(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 24 مرداد 1392 - شماره 20566

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
سفیر روسیه در تهران: موفقیت مذاکرات هسته‌‌ای به جدیت و نرمش گروه 1+5 بستگی دارد
اخبار ادبی و هنری
به دستور استاندار کارخانه سرب و روی زنجان تعطیل شد
مدیرکل بنیاد مسکن اعلام کرد
بازسازی بیش از 90درصد مناطق زلزله‌زده آذربایجان ‌شرقی
پیکر پدر 3 شهید در ورامین تشییع شد
خرید تضمینی برنج پرمحصول در مازندران شروع شد
رئيس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:
تامین ماشین‌آلات کشاورزی به 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
صبح امروز به مناسبت سالروز وفات محدث بزرگ شیعی برگزار می‌شود
بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ری
ربات پرنده ناجی در مازندران رونمایی شد
جانشین فرمانده بسیج کشور: درس آمادگی دفاعی با عناوین جدید ارائه می‌شود
تمهیدات ویژه بازگشایی مدارس
 پیوند اعضای بدن زن کاشانی به بیماران نیازمند
راهیابی دانش‌آموزان بسیجی سمنان به مسابقات بین‌المللی لیگ علمی
چشم به راه سپیده
سرپرست دادگاه کیفری استان تهران خبر داد
ارسال پرونده کهریزک به دیوان عالی کشور
در نشست تخصصی بحرین، «طوفان تمرد» مطرح شد
تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی در حمایت از مردم بحرین
سفیر اندونزی در تهران: دموکراتیک‌ترین انتخابات جهان در ایران برگزار شد
امیر پوردستان: شرایط حاکم بر منطقه تغییر کرده است
خطر ریزش! به کاروانسرای تاریخی وکیل‌کرمان نزدیک نشوید
احساس خطر آمریکایی‌ها از نزدیکی روابط تهران –خارطوم
از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران
مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی با حضور3هزار دانش‌آموز در اردوگاه ایثار برگزار می‌شود
   


حضرت امام ‌خمینی (ره): کوشش کنید که مصالح اسلام و کشور اسلامی را فدای منافع شخصی و گروهی نکنید.

 


سفیر روسیه در تهران اعلام کرد موفقیت مذاکرات هسته‌ای با ایران بستگی به جدیت گروه 1+5 برای حل و فصل سیاسی و مسالمت‌آمیز موضوع دارد.
«لوان جاگاریان»،‌سفیر روسیه در ایران در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» گفت: به عقیده مقامات مسکو در مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ممکن است بتوان به موفقیت دست یافت، اگر تهران کمی نرمش نشان داده و گروه 1+5 هم در حل و فصل مسالمت‌آمیز این مسئله جدی باشد.
وی یادآور شد: تجربه «حسن روحانی» رئیس‌جمهور جدید ایران که در اوایل سال‌های 2000 ریاست تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات هسته‌ای را برعهده داشت، کاملا مشهود است و در حال حاضر همین تجربه برای ادامه مذاکرات لازم است. در عین حال نباید انتظار داشت تنها یک طرف مذاکرات از خود نرمش نشان دهد.
موفقیت در حل و فصل نهایی مذاکرات هسته‌ای به جدیت و تمایل برخی اعضای گروه «1+5» برای حل و فصل سیاسی و مسالمت‌آمیز مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران نیز بستگی دارد.
جاگاریان با اشاره به اینکه یکی از شرایط لازم برای مذاکرات سازنده و نتیجه‌بخش پیرامون برنامه هسته‌ای ایران عادی شدن روابط غرب با ایران است، گفت: رهبران ایران همواره آماده توسعه روابط سازنده با همه طرف‌های علاقه‌مند بوده و هستند. سوال اینجاست که آیا غرب حاضر است در ازای این مسئله به تهران پیشنهادی بدهد و اینکه غرب تا چه اندازه تمایل دارد خود را با امکانات ایران، بخصوص در حل و فصل مسائل حساس و مهم بین‌المللی مطابقت دهد.
وی افزود: بدون تردید روسیه، ایران را یکی از شرکای مهم منطقه‌ای خود تلقی می‌کند البته امکانات این کشور برای تامین منافع ملی خود به مراتب بیش از آن است که در نگاه نخست به نظر می‌رسد.
جاگاریان در عین حال تاکید کرد که روسیه کاملا آمادگی دارد تا همکاری‌های خود با ایران در زمینه استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را بعد از آغاز به کار کامل نیروگاه اتمی بوشهر افزایش دهد.
به گزارش فارس، وی یادآور شد: مسلما در حال حاضر برای ما اولویت تامین ثبات و امنیت فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر است. بعد از اطمینان پیدا کردن از این مسئله دورنمای توسعه همکاری‌ها بین دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه طرف روسی همواره اجرای تعهدات بین‌المللی خویش را با تامین منافع اقتصادی کشور مطابقت داده است.

 


ایران کعبه آمال فیلم‌سازان
ضد امپریالیستی جهان شده است
در نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌سازان مستقل(افق نو) اعلام شد: رسانه‌های آمریکایی معتقدند که ایران کعبه فیلم‌سازان ضدامپریالیستی جهان شده است.
نادر طالب زاده دبیر جشنواره افق نو در این نشست گفت: خوشحالم در شرایطی که ایران در تحریم قرار گرفته محفلی سینمایی ایجاد کردیم تا زبان سینمای ایران را به گوش جهانیان برسانیم.
وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش انجام می‌شود، توضیح داد: بخش اول فیلم‌سازی است که شامل حضور فیلم‌سازان مستقل از همه نقاط جهان است و بخش دیگر کنفرانس است که با حضور اندیشمندان بزرگ دنیا برگزار خواهد شد.
دبیر جشنواره یادآور شد: هر کدام از این اندیشمندان خود یک رسانه محسوب می‌شوند زیرا دارای روزنامه، مجله و سایت هستند.
وی افزود: در جشنواره فیلم‌های مستقل (افق نو) بیش از 50 میهمان از آمریکا و بقیه از اروپا حضور دارند ضمن اینکه 207 فیلم در بخش بین‌الملل و 212 فیلم از بخش داخلی به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
طالب‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: این جشنواره به دلیل نوع میهمانانی که در آن حضور دارند و جدیت آن انعکاس بسیار خوبی در سطح بین‌المللی داشته است.
وی درباره نتیجه شکایت ایران علیه این فیلم‌ها نیز توضیح داد: ما علیه این فیلم‌‌ها شکایت کرده‌ایم و در دست پیگیری است ضمن اینکه وکیل ما در فرانسه هم پیگیر است و چون اولین بار است که چنین شکایتی صورت گرفته به نوعی چالش ایجاد شده است زیرا انتظار چنین شکایتی را نداشتند. البته ما باید از 30 سال پیش این شکایت را انجام می‌دادیم تا فرهنگ‌سازی شود که ایران سر این مسائل کوتاه نمی‌آید.
در ادامه این نشست غلامرضا منتظمی دبیر کنفرانس فیلمسازان مستقل نیز گفت: در کنفرانس‌های قبلی منتقدان و فیلم‌سازان ایرانی حضور فعالی نداشتند انتظارداریم تا در این دوره حضور پیدا کنند چرا که آنها دارند از ایران دفاع می‌کنند و بابت این دفاع هزینه پرداخت می‌کنند و خوب نیست که تنها با هم دیالوگ برقرار کنند و باید فیلم‌سازان داخلی هم شرکت کنند تا این دیالوگ برقرار شود.
در ابتدای این نشست، مدیر روابط عمومی جشنواره افق نو گفت: دومین جشنواره بين‌المللي فیلمسازان مستقل(افق نو) از 12 تا 16 شهریور سال جاری در تهران برگزار می‌گردد.
وی در ادامه یادآور شد: در جشنواره فیلم مقاومت سال گذشته رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده بودند که ایران تبدیل به کعبه فیلمسازان ضد امپریالیستی شده است.
تقدیر مدیرمسئول کیهان از پخش زنده مذاکرات مجلس از سیما
مدير مسئول روزنامه كيهان پخش مستقيم مذاكرات مجلس را آگاهي‌رساني به آحاد مردم ارزيابي كرد.
حسين شريعتمداري در گفت‌وگو با روابط عمومي رسانه ملي از پخش مستقيم مذاكرات مجلس براي بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت يازدهم استقبال كرد. مدير مسئول روزنامه كيهان اين اقدام رسانه ملي را در روشنگري افكار عمومي بسيار موثر ارزيابي كرد. شريعتمداري گفت اين مذاكرات نقاط قوت و ضعف وزراي پيشنهادي را براي مردم مشخص مي‌كند و فرصت خوبي براي آنان فراهم مي‌آورد تا با گوش دادن به سخنان موافقان و مخالفان و در نهايت دفاع وزرا بتوانند درباره وزراي‌ پيشنهادي و نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی قضاوت كنند.
مصادره به مطلوب صحبت‌های جنتی
درباره خانه سینما در رسانه‌های زنجیره ای
رسانه‌های زنجیره‌ای با مصادره به مطلوب جلوه دادن نظرات وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی شدند که علی جنتی قصد بازگشایی خانه سینمای غیرقانونی را دارد.
به گزارش خبرنگار کیهان، درحالی که گزینه پیشنهادی برای وزارت ارشاد تأکید کرده که خانه سینما محل فعالیت صنفی سینماگران است و تلاش خواهد کرد که این فعالیت‌ها درچارچوب قانون انجام شود، روزنامه‌ها و سایت‌های وابسته به جریان شبه اصلاح‌طلب این‌گونه القا کردند که جنتی قصد بازگشایی خانه سینما را دارد. نکته مهم این است که خانه سینما فاقد مجوز فعالیت قانونی است و به خاطر تخلفات متعدد و پی‌درپی مدیران این تشکیلات طی سال‌های گذشته، منحل و تعطیل دائم اعلام شده است. با توجه به سخن جنتی مبنی بر پیگیری فعالیت صنفی سینماگران از مسیر قانونی بنابراین ابتدا باید مسائل مربوط به اساس‌نامه و همچنین تبدیل شدن خانه سینما از یک نهاد صنفی به حزب سیاسی رسیدگی شود.
بدون تردید، تأکید نامزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم بر «شرایط قانونی» و «فعالیت صنفی سینماگران» با بازگشایی تشکیلات سیاسی، ضدصنفی و غیرقانونی موسوم به خانه سینما در تضاد است.
سکوت مجید مجیدی شکست
مجید مجیدی با اشاره به برخی هجمه‌ها و کج‌فهمی‌ها در طول ساخت فیلم محمد(ص) گفت: در هنگام شروع ساخت فیلم تقریبا با همه‌ علمای شیعه و سنی جهان اسلام رایزنی کردیم، اما متاسفانه برخی کج‌فهمی‌ها باعث به وجود آمدن چالش‌هایی شد که پاسخ آن‌ها را به بعد از آماده شدن و نمایش فیلم واگذار کردیم.
به گزارش ایسنا، این کارگردان سینما در سخنانی مطرح کرد: هدف اصلی ما از ساخت فیلم «محمد»(ص) ایجاد نوعی اتحاد و وفاق در دنیای اسلام و مقابله با قرائت‌های مختلفی بود که از اسلام در دنیا و غرب وجود داشت. مقطعی که از زندگی پیامبر اکرم (ص) برای نمایش در این فیلم انتخاب شده نیز بر همین اساس صورت گرفته است.
مجیدی در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ دلیلش برای رسانه‌ای نکردن مراحل ساخت فیلم محمد (ص) گفت: من محافظه‌کار نیستم. دلیل رسانه‌ای نکردن مراحل ساخت فیلم و عدم تبلیغات نیز به دلیل برخی نگاه‌های ژورنالیستی است که ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد. در آینده و با آماده شدن فیلم، نشست‌هایی را در این خصوص برگزار خواهیم کرد و اطلاعات لازم را به سمع اصحاب رسانه خواهیم رساند.
همکاری سیما با تهیه‌کننده هوادار فتنه!
صداوسیما تهیه کنندگی یکی از سریال‌های جدید خود را به فردی سپرده که سابقه تولید فیلم در حمایت از فتنه را دارد.
به گزارش خبرنگار کیهان، «م.ر» که در کارنامه کاری اش نام دو فیلم موهن علیه نظام را دارد عهده‌دار تهیه‌کنندگی یکی از سریال‌های جدید تلویزیون شده است.
گفتنی است، یکی از فیلم‌های فرد مذکور به دلیل حمایت از فتنه سال 88 و اهانت به یکی از مقامات توقیف شده است!
قبلا نیز همین فرد، سریالی را تولید کرد که در آن، قوه قضاییه به شکنجه و سرکوب متهم شده بود که ساخت سری دوم آن با روشنگری کیهان، متوقف شد.

 


به دنبال برخی اعتراضات مردمی صورت گرفته، بنا به دستور استاندار کارخانه سرب و روی زنجان تعطیل شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با توجه به عدم اجرای تعهدات مصوبات کمیته سرب و روی استان مبنی بر انتقال کارخانه سرب و روی زنجان، و با عنایت به درخواست شهروندان زنجانی بنا به دستور استاندار کارخانه سرب و روی از تاریخ 23 مردادماه تعطیل اعلام شد.
گفتنی است، در طی روزهای گذشته اعتراضاتی در مورد آلودگی این شرکت و تاثیر آن بر شهروندان صورت گرفت.
همچنین روز یکشنبه شماری از مردم با تجمع در مقابل استانداری و دفترامام‌جمعه خواستار تعطیلی این کارخانه و انتقال آن شدند.

 


بازسازی 97درصد مناطق روستایی و 90درصد مناطق شهری در زمین لرزه سال گذشته آذربایجان ‌شرقی به پایان رسیده است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن استان در ادامه اظهارات فوق با اشاره به تخریب 19 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی در اثر این زلزله افزود: بازسازی 18 هزار و 400 واحد مسکونی شروع شده و تعهد دولت در مورد 16هزار و 800 واحد (تا مرحله گچ‌کاری) به اتمام رسیده است.
قربان محمدی در مورد واحدهای دامی هم با اشاره به نصب 10 هزار و 500 واحد موقت برای نگهداری دام‌ها، گفت: 15 هزار متقاضی ساخت واحدهای دایمی هم به منظور استفاده از تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.
وی درباره بازسازی مناطق شهری هم از تشکیل پرونده برای 21 هزار و 500 واحد مسکونی خبر داد و با اشاره به اینکه در شهرها بازسازی واحدها با استفاده از تسهیلات دولتی به عهده خود شهروندان است، افزود: بازسازی 17 هزار واحد تعمیری تمام شده است.
این مسئول گفت: از 4 هزار و 500 واحد تخریبی هم 2 هزار واحد تکمیل شده و یک هزار و 500 واحد در مرحله نازک‌کاری است.
محمدی از اجرای طرح هادی در 21 روستای زلزله‌زده استان خبر داد و گفت: اگر اعتبار کافی برسد، در بقیه روستاها نیز این طرح اجرا خواهد شد.
زلزله 21 مردادماه سال گذشته آذربایجان ‌شرقی 10 هزار میلیارد ریال به روستاها و مناطق شهری 6 شهرستان اهر، هریس، ورزقان، کلیبر، خداآفرین و تبریز خسارت زد.

 


ورامین- خبرنگار کیهان:
پدر سه شهید ورامینی در سن 101 سالگی دار فانی را وداع گفت.
پیکر مرحوم حاج جبراییل قبادی نمین صبح دیروز بر روی دستان مردم متدین ورامین تشییع و در گلزار شهدای حسین رضا(ع) در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.
مرحوم حاج قبادی نمین سه‌شنبه شب بر اثر کهولت سن دار‌فانی را وداع گفت.
این مرحوم پدر شهیدان ناصر، بهروز و محمد قبادی نمین است و در سال‌های دفاع مقدس حدود 20 بار به مناطق عملیاتی عزیمت کرد.
مرحوم قبادی نمین جزو اولین نیروهای مردمی شهر ورامین بود که برای دفاع از انقلاب اسلامی سلاح به دست گرفت و در برابر ضدانقلاب ایستاد.
گفتنی است شهیدان ناصر، بهروز و محمد قبادی نمین از فرماندهان دفاع مقدس بودند که در سال‌های 1364 و 1361 به شهادت رسیدند.

 


ساری - خبرنگار کیهان:
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: خرید تضمینی برنج پرمحصول در مازندران آغاز شد.
رضا افرازه در جمع خبرنگاران افزود: خرید برنج پرمحصول در دو گروه انجام می‌شود گروه نخست شامل خزر، فجر، ساحل، شفق، درفک، کادوس، هیبرید و تابش است که قیمت خرید تضمینی این اقلام 21 هزار ریال است. گروه 2 نیز شامل ندا، آذر، نعمت، صالح است که قیمت خرید تضمینی آنها نیز 15 هزار و 980 ریال است.
وی از فعالیت مراکز خرید تضمینی برنج پرمحصول در مازندران خبر داد و افزود: این مراکز در انبارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی شهرهای نکا، بابل و فریدونکنار دایر شده و در صورت نیاز تعداد این مراکز افزایش خواهد یافت.

 


همدان-خبرنگار کیهان:
رئيس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور گفت: تامین ماشین‌آلات کشاورزی نیاز به 800‌میلیارد ریال اعتبار دارد.
کامبیز عباسی در مراسم آغاز به کار دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی و هشتمین نمایشگاه صنعت مرغداری و دامپروری و شیلات در همدان افزود: با توجه به تولید 95 درصد محصولات کشاورزی کشور با استفاده از صنعت و تکنولوژی داخلی، موضوع تامین اعتبار برای خرید ماشین‌آلات باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد تا با جذب آن بتوانیم تسهیلاتی طولانی مدت با کارمزد پایین و با آورده شخصی کم و نیز کمک‌های بلاعوض، کشاورزان را یاری کنیم.
وی ادامه داد: از سوی دیگر جهت اجرای کامل و مطلوب طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، سالانه 12 تا 14 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
عباسی یادآور شد: در همین راستا طرح جایگزینی ماشین‌های فرسوده کشاورزی در دستور کار قرار دارد که با وجود به کارگیری 400 هزار دستگاه تراکتور و کمباین در کشور توسط کشاورزان، در طول پنج سال آینده و طبق قانون برنامه پنجم توسعه، باید 200 هزار دستگاه جدید جایگزین شود.
وی به میزان پایین بارندگی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: میزان متوسط بارندگی در ایران یک سوم و میزان تعریق آب سه برابر متوسط جهانی است و لذا توسعه روش‌های نوین آبیاری و کشاورزی حفاظتی به منظور مقابله با مشکل خشکسالی لازم است.
در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی و هشتمین نمایشگاه صنایع مرغداری و دامپروری و شیلات 10 واحد نمایندگی تولیدات خارجی و 109 واحد تولیدی داخلی شرکت دارند.

 


سرویس شهرستانها-
مراسم گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) صبح امروز در ری برگزار می‌شود.
به گزارش معاونت فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، این مراسم از ساعت 11 امروز (پنجشنبه) از مصلای بزرگ ری در حرم مطهر این امامزاده و محدث عالیقدر شیعی برگزار می‌شود و طی آن سخنرانان و ذاکران اهل بیت«ع» به فضائل و مناقب آن مرد بزرگ دین و شریعت می‌پردازند.

 


ربات پرنده ناجی سواحل و بازرسی هوایی در شهرستان بابلسر رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، این ربات یک ربات پرنده امدادگر و بازرس است که با هدف اولیه امداد رسانی به انسان‌های در حال غرق شدن در ساحل دریا طراحی و ساخته شده و با گسترش دامنه کاربردهای آن توانایی به کارگیری در حوزه‌های بررسی و عیب‌یابی سازه‌های دریایی، تصویربرداری از مکان‌های دور از دسترس انسان نشانه‌گذاری و موقعیت‌یابی دقیق مناطق آسیب‌دیده در سوانح دریایی را دارد.
ربات پرنده در بحث امداد رسانی سوانح دریایی به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند با هدایت کاربر، به سرعت به سمت فردی که در حال غرق شدن است حرکت کرده و با فعال کردن سیستم امداد، بالشتک‌ها را برای غریق رها کرده و عملیات نجات را انجام دهد.
این سیستم برای نخستین بار در سطح دنیا طراحی و ساخته شده است و با توجه به اینکه هر ساله تعداد زیادی از افراد در سطح دنیا، در سواحل دریا غرق می‌شوند، این ربات پیشرفته می‌تواند عملیات نجات را در زمان مناسب انجام دهد.

 


جانشین فرمانده بسیج کشور با اشاره به بحث جدی شدن درس آمادگی دفاعی در مدارس گفت: از سال تحصیلی جدید این درس با عناوین جدید به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر از مشهد، سرتیپ علی فضلی صبح دیروز در نهمین همایش سراسری مدیران کانون‌ها و اعضای شورای سازمان بسیج فرهنگیان کشور یادبود شهید غلامرضا ادبی که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: ‌این درس با همکاری خوب آموزش و پرورش و سپاه برای دانش‌آموزان تدوین و در مدارس ارائه خواهد شد.
فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور بیان کرد: در حوزه جنگ نرم کار و مجاهده بزرگی در پیش رو داریم و در صورتی که به خوبی درکش کنیم توفیقاتی را بدست خواهیم آورد.
وی خطاب به فرهنگیان بسیجی تاکید کرد: احساس نکنید کار شما در مدارس اثر ندارد بلکه اثر همین کارها وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد تاثیری شگرف برجای خواهد گذاشت.
سرتیپ فضلی با اشاره به بحث تهاجم فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی گفت: وقتی تهاجم فرهنگی به سمت مردم و فرهنگ کشورمان شدت یافت رهبر معظم انقلاب با عنوان شبیخون فرهنگی به همه ما هشدار دادند و پس از آن بحث براندازی از سوی ایشان مطرح شد.
وی افزود: ما در هیچ عملیاتی نمی‌توانیم به تنهایی به نتیجه برسیم و باید همه ظرفیت‌های دیگر کشورمان را در این عملیات مورد استفاده قرار دهیم.

 


معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به تمهیدات ویژه برای بازگشایی مدارس گفت: بر این اساس 20 رام قطار یک طبقه و دو رام قطار دو طبقه و 140 دستگاه اتوبوس دو کابین تا پیش از مهرماه امسال وارد ناوگان می‌شود.
مهندس سیدجعفر تشکری هاشمی در نخستین جلسه ستاد استقبال از مهر 92 با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز و 820 هزار دانشجوی تهرانی با آغاز مهرماه سفرهای درون شهری خود را آغاز می‌کنند، افزود: بر این اساس برآورد می‌شود روزانه حدود چهار میلیون سفر به سفرهای فعلی پایتخت افزوده شود.
وی با اشاره به بهره‌برداری از 12 کیلومتر از خط 3 متروی تهران حدفاصل بزرگراه آزادگان تا چهار راه ولیعصر(عج) تا پیش از مهرماه گفت: در عین حال 20 رام قطار یک طبقه و دو رام قطار دو طبقه نیز به ناوگان مترو افزوده شده و در نخستین روز مهرماه استفاده از مترو با ارائه کارت شناسایی دانش‌آموزی یا دانشجویی رایگان خواهد بود.
معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در مهرماه در نظر گرفته شده است، از آمادگی صددرصدی این ناوگان برای جابجایی دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد و گفت: در تلاشیم تا پایان شهریور ماه خط 9 سامانه اتوبوس‌های تندرو شامل 33 کیلومتر با 36 ایستگاه از بزرگراه ارتش تا خیابان هلال‌احمر راه‌اندازی شود که بخش اعظمی از مسیر این سامانه از بزرگراه امام‌علی(ع) خواهد بود.
وی تاکید کرد: 140 دستگاه اتوبوس دو کابین جدید نیز در سامانه خط 9 اتوبوس‌های تندرو تا پایان شهریور ماه افزوده می‌شود.
معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به تمهیدات ویژه تاکسیرانی گفت: شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی نسبت به ارائه خدمات سرویس مدارس در مناطق مختلف مشخص شده و ضمن نظارت بر میزان کرایه‌ها با متخلفان برخورد می‌شود.
وی از شناسایی مدارس پرخطر در مناطق 22 گانه پایتخت خبر داد و گفت: در عین حال تا پیش از مهرماه زیرگذر عابر پیاده ضلع شمالی میدان آزادی (بزرگراه جناح) نیز افتتاح خواهد شد.
معاون ترافیک شهردار تهران به آمار دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 940 دوربین نظارتی و 130 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در معابر پایتخت به کارگیری می‌شود که آمارها نشان می‌دهد ترافیک معابر تهران در روز بازگشایی مدارس در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 24 درصد و نسبت به شهریور ماه آن سال 21 درصد افزایش داشته است.
وی به دستورالعمل اجرایی ستاد مرکزی بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در سال 92 اشاره کرد و گفت: بر این اساس کنترل دقیق پارک حاشیه‌ای و اعمال قانون در خصوص تخلف در اطراف مدارسی که در مجاورت معابر و تقاطع‌های اصلی واقع شده است، پیش‌بینی اکیپ‌های ویژه پلیس به منظور رفع سد معبر ناشی از تصادفات، پارک‌های دوبله و... و برخورد با سواری‌ها و مینی‌بوس‌های غیرمجاز سرویس‌های مدرسه به ویژه آنهایی که فاقد آرم تردد می‌باشند، از وظایف اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است، از سوی دیگر سازمان تاکسیرانی نیز ضمن کنترل کرایه‌های مصوب و جلوگیری از افزایش آنها نسبت به ارائه خدمات سرویس مدرسه به مدارس دخترانه از طریق تاکسی‌های بانوان اقدام خواهد کرد.
معاون ترافیک شهردار تهران از نصب جان پناه‌های ایمنی در معابر با اولویت معابر منتهی و مقابل مدارس خبر داد و گفت: در عین حال برابر ابلاغیه صورت گرفته صدور هرگونه مجوز حفاری در مناطق مختلف شهرداری تهران از 10 شهریور ماه تا 15 مهرماه ممنوع بوده و کلیه عملیات‌های حفاری آغاز شده نیز باید حداکثر تا 20 شهریورماه به اتمام رسیده و عملیات روسازی آسفالت معابر و پیاده‌روها نیز تا 24 شهریورماه تمام شود.

 


کاشان-خبرنگار کیهان:
مسئول واحد فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کاشان از اهدای اعضای بدن خانم 45 ساله کاشانی به چند بیمار نیازمند خبر داد.
ابراهیم کوچکی با اشاره به انتقال این بیمار بر اثر سکته مغزی به مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان، اظهار داشت: با اعلام مرگ مغزی «کبری به‌زارع» از سوی پزشکان، خانواده وی رضایت خود را برای اهدای اعضای بدن وی به بیماران نیازمند پیوند اعلام کردند.
وی با بیان اینکه بیمار به بیمارستان امام خمینی تهران برای اهدای اعضای بدن اعزام شد، گفت: پزشکان کبد، منسوج و دریچه‌های قلب بیمار را قابل استفاده برای اهداء به بیماران نیازمند دانستند.

 


سمنان - خبرنگار کیهان:
رئیس بسیج دانش‌آموزی استان سمنان گفت: تیم لیگ علمی دانش‌آموزان بسیجی دوم متوسطه دبیرستان شهید بهشتی شهرستان سمنان در رشته فیزیک به مرحله نهایی و بین‌المللی مسابقات لیگ علمی پایا راه یافتند.
محمد یعقوبی افزود: مرحله کشوری و بین‌المللی این مسابقات با حضور تیم‌هایی از کشورهای مختلف جهان از چهارم تا ششم شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.
رئیس بسیج دانش‌آموزی استان سمنان درمورد سطح رقابتها اظهار داشت: در مجموع 120 تیم در مرحله شهرستانی در سطح استان به رقابت پرداختند که 10 تیم به مرحله استانی صعود و از این 10 تیم یک تیم به مرحله کشوری و بین‌المللی راه یافت.

 


Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غایب نامیده‌اند، چون «ظاهر» نیستی، نه اینکه «حاضر» نباشی.
«غیبت» به معنای «حاضر نبودن»، تهمت ناروایی است که به تو زده‌اند و آنان که بر این پندارند، فرق میان «ظهور» و «حضور» را نمی‌دانند، آمدنت که در انتظار آنیم به معنای «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را می‌خوانند، ظهورت را از خدا می‌طلبند نه حضورت را. وقتی ظاهر می‌شوی، همه انگشت حیرت به دندان می‌گزند با تعجب می‌گویند که تو را پیش از این هم دیده‌اند. و راست می‌گویند، چرا که تو در میان مائی، زیرا امام مائی، جمعه که از راه می‌رسد، صاحبدلان «دل» از دست می‌دهند و قرار ازکف می‌نهند و قافله دل‌های بی‌قرار روی به قبله می‌کنند و آمدنت را به انتظار می‌نشینند...
و اینک ای قبله هر قافله و ای «شبروان را مشعله»، در آستانه آدینه‌ای دیگر با دلدادگان دیگری از خیل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه می‌کنیم.
دل شکسته
باد هم کم نکند سوز دل صحرا را
قطره‌ای عشق به آتش بکشد دریا را
از غم عشق تو ای دوست ببین جان به لبم
فرصتی نیست دگر وعده مده فردا را
بچشان ذره‌ای از لعل لبت بر لب من
تا معلم بشوی بر دل من اسما را
چهره ماه تو را گر که نبینم کورم
ورنه بینا به کجا گم بکند پیدا را
یا که جانم بستان یا به وصالت برسان
اعتنایی بنما بیش مسوزان ما را
ساقی از فیض تو شد عالم امکان‌آباد
من خرابم چه کنم از می‌عشقت یارا
این عجب نیست که بی‌دیدن تو مجنونم
ذکر اوصاف تو مجنون بکند لیلا را
قطره‌ای اشک که از چشم خمارت آید
همچو آواز زند بر سر من دنیا را
این ترک خورده دلم، وحشت این را دارد
که بمیرد و نبیند پسر زهرا را
مهدی پناهی
***
آری یا نه؟!
من عاشق و مامور به صبرم یا نه؟
در فکر شب اول قبرم، یا نه؟
چندی است که از خودم سوالی دارم
من منتظر امام عصرم، یا نه؟
شجاع
***
دلت می‌آید؟
تو که درد آشنای اهل دردی
تو که دست کسی را رد نکردی
بگو حالا که دلهامان شکسته است
دلت می‌آید آیا برنگردی؟
سیدحبیب نظاری
***
زیرقیمت!
غرورم را به غیرت می‌فروشم
وجودم را به همت می‌فروشم
به بازاری که مهدی می‌خرد دل
دلم را زیر قیمت می‌فروشم
***
کوچه‌های فاطمیه
دلهای ما لب تشنه باران نورت
چشم انتظار صبح زیبای ظهورت
می‌باری عطر روشنای صبح دم را
بر جاده‌های شب زده وقت عبورت
ما را ببر با خود به دیدار خداوند
از سمت سهله جمکران، از کوه طورت
آقا اگر هم قلب ما از جنس سنگ است
شاید شود نیمه شبی سنگ صبورت
هر روز بین کوچه‌های فاطمیه
لبریز ماتم می‌شود چشم غیورت
صاحب عزا با واهمه می‌خوانم امشب
مرثیه‌های مادرت را در حضورت
حس می‌کنی آن التهاب شعله‌ها را
لحظه به لحظه، موبه‌مو، صورت به صورت
هر روز قبر بی‌نشانی ندبه دارد
چشم انتظار صبح زیبای ظهورت
یوسف رحیمی

 


سرپرست دادگاه کیفری استان تهران گفت که حکم 3 نماینده مجلس در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی که در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در حال رسیدگی است، تا هفته آینده صادر می‌شود.
قاضی محسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پرونده کهریزک به دیوان عالی کشور ارسال شده است.
وی افزود: مشخص نیست که دیوان عالی کشور ظرف چه مدت درباره این پرونده اظهارنظر خواهد کرد.
شعبه 76 داگاه کیفری استان تهران از هشتم اسفند ماه 1391 رسیدگی به پرونده قضات کهریزک را آغاز کرد و اول خرداد 92، نیز یازدهمین و آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد.
پس از ابلاغ حکم، برخی از متهمان و شکات به آن اعتراض کردند و بر همین اساس پرونده قضات کهریزک به دیوان عالی کشور ارجاع شد.
بر اساس این گزارش، پرونده فساد بزرگ مالی که با عنوان پرونده 3 هزار میلیاردی هم شناخته می شود در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی سراج رسیدگی شد و البته رسیدگی به قسمت های دیگر این پرونده ادامه دارد.
در این پرونده اتهاماتی متوجه برخی از نمایندگان مجلس بود به همین دلیل پرونده آنها بر اساس تبصره ماده 4 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اصلاحی 1381 ، باید در دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار می گرفت.

 


نشست تخصصی بحرین، «طوفان تمرد» همزمان با سالگرد استقلال مردم این کشور و باحضور رهبران انقلاب بحرین در تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار کیهان، در این نشست تخصصی سیدجعفر‌العلوی از رهبران جنبش اسلامی عمل گفت: 14 آگوست سالگرد استقلال مردم بحرین در سال 1971 میلادی است که با خروج انگلیس از این کشور یکی شده است و در همه کشورها روز خروج دشمن را جشن می‌گیرند اما در بحرین به علت حضور آل‌خلیفه این روز جشن گرفته نمی‌شود بلکه روز به سلطنت رسیدن حاکمان آل‌خلیفه به عنوان روز ملی، جشن گرفته می‌شود.
در این نشست دکتر راشدالراشد عضو جنبش اسلامی عمل و از رهبران جنبش مردمی بحرین گفت: ما از رهبر انقلاب اسلامی ایران به خاطر مواضع حمایت‌آمیزشان از مردم بحرین سپاسگزاریم.
وی افزود: ما از دولت ایران می‌خواهیم که در صحنه‌های بین‌المللی به آل‌خلیفه فشار جدی وارد کند.
دکتر راشد الراشد درخصوص سوال دخالت عربستان و آل‌سعود در بحرین گفت: عربستان سعودی اگر می‌خواهد نیروهای نظامی خود را از پادگان‌ها بیرون بیاورد بهتر است دو جزیره خود را که مالکیت آن را دارد و امروز در دستان اسرائیل است را پس بگیرد.
راشد الراشد در جواب سوالی مبنی بر نقش فضای سایبر در تحولات بحرین و کمک جوانان ایرانی در این فضا به انقلاب مردم بحرین گفت: بدون شک شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی موجود در فضای نت می‌تواند نقش بسیار حیاتی در حمایت معنوی از انقلاب بحرین داشته باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه ما در خفقان رسانه‌ای به سر می‌بریم و انقلاب یمن نیز چنین وضعی دارد از این رو می‌توان با همین روشها در پشتیبانی معنوی و روحانی و انتقال پیام انقلاب بحرین قدم برداشت. این رهبر جنبش اسلامی عمل در ادامه گفت: جوانان ایرانی می‌توانند در جهت فعال‌تر کردن این جنبش افکار و روشهای جدید خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به مردم بحرین منتقل کنند.

 


سفیر اندونزی در کشورمان تاکید کرد: انتخابات اخیر در ایران از دموکراتیک‌ترین انتخاباتی بود که در جهان برگزار شد.
دیان ورنجوریت سفیر اندونزی در ایران در گفت‌وگو با مهر با اشاره به روابط ایران و اندونزی که قدمتی هزار ساله دارد اظهار داشت: باید روی ظرفیت‌های موجود در دو کشور کار شود. دو کشور ظرفیت‌های مختلفی دارند. برای مثال ایران دارای منابع نفت و گاز است. علاوه بر آن محصولات پتروشیمی و کشاورزی نیز جزو ظرفیت‌هایی هستند که با استفاده از آنها می‌توان مناسبات میان ایران و اندونزی را افزایش داد.
ورنجوریت در ادامه افزود: بر همین اساس این خواست ماست که دارای روابط خوب با ایران باشیم. اما با وجود این ظرفیت‌ها سطح مناسبات اقتصادی دو کشور در آن حدی که ما انتظار داریم نیست. برای مثال در سال 2011 میلادی سطح مبادلات تجاری دو کشور یک میلیارد و 800 میلیون دلار بود که این رقم در سال 2012 میلادی به یک میلیارد و 500 میلیون دلار کاهش یافت که این امر به دلیل اعمال تحریم علیه ایران از سوی کشورهای غربی بود. تحریم‌ها کار اندونزی برای داد و ستد با ایران را مشکل کرد.
سفیر اندونزی در ایران درخصوص تحریم‌های غرب علیه ایران و تاثیر آن بر روابط تجاری تهران، جاکارتا گفت: هدف اصلی این تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران است در درجه بعد این تحریم‌ها برای محدود کردن فروش کالاهای ایرانی از جمله نفت و گاز این کشور اعمال شده‌اند. این تحریم‌ها مشکلاتی را برای خریداران نفت و گاز ایران به وجود آورده است. با توجه به آنکه این تحریم‌ها تمرکز ویژه‌ای بر بخش نفت و گاز دارند و اندونزی نیز بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر تامین می‌کند باید مراقب این تحریم‌ها باشیم.
از آنجا که به موجب تحریم‌ها خرید نفت و گاز از ایران مشکل شده ما برای گسترش روابط تجاری باید روی به مسیرها و کانال‌های دیگری بیاوریم.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات آزاد در ایران و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ابراز داشت: انتخابات ایران نشان داد که ایران یک کشور دموکراتیک است و این امر از سوی کشورهای زیادی از جمله اندونزی مورد تایید قرار گرفت.
سفیر اندونزی در تهران در مورد ارزیابی خود از دولت جدید ایران نیز گفت: براساس اصول ما و اصول سیاست خارجی ما دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر ممنوع است و بر همین اساس کشورهای دیگر نیز حق دخالت در امور داخلی ما را ندارند. اما انتخابات اخیر در ایران نشان داد و همه مردم این امر را تایید کرده‌اند که این یکی از دموکرات‌ترین انتخاباتی بود که در جهان برگزار شده است.

 


فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز شرایط حاکم بر منطقه تغییر کرده و شاهد فرم جدیدی از تهدیدات هستیم که نسبت به گذشته متفاوت است.
امیر احمدرضا پوردستان در مراسم تجلیل از نفرات منتخب چهارمین دوره جشنواره حدیث نیروی زمینی ارتش با اعلام این مطلب گفت: فضایی که در مقابل ما است کارشناسان نظامی از آن فضا به عنوان فضای ناهمطراز استفاده می کنند که در این فضای ناهمطراز ما شاهد جنگ های منطقه ای نیستیم یعنی نمی بینیم دو کشور هم مرز با یکدیگر درگیر فیزیکی و تسلیحاتی نظامی داشته باشند بلکه شاهد رویارویی دو کشور هستیم که یکی از فناوری‌های بسیار بالا بهره می برد و دیگری به مراتب فناوری های کمتری دارد که نظرات کارشناسان نظامی در این زمینه این است که کشوری در این فضا موفق خواهد بود که از فناوری هایی بیشتر بهره می برد، اما واقعیت‌های میدان نبرد چیز دیگری را به ما نشان می دهد که ناهمطرازی در سلاح و تجهیزات پیشرفته نیست که لزوما منجر به پیروزی می‌شود بلکه ناهمطرازی ممکن است در قله های اعتقادی و ایمانی سبب شود.
وی با اشاره به جنگ 22 و 33 روزه غزه و لبنان ادامه داد: در این جنگ شاهد بودیم حزب‌الله با بهره مندی از بنیه های اعتقادی و ایمانی توانست در مقابل دشمنی که از فناوری‌های بالا استفاده‌می‌کرد پیروز شوند و این مسئله را اثبات می‌کند که ناهمطرازی در بنیه‌های ایمانی و اعتقادی ‌می‌باشد که می تواند اثر گذار باشد و امروزه تمامی کارشناسان نظامی بر این باورند که جنگ‌های آینده جنگ‌های انسان محور است و این مطلب را فرمانده معظم‌کل قوا به زیبایی تشخیص دادند و آن را به عنوان یک مطالبه از نیروهای مسلح درخواست کردند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه گفت: در دیداری که روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی در سال 88 با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند ایشان ارتش را یک ارتش متدین بیان نمودند و تدین را از ارتش و نیروهای مسلح خواستار شدند.
به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، پوردستان در پایان ضمن تاکید بر اهتمام به قرآن، نماز و احادیث در رابطه با تدین گفت: تدین رمز پیروزی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نبردهای آینده است و برای این که به اهداف خود در این زمینه برسیم باید همه با هم و با وحدت و یکپارچگی به این هدف مشخص شده دست پیدا کنیم و آن چیزی که کلید واژه موفقیت نیروهای مسلح است همان تدین است.

 


کاروانسرای وکیل به عنوان بزرگترین کاروانسرای تاریخی کرمان که قرار بود به هتلی 5 ستاره تبدیل شود این روزها به دلیل تخریب و وضعیت نابسامانش تبدیل به مکانی شده است که بر روی دیوارهایش نوشته شده است خطر ریزش به دیواره‌ها نزدیک نشوید.
به گزارش خبرگزاری مهر، اوایل سال 84 بود که مسئولان میراث فرهنگی کرمان از ماکت یک هتل پرده برداشتند که بر آن نام هتل 5 ستاره وکیل گذشته بودند.
اما این اقدام در حد وعده و وعید باقی ماند و تا امروز که بیش از 8 سال از تصویب احداث هتل در محل کاروانسرای قدیمی وکیل کرمان می‌گذرد نه تنها هیج اتفاق عملی برای احداث این هتل روی نداده است بلکه برج و باروهای هتل وکیل و بادگیر بزرگ این بنا نیز در حال تخریب هستند.
این در حالی است که نه تنها هتلی ساخته نشد بلکه چندی قبل کلنگ احداث یکی از بزرگترین مراکز تجاری کرمان تنها در چند متری این کاروانسرا به زمین زده شد و درست مقابل یکی از سردرهای کاروانسرای وکیل حفاری به عمق چندین متر برای احداث این مرکز تجاری و تفریحی درحال انجام است.
این روزها اگر به این کاروانسرا سری بزنید خواهید دید که این بنای تاریخی که کاشی‌کاریهای باقیمانده از گذشته‌اش نشان از رونق و زیبایی بی‌مانندنش در گذشته دارد هم‌اکنون در حال نابودی است.
این بنا تقریبا جزو نخستین ساختمانهای دو طبقه در کرمان محسوب می‌شود و 120 حجره در طبقاتش بنا شده که دارای گچ‌بریها و معماری بی‌نظیری است هرچند اقداماتی برای مرمت این بنا انجام شده است اما هیچ‌گاه این اقدامات در مقابل حجم تخریبهایی که روزگار و بی‌توجهی مسئولان در نگهداریش به آن وارد کرده‌اند نیست.
با توجه به وضعیت بحرانی برخی از بناهای این مجموعه و زلزله‌خیزی استان کرمان قرار بر این بود در فاز نخست کار مقاوم‌سازی کاروانسرای وکیل کرمان انجام شود و پس از آن مرمت و زیباسازی بنا صورت گیرد اما تمام این طرحها اندرخم یک کوچه باقی مانده است و هم‌اکنون دیوارهای آن در حال ریزش است.
این بنا سه در بزرگ به سمت بازار، میدان گنجعلی‌خان دارد که اکثر کاشی‌کاری‌های آن فرو ریخته و چیزی از سردرها مشخص نیست.
دیوارهای این سمت کاروانسرا آنچنان نامقاوم و درهم شکسته هستند که همسایگان و مردم این محله برای اینکه دیوارها بر روی کسی فرو نریزد در قسمتهای مختلف آن با اسپری رنگی بر روی دیوارها نوشته‌اند «خطر ریزش، به دیواره‌ها نزدیک نشوید.»

 


آمریکایی‌ها نسبت به "خطر نزدیکی روابط تهران –خارطوم" هشدار دادند.
ناظران آمریکایی نسبت به آن چه از آن به عنوان "خطر شور و حرارت ایجاد شده در روابط خارطوم –تهران" نامیدند، به دولت سودان هشدار دادند.
به گزارش ایسنا،روزنامه آمریکایی هافینگتن پست به نقل از این ناظران نوشت که این روابط منافع سودان را به ویژه در روابطش با واشنگتن و کشورهای حوزه خلیج (فارس) تهدید می‌کند.
این روزنامه افزود، حرکت ایجاد شده در شراکت استراتژیک فعلی میان ایران و سودان پیامدهای منفی را برای سودان به خارطوم به همراه دارد.

 


مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی در قالب اردوهای یک روزه ویژه کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان در اردوگاه ایثار واقع در کردان کرج برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحجت میرشاهولد مسئول اعزام مبلغ استان تهران با بیان خبر فوق و با اشاره به اینکه این اردوها از 20 تا 22 مرداد ویژه خواهران و 23 تا 25 مرداد ویژه برادران در این اردوگاه برگزار می‌شود گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در این طرح سه هزار نفر از دانش‌آموزان استان تهران حضور دارند.
وی افزود: در طرح نشاط معنوی روزانه 500 نفر و در سه مقطع سنی خردسالان، نوجوانان و جوانان نیز حضور دارند.
مسئول اعزام مبلغ استان تهران گفت: در این مجموعه تفریحی ورزشی برنامه‌هایی همچون فوتبال چمن، شنا، پینت‌بال، قایق سواری، دوچرخه‌سواری، والیبال و بازدید از باغ وحش، جنگ نشاط توسط مبلغان اعزامی و ویژه‌ برنامه‌های طرح نشاط معنوی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو اجرا می‌شود.
وی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی هم جزو دیگر برنامه‌های طرح نشاط معنوی است. همچنین دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح به صورت رایگان از برنامه‌های فوق استفاده می‌کنند.
حجت‌الاسلام میرشاهولد خاطرنشان کرد: در پایان این مراسم هر روز به قید قرعه جوایز ارزنده اهدا و فیلم مستند اختتامیه به شرکت‌کنندگان داده می‌شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10