(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 14 آبان 1392 - شماره 20633

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین تجمع ضد استکباری
نفرت از آمریکا فریاد ملت در سراسر ایران
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
خروش مردم ایران علیه آمریکا و استکبار جهانی
تجمع دانشگاهیان دانشگاه امیرکبیر به مناسبت روز 13 آبان
بازتاب جهانی مراسم 13 آبان
رسانه‌های بیگانه: مردم ایران بزرگترین تظاهرات ضد‌آمریکایی را به نمایش گذاشتند
پیکر مطهر علامه حاج محمدتقی مقدم در حرم رضوی آرام گرفت
جلیلی در جمع تظاهرکنندگان مقابل لانه جاسوسی: منطق آمریکا فرعونی است
ظرفیت صادرات مجتمع پتروشیمی جزیره خارک2 برابر شد
نایب رئیس مجلس: مشکلات اقتصادی ما با داشتن رابطه با آمریکا حل نمی‌شود
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد
تحویل واحدهای مسکن مهرتا 2 سال آینده
ساخت نخستین دستگاه آب شیرین کن هیبریدی در کرج
اجرای 10 طرح بیابان‌زدایی با مشارکت سازمان ملل
زعفران رشته‌ای ممتاز قائنات تقلبی است
اجرای طرح‌های توسعه گردشگری در جزیره هندورابی
تا پایان هفته جاری 45 هزار دستگاه بخاری برقی بین مدارس توزیع می‌شود
پرندگان برای گذران زمستان در سواحل سیستان و بلوچستان فرود آمدند
محصولات شرکت «کیمیا عسل سپاهان» غیراستاندارد است
رونمایی از سرود «پایان‌شیطان» در تبریز
مسن‌ترین مرد ایرانی در خوزستان درگذشت
ادای احترام رهبر مسیحیان گرجستان به مقام حضرت معصومه(س)
   


حضرت امام خمینی(ره): این کلمه «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» کلمه بزرگی است که اشتباه می‌فهمند. آنها خیال می‌کنند یعنی هر روز باید گریه کرد، لکن، محتوایش غیر از این است. کربلا چه کرد، ارض کربلا در روز عاشورا چه نقشی بازی کرد، همه زمین‌ها باید آن طور باشند.

 


سرویس سیاسی-
مراسم 13 آبان امسال با حضور گسترده قشرهای مختلف مردمی، باشکوه‌تر از سال‌های پیش مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.
هر ساله در سالروز تسخیر لانه جاسوسی، دانش‌آموزان و دانشجویان در مقابل سفارت سابق آمریکا در تهران یا همان لانه جاسوسی تجمع کرده و با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، یک بار دیگر انزجار خود را از سیاست‌های ضدبشری و مستکبرانه این رژیم اعلام می‌کنند.
اما امسال مراسم 13 آبان از چند جهت متفاوت و از مدت‌ها قبل مورد توجه ناظران داخلی و به خصوص بین‌المللی بود. برخی اظهارات و ادعا‌ها درباره شعار «مرگ بر آمریکا» و رابطه با آمریکا و رویکرد دولت جدید در حوزه سیاست خارجی و اتفاقاتی مانند نصب و جمع‌آوری بیلبوردهای ضدآمریکایی از سطح شهر تهران، حساسیت‌ها درباره مراسم امسال را دوچندان کرده بود تا جایی که 600 خبرنگار داخلی و خارجی به خیابان طالقانی رفتند تا مراسم 13 آبان را پوشش خبری دهند.
مراسم یوم‌الله13 آبان حدود ساعت 10 با حضور گسترده دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم مقابل لانه جاسوسی آمریکا واقع در خیابان طالقانی آغاز شد.
راهپیمایان تهرانی تصاویر مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) را در دست داشته و همچنین پرچم‌های سه رنگ کشورمان را حمل می‌کردند.
گروهی از دانش‌آموزان با حمل تابوت آمریکا و سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» اعتراض خود را نسبت به تلاش برخی جریان‌‌ها برای حذف شعار مرگ بر آمریکا اعلام کردند.
نصب بیلبورد‌ها و بنر‌های صداقت آمریکایی در خیابان‌های منتهی به لانه جاسوسی آمریکا در حالی که برخی گروه‌‌ها سعی در حذف این بیلبورد‌ها از معابر عمومی داشته‌اند، از نکات جالب مراسم 13 آبان امسال بود.
عده‌ای از جوانان با بر تن کردن کفن‌هایی که بر روی آن نوشته شده بود ما تا آخر ایستاده‌ایم بر مبارزه با استکبار جهانی تاکید و برخی از آن‌ها نیز پلاکاردهایی با مضمون 13 آبان سیلی جوانان ایرانی به آمریکا را در دست داشتند.
حمل آدمک باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا توسط دانش‌آموزان و در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «آمریکا پینوکیویی است که آدم نخواهد شد» از دیگر نکات مراسم دیروز بود.
در این مراسم که دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «ایرانی می‌میرد سازش نمی‌پذیرد»، «دانشجو می‌میرد سازش نمی‌پذیرد» و ... سر دادند.
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با هدف به تصویر کشیدن جنایات آمریکا علیه ملت ایران در تقاطع خیابان‌های ایرانشهر و طالقانی برپا شده بود. در این نمایشگاه جنایات آمریکایی‌‌ها در برهه‌های مختلف تاریخی از جمله حمایت از صدام در جنگ تحمیلی علیه کشورمان، تجهیز گروه‌های تروریستی، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران و ... به دید عموم گذاشته شده و نوشته‌هایی نیز در بیان جزئیات آن قرار داشت.
با توجه به همزمانی برگزاری مراسم گرامیداشت روز 13 آبان و آغاز ماه محرم، دانشجویان کشور در مراسم راهپیمایی بزرگ دانشجویی 13 آبان با سر دادن شعارهایی حرمت عزاداری اباعبدالله را پاس داشتند.
براساس این گزارش، دانشجویان کشور شعارهایی با عنوان «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «یا فاطمه الزهرا» و «هیهات منا الذله» سر دادند. در این مراسم تابلوها و پرچم‌هایی در رابطه با محرم نیز در دستان دانشجویان بود.
حضور چهره‌ها
به گزارش فارس، در این مراسم محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حضور داشتند. همچنین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در این مراسم حاضر بود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مقابل مجلس شورای اسلامی به سمت لانه جاسوسی حرکت کردند. حداد عادل، باهنر، زاهدی، قاسم جعفری و قاضی‌زاده نمایندگانی بودند که در مراسم دیروز حاضر شدند.
محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم از دیگر چهره‌‌های حاضر در این مراسم بودند.
قطعنامه سراسری یوم‌الله 13 آبان
قطعنامه تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان ماه؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در بین تجمع‌کنندگان قرائت شد.
در بخشی از این قطعنامه آمده است: ملت انقلابی ایرانِ اسلامی، با درک این تجربه که هر ملت و دولتی که به آمریکا اعتماد کند، ضربه خواهد خورد، حتی اگر از دوستان آمریکا باشد، بر ضرورت بازخوانی جنایت‌‌ها و خباثت‌های ایالات متحده علیه ملت ایران و افشای مصادیق سوءاستفاده‌های دولت آمریکا از اعتماد دولت‌‌ها به کاخ سفید تاکید نموده و فضاحت بزرگ جاسوسی آمریکا از متحدین اروپایی خود و شنود مکالمات و سلب حقوق شهروندی مردم کشورهای مختلف را مصداق سیاست‌های سلطه‌گرایانه، استکباری و ضد بشری این نظام مستکبر و متجاوز دانسته و آن را محکوم می‌نماید.
این قطعنامه در ادامه افزود: مردم غیور و غیرتمند ایران اسلامی، ضمن افتخار به عملکرد انقلابی خود در مبارزه با نظام سلطه، آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت ایران دانسته و شعار«مرگ بر آمریکا» را انعکاس دکترین استکبارستیزی انقلاب اسلامی و فراگیر شدن آن در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را از مظاهر اصلی قدرت ملی و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی می‌داند و تا هنگام استیفای حقوق حقه ملت ایران و پایان یافتن سیاست‌های ظالمانه دولت مستکبر، غیرقابل ‌اعتماد و عهدشکن ایالات متحده در قبال جامعه بشری، همچنان شعار راهبردی «مرگ بر آمریکا» عامل وحدت ملی و نشانه بارز انزجار جبهه مقاومت ضد آمریکایی در میهن اسلامی خواهد بود.
حاشیه‌های مراسم 13 آبان
* سرود «مرگ بر آمریکا» توسط حامد زمانی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا به مناسبت یوم‌الله 13آبان اجرا شد. این آهنگ روز یکشنبه طی مراسمی در لانه جاسوسی آمریکا رونمایی شده بود.
* برخی حاضرین نماد سانتریفیوژهای ایرانی را در دست داشته و بر حقوق مسلم هسته‌ای کشورمان تأکید می‌کردند. بر روی سانتریفیوژ‌‌ها نوشته شده بود: «ثمره مقاومت در برابر تحریم، 18 هزار سانتریفیوژ فعال در ایران».
* حضور جوانان با تیپ‌های مختلف و متفاوت در مراسم دیروز در حالی که همگی شعار «مرگ بر آمریکا» می‌دادند، قابل توجه بود.
* نقاشان جوان ایرانی در کنار جایگاه ویژه مراسم به ارائه هنرنمایی خود در خصوص رسوا کردن جنایت‌های آمریکا پرداختند. نقاشان جوان ایرانی با رنگ و روغن تابلوهایی را با مضامین جنایت‌های ایالات متحده آمریکا در کشورهای مختلف همچون ژاپن و ویتنام به نمایش درآوردند.
* تابلوهای بزرگی که بر روی آن عکس اوباما و نام آمریکا و پرچم آمریکا نقش بسته بود، وجود داشت که دانشجویان به صورت نمادین مراسم رمی جمرات را اجرا کرده و به سمت این تابلو‌ها سنگ و تیر پرتاب کردند.
* علاوه بر حضور صد‌ها خبرنگار و عکاس، یک هلی‌کوپتر بدون سرنشین نیز از حضور خیل انبوه تظاهرکنندگان فیلمبرداری می‌کرد.
* در این مراسم کلیمیان و آشوری‌‌ها و دیگر اقلیت‌های مذهبی همراه با سایر اقشار مردم حضور داشتند.

 


چنین ملتی رستگار نخواهد شد
امیر‌المومنین علی(ع) خطاب به مالک اشتر فرماندار مصر:
من از رسول خدا(ص) بارها شنیدم که می‌فرمود:
«ملتی که حق ناتوانان را از زورمندان، بی‌اضطراب و بهانه‌ای بازنستاند، رستگار نخواهد شد».
پس درشتی و سخنان ناهموار آنان را بر خود هموار کن، و تنگ‌خویی و خودبزرگ‌بینی را از خود دور ساز تا خدا درهای رحمت خود را به روی تو بگشاید، و تو را پاداش اطاعت ببخشاید، آنچه به مردم می‌بخشی بر تو گوارا باشد، و اگر چیزی را از کسی بازمی‌داری با مهربانی و پوزش‌خواهی همراه باشد.
نهج‌البلاغه
نامه 53

 


بازتاب گسترده ترانه «مرگ بر آمریکا» در داخل و خارج
ترانه ضدآمریکایی خلق شده توسط هنرمندان جوان ایرانی، بازتاب گسترده‌ای در داخل و خارج از کشور داشت.
به گزارش خبرنگار کیهان، ترانه «مرگ بر آمریکا» با صدای حامد زمانی و شعر محمد مهدی سیار بعد از گذشت تنها سه روز از انتشار در فضای مجازی، با استقبال گسترده‌ای از سوی کاربران مواجه شد. به طوری که این ترانه در زمانی اندک در صد‌ها سایت و وبلاگ بازتاب یافت. همچنین بسیاری از جوانان در وبلاگ ‌ها و صفحات شخصی خود در اینترنت به تحسین این اثر هنری پرداختند.
اما بازتاب ترانه «مرگ بر آمریکا» از داخل کشور فراتر رفته و واکنش‌هایی را از سوی رسانه‌های غربی در پی داشت. آسوشیتدپرس و صدای آمریکا ازجمله رسانه‌هایی هستند که اخباری را درباره این ترانه روی خروجی خود قرار داده اند. این دو رسانه، به طور تلویحی نسبت به خلق این آثار ابراز نارضایتی کرده و این حرکت را تلاش تندرو‌ها برای افزایش خشم عمومی علیه آمریکا معرفی کردند.
بهروز ساقی شاعر جانباز، بستری شد
بهروز ساقی، همکار باسابقه روزنامه کیهان، شاعر و جانباز دفاع مقدس در بستر به سر می‌برد.
به گزارش خبرنگار کیهان، این شاعر گرانمایه انقلاب و دفاع مقدس که جانباز 70درصد قطع نخاع است، در اثر عوارض به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی چند روزی در بیمارستان بستری شده بود و با بهبود حالش، هم اکنون در منزل، دوران درمان را می‌گذراند.
گفتنی است، برخی از سروده‌های ساقی در قالب کتاب «گلستان‌آتش» منتشر شده است.
افزایش انتخاب نام «یوسف» در جمهوری آذربایجان پس از پخش «یوسف پیامبر(ع)»
پس از پخش سریال «یوسف پیامبر»(ع) به کارگردانی فرج الله سلحشور در کشور جمهوری آذربایجان، انتخاب نام «یوسف» برای فرزندان پسر در این کشور افزایش یافت.
سلیمان فرضعلی‌اف، یکی از مدیران دوبلاژ سیمای آذری شبکه سحر گفت: فیلم‌های ایرانی در آذربایجان مطرح و مورد علاقه هستند و می‌توان با اطمینان گفت که فیلم‌های آمریکایی، برزیلی و ترکیه‌ای در آذربایجان و میان مخاطبان آذری جایگاهی ندارد. شاید گفته شود که پس چرا این سریال‌‌ها پخش می‌شود، می‌توان گفت درست است که پخش می‌شود اما مردم استقبال نمی‌کنند. یکی از بزرگترین فیلم‌هایی که در ترکیه ساخته شده و پخش آن هم اکنون نیز ادامه دارد، بالاترین رکورد بیننده را در آذربایجان داشت، اما با شروع پخش سریال یوسف پیامبر(ع) از شبکه سحر، با استقبال بی شمار و چشمگیر مخاطبان روبرو شد. این استقبال به اندازه‌ای بود که مردم آذربایجان نام یوسف را برای پسران خود برمی‌گزیدند و این اسم تا مدت‌‌ها جزو اسامی پرطرفدار محسوب می‌شد. بعد از پخش سریال حضرت یوسف (ع) در این شبکه، پنج شبکه دیگر این سریال را در جدول پخش خود قرار داده و تبلیغات فیلم را پخش کردند اما از سوی دولت، پخش تمام سریال‌های ترکیه‌ای، ایرانی و... فقط به این دلیل که این گونه سریال‌ها پخش نشود، متوقف شد.
تعبیر شاعر هندی از گریه برای امام‌حسین(ع)
چهارمین همایش بین‌المللی باران غدیر با حضور جمعی از شاعران داخلی و خارجی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.
در این مراسم «آنطون بارا» شاعر کویتی ابیاتی را قرائت کرد و سپس «معروف عبدالمجید» شاعر مصری ضمن قرائت اشعاری گفت: من شعر نوشتم تا به سادگی بگویم خادم اهل بیت علیهم السلام هستم و پیروی کنم، چرا که پیامبر(ص) فرمود کسی که درباره امام حسین و اهل بیت شعر بسراید شاعر محسوب نمی‌شود.در ادامه الیاس شویری از لبنان و امجد ویسی از ایران اشعاری را خواندند.
امجد ویسی که از کردستان حاضر بود به گفته رهبر انقلاب درباره این منطقه اشاره و گفت: رهبر انقلاب کردستان را سرزمین مجاهدت‌های خاموش و یک استان فرهنگی برشمرده است.
دهرمندرنات شاعر هندی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه یاد امام حسین(ع) قوت به شاعر می‌دهد، تصریح کرد: می‌خواهم درباره قلم حرف بزنم و از آن می‌نویسم، زیرا ذکر حسین را از پدر ارث برده‌ام، معتقدم چشمی که از غم حسین‌تر نشود نمی‌تواند بصیرت داشته باشد و شاعری که زبانش را برای حق نگشاید زبان شعری ندارد.
به گزارش فارس، این شاعر هندی به کتاب «هماری رسول» اشاره و افزود: کتاب دوم من پیرامون عزاداری امام حسین(ع) است که یک نهضت جهانی است، اکنون آن را در دست تألیف دارم. در این کتاب پیرامون سبک عزاداری در کشورهای مختلف مواردی مطرح شده که در هر کشور این مراسم به چه شکل است، مثلاً پرده‌خوانی که ما در عزاداری ایرانی داریم چگونه است، چگونه تعزیه می‌سازند. فرق عزاداری هند و ایران چیست و.. همه این موارد در این کتاب آمد است.
در پایان این همایش هر یک از شاعران حاضر هدایایی را از رئیس حوزه هنری دریافت کردند.
تمجید از تهیه کننده یک فیلم ضدایرانی در جایزه شهید آوینی!
چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی، درحالی با معرفی آثار برتر برگزار شد که در این مراسم از هر بهانه‌ای برای تمجید از تهیه کننده یک فیلم ضدایرانی استفاده شد!
براساس گزارش فارس، یکی از نکات قابل توجه مراسم ابراز ارادت بسیاری از برندگان به مدیرعامل اسبق مرکز گسترش ]که ساخت فیلم ضدایرانی «یک خانواده محترم» را در کارنامه‌اش دارد[ بود به طوری که این ابراز ارادت حتی در کلیپی که توسط برگزار‌کنندگان مراسم ساخته شده بود نیز دیده می‌شد و از دوره‌های اول و دوم این جایزه به نیکی یاد شد اما درباره دوره سوم مراسم حتی برگزیدگان نیز اشاره نشد و عنوان کردند دوره سوم این مراسم تحت‌الشعاع گرامی‌داشت ابراهیم حاتمی‌کیا قرار داشت!
از جمله ابتکارات جالب مراسم حضور فرزندان خانواده شهید بود که در هنگام اهدای جوایز فرزندان شهید کشوری، شهید دستواره، سید‌سجاد آوینی، فرزند شهید آوینی، فرزندان شهید اندرزگو، فرزند شهید عباس کریمی و فرزند شهید تندگویان بر روی سن حضور داشتند. اشتباه مسئولان تشریفات این مراسم در هنگام تجلیل از محمد یوسف‌زادگان در نوع خود قابل توجه بود به طوری که پس از حضور یوسف‌زادگان بر روی سن مسئولان تشریفات لوح تقدیر و تندیس وی را به او دادند تا به فرد دیگری اهدا کند!
حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز در مراسم یاد شده گفت: شهید آوینی خودش بود، دلش بود و آنچه می‌نوشت و می‌ساخت برای جشنواره‌‌ها نبود؛ شهید آوینی ثابت کرد که این تفکر «هنر برای هنر» تفکر ناصوابی است.
وی ادامه داد: نگاه شهید آوینی این است که هنر برای هنر نیست و تنها برای درون هنرمند نیست و هنر متعهد را نشان داد و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند هنر متعهد هستیم.

 


سرویس شهرستانها-
راهپیمایی 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با حضور دانشجویان، دانش‌آموزان و قشرهای مختلف مردم در شهرهای مختلف کشور برگزار شد.
به گزارش خبرنگاران کیهان از سراسر ایران، راهپیمایان با تجدید بیعت با آرمانهای انقلاب اسلامی و میثاق با رهبر معظم انقلاب اسلامی و سر دادن شعارهای ضد استکباری و مرگ بر آمریکا و اسرائيل بر تداوم اهداف و ارزشهای والای انقلاب تا برچیده شدن بساط ظلم در جهان تاکید کردند.
مردم ایران اسلامی دیروز با شرکت یکپارچه خود در راهپیمایی 13 آبان خروش علیه جنایات بارز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را رقم زدند.
مردم بصیر ایران اسلامی علی‌الخصوص دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و فرهیختگان دیروز یکپارچه در صحنه حضور یافتند تا پیام ضدیت با استکبار را به گوش جهانیان برسانند.بنرها و تابلوهای تبلیغاتی 13 آبان زینت‌بخش راهپیمایی‌های یوم الله 13 آبان در سراسر کشور بود.
گروهی از زنان با فرزندان در بغل، گروهی با ویلچر و جمعی با عصایی که بر آن تکیه کرده بودند با مشت‌های گره کرده خود انزجار خود را از آمریکا و استکبار نشان دادند.
اجرای سرود دانش‌آموزی، سخنرانی، قرائت قطعنامه و... بخشی از برنامه‌های این روز بود. در این راهپیمایی پرچم آمریکا و رژیم‌ جعلی اسرائیل نیز به آتش کشیده شد. خبرنگاران و عکاسان خارجی با حضور در جمع راهپیمایان صحنه‌های استکبارستیزی را به تصویر می‌کشیدند.

 


تجمع دانشگاهیان دانشگاه امیرکبیر با عنوان فرزندان روح‌الله به مناسبت بزرگداشت روز 13 آبان ماه بعد از نماز ظهر و عصر در مزار گلزار شهدای این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم که با حضور دکتر رهایی‌رئیس‌دانشگاه ،حجت‌ا‌لاسلام‌والمسلمین میراحمدی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه و دکتر روح الامینی، دکتر رفیعی، دکتر شاکری رئیس بسیج اساتید این دانشگاه و تعداد زیادی از استادان و دانشجویان برگزار شد دانشجویان پرچم ایران و پرچم حزب‌ا... لبنان و نیز پلاکاردهایی با عناوین «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «سلم لمن سالمکم یا حسین»، «13 آبان روز بی‌اعتمادی به آمریکاست»، «امیرکبیر یک صدا مرگ بر آمریکا،» «وحدت باعث عزت ماست جدایی و تفرقه مایه ذلت ماست» در دست داشتند.
لازم به ذکر است دانشجویان تجمع کننده در این مراسم شعارهای «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است» «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند.
در این مراسم «روشنایی» دبیر انجمن اسلامی و دکتر «شاکری» رئیس بسیج اساتید دانشگاه امیرکبیر به سخنرانی پرداختند.
سپس تجمع‌کنندگان با قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای گمنام راهپیمایی را با سر دادن شعار در محوطه دانشگاه آغاز کردند و پرچم آمریکا و اسرائيل را آتش زدند. در انتها مراسم با قرائت بیانیه تشکل‌های دانشجویی پایان یافت.

 


روز گذشته حضور گسترده و حماسی ملت همیشه در صحنه ایران و سر دادن شعارهای ضد‌استکباری آنها در یوم الله 13 آبان در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب وسیعی داشت و این رسانه‌‌ها حضور مردم کشورمان را نسبت به سال‌های قبل گسترده‌تر و پرشورتر توصیف کردند.
در همین رابطه، شبکه آمریکایی «ای‌بی‌سی‌نیوز» با بازتاب تظاهرات روز 13 آبان اذعان کرد که چنین تظاهراتی هر ساله مقابل سفارت آمریکا در تهران برای بزرگداشت سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در سال 1979 برگزار می‌شود اما تظاهرات امسال در نوع خود بزرگترین تظاهرات در مقایسه با سال‌های قبل به حساب می‌آید.
این شبکه آمریکایی در گزارش خود افزود: تظاهرات‌کنندگان شعارهای «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند و تصاویر اوباما و پرچم آمریکا را در زیر پاهای خود لگدمال می‌کردند.
همچنین روزنامه «تایمز اسرائیل» به بازتاب حضور گسترده مردم ایران در اطراف سفارت آمریکا و سر دادن شعارهای ضد‌آمریکایی پرداخت و نوشت: راهپیمایی امسال نسبت به سال‌های دیگر بسیار پرشورتر بود و شرکت‌کنندگان در آن نیز شعارهای مرگ بر آمریکا سر دادند.
شبکه خبری «فاکس نیوز» نیز به پوشش راهپیمایی امروز مردم تهران به مناسبت ۱۳ آبان پرداخت و آن را بزرگترین راهپیمایی ضد‌آمریکایی ایران در چند سال اخیر خواند.
همچنین «آسوشیتدپرس» در خبری به بازتاب حضور مردم در تظاهرات ۱۳ آبان پرداخت و اذعان داشت تظاهرات امسال نسبت به سال‌های گذشته پرشورتر بوده است.
شبکه خبری المیادین نیز راهپیمایی مردم تهران در مقابل لانه جاسوسی را بسیار پرشور توصیف کرد.
همچنین روزنامه واشنگتن پست ضمن بازتاب تظاهرات 13 آبان نوشت: شعار مرگ بر آمریکا، نشان دهنده وجود تنش و بی‌اعتمادی در رابطه تهران - واشنگتن است.
خبرگزاری شینهوا چین نیز در گزارشی به تظاهرات ضد‌آمریکایی 13 آبان پرداخت و نوشت: تظاهرکنندگان پرچم احساسات ضد‌آمریکایی و خشم خود از سیاستهای واشنگتن را با شعارهای مرگ بر آمریکا بالا نگه داشتند.

 


پیکر مطهر علامه حاج محمدتقی مقدم(زاده)، محقق و مولف برجسته علوم اسلامی دیروز پس از تشییع، در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم آرام گرفت.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پیکر مطهر علامه حاج محمدتقی مقدم(زاده) محدث، محقق، مولف و خطیب توانا، خادم دربار علوی صبح دیروز از مسجد ملاحیدر به سوی حرم منور رضوی تشییع و در حرم به خاک سپرده شد.
در مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی، مقامات خراسان‌رضوی روحانیان، خانواده‌های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم مشهد حضور داشتند.
در این مراسم آیت‌الله مروارید بر پیکر مطهر علامه حاج محمدتقی مقدم نماز خواند.
علامه حاج محمدتقی مقدم از روحانیون فعال مشهد در عرصه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در سال 1302 هجری شمسی در سبزوار به دنیا آمد و روز یکشنبه پس از یک دوره بیماری به رحمت‌ایزدی پیوست.

 


عضو شورایعالی امنیت ملی گفت: ایالات متحده آمریکا ایران را تهدید به حمله هسته‌ای می‌کند و این همان منطق فرعونی است و آنان نگران این هستند که با ظهور انقلاب اسلامی مدلی که آنان از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای ملت‌های دنیا پیچیده‌اند عملی نشود.
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورایعالی امنیت ملی طی سخنانی در اجتماع بزرگ مراسم 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران اظهار داشت: در سالروز رویداد بزرگی هستیم که امام راحل احیاگر مکتب امام‌ حسین(ع) در قرن حاضر، آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.
وی درک صحیح امام از واقعیت‌‌ها را منجر به پدید آمدن واقعه‌ای نظیر 13 آبان خواند و افزود: 34 سال پیش ملت ایران گفت که سفارت آمریکا محل جاسوسی و توطئه است.
جلیلی تصریح کرد: امروز پس از 34 سال واقعیتی را که امام متوجه آن شدند دوستان آمریکا به آن اعتراف می‌کنند و حتی به آن معترض نیز هستند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخی واقع‌بینی‌های امام راحل و تشخیص‌‌های دقیق ایشان اظهار داشت: اولین و شاید یکی از مهمترین واقعیت‌هایی که امام آن را تشخیص داد این بود که تنها با قطع دست استبداد داخلی نمی‌توان به آزادی و استقلال رسید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امام تشخیص داد که اگر می‌خواهیم به استقلال واقعی برسیم باید ریشه‌های مستکبرین را پیدا و آن‌ها را قطع کنیم به همین دلیل بود که 13 آبان انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیده شد.
وی با یادآوری دشمنی‌های آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون افزود: آمریکا پس از انقلاب و تسخیر سفارت خود دشمنی‌اش با ایران را متوقف نکرد و اقداماتی را نظیر بلوکه کردن دارایی‌ها،‌ حمایت از اروپای برانداز و پشتیبانی از صدام برای براندازی از انقلاب آغاز کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آمریکا حتی در زمینه عبور خط لوله گاز از خاک ایران کارشکنی کرد و تلاش نمود این خط لوله از خاک ایران عبور نکند.
جلیلی تصریح کرد: در همین سه دهه دشمنی، آمریکا سه هدف راهبردی را دنبال می‌کند چرا که آنان خواهان این هستند که نظام جمهوری اسلامی شکل نگیرد و رفتار هویت‌بخش ایران تغییر و می‌خواهند ظرفیت ایران را تهی کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ایالات متحده آمریکا ایران را تهدید به حمله هسته‌ای می‌کند و این همان منطق فرعونی است و آنان نگران این هستند که با ظهور انقلاب اسلامی مدلی که آنان از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای ملت‌های دنیا پیچیده‌اند عملی نشود.
جلیلی به فرمایش شهید بهشتی در مورد آمریکا اشاره و تصریح کرد: شهید بهشتی خطاب به آمریکا می‌گفت در این عصبانیت بمیرید بنابراین شعار مرگ بر آمریکا شعار متفکرترین و صادق‌ترین مردم ما است و آنان می‌گفتند اگر ما می‌گوییم مرگ بر آمریکا مرگ بر خودبزرگ‌بینی و تحقیر ملت‌هاست؛ مرگ بر اتاق‌ فکرهایی است که در یک لحظه نابودی هزاران مسلمان را رقم می‌زنند.
وی تأکید کرد: مرگ بر آمریکا مرگ علیه ملت آمریکا نیست بلکه مرگ علیه دولتی است که ظالمانه با ملت‌‌ها حتی با خود آمریکایی‌‌ها رفتار می‌کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شهید همت‌ها، باکری‌‌ها و بهشتی‌‌ها فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دادند و مرگ بر آمریکا را تبدیل به یک سمبل همبستگی و آزادی‌خواهی کردند.

 


رئیس اداره خدمات فنی مجتمع پتروشیمی جزیره خارک گفت: با بهره‌برداری مقدماتی از مخزن جدید گاز مایع این مجتمع، ظرفیت صادرات محصولات آن از 40 هزار تن به 80‌هزار تن افزایش یافت.
محمدعلی کاظمی‌پور، روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مراحل راه‌اندازی مقدماتی این مخزن دیروز به مناسبت گرامیداشت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و با هدف تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی با موفقیت انجام شد.
وی اضافه کرد: بهره‌برداری از این مخزن، ظرفیت ذخیره‌سازی گازهای پروپان و بوتان این مجتمع را از 20 هزار متر مکعب به 40 هزار متر مکعب افزایش می‌دهد و در کاهش آلودگی هوا و سالم‌سازی محیط زیست جزیره خارک نیز نقش موثری ایفا خواهد کرد.کاظمی‌پور بیان کرد: همه مراحل طراحی و ساخت این مخزن به قطر 40 متر و ارتفاع 30 متر به دست متخصصان داخلی با رعایت استانداردهای بین‌المللی و شرکت ملی نفت ایران اجرا شده است.وی گفت: برای ساخت این مخزن 100 میلیارد ریال هزینه شده است.مجتمع پتروشیمی خارک هم‌اکنون روزانه دو هزار تن محصولات متانول، پروپان، بوتان، گسولین و گوگرد تولید و صادر می‌کند که نقش عمد‌ه‌ای در ارزآوری و اشتغال دارد.

 


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه زمینه‌ساز حل مشکلات اقتصادی کشور است قطع رابطه هزینه‌های کشور با درآمدهای نفتی است و مشکلات اقتصادی ما با داشتن رابطه با آمریکا حل نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد قبل از ظهر دیروز در جمع راهپیمایان 13 آبان که در صحن امام رضا(ع) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تجمع کرده بودند، اظهار داشت: مردم و مجلس با تمام قدرت از نقشه راه دیپلماسی ایران که یک ضرورت اجتماعی است استقبال می‌کنند و ایران با تمام قدرت و توان با حضور در مذاکرات، سیاست‌های غرب را باید به چالش کشیده و در کنار آن به مسائل اقتصادی مردم توجه شود.
وی با بیان اینکه درآمدهای نفتی عوامل برون‌زای اقتصادی است، افزود: ضعف ایران در عرصه اقتصادی است چرا که در طول سه دهه گذشته بر عوامل درون‌زای قدرت اقتصادی تکیه نکرده‌ایم و نفت استخراج شده را با کمترین ارزش افزوده فروخته‌ایم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مشکلات اقتصادی ما با داشتن رابطه با آمریکا حل نمی‌شود؛ عنوان کرد: این ثروت استخراج درآمد درون‌زا نیست و درآمد درون‌زا باید در تولید کالا و خدمات هزینه شود و ریشه چالش‌های اقتصادی تکیه بر درآمدهای برون‌زای نفت است و مشکلات اقتصادی ما با داشتن رابطه با آمریکا حل نمی‌شود.
وی افزود: آنچه زمینه‌ساز حل مشکلات اقتصادی کشور است، قطع رابطه هزینه‌های کشور با درآمدهای نفتی است و دولت یازدهم نیز باید در بودجه سال 93 بنای نقشه راهی را در مسیر قطع رابطه هزینه‌های کشور با درآمدهای حاصل از نفتی بنهد که این مسیر ایران را به قدرت اقتصادی می‌رساند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این برنامه باید پس از پایان برنامه پنجم توسعه که یک سال بیشتر به اتمام آن نمانده است، انجام شود.

 


قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر از تکمیل و تحویل تمام واحدهای مسکن مهر کشور ظرف دو سال آینده خبر داد.
احمد اصغری‌مهرآبادی در گفت‌وگو با (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به در حال ساخت بودن دو میلیون و 162 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور، از تحویل یک میلیون و 15 هزار واحد آن تا به امروز خبر داد.
وی اظهار کرد: دولت تمام تلاش خود را خواهد کرد تا در صورت همکاری همه دستگاه‌های متولی، تمامی واحدهای مسکن مهر کشور را ظرف دو سال آینده تحویل دهد.
این مقام مسئول مساعدت مردم را در جهت تکمیل سهم آورده در جهت تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر خواستار شد.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در رابطه با سیاست‌های جایگزین طرح مسکن مهر گفت: صحبت‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته که اولین برنامه اعلام شده نیز طرح مسکن اجتماعی است.وی تصریح کرد: در قانون ساماندهی پیش‌بینی طرح‌های اجاره به شرط تملیک، اجاره پنج ساله، اجاره 10 ساله و اجاره 15 ساله نیز پیش‌بینی شده که وزارت راه و شهرسازی باید روی این طرح‌ها کار کند و هر چه سریع تر برنامه‌های خود را ارائه دهد.

 


رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: نخستین دستگاه آب شیرین کن هیبریدی به همت متخصصان این پژوهشگاه طراحی و ساخته شد.
«علی‌اصغر توفیق» دیروز به ایرنا افزود: این دستگاه با روشی ساده و ارزان، آب شور دریا را به آب شیرین تبدیل می‌کند.
وی بیان کرد: در این دستگاه آب دریا با یک پمپ خورشیدی در مخزنی خاص ذخیره می‌شود و بعد از تبخیر در سطوح شیب‌دار که از جنس شیشه است در ناودانی جمع و به آب شیرین بدون نمک و املاح تبدیل می‌شود.
محسن پورکیایی سازنده این دستگاه درباره ویژگی‌های آن گفت: برای کاهش مصرف انرژی حرارتی از عایق‌های حرارتی و رطوبتی در دستگاه آب شیرین کن هیبریدی استفاده شده است.
وی ادامه داد: این دستگاه بدون استفاده از انرژی برق تنها از طریق پنل‌های فتوولتایی، انرژی تامین می‌کند.
پورکیایی گفت: در یک روز آفتابی می‌توان حدود 50 لیتر آب شور دریا را به آب شیرین تبدیل کرد.
وی اظهار کرد: برای ساخت این دستگاه حدود 50 میلیون ریال هزینه شده و قرار است پس از تولید انبوه در بخش‌های خانگی، تجاری و اداری مناطق جنوبی کشور برای تامین آب شیرین استفاده شود.
پژوهشگاه مواد و انرژی ایران وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مشکین دشت استان البرز مستقر است.

 


مدیر کل دفتر بیابان‌زدایی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از اجرای 10 طرح بیابان‌زدایی با مشارکت سازمان ملل در ایران خبر داد.
«عباس کارگر» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای بیابان‌زدایی در استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: این طرح‌ها با مشارکت عمران سازمان ملل، فائو و... در زمینه‌های مختلف در حال اجراست.
وی طرح ترسیب کربن، طرح احیای جنگل‌های مخروبه با تاکید بر اراضی حساس به فرسایش بادی و اراضی شور، حبله رود و توسعه منابع طبیعی را از جمله این طرحها برشمرد.
کارگر، ایران را در اجرای طرحهای بیابان‌زدایی در دنیا الگو دانست و گفت: کارشناسان کشورهای مختلف سال گذشته در بازدید از طرحهای بیابان‌زدایی از اقدامات و برنامه‌های ایران در این زمینه الگوگیری کردند.
وی به بازدید کارشناسان ارشد از استرالیا، هند، ترکیه، افغانستان و نیز معاون سازمان ملل و مدیر کل آسیا و اقیانوسیه این سازمان در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این خصوص یک دوره 15 روزه آموزشی در ایران برای این کارشناسان برگزار شد.

 


محصول زعفران رشته‌ای با نام تجاری «زعفران ممتاز قائنات» محصول استان خراسان رضوی تقلبی و جعلی است.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان محصول زعفران رشته‌ای با نام تجاری «زعفران ممتاز قائنات» در وزن یک گرمی و فاقد کد 10 رقمی، در بازار مصرف مشاهده شده است که پس از بررسی لازم و استعلام از استان محل تولید خراسان رضوی بر اساس مندرجات روی بسته، جعل علامت استاندارد و تقلبی بودن این محصول محرز شد.بنابراین هرگونه توزیع و اقدام به فروش و عرضه آن غیرقانونی و تخلف محسوب می‌شود.زعفران تقلبی وزن آن با استفاده از چربی، عسل، نمک و شکر هم اضافه می‌شود.اگر کلاله‌های زعفران بسیار براق باشد باید به آن شک کرد یا در صورت مشاهده این ظاهر غیرطبیعی آن را بین انگشتان دست یا روی کاغذ له کرد تا چنانچه ماده خاصی از آن روی کاغذ نقش بست و کاغذ و انگشتان دست چرب شد، در این صورت مشخص می‌شود زعفران به چربی خاصی آغشته شده تا وزنش بیشتر شود.

 


مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش از راه‌اندازی تور گردشگری به جزیره هندورابی خبر داد.
به گزارش ایرنا، علی‌اصغر مونسان در مراسم گشایش یک هتل در جزیره کیش گفت: تا نوروز 93 تور گردشگری آبی میان جزایر کیش و هندورابی راه‌اندازی می‌شود.
وی گفت: از یک مشاور خارجی برای تهیه طرح توسعه گردشگری هندورابی استفاده خواهد شد.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش سرمایه‌گذاران را به مشارکت در طرح‌های توسعه گردشگری از جمله راه‌اندازی تورهای آبی کیش به هندورابی دعوت کرد.
وی فراهم کردن تاسیسات اولیه در جزیره هندورابی برای ارائه خدمات به گردشگران را در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد.

 


رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور از وجود 6 هزار طرح آموزشی نیمه تمام شامل 30 هزار کلاس درس در سطح کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا، «مرتضی رئیسی» روز دوشنبه در آیین کلنگ‌زنی مدرسه ابتدایی «برکت» کاشان گفت: اعتبارات عمرانی ملی مصوب وزارت آموزش و پرورش در سالجاری 13 هزار و 800 میلیارد ریال است.
وی افزود: 7 هزارمیلیارد ریال نیز در قالب طرح‌های عمرانی به اعتبارات استانی سالجاری اختصاص یافته است.
وی یکی از مشکلات وزارت آموزش و پرورش همزمان با فرا رسیدن فصل سرما را وجود 150 هزار کلاس درس برخوردار از سیستم گرمایشی بخاری نفتی یا گازی عنوان و خاطر نشان کرد: این در حالی است که سامانه مورد قبول این وزارتخانه سامانه‌های حرارتی مرکزی یا پکیج است.
رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس با اشاره به اینکه منبع تامین حرارت باید از دانش‌آموزان دور باشد تا دچار حادثه و حریق نشوند، گفت: برای تجهیز این کلاس‌ها به سامانه مورد تایید 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که دو هزار میلیارد ریال این میزان امسال از محل عوارض گاز مصرفی تامین شده است.
وی یادآور شد: 45 هزار دستگاه بخاری تابشی با منبع انرژی برق خریداری شده است که تا پایان هفته جاری بین مدارس توزیع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور همچنین در نشست هم‌اندیشی با معاون استاندار و فرماندار کاشان در مدرسه مرحوم کتابچی این شهر، از تعهد تامین اعتبار 9 میلیارد ریالی برای تکمیل طرح‌های آموزشی نیمه‌تمام این شهرستان خبر داد.

 


مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز فصل سرما در مناطق سردسیر دنیا، پرندگان زمستان گذران به سواحل نیلگون دریای عمان در چابهار و کنارک وارد شدند.
«خسرو افسری» دیروز به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر ساله با آغاز فصل سرما در نیمکره شمالی زمین، جمعیت زیادی از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی برای دستیابی به مکانی گرم و غذای کافی اقدام به مهاجرت به نیمکره جنوبی و نقاط گرمتر می‌کنند.
وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به قرار داشتن در مسیر مهاجرت پرندگان سردسیری هر سال از شهریور تا اسفندماه شاهد حضور حدود 80 گونه پرنده آبزی و کنار آبزی به مناطق مختلف دارای منابع آبی است.
وی گفت: شهرستان‌های بندری چابهار و کنارک با داشتن آب و هوای مناسب در نیمه دوم سال علاوه بر اشتیاق زیاد هموطنان برای مسافرت به این سرزمین، همه ساله میزبان شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجر از دور دست‌ترین نقاط جهان است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: حضور پرندگان آبزی و کنار‌آبزی در طول نوار ساحلی بنادر چابهار و کنارک به همراه سایر جاذبه‌های زیست‌محیطی جلوه ویژه‌ای به طبیعت منطقه داده است.

 


اصفهان - خبرنگار کیهان:
یک واحد تولیدکننده عسل خوراکی در اصفهان به دلیل تخلف و جعل علامت استاندارد به مراجع قضایی معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، یک واحد تولیدی متخلف تولید عسل با نام «کیمیا عسل سپاهان» که بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام به درج نشان استاندارد، تولید محصولات فاقد کیفیت و توزیع در بازارهای داخلی و خارجی می‌کرد، کشف و محصولات تقلبی تولید شده توقیف شد.بنابراین گزارش، پرونده تخلف این واحد تولیدی برای پیگیری به مراجع قضایی انتقال داده شده و کلیه تولیدات غیراستاندارد مکشوفه نیز جمع‌آوری شد. در طی بررسی پرونده تخلف، مدیرعامل شرکت مذکور اقدام به فک غیرقانونی پلمب و جابجایی شبانه محصولات غیراستاندارد و کلیه تجهیزات کارگاه کرده و در حال حاضر به صورت زیرزمینی و مخفیانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان اعلام کرد: محصولات شرکت «کیمیا عسل سپاهان» غیر استاندارد و فاقد کیفیت بوده و ضمن انجام مکاتبات لازم با مراجع ذیربط و گمرکات مرزی به منظور جلوگیری از صادرات این محصول تقلبی، از مصرف‌کنندگان تقاضا می‌شود از مصرف محصولات با نام تجاری فوق خودداری کنند.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
تازه‌ترین اجرای سرود اسفندیار قره‌باغی با عنوان «پایان شیطان» روز گذشته در تبریز، رونمایی شد.
این سرود به شهدای ایرباس ایران و سرداران «نادر مهدوی» و «بیژن فرد» تقدیم شده و آیین پرده‌برداری از آن، عصر دیروز در تبریز برگزار
شد.
شعر «پایان شیطان» متعلق به محمد شکری‌فرد بوده و غلامرضا میرزازاده و محمد ملکی اصل آهنگسازی آن را برعهده
دارند.لازم به ذکر است که به همراه پایان شیطان چند اثر هنری دیگر نیز اجرا شد.

 


«عدای عبدالخانی» مسن‌ترین شهروند ایرانی در سن 122 سالگی در یکی از روستاهای شهرستان شوش در شمال استان خوزستان درگذشت.
«عدای عبدالخانی» که در روستای «بیت‌مشلوش» از توابع بخش شاوور شهرستان شوش زندگی می‌کرد، عصر یکشنبه براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.
این پیرمرد خوزستانی چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا علت عمر طولانی خود را مصرف غذاهای سالم بویژه شیر و دیگر لبنیات، کار و تلاش و پیاده‌روی اعلام کرده بود.
طبق اطلاعات شناسنامه‌ای، عدای عبدالخانی متولد سال 1270 شمسی و در دوران زندگی خود به چوپانی مشغول بود.
از عدای سه دختر و پنج پسر و 150 نوه و نتیجه به یادگار مانده که بزرگترین آنها 90 ساله و کوچکترین دو ماهه است.
همسر وی 13 سال پیش در سن 87 سالگی فوت کرد.
پیش از این مسن‌ترین ایرانی با 126 سال در ابرکوه استان یزد زندگی می‌کرد که 27 تیر امسال فوت کرد.

 


رهبر مسیحیان «بابتیس»‌گرجستان با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به مقام بانوی کرامت ادای احترام کرد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، دکتر «مالخاز» رهبر بابتیس‌های گرجستان با حضور در حرم مطهر کریمه اهل بیت ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این استان، در کنار مضجع نورانی حضرت معصومه(س) حضور یافت.
رهبر بابتیس‌های گرجستان در ادامه پس از آشنایی با فرازهایی از زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه(س) به مقام این بانوی کرامت ادای احترام و تعظیم کرد.
حضور بر مزار قبور علما و مراجع مدفون در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از دیگر برنامه‌های دیدار رهبر بابتیس‌های گرجستان از حرم مطهر بود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10