(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 28 مرداد 1392 - شماره 20569

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرصت‌های گذرا (نگاه)
روحانی در اولین جلسه هیئت دولت: اولین مسئولیت اعضای دولت بهبود معیشت مردم است
درمکتب امام
روحانی در جمع خبرنگاران
اولین مصوبه دولت در مورد کالاهای اساسی مردم بود
13 و 14 بهمن صورت می‌گیرد
برگزاری کنفرانس بین‌المللی مدیران استراتژیک در تهران
پوردستان و سیاری اعلام کردند
برگزاری رزمایش ولایت 92 و قمر بنی‌هاشم در نیمه دوم سال جاری
دیدار هاشمی رفسنجانی با اعضای شورای عالی نظام پزشکی
22 میلیارد تومان مطالبات چایکاران به حسابشان واریز شد
اولین حضور کابینه یازدهم در جمع خبرنگاران
آغاز ثبت‌نام دوره‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای دانشگاه جامع
درس استانداردسازی در پایه ششم ابتدایی و دانشگاه‌ها تدریس می‌شود
فائزه هاشمی تبرئه شد
   


اسماعیل امامزاده
سرانجام پس از چهار روز کاری فشرده و طرح مباحث گوناگون از سوی 119 نفر از موافقان و مخالفان، مجلس به 15 وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور منتخب رای موافق داد و راهیابی سه وزیر پیشنهادی دیگر به کابینه را، علی‌رغم همراهی‌های فراوان و نادیده انگاری موارد متعدد چالش‌آفرین، به مصلحت ندانست تا دولت یازدهم با حاشیه‌های کمتری کمر همت برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه ببندد وبه میثاق دکتر روحانی و وعده‌های ایشان در تحقق شعارهای انتخاباتی هرچه سریع‌تر جامه عمل بپوشاند. در این زمینه گفتنی‌های قابل تاملی است که اشاره به چند مورد آن خالی از لطف نیست.
1- مجلس که خط قرمز خود را جریان فتنه سال 78 و 88 ذکر کرده بود، با وجود حرف و حدیث‌های کارآمدی برخی کاندیداها و اعمال تسامح و تساهل در این زمینه، نتوانست از حداقل انتظار خود در عبور از خط قرمز صرف‌نظر کند و ناچار با عدم رای اعتماد خود به دو وزیر مرتبط، این پیام را به رئیس‌جمهور محترم منتقل کرد که خط قرمز نظام اسلامی باید بیشتر مورد توجه و رعایت قرار گیرد.
2- آقای دکتر روحانی، با بیان اینکه «من فرزند مجلس و منادی گفتمان اعتدال و عقلانیت و منتخب عدالت‌خواهی مردم هستم»، خط قرمز خود و مجلس با همه وزیران را: «امانتداری در بیت‌المال، رعایت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، حراست از عزت کشور در صحنه‌های بین‌المللی، صیانت از حقوق ملت ایران و پاسداری از اخلاق و احکام نورانی اسلام» می‌داند. رئیس‌جمهور منتخب معیار معرفی وزرای پیشنهادی را فراجناحی بودن و برخوردار از شایستگی در حوزه: ایمان و اعتقاد، سوابق درخشان، پاکدستی، تجربه کافی و اشراف کامل بر کار و مسئولیت مربوطه ذکر کرد. صرف‌نظر از پرسش برخی نمایندگان که چگونه همه شرائط و معیارهای مورد نظر رئیس‌جمهور محترم تنها در گروه کارگزاران تجمیع شده بود و ایشان لاجرم از معرفی شایسته‌ترین‌های کشور در قالب یک جریان خاص بوده‌اند، بسیاری از صاحب‌نظران استقلال مجلس در عدم تائید صددرصد وزرای پیشنهادی را علی‌رغم درخواست پایانی رئیس‌جمهور منتخب، نشانه خوبی از تعاملات مبتنی بر عقلانیت و استقلال آتی قوای مقننه و مجریه در پرتو همکاری‌های تنگاتنگ و صمیمانه می‌دانند که پررنگی نقش نظارتی مجلس می‌تواند در حفظ سلامت حرکت قوه مجریه و وزارتخانه‌ها بسیار تاثیرگذار باشد.
3- نکته برجسته در اظهارات موافقان و مخالفان و حتی همه وزرای پیشنهادی، استناد آنان به بیانات مقام معظم رهبری و اعلام تعهد و التزام به‌ویژه وزرای پیشنهادی به منویات و نقطه‌نظرات معظم‌له می‌باشد. بدون استثناء همه وزرای پیشنهادی ضمن تعهدمندی دینی و انقلابی خود به اوامر و نواهی ولی‌فقیه، خود را سرباز ولایت دانسته و بر این اظهار خود سخت پای فشردند. به طور قطع این انتظار بجایی است که مردم متوقع باشند تا همه وزراء و مسئولان، این اظهارات را هر چند وقت یک بار مرور کنند و وظائف خود در قبال این تعهد مقدس را نصب‌العین خویش قرار دهند، در چنین صورتی است که مواضع شفاف و مبرای از پیچیدگی‌های مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها از سوی وزراء و مدیران دستگاه‌ها قابل اجراء خواهد بود، که در این رهگذر مردم نیز قدردان وزراء و مسئولان خواهند بود.
حال که رهبر معظم انقلاب این همه در ظرف این چهار روز از ناحیه وزراء و مجلسیان هزینه شده‌اند، ان‌شاءالله سود این سرمایه، پیروی عارفانه و عاشقانه تا واپسین لحظه‌های خدمت از سوی هیات محترم دولت یازدهم باشد، که امید می‌رود با برخورداری از همه خصوصیات دولتهای پیشین، در ولایت‌پذیری نمونه بهتری برای دولتهای بعدی قرار گیرد.
4- از نقص‌هایی که دولت یازدهم باید به جبران جدی آن بپردازد، مقابله با لیبرالیزم فرهنگی از طریق اقدامات ایجابی است. فرهنگ به عنوان مطالبه نخست انقلاب اسلامی، باید جلوه‌های حضور خود را در همه سطوح و زوایای زندگی فردی و اجتماعی ومناسبات و مراودات به نمایش بگذارد.
جامعه دینی باید پاک و مبرای از زشتی‌ها و پلشتی‌ها در صورت و سیرت باشد. غفلت از هر یک، خسارت و زیانبار است. میدان دادن به عناصر ناوارسته و آلوده، مهجور کردن زیبایی‌ها و معروف‌هاست. توجه اصلی باید به بنیادها در ترویج و گسترش و تعمیق معروف‌ها و معروف‌گرایان باشد، حال اگر ضرورت‌های حکومتی، تمشیت واقعیت‌های ناگوار موجود را ایجاب کند، چه جای حرجی است؟ اما معکوس کردن این معادله، برخورد سکولاری با فرهنگ دینی کشورمان می‌باشد که چیزی جز طوفان فساد و تباهی را عایدمان نخواهد ساخت. تجارب سالهای اخیر در هوشیاری کنش‌‌گران روشن‌بین دینی کشورمان، گواه این حقیقت است که سرانجام این وادادگی و اباحی‌گری فرهنگی، سقوط از قله اعتماد عمومی و پیوستن به آرشیو منفورترین و ملعونین ملی است. امید آنکه دولت یازدهم با تدابیر جدی و تلاش شبانه ‌روزی در اعتلاء و ارتقاء فرهنگ عمومی، بسترساز طلوع خورشید مهدوی در سرزمین علوی ایران فاطمی باشد.
5- آقای دکتر روحانی بحق برای آغاز کار عجله دارد و سعی می‌کند تا فاصله‌ها را کوتاه و از زمان، حداکثر استفاده را ببرد. همگان به‌ویژه وزراء محترم باید بدانند که وقت بغایت تنگ است و کرنومتر دولت یازدهم نیز شروع به شمارش کرده، تا چشم به هم زدنی، چهار سال سپری می‌شود و قضاوتها برای ارزشیابی این دولت آغاز می‌شود. پس لحظه لحظه‌ها را دریابید و با پرهیز جدی از حاشیه‌ها، به متن کار بپردازید تا خیلی دیر نشود. وقت‌تان را صرف عزل و نصب‌ها و مسافرکشی‌های اتوبوسی نکنید که چشمان ملت، واقعا باز است. باید از سرمایه‌های انقلاب اسلامی در سطوح مختلف استفاده کرد، ضمن آنکه باید هوشیار بود تا فرصت‌طلبان نفوذ و رسوخ نکنند که آنها نااهلان انقلاب‌اند.




 


رئیس جمهور در اولین جلسه هیئت دولت یازدهم از تشکیل دو جلسه در هفته با حضور وزرای اقتصادی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی خبر داد.
حسن روحانی در اولین جلسه هیئت دولت با بیان اینکه خدا را سپاسگزاریم که نعمت خدمت به مردم را به ما عنایت کرد، گفت: هر یک از اعضای دولت در انجام وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود مشکلی از مشکلات را حل و موجب سرافرازی ایران عزیز باشیم و زندگی مردم را بهبود بخشیم لازم است شکری بزرگ به جای آوریم.
روحانی با بیان اینکه در این مقطع با مشکلات فراوانی مواجه هستیم، اظهار داشت: همه اعضای دولت آماده ایثار و فداکاری هستند که باید از وسوسه شیاطین به خداوند پناه برده و از امام عصر(عج) استمداد بطلبیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز اولین مسئولیت همه اعضای دولت بهبود معیشت مردم است، اظهار داشت: اگر زندگی مردم را تامین نکنیم آنگاه اخلاق، معنویت، رابطه صحیح و اساس ایمان در جامعه باقی نخواهد ماند.
روحانی تصریح کرد: همه تلاش‌ها برای این است که مردم زندگی نسبتا راحتی داشته باشند.
روحانی با تاکید بر اینکه دولت هیچ ناامیدی نداشته و هیچ مشکلی نمی‌تواند در فعالیت‌های آینده ما تاثیر گذارد، گفت: شرط آن آمادگی برای ایثار و فداکاری است و همه باید در این مسیر با یکدیگر به طور هماهنگ کار کنیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نباید وزرا به مسائل و موضوعات پیش روی خود به صورت بخشی نگاه کنند، اظهار داشت: علاوه بر اینکه همه دولت در بخش‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید به طور هماهنگ عمل کنند هر یک از اعضای دولت نیز با توجه به مسائل بخش خود، موضوعات فرابخش خود را نیز مدنظر قرار دهد.
روحانی با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی از جمله برنامه‌های اصلی کار دولت است، خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شده تا دو جلسه در هفته با حضور وزرای اقتصادی برای ایجاد چارچوبی مشخص در زمینه حل مسائل اقتصادی تشکیل شود و همه اعضای دولت در شرایط فعلی باید خود را با تصمیمات آن جلسه اقتصادی هماهنگ کنیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم به این دولت امید بسته‌اند که البته امید آنها درست و به حق است، اظهار داشت: مسیر حرکت دولت همان مسیر حل مشکلات خواهد بود؛ چرا که دولت در زمینه اجرایی همواره باید تسهیل کننده امور باشد.
روحانی با بیان اینکه کار باید در دست مردم باشد و آنها در صحنه حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر کار را به مردم بسپاریم امور بهتر و با کیفیتی بالاتر و کم خرج و سریع انجام شده و نشاط به جامعه بازخواهد گشت.
رئیس‌جمهور با تقدیر از نمایندگان و هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برای تلاش 4 روزه آنان در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و همه کسانی که به عنوان موافق و مخالف وزرا سخنرانی کردند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس به هر حال در چارچوب قانون حرکت کرده و نظر آنها هر چه بوده برای ما محترم است.
روحانی افزود: ما به قانون و مجلس که برآمده از مردم و قانون است احترام می‌گذاریم.
رئیس‌جمهور با تقدیر از همه وزرایی که در این مقطع مسئولیت را قبول کرده و به کمک دولت آمده‌اند، اظهار داشت: وزرای محترم در جلسات مجلس بسیار منطقی سخن گفته و به سوالات پاسخ دادند که رعایت ادب و اخلاق آنها قابل تقدیر است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،در اولین جلسه هیات دولت پس از سخنان حسن روحانی منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید توسط محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری قرائت شد و پس از آن اعضای دولت در پیشگاه قرآن کریم سوگند یاد کردند تاهمواره در دوران مسئولیت خود به منشور اخلاقی دولت «تدبیر و امید» متعهد بوده و همه توان خود را در راه ایفای وظیفه خود بکار گیرند.

 


اعراب باید تربیت اسلامی شوند
من توصیه می‌کنم:
- به همه اقشار انسانی
- و به همه اقشار مسلمین
- و به همه اقشار عرب
که اگر بخواهند اینها غلبه کنند بر مشکلاتشان، باید تربیت اسلامی بشوند.
باید روی نقشه اسلام حرکت کنند، قرآن هادی آنها باشد، امام آنها باشد.
آئین انقلاب اسلامی - ص 170

 


رئیس‌جمهور از تصویب اولین مصوبه دولت برای تامین کالاهای اساسی خبر داد.
حسن روحانی رئیس‌جمهورکشورمان در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل اولین جلسه هیئت دولت گفت: خدا را شاکرم که اولین جلسه هیئت دولت تشکیل شد و در این جلسه معاونین و وزرا سوگندنامه اخلاقی دولت را قرائت کردند.
وی با اشاره به مصوبات هیئت دولت گفت:‌اولین مصوبه دولت در زمینه تامین کالاهای اساسی مردم بود تا مردم از ناحیه تامین این کالاها نگرانی نداشته باشند.
وی همچنین با اشاره به بحث نجات دریاچه ارومیه گفت: من قول داده بودم تا در اولین جلسه هیئت دولت تصمیمی برای نجات دریاچه ارومیه اتخاذ شود و کارگروهی در این زمینه زیر نظر وزیر نیرو تشکیل شد تا تصمیمات لازم دراین باره گرفته شود.

 


کنفرانس بین‌المللی مدیران استراتژیک با حضور مدیران ارشد سازمان‌ها و فعالان حوزه استراتژی و میهمانان خارجی بهمن ماه برگزار می‌شود.
کوروش معتمدی دبیر کنفرانس بین‌المللی مدیران استراتژیک گفت: این کنفرانس با حضور بیش از هزار و 300 نفر از مدیران ارشد سازمان‌ها و فعالان حوزه استراتژی و میهمانان خارجی 13 و 14 بهمن ماه امسال در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: کنفرانس با هدف گسترش تفکر و برنامه‌ریزی استراتژیک و توسعه هوشمندی کسب و کار از سوی انجمن بین‌المللی مدیران ایرانی با همکاری انجمن مدیریت ایران، انجمن بین‌المللی مدیران استراتژیک، سازمان EUROCERT اروپا، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و موسسه پیشبرد مدیریت استراتژیک معاصر برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به دشواری برنامه‌ریزی و جاری‌سازی استراتژی در سازمان‌ها و چالش‌برانگیز بودن این مسیر، ضروری است سازمان‌ها توانایی خود را برای طی کردن این مسیر محک بزنند. به همین منظور آمادگی استراتژیک به عنوان یکی از محورهای این کنفرانس انتخاب شده است.
دبیر کنفرانس بین‌المللی مدیران استراتژیک ادامه داد: مدیریت استراتژیک در شرایط عدم قطعیت، تصمیم‌گیری استراتژیک زمان واقعی، رویکردهای نوین مدیریت استراتژی، مدیریت استراتژیک منابع انسانی از دیگر محورهای این کنفرانس دو روزه است.
به گفته معتمدی در این رویداد علمی که به عنوان بزرگترین گردهمایی مدیران سراسر کشور به شمار می‌رود، سخنرانانی از کشورهای آمریکا، استرالیا، هلند و دانمارک به سخنرانی خواهند پرداخت.
معتمدی گفت: از مهمترین سخنرانان این رویداد علمی می‌توان به سخنرانی پروفسور «رون مایر» رئیس مرکز مدیریت استراتژیک هلند و نیز سخنرانی دکتر «پل هانتر» عضو ارشد انجمن بین‌المللی مدیریت استراتژیک آمریکا و استرالیا اشاره کرد.
گفتنی است،‌ علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت این کنفرانس به نشانی www.strategicmanagers.ir مراجعه کنند.

 


فرماندهان نیروی زمینی و دریایی ارتش از برگزاری دو رزمایش در نیمه دوم سال جاری خبر دادند.
امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش در جمع خبرنگاران از برگزاری رزمایش نیروی زمینی ارتش با عنوان «قمر بنی‌هاشم» در منطقه جنوب کشور در آبان ماه سال جاری خبر داد. وی هدف این رزمایش را نمایش حد کمال قابلیت‌های رسته زرهی عنوان کرد و گفت: غرض ما این است که نشان دهیم رسته زرهی چگونه در فضای ناهمطراز می‌تواند وارد شود.
پوردستان خاطرنشان کرد: رزمایش قمر بنی‌هاشم در یک منطقه بسیار وسیع و گسترده در 3 محور عملیاتی انجام می‌شود، ضمن اینکه در این رزمایش از ظرفیت هوانیروز بهره‌برداری عمیقی هم در بخش خودی و هم در بخش دشمن‌نما خواهد شد.
وی این رزمایش را یک رزمایش دوطرفه معرفی کرد و گفت: در این رزمایش یک سری از یگان‌ها به صورت دشمن‌نما و یگان‌های دیگر به عنوان نیروی خودی انجام وظیفه خواهند کرد و تلاش داریم صحنه نبرد ناهمطراز را به صورت واقعی پیش چشم تمام کارشناسان نظامی به نمایش بگذاریم و کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ابراز امیدواری کرد که این رزمایش تبدیل به الگویی برای رزمایش‌های گسترده بعدی شود. همچنین، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش ولایت 92 در دریاهای آزاد برگزار می‌شود و زمان آن نیمه دوم سال جاری است ولی تاریخ دقیق برگزاری آن بستگی به شرایط دارد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، وی همچنین در برابراین پرسش که «وظایف پایگاه‌های نظامی که در سواحل جنوب شرقی کشور ساخته می‌شود چیست؟»، پاسخ داد: استقرار نیروی دریایی در سواحل جنوب شرق کشور حائز اهمیت است زیرا این سواحل مشرف بر آبهای آزاد و اقیانوس هستند و مهمترین سواحل جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود؛ بنابراین باید در این مناطق دارای پایگاه باشیم.

 


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: آرامش روحي پزشكان سلامت جسمي جامعه را به همراه دارد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني دیروز در ديدار جمعي از اعضاي شوراي عالي نظام پزشكي كشوربا اعلام این مطلب و با اشاره به تدوين سياست‌هاي كلي سلامت در مجمع تشخيص، گفت: با استفاده از تفكرات كارشناسان پزشكي، افق بسيار روشني ترسيم شد كه در راستاي اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نظام است.
وی با ارائه تاريخي از روند علم پزشكي در ايران و برنامه‌هاي سالهاي پس از جنگ گفت: سابقه درخشان و استعدادهاي برتر جوانان ايراني، بهترين سرمايه علوم پزشكي در آينده است كه بايد از اعتبار پزشكان حاذق كشور در اكثر كشورهاي دنيا دفاع كنند.
وي به وظيفه خطير پزشكان در پيشگيري از بيماري‌ها و كم كردن آلام مردم اشاره و بر وظيفه حاكميت براي حفظ شأن جامعه پزشكي تأكيد كرد و گفت: ارزش علم پزشكي در ذات همه ايرانيان است و انتخاب رشته پزشكي از سوي داوطلبان كنكور به خاطر اين جايگاه است.
هاشمي رفسنجاني تأسيس سازمان نظام پزشكي در سالهاي قبل از پيروزي انقلاب و سوابق بحث‌هاي مربوط به آن در مجلس شوراي اسلامي و مجمع تشخيص مصلحت نظام را به خاطر اهميت آن دانست و گفت: همه مسئولان بايد تلاش كنند تا قوانين و مصوبات در جهت تسهيل مسائلي باشد كه مستقيم و غيرمستقيم با سلامت مردم ارتباط دارد.
وي به بعضي از كارهاي منفي منسوب به پزشكان اشاره كرد و با تأكيد بر لزوم يافتن راهكارهاي دائمي براي رفع آنها، گفت: مطالبه پول از خانواده كه بيمارشان در اورژانس منتظر درمان است، با هيچ دليلي توجيه‌پذير نيست.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان سابقه‌اي از طرح 60 صفحه‌اي بيمه تأمين‌اجتماعي دولت سازندگي و تشريح عاقبت آن در دولت‌هاي بعدي گفت: آن طرح براي از بين بردن دغدغه خانواده‌ها در بهداشت و درمان، شغل، تحصيل، مسكن و بيمه بيكاري فرزندان بود تا هيچ ايراني براي نيازهاي فوري زندگي در مضيقه نباشد.

 


رئیس سازمان چای گفت: مرحله دوم مطالبات چایکاران شمال به مبلغ 22 میلیارد تومان به حسابشان واریز شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی محرر گفت: پیش از این در مرحله اول، 10 میلیارد تومان به حساب چایکاران شمال واریز شده بود. کل مطالبات چایکاران بابت فروش 61 هزار تن برگ سبز 55 میلیارد تومان است که 23 میلیارد تومان سهم دولت و بقیه سهم کارخانه‌ها است.
به گفته محرر در صورت تامین به موقع اعتبار، مانده مطالبات هم در اسرع وقت به حساب چایکاران واریز خواهد شد.
بنابراین گزارش، از 61 هزار تن برگ سبز برداشت شده باغهای شمال کشور 52 درصد درجه یک و بقیه درجه دو است در همین مدت 13 هزار و 800 تن چای خشک نیز در کارخانه‌های چایسازی گیلان و مازندران تولید شد.
60 هزار خانوار چایکار شمال کشور در 3 مرحله بهاره، تابستانه و پائیزه برگ سبز برداشت می‌کنند. چین سوم پائیزه برگ سبز چای از اوایل شهریور آغاز می‌شود و تا اواخر مهر ادامه می‌یابد.

 


روز گذشته در حاشیه نخستین جلسه هیئت دولت  برخی از وزرا در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سؤالات آنها پاسخ گفتند .
پورمحمدی : اولویت من شفاف‌سازی اختیارات وزیر دادگستری است
حجت الاسلام پورمحمدی شفاف‌سازی و تعریف اختیارات وزارت دادگستری را اولویت اصلی کار خود در دولت یازدهم دانست.
وزیر دادگستری با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ایجاد ارتباط قوه قضائیه با قوای مقننه و مجریه همواره مأموریتی مهم و پیوسته بوده است.
وی افزود: متأسفانه در دوره‌های گذشته این بخش آسیب دیده بود و به همین جهت مشکلاتی را شاهد بودیم.
وزیر دادگستری با اشاره به اعتماد میان سران قوا گفت: تلاش داریم تا بستر ارتباطات میان قوا را به بهترین شکل ممکن فراهم کنیم و زمانی در این جهت گام برداریم که منافع آن به سود مردم تمام می‌شود.
وی افزود: مردم از اختلاف آسیب دیده‌اند و ما باید تلاش کنیم تا فضای کشور به گونه‌ای فراهم شود که دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.
حجت‌الاسلام پورمحمدی مهمترین مأموریت خود در وزارت دادگستری را تعیین محدوده اختیارات این وزارتخانه دانست و گفت: یکی از کارهایی که انجام می‌دهم این است که وظایف وزیر دادگستری را شفاف‌سازی کرده، تعریف می‌کنم و در نهایت با همراهی مجلس به تصویب می‌رسانیم.
وی افزود: وزارت دادگستری باید از یک جایگاه مناسب قانونی برخوردار شود چرا که نمایندگان انتظار پاسخگویی دارند و در بخش‌هایی از قوه قضائیه باید راهکار قانونی داشته باشیم.
وی با اشاره به دیدار خود با معاونین وزیر سابق دادگستری در سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما حوزه وزارت دادگستری را تحویل گرفته‌ایم اما امروز به احترام وزیر سابق که تلاش‌های بسیاری در وزارت دادگستری داشتند ترجیح دادیم تا پس از بهبود حال ایشان به دفتر رفته و اتاق را تحویل بگیریم.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در سازمان بازرسی فعالیت خواهید کرد، گفت: هنوز تصمیمی گرفته نشده که در سازمان بازرسی بمانم اما اگر رئیس قوه قضائیه تکلیف کند تا آمدن فرد جدید در سازمان بازرسی می‌مانم.
وی در ادامه تصریح کرد: بخش تخصصی و حقوقی وزارت دادگستری باید تقویت شود چرا که دولت از یک ظرفیت حقوقی مناسب برخوردار است و باید از حقوق بیت‌المال دفاع کند.
تاکید وزیر ارشاد بر ارتقای سطح فرهنگ عمومی کشور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد : مهم‌ترین اولویت حوزه فرهنگ که من امروز بیشتر به دنبال آن هستم، این است که بتوانیم شورای فرهنگ عمومی را فعال‌تر کنیم.
علی جنتی در حاشیه اولین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث ارتقای سطح فرهنگ عمومی کشور، باید کارهای بیشتری کنیم، زیرا در شرایطی هستیم که آسیب‌های فرهنگی فوق‌العاده است و ماهواره‌ها و مسایل دیگر روی فرهنگ عمومی کشور تاثیر می‌گذارند.
وی با بیان این‌که «باید به سمتی برویم که فرهنگ را ارتقا دهیم و روی الگوی سبک زندگی ایرانی - اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، کار کنیم» افزود: این کار یکی از اولویت‌های اساسی ماست.
جنتی خاطرنشان کرد: بحث دوم ما، عدالت فرهنگی است که باید بتوانیم فرصت‌های برابری برای همه اهل فرهنگ و هنر و برای مردم فراهم کنیم که از امکانات فرهنگی در نقاط مختلف کشور اعم از نقاط مرزی و دورافتاده به طور برابر استفاده کنند.
وزیر ارشاد همچنین در مورد موضوع خانه سینما گفت: خانه سینما یک قرارگاه و یک جایگاهی است برای همه سینماگران که مسایل صنفی را آنجا مطرح می‌کنند پس باید به سمتی برویم که با رعایت مسایل قانونی که من روی آن تاکید دارم، خانه سینما را بازگشایی کنیم و این مرکز بتواند در اختیار سینماگران و مورد استفاده‌شان باشد و با توجه به اینکه امروز مجموعه‌ای از اختلافات وجود دارد، باید با محور قرار دادن قانون این اختلافات حل شود.
پس از پایان اولین جلسه هیئت دولت یازدهم علی طیب نیا با حضور در جمع خبرنگاران درباره مهمترین برنامه های اقتصادی اش در این وزارتخانه اظهار کرد: تا پایان هفته جاری برنامه‌های خودم را در مباحث اقتصادی ارائه خواهم کرد.وی درباره نرخ سود بانکی هم گفت: سعی می کنیم که نرخ سود بانکی را بر اساس عقود اسلامی تنظیم کنیم.
در ادامه بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در پاسخ به سوالی درباره تدابیر این وزارتخانه برای افزایش تولید نفت گفت: همانگونه که قبلا اشاره کرده بودم، ما به دنبال افزایش تولید نفت نیستیم بلکه برای افزایش ظرفیت تولید نفت برنامه‌ریزی می‌کنیم.
وی افزود: من این مسئله را نیز در برنامه خود در مجلس شورای اسلامی به صراحت مطرح کردم.
وزیر نفت تاکید کرد: در شرایط فعلی این مسیر بهترین مسیر ممکن برای صنعت نفت است.
همچنین محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره به منتفی شدن بحث افزایش قیمت مکالمات تلفن‌های سیار و ثابت گفت: بر اساس مصوبه‌ای که ما پیش از این داشتیم قیمت مکالمات تلفن‌های ثابت و سیار افزایش پیدا می‌کرد که ما با بخشنامه‌ای این افزایش را منتفی کردیم.
وی افزود: فکر کردیم که شاید درست نباشد که در ابتدای دولت چنین فشاری به مردم وارد شود.
در همین رابطه علی ربیعی وزیر تعاون , کار ورفاه اجتماعی پس از برگزاری جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین بحث ما درباره ایجاد اشتغال ایجاد رفاه عمومی و رفاه اجتماعی است.وی تصریح کرد: حل مسئله اشتغال نه تنها مسئله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است بلکه مسئله دولت است.
وزیر تعاون، کار و رفاه جتماعی افزود: امیدواریم درباره اشتغال و تامین رفاه در جامعه با توجه به بودجه بد کشور و وضعیت درآمدهای حاصل نشده بتوانیم وضعیت اشتغال را بهبود ببخشیم.
ربیعی درباره نحوه کمک این وزارتخانه و دولت به تعاونی ها خاطرنشان کرد: موضوع احیاء تعاونی‌ها از مسائل بعدی ما است  و در این زمینه برنامه اصلی ما احیاء تعاونی های نیمه تعطیل است.
در ادامه حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از شایعات در مورد توقف طرح پزشک خانواده گفت: توقف طرح پزشک خانواده شایعه است و این طرح در حال اجراست.
وی افزود:‌ اجرای این طرح در استان های شامل این طرح ادامه دارد و قرار شد اشکالات آن برطرف شود که نبود هماهنگی میان دستگاههای مجری طرح از جمله این مشکلات است.

 


مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی- کاربردی مهر ماه 92، از دیروز آغاز شد.
حسین توکلی مشاور ارشد رئيس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس گفت: ثبت‌نام در این دوره‌ها از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی
www.sanjesh.org انجام می‌شود.
توکلی با اشاره به مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام داوطلبان، گفت: متقاضیان شرکت در این دوره‌ها تا روز یکشنبه 3 شهریور ماه مهلت دارند تا نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
مشاور ارشد رئيس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعیه مربوط به ثبت‌نام و شرکت در این دوره‌ها همزمان با آغاز ثبت‌نام بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

 


رئیس پژوهشکده برق، مکانیک و ساختمان سازمان استاندارد ایران گفت: برای نخستین بار تدریس درس استانداردسازی در پایه ششم ابتدایی و همچنین رشته‌های فنی و حرفه‌ای و حقوق در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.
به گزارش ایرنا، بهزاد سعید رضوی روز یکشنبه در همایش آموزشی استانداردهای تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: پژوهشکده استانداردسازی هم‌اکنون با 130 عضو هیئت علمی و 300 استاد تمام، مسائل مربوط به استانداردسازی واحدهای تولیدی کوچک را بررسی می‌کند.
وی گفت: افزوده شدن دروس استانداردسازی در سرفصل دروس ششم ابتدایی و همچنین سه واحد تخصصی برای رشته‌های فنی حرفه‌ای و حقوق در دانشگاه‌ها موجب تحول در روند استانداردسازی در کشور می‌شود.
رضوی با بیان اینکه امروز بسیاری از کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود گفت: جمع‌آوری این نوع کالاها، برخورد قانونی با عرضه‌کنندگان کالاهای فاقد کیفیت مشمول استاندارد اجباری، محدود کردن فضای عرضه کالاهای فاقد علامت استاندارد، ارائه خدمات فنی و کارشناسی به واحدهای تولیدی فاقد پروانه استاندارد و جلب مشارکت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در تولید و مصرف محصول مطابق استاندارد از دیگر اهدافی است که در راستای اجرای طرح طاها انجام می‌شود.

 


فائزه هاشمی‌رفسنجانی از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب از اتهام اخلال در نظم زندان تبرئه شد.
فائزه هاشمی پس از خروج از دادگاه انقلاب درباره رای شعبه 15 دادگاه انقلاب، گفت: از اتهام اخلال در نظم زندان تبرئه شدم ولی این حکم باید به دادستانی تهران نیز اعلام شود.
در همین ارتباط، غلامعلی ریاحی وکیل فائزه هاشمی اظهار داشت: حکم تبرئه موکلم صبح روز یکشنبه از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب صادر و به وی ابلاغ شد.
فائزه هاشمی در اسفند سال گذشته به واسطه اخلال در نظم زندان اوین در حین گذراندن دوران محکومیتش با پرونده قضایی جدیدی روبرو شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در مرداد امسال شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی تشکیل جلسه داد و به این ترتیب از سوی قاضی تبرئه شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10