(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 05 تـیـر 1392 - شماره 20526

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
با بهره‌برداري از پالايشگاه ستاره خليج فارس
رئيس جمهور: ايران به صادرکننده بنزين تبديل مي‌شود
در پرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
صعود ايران به رتبه پانزدهم توليد علم جهان
روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان: قاتلان شیعیان مصر مزدور تل‌آویو هستند
لاریجانی در کاشان: خاورمیانه هیچ‌گاه مرکب راهواری برای اسرائیل نخواهد شد
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی در رفسنجان افتتاح شد
قائم‌مقام سازمان محيط‌زيست خبر داد
افزايش توليد بنزين يورو 4، روزانه به 22 ميليون ليتر
نادرترين آويزه آستري چاه‌هاي نفت و گاز در کشور ساخته شد
معاون استاندار: تغيير کاربري اراضي کشاورزي مازندران نگران‌کننده است
خوزستان به يکي از 10 قطب بانک ژنتيک کشور تبديل مي‌شود
قائم مقام سازمان صدا و سيما: تمامي مراکز استان و شهرهاي بزرگ تحت پوشش سامانه ديجيتال قرار گرفت
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس: تحقيق و تفحص ازخودروسازان نياز به بودجه دارد
نرخ تضميني خريد گندم از کشاورزان اعلام شد
تازه‌ترين پاسخ‌هاي عراقچي به سوالات خبرنگاران درباره سوريه، قطر، مصر و کانادا
امروز؛ آخرين مهلت دريافت کارت کنکور
نايب رئيس مجلس در ديدار جمعي از گروه‌هاي سياسي سوريه:
دخالت کشورهاي غربي در دمشق براي شکستن محور مقاومت است
عمامه‌گذاري جمعي از طلاب حوزه علميه قم
اشتون: نمايندگان 1+5 بزودي درباره ايران تشکيل جلسه مي‌دهند
حضور فعال ايران در نمايشگاه اتم اکسپو روسيه
حبيب‌الله معلمي شاعر نوحه‌هاي ماندگار درگذشت
پدر جانباز شهيد محمدتقي طاهرزاده به ديار باقي شتافت
ارائه گزارش وزير کشور به رئيس‌جمهور منتخب
اعزام کاروان علمي جمهوري اسلامي ايران به مسابقات جهاني هلند
   


حضرت امام خميني(ره): شما اگر در تمام جبهه‌ها نگاه کنيد يک نفر از مردم بالانشين و سرمايه‌دار را نخواهيد ديد و تمامي افراد جبهه‌ها از همين مردم محروم و زاغه‌نشين هستند و اين انقلاب مال آنهاست و بقيه تماشاچي هستند.

 


پروژه‌هاي 14گانه طرح بهبود فرآيند و بهينه‌سازي شرکت پالايش نفت لاوان با حضور رئيس جمهور و جمعي از مقامات کشوري و محلي در جزيره لاوان افتتاح شد.
به گزارش ايرنا از جزيره لاوان، با بهره‌برداري کامل از طرح توسعه پالايشگاه لاوان هرمزگان روزانه يک ميليون ليتر به ظرفيت توليد بنزين کشور افزوده مي‌شود. اين پروژه از پروژه‌هاي مهر ماندگار کشور است که شامل 14 پروژه بهبود فرآيند و بهينه سازي ظرفيت است.
هدف از اجراي اين طرح افزايش ظرفيت پالايش پالايشگاه لاوان، گوگردزدايي از محصولات و توليد فرآورده‌هاي نفتي براساس استاندارد يورو 4 است.
با بهره‌برداري از طرح توسعه و بهينه‌سازي پالايشگاه لاوان توليد گاز مايع از 30 تن به 210 تن در روز افزايش مي‌يابد. توليد بنزين نيز از يک ميليون و 80 هزار بشکه به دو ميليون و 800 هزار بشکه در روز افزايش مي‌يابد و همچنين روزانه يک ميليون ليتر سوخت جت نيز براي اولين بار در اين پالايشگاه توليد خواهد شد.
رئيس جمهور در مراسم افتتاح 14 طرح نفتي لاوان گفت: در سال‌هاي اخير پيشرفت‌هاي شگفت‌انگيزي در صنعت نفت رخ داده که در گذشته غيرقابل تصور بود. محمود احمدي‌نژاد افزود: به لطف و همت خانواده صنعت نفت و نيروهاي ايراني به جايي رسيده‌ايم که خدمات مهندسي نفت را به دنيا صادر مي‌کنيم که يک اتفاق بزرگي است. رئيس جمهور با اشاره به توليد بنزين در هرمزگان گفت: با بهره‌برداري از پالايشگاه ستاره خليج فارس بندرعباس و ساير طرح‌هاي توسعه‌اي به صادرکننده بزرگ بنزين نيز تبديل خواهيم شد.
از سوي ديگر مدير عامل شرکت پالايش نفت لاوان ميزان سرمايه‌گذاري در اين پروژه‌هاي 14 گانه را بيش از 370 ميليارد ريال و همچنين 77 ميليون يورو اعلام کرد.
محمدعلي داور گفت: ميزان سرمايه‌گذاري کل طرح بهينه‌سازي و بهبود فرآيند 6 هزار و 500 ميليارد ريال است.
وي ادامه داد: اين طرح مهر ماندگار شامل واحدهاي تصفيه هيدروژني و توليد کاتاليستي نفت‌هاي سنگين، تقطير در خلأ، مخازن ذخيره‌سازي خوراک و فرآورده‌هاي نفتي، احداث شبکه توليد و توزيع برق، احداث واحد توليد و توزيع آب شيرين، احداث واحد توليد بخار و آب مقطر برگشتي است.
داور احداث واحد توليد و توزيع هواي فشرده، احداث شبکه برداشت و توزيع آب دريا، شبکه جمع‌آوري و سوزاندن گازهاي مشتعل، احداث ساختمان آزمايشگاه و کارگاه مرکزي را از ديگر بخش‌هاي اين پروژه 14گانه بيان کرد.
وي از احداث مخزن آب صنعتي، خريد و نصب دکل راديو و راه‌اندازي تجهيزات بي‌سيم، خريد تجهيزات و ماشين‌آلات آتش‌نشاني و احداث ساختمان آموزش را از ديگر بخش‌هاي اين طرح نام برد. جزيره لاوان در شهرستان بندرلنگه در غرب شهرستان بندرعباس واقع است.

 


افسوس که از وضع ستمکاران گذشته
عبرت نمي‌گيريد!
قرآن کريم:
(آري شما بوديد که) در منازل (پست‌ها و کاخ‌هاي) کساني که به خودشان ستم کردند، قرار گرفتيد!
و برايتان روشن شد که با آنها چگونه رفتار کرديم (و چگونه گرفتار عواقب کارهايشان شدند!)
و براي (عبرت) شما، مثل‌ها (از سرگذشت گناهکاران و ظالمان) زديم (اما افسوس که باز هم بيدار نشديد!)
سوره ابراهيم - آيه 45

 


فضاسازي مشترک دولت و شاه‌نشين‌هاي سينما براي بازگشايي غيرقانوني خانه منحله سينما
فضاسازي براي بازگشايي غيرقانوني خانه منحله سينما، يکي از خواسته‌هاي مشترک شاه‌نشين‌هاي سينماي کشور و مديران دولتي سينما است.
به گزارش خبرنگار کيهان، در حالي که سينماي ايران با اولويت‌ها و مسائل اصلي‌تري مواجه است، برخي از افراد ذي‌نفوذ و صاحب قدرت در بدنه سينما و همزمان با آن‌ها مديران دولتي در حال فضاسازي براي بازگشايي مجدد خانه منحله سينما به شيوه‌اي فراقانوني هستند.
طيف اقتدارگرايي که پيش از اين نيز بر خانه سينما سلطه داشتند، صرفا در جهت منافع خود به گونه‌اي در حال فضاسازي هستند که گويي عرصه هنر هفتم ما هيچ مشکلي ندارد و تنها کمبود و معضل اين عرصه، حاکم شدن آن‌ها بر سينماي کشور است. اين در حالي است که همين طيف، با بازگشايي خانه سينما در هفته‌هاي اخير به وسيله مديريت سينمايي مخالفت کرده‌اند که اين رفتار دو‌گانه گوياي آن است که اساسا هدف آن‌ها راه‌اندازي مجدد تشکلي صنفي نيست بلکه قصد دارند با کشاندن اين بازي به آغاز فعاليت دولت يازدهم، در قالب بازگشايي خانه سينما، وضعيتي انحصاري و حزبي را بر سينماي کشور تحميل کنند. در مقابل، مديران کنوني سازمان سينمايي و اطرافيان آن‌ها نيز، تلاش زيادي را براي راه‌اندازي مجدد خانه سينما در دولت دهم دارند. به طوري که روز گذشته خبرگزاري‌ها نامه محمود احمدي‌نژاد مبني بر لزوم بازگشايي اين تشکل منحل شده را منتشر کردند. بدون ترديد، يکي از چالش‌هاي مديريت سينمايي در دولت فعلي و دولت آينده، ايستادن بر سر دوراهي عمل به قانون يا پذيرفتن مطالبات غيرقانوني است.
بيانات رهبر انقلاب
درباره امام زمان (عج) رونمايي شد
کتاب «ميراث فاطمي» شامل مجموعه بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره امام عصر (عج) طي مراسمي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رونمايي شد.
اين کتاب به کوشش سيدمحمدباقر حسيني و کانون آينده‌شناسي ميراث فاطمي تدوين و آماده‌سازي شده است. «ميراث فاطمي» شامل مجموعه بيانات رهبر معظم انقلاب در شناخت امام زمان (عج)، عصر غيبت و نيز راهکارهاي ياري‌رساني براي تحقق دولت حضرت مهدي (عج) است.
«معاني انتظار فرج»، «اتفاق بشريت در ايمان به منجي»، «ترويج فرهنگ انتظار»، «درس‌ها و آثار ايمان به مهدويت در جامعه»، «توطئه‌ها و تهديدهاي فرهنگ مهدويت»، «تشکيل حکومت پيش از ظهور امام زمان»، «اهداف ظهور و ويژگي‌هاي حکومت عصر ظهور»، «توجه و انس به امام زمان»، «توجه امام زمان به شيعيان»، «دعاي حضرت ولي‌عصر»، «عنايت ولي‌عصر به کشور و انقلاب اسلامي»، «نيمه شعبان و ولادت آن حضرت» از جمله مسائلي است که در فهرستگان کتاب آمده است.در بخشي از مقدمه «ميراث فاطمي» آمده است: تفکر مهدويت و مهدي‌باوري در عصر غيبت در نگاه مقام معظم رهبري عاملي اميدبخش براي انسان در بند حکومت‌هاي جور است که باعث خيزش مستضعفين براي غلبه بر مستکبران است.
کتاب «ميراث فاطمي» در مراسمي به مناسبت جشن بزرگ ايثارگران در سالن سينمايي وزارت ارشاد با حضور جمعي از مسئولان فرهنگي، هنري، جانبازان، ايثارگران و خانواده معظم شهدا رونمايي شد.
سايت دين‌آنلاين رونمايي شد
همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت ولي‌عصر (عج) و نيمه شعبان، سايت دين آنلاين رونمايي شده و آغاز به کار کرد.
وب سايت دين آنلاين به اهتمام جمعي از دين‌پژوهان تاسيس شده و در قالب تحليلي-خبري، پيگير ارتباط مستحکم‌تر دين و موضوعات ديني است و اين‌که چگونه دين مي‌تواند در پرسش‌هاي فردي و اجتماعي، حضوري به موقع، عقلاني و کارآمد پيدا کند.
شرط‌بندي‌هاي بزرگ هاليوود
با شکست مواجه شده است
«استيون اسپيلبرگ» با بيان اينکه شرط‌بندي‌هاي بزرگ هاليوود با شکست مواجه شده، گفت: استوديوها تنها به فکر سودهاي کلان هستند، مخاطب ديگر از دست ما خسته شده است، شکست هاليوود نزديک است.
سايت خبري هافينگتون‌پست در گزارشي با عنوان آيا صنعت سينما (هاليوود) در حال از هم پاشيده شدن است؟ به بررسي گفته‌هاي اخير «استيون اسپيلبرگ» و «جورج لوکاس» دو چهره شاخص صنعت سينماي هاليوود در انتقاد از نظام سرمايه‌داري در هاليوود پرداخت. براساس اين گزارش «اسپيلبرگ» و «لوکاس» معتقدند که هاليوود هم‌اکنون در نوک قله سقوط قرار دارد و به زودي از درون از هم پاشيده خواهد شد. «اسپيلبرگ» گفت: هاليوود هر ساله در حال شرط‌بندي روي پروژه‌هاي عظيم سينمايي است که برخي از اين شرط‌بندي‌هاي بزرگ با شکست روبرو مي‌شود و اين شکست‌ها است که در حال تخريب سينماي هاليوود است.«لوکاس» نيز در انتقاد از استوديوهاي هاليوود گفت: آنها همواره در جستجوي طلا هستند ولي اين فرمول هميشه کارآمد نيست و اين مسئله باعث مي‌شود که آنها به مرور ضعيف و ضعيف‌تر شوند، مردم حقيقتا ديگر از دست آنها خسته شده‌اند، اين استوديوها (به جز ساخت پروژ‌ه‌هاي عظيم سينمايي) چيز جديد ديگري بلد نيستند.
اسپيلبرگ نيز متذکر شد: استوديوها ترجيح مي‌دهند به جاي آنکه چند پروژه مستقل را بسازند يک پروژه 250 ميليون دلاري را به نتيجه برسانند و اين ذوب‌شدني عظيم را براي آنها در پي دارد. زماني‌که سه يا چهار و يا حتي نيمي از اين پروژه‌ها با شکست روبرو مي‌شوند اين استوديو از درون از هم مي‌پاشد.
منتقد سينمايي هافينگتون‌پست ضمن يادآوري سخنان «اسپيلبرگ» و «جورج لوکاس» نوشت: اين دو حقايق را بيان کرده‌اند، اسپيلبرگ معتقد است که فيلم‌هاي گران‌قيمت روز به روز بيشتر و بيشتر شده تا جايي‌که بازار از اين فيلم‌ها اشباع مي‌شود و استوديوها روز به روز شکست‌هاي جديدي را تجربه مي‌کنند.

 


آخرين اطلاعات پايگاه استنادي اسکوپوس نشان مي‌دهد که ايران با توليد 17هزار و 245 مقاله (6/1درصد از کل توليد علم جهان) از ابتداي سال جديد ميلادي تاکنون به جايگاه پانزدهم توليد جهان صعود کرده اين در حالي است که محققان ايراني در پايگاه ISI که نظام استنادي به مراتب با اهميتي است با توليد 9 هزار و 588 مقاله رتبه بيستم دنيا را کسب کرده‌اند.
دکتر جعفر مهراد، رئيس مرکز منطقه‌اي اطلاع‌رساني علوم و فناوري در گفت‌وگو با ايسنا خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهي از توليدات علمي کشور که توسط دانشگاه‌‌ها و مراکز پژوهشي کشور در راستاي فعاليت‌هاي تحقيقاتي به صورت مقاله‌هاي علمي به چاپ مي‌رسند در نظام‌هاي استنادي مهم اسکوپوس (Scopus) و ISI ثبت و نمايه‌سازي مي‌شوند.
وي افزود: آمار توليدات علمي تا يک ماه و نيم پيش (شانزدهم ارديبهشت‌ماه) نشان مي‌داد که ايران از اول سال 2013 ميلادي تا آن بازه زماني برابر با 6 ماه مي 2013 با نمايه 11هزار و 703 مقاله در پايگاه استنادي اسکوپوس در رتبه شانزدهم قرار داشته و در پايگاه ISI با توليد شش هزار و 442 مقاله در جايگاه هجدهم توليد علم جهان قرار داشت.سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) تاکيد کرد: اين در حالي است که جديدترين آمار از ميزان توليدات علمي نشان مي‌دهد تعداد مقالات ايران از اول سال ميلادي تاکنون در پايگاه اسکوپوس به 17هزار و 245مقاله (6/1درصد از کل توليد علم جهان) افزايش يافته و به طور شگفت‌آوري ايران از رتبه شانزدهم به رتبه پانزدهم توليد علم جهان صعود پيدا کرده است.
دکتر مهراد تصريح کرد: اين موفقيت چشمگير دانشمندان ايران قابل تقدير و تمجيد است و انتظار مي‌رود دولت منتخب نيز با رويکردي که هم‌اکنون از نظر پشتيباني از تحقيقات علمي در دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي حاکم است از شکوه و عظمت علمي دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها پشتيباني کند و در تجهيز مراکز آموزش عالي و تحقيقاتي گام‌هاي موثر و عملي بردارد.

 


تنی چند از روحانیون و علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان کشتار شیعیان در مصر و به‌ویژه شهادت دکتر شیخ محمدحسن شحاته به دست گروهی گمراه را محکوم کردند.
امام جمعه مسجد مکی زاهدان گفت: این خبر بسیار تکان‌دهنده و ناراحت‌کننده است.
به گزارش فارس مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: جریان به شهادت رساندن رهبر شیعیان در مصر از دیدگاه ما محکوم و معدوم است.
وی بیان داشت: در عین حال این اتفاقات و جریانات و درگیری‌های مذهبی و فرقه‌ای را تشدید و مشکلات دینی، مذهبی و جنگ‌های مذهبی را ایجاد می‌کند.
امام جمعه مسجد مکی زاهدان ادامه داد: همین مشکلات نیز به سوریه سوق پیدا می‌کند و درگیری‌های فرقه‌ای را در سوریه تشدید می‌کند.
مولوی عبدالحمید تصریح کرد: ما این نوع شهادت‌ها را برای اسلام بسیار خطرناک می‌دانیم و از این گونه اعمال و رفتار بسیار منزجر هستیم.
این مسئول اذعان داشت: به همه مسلمانان در همه عالم توصیه می‌کنیم که اختلافات مذهبی و فرقه‌ای را تشدید نکنند.
امام جمعه اهل سنت سراوان نیز گفت: این قضیه و قضایای امثال اینها که واقعا یک عمل تروریستی هستند از افرادی سر می‌زند که بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند.
مولوی عبدالصمد ساداتی گفت: این اعمال وقیح و وحشیانه را به شدت محکوم می‌کنیم.
امام جمعه اهل سنت قصر قند نیز بیان داشت: کسانی که به نام دین و مذهب دست به چنین جنایاتی می‌زنند جیره‌خوار آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.
مولوی خلیل ارجمندی افزود: از نظر اهل سنت و جماعت، این‌گونه اعمال ننگین به شدت محکوم است و هیچ دین و آیینی کشتار انسان‌ها را جایز نمی‌داند.
امام جمعه اهل سنت نگور نیز گفت:‌ خون‌ریزی و کشتار در دنیا از هیچ احدی شرعا جایز نیست از هر کسی که باشد.
مولوی عبدالرحمن عارفی افزود: این افرادی که مردم‌کشی می‌کنند و به‌ویژه روحانیت و علما را شهید می‌کنند در واقع نمی‌خواهند که اسلام گسترش پیدا کند.
وی اضافه کرد: این قبیل افراد کوردل با انجام این حرکات خود می‌خواهند بین صفوف مستحکم مسلمین اختلاف ایجاد کنند و آنها را به جان یکدیگر بیندازند.امام جمعه اهل سنت نگور ادامه داد: این افراد کور خوانده‌اند و با کشتن یک روحانی شیعه یا سنی نمی‌توانند در صفوف مستحکم مسلمانان رخنه کنند و مطمئنا مسلمانان دشمنان خود را می‌شناسند و وحدت بین آنها بیش از پیش استحکام می‌یابد.

 


کاشان - خبرنگار کیهان:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سرافرازی امروز ایران اسلامی به این دلیل است که مردم تشخیص دادند باید از ولایت تبعیت کنند.
علی لاریجانی در جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) در مصلای بقیه‌‌الله‌الاعظم شهرستان کاشان با تبریک میلاد حضرت مهدی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات امروز کشورهای اسلامی به دلیل نداشتن رهبری است.
وی راه صحیح اسلام را توجه به آموز‌ه‌ها و رهنمودهای مراجع، و فقها دانست و افزود: بسیاری از انحرافات به وجود آمده امروز به دلیل دوری از خط ولایت و رهبری است و اسلام واقعی امروز نتیجه تلاش و زحمات خستگی‌ناپذیر فقهاست.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی بیان داشت: در حالی‌که تمامی کشورهای عربی در وحشت از اسرائیل بر خود می‌لرزند و جرأت عکس العملی از خود ندارند، دو گروه کوچک به نام حزب‌الله و حماس در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه کمر رژیم صهیونیستی را شکستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی در سوریه آبروی مسلمانان را می‌برند و بلای جان مسلمانان شده‌اند، عنوان داشت: پشت صحنه گروه‌های تروریستی در سوریه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که تروریست‌ها با هدایت و کمک آنها هدایت و رهبری می‌شوند.
وی در ادامه افزود: موجودات موذی بین‌المللی که می‌دانند در سوریه چه جنایاتی رخ می‌دهد برای اینکه آرایش خاورمیانه را تغییر بدهند به بهانه دفاع از حقوق بشر در سوریه دور هم جمع شدند و تروریست‌های تکفیری را با ارسال سلاح تجهیز می‌کنند، چرا که آنان معتقدند با فشار بر ایران و سد راه مقاومت، می‌توانند جنبش حزب‌الله و حماس را عقیم کنند، تا با این ترفند نهضت بیداری اسلامی را در منطقه منحرف کرده و خاور میانه را خنثی کنند.
لاریجانی با اشاره به اینکه ترکیب و سیمای خاورمیانه با مجاهدت‌های مجاهدان فی سبیل الله در حال تغییر است گفت: خاورمیانه هیچ گاه مرکب راهواری برای اسرائیل نخواهد شد و این هوس سیاسی آمریکا و اسرائیل در جنگ 33 روزه ناکام ماند.
وی در انتها خاطرنشان کرد: افرادی که در کاخ‌های شیشه‌ای خود نشسته و به پول گاز و نفت کشورهای منطقه تکیه داده‌اند نخواهند توانست شرایط را به سود خود رقم بزنند.

 


یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی در رفسنجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی و شماری از مسئولان کشوری و محلی استان کرمان افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی در رفسنجان با تاکید بر اهمیت کارهای فرهنگی افزود: باید نسبت به فعالیت‌های نشر توجه ویژه‌ای داشته باشیم و کتاب باید در دسترس همگان و در همه سطوح مدیریتی کشور وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: در شورای فرهنگ عمومی کشور به منظور ایجاد فرصت افزایش بصیرت و آگاهی مردم از پنجم تا پانزدهم شعبان با عنوان دهه مهدویت نامگذاری شد.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین اقدامات فرهنگی انجام شده در استان کرمان را خوب ارزیابی و بر تسریع روند عملیات ساخت مجتمع فرهنگی و هنری رفسنجان با مساحت 300 مترمربع و سالنی با گنجایش 450 نفر تاکید کرد.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون 821 هزار عنوان کتاب منتشر شده که 480 هزار عنوان آن در دولت نهم و دهم و150 هزار عنوان آن در حوزه دین بوده است و ایران از نظر عناوین کتاب دارای رتبه اول منطقه است.
علی اسماعیلی به برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره و اظهار کرد: در این نمایشگاه چهار هزار و450 ناشر به عرضه 457 هزار عنوان کتاب پرداختند و شش میلیون و 500 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.
اسماعیلی، ادامه داد: نمایشگاه‌های استانی از سال 72 در راستای تمرکززدایی در استان‌ها برگزار می‌شود و نمایشگاه کتاب رفسنجان، دویست و سی و پنجمین نمایشگاه کتاب استانی و شهرستانی است.
وی با اشاره به برگزاری نشست‌های ادبی، فرهنگی، شب شعر و کارگاه‌های داستان‌نویسی، گفت: نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای بهره‌برداری افراد است.
همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: سال‌های 89 تا 91 بیش از 600 عنوان کتاب در یک میلیون و 75 هزار نسخه در استان کرمان منتشر شده است.احمد سعیدی از فعالیت 40 ناشر و برگزاری یکصد نمایشگاه در استان کرمان طی سال‌های اخیر خبر داد و افزود: این نمایشگاه‌ها بیش از 90 میلیارد ریال فروش داشته است.یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی رفسنجان در محل حسینیه ثارالله این شهر برپا شده است و ناشر و نمایندگان نشر به همراه شش ناشر استانی در غرفه این نمایشگاه تا یازدهم تیر به عرضه کتاب‌های خود می‌پردازند.

 


قائم‌مقام سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با افتتاح خط توليد بنزين با استاندارد يورو 4 در پالايشگاه لاوان استان هرمزگان، ميزان توليد اين سوخت در کشور روزانه به 22 ميليون ليتر افزايش مي‌يابد.
علي‌محمد شاعري ديروز در گفت‌وگو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: اکنون سه پالايشگاه شهيد تندگويان، شازند اراک و آبادان روزانه 20 ميليون ليتر بنزين با استاندارد يورو 4 توليد مي‌کنند و با بهره‌برداري از خط توليد بنزين يورو 4 در پالايشگاه لاوان نيز روزانه دو ميليون ليتر بنزين به توليدات کشور اضافه مي‌شود.
وي گفت: قرار است تا پايان 6 ماهه اول امسال نيز دو پالايشگاه تبريز و اصفهان به خط توليد سوخت با استاندارد يورو 4 اضافه شوند.
شاعري تاکيد کرد: بهبود کيفيت سوخت يکي از اهداف مهم سازمان حفاظت محيط‌زيست است که در دو سال گذشته با توليد بنزين با استاندارد يورو 4 زمينه براي توليد خودروهايي با اين نوع استاندارد فراهم شده است.
وي يادآور شد که از اول تيرماه امسال شماره‌گذاري خودروهاي فاقد استاندارد يورو 4 در کلان شهرها ممنوع شده که اين کار براساس مصوبه دولت و به منظور کاهش آلودگي هوا در کلان شهرها انجام شده است.
شاعري اظهار داشت: اکنون 70 درصد خودروهاي داخل کشور از نظر تيراژ و 50 درصد از لحاظ مدل با استاندارد يورو 4 توليد مي‌شوند که اين ميزان توليد خودرو با استاندارد يورو 4 براي کلان شهرهاي کشور کافي است و بقيه خودروها که فاقد اين استاندارد هستند، مي‌توانند در شهرهاي ديگر شماره‌گذاري شوند.
توليد خودرو و سوخت با استاندارد يورو 4 جزو مصوبات دولت است که در قالب طرح جامع کاهش آلودگي هوا در 8 کلان‌شهر کشور شامل تهران، شيراز،‌اراک، اصفهان، کرج، اهواز، تبريز و مشهد در حال اجراست.

 


اهواز- خبرنگارکيهان:
براي اولين بار در کشور آويزه آستري هيدروليکي چاه‌هاي نفت و گاز به دست متخصصان ملي حفاري و سازندگان خوزستاني ساخته شد.
رئيس اداره نصب آويزه شرکت ملي حفاري ايران با بيان اينکه ساخت آويزه 11 و سه چهارم اينج هيدروليکي با مشارکت بخش خصوصي در خوزستان ساخته شده است اظهار کرد: سازندگان و توليدکنندگان داخلي در حدود چهار سال است که به دانش فني ساخت آويزه‌هاي آستري 3 و يک دوم، 5 و 7 اينچ در کشور دست يافته‌اند و تاکنون ميله حفاري 470 حلقه چاه نفت و گاز را در مناطق مختلف نفت‌خيز کشور تکميل و در مدار توليد قرار داده است.
مهندس محمود ارشدي افزود: با توجه به نياز شرکت‌هاي متقاضي براي اولين بار در منطقه، طراحي و ساخت آويزه هيدرولکي 11 و سه چهارم اينچ براي استفاده در جداري 13 و سه هشتم اينچ در دستور کار قرار گرفت که پس از18 ماه کار و تلاش بي‌وقفه اين پروژه به دست متخصصان ملي حفاري و سازندگان خوزستاني بدون هيچگونه نمونه قبلي طراحي و ساخته شد که اين تجهيز پس از آزمايش‌هاي موفقيت‌آميز کارگاهي جهت استفاده به منطقه عملياتي ارسال شد.
وي هزينه هر ست آويزه آستري با اين سايز را حدود 75 ميليون تومان برآورد کرد و گفت: هزينه خريد مشابه آن بالغ بر 350 هزار دلار است و بدين ترتيب علاوه بر بومي شدن دانش فني و بي‌نيازي صنعت نفت کشور، از خروج مبالغ قابل توجه ارز از کشور جلوگيري شد.
ارشدي اضافه کرد: در حال حاضر امکان سرويس به 8 دستگاه حفاري به طور همزمان فراهم شده است و برنامه‌ريزي براي توليد انبوه آويزه‌هاي آستري مورد نياز شرکت‌هاي متقاضي و افزايش تيم‌هاي عملياتي در دست اجراست.

 


ساري-خبرنگار کيهان:
معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استانداري مازندران گفت: افزايش بي‌رويه تغيير کاربري‌هاي اراضي کشاورزي در مازندران نگران‌کننده است.
ولي‌الله فرزانه در مراسم تجليل از توليدکنندگان برتر بخش کشاورزي مازندران اظهار داشت: به دليل بي‌توجهي مسئولان امر، هر هفته بر تعداد ساخت و سازهاي بي‌رويه و غير مجاز در بافت روستاها افزوده مي‌شود که آينده منابع طبيعي مازندران را نگران‌کننده کرده است.
معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استانداري مازندران با انتقاد از تبديل غيرکارشناسي روستاهاي استان به شهرهاي جديد، تصريح کرد: با تبديل روستا به شهر، المان و منابع طبيعي روستاهاي مازندران به نابودي مي‌رود.
فرزانه با انتقاد از شهر فروشي شهرداران با اعمال ماده 100 از افزايش بي‌رويه تغيير کاربري‌هاي اراضي کشاورزي در شهرهاي ساحلي و روستاهاي مازندران ابراز نگراني کرد.

 


مديرکل پزشکي قانوني خوزستان گفت: با راه‌اندازي بانک ژنتيک تعيين هويت پزشکي قانوني خوزستان، اين استان به يکي از 10 قطب اصلي بانک ژنتيک کشور تبديل مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، سيدفرزاد حسيني به مناسبت هفته قوه قضائيه در نشست خبري با رسانه‌هاي گروهي در اهواز افزود: تجهيزات مورد نياز بانک ژنتيک در استان خريداري شده و به محض اتمام دوره‌هاي آموزشي نيروها، اين مرکز به عنوان معين استان‌هاي بوشهر، ايلام و لرستان فعاليت خود را در اهواز شروع خواهد کرد.
به گفته وي، با راه‌اندازي بانک ژنتيک امکان شناسايي متهماني که هويت خود را براي فرار از قانون تغيير مي‌دهند، فراهم مي‌شود ضمن آن که از افراد شاخص جامعه نيز بنا به ضرورت در بانک ژنتيک نمونه‌برداري مي‌شود.
حسيني، به حساسيت کار پزشکي قانوني در پرونده‌هاي قضايي اشاره کرد و گفت: به طور معمول يک سوم پرونده‌هاي قضايي به پزشکي قانوني ارجاع مي‌شود.

 


اوز- خبرنگار کيهان:
7 طرح فني صدا و سيما به طور همزمان در شهرستانهاي لارستان، گراش و خنج با حضور مردم و مسئولان مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما ايستگاه پرقدرت موج متوسط راديويي لارستان و دو ايستگاه ماهواره‌اي تلويزيون در بخش صحراي باغ و روستاهاي هرم و کاريان و نصب سامانه ديجيتال در شهرهاي لار، اوز، گراش و خنج از جمله اين طرحها است، که با هزينه 65 ميليارد ريالي از محل اعتبارات ملي و استاني به بهره‌برداري رسيد.
با نصب سامانه ديجيتال در شهرهاي لار، اوز، گراش و خنج مردم اين شهرها مي‌توانند از 20 کانال تلويزيوني و 16 کانال راديويي با کيفيت مطلوب و عالي ديجيتال بهره‌مند شوند. با راه‌اندازي ايستگاه موج متوسط راديويي 365 هزار نفر مردم منطقه تحت پوشش صداي ايران و استان فارس قرار مي‌گيرند و 95 درصد مردم لارستان از صداي جمهوري اسلامي ايران بهره‌مند مي‌شوند.
در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين موسوي مقدم قائم مقام سازمان صدا و سيماي کشور گفت: ما در برنامه داشته‌ايم که تا پايان سال 92 مراکز استان‌ها زير پوشش سامانه ديجيتالي قرار گيرد ولي اکنون که در نيمه اول سال 92 هستيم نه تنها تمام مراکز استانها را پوشش داده‌ايم بلکه شهرهاي بزرگ نيز زير پوشش قرار گرفته‌اند. مانند شهرهاي لار، اوز، گراش و خنج.
مدير کل صدا و سيماي مرکز فارس نيز گفت: 212 هزار نفر از مردم لارستان زير پوشش شبکه‌هاي ديجيتال قرار گرفته‌اند. اصرار آمريکا بر تحريم باعث شده تا کارشناسان فني ما سيگنال زميني را مد نظر قرار دهند و از طريق فيبر نوري توانسته‌ايم بسياري از مشکلات را حل کنيم.

 


تبريز- خبرنگار کيهان:
رئيس هيئت تحقيق و تفحص از خودروسازان گفت: اجراي طرح تحقيق و تفحص در مورد اين گروه نياز به تصويب بودجه دارد.
علي عليلو در جمع خبرنگاران افزود: اجرايي شدن کار تحقيق و تفحص نيازمند تصويب بودجه پيشنهادي است و هر وقت اين امر محقق شود، شاهد آغاز تحقيق و تفحص خواهيم بود.
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي افزود: زمان مد نظر براي کار تحقيق 6 ماه است و سعي مي‌شود انجام کار در کمتر از 5 ماه صورت گرفته، و نتايج گزارش تحقيق و تفحص به مجلس ارائه، و در صحن علني قرائت شود.
وي از دريافت گزارش‌هاي متعدد مربوط به خودروسازان خبر داد و در عين حال يادآور شد: براي تحقيق و تفحص از خودروسازان اقدام به تشکيل کارگروه‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، ساختار و مديريت و نيز فني و استاندارد شده است.

 


شهرکرد-خبرنگارکيهان:
از سوي دولت نرخ تضميني خريد گندم مازاد بر نياز کشاورزان در سراسر کشور اعلام شد.
مديرکل غله و خدمات بازرگاني استان چهارمحال و بختياري که با خبرنگاران گفت‌وگو مي‌کرد افزود: دولت امسال خريد هرکيلو گندم معمولي از کشاورزان را مبلغ 7 هزار و 200 ريال و گندم دروم براي تبديل به آردهاي صنعتي را هر کيلو 7 هزار و 500 ريال تعيين و ابلاغ کرده است.محسن ضيايي نافچي اضافه کرد:‌ طي مدت 48 ساعت وجه گندم مازاد بر نياز کشاورزان در کشور به صورت نقدي پرداخت مي‌شود و در اين باره هيچ نگراني نداشته باشند.
وي با اشاره به اين مطلب که پرداخت سريع وجه گندم خريداري شده از کشاورزان دستور صريح دولت است، ادامه داد: کار خريد گندم مازاد بر نياز کشاورزان 22 استان کشورمان از 15 فروردين و استان چهارمحال و بختياري از يکم تيرماه جاري آغاز شده است و تا پايان مهرماه امسال ادامه دارد.
ضيايي تصريح کرد: دولت هر مقدار گندم مازاد بر نياز کشاورزان را به قيمت تعيين شده خريداري مي‌کند و در اين باره محدوديتي وجود نخواهد داشت.
وي زمان خريد گندم مازاد بر نياز کشاورزان را از سوي شرکتهاي غله و خدمات بازرگاني سراسر کشور ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر هر روز اعلام کرد و گفت: براي تخليه هرماشين حمل گندم به سيلوها، امسال 2 ساعت تعيين شده و اين در حالي است که سالهاي گذشته 8 ساعت زمان طي مي‌شد.

 


سخنگوي وزارت خارجه کشورمان تاکيد کرد: موضوع غني‌سازي 20درصد يکي از موضوعات مذاکره بين ايران و گروه 1+5 بوده و احتمالا در آينده نيز در اين باره مذاکره خواهد شد.
سيد عباس عراقچي سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگي با خبرنگاران، در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره تحولات در قطر و کناره‌گيري امير اين کشور از قدرت، با بيان اينکه در اين زمينه شايعاتي وجود داشت و از سال گذشته اين شايعات رسميت يافت و خبر تغيير و تحولات در حاکميت اين کشور توسط دولت قطر رسما اعلام شد، گفت: ما از نزديک اين تحولات را دنبال مي‌کنيم و منتظريم که با سخنراني‌هايي که توسط مقامات قطري صورت مي‌گيرد جزييات بيشتري را بشنويم.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي کشورمان قطر را همسايه نزديک ايران در خليج‌فارس برشمرد و افزود: هرگونه آرامش و ثبات در اين کشور و بقيه کشورهاي حوزه خليج‌فارس براي جمهوري اسلامي ايران اهميت زيادي دارد.
خبرنگاري به اظهارات اخير لاوروف وزير خارجه روسيه که از آمادگي ايران براي بررسي تعليق غني‌سازي 20درصد خبر داده، اشاره کرد و نظر عراقچي را جويا شد که وي گفت: موضوع غني‌سازي 20درصد يکي از موضوعات مذاکره بين ايران و گروه 1+5 بوده و در دوره‌هاي گذشته مذاکراتي در اين زمينه صورت گرفته و احتمالا در آينده نيز در اين باره مذاکره انجام خواهد شد و اين موضوع جديدي نيست.
سخنگوي ديپلماسي کشورمان درباره تحولات ترکيه، اين تحولات را موضوع داخلي اين کشور برشمرد و افزود: معتقديم اين ناآرامي‌ها با درايت و هوشمندي رهبران اين کشور و با آرامش حل و فصل مي‌شود و آرامش و ثبات به ساختار سياسي ترکيه برخواهد گشت.
خبرنگاري به تظاهرات عليه مرسي رئيس‌جمهور مصر که قرار است 9 تير برگزار شود، اشاره کرد و نظر عراقچي را پرسيد که وي با بيان اينکه ما فقط نظاره‌گر مسائل داخلي مصر هستيم، اظهار داشت: البته ثبات و آرامش را در مصر به عنوان يکي از بزرگترين کشورهاي مسلمان و محور در جهان اسلام حائز اهميت مي‌دانيم.
وي گفت: اميدواريم مردم مصر که انقلاب کرده و به حيات رژيم ديکتاتور وابسته به آمريکا خاتمه داده‌اند بتوانند تحولات بعدي را کنترل کنند و آنچه محقق مي‌شود خواست مردم مصر باشد.
سخنگوي وزارت خارجه کشورمان با بيان اينکه ما به مشورت با مصر در خصوص موضوع سوريه ادامه مي‌دهيم، به تماس علي‌اکبر صالحي با همتاي مصري خود اشاره کرد که در آن هم به موضوع سوريه و هم قتل يکي از رهبران شيعه در مصر و همراهانش پرداخته شد.
عراقچي درباره اظهارات اخير وزير خارجه کانادا درباره انتخابات ايران و در پاسخ به اين سوال که آيا اين اظهارات عقب‌نشيني از مواضع قبلي اين کشور است؟ خاطرنشان کرد: خوشحاليم که وزير خارجه کانادا توجه ديگري به موضوع انتخابات ايران کرد و به اشتباه خودشان اعتراف کردند. اميدواريم که از اين به بعد هم با ديد بازتر و اطلاعات کاملتري به تحولات در ايران نگاه کنند.
وي درباره سفر احمدي‌نژاد به روسيه در دهم و يازدهم تيرماه براي شرکت در نشست اوپک گازي و همچنين ديدار با پوتين در حاشيه اين اجلاس ابراز داشت: آقاي احمدي‌نژاد هفته آينده براي شرکت در اجلاس سران کشورهاي توليدکننده گاز به روسيه سفر خواهد کرد و ملاقاتي با آقاي پوتين رئيس‌جمهور روسيه خواهد داشت.
يکي از خبرنگاران با بيان اينکه در ماه رمضان سال گذشته طرح آتش‌بس در سوريه دنبال شد که موفق نبود از عراقچي پرسيد آيا با نزديک شدن به ماه رمضان تلاش‌هايي براي برقراري آتش‌بس در دستور کار است که وي پاسخ داد: سال گذشته تلاش‌هايي صورت گرفت و مقداري هم پيش رفت اما از طرف گروه‌هاي معارض مورد احترام واقع نشد. اين درخواست جمعي بود که به احترام ماه مبارک رمضان آتش‌بس برقرار و گفت‌وگوهاي ملي شروع شود.
وي اضافه کرد: از اينکه سال گذشته اين ابتکار موفق نبود، متاسفيم، امسال هم ايده‌هايي وجود دارد، ولي هنوز رايزني در اين زمينه صورت نگرفته است.

 


مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پايان مهلت توزيع کارت ورود به جلسه آزمون سراسري 92 تا امروز پنجم تير ماه، گفت: تاکنون 61/40 درصد داوطلبان نسبت به دريافت کارت آزمون اقدام کرده‌اند.
حسين توکلي با اشاره به ساعات پاياني مهلت توزيع اينترنتي کارت آزمون اظهار داشت: داوطلبان بايد هرچه سريعتر در مهلت باقي مانده نسبت به پرينت کارت شرکت در آزمون خود اقدام کنند و چنانچه در اطلاعات مندرج در کارت شرکت در آزمون، مغايرتي مشاهده کردند، براساس اطلاعات مندرج در ذيل کارت شرکت در آزمون براي رفع نقص آن اقدام نمايند.
وي با اشاره به ثبت‌نام يک ميليون و 83 هزار و 571 داوطلب در کنکور 92، گفت: از اين تعداد 665 هزار و 228 داوطلب نسبت به دريافت کارت ورود به جلسه اقدام کرده‌اند که از اين تعداد بيش از 150 هزار نفر علاوه بر دريافت کارت آزمون گروه آزمايشي اصلي خود نسبت به دريافت دو و يا سه کارت اقدام کرده‌اند.
وي با اشاره به چگونگي اعلام علاقه‌مندي براي رشته محل‌هاي دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي و پيام‌نور، گفت: داوطلباني که در زمان ثبت‌نام آزمون، موفق به اعلام علاقه‌مندي به مؤسسات غيرانتفاعي و مراکز آموزشي دانشگاه پيام‌نور نشده‌اند، مي‌توانند با پرداخت مبلغ 5800 تومان منحصراً به صورت پرداخت الکترونيکي و به وسيله کارت‌هاي بانکي عضو شبکه شتاب، با مراجعه به سايت سازمان سنجش، نسبت به علامت‌گذاري بند مورد نظر تا روز شنبه 15 تير ماه اقدام کنند.
مشاور عالي سازمان سنجش افزود: آن دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي مراکز و واحدهاي دانشگاهي دانشگاه آزاد، بايد پس از اعلام نتيجه اوليه آزمون سراسري و دريافت کارنامه، براي انتخاب رشته و ساير موارد مربوط به گزينش دانشگاه مذکور به سايت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کنند.
وي با بيان اينکه براي حضور در جلسه آزمون بايد کارت شرکت در جلسه آزمون، کارت ملي يا شناسنامه عکس‌دار همراه داشته باشند، تصريح کرد: در غير اين صورت از ورود داوطلبان بدون مدارک فوق در جلسه آزمون جلوگيري مي‌شود.
وي افزود: نشاني حوزه امتحاني داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي مختلف بر روي کارت ورودي هر داوطلب درج شده است و داوطلبان بايد چنانچه در چند گروه آزمايشي متقاضي شرکت مي‌باشند، پرينت کارت ورودي را در هرگروه آزمايشي گرفته و نسبت به شناسايي حوزه امتحاني خود در هر گروه آزمايشي اقدام کنند. توکلي توصيه کرد: داوطلبان بايد زودتر از وقت مقرر و قبل از بسته شدن درهاي ورودي در محل حوزه امتحاني خود حاضر شوند.

 


نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: دخالت کشورهاي غربي و هم‌پيمانان منطقه‌اي‌شان در سوريه براي شکستن محور مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي است.
جمعي از نمايندگان احزاب و گروه‌هاي سياسي سوريه با محمدرضا باهنر نائب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت‌وگو کردند.
باهنر در ابتداي اين ديدار با اشاره به پيوندهاي ديرينه و قلبي مردم دو کشور بر تداوم حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت سوريه تاکيد کرد و گفت: قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي و هم‌پيمانانشان امروز با هدف قرار دادن استقلال و آزادي ملت‌هايي که حاضر به قبول سياست‌هاي سلطه‌گرانه آنها نيستند قصد دارند تا به منافع پليدشان دست يابند و از اينرو با حمايت از تهاجم گروه‌هاي تروريستي به سوريه و تحريم اقتصادي و سياسي ملت ايران سعي در پيشبرد اهداف‌شان دارند.
وي با بيان اينکه دخالت کشورهاي غربي و هم‌پيمانان منطقه‌اي‌شان در کشور سوريه براي شکستن محور مقاومت در برابر ر ژيم صهيونيستي مي‌باشد، گفت: مردم سوريه با وحدت و ايستادگي نخواهند گذاشت سرزمين‌شان تسليم خواسته‌هاي قدرت‌هاي استعماري و همپيمانان منطقه‌اي‌شان گردد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در پايان از آمادگي مجلس و دولت جمهوري اسلامي ايران براي کمک به حل بحران سوريه با کمک دوستان واقعي اين کشور در عرصه جهاني خبر داد.
فيصل عزوز نماينده مجلس مردمي سوريه و از اعضاي ارشد کميته پيگيري نشست آشتي ملي سوريه نيز در اين ديدار با برشمردن روابط ديرينه دو کشور گفت: ما از تلاش‌هاي جمهوري اسلامي ايران در حل بحران سوريه قدرداني مي‌کنيم و اين کمک‌ها هيچ‌گاه از خاطره ملت سوريه فراموش نخواهد شد.
وي در ادامه با اشاره به اهداف تشکيل کميته پيگيري نشست آشتي ملي سوريه اين اقدام را گامي موثر در کمک به حل بحران سوريه با شرکت تمامي احزاب وگروه‌هاي سياسي اجتماعي در اين کشور دانست.

 


همزمان با سالروز ميلاد حضرت ولي‌عصر(عج) جمعي از طلاب حوزه علميه قم توسط حضرات آيات مکارم شيرازي و صافي گلپايگاني معمم شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، همزمان با سالروز ميلاد قائم آل محمد(عج) جمعي از طلاب حوزه علميه قم به طور جداگانه توسط مراجع عظام تقليد به لباس روحانيت ملبس شدند.
در مراسمي آيت‌الله صافي گلپايگاني از مراجع عظام تقليد تعدادي از طلاب حوزه علميه را به لباس روحانيت ملبس کرد.
اين مراسم با حضور آيت‌الله حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور و با مديحه‌سرايي برگزار شد.
گفتني است؛ هر ساله در اعياد مذهبي نظير نيمه شعبان، بعثت، غدير و... تعدادي از طلاب به دست مراجع عظام تقليد به لباس روحانيت ملبس مي‌شوند.

 


مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از تشکيل جلسه نمايندگان گروه 1+5 درخصوص ارزيابي پرونده هسته‌اي ايران خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الوطن عربستان: «کاترين اشتون» روز دوشنبه پيش از آغاز نشست وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا در لوکزامبورگ اظهار داشت: نشست وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا به موضع‌گيري در قبال خاورميانه و روابط با ايران مي‌پردازد.
وي در ادامه گفت: بزودي با مديران امور سياسي در وزارتخانه‌‌هاي امور خارجه گروه 1+5 در خصوص ارزيابي پرونده هسته‌اي ايران ديدار و گفتگو خواهم کرد.
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به عزم وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا براي ايجاد راه حل سياسي براي بحران سوريه مدعي شد: حتي تصور باقي ماندن «بشار اسد» در قدرت هم وجود ندارد.
اشتون همچنين بر ضرورت افزايش تلاش براي برگزاري موفق کنفرانس «ژنو 2» تاکيد کرد.

 


رئيس سازمان انرژي اتمي هدف حضور پررنگ ايران در نمايشگاه بين‌المللي اتم اکسپو 2013 سنت‌پترزبورگ و کنفرانس بين‌المللي برق هسته‌اي در قرن 21 را معرفي توانمندي‌هاي بالاي صادرات خدمات فني - مهندسي حوزه انرژي هسته‌اي ايران اعلام کرد.
«فريدون عباسي» درگفت‌وگو با ايرنا اعلام کرد: با توجه به دستاوردهايي که در سال‌هاي اخير در زمينه دانش و فناوري هسته اي به دست آورده‌ايم، تصميم گرفتيم براي معرفي هر چه بهتر آنها در نمايشگاه و همايش بين‌المللي سنت پترزبورگ شرکت کنيم.
وي از خودکفايي در توليد انواع سوخت هسته‌اي و طراحي و ساخت راکتورهاي هسته‌اي به عنوان نمونه‌اي از دستاوردهاي ارزنده سال‌هاي اخير صنعت هسته‌اي کشورمان ياد کرد و افزود: براي معرفي اين دستاوردها تصميم گرفتيم در نمايشگاه اتم اکسپو 2013 و همايش برق هسته‌اي در قرن بيست و يکم در شهر تاريخي سنت پترزبورگ شرکت گسترده‌اي داشته باشيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي کشورمان اضافه کرد: با شرکت پررنگ در اين نمايشگاه و همايش نشان مي‌دهيم که ما نيز در زمينه توسعه استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي سهم قابل توجهي در سطح جهاني داريم.

 


اهواز - خبرنگار کيهان:
حبيب‌الله معلمي مداح و شاعر نوحه‌هاي ماندگار اهل‌بيت و دفاع‌مقدس دارفاني را وداع گفت.
سيف‌الله معلمي فرزند حبيب‌الله معلمي ضمن اعلام خبر درگذشت پدرش به خبرنگار ما گفت: وي ساعت 11و40 دقيقه ديروز در بيمارستان بزرگ نفت اهواز در سن 87 سالگي دار فاني را وداع گفت.
معلمي افزود: پدرم به دنبال بيماري ريوي و کهولت سن از 2 هفته پيش در بخش مراقبتهاي ويژه بيمارستان بستري بود که به دنبال ايست قلبي با وجود تلاش فراوان پزشکان فوت کرد.
وي خاطرنشان کرد: پدرش در شبهاي عمليات همراه حاج‌صادق آهنگران در جبهه‌ها حضور داشت.
معلمي افزود: بيشتر اشعار پدرش دو جلد در کتاب «خونين نامه عاشقان حسين» و همچنين کتاب‌هاي راوي عشق، شور عاشورا، حماسه حسيني و گل‌واژه ماتم به چاپ رسيده است.
گفتني است خانواده مرحوم حبيب‌الله معلمي مکان خاک‌سپاري پدرشان را در کنار شهداي گمنام در حرم مطهر علي بن مهزيار اهوازي اعلام کردند.

 


اصفهان- خبرنگارکيهان:
پدر جانباز شهيد محمدتقي طاهرزاده شامگاه نيمه شعبان و پس از 8 عمل پي درپي در بيمارستان الزهراي اصفهان به ديار باقي شتافت.
«هوشنگ طاهرزاده» دارنده نشان ايثار از دست رئيس‌جمهور و چهره ماندگار در سن 64 سالگي بر اثر تومور نخاع مورد عمل جراحي قرار گرفت که پس از گذشت 24 ساعت از اين عمل به کما رفت.
تيم پزشکي بيمارستان الزهرا(س) علت کماي اين پدر شهيد را مشکل تنفسي اعلام کرد. نامبرده توسط دستگاه ادامه حيات مي‌داد تا اين که چند عمل پي در پي تنفسي بر روي وي انجام شد.
هوشنگ طاهرزاده شامگاه نيمه شعبان براي هشتمين بار مورد عمل جراحي تراک قرار گرفت که نامبرده پس از به هوش آمدن و زدن پلک بارقه‌اي از اميد را به خانواده‌اش هديه داد اما متاسفانه طولي نکشيد که بر اثر ايست قلبي به ديار باقي شتافت.
مرحوم هوشنگ طاهرزاده داراي 6 فرزند پسر و 3 فرزند دختر بود و به شغل توليدي کفش اشتغال داشت. اما پس از اينکه فرزندش محمدتقي در دوران دفاع مقدس بر اثر شليک خمپاره بعثي‌ها به کما رفت 18 سال بدون هيچ چشمداشتي دست از کار کشيد و پرستاري فرزندش را به عهده گرفت.
پس از شهادت محمدتقي، بيماري‌هاي پدر شهيد از ناحيه ديسک کمر و تومور نخاعي آغاز شد به طوري که وي را خانه‌نشين کرد.
در سال 1388 فرزند ديگري از اين خانواده به نام محمدحسن 24 ساله بر اثر بيماري صرع از دنيا رفت تا کوله‌باري از غم اين برادر شهيد، کمر اين پدر مهربان را خميده‌تر کند.
طي سال‌هاي 88 تا 92 اين پدر غمديده زمين‌گير شد به طوري که امراض وي اجازه نمي‌داد تا آن پرستار 18ساله بتواند به کارهاي شخصي خود بپردازد و سرانجام بيماري‌ها بر اين پدر شهيد غلبه کرد و او را از پاي درآورد.
از مرحوم هوشنگ طاهرزاده کتابي در قالب خاطرات 18 ساله جانباز شهيدش به چاپ رسيده است که در نوع خود جالب و خواندني است.
به گزارش خبرنگار ما، پيکر مرحوم هوشنگ طاهرزاده امروز از منزل وي به طرف باغ رضوان اصفهان تشييع و در جوار پدران سردار شهيد حسين خرازي، آقابابايي و شهداي گمنام به خاک سپرده خواهد شد.

 


مصطفي محمدنجار با حضور در محل استقرار موقت رئيس‌جمهور منتخب کشورمان با وي ديدار و گفت وگو کرد.
وزير کشور ديروز به همراه معاونان خود با رئيس‌جمهوري منتخب ديدار و گزارشي از وضعيت حوزه‌هاي تحت مديريت خود به دکتر روحاني ارائه کرد.
مصطفي محمدنجار بعد از اين ديدار گفت که براي عرض تبريک به دکتر روحاني براي انتخاب به‌عنوان رئيس‌جمهوري اسلامي ايران و ارائه گزارش با ايشان ديدار کرديم.
وي برنامه گزارش‌دهي وزيران دولت دهم به رئيس‌جمهوري منتخب در دوره انتقالي را ارزشمند خواند و گفت که وظيفه ما است با ارائه گزارش کمک کنيم تا دکتر روحاني بتدريج در جريان آخرين وضعيت کشور در زمينه‌هاي مختلف قرار گيرد.

 


کاروان علمي جمهوري اسلامي ايران براي شرکت در مسابقات جهاني روبوکاپ عازم هلند شد.
به گزارش ايرنا، اين کاروان شامل تيم‌هايي از دانشگاه‌هاي اميرکبير، علم و صنعت، گيلان، آزاد اسلامي قزوين، آزاد اسلامي تهران مرکز، آزاد اسلامي يزد و نيز دبيرستان‌هاي فرزانگان، علامه حلي و اصفهان بود.
به گزارش ستاد اطلاع‌رساني مسابقات بين‌المللي روبوکاپ ايران، مسابقات جهاني روبوکاپ هلند با حضور بيش از 50 کشور جهان در شهر «آيندهون» از سوم تا يازدهم تيرماه برگزار مي‌شود.
تيم‌هاي روباتيک ايران در چند سال اخير به عنوان يکي از قدرت‌هاي روباتيک در عرصه جهاني خوش درخشيده‌اند.
در اين مسابقات تيم‌هايي از کشورهاي ايران، ژاپن، آمريکا، مصر، ترکيه، چين و برزيل در مسابقات جهاني روبوکاپ هنلد به رقابت مي‌پردازند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10