(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 30  مرداد 1392 - شماره 20571

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حالا از اپوزیسیون عذرخواهی کنید!
عراقچی خبر داد
آمادگی کامل وزارت امور خارجه برای سفر روحانی به نیویورک
درمکتب امام
دعوت ویژه از روحانی برای شرکت
در ضیافت شام رئیس مجلس خبرگان رهبری
در اجلاس بسیج اساتید کشور
حداد عادل: دولت اجازه ندهد افرادی جرقه فتنه را در دانشگاه بزنند
معاون اول رئيس‌جمهور خبر داد
اقدام اضطراری دولت برای افزایش ظرفیت بنگاه‌ها
درخواست آلمان برای از سرگیری مذاکرات ایران و 5+1
در تماس تلفنی اخضر ابراهیمی با ظریف: سازمان ملل خواستار مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 شد
ولایتی: اظهاراتم در مناظره‌ها نظر شخصی بود
با تکذیب خبر روزنامه شرق بذرپاش: لیست بورسیه‌های اصلاحات را منتشر کنید
وزیر دفاع:نقشه راه صنعت دفاعی کشور خودکفایی و تحقق حماسه اقتصادی است
انجمن اسلامی دانشجویان:
دانشگاهیان توهین به رئیس دانشگاه علامه طباطبایی را تحمل نمی‌کنند
   


یکی از عناصر ضدانقلاب لندن‌نشین که البته به قبرستان‌های دیگری نیز رفت و آمد دارد، با ارسال نامه‌ای که رونوشت آن به خبرگزاری چیزنا ارسال شده، به نکات مهمی اشاره کرده است. در زیر متن کامل این نامه را می‌خوانید. لازم به ذکر است تا لحظه انتشار این خبر، نامبرده 2 دل بود که نامش فاش شود یا نه!!
با سلام و قبولی
بزرگواران دخیل در فتنه 88! اینک که یکی یکی به صرافت اعتراف افتاده‌اید تا دقیقا عین اصولگرایان، سوءتفاهم سال 88 را فتنه، یک مختصر فتنه‌ای را فتنه آمریکایی-اسرائیلی، تقلب را تدلیس و دروغ و بهتان، و اعتراضات قانونی را اردوکشی خیابانی بنامید، لااقل خوب است به این موارد نیز توجه کنید.
یک: شما یک عذرخواهی به جمهوری اسلامی بدهکارید، یک معذرت‌خواهی بزرگ‌تر به ما. چطور از نظام، بلدید عذرخواهی کنید، ما اما کشک؟! شما اینقدر که در حق ما سلطنت‌طلب‌ها، ما عوضی‌ها، ما بی‌همه چیزها، ما همجنس‌بازان، ما بهایی‌ها، ما جلبک‌ها، و ما از گوگوش تا سروش‌ها نامردی کردید، در حق جمهوری اسلامی نکردید!! به خدا نکردید!! آیا جمهوری اسلامی، آدم و احیانا ما گاو تشریف داریم؟! مگر ما بیکار بودیم که همه ظرفیت اپوزیسیون را بیاوریم پشت شما؟! حالا که دارید معذرت‌خواهی می‌کنید، خب! از ما هم بکنید. وانگهی، اونی که بیشتر به عذرخواهی شما احتیاج دارد، ما هستیم، نه جمهوری اسلامی! شما بر یا با جمهوری اسلامی، نظام فرقی به حالش ندارد و دارد کار خودش را می‌کند، این ما هستیم که تمام ظرفیت‌مان به خاطر سستی شما به باد رفت! و این ماییم که با اعترافات شما، بی‌آبرو شدیم!
دو: شما یک عذرخواهی به جمهوری اسلامی بدهکارید، یک معذرت‌خواهی بزرگ‌تر به مهندس و شیخ. این 2 به پشتوانه حمایت همین امثال شما بود که توهم تقلب برشان داشت و مثلا سران فتنه شدند. حال که معتقدید تقلب وجود خارجی نداشته، بر شما فرض است که فقط ارادت قلبی و قبلی خودتان را به جمهوری اسلامی ثابت نکنید، بلکه به ما هم بکنید ثابت!
سه: شما یک عذرخواهی به جمهوری اسلامی بدهکارید، یک معذرت‌خواهی بزرگ‌تر به مردم آمریکا. لابد در جریان هستید که اوباما در فتنه 88 از شکم مردم آمریکا زد و به حلقوم شما نمک به حرام‌ها ریخت. اگر فقط بخشی از مالیات مردم آمریکا وارد جیب شما باشد، قدر مسلم شما باید از مردم آمریکا نیز عذرخواهی کنید. شما با این اعترافات خود، از سویی با احساسات کاخ‌سفید بازی کرده‌اید، از سویی با بیت‌المال مردم آمریکا. خب اگر واقعا تقلب را باور نداشتید، همان اول می‌گفتید. آمریکا دیگر به کدام اپوزیسیون باید دل ببندد؟ هم الان اگر دشمنان جمهوری اسلامی، متاثر از این اعترافات شما، دیگر سر کیسه را برای ما شکل نکنند، شما جبران ضررش را بر عهده می‌گیرید؟!
چهار: شما یک عذرخواهی به جمهوری اسلامی بدهکارید، یک معذرت‌خواهی بزرگ‌تر به سران اسرائیل. در فتنه 88 چقدر نتانیاهو خودش را خرج شما کرد؟! این بود رسم مرام و مردانگی؟! این است رسم معرفت؟! آیا نتانیاهو در سال 88 رسما و علنا شما جز جگرزده‌ها را دوست خود خطاب کرد که شما بردارید تقلب را در سال 92 انکار کنید؟! از 88 همه‌اش 4 سال گذشته یا 4 قرن؟! فاین تذهبون؟! (آقا، این انگلیسی «فاین تذهبون» چی می‌شه؟!) شما را چه شده که این همه سست عنصر از آب درآمده‌اید؟! واقعا الگوی شما در اپوزیسیون‌گری کیست؟! اگر جین شارپ، آن معلم نمونه، شما را همچین بار آورده، بر جین عزیز فرض است که هر چه سریع‌تر از پرورش‌ چنین مخملی‌هایی توبه کند!! و اگر جرج سوروس، آن استاد بی‌مثال اخلاق، مسبب رشد امثال شما شده، باز بر جرج محترم فرض است که بابت این همه شاگرد بی‌مایه توبه نماید!! الحمدلله تحت شکنجه هم نبوده‌اید که باز دل ما به یک چیزی خوش باشد!!
پنج: شما یک عذرخواهی به جمهوری اسلامی بدهکارید، یک معذرت‌خواهی بزرگ‌تر به آن دسته از فریب‌خورده‌هایی که به خاطر امثال شما ریختند خیابان‌ها. واقعا چه استبعادی دارد اگر این فریب خورده‌ها، روز باشد و شما بگویید روز است، اصلا باور نکنند که روز است؟؟!! آدم‌اید شما؟! هیچ مراقب هستید که چه کرده‌اید؟! جخت بلا، اگر عذرخواهی شما از مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی یک «مطالبه» باشد، معذرت‌خواهی شما ذلیل مرده‌ها از ما جرثومه‌ها چیزی جز یک «سوپر مطالبه» نیست!!!! منتهی حیف که ما توی جناح ضدانقلاب، یک کیهان نداریم و الا روزی 100 بار مجبورتان می‌کردیم بابت عذرخواهی از جمهوری اسلامی، این‌بار از ما معذرت‌خواهی کنید!!!! اف بر شما... واقعا اف بر شما که تف بر صورت اپوزیسیون می‌اندازید، اما عذرخواهی‌اش را از جمهوری اسلامی می‌کنید... این وسط، واقعا معلوم نیست کی کی را سر کار گذاشته؟! شما ما را، یا جمهوری اسلامی، ما و شما را با هم؟؟!!
حسین قدیانی

 


سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اعلام کرد وزارت خارجه تمامی تمهیدات لازم را برای سفر رئیس‌جمهور به نیویورک فراهم کرده است.
سیدعباس عراقچی دیروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران افزود: اگر روحانی تصمیم به عزیمت بگیرد مقدمات سفر فراهم شده است و حتی فرصت‌های سخنرانی برای ایشان در مجمع عمومی ایجاد شده است.
عراقچی در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال انتقال پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت ملی کشورمان به وزارت امور خارجه اظهار کرد: فرقی نمی‌کند؛ چه پرونده کماکان در شورای امنیت ملی کشورمان باشد و یا به وزارت امور خارجه سپرده شود به هر حال یک سری اصول و مبانی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که تغییرناپذیر است و می‌توان به حفظ و تثبیت حقوق جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای کشور در زمینه هسته‌ای اشاره کرد.
وی ادامه داد: اما این که رویکردها و شیوه‌های جدیدی در موضوع هسته‌ای ایران به کار گرفته شود و نیل به تفاهم از مسیرهای جدیدتری انجام شود این مساله چه در شورای امنیت ملی کشورمان باشد و یا در وزارت امور خارجه فرقی نمی‌کند واین مسائل مورد توجه قرار می‌گیرد اما هنوز رئیس‌جمهور کشورمان دراین‌باره تصمیمی نگرفته‌اند.
وی افزود: اگر وزارت امور خارجه متصدی پرونده هسته‌ای ایران باشد این وزارتخانه از قابلیت‌های لازم برخوردار است و می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره تیم هسته‌ای جدید برای مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اضافه کرد: ما هنوز منتظریم که رئیس‌جمهور کشورمان اعلام کند که مسئولیت پیگیری مذاکرات هسته‌ای بر عهده چه نهادی است و پس از آن فرد مذاکره‌کننده و تیم هسته‌ای را مشخص کنند، قدم بعدی مشخص شدن زمان مذاکرات است.
وی با اشاره به تماس تلفنی اشتون با وزیر امور خارجه کشورمان درباره برگزاری مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: خانم اشتون در تماس تلفنی با آقای ظریف مجددا اعلام آمادگی کردند که مذاکرات در کوتاه‌ترین زمان از سر گرفته شود. وزیر امور خارجه کشورمان که ایران علاقه‌مند به ادامه مذاکرات است، گفت ما خواهان مذاکراتی هستیم که هدفمند و معطوف به نتیجه باشد و اصلا نه تمایل داریم و نه طالب هستیم که صرفا هدف آن مذاکره باشد، قطعا گفت‌وگو برای گفت‌وگو و مذاکره برای مذاکره مورد پذیرش ما نیست. تمایل داریم مذاکرات هدفمند، معطوف به نتیجه و دارای چارچوب زمانی مشخص داشته باشیم.
عراقچی در پاسخ به این سوال که دیپلمات‌های غربی اعلام کرده‌اند که ایران ذخایر هسته‌ای خود را برای مذاکرات با غرب کاهش داده است گفت: برنامه هسته‌ای ایران دقیقا منطبق با نیازهای ما به پیش می‌رود. این که چه مقدار از مواد را تولید کنیم چه مقدار انبار کنیم و چه مقدار از مواد تولید شده را به سوخت تبدیل کنیم منوط به نیازهای ما در عرصه‌ فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز است و ربطی به مسائل سیاسی ندارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره ادعای حضور ایران در سوریه نیز گفت: ما انکار نمی‌کنیم که از سوریه و ملت آن به دلیل نقشی مهمی که در محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی دارند حمایت کرده‌ایم اما کمک‌های ما سیاسی، معنوی و انسان‌دوستانه است و تا جایی که مردم سوریه و دولت آن نیاز داشته باشد به این کمک‌ها ادامه می‌دهیم.
وی درباره سفر سلطان قابوس پادشاه عمان به ایران نیز گفت: سلطان محترم عمان پس از انتخاب آقای روحانی پیغام داده بود که علاقه‌مند است اولین میهمان خارجی باشند؛ گرچه نتوانستند به دلیل تلاقی مراسم تحلیف آقای روحانی با عید سعیدفطر در این مراسم شرکت کنند، اما یکی از مشاورین خود را به این سفر اعزام کردند سفر هفته آینده سلطان محترم عمان در همین راستا تنظیم شده است. روابط ایران و عمان روابط بسیار نزدیک و مبتنی بر منافع و احترام متقابل است. در دوستی خلیج‌فارس ایران و عمان همکاری‌های نزدیکی را همواره داشته‌اند و دولت عمان هم همواره رویکرد دوستانه‌ای در روابط با ایران نشان داده است و در عمل هم ثابت کرده است. عمان در حال حاضر کشور حافظ منافع ایران در انگلیس است. این به دلیل روابط دوستانه و نزدیک دو کشور بود و خوشحالم که پاشاده محترم عمان سفری به ایران خواهند داشت و قطعا در سفر ایشان روابط دو کشور از عمق بیشتری برخوردار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که در حوزه سیاست خارجی در دولت جدید شاهد چه تغییراتی خواهیم بود گفت: صحبت‌های آقای روحانی دراین‌باره روشن و شفاف بود که تغییرات در شیوه‌ها و رفتارها و نوع رویکردهاست و سبک و سیاق عوض خواهد شد اما اهداف و اصول تغییرناپذیر است. اهداف و اصول ایران مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و منافع ملی کشور و حفظ امنیت ملی کشور و حقوق مردم در عرصه بین‌المللی است و این‌ها چیزی نیست که با آمد و رفت دولت‌ها تغییر کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه هم‌چنین درباره آخرین وضعیت شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و ریاست این شورا گفت: این شورا به ریاست‌ رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود. این که چگونه حرکتش را دنبال کند قطعا از مواردی است که آقای روحانی تصمیم خواهد گرفت اما بی‌تردید روحانی نظر و عنایت ویژ‌ه‌ای به ایرانیان خارج از کشور دارد. وزارت امور خارجه و شخص آقای ظریف نیز این توجه را دارند آن چه که برای تسهیل رفت‌وآمد این عزیزان و حل مشکلات آن‌ها و استفاده از ظرفیت‌های‌شان در داخل یا خارج از کشور مطرح است قطعا با توجه و عنایت ویژه‌ای که وجود دارد دنبال می‌شود. این تشکیلات در نهاد ریاست‌جمهوری مستقر است اما درباره دبیرخانه آن تصمیم‌گیری و تکلیفش مشخص خواهد شد.

 


همه اقوام با هم برادرند
در اسلام:
- نژاد
- گروه
- دستجات
- زبان
(و) اینطور چیزها مطرح نیست. اسلام برای همه است و به نفع همه و ما با شما (اهل سنت) برادر هستیم به حکم قرآن، به حکم اسلام، و از هم جدا نیستیم.
- با کردها
- با ترکها
- با بلوچها
همه برادر(یم) و باید با هم زندگی کنیم.
آیین انقلاب اسلامی - ص 116

 


عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری از دعوت رئیس‌جمهور به جهت شرکت در ضیافت شام رئیس مجلس خبرگان که به مناسبت چهاردهمین اجلاس رسمی این مجلس برگزار می‌شود خبر داد.
آیت‌الله سیداحمد خاتمی با اعلام این خبر به ایسنا افزود: طبق مصوبه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مهمان ویژه این دوره اجلاس سرلشکر سلیمانی خواهد بود که با توجه به اشرافی که ایشان نسبت به حوادث منطقه دارند در مورد مسائل سوریه، عراق، لبنان و مصر برای اعضای مجلس خبرگان رهبری سخنرانی خواهند کرد.
این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، همچنین با بیان این که آقای روحانی عضو مجلس خبرگان رهبری هستند و به طور طبیعی در اجلاس حضور خواهند داشت، گفت: هیئت رئیسه مجلس خبرگان تصویب کرده که در ضیافت شام آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری که در روز 12 شهریورماه با حضور اعضای مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود از دکتر حسن روحانی دعوت ویژه شود. وی تصریح کرد: در این جلسه اعضای مجلس خبرگان رهبری هر کدام به مدت 5 دقیقه می‌توانند به بیان مطالب و دیدگاه‌های خود بپردازند و اگر مطالبی خطاب به آقای روحانی دارند، بیان کنند و آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور نیز مطالب و دیدگاه‌های خود را بیان خواهند کرد و در آخر نیز آیت‌الله مهدوی‌کنی به بیان دیدگاه‌ و نظرات خود خواهند پرداخت.
گفتنی است چهاردهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم در روز 12 و 13 شهریورماه در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و در روز 14 شهریورماه نیز اعضای مجلس خبرگان رهبری با حضور در حرم امام خمینی(ره) با آرمان‌های ایشان تجدید بیعت خواهند کرد و سپس به دیدار رهبری خواهند رفت.
از ویژگی‌های این دوره مجلس خبرگان رهبری این است که در حال حاضر رئيس دو قوه مجریه و قضائیه در آن عضو هستند.

 


نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت نباید کاری کند که بعضی افراد در دانشگاه‌ها جرقه فتنه بزنند.
چهاردهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور که از دوشنبه (28 مرداد) به مدت چهار روز در کتابخانه آستان قدس رضوی مشهد با عنوان «تحول در علوم انسانی، مبنای ایجاد تمدن نوین اسلامی» آغاز به کار کرده است، دیروز با سخنرانی دکتر غلامعلی حداد عادل ادامه یافت.
در روز اول این اجلاس که با حضور سردار احمدیان، رئیس مرکز راهبردی سپاه و سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد، از خدمات کامران دانشجو، وزیر سابق علوم و تحقیقات و فناوری تقدیر به عمل آمد.
دیروز غلامعلی حداد عادل رئیس شورای تحول علوم انسانی با حضور در چهاردهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید سراسر کشور گفت: آنچه این روزها در مصر می‌گذرد باید آئینه‌ای باشد تا ما در آن نظر کنیم و در ادامه صراط مستقیم ثابت‌‌قدم‌تر حرکت کنیم.
وی با بیان این موضوع که باید افراد مراقب باشند تا مانند طبقات اشراف در دوران قاجار به یک طبقه جدید تبدیل نشوند، تصریح کرد: ما باید هوشیار باشیم تا به هزار فامیلی تبدیل نشویم که مسئولیت‌ها را بین خودشان تقسیم می‌کنند. ما باید تلاش کنیم هر مومن صالح با استعدادی بتواند به مردم خدمت کند که کلید این راه ایمان به خداست.
نماینده مردم تهران گفت: از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب نهادینه شدن انتقال نرم قدرت است. ما در تاریخ معاصر ایران شاهدیم که این انتقال همیشه خونین و خشن بوده است اما انقلاب اسلامی در ایران با مردم‌سالاری دینی انتقال قدرت نرم را به ما آموخت.
وی افزود: این در حالی است که ما در انتخابات 88 شاهد یک فتنه بودیم فتنه‌ای که هنوز رهبری پیرامون آن به سخنرانی می‌پردازد و این بدین خاطر است که آن فتنه کشور را به لبه پرتگاه برد.
رئیس شورای تحول علوم انسانی تصریح کرد: در سال 88 نیز ما شاهد استمرار نرم قدرت بودیم اما عده‌ای با ادعای دروغین تقلب می‌خواستند کشور را به لبه پرتگاه ببرند.
نماینده مردم تهران با تاکید بر این موضوع که حل مشکلات اقتصادی مستلزم آرامش است، گفت: باید تلاش کنیم کشور به سال‌های پر تنش 78 و 88 برنگردد.
حداد عادل همچنین پیرامون بررسی صلاحیت وزرا توسط مجلس، گفت: اگر در دادن رای اعتماد به وزرا نقد و مخالفتی می‌کنیم، با انگیزه مخالفت کلی با دولت نیست و هدف ما تعامل و همکاری با دولت است.
رئیس شورای تحول علوم انسانی خطاب به دولت گفت: دولت یازدهم نباید کاری کند که بعضی افراد در دانشگاه‌ها جرقه فتنه بزنند. البته اساتید دانشگاه نیز نباید اجازه دهند چنین روندی در دانشگاه‌ها اجرا شود.

 


معاون اول رئیس‌جمهور،‌افزایش ظرفیت بنگاه‌ها را اقدام اضطراری دولت دانست و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم عمده و کلیدی در اشتغال دارد.
اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با آرزوی توفیق برای علی ربیعی، اظهار داشت: وزیر جدید، کار بزرگی را برعهده گرفته است، درگذشته این وزارتخانه 3 وزارت مستقل بوده که به دلیل موقعیت سال‌های گذشته، در هم ادغام شده و اکنون حجم کارهای تعریف شده در این بخش بسیار زیاد است و ساز‌مان‌های بسیاری زیرمجموعه آن هستند و چشم‌ میلیون‌ها زن و مرد در کشور به اقدامات این وزارتخانه دوخته شده است.
جهانگیری با بیان اینکه تامین اجتماعی سازمان بسیار بزرگی است که شاغلین و بازنشستگان با آن در ارتباط هستند، گفت: سال‌های گذشته چالش‌ها و حاشیه‌هایی ایجاد شده که در مجموع یک سازمان را فرسوده می‌کند و در این راستا مشاهده شد که دولت یک تصمیمی گرفت و مجلس در تقابل با آن تصمیم دیگری را اتخاذ کرد که این موضوعات محل اختلافات شد و در نهایت افرادی که نیاز به خدمات آن سازمان داشتند ضرر می‌کردند. امیدواریم از این حواشی دور باشیم و سازمان‌ها بتوانند کار تخصصی خود را انجام دهند.
جهانگیری اشتغال را جدی‌ترین مسئله پیش روی کشور دانست و گفت: البته در کنار آن تورم نیز بسیار مهم است و جامعه و طبقه ضعیف از اشتغال و تورم رنج می‌برند.
جهانگیری با تاکید بر سهم عمده و کلیدی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اشتغال، بیان داشت: باید فضایی ایجاد شود که همه احساس امنیت در سرمایه‌گذاری، تولید و خدمات داشته باشند.
به گفته معاون اول رئیس‌جمهور، بنگاه‌ها به ظرفیت کامل نیاز دارند و هم‌اکنون بنگاه‌هایی را می‌شناسیم که ظرفیت‌های آنها 1000 نفر بوده و با 200 نفر مشغول فعالیت هستند که اقدام اضطراری دولت، رسیدگی به امور این بنگاه‌‌ها است.
وی درخصوص بخش تعاون عنوان کرد: بخش تعاون در کنار بخش دولتی و خصوصی بوده که اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.
جهانگیری به ضرورت سه‌جانبه‌گرایی به معنای واقعی اشاره کرد و گفت: نیروی کار به عنوان سرمایه بنگاه‌ها عامل اصلی است و اگر با مشکل مواجه شود، تولید کند خواهد شد و سه‌جانبه‌گرایی از موضوعاتی است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود. اسداله عباسی وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم با اشاره به ایجاد یک میلیون و 500 هزار شغل در بخش تعاون، کاهش 30 درصدی حوادث ناشی از کار و ایجاد 7500 شورای سازش کارگری و کارفرمایی را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه کار برشمرد. وی گفت: بهترین خاطرات من از دوران کوتاه تصدی مربوط به زمانی است که لبخند را بر لبان جامعه هدف می‌بینم و تعامل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در این دوره هیچ‌گاه از خاطرم محو نمی‌شود.
وی با بیان این که به تمام وعده‌‌های خود در مجلس عمل کردم افزود: در دوران تصدی خویش تلاش کردم تا مشکلی ایجاد نشود، صندوق بازنشستگی فولاد را ساماندهی و مطالبات تامین اجتماعی را پرداخت کردیم.
وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تشکیل جلسات شورای عالی کار خاطرنشان کرد: تلاش شد تا جلسات شورا به موقع تشکیل و تصمیم‌گیری‌های لازم به نحو شایسته صورت گیرد و تصویب افزایش حق مسکن و خواربار کارگران از مصوبات اخیر شورای عالی کار بود که ابلاغ شد.
عباسی با بیان این که در زمان وزارت خود هیچ فردی را عزل نکرده و تنها یکی دو مورد جابه‌جایی صورت گرفته از مصوبات هیات امنا و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی دفاع کرد. وی اظهاراتی که در ارتباط با بخشنامه‌های تامین اجتماعی مطرح می‌شود کذب محض دانست و گفت: هیچ تغییری در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفته و تمام مصوبات در هیات مدیره و هیات امنای تامین اجتماعی قانونی بوده است.
بنابراین گزارش: علی ربیعی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه نیز در مراسم معارفه خود مسئله اصلی نظام در شرایط کنونی را حمایت از جریان تولید و کارآفرینی دانست و توسعه آن را ضامن آرامش کارگران به شمار آورد.
وی گفت: یکی از مسائلی که در حال حاضر در آن دچار مشکل هستیم فرهنگ کارآفرینی است در حالی که باید این فرهنگ به شکل اصولی در کشور نهادینه و اجرایی شود چنانچه در سرمایه‌گذاری مشکل داریم موانع آن باید برطرف شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که به تعاون اعتقاد دارم، ادامه داد: متاسفانه در قرن حاضر پول‌ها و سرمایه‌ها به سمت بخش تجاری می‌رود و بخش تعاون جایگاه مناسبی از این نظر ندارد.
ربیعی گفت: همه بخش‌ها و حوزه‌ها به رفاه اجتماعی گره خورده است و اگر جامعه راضی نباشد و رفاه نداشته باشد متشنج خواهد شد.
وی با بیان این که جامعه امروز نیاز به همدلی دارد و پویایی و ماندگاری انقلاب وابسته به این همدلی است، خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی یکی از موضوعات و مسائل مهم در وزارت کار به شمار می‌رود و لذا امیدوارم که بتوانم این سرمایه اجتماعی را درک و از آن پشتیبانی کنم.

 


وزارت خارجه آلمان از ایران و 5+1 خواست فرصت را برای از سرگیری گفت‌وگوها مغتنم بشمارند.
به گزارش پایگاه خبری «برناما»، «مارتین شفر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه در کنفرانس خبری در برلین اظهار داشت: هرگونه ابتکار عملی برای ارتقا و بهبود مذاکرات میان تهران و 5+1 درباره برنامه هسته‌ای ایران، در سطح وزرای خارجه، باید به طور جمعی بررسی شود.
وی سپس به نقل از «گیلدو وستروله»، وزیر خارجه آلمان گفت: هر دو طرف باید فرصت را برای از سرگیری مذاکرات مغتنم شمارند.
آخرین دور مذاکرات میان ایران و 5+1 در آلماتی قزاقستان برگزار شد که بدون هیچ‌گونه نتیجه مشخصی پایان یافت. یکی از دلایل این امر، نزدیک بودن زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران بود. به همین دلیل، اعضای گروه 5+1 ترجیح دادند دور بعدی مذاکرات به بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات موکول شود.
شنبه هفته جاری بود که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت‌وگو کرد. کاترین اشتون در بیانیه‌ای که در این مورد صادر شده، گفته است: 6 کشور طرف گفت‌وگو با ایران آمادگی دارند تا مذاکره با تیم جدید ایران را بلافاصله پس از انتصابشان، آغاز کنند.
اشتون اواسط تیرماه در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان ضمن تبریک به او، خواستار از سرگیری هرچه زودتر گفت‌وگوهای اتمی شد.

 


«اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در سوریه طی تماس تلفنی با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان خواستار مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین‌المللی ژنو شد.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه، دوشنبه شب در گفت‌وگوی تلفنی با دکتر ظریف، انتصاب وی را به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و با ابراز علاقه‌مندی نسبت به ادامه رایزنی‌ها و مشورت‌های سیاسی با کشورمان، بر ضرورت یافتن راهکارهایی برای بحران سوریه تاکید کرد.
ابراهیمی نقش جمهوری اسلامی ایران را در حل و فصل مسائل منطقه‌ای بسیار مهم و سازنده توصیف کرد.
دکتر «محمدجواد ظریف» نیز در این گفت‌وگوی تلفنی اقدامات و تلاش‌های ایران را برای کمک به حل بحران سوریه یادآور شد و بر علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری نزدیک و موثر با سازمان ملل و شخص نماینده ویژه در موضوع سوریه تاکید کرد.
وی همچنین نگرانی عمیق خود را از اوضاع جاری در مصر ابراز کرد و خواستار توقف خشونت‌ها و درگیری ها و احترام به خواسته‌های مشروع مردم شد.
وزیر امور خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد با درایت رهبران مصر، بحران جاری از طریق تفاهم و گفت‌وگو بین همه طرفها حل و فصل شود.

 


نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه انتخابات به پایان رسیده و باید فضای همدلی در کشور حاکم شود، گفت: مواضع بنده در انتخابات کاملاً فردی و نظر کارشناسی در آن زمان بود.
علی‌اکبر ولایتی ادعایی که توسط یکی از سیاسیون اصلاح‌طلب درباره سخنان ولایتی در مناظره‌ها مطرح شده است را به شدت تکذیب کرد و اظهار داشت: مواضع بنده در انتخابات کاملاً فردی و به عنوان نظر کارشناسی بنده در آن زمان بود و هیچ هماهنگی قبلی صورت نگرفته بود. وی با تاکید بر اینکه انتخابات به پایان رسیده و باید فضای همدلی در کشور حاکم شود، گفت: سیاست‌های هسته‌ای را مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند و همه باید تابع آن باشیم. برخی با طرح چنین مباحثی درصدد اختلاف‌افکنی بین اصولگرایان هستند.
ولایتی در پایان همه سیاسیون به ویژه طراحان چنین ادعاهایی را به رعایت اخلاق توصیه کرد.
به گزارش فارس، احمد پورنجاتی نماینده مجلس ششم و از اعضای حزب مشارکت در گفت‌وگویی با یک هفته‌نامه اصلاح‌طلب، اظهارات علی‌اکبر ولایتی در مناظره‌های انتخاباتی را کمکی به گفتمان رقیب اصولگرایی دانسته و اشاره کرد، این اظهارات، نه یک تصادف بلکه ناشی از تدبیری عقلانی بوده است.

 


نماینده مردم تهران در مجلس خبر روزسه‌شنبه روزنامه شرق که مدعی شد بذرپاش با معدل ۱۳ و دستور وزیر علوم احمدی‌نژاد استاد دانشگاه علامه شده را تکذیب کرد.
بخش هایی از جوابیه مهرداد بذرپاش خطاب به مدیر مسئول روزنامه شرق که در برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شد بدین شرح است:
*ما پیام انتخابات 24 خرداد را درک کردیم؛ اتوبوس و بانک آتش نزدیم ولی شما پیام اعتدال را دیر درک خواهید کرد؟ اگر اعتدال اتهام بی پایه و اساس به منتقدان است که شما بد تفسیرش کرده‌اید ولی یک سؤال، شما چرا پیام مردم را در خرداد88 به خوبی درک نکردید و خیلی از رفقای شما مردم و نظام را متقلب خواندند و شما دم برنیاوردید و اگر می توانستید همراهی می کردید و حالا در حال انتقام‌گیری هستید؟
*مطلب شما با این عنوان که بذرپاش استاد دانشگاه علامه شد قویاً تکذیب می‌شود و چنین موضوعی از اساس کذب است.
*مطلب شما با عنوان معدل کارشناسی ارشد اینجانب 13 است نیز از اساس تکذیب می شود و به اطلاع می رساند معدل کارشناسی ارشد بنده 5/15 و نمره پایان‌نامه اینجانب 5/19 می باشد.
*نکته دیگر اینکه در نوشته شما آورده شده شش سال پیش با دستور آقای دانشجو وزیر علوم، بنده به عنوان دانشجوی دوره دکتری پذیرفته شده‌ام؛ لازم به ذکر است جناب آقای دانشجو کلاً از 4 سال پیش تا چند روز پیش وزیر بوده و مطلب شما از اساس کذب است.
*ما به حکومتی بودن خود در درس خواندن-بورس-مدرک-هیئت علمی و... افتخار می کنیم ولی بسیاری از دوستان شما به بورس BBC و VOA خودشان را باختند و الان در رسانه های دشمن علیه ملت ترکتازی می کنند.
*مشکل ما با شما سر این حرفها نیست اگر می‌خواهید با این نکات عملکرد دوستان شما در فتنه را به فراموشی بسپارید شاید روش بدی نباشد ولی بذرپاش ساکت شود و چیزی نگوید با مادر شهدای فتنه و مادر شهدای هسته ای چه می کنید؟با مادر شهیدکبیری چه می کنید که از شما مطالبه می کند.با این فشار وارد آمده بر مردم به دلیل تحریم‌ها که علت اصلی آن فتنه 88 بود چه پاسخی دارید به توهین‌هایی که به مقدس ترین مقدسات شد و آن عاشورای حسینی بود چه خواهید کرد که حتی دوستان شما حاضر به یک عذرخواهی هم نیستند.
*خواهش دارم شما روزنامه ای منسوب به جریان کارگزاران از رانت صحبت نکنید که جامعه کلاً با این عنوان حس خوبی برقرار نمی کند تجلی دولت آقازاده‌های مالی و تحصیلی که در جبهه ای است که شما سنگ آن را به سینه می زنید.
*راستی یک لیستی از بورسیه‌های دولت اصلاحات که با پول بیت‌المال به خارج رفتند و برنگشتند و یک لیستی هم از بورسیه‌های سرویس های خارجی تهیه کنید و منتشر کنید و مرتب فرزندان این ملت و درس خواندن در این کشور و خدمت در این کشور را با هیچ چیز عوض نمی کنند را با چوب رانت و... نرانید.

 


حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت 31 مرداد روز صنعت دفاعی با صدور پیامی صنعت دفاعی کشور را نماد اقتدار، پیشرفت و خودکفایی ایران اسلامی و مبشر صلح و امنیت پایدار در منطقه و الگویی نمونه برای همه ملت‌های مسلمان و آزاده دانست.
وزیر دفاع در بخشی از پیام خود موفقیت‌های درخشان وزارت دفاع را مدیون اندیشه حیات‌بخش و تحول آفرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب دانست که با تاسی به آیه شریفه «واعدوالهم ما استطعتم من قوه» با تاکید بر ارتقای توامندی‌های دفاعی و قدرت بازدارندگی به منظور دفاع از حاکمیت، تمامیت ارضی، منافع و امنیت ملی و مقابله موثر با تهدیدهای خارجی و همچنین ایجاد توازن منطقه‌ای نقشه راه حرکت صنعت دفاعی کشور تا رسیدن به سرمنزل مقصود را ترسیم کردند.
در پیام دهقان تصریح شده است: تلاشگران این صنعت راهبردی در تداوم راه پرافتخار گذشته با الهام از این اندیشه ناب و حکیمانه و بهره‌گیری از حمایت ملت رشید ایران و همکاری مراکز علمی - تحقیقاتی کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران بخش خصوصی ضمن پشتیبانی و تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح پرافتخار، همچنان پیش قراول پیشرفت کشور و زمینه‌ساز رشد، بالندگی و خودکفایی همه صنایع داخلی و انشاءالله تحقق بخش حماسه اقتصادی خواهند بود.
وی در پایان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره وزرای دفاع شهید، شهدای دفاع مقدس و صنعت دفاعی به همه دانشمندان، متخصصان، مدیران و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار امیدواری کرد در پرتو مجاهدتهای سترگ فعالان این عرصه خطیر شاهد شکوفایی هرچه بیشتر صنعت دفاعی و رشد و تعالی کشور باشیم.

 


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد با توهین برخی رسانه ها به حجت الاسلام والمسلمین دکتر شریعتی رئیس این دانشگاه شد.
درپی توهین برخی رسانه‌ها به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، انجمن اسلامی (دفتر تحکیم وحدت) این دانشگاه، با اعلام اعتراض خود، در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار مجازات قاطعانه‌ رسانه‌هایی شدند که در روزهای اخیر، ضمن فحاشی بی‌سابقه به رئیس این دانشگاه باب توهین به روحانیت و مقامات عالی علمی و اداری کشور را گشوده‌اند.
به گزارش فارس، این نامه‌ سرگشاده پس از آن صادر شد که یکی از رسانه‌ها در خبری که بلافاصله به تیتر نخست سایت‌های صهیونیستی تبدیل شد، استخدام اساتید متدین و انقلابی در دانشگاه علامه طباطبایی که مطابق با مجوزهای قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم صورت گرفته است را در عباراتی «کودتای حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتی» در این دانشگاه خواندند.!
انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه سال‌هاست که رئیس مظلوم این دانشگاه یکی از سهمیه‌داران فحش‌های روزانه‌ بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و البته همپیمانان داخلی آنهاست، اعلام کرد: این جماعت در پناه امنیت نامشروعی که ما در اختیار ایشان نهاده‌ایم، نقش ستون پنجم دشمن را بازی کرده و بیش از دو دهه است که هر روز حادثه‌ای تلخ را در این برزخ امن برای نظام رقم می‌زنند.
این تشکل دانشجویی حملات ناجوانمردانه به شریعتی را به این دلیل دانست که وی اسلامی‌سازی علوم انسانی را به عنوان امر ولایت فقیه، در دستور کار خود قرار داده است.
انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: شریعتی امروز هدف حملات بی‌امان و ناجوانمردانه‌ کسانی است که اگر در حال حاضر اجازه‌ نفس کشیدن دارند و به خاطر جنایاتشان در سال 88 به جوخه‌ مجازات سپرده نشده‌اند، فقط و فقط به دلیل مصلحت عالیه‌ نظام مظلوم اسلامی بوده است و بس؛ اما آیا قرار است بار دیگر فاجعه‌ای چون 18 تیر 78 و فتنه‌ صهیونیستی 88 در این مملکت تکرار شود؟

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10