(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 15 تـیـر 1392 - شماره 20534

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
آيت‌الله سيد احمد خاتمي در خطبه‌هاي نمازجمعه تهران
معيار اعتدال مواضع رهبري است
در پرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
امام جمعه قم: هدف کشتار شيعيان مصرايجاد فتنه در جهان اسلام بود
با حضور رئيس جمهور بيست و يکمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم آغاز به کار کرد
در سفر به قم صورت گرفت
ديدار رئيس جمهور منتخب با مراجع تقليد
در ميان 40 کشور از جمله آمريکا، روسيه و آلمان
دانش‌آموزان ايران قهرمان مسابقات جهاني رياضي شدند
در بهشت زهرا برگزار شد
مراسم تولد شهيدان رضايي
اميرعبداللهيان : دشمنان درگيري مصري- مصري در تحولات قاهره را دنبال مي کنند
راه‌اندازي مقطع کارشناسي ارشد بين‌المللي خبرنگاري در دانشکده خبر
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام: حضور 72 درصدي مردم در انتخابات نمونه‌اي از دموکراسي است
با قرائت پيام رهبر معظم انقلاب
و با حضور رئيس جمهور منتخب بيست و دومين اجلاس سراسري نماز در خرم‌آباد برگزار مي‌شود
افزايش 3 برابري سرمايه صندوق ضمانت صادرات
معاون وزير راه و شهرسازي: 11 هزار کيلومتر راه‌آهن در حال احداث است
بازگشت نخستين ناوگروه نيروي دريايي‌ايران از روسيه به کشور
پرداخت 100 ميليارد‌ ريال به چايکاران شمال
يادواره معلمي شاعر دفاع مقدس در دزفول برگزار شد
سالانه هر ايراني فقط 11 کيلوگرم ماهي مي‌خورد
   


رهبر معظم انقلاب: سعي کنيد روحيه بسيجي را براي کشور، انقلاب و اسلام حفظ کنيد.

 


خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به شعار اعتدال از سوي رئيس‌جمهور منتخب گفت: اعتدال در عرصه سياسي همراهي با مواضع مقام معظم رهبري است.
به گزارش فارس خطيب نمازجمعه تهران با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي حمله ناو آمريکايي به هواپيماي مسافربري در سال 67 گفت: در اين حادثه 290 سرنشين درجا کشته شدند و در بين آنها 66 کودک بودند. دولت جنايتکار آمريکا نه تنها از عذرخواهي خشک و خالي دريغ نکرد بلکه به فرمانده ناو مدال داد. اين سيماي عريان و بي‌پرده متجاوزي است که به ناحق خود را قدرت مسلط دنيا مي‌داند.
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به حماسه سياسي ملت بزرگ ايران در انتخابات اخير گفت: حماسه سياسي که حضرت آقا فرموده بودند را شما شکل داديد در حالي که دشمنان شما با تحريم به دنبال اين بودند که شرکت در انتخابات محدود شود و مي‌گفتند که حداقل 25درصد پاي صندوق‌هاي راي مي‌آيند اما با حرکت شما مات شدند و اين حرکت دنيا را مبهوت کرد.
وي افزود: حضور بيش از 72درصدي علي‌رغم آن تهاجم سنگين، نتيجه لطف خدا و بصيرت شما مردم بود.
آيت‌الله خاتمي با اشاره به حضور مردم در کشورهاي مختلف در پاي صندوق‌هاي راي گفت: در رصد بيش از 30 انتخابات مختلف متوجه شدم در سال 2010 حضور در انتخابات رياست جمهوري آمريکا 57 درصد بود در سال 2012، در انتخابات رياست جمهوري روسيه 65 درصد آمدند. در اتريش در سال 2010، 53 درصد آمدند. درکرواسي در سال 2010، 50 درصد آمدند و در مکزيک 53 درصد و در پرتغال 46 درصد و در اوکراين نيز 69 درصد در انتخابات شرکت کردند.
آيت‌الله خاتمي در ادامه سخنان خود تصريح کرد: در اين انتخابات منتخب مردم بيش از 50 درصد راي آورد يعني شامل 50 به علاوه 300 هزار راي بود و نظام کاملا امانتدارانه اعلام کرد که برنده انتخابات جناب دکتر حسن روحاني است.
وي افزود: هيجکس نتوانست از اين مسئله ايراد بگيرد و عين اين روند در انتخابات دهم نيز صورت گرفت با اين تفاوت که در انتخابات سال 88 ناکامان انتخابات، با 11 ميليون تفاوت راي شعار دروغين تقلب را سر دادند اما در اينجا نظام 300 هزار راي تفاوت را حساب کرد.
خطيب نمازجمعه تهران همچنين با اشاره به اينکه موضع ما چه در قبال اين دولت و چه در قبال دولت‌هاي آينده حمايت ناصحانه است، گفت: اگر موضع دولت و عملکرد آن خوب بود از آن حمايت مي‌کنيم و اگر اتفاقي افتاد موضع ما نصيحت دلسوزانه و اجراي امر به معروف و نهي از منکر است.
آيت‌الله خاتمي در ادامه سخنان خود با اشاره به شعار روحاني در مورد اعتدال، عقلانيت و خردمندي گفت: بحث اعتدال و کار جمعي که آقاي روحاني مطرح کردند شعار بسيار صحيحي بوده و ريشه اعتقادي دارد.
خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: انتظار اين است که رئيس‌جمهور محترم اين شعار را مورد تبيين قرار دهند تا مورد سوءاستفاده بعضي‌ها قرار نگيرد.
آيت‌الله خاتمي در ادامه با اشاره به اينکه اعتدال را مي‌توان در مواضع سياسي مقام معظم رهبري آيت‌الله خامنه‌اي ديد، گفت: در انتخابات سال 88 نيز موضع مقام معظم رهبري مقابله با فتنه بود و شما مردم هم معتدل بوديد که پيروي کرديد و حماسه ارزشمند نهم دي سال 88 را آفريديد.
وي در ادامه افزود: اعتدال در عرصه سياسي همراهي با مواضع مقام معظم رهبري است.
آيت‌الله خاتمي در ادامه با اشاره به وقايع مصر گفت: مصر خواستگاه بيداري اسلامي و مردم مصر مسلمان و دلداده اسلام هستند و در طول اين يک سال نيز در انتخابات‌هاي گوناگون شرکت کردند تا به نمايندگان مسلمان راي بدهند اما متاسفانه آنها که از اين بيداري اسلامي بيرون آمدند آنچنان بد عمل کردند که بار ديگر کودتا شد و کودتاچيان حاکم شدند.
وي افزود: آنها به جاي اينکه جهان اسلام را به وحدت دعوت کنند از تکفيري‌هاي آدم‌کش حمايت کردند آنها حتي در عرصه سياسي نيز با رژيم صهيونيستي به گونه‌اي رفتار کردند که با شعارهاي قبلي خودشان متناقض بود. قرارداد کمپ ديويد را تاييد کردند و ايران‌هراسي و شيعه‌هراسي راه انداختند.
خطيب نمازجمعه تهران افزود: نتيجه اين عملکرد حضور دهها ميليون نفر در خيابان‌ها و کودتاي دوباره بود اينها پس از 80 سال کار تشکيلاتي نه به درد دنياي مردم خوردند و نه به درد آخرت.
آيت‌الله خاتمي ادامه داد: انتظار ما از مردم مصر که دلداده بيداري اسلامي هستند اين است که اجازه ندهند بار ديگر مصر تبديل به حياط خلوت رژيم صهيونيستي شود.
وي در ادامه با اشاره به کشته شدن علامه شحاته عالم مصري توسط تکفيري‌ها در نيمه شعبان گفت: در اين جنايت حدود هزار نفر به مجلس جشن اين عالم جليل‌القدر حمله مي‌کنند و وي را به شهادت مي‌رسانند.
خطيب نماز جمعه تهران افزود: اينها منتسب به وهابيت هستند و وهابيت نيز ساخته انگليسي‌ها است. آنها در گذشته هم به کربلا حمله کردند و با لشکر 12هزار نفري خود بنابر کمترين آمار در يک روز 3 هزارنفر را کشتند و جوي خون به راه انداختند. در سوريه دختر جوان را به تخت مي‌بندند و در جلوي چشمان پدر و مادرش وي را مي‌کشند.
وي با اشاره به مبارزات اهل سنت عليه وهابيت خاطرنشان کرد: اهل سنت بيش از 30 کتاب عليه وهابيت منتشر کرده است و شيعيان نيز 17 کتاب عليه وهابيت نوشتند اميدواريم اين مبارزه با دشمنان اسلام مثمر ثمر باشد.
آيت‌الله سيد احمد خاتمي در خطبه اول نماز عبادي سياسي جمعه تهران نيز با بيان اينکه تقوا سرمايه اساسي يک زندگي سعادتمندانه است، اظهار داشت: زيربناي اين فضيلت برجسته آن است که خود را در محضر خداوند ببينيم و باور کنيم که رها نيستيم.
خطيب موقت نمازجمعه تهران به حسن‌الخلق که يکي از 30 مکارم اخلاق و صفات عالي انساني در روايات است اشاره و تصريح کرد: در چندين روايت آمده است که مردم‌داري با پول نيست بلکه با اخلاق است.
وي در ادامه به حسن‌الخلق در عرصه سياسي اشاره و اضافه کرد: در عرصه سياسي بد اخلاقي و خوش اخلاقي وجود دارد؛ خوش اخلاقي در عرصه سياسي انصاف است و بد اخلاقي سياسي بي‌انصافي است که متاسفانه در تبليغات انتخاباتي و مناظره‌هاي انتخاباتي بسياري اين عنصر انصاف کم بود.
آيت‌الله خاتمي با بيان اينکه برخي از کانديداها به گونه‌اي در رابطه با کشور اظهارنظر مي‌کردند و جوري وانمود مي‌شد که گويي کشور در عرصه اقتصادي ورشکسته است، گفت: همچنين به نوعي سخن مي‌گفتند که در عرصه آزادي خفقان همه جاي کشور را گرفته و عرصه سياست خارجي از دم فشل بوده است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: آيا اين انصاف است که اينگونه قضاوت کنيم؛‌ اگر اقتصاد ما فشل بود در 11 تير سال قبل که آمريکا تحريم‌هاي سنگين خود را عليه ملت ما شروع کرد و گفت يک ماه ديگر ايران دست تسليم خود را بلند مي‌کند، يک ماه بعد ملت ايران دست خود را در روز قدس بلند کرد اما به صورت مشت و مرگ بر آمريکا.
آيت‌الله خاتمي اضافه کرد: مشکل وجود دارد که برخي مربوط به تهديدهاي خارجي و برخي سوء تدبير داخلي است اما ورشکسته نيستيم.
آيت‌الله خاتمي در پايان خطبه اول خاطرنشان کرد: بايد شايسته سالاري حرف اول را بزند و مشکلات معيشتي مردم حل شود.
همچنين رستم قاسمي وزير نفت به عنوان سخنران پيش از خطبه‌ها به ارائه گزارشي از عملکرد وزارتخانه‌اش پرداخت. قاسمي با اشاره به تحريم‌ها عليه ايران گفت: اين تحريم‌ها به گونه‌اي بود که حتي در دوران جنگ تحميلي نيز با چنين تحريم‌هايي روبه‌رو نبوديم و توانستيم در آن موقع با ورود نفتکش‌هاي بين‌المللي و استفاده از پرچم‌هاي کشورهاي مختلف نفت خود را به مقاصد مورد نظر صادر کنيم.
وزير نفت گفت: يکي از خصمانه‌ترين اقدامات کشورهاي تحريم‌کننده اين بود که يک شرکت بين‌المللي را که موظف بود فاز 12 پارس‌ جنوبي را توسعه و به اتمام رساند تهديد کردند به طوري که اين کشورها مديرعامل اين شرکت را در صورت ادامه فعاليت در ايران به 20 سال زندان تهديد کرده و اين شرکت مجبور به ترک ايران شد.
وي ادامه داد: ما بايد به دولت جديد کمک کنيم تا در شرايط اقتصادي که هم‌اکنون در آن به سر مي‌بريم بتواند کشور را به سرمنزل مقصود برساند.

 


شيطان بر بندگان خدا
تسلط نخواهد يافت
(اي شيطان)! تو هرگز بر بندگان من سلطه نخواهي يافت. همين قدر کافي است که پروردگارت حافظ آنها باشد.
سوره اسراء
آيه 65

 


جواد شمقدري با رد شايعات:
سازمان سينمايي منحل نمي‌شود
رئيس سازمان سينمايي گفت: مجلس در ارتباط با اصل مصوبه سازمان سينمايي هيچ ايرادي وارد نکرده و تنها به برخي فرآيندها ايراد حقوقي گرفته است ولي اصل قضيه و تاسيس سازمان سينمايي در مجلس شوراي اسلامي رد نشده است.
جواد شمقدري با رد شايعاتي درباره انحلال سازمان سينمايي افزود: يکسري اختلاف نظرهاي حقوقي است ولي اصل قضيه و تاسيس سازمان سينمايي در مجلس شوراي اسلامي رد نشده است و همين موضوع به معناي تاييد سازمان سينمايي است و اگر آقايان به خودشان زحمت دهند و به سايت مجلس مراجعه کنند مي‌بينند که به عنوان يکي از مصوبات به تصويب رسيده است.
وي ادامه داد: طبق مصوبه دولت اصلاحات، به جهت کوچک‌سازي دولت، وزارتخانه‌ها نبايد بيش از پنج معاونت داشته باشند و وزارت ارشاد هم هفت معاونت داشته است که بايد دو معاونت از آن کم مي‌شد. در واقع ذيل تصميم تاسيس سازمان سينمايي مصوبات دولت‌هاي قبلي هم محقق شده است.
شمقدري در پاسخ به اين نظر که؛ سازمان سينمايي به لحاظ اجرايي تفاوتي با معاونت سينمايي نداشته و تنها اسم آن عوض شده است، گفت: اگر ما معاونت سينمايي هم بوديم باز برخي همين حرف‌ها را مي‌زدند. چون اينها فقط يک عزم دارند و آن هم اين است که تخريب کنند و نقد غيرمنصفانه آن هم بدون ارائه سند و مدرک داشته باشند. لذا نقد آنها آن قدر غيرکارشناسي است که من نمي‌خواهم وارد آن شوم چرا که هيچ سندي را براي استدلال حرفشان ارائه نمي‌دهند. از طرف ديگر کارنامه ما در همه عرصه‌ها روشن است و سال گذشته با وجود اينکه بودجه سازمان 60 درصد کاهش پيدا کرد و تورم نيز در بسياري از حوزه‌ها دو برابر شد اما تقريبا هيچ فعاليتي در عرصه سينما متوقف نشد و همه فعاليت‌ها در شکل بسيار مطلوبي انجام شد و تنها توليد از آن سقف 100 فيلم که ما دنبال آن بوديم تا عبور کنيم، عبور نکرد که آن هم به دليل نگراني بخش خصوصي در سرمايه‌گذاري بود، اما علي‌رغم آن، سقف توليد ما نسبت به همه دولت‌هاي گذشته بيشتر بود.
سخنگوي هنري جنبش سبز
ميهمان رژيم صهيونيستي شد
جشنواره فيلم اورشليم که پنجشنبه 13تير شروع به کار کرده، جديدترين فيلم سخنگوي خارج از کشور جنبش سبز را با عنوان «باغبان» که درباره باغباني در باغ بهاييان در حيفاست، اکران مي‌کند.
به گزارش هاآرتص، محسن مخملباف که در جريان فتنه 88 به عنوان يکي از حاميان جريان فتنه مقابل مردم قرار گرفت به مدت دو هفته به عنوان ميهمان افتخاري جشنواره فيلم اورشليم در اسرائيل حضور خواهد داشت.
گفتني است مخملباف سال گذشته در همايشي ضد ايراني در کنار عناصر تجزيه‌طلب و حامي همجنس‌گرايي حضور يافته بود.
ساخت مستند «براي دخترم سميه»
با موضوع پشت پرده اردوگاه اشرف
مستند بلند «براي دخترم سميه» اردوگاه اشرف، به کارگرداني مرتضي پايه‌شناس مراحل پاياني توليد را در سيما فيلم سپري مي‌کند.
محمد شيشه‌گر، تهيه‌کننده اين اثر با اعلام اين خبر گفت: در اين اثر، به سراغ کساني رفته‌ايم که از جداشدگان گروهک منافقين هستند و از نزديک شاهد سير فعاليت‌هاي انجام شده در اردوگاه اشرف و وقايع و اتفاقات آن بوده‌اند. البته اين افراد لزوما در ايران زندگي نمي‌کنند و بعضا بعد از منفک شدن از گروهک منافقين، هر يک کشوري را براي سکونت خود انتخاب کرده‌اند. از اين رو شرح ماوقع از زبان اين افراد به واقعيت‌ها نزديک‌تر است و اعتماد بيشتري را در مخاطب برمي‌انگيزد.
وي افزود: سوژه اصلي اين مستند شخصي به نام مصطفي محمدي است که مقيم کاناداست. وي زماني از طرفداران گروهک منافقين بوده است. سالها قبل دختر او به بهانه بازديد به اردوگاه اشرف برده مي‌شود اما هيچگاه باز نمي‌گردد و بعد از 25 سال تلاش براي بازگرداندن دخترش درمي‌يابد که او به ظاهر تمايلي به بازگشت ندارد اما واقعيت چيز ديگري است. کما اينکه پسرش نيز عضو اين سازمان بوده است و رفته رفته اين شخص به اهداف پليد و غيرانساني گروهک منافقين پي مي‌برد.
يکي از بازيگران قديمي
دچار سانحه شد
يکي از بازيگران قديمي سينما، دچار سانحه شد.
به گزارش خبرنگار کيهان، رضا صفايي‌پور، چهارشنبه هفته پيش حين گذشتن از خط عابر پياده، با خودروي 206 برخورد کرد و از ناحيه چپ بدن آسيب ديد.
راننده خودرو، پس از تصادف، به سرعت از محل حادثه گريخت.
صفايي‌پور، سرکشي به هنرمندان قديمي و پيشکسوت را همواره در برنامه کاري خود داشت.

 


امام جمعه قم گفت: هنوز ماه شعبان تمام نشده خداوند انتقام خون شيخ حسن شحاته را از سلفي‌ها و حکومت مرسي گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در نماز جمعه اين هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به نزديکي ماه مبارک رمضان، بيان داشت: مومنان بايد خود را براي ضيافت‌الله آماده کنند؛ ترک گناه، صدقه، اطعام ديگران و احترام والدين از جمله اعمالي است که در ماه شعبان و همه ماه‌هاي ديگر توصيه شده است.
سعيدي در خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به سفر رئيس‌جمهور منتخب به قم گفت: روحاني در ديدار با مراجع تقليد و دبيرخانه مجلس خبرگان و نيز جامعه مدرسين بر مشي اعتدالي خود تاکيد کرد.
توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سفر احمدي‌نژاد به قم و بازديد از چند پروژه عمراني توسط وي، گفت: اميدواريم در مدت زمان باقي‌مانده از دولت کنوني همچنان شاهد فعاليت رئيس‌جمهور و استانداران براي عمران و آباداني سراسر کشور باشيم.
امام جمعه قم اظهار داشت: فاجعه کشتار شيعيان در مصر نشانه‌اي براي قتل‌هاي هدفمند و زنجيره‌اي شيعيان با هدف ايجاد فتنه‌اي فراگير در جهان اسلام بود؛ بي‌شک حوادث اخير در صيداي لبنان هم حاصل نشست‌هاي شومي چون اجلاس دوحه و فتاواي غلط مفتي‌هاي سعودي است، محمد مرسي هم شخص سلفي و ضد اهل بيت(ع) بود؛ به همين دليل دست الهي از آستين ملت بيرون آمد و سيلي محکمي به صورت اين موجود سلفي نواخت و پرده از روي او و حزب اخوان‌المسلمين برداشت؛ هنوز ماه شعبان تمام نشده خداوند انتقام خون شيخ حسن شحاته را از سلفي‌ها گرفت.
سعيدي در پايان با بيان اينکه اميدواريم شيعيان مظلوم در سراسر جهان با توصيه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و مراجع تقليد وحدت ميان خود را حفظ کنند، متذکر شد: احياي امر اهل بيت(ع) با اعتقاد کامل و صلابت و نيز وحدت امکانپذير خواهد بود؛ ضمن اين که اين امر زمينه فرج امام عصر(عج) را فراهم مي‌کند.

 


بعدازظهر ديروز بيست و يکمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم با حضور رئيس جمهور در محل مصلاي تهران آغاز به کار کرد.
نمايشگاه امسال به مدت يک ماه از 26 شعبان آغاز و تا 26 ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
به منظور استفاده علاقه‌مندان شهرستاني، نمايشگاه امسال چند روز زودتر و پيش از ماه رمضان آغاز شد. امسال با راه‌اندازي نمايشگاه مجازي قرآن کريم که چند روز پس از آغاز نمايشگاه قرآن کار خود را شروع مي‌کند، امکان استفاده علاقه‌مندان از نمايشگاه در فضاي مجازي فراهم شده است.
امسال با توجه به خواست مقام معظم رهبري مبني بر پرداختن به سبک زندگي اسلامي و قرآني، نمايشگاه با شعار «سبک زندگي قرآني» برگزار مي‌شود.
امسال بخش‌هاي مختلف و متفاوتي نسبت به سال‌هاي گذشته ارائه مي‌شود. به عنوان مثال؛ در بخش کودک و نوجوان، برنامه‌هاي جالبي براي کودکان و نوجوانان به ويژه افرادي که براي اولين بار روزه مي‌گيرند، در نظر گرفته شده است. همچنين خانواده‌ها مي‌توانند با حضور در نمايشگاه امسال از مشاوره‌هاي قرآني استفاده کنند.
در نمايشگاه بيست و يکم، هنرهاي مختلف قرآني و اسلامي با حضور هنرمندان، خوشنويسان و شعرا ارائه مي‌شود، همچنين علاقه‌مندان مي‌توانند با حضور در نمايشگاه امسال، با شخصيت و زندگي علما آشنا شوند.
در اين دوره، در بخش «کوثر رحماني» و «سراب شيطاني»، فعاليت فرقه‌هاي مختلف نوظهور بررسي و به مردم معرفي مي‌شود. بخشي هم با عنوان دولت قرآني، معيارهاي دولت از منظر قرآن کريم را به مردم ارائه مي‌کند.
يکي از برنامه‌هاي نمايشگاه امسال، اهداي قرآن کريم است و تلاش مي‌شود در اين نمايشگاه به صورت رايگان اين کتاب آسماني به عموم مردم اهدا شود.

 


حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهور منتخب روز پنج شنبه در سفري به قم با مراجع تقليد و علماء ديدار و گفت‌و‌گو کرد.
روحاني در ابتدا اين سفر به حرم مطهر حضرت معصومه(س) رفت و پس از زيارت مرقد مطهر کريمه اهل بيت(س) ضريح آن بانوي نور و رحمت را غبارروبي کرد.
وي سپس با آيت‌الله سعيدي توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم ديدار کرد.
روحاني در ادامه به دفتر آيت‌الله صافي گلپايگاني رفت و با اين مرجع تقليد هم ديدار کرد.
آيت‌الله لطف‌الله صافي گلپايگاني در اين ديدار با اشاره به اينکه مأموريت حساس و مهمي به شما سپرده شده است، گفت: اميدواريم خير مردم را در نظر گرفته و براي حل مشکل گراني و ديگر مسائل به وجود آمده در کشور تلاش لازم را داشته باشيد.
روحاني هم در اين ديدار با بيان اينکه کشور در شرايط خاص و فوق‌العاده‌اي قرار دارد، اظهار کرد: هيچ زماني به سختي امروز نبوده است. اکثر کارخانه‌ها تعطيل و نيمه تعطيل هستند و وضعيت کشاورزي نابسامان است.
وي با بيان اينکه دولت به فکر وارد کردن 7 ميليون تن گندم است، بيان داشت: در حال بررسي وضعيت تأمين هستيم.
ديدار بعدي روحاني با آيت‌الله مکارم شيرازي بود که رئيس جمهور منتخب در اين ديدار تاکيد کرد: با وجود همه مشکلات، به حل مشکلات اميدوارم و تحقق اين مسئله در صورتي است که همه کمک کنند، البته به طور طبيعي رهبر معظم انقلاب کمک خواهند کرد، من اطمينان دارم که ايشان به دولت کمک خواهند کرد چون بدون کمک ايشان نمي‌شود کار را پيش برد مردم نيز همواره کمک کار بوده و ان‌شاءالله با نشاط و اميد، همکاري و کمک خواهند کرد.
روحاني پس از آن به دفتر آيت‌الله شبيري زنجاني رفت و با اين مرجع تقليد هم ديدار کرد.
رئيس جمهور منتخب در اين ديدار با اشاره به سخنان مطرح شده پيش از انتخابات اظهار کرد: برخي مي‌گفتند که آيا اصل انتخابات قبول است يا خير و برخي ديگر اين سخن را مطرح مي‌کردند که آيا در انتخابات بايد شرکت کرد يا نه؟
برنامه بعدي رئيس جمهور منتخب در قم ديدار با آيت‌الله سبحاني از ديگر مراجع تقليد بود که اين ديدار به صورت خصوصي برگزار شد.
دفتر آيت‌الله نوري همداني مقصد بعدي سفر روحاني در قم بود. رئيس جمهور منتخب طي ديدار با اين مرجع تقليد اظهار کرد: خداوند شرايطي فراهم کرد که مردم بتوانند در انتخابات مشارکتي جدي داشته باشند و عظمت و شکوه انقلاب را به دنيا نشان دهند.
آيت‌الله حسين نوري همداني هم در اين ديدار طي سخناني خلق حماسه سياسي در انتخابات را مورد توجه قرار داد و گفت: يکي از مزاياي اين انتخابات، انتخاب يک فرد عالم و روحاني به عنوان رئيس جمهور بود. همه کانديداها شايسته بودند ولي مردم براساس فطرت ديني و علاقه خاصي که به روحانيت دارند فردي روحاني را انتخاب کردند.
آيت‌الله نوري همداني با اشاره به مشکلاتي نظير گراني و بيکاري تأکيد کرد: بايد براي حل مشکلات برگ سبزي به مردم نشان داده شده و اقدامي انجام شود.
روحاني سپس به دفتر آيت‌الله موسوي اردبيلي رفت و با اين استاد برجسته حوزه هم ديدار کرد.
آيت‌الله سيد عبدالکريم موسوي اردبيلي در اين ديدار با تبريک به رئيس جمهور منتخب و آرزوي موفقيت براي وي و دولت يازدهم گفت: انتخابات موفق اخير رياست جمهوري همگان اعم از دوست و دشمن را متحير و شرايط بسيار خوبي را براي کشور در عرصه‌هاي داخلي و خارجي فراهم کرده است.
روحاني نيز در ابتداي اين ديدار با ارائه گزارشي از برنامه‌هاي خود گفت: اميدواريم دولت يازدهم بتواند با برقراري ارتباط موثر با حوزه و مراجع معظم تقليد و علما، مشکلات داخلي و خارجي کشور را کاهش و حل و فصل کند.
ديدار با اعضاي جامعه مدرسين
جمعي از فضلا و علماي قم از جمله اعضاي دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري و جامعه مدرسين و مديريت حوزه علميه عصر پنجشنبه با حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهوري منتخب ملت ايران ديدار و گفت‌وگو کردند.
در اين ديدار که در محل دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري در قم برگزار شد، حضرات آيات و حجج اسلام يزدي، اميني، مقتدايي، حسيني بوشهري، دري نجف آبادي، استادي، نمازي، هادوي، گلپايگاني، فاضل لنکراني، سعيدي، شهرستاني، طاهري خرم آبادي و جمعي ديگر از فضلا و علما حضور داشتند.
آيت‌الله يزدي در ابتداي اين ديدار حضور دکتر روحاني در دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري را خوش آمد گفت و افزود: شما عضو مجلس خبرگان هستيد و به خانه خود آمده‌ايد.
وي همچنين گفت: در آستانه تشکيل دولت يازدهم، سفر رييس جمهوري منتخب به شهر قم و زيارت مرقد مطهر حضرت معصومه (س) و ديدار با مراجع عظام تقليد و علما و فضلا، سفري پربرکت و مبارک براي مردم و نظام اسلامي و حوزه‌هاي علميه است.
روحاني نيز در اين ديدار با تشکر از اعلام حمايت و همکاري حوزه هاي علميه، مراجع عظام تقليد ، فضلا و علما با وي و دولت يازدهم براي حل مشکلات کشور، گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان به عنوان فرزند حوزه با سفر به شهر قم علاوه بر زيارت حضرت معصومه (س) با مراجع محترم تقليد، علما و فضلاي حوزه علميه ديدار و با آنان در باره همکاري با دولت يازدهم گفت‌وگو کردم.
رييس جمهوري منتخب با اشاره به ابراز لطف مردم، افزود: بايد قدردان اين مردم بزرگ بويژه جوانان بود و تلاش مي کنم در فرصت هاي مناسب و از نزديک با آنان ديدار و گفت وگو کنم.
دکتر روحاني اظهارداشت: معتقدم بايد رابطه‌اي منظم بين حوزه هاي علميه، مراجع عظام تقليد، فضلا و علما با دولت يازدهم برقرار شود .
به گزارش خبرگزاري ها، رييس جمهور منتخب عصر پنجشنبه به تهران بازگشت.

 


تيم 16 نفره دانش‌آموزان راهنمايي و دبيرستان از خانه رياضي تهران در ميان 40 کشور مهم جهان از جمله آمريکا، روسيه، آلمان و فرانسه به مقام قهرماني جهان در مسابقات جهاني گروهي رياضي بلغارستان دست يافت.
مرتضي نوري، مدير خانه رياضي تهران در گفت‌وگو با فارس، گفت: مسابقات جهاني گروهي رياضي (IMC) با حضور 40 کشور به ميزباني بلغارستان برگزار شد که تيم خانه رياضي تهران با پشت سر گذاشتن کشورهاي صاحب نام و مدعي در علم رياضي به مقام قهرماني اين مسابقات دست يافت.
وي با بيان اين که تيم دانش‌آموزي ايران به مقام چمپيوني جهان که بالاتر از جايزه طلا مي‌باشد دست يافته است، افزود: 4 تيم از ايران در اين مسابقات شرکت کرد که تيم خانه رياضي تهران به يک مدال طلاي گروهي و 3 مدال نقره گروهي دست يافت.
مدير خانه رياضي تهران اضافه کرد: دانش‌آموزان 3 نشان نقره فردي و 6 نشان برنز فردي را نيز در مسابقات جهاني گروهي رياضي به دست آوردند.
وي تاکيد کرد: دانش‌آموزان قهرمان مدال‌هاي کسب شده خود را به مقام معظم رهبري تقديم خواهند کرد.
تيم خانه رياضي کشورمان ديروز ساعت 14 از طريق فرودگاه امام خميني (ره) وارد کشورمان شد.
بنابر اين گزارش در اين مسابقات همچون سال گذشته نخبگان رياضي بيش از 40 کشور جهان از قبيل آمريکا، روسيه، آلمان، فرانسه، اسپانيا و غيره حضور داشتند و در شرايطي موفق به کسب اين مقام شدند که سال‌هاست کشورشان مورد تحريم رقيبان خود قرار دارند.

 


مراسم سالگرد تولد شهيدان رضايي از سوي خانواده آنان روز پنجشنبه در قطعه شهداي بهشت زهرا برگزار شد.
بنابر گزارش رسيده، اعضاي خانواده شهيدان رضايي با تزيين محل برگزاري جشن تولد و قرار دادن کيک و شمع‌هاي متعددي بر روي سنگ قبر اين شهداي گرانقدر، سالگرد تولد آنان را جشن گرفتند.
دراين مراسم حضار به قرائت زيارت عاشورا پرداختند و در انتها قطعه‌هاي کيک را در ميان مردم توزيع کردند.
جشن تولد براي شهيد محسن فراهاني
همچنين در مراسم مشابهي جشن ولادت شهيد محسن فراهاني، جمعه 14 تيرماه ساعت 10 صبح با حضور اعضاي خانواده، جمعي از دوستان اين شهيد و خانواده معظم شهدا و ايثارگران بر سرمزارش در قطعه 26 گلزار شهدا برگزار شد.

 


معاون وزير امور خارجه کشورمان با حمايت از خواسته‌هاي مشروع ملت مصر در جهت تثبيت اهداف انقلاب و نيل به استقلال و آزادي و مردم‌سالاري، بر ضرورت توجه جدي به روند دموکراسي فراگير و اجتناب از نظامي‌گري و حفظ دستاوردهاي انقلاب مصر در اين کشور تاکيد کرد.
حسين اميرعبداللهيان هرگونه درگيري مصري - مصري که جامعه مصر را به سوي خشونت سوق دهد، اقدامي خطير و در راستاي خواست دشمنان خواند.
وي افزود: بي‌ترديد مردم فهيم و صاحبان بصيرت در مصر مانع فرصت‌طلبي رژيم صهيونيستي و دشمنان و نيز توقف روند رو به جلوي دموکراسي - که ثمره انقلاب مصر است - خواهند شد.

 


رئيس دانشکده خبر کشور گفت: پس از گذشت هشت سال رايزني در شهريورماه سال جاري مقطع کارشناسي ارشد بين‌المللي خبرنگاري در دانشکده خبر تهران آغاز به‌کار مي‌کند.
به گزارش ايرنا، دکتر قاسم فرج‌اللهي، در جمع خبرنگاران در شيراز گفت: 30 نفر از نخبگان عرصه رسانه در کشور بورسيه خواهند شد و به انضمام 10 نفر پذيرفته شده در آزمون، در مجموع 40 نفر را تشکيل مي‌دهند، که اميدواريم وزارت علوم تحقيقات و فناوري بورسيه را بپذيرد.
اين مقام مسئول ادامه داد: تمامي مسئولان در هر جايگاهي بايد ارتقا سطح دانشکده خبر را در استان‌هاي خود و کشور مدنظر قرار دهند چرا که اين دانشکده رکن چهارم دموکراسي را فراهم مي‌کند.
فرج‌اللهي با اشاره به اضافه شدن رشته کارشناسي عکاسي خبري در مهر سال جاري به دانشکده خبر شيراز، افزود: پژوهش به عنوان مهمترين بحث در خبر و رسانه است و امروز خلا پژوهش در بحث رسانه‌ها حس مي‌شود.
وي ادامه داد: براي رفع اين خلاء در دانشکده خبر شيراز در نظر داريم مرکز پژوهش اين دانشکده را در شيراز ايجاد و فعال کنيم.
وي اضافه کرد: اگر دانشکده خبر شيراز به اين کيفيت پيش برود، مقطع کارشناسي ارشد بين‌المللي خبرنگاري را در سال آينده در شيراز خواهيم داشت.

 


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با روحانيون خراسان رضوي گفت: حضور بيش از 72 درصد از مردم در انتخابات نمونه‌اي از دموکراسي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله اکبر هاشمي رفسنجاني در ديدار با جمعي از روحانيون و علماي استان خراسان رضوي، حضور روحانيت در بخش‌هاي مختلف را ناشي از مردمي بودن آنان دانست و اظهار داشت: مردم در اين انتخابات نشان دادند که با آگاهي کامل از همه سطوح جامعه، نقش سازنده‌اي در خلق حماسه سياسي داشته و با کمک و همياري اين مردم مي‌توانيم به حماسه اقتصادي نيز دست يابيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري افراط و تندروي‌ها را نه تنها براي جامعه بلکه براي دين نيز مضر دانست و تاکيد کرد: همه بايد با زنده نگه داشتن اميد به آينده در بين آحاد جامعه، با اقدامات صحيح خوشحالي مردم را تداوم بخشيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به فشارهاي وارده از سوي آمريکا و غربي‌ها در گسترش تحريم‌ها گفت: برخي سياست‌هاي غلط کشور را با مشکلاتي روبرو ساخت که بايد با تعاملي سازنده با دنيا، آنها را تبديل به فرصت کنيم.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به ناکامي تلاش رسانه‌هاي غربي در القاي فرمايشي بودن انتخابات و تاثيرگذار نبودن آراي مردم گفت: حضور بيش از 72 درصد از مردم در انتخابات نمونه‌اي از دموکراسي است که توانست ظرف دو هفته تبليغات چنين انتخابات سالم و آبرومندي را برگزار کند به طوري که حتي مغرضان نيز به اين حضور گسترده اعتراف کردند و واقعيت اين انتخابات بازگشت اعتماد و اطمينان مردم به روحانيت است.
عضو مجلس خبرگان رهبري در پايان با اشاره به نزديکي ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، برکت و مغفرت، حضور روحانيون در شهرها و روستاها، ضرورت تقويت و اميد به وجود آمده در اقشار مختلف مردم را مورد تاکيد قرار داد و گفت: با تکيه بر عقل و اعتدال مي‌توانيم همه مشکلات را پشت سر بگذاريم.
آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني صبح جمعه با حضور در بيت آيت الله العظمي وحيد خراساني در مشهد مقدس با وي ديدار و گفت‌و گو کرد.
در اين ديدار آيت الله هاشمي رفسنجاني با قدرداني از وي به بيان مسائل منطقه‌اي و جهان اسلام پرداخت و گفت: در انتخابات اخير آگاهي مردم کارساز شد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به حضور و شرکت در جلسات وي در سال‌هاي قبل از انقلاب گفت: گرماي حوزه وابسته به بزرگاني همچون حضرتعالي است که طلبه‌ها را شيفته درس و مباحث شما نموده است.
آيت الله وحيد خراساني نيز در اين ديدار با بيان مباحثي از نهج‌البلاغه و زندگي حضرت رسول(ص) و اميرالمومنين(ع) اظهار داشت: خداوند به اشخاص آبرويي مي‌دهد و هرچه هست از اوست، لذا اين وجهه براي شما وجود داشت و اکنون نيز تقويت شده است.
هاشمي رفسنجاني در سفر به مشهد روز پنجشنبه در ديدار با شماري از علما، امامان جمعه، استادان حوزه و دانشگاه و فعالان سياسي اهل سنت در مشهد گفت: مطالبات برادران اهل سنت، مطالبات ملي است.
به گزارش ايرنا، وي بر رسيدگي به مشکلات مسلمانان اهل سنت و تحقق مطالبات آنان از سوي دست‌اندرکاران تاکيد کرد و گفت: اهل سنت هم در انقلاب و هم در حوادث پس از آن به ويژه جنگ تحميلي با متجاوز شناختن عراق و حضور گسترده در جبهه‌هاي دفاع مقدس، شهداي بسيار تقديم انقلاب کردند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به حضور حداکثري اهل سنت در انتخابات اخير اظهار داشت: مشارکت 85 درصدي در برخي مناطق سني‌نشين بيانگر ميزان علاقه‌مندي آنان به نظام اسلامي و حاکميت تفکر اعتدال است.
آيت الله هاشمي رفسنجاني آفات امروز جامعه اسلامي را اختلاف مذهبي بين شيعه و سني دانست و تصريح کرد: آنچه امروز در افغانستان، پاکستان، عراق، سوريه، مصر و ساير بلاد اسلامي اتفاق افتاده است، حاصل افراط و تفريط‌هاي زيان‌باري است که جز تفرقه حاصلي ندارد و مباح دانستن خون مسلمان و ساير برداشت‌هاي نادرست از دين جايز نيست.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله هاشمي رفسنجاني چهارشنبه شب در دومين روز سفر به مشهد مقدس در ديدار جمعي از نخبگان و کارآفرينان منتخب صنفي، تجاري استان خراسان رضوي اظهار کرد: دولت جديد مي‌تواند در سايه همکاري و همراهي صنعتگران و مديران مجرب و مددبخش خصوصي بر مشکلات فائق آيد و با برنامه‌ريزي صحيح کشور را هدايت کند.
وي سپس با بيان اينکه دولت فراجناحي نويددهنده بهبود اوضاع سياسي و اقتصادي کشور است، گفت: تشکيل دولت فراجناحي و وحدت ملي در کشور نويددهنده بهبود اوضاع کشور در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي است.
وي در خصوص بخش خصوصي بيان کرد: بخش خصوصي درکشور اين توانمندي را دارد تا در اقتصاد کلان کشور نقش‌آفرين باشد و مشکلات موجود در بخش صنايع را حل کند.

 


مسئول نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌هاي لرستان گفت: بيست و دومين اجلاس سراسري نماز 13 و 14 شهريور ماه امسال با قرائت پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي و با حضور رئيس جمهوري منتخب در خرم‌آباد برگزار مي‌شود.
به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام محمد طاهري در جلسه هماهنگي برگزاري اين اجلاس، افزود: برگزاري نمايشگاه حريم نماز از 11 تا 16 شهريور ماه در دانشگاه آزاد اسلامي خرم‌آباد، از ديگر برنامه‌هاي جنبي بيست و دومين اجلاس سراسري نماز در لرستان است.
وي گفت: برگزاري کارگاه دو روزه توانمندسازي کانون‌هاي قرآن و عترت دانشگاه‌ها با موضوع آشنايي دانشجويان با اسرار نماز و شيوه‌هاي جذب و تبليغ در دانشگاه لرستان نيز همزمان با اجلاس سراسري نماز در استان لرستان برگزار مي‌شود.رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خرم‌آباد و مسئول کميته علمي اجلاس نيز در اين نشست گفت: 236 مقاله با موضوعات مورد نظر تاکنون به دبيرخانه اجلاس سراسري نماز ارسال شده است.حجت‌الاسلام والمسلمين قاسم متقي‌نيا با اشاره به اينکه 181 مقاله از اين تعداد مورد بررسي و ارزيابي هيأت داوران قرار گرفته است افزود: داوري مقالات به صورت سه مرحله‌اي با حضور 45 نفر از اساتيد دانشگاه‌هاي استان انجام مي‌شود.

 


مدير عامل صندوق ضمانت صادرات ايران گفت: اين صندوق با ارائه ضمانت‌نامه‌هاي اعتباري و توليدي، ريسک صادرات را مي‌پذيرد.
طاهر شه حامد روز پنج‌شنبه در نشست توسعه صادرات آذربايجان شرقي اعلام کرد: سرمايه صندوق در سال جاري با 200 ميليون دلار افزايش به 300 ميليون دلار رسيده است.
وي با اشاره به کاهش 6 درصدي صادرات کشور در سال جاري با اشاره به اينکه تأمين منابع مالي و ضمانت ريسک‌هاي اعتباري از دغدغه‌هاي تجار است، گفت: صندوق ضمانت صادرات با ارايه بيمه نامه‌هاي اعتباري و همچنين ضمانت‌نامه‌هاي توليدي سعي در رفع نگراني تجار و جبران ريسک‌هاي صادراتي دارد.
وي با بيان اينکه يکي از خدمات صندوق اعتبار سنجي خريداران است، از صادرکنندگان خواست قبل از عقد قرارداد، مشتريان خود را در تمام دنيا به صندوق معرفي کنند تا اعلام کنيم تا چه سقفي مي‌توانيد با خريدار مورد نظر معامله داشته باشيد.
شه‌حامد در زمينه نگراني از سرمايه‌گذاري در کشورهاي ديگر هم گفت: صندوق ضمانت صادرات، خدمات فني و مهندسي را هم بيمه مي‌کند و سال گذشته 40 درصد پوشش‌هاي بيمه‌اي صندوق مربوط به بيمه سرمايه‌گذاري بود.

 


معاون وزير راه و شهرسازي از اضافه شدن 11هزار کيلومتر شبکه ريلي به ناوگان حمل و نقل کشور در آينده خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر از ملاير، احمد صادقي عصر پنجشنبه در بازديد از پروژه‌هاي راه و شهرسازي اين شهرستان گفت: در دولت نهم و دهم سه برابر دولت‌هاي گذشته در بخش آزاد راه و بزرگراه‌ها کار انجام شده است.معاون وزير راه و شهرسازي از در دست اجرا بودن ساخت 10 هزار کيلومتر بزرگراه در کشور خبر داد و گفت: تعداد زيادي از اين طرح‌ها تا پايان سال مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به اينکه اکنون 11 هزار کيلومتر شبکه ريلي در کشور فعال است، گفت: در آينده‌اي نزديک نيز 11 هزار کيلومتر ديگر به شبکه ريلي کشور افزوده خواهد شد.معاون وزير راه و شهرسازي همچنين از اتصال مراکز برخي استانها و برخي کشورهاي همسايه به شبکه ريلي کشور خبر داد و افزود: براي ساخت ريل‌هاي جديد در کشور نيز با ذوب آهن قرارداد منعقد شده است.وي به خطوط ريلي ايستگاه راه‌آهن ملاير اشاره کرد و گفت: اين خطوط به نهاوند و از آنجا نيز تا کرمانشاه ادامه خواهد يافت و تا پايان سال صداي سوت قطار را در نهاوند خواهيم داشت.صادقي در ادامه بر اتمام پروژه‌هاي راه و شهرسازي ملاير تأکيد کرد و افزود: با برآوردي که شده اعتباري بالغ بر 20 ميليارد تومان براي پروژه‌هاي نيمه تمام ملاير نياز است.به گفته وي، آخرين قطعه آزاد راه همدان-ساوه به طول 30 کيلومتر تا پايان امسال مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

 


نخستين ناوگروه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با عنوان صلح و دوستي پس از ماموريت 10 روزه به روسيه، روز پنج‌شنبه به کشور بازگشت.
به گزارش خبرنگار ايرنا، فرمانده ناوگروه در آيين استقبال با حضور امير جانشين فرماندهي نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: اين ناوگروه متشکل از ناوچه‌هاي موشک انداز جمهوري اسلامي ايران پيکان و جوشن به استعداد 96 نفر در تاريخ چهارم تيرماه به ماموريت بازديد از بندر آستراخان روسيه اعزام شدند.
ناخدا يکم عرشه و ستاد محمدحسن آذرپيکان اظهار کرد: ناوگروه صلح و دوستي پس از 10 روز انجام ماموريت و حضور در طول درياي خزر و کانال ولگا و رهگيري واحدهاي نظامي و تجاري و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوري اسلامي ايران در منطقه و طي مسافت يک هزار و 600 مايل دريايي، امروز در اسکله منطقه چهارم نداجا پهلو گرفت.
وي اهداف عمده اين ناوگروه در مدت حضور در محدوده اجراي ماموريت را انجام دستورات و فرمان ابلاغي فرماندهي معظم کل قوا، حفظ و حراست از منافع جمهوري اسلامي ايران در آب‌هاي خزر، به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس کشورمان در پهنه درياي خزر عنوان کرد.
فرمانده ناوگروه صلح و دوستي ايران، ارائه توان عملياتي نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي در محدوده آب‌هاي خزر، تامين امنيت خطوط مواصلاتي کشتيراني منطقه، ارزيابي توان ماندگاري در دريا بدون نياز به هر گونه پشتيباني از ساحل و درياي توفاني، انتقال فرهنگ بين ايران و روسيه، انتقال تجربه و دانش از کارکنان قديمي به کارکنان جوان را از ديگر اهداف اين مامويت بيان داشت.
ناخدا يکم آذرپيکان خاطرنشان کرد: اين ناوگروه در طول مدت ماموريت 12 مورد يگان شناور و پروازي نظامي و 32 مورد تجاري را شناسايي کرد.
وي افزود: در مدت اين ماموريت آموزش‌هاي يگاني و دو ناوي در طول مسير برابر فرانماي آموزش در راستاي ارتقاي توان رزمي و عمليات پهلوگيري و نقل و انتقال سبک با ناو روسي، اجراي طرح حفاظت فيزيکي در مسير لنگرگاه‌ها و بنادر کشورها با موفقيت و امنيت کامل اجرا شد.
فرمانده ناوگروه ايراني صلح و دوستي يادآور شد: ناوگروه در طول ماموريت از بندر آستراخان بازديد کرد تا ضمن نمايش اقتدار نظام جمهوري اسلامي، پيام صلح و دوستي ملت شريف ايران را به ملل و اقوام ديگر منطقه برساند.
در آيين استقبال از اين ناوگروه؛ امير جانشين فرماندهي نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران، استاندار گيلان، امام جمعه و فرماندار انزلي و جمعي از مقام‌هاي لشکري و کشوري و خانواده نيروهاي اعزامي حضور داشتند.

 


رئيس سازمان چاي کشور گفت: تاکنون يکصد ميليارد ريال از مطالبات کشاورزان چايکار استان‌هاي شمالي حاصل از فروش چاي بهاره، به آنان پرداخت شده است.
علي محرر روز پنج‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به پايان چين بهاره و آغاز چين تابستانه برگ سبز چاي افزود: چايکاران در چين بهاره، حدود 40 هزار تن برگ سبز چاي برداشت کردند.
وي ارزش اقتصادي اين ميزان برگ سبز چاي را 450 ميليارد ريال عنوان و بيان کرد: تاکنون يکصدميليارد ريال از اين مبلغ، به کشاورزان پرداخت شده است.
رئيس سازمان چاي کشور اطمينان داد که باقي مطالبات کشاورزان چايکار نيز پرداخت خواهد شد.
وي ادامه داد: از مجموع برگ سبز برداشت شده در چين بهاره، حدود 68 درصد درجه يک بوده است.
محرر اضافه کرد: حدود 180 کارخانه چاي در استان‌هاي گيلان و مازندران نيز کار عمل‌آوري و تبديل برگ سبز چاي به چاي خشک را برعهده دارند.
استان‌هاي گيلان و مازندران داراي 32 هزار هکتار باغ چاي هستند و نزديک به 60 هزار خانوار به امر چايکاري اشتغال دارند.
کشاورزان چايکار در سه مرحله بهاره، تابستانه و پائيزه برگ سبز چاي برداشت مي‌کنند.

 


همايش شعر يادواره حاج حبيب‌الله معلمي شاعر حماسه‌سراي دفاع مقدس با حضور جمعي از شاعران و رزمندگان دفاع مقدس در دزفول برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، صادق آهنگران مداح اهل بيت در اين آيين که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دزفول برگزار شد گفت: جبهه‌هاي نبرد در طول هشت سال دفاع مقدس به اشعار مرحوم معلمي معطر بود.وي گفت: شعر بر شهيدان به خون غلتان خوزستان درود، نخستين شعري است که از مرحوم معلمي در جبهه‌ها خوانده شد.آهنگران گفت: اين شعر حماسي که نقش مهمي در تقويت روحيه رزمندگان اسلام داشت در حسينيه جماران نزد امام خميني اجرا و چندين بار از تلويزيون پخش شد.وي افزود: معلمي تحصيلات علمي و ادبي نداشت ولي باطن پاک و ارادت خاص به امام حسين، امام خميني و انقلاب داشت.مسئول انجمن شعراي دزفول نيز در اين آيين گفت: روزگاري که رزمندگان با تمام وجودشان خاکريز به خاکريز فاتح خطوط دشمن مي‌شدند، شعر حماسي شاعراني چون معلمي در جبهه‌ها زمزمه رزمندگان بود.غلامرضا کاج افزود: در خيل شاعران حماسه‌سرا، حبيب‌الله معلمي شاعري گمنام بود و از سروده‌هايش کربلا و عشق مي‌باريد.وي با اشاره به اينکه اشعار معلمي تفنگ وي بودند،‌اظهار کرد: اشعار معلمي بگونه‌اي از حنجره آهنگران بيرون مي‌آمد که هر شنونده‌اي را مجذوب مي‌کرد.در اين آيين از کتاب آهنگران شامل خاطرات و نوحه‌هاي وي رونمايي شد.پخش نماهنگ در خصوص زندگينامه و آثار مرحوم حبيب‌الله معلمي از ديگر بخش‌هاي اين همايش بود.استاد حبيب‌الله معلمي شاعر و سراينده نوحه‌هاي حاج صادق آهنگران در دوران هشت سال دفاع مقدس پيش از ظهر روز سه‌شنبه چهارم تيرماه سال جاري پس از يک دوره کوتاه بيماري در بيمارستان نفت اهواز دار فاني را وداع گفت.

 


مدير روابط عمومي سازمان شيلات کشور گفت: سرانه مصرف آبزيان براي هر ايراني در سال تنها 11 کيلوگرم است.
عليرضا کيهانپور در حاشيه بازديد از مزارع پرورش ماهي خمين به خبرنگار ايرنا افزود: اين در حالي است که متوسط سرانه جهاني 5/17 کيلوگرم است.وي با بيان اين که سرانه مصرف ماهي در دو کشور نروژ و ژاپن 160 کيلوگرم است، خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در ترويج و ارتقاي فرهنگ استفاده از آبزيان بسيار تاثيرگذار است.
کيهانپور خاطرنشان کرد: باتوجه به اهميت غذايي و دارويي مصرف ماهي توجه به مقوله ترويج، ارتقا و بهبود مصرف آبزيان مي‌تواند نتايج مثبتي را از لحاظ غذايي و تامين سلامت آحاد جامعه به همراه داشته باشد.وي برگزاري کلاس‌هاي آموزش طبخ ماهيان پرورشي، برگزاري جشنواره‌هاي طبخ، برگزاري نمايشگاه‌هاي مرتبط با عرضه آبزيان را از راهکارهاي مهم ارتقاي مصرف سرانه آبزيان در کشور برشمرد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10