(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 01 مهر 1392 - شماره 20598

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
در آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد
رژه اقتدار
در پرتو وحی
تجلیل از تنها مدال‌آور رقابت‌های کاراته جهان در آفریقای جنوبی
آیت‌الله مظاهری: پیدایش گروه‌های تکفیری نتیجه اقدامات تفرقه‌آمیز در جهان اسلام است
حجت‌الاسلام والمسلمین نیلی‌پور: رعایت اصل تدریج گره‌گشای مشکلات فرهنگی است
فرمانده سپاه عاشورا اعلام کرد
اجرای 22 کیلومتر از خطوط مترو تبریز توسط سپاه
تولید صنعتی نانو الیاف در اصفهان
سفیر ایتالیا:ثابت می‌کنیم فعالیت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است
مدیر عامل کارخانه:فقط 30 درصد خط تولید واگن پارس فعال است
مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شد
با شرکت کلیه استان‌های کشور صورت گرفت
برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در ارومیه
کاهش نرخ داروی بیماران خاص از امروز
قیمت انواع برنج مازندران تعیین شد
اخبار ادبی و هنری
ششم آبان؛ تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 92
ثبت‌نام تکمیل ظرفیت بدون آزمون دانشگاه آزاد
در دیداررئیس جمهورکشورمان و رئیس مجلس ترکیه مطرح شد
تاکید تهران و آنکارا بر ارتقای تبادلات تجاری و اقتصادی
اندیشکده استراتفور گزارش داد
اوباما در ضعیف‌ترین موقعیت است
ثبت‌نام مشروط دانشجویان محروم از تحصیل آغاز شد
زمان ثبت‌نام و برگزاری کنکور دکتری 93
   


حضرت امام خمینی (ره): آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه‌داری و رفاه‌طلبی منافات ندارد، با الفبای مبارزه بیگانه‌اند.

 


در سی‌وسومین سالگرد دفاع مقدس، یگان‌های منتخب نظامی و انتظامی رژه رفتند و رئیس‌جمهور به ایراد سخنرانی پرداخت.
حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در جوار حرم حضرت امام‌خمینی(ره) به بازخوانی روند هشت سال دفاع مقدس پرداخت و روحیه ایثار را امروزه بیش از هر زمان دیگری لازم دانست.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما به دنیا اعلام می‌کنیم که نیروهای مسلح ما برخلاف ارتش‌های منطقه هیچگاه در امور سیاسی مداخله نکرده و همواره خود را در برابر ولایت و خواست مردم تسلیم می‌داند.
وی ادامه داد:‌در این 30 سال هیچگاه در کشور ما حکومت و دولت نظامی وجود نداشته و این افتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.
رئیس‌جمهور با تاکید بر این نکته که ارتش کشورهای منطقه باید درس مردم‌سالاری را از نیروهای مسلح ما بیاموزند، افزود، کشور ما یک کشور انقلابی است که حاکمیت مردم در آن جریان دارد.
وی ادامه داد: کشورهای انقلابی نیاز به تجاوز ندارند و نفوذ ما در منطقه نفوذی گفتمانی است.
رئیس‌جمهور با یادآوری این مسئله که ایران در طول 200 سال گذشته به هیچ کشوری تجاوز و حمله نکرده است، گفت: امروز نیز نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی آغازگر هیچ جنگ و تجاوزی نخواهند بود اما همواره مدافع خوبی در برابر متجاوزین بوده و خواهند بود.
رئیس‌جمهور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را عامل ثبات در منطقه خواند و اظهار داشت: ایران برای همسایگان و دیگر کشورهای منطقه تهدید نیست و کسانی برای منطقه تهدید هستند که تمام مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشتند.
وی با اشاره به تسلیحات کشتار جمعی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: رژیمی برای منطقه تهدید است که تمام معادلات بین‌المللی در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی را زیر پا گذاشته و انباشت سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی را برای تهدید دیگران در اختیار دارد.
روحانی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قدرتمند هستند اما قدرتشان برای بازدارندگی و دفاع است؛ ما اساسا با جنگ مخالفیم و خود را قربانی جنگ، تجاوز و آثار خسارت‌بار آن می‌دانیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دفاع در برابر هر گونه تجاوز از سوی دشمنان برای نیروهای مسلح ما اجتناب‌ناپذیر است، افزود: به جنگ‌افروزان اعلام می‌کنیم که پی جنگ جدیدی در منطقه ما نباشند چون این جنگ برای آنها پشیمان‌کننده خواهد بود.
وی ادامه داد: جنگ را نمی‌توان با جنگ خاموش کرد بلکه باید با سیاست، همدلی و همکاری برای خاموش کردن آتش جنگ تلاش کرد.
روحانی با تاکید بر اینکه ما طرفدار خاص ملت‌ها و همچنین خواست ملت سوریه هستیم، اضافه کرد: معتقدیم همه باید تلاش کنند تا جنگ در سوریه متوقف و تروریست‌ها در این کشور تقویت نشوند و در ادامه گروه‌های معارض با دولت سوریه پای میز مذاکره بیایند.
وی با بیان اینکه جنگ و دیپلماسی در کنار هم مفهومی ندارد، اظهار داشت: هیچ کشور آزاده‌ای این دو را بر روی یک میز و در کنار هم نمی‌پذیرد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران به دنبال توسعه است نه سلاح کشتار جمعی، افزود: این ملت به معاهدات منع سلاح کشتار جمعی و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای پیوسته و همچنان به آن متعهد است.
روحانی ملت ایران را آماده مذاکره با غرب دانست و تصریح کرد: ما حاضریم به شرط آنکه پیش شرطی برای مذاکره وجود نداشته باشد و مذاکرات از موضع برابر و احترام متقابل صورت گیرد با غرب مذاکره کنیم.
وی ادامه داد: در این مذاکرات همه حقوق ملت ایران از جمله حقوق هسته‌ای و غنی‌سازی در خاک کشور ما در چارچوب قوانین بین‌المللی باید پذیرفته شود.
کشورهای دیگر می‌توانند با همکاری ملت ایران مشکلات جهانی و منطقه‌ای را حل کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه اگر دیگر کشورها در برابر حقوق ملت ما سر فرود بیاورند ملت ایران نیز با همکاری پاسخ آنها را خواهند داد، اظهار داشت در این صورت می‌توانیم مشکلات منطقه‌ای و جهانی را حل و فصل کنیم.
رژه یگان‌ها و نمایش توان دفاعی
پس از سخنان رئیس جمهور یگان‌های منتخب ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج از مقابل جایگاه رژه رفتند.
موتورسواران رنجر، خودروی تاکتیکی سفیر، خودروی تاکتیکی نینوا، یگان حافظ صلح نیروی زمینی ارتش، نفربرهای مختلف نظیر BTR82, M113 و براق، خودروهای شناسایی رزمی صیاد، تانک‌های اسکورپیون، ذوالفقار، چیفتن، تی 55 بهینه‌سازی شده، تی72 اس، صمصام، تانک پل‌گذار، مین‌کوب تفتان، موشک‌انداز120 میلی‌متری، انواع توپ‌های کششی و خودکششی نظیر توپ‌های 175،155،130 و203 میلی‌متری، موشک‌انداز فجر 5، موشک زمین به زمین نازعات 6، موشک زلزال، موشک‌های نازعات و خودروهای مخابراتی سفیر مجهز به سامانه شنود سیار، از جمله تجهیزات نیروی زمینی ارتش در رژه دیروز بود.
قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) نیز با ارائه تجهیزاتی نظیر سامانه‌های راداری ملی، نبو، کاستا، مطلع‌الفجر، شهاب، ثامن و رادار پسیو دهم شهریور، سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی، سامانه‌های خیبر و باصر، سامانه موشکی دوربرد بهینه شده S200، موشک برد متوسط مرصاد، موشک شلمچه، موشک‌برد کوتاه یازهرا، سامانه راداری و موشکی 35 میلی‌متری اسکایگارد، سامانه موشکی برد کوتاه راپیر و سامانه ترپو تاکتیکی ارتقا یافته و سامانه رفع آلودگی ش.م.هـ توان دفاعی خود را به نمایش گذاشت.
سپس یگان‌های محمول نیروی هوایی ارتش با موشک‌های قدر، زوبین، قاصد3، یاسر، سامانه کایت، موشک‌های سجیل، ستار 1، عصر 67، ثاقب، موشک قائم، لانچر 99، سامانه سحاب، موشک نصر، موشک فکور از مقابل جایگاه رژه رفتند.
با رژه یگان‌های محمول نیروی دریایی ارتش نیز تجهیزاتی از جمله زیردریایی کلاس غدیر، ماکت انواع ناوشکن و ناوچه موشک‌انداز نظیر جماران و کلاس سینا، موشک‌های سطح به سطح نور و کوثر و انواع قایق‌های رزمی و ضربتی نظیر رعد و شهاب، زیردریایی السابحات 15، توپ فجر 27، اژدر والفجر 2 و سامانه خوداتکای پرتاب موشک به نمایش درآمد.
رژه یگان‌های محمول سپاه، با نمایش تجهیزات نیروی زمینی نظیر تانک رخش، توپ‌های 33، 255و122 میلیمتری و تانک ریکاوری شبدیز، نفربر زره‌ای ذوالجناح، نفربر براق، موشک زلزال 1، راکت‌انداز فجر5 ، موشک‌انداز فجر3 و انواع خودروهای تاکتیکی نظیر سفیر 3 و 4 آغاز شد.
در ادامه، نیروی هوافضای سپاه مهمترین تجهیزات خود شامل 30 فروند سامانه‌های موشکی دوربرد سجیل با سوخت جامد و سامانه‌های موشکی قدر Fو H با برد دو هزار کیلومتر را به نمایش گذاشت.
گفتنی است سامانه متحرک‌سازی شده اس 200 از جمله تجهیزات جدیدی بود که در مراسم دیروز به نمایش در‌آمد.
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران 12 دی ماه سال گذشته در همایش بزرگداشت شهید ستاری فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، طی سخنانی با اشاره به دیدار با فرمانده معظم کل قوا در 14 آبان ماه همان سال، گفته بود: حضرت آقا در این دیدار بر متحرک سازی سامانه موشکی اس 200 تاکید کردند.
یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای پدافندی که در رژه نیروهای مسلح به نمایش درآمد، جدیدترین رادار پدافند هوایی بود که پیش از این فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، از آن به عنوان رادار بی‌صدای پدافند نام برده بود.
به گزارش فارس، رادارهای بی‌صدا یا همان رادارهای پسیو آرایه فازی تحت عنوان پروژه‌های رفیع و رجال بودند که ار دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء است. این رادارها برای کشف اهداف متحرک در هر ارتفاع و آشکارسازی و ردیابی اهداف پنهان‌کار و محاسبه سرعت و اهداف آنها به کار می‌رود.
عدم ارسال امواج راداری، شناسایی و رهگیری این رادار را توسط دشمن غیرممکن می‌کند.
این رادارها جهت شناسایی و ردیابی اهداف از امواج رادیویی موجود در فضا استفاده می‌کنند و در کمترین زمان ممکن بهترین فرکانس موجود را برای ردیابی و شناسایی اهداف انتخاب و استفاده می‌کنند.
رادارهای پسیو توانایی شناسایی و ردیابی موشک‌های بالستیک، کروز به طور کلی موشک‌های با قدرت مانور و سرعت بالا را دارند. توانایی شناسایی هواپیماهای رادارگریز در برد مطلوب از جمله ویژگی‌های این رادار است.
این رادارها تاکتیکی بوده و قابلیت جابجایی، نصب و راه‌اندازی سریع و در مدت زمان کوتاه را دارند.
از دیگر تجهیزات نظامی که در رژه حضور داشت تانک‌های بهینه‌سازی شده اسکورپین، چیفتن و تانک ایرانی ذوالفقار بود.
همچنین در میان ادوات نیروی زمینی ارتش خودروهای مجهز به تیربار اخگر و سلاح تک‌تیرانداز شاهر نیز به چشم می‌خورد.
در میان ادوات نظامی به نمایش درآمده موشک فکور 90 که بر روی جنگنده‌ F14 نصب می‌شود در کنار بمب‌های هوشمند قاصد از مقابل جایگاه عبور کرد که نمایش موشک فکور نیز برای اولین بار در رژه صورت گرفت.
سرلشکر صفوی در حاشیه این مراسم گفت: ایران به یک قدرت بازدارندگی تاثیرگذار رسیده است و ما با موشک‌های دوربرد قدر و سجیل با برد بیش از دو هزار کیلومتر و آمادگی ملت‌مان به یک قدرت تاثیرگذار در معادلات بین‌المللی تبدیل شده‌ایم.
همچنین دریادار فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که آمریکا از قسمت زیادی از توانمندی‌های سپاه مطلع است، خاطرنشان کرد: اما آن چه آنها مطلع نیستند بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که خبر دارند.
وی افزود: آمریکایی‌ها از شناورهای تندرو، مین‌های دریایی و موشک ساحل به دریای نیروی دریایی سپاه نگران هستند. اکنون شناورهای سپاه در تعداد انبوه موجود است که 24 ساعته در خلیج‌فارس حضور دارند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: پس از این که تامین امنیت خلیج‌فارس به نیروی دریایی سپاه رسید، شاهد تغییر رفتار ناوهای آمریکایی بودیم و اکنون سال‌هاست که آمریکا را در آب‌های بین‌المللی نزدیک به ایران دیگر مشاهده نمی‌کنیم. آنها حتی در هنگام ورود به تنگه هرمز از بخش خروجی آن وارد می‌شوند تا به نیروی دریایی سپاه نزدیک نشوند که البته این عمل آنها هم منجر به ایجاد دو تصادف شده است.
به گفته وی حضور نیروهای نظامی آمریکا در خلیج‌فارس به معنای قرار گرفتن در معرض نابودی کامل آنهاست.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران همچنین گفت: آمریکا در سال‌های قبل استراتژی استفاده از ناوهای بزرگ را استفاده می‌کرد که این ناوها در مقابل شناورهای سپاه آسیب‌پذیر هستند. از سویی آنها قادر نیستند با شناورهای کوچک وارد خلیج‌فارس شوند. بنابراین در یک تناقضی گرفتار شده‌اند. به همین منظور آنها شناورهای جدیدی را طراحی کردند، اما آنها برای استفاده از این شناورها نیروی لازم را در اختیار ندارند، زیرا نیرویی می‌تواند در این شرایط سخت پایدار باشد که برای خدا کار کند.

 


بهترین الگو
قرآن مجید:
مسلماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق
نیکویی بود.
برای کسانی که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند.
سوره احزاب
آیه 21

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
از تنها مدال‌آور گنبدی سبک گوجوریو تیم ملی کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان طی مراسمی با حضور مسئولان تجلیل شد.
در این مراسم که در سالن آمفی‌تئاتر هلال‌احمر شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، از علیرضا هاشم‌زاده دارنده مدال برنز تیم ملی کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در آفریقای جنوبی، تجلیل شد. هاشم‌زاده دررقابت‌های قهرمانی کاراته جهان و در رده سنی بزرگسالان در سبک گوجوریو توانست تنها مدال تیم ده نفر ایران را در وزن 84- کیلوگرم به دست آورد. وی در این رقابت‌‌ها ابتدا با اقتدار و با نتایج 3 بر یک و پنج بر یک به ترتیب نمایندگان اسلوواکی و انگلستان را شکست داد و در سومین مبارزه در حالی که 5 بر 2 از نماینده آفریقای جنوبی پیش بود با قضاوت ناجوانمردانه داوران و با دریافت متوالی اخطار بازنده شد تا به گروه بازنده‌ها رفت.
وی در گروه بازنده‌ها توانست با نتیجه 6 بر 4 بر حریف جمهوری‌چک غلبه کند و به نشان برنز دست یابد.

 


رئیس حوزه علمیه اصفهان در دیدار با جمعی از مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: نتیجه تندروی‌های بیجا و گفتار و کردار تفرقه‌افکن و تنش‌آفرین، پیدایش گروه‌های تکفیری و انحرافی نظیر القاعده و سلفیون است.
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسین مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم و هیأت‌ همراه ضمن ابراز خرسندی فراوان از فعالیت‌های مؤثّر علمی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: امروزه تبلیغ در کشورهای غربی و نیز تبلیغ در کشور‌ها و مناطقی که اهل‌ سنت در آن سکونت دارند، از حساسیت ویژه و ظرافت خاصی برخوردار است و متصدیان امر و دست‌اندرکارانِ اعزام مبلغین لازم است نسبت به حساسیت و ظرافت این موضوع واقف باشند و در اعزام مبلغین، دقت لازم را به کار گیرند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر این‌که مبلغان اسلام و تشیع باید به سه سلاح علم، تقوی و عقلانیت مجهز باشند، اظهار داشت: مبلغین اعزامی به کشورهای غربی باید با بهره‌گیری از این سه سلاح، جوانانی دین‌دار و معتقد به اسلام و تشیع تربیت کنند و با به کارگیری استدلال به همراه تدبیر و عقلانیت، پاسخ سؤالات و شبهات را بدهند.
وی اختلاف و تفرقه بین مسلمانان را بزرگ‌ترین خطر تهدیدکننده برای اسلام و مسلمین برشمرد و تصریح کرد: نتیجه تندروی‌های بیجا و گفتار و کردار تفرقه‌افکن و تنش‌آفرین، پیدایش گروه‌های تکفیری و انحرافی نظیر القاعده و سلفیون است که امروزه خسارات عظیمی بر پیکر دنیای اسلام وارد ساخته‌اند.

 


استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: در کار فرهنگی اصولی وجود دارد که اولین این اصول تدریج است، تدریج یعنی این که در کار فرهنگی باید گام به گام پیش‌رفت و انتظار معجزه نداشته باشیم.
به گزارش رسا، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه، در دومین نشست دوره توانمندسازی مدیران و نخبگان فرهنگی که در خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ملزومات کار فرهنگی تمییز بین مدیریت فرهنگی با مهندسی فرهنگی است، مهندسی و مدیریت امور فرهنگی باید به عنوان دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های تمرینی ارائه شود و البته باید نگرشی دقیق و همه جانبه به این دو رکن فرهنگی صورت گیرد.
این نویسنده حوزوی خاطرنشان کرد: بدون مهندسی فرهنگی کاری از پیش نخواهیم برد، در صورتی که در فعالیت‌های فرهنگی ما نظم نباشد به یقین شکست خواهیم خورد حتی سپاه پیامبر اسلام هم در برخی جنگ ‌ها که لشکریان دچار بی نظمی می‌شدند شکست خوردند، در واقع در جنگ ‌ها هر کسی بهتر فکر کند و منظم‌تر و با برنامه‌تر باشد پیروز خواهد شد.
حجت الاسلام نیلی پور ابراز داشت: در کار فرهنگی اصولی وجود دارد که اولین این اصول تدریج است، تدریج یعنی این که در کار فرهنگی باید گام به گام پیشرفت و انتظار معجزه نداشته باشیم، حتی مهندسین فرهنگی غربی هم از اصل تدریج برای پیشبرد اهداف مخرب خود استفاده می‌کنند و شیطان هم از طریق تدریج انسان را از مسیر حق خارج می‌کند.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
پروژه خط دوم مترو تبریز به طول بیش از 22 کیلومتر توسط بخش سازندگی سپاه اجرا می‌شود.
فرمانده سپاه عاشورا، در مصاحبه با مطبوعات در محل این نهاد در تبریز گفت: سپاه و قرارگاه خاتم، چتر امنیتی برای دفاع از بخش خصوصی‌اند و رقیب این بخش نیستند و در همین راستا، مسئولیت اجرای خط دوم مترو تبریز به طول 5/22 کیلومتر را در 20 ایستگاه برعهده گرفته است.
سرتیپ علی‌اکبر پورجمشیدیان افزود: این طرح 7 سال به طول خواهد انجامید و طی آن قراملک، سه راه امین، عباسی و میدان بسیج از خطوط مترو برخوردار می‌شوند.
این مقام مسئول با عنوان اینکه سپاه فقط بر اساس رسالت خود انجام وظیفه می‌کند و در سازندگی نیز ورود داشته تا بارهای بر زمین مانده برداشته شوند، برخی بحث‌ها را اجحاف در حق سپاه خواند و در تشریح ابعاد دفاع مقدس 8 سال جنگ تحمیلی را باعث رشد کشور دانست و اظهار داشت: در دفاع مقدس، موفقیت‌های کشور به دست آمد و اکنون برتری نظام در علوم دفاعی، فرهنگ، فناوری، اقتصاد و سیاست، مرهون دفاع مقدس است.
وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: در هفته دفاع مقدس نمایشگاه بزرگ مقاومت و پایداری در پارک شمیم پایداری با 100 غرفه ترتیب می‌یابد و عملیات نصر4 نیز در آن بهینه‌سازی می‌شود و برای فرزندان نیروهای مسلح نیز برنامه کودک شاپرک، ترتیب داده شده و با حضور سرلشکر باقری، یادواره شهدای اطلاعات تشکیل و همزمان، یادمان غلامحسین افشرده در روستای افشرده کلنگ‌زنی می‌شود و بیمارستان صحرایی سپاه به نام فاطمه زهرا(س) در هشترود خدمات ارائه می‌دهد.

 


یک شرکت فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید صنعتی نانو الیاف شد.
این شرکت با دستیابی به دانش فنی ساخت تجهیزات صنعتی الکتروریسی، موفق به بومی سازی این فناوری و تولید صنعتی نانو الیاف شده است.
محمد شیخ‌ زین‌الدین افزود: نانو الیافی که با این تجهیزات و به صورت صنعتی از سوی شرکت نانوتار پاک تولید می‌شود در ساخت ماسکهای محافظ در برابر ذرات میکرونی، باندهای زخم و فیلتر هوا کاربرد دارد.
لایه‌ حاوی نانوالیاف تولید شده توسط دستگاه صنعتی الکتروریسی ساخت این شرکت دانش بنیان موفق به دریافت تائیدیه نانومقیاس از کریدور خدمات فناوری تا بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شده است.
وی با بیان اینکه به الیاف دارای قطر کمتر از 500 نانومتر، نانو الیاف گفته می‌شود، اظهار کرد: نانو الیاف دارای استحکام و ظرافت بیشتری نسبت به سایر الیاف است.
وی ادامه داد: این مواد تاکنون توانسته‌اند دگرگونی وسیعی در فناوری ایجاد کرده و چشم‌انداز روشنی در تحولات صنعتی نوید
دهند.

 


سفیر ایتالیا در تهران گفت: ایتالیا در دنیای صنعتی و اقتصادی تمایل به آغاز همکاری با ایران دارد و اگر شرایط به ما این اجازه را بدهد همکاری‌ها آغاز می‌شود.
لوکا جان سانتی در دیدار با استاندار کرمان در فرودگاه کرمان همچنین گفت: نتیجه انتخابات اخیر در ایران نگرش ما را تغییر داد و ایتالیا جزء نخستین کشورهایی بود که به دلیل اهمیت این تغییرات دو روز پس از برگزاری انتخابات معاون وزیر امور خارجه خود را به ایران فرستاد.
به گزارش ایرنا وی افزود: طی سه روز آینده وزرای امور خارجه ایران و ایتالیا در نیویورک ملاقات خواهند داشت و ایتالیا با توجه به دیدگاه مثبت خود نسبت به ایران امیدوار است فاز جدیدی از ارتباط با ایتالیا و دنیای غرب و راه‌حلی برای برنامه هسته‌ای ایران ایجاد شود.
وی افزود: ما به دنبال این هستیم که در عمل ثابت کنیم فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.
سفیر ایتالیا تصریح کرد: باید در برنامه هسته‌ای شفافیت‌ها و اعتمادسازی دو طرفه وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: باید با گفت‌وگو، تفاهم در این زمینه ایجاد شود و ایتالیا از طریق صحبت با کشورهای 5+1 کمک می‌کند تا مشکلات فعالیت هسته‌ای ایران حل شود.
جان سانتی، بیان کرد: تغییرات دولت‌ها در ایران و ایتالیا جدید است و ما شرایط را در ابعاد مختلف با دقت بررسی می‌کنیم.
وی اظهار کرد: در ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر تمامی همکاری خود را انجام می‌دهیم و به این مسئله توجه ویژه داریم.
سفیر ایتالیا در ایران خاطرنشان کرد: چند سال پیش از کرمان، ماهان و بم بازدید کرده بودم و امروز نیز با بازدید دوباره از بم متوجه شدم کارهای بسیاری انجام شده است.
وی از میزبانی مسئولان و مردم کرمان قدردانی و برای استاندار و مردم کرمان آرزوی موفقیت کرد.
استاندار کرمان نیز در این دیدار، سلاح واقعی در دنیای کنونی را اخلاق، معنویت و صداقت خواند و گفت: سلاح هسته‌ای در دنیا ناکارآمد است.
اسماعیل نجار افزود: اینکه ایران به صورت شفاف می‌گوید به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، از روی اعتقادات خود این مسئله را بیان می‌کند.وی ادامه داد: فعالیت هسته‌ای ما صلح‌آمیز است و هیچ کشوری نمی‌تواند حق مسلم مردم ایران را از آن بگیرد.
نجار، اظهار کرد: سفیر با تجربه و با سابقه ایتالیا در ایران می‌تواند در زمینه رفع تحریم‌ها علیه ایران و بیان صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران در دنیا تاثیرگذار باشد.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
مدیر عامل کارخانه واگن پارس اراک گفت: به دلیل مشکلات مالی و دیگر تنگناهای اقتصادی 30 درصد ظرفیت خط تولید این کارخانه فعال است.
غضنفر صفاری افزود: در صورت فعالیت صد درصد خط تولید، این کارخانه توانایی ساخت سالانه یک هزار دستگاه واگن باری، 150 دستگاه واگن مسافربری و 50 دستگاه لوکوموتیو را دارد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 100 نفر در کارگاههای تولیدی این مجموعه مشغول به کار هستند افزود: در صورت فعالیت 100 درصد ظرفیت، این کارخانه قادر به جذب دو هزار و 500 جوان و متخصص خواهیم بود.صفاری با بیان اینکه شرکت واگن پارس برنده مزایده ساخت 200 دستگاه واگن مسافربری برای بنگلادش شده است گفت: به دلیل عدم تأمین خط اعتباری لازم، اجرای این پروژه به تعویق افتاده است.وی با اشاره به افزایش قیمت دلار گفت: توجه به بخش صادرات می‌تواند راهگشای بخش صنعت استان در خصوص رویارویی با مشکلات اقتصادی باشد.

 


کیش- خبرنگار کیهان:
طی حکمی از سوی معاون اول رئیس جمهور مهندس «علی‌اصغر مونسان» به عنوان مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شد.
براساس این گزارش، مهندس مونسان پیش از این عضو هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بود که پس از برکناری مهندس علیرضا عامری مدیر عامل سابق سازمان منطقه آزاد کیش از تاریخ 27 شهریور ماه مسئولیت اداره منطقه آزاد کیش را برعهده گرفت.
لازم به ذکر است- مهندس عامری پس از یک مراسم خداحافظی با مردم جزیره کیش در تاریخ 28 شهریور جزیره کیش را به مقصد تهران ترک کرد.

 


نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور استاندار، مسئولان فرهنگی و استادان فعال در زمینه تولید صنایع دستی در ارومیه افتتاح شد.
در این نمایشگاه که با هدف معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی کشور و توسعه صنعت گردشگری دایر شده است کلیه استان‌های کشور هر کدام در 3 غرفه آثار هنری و صنایع دستی خود را در قالب 150 غرفه به نمایش گذاشته‌اند.
از 3 غرفه اختصاصی به استان‌ها در یک غرفه، تولیدات صنایع دستی به صورت زنده در مقابل بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است.
تمامی هزینه‌های نمایشگاهی اعم از اجاره غرفه، اسکان و پذیرایی در جهت حمایت از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی رایگان است.
در این نمایشگاه از هنرمندان تمامی استان‌ها دعوت شده تا برترین آثار و محصولات رشته‌های صنایع دستی و اصالت‌دار خود را برای نمایش و فروش ارائه کنند.
پوشیدن لباس محلی توسط هنرمندانی که به تولید صنایع دستی در محل نمایشگاه خواهند پرداخت از ویژگی‌های این نمایشگاه است.
غرفه‌های این نمایشگاه شامل گلیم بافی، معرق، منبت، چاقوسازی، سفال، شیشه، نمدبافی، محصولات ساخته شده از صدف، تابلو فرش و غیره است.
نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی از تاریخ سی‌ام شهریور آغاز شده و تا سوم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه واقع در پارک جنگلی برای بازدید همگان دایر است.

 


رئیس سازمان غذا و داروی وزیر بهداشت گفت: قیمت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج از اول مهر امسال کاهش می‌یابد و در داروخانه‌های کشور توزیع می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از علوم پزشکی گیلان، رسول دیناروند اظهار کرد: تصمیم کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج طبق تفاهمنامه‌ای که روز شنبه به امضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون و کار و رفاه اجتماعی رسیده، اتخاذ شده است.
وی، ادامه داد: طبق این تفاهمنامه مقرر شده است با توجه به اعتباری که وزارت بهداشت از محل مابه‌التفاوت نرخ ارز به بیمه‌ها می‌پردازند هزینه پرداختی بیماران را کاهش دهد.
این مسئول، فهرست داروهای مورد استفاده بیماران خاص و صعب‌العلاج را اعلام کرد و گفت: فهرست مربوط به بیماران مبتلا به ام‌اس و سرطان را به بیمه‌ها اعلام کرده‌ایم.
وی، خاطرنشان کرد: از اول مهر امسال داروهای بیماران خاص در داروخانه‌ها بر اساس دستورالعمل جدید توزیع می‌شود.
دیناروند، با بیان اینکه در دولت جدید در حوزه دارو از همان ابتدا پیگیری دو موضوع اساسی در دستور کار قرار داشت، متذکر شد: تامین و تدارک و در دسترس بودن داروهای بیماران صعب‌العلاج و دیگری کاهش قیمت دارو بالطبع رخ ارز بود که امسال شاهد افزایش زیاد قیمت دارو بودیم.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت انواع برنج‌های تولیدی در استان مشخص شد.
رئیس اداره روابط عمومی و سخنگوی این سازمان به خبرنگار کیهان میانگین قیمت انواع برنج تولیدی استان مازندران به تفکیک ارقام محلی و پرمحصول را اعلام کرد.
مهدی خلیلی گفت: انواع برنج طارم محلی 5 هزار و 800 تا 6 هزار و 100 تومان، طارم هاشمی 5 هزار و 700 تا 6 هزار تومان، بی‌نام 5 هزار و 600 تا 5 هزار و 900 تومان، خزر 4 هزار و 300 تا 4 هزار و 700، شیرودی 3 هزار و 800 تا 4 هزار و 100 تومان، فجر 4 هزار و 400 تا 4 هزار و 800 تومان، ندا و نعمت 3 هزار و 600 تا 3 هزار و 900 تومان است.

 


مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:
تماشاگر را با اتوبوس به سالن نمی‌آوریم
یک نمایش با اقتباس از کتاب پرخواننده «دا» به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.
به گزارش خبرنگار کیهان، نشست رسانه‌ای نمایش «من که دا نیستم» با حضور حسین پارسایی کارگردان نمایش، مرتضی مصطفی نژاد تهیه کننده و رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برگزار شد.
رحمت امینی با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌ها در بخش تئاتر حوزه هنری اقتباس از آثار دفاع مقدس است، گفت: جریان اقتباس در دنیا مخصوصا در حوزه سینما جریان پر مخاطبی است. در زمینه تئاتر نیز اینکه چگونه از یک اثر مبدع به یک اثر مقصد برسیم شیوه‌های مختلفی دارد.
وی در ادامه گفت: معتقدیم تئاتر حوزه هنری همانند فیلم‌‌ها و کتاب‌هایش باید بتواند حدی از سرمایه را برگرداند.
پارسایی کارگردان نمایش «من که دا نیستم» به لزوم حمایت مدیران دولتی در تئاتر اشاره کرد و گفت: اگر قرار است همه تئاتر ما در چهارراه ولیعصر خلاصه شود و همه توسعه و توان ما همین قدر اندک باشد راه به جایی نخواهیم برد. چه این انتقادات به دوران مدیریت من بازگردد چه به مدیریت حال حاضر تئاتر.
امینی نیز در این زمینه توضیح داد: در روشی که ما پیش گرفتیم قرار نیست تعداد زیادی مخاطب با اتوبوس و به شکل مجانی به دیدن یک نمایش بیایند. نمایش «من که دا نیستم» نسبت به نمایش‌های مناسبتی دارای داستان جذابی است و از شکل‌های معمول نمایش‌های سفارشی فاصله دارد و بنابراین این نمایش هم مخاطب خاص و هم مخاطب عام را جذب می‌کند.
وی ادامه داد: سیاست گذاری حوزه هنری در بخش تئاتر این است که بهترین ‌ها را عرضه کند. اما متاسفانه چون تئاتر در اولویت برنامه‌های افراد رده بالای تئاتر نیست اگر هیات دولت و مجلس شورای اسلامی از تئاتر حمایت نکنند ما نمی‌توانیم شاهد رشد این هنر باشیم.
نمایش «من که دا نیستم» به کارگردانی حسین پارسایی از سوم تا 28 مهر در حوزه هنری تالار اندیشه به اجرا در می‌آید.
انتصاب سوال‌بر‌انگیز
در روزنامه دانشگاه آزاد!
مدیرمسئول جدید روزنامه فرهیختگان علاوه بر اینکه فاقد هیچ گونه سابقه روشن و فعالیت قابل توجه علمی و فرهنگی است، وی هم‌چنین اتهام سوابق سوء مجرمانه در کارنامه اش دارد.
به گزارش خبرنگار کیهان، احسان مازندرانی در دوران تحصیل با فردی تجزیه طلب در ارتباط بوده است. وی به دلیل ایجاد تنش مدتی از تحصیل محروم شد.
مازندرانی که از فعالان و بازداشت‌شدگان فتنه 88 بود، معلوم نیست براساس کدام توانایی و شایستگی علمی به این سمت منصوب شده است؟
مسئولان دانشگاه آزاد هنوز پاسخی به این مسائل نداده اند.
تجدید میثاق سینماگران با امام راحل
و شهدای دفاع مقدس
جمعی از هنرمندان، سینماگران و کارکنان وزارت ارشاد برای تجدید میثاق با امام راحل و شهدای دفاع مقدس به قطعه شهدای بهشت‌زهرا و مرقد امام راحل رفتند.
به گزارش تسنیم، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی به همراه جمعی از هنرمندان، کارکنان وزارت ارشاد برای تجدید میثاق با شهدا به قطعه شهدای بهشت‌زهرا آمدند.حبیب‌الله کاسه‌ساز، پرویز شیخ‌طادی، ابراهیم اصغری، علی قوی‌تن، حبیب‌الله بهمنی، محمد احسانی، علیرضا رضاداد، اکبر حر، انسیه شاه‌حسینی، غلامرضا فرجی، بهروز شعیبی، حبشی، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، سعید رجبی‌فروتن، سیدمحمود رضوی، ابراهیم اصغری و مهدی فیوضی از جمله مدیران و هنرمندان حاضر در این دیدار هستند. جمعی دیگر از هنرمندان با اتوبوسی که از مقابل خانه سینما حرکت کرده است، به قطعه شهدا آمدند که در میان آن‌ها چهره‌هایی چون نجاریان، میرکریمی، محمدرضا هدایتی، توحیدی، غلامرضا موسوی، رسول صادقی، حبیب ایل‌بیگی، مرتضی رزاق کریمی، عسگرپور و... به چشم می‌خوردند.
از جمله حواشی جالب این مراسم دست دادن و روبوسی حبیب‌الله کاسه ساز با حجت‌الله ایوبی بود. هنرمندان پس از تجدید میثاق با شهدا، به حرم امام خمینی(ره) می‌روند.
پس از تجدید میثاق با شهدای دفاع مقدس، سینماگران بر سر مزار شهید آوینی حاضر شدند و سپس به قطعه هنرمندان رفتند تا پس از قرائت فاتحه و بزرگداشت هنرمندان فقید، از آنجا برای تجدید میثاق با آرمان‌های رهبر کبیر و بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی به حرم مطهر ایشان بروند.
انجمن مدیران تولید، مجمع عمومی
خانه سینما را تحریم کرد
انجمن مدیران تولید سینمای ایران در اعتراض به عدم فرایند منطقی، قانونی و شفاف بازگشایی خانه سینما در مجمع عمومی این تشکل شرکت نمی‌کند.
انجمن مدیران تولید سینمای ایران با انتشار نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به رئیس سازمان سینمایی نوشته است:جناب آقای دکتر ایوبی، پیرو موافقت قبلی این انجمن مبنی برحضور در مجمع عمومی فوق العاده خانه سینما با توجه به اعلام عجولانه فراخوان مجمع عمومی فوق العاده برای تاریخ 15/7/92 باید به استحضار برساند این همه عجله جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برای شورای مرکزی این انجمن قابل درک نیست، آن هم در شرایطی که هنوز در خصوص چگونگی حضور نمایندگان تشکل‌های عضو شفاف سازی لازم صورت نگرفته است.
در ادامه این نامه آمده:در صورتی که حضرت عالی مستحضرید اکثر این تشکل‌‌ها نه تنها مراحل قانونی خود را طی ننموده‌اند بلکه سال‌هاست که مجمع عمومی خود را هم برگزار نکرده‌ا‌ند و هیئت مدیره و شورای مرکزی ایشان نمی‌تواند مرجع قانونی برای معرفی نماینده به مجامع باشد و به نظر می‌رسد این گونه تعجیل برای برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما و انتخاب هیئت مدیره آن با حضور این نمایندگان که همراهی کامل با هیئت مدیره سابق را داشته و دارد حاصلی جز تکرار نتیجه مجمع عمومی قبلی که مناقشات و اختلافات سینماگران را در پی داشته است ندارد و شاید هدف از این عجله هم همین باشد.
در پایان نامه انجمن مدیران تولید می‌خوانیم: این انجمن ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی خانه سینما، شرکت در مجمع عمومی قانونی را بر خود فرض دانسته ولی با توجه به طی نشدن فرایند لازم برای برگزاری مجمع فوق (یعنی برگزاری مجامع عمومی اصنافی که مراحل قانونی شدن خودرا طی نکرده‌اند و اعتبار هیئت مدیره آن‌ها مخدوش است) و شفاف بودن نمایندگانی که فراگیر بودن مجمع را برساند، از شرکت در مجمع عمومی فوق‌العاده 15/7/92 معذور بوده و ضمن اعلام استقلال رأی خود خواهان طی یک فرایند منطقی، قانونی و شفاف برای برگزاری مجمع عمومی خانه سینما هستیم.
ناشران مصری نمایشگاه کتاب دوحه را تحریم کردند
اتحادیه ناشران مصر در اعتراض به موضع گیری‌های ضد مصری کشور قطر، نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال دوحه را تحریم کرد.
به گزارش ایسنا، «عاصم شلبی»، رئیس اتحادیه ناشران مصر از تمامی اعضای این اتحادیه خواست در اعتراض به موضع‌گیری قطر درباره انقلاب مردم مصر، نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال دوحه را تحریم کرده و در‌ آن شرکت نکنند.وی علت اصلی این تصمیم را اهانت کشور قطر و شبکه خبری الجزیره نسبت به مردم مصر و همچنین برنامه‌های فتنه‌انگیز این شبکه که دائما خشونت اقدامات تروریستی در مصر را تایید می‌کنند، دانست.

 


اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در برخی کد رشته محل‌های جدید آزمون سراسری سال 92 دوشنبه ششم آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش و نشریه پیک سنجش منتشر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب برای تمام پذیرفته‌شدگان نهایی و آن دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده، اما پذیرفته نشده‌اند، در هر یک از کد رشته محل‌های انتخابی در بین داوطلبان کد رشته محل مذکور و در سهمیه‌های مختلف با توجه به نمره کل داوطلب در همان کد رشته محل و همچنین رتبه آخرین فرد پذیرفته شده و اطلاعات دیگر، روز یکشنبه هفتم مهرماه 92 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.
براساس این گزارش، داوطلبان پس از دریافت کارنامه از سایت سازمان سنجش، در صورتی که درباره کد رشته محل‌های انتخابی و سایر مندرجات کارنامه سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا روز چهارشنبه 15 آبان ماه امسال از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند و به مکاتبات بعد از 15 آبان‌ماه نیز ترتیب اثر داده نمی‌شود.
براساس اعلام سازمان سنجش، داوطلبان باید از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری خودداری کنند.
بنابراین گزارش، اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با زمان و اطلاعات دیگر نیز شامل رشته‌های نیمه متمرکز دوره‌های روزانه، شبانه (نوبت دوم)،‌ دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دوره‌های بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی به همراه فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت هر رشته به همراه برنامه زمانی شرکت در مصاحبه آزمون علمی، پروژه و... چهارشنبه 17 مهرماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی ‌www.sanjesh.org منتشر
می‌شود.
براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 92 نیز در اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

 


رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت می‌توانند با مراجعه به پایگاه www.azmoon.org برای ثبت‌نام اقدام کنند.
دکتر ناصر اقبالی درباره تعداد گزینه‌های انتخاب گفت: هر داوطلب می‌تواند یک رشته را انتخاب و در پایگاه اینترنتی مرکز آزمون ثبت‌نام کند.
وی در مورد زمان ثبت‌نام و مراجعه به واحدهای دانشگاهی گفت: ثبت‌نام‌شوندگان با در دست داشتن پرینت (نسخه چاپی) 24 ساعت پس از ثبت‌نام به واحد دانشگاهی مربوطه مراجعه و برای ثبت‌نام قطعی اقدام کنند.
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان توصیه کرد: متقاضیان قبل از تهیه کارت از رشته/ محل‌های موجود در پایگاه اینترنتی این آزمون اطلاع حاصل نمایند و سپس برای ثبت‌نام قطعی اقدام کنند.
اقبالی در ادامه گفت: زمان آغاز به تحصیل این دسته از ثبت‌نام‌شدگان از مهر امسال خواهد بود.
اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ناپیوسته
دکتر ناصر اقبالی، رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نتایج انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ناپیوسته اعلام شد و داوطلبان این آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی
www.azmoon.com از نتیجه آزمون خود آگاهی یابند.
دکتر اقبالی درباره زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان این مقطع گفت: پذیرفته‌شدگان می‌توانند سه‌شنبه دوم مهر به واحد دانشگاهی پذیرفته شده مراجعه و برای ثبت‌نام قطعی اقدام کنند.
وی درباره مدارک مورد نیاز گفت: داوطلبان باید اصل شناسنامه عکس‌دار و دو برگ تصویر از تمام صفحات آن، اصل و یک برگ فتوکپی کارت ملی، 6 قطعه عکس تمام رخ 4×3 (برای آقایان مشمول 12 قطعه عکس)، اصل مدرک کاردانی مورد تأیید موسسات آموزش عالی و یک برگ تصویر از آن یا گواهی موقت و برای آقایان مدرکی که وضع نظام وظیفه آنان را مشخص کند به همراه داشته باشند.

 


رئیس جمهور در دیدار با جمیل چیچک گفت: تهران و آنکارا باید با همکاری و تعامل نزدیک‌تر نقش مؤثرتری در منطقه و بویژه حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای ایفا نمایند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران روزیکشنبه در دیدار جمیل چیچک رییس مجلس ترکیه با اشاره به روابط تاریخی و ریشه دار دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند و مصمم به گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو جانبه و تعاملات منطقه‌ای با ترکیه است.
رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و ترکیه دو کشور تأثیرگذار در منطقه هستند، افزود: تهران و آنکارا باید با همکاری و تعامل نزدیک‌تر نقش مؤثرتری در منطقه و بویژه حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای ایفا نمایند.
رئیس جمهور با اشاره به هدف‌گذاری افزایش حجم تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور به رقم 30 میلیارد دلار در سال 2015 تحقق این هدف را کاملاً در دسترس و امکان‌پذیر توصیف کرد و اظهار داشت: استفاده از پول ملی در مبادلات دوجانبه که در حال حاضر در تعاملات ایران با برخی دیگر از کشورهای همسایه در جریان است، می‌تواند به جهش در سطح و حجم روابط تجاری و اقتصادی تهران و آنکارا کمک کند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همسایگی و اهداف و منافع مشترک ایران و ترکیه در منطقه تصریح کرد: تشدید افراطی‌گری و اختلافات مذهبی و بویژه تروریسم، خطراتی هستند که رشد و گسترش آنها در منطقه هر دو کشور را تهدید می کند.
روحانی خاطرنشان کرد: اگر چه رویکرد ایران و ترکیه در مواجهه با تحولات سوریه تفاوت‌هایی دارد، اما دو کشور اهداف و منافع مشترکی درباره سوریه دارند و به عنوان مثال احتمال تجزیه سوریه، پیروزی تروریست‌ها در این کشور و یا حتی ادامه جنگ داخلی و بی‌ثباتی در این کشور به نفع هیچ‌کدام از دو طرف نیست و لذا تهران و آنکارا باید در این موارد با صراحت با یکدیگر مشورت و تبادل نظر کنند.
جمیل چیچک رییس مجلس ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اینکه به عنوان اولین مقام ترکیه‌ای با رییس‌جمهور کشورمان دیدار می‌کند، گفت: امیدوارم روند رو به گسترش روابط دو کشور در دولت جنابعالی سرعت مضاعفی پیدا کند.
جمیل چیچک با اشاره به حجم 22 میلیارد دلاری فعلی روابط اقتصادی ایران و ترکیه اظهار داشت: با توجه به برخورداری دو کشور از ظرفیت‌ها و امکانات فراوان و نیز نیروهای جوان و متخصص، تحقق حجم 30 میلیارد دلاری پیش بینی شده همکاری‌های دو کشور در سال 2015، کار دشواری نیست.
وی همچنین با اشاره به اینکه جنگ و درگیری در منطقه همه کشورهای منطقه را متضرر خواهد کرد، گفت: توقف هر چه سریع‌تر جنگ و خونریزی و حل و فصل مشکلات از طریق گفتگو اساس دیدگاه و رویکرد سیاست‌های خارجی ترکیه است.
گفتنی است؛رییس مجلس ترکیه روز گذشته با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و شنبه شب با رییس مجلس کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

 


اندیشکده استراتفور در گزارشی نوشت: کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی را به سختی نگران کرده است.
براساس گزارش استراتفور، پس از انتخاب مجدد اوباما به ریاست‌جمهوری، وی اکنون در ضعیف‌ترین موقعیت خود قرار دارد بالاخص پس از آنکه روسیه توانست از حمله نظامی به سوریه ممانعت کند. به این ترتیب اگر اوباما بخواهد به ایران زیاد امتیاز بدهد، سخت تحت فشار قرار خواهد گرفت.
به نوشته این اندیشکده آمریکایی، علاوه بر مشکلات داخلی، اوباما با موانع ژئوپلتیک هم در مسیر روابط دیپلماتیک با معنی با جمهوری اسلامی ایران مواجه است.
این اندیشکده در پایان نوشت: مذاکرات ایران و ایالات متحده موازنه قدرت در خاورمیانه را برهم می‌زند و به نفع روابط ایالات متحده با متحدینش نیست. امتیازدهی به ایران منجر به نگرانی شدید در عربستان سعودی و اسرائیل
خواهد شد. سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها نگران آن هستند که کاهش تنش بین ایران و آمریکا منجر به تقویت موضع ایران شده و به ضرر آنها تمام شود.
روزنامه الشرق الاوسط نیز به نقل از منابع رژیم صهیونیستی از نگرانی این رژیم نسبت به نزدیکی روابط تهران-واشنگتن خبر داد.
به گزارش (ایسنا) این روزنامه چاپ لندن به نقل از منابع یاد شده نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تضعیف مواضع آمریکا و اروپا درخصوص ضرورت توقف برنامه هسته‌ای ایران به واسطه طرح حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به ویژه با توجه به نزدیکی روابطی که اخیرا بین تهران و واشنگتن ایجاد شده است، نگران است.به نوشته الشرق‌الاوسط، بعد از ارائه سیگنال‌هایی قوی از نزدیکی آمریکا و ایران، درصد نگرانی‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزایش یافت و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی تماس‌هایی را با آمریکایی‌ها در این زمینه انجام داده است. مسئولان آمریکایی هم در این تماس‌ها به صهیونیست‌ها اطمینان دادند که هرگونه نزدیکی در روابط تهران-واشنگتن هرگز مواضع فعلی آمریکا را تغییر نخواهد داد.
روزنامه عبری معاریو نیز نوشت که مسئولان آمریکایی در مذاکرات خود با همتایان صهیونیستی‌شان به آنها اعلام کردند که آمریکا مواضعش را در قبال نیات هسته‌ای ایران تغییر نداده است.

 


رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، از ثبت‌نام دانشجویان محروم از تحصیل کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.
ناصر اقبالی در گفت‌وگو با مهر اضافه کرد: تعداد معدودی از داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی مشکل گزینشی داشتند و موفق به دریافت کارنامه خود در سامانه مرکز آزمون نمی‌شدند.
وی ادامه داد: با مساعدت و دستور سرپرست جدید دانشگاه آزاد، ثبت‌نام مشروط از این افراد در مراکز پذیرفته شده آغاز شده است.
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، ادامه داد: به تمام داوطلبانی که در این باره مشکل داشتند اطلاع‌رسانی کامل انجام شده و اسامی این افراد در سامانه احراز هویت دانشگاه محل قبولی منتشر شد.
به گفته اقبالی، با توجه به وقفه‌ای که در روند ثبت‌نام این دانشجویان صورت گرفت، به این مراکز مجوز دادیم که از آنان ثبت‌نام به عمل آورند تا در همین ترم به کلاسهای درس بروند.
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از این دانشجویان مشروط است و در طول ترم به مورد گزینشی آنان رسیدگی می‌شود.

 


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از زمان دقیق ثبت‌نام و برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93 خبر داد.
حسین توکلی گفت: تاریخ ثبت‌نام الکترونیکی برای کنکور دکتری از پنجم آذر شروع می‌شود و تا دوشنبه 11 آذر ماه 92 ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: ثبت‌نام این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.orgصورت می‌گیرد.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درباره تاریخ برگزاری آزمون افزود: براساس برنامه پیش‌بینی شده آزمون دکتری 93 در صبح و بعدازظهر 16 اسفند 92 در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10