(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 14 آبان 1392 - شماره 20633

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم انجام شد
اهتزاز پرچم عزا بر فراز گنبد امام رضا (ع)
دیدار لاریجانی با رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان
درمکتب امام
ایران به دلیل به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، میزبان اتحادیه بین‌المجالس نمی‌شود
زلال بصیرت
عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد
سؤال از وزیر علوم و تحقیقات درباره انتصاب فتنه‌گران
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: سؤال از وزیر خارجه در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود
درخواست سفیران سابق 7 کشور اروپایی در تهران از 1+5
صادقانه با ایران مذاکره کنید
تکرار فضاسازی‌ها در آستانه مذاکرات هسته‌ای
جان‌کری: اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهیم
سازمان هوا فضای وزارت دفاع خبر داد
طراحی و ساخت پایگاه‌های جدید پرتاب فضایی و ماهواره‌برهای قوی‌تر
هزينه سفر به عمره مفرده كاهش مي‌يابد
تکذیب دیدار احمدی‌نژاد با برخی سیاسیون برای کمک به دانشگاه ایرانیان
سردار شریف اظهارات منسوب به یک نماینده را تکذیب کرد
توصيه سفير ايران در عراق براي سفر به عتبات
گزارشگر کیهان در جمع برگزیدگان ششمین جشنواره ترافیک و رسانه
سراج: اموال «مه‌آفرید» به حراج گذاشته نشده است
   


پرچم سبز گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) در آستانه محرم‌الحرام تعویض شد و پرچم سیاه عزا طی مراسمی بر فراز آن به اهتزاز درآمد.
در این مراسم با حضور خادمان حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج(ع) پرچم سیاه به نشانه عزاداری اهل بیت(ع) و ادای احترام به ساحت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر فراز گنبد طلایی حرم مطهر برافراشته شد.
به گزارش ایرنا این پرچم تا سوم ربیع‌الاول سه روز پس از شهادت امام رضا(ع) بر فراز این آستان مقدس برافراشته می‌ماند.
در همین چارچوب پوشش ضریح مطهر امام رضا(ع) نیز تعویض شد و به رنگ سیاه درآمد.
پرچم حرم مطهر رضوی در طول سال به مناسبت‌های مذهبی در اعیاد و سالروز شهادت ائمه معصومین(ع) چندین بار تعویض می‌شود که بیشترین مدت سیاهپوش ماندن آن در ماه‌های محرم و صفر است.
بر اساس این گزارش هر سال دو بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا(ع) بطور رسمی و طی آیینی ویژه تعویض می‌شود. یک بار آن در ابتدای محرم‌الحرام است که این پرچم به مدت 63 روز بر گنبد حرم مطهر به نماد عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برافراشته می‌ماند.
یک مرتبه نیز در زمان سالروز میلاد ثامن‌الحجج(ع) پرچم گنبد و بارگاه مطهر رضوی تعویض می‌شود.
این گزارش می‌افزاید: پرچم بارگاه منور امام رضا(ع) روز دوشنبه در آستانه محرم‌الحرام ماه پیروزی خون بر شمشیر طی مراسمی در تالار آیینه حرم مطهر توسط تولیت آستان قدس رضوی به نمایندگان 500 هیئت عزاداری سالار شهیدان(ع) از 28 استان کشور اهدا شد.

 


رئیس مجلس کشورمان در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان، از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از روند رو به رشد ارتباطات و همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌‌ها به ویژه در عرصه پارلمانی خبر داد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با گالوست ساهاکیان رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران که روز دوشنبه برگزار شد با اشاره به سابقه طولانی مناسبات دوستانه دو کشور، بر لزوم گسترش ارتباطات فیمابین تأکید کرد و اظهار داشت: توسعه مناسبات دوستانه ایران و ارمنستان علاوه بر تقویت همکاری‌های دوجانبه، در تأمین صلح و ثبات در منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.
وی از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از روند رو به رشد ارتباطات و همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌‌ها به ویژه در عرصه پارلمانی خبر داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: توانمندی‌های دو کشور بسیار فراتر از حجم فعلی مراودات سیاسی و اقتصادی است که باید از آن‌ها بهره گرفت.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر استفاده از مذاکرات و گفت‌وگوی سیاسی برای حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه تأکید داشته است.
به گزارش اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، گالوست ساهاکیان رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران نیز در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور گفت: گسترش مناسبات دوستانه ایران و ارمنستان به ویژه در عرصه پارلمانی سبب تقویت همکاری‌‌ها در همه زمینه‌‌ها می‌شود.
وی با اشاره به تلاش گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران به منظور افزایش مراودات سیاسی و اقتصادی دو کشور، از آمادگی مجلس ارمنستان برای گسترش ارتباطات دوستانه با مجلس شورای اسلامی خبر داد.
ساهاکیان در پایان با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات خود با مسئولان ایرانی، نسبت به تعمیق و توسعه همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد.

 


اسلام به سرتاسر دنیا صادر شده است
بحمدالله امروز قدرت ایرانی و قدرت اسلام در ایران به طوری است که توجه همه ملت‌های ضعیف را به خودش معطوف کرده است.
و اسلام صادر شد در سرتاسر دنیا...
ان‌شاءالله اسلام در همه جا غلبه بر کفر خواهد پیدا کرد.
آئین انقلاب اسلامی - ص 425

 



معاون پیشین اداره‌‌کل بین‌المللی مجلس اعلام کرد به دلیل به رسمیت نشناختن رژیم جعلی صهیونیستی، ایران نمی‌تواند میزبان اتحادیه بین‌المجالس باشد.
سید جواد هاشمی معاون پیشین اداره‌ کل بین‌المللی مجلس شورای اسلامی در نخستین نشست تخصصی گروه مطالعات پارلمانی بر فعالیت اتحادیه بین‌المجالس اظهار داشت: ایران تاکنون توانسته میزبانی یک کنفرانس را در اجلاس 55 در سال 1345 بر عهده بگیرد و علت اینکه ایران تاکنون پیش قدم نبوده این است که هیچ کشور میزبانی نمی‌تواند مانع شرکت کشور دیگر شود و به دلیل به رسمیت نشناختن رژیم جعلی صهیونیستی، ایران نمی‌تواند میزبان اتحادیه بین‌المجالس باشد.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب و انحلال پارلمان، عضویت کشور ما در این اتحادیه به دلیل نداشتن پارلمان به حالت تعلیق درآمد و در سال 1359 که مجلس شورای اسلامی تشکیل شد مجددا به عضویت اتحادیه درآمدیم و اساسنامه و گروه در سال 1362 به تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان رسید.
هاشمی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از بدو تشکیل در تمام جلسات شرکت کرده است، به جز اجلاس انگلیس در دوره سوم (به دلیل انتشار کتاب آیات شیطانی که انگلیس از سلمان رشدی حمایت کرد‌) در جلسات شرکت نداشت.
به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاون پیشین اداره‌کل بین‌المللی مجلس تصریح کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المجالس در سال‌های مصادف با جنگ تحمیلی هشت ساله سبب شده بود که هیئت‌های ایرانی همواره دل‌مشغولی جنگ را داشته باشند و از طریق ملاقات‌‌ها با ارائه پیشنهاد اضطراری الحاقی سعی می‌کردند آغازگر جنگ و استفاده از سلاح‌های شیمیایی و نقض مقررات حقوق بین‌المللی را گوشزد کنند، آن زمان جو به گونه‌ای بود که گرچه آغازگر جنگ معلوم بود ولی کشورهای اروپایی چون اتحادیه را تحت سیطره داشتند، حمایت از ایران ضعیف بود.

 


عوامل شکل‌گيري فتنه‌‌ها و ضرورت مقابله با آ‌نها (بخش سوم و پایانی)
مكتوم بودن آزمون‌ها
ما بايد منتظر فتنه‌اي باشيم که چه‌بسا خودمان در آن درگير باشيم. ممکن است در متن فتنه نباشيم؛ اما پشت صحنه، پشتيبان آن و يا ساکت و بي‌تفاوت باشيم. اين همان جرياني است که براي اصحاب جمل  و نيز قاتلان سيدالشهدا‌عليه‌السلام پيش آمد. عده‌اي در صحراي کربلا بر روي امام حسين‌(ع) شمشير کشيدند. برخي نيز شمشير نکشيدند، ولي اسب، علوفه و شمشير دشمن را فراهم کردند. گروهي نيز بي‌تفاوت بودند. اين جريان در فتنه 88 در کشور ما تکرار شد. چه‌بسا يک يا دو يا چند سال ديگر دوباره تکرار شود. ما از حالا بايد خودمان را آماده کنيم. البته شکل و زمان فتنه هيچ‌گاه از پيش تعيين نمي‌شود. اگر اين‌گونه باشد، ديگر امتحان نيست. در هيچ جلسه امتحاني، پيش از موعد امتحان، ‌سؤال‌هاي آن را نشان نمي‌دهند. سؤال‌هاي امتحاني بايد پنهاني باشد. خداي متعال هيچ‌گاه نمي‌گويد شما را با چه چيزي امتحان مي‌کنم؛ مگر شما فتنه سال 1388 را پيش‌بيني مي‌کرديد؟ اشخاصي در اين فتنه حضور داشتند که احتمال آن نبود چنين خطاهايي را مرتکب شوند. امتحان الهي بسيار مکتوم است. سؤال‌هاي آن کاملاً  لاک و مهر شده است. يک‌مرتبه انسان در صحنه‌اي قرار مي‌گيرد که بايد سؤال‌هاي امتحاني را پاسخ دهد. اگر زود‌تر خودش را براي پاسخ‌ دادن آماده نکرده باشد، به احتمال قوي مردود خواهد شد. ما بايد سؤال‌هاي امتحاني را کمابيش پيش خودمان پيش‌بيني کنيم. البته افرادي که اهل بصيرت و خيلي تيز هستند، خدا توفيق بيشتري به آن‌‌ها داده است و بر اساس شواهدي مي‌توانند حدس‌هايي بزنند؛ ولي جواب قطعي سؤال‌هاي امتحاني را خداوند به کسي نمي‌گويد؛ يعني صحنه‌اي پيش مي‌آيد که اصلاً قابل پيش‌بيني نيست و بايد در آنجا موضع‌گيري کرد؛ يعني آره يا نه يا سکوت؛ مانند کساني که در مقابل قتل سيدالشهدا‌(ع) سکوت کردند. ما بايد خودمان را آماده کنيم تا چنين بصيرتي داشته باشيم. بايد اسلام را آن‌گونه بشناسيم که علي‌(ع) شناخت؛ شناختي  که در حال حاضر با نوع شناخت ما خيلي فاصله دارد.
دوستي دنيا؛ منشأ همه فتنه‌ها
براي عمل کردن بايد آنچنان از خودگذشتگي داشته باشيم و از لذت‌‌ها و پست و مقام دنيايي دل بکنيم که براي انجام دادن وظيفه در هر شکلي و هر صحنه‌اي حاضر باشيم. از صدر اسلام تا امروز، نمي‌توان فسادي را در جامعه اسلامي نشان داد که عامل اصلي‌ آن  دنيازدگي و عشق به مال و ثروت يا عشق به مقام و قدرت يا بعضي شهوات نبوده باشد: حُبُّ الدُّنْيَا رَأْسُ كُلِّ خَطِيئَه.(1) براي اينکه در فتنه بعد گرفتار نشويم،  بايد با اين عامل فساد که عاملي دروني است و در همه ما کمابيش وجود دارد، مبارزه کنيم. نهايت عشق به دنيا جهنم است. تا زماني که انسان دنبال مقام، عنوان، افزون‌طلبي و برتري‌طلبي است، به سعادت واقعي نخواهد رسيد: تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا (2)؛ اين سراي پسين و اين زندگي ابدي را براي کسي قرار مي‌دهيم که اراده برتري و فساد در وجودش نباشد. اولين عامل علو، برتري‌طلبي است. اينکه انسان بخواهد حتي به اندازه يک سر و گردن از ديگران بالاتر باشد و بخواهد سخن او مطرح باشد و بگويد ما بوديم که انقلاب کرديم، ما بوديم که با آمريکا جنگيديم و...، اين همان عاملي است که فرعون را فرعون کرد: إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ(3)*وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَيْقَنَتْهَا أَنفُسُهُمْ ظُلْمًا وَعُلُوًّا. (4) بعد از آن هم انواع فسادهاي ديگر، مانند افزون‌طلبي‌ها، ظلم‌ها، تجاوز‌ها و هواپرستي‌‌ها پيدا مي‌شود.
خود برتربینی حتی در بند کفش
اگر انسان به‌دنبال علو و فساد نباشد، مي‌‌تواند به سعادت آخرت برسد؛ اما تا زماني که اين دو ويژگي در انسان هست، به جايي نخواهد رسيد. در روايتي، عباراتي زيبا و در عين حال تکان‌دهنده درباره علوّ بيان شده است که جاي تأمل و عبرت گرفتن دارد. البته اين مربوط به بزرگان و کساني است که به دنبال مقامات عالي هستند؛ يعني چيزهايي که چه‌بسا اصلاً به چشم‌ ما نمي‌آيد، براي آن‌‌ها بسيار مهم است. در روايت آمده است اگر کسي دوست داشته باشد بند کفشش بهتر از بند کفش دوستش باشد، اين مرتبه‌اي از علوطلبي است و  همين باعث محروميت از سعادت آخرت مي‌شود. لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا، يعني فکر برتري بر ديگران نباشيد. البته برتري معنوي، به‌معناي بندگي خدا، تواضع و فدا شدن براي هدايت ديگران، نوعي ديگر از برتري است. در اين روايت، ‌مراد  برتري‌طلبي دنيوي است و اينکه انسان در دنيا بخواهد لباس يا ‌خانه يا ماشينش بهتر از ديگران و يا پستش بالاتر باشد. منشأ انحراف‌ها، لغزش‌‌ها و مردود شدن در امتحان‌ها، برتري‌طلبي و تجاوز به حقوق ديگران است که کمابيش ملازم يکديگرند. بايد با تمرين خودمان را بسازيم و اين ملکه را در خودمان به‌وجود آوريم که به آنچه خدا براي ما مقدر  فرموده است راضي باشيم و نخواهيم از حد خودمان تجاوز و خودمان را بر ديگران تحميل کنيم. براي مثال،‌ نگوييم او بايد حرف من را بپذيرد و مطيع من باشد؛ مرتبه‌اش بايد مادون مرتبه من باشد. بايد اين فکر را از سر خود بيرون کنيم. او بنده خدا و من نيز بنده خدايم؛ او مسئول کار خودش و من نيز مسئول کار خودم هستم و بايد کاري کنم که خدا بپسندد.
سخنرانی آيت‌الله مصباح يزدي (دامت بركاته) در شانزدهمين  نشست سراسري دفتر پژوهش‌هاي فرهنگي  - 27/11/1390
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1). کليني، الكافي، ج 2، ص 317. (2) قصص/83.
(3) قصص/4. (4) نمل/14.
زلال بصیرت در دهه اول محرم روزهای فرد منتشر می‌شود.

 


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره انتصاب فتنه‌گران از وزیر علوم سؤال خواهد کرد، تاکید کرد: استفاده از نیرو‌ها در وزارت علوم باید در راستای تقویت اندیشه انقلاب اسلامی باشد.
حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به عزل و نصب‌های صورت گرفته در وزارت علوم اظهار داشت: استفاده از اصلاح‌طلبان در یک وزارتخانه هیچ اشکالی ندارد و اصراری نیست که حتما از یک جناح خاص در وزارت علوم استفاده شود. اما باید اهداف وزارت علوم، رشد علمی و تربیت نیرو‌ها در جهت تقویت اندیشه‌های جمهوری اسلامی باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه رشد علمی فقط در سایه آرامش صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه آقای فرجی‌دانا با اینکه در کمیسیون آموزش و تحقیقات به نمایندگان قول داده بود، زیر قول خود زده و در وزارت علوم از فتنه‌‌گران استفاده کرده است. نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد:‌ فتنه جدا از اصلاح‌طلبی است چرا که فتنه‌‌گران اصل نظام را به چالش کشیدند و رای مردم در سال 88 را نپذیرفتند و در راستای منافع آمریکا گام برداشتند. نبویان تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات در برابر ورود فتنه‌‌گران به وزارت علوم، آموزش و تحقیقات عقب‌نشینی نخواهد کرد و در همین زمینه از وزیر علوم سؤال خواهد کرد.
وی درگفت گو با فارس تصریح کرد: فتنه‌گران می‌خواهند دانشگاه را به آشوب بکشند و آقای فرجی‌دانا نیز تندترین افراد را در سمت معاونت و مشاوره خود قرار داده است.

 


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قانع نشدن 3 نماینده‌ سوال کننده از توضیحات وزیر امور خارجه اعلام کرد این سوالات برای طرح در جلسه علنی تا پایان هفته جاری به هیئت رئیسه ارجاع داده می‌شود تا هیئت رئیسه آن را در دستور کار قرار دهد.
سید حسین نقوی حسینی به توضیح روال در دستور قرار گرفتن سوال نمایندگان از ظریف در مجلس پرداخت و گفت: روال بررسی سوال این گونه است که ابتدا نماینده‌ سوال کننده سوالش را در کمیسیون مربوطه با حضور وزیر مطرح می‌کند که بعد از توضیحات ارائه شده اعلام می‌شود که از توضیحات قانع شده است یا خیر؟ وی افزود: طبیعتا اگر نماینده از توضیحات وزیر قانع شده باشد، سوال از دستور خارج می‌شود و در غیر این صورت گزارش به هیئت رئیسه برای قرار گرفتن سوال در دستور کار مجلس و طرح در جلسه علنی مجلس ارجاع می‌شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: گاهی اوقات وزیر توضیحاتی را در مورد سوال ارائه می‌دهد و قول انجام اقداماتی را مطرح می‌کند. در این شرایط نماینده فرصتی را برای انجام این کار‌ها به وزیر می‌دهد و سوال را تا مدتی مسکوت نگه می‌دارد. اگر وزیر نتوانست آن اقدامات را در ظرف زمانی مشخص انجام دهد مجددا سوال کننده سوالش را مطرح خواهد کرد. نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: در مورد سوالات مطرح شده از آقای ظریف نمایندگان سوال کننده اعلام کردند که از توضیحات قانع نشدند به همین دلیل کمیسیون امنیت ملی تا آخر هفته گزارشی از این موضوع را به هیئت رئیسه ارائه می‌دهد تا هیئت رئیسه آن را در دستور کار مجلس قرار دهد.

 


سفیران سابق هفت کشور اروپایی در تهران در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 با انتشار مقاله‌ای مشترک از نمایندگان این گروه خواستند که صادقانه با ایران مذاکره کنند.
در مقاله این هفت سفیر که در پایگاه اطلاع‌رسانی لوتان سوئیس منتشر شده است خطاب به گروه 1+5 آمده است: صادقانه و با عزمی جدی برای رسیدن به نتیجه مذاکره کنید چرا که ملت‌های منطقه این انتظار را از شما دارند.
سفیران پیشین انگلیس، سوئد، آلمان، بلژیک، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا در تهران افزوده‌اند: شرایط برای دستیابی به توافقی رضایت‌بخش برای دو طرف مذاکرات هسته‌ای فراهم است و تنها لازمه آن این است که طرف‌ها از برخی مواضع صرف‌نظر کرده و حسن‌نیت نشان دهند.
به گزارش ایرنا، سفیران پیشین هفت کشور اروپایی در تهران گفته‌اند: توافق مناسب بر پایه سازش استوار است اما باید اصول را نیز حفظ کند. برای جامعه جهانی برداشت مانع غیر قابل عبور از سر راه منع گسترش سلاح هسته‌ای اصل است.
برای ایران نیز، به رسمیت شناخته شدن حق برخورداری از فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌‌ای، اصلی دیگر محسوب می‌شود. هر دو هدف مشروعند. اگر مذاکره‌کنندگان قادر نباشند توافقی مبتنی بر این اصول بیابند و به اجرا درآورند، آینده آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و معاهده منع گسترش را زیر سوال خواهند برد. این دو ابزار مهم صلح، کلید لازم برای حل بحران هسته‌ای ایران است. مذاکره‌کنندگان برای وفادار ماندن به آنچه که ایجاد کرده و توسعه داده‌اند، باید به موفقیت دست یابند.

 


وزیر خارجه آمریکا با تکرار این ادعا که آمریکا اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد مدعی شد برای انعطاف‌پذیری در مذاکرات هسته‌ای کاخ سفید از کنگره خواست تا وقفه‌ای در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کنند.
به گزارش آسوشیتدپرس؛ جان‌کری، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در قاهره برای اطمینان دادن به متحدان عرب خود اعلام کرد آمریکا اجازه نمی‌‌دهد به آنها حمله شود. کری در هشداری آشکار به ایران اعلام کرد اجازه نمی‌دهد دوستان عربی‌اش مورد تهدید قرار گیرند. وزیر خارجه آمریکا همچنین با تکرار این ادعا که آمریکا اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد افزود: برای انعطاف‌پذیری در مذاکرات هسته‌ای کاخ سفید از کنگره خواست تا وقفه‌ای در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کنند.
وی صراحتا تاکید کرد: آمریکا از دوستان و متحدان خود در برابر حمله از بیرون حمایت خواهد کرد.
به گزارش تسنیم، جان‌کری در ادامه سفر دوره‌ای خود به منطقه از مصر به ریاض سفر کرد. روابط آمریکا و عربستان در پی تحولات اخیر منطقه به خصوص حرکت به سوی حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه تیره شده است. جان‌کری وجود اختلافات بین واشنگتن و ریاض بر سر موضوع سوریه و ایران را تایید کرد اما تلاش کرد اختلافات را کوچک و تاکتیکی نشان دهد.
وی در ادامه مدعی شد ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت؛ این قولی است که رئیس‌جمهور آمریکا داده است.
ادعاهای کری و دیگر مقامات آمریکایی و صهیونیستی در حالی به کرات تکرار می‌شود که سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ندارد.

 


سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع طی بیانیه‌ای، در پانزدهمین سالروز تاسیس خود، بخشی از توانمندی‌ها و دستاوردهای این سازمان را تشریح کرد.
در این بیانیه با اشاره به اینکه سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع 15 سال پیش در 13 آبان 1377 برای پاسخ به نیازهای جدید نیروهای مسلح و حفاظت از کیان و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی با تدبیر فرماندهی معظم کل قوا با سازماندهی جدید تاسیس شد، آمده است: محصولات سازمان در حال حاضر در حوزه‌های مختلف فضایی به‌ویژه طراحی و ساخت پایگاه‌های پرتاب و انواع ماهواره‌برها (حامل‌های ماهواره) و دفاعی به‌ویژه طراحی و ساخت سامانه‌های موشکی زمین به زمین، ضدزره، پدافند هوایی، هواپایه و کروز دریایی باعث شده است تا توان نیروهای مسلح و قدرت مانور آنها به نحو چشمگیری افزایش یافته و توان دفاعی و قدرت بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مثال‌زدنی نموده است.
این بیانیه اضافه کرد، در حوزه فضایی نیز طراحی و ساخت ماهواره‌برهای سفیر و سه پرتاب موفق پی در پی ماهواره‌های امید، رصد و نوید و همچنین کاوشگر پیشگام با ماموریت ارسال موجود زنده به فضا و کسب عنوان نخستین سازمان پرتاب‌کننده ماهواره در جهان اسلام، که مولود تلاش بی‌نظیر دانشمندان صنایع هوافضای وزارت دفاع و به عنوان نماد اقتدار علمی و فناوری ایران، نگاه بسیاری از کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای اسلامی را به جمهوری اسلامی ایران معطوف نموده است.
در این بیانیه تاکید شده است: سازمان هوافضای نیروهای مسلح در حال حاضر نیز برنامه‌هایی برای طراحی و ساخت پایگاه‌های جدید پرتاب فضایی و طراحی و ساخت ماهواره‌برهای قوی‌تر را نیز در دستور کار دارد که به‌زودی خبرهای مسرت‌بخش آن منتشر خواهد شد.

 


رئيس سازمان حج و زيارت از كاهش هزينه سفر به خانه خدا در عمره مفرده ۹۳-۹۲ خبر داد و گفت: رقم نهايي كاهش‌ها، پس از مذاكره با شركت هواپيمايي سعودي اعلام مي‌شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج «سعيد اوحدي» گفت:تعيين قيمت‌هاي عمره مفرده پيش‌رو در ستاد برنامه ريزي عمليات عمره تقريبا نهايي شده و فقط منتظر مذاكره با هواپيمايي سعودي هستيم تا بتوانيم قيمت‌‌ها را اعلام كنيم.
وی يادآور شد: به منظور انجام مذاكره با شركت هواپيمايي سعودي از مسئولان اين شركت براي حضور در تهران دعوت شده كه نمايندگان اين شركت به احتمال زياد اوايل هفته آينده وارد كشور مي‌شوند.
رئيس سازمان حج و زيارت از فراخوان اولويت‌هاي عمره مفرده ۹۳-۹۲ براي ثبت نام در كاروان‌‌ها از اواخر آبان ماه جاري خبر داد و گفت: به طور قطع هزينه‌هاي اعزام زائران ايراني به عمره مفرده پيش‌رو كاهش مي‌يابد اما رقم دقيق پس از مذاكره با طرف سعودي اعلام خواهد شد.
اوحدي اضافه كرد: سعي داريم در عمليات عمره آتي، ضمن افزايش كيفيت خدمات رساني به زائران ايراني، هزينه اعزام‌‌ها را نيز كاهش دهيم.
به گفته معاون وزير ارشاد، حداقل هزينه اعزام به عمره مفرده در سال گذشته يك ميليون و ۷۰۰ هزار تومان و حداكثر سه ميليون و ۲۰۰ هزار تومان بود كه اين رقم در اعزام‌هاي پيش رو كاهش مي‌يابد.
شايان ذكر است، رئيس سازمان حج و زيارت چندي پيش از موافقت وزارت حج عربستان براي افزايش ۵۰ درصدي سهميه جمهوري اسلامي ايران در عمره ۹۳ – ۱۳۹۲ خبر داد.
وي با بيان اينكه برنامه زمان‌بندي عمره پيش‌رو تدوين و تقديم نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني شده است، گفت: در عمره ۹۳–۹۲ در قالب برنامه ۱۰ روزه، زمينه تشرف بيش از ۷۵۰ هزار زائر ايراني فراهم مي‌شود.
اوحدي همچنين با اعلام اينكه ثبت‌نام و انتخاب كاروان زائران عمره از ۱۵ محرم شروع و در دو مرحله انجام مي‌شود، ابراز اميدواري كرد كه در ايام ماه صفر شاهد حضور عمره‌گزاران ايراني در سرزمين وحي باشيم.

 


روابط عمومی دانشگاه ایرانیان با صدور بیانیه‌ای اخبار مبنی بر دیدار احمدی‌نژاد با شخصیت‌های کشوری برای راه‌اندازی و کمک به دانشگاه ایرانیان را تکذیب کرد.
این بیانیه با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر کمک گرفتن احمدی‌نژاد از چهره‌های سیاسی برای راه‌اندازی دانشگاه ایرانیان خاطرنشان کرد: خبر برخی از پایگاه‌های خبری با عنوان درخواست کمک احمدی‌نژاد از شخصیت‌ها و افراد مطرح برای راه‌اندازی دانشگاه ایرانیان از اساس کذب محض و عاری از حقیقت است.
این بیانیه افزود: صرف نظر از عبارات توهین‌آمیز در متن اخبار منعکس شده، روابط عمومی این دانشگاه اعلام می‌کند محمود احمدی‌نژاد تاکنون از هیچ فرد یا گروه و جریان سیاسی برای دانشگاه ایرانیان کمک مالی درخواست نکرده است و در این ارتباط تنها از عموم مردم، مقام معظم رهبری و رئیس محترم دولت یاری طلبیده است.
در ادامه بیانیه روابط عمومی دانشگاه ایرانیان آمده است: شایان ذکر است دانشگاه ایرانیان از کمک‌های داوطلبانه نهادها و اشخاص خیر استقبال کرده و دست‌های یاریگر را به گرمی می‌فشارد.
این بیانیه افزود: همچنین تاکید می‌شود ریاست محترم دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان تاکنون جلسه‌ای با هیچ شخصیتی پیرامون انتخابات نداشته است.
روابط عمومی دانشگاه ایرانیان در پایان اذعان داشت: انتظار می‌رود فعالان خبری در ساخت و نقل اخبار حداقل‌های موازین اخلاقی را رعایت کنند.

 


مسئول روابط عمومی کل سپاه، اظهارات منسوب به یک نماینده مجلس مبنی بر حضور گردان‌های ایرانی در سوریه را به شدت تکذیب کرد.
سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه، درپی انتشار خبر اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر «وجود صدها گردان ایرانی در سوریه» گفت: وجود گردان‌های ایرانی در سوریه را به شدت تکذیب می‌کنیم.
وی افزود: همانگونه که بارها گفته شده است ایران هیچگونه گردان سازمانی در سوریه نداشته و تنها برای انتقال تجارب دفاعی خود به مدافعان این کشور حضور مستشاری دارند.
سردار شریف با درخواست از صاحبان تریبون برای دقت بیشتر در بیان اظهاراتی که ممکن است مورد سوء استفاده دشمنان ملت و بدخواهان ایران اسلامی قرار گیرد تاکید کرد: از اصحاب رسانه نیز انتظار می‌رود دقت و حساسیت بیشتری در انتشار اینگونه اخبار به خرج دهند تا دستمایه عملیات روانی رسانه‌های بیگانه فراهم نشود.
گفتنی است این نماینده مجلس نیز در گفت‌و‌گویی این اخبار منسوب به خود را نادرست دانسته و تکذیب کرد.

 


سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق، درباره ايام محرم و سفر زائرين ايراني به عراق گفت: توصيه اصلي من اين است كه مردم تا جايي كه مي‌توانند با كاروان‌هاي مشخص مسافرت كنند و سفر خود را با هماهنگي با سازمان حج و زيارت انجام دهند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حسن دانايي‌فر، سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق، درباره ايام محرم و سفر زائرين ايراني به عراق گفت: توصيه اصلي من اين است كه مردم تا جايي كه مي‌توانند با كاروان‌هاي مشخص مسافرت كنند و سفر خود را با هماهنگي با سازمان حج و زيارت انجام دهند.
وي از زائران خواست كه از سفرهاي انفرادي خودداري كنند و اظهار داشت: برخي در اين ايام دل به دريا مي‌زنند و از مجاري غيرقانوني وارد عراق مي‌شوند كه مشكلات زيادي را براي خود و خانواده‌شان ايجاد مي‌كنند. هر ورود غير قانوني به عراق ۲ تا ۶ سال زنداني دارد. دانايي‌فر خاطرنشان كرد: انتظار داريم مردم با كاروان‌هاي شناخته شده و هماهنگي حج و زيارت وارد عراق شوند و انشاءالله مسئولين عراق نيز اقدامات لازم را براي امنيت زائرين فراهم مي‌كنند. اميدواريم اتفاقي نيفتد اما به هر حال عراق است و بايد اين واقعيت را پذيرفت و مراقبت‌هاي لازم را صورت داد.

 


ششمین جشنواره ترافیک و رسانه عصر گاه روز13آبان ماه 92 در سالن ایوان شمس معاونت ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.
در این دوره از جشنواره که جمعی از اصحاب رسانه و هنرمندان صداو سیما شرکت داشتند،سردار مومنی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بر ارتقای سطح استاندارد های تولید تاکید کرد و گفت:«شایسته نیست که از سال 82 تا کنون استاندارد های تولید خودرو در کشور بر یورو 2 در جا زده است ، در حالی که سایر کشورها به یورو 4 و بالاتر دست پیدا کرده اند.»
مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران نیز تشکیل یک اتاق فکر و نظارت بر فعالیت های ترافیکی از سوی اصحاب رسانه را پیشنهاد داد.
علیرضا خمسه نماینده جمع هنرمندان صدا و سیما حاضر در سالن نیز این قول را به مردم داد که با عوامل سری جدید سریال پایتخت رایزنی هایی داشته باشد و در سری جدید این سریال به مسئله ترافیک به عنوان یک محور اصلی پرداخته شود. در این دوره از جشنواره ترافیک و رسانه بخش ویژه با تاکید بر فرمایشات مقام‌معظم رهبری مبنی بر تحول در سبک زندگی وضرورت رعایت نظم و قوانین راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شده بود که تنها گالیا توانگر گزارشگر کیهان توانست رتبه برتر را در بخش ویژه ششمین جشنواره ترافیک و رسانه از میان 1818اثر ارسالی به دبیر خانه جشنواره به خود اختصاص دهد.
در بخش گزارش خبری نیز آقای محمد رضا کاظمیان ازویژه‌نامه خودرو ضمیمه کیهان حائز رتبه دوم شدند.

 


قاضی پرونده 3 هزار میلیاردی تاکید کرد: اموال مه‌آفرید امیر خسروی حراج نشده است و اگر فروشی صورت بگیرد در راستای رد مال و دیون وی است.
«ناصر سراج» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد حراج اموال «مه‌آفرید خسروی» که در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شده بود، اظهار داشت: حراج اموال مه‌آفرید تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نیست و چنانچه فروشی صورت بگیرد به منظور رد مال است.
قاضی پرونده فساد 3 هزار میلیاردی خاطرنشان کرد: به منظور پرداخت پول دولت، بانک و بستانکاران؛ اموال مورد نظر به فروش می‌رسد و عنوان حراج ندارد.
گفتنی است، در برخی خبرگزاری‌ها خبری منتشر شد؛ مبنی بر اینکه براساس رای صادره شعبه اول دادگاه انقلاب علیه مه‌آفرید امیرخسروی 39 باب از املاک وی در تهران به ارزش بالغ بر 90 میلیارد تومان به مزایده گذاشته می‌شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10