(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 26 مرداد 1392 - شماره 20567

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: وزرا باید به وزارتخانه‌های خود به خصوص در مورد بیت‌المال اشراف کامل داشته باشند
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
دریادار سیاری مطرح کرد
اولویت توسعه دریا محور در پیشرفت کشور
امام جمعه قم: جنگ داخلی در کشورهای اسلامی به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است
فاطمه رهبر: حضور در فتنه ۸۸ دلیل اصلی رأی عدم اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی بود
بازگشت پیکر 92 شهید دفاع مقدس به میهن اسلامی
علوی: اولویتم در وزارت اطلاعات «امنیت» است
مراسم گرامیداشت قیام 23 مرداد مردم تنکابن برگزار شد
معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح خواستار بازنگری در میزان بازدارندگی مجازات‌ها شد
آزادی 12 زندانی با کمک‌ مالی یک نیکوکار در مراغه
حقوق کامل دوران اسارت آزادگان پرداخت نشده است
الزام قصابی‌های اصفهان به عرضه گوشت با برچسب «پیش سرد شده»
رئیس پژوهشکده خاک و آبخیزداری کشور: دریاچه ارومیه امسال با خشکسالی مواجه نیست
استاندار بصره خبر داد
انتقال گاز به عراق از طریق خوزستان
کشاورز مهابادی رکورد جدید برداشت گندم را به نام خود ثبت کرد
25 رأس گوزن زرد از آفت مگس‌ میاز نجات یافت
آغاز برداشت شلتوک برنج در بابل
فروش سوخت به مرزنشینان سیستان و بلوچستان از اول شهریور ماه
کاهش مناطق شنا ممنوع در سواحل گیلان
   


شهید محراب، حضرت آیت‌الله مدنی(ره): انسان مسلمان متواضع است و تکبر در او راه ندارد. تواضع و اخلاق حسنه رسول اکرم
- صلی‌الله علیه و آله و سلم- بود که سبب شد اسلام عالمگیر شود.

 


امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت توجه به بیت‌المال تأکید کرد: ما در شرایطی نیستیم که هزینه‌های غیرمعمول خرج شود.
به گزارش فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در سخنانی در خطبه دوم با اشاره به تخریب بارگاه ائمه بقیع اظهار داشت: بارگاه این امامان بزرگوار به دست جنایتکاران وهابی تخریب شد، ‌این مصیبت بزرگی است و جهان اسلام داغدار است، این بدبخت‌ها تصور می‌کنند با این برنامه‌ها می‌توانند نور اهل بیت را خاموش کنند، قبور نورانی ائمه در دل مردم جای دارد.
وی با اشاره به حوادث اخیر مصر، اظهار داشت: آنچه در کشور مصر اتفاق افتاده همه ما را به شدت متأثر کرده، ببینید آن انقلاب امروز به کجا منتهی شده است؟ چه صحنه‌هایی را مشاهده می‌کنیم؟ نخبگان سیاسی، علمی و دینی مصر باید هرچه زودتر تدبیری بیندیشند و مقابل این کشتار وسیع گرفته شود، متأسفانه ارتش وجهه مردمی خود را به کلی از دست داده است، ارتش بکوشد بیش از این منفور نشود، گروه‌های مردمی به جان یکدیگر افتادند و نتیجه‌ای جز زخمی بیشتر، شهید بیشتر چیز دیگری نیست.
آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به اشغال 65 ساله فلسطین به دست صهیونیست‌ها گفت: 65 سال است که از اشغال رسمی فلسطین می‌گذرد که پیوسته آنان گرفتار ظلم و جور و تخریب خانه‌ها و قتل و اجحاف و انباشتن زندان‌ها از بی‌گناهان هستند و عجیب‌تر این است که قدرت‌های مسلط غرب هم که مدعی دروغین حقوق بشر و دموکراسی هستند، اصلاً اعتنایی ندارند، نه تنها اعتنا بلکه از صهیونیست‌ها حمایت هم می‌کنند.
وی به شرح یک ماجرا در یک روستای فلسطینی پرداخت و گفت: دهم آوریل 1948 قوای مسلح یهود به دیر یاسین قریه‌ای نزدیک به بیت‌المقدس حمله کردند، 250 نفر از اهالی آن را از زن و مرد و عاجز و مریض کشتند، با بریدن دست و پا و دریدن شکم‌ها و کندن گوش‌ها و بیرون آوردن چشم‌ها و له کردن جمجمه‌ها،‌ اجساد و زنده‌ها را مثله کردند و اجساد را به چاهی ریختند.
آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: اتحادیه دولت‌های عرب کتابی به نام تجاوزات یهود منتشر کرده که در آن ده‌ها مورد از تجاوزات یهود را با عکس‌های روشن‌ منتشر کرده است. جنایت‌پیشه‌های وحشی عده‌ای از دختران عرب را اسیر کردند و آنان را عریان در کامیون‌های بی‌سرپوش ریختند و در شهرهای یهودی مخصوصا در شهر بیت‌المقدس جدید از بین مردم عبور می‌دادند، یهودیان رذل و پست از آنان عکس می‌گرفتند این جنایت وحشیانه دنیا را تکان داد، جمعیت صلیب سرخ بین‌المللی فردی را برای مطالعه درباره شرایط این قریه فرستاد. یهودیان پس از اطلاع یک روز موعد بازدید را عقب انداختند و در آن یک روز تا جایی که توانستند آثار جنایت‌ها را محو کردند و مخصوصا اجساد مثله شده را در چاهی ریختند و درب آن را بستند.
وی با بیان اینکه شرم‌آور است این جانیان دعوت به مذاکره و سازش می‌کنند گفت: یعنی بیایید ای مظلومان بسازید، دزدها و قاتلین را نگه دارید، برای آنان میدان را وسعت دهید و دستشان را باز کنید و بیش از این سخن از خود و مظلومیت خود نگویید، خدا را شکر که ملت فلسطین، مردم واقعی فلسطین بیدارند و این مذاکره‌ای که برخی از فلسطینی‌ها به نام نماینده فلسطینی‌ها انجام می‌دهند، فلسطینی‌ها آنان را رد می‌کنند و می‌گویند این افراد اصلا نماینده ما نیستند، خدا را شکر ملت فلسطین بیدارند و توجه دارند که سازش یعنی دزد و قاتل را به رسمیت شناختن و به دزد مدال دادن.
آیت‌الله موحدی کرمان در خاتمه با اشاره به انفجار اخیر در لبنان و همچنین مسائلی که در عراق پیش می‌آید، گفت: یقینا این افراد از کمک‌ها و پشتیبانی‌های کامل و سیاسی و تسلیحاتی برخی از قدرت‌های منطقه و فرا منطقه استفاده می‌کنند، مستکبرین هر کجا که وارد شدند آرامش را از مردم گرفتند، در همه این قضایا رژیم صهیونیستی نشسته و به اختلاف مسلمین لبخند می‌زند و منتظر است روز بدتری را مسلمین مشاهده کنند، انفجار لبنان هم فاجعه دیگری بود که به وجود آمد و غم ما را بیشتر کرد.
خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول با اشاره به مسئله تشکیل دولت جدید گفت: الحمدلله این برنامه به خوبی عملی شد. بحث‌های آزادانه انتقادها و آرا به خوبی مطرح شد. خواسته‌های مردم بیان شد و به وزرای معرفی شده مشکلات معرفی شد که یا می‌توانید مشکلات را حل کنید و اگر نمی‌توانید انصراف دهید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مقوله حکومت مسئله مهم و حیاتی دین ماست گفت: امری مهمتر از حکومت اسلامی در دین نیست. حضرت امام محمد باقر در روایتی می‌فرمایند که پایه‌های اسلام شامل نماز، روزه، حج و ولایت است و زمانی که پرسیدند کدام یک از آنها مهمتر است ایشان فرمودند ولایت از همه مهمتر است.
این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ولایت از تمام برنامه‌های دینی مهمتر است چرا که کلید تمام آنها ولایت است. البته ولایت صرف اعتماد به امام و اهل بیت نیست بلکه پیاده شدن امامت است که معنای اصلی آن حکومت اسلامی است که خوشبختانه در کشور ما این معنا تحقق یافته است.
آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: برنامه‌هایی همانند نماز، روزه، حج، عمره باید حقیقتا تحقق پیدا کند و تحقق آنها به برکت حکومت اسلامی است. به خاطر امامت است.
وی در ادامه خطاب به وزرا افزود: آقایان وزرا که رای آورده‌اید جایگاه شما بس رفیع است و وظایف و مسئولیت‌های شما بسیار بسیار سنگین است باید وظایف را شناخت، این مسئله بسیار مهم است. اگر عزیزانی که رای آوردند می‌خواهند وظایف خود را به صورت صحیح بشناسند عهدنامه مالک‌اشتر را هر روز مطالعه کنند. در این عهدنامه امیرالمومنین تمام انتظارات را از حکومت اسلامی و وظایف آنها بیان کرده است.
این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وزرا به وزارتخانه خود اشراف کامل داشته باشند و به طور کامل از آنچه می‌گذرد آگاه باشند. اینکه مسئولین چه می‌کنند و با مردم چه برخوردی دارند. حضرت علی(ع) می فرمایند که افرادی صادق، مورد اعتماد و دلسوز را بگمارید تا ببینند که زیردستان شما چگونه با مردم رفتار می‌کنند.
همچنین خطیب نمازجمعه تهران با تاکید بر ضرورت توجه به مردم گفت: مردم را دوست بدارید خادم مردم باشید مراجعات و نامه‌هایی که از سوی مردم به شما می‌رسد را جواب دهید چرا که ممکن است در بین نامه‌ها مظلومی استغاثه کرده باشد و در صورت بی‌توجهی حکومت متزلزل می‌شود.
آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: عده‌ای را مسئول کنید تا به نامه‌ها به دقت رسیدگی کنند چرا که ممکن است مظلومی فریادی سر داده باشد و باید به دادش رسید. توجه کنید که یکی از اصحاب امام موسی ابن‌جعفر به خاطر یک بی‌توجهی کوچک به یک ساربان مظلوم در جریان حج از سوی ایشان مطرود شد.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه این مسئله و توجه به مظلومین جزو مسائل جدی دین و حکومت است گفت: باید به این مسائل توجه شود چرا که در غیر این صورت به حکومت ضربه وارد می‌شود و این یک فاجعه خواهد بود که یک مظلوم بگوید من به حکومت ضربه زدم.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت انتصاب افراد لایق به مناصب حکومتی گفت: حتما توجه کنید که یکی از عوامل سقوط حکومت‌ها این است که مسئولیت‌ها به انسان‌های نالایق سپرده شود و نااهلان بر شایستگان مقدم گردند. از این رو بهترین و لایق‌ترین افراد را برای حکومت انتخاب کنید.
آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین بر ضرورت توجه به بیت‌المال تاکید کرد و گفت: ما در شرایطی نیستیم که هزینه‌های غیرمعمول خرج شود؛ دکوراسیون‌ها عوض شود با همین وضع موجود بسازید و هزینه‌ها را به دوش مردم و بیت‌المال تحمیل نکنید.
وی در پایان تصریح کرد: سفارش پایانی این است که مواظب باشید به واسطه دوستی‌ها و آشنایی‌ها قانون و وظایف خود را زیرپا نگذارید و روابط را بر ضوابط مقدم نکنید.
هم‌چنین پیش از ایراد خطبه‌های نمازجمعه یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مسئله حماسه اقتصادی تصریح کرد: اگر قرار بود به روش معمول کارها پیگیری شود نیاز به حماسه نداشتیم پس باید حماسه وار وارد صحنه شد. وی ادامه داد: یکی از واقعیات‌ کلان در اقتصاد مسئله تورم، اشتغال و بیکاری است و دولت باید در این زمینه برنامه جدی و عملیاتی داشته باشد.

 


واسطه آشتی مومنان شوید
قرآن حکیم: مومنان برادر یکدیگرند بنابراین دو برادر خود را (که در حال نزاع یا قهرند) آشتی دهید و تقوای الهی پیشه کنید، باشد که مشمول رحمت او شوید.
سوره حجرات آیه 10

 


نظر قرائتی درباره سینما
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی معتقد است: مدیریت جهان در دست افرادی است که سینما را اداره می‌کنند.
دومین جشنواره ملی تسنیم - آیات قرآنی روز پنج‌شنبه 24 مرداد در حالی در تالار سینما اصغر‌زاده مشهد به کار خود پایان داد که از میان بیش از یک هزار اثر، 87 فیلم کوتاه، 12 فیلمنامه و 37 عکس و مجموعه عکس به بخش مسابقه این جشنواره راه یافت.
به گزارش فارس در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به سینما و عکس در کنار مسئولین استانی، رئیس سازمان سینمایی کشور و سه معاون وی و همچنین مدیرکل سازمان سینمایی و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد بخش ویژه تقدیر از حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی نیز قرار داشت که با اهدای لوح به وی همچنین استقبال اهالی هنر مواجه شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در این مراسم در معرفی هنر با بیان اینکه هنری خوب است که خدایی باشد وگرنه سرگرم کردن هنر نیست و باید ببینیم خروجی هنر چیست ادامه داد: هنرمندی که کارهای تکراری را طولانی می‌کند تا پول بیشتری بگیرد هنرمند نیست.
به گفته وی: اگر ادعا کنند مدیریت جهان به دست کسی است که مدیریت سینما در دست اوست حرف گزافی نگفته‌اند.
دومین جشنواره ملی تسنیم توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی از 22 تا 24 مرداد در مشهد مقدس برگزار شد.
رونمایی از آلبوم موسیقی
توسط سپاه محمد‌رسول‌الله(ص)
آلبوم موسیقی «پلاک عاشقی» توسط سپاه محمد رسول‌الله(ص) رونمایی شد.
در دومین روز از پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت، طی مراسمی با حضور معاون فرهنگی سپاه محمد رسول‌الله(ص) و جمعی از اهالی موسیقی، پنجشنبه گذشته در تالار همایش‌های برج میلاد از آلبوم موسیقی «پلاک عاشقی» رونمایی شد. در این آلبوم که رمضان عظیمی آهنگسازی آن را انجام داده، صدای خوانندگانی چون محمد گلریز، علیرضا وکیلی‌منش، سید محمدمهدی کطاییان، علیرضا طراز، مهدی آهنی، محسن حسن‌زاده، مهدی امیدی‌مقدم و احسان جوادی‌طنین یافته است.
احمدرضا زرگر معاون فرهنگی سپاه محمد رسول‌الله(ص) در این مراسم گفت: استفاده از عنصر هنر به پایداری شخصیت‌های ما می‌تواند کمک بسیاری بکند. برای مثال فیلمی که از زندگی شهید بابایی ساخته شد به معرفی این شخصیت بسیار کمک کرد.
وی افزود: وقتی به خاطرات زندگی این بزرگان نگاه می‌کنیم متوجه تفاوت‌های زیادی می‌شویم که با ما داشته‌اند. با وجود این که در میان ما زندگی کرده‌اند اما یک سر و گردن از ما بالاتر بوده‌اند.
زرگر ادامه داد: چرا ما از این شخصیت‌ها استفاده نکنیم. کشورهای دیگر با استفاده از ابزار موجود دست به شخصیت‌سازی می‌زنند، در حالی که ما در کشورمان شخصیت‌های واقعی داریم که تمام خصوصیات لازم برای الگو شدن را دارند.
انقلابیون بحرینی‌با ساخت فیلم مستندی حقایق جدایی بحرین از ایران را افشا کردند
در آستانه سالگرد جدایی بحرین از ایران و استقلال این کشور از قیمومیت انگلستان، انقلابیون بحرین در مستندی برخی ناگفته‌های این رفراندوم ساختگی و روابط بین خاندان آل‌خلیفه و دولت انگلستان را برملا کردند.
سه‌شنبه گذشته در آستانه 14 آگوست روز رفراندوم استقلال بحرین فیلمی مستند درباره این رفراندوم در انگلستان منتشر شد. این فیلم مستند که توسط «مرکز رسانه‌ای انقلاب بحرین» ساخته شده، برخی ناگفته‌های این رفراندوم ساختگی و روابط بین خاندان آل‌خلیفه و دولت انگلستان به‌ویژه «ولیعهد بحرین» که طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری در منطقه را داشته، ارائه داده است.
به گزارش فارس، در این فیلم مستند همچنین به علل قیام مردم بحرین در 14 فوریه 2011 و شکل‌گیری انقلاب این کشور و همچنین شکل‌گیری جریان «تمرد» بحرین در 14 آگوست اشاره شده است.
رسوایی اخلاقی
دست از سر «بی‌بی‌سی» برنمی‌دارد
یکی از مجریان سابق بی‌بی‌سی که پیشتر دو بار در ارتباط با فساد اخلاقی بازداشت و بازجویی شده بود، رسما به 12 فقره آزار و اذیت جنسی متهم شد.
به گزارش ایرنا، دیو لی تراویس در دهه‌های 1970 و 1980 میلادی از مجریان معروف رادیو بی‌بی‌سی بود و با جیمی ساویل دیگر مجری مشهور بنگاه سخن پراکنی بریتانیا که فساد اخلاقی گسترده وی سال گذشته فاش شد نیز ارتباطاتی داشته است.
پلیس اسکاتلند یارد انگلیس که درباره سوءاستفاده‌های جنسی جیمی ساویل و دیگران تحقیق می‌کند، امروز اعلام کرد که دیو لی‌تراویس به 12 فقره سوءاستفاده و آزار جنسی 9 دختر و زن جوان متهم شده است. قربانیان وی بین 15 تا 29 سال سن داشته و بین سال‌های 1977 تا 2007 هدف آزار و اذیت این مجری مشهور بی‌بی‌سی قرار گرفته‌اند.
تراویس 68 ساله که در پاییز و زمستان سال گذشته دو بار توسط پلیس بازداشت و بازجویی شد، هم‌اکنون به قید وثیقه آزاد است و باید جمعه هفته آینده در دادگاه وست مینستر شهر لندن حضور یابد.
نماینده دادستانی انگلیس نیز با تایید تشکیل پرونده قضایی برای این مجری سابق بی‌بی‌سی اعلام کرد: ما پس از بررسی دقیق شواهد و مدارک جمع‌آوری شده توسط پلیس، به این نتیجه رسیدیم که از مجموع 19 اتهام مطرح شده علیه آقای تراویس، مستنداتی در مورد 12 اتهام وجود دارد که وی باید در دادگاه پاسخگوی آنها باشد. تراویس اتهامات مطرح شده را رد کرده و از تشکیل پرونده قضایی علیه خود ابراز تاسف و تعجب نموده است.
گفتنی است، این چندمین مورد از افشای رسوایی جنسی دست‌اندرکاران رسانه سلطنتی انگلیس طی ماه‌های اخیر است.

 


فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: توسعه دریامحور را باید با جدیت بیشتری پیگیری کنیم و تصمیم‌گیرندگان امر باید به این موضوع اهمیت دهند که دریا چقدر می‌تواند در پیشرفت کشور مفید باشد.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در سومین کنگره ملی صنایع دریایی اظهار کرد: دریا، جایگاه بزرگ و مهمی در دنیا دارد و دلیل اینکه کشورهایی در طول تاریخ قدرتمند و ثروتمند بوده‌اند، استفاده از بستر دریا بوده است. دریا برای یک کشور فرصت بزرگ برای پیشرفت و توسعه آن کشور است که در توسعه مدنیت، تجارت، حمل و نقل، ترانزیت کالا، ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری نیز اهمیت دارد.
وی در ادامه از بی‌توجهی به دریا انتقاد کرد و گفت: منافع ما در دریا، راهبردی و کلان است و باید برای بدست آوردن منابع آن تلاش کنیم. ما در دریای خزر- که امروز به خاطر منابع غنی کشف شده از اهمیت بالاتری نسبت به قبل برخوردار است- غفلت کرده‌ایم، چرا که بیشتر کشورها دنیا پی به منافع و منابع آن برده‌اند و به دنبال منافع خود در آنجا هستند.
سیاری امنیت در دریا را موضوعی مهم دانست و خاطر نشان کرد: اگر علم و پیشرفت دریایی داشته باشیم ولی نتوانیم امنیت را برقرار کنیم، ارزشی ندارد. امنیت در همه ابعاد دریا تأثیر مستقیم دارد و ما باید نیروی دریایی را محوریت امنیت در آب‌های آزاد بدانیم و همه به آن کمک کنیم و همکاری لازم را با آن داشته باشیم. ما باید بتوانیم نیاز امنیت را نه تنها در خلیج‌فارس، خلیج عدن، اقیانوس هند و دریای سرخ بلکه در تمام آب های آزاد جهان برقرار کنیم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه «ما باید با اولویت‌ها حرکت کنیم»، افزود: توسعه دریامحور را باید با جدیت بیشتری پیگیری کنیم چون پیشرفت کشور در گرو استفاده از دریاست و برای اینکه ما با توسعه دریامحور بتوانیم به رشد برسیم، تصمیم‌گیرندگان امر باید به این موضوع اهمیت دهند که دریا چقدر می‌تواند در پیشرفت کشور مفید باشد.

 


امام جمعه قم گفت: امروز هر کس که کمترین درکی از مسائل بین‌المللی داشته باشد در می‌یابد که اختلاف و جنگ داخلی در کشورهای اسلامی تنها به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی دیروز در خطبه نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد گفت: آمریکا، اسرائیل و برخی حکام منطقه و نیز گروه‌های حاضر که جزو نادانان و تکفیری‌ها هستند دست به دست هم داده‌اند تا کشورهای اسلامی را دچار هرج و مرج و اختلاف و ناامنی کنند و در این میان اندیشمندان و نخبگان مسلمان باید با همفکری قضایا را حل کنند.
امام جمعه قم در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز، شعار اعتدال‌گرایی دولت جدید را مورد توجه قرار داد و گفت: معنای این شعار در حقیقت همان رعایت تقوای الهی است که مسئله جدیدی محسوب نمی‌شود و بازگشت به شعارهای اسلامی و دستورات قرآنی است.
استادی خاطرنشان کرد: وظیفه همگان آن است که به فکر حل مشکلات باشند؛ نباید افرادی که به طور کامل با این دولت موافق نیستند کارهایی انجام دهند که قوه مجریه به ناکارآمدی متهم شود.
خطیب جمعه قم با اشاره به شعارهای تبلیغاتی نامزدها در دوران انتخابات گفت: نباید امروز همه جملاتی که گفته شد و شاید هم همه آنها درست نبود بر سر دیگران زده شود؛ همگان باید ببینند رهبر معظم انقلاب چه خطی را ترسیم فرموده‌اند زیرا ایشان فرمودند مشکلات کشور را نمی‌توان طی چند ماه حل کرد بلکه نیازمند گذشت زمان و حل تدریجی آنها هستیم؛ امروز همه می‌دانند که مشکلات کشور را نمی‌توان طی 100 روز یا چند ماه حل کرد.
وی با بیان اینکه رهبری فرموده‌اند نباید توقعات را بالا برد عنوان داشت: مردم باید امیدوار باشند و دولت هم باید با تلاش و کوشش فراوان زمینه حل مشکلات را فراهم کند.
استادی افزود: اگر با گذشت چهار یا هشت سال از یک دولت، تدین مردم کاهش یافته باشد قابل قبول نیست؛ دولت باید آسیب‌شناسی کند و دریابد که چرا وضع حجاب اینگونه شده است؛ دولت باید در کنار گزارشات امور عمرانی و خدماتی در مورد اقدامات دینی خود گزارش عملکرد بدهد؛ در نظام اسلامی تدین مردم باید افزایش یابد و آسیب‌های دینی کاهش یابند.
استادی با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع(ع) گفت: باید این روز را همواره زنده نگاه داریم و مراسم‌های عزاداری هم برپا کنیم.

 


عضو شورای مرکزی رهروان ولایت مجلس گفت:‌ حضور در شکل‌گیری فتنه و نقش وزرای پیشنهادی در جریان فتنه، دلیل اصلی و یکی از شاخصه‌های مهم نمایندگان برای رأی عدم اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان بود.
فاطمه رهبر در مورد روند رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم، اقدام مجلس را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: کار مجلس کاری شایسته بود و نشان داد که با کسی رودربایستی ندارد.
وی افزود: در چند روز گذشته وزرای پیشنهادی مباحث و برنامه‌های خود را در فراکسیون‌ها، کمیسیون‌ها و دیگر گروه‌های تخصصی مجلس ارائه و دیدگاه‌های سیاسی و اهداف آینده خود را مطرح می‌کردند که در نهایت نمایندگان نتیجه این نشست‌ها را در رأی‌های اعتماد خود به وزرای پیشنهادی اعمال داشتند.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سه وزارت آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و ورزش و جوانان مرتبط با جوانان جامعه است، همین را دلیلی برای مهم و کلیدی بودن این سه وزراتخانه دانست و گفت: امیدواریم رئیس جمهور در پیشنهاد نفرات بعدی با دقت و نظر‌هایی که دارند، نامزدهای مناسب‌تری را معرفی کنند.
رهبر تأکید کرد: دیدگاه‌های مطرح شده سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان با ملاک‌ها و مقیاس‌های نمایندگان انطباق نداشت و تا حدودی به دور بود که این شاخصه خود نقش مؤثری در تعیین رأی نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی داشت.
وی ادامه داد:‌ حضور در شکل‌گیری و نقش وزرای پیشنهادی در جریان فتنه یکی از شاخصه‌های مهم نمایندگان برای رأی اعتماد به این سه وزیر پیشنهادی بود و دلیل اینکه سه وزیر آموزش و پرورش، علوم و ورزش از مجلس رأی اعتماد نگرفتند حضور در فتنه 88 بود که عدم حضور آنان به صورت شفاف از طرف آنها مطرح نشد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس به جلسات این فراکسیون با وزرای پیشنهادی اشاره و به فارس گفت:‌ جلسات فراکسیون رهروان ولایت مطبوعاتی نمی‌شد چرا که یکی از جلسات داخلی مجلس به شمار می‌آید؛ ما در این جلسات چندین بار از این سه وزیر به صورت شفاف خواستیم که نظرات خود را در مورد فتنه 88 بگویند اما پاسخ آنها یا با واقعیت مرتبط نبود یا اینکه با شفافیت بیان نمی‌شد.

 


پیکرهای 92 شهید گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس روز پنج‌شنبه در آیینی پس از انجام تشریفات بین دو کشور عراق و ایران از مرز شلمچه به وطن بازگشت.
به گزارش ایرنا،‌ در آیین استقبال از پیکرهای مطهر این شهیدان، خانواده‌‌های شهدا و چند تن از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی و نمایندگان صلیب سرخ حضور داشتند.
پیکرهای شهدای دفاع مقدس با اجساد سربازان عراقی در نقطه صفر مرزی شلمچه مبادله شد پیکر این شهدا در منطقه مجنون جست‌وجو شده است. در این آیین با حضور نمایندگان صلیب سرخ اجساد 46 سرباز عراقی به نمایندگان کشور عراق تحویل داده شد.
نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بصره عراق گفت: تعامل ایران و عراق در زمینه تفحص و تبادل شهدا مناسب است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.
هیفاء خلیفه سعد شامگاه پنجشنبه در حاشیه آیین تبادل شهدای ایران و سربازان عراقی در مرز بین‌المللی شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز که چهاردهمین مرحله از تبادل بین شهدای ایرانی و سربازان عراقی از سال 2003 تاکنون بوده پیکر 107 شهید ایرانی به مقامات این کشور تحویل داده شد که 31 تن از آنها شناسایی شده‌اند و مابقی مجهول‌الهویه هستند.
وی افزود: 46 سرباز عراقی نیز از سوی ایران به مقامات عراقی تحویل داده شد که همگی مجهول‌الهویه هستند.
خلیفه سعد تصریح کرد: همکاری مناسبی بین ایران و عراق در زمینه تفحص و تبادل وجود دارد که قطعا این همکاری‌ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت تا کار تفحص سربازان دو کشور و تبادل آنها استمرار داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد که تبادل امروز نیز با همکاری مقامات دو کشور ایران و عراق در پی تفحص 2 ماه اخیر بوده است.
علاوه بر این 45 جسد، 15 جسد نیز در جریان تفحص نیروهای کشورمان در منطقه فاو کشف و به مقامات عراقی تحویل داده شده بود که در این مرحله از تبادل، جسد 61 سرباز به مقامات کشور عراق تحویل داده شد.
گزارش فارس به نقل از رئیس ستاد قرارگاه کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح حاکی است،‌ پیکر پاک 92 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس امروز از معراج شهدای اهواز به تهران منتقل می‌شود.
حسین عشقی گفت: این92 شهید والامقام در عملیات‌های بدر،‌ خیبر، والفجر 8، کربلای 5 و تک دشمن در سال 1367 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند که اکثر آنها در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون در عراق پیدا شده‌اند.
وی تصریح کرد: پیکر شهدا پس از انتقال به تهران، عملیات شناسایی آنها در محل معراج شهدای تهران انجام خواهد شد.
وی از برپایی دعای روحبخش کمیل در معراج شهدای اهواز و زیارت پیکر شهیدان توسط مردم و اجرای مراسم عزاداری و سوگواری و مداحی در جوار پیکر شهدا در این شهر خبر داد.
رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت: تشییع شهدای تبادل شده تا هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور ادامه خواهد داشت.
سرتیپ محمد باقرزاده افزود: در روز 25 شوال و همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) تشییع عمومی پیکر این شهدا در تهران و از پادگان حر به سمت ساختمان سابق مجلس و از آنجا تا معراج شهدا انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: پس از انجام عملیات شناسایی پیکر شهدایی که موفق به شناسایی آنها شویم به استان خود منتقل و در آنجا دفن خواهند شد.
رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: شهدایی نیز که از شناسایی آنها مایوس شویم نیز در مناطق مختلف کشور تقسیم و تا هفته دفاع مقدس تشییع خواهند شد.
وی درخصوص مشکلات مربوط به عدم امکان وسایل و دستگاه‌های کاوش به عراق نیز گفت: خوشبختانه این مشکل تا حدودی رفع و دستگاه‌های مهندسی به عراق منتقل شده و در این دور از تفحص نیز از آنها استفاده شده است.
سرتیپ باقرزاده افزود: همچنین تلاش می‌کنیم تا در یک ماه آینده این دستگاه برای کاوش به مجنون نیز وارد شود.

 


وزیر اطلاعات گفت: ابتدا باید در خدمت مردم باشیم و امنیت را با سربازان گمنام امام زمان(عج) محقق‌تر کنیم تا مردم با آسایش و آرامش بیشتر زندگی کنند.
سید‌محمد علوی وزیر اطلاعات در گفت‌وگو با فارس در مورد روند نحوه رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی در مجلس اظهار داشت: شخصیت نمایندگان به عنوان عصاره فضایل ملت برای ما عزیز و محترم است حال چه رای آنان به وزرای پیشنهادی منفی یا مثبت بوده باشد چرا که این اختیار در قانون اساسی به آنان داده شده و آنان نیز بر اساس مصالح کشور تصمیم می‌گیرند.
وی در مورد اولویت خود در وزارت اطلاعات نیز گفت: اولویتم امنیت است اما ابتدا باید در خدمت مردم باشیم و امنیت را با سربازان گمنام امام زمان محقق‌تر کنیم تا مردم با آسایش و آرامش بیشتر زندگی کنند.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: زمینه همه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و پژوهشی امنیت است و تا امنیت نباشد اندیشه اندیشه‌وران پوینده نمی‌شود.
علوی در پایان گفت: ما امیدواریم خداوند به سربازان گمنام امام زمان(عج) توفیق ایجاد امنیت بیشتر در کشور را بدهد.

 


تنکابن- خبرنگار کیهان:
مراسم گرامیداشت قیام 23 مرداد مردم تنکابن علیه رژیم شاه در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان شهر تنکابن برگزار شد، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه مازندران با تجلیل از شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای قیام 23 مرداد تنکابن گفت: شهدا این درس را به ما دادند که باید تا پای جان از باورهای دینی خود دفاع کنیم و از آنها دست برنداریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین نظری افزود: اکنون شاهدیم که تمام فشارهای دشمنان علیه ایران اسلامی بخاطر نابود کردن دین است.
وی با اشاره به مانع‌‌تراشی و فشارهای غرب علیه برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: آنها با انجام بازرسی‌های مستمر فعالیت‌های هسته‌ای ما را تحت نظر دارند اما تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی مورد بازرسی قرار نمی‌گیرد و این در حالی است که این رژیم 200 کلاهک هسته‌ای دارد.

 


معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: هر چند وضعیت بازدارندگی مجازاتها در قانون جدید مجازات اسلامی بهتر شده اما بازنگری در میزان بازدارندگی مجازات‌ها ضروری است.
حجت‌الاسلام محمد مصدق در کارگاه آموزشی قانون جدید مجازات اسلامی گفت: در قانون جدید مجازات اسلامی نوآوری‌هایی وجود دارد به طوریکه در زمینه مجازات جرایم متعدد، این قانون با گذار و عدول از نظام جمع‌ مجازات‌ها، اجرای نظام مجازات اشد را جایگزین کرده است.
به گزارش ایرنا وی برگزاری همایش بررسی قانون جدید مجازات اسلامی را برای مدیران ارشد سازمان قضایی نیروهای مسلح ضروری دانست و افزود: در این سازمان قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح نیز حاکم است لذا مشکلات ما بیشتر می‌باشد بخاطر اینکه باید قانون مربوط به این سازمان را نیز با قانون جدید مجازات تطبیق دهیم. مصدق اظهار کرد: معاونت حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح از چندی پیش به صورت مکتوب نظرات همکاران قضایی را کسب و موارد ابهام را جمع‌آوری کرده است.
وی گفت: با توجه به لازم‌الاجرا شدن قانون جدید مجازات اسلامی از اردیبهشت‌ماه امسال در این همایش کوشش می‌شود مباحث به وحدت رویه منجر شود.

 


رئیس زندان مراغه از تامین جرایم مالی 12 زندانی غیرعمد از سوی یک فرد نیکوکار مراغه‌ای خبر داد.
رحیم فلاح پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مراغه گفت: این فرد نیکوکار که نخواست نامش فاش شود، با حضور در زندان مراغه و با اختصاص یک میلیارد ریال هزینه آزادی این زندانیان را تامین کرد.
وی اظهار داشت: کل جرایم این زندانیان دو میلیارد و 500 میلیون ریال بود که به کمک این خیر و گذشت شاکیان، این زندانیان از زندان آزاد شدند.
فلاح ادامه داد: این خیر در سال‌های 90 و 91 نیز با تامین هزینه جرایم 12 زندانی غیرعمد زندان مراغه، زمینه آزادی آنان را فراهم کرده بود.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
مدیرکل امور ایثارگران و بنیاد شهید استان اصفهان گفت: براساس قانون مصوب شده است که حقوق دوران اسارت آزادگان طبق قانون سال 1368 به آنان پرداخت شود که تا 2 سال پیش این قانون اجرایی نشد!
محمدرضا رجایی در نشستی با خبرنگاران افزود: از حدود 2 سال گذشته، یک سوم حقوق حقه دوران اسارت به آزادگان پرداخت شد و پرداخت مابقی آن به علت کمبود نقدینگی با مشکل مواجه شده است.
وی با اشاره به نقش کلیدی ایثارگران این استان در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: استان در تقدیم شهید و جانباز جایگاه والایی در کشور دارد اما امروز آن طوری که باید حق آزادگان ادا نشده است. وی با انتقاد از مسئولان در عدم احداث یک مجتمع توانبخشی ویژه ایثارگران و خانواده‌های آنان گفت: در همه استان‌ها ساخت یک مرکز توانبخشی تصویب و اجرا شده اما متاسفانه این مجموعه هنوز در اصفهان احداث نشده است.
رجایی با اشاره به این که تاکنون نیمی از والدین شهدای استان اصفهان از دنیا رفته‌اند، تصریح کرد: هم‌اکنون 23 هزار والدین شهدا با میانگین سنی بالای 70 سال در قید حیات به سر می‌برند که بالغ بر 4 هزار و 500 نفر آنان دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند و به یک مرکز مجهز توانبخشی نیاز است.وی همچنین به عدم همکاری بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی با این نهاد اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه به بحث استخدام فرزندان شهدا در این استان کوتاهی شده و یک کارخانه 6 هزار نفری حاضر نیست 60 نفر از فرزندان شهدا را به کار گیرد.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
مدیر مرکز بهداشت شماره دو اصفهان گفت: تمامی قصابان و فروشندگان گوشت قرمز از این پس ملزم به عرضه گوشت پیش سرد شده هستند. علی پارسا گفت: این طرح با نصب برچسب «گوشت پیش سرد شده» از سوی کشتارگاه بر روی لاشه اجرا می‌شود.
وی با اشاره به تمهیدات اخیر سازمان دامپزشکی، مرکز بهداشت و سایر ارگان‌های ذی‌ربط به منظور کنترل بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو افزود: با اجرای طرح پیش‌سرد کردن لاشه‌ها بسیاری از ویروس‌ها از جمله ویروس CCHF که می‌تواند تلفات انسانی داشته باشد از بین می‌رود.پارسا اضافه کرد: بازرسان بهداشت محیط در بازرسی از قصابی‌ها و واحدهای عرضه گوشت، نصب برچسب گوشت پیش سرد شده را بر روی لاشه‌ها به دقت مورد بازدید قرار داده و شهروندان نیز هنگام خرید گوشت قرمز باید در صورت تخلف قصابی‌ها مراتب را به شماره تلفن 1490 اطلاع دهند.

 


رئیس پژوهشکده خاک و آبخیزداری کشور گفت: حوضه آبریز دریاچه ارومیه 5 تا 6 درصد بیشتر از میانگین کشوری بارندگی دریافت کرده و امسال در این حوزه مشکل خشکسالی وجود ندارد.
ضیاالدین شعاعی پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در ارومیه افزود: طبق بررسی‌های انجام شده 90 درصد مساحت کل کشور امسال بارش دریافت کرده و میزان بارندگی‌ها مطلوب بوده و دوره خشکسالی فعلا رفع شده است.
وی ادامه داد: علیرغم وضعیت فعلی باز امیدواریم بارندگی‌های بیشتری را در کشور و به خصوص در دریاچه ارومیه داشته باشیم تا دریاچه نیز از وضعیت فعلی خود خارج شود.
شعاعی گفت: استحصال بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی، وجود 25 هزار حلقه چاه در حوزه دریاچه ارومیه، گسترش کشاورزی در حوزه یاد شده مواردی است که نمی‌توان از آنها به عنوان عوامل اثرگذار در بحران دریاچه به راحتی چشم‌پوشی کرد.
وی اظهار کرد: با در نظر گرفتن موارد یاد شده می‌توان گفت که استفاده از سفره‌های زیرزمینی و روان آب‌ها در مسیر دریاچه بیشتر از تبخیر آب و خشکسالی در بروز بحران در دریاچه ارومیه موثر بوده است.
شعاعی افزود: درحال حاضر به علت خشکسالی بارش‌های سنگین برف‌های چندین سال گذشته را نداریم و خشکسالی‌ها نیز طولانی شده است که نیازمند برنامه‌ریزی جدی در مصرف بهینه آب هستیم.

 


استاندار بصره گفت: با توجه به نزدیکی خوزستان و بصره به یکدیگر، موافقت لازم برای خرید گاز از خوزستان از نخست‌وزیر و وزارت نفت عراق گرفته شده و برای اجرای این طرح عجله داریم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، «خلف عبدالصمد» در مراسم نشست مشترک استانداران و مدیران استان‌های خوزستان و بصره، که صبح دیروز در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: سعی کردیم برای پیشبرد قراردادهای قبلی با یک هیئت کامل به خوزستان سفر کنیم و درخصوص احداث مسکن، انتقال برق و گازرسانی به بصره با طرف ایرانی تعامل داشته باشیم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه خوزستان در ساخت مسکن عملکرد قابل قبولی داشته یکی از اولویت‌های مهم ما در این سفر بازدید از مسکن مهر خوزستان است.
استاندار بصره افزود: خرید گاز طبیعی از خوزستان و ایجاد خطوط ریلی بین خرمشهر و بصره برای تسهیل در تردد زوار ایرانی از دیگر نکات این توافقنامه است.
عبدالصمد گفت: با توجه به نیاز بصره به گاز امیدواریم که قبل از سال میلادی جدید طرح خرید گاز از خوزستان اجرایی شود. همچنین استان بصره نیاز شدیدی به انرژی برق دارد و امیدواریم با همکاری خوزستان این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر صادرات برق خوزستان به بصره عراق 400 هزار مگاوات است که درخواست کردیم این میزان به 500 هزار مگاوات افزایش پیدا کند، البته کل نیاز بصره به برق 750 هزار مگاوات است که اگر این مقدار برق تامین شود دیگر در تابستان مشکل کمبود برق نخواهیم داشت.

 


مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: یکی از کشاورزان این شهرستان برای نخستین بار در کشور توانست 6‌تن و 63 کیلوگرم گندم از هر هکتار مزرعه دیم خود برداشت کند.
محمد دمکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کشاورز موفق که محمد ابراهیمی نام دارد و از اهالی روستای کپه کند از دهستان آختاچی غربی است با این میزان برداشت، رکورد جدیدی در برداشت گندم دیم در کشور را به نام خود ثبت کرد.
وی اضافه کرد: این گندمکار پنج هکتار از اراضی دیم خود را زیر کشت گندم برده بود که توانسته است در مجموع 30 تن و 315 کیلوگرم گندم برداشت کند.
دمکری اظهار داشت: مزرعه گندم این کشاورز، توسط کارشناسان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کیل‌‌گیری شده و صحت این رکورد بی‌سابقه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی استان مورد تایید قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: این میزان عملکرد در واحد سطح در مهاباد در حالیست که میانگین برداشت گندم در مزارع دیم این شهرستان یک تن و 200 کیلوگرم است.
دمکری اضافه کرد: این کشاورز مهابادی با برداشت این میزان محصول به عنوان یکی از نامزدهای کشاورز نمونه استانی و کشوری در سال زراعی جاری معرفی خواهد شد.
دمکری شرکت در کلاس‌های ترویج و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، کشت و برداشت مکانیزه، استفاده درست و به موقع از سموم دفع آفت سن و علف‌های هرز و استفاده درست از انواع کودهای شیمیایی از دلایل موفقیت این کشاورز عنوان کرد.

 


رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شوش گفت: در پی همکاری این اداره و دامپزشکی، آفت مگس‌میاز در سایت کرخه کنترل و 25 راس گوزن از مرگ نجات داده شد.
فیروز حاج‌کلی گفت: پس از شناسایی مگس میاز بلافاصله اقدامات لازم برای کنترل آفت میاز صورت گرفت، اما مساحت زیاد سایت کرخه‌، انبوه درختان و اختفای گوزن‌ها، موجب طولانی شدن زمان زنده‌گیری و مداوای آنها شد.
وی ادامه داد: مگس میاز ابتدا وارد زخم بدن گوزن شده و پس از تخم‌گذاری تبدیل به لارو می‌شود.
وی گفت: مگس میاز به راحتی وارد محل رشد شاخ گوزن و قسمت‌های مالیده شده بدن گوزن به تنه درختان شده و تخمگذاری می‌کند.
به گزارش ایرنا رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان شوش گفت: علت اصلی هجوم مگس در سایت کرخه بارندگی‌های اردیبهشت‌ماه امسال بود که رطوبت خاک و گرمای شدید هوا باعث رشد جمعیت مگس میاز در منطقه شد.
وی با بیان اینکه گوزن میزبان اصلی مگس میاز است افزود: برای پیشگیری از گسترش این نوع آفت از کارشناسان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استفاده و اقدام به زنده‌گیری، رفع آلودگی و قرنطینه گوزن‌ها شد.


 


بابل- خبرنگار کیهان:
برداشت شلتوک برنج از اراضی شالیکاری بابل آغاز شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان این مطلب افزود: از مجموع 47 هزار و 975 هکتار اراضی شالیزاری بیش از 21 هزار و 940 هکتار آن شلتوک برنج برداشت شده است.
مهندس مسعود غلامی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 304 هزار و 980 تن شلتوک برنج از اراضی شالیزاری بابل برداشت شود.

 


معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: طرح فروش سوخت به مرزنشینان تمام شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان از اول شهریور ماه آغاز می‌شود.
سرتیپ مهدی ابویی گفت: بر اساس تصویب هیئت دولت و تاکید رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، تمام شهرهای تا شعاع 20 کیلومتر در سیستان و بلوچستان، طرح فروش سوخت به مرزنشینان را اجرا می‌کنند.
به گزارش فارس، معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور افزود: شهرستان‌های کنارک، چابهار، سرباز، سراوان، هیرمند و زهک میرجاوه از جمله این شهرستان‌ها هستند که از اول شهریور ماه امسال طرح فروش سوخت به مرزنشینان را اجرا خواهند کرد.
وی گفت: از آغاز مرحله نخست اجرای طرح فروش سوخت به مرزنشینان هیرمند و سراوان تاکنون، 6 میلیون لیتر سوخت بین مرزنشینان توزیع شده است.
سرتیپ ابویی گفت: درآمد حاصله از فروش سوخت توسط کمیسیون قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در اسرع وقت به حساب مرزنشینان واریز خواهد شد.
وی افزود: در سه بازارچه مرزی میلک، میرجاوه و ریمدان زیرساخت‌ها برای اجرای طرح فروش سوخت به مرزنشینان فراهم است.
معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور هدف از اجرای این طرح را کمک به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و جلوگیری از قاچاق سوخت عنوان کرد و گفت: فروش سوخت به صورت قانونی از قاچاق آن توسط سودجویان جلوگیری می‌کند.



 


رشت- خبرنگار کیهان:
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از کاهش مناطق شنا ممنوع در سواحل استان خبر داد.
محمد اکبرزاده اظهار داشت: تعداد 293 منطقه شنا ممنوع در سواحل استان وجود داشت که در حال حاضر این تعداد به 167 منطقه کاهش پیدا کرده است.
وی به ایجاد 78 طرح جدید سالم‌سازی دریا در استان اشاره کرد و افزود: گیلان 300 کیلومتر ساحل دارد و امکان سرمایه‌گذاری جدید در 3/96 کیلومتر سواحل استان به منظور ایجاد طرح‌های جدید سالم‌سازی دریا وجود دارد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10