(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 15 تـیـر 1392 - شماره 20534

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روحاني به پيام‌هاي تبريک 5 رئيس‌جمهورديگر پاسخ داد
با حضور رئيس جمهوري انجام شد
بهره‌برداري از بلوار حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد جمکران
درمکتب امام
وزير خارجه زيمبابوه در ديدار صالحي: ايران جايگاه جنبش عدم تعهد را ارتقا بخشيد
در مراسم سي و يکمين سالگرد ربايش 4 ديپلمات ايراني در بيروت
رکن‌آبادي: متوسليان، اخوان، موسوي و رستگار مقدم زنده‌اند
در برنامه زنده تلويزيوني صورت گرفت
گزارش احمدي‌نژاد از عملکرد دولت دهم به مردم
سرلشکر سليماني: هيچ سندي در ايران بالاتر از سند دفاع مقدس نيست
رئيس ستاد ارتش تاکيد کرد
استقلال بنيه دفاعي نيروهاي مسلح ايران از وابستگي خارجي
عضو هيات تطبيق مصوبات دولت با قوانين : 25درصد مصوبات دولت با قانون مغايرت داشت
با اتمام زمان ثبت نام دانش‌آموزان اوليا در صورت جابه‌جايي محل زندگي از ستاد نامه بگيرند
   


رئيس‌جمهور منتخب کشورمان به پيام هاي تبريک رؤساي جمهوري ترکمنستان، سودان، برزيل، ايتاليا و تونس پاسخ داد.
حجت‌الاسلام حسن روحاني رييس جمهور منتخب در پيام‌هاي جداگانه‌اي، به پيام‌هاي تبريک 5 رييس‌جمهور پاسخ داد.
روحاني با تشکر از پيام‌هاي بريک قربانقلي بردي محمداف رييس جمهوري ترکمنستان، عمرحسن احمد البشير رئيس جمهوري سودان، ديلما روسف رييس جمهوري فدراتيو برزيل، جروجيا ناپوليتانو رييس جمهوري ايتاليا و محمد منصف المرزوقي رييس جمهوري تونس اظهارداشته است که دولت يازدهم ايران براي تقويت هرچه بيشتر روابط دوجانبه با ديگر کشورها براي توسعه و تعميق روابط برادرانه و دوستانه تلاش خواهد کرد.
درخواست دفتر روحاني از مردم براي مشورت در انتخاب کابينه
دفتر امور رسانه‌هاي رييس‌جمهورمنتخب کشورمان ضمن درخواست توقف گمانه‌زني‌ها درباره کابينه يازدهم، از قشرهاي مختلف مردم خواست پيشنهادهاي خود را به اين دفتر ارسال کنند.
در اين اطلاعيه آمده است:
از همگان، اعم از شخصيت‌ها ورسانه‌هاي محترم درخواست مي شود، گمانه زني ها درباره ترکيب دولت يازدهم وکميته ها و کارگروههاي بررسي کننده در اين زمينه را متوقف کنند و اجازه دهند رييس جمهور منتخب با دقت و آرامش بررسي هاي خود را در مهلت مقرر قانوني به فرجام رساند.
با توجه به تاکيد رئيس جمهور منتخب در همايش افق رسانه، مبني بر اينکه بدنبال مشورت با همه صاحبنظران و گروه هاي مختلف هستم، ازقشرهاي مختلف مردم بزرگ ايران بويژه صاحبنظران، اساتيد و کارشناسان درخواست مي شود پيشنهادهاي خود را به دفتر رييس جمهور منتخب ارسال فرمايند.

 


بلوار پيامبر اعظم(ص) که بارگاه کريمه اهل‌بيت حضرت فاطمه معصومه(س) را به مسجد مقدس جمکران متصل مي‌کند، پنج‌شنبه شب با شعار يا فاطمه يا مهدي توسط رئيس جمهوري به بهره‌برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ايرنا؛ اين مسير به طول 7 کيلومتر و عرض متوسط 300 متر احداث شده است و داراي مسيرهاي پياده‌رو و سواره‌رو اعم از سواري و اتوبوس‌هاي تندرو است و قرار است در آينده مسير قطارهاي شهري نيز در آن ايجاد شود.
اين بلوار بدون هيچ مانع يا پيچ يا انحرافي دو حرم مقدس شهر قم را به يکديگر متصل مي‌کند، به نحوي که زائران و علاقه‌مندان با عبور از اين مسير مي‌توانند در هر نقطه‌اي از اين بلوار هر دو حرم را به راحتي مشاهده کنند.
براي تأمين مالي اين پروژه علاوه بر منابع داخلي شهرداري و اراضي و املاک معوض از محل شهرداري،‌اوراق مشارکت به ارزش 400 ميليارد تومان هزينه شده است. تاکنون 30 هزار ميليارد ريال براي تملک و احداث قسمتي از خدمات زيربنايي که تاکنون انجام شده، هزينه شده است.
با افتتاح بلوار پيامبر اعظم(ص) بار ترافيکي هسته مرکزي شهر در اين مسير توزيع خواهد شد و اين بلوار حجم زيادي از ترافيک شهري در اين ايام را کاهش خواهد داد.
در طول اين بلوار هفت بازار زير سطحي طراحي و احداث شده است. احمدي‌نژاد در سفر به قم در بدو ورود از پروژه منوريل اين شهر ديدن کرد.
رئيس جمهوري ضمن بازديد از پروژه منوريل قم بعنوان نخستين منوريل کشور،‌از نزديک در جريان فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين زمينه قرار گرفت.
احمدي‌نژاد در اين سفر همچنين از پروژه مترو قم بازديد و سپس حرم حضرت فاطمه معصومه(س) را زيارت کرد.
مرحله اول پروژه منوريل قم تاکنون 92 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است. خط يک متروي قم نيز که در مسير شرق به غرب احداث مي‌شود محله شاه ابراهيم اين شهر را به مسجد جمکران متصل کرده و در طول مسير 14 هزار و 800 متري خود از ميدان شهيد مطهري در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه(س) عبور مي‌کند.
14 هزار و 200 متر از مسير خط يک متروي قم با حفر تونل به صورت زيرزميني احداث شده و 600 متر از مسير آن نيز روباز است.
براي احداث اين پروژه يک هزار ميليارد تومان هزينه و 5 سال زمان پيش‌بيني شده است.
رئيس جمهوري در اين سفر مرحله اول بيمارستان 120 تختخوابي امام رضا(ع) قم را افتتاح کرد.
اين بيمارستان که احداث آن از سال 1386 آغاز شده با زميني به مساحت 85 هزار متر مربع و به مساحت 5914 متر در مجموع 6 طبقه شامل زيرزمين، طبقه همکف و 4 طبقه فوقاني احداث شده و در مجموع 22 هزار و 110 متر مربع مساحت دارد و براي تکميل فاز اول آن 400 ميليارد ريال هزينه صرف شده است.
اين بيمارستان داراي بخش‌هاي جنرال تخصصي شامل بخش‌هاي کودکان و نوزادان داخلي، جراحي عمومي زنان و دندانپزشکي در کنار بخش‌هاي تخصصي قلب و ارتوپدي شامل بخش‌هاي ويزه سي‌سي‌يو، آي‌سي‌يو و آن‌آي‌سي‌يو به همراه 9 اتاق عمل است.
احمدي‌نژاد در سفر به قم در نشست کار گروه توسعه استان قم شرکت کرد. در اين نشست آخرين مسائل مربوط به توسعه استان در عرصه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفت.
رئيس جمهور در جلسه کارگروه توسعه کشاورزي،‌معدن و گردشگري استان قم با بيان اينکه آنچه از سوي دولت براي خدمت به مردم استان قم انجام شد، وظيفه بوده و هيچ پاداشي در ازاء آن طلب نداريم، گفت: همه ما فدايي و نوکر اهل بيت هستيم و اگر اهل بيت نوکري ما را بپذيرند، اين بالاترين هديه براي ما است.
احمدي‌نژاد افزود: برخلاف تصور و نظر برخي‌ها که ساليان طولاني سرمايه‌گذاري در عرصه کشاورزي را محدود کرده و اين بخش را از رشد مناسب محروم کردند، معتقدم با توجه به استعدادهاي ايران در زمينه کشاورزي که اين ظرفيت‌ها را هم روي کاغذ مي‌شناسم و هم از نزديک ديده‌ام، تا به امروز کمتر از يک سوم ظرفيت‌هاي بخش کشاورزي کشور مورد استفاده قرار گرفته است.
رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه بخش کشاورزي ظرفيت بسيار زيادي براي جذب سرمايه‌گذاري‌هاي جديد دارد و مي‌تواند وابستگي کشورمان به بخش نفت را به شدت کاهش دهد افزود: از همه مسئولان مي‌خواهم که به اين نکته باور داشته باشند و ضمن تلاش براي حفظ آن اين باور و اعتقاد را به ديگران نيز انتقال دهند، تا بتوانيم بخش کشاورزي را به جايگاه شايسته‌اش برسانيم.
احمدي‌نژاد همچنين با مثبت و مؤثر توصيف کردن مصوبات اين جلسه در بخش معدن تصريح کرد: معدن در کشور ما همچنان يک ظرفيت ناشناخته است در حالي که مطالعات و پژوهش‌هاي کارشناسي گواهي مي‌دهند که ايران روي کمربند معادن غني جهان قرار دارد.
رئيس جمهور با اشاره به اينکه به راحتي و با سرعت مي‌توانيم سطح 400 ميليون تني فعلي برداشت‌هاي معدني کشور را به بيش از يک ميليارد تن در سال برسانيم خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفيت‌ها و استعدادهاي موجود کشورمان در بخش معدن، اين بخش و بخش کشاورزي مي‌توانند بسيار سريع‌تر از بخش‌هاي ديگر وابستگي‌هاي کشور به درآمدهاي نفتي را کاهش دهد و بايد توجه و منابع را بيش از پيش به اين بخش هدايت کنيم تا ثروت‌هاي ملت در عرصه معدن احياء شده و مجال از دشمن براي فشار آوردن به درآمدهاي نفتي کشور گرفته شود.
وي همچنين با اشاره به طرح بزرگ حرم تا حرم در قم که حرم حضرت فاطمه معصومه(س) را به طور مستقيم و بدون هيچ مانع يا انحرافي در مسير به مسجد جمکران متصل مي‌کند گفت: به نظرم اجراي اين پروژه که يکي از بزرگترين طرح‌هايي است که در قم اجرا شده و حتي در ايران نيز نظير آن وجود ندارد که يک جاده مستقيم به طول هفت کيلومتر دو حرم را به گونه‌اي به يکديگر متصل کند که در هر جاي آن که بايستيم هر دو حرم قابل مشاهده باشد.
احمدي‌نژاد با بيان اينکه اجراي اين طرح ظرفيت‌هاي زيادي براي توسعه شهري و گردشگري قم ايجاده کرده است اظهار داشت:‌ خوب است مسئولين شهر همه طرح‌ها و پيشنهادها را براي توسعه شهري به محوريت اين پروژه هدايت کنند.

 


ارزش طلاب انقلابي
شوراي مديريت و اساتيد عزيز هم توجه داشته باشند که بدون طلاب انقلابي به هيچ يک از خواسته‌هاي مشروع خود نخواهند رسيد.
طلاب انقلابي و مبارز، پيشتازان انقلاب اصيل اسلامي‌مان مي‌باشند.
صحيفه نور- ج 21-ص 130

 


وزير امور خارجه زيمبابوه عملکرد ايران به عنوان رياست جنبش غيرمتعهدها را موجب ارتقاي جايگاه اين سازمان و شايسته تقدير دانست.
علي‌اکبر صالحي در ديدار با «ممبنگگري» وزير خارجه زيمبابوه بر ضرورت استمرار رايزني‌هاي دو کشور در خصوص تحولات منطقه‌اي و مسائل مهم بين‌المللي به ويژه در چارچوب جنبش غيرمتعهدها تاکيد کرد.
صالحي با اشاره به اراده روساي جمهور دو کشور بر گسترش مناسبات فيمابين گفت: لازم است با رفع هرگونه موانع احتمالي بر سر راه توسعه مناسبات دو کشور زمينه را براي ارتقاي همکاري‌هاي اقتصادي، فرهنگي و تجاري و علمي سطح مناسبات خوب سياسي دو کشور را فراهم کرد.
وي ابراز اميدواري کرد که نتايج اين سفر سرآغاز مرحله نوين روابط دو کشور شده و آينده بهتري براي دو طرف رقم زند.
صالحي افزود: ايران به عنوان رئيس دوره‌اي جنبش غيرمتعهدها و زيمبابوه به عنوان عضو مهم اين جنبش مي‌تواند با همکاري و رايزني به رفع مسائل و مشکلات ملت‌ها از جمله مسائل سوريه و آفريقا کمک کند.
وي در خاتمه بر ضرورت ايجاد تسهيلات لازم در جهت ارتباط مردمي دو کشور و فعالتر شدن بخش‌هاي خصوصي و همکاري‌ها و پروژه‌هاي مشترک تاکيدکرد.
در اين ديدار طرفين بر گسترش راه‌هاي توسعه روابط دوجانبه و افزايش همکاري‌هاي اقتصادي تاکيد کردند.
همچنين وزير امور خارجه زيمبابوه عملکرد ايران به عنوان رياست جنبش غيرمتعهدها را موجب ارتقاي جايگاه اين سازمان و شايسته تقدير دانست و گفت: دو کشور از روابط دوجانبه منطقه‌اي و بين‌المللي نزديکي برخوردار هستند. با توجه به اراده روساي جمهور دو کشور و همچنين افزايش رايزني‌ها در عرصه‌هاي مختلف قصد داريم در مذاکرات جديد زمينه‌هاي جديد براي همکاري را شناسايي کنيم.
همچنين صالحي با رابرت موگابه رئيس‌جمهور زيمبابوه نيز ديدار و گفت‌وگو کرد.
صالحي سلام‌هاي گرم احمدي‌نژاد و روحاني را به موگابه ابلاغ کرد و با اشاره به مبارزات رابرت موگابه در راه استقلال زيمبابوه به ويژه ايستادگي در قبال فشارها و تحريم‌هاي ناعادلانه قدرت‌ها، از رهبران مبارز براي استقلال کشورهاي استقلالي تقدير کرد.
وزير خارجه کشورمان گفت: دو کشور داراي ديدگاه‌ها و مواضع سياسي مشترک و نزديک هستند و با مشورت و همکاري مي‌توانند نقش تاثيرگذاري در مناسبات بين‌المللي داشته باشند.
وي ضرورت طراحي و اجراي پروژه‌هاي همکاري مشترک را مورد تاکيد قرار داد و ابراز اميدواري کرد که پروژه ساخت درمانگاه در حراره آغاز گردد.
رابرت موگابه نيز در اين ديدار متقابلا از صالحي خواست سلام‌هاي گرم وي را به احمدي‌نژاد و روحاني تقديم کند.
وي برگزاري موفق انتخابات رياست‌جمهوري در ايران را تبريک گفت.
موگابه با تاکيد بر اينکه مشتاقانه خواهان تقويت روابط با جمهوري اسلامي ايران است، به علاقمندي کشورش براي استفاده از تجربيات ارزشمند کشورمان در زمينه‌هاي مختلف تاکيد کرد.
وي با اشاره به مناسبات غيرعادلانه، استانداردهاي دوگانه و تحريم‌هاي غيرقانوني قدرت‌هاي استعماري، از مواضع بر حق جمهوري اسلامي ايران از جمله برخورداري از فناوري هسته‌اي صلح‌آميز تاکيد کرد.
به گزارش فارس، در اين ديدار همچنين پيرامون تحولات منطقه‌اي به ويژه اوضاع منطقه آفريقا، خاورميانه و سوريه تبادل نظر شد.

 


سفير کشورمان در بيروت با تاکيد بر زنده بودن 4 ديپلمات ايراني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي، خواستار اعمال فشار جامعه بين‌المللي بر اين رژيم براي آزادي هرچه سريعتر ديپلمات‌هاي ايراني شد.
مراسم سي و يکمين سالگرد ربايش 4 ديپلمات سفارت جمهوري اسلامي ايران در بيروت (سيد محسن موسوي، احمد متوسليان، کاظم اخوان و تقي رستگار مقدم)، روز پنجشنبه در محل سنديکاي روزنامه‌نگاران لبنان برگزار شد.
اين مراسم با حضور خانواده‌هاي ديپلمات‌هاي ربوده شده، ميشل موسي رئيس کميسيون حقوق بشر مجلس لبنان، شربل وهبي معاون وزارت خارجه و ديگر مقامات لبناني برگزار شد.
در اين مراسم، غضنفر رکن‌آبادي سفير ايران در لبنان، اين پرونده را موضوعي ملي و انساني دانست و با تاکيد بر زنده بودن 4 ديپلمات ايراني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي، خواستار اعمال فشار جامعه بين‌المللي بر اين رژيم براي آزادي هرچه سريعتر ديپلمات‌هاي ايراني شد.
سفير کشورمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوي دولت لبنان در اين خصوص از جمله ارسال نامه‌هاي رسمي به دبيرکل سازمان ملل و ثبت نامه‌هاي مزبور مبني بر ربايش 4 ديپلمات ايراني در لبنان توسط عوامل رژيم صهيونيستي، مسئوليت دولت لبنان و نيز سازمان ملل در اين خصوص را مورد تاکيد قرار داد.
ساير سخنرانان از جمله نمايندگان رئيس پارلمان و وزير خارجه لبنان نيز با محکوم کردن پديده آدم‌ربايي به شکل کلي و نقض موازين بين‌المللي و ناديده گرفتن مصونيت ديپلماتيک 4 ديپلمات ربوده شده، از رفتار دوگانه سازمان‌هاي بين‌المللي و طفره رفتن آنها از تحرک موثر براي روشن شدن سرنوشت ديپلمات‌هاي ايراني انتقاد کردند.
سخنرانان همچنين ضمن ابراز همبستگي کامل با خانواده ربوده‌شدگان و مغاير دانستن ربايش طولاني مدت افراد فوق با کليه موازين شرعي، اخلاقي و بين‌المللي، خواستار اهتمام جدي‌تر جامعه بين‌المللي از جمله دولت لبنان براي پايان بيش از سه دهه انتظار خانواده‌هاي مزبور شدند.
به گزارش فارس، مريم مجتهدزاده مشاور رئيس‌جمهور کشورمان نيز با ابلاغ سلام دولت و ملت ايران به مردم مقاوم لبنان و فلسطين، از دولت لبنان و نهادهاي بين‌المللي خواست با احساس مسئوليت بيشتر، نسبت به حل اين پرونده و تعيين سرنوشت ديپلمات‌هاي ايراني اقدامات جدي و موثر به عمل آورند.
وي با اشاره به نبود هيچ مدرکي دال بر شهادت 4 ديپلمات ايراني، علت انکار زنده بودن آنها از سوي عوامل وابسته به رژيم اشغالگر قدس را سناريويي صهيونيستي براي فرار از مسئوليت بين‌المللي چه به لحاظ مسئوليت ربايش 4 ديپلمات در دوران اشغال لبنان از سوي آن رژيم و چه از نظر مخفي کردن آنها در زندان‌هاي رژيم مزبور پس از انتقال آنها از لبنان به فلسطين اشغالي، دانست.

 


محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور کشورمان شامگاه چهارشنبه با حضور در شبکه يک سيما طي گزارشي عملکرد دولت دهم را براي ملت ايران تشريح کرد.
احمدي‌نژاد در اين برنامه با اشاره به اينکه ما گزارش خود را در 5 سطح آماده کرده‌ايم؛ گفت: گزارش امشب مربوط به تعهداتي است که ما در سال 84 داديم و ما حدود 28 روز ديگر نيز در گزارش کوتاه‌تري ضمن تشکر و حلاليت‌طلبي از مردم، از آنها خداحافظي خواهيم کرد.
رئيس‌جمهور در ادامه با اشاره به اينکه دولت نهم و دهم در يکي از سخت‌ترين شرايط تاريخي مستقر شدند، وقتي ما آمديم، افغانستان و عراق‌ هم اشغال شده بودند و آمريکا هم هر روز تهديد مي‌کرد، اظهار داشت: حالا وارد مسائل انرژي هسته‌اي نمي‌شوم و بنده هم مدتي است که واقعاً در اين موضوع دخالتي نمي‌کنم اما بالاخره تحريم‌ها يک فضا و شرايط سختي را براي کشور ايجاد کرد.
احمدي‌نژاد در ادامه سخنانش تأکيد کرد:‌ تا کنون بيش از 40ميليون نفر براي دريافت سهام عدالت شناسايي شدند و سهام به آنان واگذار شده است. اين کار بسيار بزرگي بود که دولت انجام داد.
رئيس جمهور تصريح کرد: تا الان 1384 ميليارد تومان سود براي سهام عدالت پرداخت کرده‌ايم که عمدتاً به دو دهک درآمدي که تحت حمايت نهادهاي حمايتي بودند، اختصاص يافت.
وي با بيان اينکه اقدام ديگري که در اختيار اين دولت صورت گرفت توزيع منابع قرض‌الحسنه بود اظهار داشت: 6 هزار و 400 ميليارد تومان براي مشاغل خانگي اختصاص داده شد که به طبقات پايين پرداخت شد.
وي افزود: حدود 30 هزار ميليارد تومان يارانه‌اي براي بنگاه‌هاي کوچک پرداخت و يک ميليون و 200 هزار شغل ثابت ايجاد شد.
احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود به مسکن مهر اشاره کرد و اظهار داشت: مسکن مهر هم در شهر و هم در روستا به وجود آمد که تاکنون بيش از 34 هزار ميليارد تومان تقريباً قرض‌الحسنه داده‌ايم که طبقات پايين هستند، خيلي‌ها که نمي‌توانستند آرزو کنند که صاحب خانه شوند الان صاحب خانه هستند؛ سرمايه‌گذاري‌ها را ما در کشور پراکنده کرديم.
رئيس جمهور افزود: حقوق بازنشستگان، کارگران و مستمري‌بگيران هم ترميم شد، البته بنده نمي‌گويم ايده‌آل است اما يک جهش داده شد؛ کارمنداني که پايه‌شان پايين بود اما يک دفعه به صورت پلکاني 2، 3 سال بالا رفتند.
وي با تأکيد بر اينکه هر سال گندم خريد مي‌شد و پول آن بلافاصله به کشاورزان پرداخت نمي‌شد اظهار داشت: ما بعضي از بدهي‌هاي دولت به کشاورزان که از سال 72 مانده بود را پرداخت کرديم و از سال 85 تاکنون چند روزه حقوق کشاورزان پرداخت مي‌شود؛ رقمي در بودجه کشور به نام توازن گذاشته شد تا خلأ‌ها را در مناطق محروم پر کند.
38 ميليون نامه به نهاد رياست جمهوري
رئيس جمهور در ادامه اظهار داشت: سيستمي درست شد به نام پاسخ به پيامها و مکاتبات مردمي؛ بسياري از مردم به سيستم دسترسي نداشته و نياز و مشکل دارند و بايد کسي حرف آنها را بشنود که در همين رابطه تاکنون 38 ميليون پيام و نامه به نهاد رياست جمهوري رسيده است.
احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به اينکه طلا يک کالاي ثابت است که همه چيز با آن سنجيده مي‌شود؛ اظهار داشت: اول دولت نهم هر انس طلا حدود 290 دلار بود که ما چندصد تن طلا خريداري کرديم.
وي صندوق مهر امام رضا (ع) و تأسيس بانک قرض‌الحسنه را از ديگر خدمات دولت نهم و دهم دانست و گفت: در حوزه مخابرات و تلفن انقلاب شد چرا که قبل از دولت ما 8 ميليون موبايل وجود داشت اما هم‌اکنون 113ميليون موبايل در کشور وجود دارد. قيمت موبايل نيز آن زمان 2ميليون بود و الان 2 هزار و 500 تومان است که با شارژ آن مي‌شود 5 هزار تومان.
رئيس جمهور با طرح اين سؤال که تعداد روزنامه‌هاي مخالف دولت چقدر است؟ گفت: دولت هيچ تلاشي براي آنکه روزنامه‌هاي طرفدار دولت راه‌ بياندازد انجام نداد، اتفاقاً روزنامه‌هاي مخالف دولت پول بيشتري از قوه مجريه دريافت مي‌کنند، روزنامه‌اي که تندترين تهمت‌ها را به ما مي‌زند، بيشترين کمک‌ها را از دولت دريافت مي‌کند.
مجموع ذخاير ارزي کشور
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به اينکه حساب ذخيره ارزي ما به صندوق توسعه ملي تبديل شد، اظهار داشت: مجموع ذخاير ما بالاي 100 ميليارد دلار است و سرمايه صندوق توسعه ملي بالاي 50 ميليارد دلار است و اين هديه دولت براي دولت‌هاي بعدي است و براي اولين‌بار بيش از 20 درصد از درآمد را کنار گذاشتيم در حالي که همه دولت‌ها صددرصد درآمد نفتي را خرج مي‌کردند.
رئيس جمهور با اشاره به بدهي‌هاي داخلي کشور ادامه داد: بانک‌هاي دولتي به دليل اضافه برداشت و عدم بازپرداخت به بانک مرکزي باعث افزايش بدهي‌هاي دولت مي‌شدند يا شرکت‌هاي بزرگ دولت مثل شرکت بازرگاني دولتي براي تأمين کالاهاي داخلي کشور از بانک مرکزي وام گرفته و چون نمي‌توانستند پرداخت کنند به بدهي دولت تبديل مي‌شد لذا ما تمام اين بدهي‌ها را يک بار براي هميشه صاف کرديم.
وي با بيان اينکه برخي اين دولت را بدهکارترين دولت تاريخ مي‌دانند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت هيچگونه بدهي به بانک مرکزي ندارد و از سوي ديگر بدهي‌ها از سال 57 را نيز تسويه کرده است.
ذخيره 4 هزار ميليارد کالا
وي با بيان اينکه ما پول حق عضويت‌هايي که دولت بايد براي مجامع بين‌المللي بدهد را هم کنار گذاشته‌ايم، تأکيد کرد: ما به نفع دولت بعدي کار کرده‌ايم و از اين‌رو هزينه دولت بعدي کاهش يافته است ضمن اينکه با ارز 26/12 ما 4 هزار ميليارد کالا ذخيره‌‌ کرده‌ايم.
احمدي‌نژاد با بيان اينکه ما در حال حاضر تا 64 ماه ذخيره داريم و البته هر روز کشتي‌ها مي‌آيند، افزود:‌ برخي فقط مخالفت مي‌کنند در حالي که اين قانون است.
رئيس جمهور در ادامه اين برنامه تلويزيوني افزود: ما دولتي را تحويل مي‌دهيم که هيچ بدهي ندارد. کشور بدهي خارجي دارد و مردم نيز به بانک‌ها بدهي دارند اما دولت ندارد؛ دولت و بانک‌هاي دولتي بدهي ندارند اما مردم بدهي دارند و اين طبيعي است که بانک‌ها وام مي‌دهند و بانک مرکزي هم وظيفه‌اش ايجاد تعادل است.
وي با بيان اينکه مردم با وجود مشکلات به دولت اعتماد دارند، گفت: يک نشانه‌اش اين است که 40 ميليون نفر در انتخابات در سال 88 شرکت کردند و بيش از 36 ميليون در اين انتخابات شرکت کردند و اين نشان‌دهنده اعتماد به دولت است.

 


فرمانده نيروي قدس سپاه تاکيد کرد: هيچ سندي در جامعه از بعد ديني و ملي بالاتر از سند دفاع مقدس نيست.
سرلشکر قاسم سليماني در يادواره سرداران و 92 شهيد تيپ مالک اشتر شهرستان آمل اظهار داشت: اين منطقه زادگاه لشکر 25 کربلا است؛ لشکري که رزمندگان آن حق بزرگي بر گردن جامعه دارند.
به گزارش فارس، سرلشکر سليماني با اشاره به اينکه آنچه در اين محافل اهميت دارد اين است که براي کساني که در آن شرکت دارند نشانه‌هاي بزرگ آن به عنوان يک به شمار مي‌رود، ادامه داد: اين امر مي‌تواند براي جواناني که با انداختن چفيه بر گردن اين راه ارزشمند را ادامه دهند تذکر بزرگي باشد.
وي با تاکيد بر اينکه کساني که بخواهند انصاف داشته باشند و از روي حب و بغض سخن نگويند مي‌دانند که هيچ سندي در جامعه از بعد ديني و ملي بالاتر از سند دفاع مقدس نيست، اظهار داشت: اين سند در بروز چهره ملت ايران نقش مهمي داشته است و سندي با جامعيت کامل است.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران افزود: اينکه امام راحل و علماي بزرگ در برابر ملت ايران تعظيم مي‌کنند و اين ملت را با امت صدر اسلام مقايسه مي‌کنند به دليل اين است که ورق‌هاي اين سند ملي توسط ملت نگاشته شده است.
سليماني با اعلام اينکه دو خصوصيت امام(ره) در عبد بودن و اعتقاد به خدا داشتن در جبهه‌ها متبلور شده بود، خاطرنشان کرد: با اين ويژگي‌ها بود که جنگ تحميلي زمينه‌ساز سه انقلاب ديگر شد.
وي افزود: دوران دفاع مقدس نمايشگاه ديني و مذهبي بود و بخشي از ارزش‌هاي ديني بعد از دفاع مقدس به درون جامعه رسوب کرده و جامعه را متحول کرده است.
اين فرمانده سال‌هاي دفاع مقدس با اشاره به اينکه دفاع مقدس منشأ تحول در جامعه شد و امروز با افتخار مي‌گوييم که يکي از افتخارات فرهنگ ما اداره و مديريت جامعه فرهنگ دفاع مقدس بود، گفت: شايد يکي از نادرترين اتفاقات دفاع مقدس اين بود که منشأ گستردگي مديريت فرهنگي بود.
وي با بيان اينکه شايد دليل اينکه اين همه برنامه‌هاي فرهنگي مي‌گذاريم ولي از آن نتيجه‌اي نمي‌گيريم يافتن نقش مديران است، ادامه داد: اگر اعمال مديران با معنويت همراه باشد و اين حقيقت آن را دچار تحول کند موثر خواهد بود.
سليماني افزود: معنويت از زيادت کار حاصل نمي‌شود بلکه عصاره اخلاق و کردار ماست.
فرمانده نيروي قدس سپاه با اشاره به اينکه مديريت در زمان جنگ صرف مديريت جنگي نبود بلکه افرادي مانند همت، کاظمي و خرازي اساتيد اخلاق بودند، يادآور شد: اينها افرادي هستند که فرزندان شما به آن افتخار مي‌کنند چون اين شهدا سلسله اقداماتي انجام مي‌دادند که ادغام شده در دين بود.

 


رئيس ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اينکه تحريم موجب استقلال بنيه دفاعي کشور شد، تاکيد کرد در حال حاضر بنيه دفاعي نيروهاي مسلح ايران در صنايع دفاعي، وابستگي به نيروهاي خارجي ندارد.
امير سرتيپ محمد دادرس با اشاره به اتکاي نيروهاي مسلح ايران به قدرت بومي اظهار داشت: ما امروز در حوزه صنايع دفاعي، الحمدلله چيزي را مي‌سازيم که به آن نياز داريم و کنترل آن هم در اختيار خودمان است. تجهيزات ساخت ما در حوزه نظامي امروز ايجاد استقلال کرده است.
رئيس ستاد ارتش در ادامه در خصوص بودجه نظامي کشور تاکيد کرد: اين را بدانيد که ما در بين 16 کشور منطقه از نظر بودجه نظامي رتبه 15 را داريم، يعني برخلاف تصور، بودجه نظامي کشور براساس تهديدات دشمنان نيست، ولي به دليل غيرت و حميت ايراني، توان نظامي جمهوري اسلامي با تکيه بر دستاوردهاي دفاعي ما به مرحله قابل قبولي رسيده است.
وي افزود:رابطه بودجه نظامي هر کشور ارتباط مستقيمي با GDP (توليد ناخالص داخلي) دارد. اين شاخص در تعيين بودجه نظامي بسيار اهميت دارد. به هر حال ما اعتبارات کمتري را به بخش نظامي تخصيص مي‌دهيم، ولي فرماندهي معظم کل قوا به طور کلي، واقعيت نيروهاي مسلح را به عالي‌ترين شکل درک مي‌کنند.
دادرس همچنين با بيان اينکه تحريم ترفند دشمنان ما از گذشته دور بوده است، اظهار داشت: درست است که تحريم موجب شد در بخشي از قسمت‌ها در حوزه‌هاي مختلف به ما فشارهايي وارد شود، اما براي ما دستاوردهاي خوبي هم داشته است. جالب است بدانيم که زماني که دشمنان احساس کنند اين دستاوردها، توانمندي‌هايي را مي‌تواند در کشور مقابل ايجاد کند، خودشان معمولا کمي دايره تحريم‌ها را کم مي‌کنند تا اين توانمندي‌ها ايجاد نشود.
رئيس ستاد ارتش خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب تحريم انتخابي را براي بنيه دفاعي توصيه کردند. اين تحريم انتخابي براي يک دوره زماني ميان مدت نتيجه‌اش اين شد که بنيه دفاعي ما از يک استقلال برخوردار شد و در حال حاضر بنيه دفاعي نيروهاي مسلح در صنايع دفاعي کشور، چه در سپاه، ارتش يا نيروي انتظامي وابستگي به نيروهاي خارجي ندارد.
وي افزود: تحريمي که امروز متوجه نظام جمهوري اسلامي ايران شده است، در صنايع دفاعي مي‌تواند منشأ يک حرکت بلند باشد. به عنوان مثال ما مي‌توانيم در سطح کشور تمام نيازمندي‌ها و واردات و تمام آن چيزي را که براي ما به نوعي وابستگي ايجاد کرده است با کمک مراکز پژوهشي، صنعتي، تحقيقاتي و دانشگاه‌ها تامين کنيم.
دادرس با بيان اينکه با تدبير رهبر معظم انقلاب و تلاش نيروهاي نظامي کشور امروز کشوري توانمند در بنيه دفاعي هستيم، تصريح کرد: ادوات دفاعي ما از نظر شاخص‌هاي نظامي در وضعيت بسيار خوبي قرار دارد. مثلا در حوزه دريايي ما به توانمندي‌هاي بسيار بالايي رسيده‌ايم. امروز «ناو جماران» ما به آب‌هاي آزاد، اقيانوس‌ها و آب‌هاي دور اعزام مي‌شود و خوشبختانه اين اعزام برکات زيادي هم براي دنياي اسلام داشته است. البته در ديگر حوزه‌هاي زميني، هوايي و پدافند نيز دستاوردهاي ارزشمندي کسب شده که برخي از آنها به اطلاع مردم عزيزمان رسيده است.
رئيس ستاد ارتش با اشاره به اينکه امروز ما زيرسطحي‌ها و موشک‌هاي سطح به دريا را خودمان مي‌سازيم گفت: در حوزه پدافندي يک پوشش مناسب راداري در حد نياز و در اندازه مورد نياز در سطح کشور داريم و اين در حالي بود که زماني ما مدت‌ها منتظر يک لامپ بوديم و تجهيزاتمان خوابيده بود، اما امروز خودمان در اندازه بيشتر از آن چيزي که در گذشته داشتيم، متناسب با نيازهايمان آن را تهيه کرده‌ايم.
وي افزود: ما تمام تهديداتي که بيشتر جنبه عمليات رواني دارد يا با خوي تجاوزکارانه آن تهديدکننده يک رابطه مستقيم دارد را مدنظر داريم و متناسب با آن تهديد نيز خودمان را تجهيز کرده‌ايم.
رئيس ستاد ارتش در گفت و گو با ايسنا، خاطر نشان کرد: در خصوص ديپلماسي دفاعي بايد شرايطي فراهم کرد تا از هر فرصتي براي گسترش مناسبات دفاعي با دوستانمان استفاده کنيم. با کشورهاي اسلامي مي‌توانيم اتحاد استراتژيک داشته باشيم، چون از جنبه اعتقادي داراي ريشه‌هاي مشترک هستيم. با کشورهاي ديگر هم مي‌توانيم يک اتحاد تاکتيکي داشته باشيم. به عنوان مثال با کره شمالي و ونزوئلا بايد ارتباط داشته باشيم. اينکه اولويت در کدام باشد، بايد به زمينه آن بازگردد.

 


عضو هيات تطبيق مصوبات دولت با قوانين، ميزان مصوبات غيرقانوني در دولت دهم را 25 درصد اعلام کرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجلس شوراي اسلامي، محمدرضا خباز درباره عملکرد هيات تطبيق مصوبات دولت با قوانين و مقررات، گفت: يکي از افتخارات هيات تطبيق در اين دوره، عملکرد به‌روز آن است که هيچ مصوبه‌اي از دولت دهم بدون رسيدگي باقي نماند.
نماينده ادوار مجلس افزود: با وجود آنکه دولت احمدي‌نژاد مصوبات خود را براي هيات تطبيق ارسال نمي‌کرد و ما از طرق ديگري همچون سايت دولت، روزنامه رسمي يا نهادهايي همچون ديوان محاسبات به اين مصوبات دسترسي پيدا مي‌کرديم، اما هيات به گونه‌اي عمل کرد که در اين رسيدگي‌ها تاخير و تعلل نداشته باشد.
وي تصريح کرد: هيات تطبيق در سال‌هاي گذشته، ? يا ? سال عقب‌تر از مصوبات دولت بود؛ به طوري که وقتي درباره مصوبه‌اي اظهارنظر صورت مي‌گرفت، سال‌ها از تصويب و اجراي آن گذشته بود.
خباز بيان کرد: در دولت‌هاي گذشته، ? تا ? درصد از مصوبات هيئت دولت خلاف قانون تشخيص داده مي‌شد ولي در دولت دهم اين مغايرت قانوني به ?? درصد رسيد.
وي دليل اين امر را افزايش چشمگير مصوبات دولت احمدي‌نژاد نسبت به دولت‌هاي قبل دانست و توضيح داد: هيات دولت در سفرهاي استاني مصوبات فراواني داشت؛ مثلا ظرف ? ساعت بيش از ??? مورد تصويب مي‌شد و همين مساله کار هيات تطبيق در مجلس را سخت‌تر کرده بود.
اين نماينده ادوار مجلس گفت: مصوبات دولت‌هاي قبلي با قانون ? تا ? درصد مغايرت داشت ولي در دولت احمدي‌نژاد، هم تعداد مصوبات افزايش داشت هم موارد خلاف قانون آن بيشتر از ? برابر شد. 
عضو هيات تطبيق مصوبات دولت با قوانين با اشاره به اينکه دولت احمدي‌نژاد از اواسط مجلس هشتم مصوبات خود را به اين هيات ارسال نکرد، ادامه داد: روال کار در گذشته به اين صورت بود که هيات تطبيق موارد خلاف قانون دولت را ابلاغ مي‌کرد ولي دولت پاسخي به آن نمي‌داد و مصوبه خود را براي اجرا به دستگاه‌ها مي‌فرستاد؛ بنابراين، مجلس هشتم ماده‌اي را به تصويب رساند که بر اساس آن، اگر رئيس مجلس مصوبه‌اي از دولت را خلاف قانون تشخيص داد، دولت مکلف به اصلاح آن ظرف ? روز مي‌شد و در غير اين صورت، رئيس قوه مقننه آن را به روزنامه رسمي کشور اعلام مي‌کرد و دستگاه‌هاي اجرايي موظف به اجراي اصلاحيه مجلس بودند.
وي ادامه داد: پس از اين مصوبه مجلس، دولت به جاي اصلاح ايرادات کار خود، به عدم ارسال مصوبات به هيات تطبيق اقدام کرد و اکنون هم اگر رئيس مجلس نامه‌اي مبني بر مغايرت قانوني مصوبه هيات دولت به رئيس‌جمهور بفرستد، آنها جواب نمي‌دهند.

 


دبير ستاد مرکزي نظارت بر ثبت نام دانش‌آموزان با اشاره به شرايط ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس در صورت تغيير محل سکونت گفت: اوليا براي ثبت نام فرزندان خود پس از پايان مهلت از ستاد ثبت نام نامه بگيرند.
قاسم مستقيم، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ثبت نام حدود 90 درصد دانش‌آموزان در مدارس کشور انجام شده است و تا (امروز) 15 تيرماه، پرونده ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس بسته مي‌شود.
وي افزود: تا پايان تيرماه، تمام اقدامات مانند ساماندهي نيروي انساني در مدارس انجام خواهد شد و ابلاغ معلمان نيز صادر مي‌شود.
مستقيم در خصوص ثبت نام دانش‌آموزاني که از يک استان به استان ديگر يا از منطقه‌اي به منطقه ديگر نقل مکان کرده‌اند، گفت: خانواده‌ها موظف هستند تا 15 تيرماه در هر منطقه‌اي که در حال حاضر ساکن هستند، فرزند خود را ثبت‌نام کنند.
وي افزود: در صورتي که پس از پايان مهلت ثبت نام، خانواده‌اي تصميم بگيرد که محل زندگي را جابه‌جا کند، با مراجعه به ستاد ثبت‌نام اداره آموزش و پرورش منطقه محل جديد سکونت و ارائه مستندات شامل برگه ثبت نام درمدرسه قبلي و مدارک مربوط به محل سکونت جديد، مي‌تواند نامه ثبت نام در مدرسه جديد را دريافت کند.
دبير ستاد مرکزي نظارت بر امر ثبت نام دانش‌آموزان تاکيد کرد: خانواده‌ها دغدغه ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس را نداشته باشند و مطمئن باشند فرزندشان در ابتداي مهر، سال تحصيلي جديد را در مدرسه محل سکونت آغاز خواهد کرد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10