(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 18 شهریور 1392 - شماره 20586

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدی‌نژاد: درباره موضوع 16 میلیارد به حساب دانشگاه ایرانیان سخن خواهم گفت
با ایراد شورای نگهبان
طرح بازنشستگی با پرداخت 10 سال حق بیمه به مجلس بازگشت
جهانگیری در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر سوریه:
تهران حمایت‌های خود را از محور مقاومت ادامه خواهد داد
نجار مشاور عالی فیروزآ‌بادی شد
توضیحات قاضی سراج درباره پرونده‌های «مهدی هاشمی» و «علی عیاشی»
پس از 2 بار رأی‌گیری
قالیباف شهردار دو قبضه تهران شد
درمکتب امام
درجلسه هیئت دولت انجام شد
بررسی پیشنهادات دستگاه‌ها با حضور وزرا
تاکید ایران و ترکمنستان بر تصویب قوانین مشابه در خصوص مبادلات مرزی
نمایندگان مجلس و شورای شهر: انتخاب قالیباف، اقبال مردم به عملکرد موفق اصولگرایان است
جانشین فرمانده سپاه: بیداری اسلامی شبکه اطلاعات میدانی آمریکا را دچار فروپاشی کرده است
هاشمی‌رفسنجانی : زورگویی‌های آمریکا علیه سوریه جواب معکوس خواهد داد
تجهیز نیروی زمینی سپاه به پهپادهای مدرن
   


رئیس‌جمهور سابق در واکنش به حواشی به وجود آمده درباره انتقال 16 میلیارد تومان به حساب دانشگاه جامع ایرانیان تاکید کرد: دولت دهم پاک است و من بعدا دراین‌باره سخن خواهم گفت.
محمود احمدی‌نژاد روز گذشته طی سخنانی در سالن آمفی تئاتر دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت و در جمع دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌ها نسبت به زمان گذشته و پیش از انقلاب رشد بسیار بالایی دارند، اظهار داشت. خوشبختانه کاری که هم‌اکنون انجام می‌شود، قابل مقایسه با گذشته نیست. در سالهای اخیر با همت اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها، سرعت پیشرفت و رشد علم بسیار بالا بوده است.
رئیس‌جمهور سابق در ادامه با بیان اینکه امروز ملت ایران باید در تراز جهانی از علم و فرهنگ صحبت کند، گفت: رسیدن به این تراز در گرو تلاش دانشگاهیان و دانشگاه‌ها است و خوشبختانه امروز اساتید و دانشجویان ما به این مسئله ایمان و باور دارند و در این مسیر حرکت می‌کنند.
به گزارش فارس، احمدی‌نژاد درحاشیه حضور در دانشکده‌ عمران دانشگاه علم و صنعت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سخنان مطرح شده درباره انتقال 16 میلیارد تومان به حساب دانشگاه جامع ایرانیان گفت: دولت دهم پاک است و من دراین‌باره بعدا سخن خواهم گفت. وی همچنین درباره ارتباط خود با دانشگاه در زمان تصدی ریاست‌جمهوری تصریح کرد: هیچ‌گاه ارتباط من با دانشگاه قطع نشده و همواره این ارتباط برقرار بوده است.

 


شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح دو فوریتی تعیین‌تکلیف تامین‌اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق‌بیمه پرداخت کرده‌اند را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، طرح دو فوریتی تعیین تکلیف تامین‌اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند مصوب جلسه مورخ 1392/6/13 مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اساس نظر این شورا ماده واحده و تبصره یک آن چون به افزایش هزینه عمومی می‌انجامد و طریق تامین هزینه جدید معلوم نشده است، خلاف اصل 75 قانون اساسی شناخته شد. همچنین شورای نگهبان در خصوص تبصره 2 ماده واحده این طرح اعلام کرد، نظر به اینکه تبصره 3 بند 3 ماده 80 قانون تامین‌اجتماعی در تاریخ 1386/11/20 به تصویب مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام رسیده، لغو آن با توجه به نظر تفسیری این شورا خلاف اصل 112 قانون ‌اساسی شناخته شد.

 


معاون اول رئیس جمهور‌ تاکید کرد: تهران به حمایت‌های خود از محور مقاومت به ویژه سوریه ادامه خواهد داد.
وائل الحلقی نخست وزیر سوریه در گفت وگوی تلفنی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های تهران و دمشق را به ویژه در زمینه‌های اقتصادی مورد بررسی قرار داد.
وائل حلقی همچنین از حمایت‌های همه جانبه کشورمان از سوریه به ویژه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی تشکر کرد و گفت: در سایه حمایت‌های دوستان سوریه به ویژه جمهوری اسلامی ایران، دولت و مردم سوریه این بحران را پشت سر خواهند گذاشت و پیروزی نهایی را جشن خواهند گرفت.
معاون اول رئیس جمهور‌ کشورمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به روابط تاریخی جمهوری اسلامی ایران و سوریه تصریح کرد: تهران به حمایت‌های خود از محور مقاومت به ویژه سوریه ادامه خواهد داد. اسحاق جهانگیری بر عزم دولت جدید در ایران مبنی بر تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های دو کشور در ابعاد سیاسی و اقتصادی با سوریه تاکید کرد. به گزارش تسنیم، دو طرف همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی موانع موجود در مسیر همکاری‌های اقتصادی دو کشور و راهکارهای برطرف کردن این موانع را بررسی کردند.

 


سردار نجار با حکم سرلشکر فیروز‌آبادی به عنوان مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور صنعت، دانش و فناوری منصوب شد.
به گزارش دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در حکم سرلشکر فیروز‌آبادی خطاب به سردار نجار آمده است: با استعانت از خدای سبحان و به استناد اختیارات تفویضی فرمانده معظم کل قوا و با توجه به سوابق ارزشمند خدمتی دانش و تجارب ارزنده و آگاهی‌های مفید که عهده‌دار مسئولیت‌های خطیر بوده‌اید به موجب این حکم شما را که از اعضای باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌باشید و از سوابق نورانی در دفاع مقدس برخوردارید به عنوان مشاور عالی خود در امور صنعت، دانش و فناوری منصوب می‌کنم.
لازم به ذکر است سردار مصطفی محمد‌نجار در دولت‌های نهم و دهم به ترتیب عهده‌دار وزارت دفاع و وزارت کشور بود.

 


قاضی سراج در مراسم تودیع و معارفه معاونت امنیتی سیاسی دادستانی کل کشور درخصوص برخی از پرونده‌های مهم قضایی توضیحاتی ارائه کرد.
قاضی ناصر سراج معاون سابق دادستان کل کشور در مراسم تودیع و معارفه بختیاری به عنوان معاون سیاسی- امنیتی دادستان کل کشور گفت: در واقع نیازی به مراسم تودیع و معارفه نبود چرا که آقای بختیاری را همه می‌شناسند.
رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور ضمن قدردانی از الطاف رئیس قوه قضائیه، وظایف معاون امنیتی دادستان را شرح داد.
سراج ادامه داد: در هر نقطه‌ای از کشور که مشکل امنیتی پیش می‌آید معاون امنیتی باید حاضر شود به عنوان مثال در خوزستان پرونده‌ای داشتیم که چند صد میلیارد تومان از مردم اختلاس شده بود.
وی افزود: این فرد که علی عیاشی نام داشت با برداشتن پول مردم به یونان گریخت که در مذاکراتی که با دادستان کل یونان داشتیم قرار بر این شد که بعد از ابطال نام کمیساری فرانسه این فرد را به ما بازگردانند که برخلاف توافقات انجام شده این کار صورت نگرفت و اما همین جا اعلام می‌کنم که اموال عیاشی شناسایی شده و به زودی بخشی از پول مردم را باز می‌گردانیم.
رئیس سازمان بازرسی تاکید کرد: تنها چند حکم قضایی است که در اختیار من قرار دارد که آنها را با خود به سازمان بازرسی می‌برم تا زمانی که آیت‌الله آملی رئیس قوه قضائیه دستور جدیدی برای آنها صادر کند.
سراج همچنین قبل از پایان مراسم تودیع و معارفه در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت مهدی هاشمی گفت: پرونده در مرحله دادسرا است و منتظر بازگشت پرونده هستیم.
وی درباره پرونده فساد 3 هزار میلیاردی نیز اظهار داشت: این پرونده همچون روال سابق در حال رسیدگی است و داریم پیش می‌رویم.
به گزارش خبرگزاری‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور نیز در مراسم تودیع و معارفه معاونین امنیتی و سیاسی دادستان کل که در کاخ دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم جهت تقدیر و تشکر از دو مدیر خوب و متعهد برگزار شده است همچنین در این مراسم از قاضی سراج که سالیان سال در سنگری از سنگرهای این نظام خالصانه و بی‌ادعا تمام توان خود را در جهت انجام وظیفه به کار گرفت، تشکر می‌‌کنیم.

 


اعضای شورای اسلامی شهر تهران دیروز در یک جلسه فشرده و پرجنب‌و جوش بالاخره با اکثریت آرا محمدباقر قالیباف را برای بار سوم به‌عنوان شهردار انتخاب کردند.
به گزارش خبرنگار کیهان اعضای شورای شهر در شرایطی با 17 رای از 31 رای اعتماد مجدد خود را به قالیباف اعلام کردند که برخی از آنها در شورای سوم انتقادات جدی به بخش‌هایی از عملکرد و برخی از سیاست‌های وی به ویژه در خصوص بافت‌های فرسوده و وجود برخی انحرافات در برنامه وی داشتند.
اما اکنون قالیباف در شرایطی با کمک همان اصولگرایان همچنان در شهرداری باقی ماند که رقیبان وی اعم از اصلاح‌طلبان و حتی نزدیکان محسن هاشمی، دیگر گزینه مطرح این انتخاب با تمام قوا و توان رسانه‌ای و لابی‌گری برای حذف وی وارد کار شده بودند و برای رسیدن به این هدف از هیچ اقدامی حتی لابی‌گری‌های فشرده و وارونه جلوه دادن قوانین در تخریب چهره وی و حضورش در شهرداری کوتاهی نکردند.
این در حالی بود که محسن هاشمی در انتخابات شورای چهارم که قصد ورود به این شورا را داشت توسط هیئت نظارت بر انتخابات و مراجع چهارگانه تایید صلاحیت نشده و مردود اعلام شده بود.
مرتضی طلایی نایب رئيس شورا با اشاره به فضای دیروز و روزهای گذشته شورای شهر در خصوص انتخاب شهردار گفت: با توجه به تخریب‌های صورت گرفته در سطح رسانه‌ها و میان اعضای شورا، احساس و برداشت من این است که عده‌ای می‌خواهند قالیباف را از حضور ماراتن شهرداری تهران منصرف کنند لذا دست به تخریب او می‌زنند.
طلایی از شکل‌گیری کانون‌های قدرت جدیدی در فضای سیاسی کشور خبر داد و گفت: این کانون‌ها می‌خواهند در عرصه مدیریت شهری تهران خلل ایجاد کنند.
رای‌گیری ها و بررسی برنامه‌ها
بدون حضور خبرنگاران
جلسه دیروز شورای شهر با حضور 31 عضو شورا به صورت غیرعلنی با دستور کار انتخاب شهرداری در ساعت 9 صبح آغاز و 2 نامزد نهایی شهرداری با قید قرعه پشت تریبون قرار گرفتند و هر کدام به مدت نیم ساعت به دفاع از برنامه‌های خود پرداختند.
بنابر این گزارش این جلسه بدون حضور خبرنگار و در پشت درهای بسته برگزار شد اما رضا تقی‌پور سخنگوی شورا هر از گاهی با حضور در جمع خبرنگاران گزارش‌های لحظه به لحظه را به بیرون از جلسه منتقل می‌کرد.
تقی‌پور در اولین گزارش خود گفت: اعضای شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار جدید پایتخت رای‌گیری را آغاز کردند که در دور اول آراء مساوی و در دور دوم محمدباقر قالیباف با 17 رای در برابر 14 رای محسن هاشمی بار دیگر به‌عنوان شهردار انتخاب شد.
این گزارش می‌افزاید: در رای گیری دوم یک رای مخدوش اعلام شد اما با توجه به اینکه نام قالیباف نوشته شده بود و سپس خط خورده بود آن رای نیز برای محمدباقر قالیباف در نظر گرفته شد.
دکتر عباس شیبانی پیرترین عضو شورای شهر چهارم دیروز در هنگام خروج از جلسه با سؤالات خبرنگاران در خصوص شایعات مربوط به ملاقات اکبر هاشمی رفسنجانی با وی درباره انتخاب شهردار مواجه شد. وی ضمن تاکید بر این مطلب که چنین ملاقاتی صورت نگرفته است در عین حال در حالی که خنده به لب داشت تصریح کرد: انتخاب مجدد قالیباف به‌عنوان شهردار تهران را تبریک می‌گویم.
عباس جدیدی هم در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا رای مخدوش متعلق به شما بوده است، بدون آنکه حرفی بزند، خندید و رفت.
در همین رابطه رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران، وقفه پیش آمده در جلسه رای‌گیری مجدد شورا برای انتخاب شهردار را تعیین‌کننده دانست و گفت: احتمالاً برخی اعضا با تامل بیشتر در برنامه‌های کاندیداها نظر خود را به نفع قالیباف عوض کردند.
وی درباره آرای فراکسیون اصلاح‌طلبان نیز گفت: من فکر نمی‌کنم فراکسیونی تشکیل شده باشد و سعیم بر این است که این خط کشی‌ها را نداشته باشیم، زیرا این مرزبندی‌ها را نمی‌پسندم و نمی‌پذیرم.
خدا مرا نیامرزد اگر...
محمدباقر قالیباف پس از آنکه با 17 رای موافق به عنوان شانزدهمین شهردار شهر تهران انتخاب شد به همراه 31 عضو شورای شهر تهران در صحن شورا حاضر شد و در جمع اعضای شورا و رسانه‌ها، گفت: خدا را شاکرم که مجدداً توفیق خدمت را به من داد و این اتفاق را نعمتی بزرگ برای خودم می‌دانم و مکلف هستم شکر این نعمت را با تلاش و خدمت صادقانه و مجاهدانه به جا بیاورم و به دور از حب و بغض و رفتارهای سیاسی و رفتارهای کوته‌نظرانه اقدام کنم.
وی گفت: مردمی که شما را انتخاب کردند، در واقع امروز ولی‌نعمت من هستند و من با اعتمادی که شما به من کردید، باید برای آنها تلاش بیشتری کنم.
وی افزود: خدا من را نیامرزد اگر سلیقه سیاسی را در جایی به کار بگیرم و هدفم خدمت به مردم نباشد. از این به بعد نیز در خدمت همه اعضای شورا همانند سال‌های گذشته خواهم بود. همانند سالهای گذشته که در خدمت اعضای شورای سوم بودم و آقای چمران حق استادی به گردن ما داشتند و من را در فضاهای مختلف کمک می‌کردند باز هم در این موقعیت با همکاری آقای مسجدجامعی در خدمت شورا خواهم بود.
درباره محمدباقر قالیباف
محمدباقر قالیباف متولد اول شهریور 1340 در طرقبه، مشهد پیش از این در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی سمت فرماندهی داشته است.
وی همچنین در دوران فرماندهی نیروی انتظامی، رئيس و نماینده رئيس‌جمهور وقت در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.
محمدباقر قالیباف در شهریور 1384 با اجماع شورای شهر تهران شهردار این شهر شد.
محمدباقر قالیباف در سال 1361 فرمانده تیپ امام رضا(ع) شد و یک سال فرمانده لشکر پنج نصر خراسان در جنگ ایران و عراق بود.
وی دارای مدرک دکتری در رشته جغرافیای سیاسی است و دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را در فرانسه گذرانده است.
محمدباقر قالیباف عضو هیئت علمی و دانشیار گروه جغرافیای انسانی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران نیز هست.
وی در سال 1387 (2008 میلادی) از طرف سایت شهرداری‌های جهان به‌عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شد.

 


روی مواضع اسلام قاطع بایستید!
(خطاب به شورای نگهبان)
رفتار شما باید به صورتی باشد که:
انتزاع نشود که شما در مقابل مجلس و دولت ایستاده‌اید.
این که شما یکی و مجلس یکی، شما یکی و دولت یکی، ضرر می‌زند. شما روی مواضع اسلام قاطع بایستید ولی به صورتی نباشد که انتزاع شود شما در همه جا دخالت می‌کنید.
صحبت‌های شما باید به صورتی باشد که همه فکر کنند در محدوده قانونی خودتان عمل می‌کنید، نه یک قدم زیاد و نه یک قدم کم.
صحیفه نور- ج 19- ص 51

 


جلسه هیئت دولت، عصر روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزارشد.
به گزارش تسنیم، در این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی کشور پس از بحث و بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید.
گفتنی است، چهارشنبه هفته گذشته محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور در جلسه‌ با خبرنگاران حوزه دولت اعلام کرده بود که مقرر شده، اطلاع‌رسانی جلسات دولت با حضور خبرنگاران فقط روزهای چهارشنبه انجام شود.

 


رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان با ابراز امیدواری برای تسهیل روابط تجاری دو کشور، بر تصویب قوانین مشابه در خصوص مبادلات مرزی تاکید کرد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: به خاطر همسایه بودن و داشتن مرز طولانی و ریشه‌های تاریخی روابط ایران و ترکمنستان بازه زمانی ندارد و باید به آینده بلندمدت این روابط بیاندیشیم. وی در ادامه افزود: اگر بتوانیم مذاکرات صورت گرفته بین دو طرف را در مسیر درست قرار دهیم قطعا در آینده شاهد تحولات بزرگ در روابط دو کشور خواهیم بود.
لاریجانی در ادامه به حذف ویزا اشاره کرد و گفت: تجار ایرانی علاقه‌مند هستند که بیشتر با کشور دوست و برادر ترکمنستان همکاری کنند و امیدواریم که در این راستا طرف ترکمنی برای تسهیل در انجام روابط تجاری گسترده پیشقدم شود. رئیس مجلس بر تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و ترکمنستان تاکید کرد و افزود: ما منتظر برگزاری اولین جلسه این کمیسیون در آینده نزدیک هستیم، زیرا تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و ترکمنستان بر گسترش روابط اقتصادی بیشتر بین دو کشور خواهد انجامید.
«رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: ملاقات‌های مسئولان دو کشور نشان‌دهنده عمق روابط بین ایران و ترکمنستان است، زیرا در جریان این ملاقات‌ها موضوعاتی مربوط به اجرای طرح‌هایی که در پیش داریم با یکدیگر بین دو کشور مطرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. وی با استقبال از تشکیل کمیسیون مشترک بین دو کشور گفت: مسئول این کمیسیون در ترکمنستان وزارت امور خارجه است و ما منتظر هستیم تا طرف ایرانی این کمیسیون در آینده‌ای نه چندان دور مشخص شود تا زمان تشکیل اولین جلسه کمیسیون که در عشق‌آباد برگزار خواهد شد را تعیین کنیم. در ادامه این دیدار دو طرف بر تصویب قوانین مشابه در خصوص ترانزیت کالا و مبادلات مرزی تاکید کردند.
غربی‌ها وارد صحنه مین‌گذاری نشوند
علی لاریجانی در جمع اعضای خانواده‌های کارمندان سفارت ایران در ترکمنستان و دانش‌آموختگان زبان فارسی تاکید کرد: بحران‌آفرینی جدید که آمریکایی‌ها به وجود آورده‌اند حمله به سوریه است شاید این بحران‌آفرینی در ابتدا ساده باشد اما پایانی جهنمی برای آنان خواهد داشت و باید کشورهای غربی به این موضوع خیلی ساده نیندیشند.
همچنین رئیس مجلس در ادامه سفر به ترکمنستان با حضور در دانشگاه مختوم‌قلی فراغی عشق‌آباد در جمع دانشجویان این دانشگاه، گفت: امروز سیاست ایران بر گسترش روابط همه‌جانبه با همسایگان و کشورهای اسلامی است، ما ملت و دولت ترکمنستان را کشور دوست و برادر خود می‌دانیم و آمادگی داریم در همه زمینه‌ها با این کشور کهن و این ملت مسلمان همکاری کنیم.

 


در پی انتخاب مجدد محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران برخی از نمایندگان مجلس اعضای شورای شهر تهران، این انتخاب را نشانه اقبال مردم به عملکرد موفق اصولگرایان دانستند.
در همین ارتباط، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران گفت: انشاءالله همه اعضای شورای شهر چه آنهایی که به آقای قالیباف رای داده‌اند و چه آنهایی که رای نداده‌اند برای پیشبرد برنامه‌های شهر تهران با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.
وی گفت: همه باید برای پیشبرد اهداف همکاری کنند و آقای قالیباف هم با روحیه مجاهدانه و تلاشگرانه و با هدف اتمام پروژه‌های نیمه تمام و رویکردهای نوین و با کلید حل مشکلات در شهرداری حاضر شوند.
بذرپاش اظهار داشت: امیدواریم آقای قالیباف از ظرفیت‌های تخصصی و انقلابی در دوره جدید بیش از پیش بهره ببرد.
این نماینده تهران همچنین گفت: عملکرد موفق اصولگرایان در مدیریت شهری طی 10 سال گذشته باعث اقبال مردم شده است.
لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران از سوی اعضای شورای اسلامی شهر گفت: انتخاب آقای قالیباف نشان داد که اقبال مردمی و نمایندگان آنها به سمت جریان اصولگراست.
این نماینده مردم در خانه ملت با دفاع از مدیریت قالیباف در شهرداری تهران، گفت: مدیریت وی هوشمندانه، کارآمد و در راستای رفع مشکلات مردم بود.
وی یکی از پایه‌های مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران را توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی دانست و تصریح کرد: عملکرد وی نشان می‌دهد قالیباف با نگاه دینی و ملی در راستای ارتقای فرهنگ شهری می‌کوشد.
همچنین محسن پیرهادی عضو شورای شهر تهران با اشاره به کارنامه موفق قالیباف در شهرداری تهران گفت: مردم تهران به مسیر توسعه، پیشرفت و کارآمدی که در حال حاضر پیش روی شهر تهران قرار گرفته است، رای دادند.
وی انتخاب قالیباف را «نه» بزرگ به سیاسی‌کاری عنوان کرد و اظهار داشت: منتخبان مردم در شورای شهر، به کارآمدی، قابلیت و توانمندی «بله» گفتند.
مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران ‌نیز با اشاره به انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران گفت: من فکر می‌کنم این انتخاب بخشی از اعتمادی بود که مردم تهران به نمایندگان خود کردند.
وی ادامه داد: به عقیده من در مجموع نشان داده شد که اخلاق‌مداری و اصولگرایی اگر با هم‌گرایی همراه شود، ثمرات خوبی برای مدیریت کشور و جریان اصولگرایی به همراه دارد.
عضو شورای شهر تهران، انتخاب مجدد قالیباف را به عنوان شهردار نشاندهنده عملکرد خوب وی خواند و اظهار داشت: با توجه به کارنامه و عملکرد قالیباف و مدیریت 8 ساله وی اعضای شورای شهر کارنامه خوب و قطوری از او در مقابل خود داشتند در حالی که رقیب شهردار تهران کارنامه زیاد جدی در بحث مدیریت شهری نداشت.
وی سابقه مدیریتی و همچنین سابقه جهادگری قالیباف را یادآور شد و تصریح کرد: حضور فردی با سابقه جهادگری در سمت شهرداری تهران، سرمایه‌ای برای این شهر محسوب می‌شود.
شاکری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی انتخاب یک اصلاح‌طلب به عنوان رئیس شورای‌شهر را نشان‌دهنده عدم اقبال مردم به اصولگرایی می‌دانند، گفت: ترکیب هیئت رئیسه و حضور آقایان تقی‌پور و طلایی به عنوان افراد اصولگرا نشان می‌دهد که وزن اصولگرایان در هیئت رئیسه به هیچ عنوان وزن کمی نیست.
در همین حال، احمد نجابت عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در واکنش به انتخاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران، گفت: اصلاح‌طلبان در شورای شهر در راستای انتخاب شهردار تهران با معرفی محسن هاشمی عضو رد صلاحیت شده انتخابات شورای شهر از سوی نمایندگان مجلس به عنوان گزینه نهایی، از یک سو به لجبازی سیاسی با مجلس پرداختند و از سوی دیگر با توجه به اینکه ترکان مشاور روحانی از انتخاب مجدد قالیباف حمایت کرده بود، ثابت کردند که حتی تفکرات اعتدالی روحانی را نیز قبول ندارند.
وی به تلاش‌های پشت پرده و شبانه‌روزی اصلاح‌طلبان در چند روز گذشته برای شهردار شدن محسن هاشمی اشاره کرد و افزود: اصلاح‌طلبان در چند روز گذشته تلاش‌های زیادی را انجام دادند تا بتوانند گزینه خود را به عنوان شهردار تهران انتخاب کنند اما اصولگرایان ثابت کردند، هر زمانی که متحد شوند با اقبال عمومی روبرو خواهند شد و اصلاح‌طلبان شکست می‌خورند.
عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به توصیه رهبرمعظم انقلاب درخصوص مدیریت جهادی به فارس گفت: نمایندگان مردم در شورای شهر تهران به مدیریت جهادی رای دادند و سابقه درخشان قالیباف با توجه به مدیریت جهادی در گذشته باعث شد که وی بار دیگر به ساختمان «بهشت» راه یابد.

 


جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: اتفاقی که در اردوگاه اشرف افتاد دارای اهمیت راهبردی وسیع در منطقه است.
سردار حسین سلامی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی و نیابتی خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد یک تغییر استراتژی از سوی آمریکا هستیم که این تغییر ریشه در واقعیات گذشته و مداخلات آمریکا در جهان اسلام دارد. آنها پس از اشغال افغانستان و عراق متوجه شده‌اند که دوران مداخله مستقیم و اشغال نظامی سپری شده است.
وی افزود: آمریکا برای کاهش هزینه‌های اقتصادی جنگ و ممانعت از فرسایش روحی ارتش خود و جلوگیری از خدشه‌دار شدن هیمنه راهبردی خود به دنبال استفاده از گروه‌های نیابتی در سوریه هستند. آنها اکنون از القاعده به عنوان نیروی میدانی در سوریه استفاده می‌کنند و با حذف گروهک منافقین از لیست گروه‌های تروریستی در جهت منافع خود از آنها استفاده می‌کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه اشرف اظهار کرد: حافظه تاریخی ملت‌ها، خاطرات تلخ و شیرین را فراموش نمی‌کند. اتفاقی که در اردوگاه اشرف افتاد دارای اهمیت راهبردی وسیع در منطقه است که به دلیل حمله احتمالی آمریکا به سوریه این اتفاق فرصت بازتاب خبری مناسبی پیدا نکرد. حمله به پادگان اشرف که موجب کشته شدن تعدادی از سران گروهک منافقین شد، اتفاقی بسیار بزرگتر از عملیات‌های سال‌های گذشته بود. تأثیر راهبردی این عملیات بر ادامه حیات منافقین بیشتر از عملیات مرصاد است.
وی در مورد علت رخ دادن این اتفاق گفت: حمله به پادگان اشرف در واقع تراکم بغضی است که مردم عراق از سال‌ها جنایت منافقین داشتند. منافقین در تکمیل ارتش عراق برای حمله به ایران و کنترل و سرکوب مخالفان صدام نقش مؤثری داشتند. ارمغان منافقین برای دو ملت ایران و عراق، قتل و کشتار و خیانت بوده است که اوج این خباثت در ماجرای سرکوب قیام شعبانیه عراق بود. بعد از حمله عراق به کویت و حمله آمریکا و متحدانش به عراق قیام شعبانیه برای ساقط کردن نظام صدام به وقوع پیوست که صدام از منافقین برای سرکوب کردها و سایر مردم عراق استفاده کرد که این سرکوب موجب به شهادت رسیدن حدود 25 هزار نفر از مردم عراق شد. این جنایت حتی تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است و منافقین در بسیاری از انفجارهای روزانه عراق، درگیری‌های تاریخی و تضعیف قدرت حکومت عراق، به هم زدن رابطه حکومت عراق با همسایگان خود به ویژه ایران نقش بسیاری داشتند.
سلامی همچنین با اشاره به اینکه از 17 هزار شهید ترور در ایران 16 هزار نفر توسط گروهک منافقین به شهادت رسیده‌اند، اظهار کرد: تروریسم با جوهره و سرشت منافقین عجین شده است. این عملیات، عملیاتی مردمی و خودجوش بود که توسط بازماندگان نهضت شعبانیه اتفاق افتاده است. از دو سال پیش مردم عراق تجمعات زیادی را علیه منافقین در مقابل اردوگاه اشرف برقرار می‌کردند و دولت عراق سرانجام تحت فشار افکار عمومی مردم مجبور شد حدود سه هزار نفر از منافقین را از اردوگاه اشرف خارج کند. منافقین در این هنگام دست به یک تفکیک زدند و حدود 100 نفر از اصلی‌ترین کادرهای رهبری این سازمان را در مقر اشرف نگه داشتند، زیرا فکر می‌کردند با تغییر دولت در عراق آنها می‌توانند نیروهای خود را از لیبرتی به اشرف منتقل کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از مدتها قبل دولت عراق از منافقین خواسته بود تا اردوگاه اشرف را ترک کنند زیرا دولت عراق نمی‌توانست امنیت آنها را تأمین کند. در بین حدود 100 نفری که در اردوگاه وجود داشتند کسانی مثل زهره قائمی و گیتی گیوه‌چیان حضور داشتند و در واقع از رده سوم فرماندهی در اشرف باقی ماندند. تقریباً حدود 16 تا 20 نفر از کادرهای اصلی شورای مقاومت ملی و 5 نفر از شورای رهبری این گروهک در این اردوگاه بودند که به همه نوع وسایل نظامی هم مجهز بودند. اما این عملیات آنقدر غافلگیر کننده بود که نه ارتش عراق و نه منافقین توانستند عکس‌العمل نشان دهند. در این عملیات 52 نفر از این کادرها به هلاکت رسیدند.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به عدم واکنش مسعود رجوی به این اتفاقات گفت: سکوت رجوی یا نشانه بهت و حیرت و شرایط سخت سرکرده این گروهک است یا نشانه هلاکت اوست. فروپاشی روحیه منافقین یکی دیگر از آثار این عملیات است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: منافقین با جاسوسی در محیط هسته‌ای ما بخشی از اطلاعات مستند را با اطلاعات غیرواقعی ترسیم کردند و فضای موهومی را در محیط بین‌الملل نسبت به فعالیت هسته‌ای ما ایجاد کردند و آنچه امروز ملت ایران با تحریم روبروست ناشی از همین خباثت منافقین است. اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌ای توسط آنها به سیستم اطلاعاتی اسرائیل منتقل شد.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه امروز عمق استراتژیک اطلاعاتی منطقه‌ای آمریکا دچار فروپاشی شده است، تصریح کرد: بیداری اسلامی شبکه اطلاعات میدانی آمریکا را به هم زد. بنابراین آمریکا منافقین را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرد تا از آنها بتواند در جهت منافع خود استفاده کند. آنها اکنون خود را موظف به تأمین امنیت اردوگاه لیبرتی می‌دانند.

 


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقدام نظامی یک‌جانبه آمریکا علیه سوریه بدون هماهنگی و اجازه سازمان ملل متحد، اقدامی جنگ‌طلبانه است،تاکید کرد: تهدیدها و زورگویی آمریکایی‌ها جواب معکوس خواهد داد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن با تأکید بر ضرورت توسعه روابط با ژاپن به عنوان یک کشور قدرتمند اقتصادی در خاورمیانه، و ظالمانه خواندن تحریم‌های تحمیلی و غیرقانونی بر ایران، در پاسخ به مسائل مطروحه در خصوص انرژی هسته‌ای گفت: اهداف ما مشخص و براساس معاهدات بین‌المللی و مقررات آژانس بوده و هست. وی افزود: صراحتاً اعلام می‌نماییم که نه تنها مخالف ساخت سلاح‌ هسته‌ای و کاربرد آن هستیم، بلکه براساس فتوای رهبر انقلاب، آن را حرام می‌دانیم، ما حتی خواستار انهدام سلاح‌های کشتار جمعی در سراسر جهان هستیم.
هاشمی در پاسخ به اصرار فرستاده ویژه ژاپن مبنی بر شروط ایران برای مذاکره گفت: اگر بهانه‌گیری از سوی دوستان شما مطرح نباشد، انجام مذاکرات جدّی و دستیابی به تفاهم مقدور است و دولت و ملت ایران با توجه و اطمینان از عملکرد خود، آماده اعتمادسازی متقابل بوده و به دنبال مذاکرات واقعی و بدون پیش‌شرط و مشخص کردن راه‌های اعتمادسازی بدون از دست دادن زمان و فرصت‌سوزی هستند.
وی پیرامون مسائل سوریه با بیان اینکه اقدام نظامی یک‌جانبه آمریکا علیه سوریه بدون هماهنگی و اجازه سازمان ملل متحد، اقدامی جنگ‌طلبانه است،تاکید کرد: تهدیدها و زورگویی آمریکایی‌ها جواب معکوس خواهد داد.
به گزارش فارس، در این دیدار فرستاده نخست وزیر ژاپن با اشاره به موقعیت و جایگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نقش ایران در مبادلات منطقه‌ای و جهانی گفت: ژاپن علاقمند به توسعه روابط با ایران است و امیدواریم با پیشرفت مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 اعتمادسازی متقابل انجام و زمینه رفع تحریم‌های جهانی برداشته شود.
خط پیامکی ارتباط با دادستان تهران راه‌اندازی شد
شهروندان می‌توانند از این پس از طریق پیامک 50002900060 مشکلات خود را با دادستان تهران در میان بگذارند.
با راه‌اندازی سامانه پیامکی دادستانی تهران شهروندان می‌توانند مشکلات قضایی خود را با دادستان تهران و معاونینش در میان بگذارند.
پیامک‌های ارسال شده از سوی شهروندان به صورت آنلاین و بر خط به دست دادستان تهران رسیده و نسبت به آن دستورات لازم صادر می‌شود.
به گزارش فارس، مشکلاتی نظیر مبارزه با بدحجابی، برخورد با اراذل و اوباش، گلایه از نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضایی، انتقاد نسبت به برخورد در محاکم قضایی و امثال اینها مطالبی است که شهروندان می‌توانند با این خط پیامکی ارتباط برقرار کنند.

 


فرمانده نیروی زمینی سپاه از تجهیز این نیرو به مدرن‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین در حوزه‌های شناسایی و رزمی خبر داد.
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالگرد عملیات این نیرو برای برقراری امنیت پایدار در منطقه شمال غرب کشور اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم ما در شمالغرب، اقدامات مهندسی در مناطقی مانند کترال، پانه‌سر، شیخان، حاجیان و غیره بود چرا که برخی از این مناطق حتی از داشتن یک جاده ساده نیز محروم بودند.
پاکپور با اشاره به استقرار نیروی زمینی سپاه در این مناطق مرزی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امنیت مرزها اساسی‌ترین مسائل راهبردی ما بود که این موضوع در شمالغرب از سال 90 در دستورکار قرار گرفت که به دنبال آن خلأ‌های مرزی در این مناطق پر شد و پاسگاه‌های مراقبت و دیده‌بانی را در این مناطق احداث کردیم.وی با بیان اینکه امکان دارد در آن سوی مرزها هنوز پایگاه‌های گروهک‌های ضد انقلاب باشد، گفت: امروز این منطقه در امنیت بسر می‌برد که البته باید نقش مردم بومی آن را نیز در نظر داشته باشیم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در این مناطق عده‌ای از بهترین و مخلص‌ترین نیروهای ما به شهادت رسیدند، مناطق شمالغرب را میعادگاه شهیدان دانست و گفت: این امنیت به برکت فداکاری و ایثار همین شهدا بدست آمده است.
پاکپور در پایان در خصوص استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته از جمله هواپیماهای بدون سرنشین برای مراقبت از مرزها، گفت: امروز نیروی زمینی سپاه به پیشرفته‌ترین پهپادهای شناسایی و تک (رزمی) مجهز شده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10