(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 01 مرداد  1392 - شماره 20549

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
بازتاب بیانات رهبر انقلاب در جمع کارگزاران نظام
رسانه‌های خارجی: ایران به آمریکا اعتماد ندارد
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
انتشار نتیجه اولیه کنکور تا 12 مرداد
مشاور رئیس دانشگاه آزاد: سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از روحانی به دلیل نداشتن پایگاه مردمی است
فایننشال تایمز: هزینه تحریم‌ها را غرب می‌پردازد نه ایران
آغاز رسمی اعتکاف دانش‌آموزی از سحرگاه فردا
عراقچی: دولت یمن مسئول حفظ جان دیپلمات ایرانی است
دفتر اجرای اصل 142 قانون اساسی اعلام کرد
دارایی وزیر سابق ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات افزایش نداشته است
هم تبلیغ دین؛ هم سبک زندگی...
با حضور سردار نقدی انجام شد
افتتاح هجدهمین دوره آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی در اصفهان
نماینده مردم بناب در مجلس: دولت باید ساختار دریافت مالیات را اصلاح کند
تجمع مردم اردبیل در محکومیت حمله به بارگاه حضرت زینب(س)
در سال آبی جاری رخ داد
کاهش 34 درصدی بارش‌ها در تهران و البرز
نامه جمعی از کشاورزان گلستانی به نمایندگان مجلس: دولت‌گندم را به قیمت اعلام‌شده خریداری‌کند
مادر شهیدان ماهینی به دیار باقی شتافت
نگارش کوچکترین قرآن جهان توسط هنرمند بیجاری
آیت‌الله مصباح یزدی: بعضی‌ها نمی‌خواهند احکام اسلامی اجرا شود
پس از 30 ماه معافیت کفالت موقت فرزند طلاق دائمی می‌شود
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: اهانت به اماکن مقدس بیانگر درماندگی نظام سلطه است
   


مرحوم آیت‌الله حق‌شناس(ره): خوش‌خلقی خوی حضرت رسول اکرم(ص) است. مردم را با اخلاق عملی و با روی خوش به اسلام دعوت کنید.

 


بیانات یکشنبه ‌شب رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام و تاکید ایشان بر بی‌اعتمادی جمهوری اسلامی به آمریکا، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است.
خبرگزاری فرانسه در خبری با عنوان «رهبر ایران می‌گوید نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد» گزارش داد: پس از آنکه مقامات و قانونگذاران آمریکایی خواستار دیپلماسی در برابر دولت جدید ایران شدند آیت‌الله علی خامنه‌ای روز یکشنبه هشدار داد که واشنگتن «قابل اعتماد نیست».
این خبرگزاری گزارش داد که آیت‌الله خامنه‌ای در ماه مارس نیز گفت که نسبت به دورنمای مذاکرات مستقیم با آمریکا در حاشیه مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی «خوشبین نیست».
خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری از گزارشش به این نکته اشاره کرد که هفته پیش مقامات آمریکایی و تعداد زیادی از قانونگذاران این کشور از باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا خواستند دیپلماسی را در قبال روحانی دنبال کند.
واشنگتن پست هم در گزارش خود آورده است: رهبر عالی ایران مذاکره با آمریکا را نهی نمی‌کند اما می‌خواهد دولت جدید در این خصوص محتاط باشد و دولت آمریکا را غیر قابل اعتماد می‌داند.
واشنگتن پست در این گزارش به صحبت‌های رهبر انقلاب درخصوص نحوه تعامل با دنیا اشاره کرد و نوشت: «هنر تعامل با دنیا ادامه دادن به مسیر است بدون اینکه کسی بتواند جلوی شما را بگیرد. اگر تعامل با دنیا به معنای عقب‌نشینی از مسیر اصلی باشد، شکست است.»
فاکس نیوز با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به دولت جدید برای محتاطانه رفتار کردن با پیشنهاد گفت‌وگو با ایران، نوشت: نظر [آیت‌الله]خامنه‌ای که معمولا آخرین تصمیم درباره مسایل سیاست خارجی را در ایران می‌گیرد، کمتر از یک هفته بعد از آن بیان شد که نمایندگان در آمریکا در نامه‌ای به اوباما خواستار تقویت دیپلماسی در برابر دولت جدید ایران شدند.
نشریه ترند آذربایجان نیز در گزارش خود از سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای شب گذشته چشم‌انداز گفت‌وگو با آمریکا را برای دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی تشریح کرد.
آیت‌الله خامنه‌ای گفت که با ملاحظه برخی شرایط با گفت‌وگو با آمریکا مخالف نیست. با این حال اضافه کرد: اگرچه من مذاکره درباره برخی موضوعات نظیر عراق را طی چند سال گذشته رد نکرده‌ام، اما به گفت‌وگو با آمریکا خوشبین نیستم.
رهبر ایران اعلام کرد: ما همیشه از ارتباط و تعامل با دنیا استقبال کرده اما این تعامل باید مبتنی بر درک مناسب هر دو طرف باشد.
الجزیره نیز در خبری با عنوان «رهبر ایران می‌گوید آمریکا قابل اعتماد نیست» به بخشی از اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای درباره خوشبین نبودن به مذاکرات با آمریکا اشاره کرد و نوشت: رهبر ایران مذاکرات با آمریکا درباره برخی مسائل خاص مانند عراق را ممنوع نکرده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در خبری با عنوان «رهبر ایران خواستار احتیاط در تعامل با آمریکا شد» گزارش داد که آیت‌الله خامنه‌ای روز یکشنبه گفت که مذاکرات با آمریکا را ممنوع نکرده است. ولی دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد خواند و خواستار احتیاط در زمینه هرگونه مذاکرات احتمالی شد.
روزنامه استار تریبون در خبری با عنوان «رهبر ایران مذاکرات با آمریکا را منتفی نمی‌داند، ولی خواستار احتیاط در این زمینه شد» نوشت که رهبر معظم ایران می‌گوید که مذاکرات با آمریکا را منع نکرده است، ‌ولی باید در زمینه هرگونه مذاکره احتمالی احتیاط کرد.
این روزنامه افزود که آیت‌الله خامنه‌ای دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد خواند.
اظهارات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام بازتاب گسترده‌ای در بین رسانه‌های عربی نیز داشت.
روزنامه مصر الیوم در خبری با عنوان «رهبر ایران نسبت به تعامل با آمریکا هشدار داد» نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران انجام مذاکرات با آمریکا را ممنوع نکرد اما خواهان در پیش گرفتن احتیاط در هر گفت‌وگوی احتمالی شد.
این روزنامه در گزارش خود آورده است: آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانش آمریکا را غیرقابل اعتماد توصیف کرده است.
شبکه المنار، شبکه اسکای نیوز و روزنامه الیوم السابع مصر نیز در تیترهای مشابهی به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری پرداختند.

 


سخن چین
خیانتکار است!
امیرالمؤمنین علی(ع) خطاب به مالک اشتر استاندار مصر: از رعیت، آنان را که عیب‌جوترند از خود دورکن، زیرا مردم عیوبی دارند که رهبر امت در پنهان داشتن آن از همه سزاوارتر است، پس مبادا آنچه بر تو پنهان است آشکار گردانی، و آنچه که هویداست بپوشانی، که داوری در آنچه از تو پنهان است با خدای جهان می‌باشد، پس چندان که می‌توانی زشتی‌ها را بپوشان، تا آن را که دوست داری بر رعیت پوشیده ماند خدا بر تو بپوشاند، گره هر کینه‌ای را در مردم بگشای، و رشته هر نوع دشمنی را قطع کن، و از آنچه که در نظر روشن نیست کناره‌گیر. در تصدیق سخن‌چین شتاب مکن، زیرا سخن‌چین گرچه در لباس اندرزدهنده ظاهر می‌شود اما خیانتکار است.
نهج‌البلاغه
نامه 53

 


چه کسانی از دولت پول کلان می‌گیرند و قانون‌شکنی می‌کنند؟
در ادامه افشاگری‌های موافقان و مخالفان خانه منحله سینما، جمال شورجه مطالبی را درباره علیرضا داوودنژاد، از حامیان پر سر و صدا و فحاش هیئت مدیره غیرقانونی اصناف سینمایی منتشر کرده است.
شورجه در این یادداشت نوشته است: همین آقای داوودنژاد، در یک سال گذشته 70 میلیون تومان برای معالجه فرزندشان از سازمان سینمایی گرفته‌اند حدود 200 میلیون برای فیلم خانوادگی سال گذشته کار کردند از فارابی گرفته‌اند از آن وام‌های پس نده! سال گذشته فیلم خانوادگی ایشان «کلاس هنرپیشگی» جایزه بهترین فیلم را از جشنواره فیلم همین دولت دریافت می‌کند و ایشان با تمام خانواده روی سن محل برگزاری اختتامیه قرار می‌گیرند و آنجا هم باز تکه‌هایی به دولت می‌اندازند اینها اگر نمکدان شکستن نیست پس چیست؟
این کارگردان در ادامه آورده است: همین آقای داوودنژاد در دهه اول انقلاب به گفته خودشان به دلیل نافرمانی از مدیران سینمایی وقت مجبور به جلای وطن به شمال کشور شد و لام تا کام حرف نمی‌زد چرا که آنها با پنبه سر می‌بریدند و کسی جرأت نداشت صدایش درآید اما در همین یکی- دو سال اخیر و همین چند روز چقدر به مدیران سینمایی و مسئولان دولتی اهانت و تهمت و فحش و ناسزا می‌گویند!
وی همچنین در بخشی از این یادداشت که بانی‌فیلم آن را منتشر کرده خطاب به محمدعلی سجادی، دیگر حامی خانه سینما نوشته است: «گفته بودید که من باعث 5 سال خانه‌نشینی شما برای ساخت فیلم «چون باد» شدم که در سال 67 ساختید. خاطرتان باید باشد در آن سالها مدیران وقت سینمایی آقایان فخرالدین انوار و سید محمد بهشتی بودند. من و امثال من در آن دولت و سیستم سینمایی هیچکاره بودیم. جناب بهشتی در آن زمان مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بود و ایدئولوگ سیستم سینمایی و سیستم حمایت و هدایت و نظارت را مدیریت می‌کردند. حالا هم از مشاوران ارشد فرهنگی دولت اعتدال هستند و نیز در دوران اصلاحات هم از بک‌گراند (پشت سر) سیستم فرهنگی را هدایت می‌نمودند.
تعیین تکلیف جدید خاتمی برای روحانی
خاتمی باز هم در زمینه مدیریت فرهنگی برای حسن روحانی تعیین تکلیف کرد.
پس از صحبت‌های مداخله‌جویانه سید محمد خاتمی درباره گزینه مناسب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این بار هم خاتمی با لحنی آمرانه و دستوری گفت که حسن روحانی باید فراخ‌ترین مکان را در اختیار انجمن شاعران قرار دهد.
خاتمی که در ضیافت افطار انجمن شاعران سخن می‌گفت، اظهار داشت: این تاسف‌بار است که انجمن شاعران که میراث‌دار کلام و کلمه در جامعه ماست باید در این محیط تنگ و کوچک باشد که این هم از بزرگواری و سعه صدر شماست، باید بزرگترین، گشاده‌ترین و فراخ‌ترین مکان‌ها در خدمت شاعران قرار بگیرد.
ان‌شاءالله جناب آقای دکتر روحانی این کار را خواهند کرد.
پاسخ احمدی‌نژاد به یک کارگردان
محمود احمدی‌نژاد باز هم از بازگشایی خانه سینما حمایت کرد.
رئیس‌جمهور در پاسخ به نامه مسعود جعفری جوزانی مبنی بر اعلام نظر درباره تفاهم‌نامه 13 تیر جاری درخصوص نحوه ادامه فعالیت خانه سینما گفت: خانه سینما یک مجموعه صنفی و غیردولتی است.
محمود احمدی‌نژاد با اشاره به موانع پدید آمده در مسیر فعالیت خانه سینما گفت: دولت به دلیل اهمیتی که برای عرصه هنر و به ویژه فعالیت‌های سینمایی قائل است، برای حل مشکل وارد شده که نتیجه آن تدوین اساسنامه اصلاحی و ابلاغ آن برای اجرا بوده است.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اهمیت حل مشکلات صنفی اهالی سینما، تفاهم‌نامه امضا شده بین رئیس‌ سازمان سینمایی و نمایندگان هیئت مدیره خانه سینما در سیزدهم تیر جاری را ملاک عمل دانست و بر ضرورت اجرای مفاد آن تاکید کرد.
در برخی رسانه‌ها در تفاهم‌نامه 13 تیرماه آمده است: اساسنامه اصلاحی توسط رئیس‌ سازمان سینمایی به هیئت‌مدیره خانه سینما ابلاغ شود؛ پس از تعیین یک هیئت سه نفره توسط رئیس‌ سازمان سینمایی، هیئت مدیره خانه سینما موظف است اقدام به اعلام فراخوان عمومی با دستور جلسه بررسی و اصلاح اساسنامه کنند. بدیهی است پیش از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده، اصناف خانه سینما که برای ثبت قانونی اقدام نکرده‌اند جهت ثبت، اسناد لازم را به سازمان سینمایی تسلیم کرده و رسید دریافت خواهند کرد.
در دوازدهمین همایش عمری با قرآن انجام می‌شود
تجلیل از غلامعلی حداد عادل
به عنوان پژوهشگر قرآنی
دوازدهمین دوره تجلیل از پیشکسوتان، خادمان و چهره‌های قرآنی، 4 مرداد در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود و در این مراسم از غلامعلی حداد عادل و جمعی از فعالان این عرصه تجلیل خواهد شد.
این مراسم همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار خواهد شد و طی آن از 6 فعال و پیشکسوت قرآنی و همچنین خانواده مرحوم حاج بیوک اصل محمدی استاد قرآن شهر تهران مشهور به استادالاساتید تجلیل خواهد شد.
در این دوره از خادمان قرآنی دکتر غلامعلی حداد عادل مترجم و مفسر و پژوهش‌گر قرآنی، سیدمهدی سیف استاد آموزش قرآن، حسین طرقی حافظ کل قرآن و استاد راهنمای حفظ، ولی‌الله یاراحمدی چهره پیشکسوت در حوزه مدیریت تشکل‌های قرآنی، علی‌اکبر حشمتی داور پیشکسوت و استاد آموزش قرآن و پروانه مهدوی پیشکسوت آموزش قرآن در بخش بانوان و همچنین خانواده مرحوم حاج بیوک اصل محمدی استاد قرآن شهر تهران مشهور به استاد الاساتید، درگذشته به سال 1358 تجلیل خواهد شد.
این مراسم ساعت 18 روز جمعه، 4 مردادماه با حضور جمعی از فعالان قرآنی در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
به رغم سانسور شدید غرب اتفاق افتاد
افزایش مخاطب‌های سایت
یک شبکه برون‌مرزی
به رغم تحریم رسانه‌ای گسترده و متداوم شبکه‌های ایرانی، به ویژه شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما، مخاطبان یکی از شبکه‌های بین‌المللی، با افزایش رویکرد به وسایل ارتباطی دیگر با شبکه از جمله مراجعه به وب سایت‌های شبکه جهانی سحر در حفظ این ارتباط کوشش می‌کنند.
وب سایت سیمای اردو شبکه جهانی سحر یکی از این پایگاه‌های اینترنتی است که پس از موج تهدیدهای رسانه‌ای غرب علیه این شبکه، به شکل قابل ملاحظه‌ای توسعه یافته و پذیرای مخاطبان شبکه ایرانی «سحر» در شبه قاره هند است.
زهرا محمدزمانی، از مسئولین این سایت از افزایش قابل توجه بازدیدکنندگان سایت خبر داد و گفت: در پی قطع پخش برنامه‌های شبکه از طریق ماهواره هاتبرد، اقبال و گرایش مخاطبان به ارتباط با شبکه و سیما از طریق سایت بیشتر شد و در این راستا از ابتدای امسال نیز با حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و یوتیوب بر تعداد مخاطبان بیش از پیش افزوده شد.

 


مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: کارنامه اولیه آزمون سراسری سال 92 تا 12 مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.
حسین توکلی مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس، افزود: انتخاب رشته‌ها نیز از 17 تا 22 مرداد ماه انجام می‌شود.
توکلی در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان سنجش تسهیلاتی را برای انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آماده کرده و در نظر دارد قبل از آغاز انتخاب رشته‌های تحصیلی این امکانات را در اختیار داوطلبان قرار دهد.
مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در پایان تاکید کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز از 15 مرداد برای هر گروه آزمایشی به صورت مجزا بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

 


مشاور رئیس دانشگاه آزاد تأکید کرد: اصلاح‌طلبان بدین خاطر که جایگاهی در بین مردم ندارند می‌خواهند با فشار بر روحانی سهمی از وزارتخانه‌های علوم و ارشاد ببرند.
محمد حسین پرکره مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس پیرامون سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از روحانی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در طول تاریخ حیاتشان از دو قشر رادیکال و میانه‌رو تشکیل شدند که البته رادیکال‌ها در طیف اصلاحات از نفوذ بیشتری برخوردارند.
به عقیده پرکره اصلاح‌طلبان هیچ تمایلی به روحانی ندارند چرا که نسبت به وی شناخت کافی دارند و صبغه اصولگرایی روحانی را به خوبی می‌شناسند و این وضعیت را در تعارض با آرمان‌های خود می‌دانند.
وی ادامه داد: طرح شعار اعتدال نیز از طرف روحانی برای جلوگیری از حضور اصلاح‌طلبان رادیکال در عرصه اجرایی کشور بوده است، حتی کنار کشیدن عارف نه تنها کمکی به روحانی نکرد بلکه مقداری از رأی وی را نیز خاکستری کرد. در واقع اصلاحات برای اینکه در عرصه سیاسی باقی بماند در ظاهر به نفع روحانی کنار کشید.
پرکره تأکید کرد: خاصیت احزاب و جریاناتی که جایگاه مردمی ندارند سهم‌خواهی است و اصلاح‌طلبان نیز بدین خاطر که جایگاهی در بین مردم ندارند می‌خواهند با فشار بر روحانی سهمی از وزارتخانه‌های علوم و ارشاد ببرند.
وی همچنین به این نکته اشاره کرد که اصلاح‌طلبان حتی برای اداره کشور برنامه ندارند ولی می‌خواهند با سهم‌خواهی وزارت علوم، ارشاد و آموزش و پرورش را در دست بگیرند تا بتوانند در عرصه سیاسی حضور یابند در حالی که آنان در 8 سال دولت خاتمی نشان دادند هیچ برنامه‌ای برای اداره این وزارتخانه‌ها ندارند.
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حسن روحانی اجازه نخواهد داد اصلاح‌طلبان با شانتاژهای رسانه‌ای به نتیجه مطلوبشان برسند و قطعاً در این باره اعتدال‌گونه رفتار خواهد کرد.

 


فایننشال تایمز در مقاله‌ای اذعان کرد تحریم علیه ایران به اهداف خود نرسیده و هزینه آن برای غرب بسیار سنگین بوده است.
«استیو هانکه» و «گابریس ایرادیان» نویسندگان مقاله «فایننشال تایمز» با اذعان به ناکارآمد بودن سیاست تحریم در قبال کشورمان می‌افزایند «حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ایران هفته آینده مراسم تحلیف خود را انجام خواهد داد و رسما رئیس‌جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. روحانی اظهار داشته که خواهان تعامل با کشورهای جهان است.»
نویسنده در ادامه با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشورمان و توانایی ایران در جبران تبعات سوء آن می‌افزاید «تردیدی نیست که تحریم‌ها بر اقتصاد ایران تاثیرگذار بوده‌اند اما نکته مهم آن است که ایران موفق شده تا از طریق شیوه‌های جدید تحریم را دور بزند. کشورهای غربی تلاش کرده‌اند تا اقتصاد ایران را تحت فشارهای شدید ناشی از تحریم قرار دهند. با این حال بایستی اشاره کرد که اقتصاد ایران ظرفیت «انعطاف‌پذیری» بسیاری دارد. تهران در طول 10 ماه گذشته موفق شده تا سرمایه‌های خارجی زیادی را جذب نماید و سالم بودن اقتصاد خود را نشان داده است.
نویسندگان مقاله در ادامه با اذعان بر بی‌تاثیر بودن تحریم‌های وضع شده از سوی کشورهای غربی علیه کشورمان می‌افزایند «با این حال مسئله اساسی در اینجاست که جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تحریم‌های وضع شده هنوز هم می‌تواند با تبعات ناشی از آن مقابله کند و سود مازاد ناشی از تجارت خارجی زیادی هنوز هم عاید ایران می‌شود.»
نویسندگان مقاله در ادامه با اشاره به صادرات غیرنفتی کشورمان می‌افزایند «تحریم‌های اقتصادی گرچه موجب کاهش صادرات نفتی شده‌اند اما جمهوری اسلامی ایران نشان داده که می‌تواند با صادرات غیرنفتی خود تبعات ناشی از تحریم‌ها را جبران کند. ایران همچنین با صادرات محصولاتی چون فرش، زعفران، سیمان و فولاد موفق شده تا بر تاثیرات منفی ناشی از تحریم‌ها فایق آید.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران نویسندگان فایننشال تایمز در ادامه با اشاره به مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای آسیایی می‌افزایند «جمهوری اسلامی ایران موفق شده تا با تبادلات اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها از جمله چین، هندوستان، مالزی و کره‌جنوبی تحریم‌ها را دور بزند. همچنین روسیه، ترکیه، عراق و امارات متحده نیز از جمله کشورهایی هستند که با مبادلات تجاری خود با ایران به خنثی‌سازی تاثیرات منفی تحریم‌های وضع شده از سوی کشورهای غربی کمک می‌کنند.»
نویسندگان مقاله در ادامه با هشدار به دولت آمریکا و کشورهای غربی در مورد تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان می‌افزاید «تشدید تحریم‌ها علیه ایران و افزایش تولید نفت از سوی عربستان سعودی به عنوان متحد آمریکا برای مقابله با تولید نفتی ایران می‌تواند هزینه‌های استراتژیک بالایی را برای آنان در پی داشته باشد. در واقع می‌توان گفت که هزینه‌های اعمال فشار علیه ایران برای کشورهای غربی بیش از سود آن است. علی‌رغم آن که تحریم‌ها علیه ایران جدی است این تحریم‌ها در شکست دادن اقتصاد ایران ناکام بوده‌اند. تنها راه حل باقی‌مانده برای کشورهای غربی به منظور رفع مشکلات‌شان با ایران راهکار دیپلماتیک است.»

 


سرویس اجتماعی-
دانش‌آموزان سراسر کشور از سحر فردا اعتکاف خود را در مساجد آغاز می‌کنند.
به گزارش خبرنگار ما قرار بود اعتکاف دانش‌آموزی در ماه رجب صورت گیرد اما به علت همزمانی با امتحانات پایان سال این مراسم عبادی و اجتماعی در ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد.
یکی از دانش‌آموزان در تماس با خبرنگار ما ضمن ابراز خوشحالی از مصادف شدن مراسم اعتکاف امسال با روزهای ارتباط با خدا و ماه صیام گفت: در مراسم اعتکاف امسال که سه روز طول خواهد کشید برنامه‌های متنوعی در مساجد برگزار خواهد شد که دو برنامه تدبر در قرآن و آیات الهی و همچنین کلاس اخلاق که توسط اساتید حوزه و دانشگاه ارائه خواهد شد از ویژگی‌های برجسته آن می‌باشد.
وی تاکید کرد: با خودسازی که در این سه روز محور برنامه‌ها اعتکاف خواهد بود فکر می‌کنم بتوان تجلی از واقعیت رمضان که از آن به عنوان بهار قرآن نیز یاد می‌شود دریافت کرد. حسین هژبری معاون پرورش فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا گفت: 393 مسجد آماده میزبانی از معتکفین می‌باشند که 207 مدرسه برای دانش‌آموزان دختر و 186 مدرسه ویژه پسران دانش‌آموز است.
وی تاکید کرد: با هماهنگی که صورت گرفته است دانش‌آموزان معتکف شب‌های احیا نیز می‌توانند در مساجد یاد شده به راز و نیاز با پروردگار بپردازند.
وی جنگ قرآنی و فرهنگی، حضور سخنوران از حوزه‌های علمیه، حضور فرهنگیان و مربیان دانش‌آموزان در این مراسم را از ویژگی‌های اعتکاف امسال عنوان کرد.

 


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: دولت یمن را مسئول حفظ جان دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن می‌شناسیم و انتظار داریم برای آزادی وی تلاش کنند.
سیدعباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با مهر درباره ربوده شدن دیپلمات ایرانی در یمن با تأکید بر اینکه به طور جدی در حال پیگیری این موضوع هستیم، گفت: دکتر صالحی روز گذشته با وزیر امور خارجه یمن دراین‌باره تلفنی صحبت کردند.
وی افزود: کاردار یمن نیز از سوی وزارت خارجه ایران احضار شده است و ما اعلام کردیم که دولت یمن را مسئول حفظ جان این فرد می‌شناسیم و انتظار داریم برای آزادی وی تلاش کنند.
عراقچی گفت: بقیه تلاش‌ها ادامه دارد و امیدواریم به نتیجه برسد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین درباره اخباری مبنی بر دست داشتن القاعده در این مسئله اظهار داشت: خبر تأیید شده‌ای دراین‌باره نداریم.
عراقچی همچنین درباره کوهنوردان ایرانی گمشده در پاکستان نیز گفت: سفارت‌خانه‌های ایران در چین و پاکستان به شدت پیگیر این موضوع هستند.
وی افزود: با هماهنگی‌هایی که انجام داده‌ایم، دولت پاکستان یک هلی‌کوپتر و واحد تجسس را اعزام کرده که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است و از افراد محلی استفاده می‌شود.
عراقچی تصریح کرد: تلاش‌های لازم با همکاری فدراسیون کوهنوردی و سفارتخانه‌های ما در اسلام‌آباد و پکن انجام می‌شود.
همچنین «حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر خارجه کشورمان خواستار اقدام جدی دولت یمن برای شناسایی عاملین ربایش نوراحمد نیکبخت وابسته اداری سفارت کشورمان در یمن و آزادی فوری وی شد.
معاون وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: در پی تماس تلفنی دکتر صالحی با همتای یمنی اتاق عملیات در وزارت خارجه یمن در این خصوص تشکیل شده و موضوع آزادی نوراحمد نیکبخت را پیگیری می‌کند.
گفتنی است، نوراحمد نیکبخت وابسته اداری سفارت ایران در صنعا روز یکشنبه توسط افراد مسلح ناشناس در مسیر منزل به سفارت ربوده شد.

 


دفتر اجرای اصل 142 قانون اساسی اعلام کرد که دارایی وزیر سابق ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، افزایش نداشته است.
به گزارش ایسنا، دفتر اجرای اصل 142 قانون اساسی اعلام کرد که وضعیت دارایی «رضا تقی‌پور انوری» وزیر سابق ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و همچنین همسر و فرزندان نامبرده مورد رسیدگی قرار گرفت که افزایش دارایی در اموال وی به وجود نیامده است.
بنا بر اعلام دفتر اجرای اصل 142 قانون اساسی، رئیس قوه قضائیه پس از دریافت گزارش این دفتر با خاتمه رسیدگی به پرونده نامبرده موافقت کرد.

 


چشمان اهالی روستای «وندرنی علیا»ی بیلوار (پشت دربنه) از توابع شهرستان کامیاران در استان کردستان، در ماه مبارک امسال به جمال دو روحانی که برای تبلیغ به آنجا آمده بودند روشن شد. این روحانیان علاوه بر تبلغ دین و آموزش صحیح نماز و تلاوت قرآن و احکام‌شرعی، با حضور فعال خود در محل کشت و کار و کسب و زندگی و بازی و تفریح مردم و جوانان، به تبلیغ «سبک زندگی» اسلامی هم پرداخته‌اند و با مردم روستا کاملاً اُخت شده‌اند. به گونه‌ای که در همین مدت کوتاه، گویی این دو، دو فرزند یا دو برادر اهالی «وندرنی علیا» محسوب می‌شوند.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
هجدهمین دوره آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی- طرح ولایت- دانشجویان پسر کشور با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاحیه طرح ولایت گفت: هدف از اجرای این طرح، ساختن یک جامعه موفق و معرفی آن به جهان به عنوان یک الگوی ناب برای جایگزینی نظرات غلط سردمداران استکبار جهانی است.
سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی افزود: بنای حاکمیت اسلام، بدون وجود انسان‌هایی که فکر و اندیشه، اخلاق، ارزش‌ها، شاخص‌های عملی و اخلاقی خود را منطبق بر موازین اسلامی کرده باشند محقق نخواهد شد.
طرح ولایت با هدف تربیت نیروهای همطراز انقلاب اسلامی و تربیت سرگروه‌های حلقه‌های طرح صالحین با حضور نزدیک به 2500 دانشجوی بسیجی منتخب از سراسر کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شده است که دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح در مدت یک ماه با مبانی اندیشه اسلامی آشنا می‌شوند.‌

 


بناب- خبرنگار کیهان:
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: اداره کشور تنها از طریق پرداخت مالیات ممکن است.
حجت‌الاسلام والمسلمین باقری بنابی در جمع روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان بناب با بیان این که تا زمانی که دولت به درآمد نفت متکی باشد، اداره کشور مشکل خواهد بود، گفت: اگر بخواهیم کشور را بسازیم، باید به سمت مالیات برویم.
وی با انتقاد از نحوه اخذ مالیات در کشور افزود: اخذ مالیات باید منصفانه باشد و کسی که مصرف می‌کند باید مالیات بپردازد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که روند اخذ مالیات در کشور صحیح نیست، گفت: باید سیستم اخذ مالیات در کشور اصلاح شود و دولت باید ساختار دریافت مالیات را اصلاح کند!
وی همچنین تاکید کرد: افرادی در کشور هستند که درآمدهای میلیاردی دارند، ولی ریالی مالیات به دولت نمی‌پردازند. در حالی که بدون ضابطه نسبت به افزایش مالیات اصناف اقدام می‌شود.
نایب رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از طرح لایحه اصلاح قانون نظام صنفی در جلسات هفته جاری مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح قانون مالیات‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است. لذا اصناف ضمن مطالعه قانون نظام صنفی به صورت کارشناسانه، نظرات نهایی خود را برای طرح در مجلس سریعا ارائه کنند.
باقری بنابی همچنین مسئولان امور اقتصادی شهرستان را موظف کرد نسبت به تشکیل جلسات با اتحادیه‌های صنفی و با حضور کارشناسان امور اقتصادی اهتمام ورزند.
در این نشست همچنین رؤسای اتحادیه‌های صنفی نیز به ترتیب با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم طی سال‌های اخیر و عدم افزایش درآمد اصناف، از افزایش میزان مالیات‌ها انتقاد کرده و خواستار تجدیدنظر در زمینه میزان دریافت مالیات‌ها شدند.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
مردم ولایتمدار اردبیل با تجمع در میدان مصلای این شهر، هتک حرمت نسبت به حرم مطهر حضرت زینب(س) را محکوم کردند.
به دعوت هیئت‌های مذهبی عاشقان حسین‌بن علی(ع) و دوستداران اهل بیت(ع) در میدان مصلای اردبیل تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی چون لبیک یا حسین، لبیک یا ابوالفضل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر وهابی و هیهات من الذله این حرکت دشمنان اسلام و دست‌نشاندگان استکبار جهانی را محکوم کردند.
مردم روزه‌دار و متعهد اردبیل در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهای متعدد با محکوم کردن این حرکت زشت و مذموم دشمنان اسلام از مجامع بین‌المللی خواستند از این گونه حرکات جلوگیری کنند.
مردم حسینی اردبیل که در عشق به دربار اباعبدالله(ع) زبانزد خاص و عام هستند در حمایت از بارگاه ملکوتی حضرت زینب(س) و بازسازی آن اعلام آمادگی کردند.

 


شرکت آب منطقه‌ای تهران از کاهش 34 درصدی حجم بارندگی در استان‌های تهران و البرز از ابتدای سال آبی جاری (مهر ماه 91) تاکنون در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته خبر داد.
از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 91) تاکنون،‌ حجم بارش‌های ثبت شده در 11 ایستگاه باران سنجی استان‌های تهران و البرز با 34 درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته و 20 درصد کاهش در مقایسه با دوره بلند مدت 45 ساله نزدیک به 272 میلیمتر ثبت شده است.
این میزان در زمان مشابه سال آبی گذشته و همچنین دوره بلندمدت 45 ساله به ترتیب 412 و 340 میلیمتر گزارش شده بود.
گزارش بارش‌ها در تیر ماه امسال نیز با ثبت حدود پنج میلیمتر بارندگی، از کاهش 85 درصدی در مقایسه با تیرماه سال گذشته حکایت دارد.
این میزان در تیرماه سال گذشته در حدود 5/31 میلیمتر گزارش شده بود.
حجم ریزش‌های جوی استان تهران و البرز نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به پنج میلیارد و 339 میلیون متر مکعب رسیده است.
این میزان در زمان مشابه سال گذشته هشت میلیارد و 93 میلیون متر مکعب بوده است.
همچنین از کل کشور هم خبر می‌رسد که چهارمین هفته نخستین ماه تابستان 92 بدون بارندگی در کشور سپری شده است.
به گزارش ایسنا میزان بارش‌های کشور از ابتدای مهرماه 91 تاکنون به 228 میلیمتر رسیده که از هفته گذشته تاکنون بدون تغییر ثابت مانده است.
بارش 228 میلیمتری در سال آبی جاری در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته 16 درصد افزایش و در قیاس با دوره مشابه درازمدت سه درصد کاهش یافته است.
گزارش بارش‌های کشور همچنین حاکی است: بارش‌ها در دوره مشابه سال آبی گذشته و دوره درازمدت 43 ساله به ترتیب 196 و 235 میلیمتر ثبت شده بود.
همچنین در پایان هفته گذشته بیشترین افزایش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه ایلام دهلران با 117 درصد و بیشترین میزان کاهش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه سد نهبندان خراسان جنوبی با 54 درصد اختصاص داشته است.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
جمعی از گندمکاران شرق استان گلستان با ارسال نامه‌ای به مجمع نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت خرید گندم از سوی دولت اظهار نارضایتی کردند.
در این نامه آمده است: ما کشاورزان در سال زراعی جاری به علت ممنوعیت خروج گندم از استان دچار ضرر و زیان‌های زیادی شده‌ایم.در سال جاری نرخ تضمینی خرید گندم از سوی دولت 720 تومان اعلام شده بود که با توجه به نرخ تورم، به هیچ وجه پاسخگوی هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت گندم نیست. رئیس جمهور برای جبران بخشی از ضرر و زیان کشاورزان،‌دستور پرداخت جایزه تشویقی به میزان 100 تومان برای هر کیلو گندم را صادر کرده و مبلغ 50 تومان نیز بابت حمل هر کیلو گندم به نرخ خرید گندم اضافه شد. یعنی هر کیلو 870 تومان متأسفانه این وعده عملی نشده و به دست کشاورزان گلستانی نرسید.
در بخشی از این نامه آمده است: استاندار گلستان نیز برای تأمین گندم مصرفی استان دستور ممنوعیت خروج گندم از گلستان را صادر کرد که باز هم نمکی شد بر زخم گندمکاران استان، زیرا گندمی که بخش دولتی در داخل استان به قیمت 720 تومان می‌خرد و بخش خصوصی به قیمت 750 تومان خریداری می‌کند، در پشت مرزهای استان به قیمت 850 تومان مشتری دارد. از طرفی طبق سیاستهای دولت با آزادسازی قیمت گندم و آرد بعد از هدفمندی یارانه‌ها، این کالا از حالت تعزیراتی خارج شده و خرید و فروش آن آزاد شده است.
همچنین در خبرها آمده است که بخش دولتی بیش از نیاز مردم استان، گندم خریداری کرده است و این در حالیست که در اخبار چند روز گذشته قیمت خرید گندم از سوی دولت 820 تومان اعلام گردید، کشاورزان که از این خبر خوشحال شدند با مراجعه به مسئولان ذیربط متوجه می‌شوند که بخشنامه‌ای برای اجرای خبر چند روز گذشته از سوی دولت به آنها ابلاغ نشده است، یعنی قیمت همان 720 تومان است.
با توجه به موارد فوق ما گندمکاران درخواست رفع ممنوعیت خروج گندم از استان را داریم تا حداقل بخشی از خسارات ما جبران شود.

 


مریم شغابی در سن 94 سالگی در بوشهر به فرزندان شهیدش ابراهیم و سردار علیرضا ماهینی پیوست.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ بوشهر به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: شهید علیرضا ماهینی از فرماندهان جنگ‌های نامنظم و همرزم شهید چمران بوده و شهید ابراهیم ماهینی نیز دیگر فرزند مرحوم مریم شغابی بود که در مبارزه با رژیم بعث به شهادت رسید.
سیاوش احمدی افزود: مادر شهیدان ماهینی ساعت 23 یکشنبه شب گذشته در سن 94 سالگی به دیار باقی شتافت.
وی بیان کرد: پیکر مادر شهیدان ماهینی سه‌شنبه ساعت 18 از مسجد جلالی تا بهشت صادق بوشهر تشییع و در قطعه خانواده شهدا به خاک سپرده خواهدشد.

 


هنرمند بیجاری موفق به نگارش کل قرآن کریم در 633 صفحه با قطر 7 میلیمتر بهره‌گیری از فناوری لیزری بر روی شیشه شد.
روح‌الله شریفی شهروند خلاق بیجاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با نگارش این قرآن توانستم هفتمین برابر رکورد جهان اسلام را در این زمینه تغییر دهم.
وی با بیان چگونگی نگارش این قرآن اظهار کرد: نگارش این قرآن با استفاده از فناوری لیزری با دارا بودن توان خطای بسیار ناچیز در زمینه نگارش این کتاب آسمانی صورت گرفته است.
مبتکر بیجاری تعداد اختراعات و ابداعات خود را تاکنون 274 اختراع دانست و تصریح کرد: این اختراعات 3 سال رتبه ممتاز ملی و 3 سال رتبه ممتاز بین‌المللی را کسب کرده است.
شریفی نقطه بارز ابداعات و ابتکارات خود را بهره جستن از آیات قرآن، روایات و احادیث عنوان کرد.
وی از دیگر اختراعات و اکتشاف‌های خود به نگارش کوچک‌ترین نهج‌البلاغه جهان در یک میلیمتر اشاره کرد.
مخترع بیجاری تصریح کرد: کتاب نفیس نهج‌البلاغه دارای 2 هزار و 750 صفحه است که با فناوری میکروسکوپ‌های الکترونیکی قابل مشاهده و به 3 زبان انگلیسی، فارسی و عربی نگاشته شده است.
وی درباره کوچکترین نهج‌البلاغه دنیا نیز گفت: این کتاب کوچک اما پر محتوا و نفیس هفته آینده برای دفاعیه به ژنو و سپس بعد از یک سال قرنطینه در آنجا برای نگهداری به موزه آستان قدس رضوی انتقال داده می‌شود.
این مبتکر کردستانی به رتبه علمی ایران در زمینه ساخت میکرولنزها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر کشور ایران در فناوری تکنولوژی و میکرولنزها چهارمین کشور تولیدکننده دنیاست و میکرولنزهایی که ما می‌سازیم تا به حال در هیچ کشوری ساخته نشده است.
روح‌الله شریفی نویسنده کوچک‌ترین کتاب قرآن جهان از اهالی روستای چالاب حسن‌آباد یاسوکند بیجار دارای مدرک تحصیلی دکترای پاتوبیولوژی از مخترعینی است که با ثبت 274 اختراع از افتخارات کردستان و ایران اسلامی است.
لازم به ذکر است؛ شریفی هنرمند سختکوش بیجار گروس در حال حاضر دارای 2 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در شهرهای بانه و کرج است.

 


استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه امروز برخی مایل نیستند احکام اسلامی در جامعه مطرح شود گفت: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند برخی حتی از بیان شعارهای اسلامی خجالت می‌کشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی یکشنبه شب در جلسه درس اخلاق خود که در حسینیه امام‌خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد با بیان این مطلب افزود: آیا ملت حق دارند از میان چنین اشخاصی صاحب‌ منصبان و الگوهای خود را انتخاب کنند؟ کسانی که تنها به مادیات و معیشت می‌اندیشند و به مسائلی چون گرانی دست می‌یازند باید بدانند امروز در کشوری پیشرفته از نظر اقتصادی مانند آمریکا، یکی از شهرها به نام دیترویت که کارخانه‌های بسیار و سرمایه‌گذاران فراوان در آن سکونت داشتند، به دلیل مشکلات اقتصادی ورشکسته شده و بنابراین نباید با بروز برخی مشکلات اقتصادی در داخل کشور همه ارزش‌ها مانند حجاب، فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری را کنار بگذاریم.
وی با بیان اینکه مشکلات مادی همواره در میان متدینان و پیروان راستین دین حق وجود داشته است گفت: برنامه الهی و نحوه کار اولیای او صحیح است اما باید بدانیم که دین تنها برای رفع مشکلات مادی نیامده و تا زمانی که مردم خود نخواهند خداوند کار دنیا و آخرتشان را اصلاح نمی‌کند.

 


رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: پس از ثبت واقعه طلاق ابتدا برای مشمول معافیت موقت صادر می‌شود و پس از گذشت 30 ماه از زمان طلاق، معافیت دائم صادرخواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی ناجا سردار حمید صدرالسادات در این باره اظهار کرد: تنها فرزند ذکور بالای 18 سال سالم در صورت جدایی مادر از همسر می‌تواند از معافیت کفالت استفاده کند.
وی با اشاره به این که این نوع معافیت در هیئت رسیدگی به کفالت مطرح می‌شود، افزود: پس از ثبت واقعه طلاق ابتدا برای مشمول معافیت موقت صادر می‌شود و پس از گذشت 30 ماه از زمان طلاق، معافیت دائم صادر خواهد شد این در حالی است که شرایط معافیت، بعد از این مدت (از جمله تنها فرزند ذکور بالای 18 سال) استمرار داشته باشد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ثبت واقعه طلاق در محضر و عدم غیبت را شرایط اصلی برای برخورداری از این معافیت دانست و تصریح کرد: از آنجا که برخی اقدام به طلاق صوری می‌کردند بنابراین براساس قانون جدید مصوب سال 1390، مقرر شد تا شرط اصلی برای معافیت دائم، گذشت 30 ماه از زمان ثبت طلاق باشد این در حالی است که در گذشته از زمان ثبت، معافیت قابل اجرا بود.
سردار صدرالسادات افزود: مادران فاقد همسر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی (فوت یا طلاق) اگر دارای چند فرزند ذکور باشند، یکی از فرزندان آنها می‌تواند از خدمت معاف شود به شرط آنکه برادر دیگرش از معافیت کفالت استفاده نکرده باشد.
به گفته وی اگر برادران دیگر از معافیت‌هایی مانند معافیت پزشکی و غیره استفاده کرده باشند، اشکالی نداشته و مشمول می‌تواند از معافیت کفالت استفاده کند. در این معافیت، غیبت شرط نیست.

 


دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای، حادثه تروریستی حمله به بارگاه ملکوتی و مطهر حضرت زینب کبرا (س) را محکوم و اعلام کرد: اهانت به اماکن مقدس، بیانگر درماندگی نظام سلطه در برابر جریان بیداری اسلامی است.
در این بیانیه که نسخه‌ای از آن یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: حمله بی‌شرمانه به بارگاه ملکوتی حضرت زینب (س) و تخریب بخشی از حرم مطهر، موجب تأسف و تأثر فراوان گشته و قلب میلیون‌ها مسلمان عاشق اسلام و پیامبر اعظم (ص) را جریحه‌دار کرد.
این بیانیه می‌افزاید: اهانت به اماکن مقدس، بیانگر درماندگی نظام سلطه در برابر جریان بیداری اسلامی است و کیست که نداند این اقدامات نفرت‌انگیر و خلاف حقوق‌بشر با طراحی و حمایت مدعیان دفاع از حقوق‌بشر و در راستای ایجاد تفرقه و نزاع مذهبی در میان مسلمانان به وقوع می‌پیوندد.
در پایان این بیانیه بر وحدت و اقدامات هم افزایی علما و امت اسلامی در برابر اقدامات اهانت‌آمیز دشمنان به مقدسات اسلامی تاکید شده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10