(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 24 شهریور 1392 - شماره 20591

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
در بیانیه پایانی اجلاس شانگهای تأکید شد
هرگونه تحریم یکجانبه علیه ایران غیرقابل قبول است
پای درس علی(ع)
رکورد شنای پروانه در 100 متر شکسته شد
وزیر نیرو: تبعات منفی گران نشدن آب و برق گریبانگیر مردم خواهد شد
دیدار با رهبری تنها آرزوی شاعر 127 ساله ریگانی
با قهرمانی اردبیل صورت گرفت
برگزاری جشنواره بازی‌های بومی شمال غرب کشور
تشکر آیت‌الله نوری همدانی از مردم چهارمحال و بختیاری
از هفته آینده واردات کالا با معافیت‌های گمرکی در3 نقطه سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود
از مصوبات دولت دهم
مصوبه ساخت آبراهه اتصال استان فارس به خلیج ‌فارس ابلاغ می‌شود
همزمان با دهه کرامت
اهواز میزبان کاروان خادمان آستان قدس رضوی شد
برداشت زیتون از باغ‌های رودبار شروع شد
اخبار ادبی و هنری
رئیس دفتر مطبوعاتی ایران در سازمان ملل:اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه دستاوردهای سازمان ملل را بر باد می‌دهد
طلایه‌دار شعر انقلاب تنهاست!
اعزام اولین کاروان حجاج ایرانی به سرزمین وحی
در مراسم تودیع و معارفه رحمانی فضلی و رحیمی انجام شد
افتتاح سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات
امین‌زاده خبر داد
حذف برخی از مصوبات دولت دهم به خاطر بار مالی اضافه
تهدید به ترور مسئولان جمهوری اسلامی و عراق از سوی منافقین!
به دلیل نشر اکاذیب مطرح شد
شکایت معاون اول دولت دهم از علی مطهری
بزرگترین و قدیمی‌ترین بازار مسقف جهان پذیرای گردشگران
توکلی: برای وزارت علوم نمی‌توان یک اصولگرا را انتخاب کرد!
احمدی‌نژاد: اهمیتی به هجمه‌ها نمی‌دهم
ظریف: مشکل صفحه فیس‌بوکم برطرف شد
   


مرحوم آیت‌الله سیدعلی قاضی (ره): مومن در مسجد، مانند ماهی در آب است.

 


شبکه تلویزیونی دولتی چین اعلام کرد سازمان همکاری شانگهای در اعلامیه پایانی اجلاس امسال خود با هرگونه تهدید یا تحریم یکجانبه ایران مخالفت کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سی‌سی‌تی‌وی در بخشی از این اعلامیه درباره سوریه آمده است: اعضای سازمان همکاری شانگهای به شدت نگران مداخلات خارجی، بدون مجوز سازمان ملل، درامور سوریه هستند. این سازمان همچنین از پیشنهاد تحت نظارت بین‌المللی قرار دادن سلاح‌های شیمیایی سوریه حمایت کرده و از دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، خواسته است به کنوانسیون منع گسترش سلاح‌های شیمیایی بپیوندد. این بیانیه بر لزوم مذاکرات سیاسی گسترده و بدون قید و شرط میان دولت و مخالفان سوریه برای رفع اختلافات فیمابین تأکید کرده است.
در بخش دیگری از این اعلامیه درباره ایران تأکید شده است که تهدید به استفاده از زور از سوی برخی از کشورهای مشخص در جهان بر ضد ایران و همچنین تحریم‌های یکجانبه علیه ایران غیرقابل قبول است. سازمان همکاری شانگهای بر این باور است که اگر به روند تقابل با ایران اجازه رشد داده شود، باعث وارد شدن صدمات فراوان و غیرقابل پیش‌بینی به صلح و امنیت در منطقه و در سراسر جهان خواهد شد.

 


پناه بر خدا از دو رویی!
خدایا! به تو پناه می‌برم که ظاهر من در برابر دیده‌ها(ی‌مردم) خوب، و درونم در آنچه که از تو پنهان می‌کنم، زشت باشد.
و بخواهم با اعمال رفتاری که تو از آن آگاهی، توجه مردم را به خودم جلب نمایم و چهره ظاهرم را زیبا نشان داده با اعمال نادرستی که درونم را زشت کرده به سوی تو آیم. تا به بندگانت نزدیک و از خشنودی تو دور شوم.
نهج‌البلاغه
حکمت 276

 


بندرانزلی - خبرنگار کیهان:
رکورد شنای پروانه 100 متر توسط شناگر نوجوان اهل بندرانزلی شکسته شد.
رئیس هیئت شنای بندرانزلی با اعلام این خبر گفت: مهدی رمضانی شناگر نوجوان شهرستان انزلی با کسب مقام نخست در رقابت‌های شنای 100 متر پروانه مسابقات قهرمانی زیر 14 سال کشور در تبریز با زمان یک دقیقه و 4 ثانیه و 77 صدم ثانیه، رکورد جدیدی در این رشته ورزشی به ثبت رساند.
ابوطالب مشهور اضافه کرد: رکورد قبلی این رشته با یک دقیقه و 5 ثانیه و 3 دهم ثانیه در دست شناگر شیرازی بود.
گفتنی است پیکارهای قهرمانی شنای زیر 14 سال با حضور ورزشکاران28 استان به مدت 3 روز در تبریز برگزار شد و تیم شنای گیلان به مقام هفتم این رقابتها دست یافت.

 


تبریز-خبرنگار کیهان:
خدمات آب و برق باید 38 درصد افزایش یابد و تبعات منفی تاخیر در این امر گریبانگیر مردم خواهد شد.
وزیر نیرو، دیروز در جمع مدیران آب و برق آذربایجان‌شرقی گفت: عدم توازن درآمد و هزینه‌ها، چالش مهم آب و برق در کشور است و باید مسئله اقتصادی این حوزه را حل کرد. زیرا مبالغ دریافتی از فروش برق، تنها یک سوم هزینه تولید است.
حمید چیت‌چیان افزود: شهرهای بزرگ کشور و به ویژه تبریز، با افت ولتاژ روبرو هستند.
وزیر نیرو گفت: آیین‌نامه تعرفه واگذاری انشعاب آب و برق، در مهر ماه امسال ابلاغ می‌شود که بر اساس مناطق مختلف کشور، خواهد بود.
چیت‌چیان با بیان این‌که باید نسبت به توسعه نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولیدبرق اقدام کرد، لزوم استفاده از این نیروگاه‌ها و انرژی پاک در شهرهای بزرگ و شهرک‌های صنعتی را یادآور و در عین حال خواستار تجدید نظر در نحوه واگذاری نیروگاه‌ها به بخش خصوصی شد.
وی به خبرنگاران گفت: نجات دریاچه ارومیه در گرو کمک و مشارکت همه‌جانبه مردم است به ویژه کشاورزان باید نسبت به اصلاح الگوی مصرف کشت و صرفه‌جویی در مصارف آب کشاورزی و هدایت آب‌های مازاد بر نیاز کشاورزی به دریاچه ارومیه، همیاری داشته باشند.
چیتچیان یادآور شد: آذربایجان شرقی با محدودیت منابع آبی روبرو بوده و سهم هر آذربایجانی از منابع آب تجدیدپذیر در حومه آبریز دریاچه ارومیه سالانه 500 متر مکعب و کمتر از یک سوم سرانه آب کشور است و سرانه آب تجدیدپذیر برای هر ایرانی یک هزار و 800 متر مکعب است.توضیح اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به کمتر از یک سوم نرمال رسیده و عملاً نیمی از این دریاچه خشک شده و برای اجرای 24 راهکار مصوب آن 13 هزار و 200 میلیارد ریال نیاز است و از سال 90 تاکنون برای اجرای این طرح به گفته چیت چیان فقط 20 درصد از 2 هزار و 250 میلیارد ریال تخصیص و پرداخت شده که در سال گذشته اعتباری تخصیص نیافت و قرار است در نشست مهر ماه دانشگاه صنعتی‌شریف، راههای نجات دریاچه ارومیه بررسی شود.

 


تنها آرزوی حیدر شهریاری شاعر 127 ساله ریگانی دیدار با رهبر معظم انقلاب است.
به گزارش فارس از ریگان، حیدر شهریاری که 127 بهار را پشت سر گذاشته است، تنها آرزویش دیدار با رهبر معظم انقلاب است.
وی که در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور ریگان در دهنه عباسعلی زندگی می‌‌کند، راز سلامتیش را استفاده از غذاهای محلی و طبیعت زیبای این منطقه می‌داند.
این پیرمرد 127 ساله که اشعاری را می‌سراید که شنیدن آنها با لهجه محلی دلنشین و زیباست.
وی تنها آرزویش دیدار با رهبر معظم انقلاب است و از مسئولان می‌خواهد که برنامه‌‌ای را تدارک ببینند تا بتواند با ایشان دیدار کند.
قطعه‌ای از اشعار این پیرمرد 127 ساله در ذیل آمده است:
این دست من از خاک است / هم خاک شود، روزی/ این نام من از دنیا/ هم پاک شود، روزی/ هر کس که مرا داند/ این خط مرا خواند/ شاید که کند یادم/ غمناک شود روزی.
روستای دهنه عباسعلی در 45 کیلومتری از مرکز شهرستان ریگان قرار دارد.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
سومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان‌های شمال غرب کشور با قهرمانی اردبیل به کار خود پایان داد.
این مسابقه با شرکت تیم‌هایی از استان‌های اردبیل، گیلان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی به مدت 2 روز در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر برگزار شدبعد از رقابت 100 ورزشکار در مجموع تیم استان اردبیل با به دست آوردن 23 امتیاز به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های آذربایجان شرقی با 21 امتیاز و کردستان با 11 امتیاز در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.این رقابت‌ها در رشته‌های چهارگانه، کشتی گولشمک و زوو در بخش برادران و در رشته سه‌گانه شامل پرتاب وزنه، لی‌لی و هدف‌گیری با تفنگ بادی و زوو در بخش خواهران انجام شد.
در کشتی گولشمک در وزن 85- کیلوگرم سامان سوزنی از تیم کردستان، مهرداد پاک سیرت از اردبیل ب و آیدین قلی‌زاده از آذربایجان شرقی اول تا سوم شدند.در وزن 85+ کیلوگرم سجاد مولایی از اردبیل ب، مجید عصری از اردبیل الف و حسین داوری از آذربایجان شرقی در سکوی اول تا سوم قرار گرفتند.در چهارگانه برادران رضا جعفرزاده از اردبیل الف اول شد و محمد طالبی از آذربایجان شرقی و جواد مرادی‌فر از گیلان مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.در سه‌گانه بانوان افسانه قلی‌زاده از اردبیل الف، نسرین نعیمی از آذربایجان شرقی و فاطمه احمدی از اردبیل ب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.در رشته زوو در بخش مردان استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل ب و در بخش بانوان نیز اردبیل الف، اردبیل ب و آذربایجان شرقی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

 


شهرکرد - خبرنگار کیهان:
آیت‌الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان پس از 5 روز حضور خود در شهرکرد به قم بازگشت.
وی طی حضور خود در شهرکرد و بروجن در اجتماع پرشور مردم این دو شهرستان، روحانیان و طلاب، دانشگاهیان و فرهنگیان، هیئت‌های مذهبی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح چهار محال و بختیاری دیدار و گفت‌وگو کرد.
نوری همدانی از حضور خود در این استان ابراز خرسندی و از اقشار مختلف مردم و مسئولان قدردانی و اظهار کرد: مردم این استان برای مراجع احترام و شان خاصی قائل هستند و ولایت فقیه را ستون مستحکم اسلام و انقلاب اسلامی می‌دانند.
وی در پایان سفر خود به چهار محال و بختیاری پیامی خطاب به مردم این استان صادر کرد در این پیام آمده است: از همه مردم مهمان‌نواز و با محبت چهارمحال و بختیاری که حضور چشمگیری در برنامه‌های سخنرانی بنده داشتند صمیمانه قدردانی می‌کنم.نوری همدانی همچنین اعلام کرده: بنده به عنوان یک پیام‌رسان قرآن، فرهنگ اهل‌بیت(ع) ولایت فقیه و نظام، وظیفه دانستم که با مردم بیشتر در ارتباط باشم ولی شما مردم بدانید که کار شما به حساب خدا، ولایت و نظام گذاشته می‌شود، با این دید هم که ما یک پیام‌رسان و طلبه هستیم و با ولایت ارتباط داریم به ما نگاه می‌کنید، این عقیده و ایمان شماست و خلاصه شما اجرتان را در تمام زحمات از خداوند متعال و صاحب ولایت خواهید گرفت.

 


استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار در کشور طرح واردات کالا تا سقف 20 میلیون ریال با معافیت از سود بازرگانی توسط مرزنشینان استان در سه نقطه اجرا می‌شود.
حاتم نارویی اظهار داشت: زیرساخت‌های مناطق مرزی جالق، پیشین و کوهک برای آغاز طرح واردات کالا تا سقف 20 میلیون ریال توسط مرزنشینان فراهم شده و قرار است این طرح در هفته آینده به طور رسمی در این سه نقطه آغاز شود.
استاندار سیستان و بلوچستان کالاهای مشخص شده برای واردات در این طرح را 54 قلم عنوان کرد و افزود: مرزنشینان در این طرح می‌توانند نسبت به واردات 54 کالای مشخصی که از مرکز ابلاغ شده، اقدام کنند.
وی مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح را ارتقا سطح توان اقتصادی و معیشتی مردم این مناطق عنوان کرد و گفت: متأسفانه مردم استان در سال‌های اخیر با خشکسالی و طوفان روبه‌رو بوده و به لحاظ اقتصادی در شرایط نامطلوبی به سر می‌برند، اجرای این طرح‌ها می‌تواند در کاهش مشکلات مردم مؤثر باشد.
رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان همچنین با موفق خواندن اجرای طرح فروش قانونی سوخت توسط مرزنشینان سراوان و هیرمند، افزود: این طرح برای تأمین معاش مردم به اجرا درآمد و تاکنون نیز موفق بوده است، تأثیرات اجرای این طرح در کاهش قاچاق سوخت، حوادث ناشی از آن و افزایش امید در مناطق مرزی، نیز قابل احساس است.
در بند نخست تصویب نامه شماره 116689/ت45059ه‍ مورخ 1390/6/8 هیئت دولت آمده است: «سرپرستان خانوارهای ساکن در روستاهای مرزی استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، ‌کرمانشاه و سیستان و بلوچستان می‌توانند با استفاده از کارت مبادلات مرزی در هر ماه، یک بار تا سقف بیست میلیون ریال اقدام به ورود کالا از مرزها و بازارچه‌های رسمی کنند.»

 


مشاور استاندار فارس در امور سرمایه‌گذاری و صنعت گفت: مصوبه اتصال فارس به خلیج ‌فارس بالاخره امضا شد و به زودی ابلاغ می‌شود.
غلامحسین شعرا افزود: با پیگیری‌های مکرر استاندار فارس، مصوبه الحاق فارس به خلیج ‌فارس سه روز قبل از پایان دولت دهم توسط دکتر احمدی‌نژاد امضا شد و خوشبختانه اکنون این مصوبه به عنوان مصوبه شورای عالی امنیت ملی به تایید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده است.
وی با بیان اینکه مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تایید رهبری قابل اجراست، گفت: بر اساس این مصوبه آبراهه‌ای به عرض 37 کیلومتر در حد فاصل مرز لامرد و هرمزگان به استان فارس ساخته می‌شود.
مشاور استاندار فارس در امور سرمایه‌گذاری و صنعت اضافه کرد: بر این اساس مصوبه فارس می‌تواند در محدوده یاد شده به ساخت اسکله بپردازد و پس از آن محصولات صادراتی فارس از طریق این اسکله‌ها به خارج از کشور صادر خواهد شد.
به گزارش مهر شعرا همچنین از تخصیص بودجه برای انتقال آب خلیج ‌فارس به منطقه انرژی‌بر لامرد خبر داد و خاطرنشان کرد: برای انتقال آب خلیج ‌فارس به منطقه انرژی‌بر لامرد 150 میلیارد تومان مصوب شده که این میزان در بودجه سال 92 پیش‌بینی شده است.
به گفته وی امسال مطالعات انتقال آب از خلیج ‌فارس به لامرد انجام و تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
به گفته وی گرچه نمایندگان بوشهر و هرمزگان برای امضا مصوبه اتصال فارس به خلیج ‌فارس واکنش نشان دادند اما پیگیری‌های استاندار فارس سبب شد تا این آرزوی دیرینه استان فارس دو بار در جلسه هیات دولت مطرح شود و بالاخره به تصویب هیات وزیران برسد.

 


اهواز-خبرنگار کیهان:
کاروان خادمان آستان قدس رضوی صبح پنج‌شنبه وارد شهر اهواز شدند و مورد استقبال خانواده‌های معظم شهدا و مردم این شهر قرار گرفتند.
فرماندار اهواز با بیان اینکه جشن‌های بزرگ رضوی با عنوان زیر سایه خورشید در مناطق مختلف شهر اهواز برگزار می‌شود اظهار کرد: خادمان حرم حضرت امام رضا(ع) به منظور عیادت از بیماران صعب‌العلاج در بیمارستان‌های شفا و گلستان و نیز بازدید از زندانیان زیر 18 سال، در شهر اهواز حضور یافته‌اند.
عبدالعزیز فدعمی، شرکت در مراسم جشن‌های ملی پسران و دختران، حضور در گلزار شهدا و حضور در آسایشگاه جانبازان را از دیگر برنامه‌های کاروان خادمان حرم رضوی در اهواز عنوان کرد.
فدعمی با اشاره به اینکه مردم خوزستان و شهرستان اهواز همیشه عشق و ارادت خود را به ولایت و ائمه اطهار ثابت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: جشن‌های دهه کرامت با حضور گسترده مردم اهواز برگزار خواهد شد. وی افزود: خادمان حرم امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت در 12 شهر خوزستان حضور خواهند یافت که کلانشهر اهواز نخستین شهری است که این خادمان در آن حضور یافته‌اند.
گفتنی است: شهرستان شوش دانیال نیز در روز پنج‌شنبه 21 شهریور میزبان گروهی از خادمان حرم حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بود.
در روز جمعه 22 شهریور ماه نیز گروهی از خادمان حرم رضوی به شهرستان آبادان رفتند و در مراسم دعای ندبه، دیدار با جانبازان و دیدار از کانون اصلاح و تربیت این شهرستان حضور پیدا کردند.
شهرهای ویس و ملاثانی از شهرستان باوی نیز از دیگر شهرهای استان خوزستان هستند که در روز شنبه 23 شهریور ماه میزبان خادمان حرم حضرم امام رضا(ع) خواهند بود.
شهرستان شادگان نیز در روز شنبه 23 شهریور ماه میزبان گروهی از خادمان حرم حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است.
در روز یک شنبه 24 شهریور ماه این خادمان گرامی به شهرهای ماهشهر، شوشتر و سوسنگرد سفر خواهند کرد و در برنامه‌های پیش‌بینی شده در این شهرها شرکت خواهند کرد.
خادمان حرم رضوی در روز دوشنبه 25 شهریور ماه به شهرستان بهبهان سفر می‌کنند و در جشن میلاد هشتمین امام شیعیان جهان با حضور اقشار مختلف مردم در قدمگاه آن حضرت شرکت خواهند داشت.
خادمان بارگاه امام رضا(ع) همچنین در منطقه ملاشیه در یکی از مناطق اهواز و همچنین در محله کوی علوی و محله پاداد و نیز در جشن‌های بزرگ رضوی را که تدارک دیده شده است حضور پیدا می‌کنند.
در روز سه‌شنبه 26 شهریور ماه ساعت 9 صبح نیز گروهی از خادمان حرم حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در شهرستان حمیدیه حضور می‌یابند.
همچنین گروهی از خادمان حرم حضرت امام رضا(ع) به شهرستان دزفول می‌روند و در جشن میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در آستان مقدس سبز قبا(ع) برادر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) حضور می‌یابند.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
کار برداشت زیتون در شهرستان رودبار، سومین تولیدکننده این محصول در کشور آغاز شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گیلان اظهار داشت: 14 هزار باغدار رودباری کار برداشت زیتون را از 5 هزار و 500 هکتار باغ‌های خود آغاز کردند.ایرج بنیادی با بیان اینکه کار برداشت زیتون تا آبان ماه ادامه دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 14 هزار تن زیتون به ارزش 500 میلیارد ریال از باغ‌های رودبار برداشت شود که 60 درصد زیتون برداشت شده در سبد مصرفی خانوارها قرار می‌گیرد و مابقی برای روغن‌کشی استفاده می‌شود.براساس همین گزارش، مهمترین مشکلات زیتون‌کاران رودباری ورود زیتون بی‌کیفیت قاچاق به بازار، سنتی بودن ساختار فرآوری زیتون و کمبود واحدهای بسته‌بندی است.

 


فخیم‌زاده: شیر دولتی
شیرخواران 30 ساله را قطع کنید!
«مهدی فخیم‌زاده» کارگردان سریال‌های «ولایت عشق»، «تنهاترین سردار» و... در جواب خبرنگار برنامه تلویزیونی «هفت» شبکه سوم سیما که پرسید: انتظار شما از معاونت جدید سینمایی چیست؟ گفت: «عده زیادی سی سال است که همچون نوزاد و طفل شیرخواره دارند از شیر مادر دولتی استفاده می‌کنند، در حالی که همه اطفال بعد از دو سال از شیر گرفته می‌شوند.»
وی در ادامه افزود: «سی سال است شاهد حضور کسانی هستیم که با مدیریت‌های مختلف و انواع سلیقه‌ها خود را منطبق کرده‌اند تا همچنان از بودجه دولتی استفاده کنند و از کیسه مردم فیلم بسازند، بی‌آنکه فیلمهایشان بازگشت سرمایه داشته باشد.»
شایان ذکر اینکه؛ جمعه شب مورخه 92/6/22 «برنامه هفت» میزبان دکتر ایوبی رئیس جدید سینمایی بود تا پس از دو جلسه ناکام با سینماگران این بار مدیر جدید سینمای کشور از طریق شنیدن حرف‌های سینماگران بتواند در فضایی بدون تشتت به سخنان آنها پاسخ گوید. پاسخ‌هایی که متأسفانه بیشتر در اندازه تعارفات رایج محدود ماند و به هیچ یک از مسائل اساسی سینما پرداخته نشد.
برنامه‌های تلویزیون ایران در یوتیوب قطع شد!
مدارک و شواهد جديد نشان مي‌دهد يک لابي صهيونيستي موسوم به «اتحاديه ضد افترا» در تصميم وبسايت يوتيوب مبني بر مسدود کردن چندين صفحه‌ پرس تي‌وي در آن وبسايت، نقشي کليدي و موثر ايفا کرده است.
مقاله‌اي در روزنامه نيويورک تايمز آمريکا فاش ساخت، مسدود شدن صفحات پرس تي‌وي در يوتیوب به دو شکايت متوالي «اتحاديه ضد افترا»، بازوي تبليغات جهاني صهيونيسم مرتبط است. بر اساس گزارش نيويورک تايمز، در اواخر ماه جولاي، مدت کوتاهي بعد از اينکه «اتحاديه ضد افترا» به يوتيوب شکايت کرد که شبکه پرس‌تي‌وي از صفحه خود به عنوان «ابزاري تبليغاتي جهت ترويج طيف وسيعي از نظريات مخرب توطئه و يهودستيزانه به زبان انگليسي» استفاده مي‌کند، پرس تي‌وي گزارش داد که کنترل حساب کاربري رسمي خود را از دست داده و ديگر قادر نيست گزارش‌هاي ويديويي جديد در آن ارسال کند. در ادامه اين گزارش آمده است: «دو هفته بعد، پس از اينکه پرس تي‌وي به واسطه ايجاد يک صفحه جديد تلاش کرد که از اين محاصره بگريزد، «اتحاديه ضد افترا» بار ديگر شکايت کرده و استفاده پرس تي‌وي از يوتيوب را نقض تحريم‌هاي آمريکا توصيف کرد و بدين ترتيب ايراني‌‌ها بار ديگر با مسدود شدن حساب کاربري خود روبرو شدند.»
اين مقاله در ادامه آورده است، «در اواخر ماه آگوست، پرس تي‌وي به مخاطبان خود توصيه کرد که گزارش‌هاي اين شبکه را از يک صفحه جديد ديگر دنبال کنند؛ صفحه‌اي که آن نيز اکنون مسدود شده است.»
حميد رضا عمادي، مدير اتاق خبر پرس تي‌وي ضمن ابراز اميدواري از اينکه شکاف فزاينده در ساختار قدرت آمريکا در رابطه با مسئله سوريه، نهايتا منجر به کاهش تحريم‌هاي ضد ايراني و متعاقبا ضد پرس تي‌وي شود، افزود: «همان صهيونيست‌هايي که در ماه‌هاي اخير براي کشاندن آمريکا به جنگ با سوريه از هيچ تلاشي فروگذار نکرده‌اند، عاملان تحريم پرس تي‌وي در يوتيوب هستند».
عمادي گفت: «آمريکا مدت‌هاست که گروگان لابي‌هاي صهيونيستی است؛ رسانه‌هاي آمريکا تحت کنترل صهيونيست‌‌ها هستند و حتي پول ماليات‌دهندگان اين کشور خرج اقدامات بي‌رحمانه اسرائيل عليه کودکان بي‌دفاع فلسطيني و کشتار غيرنظاميان بي‌گناه سوريه توسط القاعده مي‌شود.»
یک کارگردان: بازگشت به عقب
تکرار اشتباه‌‌های گذشته است
یک کارگردان زن سینمای ایران گفت: استفاده از مدیران دهه ۶۰ و ۷۰ تکرار اشتباه‌‌های گذشته است؛ ما نمی‌توانیم همیشه از یک شیوه مدیریتی استفاده کنیم چرا که هم آن شرایط تغییرکرده و هم اینکه آدم‌‌ها فرق کردند.
انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینمای ایران در گفت وگو با هنر نیوز درباره مدیریت سینمایی در دهه ۶۰ و۷۰ افزود: برخی از غبار‌‌ها به کناری رفتند و جریان‌‌های کشور روشن‌تر شده و انقلاب نیز بر روی پایه‌‌های محکم‌تری قرار گرفته بنابراین دیگر نمی‌توان حکم قطعی داد که ما حتما باید از فلان شیوه مدیریتی برای رشد و بالندگی سینمای کشور استفاده کنیم.
کارگردان فیلم «پنالتی» ادامه داد: این است که یک مدیر خوب، نباید مرعوب شود. متاسفانه آفتی که همیشه گریبانگیر مدیران خوب ما می‌شود این است که مرعوب آدم‌‌های اسم و رسم‌دار می‌شوند.
وی همچنین درباره فیلم جدیدش اظهار داشت: فیلم سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» را در دستور کار دارم که متفاوت‌ترین کار من محسوب می‌شود که من خیلی این کار را دوست دارم و یک نگاه جهانی به شرایط روز دارد و در حال حاضر در مرحله تحقیقات برای نگارش فیلمنامه است.
بازیگر هالیوود:
برخورد با هنرمندان در سینمای آمریکا بی‌رحمانه است
بازیگر هالیوود گفت: روی دیگر سینمای آمریکا بی‌رحمی آن در ارتباط با بازیگران و هنرمندان است.
وین دیزل بازیگر ژانر اکشن در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با آسوشیتدپرس اظهار داشت: خیلی خوب می‌دانم حالا که توان بازی دارم و فیلم‌هایم با استقبال روبرو می‌شوند، مرا روی دست بلند می‌کنند، ولی معلوم نیست فردا چه خواهد شد و در زمان عدم موفقیت، چه رفتاری با من خواهند داشت.
وی افزود: خوشبختانه بازیگران قدیمی مثل یک آینه روراست و صادق روبروی ما هستند و ما با نگاه کردن به آن‌‌ها می‌توانیم فردای خودمان را ببینیم.

 


رئیس دفتر مطبوعاتی ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای به روزنامه واشنگتن پست، آمریکا را از احتمال ماجراجویی نظامی در سوریه برحذر داشت.
چند روز قبل «دنیس راس» دیپلمات ارشد سابق آمریکایی با انتشار یادداشتی در روزنامه «واشنگتن‌پست»، با توجیهاتی مدعی شد عدم حمله به سوریه، ‌احتمال اقدام نظامی علیه ایران را افزایش می‌دهد.
«علیرضا میریوسفی» رئیس دفتر مطبوعاتی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل روز جمعه جوابیه‌ای را در پاسخ به این یادداشت راس منتشر کرده است. میریوسفی در این جوابیه بار دیگر تأکید کرده است که هرگونه اقدام نظامی از جانب آمریکا علیه سوریه و بدون کسب مجوز از شورای امنیت، موجب تضعیف نقش سازمان ملل می‌شود.
در بخشی از این نامه آمده است: بند دوم منشور سازمان ملل تمام اعضا را از «تهدید و یا استفاده از قوای نظامی» علیه هر یک از دیگر اعضا منع کرده، که این بازتابی از معیارهای معمول نظم جهانی بعد از جنگ جهانی دوم است. در مباحثی که این روزها در مورد صدور مجوز اقدام نظامی علیه سوریه مطرح است، تردید قابل فهمی هم در بعد چارچوب‌های قانونی و هم از جنبه مشروعیت این اقدام خطرناک مطرح است. همانطور که وزیر خارجه ایران 9 ماه قبل از طریق سوئیس به اطلاع آمریکا رساند، مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد مواد شیمیایی به صورت مخفیانه به مخالفان مسلح تحویل داده شده است. افکار عمومی مردم آمریکا هنوز در مورد مشروعیت اقدام نظامی علیه سوریه متقاعد نشده‌اند، همانطور که مقامات سازمان ملل هم این موضوع را زیر سؤال برده‌اند.
در پایان این نامه آمده است: از منظر مباحث مربوط به ایران و منطقه هم، حمله آمریکا به سوریه نه تنها به تلاش دولت جدید ایران برای رسیدن به راهکاری برد- برد در مذاکرات چندجانبه کمکی نمی‌کند، بلکه بر تلاش‌ها برای رفع مشکلات کهنه در روابط با برخی دولت‌های خارجی نیز تأثیر منفی می‌گذارد. از دید ایران، چنین ماجراجویی نظامی‌ای پیام آشکاری است برای دنیا که نشان می‌دهد جهان همچنان در دوره پیش مدرن به سر می‌برد و تمام دستاوردهای برجسته منشور سازمان ملل و ارزش‌های مدرن و متمدن، بی‌فایده بوده‌اند.

 


طلایه‌دار شعر انقلاب را دریابیم، مردی که مدتها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در سخت‌ترین شرایط ممکن، سروده‌هایش را در پستوها و زیرزمین‌ها ضبط کرد تا به یکی از شعارهای زیبا و مانای انقلاب تبدیل شود و نترسید از هجوم نیروهای حکومت نظامی که مغول‌وار بریزند و شاعر را به ناکجاآباد ببرند. زیرا خورشید شخصیت امام در آینه قلمش او را تبدیل به مردی ساخته بود که بی‌هراس از مرگ و شکنجه از روزهای آبی پیروزی می‌سرود. روزی که آفتاب از پس ابرهای تیره طلوع خواهد کرد.
شنیدن سروده‌های او از بلندگوهای مساجد و تکایا چنان مردم را دلگرم می‌ساخت که هر روز بر شمار تظاهرکنندگان علیه رژیم شاه افزوده می‌شد.
به هنگام پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ امتیازی درخواست نکرد و در هنگامه جنگ به همراه بزرگانی چون روان‌شادان «استاد مهرداد اوستا»، «استاد مرحوم شاهرخی»، «سپیده کاشانی» و... به مناطق جنگی می‌رفت تا شعله امید به پیروزی را در دل رزمندگان روشن نگه دارد و پیام‌آور کلمات نورانی خورشید جماران باشد.
پرشور و پرتکاپو در صدا و سیما مشغول سرودن ماناترین سرودها بود، سرودهایی که برخی از آنها به قول استاد «علی معلم دامغانی» به نوعی مانیفست انقلاب اسلامی است:
این بانگ آزادی است کز خاوران خیزد
فریاد انسانهاست کز نای جان خیزد
هنگامی که گلوله‌های کور گروهک فرقان، پیشانی بلند و تابناک شهید مطهری رانشانه رفت، سرودی دیگر به حافظه تاریخ انقلاب اسلامی سپرد، سرودی دردمند. آن هم در شرایطی که در خیابان انقلاب گروهکها بساط و بستر فریب جوانان را گسترده بودند. در رثای فرزند رنج «محمدعلی رجایی» و همراه همیشگی‌اش شهید باهنر باز هم شنیدنی‌ترین سرود را او نوشت تا با نوای آن مردم در رثای فرزندان رشید آفتاب بگریند و در فاجعه هفت‌تیر هم باز مرثیه‌های او مرهم دلهای مردم داغ‌دیده شد.
در طول هشت سال دفاع مقدس پرشور و پرتلاش فقط در دوجا می‌توانستی او را ببینی یا در جبهه و یا در رادیو...
و به دلیل همین اخلاص بود که رهبر فرزانه انقلاب در زمان ریاست جمهوری‌شان بر کتابهای «سرود درد» و «سرود سپیده» او مقدمه نوشتند.
سخن از «حمید سبزواری» است. مردی که بی‌هراس از همه تهمت‌ها و انگ‌هایی که دیکتاتورهای حقیر جریان شبه روشنفکری به او بستند، حتی یک قدم از اصول خود پا پس نکشید و بی‌هراس از همه بایکوت‌ها و رفتار و برخوردهای تشکیلاتی حتی کسانی که بر خود نام روشنفکران دینی نهاده‌اند. در دفاع از حقانیت «ولایت فقیه» محکم‌ترین اشعار را سرود، بی‌آنکه واهمه‌ای به دل راه بدهد.
و امروز چه دردناک است هنگامی که از زبان همسر بزرگوارش می‌شنویم که «حمیدسبزواری» این روزها با بی‌توجهی و بی‌مهری مسئولین فرهنگی کشور در راه درمان خویش روبه‌رو شده است.
او امروز مبتلا به بیماری فراموشی شده و دریغ است اگر مسئولان کلان فرهنگ و ادبیات کشور او را تنها بگذارند.
و چه تلخ است هنگامی که می‌شنویم تنها برای خالی نبودن عریضه او را گهگاه به مراسم شعرخوانی دعوت می‌کنند تا با همین حافظه رو به تحلیل رفته باز هم از سر غیرت پرشور و پرنشاط و امید شعر بخواند.
وانهادن حمید سبزواری به عنوان یکی از مفاخر بی‌تکرار در ساحت ادبیات ایران اسلامی و بی‌اعتنا ماندن به چنین چهره‌های درخشانی را چگونه می‌توان توجیه کرد؟! آیا در مرام مدیران جدید فرهنگی تنها پهلوان زنده را عشق است و بس؟!
آیا شأن او حتی در اندازه سینماگران ساختارشکنی که در ایام فتنه سبز جولان‌ها دادند و موج سواری‌ها کردند، نیست؟! و چه تلخ است هنگامی که می‌بینیم مدیران فرهنگی با توجیه جذب حداکثری از همین افراد به عنوان مفاخر کشور یاد می‌کنند و آنگاه یگانه‌ای چون «حمید سبزواری» را به باد فراموشی می‌سپارند.
دریغا که مدیران جدید و قدیم عرصه فرهنگ و هنر کشور غافلند که با عملکرد خویش موجبات دلسردی برخی از جوانان را فراهم می‌کنند که در جبهه انقلاب اسلامی شعر می‌سرایند حتی آنها را دعوت به الگوپذیری از کسانی می‌کند که نان انقلاب را می‌خورند و اما حلیم دشمن را طبخ می‌کنند.
امروز نام «حمید سبزواری» به عنوان یکی از طلایه‌ داران صدیق شعر و ادبیات انقلاب اسلامی به حافظه تاریخ سپرده شده است و تنهایی او امروز داغی است بر دل همه مشفقان و دل‌باختگان انقلاب اسلامی. جفای به او جفای به انقلاب است. او را دریابیم.
نگذاریم چهره‌های تابناکی همچون «حمید سبزواری» و بزرگان دیگری که سالهاست در همراهی و همدلی با ارزشهای انقلاب اسلامی قلم و قدم زده‌اند به باد فراموشی سپرده شوند.
به راستی آیا جذب حداکثری یعنی این که فتنه‌گران جریان سبز را درصدر بنشانیم و قدر بنهیم آنگاه از کنار اخلاص بزرگ مردانی همچون «حمید سبزواری» با بی‌مهری عبور کنیم؟!
جناب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگذارید بی‌مهری به چهره‌های مخلصی همچون «حمید سبزواری» به عنوان بخشی از کارنامه شما در تاریخ ثبت شود!

 


اولین گروه زائرین اعزامی حجاج ایرانی بامداد دیروز طی مراسمی با بدرقه همراهان خود از ترمینال فرودگاه حجاج مهرآباد راهی سرزمین وحی شدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، آیین معنوی بدرقه نخستین گروه از زائران حج تمتع کشورمان، با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت، مسئولین هواپیمایی و فرودگاه ‌های کشور، مسئولین انتظامی فرودگاه ‌ها و همراهی معاونین و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.
اولین گروه زائران که شامل 246 نفر از زائران تهرانی بودند، بامداد دیروز به مدینه منوره اعزام شدند بر این اساس، پرواز‌های اعزام زائران حج تمتع امسال از ۱۷ ایستگاه پروازی كشور انجام می‌گیرد. آخرین گروه از حجاج كشورمان ۱۷ مهرماه ۹۲ رهسپار عربستان می‌شوند.
حجاج كشورمان امسال در قالب ۴۹۹ كاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و مدت اقامت زائران در مکه مکرمه و مدینه منوره در مجموع 30 تا 36 روز است. تاكنون حدود ۱۰۰۰ نفر از عوامل اجرایی، خدماتی و فرهنگی حج با سه پرواز به عربستان اعزام شده اند.
گفتنی است عملیات بازگشت حجاج ایرانی به كشورمان از ۲۸ مهرماه سال جاری آغاز و در ۱۸ آبان ماه با ورود آخرین گروه از حجاج ایرانی به میهن اسلامی به پایان خواهد رسید.

 


سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات کشور (سنا) با حضور علی لاریجانی و درحاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید این دیوان افتتاح شد.
در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دیوان محاسبات کل کشور، از عبدالرضا رحمانی فضلی به دلیل عملکرد 5 ساله‌اش در دیوان محاسبات تقدیر و تشکر شد.
همچنین در این مراسم حکم امین‌حسین رحیمی رئیس فعلی دیوان محاسبات توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به وی اعطا شد.
عبدالرضا رحمانی فضلی، رئیس سابق دیوان محاسبات و وزیر کشور دولت یازدهم در این مراسم که در محل این دیوان برگزار شد اظهار داشت: رویکرد ما در دیوان محاسبات این بود که کارشناسان را در جهت توسعه ملی به کار بگیریم.
وی در ادامه به بحث تغییر ساختار در دیوان محاسبات اشاره و اظهار کرد: تعامل ما با دستگاه‌های اجرایی از موضوعات اصلی در دستور کار بود و ارتباط آسانی داشتیم و تقریبا با دستگاه‌های اجرایی به جز رده اول، هیچ مشکلی نداشتیم و همیشه از نظرات آنها برخوردار بودیم.
به گزارش خبرگزاری ما،‌امین حسین رحیمی رئیس دیوان محاسبات نیز در این مراسم تلاش برای تحقق اهداف بودجه را اصلی‌ترین کار دیوان محاسبات کشور برشمرد و گفت: دنبال پرونده‌سازی و ارجاع پرونده‌های تخلفات نیستیم و از این طریق اهداف بودجه را دنبال نخواهیم کرد بلکه اقدامات پیشگیرانه را دنبال می‌کنیم، آموزش مدیران مالی و استقرار کنترل‌های داخلی را با همکاری دولت دنبال می‌کنیم و اصلا این کار با هماهنگی دولت امکانپذیر است.
وی تصریح کرد: با توجه به حضور نماینده دیوان محاسبات کشور در دولت، می‌توانیم با دولت توافق کرده و جلوی بروز بسیاری از تخلفات غیرعمد را بگیریم.
در حاشیه این مراسم سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات کشور (سنا) با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، رحمانی فضلی وزیر کشور و امین‌حسین رحیمی رئیس دیوان محاسبات افتتاح شد.
دیوان محاسبات از طریق این سامانه به صورت آن‌لاین بر دستگاه‌های اجرایی نظارت می‌کند.

 


معاون حقوقی رئیس‌جمهور تاکید کرد: برخی از مصوبات دولت دهم که بار مالی برای دولت داشت به طور کامل حذف شدند.
«الهام امین‌زاده» در گفت‌گو با باشگاه خبرنگاران، درباره لغو برخی مصوبات دولت دهم توسط معاون اول رئیس‌جمهور گفت: برخی از مصوبات دولت دهم که تکراری و بار مالی داشتند به طور کامل حذف شدند.
وی با اشاره به اینکه بررسی مصوبات دولت گذشته در دولت یازدهم به سه بخش تقسیم شده است، افزود: یک سری از مصوبات مانند برخی از سفرها که انجام شده بود و همچنین برخی از مصوبات دولت که نیازمند بررسی بیشتر هستند در دستور کار دولت است.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به رفع لغو قانون مرخصی نه ماهه زایمان بانوان شاغل تصریح کرد: قرار شده است تسهیلاتی به بانوان داده شود تا مرخصی آنها از 6 به 9 ماه افزایش پیدا کند.
وی اضافه کرد: اجرای این مصوبه احتمالا مشکلاتی را برای بانوان شاغل ایجاد می‌کند و از طرفی شوق کارفرمایان برای استفاده از بانوان کم خواهد شد بنابراین در دولت در حال بررسی هستیم تا مشوقاتی را برای کارفرمایان تصویب کنیم.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: قوانینی باید در دولت تصویب شوند که دیگر نیازی به تصویب قانون دیگری نباشد و نباید به دولت بار مالی اضافی تحمیل شود.
امین‌زاده درباره اجرای طرح مهرآفرین گفت: اجرای این قانون نیز هیچ مشکلی ندارد و در حال اجراست.

 


سخنگوی گروهک تروریستی منافقین در اقدامی بی‌سابقه پس از خروج اجباری بقایای این گروهک از پادگان اشرف، مسئولان جمهوری اسلامی ایران و عراق را به اقدام تروریستی تهدید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، پس از حمله دو هفته پیش مجاهدین عراقی به اردوگاه اشرف و هلاکت 52 تن از اعضای گروهک منافقین به دست آنها و تخلیه اجباری این اردوگاه در پنجشنبه هفته گذشته، سخنگوی این گروهک تروریستی در اقدامی بی‌سابقه مسئولین جمهوری اسلامی ایران و عراق را به اقدام تروریستی در هر نقطه از جهان تهدید کرد.
در این موضع‌گیری که در پایگاه اینترنتی این گروهک تروریستی منتشر شد، تمامی کسانی که در هر نقطه از جهان علیه منافقین موضع‌گیری کرده‌اند، تهدید شده‌اند که به سرنوشت کسانی همچون لاجوردی، صیادشیرازی، دستغیب، مدنی، اشرفی‌اصفهانی و هاشمی‌نژاد دچار خواهند شد.
به نظر می‌رسد گستاخی بی‌سابقه این گروهک تروریستی در تهدید رسمی مقامات دو کشور ایران و عراق حاصل حاشیه امنی است که سازمان ملل و ایالات متحده پس از خروج باقی مانده اعضای این گروهک از اردوگاه اشرف و انتقال به کمپ لیبرتی در حومه بغداد ایجاد کرده‌اند.

 


وکیل معاون اول رئیس جمهوری سابق از شکایت محمدرضا رحیمی از علی مطهری نماینده تهران در مجلس به دلیل نشر اکاذیب علیه موکلش خبر داد.
محمدرضا نادری وکیل «محمدرضا رحیمی» با اعلام این خبر افزود: این شکایت به شعبه 12 دادسرای ویژه کارکنان دولت ارجاع شده است.
وی تصریح کرد: براساس ماده 698 قانون مجازات اسلامی از سایت خبری «انتخاب» و علی مطهری نماینده تهران در مجلس به دلیل نشر اکاذیب شکایت شده است.
نادری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: علاوه بر این شکایات، از روزنامه ایران (ارگان رسمی دولت) نیز به دلیل آنکه روز چهارشنبه گذشته در صفحه اول خود احضار رحیمی را تأیید کرده بود،‌ شکایت خواهد کرد.
وکیل معاون اول دولت دهم تأکید کرد: آنچه آقای اژه‌ای اعلام کرد ناظر بر شرایط و شایعات روز بود که تصریح می‌کرد در مدت اخیر (بعد از پایان عمر دولت احمدی‌نژاد)، رحیمی نه تنها بازداشت که حتی برای تحقیقات، احضار هم نشده است.
وی یادآور شد: تحقیقات از آقای رحیمی درباره پرونده بیمه و ادعاهای مطرح شده در این زمینه، بیش از یک سال قبل صورت گرفته که منجر به تفهیم اتهام و صدور کیفرخواست نشد.

 


در آخرین روزهای شهریور و افزایش سفرهای تابستانی، بازار تبریز به قلب گردشگری آذربایجان شرقی تبدیل شده است.
به گزارش مهر، بازار تبریز به عنوان بزرگترین و وسیع‌ترین بازار جهان به دلیل قرار گرفتن بر سر جاده ابریشم همیشه پررونق و شاهد حضور سیاحان و گردشگران بود و امروزه نیز یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای ایران است.
سبک معماری منحصر به فرد، دارا بودن بیش از 5 هزار حجره، سراها و تیمچه‌ها، چندین مدرسه و مسجد و بیش از 20 راسته اهمیت خاصی به قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده ایران داد، تا مورد توجه جهانیان قرار گیرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به جایزه اخیری که این بازار موفق به دریافت آن شده است، گفت: بازار تاریخی تبریز که چند سال پیش توانسته بود نام خود را به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان در فهرست میراث یونسکو ثبت کند، امسال نیز به دلیل مرمت اصولی و مناسب جایزه جهانی «آقا خان» را از آن خود کرد.
تراب محمدی ادامه داد: این جایزه بیشتر به دلیل طراحی، مرمت و نگهداری اصولی و کارشناسی شده بازار تبریز و مهمتر از آن به دلیل مشارکت مردمی در امر بازسازی به این اثر تاریخی تعلق گرفت.
وی طراحی زیبا و مرمت مناسب را از شاخصه‌های اصلی بازار تبریز بیان کرد و افزود: مهمانان می‌توانند ضمن بازدید از آثار تاریخی چند صد ساله این مجموعه، با خرید انواع محصولات صنایع دستی، سوغات و شیرینی با دستی پر و خاطره‌ای خوش این محل را ترک کنند.

 


نماینده مردم تهران در مجلس در اظهاراتی قابل تامل مدعی شد که برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نمی‌توان یک فرد اصولگرا را انتخاب کرد!
به گزارش ایسنا، «احمد توکلی» در این باره گفت، باید از اصلاح‌طلبی استفاده کرد که پایبند به انقلاب و اصول نظام باشد.
وی که دیروز در جمع اصولگرایان تحول‌خواه مشهد صحبت می‌کرد، بیشترین اعضای وزارت علوم را طرفدار جریان اصلاح‌طلبی دانست و گفت: برای این وزارتخانه نمی‌توان یک اصولگرا را انتخاب کرد، البته باید از اصلاح‌طلبی استفاده کرد که پایبند به انقلاب و اصول نظام باشد.
توکلی نسبت به وجود افرادی با نظرات متفاوت در کابینه دولت یازدهم هشدار داد و اظهار کرد: باید محل اختلاف نظرها را بررسی کرد.
وی افزود: آقای روحانی هم نسبت به استدلال خیرخواهان بی‌عنایت نیست، در انتخاب وزرا نباید سخت‌گیری بیش از حد کرد، چرا که دکتر روحانی اصولگرا نبوده و اطرافیان ایشان هم افراد خاصی هستند. وی ادامه داد: اصولگرایان توقع معقول داشته باشند، البته اگر کسی مشکل جدی داشت، ما می‌ایستیم، کما اینکه جلوی احمدی‌نژاد هم ایستادیم و 4 وزیر نفت را رد صلاحیت کردیم.

 


رئیس‌جمهور سابق کشورمان در پاسخ به این پرسش که عکس‌العمل شما در برابر هجمه‌های وارده علیه دولت‌های نهم و دهم چیست، گفت: این موضوعات مهم نیست.
محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق در حاشیه مجلس ترحیم سرکار حاجیه خانم فاطمه سلیمانی مادر سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره هجمه‌هایی که به دولت‌های نهم و دهم می‌شود، گفت: این موضوعات مهم نیست، ما با آمریکا در حال جنگیم.
وی همچنین سؤالاتی درباره ساختمان لادن، دانشگاه ایرانیان، برنامه‌هایش برای حضور در مجلس آینده و ... را بی‌پاسخ گذاشت.

 


وزیر امورخارجه با اشاره به هک صفحه‌اش در فیس‌بوک اعلام کرد که این مشکل برطرف شده است.
محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با مهر در خصوص هک صفحه‌اش در شبکه فیس‌بوک اظهار داشت: صفحه‌ام هک شده بود و فردی با ورود به آن اقدام به تغییر پسورد کرده بود که فعلا این مشکل برطرف شده است. وی افزود: مطلبی که از قول بنده در صفحه قرار گرفته بود مربوط به من نبود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10