(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه‌شنبه 18 تـیـر 1392 - شماره 20537

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
روزنامه‌نگار آمريکايي گزارش داد
شفافيت برنامه هسته‌اي ايران در کنار 42 سند هسته‌اي محرمانه اسرائيل
پاي درس علي(ع)
اخبار ادبي و هنري
در طليعه ماه مبارک رمضان
يک جرعه آفتاب
دو نماينده کنگره آمريکا: کاخ سفيد بايد سياست‌هايش در قبال ايران را بازنگري کند
ادعاي وزارت خارجه مصر در مورد ايران
بررسي وضعيت اتباع ايران در امارات در کميسيون امنيت ملي مجلس
حدادعادل خبر داد
پيگيري مجلس براي رفع توقف پخش شبکه‌هاي برون‌مرزي صدا و سيما
صالحي با رئيس‌جمهور ناميبيا ديدار کرد
معاون فرهنگي اداره کل اوقاف و امور خيريه استان تهران اعلام کرد
شرکت 18 هزار و 989 دانش‌آموز در طرح «نشاط معنوي»
جانشين سازمان ورزش بسيج: 1200 سالن ورزشي صالحين و 9 دي در کشور ساخته مي‌شود
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت:
نقدينگي توليد امسال از مرز 150هزار ميليارد تومان فراتر مي‌رود
وداع غمبار مردم اهواز باشهيد مدافع اهل بيت
در همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري آذربايجان شرقي صورت گرفت
مبادله 9 تفاهم‌نامه به ارزش 12 هزار ميليارد در بخش آب
سلطان اهداي خون جهان: حتي در ماه رمضان ، خون دادن را ترک نکردم
چايکاران تا پايان هفته جاري مطالباتشان را مي‌گيرند
صحت برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي همدان تأييد شد
نماينده مردم بناب در مجلس: انتخابات اخير تمامي برنامه‌ريزي‌هاي دشمنان را برهم زد
   


حضرت امام خميني(ره): اگر ما را محاصره اقتصادي کنند، فرزند رمضانيم و اگر ما را محاصره نظامي کنند، فرزند عاشورائيم.

 


يک روزنامه‌نگار يهودي مقيم آمريکا در مقاله‌اي با اذعان به اهداف نظامي و تسليحاتي برنامه هسته‌اي رژيم صهيونيستي به رويکرد رياکارانه اين رژيم در قبال برنامه هسته‌اي ايران پرداخته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، ريچارد سيلور اشتاين که همواره واقعيت پشت پرده رژيم اسرائيل را برملا مي‌کند، با اذعان به دروغ و فريبکاري سران رژيم صهيونيستي در مورد برنامه هسته‌اي «تسليحاتي» اين رژيم مي‌افزايد: «آونر کوهن» يکي از برنامه‌ريزان هسته‌اي تسليحاتي اسرائيل در مقاله‌اي که اخيرا نوشته به دروغ‌هاي سران اين رژيم و مقامات آن در مورد برنامه هسته‌اي تسليحاتي اسرائيل اشاره کرده و اذعان نموده است که سران تل‌آويو با اين کار قصد گمراه‌سازي افکار عمومي در مورد جاه‌طلبي‌هاي هسته‌اي‌شان را داشته‌اند.
وي در مقاله خود با استناد به 42سند محرمانه رژيم صهيونيستي به حمايت سران اين رژيم از ساخت سلاح هسته‌اي اشاره کرده است. بر اين اساس دولت فرانسه در اواخر دهه 50 ميلادي به رژيم صهيونيستي براي ساخت نيروگاه هسته‌اي «ديمونا» کمک کرده بود. با اين حال در دهه 60 ميلادي و پس از به قدرت رسيدن «شارل دوگل» درفرانسه وي محدوديت‌هاي بيشتري را در مورد کمک هسته‌اي دولت فرانسه به رژيم صهيونيستي اعمال کرد.
نويسنده در ادامه مي‌افزايد: «در سال 1964 ميلادي، دستگاه اطلاعاتي کانادا اظهار داشت که به اطلاعاتي دست يافته که نشان مي‌دهد دولت آرژانتين با فروش 80 تن کيک زرد اورانيومي به رژيم صهيونيستي موافقت کرده تا در مقابل صهيونيست‌ها اين مقدار اورانيوم را جايگزين مواد هسته‌اي نمايند که از دولت فرانسه دريافت کرده بودند. بعدا سفارت آرژانتين نيز اين خبر را تاييد کرد. کارشناسان اطلاعاتي تخمين زده‌اند که رژيم صهيونيستي قادر است ظرف مدت 24-18 ماه يک بمب هسته‌اي توليد کند.»
نويسنده در ادامه به اسناد محرمانه بيشتري اشاره مي‌کند که کوهن آنها را فاش کرده و در اين باره مي‌افزايد: «کوهن همچنين از افتتاح شرکتي در ايتاليا توسط دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي (موساد) اشاره کرده است که مسئوليت خريد 200 تن اورانيوم از بلژيکي‌ها در سال 1968 ميلادي را برعهده داشته است. اين مواد هسته‌اي از طريق يک کشتي اروپايي به رژيم صهيونيستي منتقل شده و در نهايت به نيروگاه هسته‌اي «ديمونا» انتقال يافته است.»
نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به شفاف بودن عملکرد ايران در زمينه پيشرفت‌هاي «صلح‌آميز» هسته‌اي مي‌نويسد: «عملکرد اسرائيل در مورد برنامه هسته‌اي‌اش با ايران قابل مقايسه نيست از آن رو که صهيونيست‌ها رفتاري «بي‌قيد و بند» در اين باره دارند و تعهدي به هيچ يک از موازين بين‌المللي نداشته‌اند.
رژيم صهيونيستي همواره درصدد ساخت سلاح هسته‌اي بوده و دائما هم در اين باره دروغ گفته است. رژيم صهيونيستي همچنين عضو پيمان منع گسترش سلاح‌هاي کشتار جمعي نيست. اسرائيل ادعاهايي را در مورد برنامه هسته‌اي ايران مطرح ساخته و اين در حالي است که صهيونيست‌ها خود اجازه بازديد بازرسان از نيروگاه‌هاي هسته‌اي‌شان را نداد‌ه‌اند. کوهن خود اذعان مي‌کند رژيم صهيونيستي «مخفي‌کار»ترين رژيم جهان در مورد دروغگويي پيرامون برنامه هسته‌اي‌اش بوده است. جمهوري اسلامي ايران را نمي‌توان با رژيم صهيونيستي مقايسه کرد چرا که ايرانيان در مورد برنامه «صلح‌آميز» هسته‌اي‌شان شفافيت به خرج داده‌اند.

 


ره‌آورد عقل
عقل تو را کفايت مي‌کند که:
راه گمراهي را
از راه رستگاري نشانت بدهد.
نهج‌البلاغه
حکمت 421

 


برپايي نمايشگاهي از عکس‌هاي
منتشر نشده رهبر انقلاب
نمايشگاهي از ?? عکس منتشرنشده از حضرت آيت‌الله خامنه‌اي امروز در تالار ايوان شمس برپا مي‌شود.
سجاد عزيزي آرام دبير همايش حديث سرو در نشستي خبري، هدف برگزاري اين همايش را تکريم از شعر ولايي دانست و گفت: تاکنون تلاش‌هايي در جهت تکريم شعر ولايي در بعضي نقاط کشور انجام شده بود اما اين تلاش‌ها متفرق بوده و ملي برگزار نشده بود. ما هم بدون اعلام فراخواني آثار شاعران را از سراسر کشور جمع‌آوري کرديم.
وي افزود: در مجموع اشعاري که خودجوش و دلي سروده شده بودند را از سراسر کشور جمع‌آوري کرديم که تعدادشان به 400 جلد مي‌رسيد. اين اشعار درباره خصوصيت‌هاي شخصي ولي فقيه نيست، بلکه درباره ولايت‌پذيري و اصل ولايت هستند.
دبير همايش «حديث سرو» همچنين در تشريح ديگر برنامه‌هاي اين همايش گفت: 30 عکس منتشر نشده از رهبر معظم انقلاب، امروز در نمايشگاهي در تالار ايوان شمس در معرض ديد علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. همچنين کتاب حديث سرو اهدا مي‌شود و دو مستند از فيلم‌هاي منتشر نشده مقام معظم رهبري در اين همايش نمايش داده خواهد شد.
عزيزي همچنين از ثبت دو نماهنگ با صداي محمد نوري و محمد اصفهاني درباره رهبر انقلاب خبر داد و تقدير از سه شاعر پيشکسوت حوزه شعر ولايي را از ديگر برنامه‌هاي اين همايش خواند.
تشکل غيرقانوني
مجمع عمومي برگزار مي‌کند!
فراخوان برگزاري مجمع عمومي خانه سينما در حالي منتشر شده است که اين تشکل به دلايل مختلفي، همچنان غيرقانوني محسوب مي‌شود.
در حالي هيئت مديره خانه سينما و دولت، بر سر بازگشايي خانه سينما به توافق رسيده‌اند که اساسا، خانه سينما يک تشکل منحله محسوب مي‌شود و حتي فعاليت آن از ابتدا نيز با دور زدن قانون (بدون تصويب در شوراي عالي انقلاب فرهنگي) پيگيري شده و با تغيير غيرقانوني اساسنامه (حذف تقيد اعضا به جمهوري اسلامي و قانون اساسي و عدم اشتهار به فساد اخلاقي و ...) هيچ وجاهتي براي بازگشايي مجدد ندارد.
با اين حال و بدون برطرف کردن تخلفات صورت گرفته در دوران فعاليت اين تشکل منحله، رئيس جمهور روز يکشنبه خواستار بازگشايي هر چه سريع‌تر خانه سينما شد و جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي نيز روز گذشته به صراحت اعلام کرد: «مي‌خواهيم هر چه سريعتر خانه سينما بازگشايي شود.»
ضمن اينکه با پيگيري‌هاي خبرنگار کيهان، اعضاي هيئت داوري مؤسسات فرهنگي براي توضيح درباره چگونگي بازگشايي يک مؤسسه فرهنگي منحل شده حاضر به توضيح نشدند.
مديرعامل بنياد امام رضا(ع):
فرهنگ رضوي در هفته کرامت
به 200 نقطه جهان مي‌رود
مديرعامل بنياد فرهنگي- هنري امام رضا(ع) گفت: علاوه بر برگزاري 300 هزار جشن که در 31 استان کشور برگزار خواهد شد در 200 نقطه جهان نيز مراسم دهه کرامت برپا مي‌شود.
به گزارش خبرنگار کيهان، سيدجواد جعفري در نشست خبري يازدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) اين جشنواره را داراي سه هدف اصلي دانست و افزود: احياي امر امام به وسيله ترويج فرهنگ رضوي و با الهام از معارف اهل بيت، اشاعه آثار فرهنگي مرتبط با فرهنگ رضوي در جامعه براي گسترش توليدات در اين حوزه و شناسايي پديد آورندگان آثار فرهنگي و هنري مرتبط با امام رضا(ع) از اهداف اين جشنواره هستند.
مديرعامل بنياد فرهنگي- هنري امام رضا(ع) با بيان اين خبر که در اجراي برنامه‌هاي مرتبط با بزرگداشت قدمگاه‌هاي امام رضا(ع) 16 قدمگاه آن حضرت به صورت علمي و قطعي شناسايي و مشخص شده است، خاطرنشان کرد: در پنجم ذي‌القعده مراسمي تحت عنوان بزرگداشت امام‌زادگان برگزار خواهد شد. وي درباره مراسم افتتاحيه و اختتاميه جشن‌هاي دهه کرامت گفت: افتتاحيه جشن‌هاي دهه کرامت با حضور مراجع، علما و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حرم حضرت معصومه (س) برگزار مي‌شود و پيگير آن هستيم که آقاي دکتر روحاني نيز در مراسم اختتاميه حضور داشته باشند.
مديرعامل بنياد فرهنگي- هنري امام رضا(ع) مقطع زماني برگزاري اين جشنواره را دهه کرامت و از ابتداي ماه ذي‌القعده تا يازدهم همين ماه اعلام کرد و افزود: براي توسعه‌بخشي به جشن‌هاي دهه کرامت در طول سال، هفته‌هاي فرهنگ رضوي را اختصاص داده‌ايم چرا که ترويج فرهنگ رضوي نبايد به دهه کرامت اختصاص يابد.
گفتني است؛جشن‌هاي دهه کرامت از 16 تا 26 شهريور همزمان با ميلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) برگزار مي‌شود.

 


سميرا خطيب‌زاده
صداي پاي رمضان مي‌آيد...
و طنين گامهايش دلشوره‌اي عجيب را ميهمان قلبت مي‌کند.
و سبب دلشوره، ضيافت عظيمي است که در اين ماه به آن خوانده شده‌اي.
آن هم نه يک روز و دو روز، يک ماه تمام!
آن هم نه اينجا و آنجا دعوتت کرده باشد، خودش به تمام قد، ميزبان تو باشد!
ميهماني که شرم از روي صاحبخانه، قدم‌هايت را از رفتن سست مي‌کند. خودت بهتر مي‌داني که چه کرده‌اي و چه اعمالي را رقم زده‌اي.
آنجا که گفته است لب فرو ببند و سکوت کن، آنقدر حرف زده باشي که دنيا را کر کرده باشي!
آنجا که گفته است برخيز نشسته باشي، و آنجا که گفته است بنشين در برابرحق ايستاده باشي!
آنجا که گفته است چشم فرو ببند و در نگاه، اندازه نگهدار، خيره شده باشي و آنجا که گفته است گوش مده، گوشت را تيز تيز کرده باشي!
آنجا که گفته است دست رحمت و بخشايشت را بگشا، از احسان و بخشش تنگ‌نظري کرده باشي!
با همه اين اوصافي که از خودت گفتي حال در آستانه ماه رمضان قرار گرفته باشي، چه حالي داري؟ تمام اين افکار چند روز است که ذهنت را در گير کرده، خواب شب را از تو ربوده و آرامش روز را از تو سلب نموده است.
با خود مي‌گويي چه خوب است به نزد پيامبر(ص) روم. هر چه باشد او پيامبر رحمت است و گره‌گشاي امتش، در روز بي‌پناهي و سختي‌ها.
و چه فرصتي بهتر از امروز که آخرين روز ماه شعبان است. به سرعت مهياي مسجد مي‌شوي و در دلت يک دنيا بيقراري موج مي‌زند، انگار صداي رسول خدا(ص) را مي‌شنوي که به خطبه ايستاده است؛چ
«اي مردم! همانا ماه خدا، همراه با برکت و رحمت و آمرزش، به شما روي آورده است؛ ماهي که نزد خدا برترين ماه‌هاست و روزهايش برترين روزها، شب‌هايش برترين شب‌ها و ساعاتش برترين ساعات است.
نفس‌هايتان در آن، تسبيح است، خوابتان در آن، عبادت، عملتان در آن، پذيرفته و دعايتان در آن، مورد اجابت است.
با گرسنگي و تشنگي خود در اين ماه، گرسنگي و تشنگي روز قيامت را ياد کنيد؛ به نيازمندان و بينوايانتان صدقه بدهيد؛ به بزرگان خود احترام، و بر کوچک‌هايتان ترحم، و به بستگانتان نيکي کنيد.
زبانتان را نگه داريد، چشم‌هايتان را از آنچه نگاه به آن حلال نيست، بپوشانيد؛ گوش‌هايتان را از آنچه شنيدنش حلال نيست، فرو بنديد؛ به يتيمان مردم، محبت کنيد تا بر يتيمان شما محبت ورزند؛
از گناهانتان به پيشگاه خداوند توبه کنيد؛ در هنگام نمازها، دستانتان را بر آستان او به دعا بلند کنيد، که آن هنگام (وقت نماز)، برترين ساعت‌هاست و خداوند با نظر رحمت به بندگانش مي‌نگرد و هرگاه با او مناجات کنند، پاسخشان مي‌دهد و چون او را صدا بزنند، جوابشان مي‌گويد و چون او را بخوانند، اجابتشان مي‌کند.
اي مردم! جان‌هاي شما در گرو کارهاي شماست، پس با طلب آمرزش، آنها را آزاد سازيد.
و پشت‌هاي شما از بار گناهانتان سنگين است، پس با طول دادن سجده‌هاي خود، آنها را سبک کنيد.
اي مردم! هر کس اخلاقش را در اين ماه، نيکو سازد، براي او وسيله عبور از صراط خواهد بود، در آن روز که گام‌ها بر صراط مي‌لغزد...
و هر که در آن به خويشاوند خود نيکي کند، در روز ديدار، خداوند با رحمتش به او نيکي خواهد کرد؛ و هر کس در آن از خويشان خود ببرد، خداوند در روز ديدار، رحمتش را از او قطع خواهد نمود؛
اي مردم! در اين ماه، درهاي بهشت، بازند. پس از پروردگارتان بخواهيد که آنها را بر شما نبندد؛ و درهاي دوزخ، بسته‌اند. پس از پروردگارتان بخواهيد که آنها را بر شما نگشايد؛ و شيطان‌ها دربندند.
پس، از پروردگارتان بخواهيد که آنها را بر شما مسلط نسازد».
و کلامش چه شيرين و دلنشين است آب سردي است بر حرارت وجودت، اشک‌هايت بي‌اختيار جاريست، انگار او مي‌دانسته است که چه پرسش‌هايي داري و در سراسر خطبه به تمام آن‌ها درنهايت زيبايي پاسخ داده است.
و تو برمي‌خيزي، سرشار از اميد. اميد به رحمت بي‌انتهاي الهي... احساس مي‌کني، چقدر سبک شده‌اي.

 


دو نماينده دموکرات کنگره آمريکا با انتشار يادداشتي در پايگاه «پليتيکو» تغيير رويکرد در قبال ايران را خواستار شده و نوشته‌اند ديپلماسي تنها و بهترين راه‌حل براي پايان پرونده هسته‌اي ايران است.
«انتخاب روحاني موقعيت خوبي است که آمريکا در سياست‌هايش در قبال ايران، بازنگري کند. تعداد زيادي از مقامات امنيت ملي از هر دو حزب آمريکا، از جمله «مايکل هايدن» رئيس سابق سيا، معتقدند ايالات متحده بايد با بيشتر کردن اقدامات جهت تعامل ديپلماتيک با ايران، موازنه‌اي در برابر تحريم‌هاي کنوني ايجاد کند. اعمال تحريم‌هاي جديد پيش از آنکه روحاني فرصتي براي عمل به وعده‌هايش داشته باشد. اقدامي اشتباه است.»
به گزارش فارس، اين بخشي از يادداشتي است که «کيت اليسون» و «جيم مک‌دمورت» دو تن از نمايندگان دموکرات کنگره آمريکا در حمايت از به کارگيري ديپلماسي در برابر ايران منتشر کرده و نوشته‌اند که آمريکا بايد از موقعيت به وجود آمده استفاده کرده و روابط ديپلماتيک با تهران را از سر گيرد.
در اين يادداشت که در پايگاه خبري «پليتيکو» منتشر شده، ‌‌آمده ‌است: اعمال تحريم جديد عليه ايران، تنها تعدي به اکثريت راي‌دهندگاني است که اعتدال را به تندروي ترجيح دادند. اين اقدام مي‌تواند، جريان ميانه‌رو در ايران را در همين ابتداي راه با مشکل مواجه کند. پيامي که اين تحريم‌ها به آنها مي‌دهد اين است که مهم نيست شما چه مي‌کنيد، در هر صورت ايالات متحده تنها با فشارهاي خردکننده به شما پاسخ مي‌دهد. اگر چنين پيامي به تهران برسد، آنها ديگر هيچ انگيزه‌اي براي حضور بر سر ميز مذاکره نخواهند داشت و در مقابل دليل بيشتري براي توسعه برنامه هسته‌اي خود خواهند داشت.
اليسون و مک‌دمورت سپس عنوان مي‌کنند که آمريکا بايد براي نشان دادن جديت خود در تعامل با ايران، سه گام بردارد: در اولين گام، «جان کري» وزير خارجه بايد «سياست عدم تماس» با ايران را که ديپلمات‌هاي آمريکايي را از هرگونه تماس مستقيم با همتايان ايراني منع مي‌کند، لغو کند. ما با مذاکره کردن چيزي از دست نمي‌دهيم. درياسالار «مايکل مولن» رئيس سابق ستاد مشترک ارتش هم در اين مورد گفته است که «حتي در تيره‌ترين دوران جنگ سرد هم ما ارتباطاتي با شوروي داشتيم». او همچنين مي‌گويد آمريکا بايد «از هر کانال ممکن» براي ارتباط با ايران استفاده کند.
دومين گام اين است که ايران و ايالات متحده بايد بپذيرند بدون هيچ پيش‌شرطي وارد مذاکرات مستقيم شوند و در مورد همه اختلافاتشان بحث کنند. راهکاري ديپلماتيک که متضمن عدم دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي باشد، مي‌تواند موضوعاتي ديگر مثل جنگ در سوريه را نيز شامل شود. ايران نقش زيادي در سوريه دارد، اما جلوگيري از دستيابي اين کشور به سلاح هسته‌اي احتمالاً نيازمند آن است که ديگر موضوعات نيز برطرف شود، نه فقط موضوعاتي که ما مي‌خواهيم در مورد آنها صحبت کنيم.
در ادامه اين يادداشت آمده است: در نهايت، بحث‌هايي که در کنگره در مورد سياست آمريکا در قبال ايران مطرح مي‌شود، بايد از تحريم‌ها فراتر رود و ديپلماسي و حقوق بشر را نيز دربرگيرد. تعيين يک نماينده ويژه براي پيشبرد مذاکرات دوجانبه و چندجانبه با تهران مي‌تواند اين بحث را تقويت کند و سياست ما مبتني بر تحريم به موازات ديپلماسي را تقويت کند. مردم آمريکا شايسته آنند که نمايندگانشان اقداماتي انجام دهند که امنيت آنها را حفظ کرده و از آغاز يک جنگ پرهزينه ديگر جلوگيري کند.
اين دو نماينده کنگره در پايان مي‌نويسند: هيچ تضميني نيست که تعامل ديپلماتيک با ايران موفقيت‌آميز باشد. پيشرفت در اين مسير آهسته و دشوار است. لازمه آن هم تلاشي مجدانه، صبر و اراده است. اما چاره ديگري نيست. ديپلماسي سختکوشانه و مداوم بهترين گزينه آمريکا براي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي و بروز جنگي جديد در خاورميانه است.

 


وزارت خارجه مصر در واکنش به سخنان عراقچي، ايران را به دخالت در امور اين کشور متهم کرد.
بدرعبدالعاطي، سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه مصر در سخناني گفت که آنچه امروز از تحولات سياسي در مصر شاهديم، نتيجه خواست ملت مصر است که ميليون‌ها تن از شهروندان به شکل روشن و آشکاري از سي‌ام ژوئن آن را بيان مي‌کنند.
به گزارش روزنامه الرياض چاپ عربستان،‌وي افزود، اين همان اراده‌اي است که از آن نقشه راهي از سوي نيروهاي مسلح مصري در سوم ژوئيه اعلام شد و از حمايت اکثريت مردم برخوردار است.
عبدالعاطي مدعي شد: دخالت در امور مصر به شکلي که اظهارنظرهاي مسئولان ايراني نشان مي‌دهد، امري است که به لحاظ شکلي و موضوعي غيرقابل قبول است.
وي هم‌چنين بر مواضع ثابت کشورش مبني بر مخالفت با هرگونه دخالت در امور داخلي ساير کشورها تأکيد کرد. به گزارش ايسنا، سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در ارتباط با تحولات اخير در مصر گفت: ايران به دقت و از نزديک تحولات جاري در مصر را دنبال مي‌کند و نگران است که درگيري‌ها بين مردم مصر، افزايش پيدا کند و وحدت ملي و انسجام داخلي جامعه مصر خدشه‌دار شود.
سيدعباس عراقچي خاطرنشان کرد: اميدواريم همه طرف‌ها به استفاده از ابزارهاي مسالمت‌آميز و روندهاي دموکراتيک پايبند باشند.
وي افزود: روند دستگيري و بازداشت شخصيت‌هاي کشور مصر موجب نگراني است و ما اميدواريم مردم مصر در مقابل هرگونه تلاش دشمن به ويژه رژيم صهيونيستي براي به انحراف کشيدن مسير انقلاب مردم مصر و براي ايجاد اختلاف و دو دستگي در اين جامعه هوشيار باشند.
معاون وزير امور خارجه تأکيد کرد: دخالت نيروهاي نظامي در مسائل سياسي و تغيير دولت‌هايي را که براساس انتخابات به قدرت رسيده‌اند، کار شايسته‌اي نمي‌دانيم.

 


هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس روز شنبه هفته آينده جلسه‌اي فوق‌العاده را براي بررسي موضوع اخراج ايرانيان مقيم امارات از سوي مقامات اين کشور تشکيل مي‌دهد.
بر همين اساس منصور حقيقت‌پور نائب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تأييد اين خبر، گفت: علاوه بر نشست فوق‌العاده روز شنبه، در جلسه روز يکشنبه کميسيون امنيت ملي نيز اين موضوع را بررسي خواهيم کرد.
وي در خصوص اخراج ايرانيان مقيم امارات از سوي مقامات اين کشور، با بيان اينکه به کار بردن لفظ «اخراج» از سوي رسانه‌ها اشتباه است، اظهار داشت: ما ايراني‌ها ملتي سازنده هستيم و اهداف بلند و بزرگي داريم و اماراتي‌ها بايد «خوش به حالشان» باشد که ايراني‌ها در کنارشان هستند.
حقيقت‌پور افزود: پيشنهاد مي‌دهيم همه ايرانيان پولشان را از بانک‌هاي اين کشور خارج کرده و توان مديريتي و اقتصادي خود را نيز از امارات متحده عربي خارج کرده و به داخل کشور منتقل کنند؛ ما آسيب‌پذير نيستيم که آنها ما را اخراج کرده‌اند. ملتي با 3 هزار سال سابقه تمدني براي امارات ارزشي قائل نيست.
نائب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس در گفت‌وگو با تسنيم تصريح کرد: بنابراين نبايد خودمان را آسيب‌پذير نشان دهيم چرا که اين اماراتي‌ها هستند که بايد حسرت نبود ايراني‌ها در کشورشان را خورده و فرش قرمز براي ورود ايرانيان پهن کنند.
حقيقت‌پور با بيان اينکه اگر در حق منزلت و جايگاه ايرانيان، کسي تعدي کرده باشد، جواب آنها را مي‌دهيم و اگر در حق اتباع ما ظلم و تحقيري صورت گرفته باشد، حتماً برخورد مي‌کنيم، تصريح کرد: ما ملت ثروتمندي هستيم و نيازي نيست که در امارات بمانيم، اماراتي‌ها بدانند که آمريکايي‌ها از منطقه خواهند رفت و ما و آنها مي‌مانيم.

 


غلامعلي حدادعادل آمادگي مجلس شوراي اسلامي براي حمايت از اقدامات شبکه‌هاي برون‌مرزي صدا و سيما را اعلام کرد.
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس شوراي اسلامي آمادگي دارد در جهت حمايت از شبکه‌هاي برون‌مرزي صدا و سيما اقدامات مورد نياز براي رفع توقف پخش اين شبکه‌ها از روي ماهواره را پيگيري کند.
غلامعلي حدادعادل با انتقاد از اقدام برخي شرکت‌هاي اروپايي در قطع شبکه‌هاي برون‌مرزي ايران تأکيد کرد: نمايندگان مجلس در اين زمينه به وظايف خود عمل خواهند کرد.
وي قطع اين شبکه‌ها را نشان‌دهنده توان و قدرت ديدگاه‌هاي منطقي نظام اسلامي در عرصه رسانه‌اي دانست و افزود: قدرت جمهوري اسلامي ايران از منطق آن نشات مي‌‌گيرد و اگر نظام سلطه حرف حساب و منطقي داشت از شبکه‌هاي برون مرزي‌ ايران نمي‌هراسيد و به قطع آنها اقدام نمي‌کرد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دشمنان نظام اسلامي را دشمن آگاهي و بصيرت دانست و با اشاره به شعار آزادي بيان غرب گفت: منظور آنان از آزادي بيان فقط آزادي بيان خودشان است.
حدادعادل با بيان اينکه شعار آزادي بيان از سوي غرب دروغي بيش نيست، ترس آنان از حقيقت‌گويي شبکه‌هاي برون‌مرزي ايران را ياد‌آور شد.
وي ادامه داد: اين‌گونه اقدامات غيرقانوني اروپا اين سؤال را در ذهن افکار عمومي جهان ايجاد مي‌کند که مگر جمهوري اسلامي ايران چه مي‌گفت که شبکه‌هاي آن را قطع کردند؟!
به گزارش ايسنا، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، قطع شبکه‌هاي برون‌مرزي را موجب توجه بيش از گذشته افکار عمومي جهان به اين شبکه‌ها دانست و آن را در درازمدت به نفع ايران ارزيابي کرد.

 


وزير امور خارجه کشورمان در ادامه سفر خود به آفريقا به ناميبيا رفت و با رئيس‌جمهور و سرپرست وزارت خارجه اين کشور ديدار و گفت‌وگو کرد.
علي‌اکبر صالحي وزير امور خارجه کشورمان در ديدار با هيفيک‌پوني پوهاميا رئيس‌جمهور ناميبيا که در ساختمان رياست‌جمهوري اين کشور انجام شد، گفت: حامل پيام‌ها و سلام‌هاي گرم مردم، آقاي احمدي‌نژاد و آقاي روحاني براي شما هستم.
وي با بيان اينکه روابط دو کشور ويژه بوده، خاطرنشان کرد: ايران و ناميبيا در دوران سختي‌ها با يکديگر بوده‌اند.
وزيرخارجه با اشاره به وجه مشترک دو کشور در مبارزه براي استقلال تصريح کرد: خوشحاليم که ايران يکي از حاميان جنبش استقلال‌طلبي ناميبيا بوده است.
صالحي با اشاره به اراده مقامات عالي‌رتبه کشورمان براي داشتن بهترين روابط با ناميبيا گفت: ايران در 34 سال گذشته دستاوردها و پيشرفت‌هاي فراوان و ارزشمندي در زمينه‌هاي مختلف از جمله علوم، فناوري، آموزشي، بهداشتي و داروسازي به دست آورده و آماده است اين تجربيات و تخصص‌ها را در اختيار کشورهاي دوست مانند ناميبيا قرار دهد.
وزير امور خارجه با برشمردن حوزه‌هاي ديگر همکاري از جمله کشاورزي، صنعتي، شيلات و تجارت، از سرگيري فعاليت سفارت ايران در اين کشور را فرصت بزرگي براي تحقق عملي همکاري‌هاي دو کشور دانست.
رئيس‌جمهور ناميبيا نيز در اين ديدار ضمن خيرمقدم به هيئت ايراني گفت: روابط دو کشور عالي بوده و از حضورتان خرسندم و ما دوستان يکديگر هستيم.
وي افزود: ما از نزديک انتخابات اخير در ايران را پيگيري کرديم و نتايج انتخابات و نحوه برگزاري آن نشان داد که چگونه مردم ايران به دموکراسي وفادارند.
رئيس‌جمهور ناميبيا اضافه کرد: ما براي رئيس‌جمهور منتخب ايران پيام تبريک فرستاده‌ايم و آرزوي خود را براي استمرار و افزايش همکاري‌ها همانند گذشته بيان کرده‌ايم.
وي در ادامه با اشاره به روابط تاريخي مردم ناميبيا از طريق دفتر سوآپو در ايران اظهار داشت: ما همواره به ياد داريم که دوستان واقعي، دوستان دوران سختي‌ها هستند و ايران با پذيرش گشايش دفتر سوآپو در ايران قبل از استقلال و ادامه اين دوستي پس از استقلال ناميبيا، اين موضوع را نشان داد.
رئيس‌جمهور ناميبيا با اعلام علاقه‌مندي کشورش براي تبادل تجربيات بين دو کشور در حوزه‌هاي مختلف همکاري، گشايش سفارت اين کشور در کشورهاي مختلف به ويژه کشور بزرگ ايران در آينده را مورد توجه قرار داد.
وي با تاکيد بر ضرورت افزايش رايزني و مشورت بين دو کشور براي هموار کردن زمينه‌هاي همکاري بيشتر، خاطرنشان کرد: ايران و ناميبيا دوستان يکديگرند و اميدواريم همکاري‌هاي فيمابين در دوره رئيس‌جمهور منتخب مستحکم‌تر شود.
رايزني پيرامون تحولات مهم منطقه‌اي و بين‌المللي از جمله مسئله هسته‌اي، اوضاع خاورميانه و شمال آفريقا و نيز نقش مهم و تاثيرگذار ايران در منطقه از ديگر محورهاي مذاکرات دو طرف در اين ديدار بود.
رئيس‌جمهور ناميبيا درخاتمه اين ديدار از صالحي خواست تبريکات صميمانه دولت و مردم ناميبيا را به احمدي‌نژاد و روحاني ابلاغ کرده و علاقه‌مندي ناميبيا را براي گسترش روابط دوجانبه و بين‌المللي اعلام کند.
همچنين صالحي در ناميبيا با «پيشاموشه لنگا»،‌ سرپرست وزارت خارجه اين کشور نيز ديدار و گفت‌وگو کرد.
بازگشايي سفارت ايران در ناميبيا از ديگر برنامه‌هاي سفر وزيرخارجه کشورمان به ويندهوک بود.

 


چهارمين طرح نشاط معنوي تابستاني ويژه جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان همزمان با سراسر استان تهران در محل امامزاده داود(ع) برگزار شد.
حجت‌الاسلام سيدهاشم حسيني معاون فرهنگي اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه طرح نشاط معنوي تابستاني از سوي اين اداره در 67 بقعه متبرکه و امامزاده استان تهران در حال اجراست، به تشريح برنامه‌هاي اين دوره از طرح پرداخت و گفت: 173 مبلغ و 103 مربي برنامه‌هاي اين طرح را در استان اجرا مي‌کنند که در آن 18 هزار و 989 دانش‌آموز شرکت دارند.
وي افزود: در اين اردوها هر هفته يک هزار و 790 ساعت کلاس آموزشي، 590 ساعت کلاس فوق برنامه و 620 ساعت کلاس ورزشي برپا مي‌شود.
حجت‌الاسلام‌ حسيني با اشاره به اينکه اردوي امامزاده‌ داود(ع) به مدت 10 روز با حضور بيش از 3 هزار نفر برپا مي باشد خاطرنشان کرد: اردوي پاياني بعد از پايان ماه مبارک رمضان با حضور نخبگان و فعالان طرح ادامه خواهد داشت.
معاون فرهنگي و اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه استان تهران نيز به ديگر برنامه‌هاي جنبي اردو اشاره کرد و افزود: اردوي حرم تا حرم را تا پايان ماه مبارک رمضان که شامل برنامه‌هاي ورزشي، فرهنگي و مسابقه است را خواهيم داشت.
وي افزود: کلاسهاي برپا شده در اين اردوها شامل دو بخش کلاسهاي اختياري و اجباري است که در کلاسهاي اجباري احکام، قرآن و مسائل اعتقادي آموزش داده مي‌شود و کلاسهاي اختياري ويژه رايانه، گلدوزي و زبان است.
حجت‌الاسلام حسيني افزود: در حاشيه اين کلاسها برنامه‌هايي چون پرده‌خواني نمايش، سخنراني و کلاسهاي مشاوره نيز داير است.
وي گفت: در طول اجراي طرح نشاط معنوي به دانش‌آموزان شرکت‌کننده و فعال در مسابقات فرهنگي جوايز نفيسي اهداء مي‌شود.

 


جانشين سازمان ورزش بسيج از ساخت و تجهيز يک هزار و 200 سالن ورزشي صالحين و 9 دي در سطح کشور خبر داد.
به گزارش ايرنا سرهنگ پاسدار حسين فارسيان يکشنبه‌شب در مراسم گشايش مسابقات ورزشي بانوان بسيجي کشور در سالن شهيد باکري اروميه گفت: اين تعداد فضاي ورزشي سالن‌هاي صالحين 400 متري رشته‌هاي رزمي و فوتسال و سالن‌هاي چند منظوره 9 دي را شامل مي‌شود که در اختيار ورزشکاران بسيجي کشور قرار گرفته است.
وي اظهار کرد: هم‌اکنون ساخت 500 سالن ورزشي ديگر نيز به اتمام رسيده که به زودي پس از تامين تجهيزات داخلي به بهره‌برداري مي‌‌رسد.
فارسيان از اجراي طرح جديد مشارکتي ساخت سالن‌هاي ورزشي با توافق فرماندهان سپاه استان‌هاي سراسر کشور و سازمان ورزش بسيج خبر داد و گفت: اين طرح‌هاي عمراني براساس نيازمندي نواحي و حوزه‌‌هاي بسيج کشور و با مشارکت 50 درصدي هر بخش ساخته مي‌شود.
وي ادامه داد: اين سازمان در نظر دارد تا پايان برنامه پنجم توسعه که در حال حاضر در چهارمين سال آن قرار داريم تعداد سالن‌هاي ورزشي خود را به 3 هزار باب برساند.
فارسيان اضافه کرد: در بخش آموزشي نيز تاکنون موفق به تربيت و جذب بيش از 17 هزار مربي، داور و مدير براي هدايت و نگهداري سالن‌هاي ورزشي شده‌ايم.
وي خطاب به ورزشکاران شرکت‌کننده در مسابقات ورزشي بسيجي کشور به ميزباني اروميه گفت: شما بايد از تمامي ظرفيت‌هاي موجود ورزشي نهايت استفاده را ببريد تا علاوه بر حفظ سلامتي روح و جسم، موجب توسعه ورزش همگاني و قهرماني در بخش بانوان کشور شويد.
مسابقات قهرماني تيراندازي و دو و ميداني بانوان بسيجي کشور جام شهيده سيده طاهره هاشمي و 12 هزار شهيد آذربايجان غربي از روز يکشنبه در مجموعه ورزشي شهيد باکري اروميه آغاز شده و به مدت 2 روز ادامه دارد.
در اين مسابقات 500 بانوي بسيجي ورزشکار و عوامل اجرايي در قالب 27 تيم از 27 استان کشور حضور دارند.

 


معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: نقدينگي مورد نياز کشور در حوزه توليد، امسال از مرز 150 هزار ميليارد تومان فراتر مي‌رود.
به گزارش خبرگزاري فارس از استان سمنان، سيدعليرضا شجاعي در ديدار با رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و استاندار سمنان اظهار کرد: سال گذشته نقدينگي مورد نياز کشور در حوزه توليد به بيش از 100 هزار ميليارد تومان رسيد و پيش‌بيني مي‌شود اين رقم از مرز 150 هزار ميليارد تومان فراتر رود.
وي با اشاره به رشد 23 درصدي صادرات صنعتي و معدني در کشور در عين حال از کاهش صادرات مواد پتروشيمي و ميعانات گازي خبر داد و گفت: ميزان صادرات انجام شده در سال 91 فراتر از هدف‌گذاري‌ها بود.
وي افزود: در حوزه واردات نيز 35 ميليارد دلار مواد اوليه، کالاهاي واسطه‌اي و تجهيزات مورد نياز حوزه توليد وارد کشور شد و اقدامات خوبي در زمينه پشتيباني از توليد صورت گرفت.
شجاعي ادامه داد: 17 ميليارد و 700 ميليون دلار صادرات صنعتي و معدني را در کشور شاهد بوده‌ايم و اين نشان مي‌دهد که بخش توليد در ايران با قوت به کار خود ادامه مي‌دهد.
معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين با اشاره به برخي سياستهاي دولت که مورد انتقاد صنعتگران و مديران اقتصادي قرار گرفت، اثرات اين سياست‌ها را در بسياري از موارد مثبت دانست.
شجاعي گفت: به عنوان نمونه، دولت سمت سفارش و واردات را در گروه 10 کالايي ممنوع اعلام کرد و اين سبب شد تا شمار زيادي از توليدکنندگان خود به توسعه فعاليت‌هايشان اذعان کنند.
معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برنامه‌ريزي‌ها جريان ارزي کشور را به سمت توليد هدايت کرد و اين امر باعث شد تا درصد بالايي از ارز صادرکنندگان نيز به سمت توليد وارد شود.
وي با بيان اينکه حوزه صادرات بخش صنعت و معدن امسال رکورد خواهد زد، افزود: پيش‌بيني مي‌شود صادرات اين بخش از مرز 20 ميليارد دلار فراتر برود و اين جداي از صادرات مشتقات پتروشيمي، کشاورزي، ميعانات گازي و... است.
معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت تاکيد کرد: هدف‌گذاري شده است تا چهار هزار طرح نيمه تمام کشور در حوزه صنعت و معدن که بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيکي دارند، به سرعت به بهره‌برداري برسند.
وي با اشاره به استفاده از ذخيره‌سازي کالا در نمايشگاه‌هاي مختلف تنظيم بازار و تامين مايحتاج عمومي مردم گفت: سال گذشته 18 ميليون تن ذخيره‌سازي کالايي در کشور انجام شد که اين اقدام بي‌نظير بوده است.
اختصاص 10 درصد از منابع
صندوق توسعه ملي به صنايع
معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در قانون بودجه امسال، 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملي به حوزه صنايع اختصاص يافته است.
به گزارش خبرنگار ايرنا از سنندج، محسن صالحي‌نيا يکشنبه‌شب در جلسه ستاد تسهيل صادرات و واردات استان کردستان افزود: در دو سال اخير از محل صندوق توسعه ملي کمک‌هاي خوبي به حوزه صنايع شده و امسال نيز اين کمک‌ها تکرار مي‌يابد.
به گفته وي از محل 10 درصد، پنج ميليارد دلار به حوزه صنايع کشور کمک مي‌شود که رقم خوبي است.
صالحي‌نيا با اشاره به اينکه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي مانده سال‌هاي 91 و 92 را به حوزه صنايع اختصاص مي‌دهيم، گفت: در مجموع دو ميليارد و 500 ميليون دلار از اين محل به حوزه صنايع اختصاص داده مي‌شود.
معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اينکه ستاد تسهيل سرمايه‌گذاري کشور در تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي و صنعتي استان‌ها مشکلي ندارد، گفت: با تشخيص و معرفي کارگروه ستاد تسهيل استان کردستان، مي‌توانيم به تامين سرمايه در گردش اين واحدها کمک کنيم.
صالحي‌نيا در ارتباط با تصويب طرح‌هاي سرمايه‌گذاري در کردستان نيز گفت: کارگروه استان تا مبلغ 50 ميليارد ريال طرح مي‌توانند تصويب کنند و بيشتر از اين ميزان بايد در مرکز تصويب شود.

 


اهواز- خبرنگارکيهان:
مردم اهواز با بسيجي شهيد سيد مهدي موسوي که در روزهاي گذشته در درگيري با دشمنان دين و ائمه اطهار و ايادي استکبار به شهادت رسيد وداع کردند.
به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز پيکر پاک و مطهر اين شهيد والامقام پس از اقامه نماز ميت به امامت آيت‌الله سيد محمدعلي موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه و امام‌جمعه اهواز، با حضور پرشکوه مردم از مقابل حسينيه عاشقان ثارالله اهواز تشييع و در محل شهيدآباد اهواز در جوار شهداي گرانقدر 8 سال دفاع مقدس به خاک سپرده شد.
در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد موسوي، رئيس سازمان حج و زيارت کشور ضمن قدرداني از حضور مردم و علماي بزرگوار استان در اين مراسم گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزاريم که بر ما منت گذاشت و اين قرباني را از ما پذيرفت.
وي افزود: پيام شهدا اين است که شهر و کشور را از آلودگي پاک کرديم و توانستيم به برکت خون شهدا مشکلات کشور را حل کنيم.
موسوي در ادامه گفت: اگر امروز انقلاب اسلامي به حيات خود ادامه مي‌دهد و مي‌تواند از گذرهاي بسيار سخت که دشمنان براي آن برنامه‌ريزي مي‌کنند از جمله انتخابات اخير رياست‌جمهوري که خيلي‌ها تصور نمي‌کردند به اين راحتي عبور کنيم، مرهون خون شهيدان است.

 


مديرعامل آب منطقه‌اي آذربايجان شرقي از مبادله 9 تفاهم‌نامه در چهارمين همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري ايران- آذربايجان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل روابط عمومي آب منطقه‌اي آذربايجان شرقي، ارسلان هاشمي افزود: در جريان چهارمين همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري ايران- آذربايجان و در پايان پانل تخصصي امور زيربنايي اين همايش، 14 تفاهم‌نامه رد و بدل شد که 9 مورد از آنها به شرکت آب منطقه‌اي آذربايجان شرقي تعلق داشت.
به گفته مديرعامل شرکت اين تفاهم‌نامه‌هاي 9 گانه شامل نيروگاه مارازاد، نيروگاه قيزقلعه‌سي، نيروگاه سد شهريار، شبکه آبياري و زهکشي آيدوغموش، توسعه شبکه آبياري و زهکشي سهند، طرح آبرساني از سد کلقان به شهرستان بستان‌آباد، طرح آبرساني از سد گرمي چاي به ميانه و انتقال آب از ارس به شرق و شمال شرق درياچه اروميه با مجموع ارزش ريالي در حدود 12 هزار و 600 ميليارد ريال است که تفاهم‌نامه‌هاي مربوط به نيروگاه‌ها با هيئت چيني مبادله شد.
وي با تشريح فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش پروژه‌هاي انتقال آب و آبرساني، نيروگاه‌هاي برق‌آبي، شبکه‌هاي آبياري و زهکشي، طرح‌هاي زودبازده، کارخانه لوله‌سازي آذرشهر، چشمه‌هاي آب گرم،‌ طرح‌هاي گردشگري و تفريحي و خريد تضميني آب، افزود: پروژه‌هاي قابل سرمايه‌گذاري در بخش آب که در اين همايش عرضه شد، شامل 5 طرح انتقال آب و آبرساني، 3 نيروگاه آبي، 8 طرح شبکه آبياري و زهکشي، 28 طرح زودبازده، کارخانه لوله‌سازي آذرشهر، 21 دهنه چشمه آب گرم، 4 مخزن سد به عنوان طرح گردشگري و تفريحي و حمايت از طرح‌هاي توسعه منابع آب که به صورت BOT و ساير مدل‌ها اجرا مي‌شوند، است.
هاشمي گفت: شبکه آبياري و زهکشي دشت تبريز، طرح انتقال آب و شبکه آبياري و زهکشي خداآفرين، شبکه آبياري اراضي پاياب سد قلعه چاي عجب‌شير، توسعه شبکه آبياري و زهکشي سهند، شبکه آبياري و زهکشي دشت بناب، شبکه آبياري و زهکشي شهيد سرداري، شبکه آبياري و زهکشي آيدوغموش و توسعه بهره‌برداري از ارس جزو فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش شبکه‌هاي آبياري و زهکشي بوده و مخازن سدهاي شهيد مدني، سد خداآفرين، سد سهند و سد آيدوغموش داراي ظرفيت خوبي براي سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري و تفريحي و راه‌اندازي ورزش‌هاي آبي هستند.

 


سلطان اهداي خون جهان گفت: در طول 53 سال اهداي خون حتي در ماه مبارک رمضان نيز اين روند را تغيير ندادم.
سيد محمد حسن شيخ‌الاسلامي فوق تخصص طب انتقال خون و ايمن‌شناسي گفت: اهداي خون فوايد علمي،‌پزشکي و بهداشتي فراواني را نصيب اهدا کنندگان مستمر مي‌کند و باعث مي‌شود اين افراد به بسياري از بيماري‌هاي قلبي، رواني، سکته‌هاي مغزي، ديابت، فشار خون و پرخوني دچار نشوند.به گزارش فارس وي افزود: من از مسئولان انتقال خون شيراز بودم و شبانه‌روز تلاش مي‌کرديم براي رزمندگان جبهه خون بيشتري فراهم کرده و به جبهه بفرستيم.
اين پزشک متخصص گفت: آن زمان مسئول يک پژوهش بودم و براي پژوهش به دنبال يک آزمايش شونده محسوب مي‌شدم که پول دريافت کند و براي شش ماه، هر ماه يک مرتبه و در هر مرتبه 500 سي‌سي خون بدهد، اما هيچ کس براي اين آزمايش پيش قدم نشد.
شيخ‌الاسلامي عنوان کرد: من تصميم گرفتم خود وارد اين کار شوم و به جاي شش ماه، 16 ماه تمام هر ماه يک بار، بدون وقفه از خود خون گرفتم و حتي در ماه رمضان نيز اين کار را ترک نکردم.اين پزشک متخصص گفت: بدون مکمل غذايي و دارويي اين کار را انجام دادم و اين رکورد در دنيا ثبت شد.
وي با بيان اينکه در آستانه 79 سالگي 200 بار خون اهدا کرده‌ام، افزود: من هنوز اهداي خون مي‌کنم اگر چه مرز بين‌المللي و قانوني دنيا براي اهداي خون 16 تا 65 سالگي تعيين شده و من 12 سال است که از اين مرز سني گذشته‌ام.شيخ‌الاسلامي افزود: اگر هر بار اهداي خون ميانگين 500 سي‌سي در حدود 96 ليتر خون اهدا کرده باشم معادل خون کامل بدن 20 نفر است.فوق تخصص طب انتقال خون و ايمن‌شناسي خاطرنشان کرد: با توجه به اين موضوع که هر اهدا کننده خون حداقل سه نفر را از مرگ نجات مي‌دهد،‌خون اهدايي من تاکنون نزديک به 600 نفر را نجات داده و اين احساس بسيار زيبا و معنوي است.

 


رئيس سازمان چاي کشور از پرداخت 200 ميليارد ريال از مطالبات چايکاران استان‌هاي گيلان و مازندران تا پايان هفته جاري خبر داد.
علي محرر ديروز در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: تاکنون 55 هزار تن برگ سبز چاي به ارزش 530 ميليارد ريال از کشاورزان چايکار استان‌هاي شمالي خريداري شده است.
وي ادامه داد: يکصد ميليارد ريال از مطالبات چايکاران به آنان پرداخت شده و 200 ميليارد ريال ديگر نيز تا پايان هفته جاري به حساب‌شان واريز مي‌شود.
رئيس سازمان چاي کشور افزود: از 55 هزار تن برگ سبز چاي خريداري شده، 54 درصد درجه يک و بقيه درجه دو بوده است.
محرر با اشاره به فعاليت حدود 180 کارخانه چاي در استان‌هاي گيلان و مازندران و عمل‌آوري و تبديل برگ سبز چاي به چاي خشک اضافه کرد: از اوايل ارديبهشت ماه تاکنون، 11 هزار و 500 تن چاي خشک در کارخانه‌‌هاي چاي‌سازي توليد شده است.
با ابلاغ هيات وزيران، قيمت خريد تضميني هر کيلوگرم برگ سبز چاي درجه يک در سال جاري 12 هزار ريال و درجه دو شش هزار و 500 ريال تعيين شده است.
استان‌هاي گيلان و مازندران داراي 32 هزار هکتار باغ چاي هستند و نزديک به 60 هزار خانوار به امر چايکاري اشتغال دارند.
کشاورزان چايکار در سه مرحله بهاره، تابستانه و پائيزه برگ سبز چاي برداشت مي‌کنند.

 


همدان- خبرنگارکيهان:
رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي همدان از تأييد صحت انتخابات شوراهاي اسلامي اين استان خبر داد.
مهدي سنايي افزود: پس از اعلام شکايت کانديداهاي معترض انتخابات شوراهاي شهرهاي استان، هيئت عالي روز پنجم تيرماه به منظور رسيدگي و اتخاذ تصميم در محل شوراي اسلامي تشکيل جلسه داد.
وي ادامه داد: در اين جلسه پس از بررسي شکايات و بحث و تبادل‌نظر، هيئت عالي استان براي رفع هرگونه شبهه، راي به بازشماري 10درصد از صندوق‌هاي شهرهاي همدان، ملاير، نهاوند، اسدآباد، بهار، کبودرآهنگ و مريانج صادر کرد و تاکيد شد که در بازشماري صندوق‌هاي راي، نمايندگان کانديداهاي معترض نيز حضور يابند و از مراحل بازشماري نيز فيلمبرداري انجام شد.

 


بناب- خبرنگار کيهان:
نماينده مردم بناب در مجلس گفت: انتخابات رياست جمهوري اخير در ايران تمامي برنامه‌ريزي‌هاي دشمنان را برهم زد.
حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ محمد باقري بنابي در جلسه شوراي اداري بناب با اشاره به حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات گفت: مردم با حضور خود خواسته رهبر معظم انقلاب را درتحقق شعار حماسه سياسي رقم زدند.
وي با اشاره به اينکه در بحث نظارت و اجراي انتخابات همچنان مشکلاتي وجود دارد؛ گفت: در بحث انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، انتخابات رياست جمهوري و انتخابات مجلس نواقصي در قوانين و همچنين اجراي آن به چشم مي‌خورد که در مجلس بايد تلاش کنيم تا قوانين مربوط به برگزاري انتخابات شفاف‌تر شود.
نايب رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي با تأييد خريد و فروش رأي بويژه در انتخابات شوراها مدعي شد: در شهرهاي کوچک و در برخي شهرهاي بزرگ نيز بحث‌هاي خريد و فروش آرا وجود داشته است و برگزاري انتخابات با اين شيوه تهديد جدي دموکراسي و مردم‌سالاري ديني است.
وي با انتقاد از نحوه نظارت مجلس در امر انتخابات شوراهاي اسلامي گفت: مجلس بايد در روند اجرا، برگزاري و نظارت بر انتخابات کمک کند و تشکيلات قضايي اجازه ندهد عده‌اي شأن و منزلت نظام را به بازي بگيرند.
باقري بنابي در ادامه سخنان خود يکي از راه‌هاي تحقق حماسه اقتصادي در کشور را آماده کردن بسترهاي لازم براي سرمايه‌گذاري از سوي مسئولان اعلام و تصريح کرد: تا زماني که واقعاً بخش خصوصي حمايت نشود، کشور به توسعه نخواهد رسيد و بخش خصوصي تنها نجات دهنده کشور است.
وي با اشاره به ابلاغ اجراي اصل 44 قانون اساسي در سال 84 از سوي رهبر معظم انقلاب گفت: در سطح کلان اين اتفاق صورت نگرفته و با اجراي اين اصل بايد به بخش خصوصي ميدان داده شود و اين عملاً در مورد واحدهاي بزرگ توليدي کشور تحقق نيافته است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10