(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 08  آبان 1392 - شماره 20628

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عضو کمیسیون عمران مجلس: مسکن مهر نباید متوقف شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد
کاهش بی‌سابقه ذخایر آبی سدهای تهران
در جلسه علنی دیروز
نوبخت : نمایندگان محترم نامه‌ها و درخواست‌ها را برای برنامه ششم نگه دارند
درمکتب امام
روایت نقوی از جلسه کمیسیون امنیت‌ملی با وزیر اطلاعات
خارج از دستور
فضاسازی معاون سابق مدیرکل آژانس
ایران 2 هفته با تولید بمب‌اتمی فاصله دارد!
رئیس کمیته مطالبات ملی کمیسیون امنیت ملی : دیپلمات مست عربستان اخراج شد
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان: 13 آبان، سانتریفیوژها را به خیابان‌ها می‌آوریم
در جلسه شورای هماهنگی اطلاعات مطرح شد
تأکید وزیر اطلاعات بر تدوین سند چشم‌انداز جامعه اطلاعاتی
مدیرعامل سازمان چای کشور: 10 درصد مطالبات چایکاران به زودی پرداخت می‌شود
دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات: کارگزاران به دنبال پدرخواندگی حزبی نباشد
   


عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وقتی اقشار کم‌درآمد می‌توانند با پس‌انداز ناچیز صاحب مسکن شوند، نتیجه می‌گیریم که مسکن مهر نباید متوقف شود.
علی‌اکبر آقایی مغانجوقی نماینده سلماس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ این سؤال که آیا موافق ادامه مسکن مهر هستید، افزود: قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا است و نباید عرضه مسکن کاهش یابد، بنابراین مجلس باید تلاش کند که عرضه مسکن کاهش نیابد و مسکن مهر ادامه یابد.
عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: سؤال من این است که چرا باید مسکن مهر متوقف شود، وزیر راه و شهرسازی در زمانی که برای رأی اعتماد به مجلس آمد اعلام کرد که مسکن مهر را ادامه می‌دهد.
آقایی در پاسخ به این سؤال که اگر در زمان رأی اعتماد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که مسکن مهر را ادامه می‌دهم، حال چرا می‌گوید باید طرح متوقف شود، اظهار داشت: این سؤال را من نباید جواب بدهم، بنابراین این موضوع را باید از وزیر راه و شهرسازی بپرسید.
وی گفت: کمیسیون عمران معتقد است که ساخت مسکن بی‌مشکل نیست، در حال حاضر نیز بیش از یک میلیون واحد مسکونی مهر نیمه تمام باقی مانده است، بنابراین اگر این افراد که برای مسکن مهر پول پرداخت کرده‌اند، نتوانند واحدهای خود را تحویل بگیرند، شاهد عواقب جدی خواهیم بود.
نماینده مردم سلمان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که وزیر راه و شهرسازی معتقد است که واحدهای مسکونی مهر در حال ساخت را تحویل می‌دهیم، اما مسکن مهر مثل سابق ثبت‌نام نخواهد داشت و این طرح متوقف خواهد شد گفت: این اظهارات وی حاکی از این است که تولید مسکن متوقف شود،‌پس اگر تولید مسکن متوقف شد، چه طرحی جایگزین آن خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر طرحی جایگزین نشود، یعنی ما جلوی عرضه مسکن را می‌گیریم،‌پس این تقاضای مسکن را چگونه جواب خواهیم داد.
آقایی در پاسخ به این سؤال که آخوندی طرح صندوق پس‌انداز مسکن را جایگزین طرح مسکن مهر خواهد کرد، گفت: همزمان باید طرحی جایگزین طرح مسکن مهر شود که سرعت تولید مسکن را داشته باشد، بنابراین اگر وقفه‌ای در تولید مسکن ایجاد شد، تقاضا بدون پاسخ خواهد ماند.
وی ادامه داد: اما صندوق پس‌انداز مسکن نمی‌تواند سریع جواب دهد، چرا که همه اقشار کم درآمد دارای اندوخته مالی نیستند که بخواهند با سپرده‌گذاری صاحب وام و سپس توانایی برای خرید مسکن شوند.

 


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران کاهش ذخایر آبی سدهای تهران در 10 سال اخیر را بی‌سابقه
دانست.
خسرو ارتقایی در نشست خبری اظهار داشت: متاسفانه از ابتدای سال آبی جدید (مهرماه 92) تاکنون هیچ‌گونه بارشی در حوزه استان تهران ثبت نشده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته که سال کم‌آبی نیز بود، حداقل 9 میلی‌متر بارش و در بلندمدت نیز 17 میلی‌متر ثبت شده است.
ارتقایی با اشاره به ادامه وضعیت کم‌آبی سال آبی گذشته در سال آبی جدید، تصریح کرد: این کم‌آبی‌ها در سال آبی جدید نیز ادامه یافته و بر ذخایر آبی سدهای زیر پوشش تاثیرگذار بوده است. بر این اساس، هم‌اکنون در مخزن سدهای امیرکبیر 115، لتیان 27، لار 45، ماملو 111 و طالقان نیز 153 میلیون متر مکعب آب ‌ذخیره شده است.
وی ادامه داد: با این احتساب اکنون 452 میلیون متر مکعب آب در مجموع ذخیره شده است که در مقایسه با 710 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در زمان مشابه پارسال، 260 میلیون متر مکعب کمتر است.
ارتقایی آغاز یک دوره کم‌آبی را در سال آبی جدید نگران‌کننده دانست و گفت: البته روز (شنبه) سازمان هواشناسی کشور در شورای آب گزارشی مبنی بر بارندگی نرمال در پاییز و زمستان ارائه داد و پیش‌بینی کرد که طی 24 تا 48 ساعت آینده بارش‌ها در استان تهران پس از شش ماه آغاز شود که امیدواریم حجم آن قابل ملاحظه باشد.
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که بر فرض نرمال بودن پاییز و زمستان کاهش ذخایر آبی سدها جبران نخواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی که در ذخایر آبی سدها به واسطه خشکسالی و کم آبی در سال‌های اخیر وجود داشته است، جبران این کاهش به زودی محقق نخواهد شد.
ارتقایی همچنین خاطرنشان کرد: ذخایر سدهای پنج‌گانه در سال 91 به بیش از یک میلیارد متر مکعب هم رسید، اما در سال جاری این میزان بسیار کاهش یافته است.
ارتقایی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت آبی استان تهران در 10 سال اخیر، اظهار کرد: حجم سد امیرکبیر در کمترین مقدار خود در 10 سال گذشته 106 میلیون مترمکعب ثبت شده و اکنون 115 میلیون متر مکعب آب دارد و نزدیک به کمترین مقدار ذخیره شده در این دوره است. به گفته وی، سد لتیان اکنون 27 میلیون متر مکعب آب دارد که در این دوره 10 ساله بی سابقه بوده است.
ارتقایی سپس به تمهیدات در نظر گرفته شده توسط شرکت آب منطقه‌ای تهران به عنوان تامین‌کننده آب و شرکت آب و فاضلاب استان تهران به عنوان توزیع‌کننده آب این استان برای سال جاری اشاره کرد و افزود: در نظر است تا با حفر 36 حلقه چاه آب شرب توسط شرکت آب و فاضلاب تهران در مناطق کم و حساس به ویژه شمال شرق و شرق تهران بخشی از نیاز آبی را تامین نماییم. باید توجه کرد که در جنوب و غرب تهران سفره آب مناسبی وجود دارد اما در شرق منابع آب زیرزمینی مناسبی وجود ندارد.
ارتقایی ادامه داد: همچنین قرار است، تا شرکت آب و فاضلاب مصارفی را که از حد نرمال بالاتر هستند و از آب خام استفاده می‌کنند، را به حداقل رسانده و در صورتی که نیاز آبی غیرشرب دارند، از طریق پساب و چاه‌های آب با کیفیت پایین تامین نماید.
وی تشکیل تیم مشترک بین این دو شرکت آبی در استان تهران را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: مقرر شده تا نهادهای دولتی و عمومی در صورت در اختیار داشتن چاه با کیفیت آب شرب آن را در اختیار شبکه توزیع قرار دهند و به جای آن پساب و یا آب چاه‌های کم کیفیت دریافت نمایند.
ارتقایی بر کاهش 20 درصدی مصرف آب توسط شهروندان تهران تاکید کرد و هشدار داد: این میزان باید توسط شهروندان مدیریت شود و از آب شرب برای مصارف خدماتی و یا مصارف غیرضروری همچون شست‌وشو و آبیاری فضای سبز به هیچ عنوان استفاده نکنند.

 


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جریان اصلاح بودجه سال 91 در مجلس ضمن مخالفت با پیشنهاد حذف تبصره ۲ این لایحه اعلام کرد اگر مجلس این تبصره را تصویب نکند، ما اعتباری برای تخصیص پروژه‌های عمرانی نداریم و باید نمایندگان مجلس هرچه نامه و درخواست دارند را برای برنامه ششم توسعه و سال آینده بگذارند.
در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی که به ریاست حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس اول مجلس برگزار شد، نمایندگان وارد بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور شدند.
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس طی سخنانی در موافقت با پیشنهاد حذف یک تبصره از لایحه مذکور گفت: مشکل ما تن‌ها پول نیست، بلکه اقتصاد نفتی جزو مشکلات کشور است، چرا که اقتصاد نفتی برای دولت قدرت خرید جدید ایجاد می‌کند و این موضوع تورم‌زا است.
مقایسه ایران و نروژ
وی تصریح کرد: کشور نروژ به‌عنوان یک کشور نفت‌خیز تجربه خوبی داشته و اکنون تمام درآمدهای نفتی خود را به صندوق می‌ریزد و کشور را با مالیات اداره می‌کند. ما هم باید مشکل بودجه را با کاهش هزینه‌‌ها و پرهیز از خرج‌تراشی حل کنیم.
در ادامه محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ضمن مخالفت با پیشنهاد حذف تبصره ۲ لایحه مذکور و با اشاره به سخنان احمد توکلی که درآمدهای نفتی ایران را با کشور نروژ مقایسه کرده بود، گفت: شما دوستان چرا در سخنانتان ایران را با نروژ مقایسه می‌کنید در حالی که ایران در شرایط تحریم قرار دارد و ارزش ریالش پایین آمده است؟ بنابراین باید کاری کرد تا کشور را از تنگنا نجات دهیم.
دولت بودجه عمرانی ندارد
معاون رئیس‌جمهور خطاب به نمایندگان تصریح کرد: اگر این تبصره را تصویب نکنید، ما اعتباری برای تخصیص پروژه‌های عمرانی نداریم. پس شما هم هرچه نامه و درخواست دارید برای برنامه ششم و سال آینده بگذارید، چرا که اکنون اعتباری برای توزیع وجود ندارد.
وکلای ملت در ادامه با پیشنهاد حذف تبصره ماده واحده از لایحه اصلاح قانون بودجه سال جاری با ۹۸ رای موافق، ۹۶ رای مخالف، ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در صحن علنی مخالفت کردند.
انتقاد از پمپاژ ناامیدی دولت
در ادامه مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری اظهار داشت: اخیراً توسط مقامات اجرایی سیاه‌نمایی‌هایی از شرایط کشور در حال اتفاق است که ما فکر نکنیم برای توجیه عملکرد ما خوب خواهد شد چرا که ناامیدی گسترده‌ای را در داخل کشور رقم می‌زند و دشمنان را امیدوار می‌کند و اینکه مدیران اجرایی با آمارهای نگران کننده، ناامیدی را پمپاژ کنند و بگویند دولت را با وضعیت بدی تحویل گرفته‌اند، شاید از منظر سیاسی کار خوبی باشد، اما در کلّیت برای کشور و حتی خود دولت خوب نیست.
محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را به‌عهده داشت، در پاسخ به بذرپاش گفت: در کشور با واقعیتی روبه‌رو هستیم که همه آن را می‌دانند و اینکه منابع درآمدی ما به‌دلیل تحریم کاهش پیدا کرده است و اگر با این زبان با مردم صحبت کنیم، همانند سال گذشته که با موفقیت همراه بود و نتیجه آن را در انتخابات ۲۴ خرداد دیدیم، با اقتدار عبور خواهیم کرد.
وی زیرساخت‌های کشور را مناسب دانست و گفت: دشمنان می‌دانند حتی اگر منابع نفتی ما کاهش پیدا کند، ما می‌توانیم منابع درآمدی و بودجه خود را از روش‌های دیگری جبران کنیم و در حال حاضر شرایط مطلوبی برای تغییر ریل داریم و می‌توانیم کشور را از وابستگی به نفت نجات دهیم و در شرایط فعلی تحریم‌‌ها فرصت هستند.
نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز گذشته پارلمان، بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور را ادامه دادند و در نهایت تبصره ۲ ماده واحده این لایحه را به تصویب رساندند.
دولت در این تبصره پیشنهاد داده بود تا به جای واریز ۲۶ درصد سهم توسعه صندوق ملی، ۲۰ درصد از سهم صندوق توسعه ملی را واریز کند و ۶ درصد مابه‌التفاوت را نسبت به پیش پرداخت تسهیلات خارجی فاینانس هزینه کند.
این تبصره پیشنهادی دولت مخالفت بسیاری از نمایندگان مجلس را در بر داشت و اکثر این نمایندگان سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر واریز ۲۰ درصد از منابع حاصل از فروش نفت و گاز به صندوق توسعه ملی را دلیل مخالفت خود عنوان می‌کردند.
همچنین از آنجا که این پیشنهاد دولت با قانون برنامه پنجم توسعه نیز مغایر بود واکنش‌های بسیاری از نمایندگان را در برداشت.
نمایندگان مجلس در این جلسه پیشنهاد حذف این تبصره را مطرح کردند، اما با مخالفت وکلای ملت مواجه شد.
در نهایت هیئت رئیسه مجلس از نمایندگان خواست تا پیشنهادات اصلاحی را مطرح کنند که در این میان پیشنهاد جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس عنوان و به تصویب رسید.
جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس در پیشنهادی برای اصلاح تبصره ۲ پیشنهادی دولت در این لایحه اظهار داشت: ما در پیشنهاد خود مقرر کردیم صندوق توسعه ملی ۶ درصد از منابع سال ۹۲ خود را در بانک‌های دولتی سپرده‌گذاری کند تا دولت بتواند تا سقف ۲ برابر این سپرده‌گذاری را با تضمین خود تسهیلات دریافت کرده و این تسهیلات را برای اجرای پروژه‌های تملک دارایی در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.
در ادامه محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز به عنوان نماینده دولت پشت تریبون قرار گرفت و موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام کرد .
وی در سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر چین حاضر است تا ۲2 میلیارد دلار که نزد آنجا داریم، به صورت فاینانس به ما بازگرداند با این شرط که ما ۷.۵ درصد پیش پرداخت اولیه را بازگردانیم. بنابراین این موضوع می‌تواند به بازگشت ۲2 میلیارد دلار پول به کشور کمک کند. همچنین یکی از دستور کارهای آقای لاریجانی در چین هم استفاده از منابع فاینانس خواهد بود. بنابراین این موضوع از این لحاظ بسیار اهمیت دارد.
در پایان نیز حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عنوان نماینده کمیسیون با این پیشنهاد موافقت کرد .
وکلای ملت با ۱۴۴ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در صحن علنی به صندوق توسعه ملی اجازه دادند تا حداکثر ۶ درصد از منابع وارده در سال ۹۲ را به صورت سپرده نزد بانک‌های دولتی داخلی پس‌انداز نماید و بانک سپرده‌پذیر نیز مکلف می‌شود تا ۲ برابر مبلغ سپرده‌گذاری شده برای فاینانس داخلی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با تضمین دولت و خرید طرح‌های تملک دارایی با معرفی دولت و بخش خصوصی تسهیلات ارائه دهد.بر اساس این مصوبه مجلس، به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود تا حداکثر ۶ درصد از منابع وارده در سال ۹۲ را به صورت سپرده نزد بانک‌های دولتی داخلی پس‌انداز نماید.
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان جلسه روز سه شنبه مجلس را نواخت و اعلام کرد که نشست علنی بعدی وکلای ملت ساعت ۸ صبح چهارشنبه (8 آبان) برگزار می‌شود.

 


پیروزی برابر قدرت‌ها حتمی است
مردم سلحشور ایران... به هیچ وجه ترس و بیم به خود راه ندهید، که مبارزات کوبنده‌تان نشان داده است که نمی‌دهید. متحد شوید که در سایه اتحاد، پیروزی‌تان بر ابرقدرت‌ها حتمی است.
آئین انقلاب اسلامی - ص 284

 


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد : وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد مسیر استعلامات از وزارت اطلاعات درباره سپردن مسئولیت‌های کلان در کشور به افراد کامل و دقیق انجام می‌شود.
سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر اطلاعات گفت : پس از بررسی آخرین اخبار و گرامیداشت روز پدافند غیرعامل و تقدیر کمیسیون از زحمات و تلاش نیروهای پرتلاش حوزه پدافند غیرعامل، کمیسیون امنیت میزبان سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات  بود که به سؤالات آقایان یونس اسدی و حسینعلی شهریاری نمایندگان مشکین‌شهر، زاهدان پاسخ داد.
وی با اشاره به سؤال یونس اسدی از وزیر اطلاعات درباره علت عدم رسیدگی این وزارتخانه به وضعیت نابسامان واحدهای متبوع،ابراز داشت : آقای علوی در پاسخ به این پرسش اعلام کرد که به علت کلی بودن و بدون مصداق بودن نمی‌دانیم کجای وزارت یا کدام واحدهای تابعه نابسامان است.
نقوی تصریح کرد: وزیر اطلاعات گفت که یکی از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه بررسی افراط و تفریط‌ها و اصلاح آنان است، این اقدامات به ویژه انطباق اقدامات سازمان‌ها و واحدها با شرح وظایف قانونی آنها شروع شده و  اگر سازمان و واحدهای وزارتخانه دقیقاً در چارچوب شرح وظایف قانون باشد، به طور حتم افراط و تفریط‌ها و اشکالات مرتفع خواهد شد.
به گزارش فارس، وی با ذکر این نکته که سؤال‌کنندگان پس از استماع پاسخ‌های وزیر اطلاعات، قانع شدند، به سؤال حسینعلی شهریاری از علوی اشاره کرد و گفت: آقای شهریاری پرسید «آیا در سپردن مسئولیت‌های کلان در کشور از وزارت اطلاعات استعلام می‌شود؟» نماینده زاهدان با توضیح مصداق‌هایی، نسبت به عملکرد برخی مسئولان مرتبط با برخی جریانات مسئله‌دار، از جمله فتنه 88 معترض بوده و آنها را برخلاف مصالح و امنیت کشور دانست، از طرف دیگر وی مطرح کرد که رفت و آمدهای برخی مسئولان به برخی محافل و یا دیدار با برخی افراد به صلاح نیست و این‌گونه موارد استعلام نمی‌شود و ضرورت دارد که استعلام شود و مصالح و امنیت نظام و کشور باید لحاظ شود.

 


اعلام آمادگی ظریف برای حضور در کمیسیون
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از دعوت این کمیسیون از وزیر امور خارجه برای حضور در یکی از جلسات هفته آینده کمیسیون خبر داد.
سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان دقیق حضور وزیر امورخارجه در این کمیسیون، گفت: ما از آقای ظریف برای حضور در کمیسیون دعوت کرده‌ایم، اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.
وی افزود: قرار بود آقای ظریف یک‌شنبه گذشته در جلسه کمیسیون حضور یابد، اما باتوجه به اینکه جلسه رأی اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی تا عصر روز یک‌شنبه ادامه یافت و جلسه کمیسیون برگزار نشد، بنابراین دعوت از وی به زمان دیگری موکول شد و از دستورکار کمیسیون خارج نشده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آقای ظریف آمادگی‌اش را برای حضور در کمیسیون و پاسخ به برخی ابهامات نمایندگان درباره مذاکرات هسته‌ای در ژنو اعلام کرده است، اظهارداشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا مجددا دعوت دیگری از وی برای حضور در یکی از جلسات هفته آینده کمیسیون داشته باشیم، اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.
نقوی‌حسینی در گفت وگو با تسنیم به بازدید اعضای کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای نطنز اشاره و خاطرنشان‌کرد: بازدید از تأسیسات هسته‌ای نطنز در دستورکار اعضای کمیسیون قرار دارد که در جلسات هفته آینده در مورد آن‌ تصمیم‌گیری می‌شود.
دولت مانع پخش برنامه
جلسه رای اعتماد از سیما
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد دولت از طریق هیئت رئیسه مانع پخش برنامه زنده رای اعتماد به وزرا شد.
بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه در نهایت روشن شد دلیل عدم پخش مراسم رای اعتماد به وزرای پیشنهادی از سوی کدام قوه صورت گرفته است، گفت: صبح روز جلسه رای اعتماد صدا و سیما تجهیزات خود را برای پخش مستقیم جلسه رای اعتماد در مجلس مستقر کرده بود اما بعد از مدتی این تجهیزات از صحن علنی مجلس برچیده شد.
وی درباره اینکه قائم‌مقام صدا و سیما نیز این مسئله را به معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما مربوط دانست، افزود:‌ حرف آقای دارابی درست است و این مسئله به معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما مرتبط می‌شود که آن‌‌ها هم در این باره پاسخ داده‌اند.نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: دولت به هیئت رئیسه گفت تا مانع پخش جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در خصوص وزارتخانه‌های ورزش و جوانان،علوم و تحقیقات فناوری و همچنین آموزش و پرورش شوند.

 


یک مقام پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران در برنامه هسته‌‌ای‌اش از «نقطه بدون بازگشت» گذشته است و می‌تواند در عرض دو هفته اورانیوم کافی در سطح تسلیحاتی غنی کند و با آن بمب بسازد.
اولی هاینونن که به مدت 27 سال و تا سال 2010 در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خدمت می‌کرد با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که سانتریفیوژهای پیشرفته‌ای که ایران اخیرا نصب آن‌ها را در تاسیسات غنی‌سازی‌اش آغاز کرده است به دولت ایران اجازه می‌دهد به سرعت اورانیوم کافی در سطح تسلیحاتی برای ساخت یک سلاح هسته‌ای تولید کند.
موسسه صلح و امنیت بین‌الملل اخیرا مدعی شده بود که ایران می‌تواند در عرض یک ماه به توانایی تولید سلاح هسته‌ای دست یابد و هاینونن مدعی شد که این مدت می‌تواند کمتر از این باشد.
این مقام پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد: به عقیده من اگر تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ شود این مدت زمان می‌تواند به دو هفته کاهش یابد.
هاینونن در ادامه ادعایش گفت: ایران در حال تولید سانتریفیوژهای بیشتر و نصب آنهاست. در چند ماه اخیر سرعت آن حدود 600 سانتریفیوژ جدید در ماه بوده و این یعنی اگر ایران این روند را تا تابستان آینده ادامه دهد مدت زمان پیش‌بینی شده به یک سوم خواهد رسید.
به گزارش ایسنا این مقام پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران از بسیاری جهات از «نقطه بدون بازگشت» گذشته است، ولی تهران به حدود یک سال دیگر نیاز دارد تا بخش‌های تسلیحاتی و سیستم پرتاب لازم برای پرتاب یک سلاح هسته‌ای را به دست آورد.
گفتنی است چند روز پیش هم موسسه علوم و امنیت بین‌الملل مدعی شده بود ایران می‌تواند ظرف یک ماه بمب اتمی بسازد.
خاطر نشان می‌شود؛ از سوابق اولی هاینونن ارائه اطلاعات هسته‌ای ایران به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بوده و او در پوشش مقامی که در آژانس داشت با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل همکاری می‌کرد

 


رئیس کمیته مطالبات ملی کمیسیون امنیت ملی از اخراج دیپلمات مست عربستان خبر داد.
«مهدی دواتگری» مسئول پیگیری پرونده دیپلمات مست عربستان در تشریح این موضوع گفت: حسب پیگیری‌های وزارت امور خارجه و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جمله کمیته مطالبات ملی این کمیسیون حقوق خانواده اولیای دم مقتول که توسط دیپلمات مست عربستانی به قتل رسیده بود و همچنین دیه سرباز حادثه دیده در این حادثه از سوی سفارت عربستان سعودی به حساب دادگستری واریز شد.
دواتگری تصریح کرد: با تامین حقوق مسلم اتباع ایرانی وزارت امور خارجه با در نظر گرفتن این که اقدام دیپلمات عربستانی در حالی که مست بوده و به حالت مستی رانندگی می‌کرده است خلاف عرف و شئونات دیپلماتیک و موازین بین‌المللی بوده است از کشور اخراج شد.
رئیس کمیته مطالبات ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: هر چند حقوق اتباع ایرانی تامین شد و تضییع حقی صورت نگرفت لیکن با در نظر گرفتن این که دیپلمات‌ها مسئولیت دیپلماتیک دارند و دیپلمات عربستانی مست بوده و درحالت مست رانندگی کرده است از نظر حقوق دیپلماتیک و در راستای یک اقدام متقابل دولت عربستان مکلف است نسبت به اتهام شرب خمر و رانندگی حالت مستی رسیدگی کند و مراتب را به جمهوری اسلامی ایران اعلام کند.
مسئول پیگیری پرونده دیپلمات عربستانی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ممکن است این سوال مطرح شود چرا دولت عربستان به لحاظ این که ما احترام به مقررات و قوانین بین‌المللی داریم و از نظر موازین بین‌المللی چون دیپلمات‌ها دارای مصونیت دیپلماتیک هستند مراجع قضایی نمی‌تواند رسیدگی کند و ما در احترام به کنوانسیون‌های بین‌المللی چارچوب‌های قانونی را رعایت کردیم و نخواستیم خارج از حقوق بین‌المللی اقدامی را انجام دهیم اما همان طور که ما به وظیفه خودمان عمل کردیم متقابلا انتظار داریم دولت عربستان صرف نظراز تامین حقوق اتباع ایرانی اقدام غیرشرعی که انجام داده بود در شرب خمر به این اتهام رسیدگی کند و با این دیپلمات برخورد قاطع داشته باشد.

 


دبیر کل اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانش‌آموزان همه اقشار جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان را به حضور در راهپیمایی 13 آبان با مشت‌های گره کرده علیه آمریکا و اسرائیل فرا خواند.
به گزارش خبرنگار کیهان حامد علامتی دیروز در جمع خبرنگاران روز 13 آبان را سرچشمه سه رویداد مهم و سرنوشت‌ساز در سه مقطع زمانی دانست و گفت: هرکدام از این رویدادها به تنهایی انقلابی در دل‌ها و اذهان جامعه انداخت و مردم را در استمرار مبارزه تا پیروزی کامل حق بر باطل مصمم کرد. وی مبارزه با استبداد و استعمار را دو نماد مهم این روز دانست و گفت: تقدیم 36 هزار شهید از خانواده محترم و ارزشمند دانش‌آموز تاکید جدی است بر نقش بزرگ این قشر در پیروزی انقلاب و 8 سال دفاع مقدس.
علامتی با اشاره به وقایع اخیر در عرصه سیاسی مبنی بر رابطه با آمریکا و مذاکرات 1+5 درباره حق هسته‌ای کشورمان گفت: هر زمان ما مقاومت کردیم و در این گونه برنامه‌ها عزتمندانه وارد شدیم همواره شاهد فرو ریختن قدرت پوشالی استکبار به سردمداری آمریکای جنایتکار بودیم. دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه در یوم‌الله 13 آبان گفت: دانش‌آموزان نیز در این روز سهم و نقش خود را در راهپیمایی‌‌های سراسر کشور در کنار نسل اول انقلاب ایفا خواهند کرد و در صفوف به هم فشرده و با مشت‌های گره کرده و سر دادن شعار استراتژیک انقلاب یعنی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل چشم فتنه و فتنه‌گران را در خواهند آورد.
سانتریفیوژها را به خیابان‌ می‌آوریم
علامتی تشکیل خیمه‌های معرفت را یکی از برنامه‌های روز 13 آبان دانست و گفت: در این حلقه‌ها شعار ضد استکباری مرگ بر آمریکا را توسط کارشناسان و جوانان مورد بررسی جدی قرار خواهیم داد. وی تاکید کرد: به منظور تاکید مجدد بر حقوق حقه کشورمان در مسئله هسته‌ای دانش‌آموزان مبتکرمان ماکت‌هایی از سانتریفیوژها (دستگاه‌های غنی‌سازی) را تهیه کرده‌اند و قرار است روز 13 آبان در مسیرهای راهپیمایی آن‌هار ا دست به دست کرده و به این وسیله نظر نهایی ملت شریف کشورمان مبنی بر ادامه روند فعالیت هسته‌ای بدون کوچکترین توقفی به جهانیان ابلاغ خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌های خیابانی از دیگر برنامه‌های 13 آبان خواهد بود گفت: برگزارکنندگان و کارشناسان سیاسی در روز 13 آبان چهار کلید واژه از بیانات رهبر معظم انقلاب با عناوین غیر قابل اعتماد بودن آمریکا، خود برتربینی و غیر منطقی بودن، عهدشکنی و در پنجه تصرف و اقتدار صهیونیست بودن را به عنوان محورهای اصلی سخنان خود برای دانش‌آموزان شفاف‌سازی خواهند کرد.

 


حجت‌الاسلام محمود علوی بر تدوین سند چشم‌انداز و حرکت نرم‌افزاری جامعه اطلاعاتی کشور تأکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در جلسه شورای هماهنگی اطلاعات که با حضور اعضای جامعه اطلاعاتی کشور برگزار شد، با اشاره به ضرورت مواجهه متناسب در قبال پدیده‌های اطلاعاتی اظهار داشت: برای مواجهه با پدیده‌های اطلاعاتی باید از شیوه‌های نوین و متفاوت از گذشته استفاده شود.
وی پویایی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور را از ضروریات این دستگاه‌ها دانست و افزود: به این منظور تدوین سند چشم‌انداز بلند مدت جامعه اطلاعاتی با توجه به شرایط و تحولات جدید ضروری است.
همچنین در این جلسه اعضای شورای هماهنگی اطلاعات دیدگاه‌های خود در خصوص لزوم هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور را با هدف انسجام و هم‌افزایی ارائه کردند. براساس قانون، شورای هماهنگی اطلاعات متشکل از رؤسای سازمان‌ها و نهادهای اطلاعاتی و رؤسای حفاظت و اطلاعات نیروهای مسلح با هدف هماهنگی و افزایش سطح تعامل میان دستگاه‌های اطلاعاتی کشور تشکیل شده است.
ریاست این شورا به عهده وزیر اطلاعات است و این نخستین جلسه شورای هماهنگی اطلاعات در دوره وزارت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی است که برگزار شد.

 


مدیرعامل سازمان چای کشور با اعلام خرید 80‌هزار‌تن چای گفت: 10 درصد از مطالبات چایکاران باقی مانده است.
علی محرر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: امسال از ابتدای خرید تاکنون 80 هزار تن برگ سبز از چایکاران خریداری شده است.
وی 40 درصد برگ سبز چای خریداری شده را درجه یک عنوان کرد و افزود: بقیه چای خریداری شده درجه 2 است.
محرر با بیان اینکه 9 هزار و 500 تن برگ سبز چای به صورت آزاد از چایکاران خریداری شده است، تصریح کرد: امسال کیفیت چای تولیدی نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.
رئیس سازمان چای کشور به تولید 20 هزار تن چای خشک در سال جاری اشاره کرد و گفت: چای تولیدی به بازارهای مصرف عرضه شده است.
وی با اشاره به اینکه 10 درصد مطالبات چایکاران باقی مانده است، بیان کرد: مطالبات چایکاران با تامین اعتبار از طریق سامانه خودپرداز پرداخت می‌شود.

 


دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات تاکید کرد: کارگزاران در چند سال اخیر خود را به جبهه اصلاحات نزدیک کرده ولی این دلیل نمی‌شود که بخواهند برای اصلاح‌طلبان تعیین تکلیف کنند.
حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با انتقاد از مطرح شدن برخی نام‌ها از سوی کارگزاران به عنوان گزینه نهایی برای سرلیست مشترک اصلاح‌طلبان و کارگزاران در انتخابات مجلس دهم، اظهار داشت: احزاب دیگر لطف کنند و فقط برای خود تصمیم‌گیری نمایند. اصلاح‌طلبان نیز می‌توانند نامزدهای مورد نظر خود را برای انتخابات مجلس دهم معرفی کنند.
وی با اشاره به فعالیت‌های حزبی کارگزاران خاطرنشان کرد: کارگزاران از ابتدا با افکار اصلاح‌طلبان همسو نبودند اما در چند سال اخیر خود را به جبهه اصلاحات نزدیک کردند ولی این دلیل نمی‌شود که بخواهند برای اصلاح‌طلبان تعیین تکلیف کنند.
دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در پایان به حزب کارگزاران توصیه کرد که به دنبال پدرخواندگی حزبی نباشد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10