(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 05 شهریور 1392 - شماره 20576

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
معاون اجرایی قرارگاه پدافند غیرعامل خبر داد
انهدام چندین پهپاد دشمن توسط پدافند هوایی ارتش
دبیر ستاد حقوق بشر: مسئله حقوق بشر پرچمی برای جهان‌گشایی غربی است
درمکتب امام
تجلیل از 300 برگزیده جشنواره دانشجویان علوم پزشکی
هاشمی رفسنجانی: برنامه های دولت تاکنون در راستای منافع ملی بوده است
رحمانی فضلی: سلیقه‌های سیاسی قابل احترامندولی سیاسی‌کاری در وزارت کشور ممنوع!
نهم شهریور ماه برگزار می‌شود
اولین کنگره مردمی 17 هزار شهید ترور
پس از انتخاب رشته صورت گرفت
کاهش 40درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای
انهدام 12 تیم تروریستی توسط قرارگاه قدس سپاه
سردار نقدی: آمریکا توان جنگ جدید با سوریه را ندارد
حقیقت‌پور خبر داد
طرح دوفوریتی مجلس برای پیگیری خسارت‌های کودتای 28 مرداد
جهانگیر رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه شد
سخنگوی وزارت خارجه خبر داد
سفر هیئت حقوقی و کنسولی برای پیگیری سرنوشت دیپلمات ایرانی به یمن
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:اصل شکایت از بقایی به قوت خود باقی است
عضو کمیسیون آموزش: وضعیت توفیقی از میلی‌منفرد در مجلس بدتر است
9 هزار فرهنگی کشور جابه‌جا شدند
در انتقاد یوسفیان‌ملا به جهانگیری مطرح شد
جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکنون برگزار نشده است
درخواست اعاده دادرسی محکومان فساد بزرگ مالی رد شد
انصراف عبدالله‌زاده و فرهاد رهبر از کاندیداتوری ریاست دیوان محاسبات
بازگشت کلاس هفتم به آموزش و پرورش
   


معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی ارتش اعلام کرد اخیرا چند فروند پهپاد متعلق به دشمن شناسایی و منهدم شد.
امیر شهرام معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم درخصوص ماجرای هشدار به هواپیمای U2 قبل از ورود به مرزهای آبی کشور گفت: این هواپیماها یکی از هواپیماهای با ماموریت «خاص» آمریکا بود که سقف پروازی بالای 60 هزار پایی دارد، حتی خلبان‌هایش با لباس خاصی پرواز می‌کنند که شبیه به لباس فضانوردی است چرا که به دلیل اینکه فشار هوا در لایه‌های بالای 50 هزار پا بسیار کمتر است و شرایط خاصی را ایجاد می‌کند.
وی افزود: شما فرض کنید یک صدایی را جایی می‌شنوید، فقط متوجه آن صدا می‌شوید که موجودی وجود دارد اما اینکه این موجود کجا قرار دارد را باید با فاکتورهای خاص کشف کنید. این موجود احساس می‌شد اما نقطه دقیق آن خیر؛ با توجه به تجربیات خوب عزیزان ما در نقطه پدافند جنوب کشور، نقطه دقیق هواپیما کشف شد و خوشبختانه همانطوری که انتظار داشتیم تعرضی از سوی این هواپیما صورت نگرفت.
معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی در ادامه اظهار داشت: اخیرا قرارگاه پدافند هوایی ارتش موفق به نشاندن، سرنگون کردن و متواری کردن چندین پهپاد دشمن شده است، بنابراین پدافند در مقابله با پهپادها وظیفه خود را خوب انجام داده است اما اینکه پهپادها چه انواعی دارند، قدرتشان، مانورشان، سطح پروازشان بستگی به نوع ماموریت‌‌های ما دارد و بالطبع پدافند هوایی به منظور اینکه بتواند خوب با این‌گونه پهپادها مقابله کند، از توانمندی پهپادی هم در حوزه‌های مختلف بهره‌مند است و خود را در رزمایش‌های مختلف با پهپادهای در اختیار خودش تست و ارزیابی کرده و باصطلاح خود را آماده می‌کند. بنابراین در لایه‌های مختلف با سطح پروازهای مختلف، سرعت‌های مختلف و انواع مختلف پهپادها، آمادگی مقابله دارد.
امیر شهرام در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص جدیدترین نوع پهپاد و برد آن که در اختیار پدافند قرار دارد، گفت: صنعت امروز به‌گونه‌ای است که اصلا نمی‌توانیم بگوییم امروز آخرین برد پرواز پهپاد ما چقدر است. وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا نسل جدیدتری از پهپاد «سریر» نیز وجود دارد که در آینده رونمایی شود، اظهار داشت: قطعا دستاوردهای جدیدی داریم که در صحنه عمل و در رزمایش آتی پدافند مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

 


دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان تصریح کرد با شعارهای فریبنده، تروریست‌ها که در ایران فعالیت تروریستی داشته‌‌اند را به عنوان مدافعان حقوق بشر جا زده‌اند.
محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در گفتگو با تسنیم با اشاره به اینکه تهاجم حقوق بشری از تهاجم برنامه هسته‌ای سنگین‌تر است و متاسفانه سرپل‌های داخلی هم دارد گفت: همان‌طور که مارکسیسم در دوره‌ای ذهن‌بخش خوبی از تحصیلکرده‌ها را خراب و دین را برایشان افیون و جذبشان کرد، حقوق بشر هم پرچمی برای جهان‌گشایی غربی است که شعارهای فریبنده‌ای دارد.
تهاجمات بسیار وسیع، رسانه‌ای، سیاسی و امنیتی است. یعنی حقوق بشر فقط جنبه تبلیغ نیست، تمام کسانی که در تروریسم در ایران وارد هستند به همه اینها عنوان «مدافعان حقوق بشر» دادند. بنابراین مسئله کاملا امنیتی است. جنایتکارانی که به انحاء مختلف مسئول کشتار هزاران نفر در ایران هستند امروز به عنوان مدافعان حقوق بشر حتی در مجامع بین‌المللی استقبال و حمایت می‌شوند. بنابراین مسئله فقط شعار نیست.
وی افزود: ستاد حقوق بشر اولین سازوکار در سطح ملی ماست. این ستاد در سال 84 از سوی شورای امنیت ملی پیشنهاد شد که مورد تائید مقام معظم رهبری قرار گرفت و این سازوکار درست شد. ریاست این ستاد رئیس قوه قضائیه است. علاوه بر او 5 وزیر امور خارجه، کشور، اطلاعات، دادگستری و ارشاد در آن حضور دارند. نهادهای عمده داخل در این قضیه اعم از نیروی انتظامی، زندان‌ها، دادستان کل، رئیس دیوان عالی و بازرسی کل کشور در این ستاد دخیل‌اند و با تاکید مقام معظم رهبری این ستاد عنوان مرجع ملی در امر ستاد حقوق بشر پیدا کرد.
لاریجانی با اشاره به اینکه دفاع از حقوق بشر ابعاد مختلف دارد اظهار داشت: یکی تهاجماتی است که علیه ما به عنوان توطئه صورت می‌گیرد. طبیعتا ما در صحنه جهانی دفاع می‌کنیم؛ دفاع مستدل، مکتوب، شفاهی، قانونی و فعالیت‌های بین‌المللی.
اکنون که آقای ظریف وزیر خارجه شده‌اند، خودشان فردی حرفه‌ای در این قضیه هستند اگرچه آقای صالحی انصافا همت بالایی در این قضیه گذاشتند ولی طبیعتا وجود وزیری که خود حرفه‌ای است، خیلی کمک می‌‌کند و ما از آن استقبال می‌کنیم. این فقط یک بعد از فعالیت‌های ماست.
دبیر ستاد حقوق بشر ابراز داشت: بعد دیگر باز کردن جای عقلانیت اسلامی و اسلام در اسناد حقوق بشر است. حقوق بشر کاملا یکطرفه درست شده و بی‌اعتنا به سایر فرهنگ‌هاست. فرهنگ‌های دیگر باید خودشان برای خودشان فکری کنند ولی ما در جهان اسلام مدافع این قضیه هستیم. نه تنها آنها بی‌اعتنا هستند بلکه به طور تخاصمی جلوی باز شدن هرگونه فضا برای فرهنگ اسلامی را سد کرده‌‌اند. ما سال‌ها در اجلاس قاهره سندی را تنظیم کرده‌ایم که راه را برای حضور فرهنگ اسلامی در اسناد باز کند و غرب این را به نحو خیلی کریهی بلوک کرده است.
وی در ادامه افزود: بحث دیگر در داخل خودمان است. حقوق بشر یعنی یک نحوه تعامل با یکدیگر و چگونگی شکل دادن زندگی مدنی. این یک بعد داخلی دارد و یک بعد خارجی و بین‌المللی. ما باید فرهنگ زیست‌ اسلامی را برای خودمان سامان دهیم. اسلام نحوه زندگی است. این نحوه زندگی را چرا نباید گسترش دهیم؟ غرب به ما می‌‌گوید که حق ندارید این نحوه زندگی را داشته باشید! پس همان‌طور که انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، حق مسلم ماست که براساس اسلام بتوانیم زندگی کنیم. یعنی پای حق مسلمی که در اینجا در میان است. خودمان هم باید این نحوه زندگی را سامان دهیم.
لاریجانی تصریح کرد: ایده نو، زندگی نو. همجنس‌گرایی نو نیست و قدیمی‌ترین رفتار ناهنجار اجتماعی است و از زمان یونان بوده است.
یکی از اتهامات سقراط حکیم در حکم اعدامش این بود که همجنس‌گرایی متداول یونانی را مسخره کرده است.
دبیر ستاد حقوق بشر در پایان خاطرنشان کرد: مسائلی که اکنون به اسم مدرنیته مطرح می شود مانند برهنگی، متعلق به دوران پریکله است یعنی دو هزار و سیصد سال قدمت دارد بنابراین بی‌حجابی و برهنگی مدرن نیست. اینها از بس قدیمی است، مندرس شده است. اتفاقا حجاب خیلی مدرن است باصطلاح پرده اغوایی که وجود دارد را نگذارید کنار بزنیم.

 


با شجاعت به امور فرهنگی بپردازید
همان‌طوری که با شجاعت ابرقدرت‌ها را خارج کردید، با شجاعت در فرهنگ خودتان کار بکنید و در کارهای خودتان.
خودتان عمل بکنید.
و اتکاء خودتان را هر روز به خارج کم بکنید و یک وقتی برسد که ما هیچ اتکاء به خارج نداشته باشیم.
همه چیز خودمان را خودمان تهیه کنیم.
آئین انقلاب اسلامی- ص 326

 


دبیر کمیته فرهنگی پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور گفت:300 نفر برگزیده این جشنواره تجلیل می‌شوند.
مجتبی نجم‌افشار روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن، برای 160 نفر از برگزیدگان، عوامل اجرایی و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در جشنواره تندیس ویژه اعطا می‌شود. وی اضافه کرد: این افراد طبق برنامه‌ریزی که در اختتامیه جشنواره پنجم برگزار می‌شود، مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
وی اظهار کرد: همچنین جوایز نقدی ویژه و نفیسی نیز برای این امر در نظر گرفته شده که به منتخبان داده می‌شود. معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از شرکت نزدیک به 8درصد دانشجویان علوم پزشکی کشور در جشنواره فرهنگی خبر داد.
محمدحسین آیتی افزود: امسال 11 هزار دانشجو از 52 دانشگاه علوم پزشکی کشور در جشنواره فرهنگی دانشجویی شرکت داشته‌اند.
وی اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد که از هر 13 دانشجو یک نفر در جشنواره به ارائه اثرپرداخته و این مهم باعث شده تا یک رقابت سالم فرهنگی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ایجاد شود.
معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این در حالی است که تعداد شرکت‌کنندگان در سال گذشته 6 هزار نفر بوده و میزان استقبال در دوره پنجم بسیار فراتر رفته است.

 


رئیس مجمع تشخیص مصلحت صبح دیروز با جمعی از نمایندگان اقشار مختلف فرهنگی و دانشگاهی مازندران دیدار کرد.
هاشمی رفسنجانی در سخنانی عصر حاضر را عصر انفجار اطلاعات دانست و گفت: هیچ‌کس با هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند جلوی رشد آگاهی مردم را بگیرد. وی تصریح کرد: آنچه در این فضا ملت‌ها را نجات می‌دهد، ارتقای فهم عمومی و شناخت عمیق عوامل تحولات سیاسی و اجتماعی می‌باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با ارائه تحلیلی از روند مبارزات مردم ایران علیه رژیم پهلوی از آغاز تا پیروزی و با تأکید بر نقش محوری مردم در همه مقاطع انقلاب اسلامی گفت: اگر چه انقلاب، رهبری چون امام خمینی(ره) داشت ولی موقعی به پیروزی رسید که مردم یکپارچه به میدان آمدند.
هاشمی رفسنجانی با تجلیل از نقش مردم در انتخابات 24 خرداد و پیروزی گفتمان عدالت، افزود: در فضایی که همه سلایق سیاسی و فرهنگی نامزد داشتند، قاطبه مردم به فرهنگ دینی اعتدال رأی دادند که با اینکه عدالت در ذات انسان‌هاست ولی با این انتخابات نهادینه شده است.
وی دروغ، ریاکاری، خُلف‌ وعده، دشمن‌تراشی، ایجاد فضای امنیتی، ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی مانند تورم، گرانی و بیکاری را نتیجه دوری از اعتدال دانست و گفت: با انتخاب میانه‌روی اسلامی توسط مسئولین، مردم به‌صورت طبیعی مسائل را در دست می‌گیرند که مصداق کامل استفاده از خردجمعی است.
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نشانه‌های علاقمندی کشورهای منطقه برای ایجاد مجدد ارتباط با جمهوری اسلامی ایران گفت: به‌کارگیری عقلانیت دیپلماتیک، اصلی مهم در سیاست خارجی است و تاکنون دولت نشان داده که تمام برنامه‌ها در راستای منافع ملی و رعایت اصل احترام متقابل است.

 


وزیر کشور در جمع کارکنان وزارت کشور تصریح کرد سلایق سیاسی محترم اند، اما سیاسی‌کاری در وزارت کشور ممنوع است
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دیروز در نخستین گردهمایی کارکنان وزارت کشور در دولت یازدهم که در محل این وزارتخانه برگزار شد، حضور یافت.
وی در این همایش با اشاره به فرصت‌های رشد در فضای کنونی کشور گفت: انقلاب اسلامی امکان رشد را برای همه نیروها بدون هرگونه وابستگی جناحی و قبیله‌ای فراهم کرده است. وزیر کشور ادامه داد: وفاداری، صداقت و امانتداری سه اصل متقابل مبنایی بین من و همه کارکنان در وزارت کشور خواهد بود.
رحمانی فضلی در ادامه تصریح کرد: در زمان من در وزارت کشور، هیچ‌نوع بی‌عدالتی عامدانه‌ای محقق نخواهد شد.
وی همچنین در ادامه افزود: وزارت کشور باید عملا به جامعه اطمینان دهد که مردم سالاری منطبق با قانون در کشور حاکم است.
وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: سلایق سیاسی محترمند، اما سیاسی کاری در وزارت کشور ممنوع است.وظیفه ما مدیریت سیاسی است.
رحمانی فضلی در ادامه گفت: روند فزاینده مستمر همه جانبه و نهادینه شده به منظور ارتقاء سطح زندگی جامعه تعریف ما از توسعه است، مدیرانی با من همکار خواهند بود که نگاه توسعه ای داشته باشند.
وی با بیان اینکه نگاه اعتدالی ضرورت همکاری با وزارت کشور در دوران جدید خواهد بود، تصریح کرد: در تمام دوران فعالیت در صدا و سیما و دیوان محاسبات حتی یک نفر از اقوامم را استخدام نکرده‌ام و با اولین تخلف در هر جایگاه به اشد وجه برخورد خواهم کرد.

 


دبیر نخستین کنگره مردمی 17 هزار شهید ترور گفت: به دلیل اینکه 8 شهریور روز مبارزه با تروریسم و روز انفجار دفتر نخست‌وزیری است، اولین کنگره مردمی 17 هزار شهید را در روز نهم شهریور برگزار می‌کنیم.
محمدجواد هاشمی‌نژاد دبیر نخستین کنگره مردمی 17 هزار شهید ترور در نشست خبری دیروز خود گفت: این کنگره اولین بار بعد از انقلاب در ایران برگزار می‌شود و برگزاری آن برعهده خانواده‌های شهدا است و به هیچ‌وجه کنگره دولتی نیست.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه محل برگزاری کنگره کجاست و در چه زمانی انجام خواهد شد، گفت: محل برگزاری کنگره در سالن همایش‌های صدا و سیما و روز نهم شهریور است که با توجه به اینکه ایده این کار از اردیبهشت شکل گرفته اقدامات خوبی انجام شده و از کشورهای مدنظر دعوت‌هایی نیز شده است.
وی ادامه داد:‌ همچنین بعضی کشورهای خارجی در این مراسم شرکت خواهند کرد و از یکی از مقامات عالی‌رتبه برای سخنرانی دعوت کردیم که نام وی را به زودی اعلام خواهیم کرد.
هاشمی‌نژاد تقدیر و تشکر از خانواده‌های شهدای ترور را از دیگر برنامه‌های کنگره مورد نظر دانست و گفت: حدود 700 میهمان خواهیم داشت و نمایشگاهی نیز در همین رابطه برگزار خواهد شد.
به گزارش مهر، دبیر کنگره مردمی 17 هزار شهید ترور افزود: اولین سرود ویژه 17 هزار شهید را توسط هنرمندان اجرا خواهیم کرد و از تمبر یادگاری کنگره نیز پرده‌برداری خواهد شد.

 


سرویس اجتماعی -
ظرفیت پذیرش دانشجویان دو دانشکده از دانشگاه‌‌های فنی و حرفه‌ای در استان تهران پس از برگزاری آزمون 40 درصد کاهش یافته است.
به گزارش خبرنگار کیهان، این اتفاق در حالی رخ داده است که براساس اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور، ظرفیت دانشکده شهید شمسی‌پور و انقلاب اسلامی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در دفترچه انتخاب رشته، 180 نفر اعلام شده بود اما پس از برگزاری آزمون و انتخاب رشته‌ها، این ظرفیت طی اصلاحیه‌ای از سوی سازمان، به 108 نفر کاهش پیدا کرد و به یک باره 72 نفر از ظرفیت این دانشکده‌ها در استان تهران کاسته شد.
بنابر اظهارات دانش‌آموزان معترض تهرانی، وزارت علوم با این کاهش ظرفیت در حق ما دانش‌آموزان تهرانی اجحاف کرده است. ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور کم است ولی وزارت علوم با این کار ظلم مضاعفی بر ما روا داشته است.
یکی از معاونان هنرستانهای فنی و حرفه‌ای در یکی از مناطق آموزش و پرورش تهران هم در توضیحات بیشتر این خبر به کیهان گفت: روال پذیرش دانشجو در رشته‌های فنی و حرفه‌ای همانند دانشگاه آزاد است: در ابتدا دانش‌آموز تعیین رشته کرده، سپس آزمون می‌دهد و متناسب با آن پذیرش صورت می‌گیرد. اما در دفترچه کنکور امسال ظرفیت دانشکده شهید شمسی‌پور و انقلاب اسلامی کمتر شده است و مسئولان سازمان سنجش پس از آزمون اصلاحیه‌ای مبنی بر کاهش سهمیه چاپ کردند.
وی در ادامه افزود: به طور کلی ظرفیت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور با کمبود رو‌به‌رو است ولی وزارت علوم و سازمان سنجش با این تصمیم حق دانش‌آموزان این رشته را ضایع کردند.
وی گفت: «توجیه مسئولان هم این است که ظرفیت این دانشگاه‌ها به شهرستان‌ها داده شده است و دانش‌آموزان استان تهران می‌توانند در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های اطراف تهران ادامه تحصیل دهند و این در حالی است که 40 درصد پذیرش این دانشگاه‌‌ها از دانش‌آموزان و دانشجویان بومی است.
این مقام مسئول افزود: در تماسی که با برخی از مسئولان سازمان سنجش داشتیم آنها پاسخ منطقی به ما نداده و گفتند نتوانستیم ظرفیت اعلام شده را در دانشگاه‌های مذکور ایجاد کنیم.
شایان ذکر است که تعدادی از دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای از مناطق مختلف آموزش و پرورش تهران دیروز مقابل وزارت علوم تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به این تصمیم اعلام کردند.

 


فرمانده نیروی زمینی سپاه از انهدام 12 تیم تروریستی توسط قرارگاه قدس این نیرو از ابتدای سال 91 تاکنون خبر داد.
به گزارش روابط عمومی کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه که در سالگرد اجرای عملیات پیروزمندانه علیه گروهک تروریستی پژاک در منطقه شمال غرب کشور در سال 90 در همایش فرماندهان و مسئولین این نیرو در مشهد مقدس سخن می‌گفت با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در مناطق عملیات شمال غرب کشور گفت: بحمدالله وضعیت امنیتی شمال غرب مطلوب است.
وی افزود: به‌رغم شرایط سخت جغرافیایی منطقه اقدامات مهندسی گسترده‌ای جهت تثبیت مواضع در نقطه صفر مرزی انجام شده و هم‌اکنون نیز این اقدامات با قوت و قدرت ادامه دارد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه ضمن بیان سابقه شرارت گروهک‌های ضد انقلاب در طول سالیان گذشته گفت: با عملیات قدرتمندانه قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه در منطقه شمال‌غرب گروهک‌های ضد انقلاب در موضع انفعال قرار گرفته و شرارت آنها به حداقل رسیده است.
سردار پاکپور موفقیت در عملیات شمال غرب را از الطاف الهی و از نشانه‌های به ثمر نشستن خون شهدای مظلوم این عملیات و نیز همت آحاد رزمندگان غیور نیروی زمینی خواند وگفت: اقدامات اساسی در جهت بومی‌سازی امنیت در مناطق عملیات شمال غرب و جنوب‌شرق صورت گرفته است و هم‌اکنون با مشارکت مردم ضریب امنیتی در این منطقه اطمینان‌بخش است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به ماموریت‌های این نیرو در جنوب شرق کشور گفت: در جنوب شرق هم اقدامات بسیار اساسی صورت گرفته به طوری که از ابتدای سال 1391 تاکنون بیش از 12 تیم از گروهک‌های تروریستی که قصد عملیات خرابکارانه و تروریستی در کشور را داشتند با مقابله به موقع رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه منهدم شده‌اند.
وی افزود: هم‌اکنون در منطقه جنوب‌شرق اشراف اطلاعاتی خوبی نسبت به منطقه و تحرکات گروهک‌ها داریم.
سردار پاکپور همچنین با اشاره به رزمایش‌های موفق نیروی زمینی سپاه در سه سال اخیر تاکید کرد: نیروی زمینی سپاه برای برخورد با هرگونه تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی آمادگی کامل دارد.

 


رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: آمریکا توان ورود به جنگ جدید در منطقه را ندارد زیرا نه توان اقتصادی‌‌اش اجازه می‌دهد و نه روحیه مناسب برای حضور در جنگ جدید را دارد.
سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایشی که به مناسبت روز بسیج اصناف در مهدیه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که بمب‌گذاری‌هایی که در سوریه صورت می‌گیرد از سوی چه کسانی طراحی می‌شود، اظهار داشت: این تروریست‌ها دست‌پرورده‌ آمریکا هستند و تمام این بمب‌گذاری‌ها زیر سر آمریکا و اسرائیل است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه ممکن است این بمب‌گذاری‌ها در ظاهر به نام گروه‌‌های خاصی باشد اما در واقع به دست خود اسرائیل و آمریکا صورت می‌گیرد، تصریح کرد: آنها نمی‌خواهند منطقه آرام باشد و خطری آنها را تهدید کند، از این رو این جنایات زیر سر آنها شکل می‌گیرد.
نقدی همچنین درخصوص تهدیدات و عملیات روانی آمریکا برای حمله نظامی به سوریه نیز گفت: اینها توان ورود به جنگ جدید در منطقه را ندارند، زیرا نه توان اقتصادی‌شان اجازه می‌دهد و نه روحیه مناسب برای حضور در جنگ جدید را دارند. بنابراین این توان برای آنها متصور نیست.

 


نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی طرح دوفوریتی مجلس برای پیگیری خسارت‌های کودتای 28 مرداد در مجلس خبر داد.
منصور حقیقت‌پور درباره جزئیات این طرح اظهار داشت:‌ تعدادی از نمایندگان طرحی را برای پیگیری حقوقی مطالبات و خسارت‌های 28 مرداد در محاکم بین‌المللی تهیه کرده‌اند که قرار است این طرح در قالب دو فوریت در صحن علنی مجلس ارائه شود.
وی با اشاره به کودتای 28 مرداد افزود:‌ در این کودتا کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس نقش زیادی ایفا کردند و البته این مسئله خسارت‌هایی را هم برای کشور به بار آورد.
حقیقت‌پور ادامه داد: ‌بر اساس این طرح کمیته‌ای متشکل از وزارت خارجه، وزارت دادگستری و برخی دستگاه‌های دیگر مامور می‌شوند تا خسارت‌هایی مثل خسارت کودتای 28 مرداد را مشخص کنند.
وی به فارس گفت:‌ بعد از مشخص شدن میزان خسارت باید موضوع در دادگاه‌های بین‌المللی مورد پیگیری قرار گیرد تا کشورهایی که در ایجاد خسارت نقش داشتند را مجاب به ارائه خسارت کنیم.

 


با حکم آیت الله آملی لاریجانی رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی با صدور حکمی دکتر اصغر جهانگیر را با حفظ سمت به عنوان رییس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه منصوب کرد.
در متن این حکم آمده است: نظر به سوابق و تجربیات ارزنده، با حفظ سمت به عنوان رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه منصوب می‌شوید.
توفیقات شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال مسئلت دارم.

 


سخنگوی دستگاه دیپلماسی از سفر هیئت حقوقی و کنسولی به سرپرستی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه به منظور دیدار با مقامات یمن و پیگیری وضعیت دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا خبر داد.
سید عباس عراقچی درباره آخرین پیگیری‌ها در خصوص «نوراحمد نیکبخت» وابسته اداری سفارت ایران در صنعا که یک ماه پیش در مسیر منزل به سفارت توسط افراد ناشناس ربوده شد، گفت: هیئت حقوقی و کنسولی سه نفره‌ای از ایران به سرپرستی «سید کاظم سجادی» مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه روز دوشنبه راهی صنعا شدند. وی در گفت وگو با فارس بر مسئولیت دولت یمن در این زمینه تأکید و نسبت به آزادی هر چه سریع‌تر این دیپلمات ایرانی ابراز امیدواری کرد.
گفتنی است، «نوراحمد نیکبخت» وابسته اداری سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا ساعت 10 صبح یکشنبه 30 تیر ماه در مسیر منزل به محل سفارت توسط گروهی ناشناس ربوده شد.

 


لغو مصوبه مهرآفرین توسط معاون اول رئيس‌جمهور موقتی است و بعد از برطرف شدن ایرادات اجرایی خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار داشت: شکایتی که بقایی از برخی نمایندگان مجلس مطرح کرده، وجه قانونی ندارد و هیچ‌وقت اصل موضوع را که حق و حقوق بیت‌المال تضییع شده است، خدشه‌دار نمی‌کند و مستنداتی که ارائه شده کلی به نظر می‌رسد، اما اینکه 14 نفر از نزدیکان رئيس‌جمهور قبلی بدون آنکه مسئولیت اجرایی داشته باشند همراه آنها به مسافرت رفته و هزینه‌ای به بیت‌المال تحمیل کرده‌اند، مطلبی است که سر جای خود محفوظ است و اصل شکایت ما نیز در این زمینه پابرجاست.
مصطفی افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: شکایت بقایی مربوط به نام بردن برخی از افراد و اسامی بوده که در یک مسافرت حضور داشتند و در مسافرت بعدی حاضر نبودند که این هم مربوط به نماینده سؤال‌کننده بوده که بنده از رئيس کمیسیون نپرسیدم علت چرخش در اظهارات چه بوده که بعداً اسامی اصلاح شده است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح این چنین موضوعاتی هرگز اصل مسئله را نقض نمی‌کند، یادآور شد: اینکه ادعا می‌شود 14 نفر نبوده ادعای غلطی است و ما همچنان بر پیگیری‌های خود و شکایتمان اصرار داریم، چرا که همه این 14 نفر بدون اینکه اسمی برده شود در سفرها همراه دولت بوده‌اند و این خود حکایت از آن دارد که شکایت بقایی هیچ وجه قانونی ندارد.
افضلی فرد گفت: در این میان تنها برخی از اسامی در شکایت مطرح شده که به فرض مثال فلان شخص در سفر قبلی بوده و در سفر بعدی حاضر نبوده که این هم تصحیح شده است تا حقی از کسی ضایع نشود.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در بخش دیگری از سخنان خود در مورد لغو مصوبه مربوط به مهرآفرین طی بخشنامه‌ای توسط معاون رئيس‌جمهور به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: البته نفس قضیه مربوط به لغو مصوبه طبیعتاً امر خلاف قانون بوده اما توضیحاتی که رئیس مجلس در صحن علنی داد، موضوع را شفاف کرد.
وی در پایان گفت: امیدواریم در دولت جدید طرح مهرآفرین که منجر به جذب تعدادی از بیکاران واجد شرایط می‌شود به قوت خود باقی مانده و بعد از برطرف شدن ابهامات شاهد عملیاتی شدن آن در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف باشیم.

 


عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه سوابق جعفر میلی‌منفرد از توفیقی بهتر بود، معرفی توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم را یک اشتباه بزرگ و یک خطر دانست.
عطاءالله سلطانی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز شنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری خانه ملت، اظهار داشت: در این جلسه پیرامون آقای فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش بحثی نشد و قرار است عملکرد وی به صورت جدی در جلسات آینده بررسی شود.
وی به بررسی کارنامه و عملکرد جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه روز شنبه کمیسیون آموزش مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه دفاعی از توفیقی نشد؛ البته باید در جلسه‌ای با وی مباحث نمایندگان مطرح شود.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جعفر میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم که از مجلس رای اعتماد نگرفت، وضعش از جعفر توفیقی بهتر بود، تصریح کرد: معرفی آقای توفیقی به مجلس یک اشتباه بزرگ و یک خطر است.
سلطانی اضافه کرد: مشورتی که به آقای روحانی در این زمینه می‌دهند،‌ جانبدارانه است و اگر واقعیت‌ها را به وی بگویند تصمیم مطلوب‌تری اتخاذ خواهد کرد.
وی همچنین گفت: وزارت علوم، و وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه‌هایی هستند که با جوانان سر و کار دارند و به نظر می‌آید اتخاذ جهت‌گیری‌های یکسان درباره این وزارتخانه‌ها با نوعی برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.
این عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه فتنه برای نمایندگان یک شاخص است، اظهار داشت: درست است نظام بزرگواری کرده و با فتنه‌گران برخوردی نکرده است اما نمایندگان در احراز صلاحیت برای وزارتخانه‌ها این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند زیرا افراد فعال در فتنه و حامیان آنها در مواقع خطر کشور را تنها می‌گذارند.
سلطانی با اشاره به اظهارات جعفر توفیقی که به تازگی فیلم آن از سوی رسانه‌ها منتشر شده است، به فارس گفت: آقای توفیقی حرف نگفته نگذاشت و این جای تاسف دارد.

 


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با تقاضای انتقال استانی حدود 9 هزار نفر از فرهنگیان کشور خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وحید کیارشی در جلسه شورای معاونین افزود: از تعداد 18 هزار و 484 تقاضای انتقال فرهنگیان به سایر استان‌ها، تاکنون با حدود 9 هزار نفر آن موافقت شده و از افراد باقی‌مانده حدود 2 هزار نفر فاقد شرایط لازم بوده و قریب به 7 هزار نفر نیز در حال تعیین تکلیف نهایی از مبدأ هستند.
وی از ابلاغ بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی در 24 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در این بخشنامه نحوه استفاده بهینه از نیروی انسانی مطرح و بر کیفیت‌بخشی نیروی انسانی به ویژه در پایه ششم ابتدایی تاکید شده است.

 


ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بر برگزاری هرچه سریع تر جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد.
عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:‌ جلسات این ستاد تاکنون برگزار نشده است. وی یادآور شد:‌ معاون اول رئیس‌جمهور روز را‌ی‌گیری به وزرا گفت، بعد از رای‌گیری جلسات را برگزار می‌کنیم که ما هم منتظریم وی به قولش عمل کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در همین زمینه تاکید کرد:‌ اگر واقعا به مبارزه با مفاسد اقتصادی مصمم هستند باید جلسات هرچه سریع‌تر آغاز شود، هرچند که تا امروز هم دیر شده است. این نماینده مردم در مجلس گفت که علی لاریجانی رئیس مجلس هم بر لزوم آغاز جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرده‌است.
یوسفیان ملا با اشاره به تصویب قانون ارتقای سلامت اداری، خواستار اجرای این قانون توسط دولت شد.

 


درخواست اعاده دادرسی محکومان پرونده فساد 3 هزار میلیاردی پذیرفته نشده است.
با تایید حکم بدوی پرونده فساد بزرگ مالی در دیوان عالی کشور و رسانه‌ای شدن آن در روز دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱، مشخص شد که در این پرونده چهار نفر به اعدام و دیگر متهمان این پرونده نیز به تحمل مجازات‌هایی نظیر حبس، انفصال از خدمت و جزای نقدی محکوم شده‌اند.
با توجه به قطعی شدن حکم در دیوان عالی کشور، دیگر راهی برای اعتراض به حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب تهران وجود نداشت و محکومان این پرونده صرفا امکان درخواست اعاده دادرسی موضوع ماده 18 اصلاحی قانون تشکیل دادگا‌ه‌های عمومی و انقلاب را داشتند.
۲۳ اردیبهشت ماه امسال، سعید عمرانی رئیس اداره دفتر دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با ایسنا گفت که هشت نفر از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی پس از تایید حکم‌شان درخواست اعاده دادرسی دادند که پس از درخواست آن‌ها، دیوان عالی کشور بررسی‌های خود را آغاز کرد.
وی در آن تاریخ گفت که تاکنون تنها درخواست متهم ردیف دوم پرونده فساد بزرگ بانکی، رد شده و درخواست اعاده دادرسی بقیه محکومان در حال بررسی است.
عمرانی خاطرنشان کرد:‌ ممکن است فردی که درخواست اعاده دادرسی‌اش رد شده بار دیگر درخواست خود را تکرار کند؛ زیرا محدودیتی از این لحاظ وجود ندارد.
همچنین رسول رازی وکیل‌مدافع «سعید کیانی ‌رضازاده» در ۱۴ مرداد ماه سال جاری گفت: درباره رد یا پذیرش درخواست اعاده دادرسی نسبت به حکم اعدام موکلش مطلبی به او اعلام نشده و ظاهرا این درخواست پذیرفته نشده است.
اکنون پس از گذشت بیش از سه ماه از آخرین اظهار نظر رسمی درباره رد یا پذیرش درخواست اعاده دادرسی محکومان پرونده فساد 3 هزار میلیاردی گفته می‌شود که هیچ‌کدام از این درخواست‌ها مورد پذیرش واقع نشده‌اند.

 


نماینده مردم قم در مجلس از انصراف عبدالله‌ز‌اده و رهبر از کاندیداتوری ریاست دیوان محاسبات خبر داد.
احمد امیرآبادی با بیان اینکه از میان 35 نفر کاندیدای ریاست دیوان محاسبات، 3 نفر انصراف دادند، اظهارداشت: نام آقای کدخدایی هم در این لیست قرار داشت اما به علت ندادن سوابق، از لیست حذف شد. وی تصریح‌کرد: با بررسی‌هایی که در این کمیته انجام خواهد شد، از بین این 32 نفر 5 نفر انتخاب و به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی می‌شوند و این کمیسیون در اولین جلسه خود که احتمالاً یکشنبه هفته آینده خواهد بود، نسبت به بررسی نهایی اقدام خواهد کرد.
امیرآبادی خاطرنشان کرد: پس از بررسی سوابق تحصیلی و تناسب آن با دیوان محاسبات و تجربه مدیریتی و همچنین ایثارگری افراد در نهایت از بین 2 نفر که با تجربه و دارای تخصص هستند کسی که سابقه ایثارگری و جانبازی داشته باشد، اولویت خواهد داشت. نماینده مردم قم در مجلس در گفت‌وگو با فارس افزود: آقای محمدعلی عبدالله‌زاده و فرهاد رهبر از ریاست این دیوان انصراف دادند.

 


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از بازگشت دوباره کلاس هفتم به چرخه تحصیلی آموزش و پرورش از اول مهرماه خبر داد.
ابراهیم سحرخیز در این‌ باره تاکید کرد: از مهرماه امسال پایه هفتم به طور رسمی وارد نظام آموزشی کشور می‌شود و براساس تعریفی که در سند تحول صورت گرفته پایه‌های هفتم، هشتم، نهم دوره اول متوسطه و پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه نامگذاری شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه در ساختار جدید نظام آموزشی چهار دوره سه‌ساله تعریف شده است، در پایان هر دوره دانش‌آموزان یک گواهی تحصیلی دریافت می‌کنند که براین اساس پس از پایان پایه‌های سوم، ششم، نهم و دوازدهم یک گواهی برای آنها صادر خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره هوشمندسازی مدارس گفت: مدارس خاص در هوشمندسازی موفق‌تر از سایر مدارس بوده‌اند و به نظر می رسد چنانچه کمک‌های مردمی به مدارس دولتی انجام شود، توسعه هوشمندسازی در مدارس دولتی نیز رونق خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه کل دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم بیش از شش میلیون نفر است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نداشته باشد.
به گفته سحرخیز، تمامی کتاب‌های دانش‌آموزان به ویژه کتاب‌های جدید‌التالیف پایه اول متوسطه اول نیز تا 15 شهریور ماه در تهران و شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10