(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 20 مهر 1392 - شماره 20614

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
خطیب جمعه تهران: شعار «مرگ بر آمریکا» رمز مقاومت ملت ایران است
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
دستخط رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر شهید عماد مغنیه
فرمانده نیروی انتظامی: ناجا با جلوه‌های علنی هنجارشکنی و فساد برخورد می‌کند
در دیدار با خانواده سه شهید
رئیس‌جمهور: خانواده‌های شهیدان افتخار بزرگی برای نظام و ملت ایران هستند
امام جمعه قم: نرمش قهرمانانه به معنای چرخش در سیاست‌ها نیست
عضو نمایندگی ایران در سازمان ملل تشریح کرد
فهرست بلند شبکه ترور رژیم صهیونیستی در سراسر جهان
بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از مرزهای غرب و شمالغرب کشور
معاون وزیر صنایع و معادن عراق: عراق امکانات و تسهیلات لازم را برای تجار ایرانی فراهم می‌کند
طراحی مقدماتی پایگاه فضایی چابهار آغاز شد
امسال آزمون سردفترداری در کشور برگزار نمی‌شود
نابینایان می‌توانند نامزد نمایندگی مجلس بشوند
آزمون جذب قاضی ماه آینده برگزار می‌شود
تشییع پیکر 6 شهید سپاه اسلام در شهرهای بانه و قم
چین موظف به صادرات کالاهای مرغوب به ایران شد
600 کیلومتر از مرزهای کشور تحت پوشش مرزبانی قرار گرفت
   


حضرت امام خمینی(ره): همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند.

 


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مسئله ولایت فقیه سرمایه این کشور است، گفت: شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» شناسنامه انقلاب اسلامی است.
به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری درباره استحکام داخلی، گفت: رهبر معظم انقلاب طی رهنمودهای اخیر چندباره‌شان، چندین بار روی موضوع استحکام داخلی و درون‌زا تأکید بایسته‌ داشتند.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: واقعیت این است که استحکام داخلی قوی‌ترین و ارزشمندترین سلاح در برابر دشمنان است، با استحکام داخلی می‌توان با توطئه‌‌ها مقابله و آن‌ها را خنثی کرد.
وی به 5 مؤلفه اصلی استحکام داخلی اشاره و تصریح کرد: اولین مؤلفه، خداباوری است، ملت بزرگ ایران 35 سال است با عنصر خداباوری، استحکام داخلی‌شان را حفظ کردند، شما با خدا باشید، خدا شما را تنها نمی‌گذارد.
خاتمی ادامه داد: دومین مؤلفه، ظرفیت مردمی ما به خصوص ظرفیت جوانان ماست؛ جوانان عزیز ما در طول 35 سال گذشته نشان دادند که شعار «ما می‌توانیم»، شعار نیست بلکه عمل است، در اوج تحریم‌ها، جوانان ما به فناوری‌هایی دست یافتند که دشمنان را خیره کرد، فناوری هسته‌ای، هوافضا و فناوری و پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه پزشکی.
وی سومین مؤلفه را تحکیم محور وحدت دانست و گفت: محور وحدت این ملت ولی فقیه است، کیست منکر این واقعیت شود که در عرصه پیروزی انقلاب اسلامی، همه گروه‌‌ها آمدند، کمونیست‌‌ها آمدند، لیبرال‌‌ها آمدند، توده‌ای‌‌ها آمدند، هر کسی به خیال خودش در گوشه‌ای از کشور مبارزه کرد اما زمانی این انقلاب به پیروزی رسید که یک ولی فقیه یعنی امام راحل عظیم‌الشأن به صحنه آمد و به تعبیر خود طاغوتی‌‌ها در مذاکرات محرمانه‌شان، مثل برف آب شدند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه تأکید کرد: مسئله ولایت فقیه سرمایه این کشور بوده، هست و خواهد بود و اصل نهادینه شده است، مردم ما به این قانون اساسی رأی دادند و جای بحث و تردیدی هم ندارد. شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» شناسنامه انقلاب اسلامی است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش گفت: شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» به معنای مرگ بر کسانی که در عرصه تئوریک با ولایت فقیه مخالفند، نیست، مرحوم آیت‌الله العظمی شیخ جواد تبریزی در کتابشان نوشتند اگر نظام دینی تشکیل شد، همه باید حمایت کنند، این شعار یعنی مرگ بر براندازان، یعنی مرگ بر افرادی که برای سقوط نظام اسلامی تلاش می‌کنند.
وی ادامه داد: این شعار در 10 سال دوره رهبری امام(ره) در محضر ایشان داده می‌شد و بعد از ایشان هم در محضر مقام معظم رهبری و به فضل خدا، این بیعت ادامه پیدا خواهد کرد و این شعار از دهان مردم ما نخواهد افتاد.
آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش چهارمین مؤلفه را انصاف و شفافیت عنوان کرد و متذکر شد: انصاف سبب می‌شود دل‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شوند، انصاف یعنی به کار نگرفتن حب و بغض‌های شخصی در قضاوت‌ها.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر هیئت دیپلماتیک ایران به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: این هیئت در طول مدت اقامتشان در نیویورک، تلاش و تحرک وسیع دیپلماتیکی داشتند، رئیس جمهور در سخنرانی خود در سازمان ملل، مستند سخن گفت و سیمای شفاف جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داد، در برابر رژیم صهیونیستی موضع‌گیری کرد و این موارد ارزش‌هایی نیست که کسی آن‌ها را نادیده بگیرد و تکریم نکند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند برخی از آنچه که در سفر به نیویورک پیش آمد به جا نبود، به این جمله می‌گویند انصاف، یعنی خوبی‌‌ها را ببینید، نقاط ضعف را هم بگویید، مسئولی که شفاف به مردم بگوید مواردی که رهبری فرمودند به جا نبود، چیست، نه تنها از چشم مردم نمی‌افتد بلکه محبوب هم می‌شود، این مردم به آن مسئول صادق احسنت می‌گویند.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه نباید ترسی از شفافیت داشته باشیم، تأکید کرد: مردم ما ملت خوبی هستند و ما هم به مسئولانمان اعتماد داریم، از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز، بعد از ارائه حکم تنفیذ به رئیس‌جمهور توسط ولی فقیه، ما نیت مسئولانمان را خیر می‌دانیم چون آنان به دنبال خدمتگزاری هستند، بخصوص وزرای خارجه ما که سیاست کلان خارجی‌شان را از مقام معظم رهبری می‌گرفتند ولیکن اینکه برخی مسائل به جا نبود، اگر به صورت شفاف بیان شود مصداق انصاف است.
آیت‌الله‌ خاتمی مؤلفه پنجم برای استحکام درونی را ادبیات نقدپذیری عنوان کرد و گفت: ادبیات تحمل، موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود، این دولت با شعار آزادی سر کار آمده است و از نقد گفتند و کار خوبی هم کردند.
آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه این دولت کار خود را با شعار آزادی آغاز کرد، گفت: با فضای باز نقد، جرقه‌‌ها پیدا شده و کار نو انجام می‌شود. البته منتقدان باید منصف باشند و مسئولان محترم نیز آغوش را باید باز کنند و به رسانه‌های مربوط به خودشان بگویند خفقان رسانه‌ای به وجود نیاورند و اگر کسانی انتقادی کردند، به آن‌ها افراطی نگویند.
وی افزود: این افراطی گفتن به معنای ایجاد خفقان رسانه‌ای است و القای اینکه معتدل کسانی هستند که دائم به‌به می‌گویند.
خطیب نماز‌جمعه تهران ادامه داد: دولت محترم که آغوش خود را برای پذیرش نقد‌های منصفانه باز کرده است به گونه‌ای رسانه‌های علاقه‌مند خود را ساماندهی کند که نقد به درستی انجام شود و شخصیت منتقد نباید هتک شود.
آیت‌الله خاتمی گفت: متأسفانه بعضی قلم‌‌ها زهرآگین است ممکن است کسی نسبت به خطبه‌ای نقد واردی داشته باشد، خب بنویسند و ما هم با آغوش باز می‌پذیریم اما نیش‌زدن در شأن یک مسلمان نیست.
وی در ادامه با اشاره به اینکه جابه‌جایی قدرت به طور طبیعی یک هدیه الهی است، گفت: دولت به صورت دموکراتیک و با رأی مردم جابه‌جا می‌شود و هر دولتی با ابتکارات جدید و تاکتیک‌های جدید همراه است و سیاستی که ما از مقام معظم رهبری گرفته‌ایم این است که از همه دولت‌هایی که در چهارچوب نظام هستند، حمایت می‌کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در عرصه داخلی از هر تلاشی که این‌ها برای کم کردن بار سخت زندگی، تورم و کم کردن بیکاری می‌کنند حمایت می‌کنیم. در عرصه خارجی هم سیاستی که ما از مقام معظم رهبری داریم حمایت است.
آیت‌الله خاتمی گفت: بنابراین آن جمله «بجا نبود» هرگز به معنای بی‌اعتمادی به مسئولان محترم نیست ما آمریکا را دولت دروغگو، دولت ریاکار و دولت عهد‌شکن می‌دانیم.
وی افزود: از طرف دیگر آمریکایی‌‌ها در این روز‌ها لبخند نشان می‌دهند و استقبال می‌کنند و به دروغ می‌گویند تحریم‌‌ها ایران را به مذاکره واداشته است که این‌ها همه دروغ است و نشانه دروغ بودن آن این است که رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نتانیاهو می‌گوید که همه گزینه ‌ها از جمله حمله نظامی را روی میز دارد و ما هم می‌گوییم که ملت ایران 8 سال دفاع مقدس را روی میز دارند که تو دهنی محکمی به تجاوز‌گران محسوب می‌شود.
خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: رئیس‌جمهور دروغگوی آمریکا می‌گوید ما در پی تغییر نظام نیستیم، شما 35 سال در پی تغییر نظام بودید اما نتوانستید.
آیت‌الله خاتمی گفت: در فتنه 88 با تمام وجود از فتنه‌گران حمایت کردید و در عرصه رسانه‌ای تمام توان خود را در اختیار فتنه‌گران قرار دادید.
وی افزود: مبنای نفرت مردم ما از آمریکا همین‌هاست و اگر بخواهیم دروغ‌گویی‌‌ها و نفاق آمریکا را لیست کنیم، به مثنوی 70 من کاغذ می‌رسیم. راز زنده بودن شعار مرگ بر آمریکا در بین مردم همین است.
خطیب دیروز نماز جمعه تهران ادامه داد: این شعار در 10 سال زمان امام(ره) داده شد و امام در آخرین پیامی که برای حجاج دادند 46 بار از آمریکا به نفرت یاد کردند و مبنا هم روشن است.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: آمریکا شیطان بزرگ است و امام هم همین را فرمود. در این 35 سال آیا آمریکا شیطان کوچک‌تری شده است و یا 35 سال شیطنتش بیشتر شده است؟ اگر آمریکا تا دیروز در عرصه‌ توطئه علیه ایران «مار» بود هم اکنون به یک «افعی» تبدیل شده است. هر توطئه‌ای که علیه ایران اسلامی شکل می‌گیرد، یک پای ثابت آن آمریکا است.
وی افزود: بنابر این منطق داریم و با منطق می‌گوییم مرگ بر آمریکا و آمریکایی‌‌ها بدانند و آنهایی که آرزوی رخت‌ بربستن این شعار را از بین مردم می‌دهند هم بدانند این شعار رمز مقاومت ملت ایران است و تا شیطنت‌های آمریکا است این شعار باشکوه در بین ملت ایران باقی خواهد ماند.
آیت‌الله خاتمی در ادامه تصریح کرد: دیپلمات‌های ما کار خود را انجام دهند، وزارت خارجه ما کار خود را کند، هر کس کار خود را کند و اتفاقاً این شعار‌ها مشت مسئولان ما را پرتر می‌کند و می‌توانند با قدرت بیشتری با آمریکا مقابله کنند و برخورد داشته باشند و این حتی به نفع سیاست‌خارجی کشورما هم است.
وی افزود: اگر روزی براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری که پرونده آمریکا دست ایشان بوده است و خواهد بود و در این عرصه نیز حرف آخر را ایشان خواهد زد، کار به مذاکره و رابطه کشید، نفرت ما از آمریکا از بین نخواهد رفت. 
امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه نیز ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا، اظهار داشت: دو عنصر وجود دارد که موجب پیروزی و موفقیت در برابر دشمنان می‌شود، عنصر اول صبر است، یعنی تحمل سختی‌‌ها در راه خدا و مؤلفه بعدی رعایت تقواست.

 


شیاطین بر اینها نازل می‌شوند
قرآن کریم :
آیا به شما خبر بدهم که شیاطین بر چه کسی نازل می‌شوند؟
(بدانید و آگاه باشید که:) آنها بر هر دروغگوی گناهکار نازل می‌شوند.
سوره شعرا
آیات 221 و 222

 


یک شاعر: چهره‌های مخالف نظام
نباید در کتاب درسی جایی داشته باشند
یک شاعر با اشاره به این که نگارش کتاب‌های درسی و راضی کردن همه کار دشواری است، تاکید کرد که برخی چهره‌های ادبی در مقابل نظام ایستادند و در کتاب درسی جایی ندارند.
جواد محقق در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حذف برخی چهره‌های مطرح ادبیات معاصر در کتاب‌های درسی گفت: به صورت طبیعی درباره ادبیات معاصر اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد، چون نویسنده‌ها هنوز خودشان زنده هستند و هواداران آن‌ها هنوز حضور دارند، بنابراین می‌توان با درشت‌نمایی فضایی ساخت که آن‌ها مطرح شوند و لزوما هر چهره‌ای که بیشتر مطرح شود، شاخص‌تر و ماندگارتر نیست. به همین دلیل بسیاری از نویسندگانی که کتاب‌های شخصی هم می‌نویسند، درباره کسانی که فوت نکرده‌اند، کمتر مطلبی منتشر می‌کنند و به زندگان نمی‌پردازند؛ چون ممکن است اصطکاک‌هایی به وجود بیاید.
وی افزود: معمولا کسانی که در مقابل یک جریان انقلابی می‌ایستند و با مردمانشان همزبانی نمی‌کنند و با دشمنان سر سازگاری بیشتری دارند، مورد تایید هیچ نظامی نیستند که ما دومین نظام باشیم. برخی از این چهره‌ها در برابر نظام ایستادند و مخالف مردم بودند و جایی در کتاب‌های درسی ندارند.
او همچنین در پاسخ به این که به هرحال برخی چهره‌ها بخشی از ادبیات ما هستند و آیا بد نیست که دانش‌آموزان دیپلمه ادبیات نامی از آن‌ها نشنیده باشند، گفت: شناخت با آموزش فرق دارد. آثار این نویسندگان در کتاب‌فروشی‌ها هست، اما گذاشتن نام این چهره‌ها در کتاب‌های درسی از سوی بسیاری از معلمان مورد انتقاد است و به معضل آموزشی تبدیل می‌شود. از سوی دیگر، ممکن است برخی چهره‌ها از نظر برخی درشت باشند، اما بسیاری به این چهره‌ها نقد دارند و نمی‌توان در این زمینه به وفاق رسید.
تغییر موضع موج سوارها
در مقابل پروژه فیلم لاله
پس از مدت‌ها بالاخره سکوت رسانه‌ها و اهالی سینما در مقابل پروژه همکار فیلم‌های غیراخلاقی هالیوود شکست.
به گزارش خبرنگار کیهان، تولید فیلم «لاله» از پروژه‌های بحث‌برانگیزی بود که در دولت سابق کلید خورد اما هنوز هم حواشی آن ادامه دارد. کارگردان این فیلم، اسی نیک‌نژاد، از همکاران تولید فیلم‌های غیراخلاقی در هالیوود محسوب می‌شود و موضوع آن درباره یک دختر رالی‌باز است! نکته قابل توجه این بود که هزینه سنگین چند میلیارد تومانی از بیت‌المال جهت تولید این فیلم اختصاص یافت که این مسئله با اعتراض گسترده روزنامه کیهان مواجه شد.
اما اتفاق جالب این است که بسیاری از جریان‌ها و رسانه‌هایی که پیش از این در مقابل این پروژه سکوت کرده بودند، حالا به مخالف‌خوانی با آن رو آورده‌اند. به عنوان مثال، روزنامه «هفت صبح» که با حمایت حلقه انحرافی راه‌اندازی شده بود، و پیش از این در برابر موضع انتقادی رسانه‌های منتقد پروژه را حمایت می‌کرد هم‌اکنون تغییر جهت داده و از ساخت این فیلم انتقاد می‌کند!
مدیر جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پس از ورود به این مرکز به افشاگری درباره آن می‌پردازد.
طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگویی با ایسنا با تاکید بر اینکه برای تکمیل پروژه «لاله» حدود پنج میلیارد تومان دیگر نیاز داریم، تصریح کرد: حتی یک ریال هم برای «لاله» پرداخت نخواهد شد.
وی توضیح داد: درباره این پروژه آقای ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی هم باید اظهار نظر کند اما فارغ از اظهار نظر ایشان، من به عنوان مسئول مستقیم پروژه، موضوع مهمتر دیگری را درباره «لاله» پیش رو دارم و تا وقتی که تکلیف آن مشخص نشود، هیچ تصمیمی درباره «لاله» گرفته نخواهد شد.
طباطبایی‌نژاد در این باره توضیح داد: سه‌ شب قبل در جلسه‌ای که با خانم پرتو و آقای نیک‌نژاد داشتم، کارگردان ادعایی را مطرح کرد که تا وقتی تکلیف آن معلوم نشود، حتی یک ریال هم برای «لاله» پرداخت نخواهد شد.
او گفت: ادعای اسدالله نیک‌نژاد این است که اساسا پروژه «لاله» متعلق به مرکز گسترش سینمایی نیست و کل مالکیت آن برای یک شرکت کانادایی است و من مفهوم این حرف را متوجه نمی‌شوم. او دلایلی دارد که فیلمنامه برای این شرکت است و ما بدون اینکه رای فیلمنامه را بخریم، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌ایم!
رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی افزود: در آن جلسه به کارگردان فیلم «لاله» گفتم که شما یک قرارداد رسمی با مرکز گسترش دارید، اما او گفت «من این قرارداد را قبول ندارم و با دست چپ امضا کردم به همین دلیل قرارداد معتبر نیست»!
استقبال گسترده مردم از یک فیلم ضدآمریکایی در جشنواره فیلم کودک
یک فیلم ضدآمریکایی در میان سه فیلم برتر بیست‌وهفتمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از نگاه مردم قرار دارد.
به گزارش خبرنگار کیهان، فیلم «تنهای تنهای تنها» با روایتی از پرونده هسته‌ای ایران و با انتقاد از رفتارهای خصمانه غرب و آمریکا علیه کشورمان از جمله آثار شرکت‌کننده در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است که با استقبال گسترده مخاطب‌های این جشنواره مواجه شده است. این فیلم هم اکنون در میان سه فیلم برتر جشنواره از نگاه مردم قرار دارد.
گفتنی است، فیلم «تنهای تنهای تنها» به کارگردانی احسان عبدی‌پور در سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر نیز با استقبال خوبی از سوی منتقدان و اهالی رسانه همراه شده بود.
اعضای هیئت مدیره انجمن قلم مشخص شدند
با برگزاری مجمع عمومی انجمن قلم، اعضای هیئت مدیره و بازرسان انجمن قلم مشخص شدند.
در این مجمع که عصر چهارشنبه گذشته در محل انجمن قلم ایران برگزار شد، از 118 رای اخذ شده، به ترتیب محمدرضا سرشار، محسن پرویز، راضیه تجار، کامران پارسی‌نژاد، محمد میرکیانی، عباس علی‌ براتی‌پور و رضا رسولی حائز بیشترین رای و در نتیجه عضو هیئت مدیره شدند. همچنین پدرام پاک‌آیین، احمد عربلو و فیروز زنوزی جلالی به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت مدیره معرفی شدند.
در این مجمع همچنین براساس آرای اخذ شده به ترتیب علی‌الله سلیمی، سهیلا عبدالحسینی و سیدعلیرضا سجادپور به عنوان اعضای اصلی بازرسان و منیژه جانقلی و ذبیح‌الله رحمانی به عنوان اعضای علی‌البدل بازرسان انتخاب شدند.
تمجید «صفار هرندی» از یک نمایش
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پرداختن به روایت‌های دفاع مقدس از نگاه‌های مختلف در صورتی که به ارزش‌ها پایبند باشند، عیبی ندارد، این پایبندی در نمایش «من که دا نیستم» به کارگردانی پارسایی وجود دارد.
محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای نمایش «من که دا نیستم» نوشته مهرداد رایانی مخصوص و به کارگردانی حسین پارسایی در تالار اندیشه حوزه هنری نشست.
وی اظهار داشت: اصل ماجرا یعنی نگاه به دفاع مقدس با زاویه‌های دید مختلف یک امر پسندیده است زیرا ریشه‌های ما آنجاست. اگر امروز در قله‌های اقتدار، عزت و آبرو نشسته‌ایم محصول زحمت‌ها و رنج‌هایی بوده که نسلی از ما برده‌اند و برجسته کردن آن وظیفه‌ای برای اهالی هنر است.
صفار هرندی ادامه داد: کاری که به نام «دا» در جامعه ما منتشر شد یک منبع الهام بخش برای دیدن یک روی دیگر جنگ است، یعنی ورود عناصر غیرنظامی و مردمی که زندگی‌شان را می‌کردند اما روزی چشم باز کردند و خود را وسط میدان جنگ دیدند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خانم حسینی که جلوه‌ای از آن را به نام «دا» در این نمایش می‌بینیم نماد همه غیرت یک ایرانی مسلمان است که پای ارزش‌ها، وطن، خاک و تاریخ خود ایستاده است.
گفتنی است، نمایش «من که دا نیستم» نوشته مهرداد رایانی مخصوص و به کارگردانی حسین پارسایی هر روز ساعت 19 در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا می‌شود.

 


***
بسم‌الله الرحمن الرحیم
شما به خاطر دشواری‌ها و نگرانی‌هایی که در دوران حیات شهید عزیز تحمل و بر آن صبر کرده‌اید و نیز به خاطر صبر در فقدان آن عزیز محبوب یقیناً نزد خداوند متعال مأجورید. آنچه مهم است حفظ این موقعیت الهی و معنوی است و آن با رعایت تقوا و ادامه راه آن شهید و توکل و توسل به خدای عزوجل میسر می‌گردد. خداوند شما را در همین صراط مستقیم که طریق تقرب به اوست پایدار بدارد و هر روز شما را بهتر از روز قبل کند و فرزندانتان را از بندگان صالح قرار دهد و از شما خشنود باشد. من شما را دعا خواهم کرد.
سیدعلی خامنه‌ای
روز چهارشنبه 11 دیماه 1387 اعضای خانواده شهید عماد مغنیه معروف به «حاج رضوان» و فرمانده عملیات حزب‌الله لبنان به دیدار رهبر معظم انقلاب آمده بودند. در این دیدار که فضایی روحانی و ملکوتی بر آن حاکم بود، حضرت آقا ضمن تجلیل از شهید مغنیه و جایگاه و نقش برجسته‌ای که در جبهه مقاومت و پیروزی جنگ 33 روزه داشته است، به ابعادی از شخصیت آن شهید بزرگوار اشاره فرمودند و با تاکید بر نقش اثرگذار و ماندگار خانواده شهید مغنیه، پیروزی نهایی مقاومت در منطقه را بشارت دادند. در پایان این دیدار همسر شهید بزرگوار با اشاره به ارادت عمیق حاج رضوان و سایر نیروهای جان‌بر کف حزب‌الله به حضرت آقا و این که تنها راه نجات و رستگاری را در پیروی از ولایت ایشان می‌دانند، از رهبر معظم انقلاب تقاضای موعظه و راهنمایی کرده و از حضرتش خواست که این موعظه و راهنمایی به صورت مکتوب باشد تا به تبرک در خاندان آن شهید باقی بماند دستخطی که تصویر آن را ملاحظه می‌کنید.

 


فرمانده نیروی انتظامی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بود. او به مناسبت آخرین روز هفته ناجا پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران سخنرانی کرد.
به گزارش خبرنگار کیهان، سردار اسماعیل احمدی مقدم در سخنرانی پیش از خطبه ‌ها با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از پایه‌های اصولی اسلام است، افزود: دو نگاه افراطی مبنی بر اینکه پلیس در صف اول امر به معروف و نهی از منکر است و یک نگاه تفریطی مبنی بر اینکه مردم باید آزاد مطلق باشند، در موضوع امر به معروف وجود دارد اما هیچ کدام از این دو نگاه درست نیست؛ اظهار داشت: 26 دستگاه در این قانون وظیفه دارند، اما در هشت سال گذشته کمترین تحرک از اغلب دستگاه‌‌ها دیده شد و برخی نیز مقابله می‌کنند و فلسفه می‌نویسند که این قانون قابل اجرا نیست و این در حالی است که طرحی را نیز ارائه نمی‌کنند که امیدواریم با اراده دولت یازدهم، نیروی انتظامی حرف آخر در این زمینه را بزند که البته نگاه دومی نیز وجود دارد که معتقدند ناجا حرف آخر را هم نزند که این مسئله شدنی نیست.
وی در ادامه افزود: اجرای درست قانون، عملی بسیار مهم است که نیازمند به اطلاع‌رسانی درست، آگاه‌سازی و اغنا جامعه دارد، یکی دیگر از اولویت‌های پلیس، روزآمدی است که این مسئله ضامن مقابله با جرایم جدید است. چرا که تهدیدات روزبه‌روز نو شده و همه مجرمان از دانش و ابزار جدید بهره‌مند هستند.

 


رئیس‌جمهور در منزل خانواده میرمحکم که سه شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند حضور یافت و با پدر و مادر این شهدای دفاع مقدس دیدار کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار با بیان این که «پدران و مادران شهید افتخارات بزرگی برای نظام و ملت ایران اسلامی هستند» خطاب به خانواده این شهید گفت: خانواده شما کار بسیار بزرگی در زمانی بسیار کوتاه انجام داد، چرا که ظرف 15 ماه سه شاخه گل خود را تقدیم امام زمان(عج) کرد.
روحانی تاکید کرد: کشور ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، متعلق به امام زمان(عج) است و ما امید داریم که خادم کوچکی برای آن حضرت باشیم، اما هیچ‌کس و هیچ زبانی قادر نیست از شما خانواده‌های شهدا تقدیر کند، مگر خداوند بزرگ که پاداش مخصوص را برای شما مقرر کرده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به این که «قرآن‌کریم پاداش چنین انسان‌هایی را بی‌نهایت خوانده است» گفت: جای شهدای امت پیامبر اسلام (ص) طبق فرموده اولیای خدا، فردوس اعلاست که تنها مخصوص شهدا و صدیقین است.
وی افزود: خوشا به حال شما و فرزندانتان که آخرت خود را تضمین کردید.
در ادامه این دیدار پدر شهیدان میرمحکم نیز با امانت خواندن همه فرزندان و زندگی خود گفت: خداوند به من شش امانت سپرد که سه امانت را از من پس گرفت و من که امانتدار خوبی بودم چرا باید ناراحت شوم.
وی با بیان این که « در زمان دفاع مقدس من و فرزندانم همه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتیم» افزود: افتخار ماست که در راه دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن قدم بگذاریم و جان فدا کنیم.
همچنین، رئیس‌جمهور با حضور در جمع خانواده جانباز قطع نخاعی با بیان این که «تحمل این همه رنج و درد، بسیار سخت است، اما شما از عهده آن برآمدید» تاکید کرد: جانبازان پیروز میدان جنگ و امتحانات الهی هستند.
به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور تاکید کرد: مقام شما جانبازان عزیز و خانواده محترمتان از شاکران و صابران است، چرا که از این امتحان پیروز و سربلند بیرون آمده‌اید.
روحانی در پایان عیادت از این جانباز قطع نخاعی تاکید کرد: دیدار شما خانواده‌های شهدا و جانبازان روحیه‌ای وصف‌ناشدنی به ما می‌دهد و همه مسئولان و تک‌تک مردم ایران اسلامی به شما افتخار می‌کنند چرا که اگر ما امروز استقلال و امنیت داریم، مدیون فداکاری‌های بی‌دریغ شماست.
گفتنی است، حمید حق‌شناس، جانباز قطع نخاعی کشورمان که 49 سال دارد، در سن 23 سالگی، در عملیاتی در غرب کشور از ناحیه نخاع جانباز شد و 26 سال است روی تخت زندگی می‌کند. مادر و پدر حمید حق‌شناس در این سال‌ها از وی نگهداری می‌کنند.

 


امام جمعه قم گفت: در طرح مسئله نرمش قهرمانانه، بحث از نرمش و نه چرخش و سخن از قهرمانانه و نه ذلیلانه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی ظهر دیروز درخطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد به بحث رابطه و مذاکره با بعضی دولت‌ها اشاره کرد و گفت: مسائل راهبردی سنگ بنای ایجاد رابطه یا قطع رابطه با برخی کشورها هستند؛ دشمنان ما جزو همان گروهی هستند که قرآن کریم در مورد آنها می‌گوید حاضرند پیامبر خدا را از سرزمین مادری خود بیرون کنند و اگر بر مسلمانان تسلط یابند به هر وسیله ممکن کینه خود را ابراز خواهند کرد ضمن اینکه در همین شرایط هم به وسیله زبان خود به آزار و اذیت مسلمانان می‌پردازند.
وی با اشاره به هجمه رسانه‌ای غرب علیه اسلام و ایران عنوان داشت: قرآن‌سوزی، کشیدن کاریکاتور حضرت محمد(ص) و استفاده از رسانه‌های مختلف علیه مکتب ناب شیعه از جمله کارهایی است که ابرقدرت‌ها علیه مسلمانان به کار می‌گیرند و اگر هم مسئله هسته‌ای یا حمایت از سوریه و حزب‌الله را مطرح می‌کنند تنها بهانه جویی می‌کنند و هدف اصلی آنها دور ساختن ما از اسلام حقیقی و کشاندن مسلمانان به کفر است ضمن اینکه برخوردهای بسیار زننده و تحقیرآمیزی هم با عناصر خودفروخته دارند که نمونه آن را می‌توان در شیوه برخوردشان با حسنی‌مبارک و معمر قذافی مشاهده کرد.
امام جمعه قم با تاکید بر پیروی از بیانات رهبر معظم انقلاب در سیاست خارجی و طرح مسئله نرمش قهرمانانه از سوی ایشان تصریح کرد: در اینجا بحث از نرمش و نه چرخش و سخن از قهرمانانه و نه ذلیلانه شده بنابراین دشمنان باید بدانند که ملت ایران با تاسی به سیدالشهدا(ع) دست سازش و تسلیم به سوی هیچ دولت و کشوری دراز نمی‌کند.
وی گفت: کشورهای متخاصم با جمهوری اسلامی باید بدون در سر داشتن سودای براندازی همراه با زبان تکریم با ایران مذاکره کنند.
سعیدی ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی اخیر در کشورهایی چون پاکستان و عراق بیان داشت: این هم نقشه دشمنان اسلام است تاکشورهای مسلمان‌نشین را ناامن کرده و جنگ فرقه‌ای به راه بیندازند زیرا علاوه بر اینکه شیعیان را به خاک و خون می‌کشند دستشان به خون اهل سنت هم آلوده است؛ مزدوران آنها نیز سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه و گروه‌های تکفیری هستند اما مرجعیت شیعه به ویژه در عراق با پی بردن به نقشه‌های شوم آنان به دنبال جلوگیری از بروز جنگ مذهبی و اختلاف میان پیروان مذاهب گوناگون اسلامی است.
خطیب نمازجمعه قم در خطبه‌های نمازجمعه به 20 مهر ماه سالروز شهادت زائران ایرانی بیت‌الله الحرام، دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب، روز عرفه، سالروز شهادت مسلم بن‌عقیل و هانی، هفته ناجا و عید سعید قربان اشاره کرد.

 


عضو نمایندگی ایران در سازمان ملل شبکه ترور رژیم صهیونیستی در سراسر جهان را دارای فهرست بلندی خواند و تاکید کرد: در سال‌های اخیر چندین تن از دانشمندان ایرانی به دست عوامل این رژیم به طرز بی‌رحمانه‌ای به شهادت رسیدند.
در جریان مباحث کمیته حقوقی مجمع عمومی در خصوص موضوع تروریسم که درهفته گذشته برگزار شد، نماینده رژیم صهیونیستی بر خلاف رویه معمول در این کمیته، اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد که با پاسخ قاطع عضو نمایندگی کشورمان در جلسه مواجه شد.
حسین قریبی عضو نمایندگی کشورمان در جلسه این کمیته گفت: موجب شگفتی است نماینده رژیمی که از بدو تشکیل غیر مشروعش به عنوان رژیم تروریستی شناخته می‌شود، کشوری را متهم می‌کند که در ٣٤ سال گذشته بیش از ١٧ هزار شهروند قربانی ترور داشته است.
وی افزود: آن‌ها قربانی حوادث تروریستی شدند که از سوی عناصر آن رژیم حمایت شده و تردیدی وجود ندارد که این رژیم مسئول اقدامات تجاوزگرانه، اشغال، کشتار افراد بیگانه از جمله زنان و کودکان، نسل کشی، جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و سایر جرائم و نیز آواره کردن میلیون‌‌ها نفر فلسطینی در خارج از سرزمین اصلی خود است. 
عضو نمایندگی دائم کشورمان گفت: شبکه ترور این رژیم در سراسر جهان دارای فهرست بلندی است و تنها به عنوان نمونه در سالهای اخیر چندین تن از دانشمندان ایرانی که برای توسعه کشور عزیز خود فعالیت می‌کردند در پیش چشمان بهت زده خانواده‌های خود به دست عوامل این رژیم به طرز بی‌رحمانه‌ای کشته شدند و هنوز هم افراد بیشتری تهدید به قتل می‌شوند.
به گزارش فارس، قریبی خواهان اقدام جامعه بین‌الملل در جلوگیری از پشتیبانی و حمایت از شبکه تروریستی این رژیم شد و افزود: اگر قصد ریشه کن کردن تروریسم را داریم این نخستین خواهد بود.

 


رئيس و اعضاي كمسيون امنيت ملي مجلس با حضور در مناطق مرزي شمال غرب و غرب كشور از نزديك در جريان اقدامات عملياتي سپاه پاسداران براي تامين امنيت در نقاط صفر مرزي قرار گرفتند.
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح بازدید سه روزه اعضای این کمیسیون از مناطق مرزی شمال‌غرب و غرب کشور به باشگاه خبرنگاران گفت: سفر اخیر اعضای این کمیسیون به مناطق مرزی شمال غرب و غرب کشور کوتاه و فشرده بود به طوری که به دو استان آذربایجان غربی و کرمانشاه سفر کردیم و سفر کاملا تخصصی بود چرا که معمولا در این سفر‌ها جلساتی را با استان‌‌ها و شورای تامین استان برگزار می‌کنیم و فرصت موثری در اختیار داریم ولی این سفر منحصر به بازدید مرز‌ها بود.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مرزهای غربی کشور از بعد امنیتی و مسئله انسداد مرز‌ها در مجلس بودجه قابل توجهی برای آن تصویب می‌کنیم.
نماینده بروجرد ادامه داد: انصافا در آذربایجان غربی کارهای بسیار اساسی و مهمی در سخت‌ترین شرایط جوی و طبیعی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ارتباط با مناطق مرزی غرب کشور دارای مسئولیت و ماموریت هستند، صورت گرفته است.
بروجردی گفت:‌ ارتفاعات قندیل که در سال‌های طولانی محل تردد اشرار و ضدانقلاب بود توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه فقط پاکسازی، بلکه مناطق متعدد دیده‌بانی و برج‌های کنترل و محل استقرار نیروهای مرزی شده است.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار داشت: در بازدید از محل استقرار نیرو‌ها در یکی از سخت‌ترین ارتفاعات به نام «بُزمرگ‌ سیر» که در این فصل پاییز هوای آنجا کاملا سرد بوده و در زمستان به 30 درجه زیر صفر می‌رسد، استقرار جان‌برکفان دلاور ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مرزبانی نشان‌دهنده غیرت اسلامی و انقلابی این فرزندان غیور میهن اسلامی است که با جانفشانی از تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور و ملت دفاع می‌کنند.
نماینده بروجرد اظهار داشت: در طول مسیر بازدید سردار پاکپور فرمانده شجاع و دلاور نیروی زمینی سپاه پاسداران حضور داشتند و اقدامات صورت گرفته را تشریح کردند که از زحمات وی و عزیزان تلاشگر در این عرصه نیز تشکر به عمل آمد.

 


معاون وزیر صنایع و معادن عراق گفت: امکانات و تسهیلات لازم برای تجار ایرانی به منظور توسعه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی دو جانبه را در عراق فراهم خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، مکی حمودالدیری که در راس هیات اقتصادی در ادامه سفر به جمهوری اسلامی ایران به مشهد سفر کرده روز پنجشنبه در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی مشهد و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در چند روز گذشته با امضای یادداشت تفاهمی که در تهران با مسئولان جمهوری اسلامی داشتیم، نخستین‌گام در این زمینه برداشته شد.
وی اظهار داشت: اینک زمان آن است که صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی در عراق حضور یافته و با بخش خصوصی عراق در توسعه فعالیت‌ها و مبادلات هم‌افزایی کنند.
وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی در دهه 80 میلادی فاصله‌ای بین دو کشور ایجاد کرد افزود:توسعه این همکاری‌ها فقط یک هم‌افزایی و همکاری صنعتی و تجاری صرف نیست بلکه همکاری سیاسی و فرهنگی نیز می‌باشدکه باید ارتقا یابد.
وزیر گردشگری عراق نیز بر ارتقاء مناسبات تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران بویژه در زمینه تردد زوار و مسافران تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، هیات عراقی شامل وزیر گردشگری، استاندار واسط و رئیس کمیسیون مشترک ایران و عراق در دیدار با فرماندار مهران در محل پایانه مرزی مهران بر ارتقا مناسبات مرزی میان دو کشور تاکید کردند.
وزیر گردشگری عراق در این دیدار گفت: دیدار امروز در چارچوب تفاهمات مرزی بین دو کشور که ماه مبارک رمضان با مقامات عالی رتبه ایران داشتیم بوده و برای رفع برخی از مشکلات تردد مرزی است.
لواء سمیسم با اعلام آمادگی بیشتر کشورش برای گسترش روابط تجاری و دوستانه با جمهوری اسلامی ایران افزود: زیر ساخت‌های لازم برای تسهیل در تردد مسافران، حمل و نقل کالا و صادرات و واردات و همچنین شبانه‌روزی کردن بازارچه زرباطیه آماده شده است.
وی ادامه داد: با وجود گذراندن مراحل ابتدایی ساخت پایانه مرزی زرباطیه این مرز آماده‌پذیرایی از مسافران به صورت 24 ساعته را دارد و به صورت شبانه‌روزی در خدمت مسافران خواهد بود.
استاندار واسط عراق گفت: در تلاشیم تا با تمام قدرت مرز مهران را به عنوان اصلی‌ترین شریان ارتباطی ایران و عراق تبدیل کنیم.
محمود عبدالرضا احداث پایانه مرزی زرباطیه را از مهم‌ترین کارهایی عنوان کرد که دولت عراق برای توسعه روابط با ایران بویژه در مرز مهران انجام داده است.
استاندار واسط عراق افزود: گسترش راه ارتباطی بین کوت و مرز مهران با ایجاد اتوبان از دیگر برنامه‌های ما برای توسعه ارتباط تجاری و مسافری با کشور جمهوری اسلامی ایران از طریق مرز مهران است.
عبدالرضا با بیان اینکه شرکت‌های مختلفی متقاضی انجام این طرح‌ها شده‌اند بیان کرد: شرکت‌های ایرانی نیز می‌توانند در زمینه فعالیت‌های عمرانی با ما همکاری کنند.

 


قائم‌مقام سازمان فضایی ایران از آغاز طراحی مقدماتی پایگاه فضایی چابهار خبر داد.
دکتر حمید فاضلی در خصوص وضعیت پایگاه پرتاب «چابهار» گفت: ایجاد این پایگاه، یک پروسه بزرگ چند ساله است که زیرساخت‌های آن هزینه‌های زیادی نیاز دارد و هفت تا هشت سال زمان نیاز است تا به تمام ظرفیت‌های آن دست یابیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تملک زمین پایگاه پرتاب چابهار نهایی شده و طراحی مفهومی مقدماتی آن را آغاز کرده‌ایم.
پایگاه پرتاب ملی چابهار با هدف توسعه پرتاب‌های مدار LEO و ایجاد قابلیت پرتاب در مدار GEO با استفاده از ظرفیت‌های بومی توسط سازمان فضایی ایران احداث می‌شود.
ایجاد امکان پرتاب‌های مدار زمین آهنگ و خورشید آهنگ از دستاوردهای راه‌اندازی این پایگاه فضایی جدید است که فاز اول آن تا سال 1395 به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش ایسنا، این پایگاه امکان سرویس‌دهی به کشورهای همسایه را نیز فراهم خواهد کرد.
همچنین فاضلی با بیان این‌که برنامه پرتاب ماهواره «تدبیر» و ماهواره «شریف‌ست» حتما در برنامه امسال سازمان فضایی وجود دارد، تصریح کرد: ماهواره تدبیر با همکاری دانشگاه علم و صنعت و ماهواره شریف‌ست با همکاری دانشگاه شریف در حال آماده‌سازی هستند.
وی با اظهار امیدواری نسبت به انتقال ماهواره «تدبیر» و «شریف‌ست» به سازمان هوافضا تا یک ماه آینده گفت: آزمایش‌های سازگاری بین حامل و محمول این ماهواره‌ها در سازمان هوافضا نیز حدود دو ماه زمان خواهد برد.
فاضلی همچنین اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال ماهواره «ناهید» هم که با همکاری دانشگاه صنعتی امیر کبیر در حال آماده‌سازی است، پرتاب شود.
فاضلی در ادامه با بیان این‌که در آینده‌ای نزدیک، محموله زیستی پیشگام 2 با موتور سوخت مایع، به فضا پرتاب می‌شود، گفت: این محموله زیستی در پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی، مراحل آماده‌سازی را طی می‌کند.

 


رئیس سازمان ثبت اسناد کشور گفت: امسال آزمون سردفترداری در کشور به دلیل اشباع تعداد سر دفترداری‌ها برگزار نمی‌شود.
احمد تویسرکانی افزود: استاندارد موجود در کشور وجود یک سردفتر به ازای هر 15 هزار نفر جمعیت است که به این استاندارد رسیده‌ایم.
وی اضافه کرد: هفت هزار و 200 سردفترداری در کشور خدمات لازم را به شهروندان ارائه می‌د‌هند.
به گزارش ایرنا رئيس سازمان ثبت اسناد کشور گفت: برای برگزاری آزمون در سال آینده نیز ارزیابی‌های لازم صورت می‌گیرد و در مناطقی که تعداد سردفترداران به حد نصاب جمعیتی نرسد این آزمون برگزار می‌شود.

 


کمیسیون حمایت از حقوق معلولان در آخرین نشست خود با نامزدی نابینایان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی موافقت کرد.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به طرح اصلاح بند (6) ماده (28) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: این طرح در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با رای قاطع نمایندگان روبه‌رو شد و براساس آن اعضای این کمیسیون با کاندیدا شدن معلولان در انتخابات موافقت کردند.
رسول خضری اضافه کرد: نابینایان باید از فرصت برابر با دیگر آحاد مردم در بهره‌مندی از تسهیلات موجود در کشور برخوردار باشند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: بسترهای لازم برای به فعلیت رسیدن استعدادها و توانمندی‌های نابینایان باید مهیا شود و نباید به واسطه نقصی که دارند از حق طبیعی خود محروم بمانند.وی با تاکید بر لزوم فعال شدن نابینایان در عرصه اشتغال و حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی خاطرنشان کرد: قوانین راکد مانده در این حوزه‌ها باید سریعا اجرایی شوند.خضری افزود: برای ایاب و ذهاب نابینایان تاکنون تمهیدات لازم اتخاذ نشده و مناطق مناسبی برای آنها اختصاص نیافته است بنابراین با توجه به افزایش روز به روز مشکلات این قشر جامعه اقدامات مناسبی باید انجام پذیرد.

 


معاون آموزش و تحقیقات قوه قضائیه گفت: آزمون جذب قاضی ماه آینده در کشور برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا امینی پنجشنبه شب در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این آزمون 25 هزار نفر شرکت کرده‌اند که پس از قبولی در آزمون تستی و تشریحی مراحل مصاحبه را طی کرده و به عنوان قاضی گزینش می‌شوند.
وی اضافه کرد: امسال 800 نفر از این طریق وارد دستگاه قضا شده و سال آینده مشغول به کار می‌شوند.
امینی اظهار کرد: افراد قبول شده حداقل یک سال آموزش می‌بینند تا ابلاغ قضایی دریافت کنند.
معاون آموزش قوه قضائیه گفت: در سال گذشته 650 نفر و امسال نیز 950 نفر از این طریق به عنوان قاضی در دستگاه قضا مشغول به کار شدند و پذیرفته‌شدگان امسال نیز از سال آینده مشغول به کار خواهند شد.
وی در مورد آموزش ضمن خدمت قضات و کارکنان قوه قضائیه نیز گفت: این آموزش‌ها متناسب با نیازها و قوانین جدید در استان‌ها و مرکز انجام می‌گیرد که دلیل آن تغییر پست قضات و یا تغییر قوانین است.
وی از راه‌اندازی پژوهشکده‌های مطالعات پایه و آرای قضایی در معاونت آموزشی قوه قضائیه خبر داد و افزود: آرای قضایی در راستای نیازسنجی آموزشی و شناسایی مشکلات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 


مراسم تشییع 5 پاسدار شهید سپاه اسلام در بانه و وداع با یک شهید گمنام در قم برگزار شد.
به گزارش فارس، پیکر مطهر شهیدان حاج مطلب احمدیان، فتاح محمدی، جلال مصطفایی، لقمان حسینی و شهید مخدومی صبح دیروز با حضور مردم شهیدپرور بانه تشییع شد.
در این مراسم مسئولان کشوری و لشکری، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم و خانواده شاهد و ایثارگران حضور داشتند.
4 نفر از این شهدا بانه‌ای هستند که پیکر مطهر 2 نفر از آن‌ها برای خاکسپاری به سمت گلزار شهدای بانه و پیکر مطهر 2 نفر دیگر نیز به روستاهای زیویه و عمرشان در این شهرستان انتقال یافت.
پیکر پاک شهید مخدومی نیز برای خاکسپاری به شهرستان قروه انتقال یافت.
ظهر روز چهارشنبه 5 نفر از پاسداران سپاه بانه در درگیری با عناصر ضدانقلاب در منطقه ساوان این شهرستان به شهادت رسیدند و 2 نفر نیز زخمی شدند.
همچنین به گزارش ایرنا مراسم وداع با پیکر یک شهید گمنام با حضور زایران و مجاوران کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در شبستان امام خمینی حرم کریمه اهل بیت برگزار شد.در این مراسم که با قرائت دعای ندبه آغاز شد مردم با قرائت این دعا پیکر مطهر این شهید گمنام را بر دستان خود گرفتند و بار دیگر با آرمان شهدا تجدید میثاق کردند.

 


براساس تفاهم‌نامه ایران و چین از سال گذشته این کشور موظف به صادرات کالاهای مرغوب به ایران و آزمایش کیفیت محصولات بر اساس استانداردهای ایران شده است.
به گزارش ایرنا از شهرکرد، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی با بیان این مطلب افزود: براساس این تفاهم‌نامه به کالاهای نامرغوب چینی که مطابق استاندارد ملی ایران تولید نشده مجوز ورود به کشور داده نمی‌شود.مسعود جوادی گفت: در سال‌های اخیر تمامی استانداردهای ملی مطابق با استانداردهای جهانی تعیین شده است.به گفته وی هم‌اکنون بیش از 20 هزار واحد با بیش از 30 هزار فرآورده در کشور مشمول استاندارد اجباری است.

 


سنندج - خبرنگار کیهان:
در سه سال گذشته حدود 600 کیلومتر از مرزهای جمهوری اسلامی زیر پوشش کامل مرزبانی کشور قرار گرفت.
فرمانده نیروی مرزبانی کشور در اولین همایش تعامل مرزنشینان و مرزداران کردستان با بیان این مطلب گفت: ما قبلا در این مناطق مرزی حضور نداشتیم ولی امروز در تمام مناطق مرزی کشور امکانات فنی ایجاد شده است.
سرتیپ «حسین ذوالفقاری» آمادگی خود را برای اجرای طرح جامع مرزها با تخصیص اعتبارات لازم اعلام کرد.
وی با اشاره به امنیت در کشور گفت: امنیت موجود حاصل تلاش همه عزیزان بویژه نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج است. ذوالفقاری گفت: بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی ما از آن سوی مرزها است لذا در حوزه مرزها اقدامات خوبی صورت گرفته، و در شمال غرب کشور امنیت کامل در مرزها وجود دارد.
وی ‌افزود: با ایجاد امنیت پایدار در منطقه سرمایه‌گذاران می‌توانند با خاطری آسوده سرمایه‌گذاری کرده و با ایجاد اشتغال، وضعیت معیشتی مرزنشینان بهبود یابد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10