(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 11 تـیـر 1392 - شماره 20531

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
2 نماينده اصولگرا مطرح کردند
ادغام 2 فراکسيون اصولگراي مجلس در دستور کار نيست
اژه اي با تاکيد بر لزوم قانون گرايي اعلام کرد
محکومان فتنه 88 صلاحيت حضور در دولت آينده را ندارند
درمکتب امام
مدير شبکه راديويي قرآن در جمع خبرنگاران: راديو قرآن با 1334 برنامه به استقبال ماه مبارک رمضان مي‌رود
با حضور وزير دفاع صورت گرفت
بهره‌برداري از نخستين شبيه‌ساز کاملاً متحرک هواپيماي ايران 140
برخي مديران رسانه‌ها با رئيس‌جمهور منتخب ديدار کردند
توسط معاون ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور اعلام شد
طرح تابستاني آسماني‌ها ويژه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برگزار مي‌شود
عراقچي : اجراي تحريم‌هاي جديد عليه ايران گامي اشتباه در زماني اشتباه است
سردار فضلي:
مردم و مسئولان حماسه اقتصادي را هم خلق خواهند کرد
برگزاري برنامه‌هاي ويژه دهه تکريم مساجد در سراسر کشور
   


رئيس فراکسيون رهروان ولايت با بيان اين که گفت‌و‌گوهايي ميان اعضاي دو فراکسيون اصولگراي مجلس به منظور هماهنگي و همکاري بيشتر انجام شده است تاکيد کرد: ادغام دو فراکسيون در برنامه کاري نيست.
کاظم جلالي در خصوص يکي شدن دو فراکسيون اصولگرا در مجلس گفت: در حاشيه جلسات مجلس گفت‌و‌گوهايي ميان اعضاي دو فراکسيون اصولگرايان و اصولگرايان رهروان ولايت انجام شده و همگي آمادگي خود را براي همگرايي بيشتر در مواضع دو فراکسيون اعلام کردند.
وي ادامه داد: البته اين مذاکرات جنبه رسمي نداشنه و اينکه دو فراکسيون در هم ادغام شوند، مطرح نيست.
رئيس فراکسيون رهروان ولايت در گفت‌و‌گو با فارس با بيان اين که اختلاف‌نظرهاي دو فراکسيون اصولگرايان مجلس قابل انکار نيست، اظهار داشت: اينکه همکاري‌هاي بيشتري ميان دو فراکسيون وجود داشته باشد و جلسات مشترکي مابين دو فراکسيون برگزار شود و هيئت رئيسه‌هاي دو فراکسيون هماهنگي‌ها و همکاري‌هايي را داشته باشند پديده مثبتي است و مي‌شود اين ايده را پيگيري و نکات اشتراکي را تقويت کرد.
همچنين «ابوالقاسم جراره» عضو هيئت رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس با رد خبر ادغام دو فراکسيون اصولگراي مجلس گفت: با توجه به اينکه اصولگرايان مجلس در قبال دولت آينده داراي نظرات مشترک و نزديک به هم هستند، اين دو فراکسيون به دنبال يکسان‌سازي مواضع خود در قبال دولت «حجت‌الاسلام حسن روحاني» هستند که اين اقدام در راستاي همکاري و تعامل بيشتر و بهتر با دولت يازدهم صورت مي‌گيرد.
وي در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران، با تاکيد بر اين که اين دو فراکسيون ادغام نمي‌شوند، تصريح کرد: با توجه به نظرات مشترک اصولگرايان در قبال همکاري و کمک به دولت آينده، تنها درصدد يکسان‌سازي مواضع دو فراکسيون اصولگراي مجلس در قبال دولت آينده هستيم.

 


سخنگوي دستگاه قضا در چهل و يکمين نشست خبري خود با اصحاب رسانه به تشريح آخرين وضعيت برخي پرونده هاي مهم قضايي پرداخت که داغ‌ترين موضوعات مطرح شده در اين نشست صدور حکم پرونده کهريزک، نظر دستگاه قضايي درباره حضور محکومان فتنه در دولت يازدهم و پرونده اتهامي 8 تبعه اسلواک بود.
دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاري که از وي درباره احراز پست و سمت از سوي برخي از محکومين فتنه سال 88 در دولت يازدهم پرسيد، گفت: بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که محکومين عمدتاً سه دسته هستند.
وي افزود: کساني‌ هستند که در متن حکم دادگاه نوشته شده چند سال محروميت يا انفصال از خدمات دولتي که به طور قطع اين محکومان نمي‌توانند تا پايان اين مدت در مشاغل دولتي مشغول به کار شوند.
سخنگوي قوه قضايي افزود: دسته دوم کساني هستند که در متن حکم آنها انفصال يا محروميت نوشته نشده اما نوع محکوميت برخي آثاري به‌جا مي‌گذارد که به واسطه آن آثار، فرد از احراز پست دولتي محروم مي‌شود.
وي گفت: اما در مورد سوم افرادي هستند که محکوم شده‌اند و به زندان هم رفته‌اند و آثار وضعي اجراي حکم آنها نيز رفع شده‌ است، در خصوص اين افراد از دستگاه قضايي استعلام مي‌شود و دستگاه قضايي نسبت به اين افراد پاسخ خود را مي‌دهد.
محسني‌اژه‌اي تصريح کرد: منطقي است که براي احراز برخي پست‌هاي حساس ممکن است فردي حتي محکوم هم نشده باشد اما شرايط احراز آن پست را نداشته باشد. سخنگوي قوه قضاييه خاطرنشان کرد: البته به طور قطع، دولت يازدهم با توجه به شعار قانونگرايي درخصوص انتخاب افراد دقت لازم را خواهد کرد تا مشکلي پيش نيايد.
حکم پرونده کهريزک صادر شد
حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي در خصوص حکم پرونده کهريزک، گفت: حکم اين پرونده صادر شده اما بدوي است.
وي افزود:‌ حکم بدوي قابل تجديدنظر است و از لحاظ قانوني ما نمي‌توانيم فعلاً آن را اعلام کنيم.سخنگوي دستگاه قضايي تصريح کرد: اين حکم يا ابلاغ شده يا به زودي ابلاغ خواهد شد.
تحقيقات در مورد پرونده اتهامي 8 تبعه اسلواک ادامه دارد
غلامحسين محسني اژه‌اي با اعلام اين مطلب، افزود: در پرونده اتباع کشور اسلواکي 9 نفر دستگير شده‌اند که 8 نفر تبعه اين کشور و يک نفر تبعه کشور خودمان بودند.
وي گفت: اين افراد متهم هستند که يک سري تجهيزات غيرمجاز را پس از قطعه قطعه کردن به داخل کشور آوردند و با سرهم کردن آنها از اين وسايل استفاده غير مجاز کردند.
وي افزود: اين افراد اقدام به عکس‌برداري و فيلم‌برداري برخي مناطق ممنوعه کردند و اکنون پرونده آنها در مرحله تحقيقات دادسرا قرار دارد.
محسني اژه‌اي گفت: البته لازم به ذکر است که سفارت اسلواکي از اين موضوع اطلاع داشته و مسائل و مطالب مربوط به اين افراد به آنها ارائه شده است.
سخنگوي قوه قضايي کشور همچنين درباره پرونده تخلفات انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر گفت: خوشبختانه امسال عليرغم تجميع دو انتخابات، شاهد کمترين ميزان تخلف بوديم.
وي گفت: ما در سال‌هاي قبل شاهد آن بوديم که پس از اعلام نتايج، عده‌اي از هواداران درگير و حتي ما در اين زمينه شاهد کشته شدن افراد بوديم اما خوشبختانه امسال هيچکدام از اين حوادث تکرار نشد و تنها موارد بسيار اندک شماري را ديديم که قابل اعتناء هم نبود.
شکايت مجلس از رئيس‌جمهور
منجر به قرار نهايي نشده است
به گزارش فارس ، حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي در ادامه نشست خبري امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال که آيا پس از دولت به پرونده قضايي افرادي که در دولت احمدي‌نژاد متهم بودند رسيدگي مي‌شود يا خير، گفت: اگر کسي محکوميت داشته باشد و اين محکوميت قطعي شده بود بحثي نيست اما اگر پرونده مختومه باشد چه در زماني که فرد مشغول است و چه پس از آن موضوع رسيدگي مي‌شود، اگر تبرئه شد که هيچ اگر نه در دادسرا به طور طبيعي مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.
محسني‌اژه‌اي در خصوص شکايت دولت از دو تن از نمايندگان مجلس و همچنين شکايات مجلس از رئيس‌جمهور، گفت: هر دو مورد در حال بررسي است و هيچ کدام منجر به قرار نهايي نشده است.
دادستان کل کشور در خصوص بحث احضار رئيس‌جمهور، گفت: اين موضوع قبلا هم سابقه داشته و در دوره‌هاي مختلف چه از شخصيت‌هاي حقيقي و چه حقوقي اعم از رؤساي قوه شکايت شده و من حتي به خاطر دارم که زماني از رئيس‌‌قوه قضائيه شکايت شد.
وي افزود: در آن زمان رئيس‌قوه قضائيه وقت از شکايت مطلع شد و با تواضع اعلام کرد که جهت رسيدگي به دادگاه خواهد رفت.
وکالت 10 ميلياردي
در پرونده فساد 3 هزار ميلياردي
سخنگوي دستگاه قضايي در ادامه اين نشست ويژگي‌هاي وکيل را ارزان‌ بودن، امين بودن و در دسترس بودند دانست و گفت: اگر قيمت وکالت بالا باشد مردم محروم نمي‌توانند از وکيل استفاده کنند و اين موضوع به نفع يک عده پولدار تمام مي‌شود و افرادي که غناي مالي دارند گاهي بيش از حق خود کارها را به تأخير مي‌اندازند اما کسي که توانايي مالي ندارد نمي‌تواند از وکيل استفاده کند.
سخنگوي قوه قضاييه در ادامه گفت: وکيل بايد امين باشد چرا که اگر اين ويژگي را نداشته باشد لغزش پيدا مي‌کند براي مثال در پرونده فساد 3 هزار ميلياردي وکيلي هم از شاکي و هم متهم وکالت گرفته بود بدون اينکه دو طرف بدانند و از شاکي در همان مرحله 600 ميليون تومان پول گرفته بود.
وي افزود: ما حتي در پرونده فساد 3 هزار ميلياردي وکلايي داشتيم که قرارداد 10 ميلياردي بستند اين قراردادها بر چه مبنايي است؟ آيا رئيس جمهور مي‌تواند يک طرفه لايحه‌اي از که از طرف قوه قضاييه آمده را به تشخيص خود بايگاني کند؟
تعامل دستگاه قضا با دولت يازدهم
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه پس از انتخابات شاهد آن بوديم که عده‌اي از طرفداران رئيس جمهور از ايشان خواسته‌ها و درخواست‌هايي داشتند، گفت: البته بايد بدانيم که آقاي روحاني رئيس جمهور همه مملکت است و فرقي نمي‌کند کسي به او رأي داده باشد يا نه.‌وي افزود: ايشان در صحبت‌هاي انتخاباتي خودشان عنوان کرده بودند که قصدشان رعايت قانون است و بر همين اساس مي‌خواهند که در چهارچوب قانون حرکت کنند.
سخنگوي قوه قضاييه تصريح کرد: البته قوه قضاييه از دو جهت به رئيس جمهور منتخب کشورمان کمک خواهد کرد که جهت اول وظيفه‌اي است که برعهده‌مان گذاشته شده و در راستاي تعامل قوا به ايشان کمک خواهيم کرد تا ايشان بتواند تا در مدار قانون حرکت کند و در جهت دوم مشکلات عديده‌اي است که ايشان با آن روبرو هستند و وظيفه همه آحاد کشور است تا به ايشان کمک کنند.
برنامه زندان زدايي دستگاه قضا
حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينکه رئيس قوه قضائيه بخشنامه‌اي پيرامون زندان زدايي را ابلاغ کرده اما شاهديم که براي مثال براي يک اس‌ام اس تهديد‌آميز يک سال حبس و 20 ضربه شلاق در نظر گرفته مي‌شود.
محسني‌اژه‌اي گفت: مجازات بايد متناسب با جرم باشد و به اين موضوع نيز توجه شود که مجرم در چه شرايطي و با چه حالت روحي جرم را مرتکب شده، بازي با اين جوانب حکم را صادر مي‌کند.
وي افزود: احکام معمولاً تعزيري هستند، بايد ببينيم که جرم چه ضرر و زياني را براي شاکي به همراه داشته براي مثال يک سال کسي شکايت کرده و گفته که يک فرد با صحبت‌هاي دروغين خود زندگي يک خانواده را از هم پاشيده است.وي افزود: بايد ديد چه خسارتي به شاکي وارد شده و مجرم با چه انگيزه و چه سابقه ذهني جرم را مرتکب شده است.
ميزان کشف شيشه و هروئين در سال گذشته
دادستان کل کشور با اشاره به کشفيات مواد مخدر در سال 91 گفت: ما در سال 91 حدود 512 کيلوگرم شيشه ، 105 کيلو هروئين و مجدداً 102 کيلو شيشه در تهران کشف کرديم که حکم اين افراد تأييد شده حکم يکي از آنها اجرا و مابقي در نوبت اجرا است.
سخنگوي دستگاه قضايي همچنين در خصوص وضعيت ايرانياني که به اتهام قاچاق در کشورهاي خارجي در شرايط بدي نگهداري مي‌شوند گفت: هم روابط بين‌الملل قوه قضائيه و هم وزارت خارجه اين موضوع را پيگيري مي‌کند علاوه بر اين دادستان کل کشور به لحاظ ارتباطي که با دادستان‌هاي کشورهاي خارجي دارد، موضوع را پيگيري مي‌کند.

 


عشق به کمال فطري است
يکي از فطرت‌هايي که جميع سلسله بني‌الانسان مخمر بر آن هستند، و يک نفر در تمام عائله بشر پيدا نشود که بر خلاف آن باشد، و هيچ يک از عادات و اخلاق و مذاهب و مسالک و غير آن، آن را تغيير ندهد و در آن خلل وارد نياورد فطرت عشق به کمال است.
چهل حديث - حديث يازدهم - ص 158

 


راديو قرآن با 1334 برنامه در 768 ساعت به استقبال ماه مبارک رمضان خواهد رفت.
محمدحسين محمدزاده مدير شبکه راديويي قرآن در نشست خبري در تشريح برنامه‌هاي ماه مبارک رمضان و برنامه‌هاي تابستان 92 راديو قرآن با اعلام خبر فوق و با اشاره به اين که راديو قرآن جهت وظيفه تبليغ و ترويج آموزه‌ها و فرهنگ قرآني خود را موظف مي‌داند در مقاطع مختلف زماني به خدمت‌رساني قرآني ويژه بپردازد گفت: چند سالي است که 2 مقطع زماني تابستان و ماه رمضان با هم تلاقي يافته است که وظيفه راديو قرآن را سنگين‌تر از مقاطع ديگر مي‌کند.
محمدزاده با اشاره به اين که 80 درصد تلاوت‌هاي راديو قرآن در ماه مبارک رمضان جديد مي‌باشد خاطرنشان کرد: به جهت علاقه‌مندي مخاطبان «شاهکار تلاوت» در ماه مبارک رمضان براي پخش شاهکارها 2 زمان اختصاص داده شده؛ که شنوندگان مي‌توانند ساعت 7 بامداد و 15 پخش اين تلاوت‌ها را بشنوند که 45 ساعت به تعداد 60 برنامه پخش شاهکار تلاوت خواهد بود.
مدير شبکه راديويي قرآن پخش تلاوت‌هاي تحقيق مرحوم خليل الحصري استاد مصري و استاد حسين سبزعلي را از ديگر ويژه‌برنامه‌هاي اين شبکه راديويي در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: با توجه به اين که طرح تابستاني امسال با عنوان «قرآن کتاب زندگي» بر محوريت سوره حجرات معطوف شده بنابراين آموزش سوره حجرات هر روز ساعت 30/16 تا 18 و در مجموع با پخش 150 برنامه آموزشي با بيان نکات مختلف حفظ، قرائت و مفاهيم اين سوره پخش خواهد شد.
وي با بيان اين نکته که عنوان قرآن، کتاب زندگي، عنوان ثابت چند سال طرح قرآني راديو قرآن است گفت: «همکاري راديو قرآن با تفسير جزء 29 قرآن کريم در طرح 1447، 23 ساعت پخش برنامه‌هاي حوزه محافل و مسابقات، پخش 211 برنامه در حوزه اطلاع‌رساني و برنامه‌هاي ويژه نمايشگاه قرآن، پخش تفسير آيت‌الله جوادي آملي و آيت‌الله مکارم شيرازي و 73 ساعت برنامه در حوزه فرهنگ و انديشه هم از ديگر برنامه‌هاي ويژه شبکه راديويي قرآن در ماه مبارک رمضان و طرح تابستاني است.»
محمدزاده همچنين از طراحي راديو تفسير خبر داد و گفت: راديو تلاوت و راديو تفسير از فرزندان راديو قرآن هستند که به عنوان راديوهاي تخصصي جوابگوي نياز مخاطبان در زمينه‌هاي مختلف قرآني نيز محسوب مي‌شوند.
وي ابراز اميدواري کرد با آمادگي تجهيزات فني و فضاي اف‌ام، راديو تفسير پس از کسب مجوز، به زودي فعاليت خود را آغاز کند.
يادآور مي‌شود، برنامه‌هاي راديو قرآن با سي‌سال سابقه فعاليت روي موج اف‌ام رديف 100 مگاهرتز قابل دريافت است.

 


نخستين شبيه‌ساز کاملاً متحرک ايران 140 که مجموعه‌اي از فناوري‌هاي هوايي، نرم‌افزاري و سخت‌افزاري است، با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، افتتاح و به بهره‌برداري رسيد.
سردار احمدي وحيدي در مراسم افتتاح و بهره‌برداري شبيه‌ساز کاملاً متحرک هواپيماي ايران 140 در تشريح اين دستاورد مهم در حوزه صنعت هوايي گفت: از آنجا که الزامات پرواز هواپيماي ايران 140 در خطوط تجاري، آموزش خلبانان اين هواپيما با شبيه‌ساز است، متخصصان مجرب، زبده و کارآمد شرکت صنايع هواپيماسازي ايران «هسا» وابسته به سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع با تلاش بي‌وقفه و به رغم تحريم‌هاي بين‌المللي اقدام به طراحي و ساخت اين سامانه پيچيده کردند.
وي افزود: دانش و فناوري طراحي و ساخت اين شبيه‌ساز کاملاً بومي بوده و تمامي الزامات و استانداردهاي بين‌المللي در ساخت آن رعايت شده است و مفتخريم اعلام کنيم که تنها طراح و سازنده شبيه‌سازهاي پروازي کامل متحرک با فناوري بومي در منطقه خاورميانه و جزء چند کشور محدود، صاحب اين فناوري در دنيا هستيم.
وزير دفاع با بيان اينکه اين شبيه‌ساز داراي سيستم حرکتي کامل 6 درجه آزادي، سيستم تصويري گسترده و کابين واقعي است، گفت: شبيه‌سازي تمامي سيستم‌هاي هواپيما و شرايط پروازي و آموزش خلبانان در مواجهه با شرايط اضطراري و بحراني از ويژگي اين شبيه‌ساز به شمار مي‌رود.
وي با اشاره به اينکه شبيه‌ساز مذکور، نخستين شبيه‌ساز استاندارد در نوع خود است، اظهار داشت: اين سامانه گواهينامه کيفيت و بهره‌برداري از سازمان هواپيمايي کشوري جمهوري اسلامي ايران را دريافت کرده است.
سردار وحيدي امکان آموزش مراحل قبل، حين و بعد از پرواز در کليه شرايط آب و هوايي و ساعات شبانه روز، داراي کنسول استاد پيشرفته با قابليت کنترل کامل شبيه‌ساز، با امکان ترسيم مسير پرواز و قرار دادن هواپيما در هر فاصله از باند در فاز فرود، استفاده از سيستم‌ها و نمايشگرهاي واقعي هواپيما و امکان ارزيابي، تست و گزارش‌گيري شبيه‌ساز بصورت کاملاً خودکار را از ديگر ويژگي اين سامانه ذکر کرد.
وزير دفاع گفت: از نظر تجاري در حال حاضر هر ساعت پرواز با سامانه شبيه‌ساز در اروپا 1400 يورو و در برخي کشورها حداقل 550 دلار است که با طراحي و ساخت اين سامانه علاوه بر صرفه‌جويي قابل ملاحظه ارزي، درآمد و سودآوري نيز دارد.
سردار وحيدي با اشاره به راهبردهاي وزارت دفاع در صنعت هوايي، مشارکت تيمي و برون‌سپاري را از ديگر ويژگي‌هاي ساخت اين سامانه برشمرد و از همه مراکز و دستگاه‌هايي که در طراحي و ساخت اين پروژه وزارت دفاع را ياري کرده‌اند تشکر و قدرداني کرد.
وزير دفاع از دفتر طراحي شبيه‌ساز شرکت هسا بعنوان قطب طراحي شبيه‌ساز هواگردها در کشور ياد کرد و گفت: اين دفتر طراحي با سابقه طولاني در حوزه شبيه‌سازها و بهره‌برداري از تجارب پيش‌کسوتان، مشاورين و متخصصان، شبکه‌اي قوي از همکاران را در اين حوزه ايجاد کرده است که قادرند انواع شبيه‌سازها را با تکيه با نبوغ ذاتي، دانش و فناوري بومي طراحي و توليد کنند.

 


جمعي از مديران خبرگزاري‌ها، مطبوعات و سايت‌هاي خبري با حضور در محل استقرار موقت رئيس‌جمهور منتخب در مرکز تحقيقات استراتژيک، به هم‌انديشي درباره دولت يازدهم پرداختند.
در ابتداي اين نشست که با دعوت وزارت ارشاد صورت گرفت، محمدرضا صادق به تبيين اهميت نقش و جايگاه رسانه در تحقق اهداف ملي و اعتلاي نظام اسلامي پرداخت و از ضرورت استفاده از آراء و نظرات اصحاب رسانه در دولت «تدبير و اميد» سخن گفت.
وي با ابلاغ سلام رئيس‌جمهور منتخب، اظهار داشت: روحاني به دليل فشردگي برنامه ديدارهايش با مسئولان از عدم حضور در اين جلسه عذرخواهي کرده است اما اين موضوع موجب گلايه برخي حاضران شد.
تعدادي از مديران رسانه‌ها از جمله سيدمحمود دعايي مدير مسئول روزنامه اطلاعات با تأکيد بر لزوم حضور رئيس‌جمهور منتخب در اولين نشست رسمي با رسانه‌ها، جلسه را ترک کردند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، حجت‌الاسلام روحاني با اطلاع از اين موضوع، دقايقي در جلسه شرکت کرد و ضمن عذرخواهي از حضار به دليل زمان اندک حضورش در جلسه، به مديران مسئول قول داد در آينده نزديک، جلسه مبسوطي با اهالي رسانه برگزار کند.
رئيس‌جمهور منتخب در اين نشست با اشاره به اينکه در دولت آينده بناي ما بر اين است که ارتباط دولت و رسانه‌ها ارتباطي دو سويه باشد، اظهار داشت: رسانه ها براي پيشبرد اهداف مدنظر مردم، نظام و دولت به دولت کمک کنند و از طرفي ديدگاه‌ها و انتظارات دولت را منعکس کنند.
روحاني گفت: انتظار دولت اين نيست که رسانه يکسويه عمل کند بلکه رسانه بايد آنچه را که انتظار مردم است بيان کند و البته در شرايط فعلي که اهداف ما آنچنان فعال نيستند بخشي از بار احزاب بر دوش رسانه‌هاست.
وي افزود: مردم انتظارات بر حق و نظرات قابل ملاحظه‌اي دارند که انعکاس انتظارات و مشکلات مردم و همچنين نقد دلسوزانه از وظايف رسانه‌هاست.
روحاني با اشاره به اينکه دولت هم بي‌نقص نيست، گفت:‌ در واقع رسانه‌ها نوعي نظارت دائمي بر کار حکومت و دستگاه‌هاي اجرايي دارند و اين نقد براي دولت و کشور حتماً مفيد خواهد بود و در دستيابي به اهداف عالي نظام و مردم و همچنين تحقق مطالبات مطرح شده در انتخابات کمک خواهد کرد. ارتباط خوبي ميان دولت و رسانه‌ها در دولت يازدهم خواهد بود البته ارتباط ما دوسويه خواهد بود.
پيشنهاد استقرار رئيس‌جمهور منتخب
در مجلس قديم
عضو هيئت رئيسه مجلس اعلام کرد مجلس قديم براي استقرار رئيس‌جمهور منتخب آماده شده اما استقرار حجت‌الاسلام روحاني در اين محل منوط به نظر خود اوست.
حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا در گفت وگو با فارس با اشاره به احتمال استقرار رئيس‌جمهور منتخب در ساختمان مجلس قديم به روال گذشته، اظهار داشت: اتفاقاً خود آقاي روحاني از مجلس چنين درخواستي داشت.
وي افزود: آن طور که با آقاي لاريجاني نيز در اين باره صحبت شده، قرار شد زمينه‌اي فراهم شود تا زمان آغاز به کار دولت جديد، آقاي روحاني در مجلس قديم مستقر و ملاقات‌ها و ديدارهايش در آنجا انجام شود.
همچنين محمدرضا نعمت‌زاده رئيس ستاد انتخاباتي حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري يازدهم درباره اينکه با توجه به اعلام آمادگي مجلس براي واگذاري مجلس قديم به رئيس‌جمهور منتخب براي اسکان موقت و برگزاري ديدارها تا زمان تحويل گرفتن رسمي رياست جمهوري و استقرار در پاستور، اظهار کرد: شنيده‌ام که قرار بود اين مکان را براي استقرار موقت رئيس‌جمهور منتخب ملت آماده کرده و تحويل ايشان بدهند.
وي به مهر گفت: اين که در حال حاضر مجلس قديم به طور کامل آماده حضور رئيس‌جمهور منتخب است يا خير را نمي‌دانم. تصميم‌گيري درباره حضور در مجلس قديم هم با شخص دکتر روحاني و دفتر وي است.

 


مرتضي طاهريان معاون ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور ديروز در يک نشست خبري برنامه‌هاي طرح اوقات فراغت کانونهاي فرهنگي هنري را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار کيهان وي ضمن اعلام اين خبر درباره اهداف اين طرح افزود:
- انسجام و ساماندهي فعاليتها و برنامه‌هاي اوقات فراغت
- هماهنگ‌سازي و ايجاد وحدت رويه در برنامه‌ها و فعاليتها
- شناسايي ظرفيت‌هاي کانونها و ارتقاء سطح توانمندي آنها
- فراهم آوردن زمينه جذب هر چه بيشتر جوانان و نوجوانان به مساجد
طاهري اظهار داشت:
هم اکنون در سطح کشور حدود 16000 کانون فرهنگي هنري وجود دارد که در مساجد فعاليت مي‌کنند.
وي درباره اوقات فراغت نوجوانان و جوانان گفت: هدف اصلي ما تعميق و گسترش باورهاي ديني نوجوانان و جوانان در آموزش‌هايي است که در کانونها داده مي‌شود.
وي در خصوص زمان برگزاري اوقات فراغت گفت: افتتاح رسمي برنامه‌هاي اوقات فراغت از سوم تير ماه شروع شده و پايان آن در روز 26 شهريور خواهد بود.
طاهريان پيش‌بيني کرد که در طرح اوقات فراغت حدود 5/1 ميليون نفر از نوجوانان و جوانان شرکت نمايند.
وي درباره برنامه‌هاي قرآني اوقات فراغت نيز اظهار داشت: طرح 1447 که اختصاص به حفظ جزء 29 و 30 قرآن کريم دارد، در اين ايام برگزار مي‌شود.
در جريان اجراي برنامه‌هاي اوقات فراغت، بيش از 150 هزار نفر از مديران و مربيان در طرح تابستاني آسماني‌ها، آموزش داده مي‌شوند.

 


سخنگوي وزارت امور خارجه اقدام آمريکا در اجراي تحريم‌هاي جديد عليه ايران را گامي اشتباه در زماني اشتباه توصيف کرد.
سيد عباس عراقچي، سخنگوي وزارت امور خارجه ، درباره‌ اجراي تحريم‌هاي خصمانه‌ ديگري از سوي آمريکا عليه کشورمان از ديروز، خاطرنشان کرد: اين تحريم‌ها تصميم جديدي نيستند و تصميم براي برقراري اين تحريم‌ها از حدود 6 ماه پيش گرفته شد و اقدامات اجرايي آن و تهيه دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه‌ها و هماهنگي‌ با کشورهاي ديگر انجام شد تا از دهم تيرماه اجرايي شود. بايد گفت سياست تحريم به خودي خود سياست شکست خورده‌اي است و جاي تعجب دارد که آمريکايي‌ها با اين که در عمل مي‌بينند که سياست اعمال تحريم‌هاي بيشتر هيچ کمکي به حل و فصل موضوع هسته‌يي ايران نمي‌کند و بلکه آن را پيچيده‌تر و سخت‌تر مي‌کند باز هم به اين روش شکست خورده ادامه مي‌دهند.
وي اضافه کرد: اينکه پس از انتخابات باشکوه مردم ايران دوباره توسل به اين شيوه ادامه پيدا مي‌کند جاي تعجب بيشتر دارد، البته آنها مدعي هستند که اين تحريم از قبل در دستور کار قرار گرفته و در شرايط فعلي فقط اجرايي شده است اما به هر حال در حتي خود آمريکا کساني بوده‌اند که پيشنهاد کرده‌اند اين تحريم‌ها اعمال نشود و يا به عقب بيافتد.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: اقدام آمريکايي‌ها گامي اشتباه در زماني اشتباه بوده است و منجر به پيچيده‌تر شدن وضعيت خواهد شد.
اين ديپلمات ارشد کشورمان اضافه کرد: در زماني که همه‌ دنيا به دنبال نشان دادن حسن نيت در رابطه با ايران هستند، آمريکايي‌ها به ميزان بدبيني‌ها نسبت به خود در ايران همچنان اضافه مي‌کنند، اما ما تاکيد داريم نفس تحريم‌ها چه در گذشته و چه اکنون يک اقدام بي‌حاصل و شکست خورده است؛ اگر آمريکايي‌ها فکر مي‌کنند با اضافه کردن تحريم‌ها مي‌توانند در مواضع هسته‌اي ايران از جهت احقاق حقوق مردم ايران تغييري دهند، اشتباه مي‌کنند و مسلما هر چه به تحريم‌ها اضافه کنند مسير مذاکراتي را نه غير ممکن بلکه سخت‌تر و پيچيده‌تر مي‌کنند، زيرا از جانب آنها عوامل جديدي مرتب وارد عرصه مي‌شود و کار را براي هر گروهي که بخواهد مذاکره کند سخت‌تر مي‌کند. بنابراين نفس تحريم‌ها همواره اشتباه بوده است و در اين زمان به مراتب اشتباه‌تر است و هيچ کمکي نه در گذشته به حل موضوع کرده و نه در آينده خواهد کرد.
اقدام اينتل‌ست کاملا غيرقانوني
و خلاف حقوق بين‌الملل است
عراقچي همچنين درباره اقدام اينتل ست در توقف پخش برنامه‌هاي شبکه‌هاي ايراني گفت: اقدام اينتل‌ست اقدامي کاملا غيرقانوني و خلاف حقوق بين‌الملل است. اينتل ست وابسته به سازمان بين‌المللي مخابرات ماهواره‌اي ( ايتسو (ITSO)) است و اصل اوليه اين سازمان که اصل راهنماي اينتل ست است دسترسي بدون تبعيض براي همه‌ دولت‌هاي عضو خدمات ماهواره‌اي است.
وي ادامه داد: اين شرکت براي آن ايجاد شده که به دولت‌هاي عضو خدمات ماهواره‌اي را بدون هيچ گونه تبعيضي ارائه دهد و ايران از دهه 1350 عضو اين سازمان بوده است. اين که با فشار يک دولت ديگر اين شرکت براي کشور عضو تبعيض قائل شود قطعا خلاف اصول اساسي اين سازمان بين‌المللي است و ما از طريق خود اين سازمان در حال پيگيري اين موضوع هستيم. مکاتباتي انجام شده و رايزني‌هايي در حال انجام است. قرار است جلسه‌اي در اين باره تشکيل شود و اگر لازم باشد حتي به مراجع داوري هم مراجعه خواهيم کرد که اين اقدام غيرقانوني صورت نگيرد.
سفر به ميانمار در چارچوب رايزني‌هاي سياسي است
سخنگوي وزارت امور خارجه درباره‌ سفرش به ميانمار و موضوعات مورد مذاکره با مقامات اين کشور نيز گفت: سفر به ميانمار در چارچوب رايزني هاي سياسي است که با دولت ميانمار از گذشته داشته‌ايم و در قالب کميته‌ مشورتي که بين معاونين وزيران خارجه‌ دو کشور بوده است، انجام مي‌شود و اين سومين نشستي است که بين دو کشور برگزار مي‌شود. بررسي ابعاد مختلف روابط دو جانبه ، همکاري‌هاي اقتصادي و سياسي که بين دو کشور وجود دارد و مرور ابعاد اين روابط در دستور کار اصلي مذاکرات
است.
وي ادامه داد: موضوع وضعيت مسلمانان در اين کشور به خصوص در استان راخين نيز در اين مذاکرات بررسي مي‌شود. موضوع مشکلات و درگيري‌ها که بين مسلمانان و بودايي‌ها وجود دارد يکي از موضوعات اصلي خواهد بود و ما علاوه بر اين که نگراني‌هاي خود و جهان اسلام را منتقل مي‌کنيم در عين حال براي اين که چگونه مي‌شود به حل اين بحران کمک کرد مشورت‌هايي با دولت ميانمار خواهيم داشت. در عين حال تلاش مي‌کنيم کمک‌هاي بيشتري از سوي ايران به ميانمار ارسال شود . پيش از اين يک محموله‌اي از سوي ايران ارسال شده در صدد ايجاد زمينه‌هاي لازم براي ارسال محموله‌هاي بعدي نيز هستيم.

 


جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين تاکيد کرد: مردم شريف کشورمان همانند دوره دفاع مقدس با حماسه سياسي خود نظام را تضمين کردند و انشا‌ءالله با همت مسئولان حماسه اقتصادي را هم ايجاد خواهند کرد.
سردار «علي فضلي» در مراسم افتتاحيه اردوهاي جهادي دانشجويان بسيجي که صبح ديروز در دانشکده فني انقلاب اسلامي برگزار شد، با اشاره به اهميت جهاد و جهادگري اظهار داشت: حقيقتا وقتي عنوان جهاد در ذهن انسان تداعي مي‌شود، انسان را ياد فداکاري‌هاي بهترين انسان‌هاي خودساخته مي‌اندازد.
وي با اشاره به حادثه 10 تيرماه يادآور شد: 10 تير به عنوان يکي از روزهاي درخشان دفاع مقدس است که از اين روز به عنوان روز «کربلاي1» ياد مي‌کنند.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اين که حدود 85 درصد رزمنده‌ها را بسيجياني تشکيل داده بودند که از بطن مردم به نداي امام خميني(ره) لبيک گفتند، افزود: عمليات والفجر 8 باعث عصبانيت رژيم بعث عراق شد و اين رژيم «دفاع متحرک» انجام داد که اين امر منجر به شهادت جمعي از رزمندگان شد.

 


ويژه برنامه‌هاي دهه تکريم مساجد به صورت سراسري در همه شهرهاي کشور در حال برگزاري است.
برنامه‌هاي دهه تکريم و غبارروبي مساجد که همه ساله در ده روز پاياني ماه شعبان و به مناسبت آمادگي مساجد براي ماه مبارک رمضان برگزار مي‌شود امسال با شعارهاي «آينده را از مسجد بسازيم» و «خانه خدا، خانه اميد خانواده ما» در حال برگزاري است. در اين دهه با تشکيل ستاد برگزاري دهه تکريم در مساجد با نظارت ائمه جماعات مراسم‌ها و ويژه برنامه‌هاي متفاوتي در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي اجرا مي‌شود. قابل ذکر است مرکز رسيدگي به امور مساجد امسال با نامگذاري هر کدام از روزهاي دهه کرامت با نام‌هايي چون «مسجد محور خدمات فرهنگي محله»، «مسجد مأمن نوجوانان و جوانان» و «مسجد کانون حيات طيبه خانواده» سعي در فرهنگ‌سازي نگاه به مسجد با راهبرد و شعار اصلي «آينده را از مسجد بسازيم» دارد. هم‌چنين پايگاه Masjed.ir مسئوليت تامين محتوا در حوزه تکريم مساجد به مناسبت اين دهه را برعهده
دارد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10