(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 19 شهریور 1392 - شماره 20587

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لاریجانی در دیدار با نماینده نخست‌وزیر ژاپن: زمان راستی آزمایی غرب در مورد پرونده هسته‌ای ایران فرا رسیده است
یوسفیان ملا:حضور سران قوا در برخی جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قطعی شد
دبیرکل هابیلیان: با تدبیر دولت عراق عرصه بر منافقین تنگ‌تر خواهد شد
خبرهای تازه اژه‌ای از پرونده‌های فساد اقتصادی
درمکتب امام
در پاسخ به پیام‌های تبریک رئیس پارلمان اروپا و نخست‌وزیر گرجستان
در جلسه هیئت وزیران؛ استاندارجدید تهران و مازندران انتخاب شدند
سخنگوی دولت خبر داد
گفتگوی تلویزیونی روحانی با مردم طی روزهای آینده
اعلام آمادگی 111 تشکل دانشجویی داخل و خارج کشور برای کمک به سوریه
رضایی: جایگزین روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک هنوز مشخص نشده است
نیکلاس برنز: امکان مذاکره آمریکا با ایران در کوتاه‌مدت وجود ندارد
بررسی 10 روزه پرونده‌های مهم در دیوان عالی کشور
بازداشت 12 مظنون حمله به سرکنسولگری ایران در هرات
برخی مقامات غربی در فضاسازی رسانه‌ای علیه کشورمان ادعا کردند
حمله به سوریه هشداری به ایران است!
   


رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تدارک حمله نظامی به کشوری مستقل به بهانه واهی استفاده از سلاح‌های شیمیایی نتیجه‌ای جز تشدید مشکلات منطقه‌ای در پی نخواهد داشت.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با ماساهیکو کومورا فرستاده نخست‌وزیر ژاپن، از ایران و ژاپن به عنوان دو کشور دوست در قاره آسیا و جهان نام برد و اظهار داشت: علاقمندیم روابط فیمابین دو کشور در عرصه‌های مختلف از پویایی لازم برخوردار باشد و در این راستا، مجلس شورای اسلامی از توسعه مناسبات سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی حمایت و استقبال می‌کند.
وی با اشاره به فراز و فرودهای پدید آمده در موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی طی سال‌های اخیر افزود: اکنون زمان شفاف‌سازی و راستی‌آزمایی غرب است که واقعا مشخص کند پرونده هسته‌ای ایران ابعاد حقوقی دارد نه سیاسی و برای حل و فصل موضوع باید بهانه‌تراشی غرب و آمریکا به نقطه برسد.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران سوریه نیز بیان داشت: تدارک برای حمله نظامی به کشوری مستقل که در برابر تروریست خارجی ایستادگی کرده است به بهانه واهی استفاده از سلاح‌های شیمیایی، نتیجه‌ای جز تشدید مشکلات منطقه‌ای در پی نخواهد داشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: از همان ابتدای بحران در سوریه گفته‌ایم که مشکلات داخلی این کشور باید از طریق انجام مذاکرات ملی حل‌وفصل شود و در این راستا با تقویت دموکراسی از طریق صدور سلاح و تروریست از کشورهای مختلف منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای به سوریه مخالف بوده‌ایم.
در ادامه این دیدار ماساهیکو کومورا فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن، از ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و دولت ژاپن نام برد و با اشاره به روابط دیرینه بین دو کشور گفت: نخست‌وزیر ژاپن بر اداره و تصمیم عمومی خود برای توسعه روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد.
ماساهیکو کومورا در زمینه بحران سوریه نیز خاطرنشان کرد: با شناسایی عوامل استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم سوریه از یکسو و ادامه گفت‌وگوهای ملی بصیر حل بحران داخلی این کشور و برگزاری انتخابات پس از استقرار آرامش در آن در سایه تلاش‌های بین‌المللی می‌توان به رفع بحران در سوریه امیدوار بود.
وی در این زمینه خواستار مساعدت هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و آرامش در سوریه شد.

 


عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد: هر موضوعی که نیاز به تصمیم سران قوا دارد، آنها در جلسه حضور می‌یابند.
عزت‌الله یوسفیان ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به برگزاری جلسات این ستاد در دولت یازدهم، گفت: تاکنون جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور مستمر برگزار شده و در آینده نیز برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر کارگروه‌های این ستاد مشغول فعالیت هستند که قرار شده تا بررسی‌هایی از روند رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشند و نتایج را به اعضا اعلام کنند.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه اظهار داشت: قرار است در جلسه آینده این ستاد که در روز یکشنبه و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، قانون ارتقای سلامت اداری مورد بررسی قرار گیرد.
یوسفیان ملا با بیان اینکه دولت یازدهم عزم جدی برای برگزاری جلسات این ستاد به طور مستمر دارد، تصریح کرد: با توجه به جلسات این ستاد که تاکنون در دولت یازدهم برگزار شده، بدنه دولت همواره بر پیگیری مستمر و جدی این جلسات تاکید دارد.
وی درباره احتمال حضور سران قوا در جلسات ستاد به تسنیم گفت:‌ قرار شده هر موضوعی که نیاز به تصمیم سران قوا دارد، سران قوا در جلسه حضور یابند یعنی هر سه یا نهایتا 4 جلسه یک بار جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور سران قوا برگزار خواهد شد.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: تصمیم درباره اینکه کدام مصوبات نیاز به تصویب سران قوا دارد، به عهده اعضای ستاد است چرا که برخی از مصوبات را برای اجرایی شدن، باید سران قوا تایید کنند زیرا برخی از مصوبات ستاد در حد تصویب اعضا نیست.

 


دبیرکل کانون هابیلیان تاکید کرد: تلاش سرکردگان گروهک منافقین در آن است تا از حضور 2 تا 3 هزار نفری اعضای گروهک سپری بسازند تا جایگاهی را برای خود ایجاد کنند.
سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص حمله اخیر به اردوگاه اشرف گفت: آنچه که در اشرف اتفاق افتاد نشان می‌داد که این برخورد خواه ناخواه پیش می‌آمد. یکی دو سالی است که سازمان ملل بنابر توافقی که با دولت عراق داشت در صدد تخلیه اشرف و انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین به لیبرتی و بعد از آن انتقال به یک کشور ثالث بود اما بارها اعلام کرد که این افراد در مصاحبه‌ها همکاری نمی‌کنند و علاوه بر آن سرکردگان گروهک مانع‌تراشی‌هایی انجام می‌دهند. در زمینه تخلیه اشرف نیز نماینده سازمان ملل اعلام کرد که این کار به واسطه مانع‌تراشی‌های سازمان به درستی انجام نمی‌شود و صبر دولت و مردم عراق در حال اتمام است از این رو پیش‌بینی می‌شد که چنین برخوردی پیش بیاید.
وی ادامه داد: به بهانه وجود وسایل اسقاطی در اشرف تعداد 100 تن از اعضای وفادار سرکرده منافقین در اشرف به سر می‌بردند و این نشان می‌داد که این تنها بهانه‌ای برای بازگشت مجدد به اشرف بود. طبیعتا این کار غیرقانونی بود و سازمان ملل هم زیر بار این موضوع نمی‌رفت. در حمله گروهی از فرزندان شهدای عراق به اشرف که مورد تظلم این گروهک قرار گرفته بودند، درگیری‌هایی ایجاد شد و گروهی که مشخص شد تعدادی از سرکردگان و اعضای شورای رهبری سازمان منافقین بودند و فرماندهی قتل و جنایت در ایران و عراق را بر عهده داشتند، کشته شدند.
دبیرکل کانون هابیلیان درباره انتقال تعدادی از این افراد به ایران بیان کرد: ایران مشکلی برای ورود این افراد ندارد. بیش از 10 سال است که ایران اعلام کرده آن دسته از اعضای گروهک که دستشان به خون مردم آلوده نیست، می‌توانند به کشور بازگردند که خوشبختانه تعداد 700 تن از آنها تحت نظارت سازمان ملل به کشور بازگشتند و زندگی عادی‌شان را دنبال می‌کنند اما تلاش سرکردگان منافقین در این است که از حضور 2 تا 3 هزار نفری اعضا سپری بسازند تا بتوانند خود را زنده و سرپا نگه دارند و از آمریکایی‌ها و سران منطقه پول بگیرند و جایگاهی را برای خود ایجاد کنند مخصوصا این که از محاکم و دادگاه‌ها فرار کنند و به نوعی دیرتر به جنایات‌شان رسیدگی شود طبیعتا وقتی که چنین اعضایی هنوز وجود داشته باشند اذهان به آن سمت بیشتر نزدیک است تا به سرکردگان آنها.

 


سخنگوی قوه قضائیه در پنجاه ‌و یکمین نشست خبری خود، به سوالات خبرنگاران در مورد تازه‌ترین اخبار پرونده‌های مهم قضایی پاسخ گفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در این نشست خبری در پاسخ به سؤالی در مورد بازداشت شدن «م.‌ر‌» در جریان پرونده اختلاس از بیمه ایران گفت: تحقیقات لازم از ایشان شده است اما بازداشت نشده و در حال حاضر آزاد است.
خروج هدایای ریاست جمهوری
وی در پاسخ به ورود قوه قضائیه به ماجرای خروج هدایای ریاست جمهوری توسط احمدی‌نژاد و مسئله 16 میلیارد تومان دانشگاه ایرانیان اظهار داشت: در مورد بحث خروج هدایای ریاست جمهوری شکایتی نشده اما در مورد 16 میلیارد تومان دیوان محاسبات به دستگاه قضا گزارش داده، ذی‌حساب احضار شده و توضیحات لازم را ارائه کرده است و قرار بر مسترد بودن وجه است.
سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت یازدهم فعال‌‌تر شده است به برگزاری جلسات این ستاد با حضور نمایندگان سه قوه اشاره کرد و گفت: مسئله‌ای که در این جلسات در مورد آن بحث شده این بود که پیش‌بینی لازم را داشته باشیم که فساد شکل نگیرد، اگر هم شکل گرفت خود دولت هم پیگیر آن باشد و دستگاه قضا هم سریع‌تر و قاطع‌تر با آن برخورد کند.
وی در مورد اینکه آیا «علی.الف» جانشین مشایی در ستاد راهیان نور بازداشت شده است یا خیر، ابراز بی‌اطلاعی کرد.
سخنگوی قوه قضائیه در مورد احضار یکی از مسئولان وزارت ارشاد نیز گفت:‌ در مورد پرونده‌ای که از قبل بوده ورود کرده‌ایم و رسیدگی لازم به آن شده است.
وضعیت مسئولان سابق
شرکت مس سرچشمه
محسنی اژه‌ای در ادامه پنجاه و یکمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت دو پرونده برادران «ر» و دو تن از مسئولان سابق شرکت مس سرچشمه که اقدام به خروج اموال این شرکت به خارج از کشور کرده بودند،‌ چیست، گفت: در پرونده اول در حال حاضر 5 نفر بازداشت شده‌اند که از این تعداد یک نفر فعال در بانک،‌ دو نفر برادر، یک نفر هم کارمند و یک وکیل بودند.
وی افزود: این پرونده در مرحله رسیدگی است و اشیایی که از این افراد ضبط شده تحویل بانک شده است.
محسنی ‌اژه‌ای تصریح کرد:‌ کار کارشناسی آغاز شده و از نتیجه کارشناسی‌ها اطلاعی ندارم و نمی‌دانم دقیقا چه مبلغی بوده است.
وی با اشاره به پرونده دوم گفت:‌ در پرونده شرکت مس سرچشمه دو نفر در بازداشت هستند و عمده وجوهی که از شرکت مس به یک حساب شرکت خصوصی در خارج از کشور واریز شده، به حساب یک شرکتی که این افراد در داخل کشور معرفی کردند، بازگشته و امیدوارم مابقی مبلغ هم برگردانده شود.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: یکی از این دو نفر به دلیل حضور در محل کار قبلی اتهامات دیگری هم دارد که همین ممکن است روند رسیدگی را طولانی‌تر کند.
اژه‌ای تاکید کرد:‌ پرونده در حال رسیدگی است و در مرحله دادسرا قرار دارد اما هنوز به دادگاه نرسیده و کیفرخواست صادر نشده است.
ادامه تحقیقات
در خصوص حادثه 22 بهمن قم
یکی دیگر از خبرنگاران پرسید آیا قرار نیست به پرونده حادثه 22 بهمن قم به صورت ویژه رسیدگی شود که اژه‌ای در پاسخ گفت: همانطور که اطلاع دارید بخشی از این پرونده در دادسرای ویژه روحانیت و بخشی دیگر در دادگستری در حال بررسی است.
سخنگوی دستگاه قضایی با اشاره به اینکه تحقیقات هنوز تکمیل نشده، گفت:‌ زمانی که این پرونده در مجلس مطرح شد گزارشی از سوی مجلس ارائه داده شد که در آن نام کسان دیگری هم برده شده بود بنابراین اگر لازم باشد، افراد نامبرده به عنوان مطلع احضار شده و از آن‌ها سؤال خواهد شد.
درباره رفع فیلتر فیس بوک
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به حضور افراد زیادی در فیس‌بوک به ویژه چهره‌های سیاسی وقت آن نرسیده این شبکه اجتماعی رفع فیلتر شود، اظهار داشت:‌ اگر جرایم و مصادیق مجرمانه‌‌ای که در آن بوده رفع شده باشد رفع فیلتر امکان‌پذیر است در غیر این صورت اتفاق خاصی نمی‌افتد.
وی افزود: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه طبق قانون عهده‌دار تشخیص موارد مجرمانه است.
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه چرا لیست اموال اعضای هیئت دولت اعلام نمی‌شود، گفت: وظیفه ما اعلام لیست اموال این افراد نیست.
وی ادامه داد: وظیفه اصلی قوه قضائیه آن است که اموال اعضای هیئت دولت را بررسی کند تا مشخص شود که این اموال در دوران مسئولیت رشد نامتعارفی نداشته باشد.
اژه‌ای تاکید کرد: در مورد اینکه آیا آن دو نفر باقیمانده از هیئت دولت لیست اموال خود را ارائه داده‌اند یا خیر بی‌اطلاعم، اما بعید می‌دانم که لیست را ارائه ندهند.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد پرونده پالیزدار و متهمان مشترک این پرونده با پرونده کهریزک، گفت: این پرونده‌ها با هم مشترک نیستند، بخشی از پرونده کهریزک به دلیل اعتراض در دیوان عالی است و بخش دیگری که متهمان مشترک با پرونده پالیزدار دارد، هنوز در دادسراست و به دادگاه فرستاده نشده است.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که در چالش میان بقایی و ترکان به لحاظ حقوقی حق با کدامیک است، گفت: ما اینجا در مقام قضاوت ننشسته‌ایم، دولت حق دارد موارد مربوطه را بررسی کند و اگر به موردی برخورد آن را گزارش دهد.
وی تاکید کرد:‌ از سوی دولت تنها تخلف 16 میلیارد تومانی گزارش شده و گزارش دیگری ارسال نشده است.
رسیدگی غیابی به پرونده خاوری
محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به رسیدگی غیابی به پرونده خاوری گفت: پرونده ایشان خیلی وقت است که در دادگاه قرار دارد و تقریبا قرار بود که قاضی سراج رسیدگی به آن را آغاز کند.
وی افزود: ما از بازگشت وی و تحویل خاوری از سوی مدعیان مبارزه با فساد مأیوس شده‌ایم.
محسنی اژه‌ای تأکید کرد: با توجه به اینکه مسئولیت قاضی سراج تغییر کرده باید ببینیم که وی با حکم ویژه می‌تواند به این پرونده رسیدگی کند یا اینکه باید قاضی پرونده را تغییر دهیم.
ساماندهی اوضاع اطلاع‌رسانی قوه قضائیه
اژه‌ای در پایان با اشاره به پذیرش مسئولیت مرکز اطلاع‌رسانی قوه قضائیه از سوی علی‌اصغر پورمحمدی گفت: پورمحمدی مسئولیت رسانه‌ای قوه را برعهده دارد و به قصد ساماندهی اوضاع اطلاع‌رسانی به قوه آمده است.
به گزارش فارس، سخنگوی قوه ‌قضائیه خاطرنشان کرد: بخش مسئولیت اطلاع‌رسانی به دو صورت روابط عمومی و سخنگویی است که پورمحمدی قصد ندارد سخنگو و یا روابط عمومی باشد.

 


اصلاحات را از خودتان شروع کنید!
هر اصلاحی، نقطه اولش خود انسان است.
اگر چنانچه خود انسان تربیت نشود، نمی‌تواند دیگران را تربیت کند...
آن چیزی که بر همه ما لازم است ابتدا کردن به (تهذیب) نفس خودمان است و قانع نشدن به اینکه همان ظاهر درست بشود.
آیین انقلاب اسلامی - ص 221

 


رئیس‌جمهور خواستار گسترش روابط با اروپا بر اساس احترام متقابل شد
رئیس‌جمهور کشورمان طی نامه‌های جداگانه‌ای و در پاسخ به پیام‌های تبریک رئیس پارلمان اروپا و نخست‌وزیر گرجستان خواستار گسترش روابط ایران و کشورهای اروپایی براساس احترام متقابل شد.
در بخشی از پیام دکتر روحانی خطاب به «مارتین شولز» رئیس پارلمان اروپا آمده است، تلاش در جهت پیشبرد روابط ایران و پارلمان و دیگر نهادهای اروپایی و رفع سوء تفاهمات و ایجاد فضای جدیدی از تعامل و درک مشترک براساس احترام متقابل، از اهداف اولیه و جدی در سیاست خارجی دولت جدید ایران است. در این راستا، از هرگونه گفت‌وگو و تبادل نظر استقبال می‌شود.
ضمن تشکر از حمایت‌های جنابعالی در حفظ و تقویت روابط، امیدواریم با تلاش‌های مشترک طرفین، شاهد رشد و تعمیق همکاری‌‌ها باشیم. رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به پیام تبریک «بیرزینا ابوائیشویلی» نخست‌وزیر گرجستان خواستار گسترش روابط دو کشور شد. در پیام دکتر روحانی خطاب به نخست‌وزیر گرجستان آمده است: پیام تبریک جنابعالی به مناسبت انتخاب اینجانب به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را با مسرت دریافت نمودم. با عنایت به آغاز فعالیت دولت جدید در کشورم، امیدوارم بیش از پیش شاهد گسترش همکاری‌های میان دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی براساس احترام متقابل باشیم.

 


هیئت وزیران درجلسه اخیرخود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد و سید حسین هاشمی و ربیع فلاح جلودار به عنوان استانداران تهران و مازندران انتخاب شدند.
به گزارش اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ،رییس‌جمهور در این جلسه با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، یاد و خاطره شهدای هفده شهریور را گرامی داشت. در این جلسه گزارش کمیسیون اقتصاد در زمینه رفع موانع تولید و اشتغال و ایجاد تحرک اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.
در این جلسه ‌همچنین سیدحسین هاشمی به عنوان استاندار تهران، ربیع فلاح جلودار به عنوان استاندار مازندران و محسن پورسید آقایی به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تعیین شدند و از تلاش‌های استانداران قبلی این دو استان نیز قدردانی شد.

 


سخنگوی دولت از گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور درباره تولید و احیای آن از رسانه ملی طی روزهای آینده خبر داد.
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت با اشاره به تلاش دولت برای رفع موانع تولید گفت: رئیس‌جمهور در هفته دولت در مصاحبه‌ای عنوان کرد که موانع تولید و راهکارهای آن در مدت 15 روز ارائه می‌شود که این کار را گروه‌های مختلف انجام داده‌اند. وی افزود‌: در جلسه گذشته هیئت دولت نیز مصوبات خوبی دراین زمینه داشتیم.
نوبخت ادامه داد: طی روزهای آینده رئیس‌جمهور با حضور در رسانه ملی درباره جزئیات این راهکارها که با نظارت ایشان به تصویب رسیده است صحبت خواهد کرد.
وی درباره احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز با بیان اینکه محمود عسگری‌آزاد امروز مسئول پیگیری این موضوع شد، افزود:‌ مقدمات این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مجلس تصویب شد.
به گزارش فارس،سخنگوی دولت گفت: ‌اگر این موضوع در صحن علنی مجلس نیز با توجه به یک فوریتی بودن آن پیگیری شود، تا ماه آینده قانون آن در مجلس تصویب می‌شود و چند هفته بعد نیز ماموریت‌ها، ساختار و ‌اهداف آن مصوب خواهد شد.

 


111 تشکل دانشجویی دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور با صدور بیانیه‌ای آمادگی خود را برای ایستادن در کنار ملت مظلوم سوریه اعلام کردند.
در ابتدای این بیانیه آمده است، سیاست یک بام و دو هوای تمدن پوچ غرب آنگاه رخ می‌نماید که به خاطر یک دروغ در سوریه غوغایی به راه می‌اندازند که گویی نسل بشر به خطر افتاده ولی از سوی دیگر چشمان خود را بر روی واقعیات غیر قابل انکاری چون: استفاده دیکتاتوری بحرین از گازهای سمی علیه مردم مظلوم خود، بمباران مردم غزه و لبنان توسط رژیم صهیونیستی، جنایات علیه مسلمانان میانمار و هزاران نقض آشکار و پنهان حقوق بشر در کشورهای خود و هم پیمانان خود می‌بندند.
در بخشی دیگر از این بیانیه تصریح شده است: هدف اصلی آمریکا در این غوغاآفرینی ایجاد تنش، به حاشیه راندن مسئله فلسطین و بیداری فراگیر اسلامی و قطع شاهرگهای حلقه مقاومت در منطقه و نهایتاً محاصره کامل قلب مقاومت یعنی جمهوری اسلامی ایران است. ما اعضای تشکل‌های دانشجویی ضمن محکومیت شدید تهدیدهای آمریکا نسبت به حمله احتمالی نظامی به سوریه که ناقض تمامی قوانین بین‌المللی است آمادگی خود را برای ایستادن در کنار ملت مظلوم سوریه و ایفای نقش تاریخی خود به پیروی از نقشه راه رهبر فرزانه انقلاب برای جهان اسلام اعلام می‌داریم و حق دولت و ملت سوریه را برای دفاع آهنین از خود به هر وسیله مشروع به رسمیت می‌شناسیم.
111 تشکل دانشجویی در پایان تأکید کردند: ما به پشتوانه تجربه انقلاب اسلامی و وعده‌های قطعی الهی ایمان داریم آنچه آینده تحولات منطقه و جهان را رقم خواهد زد، سلاح‌های قدرتهای مادی و نفت دولتهای عرب مرتجع و رسانه‌های دروغباف آنها نخواهد بود، بلکه آینده از آن ملتهای مؤمن و مصممی است که امروز بیش از هر زمان آماده غلبه بر تمام قدرتها هستند.

 


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بحث معرفی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: این موضوع به نظر آقای هاشمی بستگی دارد که هنوز قطعی نشده است.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم ختم همسر آیت‌الله سعیدی و در جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک و انتشار اخباری مبنی بر اینکه محمدرضا عارف برای این مسئولیت انتخاب شده است، گفت: آقای هاشمی هنوز این موضوع را قطعی نکرده است.
به گزارش فارس، رضایی تاکید کرد: ریاست این مرکز بستگی به نظر هاشمی دارد و وی باید به مقام معظم رهبری پیشنهاد دهد تا با تائید ایشان منصوب شود.

 


معاون سیاسی اسبق وزارت امور خارجه آمریکا و تحلیلگر مسائل بین‌المللی تاکید کرد اگرچه دولت اوباما باید از مذاکره با ایران استقبال کند اما بعید است در آینده نزدیک چنین مذاکراتی قابل انجام
باشد.
فاکس‌نیوز در ضمن گزارشی که به بررسی رویکردهای دولت جدید ایران اختصاص داده اظهار نظری را از نیکلاس برنز، معاون سیاسی اسبق وزارت امور خارجه آمریکا و تحلیلگر ارشد مسائل بین‌المللی منتشر کرده که گفته اگرچه دولت اوباما باید از مذاکره با ایران استقبال کند اما بعید است در آینده نزدیک چنین مذاکراتی قابل انجام باشد.
برنز پیش‌بینی کرده است که ایران ابتدا با شورای امنیت سازمان ملل متحد وارد مذاکره شود و در صورتی که این مذاکرات به‌خوبی پیش رفت، آنگاه شاید بتوان انتظار داشت که روزی ایران و ایالات متحده نیز با یکدیگر مذاکره کنند.
وی که پیش‌تر سفیر ایالات متحده در ناتو بوده و اکنون در دانشگاه هاروارد تدریس می‌کند، مدعی شده که ایران باید وعده‌های خود را جامه عمل بپوشاند.

 


رئیس دیوان عالی کشور اعلام کرد پرونده‌های خاص و مهم همچون آدم‌ربایی، قصاص و قتل 10 روزه رسیدگی می‌شود.
آیت‌الله محسنی گرکانی روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات و معاون قضائی دیوان عالی کشور، امنیت زیربنایی کشور را از برکات قوه قضائیه دانست وگفت: قضات جوان باید مدارا کردن با مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و اعتمادسازی کنند.
رئیس دیوان عالی افزود: ما روزانه 70 مورد اعاده دادرسی در دیوان عالی داریم و کسی هم نگفته است که بیشتر از یک بار نمی‌شود و دایما برخی در پرونده‌ها درخواست اعاده دارند که باید این موضوع مورد توجه مجلس قرار بگیرد.
همچنین حجت‌الاسلام صدیقی رئیس سابق دادگاه عالی انتظامی قضات در مراسم تودیع خود با بیان اینکه در تمام دورانی که خدمت کردم به دنبال ریاست نبودم گفت: از سال 82 تا سال 92 به مدت 1‍0 سال در دادگاه عالی انتظامی قضات مشغول به فعالیت بودم بالاخره زمان جدایی فرا می‌رسد و اکنون نیز ناراحت نیستم. سمت مشاوره رئیس قوه قضائیه نیز به این معنی است که من با دستگاه قضا قهر نکردم و در خدمت دستگاه قضایی هستم.
حجت‌الاسلام‌کریمی رئیس جدید دادگاه عالی قضات نیز در این مراسم سخنرانی کرد.
قطعیت احکام متهمان فساد بزرگ بانکی
قاضی ناصر سراج در حاشیه مراسم تودیع و معارفه قائم مقام دیوان عالی کشور، رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات و مشاور رئیس قوه قضائیه، اظهار داشت: احکام پرونده فساد 3 هزار میلیاردی قطعی شده و دادسرا آن را اجرایی می‌کند.
وی همچنین درباره سرنوشت پرونده مهدی هاشمی نیز گفت: همچنین پرونده مهدی هاشمی به دادسرا رفته است.

 


پلیس هرات از بازداشت 12 نفر از مظنونان حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان خبر داد.
«عبدالحمید حمیدی»، رئیس اطلاعات فرماندهی پلیس هرات از بازداشت 12 تن از مظنونان حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات خبر داد.
به گفته وی در عملیاتی که باهمکاری مشترک نیروهای پلیس و امنیت ملی افغانستان انجام شد، این 12 متهم دستگیر
شدند.
به گزارش فارس به نقل از «پامیرپرس» به گفته حمیدی، بازداشت این افراد به اتهام تحریک سایرین برای به خشونت کشیدن تظاهرات در مقابل سرکنسولگری ایران صورت گرفته است که در صورت اثبات جرم مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد
شد.
در تظاهرات خشونت‌آمیز اخیر در مقابل ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات علاوه بر وارد آمدن خساراتی به این نمایندگی سیاسی، 2 افغان کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند و براثر حمله و آتش زدن مغازه‌ها و اموال عمومی نزدیک سرکنسولگری نیز خساراتی به بار آمد.

 


در ادامه فضاسازی رسانه‌ای علیه کشورمان برخی مقامات و رسانه‌های غربی و صهیونیستی بار دیگر مدعی شدند که حمله احتمالی به سوریه هشداری برای ایران خواهد بود.
در همین رابطه یک مقام کاخ‌سفید با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران در ادعایی بی‌اساس مدعی شد که حمله آمریکا به سوریه این پیام را برای مقامات ایرانی می‌فرستد که نباید به راحتی درصدد تولید سلاح هسته‌ای باشند.
دنیس مک‌دانو، رئیس ستاد مشترک کاخ‌سفید در گفت‌وگو با برنامه «با مطبوعات ملاقات کنید» شبکه خبری ان‌بی‌سی با بیان اینکه «کسی در اطلاعات به دست آمده تردید ندارد» گفت که این اطلاعات مبنای تصمیم باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا برای مقصر خواندن بشاراسد رئیس‌جمهور سوریه در حملات تسلیحاتی شیمیایی 21 اوت است.
وی مدعی شد که چنین اقدامی فرصتی را در اختیار آمریکا قرار می‌دهد تا جسورانه با ایرانیان برخورد کند.
به گزارش ایسنا مک دانو مدعی شد: اینکه کنگره آمریکا چه پاسخی به این سوال می‌دهد نه تنها با دقت در دمشق، بلکه در تهران و در حزب‌الله لبنان دنبال می‌شود.
وی با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: این فرصتی است تا مطمئن شویم که آنها درک می‌کنند آزادی عمل بیشتری ندارند و نمی‌توانند برای بدست آوردن تسلیحات هسته‌ای که کل منطقه را دچار بی‌ثباتی می‌کند، دوستان و متحدانمان را تهدید می‌کند و در نهایت تهدیدی برای ما است تلاش کنند.
روزنامه دیلی میل نیز در مطلبی به نقل از کارشناسانی که درباره گفته‌های واقعی اوباما تردید دارند گزارش داد، در حالی که وی با هیجان به دنبال جلب حمایت از حمله آمریکا به سوریه به بهانه استفاده از سلاح هسته‌ای است، اما انگیزه واقعی از ورود در این جنگ داخلی، ممانعت از رسیدن هرگونه آسیبی به رژیم صهیونیستی است.
در ادامه این گزارش آمده است: کاخ‌سفید از ابتدا بحران سوریه را با مساله ایران مرتبط دانسته است.
دیلی‌میل، می‌نویسد که تا رای‌گیری روز سه‌شنبه کنگره درباره اقدام نظامی علیه سوریه، اوباما باید اکثریتی از نمایندگان را متقاعد کند که اقدام فوق در راستای منافع آمریکاست. آنها پیش‌بینی کرده‌اند که ایران واکنش نشان خواهد داد.
نویسنده در پایان همچنین به صحبت‌های محمدجواد ظریف- وزیر امور خارجه- در سفر روز یک‌شنبه به عراق اشاره کرده که از آمریکا خواسته است در منطقه دخالت نکند و می‌افزاید که وی در قسمتی از صحبت‌هایش به جای فارسی، از انگلیسی استفاده کرد تا بتواند بدون واسطه حرف‌هایش را به آمریکا و متحدانش بزند.
از سوی دیگر، منابع سیاسی رژیم صهیونیستی در ادعایی از طرح دمشق و تهران برای حل بحران سوریه خبر دادند.
رادیو صدای رژیم صهیونیستی به نقل از این منابع نوشت که نشانه‌ها حاکی از آن است که دمشق و تهران طی روزهای آینده طرح دیپلماتیکی را برای حل بحران در سوریه مطرح خواهند کرد.
بنا بر گزارش الیوم السابع، به گفته این منابع، این طرح باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را محدود و مجبور می‌کند تا مساله حمله به سوریه را به تأخیر بیاندازد.
هاآرتص مدعی شد: جزئیات این پیشنهاد مشخص نیست اما علاءالدین بروجردی رئیس کمیته سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران و طرف‌های سوری در چند روز پیش درباره آن گفتگو کرده‌اند.
به ادعای هاآرتص، گزارش‌هایی در رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر اینکه انتظار می‌رود ولیدالمعلم وزیر امور خارجه سوریه این پیشنهاد را به پوتین ارائه کند.
این روزنامه صهیونیستی افزود: به نظر می‌رسد این پیشنهاد، نسخه اصلاح‌شده پیشنهادی است که قبلا ارائه شده بود و براساس آن انتخابات در سوریه سریع‌تر برگزار می‌شود و اسد نیز در انتخابات رقابت نمی‌کند.
شبکه وهابی العربیه نیز به نقل از تونی بلر نخست‌وزیر سابق انگلیس گزارش داد: مشکل اصلی در منطقه ایران اسلامی است. وی در موضعی گستاخانه در مصاحبه با رادیو بین‌المللی بی‌بی‌سی، ایران را «سر افعی» توصیف کرد.
بلر در پایان مدعی شده است بدون مداخله، سوریه کشوری تحت سلطه اسد، و در نهایت کشوری تحت سلطه ایران است که این سلطه در داخل مرزهای لبنان هم ادامه دارد.»

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10