(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 30 شهریور 1392 - شماره 20596

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
خطیب جمعه تهران: قانون عفاف و حجاب مدتهاست خاک می‌خورد
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
ديدار مسئولان و دست اندرکاران مراسم حج با رئيس جمهور
سرپرست وزارت آموزش و پرورش: برای رفع مشکل سرانه مدارس برنامه داریم
امام جمعه قم: تاکید رئیس‌جمهور به مسئله حجاب نقطه ارزشمند در کارنامه دولت است
مسئولین خبرگزاری‌های ایرانی با نخست‌وزیر روسیه دیدار کردند
ولایتی: آمریکا در منطقه دچار سردرگمی شده است
تشییع پیکر پاک 13 شهید دفاع مقدس در شهرهای کشور
کسب مدال طلای المپیاد ادبی و رایانه توسط دانش‌آموزان استان مرکزی
همکاری مشترک ایران و سازمان ملل به آسیب‌دیدگان سوری
تفویض وظایف معاونت اجرای قانون اساسی به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور
حفاظت و همراهی 1500 شناور توسط یگان نیروی دریایی ارتش
احمدی‌مقدم: رویکرد نیروی انتظامی در مسائل فرهنگی برخوردهای سلبی نیست
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد
حضور سفرای 30 کشور در جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان
وجود یک میلیون سند مربوط به دفاع مقدس در ارتش
ساخت ناوشکن جماران 3، 4 و 5 توسط نیروی دریایی ارتش
موزه‌های دفاع‌مقدس دارای ردیف بودجه می‌شوند
نماینده مردم همدان در مجلس: نقدینگی موجود نزد مردم 4 برابر بودجه امسال است
   


حضرت امام خمینی(ره): هر چه انقلاب اسلامی دارد، از برکت خون شهدا و ایثارگران است.

 


خطیب نمازجمعه تهران گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند به سوریه حمله کنند تا از خود قدرتی به نمایش بگذارند و از طرف دیگر می‌دانند که مداخله در امور سوریه برای آن‌ها گران تمام می‌شود.
به گزارش فارس، آیت‌الله جنتی در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به موضوع حجاب و عفاف، گفت: طرحی در قانون شورای انقلاب فرهنگی وجود دارد که مدتهاست دارد خاک می‌خورد و این مورد را به رئیس‌جمهور قبلی هم گفتیم اما اجرا نشد.
وی افزود: رئیس‌جمهور نیز در جلسه شورای فرهنگی گفتند که حجاب و عفاف پیگیری شود اما بدون افراط و تفریط باشد. ما هم می‌گوییم پیگیری کنید تا فقط در حد حرف نباشد و مامورین را بگمارید تا پیگیری کنند و ببینند که عفاف و حجاب کجا عمل می‌شود و در کجا اجرا نمی‌شود.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: اجرای قانون عفاف و حجاب در کوچه، بازار و در کنار دریا مشکل و سخت است اما محال نیست؛ اجرای این قانون در بیمارستان، ادارات و دانشگاه‌ها آسانتر است.
وی در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه، وضع این کشور را فلاکت‌بار خواند و گفت: ویرانی‌ها و آوارگی در خارج و داخل سوریه ایجاد شده و القاعده هم دست بردار نیست. چرا که کارشان خون خوردن است.
خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: آمریکایی‌ها نیز می‌خواهند حمله‌ای صورت دهند تا قدرتی از خود به نمایش بگذارند و از طرف دیگر می‌دانند که مداخله در امور سوریه برای آنان گران تمام می‌شود.
آیت‌الله جنتی تاکید کرد: عقل حکم می‌کند که مسائل سوریه با جلسات سیاسی و مذاکره حل شود و آمریکایی‌ها خود را بیش از این ذلیل نکنند و از چشم مردم نیندازند و مردم سوریه را ناراحت نکنند.
خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس یک نعمت برای جمهوری اسلامی ایران بود که برکات بسیاری داشت.
خطیب موقت نمازجمعه تهران افزود: زمانی که رژیم اشغالگر عراق به خاک ایران حمله کرد، ما یک ارتش شکست خورده شاهنشاهی داشتیم که علاوه بر مجهز نبودن آن، سابقه جنگی نیز در کارنامه خود نداشت اما این امام بزرگوار بود که به این ارتش قدرت و روحیه بخشید.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: امام(ره) با بسیج کردن مردم، سپاه و بسیج را تشکیل داد و مردم نیز عاشقانه وارد جبهه‌های جنگ شدند.
آیت‌الله جنتی همچنین به دیدار اخیر فرماندهان سپاه پاسداران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ایستادگی، اخلاص و صداقت را ویژگی‌های پاسداران دانست.
وی ادامه داد: سپاه بر اساس تقوا، ایمان و اطاعت از ولی‌امر مسلمین به وجود آمد و در سپاه بهترین، سالم‌ترین و ساده‌ترین نیروها تربیت شدند که این نیروهای زبده امروز در بسیاری از وزارتخانه‌‌ها و جاهای دیگر حضور دارند و اگر زمانی به نیرو احتیاج باشد، اولویت قطعی با سپاه است چرا که این افراد امتحانشان را پس دادند.
آیت‌الله جنتی تاکید کرد: فرماندهان سپاه باید روحیه فعلی را حفظ کنند تا مال‌اندوزی در آنان پیدا نشود چرا که اگر به دنبال پول باشند، دیگر سپاهی محسوب نخواهند شد.
آیت‌الله احمد جنتی امام‌جمعه موقت تهران هم‌چنین در خطبه اول نمازجمعه ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: محبتی که خداوند از ائمه در دل ما قرار داده و ما را مشرف به ولایت آن‌ها کرده برای این است که خلقت و فطرتمان پاکیزه، نفوسمان طاهر و رشد و نمو ما صالح شود.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه اگر گناهان ما طوری باشد که نتوانیم از این فضیلت‌هایی که خداوند قرار داده استفاده کنیم، خسران بزرگی خواهد بود، به برخی از کرامات حضرت امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت هیچ حاجت‌مندی را رد نمی‌کردند و هیچ‌گاه با غلامان و کنیزان خود تندی نمی‌کردند.
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به عبادات طولانی امام رضا(ع) ادامه داد: حضرت در یک دوره سختی که اوج قدرت حکومت عباسی بود، حضور داشتند و آن‌ها با توجه به قدرت و ثروتی که داشتند و به خاطر بی‌ایمانی و بی‌تقوایی، بی‌بند و بار بودند و به عیاشی دچار می‌شدند؛ در این حال امام رضا(ع) همه اموال خود را به فقرا دادند طوری که برای ورثه ایشان چیزی باقی نمانده بود.
وی تصریح کرد: امام رضا(ع) با اینکه عمر شریفشان 55 سال بود امام علوم آل‌محمد را نشر دادند و مجالس متعددی با عرفا درباره معارف اسلامی، توحید، نبوت و تفسیر قرآن داشتند که برخی از آن آثار باقی مانده است.
ایران اسلامی قدرت برتر منطقه
هم‌چنین سرلشگر سیدیحیی صفوی پیش از ایراد خطبه‌ها به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به دستاوردهای 25 سال اخیر در حوزه نظامی تأکید کرد: در این فرصت 25 ساله یک مقاومت اسلامی در لبنان شکل گرفت و یک مقاومت اسلامی در فلسطین هم جهاد اسلامی و هم حماس وی افزود؛ رژیم صهیونیستی در دو جنگ 33 روزه با حزب‌الله و 22 روزه با حماس شکست خورد.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: به فضل الهی پس از 25 سال که از جنگ می‌گذرد ارتش جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک ارتش قدرتمند پرصلابت، جنگ‌دیده و کارآمد شده است و به عنوان یک ارتش قدرتمند در سطح غرب آسیا به شمار می‌رود. صفوی افزود: از دل این جنگ یک سپاه نیرومند و قدرتمند با 4 نیروی هوافضا، نیروی دریایی، زمینی، قدس و سازمان بسیج مستضعفان شکل گرفته است و از همه مهمتر ایران تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای و دارای نفوذ در معادلات و تاثیرگذار در معادلات جهانی شده است.
وی برهمین اساس گفت: وضعیت سوریه و آرایش سیاسی آن را ببینید. یک طرف آمریکا، اروپا و برخی کشورهای عربی به همراه همسایه غربی کشور ما هست و این طرف هم روسیه و چین و ایران. واقعیت این است که آمریکایی‌ها در صحنه سوریه شکست خورده‌اند و این قدرت نفوذ ایران در تاثیرگذاری مسائل سیاسی، روحی و روانی و از همه مهمتر رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری را می‌رساند.

 


دعا کنید!
قرآن کریم:
پروردگار شما فرموده است:
مرا بخوانید تا (دعایتان) را بپذیرم.
(و بدانید و آگاه باشید که:) کسانی که از عبادت من تکبر می‌ورزند (و راه مستقیم بهشت را نمی‌روند) به زودی (در اثر گمراهی) با ذلت و خواری وارد دوزخ می‌شوند.
سوره مومن
آیه 60

 


«شجاعی طباطبایی» برنده جشنواره کارتون ضدجنگ صربستان شد
جايزه بزرگ جشنواره بين المللي كارتون ضد جنگ صربستان به سيدمسعود شجاعي طباطبايي رسيد.
نتايج هفدهمین جشنواره بین‌المللی کارتون ضد جنگ KRAGUJEVAC صربستان اعلام شد.
در اين جشنواره سيدمسعود شجاعي طباطبايي موفق به كسب جايزه بزرگ یک هزار و 500 يورويي شد.
همچنين عليرضا نصرتي ديپلم افتخار اين جشنواره را به خود اختصاص داد.

نهاد صهیونیستی اعتراف کرد
افزایش چشمگیر مخاطب
دلیل سانسور شبکه‌های تلویزیونی ایران
نهاد مبارزه با احساسات ضد صهيونيستي موسوم به «اي.دي.ال» ضمن اعتراف به نقش کليدي خود در وادار کردن يوتيوب براي اعمال فشار گسترده بر شبکه‌های ایرانی افزایش چشمگیر مخاطب‌های این شبکه ‌ها را علت سانسور آن ‌ها اعلام کرده است.
مدير اتاق خبر شبکه پرس تي‌وي گفت: اي دي ال، در وب سايت رسمي خود اعتراف کرده است، تنها يک روز پس از شروع پخش زنده پرس تي‌وي، روي يوتيوب، مسئولين اين نهاد صهيونيستي با اين شبکه اشتراک‌گذاري ويدئو تماس گرفته و خواستار قطع آن شده‌اند.
حميدرضا عمادي خاطر نشان کرد: ADL همچنین در مقاله‌اي شبکه هيسپان تي وي را بازوي اطلاع رساني ضد صهيونيستي ايران در آمريکاي لاتين دانسته و نسبت به نقش هيسپان تي وي در گسترش نفوذ ايران در آن منطقه راهبردي هشدار داده است.
وی علت اصلي اقدامات گسترده شرکت‌هاي ماهواره‌اي غربي و به تازگي يو تيوب بر ضد پرس تي‌وي و هيسپان تي‌وي را که به نظر مي رسد با دستور مستقيم لابي‌هاي صهيونيستي در اروپا و آمريکا صورت مي‌گيرد، افزايش چشمگير مخاطبان اين دو رسانه در سراسر دنيا دانست.
پناهیان: مسئولی که فیلم خوب تولید نمی‌کند باید مؤاخذه شود
حجت‌الاسلام پناهیان ضمن تأ‌کید بر ادامه راه آوینی برای هنرجویان مؤسسه شهید آوینی گفت: آنجایی مسئولیم که فیلم خوب تولید کنیم و نکردیم. نخست باید مسئول اصلی این اتفاق مؤاخذه شود و سپس تولیدکننده یک فیلم بد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در آئین آغاز کلاس‌های موسسه شهید آوینی درباره آموزش مشاغل مربوط به سینما گفت‌: با این ابزار می‌توانیم جلوی کارهایی را بگیریم و کاری را تسریع کنیم. عمومی شدن استفاده ابزار سینما برای بیان اهداف الهی به ویژه در میان هجوم نیروهای معاند یک نعمت بزرگ است و هر کسی به عمومیت یافتن آن کمک کند، وظیفه خود را انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه سال‌هاست از تهاجم فرهنگی می‌گذرد اما بسیج فرهنگی شکل نگرفته است، گفت: همان گونه که هر فرد می‌تواند با تلفن همراه خود عکاسی کند؛ برای عبور از این مرحله به فراگیر شدن توانمندی در عرصه تولید فیلم کارهای متعددی می‌توان انجام داد. به باور من با این ابزار پیام‌های دین خود را به جامعه جهانی خواهیم رساند. با تولید محصول خوب عرصه محصولات بد تنگ می‌شود. راه حل مبارزه با محصولات بد نیز تولید محصول خوب است.
او به این نکته اشاره کرد نمی‌خواهم وارد این بحث شوم که جلوگیری از اکران کاری خوب یا بد است. اما آنجایی مسئولیم که فیلم خوب تولید کنیم و نکردیم. نخست باید مسئول اصلی این اتفاق مورد مؤاخذه قرار گیرد و سپس تولید کننده یک فیلم بد.

پناهيان: مسئولي که فيلم خوب توليد نمي‌کند بايد مؤاخذه شود
حجت‌الاسلام پناهيان ضمن تأ‌کيد بر ادامه راه آويني براي هنرجويان مؤسسه شهيد آويني گفت: آنجايي مسئوليم که فيلم خوب توليد کنيم و نکرديم. نخست بايد مسئول اصلي اين اتفاق مؤاخذه شود و سپس توليدکننده يک فيلم بد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام عليرضا پناهيان در آئين آغاز کلاس‌هاي موسسه شهيد آويني درباره آموزش مشاغل مربوط به سينما گفت‌: با اين ابزار مي‌توانيم جلوي کارهايي را بگيريم و کاري را تسريع کنيم. عمومي شدن استفاده ابزار سينما براي بيان اهداف الهي به ويژه در ميان هجوم نيروهاي معاند يک نعمت بزرگ است و هر کسي به عموميت يافتن آن کمک کند، وظيفه خود را انجام داده است.
وي با اشاره به اينکه سال‌هاست از تهاجم فرهنگي مي‌گذرد اما بسيج فرهنگي شکل نگرفته است، گفت: همان گونه که هر فرد مي‌تواند با تلفن همراه خود عکاسي کند؛ براي عبور از اين مرحله به فراگير شدن توانمندي در عرصه توليد فيلم کارهاي متعددي مي‌توان انجام داد. به باور من با اين ابزار پيام‌هاي دين خود را به جامعه جهاني خواهيم رساند. با توليد محصول خوب عرصه محصولات بد تنگ مي‌شود. راه حل مبارزه با محصولات بد نيز توليد محصول خوب است.
او به اين نکته اشاره کرد نمي‌خواهم وارد اين بحث شوم که جلوگيري از اکران کاري خوب يا بد است. اما آنجايي مسئوليم که فيلم خوب توليد کنيم و نکرديم. نخست بايد مسئول اصلي اين اتفاق مورد مؤاخذه قرار گيرد و سپس توليد کننده يک فيلم بد.

 


حجت‌الاسلام حسن روحاني در جلسه‌اي با مسئولان بعثه مقام معظم رهبري و مديران ارشد سازمان حج و زيارت، بر لزوم هماهنگي و برنامه‌ريزي مناسب در راستاي برگزاري هرچه بهتر و باشکوه‌تر مراسم حج امسال و تلاش براي تامين آسايش و رفاه حجاج ايراني تاکيد کرد.
روحاني در اين جلسه با بيان اينکه حج بايد نماد وحدت، يکپارچگي، محبت و الفت امت اسلامي باشد، گفت: ظرفيت مراسم حج بايد به عنوان بزرگترين اجتماع جهان اسلام براي نزديکي ملت‌ها و کشورهاي مسلمان به درستي و به شکلي ارزشمند شناخته شود.
رئيس جمهور با بيان اينکه برگزاري مراسم حج و حضور زائران ايراني در اين مراسم بايد توأم با کرامت، عزت، ادب، اخلاق و معرفت ديني باشد، تصريح کرد: هر زائر ايراني در موسم حج مي‌تواند به عنوان يک سفير از سوي جمهوري اسلامي ايران در آن اجتماع عظيم در جهت معرفي فرهنگ ايراني و تشيع نقش‌آفريني کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحاني همچنين با اشاره به اينکه عربستان کشور دوست و برادر جمهوري اسلامي ايران در منطقه بوده و اشتراکات و منافع زيادي ميان دو کشور وجود دارد بر لزوم حرکت در مسير ارتقای مناسبات و سطح تعاملات ميان دو کشور تاکيد کرد و افزود: اين مسئله هم در نامه تبريک پادشاه عربستان به بنده و هم در نامه تشکر من از وي، مورد تاکيد قرار گرفته و هر دوطرف علاقه مند هستيم که در جهت تامين منافع دوجانبه و جهان اسلام تنش‌هاي جزيي را از سر راه برداريم.

 


سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توزیع 50 میلیارد تومان سرانه دانش‌آموزی بین استان‌ها گفت: این مبلغ ناچیز را در آستانه سال تحصیلی جدید از دولت درخواست کرده‌ایم که محقق شد.
وی افزود: این اعتبار در تمام استان‌های کشور توزیع شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است البته رقم زیادی برای هر مدرسه نمی‌شود ولی در آینده برای بحث سرانه دانش‌آموزی برنامه‌هایی داریم.
گفتنی است در گذشته نیز بحث‌هایی برای رفع مشکل سرانه یا کمک به اداره مدارس مطرح بود که اقداماتی از قبیل معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب و برق و گاز از جمله آن‌ها بود.
12 میلیون دانش‌آموز راهی مدارس می‌شوند
سرپرست وزارت آموزش و پرورش، از تحصیل 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در مدارس کشور در سال تحصیلی جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا، دکتر علی‌اصغر فانی روز پنجشنبه در دیدار با مراجع تقلید در قم افزود: این تعداد دانش‌آموز در 105 هزار واحد آموزشی با بیش از یک میلیون معلم، سال جدید تحصیلی را شروع می‌کنند.
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در اول مهر برای برگزاری این رویداد ملی فرهنگی آمادگی لازم را دارد.
وی از سند ملی آموزش و پرورش به عنوان مهمترین سند بالادستی در این زمینه نام برد و گفت: درصدد عملی کردن مفاد این سند هستیم.
فانی خاطرنشان کرد: بهسازی نیروی انسانی در کنار تجهیزات آموزشی و مدیریتی، مد نظر مسئولان نهاد آموزش و پرورش قرار دارد.
وی با بیان اینکه افزایش انگیزه در پرسنل آموزش و پرورش را دنبال می‌کنیم، گفت: امسال بیش از 23 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شده‌اند که از بهمن امسال (ترم دوم) وارد این دانشگاه می‌شوند.
وی افزود: این دانشگاه در هر استان حداقل دو پردیس (پسرانه و دخترانه) دارد.
وی گفت: درصدد افزایش کیفیت فعالیت‌های قرآنی در مدارس هستیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر یک روزه به قم با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز دیدار کرد.

 


امام جمعه قم اهتمام به عفاف و حجاب در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: سفارش رئیس‌جمهور به مسئولان در زمینه اهتمام به عفاف و حجاب نقطه ارزشمندی در کارنامه دولت است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دیروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت به مسائل اقتصادی اهتمام بیشتری داشته باشد گفت: مردم صبور و بردبار هستند ولی نباید ما شاهد افزایش قیمت برخی از کالاها باشیم.
وی ضرورت توجه به علم توام با اخلاق در مراکز دانشگاهی و حوزوی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: نباید فضاهای تند سیاسی در محیط‌های دانشگاهی فضای علمی و اخلاقی را مورد تاثیر قرار دهد.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد این بودیم که در برخی دانشگاه‌ها سخن از بی‌دینی مطرح شد افزود: ملت، خانواده شهدا و روحانیت اجازه تکرار این حرکات را نمی‌دهند.
حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به اوضاع کشور سوریه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی جمهوری اسلامی محقق شد و مشخص شد که راه حل سوریه، نظامی نیست و در شرایطی که برخی دولت‌ها بر طبل جنگ کوبیدند ملت‌های مقاوم بیکار نمی‌نشینند.
وی گفت: آمدن دشمن در این منطقه خطر نابودی را برای آنها به دنبال دارد چرا که ممکن است آغاز جنگ با آنها باشد ولی پایان آن قابل پیش‌بینی نیست.
امام جمعه قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: آنچه در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد و جنگی که تحمیل شد جنگی تمام عیار بین ایران از یک سو و تمام دنیا بود و امکانات و نیروی انسانی کشورهای مختلف در اختیار صدام قرار گرفت و علت این امر این بود که ایران به اسم اسلام قیام کرد و با رهبری امام خمینی(ره) راهی نو را به بشریت عرضه کرد.
حسینی بوشهری با اشاره به اینکه آمریکا وقتی منافع خود را در خطر دید صدام را وادار به حمله به ایران کرد، تصریح کرد: ملت ایران با امید به خدا وارد صحنه شد و در جامعه ما در آن دوران شهادت به عنوان یک افتخار مطرح بود و در نهایت با تکیه به معنویت و روحیه دینی در دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم.
وی با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت‌های درونی ادامه داد: نخستین درسی که از دفاع مقدس گرفتیم این بود که ملت باید به ارزش‌های خود وابسته باشد و در این جنگ عامل معنویت بسیار تاثیرگذار بود.
مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: اگر می‌خواهیم که انقلاب تداوم یابد، باید قدردان رزمندگان خود بوده و صحنه‌های غرورآفرین دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنیم.
وی در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، مدارس و دانشگاه‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب علاوه بر توجه به مسائل اقتصادی و از بین بردن تنگناها بر توجه به علم توام با اخلاق و تربیت تاکید داشته‌اند.

 


اعضای اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا از جمله مسئولین چند خبرگزاری ایرانی با نخست وزیر روسیه دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این نشست، سید نظام‌الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس به استانداردهای دوگانه بین‌المللی در حوزه‌های گوناگون از حقوق بشر گرفته تا تروریسم و رسانه اشاره کرد و گفت: الان متأسفانه در سطح سیاست جهانی نوعی رویکرد دوگانه نسبت به مسائل وجود دارد و به ویژه در مورد مسائلی نظیر دموکراسی، حقوق‌بشر و تروریسم این استاندارد دوگانه را شاهد هستیم. برخی قدرت‌های جهانی این معیارها را براساس منافع خود تعریف کرده و قصد تحمیل آن به ملت‌ها را دارند.
مدیر عامل خبرگزاری فارس به استانداردهای دوگانه در حوزه رسانه نیز اشاره کرد و گفت: هژمونی رسانه‌ای تلاش می‌کند تا با این استانداردهای دوگانه افکار عمومی را مهندسی کند و با بزرگنمایی و کوچک‌نمایی رخدادها، منافع قدرت‌ها را پیگیری و تامین نماید. در جایی صدای آزادی‌خواهی ملت‌ها بایکوت می‌شود و در جایی دیگر، تروریسم به‌عنوان دموکراسی‌خواهی جا زده می‌شود. نمونه‌ای از این برخوردهای دوگانه را ما در حوادث بحرین و سوریه شاهد هستیم.
موسوی از مدودف خواست درکنار دیگر کشورهای مستقل جهان، مسکو در حوزه رسانه نیز برای شکل دادن به یک روایت مستقل رسانه‌ای از رویدادها اقدام کند.
در این جلسه، از ایرنا رضا مقدسی مدیر عامل خبرگزاری مهر، محمد خدادی مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و سیدیاسر جبرائیلی معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس نیز حضور داشتند.

 


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: امروز آمریکا در منطقه دچار سردرگمی شده است و نتیجه آن، اتخاذ تصمیمات متناقض بوده که قابل مشاهده است.
بیان جبرالزبیدی عضو شورای عالی مجلس اعلا و رئیس فراکسیون المواطن پارلمان عراق، با علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری، در امور بین‌‌الملل و دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی دیدار و درخصوص اوضاع منطقه و عراق به بحث و تبادل نظر پرداخت. بیان جبر در این دیدار با بیان اینکه روابط ایران و عراق روابطی محکم و راهبردی است، گفت: برای عراق روابط با ایران بسیار مهم و ضروری است؛ زیرا جمهوری اسلامی ایران تنها کشور نیرومند و باثباتی است که تحت زعامت ولی‌فقیه، در مسیر مکتب اهل بیت(ع) گام برمی‌دارد. بیان جبر همچنین با اشاره به وضعیت کنونی منطقه و مشکلات فراروی مردم و جامعه عراق درخصوص سوریه، اظهار داشت: من دو سال پیش اعلام کردم که اگر سوریه سقوط کند، تبعات آن عراق را نیز تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز در این دیدار ضمن ارائه تحلیلی از اوضاع کنونی منطقه بر لزوم هماهنگی و همفکری میان ایران و عراق تاکید کرد. ولایتی با بیان اینکه هرگونه تزلزل در زنجیره مقاومت ایران، عراق، سوریه و لبنان، باعث خوشحالی دشمنان امت اسلامی خواهد شد، گفت: امروز آمریکا در منطقه دچار سردرگمی شده است که نتیجه آن، اتخاذ همین تصمیمات متناقضی است که ملاحظه می‌شود. وی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت وحدت امت اسلامی تصریح کرد: امروز محبان ائمه‌معصومین(ع)، پرچمدار عزت و وحدت امت اسلامی هستند و این یکی از برکات پیروی از مکتب اهل بیت(ع) است.

 


مردم متدین ایران در شهرهای مختلف کشور پیکر 13 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس را بر‌روی دستان خود تشییع کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، روز پنجشنبه پیکر پاک پنج شهید گمنام عملیات والفجر 8 که در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده بودند، در میان اندوه و اشک ماتم مردم گیلان در رشت تشییع شد.
حضور گسترده مردم شهیدپرور رشت در تشییع جنازه باشکوه این شهدا بار دیگر خاطره دوران دفاع مقدس را در خیابان‌های رشت زنده کرد و همه آنانی که در این مراسم شرکت کرده بودند و یا آنانی که در خیابان‌ها به نظاره ایستاده بودند؛ بار دیگر به یاد شهدا اشک ماتم ریختند.
ابتدا پیکر این شهدا از مقر سپاه پاسداران رشت در میان دستان لرزان از غم و گام‌های استوار مردم به سمت میدان فرهنگ و از آنجا به میدان شهرداری رشت (شهدای ذهاب) تشییع و توسط آیت‌الله رودباری از علما و فضلای گیلان بر این پیکرها نماز خوانده شد.
پس از انجام مراسم عزاداری و سینه‌زنی در غم فراق این شهدا پیکر چهار شهید به منظور دفن به شهر لنگرود انتقال یافت و طی مراسم خاصی یک شهید نیز در محوطه اداره اطلاعات استان به خاک سپرده شد.
بر اساس همین گزارش، جمع کثیری از مردم درجزین مهدیشهر واقع در استان سمنان با فریادهای الله‌اکبر و سر دادن شعارهای انقلابی پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس را تشییع و در بوستان این شهر به خاک سپردند. مراسم وداع با این شهدا چهارشنبه شب با حضور گسترده مردم این منطقه برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم با شهدا تجدید میثاق کردند. از سوی دیگر در آستانه هفته دفاع مقدس، پیکر دو شهید گمنام 8 سال جنگ تحمیلی پس از 30 سال پنجشنبه با حضور مردم و مسئولان در شهر دولت‌آباد واقع در استان خراسان‌جنوبی تشییع و به خاک سپرده شد.
این دو شهید که 18 و 19 سال سن داشتند، در عملیات والفجر 8 منطقه فاو به شهادت رسیدند که پیکر پاکشان در بوستان نجفیه شهر دولت‌آباد به خاک سپرده شد. همچنین مراسم دعای کمیل در کنار تربت پاک این شهیدان در بوستان نجفیه شهر دولت‌آباد برگزار شد. از سوی دیگر مردم سریش‌آباد قروه صبح پنجشنبه پیکر دو شهید والامقام دوران دفاع مقدس را بر روی دستان خود تشییع کردند و درگلزار شهدای سریش‌آباد به خاک سپردند. این شهیدان مربوط به عملیات والفجر 8 بودند که در منطقه فاو به شهادت رسیده‌اند.
مراسم وداع با شهدای گمنام چهارشنبه شب با حضور انبوه مردم و مسئولان سریش‌آباد استان کردستان برگزار شد. به گزارش همین منبع خبری پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در آیینی باشکوه پس از تشییع در پارک ورودی شهر ماهدشت استان البرز به خاک سپرده شد.
آیین تشییع پیکر پاک این شهیدان با حضور گسترده مردم از محل میدان نماز تا ورودی شهر ماهدشت در میان حزن و اندوه فراوان انجام شد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام به تازگی توسط گروه‌های تفحص شهدا در مناطق عملیاتی والفجر 8 و جزیره مجنون کشف شده است.
نادر ادیبی افزود: این شهدا در سن 17 و 18 سالگی به شهادت رسیدند.
مراسم وداع با دو شهید گمنام با حضور قشرهای مختلف مردم چهارشنبه شب در مصلای نمازجمعه ماهدشت برگزار شد.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
دانش‌آموزان استان مرکزی، موفق به دریافت مدال طلای المپیاد ادبی و رایانه کشور شدند.
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان مرکزی با بیان این مطلب افزود: در این المپیاد 3 هزار و 200 دانش‌آموز در 7 رشته شرکت داشتند. وی گفت: در این رقابت‌ها متین حیدری و محمدجواد حاج عالیخانی 2 دانش‌آموز استان مرکزی موفق به دریافت مدال طلا در رشته ادبی و رایانه شدند.

 


معاون دبیر کل سازمان ملل در امور حقوق بشری تاکید کرد: برنامه مشترکی میان ایران و سازمان ملل درخصوص کمک به آسیب‌دیدگان سوری وجود دارد.
«والری آموس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور حقوق بشری در گفت‌وگو با روزنامه عربستانی «الشرق الاوسط»، تاکید کرد که شرایط حقوق بشری در سوریه وخیم است و ابراز امیدواری کرد که اقدامات دیپلماتیک درباره پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه موجب نشود که مسئله بحران بشری در این کشور فراموش شود که با توجه به حضور میلیون‌ها آواره و پناهنده در کشورهای مجاور به بحرانی منطقه‌ای تبدیل شده است.
آموس در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیرش به تهران و هدف از این سفر گفت: به دو دلیل به تهران سفر کردم که یکی از آن دلایل تامین امنیت و تضمین رسیدن کمک‌های بشردوستانه به آسیب‌دیدگان و نیازمندان سوری و کارکنان بخش امداد بود زیرا ایران تاثیر بسزایی بر دولت سوریه دارد.
وی افزود: نقش ما این است که با کشورهایی که بر طرف‌های درگیر تاثیر دارند گفت‌وگو کنیم زیرا ماموریت ما این است که مسیر را برای رسیدن کمک‌های بیشتر به آسیب‌دیدگان فراهم کنیم و امنیت پرسنل فعال در زمینه امداد را نیز تامین کنیم.
معاون دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که بحث دومی که با مقامات ایرانی بررسی کرده مسئله آمادگی تهران در برابر حوادث طبیعی است زیرا برنامه مشترکی میان ایران و سازمان ملل در این باره وجود دارد.

 


مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون سابق اجرای قانون اساسی رئیس‌جمهور و الهام امین‌زاده معاونت اجرای قانون اساسی دولت یازدهم با حضور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.
بر اساس حکم حسن روحانی- رئیس‌جمهور- مسئولیت‌ها و وظایف معاونت اجرای قانون اساسی رئیس‌جمهور به الهام امین‌زاده معاون حقوقی وی تفویض شده است. محمد نهاوندیان در این جلسه، بر ضرورت حل برخی مشکلات ناشی از بروکراسی در بخش‌های مختلف، تاکید کرد. به گزارش ایسنا، رئیس دفتر رئیس‌جمهور با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی در طول مدت تصدی مسئولیت معاونت اجرای قانون اساسی رئیس‌جمهور، برای الهام امین‌زاده نیز آرزوی موفقیت کرد.

 


فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یگان‌های این نیرو یکهزار و 500 کشتی ایرانی و غیرایرانی را برای حفاظت در مقابل تعرض دزدان دریایی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ همراهی کردند.
به گزارش ایرنا امیر دریادار دوم حسین آزاد، پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بندرعباس افزود: هم اینک امنیت برای تردد نفت‌کش‌ها و کشتی‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران با حضور و استقرار کامل یگان‌ نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ برقرار است.
وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش به همراه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اشراف اطلاعاتی کامل زیر سطحی، سطحی و هوایی بر منطقه شمال هند تا شمال خلیج‌فارس دارد.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: هم‌اکنون 27 ناو گروه ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناو لجستیکی خارک به همراه بالگرد و ناوشکن سبلان به منطقه شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب اعزام شده‌اند.
به گفته وی ناو گروه ایران هم‌اکنون در بنادر سودان پهلو گرفته است.

 


فرمانده نیروی انتظامی گفت: رویکرد نیروی انتظامی در مسائل فرهنگی، برخوردهای سلبی نیست و این روش را صحیح نمی‌دانیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم روز پنجشنبه درحاشیه مراسم صبحگاه نیروی انتظامی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی افزود: غرب در تلاش است نگاه فرهنگی مردم را به سویی هدایت کند که مطلوب خودشان است تا از این رهگذر، تولیدات خود را نیز در بازار مصرف این کشورها به فروش برساند.
وی یکی از مهمترین اهداف دشمنان در تهاجم فرهنگی به کشورمان را رویگردان کردن مردم از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی خواند و گفت: سربازان جبهه فرهنگی باید به همت بیشتری برای دفاع از ارزش‌های انقلاب در میدان عمل حضور یابند.
احمدی‌مقدم با اشاره به استفاده از شبکه‌های مجازی اظهار داشت: نیروی انتطامی در این خصوص مانند سایر موارد، تابع قانون است.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری و هیئت دولت بر اهمیت مقوله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی و لزوم اهتمام به آن گفت: نیروی انتظامی در این زمینه آماده همکاری و تعامل با دولت است.
وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی، سازمان یافته و کاملا هوشمند است، تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط باید نسبت به این امر مهم، توجه ویژه داشته باشند و از بار مسوولیت شانه خالی نکنند. وی رویکرد ناجا در این بخش را آگاه‌سازی جامعه دانست و گفت: برای برخورد با مسائلی از این جنس، باید کار فرهنگی صورت گیرد.
احمدی‌مقدم در ادامه سخنانش، امنیت کشور در کل منطقه را مثال زدنی عنوان و اضافه کرد: تمام جغرافیای اطراف ما به کانون مواد مخدر، اقدامات تروریستی و سلسله انفجارات توسط گروه‌هایی نظیر پژاک، القاعده و سوداگران مواد مخدر تبدیل شده ولی میهن اسلامی ما در آرامش است که این امر، در سایه تلاش‌های نیروهای امنیتی و انتظامی و همکاری خوب مردم تحقق یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش نیروی انتظامی را ستون برقراری نظم، امنیت و آرامش در جامعه و مانعی برای تحمیل ظلم به مردم دانست و افزود: ناجا در برقراری نظم و امنیت در مسیر خدمتگزاری به مردم انجام وظیفه می‌کند.
وی افزود: اقدامات خوبی در همکاری ناجا با سایر دستگاه‌ها و شناسایی آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته و این اراده در پلیس وجود دارد که نسبت به رفع ناهنجاری‌ها در سایه تعامل با نهادهای مربوطه اقدام کند.

 


مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان گلستان گفت: سفرای بیش از 30 کشور فارسی زبان و همسایه در جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران شرکت می‌کنند.
به گزارش فارس از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی در جلسه ستاد برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، تصریح کرد: هفتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین از هشتم لغایت 11مهرماه با حضور سفرا، هنرمندان و صنعتگران داخلی و خارجی و میهمانان ویژه برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ و تاریخ ملت‌ها نقش به سزایی در شکل‌گیری هویت ملی آن دارد، نمادهای تاریخی بخشی از ثمره فرهنگی است که پاسداری از آن می‌تواند در شکل‌گیری هویت ملی و منطقه‌ هر سرزمینی نقش اساسی ایفا کند.
رئیس ستاد برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران افزود: بر همین اساس برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین می‌تواند اهداف فوق را برآورده سازد جشنواره فرهنگ اقوام یک موقعیت ترویجی است که در آن همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا ضمن معرفی فرهنگ‌های قومی و منطقه‌ای به ویژگی‌های خاص مناطق نیز توجه شود. ماهیت اصلی جشنواره فراهم ساختن شرایط برای بسط و گسترش فرهنگ‌های مختلف ایرانی برای تحقق هدف‌های ترویجی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری است.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یک میلیون سند مربوط به هشت سال دفاع مقدس در ارتش وجود دارد، گفت: تا به حال نزدیک به 27 کتاب از این اسناد به چاپ رسیده است و مابقی در حال تدوین است.
امیرسرتیپ رضا جهادی ارسی در نشستی با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس بهترین زمان ممکن برای بازگو کردن ایثارگری‌های دلاورمردان ایران در هشت سال دفاع مقدس است، با ابراز تاسف از اینکه هنوز دوران دفاع مقدس و رشادت‌های ایثارگران، اعم از سپاهی، بسیجی و ارتشی آنگونه که شایسته است بازگو نشده است، خطاب به تاریخ‌نویسان به ویژه تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینمایی گفت: هر فیلمی و هر کتابی در زمینه دفاع مقدس تهیه و تالیف شود پربیننده‌تر و پرخواننده‌تر
خواهد بود.
فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه جنگ، قبل از 31 شهریور 59 برای ما شروع شده بود و ما از 6 ماه قبل از جنگ، هشدار آن را داده بودیم، خاطرنشان کرد: ارتش ایران تنها با 30درصد آمادگی رزمی در مرز قرار داشت و راهبرد دشمن که رسیدن به پایتخت ایران تا قبل از 7 روز بود را با کمک‌های مردمی با شکست مواجه کردیم.
جهادی اضافه کرد: ارتش 34 روز در خرمشهر و 8 روز در پشت کرخه با دست خالی دشمن را زمین‌گیر کرد این در حالی بود که دشمن به طور کامل به تجهیزات روز و پشتیبانی چند کشور برخوردار بود.
وی ارتش جمهوری اسلامی را سرآمد خواند و با اشاره به اینکه امروزه تجهیزات ما به طور کامل توسط صنایع داخلی تولید می‌شود، گفت: به تمامی کشورهای اسلامی اعلام کرده‌ایم که توانایی آموزش خلبانان بالگرد آنها را داریم و این یکی دیگر از اقتدارهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 


فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت از ساخت ناوشکن جماران 3، 4 و 5 در منطقه جنوب کشور خبر داد و گفت: یک فروند ناوشکن تا پایان امسال به آب انداخته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار دوم تورج حسنی‌مقدم ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به گشت‌زنی ناو‌گروه بیست‌وهفتم نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس‌هند اظهار کرد: حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی یکی از راهبردهای نیروی دریایی ارتش است.
وی مشارکت در برقراری امنیت کشور را از اهداف نیروی دریایی ارتش عنوان کرد و افزود: مقابله با دزدان دریایی در راستای هدف مذکور انجام می‌شود.
حسنی‌مقدم به فاصله 2 هزار و 500 کیلومتری ناوگان نیروی دریایی ارتش با مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: دو سوم تجارت جهانی در مثلث تنگه‌های باب‌المندب، هرمز و مالاکا انجام می‌شود.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت با اشاره به، به آب انداختن ناوشکن دماوند اسفند ماه سال گذشته در بندرانزلی، به آب‌اندازی زیرسطحی فاتح در هفته دفاع مقدس امسال را از دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و یادآور شد: دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش از طریق فرماندهی این نیرو در هفته دفاع مقدس اطلاع‌رسانی می‌شود.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت صرفه‌جویی را اولویت برنامه‌های نیروی دریایی خواند و اظهار کرد: ناوشکن جماران، زیرسطحی فاتح و ناوچه‌های موشک‌انداز کلاس پیکان توسط متخصصان نیروی دریایی با همکاری صنعت و دانشگاه در کشور ساخته شده است.
وی حضور مداوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاها به ویژه آب‌های بین‌المللی را سبب ارتقای جایگاه کشور در مجامع بین‌المللی توصیف کرد و گفت: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در دریای مدیترانه، اقیانوس اطلس و دریای چین موجب تغییر نگرش دیگر کشورها نسبت به جمهوری اسلامی ایران شده است.
حسنی‌مقدم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را حافظ صلح خواند و بیان کرد: بازدارندگی، راهبرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

 


همدان - خبرنگار کیهان:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس همدان گفت: موزه‌های دفاع‌مقدس دارای ردیف بودجه ملی می‌شوند.
محمدجفر زمردیان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: باپیگیری‌های انجام شده بويژه از طرف بنیاد حفظ آثار و نیز سایر مسئولان استان همدان، مقرر شد در برنامه بودجه سال 93 و نیز در برنامه پنجم توسعه، ردیف بودجه مستقل ملی برای کل موزه‌های کشور در نظر گرفته شود که موزه‌های دفاع‌مقدس را نیز شامل می‌شود.
وی ادامه داد: ‌موزه دفاع‌مقدس همدان به عنوان یکی از بزرگترین و کم‌نظیرترین موزه‌های کشور در نوع خود، ماهانه به 630 میلیون ریال اعتبار برای نگهداری و فعال بودن نیاز دارد و این در حالی است که طی 5 ماه گذشته از سال جاری فقط 700 میلیون ریال از محل فروش بلیت درآمد داشته که به هیچ عنوان پاسخگوی هزینه‌ها نیست.
وی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه، 62 هزار نفر از موزه دفاع‌مقدس همدان دیدار داشتند که تعدادی از آنها گردشگران خارجی بودند.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
نماینده مردم همدان در مجلس گفت: نقدینگی موجود در دست مردم، 4 برابر بودجه مصوب امسال برآورد می‌شود.
ابراهیم کارخانه‌ای افزود: این نقدینگی سرمایه بسیار قابل توجهی است که امیدواریم در دولت تدبیر و امید، با مدیریت خوب، در مسیر درست هدایت و بهره‌برداری شود.
وی یادآور شد: هم‌اکنون ما با کمبود پول و نقدینگی در کشور مواجه نیستیم بلکه به مدیریت قوی و کارآمد در این زمینه نیاز داریم.
وی با بیان نقش خاص بانک‌ها و موسسات پولی و اعتباری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: با توجه به لزوم وجود واحدهای تحقیق و توسعه و جای خالی آنها در سازمان‌ها، بانک‌ها و موسسات پولی، خلق روش‌های نوین فعالیت مالی با توجه به نیازهای روز جامعه در این موسسات و بانک‌ها لازم به نظر می‌رسد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10