(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 11 تـیـر 1392 - شماره 20531

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
با لابي آمريکايي- صهيونيستي
پخش برنامه‌ شبکه‌هاي ايراني از ماهواره‌هاي غربي قطع شد
پاي درس علي(ع)
اخبار ادبي و هنري
آغاز رقابت تيم 23 نفره نخبگان رياضي ايران در مسابقات جهاني بلغارستان
اعلام زمان مصاحبه دکتري 92
دريادار سياري خبر داد
رونمايي از زيردريايي فاتح و جماران2 در سال جاري
سد کنکور در دانشگاه پيام نور در هم شکست
المانيتور: تحريم‌ها عليه ايران بايد لغو شود
کليد سؤالات کنکور 92 منتشر شد
توضيح سازمان انرژي اتمي درباره نوع نيروگاه‌هاي هسته‌اي در کشور
با حضور مردان انجام شد
همايش زنان در عربستان!
سفير ايران در سوريه اقدامات تحريک‌آميز طايفه‌گرايي در مصر را محکوم کرد
مواد درسي و ساعات کلاسي دانش‌آموزان استثنايي اعلام شد
در منطقه خليج‌فارس صورت گرفت
کشف يک محموله قاچاق توسط نيروي دريايي سپاه
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي خبر داد
تصويب دستورالعمل نحوه برخورد با مشترکين بدهکار تلفن ثابت و همراه
برگزاري پنجمين المپياد علمي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور در کرمان
ثبت رکورد جهاني برداشت گيلاس در استان البرز
مدير کل زندان‌هاي استان اعلام کرد
صدور مجوز فعاليت نخستين زندان باز آذربايجان شرقي
با کمک 450 ميليون توماني خيران اصفهاني زمينه آزادي 40 زنداني را فراهم کردند
شهردار اراک از راننده‌ تاکسي ‌درستکار قدرداني کرد
همه روستاهاي بخش ويلکيج نمين از نعمت گاز برخوردار شدند
30 نامزد شوراي اسلامي شهر آبادان اعتراض کردند
اهداي جهيزيه به 50 زوج بي‌بضاعت در قم
راه‌اندازي ستاد خبري حفظ ابنيه و آثار سرزميني دفاع مقدس
   


مرحوم آيت‌الله مجتهدي تهراني: هر چقدر هم آدم خوبي شديد، باز هم به خدا بگوئيد؛ خدايا ! آيا بنده‌اي بدتر از من هم داري؟


 


در ادامه ضديت غرب با جريان آزاد اطلاع‌رساني، پخش برنامه‌هاي شبکه انگليسي زبان پرس‌تي‌وي از ماهواره‌ هاتبرد، يوتل‌ست و اينتل‌ست و پخش شبکه‌هاي اسپانيايي زبان هيسپان و شبکه عربي العالم هم از ماهواره يوتل‌ست متوقف شد.
به گزارش شبکه العالم، اخيرا مسئولان «اينتل ست» اذعان کرده بودند که دولت آمريکا به اين شرکت توصيه کرده مجوز پخش شبکه‌هاي صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران را تمديد نکند.
براساس اين گزارش، پخش برنامه‌هاي شبکه انگليسي زبان پرس‌تي‌وي از ماهواره‌هاي هاتبرد، يوتل‌ست و اينتل‌ست و پخش شبکه‌هاي اسپانيايي زبان هيسپان و شبکه عربي العالم هم از ماهواره يوتل‌ست متوقف شده است.
پيش از اين نيز شرکت خدمات ماهواره‌اي يوتل‌ست و چند شرکت ماهواره‌اي ديگر در اقدامي مشابه و تحت فشار لابي صهيونيستي پخش ماهواره‌اي شبکه‌هاي تلويزيوني و راديويي ايران را متوقف کرده بودند.
اين اقدامات به صورت مستقيم و آشکار تحت فشار لابي صهيونيستي در آمريکا و کشورهاي غربي صورت گرفته است.
منابع آگاه اعلام کرده‌اند که «اداره نظارت بر دارايي‌هاي خارجي» آمريکا، وابسته به وزارت خزانه‌داري اين کشور که رياست‌آن را يک يهودي اشکنازي به نام «آدارم اس‌زوبين» بر عهده دارد، عامل اصلي فشار بر شرکت ماهواره‌اي اينتل‌ست است.
العالم، پرس‌تي‌وي و ديگر شبکه‌هاي ايراني از ژانويه 2012 (دي‌ماه 1390) با موج بي‌سابقه‌اي از حملات دولت‌ها و شرکت‌هاي ماهواره‌اي اروپايي روبرو شده‌اند و پخش اين شبکه‌ها در شماري از کشورهاي غربي از جمله انگليس، فرانسه، آلمان و اسپانيا متوقف شده است.
«ميشل دروزن» رئيس اسرائيلي‌-فرانسوي شرکت ماهواره‌اي يوتل‌ست با ارسال نامه‌هايي به چندين شرکت ماهواره‌اي به آنها توصيه کرده همکاري با شبکه‌هاي ايران را متوقف کنند.
اين اقدام در حالي صورت گرفته که بسياري از فعالان رسانه‌اي کشورهاي مختلف، توقف پخش شبکه‌هاي ايراني را هجمه‌اي عليه آزادي بيان توصيف کرده‌اند؛ هجمه‌اي که توسط دولت‌هايي صورت گرفته که مدعي حمايت از آزادي بيان و انديشه و دموکراسي هستند.
مخاطبان شبکه العالم از ماهواره‌هاي هاتبرد و گالکسي، به اين شبکه دسترسي دارند.
اعتراض سازمان صداوسيما
سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران تصميم شرکت خدمات ماهواره‌اي اينتل‌ست در جلوگيري از پخش شبکه‌هاي ايراني از جمله شبکه خبري انگليسي زبان پرس‌تي‌وي را به شدت محکوم کرد و آن را از نظر قانوني توجيه‌ناپذير دانست.
سازمان صداوسيما در نامه‌اي الکترونيکي به شرکت اينتل‌ست اعلام کرد: بدين وسيله اعتراض شديد خود را به تصميم اين شرکت در توقف ارائه خدمات ماهواره‌اي به صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران پس از پايان 30 ژوئن 2013 (9 تير 1392) اعلام مي‌کنيم.
در اين ايميل آمده است: تصميم اينتل‌ست نه‌تنها ناقض قراردادهاي دو طرفه بين اين شرکت و صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران است، بلکه با تعهدات اينتل‌ست به موجب اساس‌نامه «سازمان بين‌المللي ارتباطات ماهواره‌اي» (ITSO) مغايرت دارد.
براساس قرارداد سازمان بين‌المللي ارتباطات ماهواره‌اي ITSO، شرکت اينتل‌ست بايد خدمات ماهواره‌اي خود را بدون هيچ‌گونه تبعيضي در اختيار همه اعضاي اين سازمان قرار دهد.
در اين ايميل آمده است: بهانه‌هاي آمريکا براي تعليق ارائه خدمات به شبکه‌هاي ايراني «از نظر قانوني موجه نيست» و «خلاف تعهدات و اصولي» است که آمريکا ادعاي حمايت و وفاداري به آن‌ها را دارد.
صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران در ايميل خود تصريح کرد: اقدام اينتل‌ست در قطع پخش ماهواره‌اي برنامه‌هاي شبکه‌هاي ايران موجب اختلال در جريان آزاد اطلاع‌رساني و نقض حقوق عمومي همه افرادي خواهد شد که از اين خدمات استفاده مي‌کنند.
شرکت‌هاي اروپايي ارائه خدمات ماهواره‌اي ادعا مي‌کنند در پيروي از تحريم‌هاي ضدايراني، پخش ماهواره‌اي برنامه‌هاي شبکه‌هاي ايراني را متوقف کرده‌اند. اين در حالي است که مايکل‌مان، سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به پرس‌تي‌وي گفته است، اين تحريم‌ها مشمول رسانه‌هاي ايراني نمي‌شوند.

 


جزع و فزع الکي باعث نزول مصائب است
کسي که مصائب کوچک را بزرگ بشمارد (و جزع و فزع و آه و ناله نمايد).
خداوند او را به مصيبت‌هاي بزرگ مبتلا خواهد کرد.
نهج‌البلاغه
حکمت 448

 


توليد مستند شش‌ قسمتي از زندگي رهبر انقلاب
پرويز شيخ‌طادي از توليد مجموعه مستندي شش قسمتي در ارتباط با زندگي مقام معظم رهبري با مشارکت سيما فيلم خبر داد.
وي در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص توليد مجموعه مستندي در ارتباط با سيره زندگي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي گفت: تاريخچه انگيزه توليد اين مجموعه مستند برمي‌گردد به زماني که يکي از شبکه‌هاي بيگانه درباره زندگي حضرت آقا يک مستند ساخت و پس از ديدن آن من احساس کردم که جاي خالي يک مرجع تصويري در ارتباط با ايشان خالي است و به همين دليل احساس کردم بايد کار اساسي در ارتباط با دومين رهبر جمهوري اسلامي ايران انجام شود.
وي افزود: به همين دليل ايده ساخت چنين مستندي را با مهدي فرجي مدير شبکه يک مطرح کردم که ايشان از اين پيشنهاد استقبال کرد اما به دليل اين که همان زمان يک گروه از لبنان مشغول ساخت مستندي در ارتباط با حضرت آقا بودند توليد اين مجموعه را تا آگاهي از نتيجه اين کار متوقف کرديم تا ببينيم نوع نگاه با گروه لبناني چقدر متفاوت است که در نهايت مقرر شد اين کار حتما ساخته شود.
کارگردان «شکارچي شنبه» در ادامه در پاسخ به اين سؤال که چه زماني اين کار کليد خواهد خورد گفت: در حال حاضر همه ارگان‌هاي تلويزيون دچار مشکلات مالي هستند و به همين دليل هنوز بودجه لازم براي ساخت اين مجموعه مستند فراهم نشده و فعلا بنا بر اين گذاشته شده تا کارهاي در دست اجراي تلويزيون به سرانجام برسد و به محض تزريق بودجه ساخت اين مستند را آغاز خواهيم کرد.
دبير دوسالانه کاريکاتور تهران:
خارجي‌ها به چه خرافاتي
باور دارند؟
دبير دهمين دوسالانه بين‌المللي کاريکاتور ضمن ارائه آمار دوسالانه دهم، از ورود کشتي تايتانيک به عنوان يکي از نمادهاي خرافي بدشانسي بين‌المللي به جشنواره امسال خبر داد.
سيد مسعود شجاعي طباطبايي، رئيس خانه کاريکاتور و دبير دهمين دوسالانه بين‌المللي کاريکاتور در مراسم اختتاميه دهمين دوسالانه کاريکاتور که، نهم در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد‌ گفت: دهمين دوسالانه بين‌المللي کاريکاتور تهران گرچه با تاخير برگزار شد، اما با توجه به جايگاه ارزنده اين جشنواره در دنيا تلاش شد تا علي‌رغم از دست دادن زمان، کيفيت ارائه آن لطمه نبيند. اين دو سالانه در حال حاضر يکي از معتبرترين رويدادهاي هنري ايران و جهان محسوب مي‌شود که در دنياي کاريکاتور، بعد از دو دهه برگزاري آن، به خوبي شناخته شده و زمينه‌ساز رشد کمي و کيفي کاريکاتور در ايران شده است.
وي اشتراکات مردم دنيا در مورد خرافه‌پرستي را يکي از موضوعاتي دانست که در اين دوسالانه نمود پيدا کرده و توضيح داد: مردم نقاط مختلف دنيا باورهاي خرافي يا ضد آن را در مضاميني مشترک قبول دارند. موضوعات خرافي همچون رد نشدن از زير نردبان، اعتقاد به شوم بودن گربه سياه، اعتقاد به شگون شبدر چهار پر و اعتقاد به نحسي عدد سيزده از اين جمله بود. نمادهاي ديگري همچون کشتي تايتانيک به عنوان نماد بدشانسي و يا کف‌بيني، فال‌گيري و نعل اسب از جمله اين موضوعات بودند.
در ادامه مراسم برگزيدگان معرفي شدند. در بخش کاريکاتور با موضوع آزاد سعيد فرهنگيان(ايران)، لسلي ريکاردي(اروگوئه) و اميرحسين سازور(ايران) اول تا سوم شدند و تنديس دو‌سالانه و به ترتيب جايزه 2000، 1500 و 1000 دلاري دريافت کردند. جوايز اول تا سوم بخش کميک استريپ با موضوع موقعيت دشوار به مهدي علي‌بيگي(ايران)، ولاديم کونو پليانسکي(روسيه) و احمت ايکانات(ترکيه) اهدا شد. در بخش کاريکاتور با موضوع آزاد جايزه اول تا سوم به مهدي علي‌بيگي(ايران)، کارلوس هيرزوئلو(کوبا) و پابلو لوپز(اروگوئه) رسيد. تورسيوس(اسپانيا)، ابوالفضل بهرامي(ايران) و سعيد فرهنگيان(ايران) جايزه اول تا سوم بخش طراحي کاراکتر گربه ايراني را دريافت کردند. در بخش کارتون با موضوع خرافه‌پرستي جايزه اول تا سوم به پاول کوژينسکي(لهستان)، بهرام ارجمندنيا(ايران) و سعيد صادقي(ايران) اهدا شد.
به گزارش مهر، از حواشي اين برنامه مي‌توان به بدون مجري بودن آن اشاره کرد. در ابتداي برنامه فيلمي پخش شد که در آن کاريکاتوريست‌ها در موقعيت‌هاي طنز درباره دوسالانه و موضوعات آن بخصوص موضوع خرافه‌پرستي سخن و خاطره گفتند و تصاويري از روند دوسالانه پخش شد.
مسجد «حضرت آيت‌الله خامنه‌اي»
در حوزه هنري افتتاح مي‌شود
مسجد حضرت آيت‌الله خامنه‌اي(مدظله العالي) حوزه هنري، طي مراسم ويژه‌اي، يکشنبه 16 تير در حوزه هنري افتتاح مي‌شود.
مراسم افتتاح مسجد «حضرت آيت‌الله خامنه‌اي» با حضور محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري، حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي خاموشي رياست سازمان تبليغات اسلامي، شخصيت‌هاي ديني و مذهبي و مسئولان فرهنگي و هنري و هنرمندان يکشنبه 16 تير 92 در آستانه ماه مبارک رمضان ساعت 10 صبح برگزار مي‌شود.
اين مسجد در محل حوزه هنري واقع در خيابان سميه نرسيده به پل حافظ احداث شده و داراي بخش‌هاي مختلف همچون کتابخانه و سالن کنفرانس است. معماري اين مسجد که ساختمان آن در درون حياط حوزه هنري واقع است داراي ويژگي‌هاي خاص معماري اسلامي و ايراني است.
بازداشت بازيگر آمريکايي
به جرم قاچاق
يکي از بازيگران سينماي آمريکا به جرم قاچاق بازداشت شد.
جام نيوز به نقل از هافينگتون پست نوشت: نيک استال يکي از چهره‌هاي شناخته شده سينماي هاليوود که اخيرا اخباري در خصوص مفقود شدن وي مخابره شده بود به تازگي توسط پليس لس‌آنجلس و به جرم قاچاق مواد مخدر دستگير شد.
نيک ?? ساله که همه او را با نقشي که در فيلم ترميناتور? بازي کرده بود مي‌شناختند توسط پليس شهر لس‌آنجلس در حالي که قصد خروج از هتل محل اقامتش را داشت به جرم قاچاق و حمل کريستال بازداشت شد.
گفتني است، اغلب بازيگران سينماي آمريکا به خاطر سبک زندگي ناسالم به مصرف مواد مخدر، قرص‌هاي روان‌گردان و مشروبات الکلي مبتلا هستند.

 


تيم منتخب نخبگان خانه رياضي آموزش و پرورش تهران براي شرکت در مسابقات جهاني رياضي عازم بلغارستان شد.
اعضاي تيم منتخب نخبگان خانه رياضي آموزش و پرورش تهران در قالب تيم 23 نفره براي شرکت در مسابقات جهاني رياضي، صبح يکشنبه تهران را به مقصد بلغارستان ترک کردند.
براساس اين گزارش اين تيم در سال‌هاي گذشته نيز عناويني چون نايب قهرماني جهان را کسب کرده بودند و از سوي رئيس جمهور نيز مورد تقدير قرار گرفتند. اين مسابقات از ديروز با حضور کشورهاي مختلف جهان آغاز شد.

 


رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، زمان مصاحبه دو رشته باقيمانده دکتري 92 را اعلام کرد.
ناصر اقبالي گفت: زمان مصاحبه دو رشته شيمي کاربردي و فقه و مباني حقوق اسلامي اعلام شد و داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به سايت www.azmoon.net به زمان و مکان مصاحبه خود اطلاع حاصل کنند.
به گفته وي دعوت‌شدگان به مصاحبه، لازم است در زمان‌هاي تعيين شده به محل انجام مصاحبه رشته‌هاي مذکور مراجعه کنند.
اقبالي تاکيد کرد: در صورتي که فردي در زمان اعلام مصاحبه حضور نداشته باشد عملا غايب محسوب شده و فرصت خود را از دست خواهد داد.
مصاحبه‌شوندگان براي پذيرش با آزمون بايد همه سوابق علمي اعم از پروژه، مقاله، ترجمه و تاليف خود را به ضميمه ريز نمرات و پايان‌نامه کارشناسي ارشد به همراه داشته باشند.
دعوت‌شدگان به مصاحبه براي پذيرش بدون آزمون نيز لازم است سوابق علمي و پژوهشي خود به علاوه مدرک ارشد، ريز نمرات همچنين تصوير صفحه اول شناسنامه، پيوست شماره 3 صفحه 44 دفترچه راهنما و فيش واريزي را به همراه داشته باشند.

 


فرمانده نيروي دريايي ارتش از عملياتي شدن زيردريايي جديد، ناوهاي موشک‌انداز و ناوشکن جماران2 در سال جاري خبر داد.
امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در نشست خبري که در ستاد اين نيرو برگزار شد، گفت: در سال جاري زيردريايي فاتح، ناوهاي موشک‌انداز کلاس کمان و ناوشکن جماران2 در بندرعباس به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي افزود: دستيابي جمهوري اسلامي ايران به زيردريايي کلاس فاتح نشان‌دهنده توانمندي ما در ساخت، تجهيز و بهره‌برداري از اين نوع زيردريايي‌هاي متوسط است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش همچنين با اشاره به سفر اولين ناوگروه ايراني متشکل از دو ناو موشک‌انداز جوشن و پيکان به روسيه، گفت: اين ناوگروه امشب به کشور برمي‌گردد.
وي تصريح کرد: اهميت حضور ناوهاي ايران در آب‌هاي جنوب و شمال بخصوص آب‌هاي آزاد مورد توجه و تاکيد فرمانده معظم کل قوا است و نيروي دريايي ماموريت دارد با حضور خود در درياهاي آزاد اقتدار نظام را به معرض نمايش بگذارد.
سياري در ادامه اظهار داشت: اين ناوگروه با حضور در بندر روسيه از ناوهاي اين کشور بازديد خواهد کرد و کارشناسان روسي ناوهاي ايران را خواهند ديد. همچنين مسابقات ورزشي و بازديد از مراکز آموزشي در برنامه‌هاي اين سفر بوده است.
وي با بيان اينکه حضور در بندر روسيه براي جمهوري اسلامي بسيار حائز اهميت است، گفت: ما در جهت توسعه تعاملات دريايي و تحکيم روابط صلح و دوستي با همه کشورهاي حاشيه درياي خزر رابطه خواهيم داشت.
همچنين دريادار سياري با اشاره به سفرش به روسيه گفت: در اين سفر علاوه بر بازديد از نمايشگاه توانمندي‌هاي دفاعي، در ديدار با مقامات و فرماندهان نيروي دريايي روسيه در خصوص برگزاري رزمايش مشترک ميان دو کشور نيز صحبت خواهد شد هرچند تصميم نهايي در اين باره با تاييد سلسله مراتب صورت مي‌گيرد.

 


رئيس دانشگاه پيام نور اعلام کرد: دانشگاه پيام‌نور از اين پس در مقطع کارشناسي ناپيوسته، کارداني و کارشناسي پيوسته کنکور نخواهد داشت و پذيرش دانشجو براساس سوابق تحصيلي و آنچه سازمان سنجش مشخص مي‌کند، انجام مي‌گيرد.
حسن زياري رئيس دانشگاه پيام نور گفت: دانشگاه پيام نور در راستاي برداشتن سد کنکور و آرامش خاطر جوانان جوياي علم،‌توانست پس از 4 سال کار کارشناسي متخصصين کنکور را در تمام کد رشته محل‌هاي خود، حذف کند.
قائم مقام وزير علوم تأکيد کرد: به اين ترتيب وعده دولت و مجلس مبني بر حذف کنکور، براي نخستين بار توسط دانشگاه پيام نور در تمامي کد رشته‌ها محقق شد و از اين پس کساني که در کنکور سراسري شرکت کرده يا شرکت نکرده‌اند مي‌توانند از طريق دفترچه جديدي که همراه با دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش توزيع مي‌شود رشته خود را انتخاب کنند.
وي تصريح کرد: سال گذشته دانشگاه پيام نور موفق به حذف آزمون در 6000 رشته محل شده بود و در حال حاضر نيز توانست کنکور مقطع کارشناسي پيوسته و کارشناسي ناپيوسته را به طور کامل حذف کند.
زياري گفت: به اين ترتيب در فراگير سال 92 که در مهر ماه پذيرش خواهيم داشت ديگر مقطع کارشناسي نداريم و فقط در مقطع کارشناسي ارشد آزمون فراگير برگزار مي‌شود.
وي تصريح کرد: حذف کنکور علاوه بر حذف مخارج مالي احتمالي که براي متقاضيان دربرداشت، موجب آرامش خاطر بيشتر جوانان آينده‌ساز ميهن اسلامي ما خواهد شد و از اين پس آنها مي‌توانند با فراغ بال به تحصيل خود در دوران دبيرستان ادامه دهند و با کسب نمرات عالي امکان تحصيل در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود را فراهم کنند.

 


يک پايگاه اينترنتي به غرب توصيه کرد که با اتخاذ رويکردي آشتي‌جويانه در قبال ايران تمام تحريم‌هاي عليه اين کشور را لغو کند.
المانيتور در اين باره نوشت: انتخابات و نتيجه آن در ايران فرصتي را براي اتخاذ رويکردي آشتي‌جويانه توسط کشورهاي منطقه و جهان در مقابل جمهوري اسلامي ايجاد کرده است.
اين پايگاه اينترنتي نوشته است: نتيجه انتخابات در ايران بسياري از سياستمداران و مفسران را شگفت‌زده کرد. کارشناسان ايراني تلاش کرده‌اند، ضمن درک دلايل مشارکت مردم در راي‌گيري، گرايش‌ها و واکنش‌هاي رئيس‌جمهوري آينده را در قبال مسائل مربوط به سياست خارجي پيش‌بيني کنند.
المانيتور همچنين با اشاره به مشارکت 72 درصدي واجدان شرايط راي دادن در انتخابات رياست جمهوري ايران و پيش‌بيني تغيير در مسير مذاکرات هسته‌اي و همچنين ارزشمند بودن فرصت پيش رو، آورده‌است: يکي از مهمترين تهديدهاي کنوني تفسيرهاي نادرست آمريکا و همپيمانانش در اين رابطه است و امکان دارد به جاي استفاده از فرصت مذاکره با روحاني به لفاظي درباره گزينه جنجال‌انگيز تغيير حکومت ادامه دهند.
اين گزارش ادامه داده است: اگر غرب، روسيه و قدرت‌هاي منطقه‌اي علاقمند به امنيت بيشتر منطقه هستند بايد از سنگ‌اندازي مقابل تلاش‌هاي رئيس‌جمهوري منتخب در زمينه کمک به رونق بيشتر اقتصادي و نيز ايجاد فضاي سياسي که آمادگي بيشتري براي همکاري با کشورهاي منطقه و جهان دارد، خودداري کنند.
در ادامه اين گزارش با اشاره به سابقه کارشکني سه کشور اروپايي براي کسب توافق هسته‌اي، آمده است: روحاني به دليل سابقه مسئوليت مذاکره‌کننده هسته‌اي بين سال‌هاي 2003 تا 2005، تجربه خاصي در اين زمينه دارد و در اين مدت نيز تلاش کرد به پيشرفت در مذاکره با فرانسه، آلمان و انگليس در زمينه مسائل اصلي از جمله اجراي داوطلبانه پروتکل الحاقي کمک کند که متأسفانه اين سه کشور عضو اتحاديه اروپا همکاري و پيشنهاد تهران را کافي ندانستند.
المانيتور افزوده است: با توجه به تجارب گذشته، بسياري در ايران بر اين باورند که هرگونه مصالحه اي، تأثير مخربي بر منافع امنيتي جمهوري اسلامي خواهد داشت، زيرا به آمريکا و غرب اعتماد ندارند.
المانيتور نوشته است: با توجه به بي‌اعتمادي کنوني بين طرف‌هاي مذاکره کننده و ترديد رهبران ايران از مقاصد واقعي قدرت‌هاي بزرگ، هرگونه هماهنگي در اين زمينه بايد با توجه به نکات خاصي انجام شود.
اين پايگاه خبري افزوده است: گروه 5+1 بايد تصديق کند، تهران به عنوان عضو پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌اي (ان.پي.تي) از همه حقوق و تعهدات مندرج در اين پيمان برخوردار است و حق ايران در زمينه غني‌سازي اورانيوم نيز نبايد ناديده گرفته شود.
در ادامه اين گزارش آمده است: همچنين اعلام اين موضوع از سوي رهبران ايران درباره اينکه به دنبال ساخت سلاح هسته‌اي نيستند، بايد مورد تاييد غرب قرار گيرد و ديگر کشورها هم بايد ضمن استقبال از همکاري در زمينه اتمي، به جلوگيري از احتمال بروز حوادث ناخواسته هسته‌اي خطرناک کمک کنند.
المانيتور نوشته است: در اقدامي گام به گام، بايد همه تحريم‌هاي ايران لغو شود و چنين اقدامي نخست بايد با حذف شديدترين تحريم‌‌ها که به طور مستقيم بر وضعيت معيشتي مردم تأثير گذاشته است،‌ آغاز گردد.
المانيتور همچنين بر لزوم يافتن راه‌حلي سريع براي حل مسئله هسته‌اي ايران از طريق مذاکره اشاره کرده و آورده است: تداوم تنش‌ها در روابط ايران و آمريکا علت اصلي بي‌ثباتي در منطقه است، زيرا با گسترش درگيري‌هاي قومي و خشونت‌هاي فرقه‌اي در خاورميانه وضعيت امنيتي اين منطقه به وخامت گراييده است.
در پايان اين گزارش نتيجه‌گيري شده است: در صورت اتخاذ رويکردي آشتي‌جويانه‌تر در روابط ايران و قدرت‌هاي جهان و منطقه به واسطه نتيجه انتخابات جمهوري اسلامي، امنيت در منطقه و جهان حاکم خواهد شد که براي همه سودمند است.

 


شرکت‌کنندگان در آزمون سراسري سال 92 مي‌توانند کليدهاي سؤالات خود را از امروز دريافت کنند.
کليد سؤالات مربوط به پنج گروه علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، زبان‌هاي خارجي و هنر مي‌باشد.
داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به سايت سنجش آموزش کشور نسبت به دريافت کليد سؤالات اقدام کنند.

 


روابط عمومي سازمان انرژي اتمي با انتشار اصلاحيه‌اي نسبت به خبر منتشر شده درباره آغاز ساخت چند نيروگاه 1000 تا 1200 مگاواتي در بوشهر توضيحاتي ارائه داد.
به گزارش فارس، در اين اصلاحيه آمده است:
برخي خبرگزاري‌ها و روزنامه‌هاي کثيرالانتشار در روزهاي اخير و پس از حضور فريدون عباسي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي در کنفرانس بين‌المللي «برق هسته‌اي در قرن 21» در سنت پترزبورگ روسيه سخنراني وي در خصوص فعاليت‌ها و برنامه‌هاي هسته‌اي ايران به اشتباه خبر از آغاز ساخت چند نيروگاه 1000 تا 1200 مگاواتي آب سنگين در بوشهر دادند، لذا به اطلاع مي‌رساند نيروگاه اتمي بوشهر و ديگر نيروگاه‌هاي قدرت در برنامه توليد برق هسته‌اي کشور از نوع آب سبک هستند.

 


مردان سعودي همچنان از حضور زنان اين کشور در فعاليت‌هاي اجتماعي جلوگيري مي‌کنند.
به گزارش روزنامه ديلي ميل، درکنفرانسي که سال گذشته ميلادي در دانشگاه القصيم عربستان برگزار شد، نمايندگاني از 15 کشور حضور داشتند و تمام حاضران را مردان تشکيل مي‌دادند و هيچ زني در اين کنفرانس حضور نداشت.
صندلي‌هاي محل برگزاري کنفرانس را مرداني با لباس سنتي اعراب پر کرده بودند. تصاوير گرفته شده از اين کنفرانس در يک روزنامه چاپ عربستان و از آن پس در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده است.
کاربران توييتر اين تصاوير را مضحک، افزايش رويکرد زن‌گريزي و تعجب‌برانگيز توصيف کرده و آن را جديدترين مدرک از شکاف جنسيتي در اين کشور خاورميانه دانستند.
تفاوت و شکاف ميان زنان و مردان در عربستان در اين کشور نفت‌خيز به دليل حکومت وهابي‌هاي تندرو گستردگي فراواني دارد. محدوديت‌هاي اعمال شده عليه زنان، آنها را از رانندگي منع مي‌کند، آنها بايد از ورودي‌هاي مجزا براي حضور در بانک‌ها و ادارات استفاده کنند و ايجاد يک شهر براي کارمندان زن نيز اعلام شده است.اوايل سال جاري ميلادي، ملک عبدالله، پادشاه عربستان 20 درصد از 150 عضو شوراي دولتي را به زنان اختصاص داد. در آوريل سال جاري ميلادي، عربستان منع راندن موتورسيکلت و دوچرخه براي زنان را لغو کرد البته اين در صورتي است که يک مرد محرم آنها را همراهي کرده و زنان نيز با حجاب کامل و پوشيده از اين وسايل استفاده کنند.

 


سفير کشورمان در سوريه با محمد عبدالستارالسيد وزير اوقاف آن کشور ديدار و در زمينه آخرين رويدادهاي ديني و مذهبي سوريه گفت‌وگو کرد.
وزير اوقاف سوريه در اين ديدار با تبريک به مناسبت انتخاب حسن روحاني به عنوان رئيس جمهور، دموکراسي در ايران را حقيقي و بي‌نظير توصيف کرد.
دو طرف در اين ديدار با اشاره به نقشه‌هاي دشمنان مقاومت و ايجاد فتنه در کشور سوريه، فتواهاي صادر شده در خصوص اعلام جهاد در آن کشور از سوي برخي علماي سني مشهور کشورهاي عربي را در راستاي همين فتنه دانسته و بر ضرورت همکاري مشترک علما و انديشمندان سوري و ايراني براي خنثي نمودن توطئه‌هاي دشمنان تأکيد کردند.
سفير کشورمان نيز در اين ديدار که با حضور سيدعلي موسوي‌زاده سرپرست رايزني فرهنگي صورت گرفت ضمن محکوميت اقدامات تحريک‌آميز طايفه‌گرايي در مصر که منجر به شهادت چهار نفر از اتباع اهل‌البيت(ع) در اين کشور گرديد بر ضرورت مقابله جهان اسلام با اين اقدامات که منجر به ارائه چهره ناپسندي از اسلام در افکار عمومي مي‌شود تأکيد ورزيد.
به گزارش مهر، محمدرضا رئوف شيباني با اشاره به همايش علماي اتحاد علماي بلاد شام که قرار است روز سه‌شنبه 11 تير ماه در بيروت با حضور علماي شيعه و سني از سراسر جهان اسلام برگزار گردد برگزاري اين نشست‌ها را عامل مهمي در مقابله با خط انحرافي در کشورهاي اسلامي و در راستاي ارائه چهره حقيقي اسلام دانست.

 


معاون برنامه‌ريزي آموزشي و توانبخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي کشور از اعلام جدول مواد درسي و ساعات تدريس هفتگي دوره ابتدايي و پايه اول دوره متوسطه اول دانش‌آموزان استثنايي خبر داد.
اسماعيل برقي معاون برنامه‌ريزي آموزشي و توانبخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي کشور با بيان اين که دوره متوسطه اول براي تمام گروه‌هاي دانش‌آموزان استثنايي غير از گروه‌هايي با کم‌تواني ذهني مانند دانش‌آموزان عادي است، افزود: براساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش، دانش‌آموزان پايه هفتم دوره اول متوسطه 30 ساعت در هفته درس مي‌خوانند.
وي ادامه داد: تمام دانش‌آموزان کم‌توان ذهني پايه پنجم که سال گذشته در پايه ششم تحصيل کردند، امسال وارد دوره متوسطه اول پيش حرفه‌اي مي‌شوند که جدول مواد درسي و ساعات تدريس هفتگي اين دوره براساس سند تحول بنيادين آموزش و پرورش استثنايي مشخص و براي اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.
معاون برنامه‌ريزي آموزشي و توانبخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي با بيان اين که دانش‌آموزان اين دوره تحصيلي در طول هفته به مدت 30 ساعت در کلاس‌هاي درس حاضر مي‌شوند، ادامه داد: دو درس «کار و فناوري» و «تفکر و سبک زندگي»، هر کدام به ميزان دو ساعت در هفته به عنوان دروس جديدي هستند که دانش‌آموزان اين پايه تحصيلي علاوه بر دروس ديگر فرا مي‌گيرند.
برقي همچنين به ساير دروس دانش‌آموزان اين پايه اشاره کرد و گفت: دروس تعليمات ديني و قرآن، مهارت‌هاي اجتماعي- اقتصادي، علوم تجربي و بهداشت هر کدام دو ساعت در هفته و ادبيات فارسي چهار ساعت در هفته، رياضي سه ساعت در هفته که در مجموع با دو درس «کار و فناوري» و «تفکر و سبک زندگي» شامل 30 ساعت در هفته مي‌شود.
وي همچنين به جدول مواد درسي و ساعات کار هفتگي دوره ابتدايي دانش‌آموزان استثنايي اشاره کرد و گفت: براساس اين جدول، تمام دانش‌آموزان کم‌توان ذهني، آسيب‌ديده شنوايي، آسيب‌ديده بينايي، معلول جسمي- حرکتي، اختلال‌هاي رفتاري- هيجاني و چند معلوليتي در طول هفته به مدت 25 ساعت در کلاس‌هاي درس حاضر مي‌شوند.
برقي تاکيد کرد: براي تمام دانش‌آموزان استثنايي با هماهنگي معلم کلاس فعاليت‌هاي توانبخشي (کاردرماني، فيزيوتراپي، تربيت‌شنوايي، تقويت حس لامسه) به ميزان دو تا سه ساعت در هفته از ساعات کار هفتگي از سوي کادر توانبخشي به دانش‌آموزان ارائه مي‌شود.

 


تيم گشت ناو تيپ 112 ذوالفقار قشم در حين گشت‌زني در حوزه ماموريت خود با چند شناور حامل کالاي قاچاق برخورد کرد.
بنابر اين گزارش، قاچاقچيان به محض رويت نيروهاي گشتي، بارهاي خود را به دريا ريخته و فرار کردند و کالاهاي مکشوفه که شامل 6 نقاله بزرگ و يک نقاله کوچک پوشاک بوده ضبط شد.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي سپاه، نيروهاي گشتي سپاه اين اقلام را جهت پيگيري قانوني به مراجع قضايي تحويل دادند.

 


رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از تصويب دستورالعمل نحوه برخورد دارندگان پروانه با مشترکين بدهکار تلفن ثابت و همراه خبر داد.
محمدعلي فرقاني اظهارکرد: اين دستورالعمل به منظور ايجاد شفافيت بيشتر در روابط بين ارائه‌کنندگان خدمات تلفن ثابت و همراه و مشترکين آنها، ساماندهي و ايجاد وحدت رويه در نحوه برخورد اپراتورها با مشترکين بدهکار و حفظ حقوق هر دو ذينفع در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تصويب شده است.
وي افزود: در دستورالعمل نحوه برخورد دارندگان پروانه با مشترکين بدهکار تلفن ثابت و همراه، فرايند و شرايط اعمال محدوديت، قطع ارتباط، سلب امتيار و حد نصاب کارکردي که براساس آن يک مشترک بدهکار محسوب مي‌شود، تعريف شده است.
وي افزود: در تشريح حد نصاب کارکرد، خطوط تلفن را به 3‌دسته تلفن پس پرداخت بدون وديعه و تضمين پرداخت، تلفن پس پرداخت داراي وديعه و تلفن پس پرداخت داراي تضمين پرداخت تقسيم کرد و گفت: براساس اين دستورالعمل، خط تلفني که مشترک آن در زمان ثبت‌نام فقط هزينه اتصال، ماليات و عوارض را پرداخت کرده و فاقد وديعه و تضمين پرداخت نزد دارنده پروانه است، تلفن پس پرداخت بدون وديعه و تضمين پرداخت تعريف شده است.
وي افزود: تلفن پس پرداخت داراي وديعه، خط تلفني است که مشترک آن در زمان ثبت‌نام علاوه بر هزينه اتصال، ماليات و عوارض، وديعه را نيز به دارنده پروانه پرداخت کرده و خط تلفني که مشترک آن در زمان ثبت‌‌نام علاوه بر هزينه اتصال، ماليات و عوارض، تضمين پرداخت را نيز به دارنده پروانه پرداخت کرده است، تلفن پس پرداخت داراي تضمين پرداخت تعريف شده است.
رئيس سازمان تنظيم مقرارت و ارتباطات راديوئي درباره حد نصاب کارکرد خطوط تلفن ثابت و همراه گفت: در خطوط تلفن پس پرداخت بدون وديعه و تضمين پرداخت، حد نصاب کارکرد براي تلفن ثابت 200 هزار ريال و تلفن همراه 300 هزار ريال بود و در خطوط تلفن پس پرداخت داراي وديعه 80 درصد مبلغ وديعه و در خطوط تلفن پس پرداخت داراي تضمين پرداخت 80 درصد مبلغ تضمين پرداخت براي تفن ثابت و همراه به عنوان حد نصاب کارکرد تعيين شده است.
وي درباره نحوه برخورد دارنده پروانه با مشترکين بدهکار تصريح کرد: اگر کارکرد خطوط تلفن ثابت و همراه پس پرداخت بدون وديعه و تضمين پرداخت، در هر زمان به حد نصاب کارکرد برسد، دارنده پروانه ابتدا بايد نسبت به اطلاع‌رساني به مشترک و تعيين مهلت حداقل 24 ساعت جهت پرداخت، اقدام کند که در صورت عدم پرداخت مبلغ کارکرد تا پايان مهلت مقرر، دارنده پروانه مجاز است خط تلفن مشترک بدهکار را براساس جزئيات مصوبه کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات قطع کند.
فرقاني افزود: اگر کارکرد خطوط تلفن ثابت و همراه پس پرداخت داراي وديعه يا تضمين پرداخت، در هر زمان به حد نصاب کارکرد برسد، دارنده پروانه پس از اطلاع‌رساني و تعيين مهلت حداقل 72 ساعت براي پرداخت مبلغ کارکرد، در صورت عدم پرداخت مبلغ کارکرد مي‌تواند خط تلفن مشترک بدهکار را قطع کند.
وي درباره زمان اجرايي شدن اين مصوبه اظهار کرد: اين آئين‌نامه در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تصويب شده و دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت و همراه پس از ابلاغ، ملزم به اجراي آن هستند.

 


دبير علمي پنجمين المپياد علمي دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي گفت: 600 دانشجو در پنجمين المپياد علمي دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور در کرمان با يکديگر به رقابت مي‌پردازند.
به گزارش خبرگزاري فارس از کرمان، مجيد فصيحي هرندي در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 600 دانشجو از دانشگاه‌هاي علوم پزشکي و دانشجويان رشته پزشکي دانشگاه‌هاي آزاد سراسر کشور در پنجمين المپياد علمي در کرمان شرکت مي‌کنند.
وي بيان کرد: اين تعداد دانشجو به همراه 150 نفر از سرپرستان اين تيم‌ها به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي کرمان از 16 تا 21شهريورماه سال جاري در اين رقابت علمي شرکت مي‌کنند.
هرندي عنوان کرد: پنجمين المپياد علمي دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور در سه حيطه استدلال باليني، تفکر علمي در علوم پايه، مديريت نظام سلامت و همچنين در بخش جانبي با موضوع هنر در آموزش پزشکي برگزار مي‌شود.
وي بيان کرد: دانشجويان شرکت‌کننده در اين المپياد در حيطه استدلال باليني با موضوع استدلال باليني در حيطه‌هاي اصلي پزشکي عمومي شامل داخلي، اطفال، زنان و جراحي، خلاقيت علمي خود را محک مي‌زنند.
فصيحي هرندي موضوع حيطه علوم پايه را سوءمصرف مواد عنوان کرد و گفت: در حيطه مديريت نظام سلامت، سياستگذاري مبتني بر شواهد مورد توجه قرار گرفته است.
وي ابراز کرد: تيم داوري در هر حيطه متشکل از 10 تا 15 داور است که از سراسر کشور و از ميان داوران باتجربه و متخصص انتخاب مي‌شوند.
هرندي تصريح کرد: داوطلبان شرکت‌کننده در اين رقابت علمي طي دو روز نخست برگزاري المپياد به صورت انفرادي در آزمون مورد محک قرار مي‌گيرند و سپس برگزيدگان آزمون‌هاي انفرادي در بخش گروهي نيز به رقابت مي‌پردازند.
وي اذعان کرد: برگزيدگان اين المپياد و دانشگاه‌هاي برتر در روز 21 شهريورماه طي آييني با حضور مسئولان معرفي و سوالات آزمون براساس هر حيطه درنظر گرفته شده طراحي و تهيه مي‌شود.

 


رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان البرز از ثبت رکورد جهاني برداشت گيلاس در استان البرز خبر داد.
مسعود کريمي ديروز درگفت و گو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با انجام کيل‌گيري در يکي از باغات گيلاس در استان البرز مشخص شد رکورد برداشت گيلاس در واحد يک هکتار، 55‌تن بوده است.
وي ادامه داد: اين برداشت محصول گيلاس در دنيا بي نظير است و به عنوان يکي از افتخارات حوزه کشاورزي و توليدات گياهي استان البرز به شمار مي‌رود.
اين مسئول با بيان اينکه اين باغدار نمونه تمامي اقدامات کشاورزي خود را به صورت مکانيزه و در زمان هاي مشخص انجام داده است، افزود: اين باغ در روستاي کندور کرج که سال‌هاي گذشته نيز با برداشت محصولات مختلف توانسته رتبه‌هاي بسيار خوبي را به خود اختصاص دهد.
کريمي تأکيد کرد: استان البرز از لحاظ واحد سطح زيرکشت محصول گيلاس رتبه سوم را در کشور دارد.
وي استان‌هاي خراسان رضوي و استان تهران را به ترتيب از استان‌هاي اول و دوم سطح زيرکشت محصول گيلاس در کشور عنوان کرد.به گفته رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان البرز اين استان همچنين از لحاظ توليد محصول گيلاس رتبه اول کشوري را به خود اختصاص داده است.لازم به ذکر است کيل‌گيري به روشي گفته مي‌شود که سطحي از يک باغ را در نظر مي‌گيرند و ميزان محصول توليد شده در اين سطح را مورد سنجش و ارزيابي قرار مي‌دهند.

 


تبريز- خبرنگار کيهان:
2 درصد زندانيان آذربايجان شرقي و 3 درصد زندانيان کشور، پس از آزادي به دليل تخلفات بعدي به زندان باز مي‌گردند.
مديرکل زندان‌هاي آذربايجان شرقي به خبرنگاران گفت: براي اجتناب از اين وضع، بايد به شرايط روحي و جسمي زندانيان توجه کرد.
علي اکبر بني‌هاشمي که در محل زندان‌هاي استان سخن مي‌گفت، افزود: 70 درصد زندانيان آذربايجان شرقي، مدرک تحصيلي زيرديپلم دارند.
وي در مورد فعاليت‌هاي صورت گرفته اظهار داشت: مجوز فعاليت نخستين زندان «باز» آذربايجان شرقي براي مراغه صادر شده است و کارگاه‌هاي حرفه‌آموزي و اشتغال‌زايي اين مکان، به عنوان زندان باز تعريف شده و شاغلان در آن، حبس خود را به صورت قانوني در آن محل طي مي‌کنند که منجر به کاهش آمار بزهکاري خواهد شد.
بني‌هاشمي ادامه داد: تلاش مي‌شود مجوز زندان باز براي ميانه نيز گرفته شود و همچنين به زودي مدرسه راهنمايي غيرانتفاعي، هنرستان فني، مرکز دارالتذهيب و حفظ قرآن و نيز مرکز آموزش فني و حرفه‌اي در زندان تبريز تأسيس مي‌شود.
وي با اعلام اينکه 31 درصد زندانيان در آذربايجان شرقي، زنداني مواد مخدر هستند افزود: سال گذشته 565 نفر اقدام به ترک اعتياد کردند و 22 درصد نيز زنداني سرقت هستند.
بني‌هاشمي از اقدامات براي انتقال زندان تبريز به خارج شهر خبر داد و گفت: اين زندان در محل بابا باغي با 62 هزار متر مربع زيربنا در 92 هکتار و با ظرفيت اسمي 5 هزار نفر ساخته مي‌شود و براي آن حدود يک هزار و 200 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

 


مديرکل زندان‌هاي استان اصفهان گفت: با کمک 450 ميليون توماني خيران، ستاد ديه، خيريه آزادي زندانيان زمينه آزادي 40 زنداني در اصفهان فراهم شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، رمضان اميري در مراسم جشن آسماني آزادي 40 زنداني با اشاره به کمک خيريه امام موسي کاظم(ع) براي آزادي زندانيان افزود: طي دو سال گذشته با پرداخت کمک خيران براي آزادي زندانيان يک ميليارد و 90 ميليون تومان زمينه آزادي 283 نفر از زندانيان فراهم شده است.
وي افزود: در جلسه انجمن از حمايت زندانيان دادستان با يک ماه مرخصي در ماه مبارک رمضان براي زندانيان موافقت کرد.
مديرکل زندان‌هاي استان اصفهان در خصوص آزادي زندانيان تصريح کرد: جرائمي که شاکي خصوصي دارند چاره‌اي جز راضي کردن شاکي و يا پرداخت هزينه خسارت به شاکي وجود ندارد.
وي ادامه داد: البته در صورتي که فردي در زندان باشد، به ازاي هر روز حبس 30 هزار تومان از هزينه بدهي شاکي کم مي‌شود.
اميري با اشاره به زمينه آزادي 40 زنداني گفت: با همکاري ستاد ديه زمينه آزادي 10 نفر زنداني با مبلغ 280 ميليون تومان فراهم شده است که 6 مورد آن مهريه و چهار مورد آن مالي بوده است.
وي به پرداخت 35 ميليون توماني خرج عروسي يک زوج اصفهاني اشاره و افزود: با مبلغ 35 ميليون تومان اين زوج زمينه آزادي 10 نفر از زندانيان فراهم شده است.
مديرکل زندان‌هاي استان اصفهان تصريح کرد: همچنين زمينه آزادي 20 نفر ديگر از زندانيان جرايم عمد و نيز بدهکار مالي با مبلغ 131 ميليون تومان توسط خيران انجام گرفته است.

 


اراک- خبرنگار کيهان:
در مراسمي از راننده تاکسي درستکار که طلاي جا مانده در تاکسي را به صاحبش بازگردانده بود، با حضور شهردار و مديرعامل شرکت تاکسيراني اراک قدرداني شد.
محمدعلي قاسمي نوروز امسال مقداري طلا به ارزش 13 ميليون تومان پيدا کرده بود.اين راننده تاکسي درستکار با پيگيري و اطلاع دادن موضوع به نيروي انتظامي و تاکسيراني پس از يک هفته، صاحب طلاها را شناسايي و به وي بازگردانده است.

 


اردبيل- خبرنگار کيهان:
با حضور استاندار اردبيل جشن گازرساني به همه روستاهاي بخش ويلکيج شهرستان نمين برگزار شد.
با افتتاح پروژه گاز رساني به روستاهاي تفيه، رز، حور واقع در بخش و يلکيج شهرستان نمين جشن گازرساني به تمامي روستاهاي اين بخش به عنوان اولين بخش سبز در استان اردبيل برگزار شد.
اکبر نيکزاد در مراسم جشن گفت: در حال حاضر کليه شهرهاي شهرستان نمين و 62 روستاي اين شهرستان با تحت پوشش قرار دادن 89 درصد خانوارهاي روستايي از نعمت گاز طبيعي برخوردار هستند.
وي گفت: عمليات گازرساني به 19 روستاي ديگر اين شهرستان در حال اجراست که با افتتاح اين پروژه‌ها، نمين به عنوان اولين شهرستان سبز استان دست خواهد يافت.
نيکزاد در پايان گفت: براي گازرساني به سه روستاي ياد شده که يک هزار و 100 خانوار روستايي را تحت پوشش قرار داده حدود 23 کيلومتر لوله‌گذاري و 15 ميليارد ريال هزينه شده است.

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
30 نفر از نامزدهاي انتخابات چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر آبادان نسبت به روند برگزاري انتخابات شوراي شهر معترض بوده و خواهان رسيدگي به اين اعتراضات در چارچوب قانون هستند.
براساس اين گزارش، اين افراد مدعي هستند که با وجود پيگيري‌ها از طريق هيئت اجرايي و هيئت نظارت اين شهرستان و با گذشت 2 هفته از برگزاري انتخابات، تاکنون مراجع مذکور حاضر به رفع اشکالات و شبهات مطرح شده نبوده‌اند.
از جمله دلايل اين افراد اين است که در روز انتخابات خريد و فروش راي صورت گرفته است و عده‌اي از مردم به صحت اين ادعا شهادت داده‌اند و چندين نفر افراد متخلف انتخاباتي در اين زمينه نيز توسط مراجع امنيتي و انتظامي دستگير شده‌اند.
اين کانديداهاي معترض همچنين عنوان کرده‌اند به دليل خواب‌آلودگي و خستگي کارگزاران انتخاباتي در شعب اخذ راي، اين افراد در شمارش آرا مشارکت کامل نداشته‌اند و از نمايندگان کانديداها براي شمارش آرا استفاده شده است.
اين افراد با ادعاي موارد مذکور، خواستار رفع شبهات و اعلام ارتباط دستگيرشدگان با راه‌يافتگان به شوراي اسلامي شهر آبادان و بازشماري 10 درصد از صندوق‌هاي راي با حضور کانديداهاي معترض هستند.

 


مسئول يک سازمان خيريه مردمي در قم گفت: در ايام نيمه شعبان 50 جهيزيه به زوجين جوان توسط اين سازمان اهدا شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي سازمان مردم‌نهاد آبشار عاطفه‌ها، سمانه خيرآبادي اظهار داشت: اين سازمان به مناسبت ميلاد حضرت مهدي(عج) در نيمه شعبان به زوجين جوان و مستعد سراسر کشور پنج هزار جهيزيه اهدا کرد.
وي افزود: در قم نيز همزمان با سراسر کشور 50 جهيزيه با همکاري نيکوکاران به جوانان نيازمند اهدا شد.
خيرآبادي با بيان اينکه در مجموع ارزش ريالي اين کمک‌ها حدود 40 ميليون تومان بود افزود: براي هر يک از زوج‌ها کالاي اساسي زندگي شامل اجاق گاز، يخچال، يک تخته فرش، تلويزيون، ظروف آشپزخانه، پتو و برخي اقلام ديگر تهيه شد.
وي تصريح کرد: اين سازمان کتابچه‌اي از افراد زيرپوشش تهيه کرده است که در اختيار خيرين قرار مي‌گيرد تا آن‌ها در انتخاب افراد آزاد باشند و مبلغ موردنظر خود را مستقيم به حساب همان فرد واريز کنند.

 


ستاد خبري حفظ ابنيه و آثار سرزميني دفاع مقدس در رابطه با حفاظت و صيانت از آثار سرزميني، بناها، اماکن، مواضع و ادوات دفاع مقدس راه‌اندازي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام و به نقل از قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزميني دفاع مقدس جنوب کشور، دريافت شبانه‌روزي اخبار، گزارش‌ها و اطلاعات مردمي يکي از اهداف راه‌اندازي اين ستاد خبري است.
اين ستاد خبري، اخباري را در رابطه با حفاظت و صيانت از آثار سرزميني، بناها، اماکن، مواضع، ادوات دفاع مقدس و ... دريافت مي‌کند.
افزون بر اين، اطلاعاتي در خصوص جلوگيري از تخريب، تعارض، ساخت و ساز غيرمجاز، خروج آثار فيزيکي از مناطق عملياتي، ثبت‌ آثار دفاع مقدس، پيشنهادات و انتقادات از ديگر گزارش‌هاي مورد نياز است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10