(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 09 مهر 1392 - شماره 20605

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
 قرارداد آل سعود با شرکت صهیونیستی برای تامین امنیت مراسم حج
تشکل‌های دانشجویی خواستار شدند
رئیس جمهور انتظار خود از مذاکره با آمریکا را شفاف اعلام کند
درمکتب امام
رئیس قوه قضائیه دستور داد
صادر کنندگان چک بی‌محل به بانک مرکزی معرفی ‌شوند
نماینده کلیمیان در مصاحبه با سی ان ان: ایران از نظر مذهبی یکی از آزادترین کشورهاست
فرمانده کل سپاه: مکالمه تلفنی با اوباما اشتباه تاکتیکی بود
دستور روحانی برای بررسی امکان برقراری خط پرواز ایران - آمریکا
دغدغه نمایندگان نسبت به التهاب‌آفرینی در دانشگاه‌ها
مجلس به افراطی‌ها برای تصدی وزارت علوم رای اعتماد نمی‌دهد
فراز و فرود مواضع شیخ یوسف صانعی در یک کتاب
زمان ثبت‌نام و برگزاری همه آزمون‌های سراسری سال 93
به منظور بررسی رشوه در فوتبال انجام شد
نشست کمیسیون اصل 90 با سرپرست وزارت ورزش
صدور قرار مجرمیت‌ برای فاطمه هاشمی
آیت‌الله جوادی آملی: عزت ایران حاصل خون شهداست
برای اولین بار ثبت نام دانشجو در رشته مدیریت اماکن متبرکه
دانشنامه‌ «مفاهیم مشترک میان اسلام و مسیحیت» در آلمان چاپ شد
خدمات‌رسانی هلال‌احمر به زائران حج در میقات شجره
   


شرکت G4S انگلیسی ،که اداره موانع ایست و بازرسی رژیم صهیونیستی برای تنگ‌تر کردن هرچه بیشتر حلقه فشار بر فلسطینیان را برعهده دارد، با عقد قراردادی مسئول تامین امنیت و حمايت از حجاج بيت الله الحرام شد.
به گزارش ابنا ،تامین امنیت زائران و حمایت از كعبه مشرفه «بيت‌الله الحرام» و اغلب اماکنی که دارای حرمت و احترام نزد مسلمانان است، را هم اکنون یک شرکت صهیونیستی برعهده گرفته که فعالان مسلمان و غیر مسلمان غربی آن را به این اتهام تحت پیگرد قرار داده‌‌اند که جدیدترین و مدرن ترین سلاح ‌ها و تجهیزات تحریم شده بین‌المللی و سلاح‌هایی که برای سرکوب تظاهرکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است و این جدای از دست داشتن آن در موارد بی شمار و گسترده نقض حقوق بشر و موظف شدن به تامین امنیت و حمایت از شهرک‌های صهیونیست نشین احداث شده در سرزمین‌های اشغالی است.
نام اصلی این شرکت G4S است و با نام‌های مختلفی فعالیت می‌کند، به عنوان مثال این شرکت در سرزمین‌های اشغالی تحت عنوان «هاشميرا» فعالیت دارد و فعالیت خود در عربستان سعودی را با نام «المجال» آغاز کرد در حالی که دفتر آن در شهر «جده» است.
در این ارتباط پایگاه خبری «أسرار عربيه» پیشتر گزارشی منتشر کرده بود که در آن اطلاعاتی مورد تاکید قرار گرفته بود که اظهار می‌کرد، این شرکت با حکومت سعودی به توافقاتی دست یافته که تامین امنیت و حمایت از حجاج را طی سال 2013 برعهده بگیرد و در این راستا حتی این شرکت اقدام به انتشار آگهی برای استخدام افراد به مدت هفت روز و تنها طی موسم حج کرده بود.
همچنین در مجلات داخلی این شرکت آمده است که شرکت «جي فور اس» ماموریت تسهيل و تأمين نقل و انتقال بیش از 3 میلیون حاجی را که سالیانه راهی مكة مكرمة می‌شوند، برعهده دارد.
گفتنی است شرکت G4S خدماتی را نیز به رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها اداره موانع ایست و بازرسی نظامی رژیم صهیونیستی است که هدف اصلی آن تشدید تبعیض نژادی و قرار دادن قید و بند هرچه بیشتر بر تردد و نقل و انتقال فلسطینیان است

 


اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای با طرح مطالباتی نسبت به موضوع گفت‌وگوی ایران و آمریکا، از حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان درخواست کردند تا شروط و انتظارات خود از آمریکا را به صورت علنی و شفاف در رسانه‌ها اعلام کند.
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه خود با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک آورده است؛ در شرایط کنونی بعضی از واقعیات را نباید از نظر دور داشت، از جمله اینکه ایالات متحده هنوز تغییری در موضع خود مبنی بر کدخدایی در دهکده جهانی ایجاد نکرده است، مسئله‌ای که در سخنرانی اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خوبی نمایان گشت، همچنین قابل ذکر است طی سالیان گذشته دولتمردان آمریکا بارها و بارها از گزینه حمله نظامی به ایران سخن گفته‌اند هر چند که نتوانسته‌اند هیچ طرفی از آن ببندند و در عین حال همزمان با تهدید نظامی، از دعوت به میز مذاکره سخن گفته‌اند و با اعمال انواع تحریم‌های ضد بشری، درصدد فلج کردن اقتصاد کشور و معیشت مردم بودند و تلاش بسیاری نیز در این جهت صرف نمودند و نه تنها به نتیجه دلخواه خود دست نیافتند بلکه نقش منطقه‌ای ایران نیز در این گیر و دار از قبل پررنگ‌تر شده است.
باید توجه کنیم در زمان فتنه سال 88 و اغتشاشات پس از انتخابات در بسیاری از مسائل مربوط به آن نقش داشتند و مشغول توطئه‌آفرینی علیه نظام اسلامی بودند. آری اینها مسائلی نیست که مربوط به دهها سال قبل باشند بلکه این اقدامات در دولت همین پرزیدنت اوباما علیه ایران و یا منافع ایران انجام شده است. البته توجه به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان مبنایی جهت اعتمادسازی در مسئله هسته‌ای و اقرار به برخی خیانت‌هایشان نسبت به ملت ایران از معدود نکات مثبت مواضع آمریکائيهاست. با توجه به واقعیات فوق ما گمان جدی داریم که این تغییر لحن دولت آمریکا نه یک راهبرد بلکه یک تاکتیک مقطعی است و ناشی از ضعف آمریکا در نتیجه گرفتن از سایر تاکتیکهای نرم و سخت فوق‌الذکر است. آری اگر اقتدار نظام اسلامی در اثر این توطئه‌ها خدشه‌دار می شد دیگر شاهد تلاش آمریکائیها برای مذاکره با ایران نبودیم.
در ادامه بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی با اشاره به اینکه باید از هرگونه اقدام شتاب‌زده خودداری کرد، خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: در گفت‌وگوها و سخنان خود از هرگونه سخنی که به نوعی به اصول انقلاب و الگو بودن ایران در بین مستضعفین جهان خدشه وارد کند، از جمله به رسمیت شناختن ماهیت رژیم اشغالگر صهیونیستی جدا خودداری کنید.
لازم می‌دانیم آقای رئیس جمهور دکتر روحانی هر چه زودتر شروط و انتظارات خود از دولتمردان آمریکا را به صورت علنی و شفاف در رسانه‌ها و افکار عمومی اعلام نمایند. اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن احترام به تمامی افراد و مسئولانی که برای اعتلای ایران اسلامی در حال تلاش و فعالیتند از مسئولان مربوطه درخواست می‌کند جهت رفع نگرانی امت شهیدپرور و دلسوزان انقلاب متن مذاکرات فیمابین را منتشر نمایند تا زمینه هرگونه سوءبرداشت خودیها و سوءاستفاده دشمنان منتفی گردد.
همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با صدور نامه‌ای به رئیس جمهور به طرح سؤالاتی درباره گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و آمریکا پرداخت.
در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران آمده است؛ یکی از برترین نقاط قوت انقلاب اسلامی ایران در طول سی و پنج سال گذشته، تاکید بر استقلال از ابرقدرت‌های جهانخوار و عملی کردن شعار «نه شرقی نه غربی» بوده است، اما اتفاقی که در آخرین ساعات سفر شما به نیویورک رقم خورد باعث تلخکامی دوستداران انقلاب اسلامی و خدشه‌دار شدن این وجهه شده است.
در حالی که آمریکا طی سال‌های اخیر فشارهای همه‌جانبه خود را بیش از پیش تشدید کرده و با اعمال تحریم‌های جدید سعی در «فروختن ژست ابرقدرتی خود»‌ و «مخدوش کردن وجهه ضد آمریکایی» انقلاب اسلامی ایران نموده است، گفت‌وگوی تلفنی شما با رئیس جمهور آمریکا چه پیامی جز «کوتاه آمدن در برابر فشارها» و عدول از اصل اصیل استکبارستیزی انقلاب اسلامی ایران دارد؟
بسیجیان دانشگاه تهران در نامه خود با طرح سؤالاتی خواستار شفاف‌سازی موضوع مذاکره ایران و آمریکا شدند و از رئیس جمهور پرسیدند: دستاورد مکالمه چند دقیقه‌ای شما آیا چیزی غیر از «شکستن تابوی مذاکره و تعامل با آمریکا» و «خدشه‌دار شدن وجهه ضد استکباری انقلاب اسلامی» بوده است که شادی رسانه‌های معاند انقلاب را در پی داشته است؟
یکی دیگر از سؤالات بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از رئیس جمهور این است که کدام یک از شروط ملت ایران برای مذاکره با آمریکا محقق شده است؟ آیا آمریکا از دخالت‌های آشکار خود در امور داخلی کشور ما دست برداشته است؟ آیا آمریکایی‌ها از حمایت اپوزیسیون ملت ایران دست کشیده‌اند؟ آیا آمریکایی‌ها به دلیل کودتای بیست و هشت مرداد و حمایت‌های مالی و نظامی از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی و حمله به هواپیمای ایرباس و نقش فعال در فتنه سال 88 از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کرده است و اظهار پشیمانی کرده‌اند؟
در پایان این نامه آمده است؛ تضاد انقلاب اسلامی ایران با آمریکا نه بر سر پرونده هسته‌ای و نه بر سر تسخیر یک سفارتخانه، بلکه تضادی ماهوی است و مردم ایران از سال 57 تصمیم گرفته‌اند که کدخدایی جز «الله» را برنتابند و زیر یوغ آمریکا نباشند!

 


خیر دنیا و آخرت شما در رسیدگی به طبقات محروم است
و به همه در کوشش برای رفاه طبقات محروم وصیت می‌کنم.
که خیر دنیا و آخرت شماها (در) رسیدگی به حال محرومان جامعه است.
آئین انقلاب اسلامی - ص 463

 


آیت‌الله آملی لاریجانی رؤسای کل دادگستری استان‌ها و دادستان‌های سراسر کشور را موظف کرد فهرست اسامی و مشخصات افرادی را که به اتهام صدور چک بی‌محل تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و محکوم شده‌اند را به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ارسال کنند.
آیت‌الله آملی لاریجانی رؤسای کل دادگستری استان‌ها و دادستان‌های سراسر کشور را موظف کرد فهرست اسامی و مشخصات افرادی را که به اتهام صدور چک بی‌محل تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و محکوم شده‌اند را به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ارسال کنند تا اقدامات مناسب به منظور جلوگیری از افتتاح حساب جاری از سوی آنان و دریافت دسته چک صورت گیرد.
در بخشنامه رئیس قوه قضائیه آمده است:
“نظر به توسعه فن‌آوری اطلاعات در قوه قضائیه و در اجرای ماده 21 اصلاحی قانون صدور چک که مقرر می‌دارد: «بانکها مکلفند کلیه حساب‌های جاری اشخاصی را که بیش از یکبار چک بی‌محل صادر کرده و تعقیب آنها منتهی به صدور کیفرخواست شده باشد، بسته و تا سه سال بنام آنها حساب جاری دیگری باز نکنند»، مقتضی است مراجع قضایی سراسر کشور ترتیبی اتخاذ کنند تا فهرست و مشخصات افرادی که تعقیب آنها به اتهام صدور چک بی‌محل منتهی به صدور کیفرخواست شده است، از طریق سیستم مدیریت پرونده قضایی (CMS) به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ارسال شود. مرکز مزبور نیز موظف است پس از جمع آوری و پردازش مناسب اطلاعات، مشخصات کامل افراد را در اسرع وقت و به صورت برخط (آنلاین) به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال کند.نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه برعهده دادستان کل کشور است.”
ترکان خبر داد

 


نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از نظر آزادی‌های مذهبی یکی از آزادترین کشورهای جهان است و ما همانند بقیه ملت ایران از حقوق کامل شهروندی برخورداریم.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، سیامک مره صدق در باره این که زندگی برای یهودیان در ایران چگونه است گفت: در کلّ بگویم هیچ نگرانیی برای یهودیان در ایران وجود ندارد زیرا ما نیز بخشی از ملت ایران هستیم؛ ما یهودیان بیش از30 قرن است که در ایران زندگی می‌کنیم و همانند بقیه ملت ایران هستیم و از حقوق کامل شهروندان ایرانی برخورداریم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما اجازه دارید آزادانه عبادت کنید، به کنیسه بروید، مراسم و مناسبت‌های دینی تان را در روزهای خاص انجام دهید گفت: از نظر آزادی‌های مذهبی، ایران یکی از آزادترین کشورهای جهان است، ما می‌توانیم به کنیسه برویم، می‌توانیم مراسم و مناسبت هایمان را داشته باشیم؛ ما مدارس خودمان را داریم و کودکان یهودی کاملا آزادند به مدارس یهودی یا مدارس دولتی بروند.
مره صدق در پاسخ به سئوالی درباره رویکرد اسرائیل درباره کشور ایران گفت: به نظر من هر فردی و هر سیاستمداری که عاقل باشد، اصلا دنبال جنگ نمی‌رود زیرا هرکسی که در خاورمیانه جنگ را شروع کند، نمی‌تواند آن را پایان دهد، شروع کردن جنگ کاری غیرعاقلانه است. در جنگ عراق و ایران دیدیم همه مردم ایران برای دفاع از کشورشان در جنگ مشارکت کردند، من خودم نیز داوطلب جنگ شدم و بیش از 80 ماه داوطلبانه به جبهه رفتم؛ با اطمینان می‌گویم اگر کسی بخواهد به کشورم حمله کند، من آماده ام خون خود را در راه کشورم نثار کنم.
نماینده کلیمی مجلس شورای اسلامی ایران درباره این که آیا شما پیامی برای یهودیان آمریکا و سراسر جهان درباره ایران و یهودیان کشورتان دارید؟ گفت: بله، پیام من برای همه یهودیان در سراسر جهان این است که همه ما به عنوان پیروان حضرت موسی و مومنان به تورات، باید در مسیر درستی که تورات گفته است حرکت کنیم. مهمترین نکته در یهودیت جمله ایست که معنای آن می‌شود «شما باید همان طور که خودتان را دوست دارید برادر و خواهرتان را نیز دوست داشته باشید» بنابراین ما باید همانطور که خودمان را دوست داریم، همدیگر و همه بشریت را در سراسر جهان دوست داشته باشیم.

 


سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مواضع رئیس‌جمهور در نیویورک و به‌خصوص نطقش در سازمان ملل مناسب و مقتدرانه بود، مکالمه تلفنی با اوباما را اشتباه تاکتیکی دانست.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سفر‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور و هیئت همراه به نیویورک و مواضع اتخاذشده و اقدامات صورت‌گرفته از سوی این هیئت در این سفر، گفت: آقای روحانی و هیئت همراهشان در این سفر نشان دادند که الحمد لله روی اصول ایستاده‌اند و در مسیر انقلاب اسلامی، چارچوب‌ها و سیاست‌های نظام و مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند.
فرمانده‌کل سپاه با اشاره به اینکه به‌دلیل قرار گرفتن آمریکائی‌ها در موضع ضعف و قرار داشتن جمهوری اسلامی ایران در موضع اقتدار و قدرت در عرصه بین‌الملل، دولت آمریکا به اقداماتی نظیر ملاقات حضوری و یا حداقل مکالمه تلفنی با رئیس جمهور ایران نیاز داشت، افزود: رئیس جمهور محترم که مواضع مقتدرانه و مناسبی در این سفر و به‌خصوص در نطقشان در مجمع عمومی سازمان ملل اتخاذ کردند، بهتر بود همان‌گونه که برای ملاقات حضوری به اوباما وقت داده نشد، از پذیرش مکالمه تلفنی با اوباما نیز خودداری کرده چنین اقداماتی به بعد از نشان دادن اقدامات عملی دولت آمریکا و راستی‌آزمایی و صداقت‌سنجی در رفتار عملی‌‌شان موکول می‌شد!
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص با مواضع و سخنانی که در شصت و هشتمین اجلاس سازمان ملل مطرح شد، حسن‌نیت خود را نشان داد، اکنون نوبت آمریکاست که با اقدامات عملی خود اعتمادسازی نموده در عمل راستگویی خود را به اثبات برساند.
فرمانده‌کل سپاه در پاسخ به این سؤال “به‌نظر شما در این مرحله دولت آمریکا چه گام‌های عملی بایستی بردارد؟”، اظهار داشت: رفع کامل تحریم‌ها علیه ملت ایران، آزادسازی دارایی‌های بلوکه و توقیف‌شده ایران توسط آمریکا، دست‌کشیدن از دشمنی‌ها و توطئه‌ها علیه مردم ایران، پذیرش ایران هسته‌ای و عدم سنگ‌اندازی در این مسیر و ... از مواردی است که بایستی در این مرحله توسط آمریکا انجام شود و ملت ایران منتظر چنین اقداماتی از سوی آمریکاست.
وی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه مقامات رژیم غاصب صهیونیستی را در جریان تمام مسائلشان با ایران و حتی مکالمه تلفنی با اوباما قرار داده بوده و از این پس نیز قرار خواهند داد، افزود: یکی از نگرانی‌های اصلی که وجود دارد، همین‌جاست، چرا‌که به نظر می‌رسد دولت‌مردان آمریکا متأسفانه استقلال رأی و تصمیم ندارند و از صهیونیسم جهانی تأثیرپذیرند و بایستی برای اقدامات خود از این رژیم غاصب ظالم اجازه بگیرند.
فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه این نرمش قهرمانانه موجب آشکارتر شدن چهره واقعی این دولت برای افکارعمومی جهان خواهد شد، تصریح کرد: با شناختی که از ماهیت استکبار و سلطه داریم، اینکه تصور خوش‌بینانه‌ای از رفتار آمریکا داشته باشیم، ساده‌انگارانه است چرا‌که به نظر می‌رسد دشمن هنوز آن عبرتی را که باید گرفته می‌شد نگرفته و هنوز احتیاج به زمان بیشتری برای تغییر دارد.
سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: با تدبیر رهبر معظم انقلاب، انعطاف، صداقت و حسن‌نیت جمهوری اسلامی نیز برای افکار عمومی جهان نمایان‌تر می‌شود.وی با تأکید بر اینکه نگرانی خاصی نسبت به اصل نرمش قهرمانانه و دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی در این رابطه وجود ندارد، گفت: صفت قهرمانانه برای نرمش، یعنی اینکه اقدامات حکیمانه با حفظ مصالح، اقتدار و عزتمندی نظام صورت بگیرد.
فرمانده‌کل سپاه افزود: با این وجود در مسیر حرکت دولت ممکن است اشتباهات تاکتیکی مانند همین مکالمه تلفنی با اوباما صورت بگیرد که قابل تصحیح و جبران است.
سرلشکر جعفری تأکید کرد: در هر صورت، نکته مهم و اساسی در این زمینه، هدایت‌های داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هوشمندی مردم در رصد دقیق این روند است و اگر در جایی خطایی از سوی مسئولان مربوطه دیده شود، قطعاً دلسوزان و نیروهای انقلاب تذکرات لازم را خواهند داد.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی به‌دنبال ایجاد نوعی دوقطبی در داخل کشور بوده می‌خواهند چنین القا کنند که یک گروه طرفدار نرمش و مذاکره با آمریکا بوده و گروهی دیگر در کشور مخالف این موضوع هستند، تصریح کرد: راهبرد “نرمش قهرمانانه” موضوعی است که با تدبیر و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده است و همه نیروها و نهادهای انقلابی نیز با این سیاست نظام اسلامی همراه هستند، اما اینکه عده‌ای همواره به‌دنبال ایجاد شکاف و دوگانگی و دوقطبی کردن فضا در داخل کشور بوده آب به آسیای دشمن می‌ریزند، پدیده جدیدی نیست و امروز تأثیر چندانی هم ندارد.

 


سرپرست شورای عالی ایرانیان خارج از کشور از دستور رئیس‌جمهور برای بررسی برقراری خط پروازی مستقیم میان ایران و آمریکا خبر داد.
اکبر ترکان در نشست با مدیران دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، ضمن اعلام این موضوع، دستاوردهای دیدار رئیس جمهور با ایرانیان مقیم آمریکا را تشریح کرد. وی نتایج دیدار رئيس جمهور با ایرانیان مقیم نیویورک را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: دکتر روحانی، ایرانی بودن را مهمترین نقطه مشترک برای تمام ایرانیان می‌داند و بر ضرورت و افزایش خدمت‌رسانی به تمامی ایرانیان در سراسر جهان از سوی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور تأکید کرده است.
ترکان، تسهیل رفت و آمد و ارتباط ایرانیان مقیم خارج به کشور را یکی دیگر از محورهای سخنان رئیس جمهور اعلام کرد و افزود: ایشان در راستای رفع مشکلات رفت و آمد هموطنان مقیم آمریکا، دستور بررسی چگونگی برقراری خط پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا را صادر کرد.
سرپرست شورای عالی ایرانیان با اشاره به موافقت رئیس جمهور بر باقی ماندن دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در مجموعه نهاد ریاست جمهوری گفت: انتظار رئیس جمهور از دبیرخانه این است که با اصلاح ساختار و چابک سازی مجموعه، در زمینه ارائه خدمات و برقراری ارتباط و تسهیل امور هموطنان مقیم خارج بیش از پیش تلاش شود.
وی افزود: از نکاتی که رئیس جمهور بر آن تأکید دارد، پیگیری دبیرخانه شورای عالی در جهت تسریع و حل مشکلات قضایی ایرانیان، وظیفه عمومی و تسهیل قوانین و مقررات رفت و آمد و رفع موانع و موارد بازدارنده ارتباط هموطنان مقیم خارج با کشور از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.
ترکان در پایان گفت: لازم است دبیرخانه در اسرع وقت نسبت به بررسی قوانین و مقررات مربوطه و ارائه لایحه اصلاحی برای رفع کلیه موانع و محدودیت‌های پیش روی ایرانیان اقدام کند.
تركان هفتمين پست خود را گرفت
سرپرست دانشگاه آزاد در ادامه صدور احکام جدید، اکبر ترکان را به عضویت در شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان این دانشگاه، درآورد.
به گزارش مهر، با صدور حکمی از سوی حمید میرزاده، اکبر ترکان به سمت مشاور رئیس دانشگاه و عضو شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.
 در متن این حکم آمده است:
“امید است شورای مذکور ضمن بررسی منابع درآمدی ، هزینه ها، بودجه‌‌ها و برنامه های توسعه ای دانشگاه آزاد برای بهره برداری از منابع مالی و اقتصادی و ظرفیت های علمی و اقتصادی این دانشگاه و بخش خصوصی برنامه ریزی نموده و اقدامات لازم اجرایی را به انجام رساند.”
 اکبر ترکان هم اکنون مشاور رئیس جمهور و رئیس دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق آزاد است.  وی با دریافت احکام دیگری و با حفظ سمت، هم اکنون سرپرست معاون بین الملل، سرپرست شورای عالی ایرانیان، سرپرست دبیرخانه جنبش عدم تعهد و سرپرست سازمان فضایی کشور است.
 عضویت در شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد، هفتمین سمت را برای وی رقم زد.

 


برخی نمایندگان مجلس ضمن ابراز نگرانی نسبت به التهاب‌آفرینی در دانشگاه‌ها با بیان اینکه توفیقی از مجلس رای اعتماد نمی‌گیرد، تاکید کردند رئیس‌جمهور فردی که افراطی و تندرو نباشد را برای تصدی وزارت علوم معرفی کند.
در همین رابطه، عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس در واکنش به اظهارات مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره معرفی سرپرستان سه وزارتخانه آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان به مجلس گفت: در خصوص آقای توفیقی که از همان ابتدا مجلس موضع منفی خود را اعلام کرد.
وی افزود: آقای توفیقی فردی تندتر و افراطی‌تر از آقای میلی‌منفرد بود که مجلس به وی رای اعتماد نداد، حال معرفی وی به خانه ملت جای تعجب خواهد داشت.
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان این که فضای مجلس برای جعفر توفیقی مناسب نیست، تصریح کرد: وکلای ملت به سرپرست وزارت علوم در صورت معرفی رای نخواهند داد؛ البته انتظار ما از رئیس‌جمهور این است که فردی را به عنوان وزیر پیشنهاد کند که برای دانشگاه‌ها مفید باشد.
همچنین فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در مجلس با بیان این که معرفی توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم قطعی نیست، گفت: اظهارات مختلفی از سوی دولتی‌ها درباره گزینه پیشنهادی وزارت علوم مطرح شده است اما واقعیت این است که اگر توفیقی معرفی شود، مجلس به او رای اعتماد نخواهد داد.
بشیری با بیان این که تجربه تلخی از التهاب‌آفرینی‌های برخی افراد در دانشگاه‌ها وجود دارد، تاکید کرد: مجلس اجازه ملتهب شدن فضای دانشگاه را به هیچ کس نخواهد داد.
وی با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان در عدم رای اعتماد به توفیقی مصمم است، تصریح کرد: با توجه به سخنرانی غیرمنصفانه آقای توفیقی در دانشگاه تهران که فیلم آن سخنرانی موجود است بعید می‌دانیم دوستان ما در فراکسیون رهروان ولایت بخواهند به آقای توفیقی رای اعتماد بدهند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: مجلس رای اعتماد به توفیقی را با التهاب‌آفرینی در دانشگاه‌ها و فضای علمی برابر می‌داند و بر همین راستا، قطعا نمایندگان در صورتی که آقای توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی شود به ایشان رای اعتماد نخواهند داد.

 


کتاب «بازخوانی دیدگاه‌های سیاسی و فقهی آیت‌الله صانعی» نوشته امید حسینی توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ سوم رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «بازخوانی دیدگاه‌های سیاسی و فقهی آیت‌الله صانعی» یک پیش‌گفتار، یک مقدمه و 7 فصل با اشاره‌ای کوتاه و مختصر بر زندگی سیاسی، اجتماعی و علمی شیخ، از دوران جوانی تا سال 88 می‌نویسد:
«پس از ارتحال امام (رحمهًْ الله علیه)، او به شدت از رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمایت و پشتیبانی کرد. اما این روند تنها تا دوم خرداد 76 ادامه داشت و پس از روی کار آمدن اصلاح‌طلبان و حاکم شدن فضای تساهل و تسامح رفته رفته به نواندیشی و روشنفکری گرایش پیدا کرد و در فرصت‌های مختلف به ارکان حاکمیت و مسئولان نظام شورید. ...این گردش نه تنها در حوزه مسائل سیاسی، بلکه در عرصه اجتهاد و افتاء نیز رخ داد تا جایی که می‌توان ارائه فتاوی شاذ و منحصر به فردی مانند امام جماعت، قاضی و ولی فقیه شدن زنان، ارث بردن کافر از مسلمان، ربای تولیدی و... را از وی مشاهده کرد.
قابل ذکر است که این کتاب در شمارگان1000نسخه و 212 صفحه و به قیمت 8هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

 


مشاور عالی سازمان سنجش زمان دقیق ثبت‌نام در آزمون‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دوره‌های فراگیر پیام‌نور در سال 93 را اعلام کرد.
حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز ثبت‌نام کنکور 93 از 16 آذرماه، گفت: داوطلبان تا 23 آذرماه مهلت دارند به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org برای ثبت‌نام مراجعه کنند.
وی درباره زمان برگزاری کنکور 93 گفت: آزمون سراسری سال 93 روزهای پنجم، ششم و هفتم تیرماه برگزار می‌شود.
توکلی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 93 از 12 آبان ماه سال جاری افزود: مهلت ثبت‌نام این دسته از داوطلبان تا 19 آبان ماه 92 ادامه دارد، همچنین این دوره از آزمون در روزهای 16، 17 و 18 بهمن ماه 92 برگزار می‌شود.
وی از آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری 93 از پنجم آذرماه سال جاری خبر داد و گفت:‌ مهلت ثبت‌نام داوطلبان تا 11 آذ‌ر ماه 92 ادامه دارد.
مشاور عالی سازمان سنجش افزود: همچنین آزمون دکتری 93 در 16 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود. وی با اشاره به زمان ثبت‌نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای بهمن ماه 92 و مهرماه 93 گفت: ثبت‌نام این آزمون از یکشنبه آینده 14 مهرماه آغاز و تا 20 مهرماه ادامه دارد.
توکلی درپایان گفت: آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور 29 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

 


سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به جلسه روز یک‌شنبه این کمیسیون با سرپرست وزارت ورزش و جوانان برای بررسی موضوع رشوه در فوتبال از برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال خبر داد.
مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به حضور سیدرضا صالحی امیری در جلسه روز یک‌شنبه کمیسیون اصل 90 گفت: در این جلسه سوال نمایندگان از آقای صالحی امیری مبنی بر اینکه «برنامه شما برای مقابله با فساد مالی، رشوه و تبانی‌‌های موجود در ورزش به خصوص فوتبال چیست؟»، مطرح شد.
وی اضافه کرد: آقای صالحی امیری در این جلسه برنامه‌های مدونی را در این زمینه ارائه دادند، البته سرپرست وزارت ورزش و جوانان توضیح دادند که قرار است برای سالم‌سازی در ورزش کمیته 5 نفره‌ای تشکیل شود.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 همچنین اعلام کرد که جزئیات تشکیل این کمیته 5 نفره از سوی سرپرست وزارت ورزش و جوانان به کمیسیون اصل 90 ارائه خواهد شد.
افضلی‌فرد در بیان جزئیات دیگری از جلسه نمایندگان با سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: آقای صالحی امیری سازوکاری نیز برای جلوگیری از تبانی برای تعیین هیئت‌های ورزشی فدراسیون‌ها دارند که در این جلسه آن را تشریح کردند.
وی در گفت‌وگو با فارس، افزود: کمیسیون اصل 90 با حضور مسئولان ورزش کشور و همچنین اهالی فوتبال نیز تشکیل جلسه داد.
گفتنی است، در جلسه اعضای کمیسیون اصل 90 با اهالی فوتبال، چهره‌هایی همچون حجت‌الاسلام علیپور رئیس ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال، غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر، هادی آیت‌اللهی نایب رئیس فدراسیون فوتبال، عزیز محمدی رئیس اتحادیه فوتبال، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ برتر، اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران حضور داشتند.

 


وکیل مدافع فاطمه هاشمی از صدور قرار مجرمیت برای موکلش خبر داد.
محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع فاطمه هاشمی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر، گفت: رسیدگی به اتهام نشر اکاذیب نیاز به شاکی خصوصی دارد اما متاسفانه دادستان بدون شاکی خصوصی قرار مجرمیت را برای فاطمه هاشمی صادر کرده است.
وی افزود: در حال حاضر قرار مجرمیت برای وی صادر شده و پرونده برای صدور کیفرخواست روی میز دادستان قرار دارد.
چندی پیش برخی از رسانه‌ها خبر از احضار فاطمه هاشمی به دادگاه را منتشر کردند اما دلیل این موضوع چندان روشن نبود تا اینکه خبر رسید که وی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است.
با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شدکه فاطمه هاشمی به دلیل اظهارنظرهایی که نسبت به وزرا در روز رای‌گیری داشته به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است.

 


آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با محمد دلبری شهردار قم، با تبریک انتخاب مجدد وی به عنوان شهردار این شهرستان گفت: قطعا اگر نیروهای رزمنده به عنوان نیروهای نظامی در جبهه‌های حق علیه باطل نمی‌بود در حال حاضر نامی از اسلام در کشورمان باقی نمانده بود.
به گزارش تسنیم، ایشان با تاکید بر اینکه ایران وامدار اسلام است و در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام با پرچم یا زهرا(س) و یا حسین(ع) در خاکریزها با نوای «یا حسین» و «یا کربلا» فتح و ظفر می‌آفریدند و مقاومت می‌کردند خاطرنشان ساخت:
اینکه امروز رئیس‌جمهور آمریکا، اوباما با رئیس‌جمهور ایران تماس می‌گیرد(!) به برکت آبروی خون شهداست که برای کشور ما عزت و شرافت به ارمغان آورده‌اند و باعث عزتمندی ایران اسلامی شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های خوبی در زمینه فضای سبز در سال‌های اخیر صورت گرفته است، افزود: مجموعه شهرداری باید نگاهی دقیق‌تر به مقوله فضای سبز در سال‌های پیش‌رو داشته باشد.

 


رئیس دانشگاه امام رضا(ع) گفت: برای اولین بار دانشگاه امام رضا(ع) در رشته مدیریت اماکن متبرکه دانشجو می‌پذیرد.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا میرزایی درباره این موضوع اظهار کرد: این دانشگاه برای نیمسال دوم سال تحصیلی در رشته مدیریت اماکن متبرکه مذهبی دانشجو می‌پذیرد.
وی به شرایط عمومی پذیرش دانشجو در این رشته اشاره کرد و گفت: دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا مدرک سطح دو حوزوی و اشتغال 3 ساله پس از اتمام مقطع تحصیلی قبلی در حوزه‌های مرتبط با اماکن متبرکه مذهبی از جمله شرایط لازم برای ثبت‌نام در این رشته محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه امام رضا(ع) افزود: خادمین افتخاری آستان قدس رضوی نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
میرزایی در ادامه بیان کرد: زمان ثبت نام از داوطلبان علاقه‌مند به این رشته تا 15 مهر انجام می‌شود و آزمون کتبی این رشته در یکم آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی در ادامه گفت: پذیرش نهایی دانشجویان در رشته مدیریت اماکن متبرکه مذهبی براساس مجموع امتیازات حاصل از آزمون کتبی و مصاحبه حضوری خواهد بود.
علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر باید به پایگاه اینترنتی دانشگاه امام رضا(ع) به نشانی اینترنتی www.imamreza.ac.ir مراجعه کنند.

 


به منظور تبیین مفاهیم اساسی و مشترک میان اسلام و مسیحیت و تشویق مسلمانان و مسیحیان دانشنامه‌ «مفاهیم مشترک میان مسیحیت و اسلام» در آلمان چاپ شد.
به گزارش ابنا ـ دانشنامه‌ «مفاهیم مشترک میان مسیحیت و اسلام» با هدف تبیین مفاهیم اساسی و مشترک میان اسلام و مسیحیت و تشویق مسلمانان و مسیحیان به تفاهم در آلمان چاپ شد.
«ریچارد هاینسمان»، استاد ادیان‌شناسی و یکی از گردآورندگان دانشنامه تأکید کرد: این دانشنامه در دو جلد تألیف شده و در درجه اول تشویق به تفاهم متبادل بین مسیحیان و مسلمانان را مورد توجه قرار داده است.
تهیه‌کنندگان این اثر دینی تلاش می‌کنند به بسیاری از سؤالات افکار عمومی آلمان درباره‌ مفاهیم دینی از جمله جهاد، شریعت و روح‌القدس پاسخ دهند. همچنین در این دانشنامه دیدگاه اسلام درباره زن، اهمیت دموکراسی، آزادی دینداری در مسیحیت و اسلام و دیگر مسائل مهم دو دین اسلام و مسیحیت برای علاقمندان تبیین شده است.

 


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از آمادگی این مرکز برای خدمات‌رسانی به زائرین بیت‌الله‌الحرام در موسم حج 92 در میقات شجره خبر داد.
سیدعلی ریاض دیروز در گفت‌وگو با ایرنا،‌ افزود: ایجاد امنیت خاطر و سلامت روحی و روانی زائران بیت‌الله‌الحرام از برنامه‌های اصلی این مرکز پزشکی وابسته به جمعیت هلال‌احمر است و تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی مدون و همکاری پزشکان و پرستاران موجب تقویت روحیه میهمانان حریم امن الهی و حفظ سلامت کاروان‌‌ها در ایام مناسک حج ابراهیمی باشیم.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ضمن تاکید بر آمادگی کامل بیمارستان‌‌های مدینه منوره و مکه مکرمه در پاسخگویی به تمامی مراجعات پزشکی و استقرار آمبولانس و پایگاه اورژانس طبق سال‌های گذشته در میقات شجره برای ارائه خدمات پزشکی به ضیوف الرحمن خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در این خصوص به نحو شایسته انجام شده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10