(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 06 شهریور 1392 - شماره 20577

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
ظریف: موضع ایران در قبال آمریکا همان نظر رهبر معظم انقلاب است
اخبار ادبی و هنری
صفار هرندی: اعتدال، به سرنوشت پرابهام اصلاحات دچار نشود
 رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور: شهدا پرورش‌یافتگان مکتب روحانیت هستند
دانش‌آموز کرجی رکورد المپیاد فیزیک جهان را شکست
نخستین پرچم گنبد حرم حضرت زینب(س) به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد
تشرف پزشک زن ژاپنی به مذهب شیعه
برگزاری مسابقات قرآنی خانواده نیروی دریایی ارتش در رشت
برپایی نمایشگاه بین‌المللی دو سالانه آب و فاضلاب در تبریز
195 اثر به جشنواره فیلم رضوی رسید
برپایی مسابقات قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
11 اسب اصیل ترکمن در کلاله دارای شناسنامه ملی شدند
لزوم راه‌اندازی بورس ارز
در پرتو وحی
اعلام نتایج و ظرفیت آزمون‌های سال 92
در تودیع و معارفه پورمحمدی و سراج مطرح شد
برخورد قانونی و بدون اغماض با مدیران فاسد اولویت کاری سازمان بازرسی
آغاز انتخاب رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز
در مراسم توديع و معارفه رؤساي سابق و جديد سازمان حج و زيارت مطرح شد
حذف ۱۱ درصد از سهميه‌هاي غيرمجاز عمره
تشییع پیکر مطهر مرتضی ضرغام از جانبازان صنعت دفاعی کشور
جواد لاریجانی: روش احمد شهید گزارشگری است یا تبلیغاتی؟!
تغییر تسهیلات فرزندان هیئت علمی در کنکور امسال
   


استاد شهید آیت‌الله مطهری(ره): آن کس که از نیروی عقل و فهم و تدبیر بی‌نصیب است مانند ماشینی است که در شب تاریک در حرکت است و فاقد چراغ و راهنماست.

 


در حالی که برخی رسانه‌های خبری داخلی و خارجی همزمانی سفر فلتمن و سلطان قابوس به کشورمان را مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا جا می‌زدند وزیر امور خارجه کشورمان صراحتاً اعلام کرد که هیچ ارتباط خاصی درباره همزمانی این دو سفر به تهران وجود نداشت و موضوع ویژه‌ای درباره آمریکا مطرح نشده است. وزیر خارجه همچنین موضع ایران در قبال آمریکا را همان نظر رهبر معظم انقلاب دانست.
محمد جواد ظریف در مراسم بدرقه رسمی پادشاه عمان و در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا در این سفر در خصوص آمریکا موضوعی مطرح شد یا خیر، گفت: آمریکا از موضوعاتی است که دوستان ما که به ایران سفر می‌کنند در مورد آن صحبت می‌کنند، آنها بعضاً صحبت‌هایی با مقامات آمریکایی داشتند. وزیرامور خارجه افزود: مواضع ما کاملاً روشن است و به صراحت توسط ریاست محترم جمهور و مقام معظم رهبری مطرح شده است، این مواضع در گفت‌وگوها نیز مطرح می‌شود و موضوع ویژه‌ای در میان نیست.
وی همچنین درباره نتایج این سفر و مذاکرات دوجانبه گفت: مذاکرات انجام شده میان ما و پادشاه عمان بسیار سازنده بود و امیدواریم نتایج آن را به زودی ببینیم.
وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره ارتباط سفر «جفری فلتمن» معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل به تهران و سفر سلطان قابوس گفت: هیچ ارتباط خاصی در این باره وجود ندارد، سفر آقای فلتمن به تهران در مورد مسائل منطقه‌ای بود و بحث‌های بسیار خوبی در ملاقات من با ایشان و سایر دوستان مطرح شد.
وزیر امور خارجه در بخش دیگری از مصاحبه خود در پاسخ به سؤالی درباره انتشار اخباری مبنی بر تشکیل اتاق فکر هسته‌ای به سرپرستی وی گفت: ما همیشه فکر می‌کنیم ولی اتاق خاصی در این زمینه درست نکرده‌ایم.
وی همچنین در مورد انتشار برخی از اخبار مبنی بر انتخاب یک زن به عنوان سخنگوی وزارت خارجه گفت: من هنوز همه مسئولان وزارتخانه در سطح معاونین را فرصت نکردم که تعیین کنم و امیدوارم که بتوانیم از حضور خانم‌های توانمند در همه حوزه‌های دیپلماسی و مسئولیت‌های مختلف بیشتر استفاده کنیم.
مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد نیز در تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به سفرجفری فلتمن به تهران اذعان کرد که این سفر ربطی به مسئولیت سابق فلتمن به عنوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا نداشته است.
در گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران آمده است: فلتمن در دیدار با مقامات ایرانی، موضع سازمان ملل متحد در تأکید بر رد رویکرد نظامی برای حل بحران سوریه و تلاش این سازمان جهت آماده‌سازی برای کنفرانس سوریه در ژنو، متمرکز بر اجرای بیانیه 30 ژوئن 2012 را تشریح کرد.
طبق این گزارش، فلتمن موضع سازمان ملل متحد در مورد این که جمهوری اسلامی ایران با توجه به نفوذ و هدایت‌گری در منطقه، براساس بیانیه ژنو نقش و مسئولیت مهمی در کمک به گردهم آوردن طرف‌های سوری پای میز مذاکره دارد را به اشتراک گذاشت.
وی همچنین از بیانیه‌های مسئولان ایرانی در مورد تعهد ایران جهت تسهیل یک راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به فاجعه در سوریه تقدیر کرد.
معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سیاسی، همچنین با مسئولان ایرانی درباره بدتر شدن اوضاع در سوریه شامل نگرانی عمیق این سازمان درباره استفاده بالفعل از سلاح‌های شیمیایی و این که چگونه سازمان ملل متحد می‌تواند با جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها برای خاتمه هر چه سریعتر خونریزی و رنج مردم سوریه همکاری کند، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
در پایان گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد آمده است: در حالی که نیت اصلی دیدار فلتمن بحث در مورد یافتن راه حلی سیاسی برای سوریه بود، بنا به درخواست میزبان، وی نظرات سازمان ملل متحد در مورد مسائل دیگر منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز مطرح کرد.
اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان درباره این دو سفر و همچنین گزارش دفتر سازمان ملل در تهران در حالیست که در روزهای گذشته رسانه‌های منطقه‌ای و برخی رسانه‌های داخلی مدعی شدند که سفر همزمان فلتمن و سلطان قابوس به تهران درخصوص مذاکراتی غیرمستقیم پیرامون موضوع آمریکا بوده است و این دو نفر حامل پیام‌هایی از آمریکا برای مقامات کشورمان بوده‌اند.
پایگاه خبری المانیتور در این رابطه مدعی شد: به گفته منبعی آگاه در تهران، سلطان قابوس درباره چندین مسأله با ایرانی‌ها صحبت کرده و همچنین حامل پیامی خاص برای ایران بود. «علی‌رغم انکارها، سلطان دارای پیشنهادی برای ایران بود مبنی بر اینکه سطح غنی‌سازی اورانیوم کاهش یابد و در عوض غرب حق ایران برای غنی‌سازی را به رسمیت شناخته و تحریم‌های مالی را تسهیل کند.»
این منبع در ادامه افزود که ایرانی‌ها وعده دادند این پیشنهاد را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهند اگرچه درباره تأثیرگذار بودن این راهکار برای حل و فصل مسأله‌ هسته‌ای تردیدهایی جدی داشتند. «به سختی می‌توان درباره موضوعی با غرب به توافق رسید در حالیکه مسائل دیگر بر روی میز باقی مانده‌اند- مسائلی چون: بحران سوریه، اسرائیل و رابطه با آمریکا.»‌ به گزارش منابع آگاه در تهران، سفر معاون سابق دبیر کل سازمان ملل و معاون سابق وزارت خارجه آمریکا حامل دو پیام برای ایران بود. موضوع پیام اول درباره کنفرانس صلح ژنو 2 بود و دیگری نیز با ژنو 2 ارتباط داشته اما ظاهرا پیامی از جانب آمریکایی‌ها بود. به گفته این منبع آگاه در تهران: «فلتمن اعلام کرد که ایران می‌تواند با توجه به رابطه بسیار مستحکمی که با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، دارد نقش مهمی در پایان بخشیدن به بحران این کشور ایفاء کند. ایرانی‌ها برنامه شش ماده‌ای خود را برای برقراری صلح در سوریه مطرح کردند. فلتمن با دقت گوش کرده و به چندین نکته اشاره کرد. با این حال، دیدار بین طرفین در فضای سردی برگزار شد. این برای اولین‌بار بود که ایرانی‌ها مذاکراتی غیرمستقیم را به صورت مستقیم با آمریکایی‌ها برگزار کردند زیرا فلتمن به عنوان یک مقام سازمان ملل و همچنین یک آمریکایی در تهران حضور داشت.» در جلسه سوم و پایانی بود که فلتمن درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه سخن گفت. ایرانی‌ها نیز در مقابل اعلام کردند که 100 درصد مطمئن هستند دولت سوریه از این تسلیحات استفاده نکرده است و می‌توانند مدارکی برای اثبات این امر نیز ارائه کنند.
در پایان گزارش المانیتور آمده است منبع مستقر در تهران در ادامه اضافه کرد که فلتمن هشدار داد یک نشست موفقیت‌آمیز ژنو2 باید موازنه قدرت را به دنبال داشته باشد و اینکه ایران باید اهمیت این امر را برای نیل به هدف بزرگتر ایجاد صلح در سوریه درک کند. «ایرانی‌ها دانستند که فلتمن از آنها می‌خواهد در صورت حمله به سوریه، خونسردی خود را حفظ کنند.» فلتمن از ادبیاتی بسیار دیپلماتیک برای انتقال پیام خود استفاده کرد و «ایرانی‌ها نیز به همین منوال پاسخ دادند: آقای فلتمن، اگر درباره موفقیت ژنو2 جدی هستید، باید از دمشق دیدن کنید.»
روزنامه لبنانی السفیر نیز در گزارشی از سفر جفری فلتمن به ایران به عنوان مذاکرات غیرمستقیم تهران-واشنگتن نام برد.
روزنامه السفیر به نقل از منابع خود در تهران می‌نویسد که دیدار مقامات ایرانی با فلتمن اولین تجربه از دیدارهای مستقیم غیرمستقیم ایران با آمریکا بوده است؛ در این دیدار فلتمن البته تنها از منظر بین‌المللی به مسایل نگاه نکرده و سعی کرده مواضع ایران را در مورد مسایل مربوط به کشور خود نیز به دست آورد و پیام‌های خاص خود را نیز به تهران بدهد.
گفتنی است سلطان قابوس، پادشاه عمان دیروز پس از دیدار با وزرای خارجه و دفاع کشورمان و با بدرقه رسمی دکتر ظریف تهران را به مقصد مسقط ترک کرد. دیدار با رهبرمعظم انقلاب و رئیس‌جمهور و امضای دو تفاهم‌نامه در خصوص نفت و روابط خارجی از جمله نتایج سفر سه روز پادشاه عمان به تهران بود.
فلتمن معاون دبیرکل سازمان ملل نیز دیروز با امیر عبدالهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد. دو طرف در این دیدار بر راهکار سیاسی بحران سوریه تاکید کردند.
گفت‌وگوی تلفنی
وزیران خارجه ایران و آلمان
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با گیدو‌وستروله، وزیر امور خارجه آلمان درباره تحولات جدید سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با محکوم کردن کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه، تکمیل شدن روند بازرسی‌های سازمان ملل متحد در این خصوص را خواستار شد.
وی همچنین با محکوم کردن احتمال انجام عملیات نظامی خارجی علیه کشور سوریه، شتاب‌زده نبودن و تعجیل نکردن در تصمیم‌گیری‌ها را خواستار شده و نسبت به عواقب هرگونه اقدام نظامی و وخیم‌تر شدن اوضاع هشدار داد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بار دیگر بر ضرورت ممانعت از تهدید به استفاده از زور و توسل به راه‌های مسالمت‌آمیز با هدف جلوگیری از فراگیر شدن تنش و آتش‌افروزی در منطقه تاکید کرد.

 


خط و نشان باند خانه سینما
برای رئیس جدید سازمان سینمایی!
با وجودی که رئیس جدید سازمان سینمایی هنوز حتی اتاق کار خود را نیز تحویل نگرفته بود، برخی از جریان‌های عرصه هنر هفتم شروع به کشیدن خط و نشان برای وی نمودند!
به گزارش خبرنگار کیهان،‌ بلافاصله پس از انتصاب حجت‌الله ایوبی به عنوان معاون امور سینمایی وزیر ارشاد، سران باند «خانه منحله سینما» در مصاحبه با رسانه‌ها اعلان کردند که تنها در صورت بازگشایی این تشکیلات سیاسی- اقتصادی و شبه صنفی، حاضر به همکاری با رئیس جدید سازمان سینمایی هستند! ایشان در سخن‌پراکنی‌های خود، به طور غیرمستقیم رئیس سازمان سینمایی را تهدید کرده‌اند که در صورت عدم عمل به خواسته‌ها و منافع‌شان، در راه وی سنگ‌اندازی خواهند کرد. همچنان که در دوره گذشته دست به اقداماتی چون تلاش برای تحریم جشنواره فیلم فجر و... زدند.
باید منتظر ماند و دید آیا معاون سینمایی دولت یازدهم به قانون و عدالت پایبند خواهد بود یا به منافع و زیاده‌خواهی‌های جریان‌های نشان‌دار و بدسابقه؟
دعوای رسانه‌ای پادوی پهلبد
با فیلمساز فرصت‌طلب
همکار سابق پهلبد (وزیر فرهنگ رژیم ستمشاهی) با اشاره به حضور «مانی حقیقی» در نشست سینماگران با محمدرضا عارف گفته است: كساني كه براي شمقدري خوش‌خدمتي كرده بودند در این جلسه جلو نشسته بودند! صحبت‌هایی که واکنش جالب حقیقی را در پی داشته است.
بهمن فرمان آرا که پس از انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی از کشور فرار کرده و در دولت شبه اصلاحات به ایران بازگردانده شد به تازگی در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد گفته است: چندي پيش وقتي تعدادي از هنرمندان، به ديدار آقاي عارف رفتند، چون اعتقادي به حركت‌هاي جمعي به اين شكل ندارم، حضور در آن جلسه را قبول نكردم. اما يك نكته برايم جالب بود. وقتي عكس آن ديدار منتشر شد، ديدم دو نفر كه در رديف اول نشسته‌اند، از كساني هستند كه در چهار سال گذشته به شكل‌هاي مختلف براي آقاي شمقدري خوش خدمتي كرده‌اند. با خودم گفتم پس آن رفتارها چه بود؟ تويي كه وقتي بسياري از سينماگران قبول نمي‌كنند داور جشنواره شوند، داوري را مي‌پذيري، چرا الان حس مي‌كني دوران جديدي آغاز شده و باز بايد در صف اول باشي؟
اما ماني حقيقي که صحبت‌های فرمان‌آرا را به خودش گرفته و عصبانی شده، به این صحبت‌های همکارش واکنش نشان داده و در جواب نوشته است: «... اينكه بيرون گود بنشينيم و دست هايمان را آلوده نكنيم و مهم‌ترين رويداد سينمايي كشور را دودستي به جواد شمقدري تقديم كنيم، اشتباهي ساده و بي‌دردسر است. اينكه با تفرعن به چنين اشتباهي بباليم، نيازمند شكل خاصي از بي‌تدبيري است كه حتي از بهمن فرمان‌آرا هم بعيد است. ولي اينكه بخواهيم اشتباه، بي‌تدبيري و تفرعن مان را چماقي بر سر كساني كنيم كه مثل ما فكر نمي‌كنند، ديگر واقعا نشانه چيزي نيست جز توهمي پدرسالارانه و مضحك. راحت و صريح بگويم: شمقدري كه سهل است، اگر روزي يكي شبيه طالبان هم به معاونت سينمايي كشورمان منصوب بشود، من باز هم داوطلب داوري در جشنواره فيلم فجر مي‌شوم و باز هم، با اشتياق و سماجت، اجازه نمي‌دهم مشتي مديرِ نالايق جوايز اين جشنواره ملي را بين نوچه‌هاي خود تقسيم كنند.» وی در بخش دیگری از این پاسخ نوشته است: «بهمن فرمان آرا براي چندمين بار ثابت كرده كه قادر به تفكيك اختلافات شخصي از قضاوت‌هاي كلان هنري و اخلاقي نيست، و اين، براي هنرمندي در آستانه هفتاد سالگي، هم حيرت‌آور است و هم بي‌اندازه رقت‌انگيز.»
جریمه شبکه اسلامی در انگلیس
به‌خاطر احترام به ساحت پیامبراکرم(ص)
شبکه اسلامی «النور» در انگلیس به دلیل بیان احکام شرعی و احترام به پیامبر اعظم(ص)، 85 هزار پوند جریمه نقدی شد.
چندی پیش شبکه اسلامی «النور» در یکی از برنامه‌های تلویزیونی خود به موضوع اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و نحوه مقابله با آن پرداخت.مجری این برنامه، قتل شخص اهانت‌کننده به شخص پیامبر(ص) را طبق احکام شرع اسلام جایز اعلام کرد. این مسئله در انگلیس جنجال زیادی به پا کرد، به طوری که موسسه ارتباطات این کشور شبکه «النور» را به تهمت تشویق به قتل جریمه نقدی کرد!
روزنامه دیلی اکسپرس انگلیس اعلام کرد: موسسه ارتباطات انگلیس شرکت صاحب‌امتیاز شبکه تلویزیونی «النور» را که برای مسلمانان سراسر جهان پخش می‌شود، به دلیل صحبت‌های یکی از مجریان این شبکه در یک برنامه زنده 85 هزار پوند جریمه نقدی کرد.
کودک آمریکایی پس از يك بازی
مادربزرگ خود را کشت!
کودکی هشت ساله اهل لوییزیانا آمریکا، پس از انجام یک بازی رایانه‌ای، با اسلحه به مادربزرگش شلیک کرده است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، این کودک هشت ساله بعد از پایان یکی از فصل‌های بازی GTA IV اسلحه خانوادگی را برداشته و به مادربزرگ ۹۰ ساله‌اش که در حال تماشای تلویزیون بود، شلیک کرد و او را به قتل رساند.
البته در گزارش پلیس آمده است که پسر بچه به پلیس گفته است که به طور تصادفی به مادربزرگ شلیک کرده است. گرچه شواهد پلیس بر عمدی بودن شلیک پافشاری دارند. در گزارش پلیس همچنین آمده است که خانواده بدون مشکل، رابطه‌ای دوستانه با هم داشته‌اند.
معاون سیما خبر داد
مناظره نمایندگان مجلس
از تلویزیون پخش می‌شود
نمایندگان مجلس با حضور در برنامه زنده تلویزیونی درباره لوایح و قوانین، مناظره می‌کنند.
معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم قدردانی از برنامه‌سازان برنامه‌های تابستانی و رمضان 92 سیما با اعلام خبر پخش مناظره لوایح و قوانین مجلس شورای اسلامی از شبکه چهار اضافه کرد: قوانین و لوایحی که در مجلس به تصویب می‌رسد به صورتی مستقیم بر سرنوشت مردم و کشور اثرگذار است، بنابراین بررسی و بحث در مورد این قوانین از برنامه‌های آینده نزدیک سیماست.
علی دارابی در این مراسم همچنین با اعلام خبر پخش مجموعه 100 قسمتی کیمیا از شبکه زندگی گفت: تولید مجموعه کیمیا با نگاهی به سبک زندگی اسلامی- ایرانی و با نگاهی به تاریخ معاصر کشور برای پخش از شبکه دو سیما آغاز شده است.
وی اضافه کرد: پژوهش و نگارش مجموعه کیمیا بیش از دو سال زمان برده است و در آن تلاش شده تا به سؤالات نسل جوان در زمینه دلایل وقوع انقلاب اسلامی و فراز و فرودهای تاریخ معاصر پاسخ داده شود.
دفتر مشق‌های «شکرستان»
رونمایی شد
مراسم رونمایی از دفتر مشق‌های شکرستان از سوی حوزه هنری کودک و نوجوان با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، سیدمرتضی احمدی راوی انیمیشن شکرستان، سیدمسعود صفوی تهیه‌کننده، بابک نظری کارگردان انیمیشن و جمعی از مدیران حوزه هنری در تالار مهر برگزار شد.
در این مراسم،‌ محمد سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به لزوم تولید محصولات بومی فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب گفت: محبوبیت فوق‌العاده مجموعه پویانمایی «شکرستان»، فرصتی را در اختیار حوزه هنری قرار داد تا با تجربه تولید محصولات جانبی این اثر هنری، به اقتصاد فرهنگ بیشتر بپردازد.
در این مراسم همچنین از هشت دهه فعالیت هنری مرتضی احمدی، بازیگر و دوبلور سینما و تلویزیون تجلیل شد.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت آقای روحانی که به نام اعتدال معرفی شده است نشانه خوبی است و نباید این دولت به سرنوشت پرابهام اصلاحات دچار شود.
محمدحسین صفار هرندی در همایش روز بسیج کارمندان در سمنان افزود: جا دارد همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند رئیس‌جمهوری واژه اعتدال را معنا و تفسیر کند تا خدای ناکرده این کلمه نیز به سرنوشت پرابهام اصلاحات دچار نشود.
وی گفت: اعتدال، گردن کج کردن و کوتاه آمدن مقابل مستکبران نیست بلکه ایستادگی با صلابت همچون امام علی(ع) در برابر گردن‌کشان است و این که در برابر مردم مستضعف و ناتوان خود را خاکسار و کوچک نشان دهیم.
مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد: در پاسخ به آن کسانی که می‌گویند نباید پیرو راه آنانی باشیم که قبل از ما می‌زیسته‌اند باید گفت بزرگان و جاودانگان در تاریخ با گذشت زمان ارزش و اعتبارشان افزایش می‌یابد.
صفار هرندی با تاکید بر این که باید مرام و مسلک شهیدان را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم، گفت: عدم تعلق به زرق و برق دنیا و مسائل مادی از ویژگی‌های شهید رجایی و باهنر بود و همچنان به دلایل همان فضایل اخلاقی است که امروز پس از گذشت بیش از 30 سال، مقابل این شهیدان بزرگوار سر تعظیم فرود می‌آوریم.
وی گفت: انقلاب، شاخه‌ها و ریشه‌های مستحکمی دارد و پویایی و نشاط ریشه‌های انقلاب عامل ایجاد شاخ و برگ‌های جدیدی در انقلاب می‌شود و امروز باید بدانیم که اگر ریشه‌ها خراب شوند و پویایی و نشاط خود را از دست بدهند، انقلاب تهی می‌شود.
صفار هرندی با تاکید بر این که حواسمان باشد از ریخت و پاش و استفاده بی‌حساب از بیت‌المال جلوگیری شود، گفت: مسئولان در حال حاضر باید اسطوره‌ها و الگوهایی همچون رجایی که بی هیچ ادعایی و خالصانه و بدون سوءاستفاده از بیت‌المال در پست وزارت مشغول بودند را سرلوحه خویش قرار دهند.
وی افزود: خدمات شهید رجایی در راستای روشنگری و برافروختن شعله‌های معرفت و مجاهدت قابل شمارش نیست.
در پایان این همایش از 8 کارمند بسیجی نمونه استان سمنان تقدیر شد.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: شهدا پرورش یافتگان مکتب روحانیت و در راس آن امام‌خمینی(ره) هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در ششمین یادواره 28 شهید منطقه لائی و یادمان آیت‌الله محمدی لائینی، به میزبانی روستای ابچین که با حضور چند هزار میهمان برگزار شد، اظهار داشت: شهادت به سادگی و بدون طی طریق، سهم هر انسانی نخواهد شد.وی افزود: هرکس می‌خواهد به این مقام برسد باید مراحلی از درجه عرفان و منازل مختلفی را طی کند.تقوی درباره محکم بودن ارکان نظام خاطرنشان کرد: اگر دنیا بوجود محکم بودن ارکان حکومت اسلامی غبطه می‌خورند به خاطر این است که پایه و اساس این نظام را شهدا محکم کردند.

 


کرج - خبرنگار کیهان:
دانش‌آموز کرجی در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات المپیاد جهانی فیزیک، مدال طلای مسابقات را از آن خود کرد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج گفت: امیر زارع، در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات المپیاد جهانی فیزیک که در شهر کپنهاگ دانمارک برگزار شده توانست مدال طلای این دوره از مسابقات را بدست آورد و رکورد 5 ساله فیزیک در المپیاد جهانی را بشکند. وی افزود: دانش‌آموزان ایرانی که در المپیاد فیزیک دانمارک شرکت کرده بودند موفق شدند 4 مدال طلای این مسابقات را از آن خود کنند.
این مسئول اظهار داشت: تیم المپیاد دانش‌آموزی فیزیک جمهوری اسلامی ایران در جمع 88 کشور دنیا موفق به کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز شد.

 


پرچم نماد مقاومت مردم سوریه که در فراز گنبد حرم حضرت زینب(س) به اهتزاز درآمده بود به موزه آستان قدس رضوی در مشهد اهدا شد.
به گزارش فارس این بیرق نماد مقاومت مردم سوریه در برابر گروه‌های تروریستی است که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات جمهوری اسلامی ایران دوخته و همزمان با سالروز ولادت این بانوی بزرگ اسلام تا میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع) بر‌فراز گنبد حرم مطهر حضرت زینب(س) به اهتزاز درآمده بود.پرچم به رنگ قرمز و در ابعاد دو و نیم در دو متر می‌باشد که روی آن عبارت یا زینب کبری دوخته شده است.براساس این گزارش: پیش از این هیچ پرچمی بر‌روی گنبد حرم مطهر حضرت زینب(س) قرار نداشت.
این پرچم بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با آستان قدس رضوی و ستاد بازسازی عتبات عالیات جمهوری اسلامی ایران به موزه حرم حضرت امام رضا(ع) اهدا شد.

 


یک پزشک ژاپنی در دفتر امام جمعه سابق پلدختر به دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه مشرف شد.
امام جمعه سابق پلدختر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: «فوساکو کونی شی» 29 ساله پزشک داروساز اهل و ساکن شهر «تویوناگاشی» کشور ژاپن توسط یک خانواده لاهیجانی مقیم ژاپن معرفی و با حضور در دفتر نهاد امامت جمعه این شهر به دین مبین اسلام مشرف شد و نام «فاطمه» را برای خود برگزید.
حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور که اکنون امام جمعه لاهیجان است، افزود: این خانم بودایی بر اثر رفت و آمد با خانواده ابوالقاسم چشم‌خروشان و خواهر وی که لاهیجانی و ساکن ژاپن هستند به نهاد امامت جمعه این شهر معرفی شد.امام جمعه سابق پلدختر با تبریک به این خانم برای پذیرش دین اسلام و تشیع گفت: طی جلساتی که با این بانو صورت گرفت ایشان از طریق مقاله و تحقیق به دین مبین اسلام علاقه‌مند شد و پس از آن دین اسلام را پذیرفت.

 


رشت - خبرنگار کیهان:
سیزدهمین دوره از مسابقات قرآنی فرزندان و خانواده‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور 170 شرکت کننده در رشت برگزار شد.
معاون روابط عمومی و تبلیغات اداره عقیدتی - سیاسی نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر اظهار داشت: در این دوره از مسابقات که به مدت 3 روز در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت برگزار شد شرکت‌کنندگانی از رشت، بندرانزلی، منجیل، بندرعباس، بوشهر، خرمشهر،‌تهران، جاسک و سیرجان در رشته‌های حفظ جزء و کل قرآن‌کریم، ترتیل و تفسیر مفاهیم قرآن‌کریم با هم به رقابت پرداختند.
حمید حسن‌زاده اضافه کرد: 16 نفر برگزیده هر رشته این مسابقات جواز حضور در مسابقات کشوری که از بیست‌‌ودوم شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود را کسب کردند.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دوسالانه آب و فاضلاب تبریز، با حضور واحدهای داخلی و خارجی روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.
در این نمایشگاه بین‌المللی محصولات تولیدی در زمینه لوله و اتصالات پلی‌اتیلن، لوازم آبیاری تحت فشار و بارانی و قطره‌ای، تولید دستگاه‌های جوش پلی‌اتیلن و فیلترپرس، شیر فلکه‌های کشویی برنجی، سپتیک تانک، کنتورهای آب، الکتروموتور، اینورتور، معماری و ژئوتکنیک، شیرآلات صنعتی تحت فشار، تجهیزات صنعتی پمپ‌گیربکس هیدرولیک پنوماتیک، نوارهای هشدار خطر، مشاوره، طراحی و نظارت بر پروژه‌های صنعت آب، لوله و اتصالات دو جداره و حوزه‌های مربوطه دیگر معرفی می‌شود.

 


یزد-خبرنگار کیهان:
195 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم رضوی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ارسال شده است.
نماینده جشنواره فیلم رضوی در یزد بیشترین اثر را در بخش مستند کوتاه اعلام کرد و افزود: در این بخش 96 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.هادی ورشویی افزود: تعداد آثار در بخش مستند بلند 8 اثر و در بخش داستانی کوتاه 91 اثر به این دبیرخانه رسیده است. نماینده جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در یزد گفت: هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که از 18 تا 21 شهریور ماه سال جاری در یزد برگزار خواهد شد.وی با اعلام معرفی سعید فاتحی، علی میرزایی، یعقوب برزگر، مجتبی محمدی و عبدا... قندهاری به عنوان ناظران جشنواره فیلم رضوی از سوی معاون سینمایی وزیر ارشاد افزود: در بخش داستانی این جشنواره نیز مجتبی راعی، علی‌اکبر قاضی نظام و بیژن میرباقری بررسی و داوری آثار را انجام می‌دهند.به گفته وی: نمایش فیلم‌های منتخب، برگزاری نشست‌های تخصصی فیلم‌سازی و برگزاری جلسات نقد و بررسی از برنامه‌های جنبی هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی در یزد خواهد بود.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
ششمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس سمای دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته در اردبیل آغاز شد.
در این مسابقات 220 نفر از قاریان دانش‌آموز، دانشجو و کارمند سمای دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های ترتیل، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم به مدت 3 روز در اردبیل به رقابت می‌پردازند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در مراسم افتتاح این مسابقات که به طرز باشکوهی در مجموعه سمای این دانشگاه برگزار شد گفت: تربیت قرآنی می‌تواند تحولی بزرگ در جامعه ایجاد کند و استقبالی که امروز نوجوانان و جوانان از محافل قرآنی به عمل می‌آورند می‌تواند سعادت جامعه ما را تضمین کند.

 


شرق گلستان- خبرنگار کیهان:
برای اولین بار در کشور 11 اسب اصیل ترکمن در شهرستان کلاله دارای شناسنامه ملی شدند.
مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: هدف از صدور شناسنامه ملی برای اسب‌های اصیل، جلوگیری از انقراض این‌گونه منحصر بفرد است. سیدحمزه موسوی به روند شناسنامه‌دار شدن اسب‌های اصیل اشاره کرد و افزود: قبل از صدور شناسنامه از اسب‌‌ها خونگیری و در آزمایشگاه مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی از لحاظ ژئوتایپینگ، ژنتیک و خلوص بررسی می‌شوند.
مدیر جهاد کشاورزی کلاله اظهار داشت: برای صدور شناسنامه اسب‌های اصیل دیگر نیز مطابق همین روند عمل می‌شود.
به گفته وی، این طرح برای نخستین بار در مرکز پرورش اسب روستای صوفیان در 15 کیلومتری شمال شرقی کلاله به اجرا در آمده است.

 


چهاردهمین نشست کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با محوریت انتظارات فعالان بازار سرمایه از دولت برگزار شد.
علی رحمانی، مدیرعامل سابق شرکت بورس اوراق بهادار تهران در این نشست به لزوم راه‌اندازی بورس ارز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر باید بورس ارز در کشور وجود داشته باشد زیرا با وضعیت فعلی و نوسانات نرخ ارز سرمایه‌گذاران خارجی از ریسک ارزی بالایی برخوردارند.وی راه‌اندازی بورس کشورهای اسلامی را از دیگر اقدامات لازم در حوزه بازار سرمایه دانست و گفت: در گذشته قرار بود بورس کشورهای اسلامی راه‌اندازی شود تا درصدی از سهام کشورهای اسلامی در آن مورد معامله قرار گیرد اما ترک‌ها با این موضوع مخالف بوده و معتقد بودند که با راه‌‌اندازی این بازار نقدینگی در بورس استانبول کاهش می‌یابد اما راه‌اندازی بورس کشورهای اسلامی ایده خوبی است و می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.در ادامه این نشست روح‌الله میرصانعی دبیر کل کانون کارگزاران به نقش نهادهای مالی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: فعالان بازار سرمایه به دو بخش سرمایه‌گذاران و نهادهای مالی تقسیم‌بندی می‌شوند و لازم است که در بخش نظارتی مدیریت بازار سرمایه به نظرات این فعالان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.همچنین دکتر حسن‌نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی به تغییر نگرش در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه در حال حاضر شاخص محور شده و در شرایط فعلی دماسنج بازار سرمایه را افزایش داده و می‌گوییم چون شاخص بورس رشد پیدا کرده وضعیت اقتصاد خوب است در حالی که وظیفه بازار سرمایه تامین مالی است و تاکنون به اندازه دو هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه صورت نگرفته است. لذا بورس کمکی به اقتصاد مردم نکرده و باید این نگرش تغییر کند.در ادامه این نشست عبده تبریزی دبیر کل سابق سازمان بورس اظهار کرد: در حال حاضر نیاز اولیه بازار سرمایه تجهیز سرمایه است به طوری که باید شاخصی برای عملکرد بورس وجود داشته باشد تا مشخص کند چقدر بازار سرمایه توانسته به جذب مردم عادی به بورس کمک کند.وی افزود: برای این موضوع جذب شرکتهای خصوصی به بورس مهم است در حالی که شرکتها احساس نیاز به بورس نمی‌‌کنند و نتوانستیم شرکت‌های خصوصی را به بورس جذب کنیم که این موضوع باید اصلاح شود.به گفته وی، نقدینگی را باید به بخش واقعی اقتصاد هدایت کنیم زیرا در حال حاضر پول بین دارایی مالی در حال چرخش است به طوری که به بخش واقعی اقتصاد اعتمادی وجود ندارد.عبده تبریزی با بیان این که بازار را باید به سمت واقعی هدایت کنیم خاطرنشان کرد: توقع از دولت این است که منابع را به سمت تولید هدایت کند این در حالی است که برخی از وزرا اعلام کرده‌‌اند که پروژه‌های خود را از طریق بازار سرمایه تامین مالی کنند و وزیر نفت نیز اعتقاد دارد که نیاز به بازار سرمایه کاملا احساس می‌شود.در پایان این نشست نیز عضو سابق شورای اطلاع‌رسانی بورس به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی رسانه‌ها انعکاس اخبار واقعی مربوط به بازار است، به طوریکه در سالهای اخیر نقش قابل توجهی در توسعه فرهنگ سهامداری و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه داشته‌اند و مردم را بیش از گذشته با سرمایه‌گذاری در بورس آشنا کرده‌اند. در این بین اخباری هم باید منتشر شود که به مذاق برخی افراد خوش نمی‌آید اما اگر این اخبار منعکس نشود دولتمردان و نمایندگان مجلس چگونه از فضای حاکم بر بازار سرمایه خبردار شوند و اثرات تصمیم‌های سایر بخش‌ها بر بازار سرمایه را کجا متوجه شوند.امیر آشتیانی با انتقاد از محدودیت فضای رسانه‌ای حاکم بر بازار سرمایه گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر فضای رسانه‌ای مناسبی برای بیان واقعیت‌ها، کاستی‌ها و نقاط ضعف حاکم بر بازار سرمایه وجود نداشته و اگر کوچکترین انتقادی یا نظری در این خصوص از سوی مدیران یا کارشناسان و یا حتی اصحاب رسانه ارائه می‌شد با برخورد و حتی تهدید شدید مواجه می‌شد.وی افزود: شکایت از رسانه‌های مکتوب و مجازی توسط سازمان بورس فضا را برای انتقاد محدودتر کرده و شاید مدیران ارشد بازار سرمایه توان شنیدن آن را ندارند.عضو سابق شورای اطلاع‌رسانی بورس فعالان حاضر در جلسه را خطاب قرار داد و گفت: به دلیل شرایط موجود، فعالان بازار سرمایه انتقادات خود را از بورس به طور آشکار بیان نمی‌کنند، در مصاحبه‌ها از سازمان بورس و رویه‌های نظارتی آن گلایه می‌کنند اما اجازه انتشار آن را به خبرنگاران نمی‌دهند یا حاضر به بیان این انتقادات از زبان خودشان نیستند چرا که نگران برخوردها و موقعیت کاری و حرفه‌ای خود هستند.

 


ذکر خدا، آرامش‌بخش دلهاست
قرآن کریم
آنها (هدایت‌یافتگان) کسانی هستند که:
- ایمان آورده‌اند
- و دلهایشان با یاد خدا مطمئن (و آرام) است.
آگاه باشید که:
فقط با یاد خدا، دلها آرامش می‌یابد.
سوره رعد- آیه 28

 


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات و زمان اعلام نتایج نهایی آزمون‌های برگزار شده در مقاطع مختلف برای سال 92 را تشریح کرد.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه 661 هزار و 637 نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کرده‌اند، گفت: به عبارت دیگر 57/71 درصد از مجازین انتخاب رشته کرده‌اند.
وی درباره اعلام فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های متمرکز دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، بین‌المللی و مجازی دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی و دانشگاه فرهنگیان آزمون سراسری 92 در 12 شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.
توکلی افزود: همچنین فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 92 به همراه برنامه زمانی مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش در نیمه اول مهرماه منتشر خواهد شد.
مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه کارنامه نتایج گزینش نهایی انتخاب رشته کنندگان در نیمه اول مهرماه 92 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، اظهار داشت: در نهایت فهرست اسامی قبول شدگان نهایی رشته‌های نیمه متمرکز اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه 92 منتشر می‌شود.
ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون سراسری
توکلی درباره ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های سراسری گفت: بیش از 670 هزار نفر ظرفیت برای پذیرش در دانشگاه‌های سراسری اعلام شده است.
ظرفیت آزمون ارشد
آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 در روزهای 18 تا 20 بهمن 91 در 139 کد رشته امتحانی و با رقابت 741 هزار و 232 داوطلب حاضر در جلسه آزمون برگزار شد.
مشاور عالی سازمان سنجش درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره از آزمون، گفت: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد 92، حدود 99 هزار و 697 نفر در نظر گرفته شده است، البته علاوه بر این ظرفیت استعداد درخشان نیز اضافه می‌شود.
وی با اشاره به اعلام فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی که دیروز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام ‌شد، خاطرنشان کرد: گزینش نهایی در کلیه کد رشته‌های تحصیلی براساس 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و سهمیه داوطلبان خواهد بود.
هفته آینده نتایج نهایی آزمون دکتری
مشاور عالی سازمان سنجش همچنین با اشاره به مجاز شدن 45 هزار و 333 داوطلب در آزمون دکتری 92، گفت: حدود 37 هزار و 26 داوطلب مجازین نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند از این تعداد 12 هزار و 88 نفر در ردیف معرفی شدگان برای مصاحبه قرار گرفته‌اند.
وی درباره زمان اعلام نتایج نهایی این آزمون گفت: نتایج نهایی این دوره از آزمون نیز هفته آینده اعلام می‌شود.
به گفته رئیس سازمان سنجش ظرفیت پذیرش در دوره دکتری سال 92، حدود 13 هزار نفر خواهد بود.

 


مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان بازرسی کل کشور با حضور جمعی از مسئولان قضایی در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئيسی معاون اول قوه قضائيه اظهار داشت:‌ این مراسم به پاس خدمات ارزشمند رئيس سازمان بازرسی کل کشور حجت‌الاسلام پورمحمدی برگزار شد که در یک دوره 5 ساله در این سازمان نظارت و خدمت زیادی را کردند.
وی افزود: آغاز کار رئیس جدید سازمان بازرسی ناصر سراج که از قضات برجسته و مورد شناخت نظام قضایی کشور است و من بیش از 30 سال است که با ایشان همکاری و آشنایی دارم.
حجت‌الاسلام رئيسی شخصیت، نفوذناپذیری، استقلال و توانمندی را از ویژگی‌های بارز رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور دانست و گفت: من تردید ندارم که زحمات حجت‌الاسلام پورمحمدی در یک دوره 5 ساله با تلاش و همکاری آقای سراج و معاونین ایشان به نتایج بهتری می‌رسد.
رئیسی تصریح کرد: گزارش سازمان بازرسی باید متقن و کارشناسی باشد چرا که یک گزارش متقن می‌تواند در مجموعه اداری اثربخشی لازم را داشته باشد.
معاون اول رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه همیشه مقاومتی با شأن بازرسی همراه بوده گفت: ما نباید به بازرسی نگاه یک مزاحم و مچ‌گیر را داشته باشیم چرا که بازرسی همکار صمیمی مجموعه مدیریت کشور است.
معاون اول قوه قضائيه خطاب به وزرا و دولت یازدهم گفت: وزرای دولت یازدهم حتماً باید بخش‌های نظارت درون سازمانی خود را فعال کند.
رئيسی تاکید کرد: نظارت و بازرسی به هیچ‌عنوان به معنای بی‌اعتمادی به مجریان نیست بلکه این نظارت برای تداوم اعتماد نسبت به دست‌اندرکاران و کمک به نظام اداری کشور است.
وی ایجاد تهیه گزارشات را منوط به آسیب‌شناسی دانست و گفت: بسیاری از پرونده‌هایی که کشف شد به لحاظ مبلغ و متهم متفاوت بود اما جنس آنها یکی بود و اگر به فرمان 8 ماده رهبری در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی توجه می‌شد شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.
حجت‌الاسلام رئيسی تاکید کرد: متاسفانه تاکنون قانون شکنی خسارت زیادی به ما وارد کرده به همین جهت هیچ کس در هیچ وعده‌ای نباید به خود اجازه نقض قانون دهد.
حجت‌الاسلام رئيسی گفت: امروز برای عدالت‌محوری جز قانون‌مداری نمی‌شناسیم و سازمان بازرسی هم گام‌های خوبی برداشته اما این بدان معنا نیست که ارتقای این سازمان پایان یافته است.
همچنین در این مراسم قاضی ناصر سراج رئيس جدید سازمان بازرسی کل کشور یکی از ویژگی‌های سازمان بازرسی کل کشور را استقلال این سازمان دانست وگفت: از جمله ویژگی‌های سازمان بازرسی کل کشور این است که این سازمان در زیرمجموعه دستگاه قضایی قرار گرفته و استقلال آن از دستگاه اجرایی سبب اقتدار این سازمان شده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر سازمان بازرسی کل کشور به وظیفه خود به درستی عمل کند مردم احساس امنیت می‌کنند به همین جهت برای آسیب شناسی و سلامت دستگاه قضایی باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های این سازمان استفاده شود.
رئيس سازمان بازرسی کل کشور مدیریت بدون بازرسی را مسئله ناقص دانست و تصریح کرد: مدیریت بدون بازرسی کامل نمی‌شود بنابراین هدف اصلی من نظارت، اصلاح امور و تقویت مدیریت کشور است.
سراج با تاکید بر برخورد بدون اغماض و قانونی با مدیران متخلف گفت: در این راستا از حضور مدیران صادق و وظیفه‌شناس استفاده خواهم کرد.
رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور همکاری سازنده مدیران دستگاه‌های اجرایی و مقابله با منشأ فساد، برخورد قاطع با مدیران فاسد، تامین معیشت کارکنان سازمان بازرسی و تامین انگیزه آنها، پرهیز از سیاست‌زدگی و دوری از گرایش‌های سیاسی و همچنین اجرای کامل قانون ارتقای سلامت اداری را از دیگر برنامه‌های خود در سازمان بازرسی کل کشور دانست.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی رئيس سابق سازمان بازرسی کل کشور در این مراسم با تشکر از تمامی مسئولان و کارمندان سازمان بازرسی برای همکاری مستمر با وی گفت: زمانی که به من پیشنهاد تصدی‌گری ریاست سازمان بازرسی ارائه شد در نامه‌ای به مقام معظم رهبری مشکلات موجود را گزارش داده‌ام و اعلام کردم با توجه به اینکه من اخراجی دولت هستم ممکن است فردا روزی بگویند پورمحمدی از سر عناد و دشمنی گزارش‌هایی را تهیه می‌کند اما حضرت آقا گفتند برو چون برای خودت خوب است و برای سازمان خوب‌تر.
وی افزود: در این مدت 5 سالی که ریاست سازمان را بر عهده داشتم به همراه همه همکاران خود در سازمان دویدیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کردیم.
پورمحمدی سازمان بازرسی را نعمتی برای کشور عنوان کرد و اظهار داشت: طی مدتی که سازمان بازرسی راه‌اندازی شده کارهای خوبی در آن صورت گرفته و اکنون به مانند کوه یخی می‌ماند که تنها قسمتی از آن پیداست. امیدواریم که با همت برادرم آقای سراج این کوه یخ بیشتر خود را نمایان سازد.
گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه ای دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری رئيس دیوان عدالت اداری و محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضائيه نیز حضور داشتند.
تاکید معاون اول قوه قضائیه در برخورد با کار چاق‌کن‌ها
معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: با دلالان و کار چاق‌کن‌ها که به دنبال ایجاد روابط ناسالم در دستگاه قضایی هستند برخورد جدی خواهد شد.
سید ابراهیم رئیسی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران درباره فعالیت دلالان قضایی، گفت: قوه قضائیه با تشکیل حفاظت و اطلاعات و بخش‌های نظارتی برای برخورد با کسانی که می‌خواهند مجموعه دستگاه قضایی را ناسالم جلوه دهند برخورد قاطعی کرده است.
وی ادامه داد: افرادی که به عنوان دلال، کار چاق‌کن‌ها یا هر اسم دیگری به دنبال ایجاد روابط ناسالم در دستگاه قضایی هستند با برخورد جدی دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.
معاون اول دستگاه قضایی تصریح کرد: اینگونه افراد تهدیدی برای دستگاه قضایی به شمار می‌روند؛ بنابراین قضات و مجموعه دستگاه قضایی در برخورد جدی با این افراد تاکید دارند.
رئیسی در مورد مصوبات دولت قبل که از سوی دولت جدید لغو شد، اظهار کرد: از این موضوع دیوان عدالت اداری مطلع است و من از آن اطلاعی ندارم.

 


انتخاب رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون کارشناسی ناپیوسته از امروز آغاز شد.
دکتر ناصر اقبالی با اعلام این خبر به روابط عمومی مرکز آزمون گفت: کلیه داوطلبانی که در آزمون سازمان سنجش شرکت کرده‌اند، می‌توانند از امروز با مراجعه به سایت www.azmoon.org رای انتخاب رشته‌های با آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.
مشاور ریاست دانشگاه درباره جزئيات انتخاب رشته داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون سازمان سنجش گفت: این دسته از داوطلبان می‌توانند با توجه به کد رشته انتخابی که در آزمون آن شرکت کرده‌اند، حداکثر تا 10 رشته/محل را انتخاب و در فرم ثبت‌نام درج نمایند.
رئيس مرکز آزمون در ادامه گفت: فارغ‌التحصیلان ممتاز مقطع کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توانند از تاریخ مذکور با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
وی در ادامه افزود: فارغ‌التحصیلان ممتاز مقطع کاردانی می‌توانند پس از اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت‌نام در این دوره یک رشته را حداکثر در 10 محل دانشگاهی انتخاب کنند.
رئیس مرکز آزمون در پایان توصیه کرد: داوطلبان در صورت مواجه با هر سؤال یا ابهامی به سایت wwwazmoon.org یا www.pubr-azmoon.com مراجعه و در قسمت پرسش و پاسخ، سؤال خود را مطرح کنند.

 


مراسم توديع و معارفه رؤساي سابق و جديد سازمان حج و زيارت دیروز باحضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج در اين مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسگر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي وجمعی از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مديران و كاركنان سازمان حج و زيارت حضور داشتند، موسوی رئيس سابق سازمان حج و زيارت با بيان اينكه در زمان مسئوليتم در اين سمت بيش از ۱۱ درصد از سهميه‌هاي غيرمجاز عمره را قطع كردم، گفت: در اين راستا چهار هزار و ۵۰۰ سهميه رياست‌جمهوري را قطع كردم كه اين مساله براي من دشمني ايجاد كرد.
وی افزود: عتبات زماني در حاشيه قرار گرفته بود كه در دوران خدمتم آن را در قالب يك معاونت مطرح كردم .
به گفته رئيس سابق سازمان حج و زيارت، عمره امسال بهترين عمره سازمان حج و زيارت بوده است و امسال براي نخستين بار سازمان حج و زيارت با شركت عربستان سعودي تسويه حساب كرد.
«سعيد اوحدي» نیز در مراسم معارفه خود به عنوان رئيس سازمان حج و زيارت گفت: امروز روز معارفه من است كه در چنين روزي (پنجم شهريورماه) از اسارت بعثيان آزاد شدم .
اوحدي با بيان اينكه در آستانه هفته حج قرار داريم، گفت:‌ با همدلي كه در تشكيلات سازمان حج و بعثه وجود دارد برنامه‌ريزي‌هاي حج امسال به نحو احسن انجام شده و دست ياري به سوي همكاران و دوستاني كه سرمايه گران‌قدري براي نظام هستند دراز مي‌كنم. علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم در این مراسم با اشاره به مباحث مطرح در زمينه امور مالي حج و زيارت تصريح كرد: امور مالي سازمان حج و زيارت نياز به شفاف‌سازي بيشتر دارد و يكي از كارهاي اساسي كه در سازمان بايد انجام شود اين است كه گردش مالي سازمان براي استفاده همه افرادي كه با حج و زيارت در ارتباط هستند، بر روي اينترنت قرار داده شود.

 


پیکر مطهر مرتضی ضرغام از جانبازان جنگ تحمیلی از مقابل سازمان صنایع دفاعی تشییع شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، مرتضی ضرغام از جانبازان سال‌های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و از کارکنان خدوم عرصه صنعت دفاعی پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از دوران جنگ تحمیلی به خیل یاران شهیدش پیوست.
وی پس از مجاهدت‌های فراوان در سال 1366 در منطقه عملیاتی جزیره مجنون و بر اثر برخورد با مین‌های کاشته شده در آب‌های این جزیره، از ناحیه دست مجروح و با قطع دستش به مقام جانبازی نائل شد و بر اثر حملات شیمیایی رژیم بعث عراق و اصابت ترکش بر سر و بدنش، تا آخرین لحظه عمرش درد و رنج جانکاهی را تحمل کرد.
مرحوم ضرغام از کارکنان خدوم سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع بود که علاوه بر تلاش در عرصه صنعت دفاعی، در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نیز جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های فراوانی داشت.
پیکر مطهر این جانباز سرافراز با حضور سردار بکایی جانشین وزیر دفاع، امیر عزتی معاون هماهنگ‌کننده و سردار میراحمدی معاون سرمایه انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز جمع کثیری از مسئولین و مردم قدرشناس تهران، در شهرک شهید چمران تشییع و جهت خاکسپاری به زادگاهش در طاهرآباد کاشان انتقال یافت.

 


دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران تمام ویژگی‌های حرفه‌ای گزارشگری را زیر پا گذاشته است، تاکید کرد: احمد شهید به عنوان یک هنرپیشه تبلیغاتی علیه ایران فعالیت می‌کند.
محمدجواد لاریجانی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بازرسی کل کشور در خصوص گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران که خواستار حضور در کشور ما شده است گفت: این گزارشگر ویژه بارها تقاضای حضور خود در ایران را مطرح کرده اما سؤال ما این است که متد کاری وی تبلیغات است یا گزارشگری؟
وی افزود: ما با گزارشگری هیچ مشکلی نداریم اما آقای گزارشگر تمام ویژگی‌های حرفه‌ای گزارشگری را زیر پا گذاشته و به عنوان هنرپیشه تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران از یک رسانه به رسانه دیگر می‌رود.
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: این فرد سخنان نابجا و اتهامات بی اساسی را علیه ما مطرح می‌کند.
به گزارش فارس، لاریجانی تصریح کرد: ما با یک گزارشگر و متد گزارشگری روبرو نیستیم بلکه با یک تبلیغات روبرو هستیم که جواب این را هم تبلیغات می‌دهد.

 


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین تغییرات آیین‌نامه تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی در آزمون سراسری گفت: مهمترین تغییر این آیین‌نامه امکان انتقال فرزندان به شهر محل خدمت عضو هیئت علمی است.
دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با مهر افزود: دیوان عدالت اداری رای به لغو تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی در آزمون‌های سراسری داده بود اما شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را به تصویب رساند که اختیار نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی را به وزرای علوم، بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تفویض کرد.
وی افزود: آیین‌نامه اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی به امضای وزیر علوم، وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسیده و توسط سازمان سنجش ابلاغ شد و در کنکور سال 92 نیز اعمال می‌شود.
خدایی با اشاره به تغییر عمده آیین‌نامه نسبت به آیین‌نامه قبلی یادآور شد: آیین‌نامه جدید محدودیت بیشتری به نسبت گذشته برای نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی قائل شده است. پیش از این امکان انتقال به هر نقطه‌ای که فرد متقاضی بود وجود داشت اما اکنون تنها می‌توانند به شهر محل خدمت عضو هیئت علمی منتقل شوند.
وی اضافه کرد: البته حد نصاب افراد برای قبولی همانند گذشته است و داوطلب باید 90 درصد نمره آخرین فرد قبول شده را داشته باشد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10