(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 20 مهر 1392 - شماره 20614

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چرایی مرگ بر آمریکا از نگاه امام(ره) (قسمت آخر)
دنیا عوض شده است
رئیس قوه قضائیه: توقع بازگشت فتنه‌گران به رأس‌امور باطل است
درمکتب امام
سعیدی: آمریکا در 200 سال اخیر با خوی سلطه‌گری رفتار کدخدامنشانه در دنیا داشته است
قاضی سراج: برای مبارزه با مفاسد اقتصادی همه دستگاه‌ها به قوه قضائیه کمک کنند
جواد لاریجانی: برنامه ما با آمریکا مدیریت دشمنی است نه بهبود روابط
در اجلاس جبهه پیروان مطرح شد
باهنر: برخی آمارهای دولت روحانی اغراق‌آمیز است
عضو هیئت رئیسه مجلس: اصلاحیه بودجه 92 از اواخر مهرماه در صحن علنی بررسی می‌شود
در خلیج عدن صورت گرفت
مقابله ناوگروه ارتش با ربایش کشتی گازبر ایرانی
در پیامی روحانی پیروزی مجدد علی‌اف در انتخابات ریاست‌جمهوری آذربایجان را تبریک گفت
لاریجانی: همکاری‌های اقتصادی ایران و کرواسی باید گسترش یابد
توضيحات رئیس دادگاه انتظامي قضات درباره 6 قاضي اخراجي
چامسکی: جامعه بین‌المللی برنامه هسته‌ای ایران را تهدید نمی‌داند
نوبخت: «فریدون» دستیار ویژه رئيس‌جمهور نیست
عیادت سیدحسن خمینی از عسگراولادی
   


ابراهیم حاجی محمدزاده
سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره به اصطلاح سیاسیونی بوده‌اند که مقابله با استکبار جهانی و در رأس آنها، در گذشته انگلیس و در چند دهه اخیر آمریکا و صهیونیزم را به علت قدرت نظامی، اقتصادی و سیاسی و عوامل مزدور آنها در کشورهای مختلف ناممکن تلقی کرده و کرنش در مقابل آنان را نشانه سیاستمداری و پختگی می‌دانستند.
حضرت امام پس از تصرف لانه جاسوسی که از آن با عنوان انقلاب دوم یاد کرده بودند، می‌فرمایند؛
« این مطلب هم در ایران شکسته شد. این معنا که یکی برود در سفارت آمریکا و یک تعرضی بکند به سفارت آمریکا، در سابق و در زمان رژیم سابق جزء تخیلات و شعرها به نظر می‌آمد چطور امکان دارد ملتی که هیچی ندارد، جوانهایی که چیزی دستشان نیست بروند و سفارت آمریکا را یک تعرضی به آن بکنند، یک سنگی حتی بیندازند؟! اگر همچو چیزی بشود. اصلا ملت و دولت ایران به باد فنا خواهند رفت! ما دیدیم که جوانهای ما به واسطه آنهمه ناراحتی‌هایی که ملت ما از این قدرت فاسد کشیده بود و این ارعابی که کرده بودند اینها که اگر یک تعرضی بشود به دیوار سفارت آمریکا، کسی یک خطی بکشد، چه‌ها خواهد شد این از بین رفت...» (1)
و در مقابل اصرار سیاسیون مرعوب آمریکا که وحشت از انزوای ایران در دنیا را مطرح می‌کردند با پیش‌بینی 30 سال بعد ایران می‌فرمایند:
«شما خیال می‌کنید منزوی هستیم. منزوی به آن معنایی که شما می‌خواهید نباشیم، این معنایش این است که ما وابسته باشیم تا آخر غلام حلقه‌ بگوش باشیم... ما انزوایی که این آقایان خیال می‌کنند، با آغوش باز این انزوا را می‌پذیریم تا انزوا نباشد افکار شما به راه نمی‌افتد. مغزهای شما از مغز آمریکایی کوچکتر نیست... اگر مغزهای ما عمل می‌کرد، حالا وضع کشور ما غیر از این بود، لکن نگذاشتند مغزهای ما عمل بکند، همه‌چیز را آوردند، اموال زیرزمینی ما را دادند و همه‌چیز را آوردند فراهم کردند که مبادا شما به فکر این بیفتید یک صنعتی ایجاد کنید. تا ارتباطتان را از دنیا قطع نکنید - این ارتباطی که شما را به انزوای حقیقی می‌کشد - نمی‌توانید خودتان اصل صنعت بشوید و نمی‌تواند مملکتتان صنعتی بشود نمی‌توانید آزاد باشید این انزوا از نعمت‌های بزرگ خداست...» (2)
و در مقابل ارعابهایی که بلندگویان غربی و غرب‌زدگان داخلی به آن دامن می‌زنند.
«... یک همچو ملتی از کی می‌ترسد؟ چرا باید بترسد؟ ما خدا را داریم. ما اسلام را داریم. ما برای خدا داریم عمل می‌کنیم. کسی که برای خدا عمل می‌کند چرا بترسد؟ از کی بترسد آنها باید بترسند که اگر از اینجا رفتند، جهنم هست آمالشان. جوان‌های مایی که برای خدا دارند جنگ می‌کنند اجرشان با خداست. امکان دارد که یک کسی برای خدا کار کند و خدای تبارک و تعالی به او عنایت نداشته باشد؟!» (3)
حضرت امام هنر این سیاسیون را که سازش و تسلیم شدن در مقابل آمریکا است، دون شأن روحانیت اصیل می‌دانند.
«... کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌دانیم، ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند. البته ما مطمئنیم که در همین شرایط نیز آنها که با روحانیت اصیل کینه دیرینه دارند و عقده‌ها و حسادتهای خود را نمی‌توانند پنهان سازند آنان را به باد ناسزا گیرند. ولی در هر حال آن چیزی که در سرنوشت روحانیت واقعی نیست سازش و تسلیم شدن در برابر کفر و شرک است که اگر بند بند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتشمان بسوزانند. اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان‌نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم...» (4)
ایشان بارها قبل از پیروزی انقلاب و پس از آن، تا آخرین روزهای حیات خویش همواره به ملت‌ها و حتی به استکبار جهانی هشدار داده‌اند که با وقوع انقلاب اسلامی دنیا عوض شده است.
«... مسلمانان جهان و محرومین سراسر گیتی از این برزخ بی‌انتهایی که انقلاب اسلامی ما بر همه جهانخواران آفریده است احساس غرور و آزادی کنند، و آوای آزادی و آزادگی را در حیات و سرنوشت خویش سر دهند و بر زخمهای خود مرهم گذارند که دوران بن‌بست و ناامیدی و تنفس در منطقه کفر به سر آمده است، و گلستان ملت‌ها رخ نموده است. و امیدوارم همه مسلمانان شکوفه‌های آزادی و نسیم عطر بهاری و طراوت گلهای محبت و عشق و چشمه‌سار زلال جوشش اراده خویش را نظاره کنند، همه باید از مرداب و باتلاق و سکوت و سکونی که کارگزاران سیاست آمریکا و شوروی بر آن تخم مرگ و اسارت پاشیده‌اند به درآییم و به سوی دریایی که زمزم از آن می‌جوشد روانه شویم...» (5)
و در مقابل تبلیغات و هیاهوهای رسانه‌ها و رادیوهای خارجی و مزدوران آنها رهنمود می‌دهند:
«... ما باید بنیان را محکم کنیم و به دسته بعد دهیم تا پیش خدا مقصر نباشیم. باید هیچ سستی نکنیم و از این ترس نداشته باشیم که فلان رادیو یا دولت خارجی چه می‌گوید رادیوها باید به ما فحش بدهند. آن روزی که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت. آن روز که کارتر و ریگان از ما تعریف کنند معلوم می‌شود در ما اشکالی پیدا شده است. آنها باید فحش بدهند و ما هم باید محکم کارمان را انجام دهیم...» (6)
و نکته آخر اینکه به مسئولان و مردم تذکر می‌دهند:
«... امروز خداوند ما را مسئول کرده است نباید غفلت نمود. امروز با جمود و سکون و سکوت باید مبارزه کرد و شور و حال حرکت انقلاب را پا برجا داشت. من باز می‌گویم همه مسئولان نظام و مردم ایران بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی‌تان به خیال خام خودشان بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند...» (7)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحیفه امام ج13 ص305 (2) صحیفه امام ج13 ص313
(3) صحیفه امام ج 13 ص 315 (4) صحیفه امام ج 21 ص 98
(5) صحیفه امام ج 21 ص 83 (6) صحیفه امام ج 18 ص 242
(7) صحیفه امام ج 21 ص 329

 


رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخی فتنه‌گران در سال 88 قصد داشتند با تخیل‌هایی انتخابات را به نفع خود مصادره کنند، گفت: اکنون که شاهد انتخاباتی پرشور و ایجاد فضای دوستی در کشور هستیم توقع بازگشت فتنه‌گران به راس امور توقع باطلی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله «صادق آملی لاریجانی» شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در انتخابات اخیر فضای خوبی در کشور ایجاد شد افزود: در این انتخابات حماسه سیاسی به مقام معظم رهبری بیش از همه در آن تاثیرگذار بود اتفاق افتاد.
رئیس قوه قضائیه یادآور شد: زمانی که برخی می‌خواستند با محدود ساختن، موجبات ناامیدی مردم را فراهم کنند رهبر معظم انقلاب اسلامی با توسعه در نگاهشان امر فرمودند که همه سلایق در انتخابات حضور یابند.
آملی لاریجانی با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب شخص روحانی، مطلع و توانمند است گفت: امیدواریم در فضای ایجاد شده همه ارکان نظام و قوای کشور دست به دست هم دهند و مشکلات را رسیدگی کنند.
وی با بیان اینکه انتخابات اخیر صحنه اقتدار نظام بود، اضافه کرد: متاسفانه برخی قصد دارند این انتخابات را به نفع خود مصادره کنند.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: برخی فتنه‌گران ایام 88 دوباره سر درآورده‌اند و می‌خواهند با تخیل‌های خود انتخابات را که انتخابات همه مردم بود به نفع خود مصادره کنند.
وی با تایید وجود اختلاف سلیقه در جامعه در عین حال اضافه کرد این موضوع برای کسانی که زمان نیاز به آرامش کشور هماهنگ با رئیس‌جمهور آمریکا حرف می‌زدند و هماهنگ با او می‌خندیدند و زمانی که او با بدترین هجمه‌ها کشور را هدف قرار داده بود آنها نیز همین کار را می‌کردند صادق نیست.
رئیس قوه قضائیه یادآور شد فتنه‌گران برای رسیدن به اهداف خود بدترین راه را که زیر پا گذاشتن مردم سالاری دینی بود انتخاب کرده بودند و اکنون این که عده‌ای توقع دارند فتنه‌گران دوباره باز گردند توقع باطلی است.
آیت‌الله آملی لاریجانی همچنین درباره عفو و آزادی تعدادی از محکومان امنیتی زندان‌ها که اخیرا صورت گرفت گفت: ادعای اینکه این آزادی‌ها در اثر فشار انتخابات اخیر بود دروغ محض است.
رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: این افراد که زندانی سیاسی نامیده می‌شوند محکومان امنیتی هستند که در طول دو سال گذشته سه نوبت مورد عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و آزاد شدند.
وی تصریح کرد: آزادی محکومان امنیتی اخیر مسئله جدیدی نبود و مقدمات عفو و آزادی آنها قبل از انتخابات صورت گرفته بود.
رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: عده‌ای به ولایت‌فقیه و نظام اعتقادی ندارند و با چهره‌های مختلف ظاهر می‌شوند در حالی که این نظام حساب و کتاب دارد و افرادی که در چارچوب نظام کار می‌کنند می‌توانند عهده‌دار مسئولیت باشند.
آیت‌الله آملی لاریجانی ادامه داد: این خیانت است که فردی که اعتقادی به نظام ندارد مسئولیتی را قبول کند و اگر فردی چنین خیالی را دارد باید این خیال را به گور ببرد.
رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: در کنار این مسایل، با مکر استعمارگران روبرو هستیم و در این فضا باید دست به دست هم دهیم.
آیت‌الله آملی لاریجانی همچنین به ارتباط دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: باید در هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی نهایت همکاری و هماهنگی صورت گیرد و دستگاههای اجرایی نیز با خود نظارتی و خودکنترلی بیشتر مشکلات را حل کنند.
رئیس دستگاه قضا به همکاران خود در دستگاه قضایی نیز توصیه کرد با مدیران اجرایی رفتاری اسلامی داشته باشند و رفتار نظارتی آنها با مدیران اجرایی وهم ایجاد نکند.
وی همچنین به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: یکی از اصول مهم قرآنی و دینی که در اصل هشتم قانون اساسی نیز به آن اشاره شده موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که در جامعه مغفول مانده است.
آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: متاسفانه در کوچه و بازار مظاهری را می‌بینیم که موجب ناراحتی قلوب مردم می‌شود و مسئله امر به معروف و نهی از منکر یک امر قانونی و شرعی است که باید به آن توجه شود.
رئیس قوه قضائیه از تصمیم مسئولان عالی قضایی در سفر به استان آذربایجان غربی مبنی بر تامین بدهی تعدادی از محکومان مالی غیر از کلاهبرداری استان و آزادی آنها خبر داد.
آیت‌الله «صادق آملی لاریجانی» در تشریح دستاوردهای سفر دو روزه خود به همراه مسئولان عالی قضایی به استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران افزود: در این سفر تصمیم گرفته شد که به محکومان واجد شرایط استان تهران به مناسبت عیدقربان و عیدغدیر 10 روز مرخصی داده شود تا بتوانند بین دو عید را در کنار خانواده‌هایشان باشند.
وی اضافه کرد: در این سفر تصمیم گرفته شد که به برخی از محکومان واجد شرایط آزادی مشروط داده شود. وی از افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در ارومیه خبر داد.

 


همه در برابر اسلام برابرند
- همانطوری که (اسلام) یک شخص:
ـ عالم
- یک شخص مجاهد را توصیف می‌کند
- شخص کارگر، زارع، هر کارگری را، را می‌گوید: همه‌شان مثل همند.
مثل شانه‌ای که این رده‌هایی که دارد، همه هم قد هستند.
مثل هم هستند.
اینها هم همین‌طور، همه برابر هستند.
آئین انقلاب اسلامی - ص 301

 


نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: آمریکا 200 سال است که با خوی سلطه‌گری در دنیا بر مدار کدخدامنشانه حرکت می‌کند.
حجت‌الاسلام علی سعیدی در پنجمین کنگره یادواره شهدا و ایثارگران روحانی و طلبه گفت:‌در طول زمانی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است یک سری تفاوت‌هایی در سیره سیاسی امام راحل و رهبر معظم انقلاب شاهد هستیم که البته همگی براساس حکمت و عزت نظام بوده است.
وی افزود: حذف شعار مرگ بر آمریکا جزء اصول متغیر است و تغییر تاکتیک و روش نسبت به آن تنها از سوی ولی‌فقیه زمانه صورت می‌گیرد.
سعیدی ابراز داشت: نفوذ ما در دنیا نفوذ بالایی است از سال 2001 شش جنگ در منطقه خاورمیانه برای تغییر در این منطقه از سوی آمریکایی‌ها اتفاق افتاده که ایران در مقابل همه آنها ایستاده و آمریکا را در هر 6 جنگ شکست داده است.
وی بیان کرد: امروز نگاه به حل مشکلات کشور از دو جنبه نگاه به بیرون کشور و نگاه به درون کشور مطرح است. حل مشکلات کشور از نوع نگاه به بیرون همان است که امروز عده‌ای می‌گویند باید مشکلات کشور با دیپلماسی حل و فصل شود.
سعیدی افزود: دومین، نگاه کسانی است که معتقدند حل مشکلات کشور باید از درون حل و فصل شود.
سعیدی ادامه داد: اعتقاد این عده بر این است که نفوذ ما باعث شده امروز دشمن اظهار تمایل کند و برای مذاکره با ایران ارتباط برقرار کند چرا که مذاکره با ایران برای دشمن یک نیاز تلقی می‌شود. نفوذ ما ناشی از مقاومت است و لذا ما نباید کوچکترین ضعفی از خود به دشمن نشان دهیم.
وی مطرح کرد: دومین دلیل این نگاه این است که آمریکا 200 سال است که با خوی سلطه‌گری در دنیا بر رفتار کدخدامنشانه حرکت می‌کند و در نتیجه ما باید به همین طریق در مقابل او اقدام کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در پایان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تنها مذاکره با آمریکا را در حیطه حل مشکلات هسته‌ای آن هم با تاکتیک نرمش قهرمانانه نظر دارد و نرمش قهرمانانه به معنای انعطاف در عین اتکا به قدرت و عزت است.

 


رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در بسیاری از پرونده‌های فساد اقتصادی یقه سفید‌ها حضور دارند، تاکید کرد: برای مبارزه با فساد اقتصادی همه دستگاه‌ها باید به قوه قضائیه کمک کنند.
قاضی سراج در یک برنامه تلویزیونی در خصوص پرونده فساد بزرگ بانکی گفت: پرونده فساد بزرگ اقتصادی 53 وکیل داشت که قرارداد اولیه یکی از این وکیل‌‌ها 10 میلیارد تومان بوده. تحقیقات ما نشان می‌دهد این شخص که پیش از این قاضی بوده در پایان 30 سال کار خود با احتساب تمام حقوق و مزایای خود  175 میلیون تومان دریافت داشته است.
وی در ادامه افزود: هر پرونده بزرگی که وجود دارد یقه سفیدهایی در آن حضور دارند و ما باید این افراد را شناسایی و محاکمه کنیم. زمانی که جرم واقع شود، دستگاه قضایی ورود پیدا می‌کند اما به تنهایی نمی‌تواند موفق شود و قوای دیگر هم باید در این مسیر به قوه قضاییه کمک کنند. خیلی از افراد هستند که از یقه سفید‌ها می‌ترسند و برای گزارش‌دهنده‌‌ها مشکل ایجاد می‌کنند.
رئیس سازمان بازرسی اظهار داشت: چرا 70 هزار میلیارد بدهی بانکی وجود دارد؟ الان برای 5 میلیون وام ازدواج سند خانه می‌خواهند اما چرا باید یک نفر 70 هزار میلیارد وام بگیرد و هیچ وثیقه‌ای هم نداده باشد؟
قاضی سراج در بخش دیگری از این برنامه در مورد رسیدگی به پرونده یکی از آقازاده‌‌ها گفت: پرونده‌ای که نقص داشته باشد باید از سوی دادگاه تکمیل شود. ما به اسم نگاه نمی‌کنیم و به کیفرخواست توجه می‌کنیم. این‌طور هم نیست که هر پرونده‌ای از آقازاده‌‌ها رسید بگوییم او مجرم است. ما باید با افراد مجرم قاطعانه برخورد کنیم. این پرونده نزدیک به سه هزار برگ بود که همه آن به زبان خارجی بود اما قاضی دادسرا باید همه این پرونده را به کارشناس ارائه می‌داد و کارشناس بعد از ترجمه پای آن مهر می‌زد. به همین دلیل ما پرونده را عودت دادیم تا بعد از مرتفع شدن نواقص آن را بررسی کنیم.
وی ادامه داد: قاضی در رسیدگی به پرونده‌ها نباید از جو عمومی و فشار رسانه‌ها متاثر شود.
همچنین پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 نیز در این برنامه گفت: یقه سفید‌ها کسانی هستند که کاملاً ظاهرالصلاحند و ممکن است در برخی از مناصب هم حضور داشته باشند. این افراد پشت کار هستند تا اگر مشکلی پیش آمد وارد شوند و موانع را برطرف کنند. خیلی راحت می‌توان این افراد را پیدا کرد و با آن‌ها برخورد کرد. اما فکر می‌کنم در زمینه برخورد با این افراد یک مقدار ضعیف عمل شده است.
وی ادامه داد: وزارت اطلاعات در این زمینه اقداماتی کرده است. اگر ما بتوانیم دخالت افراد را در این روند‌ها کم کنیم، به طور قطع و یقین در مبارزه با فساد موفق‌تر خواهیم بود. این موضوع در حوزه مالی گمرک در حال انجام است و روند به شکل کاملاً نرم‌افزاری طی می‌شود.

 


دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه مذاکره با آمریکا را اشتباه خواند و گفت: هر تصمیمی باید براساس واقعیت باشد.
محمد جواد لاریجانی، در همایش «رابطه با آمریکا» در تالار ابن‌سینا مشهد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در چارچوب نظام مدنی حرکت می‌کند و در این راستا غرب و دشمنان نظام اسلامی می‌خواهند با دیکته کردن دموکراسی لیبرال سکولار، نظام اسلامی را از مسیر آرمانهایش جدا کنند.
وی ادامه داد: یکی از اهداف و آرمانهایی که نظام در مسیر آن حرکت می‌کند بیزاری از مشرکان و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی بوده و این همان چیزی است که خاری در چشم دشمنان است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به این مطلب که امروز در صورت برقراری این رابطه باید این موضوع را در نظر داشت که هرگونه حرکت سیاسی و دیپلماسی قهرمانانه باید با تکیه بر مکتب اهل بیت(ع) باشد و نباید در این مسیر جمهوری اسلامی از ارزشهای خود غافل شود.
لاریجانی یادآور شد: تماس تلفنی اوباما و روحانی کار درستی نبود و این اقدام نباید صورت می‌گرفت چرا که جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای عمل کند که در دیپلماسی قهرمانانه خود کوچکترین خطا و اشتباهی را انجام ندهد.
به گفته وی شعار مرگ بر آمریکا که از سوی جمهوری اسلامی سر داده می‌شود در برابر توهین‌های آمریکا به نظام اسلامی قابل قیاس نیست.
وی تأکید کرد: مذاکره و برقراری رابطه اوباما و روحانی نقشه‌ای بود که توسط رژیم صهیونیستی به راه انداخته شد و اسرائیل با این اقدام می‌خواست نشان دهد که رئیس جمهور ما در داخل کشور مورد حمایت نیست و سخنان او در سازمان ملل کاملاً شخصی بوده است.
وی تأکید کرد: در حال حاضر تمامی تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی، سیاسی و تهاجم‌های فرهنگی که از سوی غرب صورت می‌گیرد برای این است که اقتدار نظام اسلامی را از بین ببرند و این نظام را وادار به برقراری رابطه با آمریکا کنند.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: در دوران هاشمی رفسنجانی، خاتمی و روزهای پایانی دولت احمدی‌نژاد صحبت‌های زیادی در زمینه مذاکره با آمریکا انجام گرفت در حالی که این سخنان درست نبود و هر تصمیمی باید براساس واقعیت باشد.
وی افزود: صحبت‌هایی مبنی بر مذاکره با آمریکا ناشی از تفکر جریان اصلاحات بود و بنده به این طرز تفکر انتقاد دارم هر چند که معتقدم اصلاحاتی متدین و دین‌مدار نیز وجود دارد.
وی گفت: اسلام دینی سرزنده و شاداب است اما متأسفانه در دوران خاتمی در روزنامه‌های کثیرالانتشار مطالبی منتشر می‌شد و در آن اسلام را «دینی عصری» معرفی می‌کردند.
وی با تأکید بر این مطلب که مقام معظم رهبری توقع دارند تا در حوزه سیاست خارجی یک گام جلوتر حرکت کنیم، افزود: امروز بهره‌گیری درست از اصطلاح نرمش قهرمانانه لازمه دیپلماسی است و روحانی نیز باید در دوران فعالیت خود از توصیه‌های مقام معظم رهبری استفاده کند.
وی با اشاره به انرژی هسته‌ای نیز عنوان کرد: دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق ملت ایران است و آمریکا نمی‌تواند ما را متهم به ساخت سلاح‌های شیمیایی کند.
این نظریه‌پرداز سیاسی درباره روابط با آمریکا خاطرنشان کرد: ما علاقه‌ای برای رابطه با آمریکا نداریم زیرا آثار مثبتی هم از سوی واشنگتن ندیده‌ایم، به نظر من استراتژی معقول مدیریت دشمنی است و اگر آمریکا به دنبال عادی‌سازی روابط است باید به طور عملی دست از دشمنی بردارد که البته ما با توجه به حرف‌های دوپهلو مقامات آمریکا نمی‌توانیم هیچ اعتمادی را افزایش دهیم.

 


عضو شورای مرکزی جبهه پیروان با انتقاد از عملکرد دولت روحانی در تغییرات گسترده در بین استانداران، تاکید کرد: برخی از آمارهایی که دولت اعلام می‌کند اغراق‌آمیز است.
محمد‌رضا باهنر در اجلاس سراسری جبهه پیروان با بیان اینکه از اول شعار ما حمایت از دولت روحانی بوده است، اظهار داشت: البته این به شرطی است که خود او هم اعلام کرده یعنی به شرط خردگرایی و حرکت به سمت وحدت بیشتر این حمایت وجود خواهد داشت.
وی با اشاره به بحث‌های دولت و مجلس برای حل مشکلات این نیم‌سال باقیمانده سال 92 یادآور شد: برخی از آمارهایی که دولت اعلام می‌کند اغراق‌آمیز است؛ دولتی‌‌ها می‌گویند زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم برخی کالاهای اساسی کم بود اما در این 50 روز تا پایان سال آن‌ها را تامین کردیم؛ مشخص است که خرید این کالاهای اساسی توسط دولت قبلی صورت گرفته چرا که به طور مثال گندمی که از آرژانتین بخواهد با کشتی به ایران بیاید سه ماه زمان می‌برد و این ظرف 45 روز تامین نخواهد شد.
نایب‌رئیس مجلس با اشاره به مباحث سیاست داخلی و روز کشور ادامه داد: ما دولت را به عنوان دولتی فراجناحی و اعتدال‌گرا که می‌خواهد افکار عمومی را جذب کند قبول داریم اما اینکه برخی از ما در مجلس می‌خواهیم همه گذشتگان را کنار بگذاریم، یک مرض است.
وی با بیان اینکه چنین رویکردی در دولت پیش هم وجود داشت عنوان کرد: روحانی گفت«ما اتوبوسی نیستیم اما کسانی که بدون بلیت سوار شده‌اند را پیاده می‌کنیم»؛ سوال این است که چند نفر بدون بلیت هستند؟ بنابراین اگر اصل بر مبنای تغییر باشد نگران‌کننده خواهد بود.
باهنر بر همین اساس ضمن انتقاد از تغییرات گسترده بین استانداران تصریح کرد: نمی‌توان گفت که هیچ کدام از این 30 استاندار به درد نمی‌خوردند و حداقل 5 یا 6 نفر از استانداران احمدی‌نژاد را می‌توانستیم نگه داریم، بنده بحث سیاسی نمی‌کنم اما معتقدم نباید گفت هرکس که در گذشته بوده باید کنار برود.
وی با اشاره به مسائل سیاست خارجی اظهار داشت: اگر کسی فکر کند که فقط با دیپلماسی لبخند می‌توان کار را پیش برد، این‌طور نیست.
باهنر با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از مواضع دولت و در عین حال گلایه معظم‌له از برخی رفتارهای نابجا تصریح کرد: اگر کسی فکر کند که ما به دوران آب شدن یخ رابطه ایران و آمریکا رسیده‌ایم در اشتباه است چرا که ما در واقع به دوران مدیریت دشمنی رسیده‌ایم یعنی می‌توان در عین حال که اختلاف موضع داریم با مدیریت آن، ضرر‌ این دشمنی را به حداقل رساند.
عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: داستان 50 ساله ما با آمریکا با این سادگی حل نمی‌شود و ما باید این دشمنی‌‌ها را عقلانی کنیم. چرا که برای جنگ نیز مقرراتی وجود دارد.
یادآور می‌شود؛ اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری با حضور شورای مرکزی و اعضای استانی این جبهه، صبح پنجشنبه در سالن شهید لاجوردی حزب موتلفه برگزار شد.

 


عضو هیئت رئیسه مجلس از بررسی لایحه اصلاحیه قانون بودجه 92 بعد از هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در صحن علنی مجلس خبر داد.
ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس درباره زمان معرفی سه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و آموزش و پرورش به مجلس برای اخذ رأی اعتماد، اظهار داشت: به احتمال قوی سه وزیر پیشنهادی بعد از تعطیلات مجلس برای اخذ رأی اعتماد به صحن علنی معرفی می‌شوند.
این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه درباره زمان رسیدگی به لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال 1392 کل‌کشور، گفت: این لایحه نیز در اواخر مهر و بعد از هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.
صادقی در پایان درباره لایحه بودجه 1393 به فارس گفت: دولتی‌‌ها گفتند لایحه بودجه تا قبل از 15 آذرماه برای رسیدگی و طی مراحل قانونی به مجلس ارائه می‌شود.

 


معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: دزدان دریایی که با حملات متعدد و سنگین سعی در ربودن یک فروند کشتی گازبر ایرانی را داشتند، با حضور ناوگروه این نیرو باز هم ناکام ماندند.
دریادار دوم سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر افزود: صبح جمعه دزدان دریایی که این روزها با حضور مقتدرانه ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در اجرای اقدامات شوم خود دست از پا درازتر ناکام می‌مانند، ابتدا با چند فروند قایق مسلح وارد عمل شده و یک فروند کشتی گازبر ایرانی را مورد تهاجم قرار دادند که با واکنش سریع تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش مواجه شده و پا به فرار گذاشتند.
وی با بیان اینکه این حادثه در «راس المکلا» واقع در حوالی خلیج عدن اتفاق افتاد اظهار داشت: دزدان دریایی با تجدید قوا و ارتقا تجهیزات شامل انواع سلاح‌های سبک و نیمه سنگین، سوار بر یک کشتی تندرو که ماحصل دزدی‌های سابقشان بود برای بار دوم به سمت کشتی گازبر ایرانی حمله‌ور شده و به منظور انتقام‌گیری قصد انهدام آن را داشتند که این بار ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش وارد عمل شد و علی‌رغم آسیب‌های جزیی که به بدنه کشتی گازبر وارد آمد توانست دزدان دریایی را متواری کند.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: کشتی گازبر ایرانی در سلامت و تحت اسکورت ناوگروه ارتش ایران مسیر خود را به سمت مقصد ادامه داد.
دریادار دوم جره با تاکید بر اینکه ظرف ماه جاری این سومین درگیری ناوگروه نیروی دریایی ارتش علیه پدیده شوم تروریسم دریایی در آب‌های آزاد است گفت: در تمامی این رویارویی‌ها که همه آنها به لحاظ حجم آتش و تعدد دزدان دریایی سنگین محسوب می‌شود، توانسته‌ایم با موفقیت کامل دست دزدان دریایی را از رسیدن به اهداف پلیدشان کوتاه کنیم و با حضور مقتدرانه در فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران از اقتصاد کشور که همان صادرات و واردات است محافظت کنیم.

 


رئیس‌جمهور کشورمان با صدور پیامی خطاب به الهام علی‌اف، پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان را تبریک گفت.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با ارسال پیامی به الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.
در پیام روحانی آمده است: امیدواریم همکاری‌‌ها و مناسبات حسنه موجود میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در دوره جدید نیز با تقویت مراودات فیمابین براساس احترام متقابل و در راستای منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد. در این پیام خطاب به الهام علی اف آمده است: از خداوند متعال سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی و نیک بختی دولت و ملت دوست جمهوری آذربایجان را مسئلت دارم.

 


رئیس مجلس با بیان اینکه رابطه ایران و کرواسی همواره منطقی و صمیمانه بوده است، تاکید کرد: ضرورت دارد با توجه به پتانسیل‌های موجود، ارتباطات اقتصادی دو کشور گسترش یابد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس جمهور کرواسی سالروز استقلال و همچنین پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا را تبریک گفت.
وی در این دیدار با بیان اینکه رابطه ایران و کرواسی همواره منطقی و صمیمانه بوده است، تاکید کرد: به طور قطع و با توجه به ظرفیت‌های موجود زمینه‌های خوبی برای ارتباطات اقتصادی دو کشور وجود دارد.
رئیس مجلس با اشاره به اینکه روابط سیاسی و پارلمانی ایران و کرواسی خیلی خوب است، افزود: باید این ارتباطات و همکاری‌‌ها در زمینه‌های گوناگون به ویژه در زمینه اقتصادی گسترش یابد.
در ادامه این دیدار «ایوو یوسیپوویچ» رئیس جمهور کرواسی نیز با بیان اینکه چندی پیش به عضویت اتحادیه اروپا درآمده‌ایم، تصریح کرد: کشور کرواسی آماده هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران براساس منافع مشترک است.
وی با بیان اینکه ما از راه‌حل صلح‌آمیز در مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنیم، گفت: کرواسی حق استفاده از تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای را برای ایران قائل است.
همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به کرواسی با «وسنا پوسیچ» وزیر امور خارجه و اسقف اعظم این کشور نیز دیدار و گفت وگو کرد.

 


رئیس دادگاه عالي انتظامي قضات ضمن بيان جزئياتي ازپرونده شش قاضي بركنار شده، علت بركناري اين قضات از شغل قضاوت را تشريح كرد.
حجت‌الاسلام نيري در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه يكي از قضات ازمنظرعلمي ضعيف بود كه از لحاظ كاري به كارمند اداري تنزل يافت، اظهار داشت: پنج نفر ديگرنيز به دليل مسايل و تخلفاتي كه داشتند ازبحث مربوط به قضاوت در دستگاه قضا خارج شدند.
رئیس دادگاه انتظامي قضات گفت: اين پنج نفر ديگر قاضي نيستند اما می‌توانند به عنوان كارمند در ساير دستگاه‌ها مشغول شوند.
نيري با بيان اينكه در مسئله قضا حساسيت زياد است، افزود: به دليل يادشده قضات بايد كت و شلوار داشته باشند اما نمی‌توانند درهرمجلس و عروسي شركت كنند.
اين مقام قضايي توضيح داد: تخطي قضات از اينگونه موارد تخلف محسوب می‌شود اما تخلفي نيست كه سبب بركناري از شغل قضاوت شود.
وی همچنين درباره بخشنامه اخير رئیس قوه قضاييه مبني براينكه استعمال دخانيات توسط قضات سبب بركناري آن‌ها از شغل قضاوت می‌شود، افزود: استعمال دخانيات توسط قضات خارج از جلسه دادگاه اشكالي نداشته اما در صورتي كه اقدام به استعمال دخانيات در جلسه دادگاه كنند، تخلف محسوب می‌شود.

 


نوام چامسکی اظهار داشت اگر تعریف غلط غرب از جامعه بین‌المللی را کنار بگذاریم، این جامعه برنامه هسته‌ای ایران را تهدید نمی‌داند.
نوام چامسکی، زبان‌شناس، تحلیلگر سیاسی و نویسنده‌ آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری راشاتودی گفت جامعه بین‌الملل ایران را تهدید قلمداد نمی‌کند.
چامسکی در پاسخ به سوالی از مجری برنامه که پرسیده بود آیا به نظر وی سیاست آمریکا در قبال ایران در حال تغییر است گفت موضوع اصلی این است که در داخل آمریکا چه اتفاقاتی می‌افتد. وی گفت: «موضوع اصلی مخالفت ایران با مطالبات جامعه بین‌المللی است. چیزهای زیادی در ایران هست که باید از آن انتقاد کرد اما موضوع اصلی کاملا متفاوت است. مخالفت این کشور با غرب و از همه مهم‌تر آمریکا برای ورود به بحث دیپلماسی سوریه یکی از آنهاست». وی افزود: «و تا زمانی که ایران با اراده جامعه بین‌‌المللی مخالفت می‌کند... البته مخالفت ایران با جامعه بین‌المللی بستگی به تعریف بسیار خاصی دارد که از جامعه بین‌‌المللی به عمل آمده و در غرب استاندارد شده است. در غرب، این اصطلاح به معنی آمریکا و کشورهای همسو با آن جا افتاده است.»
به گزارش فارس، چامسکی تاکید کرد: «بنابراین اگر جامعه بین‌المللی دنیا را شامل شود، مسئله کاملا متفاوت است. به عنوان مثال، کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که اکثر جمعیت دنیا را در بر می‌گیرند، با قاطعیت از حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم حمایت کرده‌اند. بنابراین، کشورهای انگشت‌شماری ایران را به عنوان تهدید می‌بینند.»‌وی در ادامه ایده تهدیدهای ایران را یک «وسواس غربی خواند».

 


سخنگوی دولت تاکید کرد: معرفی حسین فریدون برادر رئيس جمهور به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور از سوی یکی از سایت‌های وابسته به دولت درست نیست.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت درگفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سؤال که یکی از سایت‌های وابسته به دولت، حسین فریدون (برادر رئيس جمهور) را دستیار ویژه رئيس جمهور معرفی کرده است و آیا فریدون هم‌اکنون با این سمت در جلسات هیئت دولت و سایر برنامه‌ها و دیدارهای رئيس جمهور حضور دارد گفت: خیر، درست نیست.
وی افزود: اگر چنین موضوعی باشد خودمان رسماً اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
سخنگوی دولت در خصوص این موضوع که چرا تاکنون رئیس جمهور براساس سنت همیشگی دارائی‌های خود را به رئيس قوه قضائيه اعلام نکرده است؟‌ اظهار داشت: قطعاً این کار صورت خواهد گرفت اما اینها مسائل حاشیه‌ای است و چه خوب است که تمرکز خود را جهت کمک به دولت در جهت رفع مشکلات اساسی مردم کنیم.
نوبخت همچنین در خصوص احتمال حضور رئیس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه‌ تهران و اینکه این حضور به درخواست خود رئیس جمهور انجام می‌شود، تصریح کرد: چنین بحثی انجام شده است اما هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده، با توجه به حجم کار زیاد رئیس‌جمهور ایشان در تلاش هستند تا هیچ جوابی را بی‌پاسخ نگذارند و بحث حضور وی در دانشگاه تهران را نیز در صورت قطعی شدن به رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

 


حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدحسن خمینی از عسگراولادی عیادت و برای بهبودی وی دعا کرد.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از حبیب‌الله عسگراولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری عیادت کرد.
به گزارش فارس، حبیب‌الله عسگراولادی مدتی است که به علت بیماری در بیمارستان بستری شده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10