مراجعه و موضوع را پيگيري کند.
وي درباره ايرادات کارت شرکت در آزمون که به برگزاري آزمون مربوط نمي‌شود، اظهار داشت: چنانچه مغايرتي در هر يک از بندهاي 1، 3، 4، 7، 12، 13، 14، 15، 16، 17، 18، 19، 20، 21 و 23 وجود داشته باشد داوطلب مي‌تواند حداکثر تا دوشنبه 10 تيرماه به سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org مراجعه کرده و شخصا موارد را اصلاح کند.
توکلي درباره مغايرت سهميه درخواستي داوطلبان غير از سهميه مناطق گفت: کليه داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه‌هاي بنيادشهيد و امور ايثارگران براي اعلام مغايرت حداکثر تا دهم تيرماه از طريق سايت سازمان سنجش به قسمت ويرايش اطلاعات مراجعه و اطلاعات خواسته شده را تکميل کنند که اطلاعات دريافتي به بنياد شهيد و امور ايثارگران ارسال شده و در صورت تاييد سهميه توسط ارگان مربوط، بايد اطلاعات حداکثر تا 18 تيرماه در اختيار سازمان سنجش قرار داده شود،‌در غير اينصورت با سهميه مناطق گزينش خواهند شد و هيچگونه اعتراضي قابل قبول نخواهد بود.

 


معاون وزير خارجه عربستان تأکيد کرد که رياض خواستار تلاش رئيس جمهور منتخب ايران در ايجاد ثبات در منطقه و جلوگيري از دخالت در امور کشورهاي ديگر است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «الوطن»، «امير ترکي بن محمد» معاون وزير خارجه عربستان گفت: رياض مي‌خواهد که «حسن روحاني» رئيس جمهور منتخب مردم ايران براي ايجاد ثبات در منطقه خاورميانه تلاش کند و از دخالت در امور ديگر کشورها جلوگيري کند.
وي افزود: اگر روحاني در اين قدم گام بردارد ما از او حمايت و پشتيباني مي‌کنيم و از اين رويکرد او استقبال مي‌کنيم.
امير ترکي تأکيد کرد که رياض مي‌خواهد روابط طبيعي و بر اساس احترام متقابل با ايران داشته باشد و گفت:‌‌‌ عربستان خواهان تلاش براي حفظ منافع، امنيت و ثبات کشورهاي منطقه است و مخالف دخالت در امور ديگر کشورهاست.
رئيس جمهور منتخب مردم ايران پيش از انتخابات در‌ گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» تأکيد کرده بود که پايان دادن به روابط متشنج ميان ايران و برخي از کشورهاي همسايه از جمله عربستان از اولويت‌هاي دولت او خواهد بود.
وي همچنين تأکيد کرده بود که تهران و رياض مي‌توانند در مسائلي مانند امنيت خليج فارس نقش مؤثري داشته باشند.
پيشتر نيز «ملک عبدالله» پادشاه عربستان در پيامي پيروزي حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري ايران را تبريک گفته بود و از بهبود روابط دو کشور استقبال کرده بود.

 


همدان - خبرنگار کيهان:
مديرکل تبليغات اسلامي همدان گفت: استکبار با استفاده از ظرفيت رسانه افکار عمومي جوامع رامنحرف مي‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين احد آزاديخواه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: امروز اطلاع رساني درباره فرهنگ ديني بويژه در حوزه مهدويت و انتظار بايد هرچه بيشتر و به شيوه بهتر انجام شود چرا که در کشور قرآن و عترت، گسترش اين فرهنگ واجب و ضروري است.
وي با اشاره به اينکه خلأ و فاصله‌اي که بين جامعه منتظر و جامعه کنوني پيش آمده بايد با اطلاع رساني به جا، به موقع و سريع پر شود.
وي اضافه کرد: اين فاصله به علت عدم آگاهي يا اطلاع کم مردم از امور ديني و کم لطفي به آموزه‌هاي آن ايجاد شده است و متخصصان و متبحران بايد براي پر کردن آن تلاش کنند.
آزاديخواه خاطرنشان ساخت: استکبار و دشمنان ما در مقابل همين کار را انجام مي‌دهند و با استفاده از ابزار تبليغ و رسانه و هنر از جمله توليد فيلم و نمايشنامه و ادبيات و ساير محصولات هنري، به اطلاع رساني نادرست پرداخته و با هدف انحراف افکار عمومي جوامع به فعاليت مي‌پردازند که کمپاني بزرگ هاليوود مهمترين مرکز اقدامات آنها به شمار مي‌رود.
وي تاکيد کرد: در اين راستا، هيئت‌هاي مذهبي، مساجد، مروجين، روحانيان، مداحان، رسانه‌ها و خبرنگاران در اطلاع رساني ديني به ويژه در حوزه مهدويت نقش اساسي دارند و بايد نقش خود را پررنگ‌تر کنند.
مديرکل تبليغات اسلامي همدان سپس به فعاليت‌هاي قرآني در استان اشاره کرد و اظهار داشت: يکي از بهترين آموزش‌هاي قرآني زير نظر موسسه دارالقرآن الکريم وابسته به سازمان تبليغات اسلامي کشور ارائه مي‌شود که در استان همدان نيز تاکنون 14 هزار و 860 نفر تحت آموزش‌هاي مختلف دارالقرآن قرار گرفته‌اند.

 


رئيس جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي از اختصاص اعتبار ويژه براي تسريع در توليد واکسن آنفلوانزاي انساني در سرم‌سازي رازي مرند خبر داد وگفت: ايران به جمع 5 کشور توليدکننده واکسن آنفلوانزاي انساني مي‌پيوندد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مرند، مسعود محمديان در مراسم افتتاح دو طرح کشاورزي در شهرستان مرند از تصويب 100 ميليارد تومان اعتبار از ماده 10 و 12 در هيئت دولت به طرح‌هاي کشاورزي خبر داد و گفت: قرار است براي تسريع در توليد واکسن آنفلوانزاي انساني در سرم سازي مرند اعتبار اين طرح از اين محل تامين شود.
وي اظهار کرد: با کسب دانش علمي و فني، توليد واکسن آنفلوانزاي انساني به زودي در موسسه تحقيقات واکسن و سرم‌سازي رازي مرند به عنوان نخستين شعبه توليدکننده اين واکسن در کشور آغاز مي‌شود و تحقق اين امر در اين شعبه با توجه به قابليت‌هاي آن، گامي بسيار مهم در جلوگيري از خروج مقادير زيادي ارز به صورت سالانه از کشور و در کنار آن توسعه علمي کشور و افزايش توان تحقيقي موسسه در راستاي تحقق خودکفايي علمي کشور خواهد بود.
وي با بيان اينکه هم‌اکنون کشورهاي روسيه، استراليا، ويتنام، چين و اندونزي به تکنولوژي توليد واکسن آنفلوانزاي انساني دسترسي دارند،‌ ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران با تحقق کامل اين طرح در موسسه تحقيقات واکسن و سرم‌سازي رازي شعبه مرند، ششمين کشور در توليد اين واکسن به شمار
مي‌رود.

 


فيروزآباد- خبرنگار کيهان:
با مصوب طرحي در مجلس شوراي اسلامي وزارت نفت ملزم به تأمين اعتبار 20 درصدي برقرار کردن چاه‌هاي کشاورزي در روستاهاي کشور شد.
نماينده مردم فيروزآباد، فراشبند و قير و کارزين در مجلس شوراي اسلامي گفت: يکي از مشکلات بسياري از روستاهاي کشور خشکسالي مزارع کشاورزي است که با مساعدت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و تصويب طرحي وزارت نفت موظف شد براي تأمين اعتبار برق‌دار نمودن چاه‌هاي کشاورزي 20 درصد هزينه را به عهده گيرد، با تصويب اين طرح مشکل کمبود آب کشاورزي برطرف و گامي اساسي در افزايش محصولات کشاورزي برداشته خواهد
شد.
نادر فريدوني با اشاره به توجه مجلس به تصويب بودجه‌هاي عمراني گفت: مجلس توجه ويژه‌اي به بخش توليد و صنعت دارد که اهتمام به اين بخش باعث رشد اقتصادي کشور و عدم خروج ارز مي‌شود.
عضو کميسيون انرژي مجلس با اشاره به تصويب نشدن برداشت از صندوق ملي توسعه با هدف احياي بخش صنعت در مجلس گفت: تنها طرحي که تاکنون در بخش رشد صنعت تصويب نشده همين طرح بوده است.
عضو فراکسيون آموزش مجلس با اشاره به بررسي مبحث درآمدي لايحه بودجه در صحن علني مجلس گفت: توجه به بخش توليد و تصويب طرح‌هايي که بر حمايت از صنعت و توليد داخل تأکيد دارد؛ نشان وجود وضعيت بهتر براي صنعت و توليد براي سال جاري است.

 


کاشان- خبرنگار کيهان:
رئيس اداره پست شهرستان کاشان از کسب رتبه نخست نامه نوجوان کاشاني در مسابقه بين‌المللي نامه‌نگاري در سال 2013 خبر داد.
حسين انصاري در آئين اهداي جايزه نقدي نفر نخست مسابقه بين‌المللي نامه‌نگاري در سال 2013، گفت: اثر «معصومه محمدزاده» نوجوان کاشاني با موضوع آب براي زندگي، با کسب رتبه نخست کشور در بهار امسال به چهل و دومين دوره مسابقات بين‌المللي نامه‌نگاري راه يافت.
وي افزود: اين نوجوان کاشاني در نامه‌نگاري خود به موضوع مهم بحران آب در استان اصفهان پرداخته و نقش مهم آب در حيات موجودات زنده و طراوت طبيعت را به صورت توصيفي بيان کرده است.
وي با اشاره به اين که اتحاديه پست جهان هر سال با هدف ترويج فرهنگ مکاتبه و افزايش آگاهي جوانان از نقش خدمات پستي، مسابقه نامه‌نگاري ويژه نوجوانان با موضوعات مختلف برگزار مي‌کند، اظهار داشت: در اين مسابقه نوجوانان کشورهاي عضو اتحاديه پست جهان، نامه‌هاي خود را به اداره‌هاي پست کشورهاي خود ارسال مي‌کنند و اداره‌هاي پست نامه‌هاي برتر را به اتحاديه ارجاع مي‌دهند.

 


کاشان-خبرنگار کيهان:
دبير کميته پيشگيري و کنترل ايدز سازمان بهزيستي کشور از فعاليت 20 باشگاه مثبت ايدز در سراسر کشور خبر داد.
مجيد رضازاده در حاشيه اجراي طرح مانور محب در کاشان در جمع خبرنگاران با اعلام اينکه تأسيس باشگاه مثبت ايدز در تمامي استان‌هاي کشور، يکي از اهداف و برنامه‌هاي سازمان بهزيستي کشور در سال جاري است، اظهار داشت: علاوه بر فعاليت 20 باشگاه مثبت ايدز در کشور هم اکنون 140 مرکز گذري براي بيماران ايدز فعاليت دارند.
به گفته وي، حمايت‌هاي رواني، ارائه يارانه مشاوره، آموزش‌هاي مختلف، کمک‌هاي معيشتي،‌اشتغال، بيمه و ديگر حمايت اجتماعي از مهمترين اهداف تأسيس باشگاه‌هاي مثبت ايدز است.
وي خاطرنشان کرد: باشگاه مثبت ايدز مکاني است که افراد اچ.آي.وي مثبت در آن جمع مي‌شوند و به يکديگر آموزش مي‌دهند و آموزش‌ها را به يکديگر منتقل مي‌کنند.
رضازاده، فعاليت 140 مرکز گذري در کشور را کافي دانست و افزود: به جاي توسعه مراکز بيشترين تلاش سازمان براي ارتقاي سطح کيفيت اين مراکز است.
دبير کميته پيشگيري و کنترل ايدز سازمان بهزيستي کشور يادآور شد: شهرستان کاشان تنها شهر خارج از مرکز استان است که سال گذشته باشگاه مثبت ايدز و يک مرکز دي.آي.سي معتادان تزريقي در آن افتتاح شده است. وي مراقبت از گروه‌هاي پرخطر اعم از معتادان تزريقي و پرخطر جنسي را يکي از مهمترين برنامه‌هاي کميته پيشگيري و کنترل ايدز سازمان بهزيستي کشور اعلام و عنوان کرد: براي اين افراد آموزش‌هاي انتقال بيماري ايدز و همچنين پيشگيري از ابتلا به ايدز ارائه مي‌شود.
به گفته وي در سال گذشته حدود 100 نفر از گروه‌هاي پرخطر اعم از معتادان تزريقي، همسران معتادان تزريقي و افراد داراي رفتارهاي پرخطر جنسي، آموزش داده است.

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
واحد 305 مگاواتي شماره 4 نيروگاه رامين اهواز پس از تعميرات اساسي و بهبود شرايط توليد انرژي برق به شبکه سراسري برق کشور پيوست.
سرپرست نيروگاه رامين اهواز با اعلام اين خبر اظهار کرد: خوزستان به دليل شرايط اقليمي و وجود صنايع مختلف يکي از پرمصرف‌ترين استان‌هاي کشور از لحاظ انرژي برق پس از استان تهران است و تامين پايدار اين انرژي، شرايط حساسي را براي صنعت برق و بخصوص اين نيروگاه ايجاد مي‌کند.
سيد عليرضا موسوي گفت: اين نيروگاه در گذشته از پيمانکاران خارجي براي تعميرات اساسي استفاده مي‌کرد اما اکنون براي نخستين بار توانستيم با استفاده از دانش و تجربه کارکنان اين نيروگاه، تعميرات اساسي واحد4 را انجام دهيم.
گفتني است نيروگاه رامين اهواز با 6 واحد توليدي و ظرفيت 1850 مگاوات ساعت بزرگترين نيروگاه بخاري کشور است و نقش مهمي در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.

 


مدير کل حفاظت محيط زيست ايلام گفت: 23 استان کشور با پديده ريزگردها و گردوغبار درگير است.
غلامحسين کاظمي گفت: همه ساله بر تعداد استان‌هاي درگير با ريزگردها افزوده شده و جمعيت بيشتري را دربرمي‌گيرد. مدير کل حفاظت محيط زيست ايلام يادآور شد: کاهش ديد افقي ناشي از گرد و غبار ملاک مناسبي براي ضررهاي ذرات معلق در هوا نيست بلکه براساس بررسي‌ها، به هر ميزان ذرات ريزتر باشند بيشتر سلامتي افراد را تهديد مي‌کنند.
کاظمي بيان کرد: اندازه ذرات معلق در هوا اگر بيش از 150 ميکرو باشد وضعيت هشدار، در حدود 470 وضعيت اضطرار و بيش از 470 ميکرو، وضعيت بحران اعلام مي‌شود که اقدام‌هاي مناسب با نظر کميته بحران در اين خصوص به عمل مي‌آيد.
به گزارش ايرنا مدير کل حفاظت محيط زيست ايلام گفت: کشورهاي عربستان، ترکيه،‌اردن و عراق از جمله کشورهاي گرد و خاک خيز هستند و مردم استان‌هاي ايلام، خوزستان و کرمانشاه بيشتر از اثرهاي منفي ريزگردها رنج مي‌برند.
کاظمي افزود: سازمان محيط زيست نشست‌هاي متعددي با کشور عراق در خصوص رفع معضل گرد و غبار برگزار کرده و تفاهم‌نامه‌هايي نيز در اين زمينه رد و بدل شده است.
وي کاشت نهال، تثبيت شن‌هاي روان، همکاري وزارت نيرو براي مالچ‌پاشي و رعايت حق آبه‌ها از جمله اقدام‌هاي تأثيرگذار براي پيشگيري از پديده گرد و غبار ذکر کرد.

 


پيکر پاک دو بسيجي عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان ديواندره که توسط عوامل ضد انقلاب به شهادت رسيده بودند، در شهرهاي ديواندره و سقز تشييع و به خاک سپرده شد.
پيکر پاک شهيدان ناصر بيگي و سيدصديق حسيني که حين ماموريت در اطراف روستاي بسط از روستاهاي بخش سرشيو شهرستان سقز توسط عوامل ضد انقلاب به شهادت رسيده بودند تشييع شد.
مراسم تشييع پيکر اين دو شهيد سرفراز با حضور انبوه مردم شهرستان‌هاي ديواندره و سقز برگزار شد.به گزارش ايسنا پيکر پاک شهيد ناصربيگي در گلزار شهداي ديواندره به خاک سپرده شد و پيکر پاک شهيد سيدصديق حسيني نيز براي خاکسپاري درگلزار شهداي سقز به اين شهر منتقل شد.

 


چناران - خبرنگار کيهان:
در مراسمي که از سوي اداره کل بهزيستي شهر چناران در سالن تختي اين شهر برگزار شد، از 35 ورزشکار معلول که در ميادين استاني و بين‌المللي، از جمله مسابقات آسيايي و پاراالمپيک حائز مدال شده بودند، تقدير شد.
رئيس اداره بهزيستي چناران در اين مراسم با اشاره به همکاري سازمان بهزيستي و تربيت بدني به منظور شکوفايي استعدادهاي ورزشي معلولان اظهار داشت: ثمره اين همکاري و هماهنگي را مي‌توان در کسب افتخارات و مدال‌هاي رنگارنگ در مسابقات جهاني پاراالمپيک به وضوح مشاهده کرد که احراز مقام نخست فاطمه آزاد و زهرا گل در مسابقات واليبال معلولان و کسب مقامات پاراالمپيکي سعيد رحمتي و علي سلحشور را مي‌توان به عنوان بخشي از اين عناوين دانست.وي در ادامه افزود: در حال حاضر هزار نفر تحت پوشش اداره بهزيستي شهرستان قرار دارند که 2 خانه سالمندان و 4 مرکز نگهداري و سرپرستي ايتام از آن جمله است. همچنين در حاشيه اين مراسم و به مناسبت نيمه شعبان جشن ازدواج 15 مددجوي تحت پوشش برگزار، و 15 سري کمک جهيزيه به آنان اهدا شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10