(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 20 تـیـر 1392 - شماره 20539

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
در حاشیه جلسه هیئت دولت
پاسخگویی وزیران و معاونین رئیس‌جمهور در روزهای پایانی دولت دهم
چشم به راه سپیده
اخبار ادبی و هنری
هاآرتص رویای نتانیاهو را تعبیر کرد
حمله نظامی به ایران غیرممکن است
تقدیر از حمید سبزواری مشفق کاشانی و عباسعلی براتی‌پور به عنوان برترین شاعران ولایی
عراقچی: هیچ برنامه‌ای برای سفرهای خارجی روحانی در نظر گرفته نشده است
فرمانده نیروی دریایی سپاه: ایستادن مقابل دشمنان در هر مقیاسی امکان‌پذیر است
دهه سوم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود
اعتکاف 200 هزار نفری دانش‌آموزان در مساجد سراسر کشور
ماهانه 30 مسابقه کتابخوانی در کشور برگزار می‌شود
استاندار گیلان: توزیع چای سنواتی خارج از مقررات قاچاق محسوب می‌شود
نانوایی‌ها در سراسر کشور حق استفاده از جوش‌شیرین را ندارند
استقبال مردم قائمشهر از قهرمان بوکس آسیا
استاندار قزوین: پیشرفت روستاها در دولت نهم و دهم قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست
جوجه‌ریزی یک و نیم میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های گنبدکاووس
در هشتمین المپیاد سراسری سما
دختران والیبالیست بنابی قهرمان کشور شدند
در سال جاری بسیج کشور 3 جشنواره هنری برگزار می‌کند
   


رهبر معظم انقلاب: ماه رمضان در هر سال قطعه‌ای از بهشت است که خدا در جهنم سوزان مادی ما، وارد می‌کند.

 


اعضای هیئت دولت پس از پایان جلسه روز چهارشنبه با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای خود در دولت دهم پرداختند و به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ دادند.
علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در پایان جلسه هیئت دولت درباره شاخص‌ترین فعالیت این وزارتخانه‌ گفت: شما اگر دو سال و نیم گذشته را مرور کنید، ما در سخت‌ترین شرایط و تحریم‌ها قرار داشته‌ایم و همیشه عنوان شده است که این تحریم‌ها فلج‌کننده هستند.
وی افزود: امروز به لطف الهی و همدلی دستگاه‌های مختلف توانسته‌ایم تا حدود زیادی آثار آن را برطرف کنیم و وزارت امور خارجه نقش مهمی در این‌باره داشته است.
صالحی گفت: به نظرم مهمترین کاری که وزارت امور خارجه انجام داده است آزاد کردن 48 نفر از هموطنان ما در سوریه بود و ما توانستیم آنها را آزاد کنیم و این خوشحال‌کننده‌ترین اقدامی بود که ما انجام دادیم.
وی درباره برخی اخبار مبنی بر سفر روحانی به کشور عربستان گفت: من این مسئله را از رسانه‌ها شنیدم و اطلاعی در این‌باره ندارم.
صالحی در پاسخ به سوالی درباره تحولات کشور مصر گفت: ملت مصر در نهایت تعیین‌کننده سرنوشت این کشور هستند لذا این ملت هستند که مشخص می‌کند سرنوشت مصر به چه سمت و سویی حرکت کند.
وی ارتش مصر را یک ارتش ملی دانست و گفت: این ارتش حافظ منافع ملی این کشور است و از این کشور حمایت و حفاظت کرده است.
وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد: طوایف گوناگون و گروه‌های سیاسی مصر باید با همدیگر جلوی این مسئله را بگیرند، مصر یک کشور بزرگ است و از جایگاه نقش‌آفرینی موثر در منطقه برخوردار است و امیدواریم هر چه زودتر آرامشی که شایسته ملت مصر است به این کشور بازگردد.
همچنین سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره کارهایی که در وزارت دفاع انجام شده است، گفت: می‌توان لیست بسیار طویلی را ارائه داد که شامل محصولات نو و ارزشمندی است که در حوزه دفاعی و نیروهای مسلح از آن استفاده می‌کنند.
وی افزود: همچنین کار بی‌نظیری در خصوص همکاری با دانشگاه‌ها شکل گرفته است و کار مهم دیگر شکل دادن به نظام نو‌آوری دفاعی در شکل مناسب آن بود که انجام شده است.
وحیدی خاطر نشان کرد: در حوزه خدمات‌دهی به بازنشستگان نیروهای مسلح نیز کارهای ارزشمندی صورت گرفته است و خوشبختانه امروز در لیست کارهای وزارت دفاع قرار دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که «مهم‌ترین اقدام وزارت اطلاعات در طول چهار سال گذشته را چه می‌دانید؟»، گفت: یکی از اقدامات ارزشمندی که انجام شد دستگیری عبدالمالک ریگی با کیفیت خاص خود بود.
وی ادامه داد: البته وزارت اطلاعات اقدامات اینگونه در ابعاد مختلف داشته است اما نه به این شکل.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه «فعالیتی که در ارتباط با دستگیری عبدالمالک ریگی صورت گرفت اقدام نو و تازه‌ای بود»، افزود: با وجود اینکه سرویس‌های اطلاعاتی مختلف تلاش کردند که نمونه‌ای از این جهت را داشته باشند ولی در این زمینه موفق نشدند و نتوانستند به چنین موفقیتی دست پیدا کنند.
مصلحی در ادامه صحبتهای خود در جمع خبرنگاران، درباره دیدار خود با حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: من جزو اولین وزرایی بودم که با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کردم.
همچنین فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره انتشار اخباری پیرامون انجام مذاکرات بین ایران و آژانس در آینده‌ای نزدیک گفت: این خبر را خبرگزاری‌ها اعلام کردند و شما آن را از من می‌پرسید؟
وی افزود: درخصوص مذاکرات حوزه آقای جلیلی و نیز مذاکرات بین ایران و آژانس، خبر تازه‌ای به ما ندادند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: اگر موضوع تازه‌ای در این‌باره در بین باشد، ما آن را به شما اطلاع می‌دهیم.
حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته بین دولت مستقر و دولت منتخب برای انتقال مسئولیت‌ها گفت: هماهنگی‌هایی با آقای روحانی و همچنین نماینده ایشان آقای ترکان در خصوص حضور وزرا در جلسات با آقای روحانی صورت گرفته تا گزارشاتی که باید درباره آخرین وضعیت وزارتخانه‌های آنها تهیه و ارائه شود و همچنین برخی گزارشات که باید از داخل وزارتخانه‌ها در اختیار آنان قرار بگیرد، تهیه شود.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: تاکنون دو جلسه بین من و آقای ترکان برگزار شده است که البته بیشتر از طریق تماسهای تلفنی با هم در ارتباط هستیم و خوشبختانه هیچ مشکلی وجود ندارد و هماهنگی‌ها به خوبی پیش رفته است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، اسفندیار رحیم مشایی مشاور رئیس‌جمهور نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت و در پاسخ به این سوال که بعد از پایان دولت به چه کاری مشغول خواهید شد، گفت: در این ارتباط برنامه خاصی ندارم و بیشتر فعالیت‌هایمان معطوف به کارهای مطالعاتی خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا احمدی‌نژاد و شما برای تداوم گفتمان خود اقدام به تشکیل حزب خواهید کرد یا نه؟ گفت: ما قائل به حزب نیستیم. گفتمان احمدی‌نژاد همان گفتمان مردم و انقلاب اسلامی است، گفتمان شخصی نبود و ایشان تلاش کردند که این گفتمان را احیا کنند.
مشایی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است احمدی‌نژاد اقدام به راه‌اندازی روزنامه‌ای کند؟ گفت: در این مورد صحبتی نشده است، ولی بعید نیست البته من شخصا تمایل به کارهای سیاسی ندارم و خیلی نقش‌آفرین در این زمینه‌ها نیستم. ولی وجود رسانه می‌تواند موثر باشد و جامعه به رسانه نیاز دارد.
مشاور رئیس‌جمهور همچنین در مورد راه‌اندازی بنیاد بهار از سوی وی یا احمدی‌نژاد، اظهار کرد: من نمی‌دانم چه کسی این را مطرح کرده و در دولت نیز چنین بحثی مطرح نشده است و شاید این انتظاری باشد که در جامعه وجود دارد، ولی تشکیل آن بد نیست و کار خوبی است و اگر کسی این کار را انجام دهد ما از او حمایت می‌کنیم ولی اگر منظور شما این باشد که ما برنامه‌ای در این زمینه داشته باشیم، ما در این ارتباط صحبتی نکرده‌ایم.

 


Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غایب نامیده‌اند، چون «ظاهر» نیستی، نه اینکه «حاضر» نباشی.
«غیبت» به معنای «حاضر نبودن»، تهمت ناروایی است که به تو زده‌اند و آنان که بر این پندارند، فرق میان «ظهور» و «حضور» را نمی‌دانند، آمدنت که در انتظار آنیم به معنای «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را می‌خوانند، ظهورت را از خدا می‌طلبند نه حضورت را. وقتی ظاهر می‌شوی، همه انگشت حیرت به دندان می‌گزند با تعجب می‌گویند که تو را پیش از این هم دیده‌اند. و راست می‌گویند، چرا که تو در میان مائی، زیرا امام مائی، جمعه که از راه می‌رسد، صاحبدلان «دل» از دست می‌دهند و قرار ازکف می‌نهند و قافله دل‌های بی‌قرار روی به قبله می‌کنند و آمدنت را به انتظار می‌نشینند...
و اینک ای قبله هر قافله و ای «شبروان را مشعله»، در آستانه آدینه‌ای دیگر در ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی با دلدادگان دیگری از خیل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه می‌کنیم.
باران عشق
ای که دریا پیش پایت خاکساری می‌کند
صبر هم در انتظارت بی‌قراری می‌کند
بی‌تو می‌خشکد لبان رود، ای باران عشق
عقد اشک و چشم را نام تو جاری می‌کند
نیست اندر سر هوای هیچ جا جز کوی تو
ناکجاآباد، آنجا خانه‌داری می‌کند
در تمام سال‌های دوری من از رُخت
در حضور غیبتت دل داغداری می‌کند
ای تمام معنی یک رود، اندر یک «کویر»
گر نباشی بی‌تو خشکی حکم جاری می‌کند
محسن بدره (کویر)
* * *
عقربه‌های پیر
می‌شود باز بگویند که بی‌تقصیرند
جمعه‌هایی که بدون تو چنین دلگیرند
باز در گوش زمان، ثانیه‌ها می‌گفتند
خسته از چرخش این عقربه‌های پیرند
* * *
کم نمی‌دهیم !
ما بی تو دل به لذت عالم نمی‌دهیم...
عشق تو را به عالم و آدم نمی‌دهیم
هر روز در نبودن تو پیرتر شدیم...
در سینه‌مان هوایی به جز غم نمی‌دهیم
سر باز کرده در هوست زخم‌هایمان...
زخمی که هیچ وقت به مرهم نمی‌دهیم
از جام مهر و عشق تو در قلبهایمان
یک جرعه را به چشمه زمزم نمی‌دهیم
آقا بیا اگرچه نداریم توشه‌ای...
جز جان خویش در ره همدم نمی‌دهیم
دار و ندارمان دل و دل دادن به توست...
هرچند وسعمان نرسد کم نمی‌دهیم
سید مهدی نژادهاشمی
* * *
سپیده موعود
معبد دلم بی‌تو، ساکت است و ظلمانی
ای الهه خورشید! در شبی زمستانی
از پی‌ات روان کردم، در غروب تنهایی
ناله‌های پی‌درپی، گریه‌های پنهانی
لحظه رهایی ده! ای ستاره قطبی
زورق وجودم را زین محیط طوفانی
باز هم بهاری کرد آسمان چشمم را
کوچ سبز آواز سُهره‌های زندانی
در مسیر دیدارت، ای سپیده موعود
کوچه‌باغ چشمم را، کرده‌ام چراغانی
از تبار اندوهم، چون شقایق صحرا
الفتی ندارم با هر غم خیابانی
قربان ولیئی
* * *
برگرد!
ای راحت دل، قرار جان‌ها برگرد
درمان دل شکسته ما، برگرد
ماندیم در انتظار دیدار، ای یار
دل‌ها همه تنگ توست آقا، برگرد!

 


بازگشایی خانه منحله سینما
متوقف شد!
در حالی که رئيس‌جمهور و رئيس سازمان سینمایی دستور بازگشایی هرچه سریع‌تر خانه منحله سینما را صادر کرده بودند اما به دلیل عدم رعایت قانون از سوی هیئت مدیره این تشکل منحله بازگشایی آن متوقف شد!
به گزارش خبرنگار کیهان، مهدی عظیمی میرآبادی، معاون رئيس‌ سازمان سینمایی با تأیید این مطلب گفت: طبق تفاهم‌نامه موسوم به نامه هشت ماده‌ای، آن دسته از صنوف سینمایی که تاکنون قانونی نشده‌اند، ظرف سه روز مهلت داشتند تا اقدامات لازم برای قانونی شدن را انجام دهند. اما با گذشت این زمان، هنوز حتی یکی از این صنوف اقدامی برای قانونی شدن انجام نداده است.
وی افزود: بر این اساس، جواد شمقدری با ارسال نامه‌ای به رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد که طبق گزارش هیئت نظارت بر بازگشایی خانه سینما، این اصناف یا نمی‌خواهند خانه سینما فعالیت کند و یا بنا دارند مثل سابق، به صورت غیرقانونی عمل کنند. بنابراین مجمع عمومی، امشب (شب گذشته) تنها با حضور اصناف قانونی سینما برگزار می‌شود.
معاون سازمان سینمایی در پایان عنوان کرد: اصناف سینمایی از این پس تحت عنوان «خانه اصناف سینمای ایران» فعالیت خواهد کرد که اتحادیه‌ای است از صنوف قانونی.
حنجره مردم ایران
از حنجره بی‌بی‌سی جدا است
حمید رسایی گفت: حنجره مردم با حنجره بی‌بی‌سی جدا است و هرگز صدای مردم، خودش را در بی‌بی‌سی و رسانه‌هایی که متعلق به دشمنان این ملت است نشان نمی‌دهد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کیهان با بیان اینکه صرف یک صدای خوب محبوبیت و مقبولیتی در نزد مردم ایجاد نمی‌کند، افزود: اگر صدای خوب، محبوبیت ایجاد می‌‌کرد برخی از خواننده‌های لس‌آنجلسی و دوره طاغوت باید در این کشور باقی می‌ماندند و از کشور فرار نمی‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: صرف صدای خوب برای مردمی که هنر برایشان یک ابزار است و اصالتاً نگاهشان به هنر براساس دین است ارزش و اهمیتی ندارد.
رسایی با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان برای پخش صدای محمدرضا شجریان از رسانه ملی گفت: ملاک رای اکثریت نمایندگان است که قاعدتاً در بیانیه‌ها، نامه‌ها و مصوبات خودش را نشان می‌دهد. شاید یک نماینده‌ای از روی بی‌توجهی و غفلت حرفی بزند طبیعتاً این را نباید به پای مجلس نوشت.
عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی افزود: در این چند سال بعد از فتنه 88 مردم نشان دادند که وقتی صدایی همسو شود با آن سوی آب دیگر به آن اقبالی ندارند کما اینکه در صدای سیاسی و فقاهتی هم همینطور هستند و حتی اگر یک مرجع تقلید یا عالم، فتوا و علمش در جهت جلب حمایت دشمنان انقلاب و اسلام باشد، مردم از آن رویگردان خواهند شد.
چرا روشنفکرها به «فردی»
حمله می‌کنند؟
«فردی، نویسنده‌ای است که جزو قبیله روشنفکرهای خودبین نیست و نیازی به این جماعت ندارد و هنوز خاک قبرش سرد نشده، رسانه بی‌بی‌سی فارسی جار و جنجال راه می‌اندازد که بیایید پیدایش کردم. این آدم به انقلاب کمک کرده و نویسنده‌های مسلمان را پر و بال داده. مگر خود فردی این چیز‌ها را انکار کرده بود؟»
مجله «داستان» سرمقاله شماره جدید خود را به «امیر حسین فردی» مدیرمسئول «کیهان بچه ها» و پدر ادبیات داستانی انقلاب اختصاص داده است. در این یادداشت به قلم «محمد حسین بدری» آمده است: کسی در حوزه ادبیات داستانی کودک و نوجوان و بزرگسال نبود که او(فردی) را نشناسد و او را قبول دارد یا ندارد، به اخلاق و منش پهلوانی فردی احترام نگذارد.اما چند محفل کوچک روشنفکری هستند که اعتقادی به تسلیت درگذشت یک نویسنده مشهور – لااقل از سر دغدغه صنفی- ندارند و آنچه برای این حلقه‌های کهن‌سال اهمیت دارد، ضدیت با ایمان مردم و خودبینی روشنفکری است که البته امیرحسین فردی از این دو خصلت هیچ بهره‌ای نداشت. توقع پیام تسلیت از حلقه‌های پاشیده‌ای مثل «کانون نویسندگان ایران»، خیلی ساده‌لوحانه است. رسانه فارسی بی‌بی‌سی که سال به سال اسمی از نویسنده‌هایی مثل امیرحسین فردی نمی‌آورد، به محض درگذشت او، تیغ حمله برکشید و به فردی تاخت. به جناب امیرخان که حالا نیست تا از خودش دفاع کند و با خنده به ما بگوید: «من اصلا این‌ها را به حساب نمی‌آورم». این، خصلت این جماعت بی‌وطن است که بعد از درگذشت پهلوان‌ها، به آن‌ها حمله کنند. چنان‌که بعد از قیصر امین‌پور و سیدمرتضی آوینی هم همین کار را کرده‌اند.
نویسنده در ادامه این متن آورده است: این چیز‌ها که فردی را از توجه روشنفکران دور کرده یا بی‌بی‌سی به عنوان جرم می‌شمارد، افتخارهای امیرحسین فردی است. گذشته از آنکه به ما یادآوری می‌کند چه دعوای اعتقادی و ایدئولوژیکی هست میان بچه‌های انقلاب، آن‌ها که خاک ایران را دوست دارند و به قول قیصر امین‌پور، «این حنجره، این باغ صدا را نمی‌فروشند» با آن‌ها که آرزو‌هایشان را در سرزمین‌های سرد غربی جست‌وجو می‌کنند.
گروه‌های موسیقی حزب الله لبنان
به ایران می‌آیند
نشست رسانه ای پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در حالی برگزارشد که دبیر این جشنواره از حضور گروه‌های موسیقی حزب‌الله لبنان با اجرای برنامه‌های ویژه خبر داد.
محمد گلریز دبیر پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت با اعلام این خبر گفت: این دوره از جشنواره از 23 مرداد همزمان با روز مقاومت اسلامی آغاز و تا 26 مرداد همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور با هدف ترویج فرهنگ مقاومت در امتداد بیداری اسلامی در گونه‌های مختلف ادامه خواهد داشت.
به گزارش مهر، وی با اشاره به نقش موسیقی در حوزه بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: ما وظیفه بسیار سنگینی را به عهده داریم که هنر موسیقی می تواند در این نقش مهم حضور بسیار تاثیرگذاری داشته باشد چراکه این هنر یکی از اثرگذارترین هنرها برای مقابله با هجوم شدید دشمن در حوزه فرهنگی است. بنابراین باید دست به دست هم دهیم تا با استفاده از این موقعیت که می‌تواند هر سال پربارتر از گذشته برگزار شود در این روند نقش مهمی را ایفا کنیم. البته در این بین اختصاص بودجه های بیشتر به این گونه جشنواره‌ها، می تواند به تحقق این امر روند پرسرعتی بدهد.
گلریز با اشاره به سفر اخیر تعدادی از هنرمندان ایرانی به لبنان تصریح کرد: یکی از اصلی ترین گزینه های ما برای اجرای برنامه در جشنواره، گروه‌هایی از حزب الله لبنان هستند که امیدوارم با توجه به سفری که به لبنان داشتیم و رایزنی‌هایی که در این زمینه انجام گرفته شاهد حضور گروه‌هایی از این کشور برای اجرای قطعاتی با موضوع بیداری اسلامی و مقاومت باشیم.

 


روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی تأکید کرد ماموریت نتانیاهو مبنی بر حمله نظامی به ایران غیرممکن است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: «اکثر اسرائیلی‌ها هیچ‌گاه باور نمی‌کردند که این حمله رخ خواهد داد. اما اکثر آنها نمی‌دانند نتانیاهو تا چه حد آرزوی آن را داشت. یک بلوف یا گفته صرف نبود.
همچنان این خواست را دارد و نتانیاهو بیشتر زمان خود را به آن اختصاص می‌دهد. وی تصمیمات خود را مبتنی بر آن می‌گیرد. اما دیگر هیچ‌گاه محقق نخواهد شد.»
هاآرتص در این گزارش به قلم سفی راشلوسکی افزوده است تحولات ماه‌های اخیر در کل منطقه، شرایط را کاملاً تغییر داده و نشان می‌دهد خواست اکثریت مردم منطقه بر «زندگی» است.
وی این روند را مطابق با نظر برخی از رهبران همچون ایهود باراک- وزیر سابق جنگ- می‌داند که می‌گفتند باید تا زمانی که امیدی به میانه‌رو شدن وضعیت وجود دارد، جنگ‌ها را به تعویق بیاندازیم. آنها می‌گویند تنها زمانی باید از نیروی قهریه استفاد شود که تمام گزینه‌های دیگر به بن‌بست منتهی شده‌اند. نویسنده می‌افزاید:‌ «چهار ضلعی متشکل از رؤسای سابق ارتش و سازمان جاسوسی: گابی اشکنازی، مئیرداگان، یووال دیسکین و آموس یادلین با ایجاد موازنه با تهدیدات باراک، باعث به تعویق افتادن ماجرا شدند.»
نویسنده تحلیل به صراحت می‌گوید:‌ «باید با صراحت بگوییم، انتخاب میان بمباران ایران یا دستیابی ایران به بمب نیست. انتخاب بین بمبارانی که باعث نزدیکتر شدن ایران به بمب و جنگ آخرالزمانی در منطقه خواهد شد از یک طرف و ادامه فشار برای رسیدن به یک آرامش منطقه‌ای از طریق مذاکرات [به اصطلاح] صلحی همانند دکترین اسحاق رابین در اسلواست.»وی دو پیش شرط حمله را غیرقابل اعتماد بودن دولت ایران و برخورداری رژیم‌صهیونیستی از امکان حمله مستقل و مؤثر می‌داند که هیچ کدام وجود ندارد.
راشلوسکی می‌گوید باید مراقب نتانیاهو باشیم زیرا به گفته خود، 70 درصد زمان را برای امنیت، 20 درصد را برای اقتصاد و 10 درصد را برای مسائل سیاسی اختصاص داده است و با توجه به نتایج انتخابات ایران، باید وی را مجاب کنیم که در این زمینه تجدیدنظر کند.
هاآرتص تأکید می‌کند: روشن است مأموریت مادام‌العمر نتانیاهو مبنی بر نجات اسرائيل با حمله به ایران مأموریتی غیرممکن بوده و به آخر خط رسیده است.

 


حمید سبزواری، مشفق کاشانی و عباسعلی براتی‌پور سه شاعر پیشکسوت عرصه شعر انقلاب در نخستین همایش شعر ولایت، تقدیر شدند.
به گزارش مهر، همایش ملی مردمی شعر ولایت (حدیث سرو) شب سه‌شنبه 18 تیر با حضور شاعرانی مانند مشفق‌ کاشانی، حمید سبزواری، عباسعلی براتی‌پور، مجتبی رحماندوست، یوسفعلی میرشکاک، حسین اسرافیلی، علیرضا قزوه، فاضل نظری، امید مهدی‌نژاد، مهدی جهاندار، مهدی مظاهری، مصطفی محدثی خراسانی، راضیه رجایی و فاطمه موسوی در تالار ایوان شمش در تهران برگزار شد.
یوسفعلی میرشکاک دبیر این همایش در سخنانی گفت: ولایت، محور و مدار اندیشه و پایداری در برابر بیدادی است که جهان استکبار بر تمام محرومان و ستمدیدگان جهان روا می‌دارد.
این شاعر اضافه کرد: سابقه شعر ولایی به صدر اسلام برمی‌گردد و این نوع شعری از اولین شعری که حسان ابن ثابت درباره واقعه غدیر سرود تا به امروز، ادیبان و شاعران عربی سرا و پارسی سرا، استمرار داشته است.
وی همچنین گفت: امیدوارم این کنگره که اولین کنگره مردمی است و هیچکدام از ارگان‌ها در آن دخالت نداشته‌اند و صرفاً با تکاپوی مردم و شاعران مردمی جوان برپا شده است، استمرار یابد.
میرشکاک با تقدیر از دست‌اندرکاران همایش شعر ولایت، سخنانش را با قرائت شعری به پایان برد.
در ادامه این برنامه، حسین اسرافیلی، راضیه رجایی، علیرضا قزوه، مهدی جهاندار، امید مهدی‌نژاد، مصطفی محدثی خراسانی، مهدی مظاهری، فاضل نظری، سیده فاطمه موسوی و مشفق کاشانی شعر خوانی کردند.
در این همایش همچنین با اهدای لوح‌های سپاس از حمید سبزواری، مشفق کاشانی و عباسعلی براتی‌پور سه شاعر پیشکسوت این عرصه قدردانی شد.
برپایی نمایشگاهی از عکس‌های منتشرنشده رهبر انقلاب همراه با پخش موسیقی و نماهنگ و کلیپ‌های منتشرنشده و رونمایی از کتاب «حدیث سرو» از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

 


سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای سفرهای خارجی رئیس‌جمهور منتخب در نظر گرفته نشده است و شایعات و اسامی کشورهایی که مطرح می‌شود نادرست است.
سیدعباس عراقچی، در گفت‌وگو با ایسنا، همچنین درباره سفر مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه کره‌جنوبی به تهران نیز خاطرنشان کرد: مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه کره‌جنوبی به دعوت آقای مهاجر، مدیرکل آسیای شرقی کشورمان به تهران سفر کرده است و هدف از این سفر استمرار رایزنی‌های سیاسی دو کشور است.
وی افزود: در راستای تبادل‌نظر درباره موضوعات مختلف مربوط به روابط دوجانبه با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه کره‌جنوبی دیداری انجام شده که در این دیدار بر استمرار گفت‌و‌گوها تاکید شد و توافق وی با برخی از وزارتخانه‌های دیگری که با کره‌جنوبی در حوزه‌های مختلف همکاری دارند ملاقات‌هایی انجام دهد.
عراقچی سفر این مقام سیاسی کره‌جنوبی به تهران را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و افزود: روابط دو کشور خوب و مبتنی بر احترام و منافع متقابل است و در بحث تحریم‌ها مشکلاتی که درباره روابط دو کشور به وجود آمده مورد بررسی قرار گرفت. با حسن نیتی که وجود داشته درباره این مشکلات رایزنی‌هایی انجام شده و درباره سایر موارد نیر در حال رایزنی هستیم.
ایران و افغانستان بیانیه‌ای مشترک
صادر کردند
ایران و افغانستان در بیانیه‌ای مشترک متعهد شدند اجازه هیچ‌گونه تهدیدی از خاک خود علیه طرف مقابل را ندهند.
معاونان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری افغانستان در تهران پس از دیدار و گفت‌وگو در تهران بیانیه‌ای را به شرح زیر امضا کردند.
بنا به دعوت سیدعباس عراقچی معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک‌‌المنافع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان از تاریخ 16 الی 18 تیر دیدار رسمی از تهران به عمل آورد.
گفت‌وگوها و مذاکرات در فضای دوستانه و صمیمانه بین معاونان وزارت‌های امور خارجه دو کشور صورت گرفت که طی آن بر تحکیم و گسترش مناسبات دوجانبه تاکید و درخصوص همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مشورت و تبادل‌نظر به عمل آمد.
عراقچی ضمن ابراز رضایت از سطح موجود مناسبات، تداوم نشست‌های مشورتی و سیاسی را مفید و موثر خوانده و بر تقویت و گسترش همکاری‌ها بین دو کشور دوست و برادر در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.
وی در ادامه ضمن تاکید بر تقویت و تداوم همکاری‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گرایی خاطرنشان کرد: کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر را مشکلی جدی ارزیابی کرده که مبارزه موثر با آن از توان یک کشور خارج است و نیازمند همکاری‌های بیشتر دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌‌المللی است.
همچنین در این دیدار، طرفین اطمینان دارند که هیچ اقدام و تعهدی که امنیت یکدیگر را تهدید کند، صورت نداده و نپذیرند و متعهد شدند که اجازه هیچ‌گونه تهدیدی علیه طرف مقابل از خاک خود را ندهند.

 


فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر بتوانیم در خود باور پیروزی حق بر باطل و تحقق وعده‌های الهی را ایجاد کنیم، ایستادن در برابر دشمنان در هر مقیاسی که باشند، امکان‌پذیر است.
دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، نیروی انسانی خداباور و مومن را اساس قدرت ندسا توصیف کرد و گفت: یکی از وظایف سنگین و در عین حال مهم و حساس ما، کمک به تقویت باورهای اعتقادی پاسداران و استحکام بنیه فکری و بینشی آنان است.
وی افزود: اقدامات ما در راه ایفای این مسئولیت باید همراه با علم و معرفت و در عین حال ظرافت و دقت باشد و قبل از هرچیز جلب اعتماد و استقبال را در پی داشته باشد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های ملکه شدن صفات حسنه و اخلاق دینی، تکرار است. در سیره ائمه معصومین علیهم السلام می‌خوانیم که برای تعقیبات نمازها و یا ایام خاص، اعمال ویژه‌ای را توصیه می‌کردند و نسبت به تکرار آنها تأکید فراوان داشتند و معتقد بودند که تکرار و تلقین در تثبیت ملکات و حسنات اخلاقی بسیار موثر است.
فدوی در ادامه اظهار داشت: حماسه عاشورا در پرتو باور، معرفت و ظرفیتی ایجاد شد که یاران امام حسین(ع) در خود ایجاد کرده بودند و به راه خود، وعده‌های الهی و هدفی مقدس با تمام وجود باور داشتند.
وی افزود: ما نیز اگر بتوانیم در خود و در کسانی که درباره آنها وظیفه و تکلیف داریم، باور پیروزی حق بر باطل و تحقق وعده‌های الهی را ایجاد و تقویت کنیم، ایستادن در برابر دشمنان در هر مقیاسی که باشند، امکان‌پذیر خواهد بود، همان گونه که امام(ره) در پرتو اتصال و اتکال به خدا در برابر قدرت‌های بزرگ مادی معاصر ایستاد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
فدوی گفت: به اقتضای سنت الهی برای مقابله با دشمنان بخشی از کار به عهده ما گذاشته شده است که در جای خود باید سهم و نقش خود را به خوبی ایفا کنیم و بخش اعظم کمک از ناحیه خدا خواهد بود.
وی در ادامه افزود: کمک و عنایت خداوند مشروط است و اگر ما نسبت به میدان آوردن سهم خود به طور کامل اقدام کردیم باید انتظارداشته‌ باشیم که خدا نیز کمبودهای ما را جبران کند و امدادهای خود را نازل کند.

 


مدیر کل فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اعتکاف 200 هزار دانش‌آموز در دهه سوم ماه مبارک رمضان در مساجد سراسر کشور خبر داد.
محمد ابراهیم محمدی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا، یکی از ویژه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان را اعتکاف ذکر کرد و گفت: این اعتکاف از لحاظ علمی، فرهنگی، مطالعاتی و معرفتی با دیگر اعتکاف‌ها تفاوت بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه کتابخوانی، حلقه‌های معرفتی،‌گفتمان دانش‌آموزی و سخنرانی‌های مختلف از دیگر برنامه‌های اعتکاف دانش‌آموزی است، گفت: طی 72 ساعتی که دانش‌آموزان در مساجد حضور دارند از کتاب‌های موجود در مدارس، فیلم‌های مذهبی و معنوی بهره‌مند خواهند شد.
مدیر کل فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بیش از 150 هزار نفر از دانش‌آموزان سال گذشته در اعتکاف حضور یافتند که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به بیش از 200هزار نفر برسد.
محمدی، از اولیا و خیرین خواست تا در برگزاری هر چه بهتر اعتکاف دانش‌آموزی، آموزش و پرورش را یاری کنند.
محمدی گفت: والدین برای سیراب کردن عطش معنوی دانش‌آموزان در برگزاری این حرکت معنوی و خودجوش هر ساله مشارکت داشته و امسال نیز در این امر تربیتی و فرهنگی حضور فعال خواهند داشت.

 


ماهانه 30 مسابقه کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود.
مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جلسه نقد کتاب دختر شینا در همدان گفت: با برگزاری ماهانه 30 مسابقه کتابخوانی در سطح کشور از 900 نفر از برگزیدگان این مسابقات تقدیر می‌شود.
به گزارش ایرنا ابوالقاسم مقیمی عراقی افزود: در این حوزه مسابقات فرهنگی آنلاین و مکتوب مختلفی ویژه کتابخوانان با استفاده از کتب مورد تایید رهبر معظم انقلاب برگزار شده و سعی بر آن بوده است فنی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین شیوه‌های مسابقه طراحی و اجرا شود که با بازخورد خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است به گونه‌ای که در سال گذشته بیش از چهار میلیون نفر در مسابقات کتابخوانی شرکت داشته‌اند.
مقیمی عراقی افزود: این مسابقات 11 قشر را شامل می‌شود که براساس سن و میزان تحصیلات تقسیم‌بندی می‌شود.
وی اضافه کرد: مجموعه نهاد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کشور شامل دو هزار و 800 کتابخانه نهادی و مشارکتی است که این نهاد فرهنگی کتابخانه را از حالت راکد خارج کرده و یک فضای پویا را در آن فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: کتابخانه هم‌اکنون به محل پردازش اطلاعات علمی تا سرگرم کننده که منجر به تولید علم می‌شود، تبدیل شده است.
وی عنوان کرد: بعد از دیدار کتابداران با رهبر معظم انقلاب و استخراج مباحث مورد تاکید ایشان اداره کل امور فرهنگی تدوین سیر مطالعاتی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به مراحل تولید سیر در مجموعه نهاد افزود: در این راستا 10 دفترچه معرفی کتاب در سرفصل‌های پرمخاطب مانند حوزه کودک، روانشناسی، رمان و دین استخراج و تولید شده است که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال جاری ارائه شد.
وی بیان کرد: سیر مطالعاتی جامع مهدویت نمونه نهایی تولید شده از این فرایند سیرهای مطالعاتی است که در نمایشگاه کتاب ارائه شده و به گفته کارشناسان یکی از برترین سرفصل‌های موجود در کشور در رابطه با بحث مهدویت است.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
توزیع چای سنواتی خارج از محدوده مقررات، قاچاق محسوب می‌شود.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور چای با اظهار این مطلب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان و با تاکید بر ضرورت اعلام موجودی انبارهای چای سنواتی اظهار داشت: اگر چنانچه چای سنواتی خارج از محدوده مقررات اعمال شده توزیع شود کالای قاچاق تلقی شده و جریمه سنگینی را برای متخلفین در پی خواهد داشت.
کیهان هاشم‌نیا همچنین از پرداخت بخشی از مطالبات چایکاران خبر داد و افزود: کارخانجات چای تاکنون یک سوم از مطالبات چایکاران را پرداخت کرده‌اند و بر طبق قول کارخانجات چای تا 2 هفته آینده مابقی مطالبات چایکاران پرداخت خواهد شد.
وی در ادامه به واردات برنج خارجی طی 3 ماه گذشته به کشور اشاره کرد و گفت: مقدار نیاز کشور به برنج وارداتی برای تنظیم بازار 300 تن است اما طی 3 ماه گذشته 550 هزار تن برنج وارد کشور شد که برای حمایت از برنجکاران درصدد هستیم تا از توزیع برنج وارداتی در هنگام فصل برداشت برنج در ماه‌های شهریور و مهر جلوگیری کنیم.

 


شهرکرد- خبرنگارکیهان:
مسئولان واحدهای نانوایی در سراسر کشور به هیچ عنوان اجازه ندارند که جوش‌شیرین در خمیر برای پخت انواع نان مخلوط کنند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان چهارمحال‌وبختیاری با اعلام خبر فوق به خبرنگار کیهان افزود: عدم استفاده از جوش‌شیرین در خمیر، دارای مصوبه قانونی است و اگر مسئولان واحدهای نانوایی جوش‌شیرین در خمیر بریزند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. محسن ضیایی نافچی با اشاره به اینکه استفاده از جوش‌شیرین در نان برای دستگاه گوارش بسیار مضر است، اضافه کرد: این مورد از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی کشور به صورت مکتوب به تمامی مسئولان نانوایی‌ها ابلاغ شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که مردم باید چگونه متوجه شوند که در نان، جوش‌شیرین وجود دارد یا ندارد؟ ادامه داد: نمونه آردهای هر استان در پژوهشکده غلات کشور مورد آزمایش قرار می‌گیرند و اگر در آردها جوش‌شیرین ریخته شده باشد مشخص خواهد شد.
ضیایی‌نافچی تصریح کرد: از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، طرح غنی‌سازی پخت نان تصویب شده است. وی افزود: براساس این مصوبه کارخانه‌های آرد باید آردهای تولید شده خود را با «پرمیکس» مخلوط کنند. ضیایی با اظهار این مطلب که مجموع اسیدفولیک و آهن را پرمیکس می‌گویند توضیح داد: مخلوط کردن پرمیکس در آرد موجب برطرف شدن کمبود آهن در افراد بویژه زنان و دختران می‌شود.
وی همچنین اعلام کرد: اکثر زنان و دختران زیر 20سال در استانهای کشور و از جمله استان چهارمحال‌وبختیاری دچار فقر آهن هستند و نیاز به آهن دارند.
ضیایی با اشاره به اینکه با مخلوط کردن پرمیکس در آرد نیاز بدن افراد به آهن تأمین می‌شود ابراز کرد: در کارگروه بهداشت مواد غذایی و کارگروه آرد و نان استان چهارمحال‌وبختیاری تأکید شده که غنی‌سازی نان در این استان با جدیت پیگیری شود.
وی تأکید کرد: آن دسته از کارخانه‌های تولید آرد که پرمیکس با آرد مخلوط نکنند تعطیل می‌شوند و برابر قانون و مقررات با مسئولان آنها برخورد می‌شود.

 


قائمشهر- خبرنگار کیهان:
شهروندان قائم‌شهری از قهرمان سوم مسابقات مشت‌زنی آسیا استقبال کردند.
در مسابقات قهرمانی آسیا که با حضور 147 مشت زن برتر از 27 کشور در اردن برگزار شد جاسم دلاوری اهل قائمشهر تنها مازندرانی عضو تیم 9 نفره جمهوری اسلامی ایران بود که با غلبه بر حریفانی از کره و چین و شکست در برابر بوکسور قزاقستان به کسب نشان برنز این مسابقات موفق شد و توانست بر سکوی سوم قهرمانی بایستد.
تیم مشت‌زنی جمهوری اسلامی ایران با کسب 3 نشان برنز عنوان نهم تیم آسیایی را به دست آورد.

 


قزوین- خبرنگار کیهان:
استاندار قزوین گفت: توسعه و پیشرفت روستاها در دولت نهم و دهم چشمگیر و قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نبوده است.
احمد عجم در همایش دهیاران استان قزوین گفت: در این دوران شاهد ارایه خدمات مختلف به روستاییان بوده‌ایم بطوری که با خدمات انجام گرفته در دولت‌های نهم و دهم، روند مهاجرت از روستاها به شهر معکوس شده است.
وی افزود: درگذشته توقعات و مطالبات مردم در روستا تنها معطوف به خدمات عمرانی بوده اما امروزه مطالبات مردم در مناطق روستایی متنوع شده است.
استاندار قزوین ادامه داد: دولت در سال‌های گذشته همه ظرفیت‌های خود را بسیج کرد تا روستاها احیا و پایدار شوند به گونه‌ای که در دولت نهم و دهم به 270 روستای استان قزوین گازرسانی شد در حالی که تا قبل از دولت نهم تنها 30 روستای استان از نعمت گاز برخوردار بودند.
این مسئول خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تمام روستاهای استان قزوین از نعمت برق و آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و با افزایش 160 دهیاری در دولت‌های نهم و دهم هم اکنون تعداد دهیاری‌های استان به 460 مورد افزایش یافته است.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
سرپرست جهاد کشاورزی گنبدکاووس از جوجه‌ریزی تعداد یک‌میلیون و 500 هزار قطعه جوجه در مرغداری‌های این شهرستان خبر داد.
غلامعلی نورا گفت: این تعداد جوجه طی خرداد ماه امسال و در سطح 61 واحد تولید مرغ گوشتی این شهرستان جوجه‌ریزی شده است. وی افزود: پیش‌بینی تولید از این تعداد جوجه‌ریزی به عمل آمده، تولید مقدار 2688 تن گوشت خالص مرغ می‌باشد که به مصرف شهروندان این شهرستان و استان گلستان و بخش قابل توجه آن نیز به خارج استان صادر می‌شود.
نورا، افزود: شهرستان گنبدکاووس، با تولید سالانه حدود 30 هزار تن گوشت مرغ رتبه اول تولید این ماده پروتئینی در استان گلستان به شمار می‌رود.

 


بناب- خبرنگار کیهان:
والیبالیست‌های دختر سما واحد بناب در هشتمین المپیاد سراسری سما مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستادند.
تیم والیبال مدرسه سما واحد بناب به مربیگری و سرپرستی سیما گلشنی به نمایندگی از آذربایجان شرقی در مسابقات کشوری والیبال جوانان مدارس سما عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
این مسابقات در شهرستان ابهر برگزار شد و شرکت‌کنندگان در 4 گروه 3 و 4 تیمی به رقابت پرداختند و در دور اول تیم مدرسه سما بناب با تیم‌های گلستان و خراسان هم‌گروه بود که توانست با غلبه بر آنها به مرحله بعدی رقابت‌ها راه پیدا کند.
بنابراین گزارش در مرحله دوم نیز تیم بناب با مغلوب کردن تیم خوزستان به مرحله سوم راه یافت.
این تیم در مرحله سوم مقابل تیم مازندران قرار گرفت و پیروزی را از آن خود ساخت و در نهایت در بازی فینال با غلبه بر استان مرکزی مقام اولی این دوره از مسابقات را به دست آورد و به نمایندگی از آذربایجان شرقی قهرمان کشور شد.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان گفت: بسیج هنرمندان کشور امسال 3 جشنواره هنری برگزار می‌کند.
بهروز خانلر در گفتگو با خبرنگاران افزود: جشنواره‌های شعر، عکس، فیلم کوتاه و انیمیشن در 2 مرحله استانی و کشوری از اول شهریورماه امسال آغاز می‌شود و تا فروردین 93 ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: مرحله استانی جشنواره شعر بسیج ابتدای شهریور ماه و مرحله کشوری آن در مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و دومین جشنواره بسیج نیز جشنواره عکس است که مرحله استانی آن پایان مهرماه و مرحله کشوری در دی ماه خواهد بود.خانلر یادآور شد: جشنواره فیلم کوتاه و انیمیشن نیز در دهه فجر امسال به صورت استانی برپا می‌شود و مرحله کشوری آن فروردین ماه 93 به انجام می‌رسد.مسئول سازمان بسیج هنرمندان همدان با اعلام اینکه در حال حاضر 80 تا 90 درصد فعالیت‌های بسیج در کشور، کارها و اقدامات فرهنگی است، افزود:از آثار هنری که در راستای اهداف نظام و بسیج و رشد فرهنگ بسیجی ساخته شود حمایت می‌کنیم.خانلر افزود: هنرمند مومن بسیجی در پی ارائه آثار هنری متناسب با نیازهای انقلاب و مردم و نشان دادن سبک زندگی صحیح بوده و به گیشه و پول نگاه نمی‌کند و با عملکرد خوب خود سعی در جذب دیگران دارد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10