(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 28 مرداد 1392 - شماره 20569

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
سردار وحیدی تشریح کرد
قدرت موشکی ایران اول در منطقه، ششم در جهان
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
با حکم روحانی
فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد
پیام تسلیت علی لاریجانی به آیت‌الله مومن
بررسی انتخاب سخنگوی شورای‌نگهبان از میان اعضا در صحن شورا
در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب صورت گرفت
تقدیر ائمه جمعه آذربایجان از خدمات سپاه در شمالغرب
بررسی وضعیت حقوقی باغ قلهک در کمیسیون امنیت ملی مجلس
بیانیه فراکسیون حقوق بشر مجلس: نقش انگلیس در فتنه 88 و کودتای 28 مرداد فراموش شدنی نیست
حدادعادل: رای اعتماد قوی مجلس به دولت پشتوانه خوبی برای حل مشکلات کشور است
امیر عبداللهیان : شاه عمان به تهران سفر می کند
فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه : توان مقابله‌ای سپاه در حد مواجهه با نظام آمریکا تعریف شده است
عراقچی : تصمیمی برای انتقال مذاکرات هسته‌ای به وزارت ‌خارجه
گرفته نشده است
دانایی‌فر: اقدام عراق در فرود هواپیماهای ایرانی مغایر با روابط دو کشور است
دیلی تلگراف: ایران بزرگترین تهدید علیه غرب است
انتقال پیکرهای 92 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس از اهواز به تهران
تشییع پیکر پاک شهید در کرمانشاه
مدیرعامل شرکت پتروپارس: بزرگ‌ترین فاز پارس‌جنوبی پیش‌راه‌اندازی شد
برگزاری مراسم سالروز ورود آزادگان به کشور در مرز خسروی
مطالبات سنوات آزادگان به‌زودی پرداخت می‌شود
64 هزار نفر امسال به حج مشرف می‌شوند
به مناسبت سالروز وفات عبدالعظیم حسنی(ع)
مراسم غبارروبی ضریح حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد
مسیر راه‌آهن تهران- اهواز بازگشایی شد
نیکوکار اشکنانی 117میلیون تومان
پول پیدا شده را به صاحبش برگرداند
4 استاد آمریکایی از حرم حضرت معصومه(س) دیدن کردند
راه‌اندازی واحد تولید پروپیلن در شرکت پالایش نفت آبادان
در قائمشهر انجام شد
عقد زوج جوان در کنار قبور شهدای گمنام
   


رزمنده عارف شهید چمران (ره): خدایا می‌خواهم فقیری بی‌نیازباشم که جاذبه‌های مادی زندگی مرا از زیبایی عظمت تو غافل نگرداند.

 


سردار وحیدی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز از لحاظ قدرت موشکی به عنوان اولین کشور قدرتمند منطقه و ششمین کشور دنیا شناخته می‌شود.
سردار وحیدی وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با فارس با اشاره به پروژه‌ها، اقدامات و برنامه‌های متعدد این وزارتخانه در حوزه فضایی و دستاوردهای ایران در این بخش گفت: قرار دادن ماهواره «رصد» و «نوید» در مدار زمین و ارسال کاوشگر به فضا به همراه طراحی و ساخت نسل جدید ماهواره‌برها از جمله موضوعاتی است که موجب تثبیت جایگاه فضایی ایران در دنیا شد.
وی افتتاح نخستین و بزرگترین مرکز آزمایشگاهی سازه و سیستم‌های فضایی در خاورمیانه، ساخت نخستین شبیه‌ساز ماهواره در کشور، راه‌اندازی مرکز مراقبت و دیدبانی فضایی امام صادق(ع) برای نخستین بار در کشور، راه‌اندازی ایستگاه‌های پیشرفته دریافت اطلاعات ماهواره و ساخت پایگاه جدید پرتاب ماهواره به نام حضرت امام خمینی(ره)، که طبق گفته سردار وحیدی در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد را نیز از اقدامات منحصربفرد درحوزه هوا فضا دانست که زمینه را برای جهش در این حوزه فراهم کرده است.
سردار وحیدی همچنین در حوزه دستاوردهای موشکی نیز، ارتقای توان موشکی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه اول منطقه و ششم در جهان را از جمله دستاوردهای وزارت دفاع در سال‌های اخیر ذکر کرد و افزود: بومی‌سازی فناوری ساخت موشک‌های سوخت جامد، طراحی و ساخت موشک دوربرد «سجیل» و نخستین موشک بدون بالک با نام «قیام»، افزایش دقت موشک‌های برد متوسط با قدرت نقطه‌زنی مانند موشک «فاتح»، طراحی و ساخت انواع موشک‌های کروز دریایی مانند «قادر»، «نصر» و «ظفر»، طراحی و ساخت انواع سامانه‌های پدافند هوایی مانند سامانه‌های پدافند هوایی «یا زهرا(س)»، «مرصاد» و «حرز نهم» از جمله اقداماتی است که ما را به این سطح رسانده است.
وی ورود جمهوری اسلامی ایران به حوزه کشورهای سازنده هواپیمای جنگنده را از دیگر دستاوردهای مهم وزارت دفاع در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: طراحی و ساخت جنگنده‌های نسل سوم مانند «صاعقه» و «آذرخش»، رونمایی از جنگنده پیشرفته «قاهر 313»، طراحی و ساخت انواع بالگرد جدید پیشرفته مانند بالگرد »طوفان» و طراحی و ساخت و بهره‌برداری هواپیمای بدون سرنشین جت برد بلند کشور بنام «کرار»، ساخت موتورهای متنوع هوایی، از اقدامات مهم وزارت دفاع در این حوزه بود.
وزیر سابق دفاع، ارتقاء توان رزم درحوزه دریایی با طراحی و ساخت زیردریایی «غدیر» و ساخت نخستین زیردریایی بومی کلاس متوسط کشور به نام «فاتح» که در آینده نزدیک آب‌اندازی می‌شود، طراحی و ساخت ناوشکن پیشرفته «جماران 2» (دماوند)، طراحی و ساخت حوض شناور 2000 تن و بومی‌سازی انواع قایق‌های پرنده،‌هواناو، طراحی و ساخت موتورهای جدید دریایی، افتتاح خطوط تولید شناور جدید و تندروی «سراج یک» و نسل جدید شناور «ذوالفقار» را از دیگر فعالیت‌های وزارت دفاع در دوره اخیر ذکر کرد.
سردار وحیدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، با تأکید بر اهمیت نقش الکترونیک، اپتیک و لیزر، سامانه‌های راداری «شاهین»، «مطلع‌الفجر»، «نجم» و فاصله‌یاب‌های لیزری، جهت‌یاب‌ها، رادارهای کنترلی آتش، سامانه‌های عکسبرداری هوایی، سامانه‌های دوربین حرارتی، انواع رمزکننده‌های جدید و ایجاد مرکز مراقبت و رصد فضایی در حوزه دفاعی،‌گفت: توان راداری و جنگ الکترونیکی کشور با بهره‌برداری از دهها طرح و پروژه به نحو مطلوبی افزایش یافته است.
وی همچنین در خصوص دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه رزم زمینی با طراحی و تولید دهها محصول و دستاورد جدید از جمله نفربرهای چرخ‌دار «سریر»، خودرو تاکتیکی «ارس»، توپهای جدید، مهمات پیشرفته ضد تانک و توپخانه، خودروهای زرهی «طلائیه» و «هویزه»، خطوط تولید جدید انواع خمپاره‌انداز برد بلند 120 م‌م، خودروهای تاکتیکی 4/3 تن، نخستین توپ 155 م‌م خودکششی چرخ‌دار و سلاح‌های شکاری جدید بخشی از دستاوردهای ارزنده این بخش محسوب می‌شود.
سردار وحیدی از 2500 پروژه فعال در وزارت دفاع خبر داد و تصریح کرد این پروژه‌ها علاوه بر اشتغال‌زایی بالا موجب کاهش خروج نخبگان از کشور شده است.
در پایان همچنین، وزیر سابق دفاع، تعریف و اجرای نظام جامع نوآوری، دفاعی را در سطح این وزارتخانه همراه با معماری و اجرای نظام هسته و شبکه را از دیگر راهبردهای وزارت دفاع دانسته و آن را از اقدامات کلیدی این وزارتخانه برشمرد.

 


حتی به فرعون هم حجت را تمام کنید!
قرآن کریم:
به سوی فرعون بروید!
زیرا او طغیان کرده است.
اما، با نرمی با او سخن بگویید؛ شاید متذکر شود یا (از نافرمانی خدا) بترسد.
سوره طه-آیات 42 و 43

 


قزوه: وزارت ارشاد به تعهدش در قبال جشنواره داستان انقلاب عمل نکرد
مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه هنری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز به تعهدات سال گذشته خود در قبال جشنواره داستان انقلاب عمل نکرده است.
علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت برگزاری ششمین جشنواره داستان انقلاب اظهار داشت: برگزاری یک جشنواره ادبی منوط به تامین بودجه آن است و در مورد جشنواره داستان انقلاب بخشی از تعهدات مالی دوره گذشته که مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، هنوز تامین و پرداخت نشده است. البته رایزنی‌هایی شده و قرار است به زودی این بودجه تامین شود.
وی ادامه داد: درباره جشنواره امسال نیز مشغول رایزنی هستیم و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد.
وی در پایان در مورد آخرین وضعیت مرکز تحقیقات زبان فارسی دهلی‌نو که پیش از این مدیریتش را بر عهده داشت نیز گفت: بعد از پایان دوره مدیریت من هنوز فرد جانشین برای تصدی این مسئولیت معرفی نشده است و متاسفانه آن دفتر نیز تقریبا غیرفعال و تعطیل است.
تهدید کارگردان‌ها از سوی کانون وابسته به خانه منحله سینما
از هفته ‌گذشته «شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ‌ایران» (کانون غیرقانونی، وابسته به خانه منحله سینما) نامه‌‌های تهدیدآمیز تعلیق عضویت را برای کارگردانانی که در مجمع ‌عمومی صنف ‌قانونی کانون کارگردانان سینمای ایران حضور داشتند ارسال کرده است.
به گزارش فارس، در بخشی از این نامه آمده است: «با عنایت به اینکه تشکیل آن مجمع عمومی حرکتی ضدصنفی و برای ایجاد شکاف در کانون کارگردانان سینمای ایران تلقی می‌گردد، عضویت شما در این کانون به حالت تعلیق درمی‌آید.»
این نامه در شرایطی به کارگردانان شرکت‌کننده در مجمع عمومی ارائه شد که دوستان در خانه سینمای سابق معتقد به اجرای «قانون» و تبعیت از آن هستند.
پس از قانونی شدن صنوف و برگزاری مجمع عمومی صنوف قانونی و تشکیل هیئت‌رئیسه و مدیرعامل کانون کارگردانان سینمای ایران با برگزاری مجمع عمومی قانونی شدند و با قانونی شدن این صنف می‌توانند حقوق حقه صنف خود را مطالبه کنند.
جشنواره موسیقی مقاومت
علیه تحریم غرب
پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت، طی مراسمی با حضور معاون هنری وزیر ارشاد و جمعی از اهالی موسیقی شامگاه شنبه 26 مرداد با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان داد.
محمد گلریز، دبیر این جشنواره در سخنانی گفت: امروز ما درگیر شدیدترین تهاجمات و همچنین تحریم‎های فرهنگی هستیم و باید بدانیم که دشمنان این مرز و بوم چقدر از تحریم هنر و به ویژه موسیقی ما شاد هستند؛ اینجاست که ما باید به بهترین شکل در عرصه موسیقی فعالیت کنیم.
دبیر پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت با بیان اینکه برگزاری این گونه جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از آثار هنرمندان جوان عرصه موسیقی مقاومت است، اظهار کرد: باید از توانایی و استعداد این هنرمندان استفاده کنیم تا بتوانیم موقعیت موسیقی مقاومت را ارتقا بخشیم.
در ادامه این مراسم رضا مهدوی به عنوان نماینده هیئت داوران پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت، بیانیه این هیات را برای حاضران در تالار وحدت قرائت کرد. در بخشی از بیانیه هیئت داوران پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت آمده: «موسیقی مقاومت رمز آب و آیینه شد و بر مدار بالا نگاه داشتن روحیه ایستادگی و صبر آنچنان عمل کرد که امروز ما میراث دوران نهضت هنری نوینی هستیم که نامش زیب و زینت عزت ایرانی است. موسیقی شکل گرفته آگاهانه مقاومت، همزاد انقلابی بود که با سرودهای انقلابی و هم‌نوایی حنجره‌های خسته، هدایت بینش‌های انقلابی را به دوش می‌کشید.»
در این مراسم همچنین از هنرمندان پیشکسوت و برگزیدگان پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت تقدیر شد.
نمایش فیلم «گهواره‌ای برای مادر» توسط انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان
فیلم سینمایی «گهواره‌ای برای مادر» به کارگردانی پناه بر خدا رضایی توسط انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و برای اعضای این انجمن به نمایش درمی‌آید.
برنامه اکران ویژه این فیلم، ساعت 45/16 امروز دوشنبه 28 مرداد در مجتمع فرهنگی سید‌الشهدا(ع) واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبی برگزار می‌شود.
گفتنی است، انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان این جلسات را با مشارکت موسسه فرهنگی هنری شاهد برگزار می‌کند.

 


طی حکمی از سوی حسن روحانی، علی‌اصغر فانی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب
شد.
محمدرضا صادق مشاور رئيس‌جمهور از انتصاب علی‌اصغر فانی به‌عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
فانی معاون آموزش و پرورش در دولت اصلاحات بود و قبل از انتصاب محمود فرشیدی نیز به مدت هفتاد روز سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را به عهده داشت.

 


خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس به مناسبت درگذشت برادر آیت‌الله محمد مومن پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش تسنیم ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت برادر آیت‌الله محمد مومن با صدور پیامی این مصیبت را به وی و خانواده‌اش تسلیت گفت.
متن کامل پیام رئیس مجلس به شرح ذیل است:
حضرت آیت‌الله محمد مومن
درگذشت برادر ارجمندتان را به حضرتعالی و خانواده محترم تسلیت گفته و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت
می‌کنم.

 


سخنگوی سابق شورای نگهبان از بررسی طرحی برای انتخاب سخنگوی این شورا از میان اعضای آن خبر داد.
عباسعلی کدخدایی معاون اجرایی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: موضوعی چندی پیش در صحن شورا مطرح شد که براساس آن سخنگوی شورای نگهبان باید از میان اعضای شورا انتخاب شود و شخصی خارج از شورا نتواند این کار را به عهده بگیرد.
وی افزود: این موضوع هم‌اکنون در شورا مطرح است و اعضا مذاکراتی را در رابطه با این موضوع انجام داده‌اند.
کدخدایی گفت: تاکنون اعضای شورای نگهبان به جمع‌بندی و تصویب نهایی در رابطه با موضوع مذکور نرسیده‌اند.

 


ائمه جمعه و مدیران حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی در نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی از خدمات سپاه پاسداران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تقدیر کردند.
به گزارش روابط عمومی کل سپاه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، ائمه جمعه شهرستانهای خوی، سلماس، ماکو، میاندوآب، تکاب و شاهین دژ و همچنین مدیران حوزه‌های علمیه برادران ارومیه و خواهران ارومیه از خدمات قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در تامین امنیت مرزهای غربی و توجه ویژه به حل و فصل مسائل قومی و مذهبی و همچنین از خدمات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در بازسازی و توجه به مناطق محروم استان آذربایجان غربی تقدیر و تشکر کردند.

 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ادامه بررسی وضعیت حقوقی قضایی باغ قلهک در جلسات آینده این کمیسیون خبر داد.
محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی درباره بررسی حقوقی قضایی باغ قلهک در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما خواستیم که شهرداری و مجموعه‌های مربوطه اسناد مرتبط را در اختیار کمیسیون امنیت ملی قرار دهند.
وی با بیان اینکه این مسئله را با جدیت پیگیری خواهیم کرد، به فارس گفت: در جلسات بعدی کمیسیون باغ قلهک را در دستور کار قرار داده و بررسی خواهیم کرد.
آصفری در ادامه به جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امور خارجه اشاره کرد و یادآور شد: پیش از جلسه رای اعتماد برای آشنایی با برنامه‌ها و مواضع این جلسات برگزار شد و پس از رای اعتماد هم جلسات با هدف بررسی موضوعات مربوط به سیاست خارجی برگزار شد.

 


فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز کودتای انگلیسی-آمریکایی 28 مرداد 1332 بیانیه‌ای صادر کرد.
در بیانیه فراکسیون حقوق بشر مجلس آمده است: شصت سال از کودتای انگلیسی،آمریکایی 28 مرداد سال 1332 می‌گذرد. این کودتای ننگین و ضدبشری توسط مدعیان دوآتشه حمایت از حقوق بشر و منادیان آزادی انجام شد. همان‌هایی که هر روز بیش از پیش ماهیت استکباری و ضدمردمی آنها آشکار می‌شود، اگرچه شیوه خود را تغییر دهند و بر چنگال خونین و آهنین خود دستکش مخملی و ظاهرفریب بپوشانند؛ شاهد مثال این روش دخالت آنها در امور داخلی مصر، بحرین، سوریه، افغانستان از یک سو و حمایت از رژیم جنایتکار و جعلی صهیونیستی از سوی دیگر است.
این بیانیه می‌افزاید: سازمان جاسوسی-اطلاعاتی انگلیس که اصل آن چند سال پیش توسط دولت استعمارگر انگلیس انکار می‌شد تاکنون دو کودتای بزرگ را بر ضد ملت بزرگ و متمدن ایران طراحی کرده که هر دو در سرنوشت جامعه و نسل‌های ما تاثیر داشته است؛ اولی کودتای ننگین سوم اسفند سال 1299 و استقرار دیکتاتوری رضاخانی و دومی کودتای خائنانه 28 مرداد 1332 در تثبیت کودتای اول و تحمیل پهلوی دوم که با همکاری و همراهی دولت آمریکا صورت گرفت. اگرچه رژیم سلطنتی انگلیس علی‌رغم رویه معمول انتشار اسناد تاریخی، در این مورد تاکنون هیچ سندی را درباره نقش خود در کودتای 28 مرداد منتشر نکرده و سازمان جاسوسی «سیا» نیز مدعی است که تمامی اسناد مرتبط با کودتای مذکور معدوم شده است.
در پایان این بیانیه تاکید شده است این نکته از حافظه تاریخی ملت ایران محو نخواهد شد که رسانه دروغ‌پرداز انگلیس که در فتنه 88 رمز آشوب را تقلب اعلام کرد در سال 32 نیز رمز کودتا را مخابره کرد.

 


رئيس فراکسیون اصولگرایان، رای اعتماد قوی مجلس به دولت روحانی را پشتوانه خوبی برای حل مشکلات کشور دانست.
غلامعلی حدادعادل رئيس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، برگزاری جلسات رای اعتماد وزرای پیشنهادی در مجلس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، طولانی‌ترین، جدی‌ترین و منظم‌ترین جلسات در 34 سال اخیر بود.
وی در مورد بالاتر بودن میزان رای اعتماد مجلس به دولت روحانی در مقایسه با دولت‌های گذشته، افزود: این مسئله به انتخاب دقیق رئيس‌جمهور در معرفی وزرای پیشنهادی و توجه دقیق نمایندگان برمی‌گردد؛ به عبارت دیگر هر دو عامل مؤثر بود.
رئيس فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه بنده به آینده روابط مجلس و دولت خوشبین هستم، افزود: در کل تعامل و ارتباط مجلس و دولت یازدهم در قیاس با هشت سال گذشته بسیار بهتر می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس، وی با اشاره به رای اعتماد بالای نمایندگان مجلس به کابینه روحانی، تصریح کرد: پیام این اقدام، حمایت و پشتیبانی مجلس از دولت یازدهم است و امیدوارم دولت با پشتوانه قوی در جهت حل مشکلات کشور گام بردارد.

 


معاون عربی آفریقای وزیر خارجه از سفر سلطان قابوس پادشان عمان به تهران در هفته آینده خبر داد.
حسین امیر عبداللهیان در گفتگو با مهر سفر سلطان قابوس به تهران را در راستای تحکیم مناسبات دوجانبه و رایزنی‌های منطقه‌ای عنوان کرد.
معاون وزیر خارجه تاکید کرد: روابط تهران و کشورهای خلیج فارس مبتنی بر دوستی ، برادری و اعتماد متقابل است و تقویت همکاری ها از سطوح زیست محیطی تا امنیتی مورد توجه ایران و کشورهای منطقه است.
گفتنی است ، سلطان قابوس اولین مقام خارجی در این سطح است که بعد از ریاست جمهوری حسن روحانی برای دیدار دوجانبه به ایران سفر می کند.

 


ناوسالار شیاری تاکید کرد: مقیاس رویارویی سپاه، نه در حد و اندازه قدرت‌های کوچک منطقه‌ای که در اندازه مواجهه با نظامی همچون نظام سلطه گر آمریکا تعریف شده است.
ناوسالار محمود شیاری فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه، طی سخنانی در مراسم نکوداشت 26 تن از آزادگان این منطقه، ضمن ارج نهادن به مقام و منزلت رفیع آزادگان، گفت: امروز کشور ما کشوری عزیز، شرافتمند و عزتمند است و بخش قابل توجهی از این ویژگی‌ها با ایثار، صبر و بردباری شما سفیران انقلاب حاصل شده است.
وی افزود: هیچ قلم و زبان و بیانی نخواهد توانست ایثار و دلیرمردی و ایستادگی شما را توصیف کند.
فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه خاطر نشان کرد: اگر امروز به آن مرحله از توانمندی و اعتماد به نفس دست پیدا کرده ایم که مقیاس رویارویی خود را نه در حد و اندازه قدرت های کوچک منطقه ای که در اندازه مواجهه با نظامی همچون نظام سلطه گر آمریکا تعریف کرده ایم، به برکت حماسه‌هایی است که شما ایثارگران و آزادگان خلق کردید.
وی ادامه داد: تکریم آزادگان به عبارتی پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی و اهتمام در جهت توسعه و ترویج این ارزش‌ها در میان نسل امانتدار و میراث دار انقلاب است.
به گزارش فارس ، در ادامه این مراسم که با همکاری امور ایثارگران نیروی دریایی سپاه برگزار شد، با اهدای لوح یادبود و هدایایی از آزادگان حماسه ساز منطقه یکم دریایی سپاه تقدیر به عمل آمد.

 


سخنگوی وزارت خارجه برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تصمیم‌گیری برای انتقال پرونده مذاکرات مربوط به فعالیت‌ صلح‌آمیزهسته ای کشورمان از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه را تکذیب کرد.
سید عباس عراقچی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا تصمیم‌گیری درباره انتقال پرونده مذاکرات مربوط به فعالیت هسته ای ایران به وزارت خارجه قطعی شده است این اخبار را رد کرد.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره آخرین پیگیری‌های وزارت خارجه درباره نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی ربوده شده در سفارت ایران در یمن خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها در این باره ادامه دارد اما متاسفانه هنوز ویزا برای سفر هیئت ایرانی به صنعا برای پیگیری این موضوع صادر نشده است.
عراقچی با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا از تاخیر ایجاد شده برای صدور ویزا به هیئت ایرانی برای سفر به یمن اظهار تاسف کرد و خواست صدور فوری این ویزا توسط مقامات یمن برای عزیمت هیئت ایرانی به صنعا در دستور کار قرار گیرد.

 


سفیر کشورمان در بغداد اقدام عراق در فرود اجباری هواپیمای ایرانی به مقصد دمشق را مغایر با روابط دو کشور دانست.
حسن دانایی‌فر، درباره اقدام عراق مبنی بر فرود اجباری هواپیمای ایرانی به مقصد دمشق برای چندمین‌بار، گفت: آمریکایی‌ها و کشورهای غربی به عراق فشار می‌آورند و می‌خواهند پروازهایی را که از ایران در مسیر عراق صورت می‌گیرد را کنترل کند.
وی در گفت‌وگو با «مهر» با اشاره به اینکه اقدام به فرود اجباری هواپیماهای ایرانی از سوی دولت عراق چندین‌بار صورت گرفته است، افزود: نسبت به این اقدام بارها اعتراض کرده‌ایم و الان هم اعتراض می‌کنیم و این رفتار را نمی‌پسندیم که دو کشور با این سطح از روابط دست به چنین اقدامی بزنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با تاکید بر اینکه این اقدام دولت عراق مغایر با روابط خوب بین دو کشور است و باعث می‌شود ابهاماتی به وجود بیاید، تصریح کرد: ما می‌دانیم که فشارهای خارجی به ویژه آمریکایی‌ها باعث می‌شود که چنین اقداماتی از سوی عراق صورت گیرد اما بارها این کار را انجام دادند و البته هر بار نیز نشان داده شد که صحبت‌هایی که گفته می‌شود واقعیت ندارد و کاملا کذب است.
گفتنی است اواخر هفته گذشته یک فروند هواپیمای ایرانی که به مقصد سوریه در حال پرواز بود طی فرودی اجباری به منظور دستیابی به محموله‌های ممنوعه مورد بازرسی قرار گرفت که این بازرسی کاملا بی‌نتیجه بود و بنابر اذعان مسئولان عراقی ظن آنها مبنی بر وجود سلاح در این هواپیما بیهوده بوده و هواپیمای ایرانی بعد از این بازرسی به مسیرش ادامه داده است.

 


روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف طی گزارشی مبسوط به قلم «کریستوفر بوکر» ایران را بزرگترین تهدید‌کننده منافع غرب در خاورمیانه دانست.
به نوشته این تحلیلگر، خوش‌بینی آمریکا در خصوص آنچه که غرب آن را «بهار عربی» می‌خواند میلیون‌ها کیلومتر با آنچه امروز در رویدادهای خونین مصر مشاهده می‌شود، فاصله دارد. فاجعه‌ای حتی بدتر از فاجعه مصر، در سوریه همچنان ادامه دارد. خشونت باز هم به لبنان روی‌ آورده است و در عراقی که غرب [به زعم خود] آزاد کرد، هزاران نفر به خاطر درگیری‌های فرقه‌ای جان باخته‌اند. گفت‌وگوهای صلحی که آمریکا میانجی‌گری آنها را بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بر عهده دارد نیز، «بیچاره‌تر از همیشه» به نظر می‌رسند!
با این حال از منظر نویسنده تلگراف، هیچ موردی در خاورمیانه نیست که به اندازه ایران نشان دهد که غرب چگونه با واقعیات خاورمیانه مواجه شده و خود را فریب می‌دهد. از منظر بوکر، ایران قدرتمندترین حکومت تهدید‌کننده منافع غرب در خاورمیانه است.
به تصریح گزارش دیلی‌تلگراف، روحانی همچون رئیس‌جمهور سابق ایران، محمود احمدی‌نژاد از به‌وجود آورندگان «قدرت واقعی» در ایران است که در مرکزیت آن، رهبر عالی ایران قرار دارد. روحانی بیش از 20 سال از صحنه‌گردانان حکومت ایران بوده است که در قلب مراکز نظامی، امنیتی و اطلاعاتی ایران مشغول به فعالیت بوده است.
این گزارش در ادامه به سوابق رئیس‌جمهور کشورمان در دوران دفاع مقدس و مسئولیت در شورای عالی امنیت ملی اشاره کرده و وی را متهم به سرکوب دانشجویان در جریان شورش 18 تیر کرده است. نویسنده همچنین بر این باور است که در جریان مذاکرات هسته‌ای با غرب نیز، به عنوان مذاکره‌کننده ارشد ایران غرب را فریب داده و اکنون نیز که به ریاست‌جمهوری رسیده، اعلام داشته که راهی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.
این گزارش با اشاره به ادامه حمایت ایران از حکومت بشار اسد در دوران ریاست‌جمهوری روحانی، خشم خود را از انتصاب حسین دهقان به وزارت دفاع و مصطفی پورمحمدی به وزارت دادگستری ابراز داشته است.
از سوی دیگر، نیکلاس برنز دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی نیز درمقاله‌ای که در پایگاه اینترنتی اندیشکده شورای آتلانتیک و روزنامه بوستون‌گلوب منتشر شده تاکیدکرده است که اوباما باید در پی گفت‌و‌گوی فراگیر با ایران باشد.
در بخشی از این مقاله آمده است: رئیس‌جمهوری آمریکا فرصتی برای تعامل با ایران دارد و تیم اوباما باید باب گشودن یک گفت‌و‌گوی فراگیر را با جواد ظریف وزیر خارجه و کادر رهبری جمهوری اسلامی در نظر داشته باشد.
در ادامه مقاله برنز آمده است: حسن روحانی رئیس‌جمهوری جدید ایران با سرعتی که افراد کمی آن را پیش‌بینی می‌کردند، علاقه خود را به مذاکره در پاییز سال جاری بر سر برنامه هسته‌ای ایران داشته است که می‌تواند اولین تماس گسترده بین واشنگتن و تهران را از زمان قطع روابط دیپلماتیک در دولت کارتر تاکنون ایجاد کند. روحانی هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی متعهد شد که وارد مذاکراتی جدی و واقعی شود. وی همچنین محمدجواد ظریف را به عنوان وزیر امور خارجه منصوب کرد. ظریف، آمریکا را از زمان کار در نیویورک به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل می‌شناسد و با دیپلمات‌های آمریکایی در زمینه تاسیس دولت جدید افغانستان پس از سقوط طالبانی رایزنی داشته است.
نویسنده در پایان مقاله خود آورده است: اوباما در کنگره نیز با موانعی رو‌به‌رو است، جایی که هر دو حزب برای اعمال تحریم‌های بیشتر رقابت می‌کنند. بستن دست‌های رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از آغاز مذاکرات و در حالی که پیش از این نیز واشنگتن تحریم‌های زیادی را اعمال کرده است، منطقی نیست. کنگره آمریکا و همچنین اسرائیل به جای خراب کردن مذاکرات، باید زمان و مجالی به اوباما برای مذاکره بدهند.

 


مراسم بدرقه پیکر مطهر 92 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در معراج شهدای اهواز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده که چند روزی در معراج شهدای اهواز میهمان اهوازی‌ها بودند راهی تهران شدند.
در این آیین که بعد از ظهر شنبه با حضور سرتیپ احمد دانش‌پژوه فرمانده قرارگاه مقدم جنوب-کربلا، حجت‌الاسلام سید رجب موسوی،‌ مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه کربلا و جمع زیادی از کارکنان این قرارگاه برگزار شد پیکرهای مطهر شهدا برای طی مراحل شناسایی در تهران بدرقه شدند.
پیکر این شهدا صبح روز پنج‌شنبه 24 مردادماه، از مرز شلمچه خرمشهر وارد خاک وطن اسلامی ایران شده و مورد استقبال مردم قدرشناس و مسئولان لشکری و کشوری قرار گرفت.
این شهدای والامقام در عملیات‌های بدر، خیبر، ‌والفجر 8، کربلای 5 و تک دشمن در سال 1367 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند.
اغلب این شهدای والامقام به همت کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح،‌ در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون در عراق تفحص شده‌اند.
پیکرهای مطهر شهدا در معراج شهدای اهواز زیارتگاه مشتاقان فرهنگ ایثار و شهادت بود.
عملیات شناسایی پیکر پاک 92 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس پس از انتقال به تهران انجام خواهد شد.
به گزارش فارس، جمعی از جوانان برازجان از توابع استان بوشهر با طی مسافتی طولانی با حضور در معراج شهدای اهواز، شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس را زیارت کردند و با نجوا با شهیدان، یادشان را گرامی داشتند.
این جوانان با تجدید میثاق با شهدای دفاع مقدس بر ادامه راهشان تأکید کردند.
پیکر 92 شهید دفاع مقدس پس از شناسایی و تأیید هویت طی مراسم باشکوهی در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در مناطق مختلف کشور تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

 


پیکر پاک شهید امجد قبادی دیروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان از صحن مطهر امامزاده احمد(ع) سنقر و کلیایی تا گلزار شهدای این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این شهید روز شنبه در جریان درگیری با گروه‌های ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود.
در این مراسم که امام‌جمعه، فرماندار، نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان ادارات نیز حضور داشتند، تشییع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی بر ادامه راه این شهید تاکید کردند.

 


مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت: فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز پارس‌جنوبی پیش‌راه‌اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمدجواد شمس اظهار داشت: توسعه فازهای در دست اجرای پارس‌جنوبی از اولویت‌های مسئولان صنعت نفت است.وی از آغاز پیش‌راه‌اندازی فاز 12 پارس‌جنوبی خبر داد و افزود: هم‌اکنون با استفاده از گاز شیرین این عملیات شروع و دیگ‌های بخار واحدهای شیرین‌سازی آب در حال فعالیت هستند.مدیرعامل شرکت پتروپارس خاطرنشان کرد: خط لوله دریایی میان سکوها و پالایشگاه فاز 12 میدان گازی پارس‌جنوبی نیاز به تزریق گاز شیرین برای بهره‌برداری دارد و هم‌اکنون گاز شیرین به خط لوله دریایی این فاز تزریق و در حال تست است.شمس از اجرای عملیات اسید کاری در دو چاه فاز 12 پارس‌جنوبی برای انتقال گاز از دریا به خشکی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در آبان ماه سال جاری گاز این فاز وارد خطوط سراسری گاز کشور شود.

 


همزمان با 26 مرداد، سالروز ورود آزادگان هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی، آیین باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم، نیروهای نظامی و انتظامی و شماری از آزادگان در مرز خسروی شهرستان قصر شیرین برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین شنبه شب با حرکت نمادین اتوبوس حامل آزادگان سرافراز در نقطه صفر مرز خسروی و استقبال مردم، فرماندهان نظامی و انتظامی، هنگ مرزی و مسئولان محلی آغاز شد.
شرکت‌کنندگان در این آیین نمادین با اهدای شاخه‌های گل از آزادگان جنگ تحمیلی که به کشور بازگشتند استقبال کردند ضمن اینکه آنها نیز با به جای آوردن سجده شکر و بوسه زدن بر خاک وطن خوشحالی و شعف‌شان از بازگشت به میهن را اعلام کردند.نواختن مارش‌های نظامی و حماسی دوران دفاع مقدس از سوی گروه موزیک سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه شور و شعف خاصی به این آیین بخشیده بود و رزمندگان و آزادگان را به یاد دوران دفاع مقدس می‌انداخت.فرمانداران قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، نماینده مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، روحانیون، مسئولان محلی، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی و شماری از آزادگان نیز در این آیین حضور داشتند.در این آیین دو نفر از آزادگان جنگ تحمیلی به بیان خاطراتی از دوران اسارتشان پرداخته و رمز پایداری و مقاومت خود را در دوران اسارت ایمان و اعتقاد دینی و قلبی به پروردگار متعال دانستند.قرائت شعر در وصف آزادگان به زبان کردی، اجرای موسیقی خاطره‌انگیز، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی نمایشگاه عکس از ورود آزادگان به کشور، ‌اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، توزیع بسته‌های فرهنگی و هدایا به آزادگان از دیگر برنامه‌های این آیین در نقطه صفر مرز خسروی بود.

 


چناران- خبرنگار کیهان:
عضو هیئت رئیسه مجلس در مراسم تجلیل از آزادگان شهرستان چناران گفت: مطالبات سنوات اسارت آزادگان در بودجه 92 از محل هلدینگ خلیج‌فارس پیش‌بینی شده است که پس از طی مراحل اداری پرداخت می‌شود.
محمد دهقان افزود: پرداخت بخشی از این مطالبات که مربوط به سنوات دوران اسارت است در بودجه 90 از محل فروش سهام پیش‌بینی و با همکاری دولت معادل 600 میلیارد تومان آن در سال 91 پرداخت شد.
نماینده چناران و طرقبه افزود: امیدواریم که با استقرار دولت جدید هرچه سریعتر امور اداری مربوطه به پرداخت مطالبات آزادگان سپری و کل مطالبات از محل پیش‌بینی شده تا پایان امسال پرداخت می‌شود.
دهقان ضرورت تدوین و گردآوری خاطرات آزادگان را یادآور شد و گفت: خاطرات و مصائب دوران اسارت موضوعی نیست که از ذهن آزادگان پاک شود اما ضروری است برای بهره‌مندی نسل‌های بعدی این گنجینه‌ها در قالب کتاب خاطرات تدوین و گردآوری شود.
گفتنی است در پایان این مراسم که به مناسبت سالروز ورود اولین گروه از آزادگان به میهن اسلامی بود از 45 آزاده شهرستان چناران تجلیل شد.
همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده همدان در مجلس نیز در همایش تجلیل از آزادگان استان همدان گفت: امسال 4 میلیارد و 800 میلیون تومان برای پرداخت معوقات ایثارگران اختصاص یافته است که پس از تامین اعتبار پرداخت می‌شود.

 


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تسویه حساب کامل شرکت‌های وابسته به عراق و عربستان امسال 64 هزار نفر از سراسر کشور به زیارت حج مشرف خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد موسوی در همایش حج تمتع و حج‌گزاران که در محل سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد، گفت: اگرچه نوسانات ارزی سبب افزایش قیمت این سفر شده است اما ما به همان میزان کیفیت و خدمات را ارتقا داده‌ایم و این تفاوت را در ملاقات با حجاج دیگر در عربستان متوجه می‌شوید.
وی با اشاره بر اعزام 64 هزار نفر به حج امسال گفت: برای اینکه امکانات رفاهی حجاج از لحاظ بهداشت و درمان، تغذیه، محل اقامت، اسکان و دیگر موارد در بهترین حالت ممکن باشد نهایت تلاشمان را کرده‌ایم.

 


مراسم غبارروبی ضریح حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مناسبت سالروز وفات آن حضرت با حضور مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار
شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم که مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت حضور داشتند مداحان به نوحه‌خوانی و ذکر مصائب اهل‌بیت‌(ع) پرداختند و هر یک از حاضران با حضور در داخل ضریح حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آئین غبارروبی را به جا آوردند.
در حاشیه این مراسم معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به طور معمول آیین غبارروبی ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هر ماه یک بار انجام می‌پذیرد که به مناسبت سالروز وفات آن حضرت این مراسم با حضور پرشور مردم ولایتمدار ایران اسلامی برگزار شد.
عباس سلیمی افزود: امسال برای گرامیداشت سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم که برنامه محوری ما روز پنج‌شنبه صبح در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: به همین مناسبت در پنج‌شنبه شب دعای پرفیض کمیل و روز جمعه دعای ندبه در مصلی شهر برگزار می‌شود.

 


خرم‌‌آباد- خبرنگار کیهان:
راه‌آهن تهران- خوزستان که روز شنبه بر اثر خروج 6 واگن قطار باربری دورود-تهران مسدود شده بود، بار دیگر به روی قطارها بازگشایی شد.
یک مقام مسئول افزود: در این حادثه که حدود ساعت 14 بعدازظهر شنبه رخ داد پس از ترمیم، خط آسیب‌دیده برای تردد قطارها بازگشایی شد.برپایه این گزارش واگن‌های خارج شده از خط شامل دو واگن روغن مازوت و 4 واگن روغن دانه‌های روغنی بودند.
در این حادثه به کسی آسیب نرسید و با تلاش مسئولان لرستان حدود دو هزار نفر مسافر قطارهای مسافربری که از تهران به خوزستان و از طرف مقابل سفر می‌کردند با استفاده از 17 دستگاه مینی‌بوس با طی مسافت 20 کیلومتری به ایستگاه ازنا منتقل تا از آنجا با استفاده از قطار روانه مقصد شدند.
این حادثه در ایستگاه مومن‌آباد حدود 70‌کیلومتری ازنا-لرستان به طرف قم رخ داد.
این مقام مسئول گفت: به منظور ارتقاء ضریب ایمنی راه‌آهن، طرح جایگزینی تراورس‌های فلزی یو 33 با تراورس بتنی 60 در طول راه‌آهن تهران-خوزستان در دست اجراست.
علت وقوع سانحه از سوی کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن در دست بررسی است.فرماندار ازنا گفت: مسیر راه‌آهن تهران-اهواز ساعت 5 بامداد روز یک‌شنبه بازگشایی و رفت‌وآمد قطارها در این مسیر از سر گرفته
شد.وی افزود: افزون بر 4 هزار و 500 مسافر از قطارهای مسافربری که در ایستگاه‌های طرفین وقوع حادثه (ازنا و مامون) متوقف شده بودند جابه‌جا و با قطارهای دیگر به مقصد خود راهی شدند.

 


نیکوکار اشکنانی 117میلیون تومان پول پیدا شده را به صاحبش برگرداند.
به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، حیدر کهنوی ساکن روستای کشکو بخش اشکنان از توابع شهرستان لامرد که روز شنبه کیفی محتوی 117میلیون تومان وجه نقد و چک مسافرتی را در مسیر اشکنان پیدا کرده بود دیروز به اتفاق بخشدار اشکنان و چند تن از همشهریان خود با حضور در منزل مصطفی رحمانی در روستای بریو تمام وجه را به صاحبش برگرداند.وی روز شنبه به اتفاق دو تن از همشهریانش در مسیر اشکنان در حال حرکت بود که کیف پولی محتوی مبلغی در حدود 117میلیون تومان وجه نقد و چک مسافرتی را در حاشیه خیابان پیدا کرد و با اینکه مشخصات فرد در کیف موجود بود به سرعت آن را به صاحبش برگرداند.

 


چهار نفر از استادان دانشگاه سن توماس آمریکا با حضور در آستان مقدس حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، از بخش‌های مختلف این مکان مقدس دیدن کردند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، پروفسور نیکلاس ترنس، پروفسور مایکل هولریچ، پروفسور برنارد بردی و دکتر اوده موهاوش از استادان دانشگاه سن‌توماس آمریکا ضمن دیدار از بخش‌های مختلف حرم حضرت معصومه(س) با مسئولان آستان به گفت‌وگو نشستند.مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در نشستی با این استادان گفت: ورود حضرت معصومه(س) به قم دارای برکات فراوانی بود و این شهر را به مرکز نشر معارف ناب اسلامی به سراسر جهان تبدیل کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد صادقی آرمان با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار طلبه ایرانی و غیرایرانی در حوزه علمیه قم افزود: ادیان الهی آمده‌اند تا انسان‌ها را به قرار گرفتن در مسیر درست زندگی برای سعادت دنیا و آخرت هدایت کنند.استادان آمریکایی در این بازدید، ضمن آشنایی با فرازهای زیارت حضرت معصومه(س) از موزه آستان نیز دیدن کردند.

 


واحد بازیافت پروپیلن PRU از واحدهای الحاقی مجتمع مرحله سوم پروژه بنزین‌سازی شرکت پالایش نفت آبادان در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش روز یکشنبه شرکت پالایش نفت آبادان، ظرفیت تولید پروپیلن با خلوص فراتر از 95 درصد در این واحد نوبنیاد به میزان 86 هزار تن در سال است.
با راه‌اندازی این واحد الحاقی روند تکمیل مجتمع مرحله سوم طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان استمرار می‌یابد.
پروپیلن یکی از محصولات کلیدی پتروشیمیایی است که به عنوان خوراک برای تولید پلیمرهای مختلف و محصولات میانی به کار می‌رود.
از مهمترین مشتقات پروپیلن می‌توان پلی پروپیلن، آکریلونیتریل، پروپیلن اکسید، فنول، اکسوالکل، اسید آکریلیک، ایزوپروپیل الکل، الیگومرها را برشمرد که در نهایت به صورت مواد مورد نیاز در صنایع الکترونیک، خودروسازی، ساختمان و تولید انواع الیاف‌گونی، اتصالات پلاستیکی، ملزومات بسته‌بندی، تولید قطعات تزریقی، طناب، نخهای تک رشته‌ای، سلفون، اسباب بازی، لوازم بسته بندی، نخهای تک‌رشته‌ای، الیاف موکت، روکش و عایق کابل کاربرد دارد.

 


قائمشهر- خبرنگار کیهان:
زوج جوان قائمشهری مراسم جشن عقد ازدواج خود را در کنار مزار پنج شهید گمنام در حسینیه عاشقان ثارالله این شهر برگزار کردند.
این زوج جوان، حفظ و پاسداری از آرمان‌های شهدا و بهره‌گیری از برکات آثار وجودی آنان را انگیزه اصلی خود برای برگزاری مراسم جشن عقدکنان خود در کنار قبور شهدای گمنام اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار ما دوری از اسراف و خرج‌های غیرضرور و انجام مراسم عروسی و ازدواج ساده برای جوانان از توصیه‌های این زوج جوان به دختران و پسران دم بخت است. این زوج جوان ابراز امیدواری کردند که با حمایت خانواده‌ها پیوند ازدواج آسان جوانان در جامعه نهادینه شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10