(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 19 شهریور 1392 - شماره 20587

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور تاکید فرمودند
پایبندی به اصول رمز آسیب ناپذیری جمهوری اسلامی
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
به دستور وزیر بهداشت انجام شد
اختصاص 200 میلیارد ریال به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
تجدید میثاق ائمه‌ جمعه کشور با آرمان‌های امام راحل(ره)
مشاور عالی سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد
ساخت سبک‌ترین و بلندترین سازه ماکارونی جهان در شاهرود
در واکنش به توطئه برکناری از ریاست دانشگاه آزاد
دانشجو: با بولدوزر می‌خواهند اهداف سیاسی را به فضای علمی تحمیل کنند
پیام تسلیت سپاه درپی در گذشت مادر گرانقدر سرلشکر قاسم سلیمانی
در جریان سفر به عراق صورت گرفت
دیدار وزیر امور خارجه با آیات عظام در نجف
با پیام هفت مرجع تقلید
نخستین همایش بین‌المللی امامزادگان امروز در اصفهان گشایش می‌یابد
با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی ضریح مطهر حرم حضرت معصومه(س) غبارروبی شد
ایرانیان 90 درصد ساخت و سازهای عتبات عالیات را برعهده دارند
پرداخت 38 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمال
کسب مدال‌های طلا و نقره ورزشی توسط دانش‌آموزان اهوازی
بهره‌برداری از نخستین شرکت تعاونی کشت و صنعت آلوئه‌ورا در ساوه
سفیر غنا در ایران: غنا به رابطه تجاری و بازرگانی با ایران نیاز دارد
با حضور مسئولان ایران و کرواسی
پروژه تولید مشترک سیگار در مازندران افتتاح شد
در مراسم شب شعر رضوی طبس کتاب شعر رضوی در میقات‌الرضا رونمایی شد
پژوهشگر اهوازی ارتباط بیماری ام‌اس با نوسانات میدان مغناطیسی زمین را کشف کرد
جامعه بازرگانان بوشهر در ساخت
خیمه‌گاه حضرت ‌ابوالفضل(ع) همکاری می‌کنند
   


حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

 


حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای روز دوشنبه در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، نماز جمعه را یک شبکه مهم و ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی دانستند و با تأکید بر لزوم وجود نگاه جامع و کلان در مسائل کشور، جهان و منطقه، گفتند: دولت، مسئولان، سیاسیون، دیپلماتها و مردم باید تحرکات و رفتارهای پیچیده و ظاهرسازیهای حقوق بشری غرب و آمریکا را با نگاه واقع بینانه و در چارچوب رویارویی عمیق و مبنایی غرب با  اسلام تحلیل کنند زیرا در غیر این صورت در تمایز میان تاکتیک‌ها و راهبردهای طرف مقابل و حتی شناخت دشمن دچار اشتباه خواهیم شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین چرائی اهمیت نگاه کلان و واقع بینانه به مسائل کشور و جهان،  به رویاروئی مبنائی غرب با اسلام در طول چند قرن اخیر و نقش پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نقطه عطف این رویاروئی اشاره کردند و افزودند: غرب، در دوران استعمار، سیطره و سلطه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را بر شرق از جمله دنیای اسلام گسترش داد و بواسطه پیشرفتهای علمی و فناوری ،اینگونه القاء کرد که الگو و مرکزیت همه محاسبات، دنیای غرب است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: آن‌ها حتی محاسبات جغرافیایی را بر مبنای اصالت و برتری دنیای غرب تغییر دادند و اصطلاحات نادرستی همچون خاور نزدیک، خاورمیانه و خاور دور را بوجود آوردند.
ضربه سخت بر بنای تاریخی غرب
ایشان با اشاره به حاکمیت مطلق و ارباب مآبانه غرب بواسطه دوران استعمار، خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی که همه کشورهای منطقه از جمله ایران، تحت تأثیر استیلای غرب و دنیای مادی بود، انقلاب اسلامی ایران بر مبنای استقلال مطلق و پایبندی به اسلام و مبانی قرآنی به پیروزی رسید و ضربه سختی به بنای تاریخی غربی‌ها وارد آمد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی ایران در منطقه و دنیای اسلام و هویت اسلامی و دینی که این انقلاب به ملتها داد، افزودند: گسترش تدریجی تفکر و هویت انقلاب اسلامی ایران، غربیها را به شدت نگران کرد و آن‌ها، همزمان با عمق یافتن تفکر اسلامی، برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های خود را نیز پیچیده‌تر و عمیق‌تر کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اکنون شرایط منطقه و دنیای اسلام بگونه‌ای است که غربیها تصور می‌کنند از هماوردی با تفکر انقلاب اسلامی عقب مانده‌اند و بر همین اساس تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا این عقب‌ماندگی را جبران کنند.
نگاه صحیح در تحلیل حوادث منطقه
ایشان افزودند: در چنین شرایطی حرکت بیداری اسلامی نیز در منطقه آغاز شد و غربیها که خود را عقب مانده از حرکت تفکر انقلاب اسلامی، می‌دیدند، با سراسیمگی برای مقابله با بیداری اسلامی و اسلام سیاسی وارد میدان شدند.
ایشان با تأکید بر اینکه حوادث منطقه را باید با چنین نگاهی تحلیل کرد، گفتند: دولت و مسئولان و سیاسیون و دیپلماتها و آحاد مردم، باید دارای نگاه جامع و صحیحی باشند زیرا در غیر این صورت، واقعیات را نخواهیم دید و علاوه بر آنکه سرمان کلاه خواهد رفت، ضربه هم خواهیم خورد.
رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران را یک «فتح الفتوح» در عرصه رویارویی دنیای مادی با اسلام دانستند و افزودند: این فتح الفتوح همچنان با قدرت و استحکام وجود دارد و انسجام داخلی بیش از پیش و پایبندی بیشتر دستگاهها به ارزشها و اصول، قطعاً این اقتدار و فتح الفتوح را آسیب ناپذیرتر خواهد کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: باید در مقابل دنیای غرب، مقتدر بود زیرا آن‌ها نشان داده‌اند که به هیچکس رحم نمی‌کنند و برخلاف ادعاهای حقوق بشری و ظاهر سازی هایشان، کشته شدن میلیونها انسان نیز، وجدان آن‌ها را متأثر نخواهد کرد.
ایشان، دروغگویی و ظاهرسازی را از خصلت‌های سیاستمداران غربی برشمردند و افزودند:   باطن قضیه آن است که غربی‌ها از کشتار هیروشیما، از کشتار میلیونها انسان در جنگ‌های جهانی اول و دوم و از کشتار مردم بیگناه پاکستان، افغانستان و عراق، احساس ناراحتی نمی‌کنند و در آینده هم هرجا که منافعشان اقتضا کند از کشتار انسانها ابائی نخواهند داشت، بنابراین باید اقتدار درونی خود را در عرصه‌های گوناگون سیاسی، حکومتی، معیشتی و مردمی افزایش دهیم.
موضوع سبک زندگی
در خطبه‌های نماز جمعه
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، نماز جمعه را یک شبکه ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی دانستند و گفتند: نماز جمعه ترکیبی از بیان حقایق معنوی و اسلامی، حضور غیر‌دستوری مردم در این صحنه و مرتبط با حکومت اسلامی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص مرتبط بودن نماز جمعه با حکومت تأکید کردند: برخلاف تصور برخی افراد، حکومت فقط وظیفه تأمین رفاه و آزادی و استقلال سیاسی مردم را ندارد بلکه حکومت در قبال دین و اعتقادات مردم نیز وظیفه دارد.
ایشان خاطرنشان کردند: این شبکه مهم، در عین حالی که مردمی، اسلامی، حکومتی و سیاسی است اما داخل در جناح بندیهای گوناگون مردم و جناح‌های سیاسی نیست.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: نماز جمعه نسبت به اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی نیز وظیفه دارد و نماز جمعه باید به ارزشهای اسلامی پایبندی مبتنی بر مبانی فکری و عقلی داشته باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین ائمه جمعه را به بیان خطبه‌های کوتاه و در عین حال پرمغز و همراه با موعظه، سفارش کردند و گفتند: سعی شود خطبه‌های نماز جمعه، دربردارنده نیازها و پاسخ دهنده سؤالات و گره‌های ذهنی مخاطبان بویژه نسل جوان در زمینه‌های اعتقادی، عملی و سیاسی باشد.
ایشان با تأکید بر اینکه باید برآیند خطبه‌های نمازجمعه، امید آفرین و مستحکم کننده رابطه مردم با نظام اسلامی باشد، ائمه جمعه را به ارتباط هرچه بیشتر با مردم و حضور در مجامع جوانان، دانشجویان و طلاب و شنیدن صحبت‌های آنان توصیه کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: یکی از مسائلی که باید در خطبه‌های نماز جمعه مورد توجه جدی قرار گیرد، موضوع سبک زندگی و بحث‌های کاملاً مستند و زنده در این خصوص است.
نماز جمعه در 750نقطه کشور
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به برگزاری بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه گفت: در حال حاضر در 750 نقطه از کشور به صورت هفتگی نماز جمعه برگزار می‌شود.
وی تلاش برای تقویت وحدت در کشور، تبیین سیاست‌های نظام در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای آحاد جامعه، کمک به گسترش دین و معنویت، ارتباط چهره به چهره با مردم و کمک به مسئولان اجرایی در نقاط مختلف کشور را از برنامه‌های ائمه جمعه سراسر کشور بیان کرد.

 


فراوان به یاد مرگ باش!
امیرالمومنین علی (ع) خطاب به امام حسن مجتبی:
پسرم!
خیلی به یاد مرگ باش!
و به یاد آنچه که به آن سو می‌روی و پس از مرگ در آن قرار می‌گیری.
تا هنگام ملاقات با مرگ از هر نظر آماده باش، نیروی خود را افزون و کمر همت را بسته نگهدار که ناگهان فرود نیاید و تو را (در اثر غفلت) مغلوب نسازد.
نهج‌البلاغه - نامه 31

 


نگرانی رسانه‌های غربی از انتشار عکس قهرمانان ملی ایران روی لوازم‌التحریر
انتشار دفاتر و لوازم‌التحریر منقش به تصاویر اسوه‌ها و قهرمانان ملی ایران نگرانی رسانه‌های غربی را برانگیخت.
برخی از رسانه‌های دولتی غرب با انتشار گزارش‌ها و اخباری درباره رقابت لوازم‌التحریر بومی با محصولات غربی، نگرانی خود را برملا کردند.
از جمله این رسانه‌ها می‌توان به خبرگزاری دویچه وله وابسته به سازمان جاسوسی آلمان اشاره کرد. این خبرگزاری به‌ تازگی با انتشار گزارشی سعی کرد تا علیه محصولات بومی بازار نوشت‌افزار، فضاسازی منفی کند. دویچه‌وله با نوشتن تیتر «ورود بچه حزب‌اللهی‌ها به بازار نوشت‌افزار کودکان» به تخریب این حرکت ارزشمند پرداخت. این سایت ضدایرانی به طور مشخص از انتشار عکس شهدای هسته‌ای و قهرمانان ملی ایرانی روی دفاتر ابراز ناراحتی کرد.
گویا از نظر دولت‌های غربی مردم ایران مجبور هستند که محصولات فرهنگی مبتذل را استفاده کنند و از نظر آن‌ها، ایرانیان حق ندارند براساس ارزش‌های خود به تولید محصولات فرهنگی بپردازند!
گفتنی است، امسال مراکزی همچون دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و... اقدام به تولید دفاتری با طرح‌های اسلامی - ایرانی نموده‌اند.
دیپلماسی فرهنگی - سینمایی علیه حمله آمریکا به سوریه
ارسال فیلم‌های افشاگر ایرانی
برای صلح‌طلبان جهان
دانشگاه هنر تهران با انتشار فیلم‌های مستند افشاگر و ضدجنگ ایرانی در فضای مجازی و ارسال آن برای سه هزار صلح‌طلب و روزنامه‌نگار خارجی سعی بر روشن نمودن افکار جهانیان درباره برخورد دوگانه غرب با مسئله شیمیایی در سوریه و جنگ ایران و عراق کرد.
در ادامه فعالیت‌های مختلفی که در جهان برای جلوگیری از حمله به سوریه در جریان است، دانشگاه هنر تهران با انتشار فیلم‌های مستند افشاگر و ضدجنگ ایرانی همراه با زیرنویس‌های انگلیسی، ژاپنی، فرانسه و آلمانی در سایت این دانشگاه و نیز سایت یوتیوب و ارسال نشانی آن‌ها به ایمیل بیش از سه هزار صلح‌طلب و روزنامه‌نگار مشهور خارجی، سعی بر روشن نمودن اذهان و افکار جهانیان درباره برخورد دوگانه غرب با مسئله شیمیایی کنونی در سوریه و در زمانه جنگ ایران و عراق نموده است.
این فیلم‌ها عبارتند از «پژواک سکوت» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، «خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی و «هفت نابخشوده» به کارگردانی مرتضی باقری که هر سه حاوی اسناد و صحنه‌های بسیار تاثیرگذار و مسلم از حملات شیمیایی دولت صدام علیه مردم دو کشور ایران و عراق و پشتیبانی فنی و تسلیحاتی و نادیده گرفتن این حملات توسط دولت‌های غربی و نیز نقش دولت‌هایی همچون عربستان در این حملات و همچنین نقش ستون پنجم تروریست آن‌ها در پشت صحنه جنگ ایران و عراق هستند.
در این فیلم‌ها مصاحبه‌هایی با خاویر پرز دکوئیار دبیر کل سابق سازمان ملل و نیز رولان دوما وزیر خارجه اسبق فرانسه در زمان جنگ ایران و عراق وجود دارد که برای اولین بار حقایقی درباره دلایل عدم محکومیت به‌کارگیری سلاح‌های شیمیایی توسط رژیم عراق در زمان جنگ با ایران را افشا می‌کنند.
سایت casmii که از پر مخاطب‌ترین سایت‌های ضدجنگ آمریکائیان ایرانی‌تبار در آمریکا و اروپا با چند هزار بازدیدکننده در روز می‌باشد، با قرار دادن این فیلم‌ها در سایت خود به صورت رسمی به تبلیغ گسترده آنها پرداخته است.
گفتنی است، این فیلم‌ها با همکاری موزه صلح تهران و انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس زیرنویس و در اختیار دانشگاه هنر قرار گرفته و قرار است در آینده نزدیک با استقبال گسترده‌ای که از این فعالیت توسط مخاطبان خارج از کشور صورت گرفته ، فیلم‌های مستند بیشتری به این مجموعه اضافه شود.
«دا» به دست آمریکایی‌ها رسید
ترجمه «دا»، پرفروش‌ترین کتاب خاطره دفاع مقدس، توسط پال اسپراکمن پس از چهار سال به اتمام رسید. قرار است این کتاب در آمریکا چاپ و توزیع شود. این برای اولین بار است که خاطرات جنگ به صورت کامل به مخاطبان انگلیسی‌زبان عرضه می‌شود.
به گزارش تسنیم، کتاب «دا»، خاطرات سیده زهرا حسینی که به قلم سیده اعظم حسینی نوشته شده است، از سال 88 تاکنون توسط پال اسپراکمن در دست ترجمه بود. اسپراکمن که ترجمه چند کتاب دیگر در حوزه دفاع مقدس مانند «سفر به گرای 270 درجه» و «اسماعیل» را به عهده داشته است، به تازگی به دفتر ترجمه حوزه هنری از اتمام ترجمه این کتاب خبر داد. اسپراکمن برای ترجمه این اثر چند بار به ایران سفر کرده و با صحبت با راوی و نویسنده کتاب برای درک فضای حقیقی جنگ و دفاع مقدس و با حذف بخش‌هایی از اثر که برای مخاطب انگلیسی‌زبان قابل درک نبود، رسما از سال 88 ترجمه کتاب را آغاز کرد. طی سال‌های اخیر بارها خبر از اتمام ترجمه از رسانه‌ها منتشر شده بود، اما اسپراکمن به دلیل دقت در ترجمه آن را تایید نکرده بود. سرانجام پرفروش‌ترین کتاب دفاع مقدس پس از چهار سال همزمان با نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس به زبان انگلیسی ترجمه شد تا انگلیسی‌زبان‌ها هم با گوشه‌ای از دردهای مردم ایران طی هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور دستور کمک 200 میلیارد ریالی برای ارتقاء خدمات رفاهی دانشجویان علوم پزشکی کشور را صادر کرد.
محمدحسین آیتی، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: اوایل شهریورماه سال جاری در حاشیه پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، نخستین نشست معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دولت جدید با حضور وزیر بهداشت برگزار شد که همراه با مصوبات بسیار خوب و ارزشمندی بود. در این نشست بر اهمیت حفظ و ارتقاء خدمات معیشتی و رفاهی دانشجویان در راستای ایجاد محیطی پر نشاط و پویا تاکید شد.
وی افزود: در حال حاضر سرانه رفاهی و فرهنگی دانشجویان تنها منبع مالی موجود برای ارائه خدمت به دانشجویان است که متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های متعدد از سال 89 تاکنون افزایشی نداشته است. به همین دلیل و به دلیل افزایش هزینه‌ها و شرایط موجود کشور این رقم به هیچ‌وجه پاسخگوی نیازهای حوزه دانشجویی و فرهنگی نیست و پیش‌بینی می‌شد که این کسری بودجه، موج بروز اشکال در سیستم خدمت‌رسانی در دانشگاه‌ها در سال آتی تحصیلی شود.
معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت افزود: پس از این نشست تیم کارشناسی معاونت دانشجویی و فرهنگی، کسری بودجه موجود را احصاء کرد و موضوع طی نامه‌ای به مقام وزارت اعلام شد. در نتیجه وزیر بهداشت دستور ابلاغ اعتبار 200 میلیارد ریال را صادر کرد و این پول طی روزهای آینده در حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواهد بود.

 


ائمه‌ جمعه سراسر کشور روز دوشنبه با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره)، با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.
در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئيس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه سخنرانی کردند.
تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) در آئین تجدید میثاق ائمه ‌جمعه سراسر کشور گفت: اندیشه‌های امام خمینی(ره) را با زبان رفتاری در بین مردم ترویج کنیم.
به گزارش خبرگزاری‌ها، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی افزود: در طول دوره‌ای که در خدمت امام(ره) بودم چندان از ایشان موعظه زبانی نمی‌شنیدم و بیشتر از رفتار ایشان درس می‌گرفتم و تنها توصیه زبانی ایشان به بنده، توصیه به روحانی شدن بود.

 


سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حکمی، «سیدکاظم اکرمی» را به عنوان مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.
علی اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حکمی «دکتر سیدکاظم اکرمی» را به عنوان مشاور عالی این وزارتخانه معرفی و منصوب کرد.
در حکم سرپرست وزارت آموزش و پرورش خطاب به وی ابراز امیدواری شده است که با توکل به خداوند متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت با همفکری، مشاورت، ارائه نظرات ارزنده و هدایت‌های مشفقانه شما موجبات رشد و بالندگی بیش از پیش نظام تعلیم و تربیت فراهم شود.

 


شاهرود- خبرنگار کیهان:
سبک‌ترین و بلندترین سازه ماکارونی جهان به ارتفاع 7 متر در شاهرود ساخته شد.
این سازه ظرف مدت 20 روز توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با طراحی منحصر به فرد و با استفاده از کمترین میزان خرپا ساخته شده است.
در این سازه تنها 40 قطعه خرپا استفاده شده است که در نوع خود کم نظیر است که می‌تواند فصلی نو در ایجاد سازه‌های ماکارونی در جهان ایجاد کند.
بالاترین رکورد ارتفاع سازه‌ها در جهان پیش از این 6 متر و 15 سانتی‌متر بود که توسط دانشجویان دانشگاه قزوین ساخته شده بود.

 


رئيس دانشگاه آزاد در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال عزل وی، با بیان اینکه برخی می‌خواهند با بلدوزر مطالبات سیاسی خود را تحمیل کنند تاکید کرد عملکردم مورد تائید اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد است.
فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خبر صورتجلسه‌ای مبنی بر عزل خود توسط تعدادی از اعضای هیئت امنا را دو سه روز قبل شنیده است، گفت: طی دو سه روز گذشته متوجه شدم که تعدادی از اعضای هیئت امنا با تهیه صورتجلسه‌ای قصد عزل بنده را دارند البته خبر موثق و رسمی را از رسانه‌های کشور شنیدم.
وی خاطرنشان کرد: برای عزل رئيس دانشگاه آزاد قانون وجود دارد. نمی‌توان وقتی فضای سیاسی عوض شد، در حالی که عملکرد مدیریت قبلی همچنان مورد تائيد است، مدیریت را تغییر داد.
دانشجو ادامه داد: طی یک سال گذشته 20 جلسه رسمی با اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد داشتیم و گزارش عملکردها ارائه شده است و تمام گزارش‌ها نیز مورد تائيد اعضای هیئت امنای این دانشگاه قرار گرفته است.
رئيس دانشگاه آزاد گفت: موارد مختلفی همچون قانونمند بودن عملکرد دانشگاه و شفافیت‌های مالی نیز در این جلسات مطرح شده است که تمام این موارد به تصویب و تائيد اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد رسیده است.
دانشجو تأکید کرد: وقتی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد به صورت حضوری عملکرد را تایید می‌کنند فرض بر این است که در غیاب نیز همین عکس‌العمل را داشته باشند.
وی ادامه داد: در طول مدت فعالیتم حتی یک مورد مخالفت از سوی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد نداشته‌ام و حتی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی چندین بار به دعوت ما در دانشگاه و واحدهای دانشگاهی حضور یافته‌اند. حضور ایشان بیانگر این است که از روند فعالیت‌ها بسیار راضی هستند و ایشان یکی از حامیان قوی مدیریت دانشگاه هستند.
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دلیل منطقی و عقلانی برای عزل رئيس این دانشگاه وجود ندارد و این کار فقط کاری سیاسی است، گفت: مدیری آکادمیک هستم و سعی کردم فهم سیاسی و نگاه سیاسی خود را به تصمیماتم حاکم نکنم و علم و آموزش و پژوهش را مد نظر قرار دهم. همین موضوع باعث شد که در انتخابات بیشترین فضای لازم را برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری فراهم کنیم به طوری که بیش از 1000 مراسم در دوران انتخابات در دانشگاه آزاد برگزار شد.
دانشجو با بیان اینکه نمی‌توان در فضای سیاسی، رئيس دانشگاه را تغییر داد، افزود: نمی‌توان مدیریت و سازمان دانشگاه آزاد را با یک صورتجلسه تغییر داد بلکه باید نقاط ضعف مطرح شود.
وی با بیان اینکه بیش از 2/5 سال از دوره چهار ساله خدمتش در دانشگاه آزاد باقی مانده است، گفت: منطق این است که آقایان اینقدر عجله نداشته باشند تا با بلدوزر بخواهند مطالبه سیاسی خود را به یک فضای علمی تحمیل کنند.
دانشجو با اشاره به صورتجلسه‌ای که توسط سه نفر از اعضای هیئت امنا امضا شده است، اظهار داشت: 6 نفر از اعضای هیئت امنا این صورتجلسه را امضا نکرده است. اگر گزارش عملکرد را ارائه دهیم قطعاً باز هم تائيد می‌کنند و آن افراد نیز امضای خود را پس می‌گیرند شاید با یک اطلاع‌رسانی یا خبر اشتباه اقدام به این عمل کرده‌اند.
رئیس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: دغدغه ماندن یا رفتن ندارم. نگاهم این است که افرادی بهتر از ما هم می‌توانند کار کنند.
دانشجو تصریح کرد: اکثر اعضای هیئت امنا این صورتجلسه را امضا نکرده‌اند و نمی‌کنند و عملکرد مدیریت دانشگاه را قبول دارند. کسانی که در اقلیت هستند و می‌خواهند فضا را سیاسی کنند نمی‌توانند با فضای سیاسی، افراد بزرگ هیئت امنای این دانشگاه را مجبور به ارائه رایی کنند که به آن اعتقاد ندارند.
صورتجلسه عزل رئيس دانشگاه آزاد را امضا نکرده‌ام
از سوی دیگر؛ جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم در خصوص انتشار خبر برکناری دانشجو گفت: عزل رئيس دانشگاه آزاد باید براساس روال قانونی صورت بگیرد به این صورت که جلسه هیئت امنا تشکیل و در این مورد تصمیم گرفته شود ولی تاکنون جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد در این زمینه تشکیل نشده است.
وی افزود: اینگونه نیست که با امضای یک صورت‌جلسه رئيس دانشگاه آزاد را بتوان عزل کرد و چنین موردی نیز اتفاق نیفتاده است که صورت جلسه‌ای امضا شود.
توفیقی گفت: این خبر را تکذیب می‌کنم که با امضای یک صورت‌جلسه رئيس دانشگاه آزاد عزل شده است زیرا چنین چیزی ممکن نیست و عزل رئيس دانشگاه آزاد از اختیارات هیئت امناست.
همچنین سعید شفائي عضو هیئت رئيسه دانشگاه آزاد اسلامی و رئيس سازمان سما این دانشگاه در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تنظیم صورتجلسه‌ای برای عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با توجه به محبوبیت رئيس دانشگاه در میان دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اتخاذ چنین تصمیمی با مخالفت شدید خانواده دانشگاه آزاد روبرو خواهد شد.
وی افزود: تنظیم صورتجلسه برای عزل «دانشجو» نوعی ظلم به دانشگاه آزاد است.
اعتراض به عزل و نصب‌های توفیقی
آیت‌الله مهدوی‌کنی رئيس مجلس خبرگان رهبری نسبت به عزل رؤسای برخی دانشگاه‌ها از سوی سرپرست وزارت علوم انتقاد کرد.
وی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به تبریک خود به روحانی بعد از پیروزی در انتخابات گفت: در مسئله تبریک به روحانی در مجلس خبرگان لازم می‌دانم توضیحاتی ارائه دهم. در آن زمان بنده گفتم تبریک ما سه معنا دارد و معنای آخر آن یعنی «خواستن برکت»‌و «مطالبه برکت» به معنای خیر عمومی و حتی تاکید کردم اگر چه شاید ما به ایشان رای نداده باشیم اما حالا ایشان رئيس‌جمهور همه ماست.
وی افزود: در ادامه این مطالبه‌گری لازم است بگویم وزیر علومی که رای اعتماد نگرفته و تنها سرپرست وزارت علوم است، هنوز نیامده رئيس یک دانشگاه را برکنار می‌کند، این به هیچ وجه کار خوبی نیست بنده این را به عنوان یک مطالبه عرض می‌کنم نه توهین به آقای روحانی که قابل احترام و جزو جامعه روحانیت است.
گفتنی است؛ در شرایطی که براساس شواهد و قرائن، عزل دکتر دانشجو رئیس دانشگاه آزاد در پی اقدامات افراطی پیگیری می‌شده است، با رسانه‌ای شدن موضوع و انتقادات گسترده دانشگاهیان، اکنون خط برکناری ایشان کمرنگ شده است.

 


در پی درگذشت مادر گرانقدر و مؤمنه سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، این نهاد در اطلاعیه ای رحلت این بانوی مکرمه را به ایشان تسلیت گفت.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: بی تردید تربیت فرزندی برومند و رشید که اخلاص، معنویت، شجاعت، ولایتمداری و صلابت وی آوازه جهانی یافته است محصول دامان پر مهر و عطوفت و اهتمام بانویی بزرگ و پاک طینت از روستایی محروم و از خیل عشایر غیور و بی ادعا، در پرورش ایمانی، دینی و معرفتی چنین فرزندی در فضایی معطر به ذکر خدا و تعالیم قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به شمار می رود.
این اطلاعیه افزوده است: امروز اگر خیل عظیمی از جوانان پرشور و انقلابی فراتر از میهن اسلامی حتی در جغرافیای تحت تأثیر فرهنگ لیبرال ـ دموکراسی غربی الگوی خود را در شخصیت سردار سلیمانی جستجو می کنند؛ آن را باید ناشی از عنایت پروردگار به مادر ایشان دانست که شایستگی تربیت و پرورش چنین فرزندی را به وی عطا فرمود.
در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: گرچه این مصیبت اندوه‌بار است اما فرصتی را فراهم آورده تا آحاد علاقمندان به انقلاب و سربلندی ایران اسلامی با تکریم این مادر مهربان و پاک دامن قدردان حماسه آفرینی های فرزند دلاور و خردمندش سرلشکر قاسم سلیمانی در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی بویژه هشت سال دفاع مقدس و دوره فرماندهی و پیشتازی در لشکر 41 ثارالله و هم اینک در نیروی قدس سپاه باشد.
کیهان درگذشت این بانوی فداکار و گرانقدر را به سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و بازماندگان آن مرحومه تسلیت می گوید .

 


وزیر امور خارجه کشورمان در دومین و آخرین روز سفر خود به عراق پس از زیارت کربلا و کاظمین با مراجع عظام در نجف دیدار و گفت‌وگو کرد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفرش به عراق دیروز وارد نجف اشرف شد و با آیات عظام سیستانی، بشیر نجفی، سعید حکیم و اسحاق فیاض دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در ادامه برنامه‌های سفر خود به عراق، با عمار حکیم دیدار کرد.
ظریف در این دیدار یاد و خاطره شهید محراب آیت‌الله محمدباقر حکیم را گرامی داشت و تاکید کرد: نقش خاندان حکیم در وحدت عراق قابل توجه است.
همچنین عمار حکیم در این دیدار استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه و نیز اقدام نظامی علیه این کشور را محکوم کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان که صبح یکشنبه وارد بغداد شد، مورد استقبال هوشیار زیباری همتای عراقی خود قرار گرفت.
نوری المالکی نخست‌وزیر عراق اولین مقامی بود که ظریف با او دیدار کرد و پس از آن با خضیر‌الخزایی کفیل ریاست‌جمهوری عراق به رایزنی پرداخت.
دیدار با اسامه نجیفی رئیس پارلمان عراق، مذاکرات دوجانبه با هوشیار زیباری وزیر امور خارجه، شرکت در کنفرانس مطبوعاتی و حضور در مراسم ضیافت ناهار وزیر خارجه عراق از دیگر برنامه‌های ظریف در سفرش به این کشور بود.
وزیر خارجه کشورمان با هیئت همراه همچنین با حسین شهرستانی معاون نخست‌وزیر در امور انرژی، ابراهیم جعفری رئیس اتحادیه ملی عراق، عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق، روبژ نوری شاویز معاون نخست‌وزیر در امور اقتصادی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
ظریف و هیئت همراه دیروز پس از دیدار با مراجع و زیارت بارگاه حضرت امیر‌المومنین(ع) به کشور بازگشت.
ترکیب تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای
وزیر خارجه ایران درباره تیم مذاکره‌کننده درباره برنامه هسته‌ای گفت: این تیم مجموعه‌ای از همکاران وزارت خارجه و دوستان تخصصی دستگاه‌های ذیربط است.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اعزامی به عراق در پاسخ به سوالی درباره تیم مذاکره‌کننده پیرامون برنامه هسته‌ای گفت که این تیم مجموعه‌ای از همکاران وزارت خارجه و دوستان تخصصی دستگاه‌های ذیربط هستند.
وی به فارس گفت: از دوستان تیم دوران روحانی و تیم دولت نهم و دهم استفاده خواهیم کرد.
ظریف عنوان کرد که روش‌های مذاکره و سطح مذاکره را وزارت خارجه تعیین می‌کند اما هدایت آن تحت نظر شورای عالی امنیت ملی است.
ظریف از رد و بدل شدن پیام‌هایی بین ایران و آمریکا درباره سوریه خبر داد.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
همزمان با پنجم ذی‌القعده روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان، نخستین همایش بین‌المللی امامزادگان امروز با قرائت پیام هفت مرجع تقلید در اصفهان گشایش می‌یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان این خبر گفت: هدف از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی امامزادگان که روزهای 19 و 20 شهریورماه در اصفهان برگزار می‌شود پاسخ به جسارت‌های وهابیون به صحابه رسول‌الله و امامزادگان بیان کرد و افزود: پیام آیات عظام شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، صافی گلپایگانی، سبحانی، علوی گرگانی و آیت‌الله مظاهری به این همایش قرائت می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اژدری با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این همایش عصر امروز درسالن همایش‌های شهدای کوثر ارتش آغاز می‌شود، گفت: 350 نفر از اساتید 9 کشور انگلستان، استرالیا، ایتالیا، فرانسه، ترکیه، قرقیزستان، عراق، افغانستان و ازبکستان و همچنین اساتید کشورمان با 570 مقاله داخلی و خارجی شرکت دارند.
وی با اعلام اینکه 436 مقاله داخلی و خارجی پذیرفته شده در همایش در قالب 4 جلد کتاب و سی‌دی در آیین افتتاحیه به مدعوین ارائه می‌شود از رونمایی سند چشم‌انداز فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، رونمایی از پرتال جامع امامزادگان مدفون در کشور و همچنین رونمایی از صندوقچه داخل ضریح مطهر امامان معصوم حضرت امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) ساخته شده در اصفهان خبر داد و افزود: علاوه بر برپایی یک نمایشگاه اختصاصی از امامزادگان کشور از40 هیات امنای نمونه و برجسته کشور نیز تجلیل بعمل خواهد آمد.
وی با بیان اینکه 20 نفر از مدیران عتبات عالیات عراق از دیگر میهمانان ویژه این همایش هستند، خاطرنشان کرد: در آیین اختتامیه این همایش به 5 مقاله برتر جوایز نقدی از سقف 50 میلیون ریال تا 15 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
اژدری با اعلام اینکه قریب به 8 هزار امامزاده در کشور وجود دارد به دفن بالغ بر 718 امامزاده در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: بالغ بر 1000 امامزاده در کشورهای مصر، عراق، پاکستان، بحرین، افغانستان، هندوستان و عربستان وجود دارد که در این کنگره یک پرتال جامع و کامل از این امامزادگان در کشورهای یاد شده بدست خواهد آمد.

 


ضریح مطهر حرم حضرت معصومه(س) صبح دیروز با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی غبارروبی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همزمان با سومین روز دهه کرامت، مراسم غبارروبی ضریح مطهر حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار شد.
در این مراسم پس از برگزاری مراسم ویژه که با حضور جمعی از خادمان خواهر و برادر بارگاه کریمه اهل‌بیت برگزار شد، پس از گشودن در ضریح مطهر، مراسم غبارروبی با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و آیت‌الله سعیدی متولی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
در ادامه این مراسم که در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد شرکت‌کنندگان از ضریح مطهر و دل‌های خود غبارروبی کردند.
در پایان این مراسم پس از قرائت دعا و زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) آیت‌الله مکارم شیرازی دفتر یادبود حرم مطهر را امضا کرد.

 


مسئول مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: 90 درصد بازسازی و ساخت و سازهای عتبات عالیات در عراق را ایرانیان برعهده دارند.
به گزارش ایرنا، قاسم سراجان یکشنبه شب در نشست هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات با معدنکاران شمال فارس افزود: استان فارس به عنوان ستاد معین در سامرا رتبه اول را در بین ستادهای بازسازی استان‌های دیگر کشور دارد.
وی گفت: صحن حضرت زهرا(س) حدود 209 هزار متر مربع مساحت دارد که شامل رواقها، شبستان‌ها، کتابخانه و واحدهای فرهنگی است که طراحی و محاسبات این صحن را استادان دانشگاه شهید بهشتی انجام داده‌اند و تلاش شده هنر معماری ایرانی و اسلامی در آن رعایت شود.در این نشست معدنکاران شمال فارس پنج هزار و 200 تن سنگ به ستاد بازسازی صحن حضرت زهرا(س) اهدا کردند که سهم شهرستان خرم‌بید از این میزان سه هزار تن اعلام شد.

 


رشت-‌خبرنگار کیهان:
نماینده هیئت دولت در امور چای از کارخانه‌داران بدهکار خواست در پرداخت مطالبات چایکاران بیشتر همکاری کنند.
کیهان هاشم‌نیا در ستاد راهبردی چای طی سخنانی با اشاره به برداشت 73 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 61 میلیارد تومان از ابتدای چین اول تاکنون گفت: در حال حاضر 38 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده که 5 میلیارد تومان به صورت خرید آزاد، 22 میلیارد تومان توسط دولت و 11 میلیارد تومان نیز توسط کارخانه‌داران پرداخت شده است.وی افزود: به‌رغم افزایش قیمت برگ سبز چای، نسبت به کل مطالبات پرداختی سال گذشته به‌طور میانگین پول بیشتری امسال به چایکاران پرداخت شده است اما تا زمانی که انتظار چایکاران برای دریافت مطالبات به 3 روز کاهش نیابد نمی‌توانیم از عملکرد خود راضی باشیم.استاندار گیلان اضافه کرد: اگر چه کارخانه‌داران در مجموع نسبت به سال‌های گذشته در پرداخت مطالبات عملکرد خوبی داشتند اما هنوز بدهی چایکاران به صورت کامل پرداخت نشده است.هاشم‌نیا در ادامه خاطرنشان ساخت: تاکنون حدود 6 هزار تن برگ سبز چای به صورت آزاد خریداری شده است و چایکاران مطالبات خود را دریافت کرده‌اند از این رو هر چقدر بازار چای به سمت خرید آزاد برود مشکلات چایکاران کمتر می‌شود.
بر پایه همین گزارش از 73 هزار تن برگ سبز چای برداشت شده، 31 هزار تن معادل 46 درصد درجه یک و مابقی درجه 2 بوده است.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
دانش‌آموزان خوزستانی در مسابقات قهرمانی کشور در رشته تنیس روی میز و ژیمناستیک مدال طلا و نقره را از آن خود کردند.
بر اساس این گزارش، نیوشا حقیقی دانش‌آموز مقطع ابتدایی در رشته ژیمناستیک با حرکات پارالل و نمایش به ترتیب مدال طلا و نقره را از آن خود کرد.
این گزارش می‌افزاید: در رشته تنیس روی میز سامان زلکی‌زاده در مسابقات قهرمانی کشور مدال‌های طلا و نقره کسب کرد و پس از به نمایش گذاشتن بازی‌های خود در این رشته به اردوی تیم ملی تنیس روی میز دعوت شد.
این مسابقات در نیشابور در حال برگزاری است.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
نخستین شرکت تعاونی کشت و صنعت گیاه آلوئه‌ورا کشور در منطقه آوه شهر ساوه به بهره‌برداری رسید.
در مراسم بهره‌برداری این واحد تولیدی استاندار مرکزی گفت: کارکنان و کارشناسان این مجموعه با تلاش سه ساله توانستند فناوری کاشت و فرآوری این محصول را به خوبی یاد بگیرند.
علی‌اکبر شعبانی‌فرد افزود: تا پیش از بهره‌برداری از این واحد، تولید گیاه آلوئه‌ورا برای کشاورزان با مشکل روبرو بود که در حال حاضر زمینه تولید انبوه این محصول توسط کشاورزان به روش گلخانه‌ای و باز فراهم شده است.
همچنین در این مراسم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: برای ساخت این واحد تولیدی 55 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
ناصر شیخی افزود: برای راه‌اندازی این شرکت تعاونی تولیدی، یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از تسهیلات بانک مرکزی استفاده شده است.
مدیرعامل این شرکت تعاونی ظرفیت تولید این محصول را در فاز اول 12 هزار تن اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری کامل از این واحد تولیدی برای 200 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
سفیر غنا در ایران، از نیاز کشور متبوع خود به نفت ایران و نیز گسترش روابط با تهران خبر داد.
سفیر غنا در ایران، ظهر روز یکشنبه در دیدار با استاندار تبریز خواستار گسترش و تعمیق روابط تهران- آکرا شد.
باواه گیلبرت آیمبیلاه اظهار داشت: غنا به دنبال توسعه روابط تجاری و بازرگانی با ایران است و به نفت و سیمان ایران نیاز دارد. وی ایجاد رابطه با جمهوری اسلامی ایران را با توجه به شرایط کنونی جهان منطقی و قابل توجیه دانست و افزود: کشور غنا در ایجاد رابطه تجاری و بازرگانی میان دو کشور جدی است.
آیمبیلاه از برقراری رابطه تجاری با تبریز در راستای توسعه روابط غنا و ایران استقبال کرد و از سفر یک هیئت اقتصادی از غنا به تبریز در آینده‌ای نزدیک خبر داد. وی زمان این سفر را اوایل سال 2014 میلادی اعلام کرد و در ادامه خواستار سفر هیئتی اقتصادی از تبریز به غنا برای بررسی زمینه‌های همکاری دو کشور شد.سفیر غنا سرمایه‌گذاری در کشور متبوع خود را قابل اطمینان دانست و گفت: هیچ خطری تجارت در غنا را تهدید نمی‌کند.
وی در پایان به نیاز کشورش به تکنولوژی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

 


پروژه تولید مشترک سیگار صبح دیروز با حضور مسئولان ایران و کرواسی در مجتمع دخانیات مازندران آغاز شد.
شرکت دخانیات برای تکمیل چرخه صنعت دخانیات کشور در نهایت با شرکت تی‌دی‌آر کرواسی برای احداث کارخانه سیگارسازی توافق کرده بود. این پروژه از 20 فروردین 91 آغاز شد و در 20‌مرحله به توافق رسید.
به گزارش تسنیم، مدیر مجتمع دخانیات مازندران در مراسم افتتاح این کارخانه اظهار کرد: این کارخانه در فضایی به مساحت 11‌هزار متر مربع برای جانمایی ماشین‌آلات و انبارها و با سرمایه‌گذاری 30 میلیاردی مجتمع دخانیات ایران و 170 میلیاردی کمپانی تی‌دی‌آر کرواسی به بهره‌برداری اولیه رسید.
محمود کاظم‌زاده افزود: این کارخانه در سه فاز تعریف شده که فاز اول شامل دو خط ماشین سیگارت‌سازی و بسته‌بندی با تولید سالانه یک میلیون و 800 هزار سیگار، خط دوم ماشین سیگارت سازی با تولید سالانه 2 میلیون نخ و فاز سوم با تولید دو میلیون و 400 هزار نخ در سال است و نیز این کارخانه با ظرفیت اشتغال 150 نفر در مجتمع دخانیات مازندران افتتاح شده است.

 


طبس-خبرنگار کیهان:
به مناسبت دهه کرامت سیزدهمین شب شعر رضوی با عنوان شب شعر سپیده هشتم با حضور شعرای برجسته کشوری و محلی برگزار شد.
در این مراسم شعرای میهمان و شهرستان سروده‌های جدید خود را در مدح و منقبت حضرت رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و برادرگرامیشان حسین ‌بن موسی الکاظم(ع) در طبس قرائت کرده و در ادامه از کتاب «شعر رضوی در میقات الرضا(ع)» رونمایی شد.
کتاب شعر رضوی در میقات الرضا(ع) مجموعه اشعار برگزیده شعرای شرکت کننده در 12 دوره شب شعر رضوی است که هر ساله در دهه کرامت در طبس برگزار می‌شود.این کتاب مشتمل بر 173 قطعه رباعی از بیش از 30 شاعر ولایی کشوری در 92 صفحه می‌باشد که تمامی اشعار در مدح و منقبت حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس، سروده شده است.کتاب شعر رضوی در میقات الرضا(ع) توسط معاونت فرهنگی موسسه آستانه مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) تدوین و توسط شرکت به نشر از موسسات چاپ و انتشارات آستان قدس به چاپ رسیده است که به زودی توزیع و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
دستیار ارشد تخصصی بیماری‌های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با کمک همسرش به ارتباط بیماری ام‌اس با نوسانات میدان مغناطیسی زمین پی بردند.
دکتر سید آیدین ساجدی دستیار ارشد تخصصی بیماری‌های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با کمک همسرش دکتر فهیمه عبداللهی دستیار تخصصی بیماریهای داخلی با انجام پژوهش‌های فراوان و براساس نتایج یک مطالعه اکولوژیک وسیع از نوع متاآنالیز که اطلاعات 111 مکان از 24 کشور را در بر می‌گیرد، ارتباط بین بیماری ام‌اس با نوسانات میدان مغناطیسی زمین را کشف کردند.
این محقق و پژوهشگر جوان اظهار کرد: نوسانات میدان مغناطیسی زمین شرایط لازم برای پاسخگویی به ویژگی‌های این بیماری در سطح سلولی و اپیدمیولوژیک را داشته و دلایل علمی و فیزیکی لازم برای توجیه رابطه ام‌اس با محل جغرافیایی سکونت، ماه تولد و مهاجرت را دارد.
ساجدی افزود: نوسان میدان مغناطیسی زمین، نه تنها حدود 56 درصد از تغییرات در شیوع این بیماری را توضیح می‌دهد بلکه حتی توانایی بالقوه برای انجام پیش‌بینی در خصوص زمان افزایش خطر بروز حملات و تغییرات اپیدمیولوژیک ام‌اس را دارد.
وی خاطرنشان کرد: نتایج به دست آمده از این پژوهش توسط مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا از جمله سازمان فضایی ناسا و همچنین سازمان فضایی روسیه تأیید شده و طی مقاله‌ای در چندین کنفرانس جهانی از جمله کنفرانس نورولوژی و اپیدمیولوژی در کشور فرانسه ارائه و مورد توجه محققان صاحب نام قرار گرفته است و در نشریه BMC Neurology به چاپ رسیده است.
وی تصریح کرد: طی 6 ماه گذشته دو گروه پژوهشگر از کانادا و یونان نیز یافته‌هایی در تأیید این موضوع گزارش کردند که حاکی از توجه سایر مراکز پژوهشی به این مسأله است. وی خواستار حمایت دولت از ادامه کار پژوهشی خود شد.

 


جامعه بازرگانان و صنعتکاران استان بوشهر در ساخت خیمه‌گاه حضرت ‌ابوالفضل همکاری خواهند داشت.
رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان بوشهر صبح دیروز در نشستی با مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: جامعه بازرگانان، صنعتکاران و اصناف استان بوشهر با افتخار در ساخت خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در کربلای معلی همکاری خواهند داشت.به گزارش خبرگزاری فارس، عباس تابش با اشاره به علاقه مردم ولایتمدار استان به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه داد: مقرر شده است که طی چند روز آینده جلساتی با مدیران واحدهای صنعتی، معدنی، اصناف و تجار استان در خصوص چگونگی همکاری در این امر خیر و خداپسندانه برگزار شود تا در خصوص مساعدت‌های لازم تصمیم‌گیری و نتیجه اعلام شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10