(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 23 مرداد 1392 - شماره 20565

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
تحلیلگر روس: روسیه مصمم به حل مسئله اس-300 با ایران است
در پرتو وحی
نخستین کشتی حامل چوب وارداتی در بندر آستارا پهلو گرفت
خسارات سنگین سیل در بافق و بهاباد
صادرات ماشین‌سازی تبریز به کشورهای اروپایی و آسیایی
میرزابیگی خبر داد
ارائه خدمات مراقبتی در منازل فقط با مدرک دیپلم
پیکر 12 قربانی حادثه سقوط وانت در دزفول به خاک سپرده شد
ضبط محموله برنج قاچاق
فعالیت 6200 تاکسی سرویس مدرسه از مهر ماه
در سال جدید اجرا می‌شود
توسعه 50 درصدی کلاس‌های هنرستان
طی روزهای 26 و 27 مردادماه
سنندج میزبان جشنواره شعر و داستان سوره می‌شود
با بهره‌برداری از سد عمارت محقق می‌شود
تأمین آب 20 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گرمی
ابتلای 70درصد هموفیلی‌های گیلان به هپاتیت C
بیش از 400 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر بسیج استان یزد رسید
اخبار ادبی و هنری
اندیشکده اروپایی: آمریکا باید محرمانه با ایران مذاکره کند
 امیرپوردستان:امکان غافلگیری نیروهای مسلح ایران وجود ندارد
دریادار جعفری خبر داد
فعال‌سازی تاسیسات موشکی و باند پهپادی پایگاه‌های جدید نیروی دریایی ارتش
در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور مطرح شد
درخواست جبهه جانبازان انقلاب از روحانی درباره رئیس جدید بنیاد شهید
پشت پرده جعل بیانیه در حمایت از وزیر پیشنهادی علوم
تاکید مجدد روسیه بر نقش ایران در حل بحران سوریه
توسط سفیر ایران در باکو
خبر فوت ۱۷۸ بیمار جمهوری آذربایجان در بیمارستان‌های ایران تکذیب شد
دوره‌گردی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره ایران
6 مدال نتیجه تلاش دانشجویان ایرانی در مسابقات جهانی ریاضی
مهلت انتخاب رشته کنکور 92 تمدید شد
رشته‌های کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی بدون کنکور شد
آقامیر اعلام کرد
برگزاری المپیاد جانبازان؛ شهریور امسال
مشکل دانشگاه تهران در تأمین خوابگاه دانشجویان خارجی
   


آیت‌الله سیدعلی قاضی (ره): بر شما باد قرائت قرآن‌کریم در شب با صدای زیبا، که این، نوشیدنی و شراب مومنان است.

 


رئیس مرکز پژوهش‌های سیاسی و اجتماعی روسیه گفت: کشورش مصمم به حل اختلاف خود با ایران در مسئله قرارداد تحویل اس-300 است.
به گزارش ایرنا ولادیمیر یفسییف در یک کنفرانس خبری در مسکو با اشاره به شکایت ایران به دادگاه داوری بین‌المللی علیه شرکت «روس آبارون اکسپرت» گفت: قرارداد تحویل سیستم‌های اس-300 در سال 2007 میلادی امضا شد و قرار بود روسیه پنج آتشبار از این سیستم‌های موشکی پدافند هوایی به ارزش بیش از 700 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد.
وی با اشاره به لغو قرارداد تحویل سیستم‌های اس-300 از سوی روسیه گفت: ایران در رابطه با این مسئله، شکایتی 4 میلیارد دلاری را علیه روس‌آبارون اکسپورت به دادگاه داوری بین‌المللی در سوئیس ارائه کرده است.
رئیس مرکز پژوهش‌های سیاسی و اجتماعی روسیه با بیان اینکه این مسئله در حال حاضر مهم‌‌ترین مسئله در روابط ایران و روسیه است، اظهار داشت: امیدوارم در دیدار حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ایران و روسیه به این مسئله رسیدگی شود.
این تحلیلگر روس با بیان اینکه در روسیه پدافند هوایی اس-300 از خط تولید خارج شده است گفت: در صورتی که مسکو به جای سیستم‌های اس-300 سیستم جدید پدافند هوایی آنتی-2500 را به ایران تحویل دهد اختلاف دو کشور حل و فصل خواهد شد.
روزنامه کامرسانت چاپ مسکو به تازگی با استناد به منابع نزدیک به سیستم همکاری نظامی- فنی روسیه نوشت: مقام‌های روسیه آماده تحویل سیستم‌های موشکی پدافند هوایی آنتی-2500 به ایران هستند تا اختلاف دو کشور به خاطر عدم اجرای قرارداد تحویل سیستم‌های اس-300 حل و فصل شود.
روسیه و ایران در اواخر سال 2007 قرارداد تحویل 5 آتشبار اس-300 به ایران به ارزش بیش از 700 میلیون دلار را امضا کردند و ایران مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت به روسیه پرداخت کرد.
دیمیتری مدودف رئیس‌جمهوری وقت روسیه روز 22 سپتامبر سال 2010 میلادی با صدور فرمانی تحویل سیستم‌های اس-300، تسلیحات زرهی و هواپیما، بالگرد و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع کرد.
مسکو قرارداد تحویل سیستم‌های اس-300 را در سپتامبر همان سال و تحت فشار شدید آمریکا و رژیم صهیونیستی لغو کرد.

 


از رحمت خدا ناامید نشوید
قرآن مجید
(به مردم) بگو:
ای بندگان من که بر خودتان اسراف و ستم کرده‌اید!
از رحمت خدا ناامید نشوید زیرا خداوند همه گناهان را می‌آمرزد.
که او بسیار آمرزنده و مهربان است.
سوره زمر- آیه 53

 


رشت- خبرنگار کیهان:
مدیرکل گمرک آستارا از پهلوگیری نخستین کشتی حامل یک هزار و 50 تن چوب وارداتی در این بندر خبر داد.
بخشی با اعلام این خبر اظهار داشت: این چوب‌ها از بندر آستاراخان روسیه وارد بندر آستارا شده و ارزش آن 20 میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: از نیمه دوم فروردین‌ماه سال جاری و آغاز فعالیت بندر آستارا تاکنون 10 فروند کشتی تجاری 9 هزار تن کالای صادراتی شامل انواع مواد اولیه و مصالح ساختمانی را از بندر آستارا به بنادر روسیه و آذربایجان حمل کردند.

 


به دنبال بارش‌های شدید باران در طول چند روز اخیر، سیلاب شدیدی در شهرستان‌های بافق و بهاباد جاری شده و خسارات بسیاری در این دو شهرستان به بار آورده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، وقوع سیل خسارات شدیدی به مزارع کشاورزی، راه‌ها، خودروها، منازل مسکونی و... وارد کرده است.
در بسیاری از نقاط، گل و لای وارد منازل مردم شده و اسباب و اثاثیه منازل آنها را تخریب کرده است.
در برخی مناطق بافق نیز خودروها در گل‌ولای گیر کرده‌اند و امکان خروج و امدادرسانی به آنها وجود ندارد.
فرماندار بافق در این زمینه اظهار داشت: این سیلاب بیش از 5 میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.
مهدی خاوری افزود: در بازدیدهایی که از مناطق مختلف آسیب دیده داشته‌ایم، خسارات بسیار زیاد برآورد شده و نیاز به وارد عمل شدن مسئولان استانی به شدت احساس می‌شود.
براساس گزارش همین منبع خبری، سرپرست جمعیت هلال احمر کوهبنان با اشاره به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در این منطقه گفت: یکی از خودروهای عبوری در مسیر بافق- کوهبنان گرفتار سیلاب و یکی از سرنشینان آن مفقود شد. علیرضا حسنی افزود: با حضور سه نفر از امدادگران متخصص تیم ویژه امداد و نجات استان کرمان به همراه سگ‌های جستجوگر و نجات پس از 20 ساعت از زمان وقوع حادثه جسد سکینه امیری 37 ساله در فاصله 15 کیلومتری محل حادثه پیدا شد.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
محموله ماشین‌های افزار و فرز ماشین‌سازی تبریز، به کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی صادر شد.
این محموله‌ها شامل انواع ماشین‌های افزار و فرز TN50، FP4MK و FP4M هستند. ارزش صادرات فوق 240 هزار دلار است و 9 دستگاه از اقلام مزبور را شامل می‌شود. صادرات فوق سومین محموله ماشین‌های افزار و چهارمین محموله ماشین‌های فرز است که به ترتیب به جنوب شرق آسیا و اروپا صادر می‌شود.

 


رئیس کل سازمان نظام پرستاری با تاکید بر لزوم ساماندهی بازار خدمات مراقبتی در منازل گفت: بزودی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را برای کسانی که تمایل به ارائه خدمات مراقبتی در منازل دارند برگزار می‌کنیم و افراد دوره دیده مدرک معتبر می‌گیرند.
محمد میرزابیگی با اشاره به نیاز روزافزون جامعه به خدمات مراقبتی در منازل نظیر نگهداری از سالمند و نگهداری از کودک افزود: افزایش آگهی‌های تبلیغاتی در این زمینه که امروزه در رسانه‌ها به وفور دیده می‌شود، نشان از این نیاز جامعه دارد.
وی افزود: متاسفانه نوعا هم بازرسان ما که برای بررسی این مراکز مراجعه کرده‌اند با افرادی گاهی بی‌سواد یا کم‌سواد مواجه شده‌اند که به صرف یک دوره کار خدماتی در یک مرکز درمانی یا مطب یک پزشک، به خود این جرئت را داده‌اند که بدون سواد لازم یکسری اقدامات مراقبتی و پرستاری را در منازل ارائه دهند.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به تلفات و خسارات بعضا جانی که در این راستا به وقوع پیوسته است، گفت: خوشبختانه یا متأسفانه مردم ما نیز در بسیاری موارد خیلی با گذشت هستند و در بسیاری موارد یا موضوع را پیگیری نکرده‌اند یا اصلا نمی‌دانسته‌اند که از کجا پیگیری کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه این مسئله با جان و سلامت مردم سر و کار دارد سازمان نظام پرستاری بر آن شد تا فکری در جهت ساماندهی این وضعیت بکند. بنابراین در تلاشیم تا بزودی با راه‌اندازی دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت برای داوطلبان خدمات‌رسانی در این عرصه بتوانیم فعالان این عرصه را به لحاظ مهارتی توانمند کنیم.
میرزابیگی ادامه داد: البته هنوز موضوع در دست بررسی است و شورای عالی نظام پرستاری در حال بررسی ضوابط این دوره‌های آموزشی و تعیین نامی ویژه‌ برای آموزش دیدگان این خدمات مراقبتی است. این دوره‌های مراقبتی و مردم یاری در بیمارستانها به نام «بیماریار» خوانده می‌شود ولی هنوز در مورد کسانی که در سطح اجتماع و منازل بخواهند خدمات‌رسانی کنند نامی انتخاب نشده است.
وی افزود: آموزش دیده‌های این دوره‌ها در واقع مهارتی پایین‌تر از بهیار و کمک بهیار و بالاتر از نیروهای خدماتی کسب خواهند کرد تا بتوانند مراقبتهای اولیه بیماران را انجام دهند.

 


اجساد 12 قربانی حادثه سقوط خودرو در کانال آب دزفول روز گذشته تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکرهای قربانیان این حادثه با حضور گسترده مردم و جمعی از مسئولان محلی و استانی از روستای قلعه طوق زادگاهشان تا آرامستان بهشت علی دزفول تشییع و به خاک سپرده شد.
در این آیین نمایندگانی از طوایف و تیره‌های ایل بختیاری از شهرهای مختلف استان خوزستان شرکت داشتند.
مجلس ترحیم 12 قربانی سانحه رانندگی عصر دیروز از ساعت 17 تا 19 در مسجد صاحب‌الزمان روستای قلعه طوق از توابع دزفول برگزار شد.
یک دستگاه خودرو وانت‌بار ساعت 23 شنبه شب با 13 سرنشین به کانال بزرگ شبکه آبیاری دز در جاده روستای سنجر سقوط کرد و 12 تن غرق شدند.
امام بخش پازدار 35 ساله، زینب پیشکول 35 ساله، حنیفه افروغ 35 ساله، ‌محمد حسن پازدار 4‌ساله، پریا پازدار 6 ساله، آنیتا پورمند 6 ساله،‌جانقلی افروغ 50‌ساله، بتول پرور 50 ساله، شاه علی پورمند 45 ساله، صغری افروغ 21 ساله، اعظم محمدی 13‌ساله و راضیه پازدار 14 ساله کشته شدگان این حادثه هستند که بر اثر خفگی در کانال آب جان باختند.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
ماموران انتظامی گلوگاه مارد شهرستان آبادان با توقیف یک دستگاه کامیون محموله 5 تنی برنج‌های خارجی قاچاق که از آبادان به سمت تهران در حرکت بود را کشف و ضبط کردند.
ارزش این محموله بالغ بر 200 میلیون ریال برآورد شده است. راننده کامیون حامل برنج قاچاق پس از تشکیل پرونده به همراه محموله قاچاق تحویل مراجع قانونی شد.

 


مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از فعالیت بیش از 6 هزار و 200 تاکسی در قالب سرویس مدارس از مهر ماه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، میثم مظفر از طراحی نرم‌افزار جامع سرویس مدارس در تاکسیرانی خبر داد و گفت: تمامی اطلاعات رانندگان سرویس مدارس از جمله پروانه، شماره برگه معاینه فنی، شماره بیمه نامه، شماره برچسب و گواهی عدم سوء پیشینه در این نرم‌افزار ثبت و به روز می‌شود و از این طریق دسترسی به اطلاعات رانندگان در هر زمانی امکان‌پذیر است.
وی از اجباری شدن دوره‌های آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس خبر داد و افزود: در این دوره‌های چهار ساعته اخلاق حرفه‌ای، قوانین راهنمایی و رانندگی، روانشناسی کودک و نوجوان و موارد ایمنی برای جابجایی دانش‌آموزان به صورت فشرده به رانندگان آموزش داده می‌شود. در عین حال رانندگانی که این دوره‌ها را نگذرانده باشند اماکن دریافت برچسب را نخواهند داشت.
به گفته مظفر برچسب‌های طراحی شده برای سال تحصیلی 92-93 شامل کد شناسایی برچسب و شماره پلاک تاکسی است که از تخلف و جابجایی برچسب بر روی خودروهای دیگر جلوگیری کند.
وی با اشاره به تصویب نرخ کرایه سرویس مدارس در شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس این مصوبه به ازای 22 روز سرویس دهی از حداقل 18 هزار تومان تا حداکثر 118 هزار تومان متغیر است. البته این برای مسافت‌های کمتر از 30 کیلومتر است. در مصوبه شورای شهر نرخ کرایه برای بالای 30‌کیلومتر به صورت توافقی بین خانواده و رانندگان پیش‌بینی شده است.
طرح سرویس مدارس پروژه مشترک بین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، وزارت آموزش و پرورش و پلیس راهور است که از استقبال 6 درصدی خانواده‌ها در سال 86 به 57 درصد در سال 91 رسیده است. برای سال تحصیلی 92-93، 6 هزار و 226 سواری سرویس مدارس شامل 3‌هزار و 400 شخصی، 200 تاکسی، و 820 تاکسی ون مجوز فعالیت خواهند گرفت.

 


مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آموزش و پرورش از توسعه 50 درصدی تعداد کلاسهای هنرستانها برای سال تحصیلی جدید خبر داد.
محمد شریف‌زاده با بیان این مطلب گفت:‌با توجه به افزایش 243‌رشته به کار و دانش و 44 رشته در فنی و حرفه‌ای، نیازمند توسعه کلاسها در هنرستانها هستیم که برای سال تحصیلی جدید حدودا 350 کلاس به کلاسهای درس پایه دوم اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: براساس برنامه پنجم برای توسعه هنرستانها در آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی برای توسعه هنرستانها، تجهیز و افزایش رشته‌های مورد نیاز متناسب با بازار کار انجام شده است و در هر سال شاهد ارتقا و توسعه هنرستانها خواهیم بود.
مدیرکل دفتر فنی وحرفه‌ای آموزش و پرورش درباره چاپ کتابهای رشته‌های مختلف هنرستانی به مهر گفت: چاپ کتابها به اتمام رسیده و قراردادهای لازم با کتاب فروشی‌ها بسته شده است و تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید به استانها ارسال می‌شود تا در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

 


سنندج- خبرنگار کیهان:
یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره 26 و 27مرداد به میزبانی کردستان در سنندج برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری کردستان و دبیر جشنواره با بیان این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در این جشنواره علاوه بر تجلیل از 3 اندیشمند کرد «ماموستا هه‌ژار»، «شاهرخ اورامی» و «عمر صالحی صاحب» از شاعر بزرگ کرد «شیرکو بیکه‌س» که به تازگی درگذشته است در مراسم گشایش به صورت ویژه تجلیل خواهد شد.
امین مرادی افزود: از برکات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان بخش شعر و داستان کردی به عنوان سرمایه ملی در این جشنواره گنجانده شده است.
وی اظهار داشت: 11شاعر و داستان‌نویس کرد با 12اثر توانسته‌اند به بخش نهایی جشنواره راه یابند.
وی از ارسال بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: این آثار توسط داوران کشوری و استانی همچون فیروز جلالی زنوزی، راضیه تجار، محمدحسین جعفریان، مصطفی رحماندوست، کامبیز کریمی، رحیم لقمانی، فرهاد حسن‌زاده، بیژن ارژن، حبیب‌الله بخشوده و... مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت تا نفرات برتر هر بخش برگزیده شوند.
مرادی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ جشنواره از نظر فنی و میزبانی بتواند در خور شأن و جایگاه هنر و فرهنگ کردستان به صورت موفقیت‌آمیز برگزار شود.
گفتنی است این جشنواره در بخش‌های داستان و ادبیات کودک، داستان کوتاه و بلند، شعر کلاسیک، شعر نو، شعر کودک و نوجوان، ترانه و سرود و شعر و داستان کردی روزهای 26 و 27 مردادماه در محل پردیس سینما بهمن سنندج برگزار می‌شود.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
از محل فروش هتل لاله و مجتمع آب درمانی سبلان سرعین سد عمارت شهرستان گرمی تکمیل می‌شود.
استاندار اردبیل با اعلام این خبر افزود: حداقل یک هزار میلیارد ریال از محل فروش املاک شرکت توسعه گردشگری ایران از جمله مجتمع آب درمانی سبلان و هتل لاله سرعین صرف تکمیل سد عمارت گرمی خواهد شد.
اکبر نیکزاد گفت: در یک مقطع زمانی هزینه کرد اعتبارات دولتی در پروژه‌هایی نظیر هتل لاله، آب درمانی سبلان، شابیل و قنیرجه و راه‌های ارتباطی آب‌های گرم معدنی از اولویت‌های استان بود که خوشبختانه منجر به استقبال مناسب بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری درحوزه گردشگری شد.
وی افزود: با بهره‌برداری از سد عمارت امکان ذخیره کردن 230‌میلیون متر مکعب آب و آبی کردن قریب به 20 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم فراهم می‌شود.
نیکزاد گفت:‌ حدود 20 میلیون متر مکعب آب از ذخایر این سد به مصارف آشامیدنی تخصیص یافته که بدین ترتیب مشکلات آب شرب اکثر روستاهای این منطقه رفع خواهد شد.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
70درصد هموفیلی‌ها در گیلان مبتلا به هپاتیت C هستند.
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد استان گیلان با بیان این مطلب اظهار داشت: طی بررسی‌های صورت گرفته 70درصد هموفیلی‌ها و 35 درصد از افراد تالاسمی در گیلان مبتلا به هپاتیت C هستند.منصور قناعی به گروه‌های دارای خطرپذیری بالا برای انتقال هپاتیت C اشاره کرد و افزود: افرادی که مرتب خون تزریق می‌کنند در معرض خطر ابتلا به هپاتیت C هستند.برپایه این گزارش راه اصلی انتقال هپاتیتC در کشور ما از طریق خون است و انتقال ویروس هپاتیت C از راه تماس فرد به فرد، غذا یا حتی از طریق تماس جنسی بسیار کم است.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
دبیر علمی جشنواره شعر بسیج استان یزد از ارسال 400 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.
غلامرضا محمدی گفت: اشعار ارسالی در محورهای اندیشه‌های انقلاب، بیداری اسلامی، دفاع مقدس، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به دبیرخانه جشنواره شعر بسیج استان یزد رسیده است.
به گفته وی آثار در سه رده سنی «12 تا 18» سال «19 تا 35» سال و «36 سال» به دبیرخانه جشنواره رسیده است و در هر رده سنی سه نفر برگزیده خواهند شد و بخشی هم اختصاص به مرحوم پژمان، شاعر بزرگ کشوری و مسئول شورای شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور داده شده است، که آثاری هم در این بخش به دبیرخانه جشنواره رسیده که این امر نشان دهنده سرزندگی و کثرت استعدادهای ادبی در استان است.
وی به نام‌گذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و از شاعران استان خواست تا در بخش حماسه اقتصادی وارد شده و از نقطه نظرات خود در این مورد شعر بگویند.
دبیر علمی ششمین جشنواره شعر بسیج از عالیه مهرابی، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی و احمدرضا قدیریان به عنوان داوران این جشنواره یاد کرد و افزود: داوری آثار از نظر معیارهای مختلف همچون معیار اندیشه، زبان، تخیل، موسیقی، مکاشفه شهود، حس، انسجام و تشکل صورت گرفته و نتایج به زمان مشخص اعلام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در میان شهرستان‌ها «یزد» و «ابرکوه» بیشترین آثار را داشتند و ما از عنایت و لطفی که شاعران بخصوص در این دو شهرستان داشتند تشکر می‌کنیم.
محمدی گفت: 27 مردادماه سال جاری اختتامیه ششمین جشنواره شعر بسیج برگزار و در آیین اختتامیه جشنواره از یکی از پیشکسوتان شعر استان تقدیر و یادی هم از شاعرانی که به عالم ملکوت پرواز کرده‌اند، خواهد شد.

 


کتابی که پس از نیم قرن
هنوز هم پرفروش است
با گذشت حدود نیم قرن از انتشار، کتاب «داستان راستان» همچنین از آثار ادبی پرفروش کشور محسوب می شود.
«داستان راستان» اثر استاد شهید مرتضی مطهری است که چاپ هفتادویکم آن از سوی انتشارات صدرا راهی بازار نشر شده است.
مسئول فروش انتشارات صدرا گفت: کتاب «داستان راستان» همچنان جزو پرفروش‌های این انتشارات به شمار می‌آید.
عباس‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب، اظهار کرد: از دیگر کتاب‌های پرفروش این انتشارات می‌توان به کتاب «مسئله حجاب» اشاره کرد که به چاپ یکصد‌وسوم رسیده است. کتاب «جاذبه و دافعه حضرت علی (ع)» نیز جزو پر فروش‌ها محسوب می‌شود.
عباس‌پور با بیان این‌که موسسات دولتی، دانشجویان، مساجد و حوزه‌های علمیه مخاطبان اصلی انتشارات صدرا را تشکیل می‌دهند، افزود: این انتشارات برای نخستین بار به نشر کتاب‌های «انسان‌شناسی قرآن»، «یادداشت‌های استاد مطهری»، «زن و مسائل قضایی و سیاسی» و «گفتارهایی در اخلاق اسلامی» اقدام کرده است.
وی بیان کرد: انتشارات صدرا اکنون بسیاری از سخنرانی‌های استاد شهید مطهری را از روی سی دی‌های صوتی روی کاغذ پیاده می‌کند تا آن‌ها را در قالب یک کتاب به جامعه عرضه کند. کتاب «انسان‌شناسی قرآن» از جمله کتاب‌هایی‌اند که به این روش نگارش و منتشر شده‌اند.
استقبال مردمی
از جشنواره موسیقی مقاومت
پنجمین دوره جشنواره موسیقی مقاومت درحالی از امروز در برج میلاد آغاز می شود که به خاطر استقبال گسترده مردم، بلیت برخی از برنامه‌های آن به اتمام رسیده است.
کنسرت پنج خواننده پاپ در پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت با استقبال علاقه‌مندان مواجه و تمام بلیت‌های آن به صورت اینترنتی فروخته شد.
به گزارش فارس، بلیت این برنامه که در دو سانس ساعت 18 و 30/22 که توسط سایت ایران‌کنسرت در معرض علاقه‌مندان قرار گرفته بود، در ساعات پایانی شب گذشته به پایان رسید.
پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی مقاومت با حضور گروه‌های داخلی و خارجی، در سبک‌های مختلف موسیقایی از روز 23 تا 26 مرداد برگزار می‌شود.
جشنواره‌های کن و ونیز فاشیستی است
فیلم ساز گرجستانی، در مراسم نکوداشت خود در جشنواره لوکارنو، با انتقاد از جشنواره فیلم ونیز گفت: یادمان نرود این جشنواره را رهبر فاشیست ایتالیا راه‌اندازی کرده و اکنون نیز دنباله‌رو همان خط و خطوط است.
«اوتار اوسیلیانی»، فیلمساز گرجستانی که روز گذشته در جشنواره فیلم لوکارنو برنده جایزه افتخاری یوزپلنگ طلایی شد، در مراسم گرامیداشتش به انتقاد از دو جشنواره «ونیز» و «کن» پرداخت.
این فیلم ساز 79 ساله گفت: به خوبی به یاد داریم که جشنواره فیلم ونیز را «بنیتو موسولینی»، رهبر فاشیست‌ ایتالیا تأسیس کرده است و این جشنواره هم‌اکنون بار دیگر در همان مسیر افتاده است.
وی افزود: متاسفانه جشنواره کن نیز علی‌رغم تلاش‌های مثبتی که «ژیل ژاکوب» در زمان ریاست خود انجام داده، مدت زیادی است که روحش را به استودیوهای بزرگ فیلمسازی فروخته است.
فساد گسترده و وابستگی تلویزیون سازشکاران به رژیم صهیونیستی
برخی از رسانه‌های فلسطینی از وابستگی تلویزیون شبکه خودگردان به صهیونیست ها و شیوع فساد گسترده اداری در این رسانه سازشکار خبر دادند.
ماجرا از آنجا آغاز شد که سریال «باب العمود» تولید بیت المقدس به رغم موفقیت و جلب رضایت بینندگان خود با کارشکنی تشکیلات خودگردان مواجه شد.
به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری المنار، این سریال که به زیبایی از خانه‌های بیت‌المقدس و زندگی روزانه اهالی آنها این منطقه را به صورت یک کمدی سیاه به تصویر کشید و در تک اپیزودهای خود توانست خود را به مردم در جهان عرب و حتی فلسطینی‌ها نزدیک سازد اما، تلویزیون رسمی تشکیلات خودگردان پس از موفقیت این سریال از پخش پنج قسمت آخر به دلیل عدم عقد قرار داد با «گروه تئاتر روات» تهیه‌کننده این سریال از پرداخت پول امتناع کرد.این اتفاق موجب انتقاد رسانه‌های فلسطینی و عرب شد که چرا این شبکه که باید از کارهایی درباره بیت‌المقدس حمایت کند چرا این چنین کرده است به‌ویژه که این اثر نخستین اثر تلویزیونی از بیت‌المقدس بود.
این اتفاق باعث شد رسانه‌های عربی از برخی مفاسد اداری، هنری و اخلاقی در این شبکه وابسته به تشکیلات خودگردان خبر داده و اعلام کنند که این شبکه عملا خود را وامدار بانک‌ها و شرکت‌های ارتباطی [صهیونیستی] کرده است.
«گروه تئاتر روات» تهیه‌کننده این سریال نیز با انتشار بیانیه‌ای علت عدم پخش پنج قسمت پایانی را توضیح داده و از مردم و خانواده‌های فلسطینی خواسته تا در کمپینی ضد شبکه وابسته به تشکیلات خودگردان همراه شوند.
حضور سوپراستار سینما
در کنسرت‌هاي ضداخلاقي!
جديدترين عکس‌هاي منتشر شده از یک سوپراستار سینما در سايت‌هاي اجتماعي حکايت از حضور او در کنسرت‌هاي ضداخلاقي خارج از كشور دارد.
باشگاه خبرنگاران نوشت: «م. گ» بازيگر سينما و سوپر استار سال‌هاي نزديک سينماي ايران که چند وقتي است به خارج از ايران سفر کرده است، با حضور در کنسرت‌هاي ضد اخلاقي برخي از خواننده‌هاي زيرزميني در دبي عکس‌هاي تامل‌برانگيزي را گرفته است.
در ميان عکس‌هاي منتشر شده از «م.گ» در فضاي مجازي، اين فرد سه عکس با خواننده‌هاي لس‌آنجلسي و خواننده مشهور ضد اخلاقي آمريکايي نيز منتشر کرده است.

 


اندیشکده «گروه بحران بین‌الملل» به واشنگتن توصیه کرد با تهران وارد مذاکره مستقیم اما محرمانه شود.
یک اندیشکده معتبر اروپایی روز سه‌شنبه به واشنگتن توصیه کرد با تهران وارد مذاکرات مستقیم محرمانه شود. این اندیشکده به کشورهای غربی هم توصیه کرده است که انتظار نداشته باشند دولت جدید ایران، به آن‌ها امتیازات گسترده دهد.
اندیشکده «گروه بحران بین‌الملل» در گزارش خود نوشته است که آمریکا و کشورهای اروپایی باید برای آنکه شانس موفقیت مذاکرات را افزایش دهند، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را متوقف کنند.
این اندیشکده در ابتدای گزارش خود می‌نویسد: در منطقه‌ای که تقریبا هیچ‌چیزی جز اخبار بد از آن بیرون نمی‌آید، روی کار آمدن «حسن روحانی» به عنوان رئیس‌جمهور ایران، کورسویی از امید را ایجاد کرده است. البته هنوز بیشتر از پاسخ، سوال وجود دارد. در مورد میزان اختیارات وی، در مورد نگاه او به برنامه هسته‌ای که او مدت‌هاست در جریان آن بوده، و همچنین در مورد میزان انعطاف و صبری که غرب باید نشان دهد. با این حال، با وجود آنکه، دو طرف احتمالا فعلا محتاطانه عمل می‌کنند، اما اکنون زمان آن است که طرح‌های بلندپروازانه‌تری به میز مذاکرات آورده شود و مذاکرات چندجانبه کنونی، با یک کانال مذاکرات دوجانبه بین ایران و آمریکا و دایره‌ای گسترده‌تر از موضوعات مرتبط با امنیت منطقه‌ای، تکمیل شود.
به گزارش فارس، این یادداشت اشاره می‌کند که دولت جدید احتمالا بیش از آنکه بخواهد در زمینه میزان فعالیت‌های هسته‌ای امتیازدهی کند، به دنبال شفاف‌سازی است، و می‌نویسد: تغییر رئیس‌جمهور در ایران به تغییرات مهم در روش و تاکتیک‌های مذاکره منجر می‌شود، اما قطعا تغییری در خواسته اصلی ایران، ایجاد نمی‌کند: به رسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی و کاهش قابل ملاحظه تحریم‌ها.
امروز دستیابی به توافق هسته‌ای با زمانی که روحانی آخرین بار در جریان این پرونده بود، بسیار مشکل تر شده است. مواضع سخت‌تر و اعتمادها کمرنگ‌ شده، برنامه هسته‌ای به میزان قابل‌توجهی پیشرفت کرده و تحریم‌ها هم انباشته شده است. همانطور که غربی‌ها نسبت به توانایی‌های روحانی تشکیک می‌کنند، ایران هم نسبت به اینکه غرب به خصوص آمریکا بتواند مدل مورد نظر ایران را بپذیرد و «باراک اوباما» توان برداشتن تحریم‌ها را داشته باشد، بدبین هستند.

 


فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: با رصد مداوم تهدیدات چه در مرزها چه در خارج مرزها و چه در منطقه و فرامنطقه‌ ظرفیت‌های لازم ایجاد شده و امکان ندارد غافلگیر شویم.
امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی با اشاره به نوع تهدیدات موجود علیه کشور اظهار داشت: بعد از حادثه 11 سپتامبر با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو شدیم که از نظر نوع، اندازه و شکل با تهدیدات گذشته تفاوت کرده بود و آن فضای ناهمتراز بود.
وی افزود: در فضای ناهمتراز شاهد جنگ‌های منطقه‌ای میان دو کشور هم مرز نیستیم بلکه شاهد جنگ میان دو کشور که یکی دارای فناوری‌های نوین و پیشرفته و دیگری فاقد آن است، خواهیم بود.
پوردستان خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح ما نیز در حوزه ناهمتراز ظرفیت‌ها ونیازهای لازم را در خود ایجاد کردند که مهمترین آن توجه به آمادگی رزمی است به طوری که حفظ و ارتقای آمادگی رزمی سرلوحه کار مجموعه نیروی زمینی ارتش قرار گرفت.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه سخنانش تصریح کرد: ما در حال رصد مداوم تهدیدات چه در مرزها چه خارج از مرز و چه منطقه و فرامنطقه‌ای هستیم که متناسب با آنها، ظرفیت‌های لازم ایجاد می‌شود و امکان ندارد که ما در این خصوص غافلگیر شویم.
وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته رزما‌یش‌های متعددی برگزار شده است، گفت: در سال گذشته رزمایش عمیق و وسیع موشکی در منطقه کاشان داشتیم و راکت‌ها و موشک‌هایی که در نزاجا هستند هم از نظر برد هم قدرت تخریب و هم دقت ارتقا پیدا کرد همچنین رزمایش هوابرد و زرهی را نیز داشتیم تا آمادگی‌های لازم برای مقابله با تهدیدات را در خود ایجاد کنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه براساس دکترین‌های عملیاتی، تاکتیکی سلاح مورد نیاز خود را به صنایع دفاعی اعلام می‌کنیم، اظهار داشت: از طرفی هم ما در نیروی زمینی اقدامات فراوانی انجام داده‌ایم و در بخش بالگردی خودکفا هستیم. همچنین انواع و اقسام شبیه‌سازها برای تربیت خلبانان و تیراندازی تولید می‌شود.
پوردستان ادامه داد: ما در نیروی زمینی، تونل باد شبیه‌ساز چتربازی، سلاح‌های تک تیرانداز با برد 3 کیلومتر، تانک ذوالفقار، نفربرهای شنی‌دار و تجهیزات جنگ الکترونیک را بومی‌سازی و تولید کرده‌ایم.

 


معاون مهندسی نیروی دریایی ارتش از فعال‌سازی تاسیسات موشکی و باند پهپادی 2 پایگاه جدید این نیرو در جنوب شرق کشور خبر داد.
امیردریادار دوم حسن جعفری معاون مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در حوزه مهندسی صددرصد کارهایمان بومی و داخلی است و کلیه طرح‌ها پس از مطالعه و برنامه‌ریزی، با استفاده از مشاورین و پیمانکاران داخلی انجام می‌شود. در برخی مسائل با دانشگاهها ارتباط و تعامل داریم. مثلا در بحث کامپوزیت با دانشگاههای علم و صنعت و امیرکبیر در تعامل هستیم. بطور کلی ما هیچ وابستگی به خارج از کشور نداشته و دارای این توانمندی هستیم که نیازهایمان را به صورت خودکفا تهیه و تأمین کنیم.
وی افزود: ایجاد سازه‌های دریایی کار بسیار سنگینی است و ساخت اسکله، موج‌شکن‌ها و حوضچه‌ها را شامل می‌شود و این سنگینی تفاوت عمده مهندسی این نیرو با سایر نیروهاست که مستلزم دانش بسیار بالایی است تا سازه‌های دریایی بتوانند در مقابل طوفان‌های سهمگین دریاها مقاومت کنند.
جعفری اظهار داشت: در همین راستا اقدامات قابل توجهی توسط معاونت مهندسی نیروی دریایی ارتش به منظور احداث دو پایگاه دریایی جدید در مناطق جنوب‌شرق کشور یعنی پایگاه دریایی رأس میدانی در 180 کیلومتری شهر جاسک و پایگاه دریایی پسابندر که نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان محسوب می‌شود، انجام شده است. به عبارتی این اقدامات حتی فراتر از بودجه و اعتباراتی بوده است که تاکنون برای آن در نظر گرفته شده است.
معاون مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: فعال‌سازی و ایجاد باند پهپاد، یگان هوا دریا، حوضچه و تأسیسات دریایی و موشکی و آماده‌سازی زیرساخت‌های اولیه برای یگانهای تکاور از دیگر اقدامات معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی دریایی ارتش بوده که در جهت ارتقای توان عملیاتی مناطق جنوب‌شرق و همچنین تمامی یگان‌های این نیرو، تأثیر زیادی داشته است. البته با اطمینان خاطر می‌گویم که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تکلیف خود را حتی فراتر از حد انتظار در سواحل مکران برای خارج شدن این سواحل از محرومیت و تحقق فرمایشات فرماندهی کل قوا انجام داده و در این مسیر از هیچ کوششی فرو گذار نکرده و نخواهد کرد.

 


جبهه جانبازان انقلاب اسلامی با ابراز نگرانی از مطرح شدن اسامی برخی چهره‌های منتسب به فتنه برای تصدی ریاست بنیاد شهید، از رئیس‌جمهور خواست فردی مؤمن، راسخ به مبانی نظام و دارای وجاهت در جامعه ایثارگری را به این سمت برگزیند.
جبهه جانبازان انقلاب اسلامی طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی با تاکید بر این مطلب که «برخی نام هایی که این روزها به عنوان گزینه دولت برای قرار گرفتن در راس عالی‌ترین دستگاه مسئول ارائه خدمت به ایثارگران و مجاهدان راه خدا مطرح می شوند، در شرایط حساس کشور و انقلاب و به طور خاص حوادث پس از انتخابات سال 88 و فتنه برخاسته از آن، امتحان خوبی پس نداده اند» از رئیس جمهور درخواست کردند تا فردی را به عنوان ریاست بنیاد شهید انقلاب اسلامی معرفی نماید که دارای ایمان قلبی به اصل ولایت مطلقه فقیه و التزام عملی و تبعیت مومنانه از رهبری معظم انقلاب، سابقه انقلابی و مجاهدت و رزمندگی و احیانا" مفتخربودن به وابستگی به خاندان معظم شهیدان یا مزین بودن به زینت جانبازی، بوده و وجه اجرایی و عملیاتی او بر صبغه و سابقه سیاسی‌اش غلبه داشته باشد.
در این نامه آمده است:عهده داری مسئولیت دستگاهی که وظایفی به مراتب گسترده تر و سنگین تر از یک وزارتخانه را بر عهده دارد،ونیز احاطه به مشکلات و معضلات جامعه هدف و چالش های پیش روی دستگاه خدمت رسان به خانواده های شاهدوایثارگر و داشتن برنامه ای واقع بینانه وجامع درچارچوب سیاست های کلی نظام در امر ترویج ایثاروشهادت وتکریم ایثارگران ابلاغی ازسوی رهبر معظم انقلاب و سایر اسناد بالا دستی ،وبالاخره داشتن باور عمیق به نجات بخش بودن فرهنگ ایثار وعزم واراده جدی و تعهد به کمربستگی درجهت اعتلا و گسترش این فرهنگ در جامعه اسلامی ، از دیگر شرایط و اوصافی است که باید در سپردن زمام امور خدمت رسانی به ایثارگران به افراد مورد توجه قرار گیرد.

 


معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز با تکذیب حمایت برخی از اساتید دانشگاه شیراز از وزیر پیشنهادی‌علوم تاکید کرد که این نامه توسط یکی از اساتید دانشگاه تهران جعل شده است.
پوراحمد معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به انتشار بیانیه‌ای در حمایت از وزیر پیشنهادی علوم توسط برخی از رسانه‌ها اظهار داشت: اسامی بسیاری از اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز در این بیانیه به دروغ به عنوان حامی وزیر پیشنهادی علوم بدون اطلاع آنها درج شده بود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از این افراد وجود نام خود را در این بیانیه تکذیب کردند، تصریح کرد: بسیاری از همکاران نسبت به این مسئله اعتراض داشتند و رضایتشان برای درج نامشان در جمع امضاکنندگان را تکذیب کردند.
این مسئول دانشگاه شیراز با اشاره به فرایند جمع‌آوری امضا در حمایت از وزیر پیشنهادی علوم تاکید کرد: یکی از اساتید دانشگاه تهران به نام ابری‌نژاد، یک رایانامه را به برخی اساتید با مضمون خطاب به نمایندگان مجلس در حمایت از وزیر پیشنهادی ارسال و بدون اینکه تاییدی از جانب آنها دریافت کند، اسامی آنها را جزو امضاکنندگان بیانیه منتشر کرده است.
گفتنی است، پیش از این مسئولین واحدهای مختلف دانشگاهی مانند دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، سراوان، نی‌ریز، لاهیجان، ملکان، شهرکرد، زاهدان، زنجان، ارومیه و تهران جنوب نیز اعلام کردند که اسامی اعضای هیئت علمی این دانشگاه‌ها بدون هماهنگی با اساتید و بدون رضایت آنان در این بیانیه درج شده است.

 


معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که ایران بازیگر مهم منطقه‌ای است و می‌تواند نقش و مشارکت مهمی در حل و فصل سیاسی بحران سوریه داشته باشد.
«گنادی گاتیلوف» در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس گفت: روسیه امیدوار است درباره مشارکت ایران در کنفرانس ژنو-2 با آمریکا مذاکره کند چرا که مسکو قبلا نیز اعلام کرده است که از حضور ایران در کنفرانس ژنو2 استقبال می‌کند. وی گفت که کشورش می‌خواهد این نشست در اسرع وقت برگزار شود «اما باید شرایطی واقعی را که می‌تواند بر این نشست تاثیرگذار باشد در نظر داشته باشیم».
گاتیلوف اظهار کرد که نمایندگان روسیه و آمریکا اواخرماه اوت برای مذاکره درباره جزییات مربوط به تدارکات این کنفرانس با یکدیگر دیدار می‌کنند.
بنابراین گزارش، گاتیلوف در این نشست که در آن میخاییل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه؛ وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه نیز شرکت خواهند داشت، حاضر می‌شوند. در حالی که بنا به گفته معاون وزیر خارجه روسیه تاریخ دقیق برگزاری کنفرانس ژنو2 معلوم نشده است. اما برخی اخبار حاکیست که این نشست بعد از ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.

 


سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو اخبار منتشرشده مبنی بر فوت ۱۷۸ نفر از بیماران آذری در بیمارستان‌های ایران را غیرواقعی خواند و ادعای گروگان گرفته شدن یک کودک بیمار جمهوری آذربایجان در بیمارستان شهید مدنی تبریز را رد کرد.
محسن پاک‌آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای دروغین به گروگان گرفته شدن یک کودک بیمار آذربایجان در بیمارستان شهید مدنی تبریز به علت ناتوانی والدین کودک در پرداخت هزینه‌های درمان، گفت: بسیاری از مردم شریف آذربایجان با شرایط سهل از امکانات پیشرفته ایران برای معالجه استفاده می‌کنند و متاسفانه برخی از رسانه‌ها به عوض تشکر از پزشکان ایرانی، در مسیر اهداف رسانه‌های مغرض موضع‌گیری می‌کنند.وی خاطرنشان کرد: ما از این قبیل رسانه‌ها انتظار موضع‌گیری مثبت نداریم، اما از مسئولان وزارت بهداشت آذربایجان می‌خواهیم در چنین مواقعی با سفارت یا مرکز درمانی در ایران تماس گرفته و سپس منصفانه موضع‌گیری کنند.
به گزارش فارس، وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ بیماری در مراکز درمانی ایران به دلیل ناتوانی در بازپرداخت هزینه‌های درمان دچار مشکل نشده است، ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر نگهداری یک کودک از جمهوری آذربایجان در بیمارستان شهید مدنی تبریز به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی را تکذیب کرد و گفت: این کودک با نیات خیرخواهانه پزشکان متعهد ایرانی، برای ادامه درمان از بیمارستان مدنی تبریز به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان تخصصی کودکان این شهر منتقل شده است.
سفیر ایران با تقدیر از پزشکان متعهد ایران افزود: نظام پزشکی و درمانی ایران تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار نگرفته و کماکان وظایف انسانی و حرفه‌ای خود را در قبال بیماران خارجی از جمله اتباع جمهوری آذربایجان انجام می‌دهند.
پاک‌آیین با اعلام آمادگی سفارت بر اعلام اسامی افرادی که در ایران معالجه شده و پیام تشکر برای سفارت فرستاده‌اند، افزود: برخی از رسانه‌ها که سابقه تلاش برای تخریب مناسبات دو کشور را دارند، باید دانش خود در مورد مراجعات مردم کشور خود به ایران برای درمان را افزایش دهند.وی خبر مندرج در برخی رسانه‌ها مبنی بر فوت 178 نفر از بیماران آذری در بیمارستان‌های ایران را غیر واقعی خواند و گفت: البته در بیمارستان‌های بزرگ جهان هم افرادی از دنیا می‌روند و آیا این به معنای ناکارآمد بودن آن بیمارستان‌هاست.

 


رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی و اردن درباره ایران به منطقه سفر کرده است.
«مارتین دمپسی» روز دوشنبه در اولین توقف از سفرش به خاورمیانه وارد تل‌آویو شد.
«آرتی‌تی‌نیوز»، سرویس مطبوعاتی نیروهای مسلح آمریکا به نقل از مقامات عالی‌رتبه دفاعی اعلام کرد که وی قرار است با مقامات عالی‌رتبه این رژیم (صهیونیستی) دیدار کند.
به گفته این مقامات، هدف اصلی سفر وی به خاورمیانه که اردن را نیز شامل خواهد شد، مذاکره با این متحدین و تاکید بر شراکت با آن‌ها‌ست.
یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی که هفته گذشته از این سفر خبر داد گفت: دمپسی انتظار دارد در این سفر درباره تعهد آمریکا به امنیت تل‌آویو، جنگ داخلی در سوریه و به علاوه آن‌چه در این گزارش «تهدید بالقوه از جانب ایران» خوانده شده است، به مذاکره بپردازد.

 


تیم ریاضی دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویی ریاضی که در کشور بلغارستان برگزار شد، رتبه هفتم را کسب کرد.
به گزارش ایسنا، تیم ریاضی دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف که با سرپرستی دکتر میرامید حاجی میرصادقی به کشور بلغارستان اعزام شده بودند، توانستند با کسب سه مدال طلا، دو مدال نقره و یک برنز رتبه هفتم این مسابقات بین‌المللی را به خود اختصاص دهند.
آیدین یوسف‌زاده، سهند سیف‌نشری و مجتبی شکریان زینی مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کردند و همچنین حسام رجب‌زاده اصطهباناتی و امیرحسین گرزی مدال نقره و امیرمسعود گیوه‌چی مدال برنز این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.
اعضای این تیم بامداد روز سه‌شنبه 22 مرداد ماه در میان استقبال مسئولان دانشگاه و خانواده‌هایشان به کشور بازگشتند.

 


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 92 خبر داد و گفت: مهلت تکمیل فرم انتخاب رشته تا پنجشنبه تمدید شد.
دکتر حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: تاکنون حدود 300 هزار نفر توانسته‌اند فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند که با توجه به مجاز به انتخاب رشته بودن حدود 900 هزار نفر هنوز تعداد زیادی از افراد موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته نشده‌اند.
وی اضافه کرد: افرادی که موفق به ثبت نام و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 92 نشده‌اند تا ساعت 24 روز پنجشنبه 24 مرداد فرصت دارند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.
توکلی اظهار داشت: افراد غایب جلسه کنکور و سایر افرادی که در کنکور 92 شرکت نکرده‌اند، نیز می‌توانند با ثبت نام در سایت سازمان سنجش، فرم انتخاب رشته را دریافت و نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

 


معاون آموزشی و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از پذیرش بدون کنکور رشته‌های کارشناسی ناپیوسته خبر داد.
دکتر علی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: این ثبت‌نام به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: پذیرش بدون کنکور مقطع کاردانی به کارشناسی این دانشگاه براساس معدل دوره کاردانی است.
معاون آموزشی و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این پذیرش در 275 رشته، 1720 کد رشته محل، 388 مرکز آموزش علمی-کاربردی در 31 استان و 140 شهر انجام خواهد شد.
دکتر صدر افزود: در این دوره 66 هزار نفر پذیرفته می‌شوند.
داوطلبان باید برای ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.
معاون آموزشی و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: ثبت‌نام تمامی رشته‌های دوره کاردانی این دانشگاه که بدون کنکور شده از یکشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد.

 


رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران از برگزاری مسابقات المپیاد جانبازان در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: این مسابقات به مناسبت هفته دفاع مقدس در 10 رشته ورزشی در سطح مناطق 22گانه پایتخت برگزار می‌شود.
سید محمد حاج ‌آقامیر در گفت‌وگو با «تهران سما» با اشاره به برگزاری المپیاد محلات شهر تهران بعد از ماه رمضان، اظهار داشت: این المپیاد در سطح 374 محله شهر تهران تا آذرماه امسال برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه المپیاد محلات شهر تهران در 18 رشته ورزشی برگزار می‌شود، از برگزاری لیگ محلات تا پایان اسفند ماه خبر داد و گفت: لیگ محلات از اردیبهشت ماه امسال آغاز و تا پایان اسفندماه ادامه می‌یابد.
رئیس سازمان ورزش تصریح کرد: هدف از برگزاری لیگ محلات آن است تا شهروندان بتوانند در طول سال در محله‌شان به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند.
آقامیر با بیان اینکه رویکرد و محوریت برگزاری لیگ محلات شهر تهران ورزش، تفریح و تندرستی، همه جا و برای همه درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: پایه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، ورزش همگانی است و تمام افرادی که در زمینه ورزش به مراحل قهرمانی رسیده‌اند از محلات رشد کرده‌اند و به نوعی ورزش همگانی باعث تقویت انگیزه افراد برای ادامه فعالیت تا رسیدن به ورزش قهرمانی می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری لیگ محلات در 20 رشته ورزشی در سطح 374 محله شهر تهران، تصریح کرد: البته رشته‌های ورزشی در لیگ محلات به انجام می‌رسند که قابلیت اجرای آنها در محلات فراهم آید.
رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری مسابقات المپیاد جانبازان در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: این مسابقات در هفته دفاع مقدس با 10 رشته ورزشی در سطح مناطق 22گانه پایتخت برگزار می‌شود.
آقامیر همچنین از برگزاری جشنواره‌های ورزشی در بحث تفریحات تابستانی تا پایان تابستان امسال خبر داد و گفت: این جشنواره از بخش‌های متنوع ورزشی همچون کوهپیمایی و راهپیمایی‌های خانوادگی تشکیل شده است.

 


معاون دانشجویی و سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران از کمبود خوابگاه این دانشگاه برای دانشجویان خارجی خبر داد.
به گزارش مهر، دکتر علیرضا وجهی گفت: با توجه به افزایش دانشجویان خارجی دانشگاه تهران در سال تحصیلی جاری این دانشگاه با کمبود خوابگاه دانشجویان خارجی مواجه است.
وی ادامه داد: از طرفی هم در سال تحصیلی جاری حدود 200 تا 300 دانشجو به دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران اضافه می‌شود و باید برای این دانشجویان نیز خوابگاه تأمین کرد.
معاون دانشجویی و سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران به افزایش اجاره بهای خوابگاه‌های اجاره‌ای (خودگردان) طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: چون اجاره بهای این ساختمان‌ها افزایش یافته، مقرر شده از ساختمان‌هایی که در دسترس داریم به عنوان خوابگاه استفاده کنیم تا هم اجاره بهای کمتری پرداخت کنیم و هم کمتر از خوابگاه‌های خودگردان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: حدود 600 نفر از دانشجویان دانشگاه در مقاطع مختلف در خوابگاه‌های اجاره‌ای اسکان داشتند که از سال گذشته انتقال این دانشجویان به ساختمان‌های دانشگاه آغاز شده تا هر سال نیاز دانشگاه به این ساختمان‌ها کم و اجاره بهای کمتری هم پرداخت شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10