(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 20 مرداد 1392 - شماره 20562

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تشکیل کمیته 6 نفره هماهنگی نطق اعضای فراکسیون اصولگرایان برای رای اعتماد
گزارش تکان‌دهنده کیهان از پشت پرده قراردادهای کرسنت و استات‌اویل
درمکتب امام
ارسال گزارش‌های تفریغ بودجه سال 90 برای سران قوا
نقش اخلاق در ساختن قلب سلیم
رئیس کمیسیون قضایی: 2 نماینده مجلس هشتم از اتهامات پرونده فساد بانکی تبرئه شدند
قاضی سراج: خاوری به زودی‌ محاکمه می‌شود
نمایندگان ملت مطرح کردند
مجلس به وزرای ناصالح رأی نخواهد داد
آخرین جزئیات پرونده دیپلمات مست عربستانی در تهران
سناریو فتنه‌گران فراری برای بازگشت به کشور
زیمبابوه ادعای تایمز درباره فروش اورانیوم به ایران را تکذیب کرد
معاون صدا و سیما: 95 درصد تجهیزات دیجیتال صدا و سیما تولید داخل است
   


کمیته 6 نفره هماهنگی نطق اعضای فراکسیون اصولگرایان برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به سرپرستی علیرضا زاکانی تشکیل شد.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس تشکیل جلسه داد و در این جلسه کمیته‌ای 6 نفره به سرپرستی علیرضا زاکانی مامور شد تا هماهنگی‌های لازم در خصوص نطق اعضای فراکسیون را در موافقت یا مخالفت با وزرای پیشنهادی دولت در جریان بررسی صلاحیت و رای به اعتماد آنها انجام دهد.
وی در گفت‌وگو با فارس، افزود: همچنین مقرر شد تا اعضای فراکسیون در جلسه عصر یکشنبه هفته آینده خود نقطه نظرات خود را در خصوص وزرای پیشنهادی دولت مطرح کند و در جلسات روز دوشنبه و سه‌شنبه فراکسیون نیز با دعوت از وزرای پیشنهادی دولت توضیحات لازم در خصوص برنامه‌هایشان از آنها خواسته شود.
رحمانی فضلی خبر داد

 


انتظار آن بود که مسئولان محترم قضایی و اطلاعاتی کشور گزارشی که خلاصه آن در پی خواهد آمد را منتشر کنند و چنانچه انتشار آن را به مصلحت نمی‌دانستند، لااقل برای حفظ و حراست از منافع ملی، اطلاعات مربوطه را در اختیار رئیس جمهور محترم قرار دهند تا در گزینش اعضای کابینه خود دقت بیشتری داشته باشد. مخصوصاً آن که مفاد و اطلاعات این گزارش به طور مشروح و با ذکر اسامی واسطه‌ها و بازیگران دست‌اندرکار غارت ثروت ملی در دادگاه‌های آمریکایی و اروپایی مطرح شده و رسانه‌های خارجی در جریان رسیدگی پرونده در این دادگاه‌ها به آن پرداخته‌اند. کیهان اصراری به انتشار این گزارش نداشت ولی متأسفانه نام برخی از متهمان این پرونده در فهرست کابینه پیشنهادی رئیس جمهور محترم به چشم می‌خورد و یکی دیگر از متهمان اصلی از افراد بسیار نزدیک به کسی است که شواهد نشان می‌دهد در چرخه گزینش کابینه پیشنهادی نقش مؤثری داشته است. گفتنی است به نظر می‌رسد رسیدگی به این پرونده و اعلام نتیجه و نظر قطعی درباره آن از سوی مراجع قضایی و امنیتی، بیش از اندازه به درازا کشیده است. از این روی و از آنجا که این روزها نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در جریان رأی اعتماد یا عدم اعتماد به وزرای پیشنهادی، وظیفه سنگینی برعهده دارند، اشاره به پرونده یاد شده را ضروری می‌دانیم و بدیهی است که اثبات مجرم بودن متهمان موکول به اعلام نتیجه قطعی رسیدگی‌های قضایی است ولی از نمایندگان مردم انتظار می‌رود به افرادی که پرونده‌ای مفتوحه دارند، مادام که تکلیف و نتیجه رسیدگی‌های قضایی مشخص نشده است، اجازه حضور در کابینه را ندهند.
***
با افشاگری روزنامه نروژی DN پلیس نروژ (Okekrim) رسماً پیگیری‌هایی را آغاز کرد و از آنجا که استات اویل در بازار بورس آمریکا نیز سهام داشت، دادگستری ایالات متحده آمریکا نیز رسماً وارد میدان شد. در این شرایط بود که استات اویل اتهام وارده را پذیرفت. جریمه‌ای که نروژ برای استات اویل در نظر گرفت 3 میلیون دلار بود. استات اوایل در آمریکا نیز 20 میلیون دلار جریمه شد. اما در ایران خبری نشد!
در بخشی از حکم دادگاه آمریکا آمده است؛ «در بهار سال 2001 (1380) کارمندان شرکت استات اویل در ایران، دعوت یک مسئول ایرانی را از طریق یکی از وابستگان وی پذیرفتند. بعد از دیدار با مسئول ایرانی، استات اویل برای سنجش نفوذ این مقام ایرانی از او خواست تا پاسخ خود را از طریق وزیر نفت ایران به شرکت استات اویل بفرستد. کارمند شرکت استات اویل گفت که این مسئله قدرت مقام ایرانی را نشان داد و راهی برای به دست آوردن فرصت‌های تجاری در ایران بود. بعد از تماس‌های اولیه، استات اویل دریافت که مسئول ایرانی مشاور وزیر نفت ایران بوده و خانواده او قدرت و نفوذ زیادی در تجارت نفت و گاز ایران دارد».
«ریچارد هابرد» نایب رئیس اجرایی استات اویل بعد از محکومیت این شرکت در دادگاه نروژ، خطاب به رئیس دادگاه و اعضای هیئت منصفه می‌گوید؛ «آقایان و خانم‌ها! شما خوب می‌دانید که شرکت ما در سال‌های اخیر به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در خاورمیانه و بخصوص ایران بوده است و نیز خوب می‌دانید به دلیل عدم شفافیت در قراردادهای مالی چنین کشورهایی، گرفتن کار در چنین مناطقی قواعد خاص خود را دارد(!) همانطور که مطلع هستید ما از اوایل 2001، مطالعات و مذاکرات خود را با ایرانی‌ها آغاز کردیم. پس از آشنا شدن به قواعد بازی در بازار نفت و پروژه‌های نفت و گاز ایران، من به دنبال فرصتی برای ملاقات با پسر جوان بودم و این فرصت سرانجام در برگن در محل شرکت خودمان به من دست داد. او به من گفت «برای موفقیت کار» باید کمیسیونی از طریق هورتون و «ع- ‌ی» 34 ساله که از ایرانیان مقیم لندن و مؤسس هورتون است، به وی پرداخت شود.(1) البته او پیشنهادهایی را هم برای انتقال پول از طریق خیریه‌هایی که در ایران بنیاد نامیده می‌شوند، ارائه کرد. من بیشتر آنها را رد کردم تا اینکه بر سر یکی از آنها به توافق رسیدیم. اطلاع دارید که ما در ژوئن امسال یک قرارداد اسمی و فرمالیته مشاوره با هورتون منعقد کردیم که براساس آن قرار شد ظرف 15 سال، مبلغ 11 میلیون دلار به هورتون پرداخت شود. هم چنین مطلع هستید که ما، براساس تقاضای آقای «ی» پس از این قرارداد با پرداخت حدود نیمی از مبلغ 11 میلیون دلار و طی دو فقره انتقال وجه از طریق یک حساب بانکی در نیویورک به یک حساب بانکی در شبه جزایر قبرس و جمعاً به مبلغ 2/5 میلیون دلار، به اولین بندهای قرارداد عمل می‌کنیم و نیز اطلاع دارید که چهار ماه بعد از قرارداد اولیه‌مان، یعنی همین چند هفته پیش،‌اولین ثمره قرارداد مشاوره خود را با بردن یک پروژه 300 میلیون دلاری در پارس جنوبی به دست آوردیم. البته از جریانات بعدی هم لابد همه اعضا اطلاع دارند که چگونه با مشکوک شدن حسابرس‌ها به پورسانت غیرعادی ما برای این پروژه‌ها و جنجال‌های بعدی رسانه‌ای، آن ماجرا به دادگاه کشید. من، ریچارد هابرد، به عنوان نائب رئیس اجرایی استات اویل خود را در این رسوایی شریک می‌دانم و همانند همقطاران خود، رئیس و رئیس اجرایی استات اویل استعفا می‌دهم.»
«ع-‌ی» همکلاسی و دوست خانوادگی «م-ه‍» است. وکیل خانواده «ه‍» در یکی از گفتگوهای خود ادعا کرده است: در پرونده استات اویل یکی از مدیران این شرکت یعنی آقای اولاف فیل در دادگاهی در نروژ گفته بود که ما قراردادی با «ع-‌ی» به عنوان مشاور به مبلغ 20 میلیون دلار بستیم که پنج میلیون دلار هم پیش پرداخت داده‌ایم که درصدی به «م-ه‍» پرداخت شده است. «ع‌-ی» در لندن شرکت داشت. مدیر شرکت استات اویل گفته بود با «ع-‌ی» قرارداد بستیم که در مورد قراردادهای نفتی به ما مشورت دهد. «ع-‌ی» هم شوهرخواهر معاون قراردادهای وزیر نفت بود. «م-‌ه‍» می‌گفت درست است «ع‌ی» در دانشگاه با من همکلاس بوده و سلام و علیک داشتیم، ولی او اگر می‌خواست اطلاعاتی بگیرد تا به آن شرکت نروژی مشاوره بدهد، از شوهر خواهرش می‌گرفت و نیازی نبود از من بگیرد(!)
استات‌اویل همه ماجرا نیست!
اما استات‌اویل همه ماجرا نیست و این گزارش قصد بازگشایی مراحل گسترده رسیدگی به این پرونده در نروژ، آمریکا و ایران را ندارد که خود مثنوی هفتاد من کاغذ است و یکی از شاهکارهای دوره مدیریت وزیر نفت دولت اصلاحات محسوب می‌شود و دستگاه قضایی علی‌رغم تعلل‌های پی‌درپی حسب برخی اطلاعات واصله اخیرا فعالیت شایان توجهی در این خصوص داشته است.
به گزارش پلیس انگلیس که در پرونده مربوط به شکایت دولت ایران از شرکت کرسنت موجود است، در بازرسی از دفتر «ع-ی» اسناد و مدارک فراوانی از قراردادهای نفتی دوره وزارت دولت اصلاحات در دفتر ایشان پیدا شده است! این اسناد امروزه در اختیار دادستانی تهران است. یکی از انبوه اسناد و مدارک موجود، مربوط به قرارداد کرسنت و مکاتبات ویژه‌ای مابین «م-هـ » و «ع- ی» و حمید جعفر، مدیرعامل شرکت اماراتی کرسنت است که در آن توافقاتی مبنی بر پرداخت پورسانت‌های کلان صورت پذیرفته است.
غارتگر شاکی می‌شود!
گفتنی است که پرونده داوری این قرارداد با وجود نقاط ضعف فراوان آن از سال میلادی گذشته با شکایت شرکت کرسنت در دیوان بین‌المللی لاهه مطرح و در حال رسیدگی است.
همزمان نیز شرکت ملی نفت ایران شکایت متقابلی مبنی بر وجود فساد در این قرارداد مطرح نموده است که در آن علاوه بر اسناد فراوان به اسناد موجود در دفاتر «ع- ی» و همچنین پرونده قضایی و اقاریر «ع-ت» دلال بعدی این قرارداد، استناد شده است.
«ع-ی» در یکی از آخرین مراحل رسیدگی به این پرونده به عنوان شاهد در سوم تیرماه سال جاری همزمان با حضور هیئت‌هایی حقوقی شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت کرسنت به لاهه دعوت می‌شود، اما برخلاف سایر شهود از حضور مستقیم در جلسه داوری استنکاف می‌نماید و توضیحات خود را با روش ویدئو کنفرانس- از دفتر دیوان بین‌المللی لاهه مستقر در دوبی- ارائه می‌دهد.
نامبرده ابتدا دخالت خود را در دلالی قرارداد کرسنت و ارتباط با برخی مسئولان وزارت نفت ایران تکذیب می‌کند، ولی از آنجا که در مقابل سؤالات و مستندات انکارناپذیر وکلای شرکت ملی نفت ایران قرار می‌گیرد، برای ارائه پاسخ تا فردای همان روز تقاضای مهلت می‌کند، اما فردای آن روز یعنی چهارم تیرماه، علی‌رغم تلاش سرداور پرونده، امکان ارتباط با نامبرده حاصل نمی‌شود.
بعد از ساعاتی نیز اخبار تایید نشده‌ای از ناپدید شدن وی به گوش می‌رسد.
همسر وی نیز پس از ربوده شدن شوهرش به لندن رفت و با مقامات وزارت خارجه انگلیس دیدار داشت که پیامد آن، تماس تلفنی ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس با همتای ایرانی خود، علی‌اکبر صالحی و اظهار نگرانی نسبت به وضعیت وی بود!
روز شنبه هفته گذشته روزنامه تایمز اعلام کرد جنازه «ع-ی» از سوی پلیس امارات در شیخ‌نشین فجیره پیدا شده است و اخباری تحت عنوان پیدا شدن جسد تاجر ایرانی- انگلیسی در رسانه‌ها انعکاس یافت ولی دیروز خبرگزاری گلف به نقل از وزیر کشور امارات این خبر را تکذیب کرد و توضیح نداد که چرا بعد از گذشت یک هفته خبر را تکذیب می‌کنند؟!
نکته درخور توجه بخش دیگری از این ماجرا به دلال دوم این قرارداد یعنی «ع- ت» مربوط است وی اعترافات گسترده‌ای مبنی بر اخذ مبالغ کلان به عنوان پیش‌قسط از مدیرعامل کرسنت و توزیع بخشی از آن بین برخی از دست‌اندرکاران خرد و کلان و افراد صاحب نفوذ دارد. در میان اسامی گیرندگان وجه نام مدیر دفتر وزیر نفت وقت، برخی مدیران وزارت نفت، رئیس پیشین یکی از کمیسیون‌های مجلس که سابقه مسئولیت هیئت تحقیق و تفحص از فساد قرارداد استات اویل را نیز در کارنامه خود دارد. و برخی مسئولان ارشد احزاب سیاسی که این روزها به دروغ و برای مصادره آراء آقای روحانی شعار اعتدال سر داده‌اند! به چشم می‌خورد و گفتنی است برای یکی از همین افراد نیز در کابینه جدید پست مهمی در نظر گرفته شده است که کاش رئیس جمهور محترم از سوابق این افراد اطلاع داشت.
___________
(1)- «ع-ی» در 46 سالگی- 2013- به طرز مشکوکی از سوی مافیای بین‌المللی نفت و با مدیریت سرویس اطلاعاتی انگلیس ربوده شده و اخبار ضد و نقیضی درباره قتل وی منتشر شده است، شرح بیشتر را در ستون اخبار ویژه کیهان امروز بخوانید...

 


خروج از عدالت، انحراف است
خروج از:
- اعتدال
- و عدالت الهی
- و صراط مستقیم
انحراف است.
و اجتناب از آن، وظیفه الهی (همه) است
آئین انقلاب اسلامی - ص 359

 


رئیس دیوان محاسبات کشور از نهایی شدن گزارش‌های تفریغ بودجه سال 90 خبر داد و تاکید کرد: این گزارش برای سران قوا و مسئولان کشور ارسال شده است.
عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نهایی شدن گزارش‌های تفریغ بودجه سال 1390، از ارسال این گزارش‌ها برای سران قوا و مسئولان ذیربط خبر داد.
وی با اشاره به معرفی خود به مجلس از سوی حجت‌الاسلام روحانی برای تصدی وزارت کشور اظهار داشت: در حال حاضر تا روشن شدن وضعیت کابینه، همچنان به عنوان رئیس دیوان محاسبات خدمت می‌کنم.
وزیر پیشنهادی کشور در پایان تصریح کرد: اگر اینجانب به عنوان وزیر کشور از مجلس رای اعتماد بگیرم، مجلس باید برای تعیین و انتخاب رئیس جدید دیوان محاسبات اقدام کند.

 


گاهي سؤال مي شود كه رابطه اخلاق با دين چيست. رابطه زبان‌شناسانه اخلاق با دين چيست، يك؛ رابطه هستي شناسانه اخلاق با دين چيست، دو؛ رابطه معرفت شناسانه اخلاق با دين چيست، سه؛ رابطه روان شناسانه دين با اخلاق چيست، چهار؛ و تعهد اخلاقي يعني چه، اين پنج. اين سؤال‌هاي پنج گانه و امثال آنها در اثر آن است كه براي خيلي ها روشن نشد كه اخلاق چيست! چون روشن نشد كه اخلاق چيست، رابطه اخلاق با دين براي اينها روشن نيست و چون اخلاق جزء امور جزئي است نه جزء علوم كلّي؛ علوم كلّي مربوط به جهان است كه در جهان چه خبر است. مي گويند: اين جهان بيني است. ما تا جهان بيني شفاف و روشني نداشته باشيم، فن اخلاق هم براي ما روشن نمي شود؛‌ قهراً رابطه اخلاق با دين هم معلوم نخواهد بود؛ مسئله چرایي اخلاق، چگونگي اخلاق، براي چه متخلّق باشيم، از چه راه متخلّق باشيم، چرا بايد متخلّق باشيم؛ هميشه سؤال است. امّا اگر يك توضيح كوتاهي درباره جهان بيني و انسان و آينده انسان ارائه بشود،بسياري از اين سؤال ها پاسخ خودش را دريافت مي كند.
تأثير گذاري جهان بيني در شناخت دنيا
بر اساس جهان بيني، اين عالم طبيعت مسبوق به عالم ديگر است، يك؛ ملحوق به جهان ابد است، دو. ما يك حلقه اي در وسط قرار داريم، ما يك مسافري هستيم در بين راه؛ آغاز ما جاي ديگر است، انجام ما هم جاي ديگر. ما با مردن نمي پوسيم، با مردن از پوست به در مي آئيم. يك وقت انسان طبيبانه مرگ را توصيه مي كند، يك وقتي حكيمانه مرگ را توجيه مي كند. يك طبيب حس گراي تجربه رو؛ وقتي از او سؤال كرديد كه چرا اين شخص مُرد، حرفي مي زند كه ديگران آن را به شعر در آورده بودند.
جان قصد رَحيل كرد گفتم كه مَرو
گفتا چه كنم خانه فرو مي آيد
از افراد عادي سؤال بكنيد كه چرا فلان شخص مُرد، تمام جواب را متمركز مي كنند كه اين دستگاه بدنش درست كار نمي كرد؛ حالا يا قلبش از كار افتاد، يا كليه اش از كار افتاد، يا دستگاه گوارشش آسيب ديد؛ چون اين خانه ويران شد، صاحب خانه، خانه را ترك كرد. جان قصد رَحيل، [يعني رفتن ] كرد، گفتم كه نرو؛ گفتا چه كنم خانه فرو مي آيد. چون بدن فرو مي آيد، من ناچارم بروم بيرون. امّا وقتي از حكيم سؤال كنيد كه چرا انسان مي ميرد، مي گويد: چون اين شخص خانه نو و بَلد نو و منطقه نو را انتخاب كرد، آنجا را ساخت؛ اين خانه كلنگي شد، ديگر به اين خانه توجه نمي كند. چون او مي خواهد برود، خانه فرو مي ريزد؛ نه چون خانه فرو مي ريزد، صاحبخانه مي خواهد برود! آن نگاه حكيمانه با اين نگاه طبيبانه خيلي فرق دارد! همه ما اينطوريم؛ چه بد، چه خوب. ما يك جاي ديگري، يك خانه ديگري مي سازيم، به آن خانه علاقمنديم؛ چه خانه خوب، چه خانه بد؛ چه خانه روشن، چه خانه تاريك؛ هر كسي خانه اي كه ساخت، به آن دل بسته است. چون به آن خانه دل بستيم و عازم رفتنيم، اين خانه كلنگي مي شود و فرو مي آيد.
تأثير گذاري جهان بيني در شناخت انسان
انسان مظهر ذات أقدس إله است در 3 كار، البته در كارهاي فراوان؛ امّا در بحث اخلاقي در 3 كار مظهر خداست. يكي در «‌ طب »، يكي در «معماري »، يكي در « هنر ». ما اگر همين بدن بوديم كه در تالار تشريح خلاصه مي شود، روحي در كار نيست، حقيقتي در كار نيست؛ همين بدن است كه يك متفكر مادي آن را مي پندارد. امّا اگر گفتيم انسان يك حقيقتي دارد به نام روح، يك بدني دارد كه اين بدن ابزار كار آن روح است؛ اين روح گاهي زنده است، گاهي مرده به تعبير قرآن كريم؛ گاهي سالم است، گاهي مريض؛ گاهي سست است، گاهي مستحكم؛ گاهي زيباست، گاهي زشت.
ما بايد اين روح را با آن بدن،مناسب آينده خود بسازيم. يعني يك حياتي پيدا كنيم، سلامتي پيدا كنيم، استحكام و استواري پيدا كنيم و زيبائي. ما كه اين بدن را رها كرديم، در برزخ كه بي بدن نيستيم! منظور از قبر همان برزخ است، نه اين گودالي كه در گورستان ها هست. اين لاشه را در اين گودال مي گذارند، ولي ما وارد برزخ مي شويم؛ البتّه در قيامت دوباره با همين بدن بر مي گرديم. امّا ما وارد برزخ مي شويم، يعني اين روح كه اين بدن را رها كرد، قبل از اينكه اين بدن را به گورستان ببرند، در آن چاله دفن كنند؛ ما وارد آن قالب و بدن برزخي می شویم، همراه با اين جنازه هم هستيم. مي بينيم كي مي آيد، كي مي رود، كي مشغول قرائت قرآن است، كي مشغول فاتحه است، كي حرف عادي مي زند. اگر خداي ناكرده يك انسان تبهكار باشيم، اصرار مي كنيم، استدعا مي كنيم آرامتر ببريد، يك عدّه اي بيشتر بيايند، ذكر بگويند، لا إله إلا الله بگويند؛ مشكل ما حل بشود. اگر إن شآءَ الله وارسته باشيم، مي گوئيم شتابان ما را به مقصد برسانيد. روح كاملاً مي بيند كه كي به تشييع او آمده، كي نماز مي خواند، كي مي خواهد دفن بكند، كي تلقين مي كند، كي ذكر مي گويد؛ همه اينها را مي داند. ما بعد از اينكه مرديم، اين بدن سرد شد؛ وارد آن بدن مي شويم.
(طبابت)، (معماري ) و ( هنر )؛ سه مؤلّفه اخلاق اسلامي
آن بدن را بايد با طب، يك بدن سالم و خوب تربيت كنيم، بسازيم؛ يك. معماري كنيم، با استقامت و استواري كه براي هميشه مي خواهد بماند، دو. و زيبا بيافرينيم، سه. بعضي ها (معاذ الله) به بدن حيوان منتقل مي شوند، از باب نسخ و رَسخ و فسخ و مَسخ نيست! حيوانيّت را خودشان مي سازند، در قيامت هم به صورت حيوان محشور مي شوند. كسي كه كارش جز درندگي و شهوت چيز ديگر نيست، اين حِيوانٌ بِالفِعل و انسانٌ بِالقُوَّه است که هنوز از قوّه به فعليّت نيامده،وقتی مُرد،اين در قيامت به صورت انسان محشور نمي شود! هم مرحوم شيخ طوسي نقل كرده، هم جناب زمخشري نقل كرده؛ يعني هم علماي شيعه نقل كردند، هم علماي سنّي نقل كردند در ذيل آيه فَتَأتُونَ اَفواجاً (1)، آنجا فرمودند: عدّه اي به صورتهاي گوناگون در مي آيند، 10 صورت را نقل كردند از وجود مبارك پيغمبر (ص) كه بعضي ها به صورتی در مي آيند كه يَحسُنُ عِندَهُ القِرَده؛ بوزينه پيش اينها خيلي زيباست (2)!
به ما هم گفتند وقتي نماز مي خواهيد بخوانيد، وضو مي گيريد، هنگام شستن صورت اين مضمون را كه از آيه گرفته شده است بخوانيد: خدايا! روزي كه صورت ها سياه مي شود، صورت من را سياه نكن؛ روزي كه صورت ها سفيد مي شود، صورت من را سفيد بكن؛ مستحب است انسان كه وضو مي گيرد، هنگام شستن صورت اين جمله ها را بخواند(3). پس ما بايد خودمان را زيبا بسازيم؛ بعضي ها بسيار بد منظرند، بعضي ها بسيار يوسف گونه اند، با جمالند، با جلالند، زيبا هستند. ما اين 3 تا كار را بايد انجام بدهيم. يكي طب، سلامت خود را در آينده تأمين كنيم؛ دوّم معماري و مهندسي كه استواري و استحكام را تأمين كنيم، سوّم زيبائي و هنرمندي.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (مدظلّه) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمعي از طلاب و روحانيون،‌ دانشجويان و اقشار مختلف مردم ، قم ؛ 1/ 11/ 1388
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نبأ/ 18
(2) ر. ك: مجمع البيان/ 9 ـ 10 ؛ بحار الأنوار/ 7/ 89
(3) ر. ك: تهذيب الأحكام/ 1/ 53/ ح 153

 


رئیس کمیسیون قضایی مجلس از تبرئه دو نماینده مجلس هشتم از اتهامات وارده پیرامون پرونده فساد 3000 میلیاردی خبر داد و گفت که پرونده یک نماینده دیگر در حال رسیدگی است.
اللهیار ملکشاهی در گفت‌‌وگو با تسنیم با اشاره به نشست اخیر این کمیسیون برای بررسی سوال دو نماینده مجلس از وزیر دادگستری، گفت: دو تن از نمایندگان سوالی از وزیر دادگستری درباره نقش سه نماینده مجلس هشتم در پرونده سه هزار میلیاردی مطرح کرده بودند که در این نشست مرتضی بختیاری وزیر دادگستری و عباس جعفری دولت‌‌آبادی دادستان تهران حضور داشتند.
وی با بیان اینکه در این جلسه مطرح شد که به اتهامات مطرح شده درباره این سه نماینده رسیدگی شده است، اظهار داشت: براساس اظهارات جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران، دو نماینده مجلس هشتم از اتهامات وارده تبرئه شدند و تنها پرونده یک نماینده مفتوح و در حال رسیدگی است.
رئیس کمیسیون قضایی مجلس تاکید کرد: البته یکی از این دو نماینده با حضور در دادگاه تبرئه شده و برای آنها قرار منع تعقیب خورده است.

 


قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده فساد بزرگ بانکی تاکید کرد: دادگاه محاکمه محمود خاوری رئيس فراری سابق بانک ملی به زودی برگزار می‌شود.
قاضی «ناصر سراج» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از برگزاری دادگاه خاوری خبر داد و گفت: دادگاه رئيس فراری سابق بانک ملی به صورت غیابی نبوده و با حضور وکیل وی برگزار می‌شود.
گفتنی است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای نیز در آخرین نشست خبری خود درباره بازگشت خاوری به ایران گفت: متاسفانه نه دولت کانادا و نه اینترپل وی را به ما تحویل ندادند البته ما تلاش خود را کرده‌ایم و همچنان این موضوع را از طریق سازمان‌های مدعی حقوق‌بشر که ادعای مبارزه با فساد دارند پیگیری می‌کنیم.
به گفته وی دولت کانادا تاکنون حاضر به تحویل وی نشده است و ما امیدواریم که خود متهم به فکر بازگشت بیفتد چرا که در نهایت یک روز گرفتار می‌شود در هر صورت متهم پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی از نظر ما فراری است.

 


نمایندگان مجلس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انتخاب وزرای اصلح با بیان اینکه خانه ملت به وزرای ناکارآمد و ناصالح رای نخواهد داد، تاکید کردند عدم ایفای نقش در فتنه و پرهیز از حزب‌بازی معیار اصلی برای رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی است.
در همین رابطه، سیدناصر سودانی عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انتخاب وزرای اصلح اظهار داشت: مجلس همواره به دنبال انتخاب وزرای اصلح است و این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد؛ البته عدم تایید برخی از وزرا به معنی رویارویی با دولت نیست بلکه وکلای ملت برای رفع مشکلات فرد صالح را انتخاب خواهند کرد.
سودانی در گفت و گو با فارس با تاکید بر این که وکلای ملت به وزیر صالح رای اعتماد می‌دهند، این نوع نگاه را حق قانونی مجلس و نمایندگان و صلاح کشور دانست که براساس برنامه و کارنامه افراد پیشنهادی اتخاذ می‌شود.
همچنین محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره رای نمایندگان مجلس به وزرای صالح گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر استقلال قوا تاکید کرده و به هیچ وجه از دخالت قوا در اختیارات یکدیگر حمایت نمی‌کنند.
آصفری در ادامه تصریح کرد: وزرایی باید در دولت حاضر شوند که علاوه بر خدمت به مردم، کوچکترین نقشی در فتنه نداشته و به دنبال حزب بازی نباشند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در صورتی که چنین معیارهایی در وزرا مشاهده نشود نباید انتظار رای اعتماد نمایندگان مجلس به آنان را داشت.
ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس نیز با تاکید بر اینکه کشور به افراد صالح، متخصص، کارآمد، متدین و انقلابی نیاز دارد، اظهار داشت: اگر فرد انتخابی برای یک وزارتخانه اصلح نباشد می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد کند.
این نماینده مردم در خانه ملت از حساسیت شغلی وزرا و تاثیر آنها در کشور سخن گفت و افزود: انتخاب افراد ناسالم و ناکارآمد برای کشور زیانبار خواهد بود.
نکو، سخنان رهبر معظم انقلاب را توصیه‌ای به نمایندگان برای انتخاب افراد صالح دانست و گفت: وکلای ملت باید در رای اعتماد به وزرا اصلح بودن آنها را مدنظر قرار دهند.
وی عدم وابستگی به جریان فتنه، جریان انحرافی و سایر جریان‌های مسئله‌دار را از جمله ویژگی‌‌های یک وزیر صالح برشمرد و اظهار داشت: خوشبختانه مجلس به این موضوع حساس بوده و به افراد مسئله‌دار رای نخواهد داد.
سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره رای مجلس به وزرای صالح گفت: اولین اصل برای صالح بودن وزرا اعتقاد آنان به اسلام و ولایت فقیه است و دوم عمل به برنامه کلان نظام که در قالب برنامه بیست ساله نظام جمهوری اسلامی از سوی رهبری ابلاغ شده است.
وی در ادامه به یکی از شروط جدی مجلس برای رای دادن به وزرا اشاره کرد و گفت: تمام وزرای پیشنهادی باید موضع روشنی در قبال فتنه سال 88 که ضربه بزرگی به اقتدار کشور در حوزه سیاسی و امنیتی وارد کرد داشته باشند.
حسینی افزود: اغلب وزرای پیشنهادی موضع‌گیری بسیار خوبی درباره  فتنه داشته‌اند، اما چند تن از اعضای کابینه پیشنهادی باید موضع‌گیری خود را به صورت صریح‌تر در قبال این مسئله نشان دهند.

 


دیپلمات خاطی عربستانی در حال حاضر بدون هیچ‌گونه محدودیتی در تهران به سر می برد و هیچ‌گونه خسارتی به اولیای دم پرداخت نشده است.
مهدی دواتگری نماینده مراغه و عجب‌شیر با اعلام این مطلب و با اشاره به آخرین وضعیت پرونده «دیپلمات مست عربستان»، گفت: این پرونده در حال حاضر بلاتکلیف مانده است.
وی افزود: دستگاه دیپلماسی کشورمان اهتمامی که باید در پیگیری این پرونده داشته باشد، را ندارند.
مسئول پیگیری پرونده دیپلمات مست عربستان خاطرنشان کرد: در حالی که باید به اولیای دم، خسارت وارده پرداخت شود هیچ‌گونه خسارتی تا به امروز پرداخت نشده است.
رئيس کمیته مطالبات ملی مجلس تاکید کرد: دیپلمات خاطی عربستانی در حال حاضر بدون هیچ‌گونه محدودیتی در تهران به سر می‌برد!
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به باشگاه خبرنگاران گفت: پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به پرونده دیپلمات مست عربستان رسیدگی خواهد کرد.

 


طی هفته‌های اخیر برخی فتنه‌گران و عوامل آشوب‌ها و اغتشاشات حوادث پس از انتخابات سال 88 به دست و پا زدن برای بازگشت به کشور افتاده‌اند؛ موضوعی که سخنگوی دستگاه قضا آن را منوط به محاکمه خائنان به ملت در محاکم قضایی دانسته است.
در همین راستا، تعدادی از زندانیان و محکومان فتنه 88 با ارسال نامه‌ای مزورانه به باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمریکا ضمن گرفتن ژست حمایت از ملت ایران و مخالفت با تحریم‌های غرب، بخشی از ماموریت محوله و سناریوی بازگشت عوامل و حامیان خارج‌نشین خود به کشور را به اجرا گذاشتند.
باشگاه خبرنگاران روز پیش در گزارشی اعلام کرده بود، در حالی که کمتر از یک هفته از انتشار گزارش هدفمند شبکه بی‌بی‌سی از موج بازگشت برخی ایرانیان به داخل کشور می‌گذرد، اخبار جدید و موثق حکایت از آن دارند که حلقه پاریس‌نشین فتنه و همپالگی‌های داخلی آن دستورالعمل جدیدی را تهیه و آن را به منظور اجرایی کردن به عناصر داخلی ابلاغ کرده‌اند.
براساس این گزارش در دستورالعمل جدید حلقه پاریس‌نشین به اعضای داخل موضوعاتی همچون رفع حصر از سران فتنه، آزادی مجرمین فتنه 88 و اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری و همچنین گسترش فعالیت و حملات رسانه‌های زنجیره‌ای به چشم می‌خورد.
براساس این گزارش در ماحصل دستورالعمل ارائه شده به حلقه‌های داخلی فتنه، هدف از انجام و پیگیری اقدامات فوق‌الذکر، زمینه‌چینی برای بازگشت فراریان فتنه 88 به داخل کشور عنوان شده است.
بر همین اساس،‌‌«حنیف-‌ م»، فرزند «رجبعلی- م» از قول پدرش عنوان کرده که در راستای نیل به هدف بازگشت اعضای فتنه به داخل، در اولین اقدام این دستورالعمل به برخی از زندانیان (اغتشاشگران 88) ابلاغ شده تا این افراد با نوشتن نامه‌ای به کنگره آمریکا که در پوشش درخواست رفع تحریم علیه ملت ایران صورت می‌گیرد توجه اعضای کنگره را به موضوع زندانیان در ایران نیز جلب کنند.
یک روز پس از انتشار این گزارش، سایت روزنامه گاردین متن انگلیسی نامه 55 تن از محکومان فتنه 88 به اوباما را منتشر کرد. این فتنه‌گران به بهانه تحریم‌ها با حمله رذیلانه به نظام جمهوری اسلامی ایران و طرح مسئله تحریم در نامه خود به رئيس‌جمهور آمریکا تظاهر به طرفداری از ملت ایران کرده و در موضعی خفیف و زبون از اعمال تحریم‌ها علیه دولت و ملت ایران سخن به میان آورده‌اند.
این در حالی است که طی سال‌های گذشته فتنه‌گران بارها از آمریکا و اروپا درخواست افزایش فشار و تحریم به ملت ایران برای جدایی از نظام کرده بودند.
در ادامه گزارش باشگاه آمده است: حنیف- م و پدرش رجبعلی- م از مجرمین و فراریان اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 هستند که با استقرار در پاریس و بروکسل از طریق مزدوری برای رسانه‌های بیگانه به خیانت و سمپاشی علیه مردم ایران می‌پردازند در حال حاضر به علت همکاری با شبکه‌های ضد انقلاب بی‌بی‌سی و صدای آمریکا حقوق‌بگیران آنها هم شده‌اند.
حنیف- م در توضیح اقداماتی که تاکنون صورت گرفته و شرایطی که مقدمات بازگشت خود و همپالگی‌هایش به داخل کشور را فراهم می‌کند، از قول پدرش عنوان می‌کند شورای هماهنگی راه سبز امید مقدمه لازم برای بازگشت را رفع حصر از سران فتنه، آزادی زندانیان فتنه و گسترش فعالیت رسانه‌های زنجیره‌ای با هدف تشدید فضای تبلیغات و جنگ روانی علیه دستگاه‌های قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی به منظور منفعل نمودن آنها می‌داند.
این فرد در ادامه تشریح دستورالعمل بازگشت فتنه‌گران فراری به داخل کشور، شرط لازم را آزادی سرکردگان فتنه دانسته و معتقد است تا پیش از آزادی سران فتنه، اعضای خارج‌نشین نمی‌توانند به ایران بازگردند، چرا که احتمال بازداشت و محاکمه آنها وجود دارد.
اما شورای هماهنگی راه سبز امید (شورای تبعیدی فتنه‌گران) به مدیریت اردشیر امیرارجمند مشاور فراری یکی از سران فتنه و از حلقه‌های اصلی فتنه در پاریس، به این نتیجه رسیده که با افزایش فشارهای داخلی و خارجی به حاکمیت و تبدیل موضوع رفع حصر و آزادی زندانیان (فتنه‌گران) به یک فرایند درخواست شده توسط خارجی‌ها که بتوان به آن رنگ اجتماعی نیز زد، می‌توان امکان آزادی افراد مذکور را فراهم کرد و بعد از این مرحله زمینه برای اعضای خارج‌نشین فتنه به منظور بازگشت به کشور نیز مهیا می‌شود. نکته بسیار مهمی که فرزند رجبعلی- م در ادامه به آن اشاره می‌کند تشکیل کمپینی برای جمع‌آوری 5 هزار امضا است که هدف آن فشار برای آزادی سران فتنه می‌باشد.
گفتنی است، کمپین 5 هزار امضایی در حال حاضر آخرین اقدام حلقه پاریس‌نشین به منظور فشار وارد آوردن به دولت است.
چندی پیش حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در جمع خبرنگاران در واکنش به موضع و رفتار طلبکارانه فتنه‌گران فراری و تلاش آنها برای بازگشت کشور تاکید کرده بود که هر فتنه‌گری که قصد بازگشت به کشور را داشته باشد ابتدا باید در محاکم قضایی محاکمه و به سزای خیانت و جرم خود برسد.

 


دولت زیمبابوه ادعای روزنامه تایمز انگلیس درباره توافق با ایران برای معامله اورانیوم را رد کرد.
به گزارش فارس، یک مقام دولتی زیمبابوه‌ای که صبح دیروز روزنامه انگلیسی «تایمز» به نقل از وی مدعی امضای قرارداد فروش اورانیوم به ایران شده بود، در مصاحبه با پایگاه «بلومبرگ»، این گزارش را تکذیب کرد.
«گیفت چیمانیکایر» معاون وزیر معدن زیمبابوه گفت: هیچ موافقتنامه‌ای که اجازه صادرات اورانیوم به ایران را بدهد، امضا نشده است.
وی در گفت‌وگوی تلفنی با «بلومبرگ» با بیان اینکه زیمبابوه ظرفیت کافی برای انتقال اورانیوم به دیگر کشورها را ندارد،‌ گفت تفاهم‌‌نامه‌ای که با ایران به امضا رسیده، مربوط به دایره وسیعی از فعالیت‌های معدنی از جمله در زمینه بازرگانی الماس و دیگر مواد معدنی است.
چیمانیکایر همچنین افزود: قرارداد مربوط به فروش اورانیوم به چندین سال قبل بازمی‌گردد، به گفته وی این معامله تحت نظر آژانس انرژی اتمی است و هنوز هم در کابینه به تصویب نرسیده است.

 


معاون سازمان صدا و سیما گفت: 95 درصد تجهیزات دیجیتال صدا و سیما به صورت بومی تولید می‌شود.
حسین عابدیان درگفتگو با خبرگزاری فارس در آوج اظهار داشت: تا پایان خردادماه 90 درصد جمعیت کشور زیر پوشش دیجیتال رسانه ملی قرار گرفته و گامی موثر در این زمینه برداشته شده است.
معاون سازمان صدا و سیما با بیان این که در سال گذشته روند بسیار طولانی در سازمان صدا و سیما اتفاق افتاد که متوجه برخی امور شدیم، اظهار داشت: متاسفانه در سال گذشته این اداره کل با مسئله تغییر نرخ ارز و شدیدتر شدن بعضی از تحریم‌ها روبه‌رو شد.
عابدیان ادامه داد: در همین راستا نیز یکی از شرکت‌های داخلی که 25 درصد ظرفیت تولید رسانه را شامل می‌شد دچار حریق و آتش‌سوزی شد و بخش اعظمی از فرستنده‌های آماده از بین رفت که این امر سبب شد تا بسیاری از برنامه‌ها از هدف فاصله گیرد که البته بسیار نیز برای این موضوع تلاش شد.
معاون سازمان صدا و سیما ادامه داد: در هر صورت با تمام تلاش‌های انجام شده تا پایان خردادماه جاری حدود 80 درصد جمعیت کشور زیر پوشش دیجیتال برده شد و با راه‌اندازی حدود 700 ایستگاه باقیمانده تا 90 درصد زیرپوشش قرار می‌گیرند.
به گفته معاون سازمان صدا و سیما 10 درصد ایستگاه‌های باقیمانده دارای پراکندگی زیادی بوده و در درجه متوسط قدرت هستند.
وی با بیان این‌که رسانه ملی در مدت یک سال توانست تجهیزات را به صورت داخلی تولید کند، عنوان کرد: در حال حاضر بالای 95 درصد تجهیزات دیجیتال رسانه ملی داخلی بوده که البته در برخی تجهیزات نیز واردات صورت می‌گیرد اما جنس برند، طرح کلی و نهایی تجهیزات از کم‌قدرت، متوسط قدرت و پرقدرت ایرانی است و کاربزرگی در این مورد صورت گرفته است.
معاون صدا و سیما به ساخت نمونه فرستنده پرقدرت 3 کیلووات مایع خنک در کشور اشاره کرد و به زودی از نصب و رونمایی دستگاه مذکور در یکی از ایستگاه‌ها خبر داد.
وی عنوان کرد: هم‌اکنون نیز در 700 ایستگاه برنامه‌ریزی‌ها برای دیجیتال انجام شده و تلاش این هست تا امسال اعتبارات طوری به سازمان داده شود تا بتوان کارها را به پیش برد چرا که در سال گذشته متاسفانه در بحث بودجه عمرانی مقدار تصویب شده توزیع نشد که این امر به دلیل مشکلات مبتلابه کشور بود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10