(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 19 تـیـر 1392 - شماره 20538

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
جلیلی در دیدار قائم‌مقام وزیر خارجه افغانستان:
سیاست آمریکا در منطقه حمایت از تروریسم و مقابله با دموکراسی است
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
غضنفر رکن‌آبادی: ایستادگی در کنار مقاومت آرمان تغییرناپذیر ایران است
براساس مصوبه دولت
ساعت کاری ادارات و بانک‌ها در ماه مبارک رمضان تعیین شد
صالحی: در روابط با آفریقا محدودیتی نداریم
لفاظی وزیر جنگ رژيم صهیونیستی علیه ایران
عضو جنبش ملی بحرین: آل‌سعود و آل‌خلیفه از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای هراس دارند
ای‌بی‌سی نیوز: ایران با تجهیزات آمریکایی بر اینترنت نظارت دارد
جزئیات توافقنامه امنیتی ایران و چین
صادرات گل و گیاه زینتی محلات به خارج کشور
بوکسور مازندرانی مدال برنز قهرمانی آسیا را کسب کرد
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت
برگزاری جشن پایان ساخت یک میلیون و 600 هزار مسکن روستایی در کرمان
برگزاری سالگرد درگذشت
دکتر محمد معین در آستانه اشرفیه
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خوزستان:
مانده تسهیلات در گردش بانک‌ها باید افزایش یابد
بانوی فاضله درچه‌ای و استاد اخلاق ‌و قرآن به رحمت ایزدی پیوست
آب آشامیدنی در اصفهان جیره‌بندی شد
برای آشنایی بیشتر با تبلیغات دینی
همایش طلایه‌داران تبلیغ در همدان برگزار شد
ثبت 7 اختراع به نام جوان لرستانی مبتلا به ام.اس
رقابت نیروگاه‌های برق در بورس انرژی کشور
امام‌جمعه جدید نراق منصوب شد
   


حضرت امام خمینی(ره): خدایا! تو ما را به این ماه مبارک رمضان وارد کن به طوری که با رضای تو وارد شویم.

 


دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد برای مردم منطقه ثابت شده که حمایت از تروریسم و مقابله با دموکراسی دو ستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه بوده است.
«ارشاد احمدی» قائم مقام و معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان در رأس هیئتی صبح روز سه‌شنبه با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو کرد.
در این دیدار سعید جلیلی با اشاره به مشترکات عمیق فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان و ابراز خرسندی از روند رو به رشد ثبات و مردم‌سالاری در افغانستان بر لزوم تقویت مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه توصیه همیشگی ما به کشورهای منطقه این بوده است که آمریکا قابل اعتماد نیست اظهار داشت: سیاست‌های آمریکا در منطقه نشان می‌دهد که مخالف وحدت ثبات و پیشرفت جهان اسلام است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: برای جامعه جهانی به خصوص مردم منطقه از افغانستان تا مصر بیش از همیشه دروغ بودن ادعاهای آمریکا در مخالفت با تروریسم و حمایت از دموکراسی اثبات شده است چه اینکه حمایت از تروریسم و مقابله با دموکراسی دو ستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه بوده است.
قائم‌مقام وزیر امور خارجه افغانستان نیز با تشکر از حمایت‌های مستمر دولت و ملت ایران از مردم افغانستان در طول سال‌های دشواری برگزاری انتخابات شکوهمند در ایران را موفقیت بزرگی برای مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با جمهوری اسلامی افغانستان در زمینه‌های مختلف سیاسی امنیتی و به ویژه اقتصادی با خروج کامل غربی‌ها از منطقه بیش از پیش افزایش یابد.

 


روزه بگیرید
تا پرهیزکار شوید!
قرآن عظیم:
ای کسانی که ایمان آورده‌اید!
روزه بر شما نوشته (واجب) شد
همان طور که بر کسانی که قبل از شما بودند نوشته شد.
تا (خود نگهدار و) پرهیزکار شوید.
سوره بقره
آیه 183

 


در مراسم رونمایی از «کالک‌های خاکی» عنوان شد
کتاب خاطرات فرمانده سپاه
ادامه دارد
مراسم رونمایی از کتاب «کالک‌های خاکی» (خاطرات سرلشکر عزیز جعفری، فرمانده سپاه) عصر دوشنبه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
در این مراسم با سخنرانی محمدحسین صفارهرندی وزیر سابق ارشاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سردار حسین یکتا فرمانده قرارگاه خاتم‌الاوصیا و تدوین‌کنندگان این کتاب سخنرانی کردند.
صفار هرندی در سخنرانی خود در این مراسم با یادآوری این نکته که اجازه ندادیم غفلتی که درباره تاریخ انقلاب صورت گرفته ‌بود، درباره دفاع مقدس هم تکرار شود، گفت: روایت خاطرات سردار عزیز جعفری در کتاب کالک‌های خاکی قصه نیست، بلکه واقعیتی است که به تعداد سردار عزیزها تکرار شدنی است. این یعنی هر یک از رزمندگان باید دفتر زندگی خودشان را باز کنند. ما باید به اندازه‌ای از این روایت‌ها داشته‌باشیم که کسی نتواند آنها را رد کند.
خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز طی سخنانی اظهار داشت: ما به تعداد كسانی كه در جنگ بوده اند نقل خاطره داریم. تاریخ شفاهی كه از این خاطرات شكل گرفته آرام آرام به این درها و صدف‌های رزمندگان دست پیدا می‌كند. در بخش دیگری از این مراسم، سردار حسین یکتا فرمانده قرارگاه خاتم الوصیا در خصوص نیاز جوانان به روایت‌های مختلف از جنگ اظهار داشت: امروز بچه‌های ما نیازمند سبک زندگی هستند. ما باید سبک زندگی شهدا و رزمندگان در جنگ تحمیلی را به نحوی برای بچه‌های امروز دوبله کنیم که برای آنها قابل استفاده باشد و این گونه حوزه تأثیر فرهنگ دفاع مقدس را بالا ببریم.
گلعلی بابایی؛ تدوین‌گر کتاب نیز در ادامه مراسم درباره تازگی خاطرات سرلشکر عزیز جعفری توضیح داد: ایشان در خلال مصاحبه خاطراتی را مطرح می‌کردند که برای من پژوهشگر هم تازگی داشت. برای مثال ایشان در عملیات بیت المقدس، یک تنه مأموریت ایجاد یک قرارگاه را انجام دادند. کاری که اگر در حالت عادی بخواهند آن را انجام دهند مدت‌ها زمان می‌برد. وی همچنین درباره نوشتن بخش دوم کتاب «کالک‌های خاکی» که به مقطع پس از فتح خرمشهر می‌پردازد، گفت: قول این کار را از سردار جعفری گرفته‌ایم. ایشان قول داده‌اند که اگر کتاب با استقبال خوبی مواجه شود، خاطراتش را ادامه دهد.
گفتنی است در انتهای این مراسم که با حضور جمعی از نویسندگان دفاع مقدس و فرماندهان سپاه برگزار شد، از گلعلی بابایی و حسین بهزاد (گردآورندگان کتاب «کالک های خاکی») تقدیر به عمل آمد.
کتاب خاطرات «حاج‌آقا مجتبی» رونمایی شد
در آستانه فرا رسیدن ماه ‌مبارک ‌رمضان کتاب خاطرات آیت‌الله آقامجتبی تهرانی با آخرین ویرایش در شهرکتاب مرکزی رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار کیهان، در جلسه رونمایی از این کتاب دکتر محسن اسماعیلی، حجت‌الاسلام زائری و علی‌اکبر اشعری به بیان خاطراتی از مرحوم آقامجتبی تهرانی پرداختند.
محسن اسماعیلی با بیان اینکه بازخوانی خاطرات زندگی کسانی که می‌توانند الگوی دیگران باشند برای رشد جامعه ضرورت دارد افزود: ثبت خاطرات اسوه‌ها به دو شیوه ممکن است؛ شیوه نخست آنکه خود آنان داستان زندگی خود را روایت کنند که اینان کمتر تن به این کار می‌دهند و شیوه دوم روایت حواریون و اصحاب این بزرگان است که شمه‌ای از آنچه دیده‌اند بگویند.
وی گفت: منتظر فرصتی بودم که فراز و نشیب زندگی استاد را بنویسم که با اصرار من استاد پذیرفتند، اما گفتند تا زنده‌ام مطرح نشود. این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: کتاب خاطرات حاج‌آقا مجتبی گوشه‌ای است از آنچه کسانی دیده‌اند و گفته‌اند. این کتاب با شتاب فراوان فراهم آمد تا در اربعین کسی که در اربعین رفت به دست آید.
علی‌اکبر اشعری نیز با اشاره به خصوصیات شخصیتی آیت‌الله آقامجتبی تهرانی تاکید کرد همه کسانی که با حاج‌آقا مأنوس بودند می‌دانستند ایشان حرفی نمی‌زند که عامل به آن نباشد. اشعری افزود: در لابه‌لای خاطراتی که از ایشان مطرح است بخشی از تاریخ معاصر کشورمان آشکار خواهد شد چون ایشان مستقیما در مسائل مهم و سرنوشت‌ساز انقلاب و پیش از انقلاب نقش داشتند و هم اینکه بسیاری از شخصیت‌های مهم از ایشان تأثیر گرفته‌اند. در ادامه حجت‌الاسلام زائری با اشاره به اینکه کتاب با عجله منتشر شده است خاطر نشان کرد: خاطرات موجود در کتاب با وسواس حفظ شده‌اند و در طراحی ظاهر آن نیز دقت زیادی به عمل آمده است.
مدیر مجله خیمه افزود: این کتاب جامع است و حتی اگر به صورت رندم هم تورق شود می‌تواند در موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
سخنگوی هیئت نظارت بر بازگشایی:
مجمع عمومی خانه سینما غیرقانونی است
هیئت مدیره خانه منحله سینما درحالی درتدارک برگزاری مجمع عمومی این تشکیلات در آینده نزدیک هستند که این گروه، فاقد مجوز فعالیت قانونی است.
به گزارش خبرنگار کیهان، فراخوان برگزاری مجمع عمومی خانه سینما با حضور نمایندگان اصناف درشرایطی منتشر شده که نام این تشکیلات در میان موسسات دارای مجوز فعالیت در سایت شورای فرهنگ عمومی دیده نمی شود. با توجه به این مسئله، مدعی العموم و نهادهای قضایی می توانند نسبت به اعلام فراخوان برگزاری مجمع عمومی برای یک موسسه غیرقانونی اقدام کنند.
در همین حال یک تهیه کننده سینما معتقد است: مجمع عمومی براساس اساسنامه سال ۸۷ قرار است برگزار شود، این اساسنامه منجر به تعطیلی خانه سینما شد و برگزاری مجمع عمومی براساس این اساسنامه غیرقانونی است.
«حبیب‌الله کاسه‌ساز» سخنگوی هیئت نظارت بر بازگشایی خانه سینما در گفت‌و‌گو با فارس درباره روند بازگشایی خانه سینما و مجمع عمومی گفت: اعلام مجمع عمومی خانه سینما برای ما تعجب آور بود، زیرا مجمع عمومی را براساس اساسنامه‌ سال 87 که شماره ثبت آن را نیز اعلام کردند، قرار است در تاریخ 6 مردادماه برگزار کنند. این اساسنامه منجر به تعطیلی خانه سینما شد. وی در ادامه گفت: به عقیده ما این مجمع عمومی غیرقانونی است مگر آن‌که مجمع عمومی براساس اساسنامه سال 72 یا اساسنامه اصلاح شده توسط هیئت هفت نفره که در شورایعالی سینما تایید شده است، برگزار شود.عضو هیئت نظارت بر بازگشایی خانه سینما در ادامه توضیح داد : مجمع عمومی نمی‌تواند براساس اساسنامه سال 87 برگزار شود، زیرا آن اساسنامه غیرقانونی به ثبت رسیده است و در دوره آقای جعفری جلوه نامه‌ای نوشته شد و به ثبت موسسه خانه سینما اعتراض شد. فردی که خانه سینما را به ثبت رسانید نیز توبیخ شده است زیرا روند ثبت موسسه درست نبوده است. وی در ادامه توضیح داد: نامه تصویب اساسنامه از طرف وزارت ارشاد باید به اداره ثبت موسسات ارایه می شد که این نامه ارایه نشده است و خانه سینما مستقیما توسط واسطه‌ای به ثبت رسید که آن فرد هم توبیخ شده است. اساسنامه سال 87 غیرقانونی است و باعث تعطیلی خانه سینما شده است.کاسه ساز درباره پاسخ نامه‌ای که به ریاست سازمان سینمایی درباره مجمع عمومی صنوف قانونی نوشتند، گفت: ریاست سازمان سینمایی نامه‌ای را تنظیم کردند و به همراه نامه دو صنف و نامه هیئت نظارت به دفتر رئیس جمهور ارایه کرده است. باید منتظر بمانیم تا ببینم رئیس جمهور شخصا چه تصمیمی درباره مجمع عمومی با حضور صنوف قانونی خواهند گرفت.
درخواست یک نماینده مجلس
برای پخش صدای خواننده قانون شکن
یک نماینده مجلس در اقدامی خواستار پخش صدای خواننده وابسته به بی‌بی‌سی و صدای آمریکا در ماه مبارک رمضان از صداوسیما شد!
کمال‌الدین پیرموذن، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در شرایطی خواستار پخش صدای محمدرضا شجریان در ماه مبارک رمضان از صداوسیما شده که این خواننده پیش از این پخش صدایش از رسانه ملی را تحریم کرده و در مقابل صدایش را به رسانه های ضدایرانی و جنگ طلب فروخته بود. شجریان با هدف خوش برای بیگانگان در مراسم تشییع جنازه یکی از موسیقی‌دان‌ها به ملت ایران توهین کرده و کشور ما را سرزمین نفرین شده نامیده بود!
با این اوصاف جای شگفتی است که چرا این نماینده محترم مجلس به جای پی گیری بسیاری از اولویت های بر زمین مانده عرصه فرهنگی و توجه به هنرمندان متعهد و مظلوم، یاد خواننده کاخ نشینی افتاده که برای افزایش حساب بانکی اش، تن به همکاری با سرویس های سخن پراکنی استعمار و استبداد جهانی داده است.

 


سفیر ایران در لبنان تاکید کرد: ایستادگی در کنار مقاومت و مسائل حق‌طلبانه و در راس آنها موضوع فلسطین آرمان ثابت و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران است.
ابراهیم عواضه وکیل برجسته لبنانی و رئیس مرکز مطالعات حقوقی حمورابی طی دیدار با غضنفر رکن‌آبادی سفیر کشورمان در لبنان، ضمن تبریک انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور کشورمان، مشارکت چشمگیر مردم ایران در انتخابات را پیروزی بزرگی برای همه ملت ایران و آزادیخواهان جهان توصیف کرد.
ابراهیم عواضه که عضو کمیته دعاوی بین‌المللی اتحادیه وکلای عرب نیز است، با ابراز اطمینان نسبت به اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان در حمایت از حقوق مردم فلسطین در مسیر آزادی کامل قدس شریف از اشغال دشمن صهیونیستی استوار و ثابت قدم خواهد بود، توفیق و پیروزی رئیس‌جمهور منتخب کشورمان تحت رهبری‌های حکیمانه رهبر انقلاب را آرزوی همه مستضعفان و حق‌طلبان جهان برشمرد.
غضنفر رکن‌آبادی نیز با اشاره به نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان از سوی امام‌خمینی(ره) به عنوان روز جهانی قدس، ایستادگی در کنار مقاومت و مسائل حق‌طلبانه و در راس آنها موضوع فلسطین را آرمان ثابت و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران دانست و حضور پرشور مردم ایران در انتخابات و دیگر مناسبت‌های سیاسی را نشانه تایید و تاکید مردم ایران نسبت به آرمان‌های این نظام مقدس عنوان کرد.

 


با تصمیم هیئت دولت و به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل ماه مبارک رمضان ساعت کاری ادارات و بانک‌ها در ماه مبارک رمضان تعیین شد.
این تصمیم در راستای بند (3) اصل (43) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره‌مندی از برکات عدیده این ماه شریف و نورانی، اتخاذ شده است.
براین اساس در کلیه استان‌ها به استثنای تهران، فعالیت اداری، صبح‌ها با یک ساعت تاخیر شروع و در بعدازظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه می‌یابد.
در تهران هم ساعت شروع فعالیت اداری ساعت نه (9) صبح و ساعت پایان کار چهارده و سی دقیقه (14:30) تعیین شد.
هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام می‌شود.
همچنین ساعات کار ادارات و بانک‌ها در روزهای نوزدهم (19) و بیست و سوم (23) با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.
براساس این تصمیم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد ساعت فعالیت بانک‌ها را به گونه‌ای تنظیم نماید که آغاز آن حداقل سی دقیقه قبل از شروع به کار ادارات و سازمانها باشد.
همچنین براساس تصمیم هیئت وزیران برنامه‌ریزی ایاب و ذهاب کارکنان باید طوری تنظیم گردد که راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته و در پایان راس ساعت معین محل کار خود را ترک کنند.
کسری کار ناشی از اجرای این تصویب نامه در ماه مبارک رمضان درخصوص کارکنان مشمول دورکاری در چارچوب آیین‌نامه مربوط و با رعایت سقف مقرر در قانون (44 ساعت در هفته) از طریق انجام دورکاری و درخصوص سایر کارکنان از طریق دورکاری در غیر از موارد مندرج در آیین‌نامه مربوطه یا برنامه آموزش حضوری و غیرحضوری، موضوع ماده (93) قانون مدیریت کشوری جبران می‌شود.

 


وزیرخارجه کشورمان در مراسم افتتاح سفارت ایران در نامیبیا گفت: در روابط با آفریقا هیچ محدودیتی نداریم.
علی‌اکبر صالحی در مراسم افتتاحیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در نامیبیا گفت: بازگشایی سفارت ایران پس از تعطیلی 16 ساله که به دلیل مشکلات اقتصادی کشور صورت گرفت در وهله اول بیانگر عزم و اراده مقامات دو کشور برای توسعه دو جانبه روابط و در وهله دوم نشان دهنده بخشی از سیاستهای کلان ایران در بسط همکاریها با قاره آفریقا است.
وی ادامه داد: بدون شک، بازگشایی سفارت ایران در ویندهوک در توسعه همکاریهای دو کشور نقش موثری دارد که براساس احترام متقابل و در راستای منافع دو ملت ایران و نامیبیا است.
صالحی افزود: ما در روابط با آفریقا هیچ محدودیتی نداشته و روابط براساس اصول برادری، عدالت و مساوات است.
در حال حاضر روابط اقتصادی کشورمان با آفریقا رضایت‌بخش نیست و تناسبی با ظرفیتهای واقعی ایران و آفریقا ندارد، کشورمان قادر است بخشی از نیازهای کشورهای آفریقایی به دانش فنی، مهندسی را برآورده کند.
صالحی در پایان سفر 5 روزه خود به زیمبابوه، کومور و نامیبیا به تهران بازگشت.
توصیه به آمریکایی‌ها
همچنین صالحی با اشاره به آغاز تحریم‌های جدید از سوی ایالات متحده آمریکا به صورت یکجانبه گفت: این اقدام غیرمعقول آمریکایی‌ها ادامه روند قبلی آن‌ها محسوب می‌شود.
وی افزود: ایجاد چنین تحریم‌هایی تنها به کار بردن رویه سابق تهدید است.
وزیر امور خارجه ادامه داد: این روش 34 سال است که ادامه دارد و البته تاکنون نیز راه به جایی نبرده‌اند.
صالحی در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: توصیه ما این است که آمریکایی‌ها از تاریخ پند بگیرند و با ملت ایران از در تعامل دربیایند.
کنگره آمریکا در روزهای پایانی سال 2012 میلادی تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران تصویب کرد. این مصوبه روز دوم ژانویه 2013 به امضای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، رسید. کاخ‌سفید به منظور آمادگی اجرای تحریم‌ها 6 ماه برای شرکت‌های تجارتی مهلت تعیین کرد.

 


وزیر جنگ رژيم صهیونیستی مدعی شد که جامعه بین‌المللی باید برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند.
به گزارش پایگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، «موشه یعلون» دیروز بار دیگر مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران به هر طریق ممکن باید متوقف شود.
وزیر جنگ رژيم‌صهیونیستی که در حین بازدید از مرزهای جنوبی فلسطین اشغالی صحبت می‌کرد، گفت: اگر جامعه بین‌الملل بتواند برنامه هسته‌ای ایران را از طریق مذاکره، روش‌های دیپلماتیک یا تحریم‌های اقتصادی متوقف کند، ما از آنها سپاسگزار خواهیم بود.
وی در مورد تحولات اخیر مصر هم گفت: اسرائيل در این زمینه دخالتی نمی‌کند اما برای حفظ منافع خود اوضاع را رصد می‌کند.

 


یک عضو جنبش ملی بحرین با اشاره به جنایات وحشیانه آل‌خلیفه تاکید کرد که مواضع مسئولان نظام جمهوری اسلامی به ویژه رهبر ایران تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت مقاومت اسلامی داشته است.
«عباس عمران»، در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی و تاثیر آن بر تحولات منطقه خاطر نشان کرد: سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دل‌های مردم بحرین جایگاه خاصی دارد و راه‌ آزادی، هدایت و ایستادگی در برابر ظلم ستمکاران را برای ملت‌های اسلامی ترسیم کرده است.
عضو جنبش ملی بحرین با تأکید بر اینکه مقام‌های آل‌خلیفه و آل سعود از سخنان مقام معظم رهبری هراس دارند تاکید کرد: سخنان مقام معظم رهبری در بالا بردن روحیه مردم بحرین تاثیر بسیاری داشته‌اند و نه تنها مردم بحرین بلکه نیروهای عربستان و دولت آل‌سعود نیز روی این سخنان حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری که از مقاومت بحرین حمایت کرده است، اظهار داشت: برخی کشورهای مدعی حقوق‌ بشر هیچ موضعی به نفع مردم بحرین نداشتند و حتی جنایت‌های وحشیانه رژیم آل‌خلیفه را محکوم هم نکردند.
عباس عمران انقلاب جمهوری اسلامی ایران را الگوی انقلاب‌های کشورهای عربی دانست و تاکید کرد: مواضع مسئولان نظام جمهوری اسلامی به ویژه شخص رهبر ایران تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت مقاومت‌های اسلامی داشته است.

 


یک رسانه آمریکایی خبر داد برخی تجهیزات آمریکایی علی‌رغم تحریم‌ها، به ایران می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «ای‌بی‌سی‌نیوز»، با وجود تحریم‌های شدید آمریکا، ایران از تجهیزات نظارت بر اینترنت ساخت آمریکا برای نظارت بر شبکه اینترنت استفاده می‌کند.
در این گزارش رسیدن تجهیزات نظارت بر اینترنت ساخت شرکت «بلوکت سیستم» در کالیفرنیای آمریکا به ایران نشانه‌ای صریح از دور زدن تحریم‌ها خوانده شده و اعلام شده هنوز دولت آمریکا نمی‌داند که این تجهیزات چگونه به ایران رسیده‌اند.
بنابراین گزارش دولت سودان هم با وجود تحریم‌های آمریکا در حال استفاده کردن از تجهیزات آمریکایی است.

 


یک عضو هیئت همراه وزیر کشور در جریان سفر به کشور چین، جزئیات توافقنامه امنیتی که در این سفر به امضای طرفین رسید را تشریح کرد.
سید رمضان شجاعی‌کیاسری نماینده مردم ساری در مجلس و عضو هیئت همراه وزیر کشور در جریان سفر به کشور چین در گفت وگو با تسنیم، با تشریح جزئیاتی از این سفر اظهار داشت: در راستای تقویت روابط دو کشور ایران و چین، در این سفر تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه امنیتی منعقد و امضا شد که این تفاهم‌نامه در تقویت همکاری‌های ایران و چین در زمینه‌های امنیتی از جمله جرائم سازمان یافته و مبارزه با مواد مخدر اهمیت بسزایی دارد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در این سفر درباره سند همکاری‌های دو جانبه که سال گذشته به امضا رسیده بود، بحث و تبادل نظر انجام دادیم، گفت: در این سفر صحبت‌های بسیار خوبی بین وزیر کشور و مسئولان امنیتی چین انجام شد و استقبال آنها از این تفاهم‌نامه نشانگر این بود که امنیت در سطح منطقه برای هر دو کشور مهم است، لذا امیدواریم همکاری‌های ایران و چین به تقویت ثبات و امنیت در منطقه بینجامد.
شجاعی در ادامه با اشاره به اینکه این توافقنامه در زمینه همکاری‌های امنیتی، مرزی، پلیس بین‌الملل و مبارزه با تروریسم است، تصریح کرد: وزیر کشور در این سفر با ارشدترین مسئولان و وزرای کشور چین در زمینه امنیتی ملاقات کرد و با اینکه در روزهای پایانی عمر دولت دهم قرار داریم، اما مسئولان کشور چین از هیچ اقدامی فروگذار نکردند و با جدیت پای میز مذاکره و امضای تفاهم‌نامه نشستند.
وی در پایان افزود: امضای این سند همکاری بسیار حائز اهمیت است و به تقویت روابط مرزی، پلیس بین‌الملل و ایجاد امنیت در منطقه کمک می‌کند. همچنین این تفاهم‌نامه می‌تواند برای توریست‌ها و بازرگانان کشورمان راهگشا و مفید باشد.

 


اراک - خبرنگار کیهان:
گل‌کاران محلاتی از ابتدای سال جاری 5 میلیون و 500 هزار دلار گل و گیاه زینتی به خارج کشور صادر کرده‌اند.
گلهای شاخ بریده، آپارتمانی، باغچه‌ای، رز، مریم، گلایل، فیکوس و بنجامین از مهمترین تولیدات صادراتی محلات استان مرکزی به خارج از کشور است.
کشورهای، عراق، افغانستان و قرقیزستان مهمترین مشتریان گل‌و گیاه زینتی محلات در امسال بوده‌اند.
در محلات 720 واحد گلخانه‌ای سنتی و صنعتی با سطح زیر کشت یکهزار هکتار فعالیت دارند.

 


سرپرست هیئت بوکس مازندران از کسب مدال برنز مسابقات بوکس قهرمانی آسیا توسط بوکسور مازندرانی خبر داد.
علی بابایی دیروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: مسابقات بوکس قهرمانی آسیا که با حضور 143 بوکسور از 27 کشور در اردن برگزار شد، با کسب مدال برنز ملی‌پوش مازندرانی همراه بود.
وی گفت: جاسم دلاوری بوکسور ارزنده کشورمان که اهل مازندران است با چهار پیروزی و یک شکست موفق به کسب مدال برنز شد.
بابایی با اشاره به قرعه بسیار سخت بوکسور 94+ کیلوگرم مازندرانی در این رقابت‌ها افزود: تنها شکست دلاوری در مقابل حریف قزاقستانی و دارنده مدال برنز المپیک 2012 لندن بود.
در پایان سرپرست هیئت بوکس مازندران گفت: در اردوی قبلی تیم ملی چهار ملی‌پوش از مازندران حضور داشتند که تنها دلاوری به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شد.

 


آیین‌ جشن پایان ساخت یک میلیون و 600 هزار واحد مسکن روستایی کشور، با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در استان کرمان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس‌جمهور که به منظور شرکت در آیین جشن پایان ساخت واحدهای مسکن مهر روستایی استان کرمان وارد این استان شد، بلافاصله پس از ورود به همراه علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی وارد روستای زلزله‌زده شیرینک از توابع شهرستان بردسیر شد.
محمدرضا رحیمی پس از افتتاح مسکن روستایی روستای شیرینک به طور نمادین کلید و سند برخی واحدهای مسکن مهر روستایی را به مالکان آن اهدا کرد و کلید طلایی یک واحد مسکونی را به زوج بردسیری تحویل داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، این مراسم در حاشیه جشن پایان ساخت یک میلیون و 600 هزار واحد مسکن روستایی کشور در کرمان انجام شد.
برای ساخت این واحدهای مسکونی روستایی 27‌هزار میلیارد تومان هزینه شده که سهم استان کرمان از این واحدها 230 هزار واحد و روستای شیرینک شهرستان بردسیر 130 واحد است.
همچنین از سوی معاون اول رئیس‌جمهور 100میلیون تومان برای اجرای طرح هادی و سایر طرح‌های عمرانی در این روستا اختصاص داده شد.
گفتنی است زمین‌لرزه 8/5 ریشتری یازدهم مرداد سال 89 به 130 واحد مسکونی روستای شیرینک خسارت وارد کرد و این روستا در کمترین زمان ممکن بازسازی شد.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
مراسم سالگرد درگذشت دکتر معین خالق فرهنگ 6 جلدی لغات فارسی در شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد.
سالگرد درگذشت دکتر محمد معین خالق فرهنگ 6 جلدی لغات فارسی و از چهره‌های ماندگار ادبیات کشورمان با حضور جمعی از فرهیختگان، نخبگان و دوستداران ادبیات ایران‌زمین در شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد.
گفتنی است دکتر محمد معین چهره ماندگار ادبیات ایران با تالیف 23 کتاب و 6 جلد فرهنگ جامع لغات نقش تاثیرگذاری در تدوین معتبر دستور زبان فارسی داشته است.

 


اهواز- خبرنگارکیهان:
برای افزایش میزان بهره‌برداری از ظرفیت‌ها به بیش از 5/2 برابر مانده تسهیلات در گردش بانک‌ها نیازمند هستیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر بتوانیم شرایطی را به وجود آوریم و آن را حفظ کنیم به استمرار افزایش میزان بهره‌برداری از ظرفیت‌های واحدهای تولیدی منجر می‌شود.
محسن صالحی‌نیا، مشکلات امروز تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی را واردات بی‌رویه و قاچاق کالا ندانست و تاکید کرد: باید تامین منابع برای سرمایه در گردش فراهم شود تا شرایط لازم برای عرضه کالا در داخل کشور به وجود آید.
وی به اختصاص 13میلیارد دلار سرمایه به بخش صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: در سال گذشته از صندوق توسعه ملی 10درصد به سرمایه درگردش اختصاص یافته است ما باید بتوانیم از مانده تسهیلات موجود در صندوق توسعه ملی استفاه کنیم که این امر تاکنون میسر نشده است.
صالحی‌نیا افزود: در صورت تحقق این امر 13هزار میلیارد دلار سرمایه فراهم می‌شود که می‌توانیم صنعت را پوشش دهیم.
وی با بیان ظرفیت بالای تولیدات صنعتی استان خوزستان، اظهار کرد: متاسفانه خوزستان در مقایسه با استان‌های دیگر تاکنون نتوانسته است از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود استفاده کند که امیدوار هستیم با تسامح بیشتر بانک‌های استان طرح‌های صنعتی استان با سهولت بیشتری به بهره‌برداری برسند.
صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: تا دو هفته دیگر بازپرداخت تسهیلات ارزی تا دو برابر به تصویب می‌رسد.
با وجود 18پتروشیمی در سطح استان خوزستان، تولیدکنندگان، مواد اولیه واحدهای تولیدی خود را از دلالان و بازار آزاد تامین می‌کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این همایش با اشاره به مشکلاتی که در تامین مواد واحدهای صنعتی وجود دارد تصریح کرد: 18 پتروشیمی در خوزستان وجود دارد که تامین‌کننده مواد اولیه واحدهای تولیدی هستند اما تولیدکنندگان خوزستانی مجبور هستند مواد اولیه واحدهای تولیدی خود را از دلالان و بازار آزاد تامین کنند.
امیرحسین نظری خواستار شفاف‌سازی سیستم تامین مواد اولیه و برطرف شدن هرچه سریعتر موانع و مشکلات شد و افزود: با شفاف‌سازی و رفع برخی از این قوانین می‌توان موانع را برداشت و مشکلاتی را که قوانین حاکم بر بانک‌ها ایجاد می‌کنند از بین برد.
وی توسعه را محوری‌ترین موضوع صنعت و معدن دانست و گفت: در شرایط فعلی به دلیل سخت‌گیری‌ها، مقررات دست و پاگیر و برخی از قوانین فرسوده موانعی در راه توسعه صنعت و تولید ایجاد شده است.
همچنین نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: ثروتی که انسان در ازای آن کار صحیحی انجام نداده است هیچ خیر و برکتی ندارد اما اگر تولیدی داشته باشد و خدماتی به جامعه ارائه داده باشد، عبادت و لطف خدا است.
آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری با بیان اینکه حماسه اقتصادی را صنعتگران و تلاشگران با کمک دولت رقم می‌زنند خواستار خلق حماسه اقتصادی با برنامه شد و افزود: خلق حماسه اقتصادی باید با برنامه پیش رود تا خیلی هزینه‌بر نباشد و با شعار هزینه کمتر، بازدهی بیشتر پیش برویم.

 


درچه- خبرنگار کیهان:
اشرف‌السادات مرتضوی درچه، استاد اخلاق، قرآن و احکام در سن 94 سالگی دار فانی را وداع گفت.
اشرف‌السادات مرتضوی درچه این بانوی فاضله و استاد اخلاق، قرآن و احکام آخرین فرزند آیت‌الله سید محمدباقر درچه‌ای و همسر آیت‌الله سید ابوتراب مرتضوی درچه است که وی سال‌های متمادی مدرس قرآن، اخلاق و احکام در بین بانوان شهرهای اصفهان و درچه بود. از وی 6 پسر و یک دختر به یادگار مانده است. پیکر این بانوی مومنه در امامزاده درب امام در کنار همسرش به خاک سپرده شد. مراسم بزرگداشت این بانوی مکرم با حضور آیت‌الله مظاهری نماینده رهبر معظم انقلاب و رئیس حوزه علمیه اصفهان و همچنین آیت‌الله سید محمدعلی موسوی امام جمعه درچه و جمع کثیری از علما و مردم اصفهان و درچه در مسجد جامع حاج محمد جعفر اصفهانی برگزار شد.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
با افت شدید منابع آب سد زاینده‌رود و کاهش 30درصدی آب موجود در شبکه توزیع اصفهان طرح جیره‌بندی آب در این شهر آغاز شد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از افزایش یک و نیم تا 2 برابری میزان مصارف آب با شروع فصل گرما خبر داد و افزود: این در حالی است که عمده منبع تامین آب در این حوضه، رودخانه زاینده‌رود است که به دلیل استمرار شرایط خشکسالی و افت ذخیره آب پشت سد زاینده‌رود، موجب محدودیت منابع شده است.
سید مجتبی قبادیان با تاکید بر ذخیره‌سازی آب تا پایان تابستان و شروع فصل بارش در پاییز گفت: بر اساس تصمیم شورای مدیریت بحران استان، میزان اختصاص آب به بخش‌های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی کاهش یافته و شرکت آب و فاضلاب استان نیز به دلیل کاهش سهمیه آب، با محدودیت‌هایی در توزیع روبرو شده است.
وی گفت: به دلیل افت شدید فشار آب در شبکه متاسفانه در برخی ساعات شبانه‌روز تامین آب طبقات فوقانی مجتمع‌های مسکونی امکان‌پذیر نیست.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
استاد حوزه علمیه قم گفت: غفلت طلاب از کسب معرفت، رواج عرفان‌های کاذب را در پی خواهد داشت.
آیت‌الله مجتبی احدی در همایش «طلایه‌داران تبلیغ» در همدان، افزود: ورود اشخاص غیرمتخصص به بحث عرفان و معرفت در غیاب روحانیان و متخصصان این حوزه، عرفان کاذب را در جامعه رواج می‌دهد.
وی ادامه داد: علما و روحانیان چون در فقه و فقاهت تبحر دارند می‌توانند معرفت را به درستی بیاموزند و ترویج دهند و هرکسی نمی‌تواند درس عرفان را آموزش دهد و این دری نیست که ورود به آن آزاد باشد.
احدی سپس به جایگاه همدان در پرورش عالمان بزرگی چون آیت‌الله ملاحسینقلی شوندی، آیت‌الله شیخ محمد بهاری و حاج آقا رضا همدانی و... اشاره کرد و گفت: این شخصیت‌های بزرگ، علم همدانی‌ها در حوزه فقه و معرفت و عرفان هستند که برای شناخت آنها باید کار بیشتری انجام بدهند.
استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: جایگاه علم و فقاهت و حوزه همدان کمتر از حوزه اصفهان و مشهد نیست و هیچ گاه نباید تعطیل شود.
وی یادآور شد: با این جایگاه و سابقه معنویت و داشتن حوزه علمیه و طلاب خوب،‌جوانان همدانی نباید فریب فرهنگ غرب را بخورند چرا که اینجا مقر معنوی است.احدی با اشاره به اهمیت خودسازی بر تربیت باطن توسط مبلغان دینی تأکید کرد و افزود: سخنرانی‌ها و منبرهای مبلغان و طلابی که خودسازی کاملی نداشته و خود اهل عمل نیستند و سخنانشان از دل برنمی‌خیزد، تأثیری بر مردم نخواهد داشت.یادآوری می‌شود همایش «طلایه‌داران تبلیغ» با حضور جمع زیادی از روحانیان و مبلغان مرد و زن استان و به منظور آشنایی بیشتر با تبلیغ امور دینی در ماه مبارک رمضان، از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان برگزار شد.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
جوان لرستانی مبتلا به بیماری ام.اس، هفت اختراع به ثبت رساند که سه اختراع آنها را در زمان ابتلاء به این بیماری به ثبت رسانده است.
علی کردی گفت: یکی از اختراع‌هایم، دوخت البسه بدون استفاده از نخ و برش است.
وی افزود: هنگامی که در بیمارستان بستری بودم نامناسب بودن البسه بیماران از لحاظ اندازه و دوخت مرا بر آن داشت این اختراع را خلق و به ثبت برسانم.
کردی گفت: اختراع دوچرخه با صرف کمترین انرژی و بیشترین سرعت، دستگاه نقاشی ساختمان بدون نیاز به پمپ باد و با کمترین انرژی، داربست با کمترین انرژی برای جابجایی و 10 درصد سبک‌تر از نوع فولادی آن از جمله اختراع‌هایی است که به ثبت رسیده است.
این جوان 22 ساله افزود: قبل از آن که به بیماری ام‌.اس مبتلا شوم کار می‌کردم و هزینه ثبت اختراع‌ها را تامین می‌کردم اما به دنبال ابتلاء به بیماری، با دریافت قرض از دیگران اختراع‌هایم را ثبت کردم.
کردی که دارای دیپلم مکانیک است، گفت: بر اثر ابتلاء به بیماری ام.اس از ناحیه دو پا فلج شده اما با اعتماد به نفس و این که خواستن توانستن است موفق شده بهبودی خود را بازیابد.

 


تبریز-خبرنگار کیهان:
با واگذاری 37 درصد بخش تولید برق به بخش خصوصی، نیروگاه‌ها در بورس انرژی برای فروش برق رقابت می‌کنند.
مدیر امور عملیات بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران در همایش با «آشنایی با بورس انرژی و چشم‌انداز آتی» گفت: به دلیل عدم خصوصی‌سازی در بخش توزیع، در این حوزه از صنعت برق، خرید و فروش به قیمت بازار عمده انجام می‌شود.
حبیب قراگوزلو تاکید کرد: در صورتی که نیروگاهی قادر به تحویل انرژی برق به شرکت توزیع طرف قرارداد نباشد، انرژی مورد نظر توسط یکی از نیروگاه‌های ذخیره تامین خواهد شد.
همچنین رضا ریاحی معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران اظهار داشت: در آینده نه چندان دور برق با قیمت رقابتی فروخته خواهد شد و مصرف‌کنندگان حق انتخاب خواهند داشت.
رضا ریاحی افزود: بازار برق به طور رسمی در اسفند سال گذشته افتتاح شد و حجم معاملات این بازار به 5‌میلیارد ریال رسیده است.
به گفته وی در سیستم و برنامه‌ریزی جدید، شرکت‌های بازرگانی به عنوان خرده‌فروش، برق مصرفی مصرف‌کنندگان را تامین خواهند کرد و هم‌اکنون خریداران بخش صنعت و معدن سفارش خرید خود را در قالب انرژی مورد نیاز به صورت ماهانه در 3 دوره کم باری، میان باری و پرباری و با فرض استفاده از گزینه بدون دیماند، به بورس انرژی، ارائه دهند.
در این همایش معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز اظهار داشت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بورس انرژی برق، بازارهای شبه دلالی را از بین می‌برد.
حمیدرضا باقری با تاکید بر اینکه تنوع معاملات در بورس، بیشتر از بازار برق بوده و قیمت‌گذاری در قراردادهای بورس انرژی به شیوه طرح مستمر و معاملات نیز در این بورس، نقدی است، گفت: شرکت‌هایی که استانداردهای مورد نظر و لازم را برای حضور در بورس ندارند، می‌توانند در فرابورس شرکت کنند.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
امام‌جمعه جدید شهر نراق منصوب شد.
در حکمی از سوی رئیس شورای سیاست‌گذاری امامان جمعه کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری به عنوان امام‌جمعه جدید نراق در استان مرکزی منصوب شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10