(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 22 مرداد 1392 - شماره 20564

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
معاون پیشین پنتاگون: نخبگان آمریکا با سیاست‌های‌کاخ سفید علیه ایران مخالفند
پای درس علی(ع)
فرمانده مرزبانی ناجا: طرح‌های شنا کیفیت مناسبی ندارند
سیل هزار و 400 میلیارد ریال به استان کرمان خسارت زد
طی تفاهم‌نامه‌ای تصویب شد
اجرای طرح بسیج سازندگی
در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس‌ جنوبی خبر داد
افزایش 35 میلیون فوت مکعبی تولید گاز در فازهای 4 و 5
پیرترین تعزیه‌خوان بندرعباس فوت کرد
در گنبدکاووس
فیلمبرداری مستند زندگی شهید صمد اسودی آغاز شد
افزایش حامیان ایتام در آذربایجان غربی
افزایش 26 درصدی شهریه‌های مهد کودک
شهادت آمر به معروف شیرازی
توسط اراذل و اوباش
اخبار ادبی و هنری
پيام تشكر رهبر معظم انقلاب از تيم ملي بسكتبال
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران: حضور برخی در کابینه یازدهم مصداق افراطی‌گری است
پیام رهبر معظم انقلاب به همایش نکوداشت استاد مشفق کاشانی
استاد روابط بین‌الملل آمریکا مطرح کرد
نگرانی واشنگتن از همگرایی بیشتر میان ایران و روسیه
درخواست میانجیگری ترکیه از ایران برای آزادی 2 خلبان ترک در بیروت
گفت‌وگوی تلفنی صالحی با وزیرخارجه امارات
خبرنگار مشهور آمریکایی فاش کرد
ردپای منافقین در پرونده آمیا
تشییع پیکر 2 تن از شهیدان مرزبانی در کرمانشاه
جوسازی رسانه‌های آمریکایی علیه وزیر پیشنهادی دفاع
سردار وحیدی با کارکنان وزارت دفاع خداحافظی کرد
برگزاری جشنواره جوکول در گیلان
وحدت شیعه و سنی در یک جشنواره قرآنی
   


حضرت امام‌خمینی(ره) خطاب به نمایندگان مجلس: اگر یک مطلبی را در مجلس بگذرانید و خدانخواسته متخلف باشد از اسلام، نمی‌توانید شما عذری برای خودتان پیدا کنید.

 


معاون پیشین وزیر دفاع آمریکا سیاست خصمانه فشار و تحریم واشنگتن بر ضد ایران را بیهوده دانست و تاکید کرد نخبگان سیاسی آمریکا مخالف آن هستند.
ژنرال رابرت جی‌گارد از ادامه لحن تهدیدآمیز کنگره و افزایش تحریم‌ها بر ضد ایران پس از روی کار آمدن دولت جدید انتقاد کرد وگفت: روشن است که سیاست کنونی اعتباری نزد نخبگان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا ندارد.
به گزارش ایرنا، رئيس مرکز کنترل تسلیحات و غنی‌سازی در واشنگتن دی‌سی تصریح کرد: از دیدگاه من بیش از سه دهه خصومت اینگونه برخورد با ایران به مسئله‌ای بیهوده تبدیل شده است.
جی‌گارد در پاسخ به پرسشی در خصوص ادعای گفت‌وگو از سوی دولتمردان آمریکا و افزایش همزمان فشارها علیه ایران گفت: دولت آمریکا به فشار و تحریم ادامه می‌دهد و همزمان می‌گوید تهران گام اول را بردارد.!
آمریکا بدون آنکه هیچ مشوق و پیشنهاد جذابی به طرف مقابل ارائه دهد انتظار دارد که ایران در مسیر مورد دلخواه آمریکا قدم بردارد، این باید یک روند دو طرفه باشد.
این مقام پیشین وزارت دفاع آمریکا نسبت به پیامد ادامه خط افراطی کنونی در واشنگتن علیه ایران هشدار داد و گفت: اگر واشنگتن به سیاست افزایش فشار برای دریافت امتیاز یک جانبه از ایران ادامه دهد این احتمال وجود دارد که شکاف میان آمریکا و اروپا افزایش یابد.
ژنرال گارد با اشاره به واکنش‌های مثبت رهبران اروپایی به انتخاب دکتر روحانی و انتخابات اخیر در ایران گفت: به نظر من اتحادیه اروپا دیدگاه مثبت و بهتری از آمریکا نسبت به گفت‌وگو با تهران دارد. در حالی که تاکنون روسیه و چین با تحریم‌های ایران همراهی نکرده‌اند، افزایش فشار علیه ایران، چشم‌انداز اجماع اروپا و آمریکا را نیز به خطر خواهد انداخت.
وی به نفوذ لابی‌های ضد ایرانی در ساختار سیاسی آمریکا اشاره کرد و گفت: گروه‌ها و لابی‌های بسیاری در واشنگتن هستند که سودای تغییر حاکمیت ایران را در سر می‌پرورانند و تصور می‌کنند که این کار شدنی است.
وی افزود: نگرانی بزرگ آنجاست که اعضای کنگره می‌ترسند که در خصوص ایران نرمش نشان دهند و این برچسب به آنها بخورد که آنها کوتاه آمده‌اند. برای همین است که دیدیم یک اکثریت بزرگ مجلس نمایندگان، به طرح تحریم‌های اخیر علیه ایران رای دادند؛ در حالیکه باید منتظر می‌بودند تا ببیند که آیا با دولت جدید ایران می‌توان به توافقی رسید یا نه. رئيس‌جمهور جدید ایران خواستار گفت‌وگو و دیپلماسی شده است و چرا نباید به وی فرصت داده شود.
وی با تاکید بر اینکه گفت‌وگوهای مستقیم و بدون قید و شرط باید در دستور کار قرار گیرد،. تصریح کرد: ما باید طرحی را به ایران ارائه دهیم که خروجی آن مشخص باشد و نتیجه گفت‌وگوهای حاصل از آن ایران را قانع کند، تحریم‌ها از سوی ما برداشته شود و به ایران اجازه داده شود که در اقتصاد بین‌الملل فعال شود.

 


با اینها مشورت نکن!
امیرالمومنین علی(ع) خطاب به مالک‌اشتر حاکم مصر:
بخیل را در مشورت کردن دخالت نده، که تو را از نیکوکاری بازمی‌دارد، و از تنگدستی می‌ترساند. ترسو را در مشورت کردن دخالت نده، که در انجام کارها روحیه تو را سست می‌کند. حریص را در مشورت کردن دخالت نده، که حرص را با ستمکاری در نظرت زینت می‌دهد. همانا بخل و ترس و حرص، غرائز گوناگونی هستند که ریشه آنها بدگمانی به خدای بزرگ است.
نهج‌البلاغه- نامه 53

 


فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کاستی‌های موجود در طرح‌های شنا در سواحل کشور از ارجاع چند شناور تفریحی که استانداردها و شئونات اخلاقی را رعایت نکرده بودند، به مراجع قضایی خبر داد.
سردار حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با ندای انقلاب، با اشاره افزایش توان دریابانی و در اختیار قرار دادن جت اسکی‌ها به این نیرو برای کنترل هر چه بهتر سواحل برای ساماندهی و نظارت بیشتر بر سواحل بیان داشت.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه باید در طرح‌های دریا سرمایه‌گذاری کرد خاطرنشان نمود: با همکاری دریابانی و بسیج باید سواحل را ساماندهی بیشتری کرد. هم‌اکنون متاسفانه طرح‌های شنا از یکدیگر در سواحل فواصل زیادی دارند و از سوی دیگر از کیفیت لازم برای ارائه خدمات به مراجعان خود برخوردار نیستند.
وی با بیان اینکه باید نقاط امن را به عنوان طرح شنا در سطح دریاها ایجاد کنیم بیان داشت: اگر چنین مناطقی ایجاد شود دیگر افراد ضرورتی را احساس نمی‌کنند تا در مناطق غیرمجاز اقدام به شنا کنند و حوادثی همچون غرق‌شدگی آنان را تهدید کند.
ذوالفقاری ادامه داد: براساس آمار تا پایان ماه مبارک رمضان 31‌نفر در دریاها جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد یکی از آنها یک خانم بوده است.
وی با اشاره به اینکه خواسته ما ایجاد طرح‌های دریا به تعداد لازم و با کیفیت خدمات‌دهی مناسب است بیان داشت: با این اقدام میزان تخلفات ناامنی‌ها کاهش می‌یابد.
فرماندهی مرزبانی ناجا با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با شناورهای تفریحی که به موازین قانونی پایبند نبودند از ارائه تذکر، توقیف و معرفی برخی از این شناورها به مراجع قضایی خبر داد.
وی گفت: کسانی که مسئولیت طرح‌های دریا و یا شناورهای تفریحی را برعهده می‌گیرند باید قواره‌های قانونی را رعایت کنند به نحوی که در اختیار قرار دادن جلیقه نجات به مردم، داشتن جواز فعالیت، سالم بودن شناور، رعایت شئونات اسلامی، از جمله وظایف این افراد است که اگر رعایت نشود ما تا معرفی این افراد به مراجع قضایی پیش خواهیم رفت.

 


استاندار کرمان گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر و جریان سیل در این استان هزار و 400 میلیارد ریال خسارت در بخش‌های کشاورزی، ابنیه فنی، راه، مسکن و تاسیسات آب و برق بر جای گذاشت.
به گزارش ایرنا از کرمان، اسماعیل نجار در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده گلباف و جاده کرمان- بم گفت: در جریان سیل اخیر چهار نفر جان باخته و 6 نفر زخمی شده‌اند.
وی افزود: همچنین تاسیسات آب 101 روستا، برق 12روستا و هزار و 300 پایه دکل و تیر برق دچار خسارت شده و 22 هزار و 932 هکتار از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی، 59 رشته قنات و 4‌هزار و 300 کیلومتر خط لوله انتقال آب آسیب دیده و هزار راس دام نیز تلف شده‌اند.
استاندار کرمان ادامه داد: سیل در شهرستان‌های کرمان، بردسیر، سیرجان، بم، ریگان، قلعه گنج، جیرفت، رودبار جنوب، کوهبنان، عنبرآباد، بافت، ارزوئیه، رابر، راور، شهر بابک و زرند خسارت بر جای گذاشته است.
وی گفت: با وجود این خسارت‌ها باید توجه داشت باران رحمت خداوند است و طبیعت سیر طبیعی خود را دارد اما ساخت و سازهای بدون مطالعه فنی و کشاورزی در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها باعث می‌شود که ناگهان چنین خسارت‌هایی وارد شود. با این وجود، با توجه به گرمای شدید چند روز گذشته در پی بارش باران در ارتفاعات و دشت‌ها آب مورد نیاز وحوش و پرندگان تامین می‌شود.
استاندار کرمان تاکید کرد: گستردگی خسارات سیل در استان توجه ملی و کشوری را نیاز دارد که این موضوع از طریق وزارت کشور و شخص وزیر پیگیری شده است.
از سوی دیگر بخشدار مرکزی فهرج گفت: وزش طوفان همراه با بارندگی و صاعقه جان یک نفر را گرفت.
علی سهیلی افزود: شدت این طوفان عصر یکشنبه در روستای رحمت‌آباد وحید‌آباد فهرج به حدی بود که موجب شکسته شدن قسمت بالای یکی از نخل‌های این روستا شد و فردی که در حال برداشت خرما از این درخت بود، سقوط کرد و در دم جان باخت.
با جان باختن فرد متوفی در فهرج تا دیروز شمار جان باختگان بارندگی‌های اخیر در استان کرمان به پنج تن رسید.
از سوی دیگر مسئول جمعیت هلال‌احمر رفسنجان به خبرنگار فارس در این شهر گفت: بر اثر بارش شدید باران در یکشنبه 23 نفر در کوه‌های روستای راویز گرفتار سیلاب شدند که با تلاش ماموران امدادی از این حادثه نجات یافتند. معاون فرماندار زرند نیز گفت: در اثر جاری شدن سیل در عصر یکشنبه راه ارتباطی 5 روستا به شهرستان زرند قطع شد. بر اساس گزارش همین منبع خبری، علی پوررنجبر افزود: سیل 20 تا 40درصد به راه‌های ارتباطی روستاهای مزبور خسارت زد.
همچنین 50 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان متحمل خسارت شدند و 50 واحد مسکونی روستاییان آسیب دید.
فرماندار استهبان هم از تلف شدن 40راس گوسفند بر اثر صاعقه در این شهرستان خبر داد و گفت: سیل اخیر استهبان 15 میلیارد ریال خسارت بوجود آورد که بیشترین خسارت به اراضی کشاورزی باغی و راه‌های ارتباطی وارد شد.
فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران نیکشهر، گفت: خسارات ناشی از جاری شدن سیل اخیر در این شهرستان بر اساس برآورد اولیه افزون بر 130 میلیارد ریال است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، صاحب گل صالحی در نشست ستاد مدیریت بحران نیکشهر، افزود: این خسارت‌ها به زیرساخت‌های شهری و روستایی اعم از راه، برق، کشاورزی، سازه‌های آبی و آبخیزداری و واحدهای مسکونی وارد شده است.
وی گفت: جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها به دو هزار و 700 کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان که در حریم رودخانه‌ها قرار دارند آسیب جدی وارد کرده به طوری که برای مرمت موقت آن دست‌کم 50 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

 


سرویس شهرستان‌ها-
سازمان‌های تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تفاهم‌نامه ‌همکاری امضاء کردند.
به گفته مسئول مرکز اجرایی قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی این تفاهم‌نامه در راستای تحقق رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب مبنی بر همکاری بسیج سازندگی با سازمان‌های اجرایی و بهره‌گیری از توان و ظرفیت جوانان منعقد شده است.
مرتضی محمدیان افزود: با توجه به تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی با سازمان بسیج مستضعفین در جهت اجرای طرح بسیج سازندگی در طی برنامه پنجم یعنی از سال 90 تا 94، این تفاهم‌نامه بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج، کشاورزی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور منعقد شد.
وی اجرایی کردن طرح بسیج سازندگی در بخش جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را موضوع اصلی این تفاهم‌نامه برشمرد و تصریح کرد: مفاد این تفاهم‌نامه در سطح کلیه ادارات کل منابع طبیعی و مدیریت‌های هماهنگی ترویج کشاورزی استان‌ها در سال 92 لازم‌الاجرا است.
محمدیان در مورد اهداف همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بهره‌گیری از توان جوانان اعم از دانش‌آموز، دانشجو و دانش‌آموخته برای سازندگی در حوزه وظایف سازمان در اوقات فراغت و آموزش، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش علمی و فنی جوانان در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی از اهداف این همکاری است.
مسئول مرکز اجرایی قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی همچنین استمرار ارزش‌ها و فرهنگ بسیجی و جهادی را از دیگر اهداف این تفاهم نامه‌ عنوان کرده و افزود: بسترسازی برای حضور داوطلبانه مردم و جوانان در فعالیت‌های عام‌المنفعه و بکارگیری ظرفیت عملیاتی نیروهای بسیج سازندگی در اجرای پروژه‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌آید.
محمدیان در پایان با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در 5 ماده و از مرداد ماه سال جاری به مدت یک سال مالی منعقد شد، تصریح کرد: نظارت و ارزیابی فعالیت‌های مشترک طی گزارشات ماهیانه و توسط نمایندگان تهیه و به مسئولان مربوطه ارائه می‌شود.

 


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: ظرفیت تولید گاز در فازهای 4 و 5 پارس‌ جنوبی به میزان 35 میلیون فوت مکعب افزایش یافت.
به گزارش ایرنا از بوشهر محمدرضا زهیری، یکشنبه اعلام کرد: این افزایش تولید گاز با اسیدکاری چاه شماره چهار فاز 4 پارس‌ جنوبی صورت گرفت.
وی اضافه کرد: پروژه اسیدکاری این چاه، فروردین امسال آغاز و اکنون به پایان رسیده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: در صورت نیاز می‌توان زمستان امسال از 35 میلیون فوت مکعب گازی که به ظرفیت تولید فازهای 4 و 5 افزوده شده است، استفاده کرد.
هدف از توسعه فازهای چهار و پنج تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز طبیعی، 80‌هزار بشکه میعانات گازی، سالانه یک میلیون تن اتان- به عنوان خوراک پتروشیمی- یک میلیون و 50‌هزار تن گاز مایع (پروپان و بوتان) LPG در سال به منظور صادرات و تولید روزانه 400 تن گوگرد است.
عملیات اجرایی این فازها در مرداد سال 1379 به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های انی ایتالیا به میزان 60درصد، پتروپارس به میزان 20درصد، و نیکو به میزان 20درصد، واگذار شد.
بهره‌برداری رسمی از این پالایشگاه در 27 فروردین 1384 با حضور ریاست وقت جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

 


بندرعباس- خبرنگار کیهان:
پیرترین تعزیه‌خوان شهر بندرعباس در سن 107 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
ملا محمد ژیانفر یکی از سرشناس‌ترین و قدیمی‌ترین تعزیه‌خوان‌های بندرعباس بود که در منبر گپ -دوازده امام- به مدت 90 سال تعزیه‌خوانی کرد به طوری که بسیاری از آواها و نواهای تعزیه بندرعباس از این مرحوم است.

 


گنبدکاووس - خبرنگار کیهان:
فیلمبرداری مستند سردار شهید صمد اسودی از فرماندهان دفاع مقدس با حضور همرزمان شهید و مسئولان گنبدکاووس در منطقه مانور امام علی(ع) چیرقویمه آغاز شد.
قرار است فیلمبرداری مستند زندگی شهید اسودی با نام در اوج آسمان به کارگردانی جواد محمدی و بازی رضا یزدانی در نقش این شهید به مدت هفت روز در این منطقه نظامی انجام و پس از تدوین از شبکه سه سیما پخش شود.
سرتیپ مهدی‌خانی از همرزمان شهید اسودی در این آیین، با بیان برخی خاطرات از این شهید والامقام، ولایتمداری، شجاعت و رشادت و رعایت نظم و انضباط در همه ابعاد و زمینه‌ها را از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید اسودی در جبهه‌های جنگ دانست.
شهید صمد اسودی فرزند اسداله متولد دوم اسفند سال 39 گنبدکاووس، پس ازپایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه در زادگاهش، در سال سوم دبیرستان تصمیم گرفت وارد ارتش شاه شود، اما با مخالفت جدی خانواده رو‌به‌رو شد و به شغل مکانیکی روی آورد و استادکار این رشته شد.
شهید اسودی در تاریخ 20 شهریور 58 به خدمت سربازی فرا خوانده شد و در پادگان چهل‌دختر شاهرود استان سمنان مشغول خدمت شد. در پادگان بود که از طریق رادیو شنید ضدانقلاب در شهر گنبدکاووس آشوب کرده است، بلافاصله مرخصی گرفت و به زادگاهش آمد و در این درگیری‌ها سه بار مجروح شد.
صمد اسودی در تاریخ اول دی سال 60 به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و همانند چریکی ورزیده هر جا که نیاز به مقابله با دشمن احساس می شد سلاح به دوش حضور می‌یافت. وی در خرداد 61 به جبهه اعزام و فرماندهی گردان امام‌حسین(ع) تیپ کربلا را عهده‌دار شد، در مهر همان سال به گنبدکاووس بازگشت و ازدواج کرد.
این شهید والامقام که برای عملیات بدر آماده می‌شد ساعت 30/8 دقیقه صبح ‍18 اسفند 63 در حمله هوایی رژیم بعث به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 


ارومیه- خبرنگار کیهان:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی از افزایش حامیان ایتام در این استان خبر داد.
جلال حسین‌زاده با اعلام اینکه یک هزار و 240 نفر بر تعداد این حامیان افزوده شده گفت: حامیان ایتام از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با حضور در پایگاه‌های کمیته امداد استان با مشارکت در طرح اکرام ایتام، کمک مالی به آنها را عهده‌دار شده‌اند.
وی افزود: هفت هزار و 810 نو یتیم در آذربایجان غربی شناسایی شده‌اند.
حسین‌زاده اظهار کرد: هم‌اکنون 16 هزارو 40 نفر از خیران از این ایتام حمایت و پشتیبانی می‌کنند.حامیان نیکوکار علاوه بر مهارت‌های مالی حمایت‌های دیگری از ایتام را عهده‌دار هستند که حمایت‌های درمانی توسط پزشکان، حمایت‌های آموزشی توسط معلمان و استادان دانشگاه و حمایت‌های معنوی از جمله آنهاست.

 


رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که شهریه‌ مهدهای کودک با توجه به نرخ تورم خرداد تعیین شده است، گفت: برای شهریه مهدهای کودک در مراکز استان‌ها متوسط 5/26 درصد و در شهرستان‌ها 25 درصد افزایش برای سال جاری در نظر گرفته شد.
همایون هاشمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به شهریه مهدهای کودک در سال جاری اظهار داشت: پس از رایزنی‌ها و مکاتبات لازم با استان‌های مختلف و همچنین دستگاه‌های مختلف از جمله صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان حمایت مصرف‌کننده شهریه‌های مهدهای کودک تعیین شد.
وی تصریح کرد: شهریه مهدهای کودک براساس نرخ تورم بانک مرکزی در خردادماه تعیین شده است به طوری که متوسط شهریه از مراکز استان‌ها 5/26 درصد و در سایر شهرستان‌ها 25 درصد افزایش خواهد یافت.
هاشمی خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان‌ها شهریه‌ مهدهای کودک حدود 5 درصد افزایش یافته است و این در حالی است که شهریه مهدهای کودک در تهران نیز براساس مناطق تعیین شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: شهریه‌ مهدهای کودک در سه بخش تمام وقت (شیرخوار، نوپا و نوباوه)، نیمه وقت (شیرخوار، نوپا و نوباوه) و شبانه‌روزی (شیرخوار، نوپا و نوباوه) تعیین شده است.
هاشمی تاکید کرد: هزینه رفت و آمد کودک سایر هزینه‌های جانبی در شهریه‌ها اعلام شده محسوب شده است ضمن اینکه در شهریه‌های مهدهای کودک تمام وقت ناهار نیز لحاظ شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: شهریه مهدهای کودک از امروز به تمامی استان‌ها ابلاغ خواهد شد و در حالی که اجرای شهریه‌های جدید از ابتدای مهرماه خواهد بود.
وی ادامه داد: برای دومین سالی است که شهریه مهدهای کودک توسط آئین‌نامه‌های تدوین شده قبل از شهریورماه اعلام می‌شود.

 


عده‌ای از اراذل و اوباش روز جمعه گذشته ضمن ایجاد رعب و وحشت در پارک فضیلت شیراز یک بسیجی آمر‌به‌معروف را به شهادت رساندند.
به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از سایت شیرازه، محمدرضا ادبی بسیجی 18 ساله عضو پایگاه مقاومت مسجد رسول اعظم(ص) در پی عربده‌کشی اراذل و اوباش به آنها معترض شد که پارک مکان عمومی است و متعلق به همه است و از آنها می‌خواهد که آرام باشند و سروصدا نکنند.
اراذل و اوباش با تمسخر وی پارک را ترک می‌کنند، اما نامبرده را غافلگیر کرده و با وارد ساختن ضربات متعدد چاقو به پهلوهای وی او را به شهادت رساندند.
پیکر پاک این شهید که اصالتا اهل بخش کوهنجان سروستان است روز یکشنبه در این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

 


بزرگداشت امیرحسین فردی
در جشنواره جوان سوره
یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با تجلیل از مرحوم امیرحسین فردی پدر ادبیات داستانی انقلاب و مدیر مسئول فقید کیهان بچه‌ها، 26 و 27 مرداد در شهر سنندج برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار کیهان، علیرضا قزوه مدیرکل مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در نشست خبری یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره گفت: به دلیل این که این جشنواره در کردستان برگزار می‌شود از «شیرکو بی‌کس» شاعر بزرگ کردستان که به تازگی درگذشته است، تجلیل به عمل می‌آید.
وی همچنین از راه‌اندازی نخستین انجمن ادبی شهریار در دانشگاه جامعه ملیت الاسلامیه دهلی در هند خبر داد و گفت که جلسات ماهانه این انجمن ان‌شاءالله با حضور اساتید ادبی آن کشور برگزار خواهد شد.
محمدعلی قاسمی دبیر هنری یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان نیز در این نشست گفت: در مجموع یک هزار و 261 اثر به دبیرخانه رسید و البته آثار دیگری هم به غیر از این آثار به دستمان رسیده بود اما به دلیل محدودیت سنی که برای شرکت‌کنندگان لحاظ کرده بودیم این آثار پذیرفته نشدند. از بین مجموعه آثار رسیده، 316 اثر در بخش داستان کوتاه، 60 اثر در بخش ترانه، 69 اثر در بخش داستان کوتاه، 329 اثر شعر کلاسیک، 270 اثر در بخش نیمایی و 62 اثر در بخش شعر کودک حضور دارند و همچنین بخش ویژه‌ای که طراحی کرده‌ایم و اختصاص داشت به شعر و داستان کردی که در این بخش نیز 12 اثر در بخش شعر کودک، 39 اثر در بخش شعر نو کردی، 10 اثر در بخش شعر کلاسیک کردی و 10 اثر در بخش داستان بلند کردی به دستمان رسید.
امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان و دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره هدف از برگزاری این جشنواره در کردستان را تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به زبان کردی دانست.
آهنگران، کویتی‌پور و زمانی در جشنواره موسیقی مقاومت می‌خوانند
پنجمین دوره جشنواره موسیقی مقاومت با اجرای سرودهایی توسط حامد زمانی، صادق آهنگران، غلام کویتی‌پور و خوانندگانی از لبنان و ترکیه برگزار می‌شود.
محمد گلریز دبیر این دوره از جشنواره از برپایی چند کنسرت در حاشیه برگزاری این دوره از جشنواره در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری جشنواره شهرهای کرمان، ایلام، شیراز، کرمانشاه و اهواز هم میزبان تعدادی از گروه‌های مختلف موسیقایی خواهند بود. ضمن این که من هم طی روزهای 24 و 25 مرداد کنسرتی را در ایلام و کرمانشاه برگزار خواهم کرد که در آن قطعات جدیدی با موضوع آزادگان و قطعه جدید «پیمان با رهبر» را اجرا می‌کنم.
به گزارش مهر، وی در توضیح بخش میدانی جشنواره هم گفت: در بخش میدانی جشنواره، موسسه اوج که سابقه خوبی در حوزه برگزاری برنامه‌های میدانی دارد به ما کمک خواهد کرد، ضمن اینکه در این بخش فضای باز برج میلاد و مجموعه تئاتر شهر میزبان گروه‌های مختلف موسیقایی و نظامی با اجرای برنامه‌های مختلف خواهند بود ضمن اینکه تاکنون حضور صادق آهنگران، غلام کویتی‌پور، کاوه آفاق و حامد زمانی برای اجرای برنامه در این بخش قطعی شده است.
این خواننده در نشست خبری جشنواره موسیقی مقاومت به بخش بین‌الملل جشنواره هم اشاره کرد و گفت: از آقای «طراد» خواننده لبنانی و «مرات ککیلی» خواننده ترکیه‌ای برای حضور در جشنواره دعوت کردیم که در این دوره با موضوع بیداری اسلامی، اسلام و پیامبر اکرم(ص) قطعاتی را اجرا می‌کنند. پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت از 23 تا 26 مرداد در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.
انتقاد یک هنرمند
از تبعیض‌نژادی در آمریکا
یک هنرمند هالیوودی از غلبه تبعیض نژادی و ظلم به سیاه‌پوست‌ها در آمریکا انتقاد کرد.
دنزل واشنگتن بازیگر سیاه‌پوست سینمای آمریکا در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها گفت: ما رنگین‌پوستان برای این که ثابت کنیم توانایی انجام کاری را داریم، باید دو برابر سفیدپوستان تلاش کنیم و این ناعادلانه است. اما ما خودمان را در بسیاری از رشته‌ها ثابت کرده‌ایم و دیگران را وادار به پذیرش واقعیت حضورمان کرده‌ایم. با این حال، انجام این کار خیلی سخت بوده است.
وی افزود: هالیوود سعی داشت ما (سیاه‌پوست‌ها) را نادیده بگیرد و نقش‌های کم‌اهمیت و فرعی به ما بسپارد. اما همان‌طور که ما در جامعه حضور پررنگ و تعیین‌کننده‌ای داریم، در سینما هم این موضوع باید به نمایش درمی‌آمد. موفقیت من نتیجه و حاصل کار جمعی و بی‌وقفه هنرمندان نامدار و ناشناس سیاه‌پوستی است که طی دهه‌های گذشته خون دل خوردند و با وجود تمام بی‌مهری‌ها به کارشان ادامه دادند و عقب‌نشینی نکردند. واشنگتن همچنین در پاسخ به این پرسش که زندگی در شهر لس‌آنجلس را دوست دارید؟ پاسخ داد: اصلا! شهر شلوغ و بی‌در و پیکری است.
زندگی در یک محیط آرام را ترجیح می‌دهم. به همین دلیل در لس‌آنجلس خانه نخریدم. تنها زمانی به این شهر می‌روم که کار داشته باشم. اگر مواردی مثل بازی در فیلم، امضای قرارداد کاری و یا شرکت در مراسم‌های سینمایی و افتتاحیه فیلم‌ها نباشد، پایم را هم به این شهر نمی‌گذارم.
پایین کشیدن فیلم از پرده
برای رضایت آمریکا !
مرکز سینما و تئاتر عراق در مراسم افتتاحیه خود از اکران فیلمی که به تبعات اشغال این کشور توسط آمریکا می‌پرداخت خودداری کرد.
به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «بغداد، رویایی صورتی» ساخته «فیصل الیاسری» که قرار بود در مراسم افتتاحیه مرکز سینما و تئاتر عراق اکران شود پس از پخش چند دقیقه کوتاه از آن متوقف و فیلم دیگری جایگزین آن شد.این فیلم پیش از اکران توسط این مرکز مشاهده و تائید شده بود و تصمیم ناگهانی برای توقف فیلم شبهات زیادی را از جمله ناخوشایند بودن مضمون فیلم برای آمریکایی‌ها در ذهن ایجاد کرد.این فیلم به موضوع اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی در سال‌های 2005 و 2006 و تاثیرات منفی این اقدام در زندگی اجتماعی مردم عراق می‌پردازد.

 


در پي قهرماني تيم ملي بسكتبال جمهوري اسلامي ايران در مسابقات جام ملتهاي آسيا و صعود به جام جهاني، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي از تيم ملي بسكتبال كشورمان تشكر كردند.
متن پيام حضرت آيت الله خامنه‌اي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
از تيم ملي بسكتبال بخاطر پيروزي اي كه مايه خرسندي مردم عزيزمان شد تشكر مي كنم.
سيّد علي خامنه اي
20 مرداد ماه 1392

 


شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران طی بیانیه‌ای تأکید کرد: حضور شخصی در کابینه دولت یازدهم که در جریان فتنه 88 سابقه بازداشتی دارد لکه سیاهی بر دامان کابینه دولت یازدهم است.
در این بیانیه با اشاره به اینکه حمایت عام از دولت جدید وظیفه تمام جریانات و فعالان سیاسی است تصریح کرد: در حال حاضر کشور نیازمند کار و تلاش بی‌وقفه برای حل مشکلات موجود و افزایش سرعت در مسیر دست‌یابی به قله‌های پیشرفت است و تحقق این مهم منوط به وجود نیروهای فعال و پرکار با ایده‌های نو است.
این بیانیه افزود: پیری کابینه می‌تواند منجر به محافظه‌کاری وزرا در انجام کارهایشان شود ضمن این که عده‌ای از این وزرا در سال‌های گذشته در وزارت‌خانه‌های گوناگون مشغول به خدمت بودند و در واقع با توجه به صحنه جدید فعالیت‌ها، فکر جدیدی به بدنه مدیریتی کشور تزریق نشده است و بهتر آن بود که از نیروهایی با تفکری جدید برای سکان‌داری برخی وزارت‌خانه‌ها استفاده می‌شد تا زحمت‌کشان سابق به انتقال تجربیات خود می‌پرداختند و از توان اجرایی نیروهای جوان‌تر استفاده می‌شد.
در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: مواردی نظیر کنار گذاشته شدن تمامی وزرای دولت سابق که تقریباً در مرحله انتقال دولت‌ها در تاریخ انقلاب بی‌سابقه بوده است، میدان دادن به تنی چند از اعضای نزدیک به جریان فتنه که مصادیق نوع نگاه افراط‌گرایانه است و همچنین حضور شخصی در کابینه معرفی شده دولت به مجلس که در جریان حوادث فتنه 88 سابقه بازداشتی چند ساعته دارد، مواردی است که علاوه بر آن که در تناقض با مشی اعتدالی دولت است می‌تواند تبدیل به لکه‌ای سیاه بر دامان کابینه دولت یازدهم شود و بر مجلس فرض است که نگذارد دولت یازدهم با حضور این دست از افراد مشی افراطی به خود بگیرد، از مسیر اعتدال منحرف شود و موجبات عدم تحقق برنامه‌های رئیس جمهور را فراهم آورد.
به گزارش فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: برای جلب رأی اعتماد نمایندگان ملت، بده بستان‌ها و زد و بندهای سیاسی صورت پذیرفته است و فرضاً اختیارات وزارتخانه‌ای به ایشان برای جلب رأی اعتماد به کابینه، سپرده شده است که در صورت صحت مدعا، حق‌طلبی دولت و مجلس را زیر سؤال می‌برد و برای حذف این دست از شایعات طرح شده نسبت به دولت و مجلس از فضای جامعه، لازم است که ایشان ورود جدی به بحث تأیید صلاحیت‌ها داشته باشند و در این راه به رسالت مکتبی خود که از جانب امام امت و با اعتماد ملت سرافراز ایران به ایشان سپرده شده است، عمل کند و اسیر دست مسائل سیاسی در این قبیل کارها نشود.

 


حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به همایش نکوداشت استاد عباس کی‌منش (مشفق کاشانی) با اشاره به برخی ویژگی‌های ممتاز این شاعر برجسته کشور، تقدیر از شاعران بزرگ را موجب پیشرفت شعر و ادبیات فارسی و تشویق جوانان مستعد خواندند و تصریح کردند: یک خصوصیت مهم شعر آقای مشفق، قرار گرفتن در خدمت اهداف دینی و انقلابی است.
در این پیام که برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران همایش نکوداشت استاد مشفق کاشانی در تاریخ 10/4/1392 است و عصر روز (دوشنبه) از سوی آقای حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر آراستگی اخلاقی آقای مشفق کاشانی افزودند:شعر ایشان، چه اشعار مذهبی و آئینی‌ و چه شعرهایی که درباره‌ مسائل انقلاب گفته اند، همه‌ از جمله شعرهای مفید و اثرگذار است.

 


استاد روابط بین‌الملل آمریکا از نگرانی واشنگتن در خصوص افزایش همگرایی بین ایران و روسیه خبر داد.
ادموند غریب در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز عربی گفت: با گذشت زمان زیادی که از آغاز بحران سوریه می‌گذرد دو کشور روسیه و آمریکا به توافق چندانی در این باره دست پیدا نکرده‌اند و اختلافات زیادتر شده است.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه روسیه اصرار دارد که ایران به کنفرانس ژنو 2 دعوت شود اما واشنگتن با آن مخالف است.
غریب افزود: از سوی دیگر اختلاف نظر دو کشور در خصوص پیش‌ شرط‌های تعیین شده درباره کنفرانس ژنو 2 است زیرا روسیه با طرح هرگونه پیش شرطی از سوی مخالفان سوری در این کنفرانس به شدت مخالف است اما در مقابل آمریکا خواستار کناره‌گیری بشار اسد از قدرت و حتی تشکیل دولت انتقالی را مطرح کرده است.
وی با اشاره به موضوع ایران در روابط آمریکا- روسیه گفت: واقعیت این است که آمریکا از متمایل شدن روسیه به طرف ایران و افزایش حمایت‌های مسکو از تهران به شدت نگران است.
گفتنی است مذاکرات آتی ژنو 2 که قرار است در خصوص بحران سوریه برگزار شود آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای عرب درگیر در بحران سوریه از قبیل قطر و عربستان با حضور ایران در این مذاکرات مخالف هستند ولی چین و روسیه اصرار دارند که جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات حضور داشته باشد.

 


روزنامه جمهوریت به نقل از منابع آگاه سیاسی از تماس ترکیه با ایران برای میانجیگری بر سر آزادی دو خلبان ترک خود در لبنان خبر داد.
به گزارش ایسنا این روزنامه ترکیه‌ای به نقل از منابع یاد شده ادامه داد: ترکیه در تماس با مسئولان عالی‌رتبه ایرانی از آن‌ها خواست تا با وساطت نزد طرف‌های سیاسی در لبنان که مظنون به دست داشتن در ماجرای ربودن دو خلبان ترک در این کشور هستند، در این ماجرا دخالت کند.
این منابع درباره ربوده شدن دو خلبان ترک در لبنان مدعی شدند که پشت پرده
این مسئله درگیری سوری-ترکی و اختلافات ایران و عربستان بر سر مسئله لبنان و سوریه است.

 


شیخ عبدالله‌بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات در تماس تلفنی با علی‌اکبر صالحی درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
صالحی در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به همکاری‌های فیمابین در برخی زمینه‌ها و تصمیمات متخذه از سوی دولتین ایران و امارات که روند مناسب و خوبی را در پیش گرفته است، ابراز امیدواری کرد که مناسبات فیمابین در همان مسیر حرکت کرده تا بتوان با برطرف کردن مشکلات موجود و هموار کردن بستر لازم ، زمینه نزدیکی هرچه بیشتر دو کشور را فراهم آورد.
وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفت‌وگوی تلفنی که پیرو تماس قبلی وزیر امور خارجه کشورمان انجام پذیرفت، ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین با روی کار‌آمدن دولت جدید در ایران بیش از پیش گسترش یافته و تعمیق یابد.
وی با ابراز خوشوقتی از اعتماد متقابل ایجاد شده میان وزرای امور خارجه دو کشور، ابراز امیدواری کرد که این علائق و دوستی دو طرف پس از مسوولیت کنونی نیز تداوم یابد.
رایزنی در مورد تحولات مصر و سوریه و تبادل نظر در خصوص وضعیت ایرانیان مقیم امارات متحده عربی از دیگر محورهای گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و امارات در این تماس تلفنی بود.

 


خبرنگار مشهور آمریکایی فاش کرد که ادعاهای واهی گروهک تروریستی منافقین تنها مبنای اتهام علیه ایران در پرونده آمیا بوده است.
خبرگزاری «اینترپرس سرویس» در گزارشی به قلم گرت پورتر، روزنامه‌نگار تحقیقی، درباره اتهامات وارده علیه ایران در زمینه حادثه آمیا و ارتباط آن با گروهک تروریستی منافقین تاکید کرد که متن کامل قرار بازداشتی که آلبرتو نیسمان، دادستان آرژانتین، در سال 2006 علیه مقامات ایرانی صادر کرد فاش می‌کند که کل این ادعانامه براساس اتهام‌های گروهک منافقین تنظیم شده است.
پورتر در گزارش خود آورده است: این قرار بازداشت 900 صفحه‌ای که به تازگی برای نخستین بار به زبان انگلیسی در دسترس قرار گرفته است، تنها براساس اظهارات چهار تن از اعضای شاخه سیاسی گروهک تروریستی منافقین، موسوم به «شورای ملی مقاومت ایران» به نام‌های رضا ذاکری، هادی روشن‌روانی، علی‌رضا احمدی و رضا اسحاقی، دو تن از وابستگان به این شورا که به عنوان جداشدگان معرفی شدند، صادر شده است.
این گزارش حاکی است نیسمان دادستان آرژانتین در حکم خود 61 بار به شهادت این چهار تن ارجاع داده است. وی 29 بار از کوچک‌سرایی، 16 بار از روشن روانی و 16 بار نیز از احمدی و اسحاقی نقل قول کرده است.
پورتر در این گزارش می‌افزاید: «نیسمان از هیچ منبعی غیر از سازمان مجاهدین (گروهک تروریستی منافقین) درباره وقوع این حادثه نقل قول نکرده است.»
تهران و بوینس آیرس ژانویه سال جاری یادداشت تفاهمی را برای انجام تحقیقات مشترک درباره حادثه بمب‌گذاری آمیا به امضا رساندند. در آن حادثه بمب‌گذاری 85 نفر کشته و 300 تن مجروح شدند.
جمهوری اسلامی هرگونه دست داشتن در حادثه تروریستی آمیا را تکذیب کرده است.
واشنگتن ماه ژوئیه از اقدام دولت آرژانتین در جلوگیری از شرکت نیسمان در نشست کنگره آمریکا برای بررسی اتهام‌ها علیه ایران به شدت انتقاد کرد. نیسمان در ادعانامه‌ 500 صفحه‌ای خود مدعی «نفوذ» جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه آمریکای لاتین با هدف گسترش «شبکه اطلاعاتی» شده است.
گفتنی است اخیرا اسنادی منتشر شد که نشان می‌دهد احمد شهید گزارشگر حقوق ‌بشر نیز در گزارش‌های مغرضانه خود علیه نظام اسلامی به ادعاهای واهی گروهک تروریستی منافقین استناد کرده است.

 


پیکر مطهر دو تن از شهدای فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه که روز یک‌شنبه در شهرستان پاوه توسط گروهک ضد‌انقلاب (پژاک) به شهادت رسیدند،‌ دیروز از مسجد جامع تا میدان آزادی کرمانشاه تشییع شد.
فرمانده مرزبانی شهرستان پاوه در این مورد به خبرنگار ایرنا، گفت: این دو شهید به نام‌های سروان فریبرز سهیلی و سرباز وظیفه هادی غلام اعتبار حدود ساعت یک بامداد روز 20 مرداد ماه جاری در حین انجام وظایف برای پوشش امنیت در نوار مرزی و گشت‌زنی به کمین عناصر ضد انقلاب برخورد کردند و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
سرهنگ یحیی الهی افزود: شهید سروان سهیلی اهل و ساکن کرمانشاه بود و پیکر مطهر وی پس از تشییع در مزار شهدای این شهر به خاک سپرده خواهد شد.
وی ادامه داد: شهید سرباز وظیفه غلام اعتبار نیز از اهالی شهرستان رزن در استان همدان است و دیروز پیکر این شهید نیز به خانواده وی برای خاکسپاری در زادگاهش تحویل داده شد.
در آیین تشییع پیکر این دو شهید، فرماندهان نظامی و انتظامی،‌ روحانیون و مسئولان از جمله فرمانده ناجا استان کرمانشاه و فرمانده مرزبانی استان و نیز فرماندار شهرستان پاوه همچنین اعضای داغدار خانواده این شهدا حضور داشتند.

 


یک روزنامه آمریکایی به نقل از مسئولان پیشین سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی شد حسین دهقان وزیر دفاع پیشنهادی روحانی در انفجارهای سال 1983 در لبنان که موجب کشته شدن 241 سرباز آمریکایی شده، دست داشته است!
به گزارش ایسنا، روزنامه الکترونیکی واشنگتن فری بیکن در گزارشی مغرضانه و هدفمند بر روی سایت اینترنتی خود به نقل از مسئولان پیشین رژیم صهیونیستی به بیان ادعاهایی واهی و تکراری علیه تهران مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به نیروهای چندملیتی در دمشق تحت فرماندهی وزیر پیشنهادی دولت جدید ایران پرداخت.
در این گزارش آمده است که در اکتبر 1983 در دو عملیات انتحاری جداگانه که گفته می‌شود توسط دو فرد شیعی یکی در یک پادگان نظامی وابسته به نیروی دریایی آمریکا در بیروت و دیگری در پادگان نیروهای فرانسوی در همین شهر انجام شده، 241 تن از سربازان نیروی دریایی آمریکا و 84 تن از نیروهای فرانسوی کشته شدند.

 


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه خدمت در این وزارتخانه، جهاد در راه خداست، گفت: وزارت دفاع در خط مقدم مقابله با دشمن قرار دارد.
سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم خداحافظی با کارکنان این وزارتخانه ‌با تأکید بر اینکه جایگاه کنونی وزارت دفاع‌‌ در کشور‌، منطقه و جهان‌، مرهون زحمات و تلاش‌های یکایک کارکنان این وزارتخانه است‌، گفت‌: کارکنان متخصص و متعهد وزارت دفاع در خط مقدم مقابله با دشمن قرار دارند و همه‌ این مجاهد‌ت‌ها ‌در حکم جهاد در راه خدا‌ست‌.
‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه حضور و فعالیت در این وزارتخانه یکی از الطاف الهی است‌، تصریح کرد‌: هرکس علاقه‌مند به ذخیره کردن معنویت‌، رضایت حق‌تعالی و قرار گرفتن در صف اول مجاهدان فی‌‌سبیل‌الله است‌، بداند که تحقق همه اینها در وزارت دفاع ممکن است .
وی در همین زمینه با بیان اینکه در جهاد فی‌سبیل الله‌، سستی‌، تعلل و وقت تلف کردن بی‌معنا‌ست‌، ماهیت وزارت دفاع را تلاش بی‌نهایت‌، همه‌جانبه و شبانه‌روزی توصیف کرد و افزود: همه بخش‌های وزارت‌ دفاع بحمدالله متصف به این اوصاف بوده و انشاء‌الله در جهت رشد و تعالی و پیشرفت چنین خواهد ماند‌.
‌ به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، وحیدی با اشاره به فعالیت‌های سازمان عقیدتی سیاسی‌، اساس رویکرد این نهاد را ایجاد همدلی‌، محبت و صمیمیت در وزارت دفاع دانست و با یادآوری اینکه هیچ چیزی بالاتر و برتر از فرهنگ اهل بیت (ع) نیست‌، ابراز امیدواری کرد که این رویکرد همچنان در وزارت دفاع باقی بماند‌.

 


با به ثمر نشستن نخستین حاصل برنج شالیکاران گیلانی جشنواره جوکول به منظور شکرگزاری، در این استان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ جشنواره یاد شده روز یکشنبه به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت و بخش خصوصی احیاء و برگزار شده است.
نادر ذاکری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این مراسم گفت: جشنواره جوکول آیینی است به پاس شکرگزاری از پروردگار که شالیکاران نخستین محصول نو رسیده برنج را با نام جوکول که همان جو کال یا جو سبز است درو کرده و با فرآوری محصول در قالب شیرینی به دیگران پیش‌کش کرده و مژدگانی دریافت می‌کنند.
جشنواره آیینی جوکول با حضور برخی از مدیران استان، ‌فعالان عرصه گردشگری،‌ مردم و جمعی از کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.
در حاشیه برپایی جشنواره نمایشگاهی از سوغات، ‌صنایع دستی و غذاهای محلی گیلان دایر شد و مخاطبان جوکول را در قالب بسته‌های کوچک دریافت کردند.

 


نمایشگاه بین‌المللی قرآن قشم در محل دائمی نمایشگاه بزرگترین جزیره خلیج‌فارس در حال برگزاری است.
این نمایشگاه با حضور ناشران و تهیه‌کنندگان آثار هنری مرتبط با کلام‌الله مجید برگزار می‌شود. هدف اصلی این نمایشگاه ترویج و توسعه نشر معارف و آموزه‌های اخلاقی کلام وحی در راستای وحدت میان شیعه و سنی است.
در این جشنواره که تا 25 مرداد ادامه دارد علاوه بر فعالیت‌های جنبی، هر شب مسابقات تواشیح، مولودی‌خوانی و ابتهال برگزار خواهد شد و گروه‌های قرآنی استان هرمزگان در این مسابقه شرکت می‌کنند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10